Is lastig te zeggen waar het probleem vandaan komt. Indien je er vaak last van hebt en een andere TV in de buurt zou ik het eerst daar op testen. Vermoedelijk komt het doordat HDCP een vorm van copyright protection is. Indien er een signaal niet goed doorkomt lijkt de PS4 het beeld preventief op zwart te zetten en keert het beeld terug indien hij de controle heeft kunnen uitvoeren. Kan dus liggen aan de PS4 Pro, de HDMI Kabel, de PC/monitor waarop je hem hebt aangesloten.
Ik zou zoveel mogelijk audio/video instellingen van je PS4 en TV handmatig instellen (mits je weet wat je aan het doen bent) i.p.v. op automatisch laten staan. Ik vermoed dat op automatische modus de communicatie met je TV af en toe door de war raakt waardoor het beeld op zwart springt.
LG heeft in elk geval openlijk aangegeven dat het probleem zo goed als zeker aan de firmware versie van hun TV's ligt. Deze hebben onlangs een firmware update uitgebracht waarmee de problemen lijken opgelost. Al blijkt dat deze firmware update nog niet in Europa beschikbaar is.
Meer info:
http://www.forbes.com/sit...lg-responds/#3fd249584719
Persoonlijk denk ik dat dit meer een kinderziekte is van de combinatie van nieuwe techniek zoals 4k tv's en PS4 Pro en dat dit vroeg of laat eruit gepatched zal worden. Heb mijn Pro sinds de launch i.c.m. een 1080P TV en heb er zelf 1x last van gehad tijdens Windlands totdat ik de instellingen terug had gezet naar HDCP 1.4 in het 'safe menu'.
Overigens had ik ook het probleem dat de 'Headset Companion app' niet kon starten totdat ik HDCP instellingen op 1.4. had gezet. Die crashte constant tijdens het opstarten. Hetzelfde heb ik gelezen van andere PS4 Pro bezitters i.c.m. bepaalde apps zoals Youtube en dergelijke.
Misschien kun je testen of jij daar ook problemen mee hebt.
[
Voor 52% gewijzigd door
ThaBEN op 22-12-2016 15:50
]