Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Deures
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 13:19
Waar komt die op qua prijs? Heb je hem in de lease?
Mystikal schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:09:
Vandaag deze besteld.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

1.5 TSI 150pk DSG-7 Sportline, Moon White, Pakket Comfort,Functie, Navigatie Plus, Elec. stoelen met geh., pano dak, LM 20", zwenk trekhaak, winter banden

Leveren in juli (voorlopig).

Tot die tijd in een BMW X1 2.0i

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:03
Deures schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:11:
Waar komt die op qua prijs?

[...]
Dat kun je toch op de Skoda site gewoon bij elkaar klikken???

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

[...]
Buiten de catalogusprijs (die je in de configurator op de skoda website door hem in elkaar kunt klikken ook kunt achterhalen) heeft het echt 0 nut voor Mystikal om zijn leasetarief hier te noemen.

Dat is van zoveel variables afhankelijk;
- leasemaatschappij
- afspraken tussen werkgever <> leasemaatschappij
- inclusief/exclusief brandstof
- salaris en eventuele eigen bijdrage
- loonbelastingschaal
- etc.

max wijzigde deze reactie 29-01-2019 14:32 (5%)

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:01

Mystikal

It never hurts to help

[...]
Heb hem in de lease. Weet niet eens eigenlijk hoeveel. In ieder geval onder de 900, want dat is mijn budget (excl brandstof, incl winterbanden, zonder eigen risico :).
Totaal iets van 49k aanschafwaarde volgens mij. Hou het eigenlijk niet zo bij.

Mystikal wijzigde deze reactie 29-01-2019 15:21 (7%)

Basement Bios ---- Exo-S

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Komend van iemand die nu ruim 11 jaar lease rijdt via een stuk of 6 verschillende leasemij's en verschillende leasevoorwaarden: door de bank genomen kun je als vuistregel hanteren dat bij 20-22% bijtelling, een auto van 20k 200 netto in de mand kost. Die van 30k ca 300 per maand netto en die van 40k ca 400 per maand netto. Und so weiter. Give or take a little uiteraard, maar dan heb je iig een beeld.

Auto van bijna 50k is voor gewoon engineering volk toch vrijwel nooit bereikbaar ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

The Eagle schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:27:
Komend van iemand die nu ruim 11 jaar lease rijdt via een stuk of 6 verschillende leasemij's en verschillende leasevoorwaarden: door de bank genomen kun je als vuistregel hanteren dat bij 20-22% bijtelling, een auto van 20k 200 netto in de mand kost. Die van 30k ca 300 per maand netto en die van 40k ca 400 per maand netto. Und so weiter. Give or take a little uiteraard, maar dan heb je iig een beeld.

Auto van bijna 50k is voor gewoon engineering volk toch vrijwel nooit bereikbaar ;)
Laten we het erop houden dat ik een mooie promotie had.
Maar had in mijn hoofd ook iets van 500 inderdaad.

Basement Bios ---- Exo-S

• lubbertkramer
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13:55
The Eagle schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:27:

Of je hebt de verkeerde werkgever?

Je berekening klopt ongeveer, zit met mijn superb rond de 440 bijtelling in de maand :)

• The Eagle

The Eagle

Ok, wel bereikbaar maar niet zonder een evt eigen bijdrage. Gemiddelde engineer heeft gewoon een midden (C) klasse (golf, focus, etc).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• lubbertkramer
  • Laatst online: 13:55
The Eagle schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:01:
Ok, wel bereikbaar maar niet zonder een evt eigen bijdrage. Gemiddelde engineer heeft gewoon een midden (C) klasse (golf, focus, etc).
Nogmaals niet eens, ligt echt aan je werkgever aangezien ik ook geen hogere management functie heb (business analist / bi consultant) maar gewoon deze auto kan rijden met alle toeters en bellen erop :)

Heb werkgevers gehad waar je het met een aygo moest doen zonder keuze tot aan deze nu. Ligt wellicht ook aan de afstanden die je moet overbruggen, ik reis nu van Heerenveen tot Brugge met deze auto dus de kilometers vliegen erop, verder mogen we gelukkig vliegen :)

lubbertkramer wijzigde deze reactie 31-01-2019 13:04 (21%)

• SanderL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14:24

SanderL

Ondertitels zijn net te kort

Mystikal schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:09:
Vandaag deze besteld.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

1.5 TSI 150pk DSG-7 Sportline, Moon White, Pakket Comfort,Functie, Navigatie Plus, Elec. stoelen met geh., pano dak, LM 20", zwenk trekhaak, winter banden

Leveren in juli (voorlopig).

Tot die tijd in een BMW X1 2.0i
Huh, wij (collega en ik) hebben de onze besteld ergens begin-midden december en wij kregen ook juli te horen. We zijn nu februari op één dag na en jij zou 'm ook juli hebben?

Nu goed, ik gun het je wel want lang op 'n auto wachten zuigt. Zeker als je het nu afwisselend moet doen met openbaar vervoer en 'n 68 pk'tje :+

Niet pessimistisch, maar realistisch!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23-04 06:17
Ik heb een technische vraag voor de toekomst.
Ben een trotse eigenaar van een Fabia uit 2004 en vandaag de 250.000 aangetikt.
Wij (vrouwlief en ik) zijn aan het kijken naar een Rapid. We vinden het een mooie auto voor in zijn prijsklasse.
Zeker tweedehands.

Met mijn Fabia en mijn auto daarvoor had je een auto radio, en die kon je meestal eruit halen en hoppa een nieuwe erin. Nu zie ik heel veel Rapids met ingebouwde autoradio's, zeker niet alle modellen vind ik mooi of mist gewoon functionaliteit die ik nu wel heb (bluetooth audio en Dab+)

Is het moeilijk/mogelijk om een andere autoradio in te laten bouwen dat alles het doet met het dashboard of is het liever naar de dealer en vanuit daar er eentje in laten bouwen die voor de auto bedoelt is?

Eeyup! As spoken by Big Macintosh

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

SanderL schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:45:
[...]

Huh, wij (collega en ik) hebben de onze besteld ergens begin-midden december en wij kregen ook juli te horen. We zijn nu februari op één dag na en jij zou 'm ook juli hebben?

Nu goed, ik gun het je wel want lang op 'n auto wachten zuigt. Zeker als je het nu afwisselend moet doen met openbaar vervoer en 'n 68 pk'tje :+
https://www.autovisie.nl/...lkswagen-1-5-tsi-modellen

Succes met (langer) wachten....

Basement Bios ---- Exo-S

• Stinu
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-04 13:33
Ik mag mij binnen kort hier ook melden. Dit word mijn nieuwe (belgische) lease wagen.

Skoda SuperB Combi
Style 2,0 TDI 110 kW 7-speed automat.
  • Quartz Grey
  • Pack Corporate Plus (Pack Style GPS, Pack Style Comfort)
  • Pack Style Premium II
  • Pack Safety
  • PACK LED PLUS
  • Digital Instrument Panel (DIP)
  • Elektrische opening en sluiting van het kofferdeksel
  • Zijdelingse ruiten vooraan van warmtewerend glas en met geluidsdemping - voor SUNSET achteraan
Lever termijn weet ik nog niet. Dealer zei maart-april ergens. Maar mijn huidige lease loopt tot begin mei. Dus mogelijk dat ik daar op moet wachten.

Stinu wijzigde deze reactie 01-02-2019 10:05 (12%)

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23-04 16:56

Antera

www.lowering.nl/vcds

Klinkt allemaal goed geen idee wat al die pakketen inhouden maar zal vast goed komen. S6 met wachten

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:23

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik ga binnenkort weer een jong gebruikte auto kopen, en gezien we binnenkort gezinsuitbreiding verwachten, ik een nieuwe baan heb (op 15km van huis) en ik weer zin heb in wat groters, en mijn diesel moet toch uit ivm de km's.

We hebben vroeger een tijdje een rapid in de lease gehad, en daar waren we eigenlijk behoorlijk tevreden over. (alleen de motor was niet geweldig, de geknepen 1.2tsi met 86 pk oid) Nu verwacht ik dat dat met de normale 105 PK gewoon goed rijdt.

Alleen ik had de vraag, hoe is de 1.4 tsi van de Octavia/supurb? Het gaat dan voornamelijk om de 2013-2015 jaren waar ik naar kijk. Ik hoor een beetje gemixte geluiden over die motoren, maar ik weet niet of die ook gelden voor de 125PK versie die in deze auto's zit.
Volgend jaar komt er sowieso een Supurb station in de lease, maar dit wordt dan de "prive" auto van de 2, dus dan hoeft ie ook niet super zuinig te zijn, maar wel betrouwbaar.

PSN: Denkoyugo

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:30
De 1.4 is een prima blok, maar eerlijk gezegd hebben alle blokken wel zn probleempjes. Met een 2013+ O3 of S3 zit je wel goed.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Rainesh schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:12:
De 1.4 is een prima blok, maar eerlijk gezegd hebben alle blokken wel zn probleempjes. Met een 2013+ O3 of S3 zit je wel goed.
Top man, bedankt. Dan zie je vanzelf binnenkort weer een android radio inbouw voorbij komen als de polo de deur uit is :p

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:37

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb een Octavia met 1.4tsi gehad, reed prima maar hield niet over en zoop als een malle, de theoretische 1:17 haalde ik nooit gemiddeld eerder 1:12.

Heb nu 1.6tdi (Passat) en daarmee heb ik dezelfde ervaring, houd niet over qua prestaties en zuipt best wel.

Als opvolger kijk ik ook naar een Octavia model vanaf 2013. En het liefst geen downzise model maar dat valt niet mee. 2.0tdi of 1.8tfsi is bijna niet te vinden, ja hier en daar een vRS uitvoering maar die zijn gelijk een stuk duurder.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 14:24
Mystikal schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:37:
[...]

Laten we het erop houden dat ik een mooie promotie had.
Maar had in mijn hoofd ook iets van 500 inderdaad.
Mooie auto, behoorlijk fijne samenstelling ook :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

K to the KillaZ

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Denko
Chaoss schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:19:
Ik heb een Octavia met 1.4tsi gehad, reed prima maar hield niet over en zoop als een malle, de theoretische 1:17 haalde ik nooit gemiddeld eerder 1:12.
Eens. Hulde aan de tankpas. :+

Ik rij nu een Kodiaq met hetzelfde blok (1.4TSI 125PK met handbak). Gemiddeld verbruik schommelt rond de 1:12,5 (8l/100km). Mijn 1.4TSI Kodiaq is qua gewicht vergelijkbaar met een Superb Kombi met 1.6TDI.

Hoewel ik niet de verwachting had dat het een strepentrekker zou zijn (uitrusting boven vermogen gekozen), komt het ding toch best ok mee zolang je maar blijft doorschakelen.

De 6 is effectief een overdrive, daarin hoef je geen acceleratievermogen te verwachten zodra je boven de 100km/u zit. Op de snelweg terug naar de 5 (soms de 4) bij 140km/u om in te halen komt wel eens voor, hoewel ik meestal gewoon met ACC op de rechterbaan hang en achter mijn voorganger aan tuf. De keren dat ik stevig door rij (op de snelweg), is het snelheid maken in de 5 en daarna cruisen in de 6.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hier geen tankpas en geen gedoe met bijtelling. Dus ik kan dan net zo goed een 1.8 of 2.0 TSI kopen. Grote kans dat die zelfs zuiniger rijden. Vooral wanneer ik mijn aanhanger (vouwwagen) er wachter hang.

Hetzelfde met mijn 1.6TDI dat ding mist gewoon vermogen om met goed fatsoen incl. vouwwagen de heuvels om te komen. 2.0 tdi is waarschijnlijk zo zuinig als een 1.6Tdi.

Enig verschil is dat een 2.0Tdi of 1.8/2.0TSI steeds lastiger te vinden zijn en daardoor duurder.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Chaoss schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:03:
Hier geen tankpas en geen gedoe met bijtelling. Dus ik kan dan net zo goed een 1.8 of 2.0 TSI kopen. Grote kans dat die zelfs zuiniger rijden. Vooral wanneer ik mijn aanhanger (vouwwagen) er wachter hang.

Hetzelfde met mijn 1.6TDI dat ding mist gewoon vermogen om met goed fatsoen incl. vouwwagen de heuvels om te komen. 2.0 tdi is waarschijnlijk zo zuinig als een 1.6Tdi.

Enig verschil is dat een 2.0Tdi of 1.8/2.0TSI steeds lastiger te vinden zijn en daardoor duurder.
Vandaar ook mijn vraag eigenlijk. Ik heb die 1.6tdi in een polo nu. En ik vind het al "ok". Ik kan mij niet voorstellen dat je die in een auto doet die en hoger en 200 kilo zwaarder is. Maar ok. Ik weet dan ongeveer waar ik naar op zoek kan.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Dan zou ik persoonlijk kijken naar een Octavia/Superb vanaf 2013 met een 1.8TSI (180PK) blok.
Of als maandlasten geen issue zijn, een 2.0TDI (170PK).

Chipkuurtje er overheen en je gaat met beide blokken richting of over de 200PK.

max wijzigde deze reactie 04-02-2019 13:24 (22%)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mijn Passat is aardig zwaar, volgens mij 1440kg leeg. En dan is de 1.6tdi met 105pk het net niet en met vakantie belading is het gewoon ruk. De Octavia is iets lichter en de nieuwere 1.6tdi heeft volgens mij 120pk maar dat zal nog steeds geen strepentrekker zijn. Vandaar dat ik hierna graag weer een zwaardere motorisering wil.

Benzine of diesel moet ik nog even uitrekenen, ik denk dat ik net boven de 20k per jaar rijd.

Chaoss wijzigde deze reactie 04-02-2019 13:31 (25%)

• _Chris_
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 14:12
Chaoss schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:03:

Als ik een tip mag geven, kijk ook eens naar de versie met DSG. Ik heb zowel de 1.6 TDI met 5 bak in de superb gereden, de 1.6 TDI met 6 bak in de octavia. Beide niet echt "vlot". Ik rij nu zakelijk een O3 1,6 TDI met DSG, zelfde motor, zelfde vermogen, echter de dsg maakt het een veel fijnere / vlottere auto door de DSG7...

• The Eagle

The Eagle

^^^ Second that. Passat variant 2017 1.6 TDI@120pk DSG7 rijder hier.
Volle belading nog niet gehad, maar 120 pk bleek afgelopen zomer voldoende om de Golf Variant die ik toen nog reed alles mee te krijgen. Ter indicatie: Passat leeg is 1400 kg, Golf was 1195. Scheelt maar 200 kilo en als het eenmaal rolt, rolt het. En daar zorgt die DSG wel voor :)
Sure, de Passat is geen strepentrekker maar kan prima mee met het verkeer. Het dieslkoppel scheelt ook een stuk. De DSG is afgesteld op lage toeren rijden, en dan merk je dat de diesel gewoon makkelijker van zijn plek komt. Oh ja en protip2: je wilt er eentje met ACC ;)

En anders kan die 1.6TDI nog altijd naar 150pk getuned worden. Helaas rij ik lease dus geen optie :/

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Valt tegenhoor, gewicht verdubbeld bijna, aanhanger alleen is beladen al 750kg dan de hele kofferbak nog volgestouwd dan kan ik met 105pk en bergop net de snelheid vasthouden.

Daar gaat die 15pk extra weinig aan veranderen :P daarnaast zuipt de 1.6 echt als een idioot op zulke ritten. Chippen kan, maar dat komt te betrouwbaarheid niet ten goede, de 1.6tdi loopt nu al op zijn tenen. Genoeg reden om lekker naar een 2.0tdi of 1.8/2.0tsi te zoeken, dan heb ik zonder belading ook een vlotte auto :P

• The Eagle

The Eagle

Ja ho es, over een aanhanger had je niks gezegd. Dan zou ik idd ook naar een zwaardere zoeken. Ik zou ook geen caravan achter de mijne hangen. Kan bij gebrek aan een trekhaak niet eens, maar je snapt me :P

En zuipen maak ik me niet druk over, tankpas enzo :z

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

KillaZ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:37:
[...]

Mooie auto, behoorlijk fijne samenstelling ook :)

Members only:
Bedankt! Ik denk dat het een leuke uitvoering gaat worden inderdaad.

Members only:

Basement Bios ---- Exo-S

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 23-04 06:17
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:30:
Ik heb een technische vraag voor de toekomst.
Ben een trotse eigenaar van een Fabia uit 2004 en vandaag de 250.000 aangetikt.
Wij (vrouwlief en ik) zijn aan het kijken naar een Rapid. We vinden het een mooie auto voor in zijn prijsklasse.
Zeker tweedehands.

Met mijn Fabia en mijn auto daarvoor had je een auto radio, en die kon je meestal eruit halen en hoppa een nieuwe erin. Nu zie ik heel veel Rapids met ingebouwde autoradio's, zeker niet alle modellen vind ik mooi of mist gewoon functionaliteit die ik nu wel heb (bluetooth audio en Dab+)

Is het moeilijk/mogelijk om een andere autoradio in te laten bouwen dat alles het doet met het dashboard of is het liever naar de dealer en vanuit daar er eentje in laten bouwen die voor de auto bedoelt is?
Iemand?

Eeyup! As spoken by Big Macintosh

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Dj Neo Ziggy Volgens mij is dit topic wel interessant voor je:
https://www.skodaforum.nl...upgrade-in-de-faab.37636/

Daar wordt uitgebreid besproken hoe je een 'alternatieve' Android radio unit monteert.

Mooie Plaatjes   

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ja genoeg Android toestellen die zullen werken zonder problemen met de wagen:
- is chinees zus kwaliteit is afwachten
- Dab ontvangtst is geluk hebben, smmoge komen met belaberde ontvangers
- In een richting de wagen uitlezen is geen probleem, alles zoals airco, stuurbediening enzo werken zonder problemen, maar is 1 richtingsverkeer. Geen info/gps op de MFD, geen aansturing van bepaalde opties. (ik weet niet welke auto je op zicht hebt maar steeds meer wagens gebruiken de radio voor instellingen van de auto te doen (lichtinstellingen, chassisinstelling, whatever), niet meer mogelijk
-BT enzo gaat meestal goed. De ingebouwde mic is meestal crap in die UNITS

Pros: JE hebtbest wel veel radio voor weinig geld

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Zijn hier wat mensen met ervaring met de Karoq?
Rijden nu een Octavia Combi, maar overwegen om over te stappen op de Karoq.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Viper_4111
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09:32
NVT

Viper_4111 wijzigde deze reactie 05-02-2019 11:13 (49%)

• MarZ_E
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10:29
Martinusz schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:52:
fijne auto... kom van een Octavia Combi Greenline (14%) welke einde contract was. heb nu een Clever Edition diesel met DSG...

• Martinusz
  • Nu online
MarZ_E schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:18:
[...]

fijne auto... kom van een Octavia Combi Greenline (14%) welke einde contract was. heb nu een Clever Edition diesel met DSG...
Moet nog gaan kijken naar de Karoq in real life, hoe bevalt de ruimte (achterin + kofferbak) t.o.v. de Octavia?

• MarZ_E
Tja... kleiner... ik heb zelf 3 kinderen in de leeftijd van 8, 5 en 3. De ruimte tussen de voorstoelen en de achterbank is kleiner, maar je zit ook rechterop, dus netto maakt net niet veel uit.
De achterbak is wel veel kleiner, maar mijn overweging was dat die toch bijna altijd leeg was. Als ik mijn boodschappen kwijt kan is het prima, die grote kinderwagen met wiegbak (daarvoor hadden we de combi gekozen) zijn we toch kwijt nu en die buggy soms past ook altijd.

• Martinusz
  • Nu online
MarZ_E schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:28:
Tja... kleiner... ik heb zelf 3 kinderen in de leeftijd van 8, 5 en 3. De ruimte tussen de voorstoelen en de achterbank is kleiner, maar je zit ook rechterop, dus netto maakt net niet veel uit.
Dacht ik al :) je zit rechter, dus heb je minder ruimte nodig tussen achterbank en voorstoel, nu moet ik zeggen dat ik met mijn 1,85 heel veel ruimte over heb achter mij zelf in de Octavia, dus zeker voor kids is het achterin meer dan genoeg dan zijn in de Karoq.
De achterbak is wel veel kleiner, maar mijn overweging was dat die toch bijna altijd leeg was. Als ik mijn boodschappen kwijt kan is het prima, die grote kinderwagen met wiegbak (daarvoor hadden we de combi gekozen) zijn we toch kwijt nu en die buggy soms past ook altijd.
Ik zie dat het 100 liter scheelt, maar ook hier gaat de kinderwagen er bijna uit, dus hooguit buggy en de hond die regelmatig mee gaan, maar dat past natuurlijk nog steeds prima. Voor vakantie(s) heb je dan iets minder, maar of dat nu echt merkbaar is denk het niet.
Binnenkort maar eens naar de dealer gaan om te kijken of ie ook echt bevalt in het echt!

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23-04 16:28
@Martinusz zelf heb ik laatst een proefritje gemaakt in een Karoq met maxicosi kinderstoeljte erin (+kind van 1,5).
Ik had gehoopt dat er iets meer ruimte zou zijn tussen achterbank en bestuurders stoel in vergelijking met mijn Toyota Auris TS. Doordat de stoel aan de bovenkant schuin afloopt en de kinderstoeltjes tegenwoordig erg hoog zijn, zat mijn zoontje toch met zijn voeten tegen de stoel te trappen. En dan ben ik met 1,75 niet de langste autobestuurder. Verder kinderwagen(Joolz Day of zo) en buggy pasten prima.

Hier kun je zien wat ik bedoel (niet mijn foto):

Vond het zelf wel een fijne auto om in te rijden, maar denk dat ik toch wellicht voor een Kodiaq ga vanwege ruimte voor de kids en dito idiote kinderstoeltjes.

Meekoh wijzigde deze reactie 05-02-2019 13:20 (9%)

Computer says no

• Martinusz
  • Nu online
Meekoh schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:14:
@Martinusz zelf heb ik laatst een proefritje gemaakt in een Karoq met maxicosi kinderstoeljte erin (+kind van 1,5).
Ik had gehoopt dat er iets meer ruimte zou zijn tussen achterbank en bestuurders stoel in vergelijking met mijn Toyota Auris TS. Doordat de stoel aan de bovenkant schuin afloopt en de kinderstoeltjes tegenwoordig erg hoog zijn, zat mijn zoontje toch met zijn voeten tegen de stoel te trappen. En dan ben ik met 1,75 niet de langste autobestuurder. Verder kinderwagen(Joolz Day of zo) en buggy pasten prima.

Hier kun je zien wat ik bedoel (niet mijn foto):
[Afbeelding]

Vond het zelf wel een fijne auto om in te rijden, maar denk dat ik toch wellicht voor een Kodiaq ga vanwege ruimte voor de kids en dito idiote kinderstoeltjes.
Moet zeggen dat onze dochter ook altijd wel schopte tegen de stoel, zelfs in de Octavia, maar zeker een goed punt om even te checken wanneer we gaan kijken, stoeltje passen is zo gebeurd :)

@MarZ_E hoe zit het met het verbruik?

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik heb al 2 jaar en wat kleingeld de Joying in mijn polo (maar zelfde idee dus). Het is bijna eng hoeveel beter hij is dan een standaard autoradio van VAG. Nu kan ik hem alleen maar vergelijken met een Ford ICE uit 2018, en een originele VAG ICE uit 2016 en 2010. Maar vergeleken met die 3 doet hij letterlijk ALLES stappen beter.

+ Gewoon zelf android, dus niet kutten met android auto etc. Enige is even de tethering van de telefoon aanzetten elke keer (heb ik met een nfc sticker gedaan)
+ Hij heeft zijn eigen installaties, dus spotify, waze, google maps, podcast apps. Allemaal native met zijn eigen storage.
+ Veel sneller in gebruik, en de UI is zelf aan te passen net als android.
+ Goedkoper dan origineel

- Vast slechtere garantievoorwaarden dan origineel.

Zolang je een goede uitzoekt (met minimaal 2GB ram bijv) zit je goed.

Sterker nog, ik ben nu op zoek naar een andere auto, en dat is echt het eerste wat ik doe, de ICE vervangen. Ik ben letterlijk eerst aan het zoeken of die er is voor de auto (volvo is er geloof ik moeilijk in) en dan kijken we verder

Denko wijzigde deze reactie 05-02-2019 14:39 (10%)

• MarZ_E
Martinusz schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:45:
[...]

Moet zeggen dat onze dochter ook altijd wel schopte tegen de stoel, zelfs in de Octavia, maar zeker een goed punt om even te checken wanneer we gaan kijken, stoeltje passen is zo gebeurd :)

@MarZ_E hoe zit het met het verbruik?
Ik ben bij mijn dealer (Rijnwoud in Rotterdam) gewoon naar binnen gelopen met mijn MaxiCosi Tobi en 2x Rodi Airprotect en ben gewoon gaan passen. Paste in de Octavia prima en in de Karoq ook. Het is wel zo dat je maar 2 ISOfix punten op de achterbank heb, dus wij hebben dus ook geen ISOfix stoeltjes...

Volgens mij ligt het verbruik na en kleine 4300km op 6.3/100km, terwijl de Octavia rond de 5/100km zat. Beide
zijn een 1.6 TDI, met rond de 85/88kW. Ik heb wel nu een DSG tov hand.

Ik heb zeker geen goedkope rijstijl en wil de auto eigenlijk nog laten chippen naar 140/150pk / 320Nm. De Karoq is met 1462kg een stuk zwaarder, waardoor vooral de tussensprint 80-120km op de snelweg een beetje tegen valt. Helaas is diesel een eis bij ons en kon ik nergens een diesel proef rijden omdat die domweg nergens beschikbaar was. Achteraf had de auto best een beetje meer vermogen mogen hebben, maar dat kan ook aan mij liggen... je kan nooit genoeg vermogen hebben 8)7 .

• Korvaag
  • Laatst online: 19-04 21:34
Martinusz schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:52:
Ik heb hem meegehad als leenauto voor een paar dagen ivm een grote reparatie. Op zich prima auto. Wel een aantal irritante zaken ten opzichte van de Octavia:
- Gordel kan niet hoog genoeg: Zelfs met stoel in laagste stand en gordel op de hoogste stand zit ie voor/op je schouder/bovenarm en zit je er continu tegenaan
- Ventilatierooster spiegelt in raam bestuuderskant vlak voor je spiegel en is daardoor irritant
- Stuur is axiaal niet voldoende verstelbaar
- Vergeleken met Octavia met zelfde motortype traag

Ik vind de Octavia zelf beter in beleving. Ik zie ook niet helemaal wat de Karoq heeft boven de Octavia afgezien van de wat hogere zit.

UNOX: The worst operating system

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13:48

avotar

P0werd by Black Coffee

MarZ_E schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:01:
[...]

Ik ben bij mijn dealer (Rijnwoud in Rotterdam) gewoon naar binnen gelopen met mijn MaxiCosi Tobi en 2x Rodi Airprotect en ben gewoon gaan passen. Paste in de Octavia prima .....
Hoe dan? Tobi mag niet in het midden?

"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Heeft iemand hier toevallig brochures/prijslijsten/overzichten van de uitvoeringen en pakketten van de O3 pre facelift? op skoda.nl zijn uiteraard alleen PDF's van de huidige facelift te downloaden.

Ik ben aan het oriënteren voor een andere auto en een Octavia 3, bouwjaar 2013-2015 staat ook op de shortlist (samen met de Seat Leon). Overzicht van uitvoeringen/pakketten ben ik wel benieuwd naar.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Bedankt! toch frappant dat een Elegance businessline 'standaard' Columbus met Canton audio heeft maar dan weer geen DAB+. Terwijl je bij de 'Áudio pack' Canton incl. DAB+ krijgt.

Wat me verder opvalt is dat veel elegance modellen een elektrisch bedienbare achterklep hebben terwijl dit blijkbaar niet binnen een pakket valt. Kan me niet voorstellen dat daar regelmatig 400,- voor betaald is, dan zou ik wel wat andere opties aanvinken :P

• GloriX
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:14:
Bedankt! toch frappant dat een Elegance businessline 'standaard' Columbus met Canton audio heeft maar dan weer geen DAB+. Terwijl je bij de 'Áudio pack' Canton incl. DAB+ krijgt.

Wat me verder opvalt is dat veel elegance modellen een elektrisch bedienbare achterklep hebben terwijl dit blijkbaar niet binnen een pakket valt. Kan me niet voorstellen dat daar regelmatig 400,- voor betaald is, dan zou ik wel wat andere opties aanvinken :P
Een elektrisch bedienbare achterklep is echt een top optie, ik moet alleen nog een keer aan laten zetten dat hij ook met de sleutel dichtgaat...

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14:52
Ik doe 1x per week de klep open bij de supermarkt, no way dat ik daar 400 euro voor over zou hebben :+

• MichelKlok
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 15:14
Mijn Octavia heeft die elektrisch bedienbare achterklep, omdat ik destijds een voorraadmodel heb gekozen waarop deze optie zat. Als ik een auto had samengesteld zou ik waarschijnlijk deze optie niet hebben gekozen. Het belangrijkste nadeel voor mij: hij opent en sluit nogal langzaaaaam. Als je even iets wilt pakken uit de achterbak dan kan je er niet even snel bij.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 07:21

GerCor

Zonder dalen geen pieken

PeaceNlove schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:15:
Ik doe 1x per week de klep open bij de supermarkt, no way dat ik daar 400 euro voor over zou hebben :+
O, ik zou dat er wel voor over hebben. Ik hou wel van die 'geintjes'. Ik probeer alleen nog even te bedenken - maar leuk dat het kan - waarom je achterklep zou willen kunnen sluiten met de sleutel/afstandsbediening. Dat is wel de luiheid ten top.

Misschien als een klein kind even iets uit de achterbak wil pakken en niet bij de knop kan om de klep weer dicht te doen. Kun je dat mooi vanuit huis o.i.d. regelen. d:)b

Me.

• MarZ_E
avotar schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:08:
[...]

Hoe dan? Tobi mag niet in het midden?
Oh dat kan... ik hou die stoeltjes niet meer uit elkaar. Als ik google en plaatjes kijk, denk ik dat we een Priori hebben ofzo. Het staat er ook niet meer op: afgesleten...

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 14:42

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
_Chris_ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:47:
[...]

Als ik een tip mag geven, kijk ook eens naar de versie met DSG. Ik heb zowel de 1.6 TDI met 5 bak in de superb gereden, de 1.6 TDI met 6 bak in de octavia. Beide niet echt "vlot". Ik rij nu zakelijk een O3 1,6 TDI met DSG, zelfde motor, zelfde vermogen, echter de dsg maakt het een veel fijnere / vlottere auto door de DSG7...
Was die DSG7 uit die tijd/generatie niet degene met droge koppeling? Wat ik begreep was die een stuk gevoeliger voor slijtage, zeker als je 'm niet laat aanpassen.

Zelf ben ik ook rustig aan t kijken voor een O3 (2013-2015)

Ik rij nu nog een 1.9TDI. Dat is best zuinig (1:19 is prima haalbaar) maar het verschil tov benzine wordt te klein om de gok te nemen om weer een diesel te nemen. De 105pk die ik nu heb voldoen prima, maar dat is wel icm het koppel van de diesel.

Ik neig nu naar de 1.2 en die laten kietelen voor net wat meer pit. Die lijkt kwa verbruik ook nog aardig te zijn. En wat ik begreep is de 1.2 TSI (de >2013) op wat kleine dingen na aardig betrouwbaar (itt tot de oude TSI blokken)

De 1.4 is natuurlij ook een optie, maar minder beschikbaar. Ik moet nog eens uitzoeken hoe dat exact ligt kwa betrouwbaarheid/verbruik.

De 1.8 trekt me dan weer wat minder aangezien dat volgens mij de generatie is met veel olieverbruiksproblemen.

Voor nu is het nog rustig rondkijken, want mijn O2 rijd nog altijd prima. De turbo is mn grootste 'angst' aangezien die nog altijd origineel is (en inmiddels al bijna 420k erin zit).

Volgende auto wordt of een O3 (zelf kopen) of mogelijk een EV via de zaak. Maar dan moet VAG wel wat fatsoenlijke opties in het portfolio hebben kwa ruimte/range.

• Dr Pro
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13:42
Ik heb zelf ook het verschil mogen ervaren tussen een 1.9TDI 105pk en een 1.6TDI 110pk.
Ik zou, als het nog zou kunnen, blind gaan voor de 1.9 directe inspuit.
Rijd naar mijn mening veeeeeel lekkerder, je hebt zo idioot veel meer koppel in de onderste regionen, echt heerlijk.

Beide waren handgeschakelde bakken.

Heb nu een 1.4TSI ACT met 7-traps DSG, ook prima, maar het gevoel van de 1.9TDI mis ik wel.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@DJSmiley wat rijd je per jaar? Heb het laatst nog uitgerekend en met 20k per jaar kan diesel nog uit, zal het binnenkort nog eens wat nauwkeuriger doorrekennen ik denk dat ik zelf rond de 22-23k per jaar rijd.

Diesel zit wat in een verdomhoekje maar dat maakt dat de prijzen ook aantrekkelijk een 2.0tdi kost zo 4000 minder dan een 1.8tfsi. Dat compenseerd heel wat afschrijving, en een benzine die je van 100dkm op de teller naar 200+dkm rijd schrijft ook behoorlijk af.

1.0 en 1.2 zijn wat mij betreft ondermaats (sowieso ivm aanhanger). De eerste generatie 1.4Tsi heb ik gehad. Beviel opzich wel maar het verbruik was redelijk dramatisch gemiddeld 1:12 dan kun je net zo goed een 1.8tsi rijden.

• _Chris_
DJSmiley schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:03:
[...]

Was die DSG7 uit die tijd/generatie niet degene met droge koppeling? Wat ik begreep was die een stuk gevoeliger voor slijtage, zeker als je 'm niet laat aanpassen.
Euuh, ja..... Ik heb vorig jaar bij de 30k een nieuwe koppeling gekregen. Nu (afkloppen) bij de 45k en nog geen terugkerende klachten. Maar het kan inderdaad wel een dingetje zijn ja.....

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
_Chris_ schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:34:
[...]

Euuh, ja..... Ik heb vorig jaar bij de 30k een nieuwe koppeling gekregen. Nu (afkloppen) bij de 45k en nog geen terugkerende klachten. Maar het kan inderdaad wel een dingetje zijn ja.....
Weet niet of het nog allemaal garantie is, maar de DQ200 bak staat bekend om problemen :D
TVS zegt er een oplossing voor te hebben maar of het werkt, geen idee. Wellicht te overwegen?

De DQ200 is ’s werelds eerste en enige DSG(7) met ‘droge koppeling’. Deze versnellingsbakken heeft in tegenstelling tot de voorganger DQ250 veel problemen gekend.
Het voornaamste probleem is het overmatig slijten van de koppeling. Hiervoor heeft TVS in 2011 speciale software ontwikkelt. Zonder het toepassen van deze software zal de versnellingsbak onherroepelijk defect gaan, zodoende z.s.m om laten programmeren. Deze software is uniek en wordt door geen enkel ander bedrijf geleverd dan TVS (dealers).

Edit; geen eigen auto 8)7

Xbox live: Ghesous

• Artbij
  • Laatst online: 14:46
Chaoss schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 23:23:
@DJSmiley wat rijd je per jaar? Heb het laatst nog uitgerekend en met 20k per jaar kan diesel nog uit, zal het binnenkort nog eens wat nauwkeuriger doorrekennen ik denk dat ik zelf rond de 22-23k per jaar rijd.

Diesel zit wat in een verdomhoekje maar dat maakt dat de prijzen ook aantrekkelijk een 2.0tdi kost zo 4000 minder dan een 1.8tfsi. Dat compenseerd heel wat afschrijving, en een benzine die je van 100dkm op de teller naar 200+dkm rijd schrijft ook behoorlijk af.

1.0 en 1.2 zijn wat mij betreft ondermaats (sowieso ivm aanhanger). De eerste generatie 1.4Tsi heb ik gehad. Beviel opzich wel maar het verbruik was redelijk dramatisch gemiddeld 1:12 dan kun je net zo goed een 1.8tsi rijden.
18.tsi en 2.0tdi zijn echt wel andere motoren...

Ik heb zelf een 1.2 tsi en met caravan en aanhanger heb ik geen problemen.

Met gestrekt been.

• _Chris_
Idd, het is lease. Maar na het vervangen van de koppeling (en 2x een software update) lijken de problemen opgelost bij mij. De dealers later er verder weinig over los, maar ik heb het idee dat door een software update de schakelmomenten (toerentallen) gewijzigd zijn waardoor er minder slip optreed het het opschakelen.

Ja, het was even lastig, maar netjes geholpen en goed opgelost door de dealer. Nu happy met m'n cavia 8)

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 14:42

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Chaoss schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 23:23:

Ik rij zo'n 32k/jaar

Overigens ligt het omslagpunt voor diesel wel wat hoger dan de 20k, tenzij je rekent met 1:12 verbruik van een benzineauto

Als ik 1:15 voor benzine reken, en 1:19 voor diesel, dan zou het omslagpunt rond de 27k liggen.

Met een wat recentere benzineauto haal je volgens mij prima 1:16

Bij 32k/jaar zou voor mij diesel 3 eur duurder zijn. (Gerekend met 1:16 voor benzine a 1,50 en 1:19 a 1.27)

Als ik 1:15 reken voor benzine is diesel zo'n 190 eur/jaar voordeliger.

Desondanks neig ik heel sterk naar benzine.

- Restwaarde diesel is laag, en schrijft vermoedelijk veel harder af
- Relatief dure onderhoudsdingen die met wat hogere standen komen: EGR, Roetfilter enz
- Prijsverschil tussen benzine en diesel brandstof wordt alleen maar kleiner, er komt bv ook 1 ct/liter accijnsverhoging aan.
- Veel vakantielanden (wat voor mij toch een aardig deel van de kilometers is) is het prijsverschil nihiel tot zelfs duurder dan benzine
- Dieselverboden in steeds meer (nu nog vnl buitenlandse) steden.
- Een euro6 (liefst 6b) is nog wel wat zeker voor de toekomst, maar ook meteen een stuk duurder in aanschaf

Naar mijn mening teveel onzekere factoren om, zeker bij <35k/jaar, diesel te overwegen.

Komt in mijn geval ook nog bij dat ik long-term betrouwbaarheid belangrijk vind.
Een DSG verbruikt (minimaal) meer, maar vergt meer onderhoudskosten. Zeker de DSG7... Die moet je eigenlijk meteen laten behandelen door VVT oid om m niet overmatig te laten slijten
Daarnaast is een trekhaak voor mij wel en pre. En net bij de 2013-2014 generatie is het gros de Greenline modellen van de O3. Laat die nu net een 6-bak zijn (de 5-bak is iets betrouwbaarder) maar vooral: De Greenline mag max 0kg trekken.. Pas latere modellen mochten 1000kg.

Van de 1.2TSI kan ik weinig negatieve dingen vinden (Alleen een nokkenasversteller terugroepactie), en lijkt kwa verbruik ook nog aardig te zijn. Vermogen.. dat moet ik gaan ondervinden, kan m altijd nog laten chippen. Daarnaast mag die 'normaal' gewicht trekken.

Tzt maar eens een ritje in doen. Eerst maar zien hoe lang mn O2 nog meegaat

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ja omdat ik de 1.2 en 1.4 niet eens overweeg heb ik inderdaad gerekend met een verbruik van 1:12 voor de benzine, lijkt me reëel voor een 1.8/2.0, voor de diesel heb ik 1:17 aangehouden wat vrij behouden is. Dan lag het omslagpunt net onder de 20.000km per jaar.

Die afschrijving moet je je niet blind op staren, de diesels zijn om te beginnen al goedkoper in aanschaf dus daar heb je al een paar duizend euro te pakken. De benzine's schrijven vooral de eerste jaren relatief minder af maar daarna gaat het vrij hard. De markt voor een eco blokje met 250.000 op de teller is niet groot, terwijl een diesel met diezelfde km stand in ieder geval nog aantrekkelijk is voor de export.

Een diesel van 13.000 euro, schrijft in 5 jaar naar ongeveer 4000euro af. Een benzine die je nu voor 15.000 koopt is na 5 jaar echt geen 10.000 meer waard.

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15:04

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

DJSmiley schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:59:
[...]

Van de 1.2TSI kan ik weinig negatieve dingen vinden (Alleen een nokkenasversteller terugroepactie), en lijkt kwa verbruik ook nog aardig te zijn. Vermogen.. dat moet ik gaan ondervinden, kan m altijd nog laten chippen. Daarnaast mag die 'normaal' gewicht trekken.

Tzt maar eens een ritje in doen. Eerst maar zien hoe lang mn O2 nog meegaat
Een goede vriend van mij heeft de Octa 1.2 TSI uit 2014. Ik heb de Octa 1.0 TSI uit 2018. Je zou zeggen, op papier zijn die motoren ongeveer gelijk, maar in de praktijk vind ik de 1.2 TSI adem tekort komen en de 1.0 niet. Tussen de 1000 en 2000 ligt de 1.2 echt op zijn gat, terwijl de 1.0 vanaf 1500 wel wakkerder wordt.

De 1.0 TSI heb ik nu een paar keer met aanhanger gereden (steeds zo'n bak 'n bak met totaal ongeveer 800 kilo max)...dan heeft de 1.0 niet over, maar hij doet het wel in comfort. De 1.0 blijft in alle omstandigheden stiller dan de 1.2.

Ik vind de 1.2 op zich genoeg vermogen hebben als je in je eentje woon/werk doet, maar beladen en vakantie is die wel krap. De 1.0 ook wel nog eigenlijk, zeker met meer mensen en belading.

Voor dagelijks gebruik vind ik de 1.0 heerlijk, hij is stil en snel zat, zeker gezien ik er 90% in mijn eentje in zit. Voor ons is het lease en was de 1.0 een stuk goedkoper. Prive zou ik de 1.4 of 1.5 kopen. Qua verbruik niet veel verschil, maar ondanks mijn rustige rijstijl zou ik wel net wat meer reserve willen.

martijnscholtens.nl

• J0YR1D3R
  • Niet online
De 1.2 leunt veel meer op de turbo lijkt het dan de 1.0. Ik heb de 1.2 gehad in een Golf 6 en regelmatig een 1.0 mee gehad in een leenauto van de garage in een Golf 7 of Polo, maar die 1.0 is toch wel echt een stuk fijner. Veel meer bij de les onderin en veel minder turbogat. In het geval van @DJSmiley zou ik zelf toch benzine gaan rijden met alle verhalen over diesel in de toekomst en daarnaast ook het feit dat het stiller en sneller is.
Ik zit zelf net iets over en soms onder het omslagpunt (van mijn werkgever voor benzine) maar ik zou maar wat graag weer benzine gaan rijden. Met mijn Octavia 1.6 TDI zit ik na 57000km op 1:17 en om eerlijk te zijn vind ik dat niet al te best.

J0YR1D3R wijzigde deze reactie 08-02-2019 09:34 (21%)

Website

• vinom
  • Nu online
Ik rij zelf ook een Octavia 1.0 DSG en je kan er makkelijk mee op snelheid komen. Voor de sprints gaat ie terug naar 4 en dan ben je er in no time voorbij. Heerlijk stil ook.

• vinom
  • Nu online
Ik heb zelf de Octavia met een 1.0 DSG en het is meer dan zat. Inhalen of sprints gaat zonder moeite. Hij gaat terug naar zijn 4 en je bent er zo voorbij. Heerlijk stil is ie ook. Ik heb liever meer luxe dan meer vermogen. Voor een Kodiaq ofzo zou ik wel een 1.5 pakken, omdat die zwaarder is en meer luchtweerstand heeft.

• Martinusz
  • Nu online
Ik heb een 1.2 TSI gehad en rij nu een 1.0 TSI octavia combi 2015, ik merk geen/nauwelijks verschil tussen beide. Voldoende vermogen, als je hem intrapt rij je genoeg mensen voorbij, ook vol beladen voor vakantie geen enkel probleem, ja het optrekken vol beladen gaat wat langzamer, maar niet storend langzaam.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Weet iemand je, tijdens een rit, de bluetooth kan resetten?
Ik heb nog wel eens dat mijn telefoon loopt te vervelen en ik hem moet herstarten. Vervelende dan is dat bij deze telefoon mijn auto denkt dat hij nog verbonden is.

Ik kan hem en niet opnieuw verbinden dan en het afsluiten van de bluetooth (met het idee hem daarna terug aan te zetten), resulteert in de melding "Telefoon niet beschikbaar" en dan klaar.

Een paar uur later is dan alles weer wel, dus er moet een reset mogelijk zitten ergens. Maar het liefste dus eentje die of tijdens het rijden kan, of tijdens een hele korte stop.

(O3 Facelift model met Amundsen)
vinom schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:33:
Ik heb zelf de Octavia met een 1.0 DSG en het is meer dan zat. Inhalen of sprints gaat zonder moeite. Hij gaat terug naar zijn 4 en je bent er zo voorbij.
Dit inderdaad. Fantastische auto.

"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

J0YR1D3R schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:30:
Met mijn Octavia 1.6 TDI zit ik na 57000km op 1:17 en om eerlijk te zijn vind ik dat niet al te best.
Idem met mijn Passat 1.6tdi, ik kan zelfs 1:14 rijden als ik een beetje doortrap, ik zal ook niet ontkennen dat het vooral met de rijstijl te maken heeft :+ Zodra ik er een aanhanger achter hang rijd ik wel voorzichtig maar is het verbruik ook al snel 1:14-15. Vandaar dat mijn voorkeur nu ook naar de 2,0tdi uitgaat, grote kans dat ik daar gemiddeld juist zuiniger mee rijd, zeker met de aanhanger.

Benzine vs diesel blijft een persoonlijke voorkeur. Als dagelijkse auto geef ik de voorkeur aan een diesel, minder toeren, rijd imho comfortabeler. Geluidsoverlast herken ik totaal niet, Passat is uiteraard wel merkbaar beter geïsoleerd dan een Octavia, of het in de Octavia wel hinderlijk is moet ik met een testrit achter komen. Overigens vond ik de 1.4Tsi in de O2 facelift ook niet bepaald een stille motor, Zodra je die op zijn donder gaf ging hij uiteraard hoog in de toeren met het nodige lawaai.

En vlot of traag is natuurlijk ook een relatief begrip, ik heb naast de dagelijkse auto een auto met 2.2 Turbo en 220Pk, dan voelen andere auto's snel traag.:+

• Korvaag
avotar schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:02:
Weet iemand je, tijdens een rit, de bluetooth kan resetten?
Ik heb nog wel eens dat mijn telefoon loopt te vervelen en ik hem moet herstarten. Vervelende dan is dat bij deze telefoon mijn auto denkt dat hij nog verbonden is.

Ik kan hem en niet opnieuw verbinden dan en het afsluiten van de bluetooth (met het idee hem daarna terug aan te zetten), resulteert in de melding "Telefoon niet beschikbaar" en dan klaar.

Een paar uur later is dan alles weer wel, dus er moet een reset mogelijk zitten ergens. Maar het liefste dus eentje die of tijdens het rijden kan, of tijdens een hele korte stop.

(O3 Facelift model met Amundsen)

[...]

Dit inderdaad. Fantastische auto.
Het ingedrukt houden van de powerknop (seconde of 10) reset de hele unit. Tis net een PC :)

Edit: instellingen blijven wel netjes behouden. Ik heb het nu 2x moeten gebruiken. 1x was de navi de weg kwijt (GPS fix) en 1x stond er in het scherm 'beschermingsmodus componenten actief' en deed het ding niets meer. Geen idee wat het was, maar schouderophalend 10 seconden tegen de knop leunen was genoeg :+

Korvaag wijzigde deze reactie 08-02-2019 11:25 (14%)

• Korvaag
J0YR1D3R schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:30:
De 1.2 leunt veel meer op de turbo lijkt het dan de 1.0.
De turbo van de 1.0 is lichter/kleiner en daardoor sneller op stoom. Je merkt dus minder lag. Dat kan precies het verschil in beleving verklaren.

Edit: en dat had ook prima in het bericht hierboven erbij gekund. Oeps.

Korvaag wijzigde deze reactie 08-02-2019 11:26 (10%)

• J0YR1D3R
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:22:
[...]
Benzine vs diesel blijft een persoonlijke voorkeur. Als dagelijkse auto geef ik de voorkeur aan een diesel, minder toeren, rijd imho comfortabeler. Geluidsoverlast herken ik totaal niet, Passat is uiteraard wel merkbaar beter geïsoleerd dan een Octavia, of het in de Octavia wel hinderlijk is moet ik met een testrit achter komen. Overigens vond ik de 1.4Tsi in de O2 facelift ook niet bepaald een stille motor, Zodra je die op zijn donder gaf ging hij uiteraard hoog in de toeren met het nodige lawaai.
O3 heeft ongetwijfeld minder isolatie dan een Passat, maar dat is niet alles. De loop van een benzinemotor is gewoon veel mooier en stiller. Stationair hoorde ik mijn 1.2 TSi bijna niet, dat is bij deze motor wel anders en daar helpt isolatie wel iets tegen maar niet 100%. Volgas zal elke motor wel wat geluid maken, zelfs een Tesla hoor je dan :P

Website

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Korvaag schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:24:
[...]

Het ingedrukt houden van de powerknop (seconde of 10) reset de hele unit. Tis net een PC :)

Edit: instellingen blijven wel netjes behouden. Ik heb het nu 2x moeten gebruiken. 1x was de navi de weg kwijt (GPS fix) en 1x stond er in het scherm 'beschermingsmodus componenten actief' en deed het ding niets meer. Geen idee wat het was, maar schouderophalend 10 seconden tegen de knop leunen was genoeg :+
.wow.... bedankt! _/-\o_

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik mag me hier ook melden, gister vrij spontaan de Passat ingeruild op een Octavia.

Eerst bij een Golf Variant wezen kijken, 2.0TDi in Highline uitvoering met R-line pakket en panoramisch dak. Erg mooie auto in Metallic wit van 2015 en 100.000 gelopen. Kofferbak veel ruimer/praktischer dan mijn Passat maar voorin en op de achterbank beduidend kleiner, panodak werkt dan ook niet echt mee qua hoofdruimte.

Dus daarna door gereden naar een Skoda Octavia in Elegance Businessline uitvoering van 2014 met 114.000 gelopen. Ook met Panoramisch dak en in metallic blauw. Die is dus duidelijk ruimer dan de Golf, luxer uitgevoerd en onder aan de streep 2000 euro goedkoper.

Uiteindelijk getekend voor de Octavia, voornamelijk om de ruimte maar ook de opties, wat ik zo kan verzinnen:
-Panoramisch dak.
-Bi xenon.
-Sportstoelen en -stuurwiel.
-Grote navigatie.
-Drive select.
-Parkeer assistent, lane assist, grootlicht assistent, verkeersborden herkenning.
-Canton Audio
-Electrisch bedienbare achterklep.

Auto krijg nog een onderhoudsbeurt, poetsbeurt en een trekhaak gemonteerd. Nog even afwachten dus.

Wat crappy plaatjes van de dealer:

Nog een plaatje van mezelf:

Vermogen is echt een verademing, zoveel sneller dan de Passat, ook niet gek met bijna 50% meer vermogen :P Ik geloof dat de Octavia ook 180kg lichter is dus dat werkt 2 kanten op.

Als het goed is kunnen we de auto eind deze week of volgende week ophalen. Dan maar eens kijken hoever de navigatie etc is bijgewerkt.

Dan maar eens uitzoeken wat leuke / zinvolle vagcom aanpassingen zijn (tips?)

Chaoss wijzigde deze reactie 10-02-2019 20:28 (5%)

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 06:47

Leoon.

waka waka hey hey

Hebben we nog mensen in ons midden die op de Skoda Scala aan het wachten zijn? Eind deze maand wordt de prijs bekend en gisteren is de productie begonnen. Nu kwam ik hem al tegen op de Tsjechische site van Skoda, te configureren en al.

De vanaf prijs is bijna 400.000 Tsjechische Kuna's wat neer komt op 15.000 euro. Dus waarschijnlijk vanaf 20k in NL te verkrijgen gok ik.

Wie er een beetje mee wilt spelen met configureren moet wel wat Tsjechische kennis hebben, want google translate doet het goed totdat je in de configurator zit.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23-04 16:56

Antera

www.lowering.nl/vcds

Zit er met smart op te wachten tot de eerste bij de dealer binnen rolt om hem eens van dichtbij te bekijken en meteen de laptop er eens aan te hangen :-)

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• brebelske
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15-04 08:29
Leoon. schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:25:
Hebben we nog mensen in ons midden die op de Skoda Scala aan het wachten zijn? Eind deze maand wordt de prijs bekend en gisteren is de productie begonnen. Nu kwam ik hem al tegen op de Tsjechische site van Skoda, te configureren en al.

De vanaf prijs is bijna 400.000 Tsjechische Kuna's wat neer komt op 15.000 euro. Dus waarschijnlijk vanaf 20k in NL te verkrijgen gok ik.

Wie er een beetje mee wilt spelen met configureren moet wel wat Tsjechische kennis hebben, want google translate doet het goed totdat je in de configurator zit.
Staat ook gewoon (al een tijdje) in de belgische configurator hoor.. ;)
http://cc-cloud.skoda-auto.com/bel/bel/nl-be

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

brebelske schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:22:
[...]

Staat ook gewoon (al een tijdje) in de belgische configurator hoor.. ;)
http://cc-cloud.skoda-auto.com/bel/bel/nl-be
Nice dat is een stuk beter te lezen >:)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Vivec0
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 23-04 19:27
Nice, thanks voor de links :) Ben ook geïnteresseerd in de Scala, zou mooi mijn huidige private lease opvolgen welke tot sept loopt

• Martinusz
  • Nu online
Zo te zien toch aardig aan de prijs als je hem een beetje normaal wilt vullen met opties.
Dit is de nieuwe "rapid", dus tussen fabia en octavia in?

• vinom
  • Nu online
Als ik hem configureer kom ik veel duurder uit als mijn Octavia facelift die volgeladen is met opties :P

vinom wijzigde deze reactie 13-02-2019 10:07 (4%)

• Martinusz
  • Nu online
Ik hoor weer veel extra inruilreclames op de radio, heeft Skoda ook regelmatig vergelijkbare acties? Misschien straks wanneer de nieuwe modellen zoals de Scala en Kamiq er zijn?

• jongetje
Skoda heeft meestal acties rondom de Tour de france aangezien ze die sponsoren.

• Martinusz
  • Nu online
jongetje schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:40:
Skoda heeft meestal acties rondom de Tour de france aangezien ze die sponsoren.
Goeie inderdaad :) valt ook mooi met de zomer, waar wij gaan rondkijken voor wat anders :P

• T-Rut
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20-04 16:30
Nou nou, ik begin toch aardig vraagtekens te plaatsen bij de Skoda Octavia. Ff klagen hoor:

Ik heb de auto nu 7 maanden en een goede 20k mee gereden. Naast genot van de ruimte en het rijcomfort heb ik toch al negatieve dingen ondervonden wat me doet huiveren voor de resterende 41 maanden van het leasecontract!
  • rare fratsen van de "safety assist": al eerder hier over geschreven (laat ik het zo noemen, want geen idee hoe het heet)
  • diverse keren het systeem moeten resetten vanwege een vastloper. Begin te vermoeden dat de apple carplay integratie hieraan bijdraagt.
  • koelvloeistofniveau te laag: reservoir/"ronde bol" compleet leeg. Onverklaarbaar, bijgevuld en hopen dat het peil nu goed blijft
  • oliepeil na 15k op het minimum. Nog nooit in mn leven bij een lease-auto zelf moeten bijvullen, want kon altijd netjes tijdens onderhoudsintervallen.
  • spiegelglas rechts buiten spontaan geknapt: €360,-!!!! (305 euro voor het glas, rest montagekosten)
    Is gewoon een materiaal/constructiefout, maar valt niet onder garantie volgens PON. Niets tegenin te brengen. Klojo's.
Volgens mij is het nu maar wachten op de slippende koppeling. |:( Kan toch niet bij een nieuwe auto? 8)7

T-Rut wijzigde deze reactie 13-02-2019 14:17 (19%)

• J0YR1D3R
  • Niet online
vinom schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:07:
Als ik hem configureer kom ik veel duurder uit als mijn Octavia facelift die volgeladen is met opties :P
Auto's zijn gewoon stukken duurder geworden de laatste 1,5 jaar. Zowel qua catalogusprijs als qua leaseprijs. Wanneer je leaseprijs niet geïndexeerd of aangepast is dan heb je nu veel minder keus/veel minder auto voor je geld. Ondanks dat de Octavia wisselend bevalt hier heb ik niet heel veel keus op dit moment en blijf ik er gewoon mee doorrijden.

Website

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14:15

WoBBeL

Hoi!

@carpcrack dat is wel kloten, maar ik herken hier zelf niks van. Olieverbruik is hoog, na 30k was hij bij mij voor 4/5e leeg maar dit is bekend bij dit type motoren. Heb je geen maandagochtend modelletje? Zit nu op 51k na 13,5 maanden.

WoBBeL wijzigde deze reactie 13-02-2019 16:09 (6%)

• Korvaag
carpcrack schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:06:
Nou nou, ik begin toch aardig vraagtekens te plaatsen bij de Skoda Octavia. Ff klagen hoor:

Ik heb de auto nu 7 maanden en een goede 20k mee gereden. Naast genot van de ruimte en het rijcomfort heb ik toch al negatieve dingen ondervonden wat me doet huiveren voor de resterende 41 maanden van het leasecontract!
  • rare fratsen van de "safety assist": al eerder hier over geschreven (laat ik het zo noemen, want geen idee hoe het heet)
  • diverse keren het systeem moeten resetten vanwege een vastloper. Begin te vermoeden dat de apple carplay integratie hieraan bijdraagt.
  • koelvloeistofniveau te laag: reservoir/"ronde bol" compleet leeg. Onverklaarbaar, bijgevuld en hopen dat het peil nu goed blijft
  • oliepeil na 15k op het minimum. Nog nooit in mn leven bij een lease-auto zelf moeten bijvullen, want kon altijd netjes tijdens onderhoudsintervallen.
  • spiegelglas rechts buiten spontaan geknapt: €360,-!!!! (305 euro voor het glas, rest montagekosten)
    Is gewoon een materiaal/constructiefout, maar valt niet onder garantie volgens PON. Niets tegenin te brengen. Klojo's.
Volgens mij is het nu maar wachten op de slippende koppeling. |:( Kan toch niet bij een nieuwe auto? 8)7
De wagens worden bij de dealer met minimaal vloeistof geleverd. Ze waren bij mij ook vergeten het voor aflevering op peil te brengen en ik kon toen binnen de 5000 kilometer ook zowel koelvloeistof als olie laten bijvullen. Daarna met koelvloeistof nooit meer gehad (systeem is op zich ook gesloten natuurlijk). Olie kan/moet wel vaker. Niets bijzonders. Elke motor verbruikt olie en dat is ook niet erg. Zeker met de longlife olie (dun) en 30k km interval is het niet raar dat je wat moet bijvullen.

De rest heb ik geen last van :+

Edit: Door onduidelijke formulering van de eerste zin deze even aanpast.

Korvaag wijzigde deze reactie 14-02-2019 08:06 (4%)

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

ben benieuwd wat een eenvoudige scala met automaat in de netto lease gaat doen.

• Rainesh
  • Laatst online: 13:30
Korvaag schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 17:54:
[...]

Vanaf de dealer worden de wagens met minimaal vloeistof geleverd. Ze waren bij mij ook vergeten het op peil te brengen en ik kon ook zowel koelvloeistof als olie laten bijvullen. Daarna met koelvloeistof nooit meer gehad (systeem is op zich ook gesloten natuurlijk). Olie kan/moet wel vaker. Niets bijzonders. Elke motor verbruikt olie en dat is ook niet erg. Zeker met de longlife olie (dun) en 30k km interval is het niet raar dat je wat moet bijvullen.

De rest heb ik geen last van :+
Hoe kom je hierbij? Als er een "afleverpakket" bij zit dan zijn ze juist verplicht om alles bij te vullen, bij te leveren en aan te brengen.

De eerste 15k kan een blok meer verbruiken ja. Dat is vrij normaal. Staat ook het in boekje.

@carpcrack

1) terug naar de dealer. Software update voor
2) dito. Ook software update voor (maar waarschijnlijk komt er eentje eerder vanuit Apples kant die dit oplost)
3) spiegel kan verkeerd gemonteerd zitten of verschoven zijn waardoor er druk is op komen te staan. Duur spiegeltje....ja kan kloppen....dimmende glazen met/zonder blindspot zijn erg prijzig. 250+ ex btw is vrij normaal.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Korvaag
Rainesh schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 02:20:
[...]

Hoe kom je hierbij? Als er een "afleverpakket" bij zit dan zijn ze juist verplicht om alles bij te vullen, bij te leveren en aan te brengen.
Lol ja dat is het punt juist. Dan moeten ze dat wel doen en niet vergeten zoals bij mij en mogelijk ook hier.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Korvaag

Dan moet je alleen zeggen dat ze het bij jou vergeten waren.

"Vanaf de dealer worden de wagens met minimaal vloeistof geleverd" is dan gewoon onnodig en onjuist.

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

Voor de skoda scala liefhebbers, hoop dat jullie je ingeschreven hadden voor de nieuwsbrief. Ik kreeg mail dat ik hem zaterdag bij lokale dealer kan bezichtigen, na zaterdag gaat hij weer weg uit de showroom. Ben benieuwd :)

• T-Rut
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20-04 16:30
@WoBBeL Ik hoop het niet. Laat het aub maar bij deze fratsen blijven.
De enige lease-auto waar ik tot nu toe problemen mee heb gehad was een Renault Megane Estate die ik van 2010 tot 2014 reed. Die had geregeld electriciteitsproblemen, maar dat begon niet al na 20k.

@Korvaag Ik had al wel hier en daar vernomen dat zo'n vag-blokje wel olie lust. Maar ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Oliepeil was niet op het minimum afgeleverd. Bij 8k zat het peil iets boven de helft van min en max.

@Rainesh Jammer dat zoiets niet gewoon direct goed functioneert. Maar ok, dan hoop ik dat een software update die problemen oplost. Fijn dat je het aangeeft, thanks!
Wat de spiegel betreft: tja, ik begrijp dat dit niet een tientje kost, maar 360 euro is wel gortig. En het voelt gewoon echt niet lekker en onrechtvaardig dat ze dit nu als rijschade afhandelen.

Maargoed, het is niet alleen maar negatief. De auto rijdt verder wel erg lekker. Ben er nog wel blij mee :)

• Korvaag
max schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 07:16:
@Korvaag

Dan moet je alleen zeggen dat ze het bij jou vergeten waren.

"Vanaf de dealer worden de wagens met minimaal vloeistof geleverd" is dan gewoon onnodig en onjuist.
Ik zie net dat ik het wat ongelukkig heb verwoord. Ze worden bij de dealer geleverd met minimale vloeistoffen. De dealer moet dit bijvullen voor aflevering maar dat wordt soms wel eens vergeten. Dit is me door de dealer verteld en kan dus ook hier het geval zijn. Zeker als je zo snel koelvloeistof en olie moet bijvullen lijkt dat hier ook aannemelijk.

@carpcrack :
Ik had in ieder geval exact hetzelfde. Na 5000 km moest er bij mij bijgevuld worden (want probleem hierboven). Daarna stond ie bij 12.000 weer op minimum en op 24.000 weer. Daarna is het verbruik gestabiliseerd en werd het ongeveer een halve liter per 30.000 bijvullen. Ik moet hierbij wel aangeven dat ik maximaal tot 2/3e bijvul omdat ze overvulling niet zo lekker vinden. Ik heb de hele levensduur (afgezien van de eerste beurt dus) tussen de beurten telkens een halve liter moeten bijvullen van 1/3e tot 2/3e. Bij de beurt stond ie dan meestal weer zo rond de 1/3e en kon de garage hem weer vullen.

Edit: trouwens erg fijn als je op skivakantie naar boven aan het rijden bent en dan ineens een olielampje krijgt met een gloednieuwe auto.... zonder enige vorm van tankstation in de buurt om olie te halen.

Korvaag wijzigde deze reactie 14-02-2019 08:30 (39%)

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15:02

vhal

ಠ_ಠ

Korvaag schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 07:59:
[...]

Edit: trouwens erg fijn als je op skivakantie naar boven aan het rijden bent en dan ineens een olielampje krijgt met een gloednieuwe auto.... zonder enige vorm van tankstation in de buurt om olie te halen.
Daarom gooi ik altijd een flacon van een litertje in de kofferbak, dan grijp je nooit mis en heb je genoeg om weer verder te kunnen rijden. Dit hoeft natuurlijk niet al te veel te kosten, desnoods haal je het bij de Action of zo (want lease :+ )

Bij mijn oude Megane moest ik ook regelmatig olie bijvullen tot Renault eindelijk met een softwareupdate kwam waarbij de timing van de kleppen iets werd aangepast.

vhal wijzigde deze reactie 14-02-2019 09:33 (13%)

ME is geen bezittelijk voornaamwoord

• Fjeze
  • Laatst online: 23-04 23:08
Leoon. schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 07:27:
Voor de skoda scala liefhebbers, hoop dat jullie je ingeschreven hadden voor de nieuwsbrief. Ik kreeg mail dat ik hem zaterdag bij lokale dealer kan bezichtigen, na zaterdag gaat hij weer weg uit de showroom. Ben benieuwd :)
Welke lokale dealer is dit?
Of staat er bij meerdere dealers een Scala?

Fjeze wijzigde deze reactie 14-02-2019 09:39 (5%)

Fly or Die

• Korvaag
vhal schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:31:
[...]

Daarom gooi ik altijd een flacon van een litertje in de kofferbak, dan grijp je nooit mis en heb je genoeg om weer verder te kunnen rijden. Dit hoeft natuurlijk niet al te veel te kosten, desnoods haal je het bij de Action of zo (want lease :+ )

Bij mijn oude Megane moest ik ook regelmatig olie bijvullen tot Renault eindelijk met een softwareupdate kwam waarbij de timing van de kleppen iets werd aangepast.
Haha ja, ik was er alleen niet vanuit gegaan dat de auto ZO snel met olie op minimum zou staan :) Normaal heb ik dat altijd wel. Nu bij een tankstation die geen longlife olie had maar een wat dikkere olie toegevoegd. Stond in het boekje als: indien [deze] er niet is, kan je als alternatief ook [deze] gebruiken.

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 07:21

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Leoon. schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 07:27:
Maak dan gelijk even wat foto's en plaats die hier. (y)

Me.

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

Fjeze schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:38:
[...]

Welke lokale dealer is dit?
Of staat er bij meerdere dealers een Scala?
Deze is in Leusden. Geen idee hoe dat gaat, zou zeggen inschrijven!

• jongetje
Als ik die Scale al een klein beetje aankleed op de Belgische site dan kan ik daar ook een mooie Octavia voor samenstellen... en dan liggen de prijzen van auto's in België lager dan in Nederland.

jongetje wijzigde deze reactie 14-02-2019 10:33 (22%)

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True