Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-10 15:50
  • 1.5TSI DSG7 Style Business
  • Moon White (initieel laser white, maar die is uit het assortiment gehaald)
  • Wegklapbare trekhaak
  • Sunset
  • Drive mode select
  • Panodak
  • 18" Trinity velgen
  • Trailer Assist
  • Auto Light Assistant
  • Lane Assist + ACC
  • en een 3e zitrij

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21-10 14:01

WoBBeL

Hoi!

cOOlrUnnINgs schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:14:
Morgen is het zover, dan mag ik na bijna 11 maanden eindelijk de Kodiaq ophalen.
Is de levertijd echt zo lang geweest? ik wist dat er leveringsissues waren maar 11 maanden 8)7

WoBBeL wijzigde deze reactie 30-11-2018 15:44 (9%)

• Dr Pro
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21-10 13:37
WoBBeL schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:44:
[...]

Is de levertijd echt zo lang geweest? ik wist dat er leveringsissues waren maar 11 maanden 8)7
Werd mij ook verteld hoor, ik kon wel eerder een Karoq krijgen maar dat wilde ik niet.
Ben toen voor de Superb III gegaan.

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21-10 21:11
cOOlrUnnINgs schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:28:
[...]
  • 1.5TSI DSG7 Style Business
  • Moon White (initieel laser white, maar die is uit het assortiment gehaald)
  • Wegklapbare trekhaak
  • Sunset
  • Drive mode select
  • Panodak
  • 18" Trinity velgen
  • Trailer Assist
  • Auto Light Assistant
  • Lane Assist + ACC
  • en een 3e zitrij
Nice! Dan moet je ook gelijk af fabriek TJA hebben als het goed is.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 07:56

Mystikal

It never hurts to help

WoBBeL schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:44:
[...]

11 maanden is nog niets. Ik heb al verhalen van 17 maanden gehoord.

Overigens is vandaag bekend geworden dat vanaf februari de Kodiaq sportline in de showroom staat. Een mooi model waar ik zeker naar ga kijken. Anders wordt het deTiguan All Space.

Vanaf 39k overigens.

Basement Bios ---- Exo-S

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Rainesh schreef op zondag 25 november 2018 @ 14:39:
[...]

Kreeg het in m'n inbox :) ( Audi variant is anders omdat die chassisgebonden is) maar deze kun je gewoon installeren op je 2018 Columbus. Werkt prima :) meerdere hebben het vandaag al geïnstalleerd.
Hmmm.....ik krijg het niet voor elkaar.

Diverse usb-sticks en diverse indelingen (FAT32, NTFS en exFAT) geprobeerd, maar mijn Columbus blijft aangeven dat er geen update is gevonden, of die faalt na 1%. De vorige keer bij de update naar P169 2018/2019 verliep alles prima vanaf een usb-stick.

Heb je toevallig tips? Ik heb helaas geen sd-kaartje van 32GB of groter liggen.

/edit: Inmiddels gelukt met een sd-kaartje van 64GB op NTFS. Lijkt erop dat de USB3.0 sticks die ik heb toch te langzaam zijn, of de USB-poort in de middenconsole simpelweg de snelheid niet kan leveren en daardoor de kopieeractie faalt.

Ik heb ook bijna 10 maanden mogen wachten op mijn Kodiaq.

Op skodaforum.nl wacht iemand inderdaad al 16 of 17 maanden en gaat het verhaal rond dat er een Kodiaq is besteld tijdens introductiedag/avond bij de dealer (september 2016, levering vanaf 2017) en dat die nog steeds niet is geleverd. :X

max wijzigde deze reactie 03-12-2018 21:08 (28%)

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• WoBBeL

WoBBeL

Hoi!

Is er nog iets te doen aan die tankmeter van mij in mijn O3 FL? Ik begin mij er steeds meer aan te irriteren. Hij geeft aan dat ik nog 0 km kan en dan krijg ik er, als ik geluk heb, 43 liter in terwijl dat ding volgens de specs een 50 liter tank heeft.

• J0YR1D3R
  • Niet online
@WoBBeL volgens mij kun je het laten aanpassen aan de hand van je werkelijke verbruik. Ik heb een tijdje het verschil bijgehouden en in de laatste 6 tankbeurten zat ik vrij constant op 13% afwijking. Ik gooi er altijd nog 2 liter bij nadat hij afslaat met de vulslang er half uit, want ik irriteer me er ook behoorlijk aan. Heb het zelf overigens nog niet aan laten passen, maar die 13% komt wel redelijk overeen met maximum wat ik er in krijg (ook 43/44 liter) en de daadwerkelijke grootte van 50 liter.

Website

• demonic
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:32
Ik heb mijn O3 FL sinds 1 maand. Iedere keer heb ik er rond de 40-44 liter ingegooid. Meestal met een verwachte actieradius van 160km. Gisteren toevallig 46L getankt met nog 85km te gaan.

Hier heb ik het probleem dus (nog) niet.
Mogelijk vuile sensor ofzo? (geen idee)

• WoBBeL

WoBBeL

Hoi!

demonic schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:21:
Ik heb mijn O3 FL sinds 1 maand. Iedere keer heb ik er rond de 40-44 liter ingegooid. Meestal met een verwachte actieradius van 160km. Gisteren toevallig 46L getankt met nog 85km te gaan.

Hier heb ik het probleem dus (nog) niet.
Mogelijk vuile sensor ofzo? (geen idee)
Jij hebt dan een nieuwer model (ik 2017-11volgens, jij 2018-7 denk ik), misschien dat ze dat issue daar al hebben aangepakt.

Is dit iets wat via VCDS kan worden aangepast? @Rainesh weet dat misschien wel.
J0YR1D3R schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:04:
@WoBBeL volgens mij kun je het laten aanpassen aan de hand van je werkelijke verbruik. Ik heb een tijdje het verschil bijgehouden en in de laatste 6 tankbeurten zat ik vrij constant op 13% afwijking. Ik gooi er altijd nog 2 liter bij nadat hij afslaat met de vulslang er half uit, want ik irriteer me er ook behoorlijk aan. Heb het zelf overigens nog niet aan laten passen, maar die 13% komt wel redelijk overeen met maximum wat ik er in krijg (ook 43/44 liter) en de daadwerkelijke grootte van 50 liter.
Ik krijg er hooguit een halve liter extra bij. Als motorrijder ben ik ook niet zo blij met mensen die maar door blijven tanken met diesel, dat komt er dan lekker via de overloop soms weer uit met een glad wegdek tot gevolg :$

WoBBeL wijzigde deze reactie 04-12-2018 11:46 (41%)

• Rainesh
@WoBBeL

Zal even bij mij moeten kijken. Zit hetzelfde systeem in.

• marti28
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 11:35
Ben benieuwd. Ik heb ook precies dit gedoe. Rij ik hem leeg volgens de computer, gaat er net 45 liter in oid. Stiekem nog 70 kilometer door rijden en dan gaat er echt 48 a 49 in.

• Rainesh

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat wordt een verhuur- en shortleasekanon. Alsnog denk ik dat je dat ding zoals ie op de foto's in full option staat wel voor 45k mag kopen. En das verdomd veel voor een middenklasser.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• J0YR1D3R
  • Niet online
Vind het eigenlijk best een mooie auto, goed om te zien dat er ook wat verandering gaande is in het design :) En @The Eagle 45k is wel erg overdreven hoor. Een Superb Combi Sportline kost 43k en dat is verre van een kaal koekie. En 2 klasses groter...

Website

• Korvaag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:28
Voor mijn 2017 FL Octavia staan de nieuwe kaarten nu ook op de updateportal. Wel met verkeerde beschrijving (2019/2020), maargoed. Wat ik echter nu niet snap is het verschil tussen ECE 6 en ECE 5. Als je de landen tegenover elkaar zet zie je het volgende:

ECE 6:
Andorra, Austria, Belgium, Croatia, Czech Republic, Faroe Islands (land-use only), France, Germany, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Liechtenstein, Luxembourg, Malta, Monaco, Netherlands, Poland, San Marino, Slovakia, Slovenia, Switzerland, United Kingdom (incl. Isle of Man), Vatican City State

ECE 5:
Andorra, Austria, Belgium, Croatia, Czech Republic, France, Germany, Hungary, Italy, Liechtenstein, Luxembourg, Malta, Monaco, Netherlands, Poland, San Marino, Slovakia, Slovenia, Switzerland, Vatican City State

Ziet er vrij simpel uit: Alles wat in ECE 5 zit, zit ook in ECE 6, dus de keuze lijkt logisch. Ga voor ECE 6, maar....

ECE 5 is 8GB en ECE 6 is 7GB, terwijl de landen die in ECE 5 zitten ook in ECE 6 zitten, en ECE 6 daarnaast meer landen bevat dan ECE 5. Maar toch is de meer uitgebreide kaartenset kleiner.

Dit kan ik niet rijmen. Iemand die snapt hoe het zit ?

UNOX: The worst operating system

• The Eagle

The Eagle

J0YR1D3R schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:29:
Vind het eigenlijk best een mooie auto, goed om te zien dat er ook wat verandering gaande is in het design :) En @The Eagle 45k is wel erg overdreven hoor. Een Superb Combi Sportline kost 43k en dat is verre van een kaal koekie. En 2 klasses groter...
Dat weet ik, maar wat er op die foto's staat neigt al meer naar een RS versie. En die zijn wel een tikkie duurder dan dat ;)
Maar we shall see :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Radjesh
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11:14
Iemand die zijn Skoda in combinatie met Android Auto en Waze gebruikt?

Het probleem dat ik ervaar is dat Waze niet met de GPS meegaat (dus huidige locatie blijft hangen op 1 punt) en dan is er ook geen navigatie mogelijk.

Met Google Maps werkt het wel prima.

Niet

• RZor
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20-10 17:17

RZor

Sorry!

Korvaag schreef op donderdag 6 december 2018 @ 23:41:
Voor mijn 2017 FL Octavia staan de nieuwe kaarten nu ook op de updateportal. Wel met verkeerde beschrijving (2019/2020), maargoed. Wat ik echter nu niet snap is het verschil tussen ECE 6 en ECE 5. Als je de landen tegenover elkaar zet zie je het volgende:

ECE 6:
Andorra, Austria, Belgium, Croatia, Czech Republic, Faroe Islands (land-use only), France, Germany, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Liechtenstein, Luxembourg, Malta, Monaco, Netherlands, Poland, San Marino, Slovakia, Slovenia, Switzerland, United Kingdom (incl. Isle of Man), Vatican City State

ECE 5:
Andorra, Austria, Belgium, Croatia, Czech Republic, France, Germany, Hungary, Italy, Liechtenstein, Luxembourg, Malta, Monaco, Netherlands, Poland, San Marino, Slovakia, Slovenia, Switzerland, Vatican City State

Ziet er vrij simpel uit: Alles wat in ECE 5 zit, zit ook in ECE 6, dus de keuze lijkt logisch. Ga voor ECE 6, maar....

ECE 5 is 8GB en ECE 6 is 7GB, terwijl de landen die in ECE 5 zitten ook in ECE 6 zitten, en ECE 6 daarnaast meer landen bevat dan ECE 5. Maar toch is de meer uitgebreide kaartenset kleiner.

Dat is niet logisch nee. Voor mijn O3 FL2017 heb ik die link van Rainesh gebruikt, die werkt perfect.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Rainesh

ECE 6:

ECE 5:

Wat ik begrepen heb is dat de 2019/2020 kaarten niet werken.

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 11:24

servies

Veni Vidi Servici

Rainesh schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:50:
[...]

Wat ik begrepen heb is dat de 2019/2020 kaarten niet werken.
Het is in ieder geval een grote rotzooi... Adressen die niet meer bestaan t.o.v. de huidige kaarten, Volledig Debiele landen verdeling.
Maar het schijnt dat je de kaarten handmatig, met enig gepuzzel, kunt samenvoegen...

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb gewoon de link naar de VW kaarten die @Rainesh eerder al heeft gepost gebruikt voor mijn Columbus. Zoals altijd eindigt die met een fout tijdens de update op 100% en werkt alles verder prima. Ik geloof dat ze uit m'n hoofd rond de 24GB waren. De Skoda update portal geloof ik eigenlijk wel.
Radjesh schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 01:01:

Het probleem dat ik ervaar is dat Waze niet met de GPS meegaat (dus huidige locatie blijft hangen op 1 punt) en dan is er ook geen navigatie mogelijk.

Werkt hier met Waze prima, woensdag nog gebruikt zonder problemen. Ik zorg wel altijd dat ik een vrij up to date versie van Android Auto heb overigens :)

Website

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 07:40
@J0YR1D3R De columbuskaarten zijn anders dan die van de Amundsen waar @servies op doelt. Dat is idd 1 grote chaos op het updateportal.

@Radjesh Ik gebruik ook al bijna 2 jaar Android Auto op mijn Amundsen met eerst Google Maps en nu ook Waze. Werkt prima (los van dat het geluid niet altijd lang genoeg wordt gemute tijdens de gesproken instructies)

@Rainesh Mooi wagen die Scale. Alleen lees ik overal dat dit de concurrent van de Leon en Focus wordt. Die begrijp ik niet zo want dat is op dit moment de Octavia en de Scala zie ik meer als een nieuwe poging om de flop van de Rapid opnieuw leven in te blazen.
Of het slim is weet ik niet zoveel verschillende modellen, zeker nu de prijs van de Octavia steeds hoger wordt en bij sommige configuraties dik over de prijs van een Golf (Variant) heen gaat (bijv. als je panoromadak wilt waarbij je minimaal de 1.5TSI moet nemen).

• Korvaag
RZor schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:23:
[...]

Dat is niet logisch nee. Voor mijn O3 FL2017 heb ik die link van Rainesh gebruikt, die werkt perfect.
Ik heb geen Columbus maar een Amundsen MIB2.

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 03:22

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Nou vind ik de Vision echt prachtig, de Scala is toch weer teveel Rapid. Oogt gelijk een stuk smaller terwijl de Vision als een 'dikke bak' bij mij overkomt. Interieur heeft ook wat trekjes van een Audi A3, qua indeling dashboard.

Ik vind het interieur beter gelukt dan exterieur.

Me.

• Korvaag
Goed, kaarten net in de Navi gezet. De kaarten lijken het goed te doen. Heb dus de ECE 6 gepakt die 7GB is (wat ook al raar is aangezien de vorige kaartenset 12GB was op de kaart). Hij laadt de kaarten goed. Wegnummers staan erin. Nieuwe N18 bij Enschede ook. Omgelegde A9 ook nog steeds goed. Verlengde A4 staat er nog steeds op (even wat random punten gecontroleerd).

Ik weet natuurlijk niet hoe dit nu in het buitenland gaat, maar ik zal jullie hier op de hoogte houden van de werking in NL.

Het kan overigens natuurlijk dat deze maps gewoon efficienter in elkaar zitten waardoor ze minder ruimte innemen, maar dat ECE 5 groter is dan ECE 6 blijft idioot.

• WoBBeL

WoBBeL

Hoi!

8)7

En dan echt tot aan de nok gevuld

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Korvaag schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:55:
Goed, kaarten net in de Navi gezet. De kaarten lijken het goed te doen. Heb dus de ECE 6 gepakt die 7GB is (wat ook al raar is aangezien de vorige kaartenset 12GB was op de kaart). Hij laadt de kaarten goed. Wegnummers staan erin. Nieuwe N18 bij Enschede ook. Omgelegde A9 ook nog steeds goed. Verlengde A4 staat er nog steeds op (even wat random punten gecontroleerd).

Ik weet natuurlijk niet hoe dit nu in het buitenland gaat, maar ik zal jullie hier op de hoogte houden van de werking in NL.

Het kan overigens natuurlijk dat deze maps gewoon efficienter in elkaar zitten waardoor ze minder ruimte innemen, maar dat ECE 5 groter is dan ECE 6 blijft idioot.
Kun je eens even controleren of de vernieuwde N35 Zwolle-Heino met nieuw viaduct en afslag ook op jullie kaarten aanwezig is? Ik denk namelijk van niet.

Me.

• Korvaag
GerCor schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:22:
[...]

Kun je eens even controleren of de vernieuwde N35 Zwolle-Heino met nieuw viaduct en afslag ook op jullie kaarten aanwezig is? Ik denk namelijk van niet.

[Afbeelding]
Hoewel ik niet weet hoe het er op de vorige kaarten uitzag zie ik hier wel een afslag. Ik weet niet precies wat dat paarse lijntje in je screenshot is, maar de Google Maps versie lijkt te kloppen met die ik net in de auto bekeken heb.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

GerCor schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:59:
[...]

Nou vind ik de Vision echt prachtig, de Scala is toch weer teveel Rapid. Oogt gelijk een stuk smaller terwijl de Vision als een 'dikke bak' bij mij overkomt. Interieur heeft ook wat trekjes van een Audi A3, qua indeling dashboard.

Ik vind het interieur beter gelukt dan exterieur.

[YouTube: 2019 Skoda Scala video debut]
Ze hadden dat ding gewoon als 3-deurs (hot)hatchback met een (semi)dikke motor in de markt moeten zetten. Kon dan mooi concurreren met een 308 GTI / S3 / Golf GTI / Focus ST / etc. Skoda heeft de Fabia en Octavia al voor de meer rationele keuze in dat segment ;) .

Standaard 5 deuren en met die daklijn ( :X ) is gewoon oubollig, kun je nog zo'n "sportieve neus" erop plakken.

max wijzigde deze reactie 07-12-2018 18:42 (11%)

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Korvaag schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:28:
[...]

Hoewel ik niet weet hoe het er op de vorige kaarten uitzag zie ik hier wel een afslag. Ik weet niet precies wat dat paarse lijntje in je screenshot is, maar de Google Maps versie lijkt te kloppen met die ik net in de auto bekeken heb.
Dat paarse lijntje is de oude situatie. Afslag naar Dalfsen. Nu moet je 'omrijden' om op datzelfde punt uit te komen. Voordeel vernieuwde situatie: je mag er nu 100 km p/u en verkeer is veel sneller Zwolle uit want 2 rijstroken. Nadeel. Omrijden dus en de lengte van het 100 gedeelte is verwaarloosbaar. Na de afslag Dalfsen is het alweer 70 km p/u

Me.

• Korvaag
GerCor schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:33:
[...]

Dat paarse lijntje is de oude situatie. Afslag naar Dalfsen. Nu moet je 'omrijden' om op datzelfde punt uit te komen. Voordeel vernieuwde situatie: je mag er nu 100 km p/u en verkeer is veel sneller Zwolle uit want 2 rijstroken. Nadeel. Omrijden dus en de lengte van het 100 gedeelte is verwaarloosbaar. Na de afslag Dalfsen is het alweer 70 km p/u
Ok.. als het je dan gaat om de groene winkelhaak die op de snelweg aansluit: die lijkt er op te staan :)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Korvaag schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:37:
Ok.. als het je dan gaat om de groene winkelhaak die op de snelweg aansluit: die lijkt er op te staan :)
Dan is jullie Kaarten actueler dan de nieuwe 2019 update (25 november) van Discover Pro van VW. Daar staat het nog niet op. Ik kom er een paar keer per week langs/over. Iets te vroeg voor ons dus.

EDIT: net een paar van onze Caddys' geüpdatet en hoewel je bij het inzoomen op de Kaarten geen vernieuwing van de N35 ziet kreeg ik net een berichtje van mijn collega dat het er wel op staat. Dus, wie weet op de Discover Pro ook. :9

Met mijn privé-auto kom ik daar eigenlijk nooit, wel met de auto's van het werk.

GerCor wijzigde deze reactie 07-12-2018 17:17 (27%)

Me.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Nou, ziet er toch beter uit dan op plaatjes, als je de heren zo naast de auto ziet staan. Wel het geluid uitzetten want het is me toch een oeverloos dom marketinggelul. Vreselijk, zo slecht.

Prijzen zijn onbekend maar zullen in Duitsland, naar schatting, zo rond de 18, 18 en een half beginnen.
In mei kunnen we ze tegenkomen op de weg.

Mocht er een RS versie komen dan wordt dat, denk ik, een hele mooie auto.

GerCor wijzigde deze reactie 08-12-2018 08:10 (29%)

Me.

• demonic
Radjesh schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 01:01:

Op mijn oneplus3T geen problemen. Op oneplus 6T wel problemen.

Het lijkt te hebben dat waze afgesloten wordt op de telefoon door energie managment. als ik namelijk het scherm activeer dan pakt die hem een aantal seconden later weer op.

Wat voor mij eigenlijk altijd werkt. (maar waar ik niet blij mee ben). Is waze opstarten. en dan pas de usb erin doen. Dan pakt die hem bij mij eigenlijk altijd goed ;)
ik draai overigens versie 4.45.1.0 van waze en android auto 3.7.584044-release

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21-10 23:40
Nou, ik mag mij hier nu ook aanmelden volgens mij, vrijdag ophalen *O* *O*

Octavia RS met 230pk uit 2017

Nu alleen nog zien hoe het start/stop systeem uitgezet kan worden (echt bloedirritant) en een achteruitrijcamera inbouwen, want alleen sensoren..

Ik zit nog te twijfelen om meteen langs JD te gaan, maar misschien moet ik het eerst maar eens een weekje aankijken :)

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik zou even wachten. Als je na een tijdje JD los laat gaan ga je je investering nog meer waarderen.

Tof ding. 8)

• Rainesh
CasGas schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:27:
Nou, ik mag mij hier nu ook aanmelden volgens mij, vrijdag ophalen *O* *O*

[Afbeelding: Nieuwe sjeez]

Octavia RS met 230pk uit 2017

Nu alleen nog zien hoe het start/stop systeem uitgezet kan worden (echt bloedirritant) en een achteruitrijcamera inbouwen, want alleen sensoren..

Ik zit nog te twijfelen om meteen langs JD te gaan, maar misschien moet ik het eerst maar eens een weekje aankijken :)
Dik! Startstop kun je met vcds/obd11/vcp uitzetten.

• CasGas
max schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:20:
Ik zou even wachten. Als je na een tijdje JD los laat gaan ga je je investering nog meer waarderen.

Tof ding. 8)
Thanx
Ja, maar als ik dat meteen doen, dan heb ik er nog meer plezier van :)
Ik woon zelf ook in Lochem, dus dat is zo gepiept :)
Rainesh schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:29:
[...]

Dik! Startstop kun je met vcds/obd11/vcp uitzetten.
Thanx, ik ga kijken of ik dat zelf doe of dat meteen samen ga doen met de achteruitrij camera, nog tips voor setjes om zelf te programeren of kan ik beter bij jou langs gaan? :)
Eventueel nog tips wat hier nog op aan te passen is? (al denk ik niet dat het nog veel kan zijn uberhaubt :))

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• Rainesh
CasGas schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:44:
[...]

Thanx

[...]

Thanx, ik ga kijken of ik dat zelf doe of dat meteen samen ga doen met de achteruitrij camera, nog tips voor setjes om zelf te programeren of kan ik beter bij jou langs gaan? :)
Eventueel nog tips wat hier nog op aan te passen is? (al denk ik niet dat het nog veel kan zijn uberhaubt :))
Genoeg wat aan te passen valt. Leukste van allemaal......ook op een vRS kun je gasrespons aanpassen, dan rijdt ie helemaal als een kanon! :) Je kunt OBD11 proberen, dat is wel fail proof of anders kom je gewoon lekker langs.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

CasGas schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:44:
[...]

Thanx

[...]

Hmmm....klopt ook wel weer. :P

M.b.t. camera: kijk hier even: https://www.skodaforum.nl...33182/page-19#post-788382

Moet je wellicht wel even een accountje aanmaken om de pics te kunnen zien. Geen idee of de facelift exact hetzelfde is als de prefacelift, maar nooit verkeerd om meer info te hebben dan nodig.

• CasGas
Rainesh schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:46:
[...]

Genoeg wat aan te passen valt. Leukste van allemaal......ook op een vRS kun je gasrespons aanpassen, dan rijdt ie helemaal als een kanon! :) Je kunt OBD11 proberen, dat is wel fail proof of anders kom je gewoon lekker langs.
Zoiets?

https://www.amazon.de/OBD...sr=8-3&keywords=OBDeleven

Gaat mij dan eerst nog meer om het uitlezen ansich, dat lijkt mij altijd wel makkelijk..

• Rainesh
CasGas schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:07:
[...]

Zoiets?

Gaat mij dan eerst nog meer om het uitlezen ansich, dat lijkt mij altijd wel makkelijk..
jup :)

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21-10 17:15
GerCor schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 08:03:
Nou, ziet er toch beter uit dan op plaatjes, als je de heren zo naast de auto ziet staan. Wel het geluid uitzetten want het is me toch een oeverloos dom marketinggelul. Vreselijk, zo slecht.

Prijzen zijn onbekend maar zullen in Duitsland, naar schatting, zo rond de 18, 18 en een half beginnen.
In mei kunnen we ze tegenkomen op de weg.

[YouTube: 2019 Skoda Scala Unveiling]
Mocht er een RS versie komen dan wordt dat, denk ik, een hele mooie auto.
Ik vind hem fraai geworden, als de 1.5 tsi met dsg onder de 30 blijft ben ik gelukkig.
Ik ben begonnen met Octavia 1.6 fsi in de lease, daarna 4 jaar een superb 1.6 TDI en rij nu dankzij de crisis een Rapid die eigenlijk met alle opties (dsg,xenon,stoelverwarming,nav,privacyglas en LM velgen) en voor een gezin met maar 3 personen prima voldoet.
Ik ben het puberale allang voorbij en vind een auto een vervoersmiddel en geen sexsymbool. Een auto moet voor mij passen binnen mijn eisenpakket en geen overmatig garagebezoek opleveren en dat is Skoda de afgelopen 10 jaar prima gelukt.

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21-10 23:22
[...]

Zoiets?

Beter rechtstreeks bij hun bestellen:
www.obdeleven.com
Even goed kijken wat je precies krijgt in welk pakket. Ik heb zelf de Basic gekregen van m'n broer, en later geüpgrade naar Pro. Zou minimaal Pro nemen, dus. Maar heb niet gekeken wat ultimate nog extra heeft.
Let op dat ObdEleven alleen werkt op Android, niet op iPhone.

iRacing Profiel

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 11:35
Is er ook ergens een overzicht van de "apps" beschikbaar in OBD11? Hoeveel credit kost bv het uitzetten van start/stop/bochtenverlichting op een Superb? Waar moet je dan ongeveer aan denken? 10? 100? Of kan ik de app gewoon installeren en dan dit bekijken zonder account? (Kan ik nu ff niet checken want heb geen Android.)

Inspired wijzigde deze reactie 09-12-2018 09:21 (23%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

[...]

Zoiets?

Ik zou bij OBDeleven zelf bestellen. Kerstaanbieding: d:)b

https://obdeleven.com/en/#xprtbestsellproductblock_1

@Inspired Je kunt de app in de Play Store downloaden en als je elke dag inlogt krijg je elke keer 1 credit.
Selecteer jouw auto en je kunt precies zien welke aanpassing op jouw auto mogelijk is. (y)

GerCor wijzigde deze reactie 09-12-2018 11:33 (5%)

Me.

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21-10 23:22
Dat weet ik zo even niet. En aangezien ik sinds een jaar een iPhone heb, kan ik ook niet even kijken...
Moet nog steeds mijn vriendin de app laten installeren. Voor wat betreft de punten, je kan nog wat punten vergaren door af en toe een paar advertenties weg te klikken. Ik had niet de indruk dat je bij normaal gebruik veel punten nodig hebt, maar vond de basic functionaliteit wel te beperkt.

Staat bij ObdEleven op de site nergens een vergelijk? Ze hebben volgens mij ook ergens een forum.

iRacing Profiel

• CasGas
Gisteravond maar meteen die ODBeleven besteld, hierzo:
https://autowolf.nl/nl/ob...query=obdeleven&results=2

Heb wel inderdaad de pro genomen nadat ik wat filmpjes op youtube had gezien, dat ziet er voor de standaard dingen wel lekker makkelijk uit, zoals @Rainesh inderdaad al zei wat betreft start/stop. Heb zelf niet gekeken of mirror dip standaard bij mij al aanstond, maar dat is ook super handig en volgens mij ook standaard alle ramen dicht als het begint te regenen, dat zijn wel de voornaamste dingen die ik wil aanpassen.

Gisteren ook nog een ander wintersetje erbij genomen, moet wel met velg want minimaal 17" en dat is er standaard niet in stalen velg (vind ik in de winter zelfs mooier), dus dan maar ook weer zwart met Uniroyals (standaard band) maar die komen er ook niet slecht vanaf moet ik zeggen:

https://www.autobandentes...anden/uniroyal/ms-plus-77

Bagagenet voor de achterbak ook maar meteen erbij besteld, 3-delig zodat ik ook nog wat vast kan zetten.

Waarschijnlijk ben ik de rest van de week nog bezig om te kijken wat er nog meer mogelijk is :)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Had ik naar gekeken. Ridderkerk. Maar als je op Google Maps/Streetview kijkt is het bedrijf niet te vinden. Daarnaast, 2 tientjes duurder dan in de US (free shipping).

Me.

• CasGas
Daarom betaal ik bij onbekende websites altijd eerst maar met paypal, dan zit ik altijd safe :)

Ja, uit de US kan, maar dan ben je 2 weken verder en misschien nog import kosten.

• CasGas
en dubbel..

CasGas wijzigde deze reactie 09-12-2018 16:02 (96%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

CasGas schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:52:
Daarom betaal ik bij onbekende websites altijd eerst maar met paypal, dan zit ik altijd safe :)

Ja, uit de US kan, maar dan ben je 2 weken verder en misschien nog import kosten.
Ik heb eerder het idee dat ze in Litouwen in depot liggen. Die van mij is onderweg. :P

Me.

• Radjesh
demonic schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 12:12:
[...]

Het lijkt te hebben dat waze afgesloten wordt op de telefoon door energie managment. als ik namelijk het scherm activeer dan pakt die hem een aantal seconden later weer op.

Wat voor mij eigenlijk altijd werkt. (maar waar ik niet blij mee ben). Is waze opstarten. en dan pas de usb erin doen. Dan pakt die hem bij mij eigenlijk altijd goed ;)
Dank! Ga ik proberen :)

Niet

• CasGas
GerCor schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:20:
[...]

Ik heb eerder het idee dat ze in Litouwen in depot liggen. Die van mij is onderweg. :P
Ik krijg nu ook de melding dat het verzonden is bij autowolf met een PostNL tracking code, dus ik ga er maar even vanuit dat de boel daar in ieder geval klopt..

• T-Rut
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 11:46
De afgelopen 24 uur heeft mijn Octavia (Front Assist? / ACC?) maarliefst 2x te rigoreus ingegrepen naar mijn mening:
- gisteren op een 3 baans snelweg waar het op dat moment relatief dun bezaaid is met auto's gaat 70 meter voor mij iemand vol in de ankers. Ik had in principe nog alle ruimte te anticiperen, te remmen en eventueel uit te wijken, maar wat doet de auto? Piepend, met een rode melding in het dashboard ook vol in de rem, waardoor ik wordt overdonderd door het gedrag van mijn auto en ik niet eens heb meegekregen wat er achter me is gebeurd.
- vanochtend wachtend bij een rotonde, auto's voor mij beginnen weer langzaam te rijden, dus ik ook, waarna ik net een fractie te laat een remactie voor me zie. Ik stap flink op de rem, maar wil gedoseerd laten uitrollen tot vlak bij de auto voor me, omdat de auto achter mij ook heel kort op me zit en ik die ook de ruimte wil bieden. Maar wat doet mijn auto? Weer piepend met rode melding, vol op de rem en ik kan zelf niet dozeren. Gelukkig kwam het niet tot een botsing.

Nou, dan vraag ik me af, checkt het systeem wel wat er áchter de auto gebeurt? Is zo'n 'veiligheidssyteem' wel echt zo veilig??

Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen? Dus dat de de auto de bestuurder in feite 'in de weg' zit? Ik begin wel wat twijfels te krijgen bij deze systemen...

T-Rut wijzigde deze reactie 14-12-2018 07:39 (4%)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

carpcrack schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 07:37:

Nou, dan vraag ik me af, checkt het systeem wel wat er áchter de auto gebeurt? Is zo'n 'veiligheidssyteem' wel echt zo veilig??
Simpele antwoord is nee. Hij checkt niet aan de achterkant. Alleen aan de voorkant. Ik ben het met je eens dat dat een gemis is in het systeem. Maar goed, Rome is ook niet in 1 nacht gebouwd.

Basement Bios ---- Exo-S

• robin84
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:33
In het afgelopen jaar heeft bij misschien 1x de rem ingegrepen, maar dat was van +150 (Duitsland) naar volledig stilstaand verkeer. En ja de auto achter me was niet zo alert en stond een halve autolengte naast me op de vluchtstrook.

Alle andere keren dat het systeem ingreep bleef het bij mij bij een waarschuwing (dus geen rem). Uit mijn ervaring komt de waarschuwing wanneer een auto voor me vertraagd en ik binnen de 2-4 seconde (afhankelijk van snelheid) zit waarin ik zal moeten handelen om dit te voorkomen (gas loslaten, remmen, sturen etc).

Het klinkt alsof je de situatie voor/naast je positiever inschat dan er werkelijk gebeurde, lijkt ook te kloppen met de handeling die je moest uitvoeren (hard op de rem). Je zou haast denken dat de auto je probeert te beschermen voor je rijstijl ;)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

carpcrack schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 07:37:
We hebben, in dit land in ieder geval, afgesproken dat wanneer jij op je voorganger botst je altijd schuldig bent aan de aanrijding, tenzij anders wordt besloten.

Wat had dat niet bestaande systeem dat ook de achterzijde controleert dan mogelijk denkbaar moeten doen volgens jou? Ik kan me niets voorstellen.

Me.

• Rainesh
Je kunt je front assist aanpassen in je menu. Je kunt ingrijptijd aanpassen.

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 09:54

avotar

P0werd by Black Coffee

Ook verzekeringstechnisch is het handiger dat ze tegen jou aanrijden dan jij tegen hen.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• T-Rut
@robin84 Ik moest in de tweede situatie inderdaad hard op de rem, maar niet vol op de rem. (De snelheid was laag.) In de eerste situatie moest ik nog niet eens op de rem. Met de snelheid, de afstand, het feit dat de auto voor me wel vol remde, maar niet direct stil zou staan én het feit dat ik het direct zag gebeuren, had ik méér dan 2 seconden de tijd om iets te doen.
Ik heb niet de illusie dat ik een perfecte rijder ben, maar ik heb wel meer dan voldoende ervaring om de situaties die ik hier geschetst heb te kunnen overzien en een gewogen actie te kunnen doen.

@GerCor Dat niet bestaande systeem had dan kunnen constateren dat een auto achter me te kort nadert en mogelijk niet snel genoeg tot stilstand kan komen om vervolgens het risico op een botsing te verkleinen, door optimaler gebruik te maken van de beschikbare ruimte voor me. (Precies dat waar ik mezelf wel bewust van was op dat moment) Ik had nog ruimte aan de voorzijde. (gebaseerd op mijn mate van remvertraging. De auto voor me stond al stil, zo heel hard ging het allemaal niet).
Mijn auto besloot harder te remmen dan feitelijk nodig was en vergrootte daarmee de kans op een aanrijding achter.

@Rainesh Thanks voor de tip. Zal er naar kijken!

• MichelKlok
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 09:06
Ik heb zelf bij mijn Octavia twee keer meegemaakt dat hij piepend met de welbekende rode driehoek in het display aangeeft dat er gevaar dreigt. Alleen reed er toen niemand voor mij, dus er was geen enkele aanleiding om af te remmen. Je schrikt je op zo'n moment het lazarus.
Beide keren heb ik wel enigszins afgeremd, maar wel op een gedoseerde manier, dus niet vol in de ankers. En ik ben ook niet volledig stil gaan staan, gewoon de snelheid met 5-10 km/u laten zakken totdat de indicatie verdween. Ik vraag me alleen wel af wat er gebeurt als je er alsnog geen gehoor aan geeft.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

carpcrack schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:06:
@GerCor Dat niet bestaande systeem had dan kunnen constateren dat een auto achter me te kort nadert en mogelijk niet snel genoeg tot stilstand kan komen om vervolgens het risico op een botsing te verkleinen, door optimaler gebruik te maken van de beschikbare ruimte voor me. (Precies dat waar ik mezelf wel bewust van was op dat moment) Ik had nog ruimte aan de voorzijde. (gebaseerd op mijn mate van remvertraging. De auto voor me stond al stil, zo heel hard ging het allemaal niet).
Mijn auto besloot harder te remmen dan feitelijk nodig was en vergrootte daarmee de kans op een aanrijding achter.
Ja, dat stuk snap ik. Ik zie alleen niet in hoe jouw niet bestaande systeem moet kunnen uitrekenen hoe snel de achterligger tot stilstand kan komen. Kan zijn dat de achterligger ook een assistent heeft maar ook dat de bestuurder dat niet heeft en helemaal niet weet/ziet dat jij remt en er dus in volle snelheid op klapt.

Me.

• The Eagle

The Eagle

MichelKlok schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:36:
Ik heb zelf bij mijn Octavia twee keer meegemaakt dat hij piepend met de welbekende rode driehoek in het display aangeeft dat er gevaar dreigt. Alleen reed er toen niemand voor mij, dus er was geen enkele aanleiding om af te remmen. Je schrikt je op zo'n moment het lazarus.
Beide keren heb ik wel enigszins afgeremd, maar wel op een gedoseerde manier, dus niet vol in de ankers. En ik ben ook niet volledig stil gaan staan, gewoon de snelheid met 5-10 km/u laten zakken totdat de indicatie verdween. Ik vraag me alleen wel af wat er gebeurt als je er alsnog geen gehoor aan geeft.
Rij nu een Golf variant met ACC. Krijg die driehoek regelmatig. Niks om je druk om te maken imho. Systeem is gewoon afgesteld op hele veilige volgafstanden. Bouwt de remdruk ook al op; als jij de rem intrapt als ie zelf ook al remt trap je op een steen zo hard.
Wat bij mij hielp: volgafstand op minimaal afstellen (boordcomputer, niet via knop op stuur) en de ACC stand op comfort zetten. Op sport kan oook, trekt ie iets sneller op maar remt ie ook later. Is net wat je zelf fijn vind.

• T-Rut
GerCor schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:42:
[...]

Ja, dat stuk snap ik. Ik zie alleen niet in hoe jouw niet bestaande systeem moet kunnen uitrekenen hoe snel de achterligger tot stilstand kan komen. Kan zijn dat de achterligger ook een assistent heeft maar ook dat de bestuurder dat niet heeft en helemaal niet weet/ziet dat jij remt en er dus in volle snelheid op klapt.
Moet mogelijk zijn lijkt me. Mijn auto weet hoe hard hijzelf rijdt en hoe hard ik hem rem en kan de afstand van de achterligger hoogfrequent meten en zo extrapoleren of de achterligger snel genoeg vertraagd om niet pas stil te staan als de afstand van de auto t.o.v. mijn auto < 0 is.

En als de bestuurder te weinig of helemaal niet remt, dan is er inderdaad geen ontkomen aan. Dat klopt.
Maar een veiligheidssysteem kan ook nooit risico's volledig wegnemen, lijkt me. In ideale zin hooguit verkleinen.

T-Rut wijzigde deze reactie 14-12-2018 10:09 (13%)

• The Eagle

The Eagle

Technisch best mogelijk, maar het voegt niks toe. Wat er dan gebeurt is dat je constant meldingen krijgt als er iemand volgens het systeem te dicht op je bumper zit. Gezien de grote gaten van standaard soms >100m die het ACC systeem laat vallen vanwege een veilige volgafstand, zou je gek worden van de piepjes en waarschuwingen.
En wat zou je dan willen dat ie doet, de remlichten of de gevarenlichten aanzetten> Dan worden weggebruikers achter je helemaal gek en veroorzaak je onnodig files, gevaar en wat diens meer zij.

Zal best over nagedacht zijn. Als we allemaal een dergelijk systeem hadden zou het misschien kunnen werken. Maar gelukkig is er de vrijheid om te rijden zoals je zelf wilt, zonder dat VAG of welke producent dan ook voor je beslist hoe dat zou moeten :)

• Rainesh
carpcrack schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:06:
[...]

Moet mogelijk zijn lijkt me. Mijn auto weet hoe hard hijzelf rijdt en hoe hard ik hem rem en kan de afstand van de achterligger hoogfrequent meten en zo extrapoleren of de achterligger snel genoeg vertraagd om niet pas stil te staan als de afstand van de auto t.o.v. mijn auto < 0 is.

En als de bestuurder te weinig of helemaal niet remt, dan is er inderdaad geen ontkomen aan. Dat klopt.
Maar een veiligheidssysteem kan ook nooit risico's volledig wegnemen, lijkt me. In ideale zin hooguit verkleinen.
Heb je achterin toch radars voor nodig. Audi heeft dat als optie, Pre Sense Rear.

• demonic
heb mijn Octavia nu 1,5 maand.
Heb 2x dat de auto echt ingreep doormiddel van een noodstop/rem. Beide gevallen was dit zeker terecht.
Ondanks dat ik het zelf zag gebeuren had ik (een mogelijk) foute inschatting gemaakt over remkracht die benodig zou zijn.

Een aantal andere keer kreeg ik inderdaad de driehoek met een pieptoon maar geen ingreep.
Dit was bv. als ik te dicht naar een vrachtwagen toe reed om hem even later in te halen. (maar nog niet naar links kunnen vanwege passerend voertuig). Of invoegend verkeer die je gewoon snijd.

Over het algemeen ben ik erg tevreden met het systeem en zijn waarschuwingen en ingrepen.
Ik ben het eens over het feit dat die soms aan de vroege kant een waarschuwing geeft. (zeker bij invoegend verkeer) Maar ik schrik er nooit van aangezien ik de waarschuwing eigenlijk al verwacht. (ik heb vaker dat ik zoiets heb van "waarom krijg ik geen waarschuwing?! This is too close for (my) comfort".

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

demonic schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:05:
Dit was bv. als ik te dicht naar een vrachtwagen toe reed om hem even later in te halen. (maar nog niet naar links kunnen vanwege passerend voertuig).
Als je dat nou voortaan niet doet, kun je eerder naar links, heb je veel meer (over)zicht en is dus veel veiliger.

d:)b (y)
Rainesh schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:58:
Heb je achterin toch radars voor nodig. Audi heeft dat als optie, Pre Sense Rear.
Dat is toch een tikkie anders:

GerCor wijzigde deze reactie 14-12-2018 13:40 (29%)

Me.

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 11:17
Rainesh schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:58:
[...]

Jep, mogelijk zelfs Nederlandse radars:

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 08:17

Antera

www.lowering.nl/vcds

De achter sensoren op de skoda is voor het in en uitparkeren en voor de dode hoek herkenning ( side assist) deze sensoren hebben niet dezelfde werking en functie als die van de pre sence van Audi. Audi heeft net dat streepje voor gekregen

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• -Burner-
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21-10 19:09
Ook 2 keer gehad dat de auto een noodstop heeft uitgevoerd zonder dat er ook maar iemand in de verste verte voor mij reed. Ik schrok me helemaal kapot. Op het gas gaan staan en daarmee was gelukkig de remactie klaar. Er reed wel iemand achter mij, maar gelukkig ver genoeg vandaan om een aanrijding te voorkomen. ACC stond niet aan.

Als je front assist uitschakelt zit je de hele tijd met een lampje in je dashboard...

• Radjesh
demonic schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 12:12:
[...]

Ik heb de spaarstand van mijn S9 uitgezet, nu werkt het als een trein! _/-\o_

Niet

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

-Burner- schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:33:
Ook 2 keer gehad dat de auto een noodstop heeft uitgevoerd zonder dat er ook maar iemand in de verste verte voor mij reed. Ik schrok me helemaal kapot. Op het gas gaan staan en daarmee was gelukkig de remactie klaar. Er reed wel iemand achter mij, maar gelukkig ver genoeg vandaan om een aanrijding te voorkomen. ACC stond niet aan.

Als je front assist uitschakelt zit je de hele tijd met een lampje in je dashboard...
Eens even laten checken of je radar wel goed afgesteld staat. Kans op te laag waarbij zelfs drempels al als probleem gezien worden

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• leducw
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 08-10 19:11
Weet iemand hoe je de koplamp sproeiers van een Skoda superb combi kan uitschakelen of dat je bv de zekeringen kan verwijderen.? Dit zuipt vloeistof op deze manier.

• jongetje
leducw schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 16:10:
Weet iemand hoe je de koplamp sproeiers van een Skoda superb combi kan uitschakelen of dat je bv de zekeringen kan verwijderen.? Dit zuipt vloeistof op deze manier.
Volgens mij is het verplicht bij je type koplampen.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

leducw schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 16:10:
Kan met VCDS en OBDeleven:

Als het je echt dwars zit, kijk dan even hier: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Me.

• CasGas
Iemand die ook weer of er carbon uitlaat sierstukken bestaan voor een Octavia RS 2017?

Of zelfs nog beter, iemand bekend met vervangings uitlaten waarbij ik ook de pijp kan openen en stil kan zetten? Ik vind een herriepijp best mooi, maar het moet ook wel weer stil kunnen.

• The Eagle

The Eagle

Zou eerst eens onder de auto kijken hoe het zit als ik jou was. Wat ik me nog kan herinneren van het vorige model is dat die dingen die in de diffusers achter zitten, er gewoon voor de sier zitten. Vanuit de knalpot kwam het gewoon naar beneden op straat terecht.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Vandaag weer een Karoq gehad maar nu een met camera. Ook hierop is naderhand Lane assist en Lights assist te activeren. Voor diegene die de vraag nog hadden kunnen dus een Karoq bestellen met alleen verkeersbordherkenning. Filmpje volgt nog op me YouTube account

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Vraagje, ik heb deze avond onderweg iets geraakt, 2 behoorlijke klappen tegen de bodem (klonk als beetje in het midden).
Stukje verderop gestopt, gekeken zover als mogelijk onder de auto, zag niets. Auto rijdt verder ook gewoon zoals anders.

Nu moet hij komende maand voor een beurt, dus kan altijd vragen of ze de bodem ook even checken, of moet ik het eigenlijk meteen laten controleren? (Kan het dus niet wachten? Of kan de bodem wel wat hebben?)

Edit: Octavia Combi ‘15

Martinusz wijzigde deze reactie 21-01-2019 22:31 (3%)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Martinusz
Wat zou je doen als je met pijn in je voet zat omdat er een betontegel op gevallen was?

Oftewel, gebruik je gezond verstand; vertrouw je het niet: laten checken. ;)

• Martinusz
  • Nu online
max schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:34:
@Martinusz
Wat zou je doen als je met pijn in je voet zat omdat er een betontegel op gevallen was?
Dan zat ik op de eerste hulp denk ik O-)
Oftewel, gebruik je gezond verstand; vertrouw je het niet: laten checken. ;)
Vanochtend nog even gekeken, niks gezien (zover als mogelijk), auto rijdt ook gewoon hetzelfde als voorheen. Ik zal met de beurt komende maand wel aangeven of ze de bodem even checken op schade.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Even laten bekijken niks merken wil niet altijd zeggen dat er niks aan de hand is.

• The Eagle

The Eagle

Klopt, maar niet laten checken wil ook niet zeggen dat er wel iets aan de hand is ;)

* The Eagle eens een keer een stuk loopvlak met 130 per uur tegen de bodemplaat gehad.
Enorme klap, schrok me wild. Maar niks aan het handje :)

• Redshark
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:11
Heeft iemand misschien kennis van een fout bij een electrische kofferbak (Octavia uit juli 2015)? Bij mij gaat hij niet meer open zonder 'hulp'. Eenmaal open zakt de klep soms weer in, maar soms ook niet. Volgens een dealer is het het beste om nieuwe moteren te kopen maar die vind ik toch flink aan de prijs, ruim €800,- moeten deze kosten...

• Rainesh
Redshark schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:39:
Heeft iemand misschien kennis van een fout bij een electrische kofferbak (Octavia uit juli 2015)? Bij mij gaat hij niet meer open zonder 'hulp'. Eenmaal open zakt de klep soms weer in, maar soms ook niet. Volgens een dealer is het het beste om nieuwe moteren te kopen maar die vind ik toch flink aan de prijs, ruim €800,- moeten deze kosten...
Stempelveren ( heet het zo?) nog goed? Anders even een nieuwe kalibratie doen. Kijken of dat helpt.

• Redshark
Rainesh schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:53:
[...]

Stempelveren ( heet het zo?) nog goed? Anders even een nieuwe kalibratie doen. Kijken of dat helpt.
Ik denk het, al weet ik niet of dit ook daadwerkelijk stempelveren zijn (maar ik ben ook een kantoorklerk).

Bedoel je met kalibratie de instelling tot hoe hoog de klep omhoog gaat bij openen? Iets anders ken ik nml niet...

• jongetje
De dealer zal wel weten hoe het werkt. Al vind ik 3,5 jaar wel snel dat het niet meer (goed) werkt. Lijkt me eerder garantie of minimaal iets waarin ze tegemoet moeten komen.

• Redshark
De dealer zal het inderdaad wel weten maar ik vind de kosten nogal hoog, het lijkt me ook dat (zeker voor dit soort prijzen) het mechanisme een stuk langer mee hoort te gaan. Ik ben nog in overleg met de dealer hoe dit op te lossen maar daar zit de vaar t niet echt in.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Dit is een defect aan een van de motoren. Dit word vervangen van de motoren helaas. Zon klep is heel leuk maar dit komt vroeg of laat een keer voor. Ook sensoren in de motoren die stuk gaan of tandwielen. leuke optie tot je problemen krijgt

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Vandaag deze besteld.

1.5 TSI 150pk DSG-7 Sportline, Moon White, Pakket Comfort,Functie, Navigatie Plus, Elec. stoelen met geh., pano dak, LM 20", zwenk trekhaak, winter banden

Leveren in juli (voorlopig).

Tot die tijd in een BMW X1 2.0i

Mystikal wijzigde deze reactie 24-01-2019 23:34 (11%)

Basement Bios ---- Exo-S

• Redshark
Antera schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:05:
[...]

Dit is een defect aan een van de motoren. Dit word vervangen van de motoren helaas. Zon klep is heel leuk maar dit komt vroeg of laat een keer voor. Ook sensoren in de motoren die stuk gaan of tandwielen. leuke optie tot je problemen krijgt
Tja, ik heb de optie niet genomen want tweedehands wagen..
Toch is het vreemd dat dit soort opties met hoge kosten een dergelijke korte levensduur kunnen hebben..

@hierboven, ziet er goed uit zeg!

Redshark wijzigde deze reactie 25-01-2019 11:13 (3%)

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

De Kodiaq Sportline, Scout en RS zijn te configureren in de NL-se configurator. :)

@Mystikal vet ding! 8)

20 inch donkere velgen smoelt echt wel goed, zeker in contrast met de witte lak.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

@Mystikal mooie aankoop. Nu het spannende wachten op de levering

• Martinusz
  • Nu online
Er komt een nieuwe stads SUV?
https://www.skoda.nl/modellen/kamiq

Dus komende tijd 2 nieuwe modellen, deze Kamiq en de Scala, zouden er ook modellen uitgaan?

• jongetje
@Martinusz De Rapid gaat er volgens mij uit. De keuze is iig wel makkelijk want is maar 1 uitvoering van te bestellen op dit moment :-)

Daarnaast wordt dit jaar ook de Octavia 4 aangekondigd en vanaf volgend jaar leverbaar heb ik begrepen.

jongetje wijzigde deze reactie 29-01-2019 09:49 (0%)
Reden: typo

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Martinusz schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:24:
Er komt een nieuwe stads SUV?
https://www.skoda.nl/modellen/kamiq

Dus komende tijd 2 nieuwe modellen, deze Kamiq en de Scala, zouden er ook modellen uitgaan?
De rapid gaat eruit dat is het enigste tot op heden

• The Eagle

The Eagle

Ah, de Seat Arona met een Skoda logo. Die mistte idd nog :P

Pagina: 1 ... 23 ... 29 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True