Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Gisteren naar de dealer geweest om de Scala te bekijken. Erg positief verrast. Luxe uitstraling ook van binnen, veel zachte plastic gebruikt. Eigenlijk zo snel niet iets hards kunenn vinden. De achterkant vonden wij beide lelijk op de foto's etcetera, maar juist in het echt zag het er 10x beter uit. Zeer ruim ook van binnen en de virtual cockpit 10inch & infotainment scherm 9inch zagen er super uit en reageerde snel. De achterklep kon helaas niet open doordat het een pre-productie model was en hij maar half open ging door een software bug. Deze is dichtgebleven dus. Heb wel even via de stoel op de achterbank in de kofferbak gekeken. Zag er ruim uit en liep rond aan de kant van de klep, iit tot mijn huidige auto nu die helemaal recht loopt.

Afijn, foto's & 1 gifje van de dynamische knipperlicht:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/CNGS3/accba987e0.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/CNGSy/904a5712de.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/CNGTp/ee435115e2.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/CNGU9/f35e01d84d.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/CNGUG/3db87f7e16.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/CNGVh/608b4a1f53.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/CNGWz/1b30def7bd.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/CNGXj/ad03c200a1.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/CNGY7/c30ce0e2a4.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/CNH2b/85312d2c71.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/CNGZD/68077642d7.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/CNH0c/2a60310e1a.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/CNH0P/2bda2c0e50.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/CNH1h/dbaf8e2c7a.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/CNH1E/64c8ed8625.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/CNH4R/cc9eb9f249.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/CNH7F/e1e0ba6008.gif

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Leoon. schreef op zondag 17 februari 2019 @ 20:49:
Gisteren naar de dealer geweest om de Scala te bekijken. Erg positief verrast. Luxe uitstraling ook van binnen, veel zachte plastic gebruikt. Eigenlijk zo snel niet iets hards kunenn vinden. De achterkant vonden wij beide lelijk op de foto's etcetera, maar juist in het echt zag het er 10x beter uit. Zeer ruim ook van binnen en de virtual cockpit 10inch & infotainment scherm 9inch zagen er super uit en reageerde snel. De achterklep kon helaas niet open doordat het een pre-productie model was en hij maar half open ging door een software bug. Deze is dichtgebleven dus. Heb wel even via de stoel op de achterbank in de kofferbak gekeken. Zag er ruim uit en liep rond aan de kant van de klep, iit tot mijn huidige auto nu die helemaal recht loopt.

Wow, een Skoda met het dure Audi knipperlicht. Zeer benieuwd wat die optie gaat kosten. Je foto's verassen mij positief. Erg netjes!!!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:12
Ziet er nice uit!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Kecin schreef op zondag 17 februari 2019 @ 20:59:
[...]

Wow, een Skoda met het dure Audi knipperlicht. Zeer benieuwd wat die optie gaat kosten. Je foto's verassen mij positief. Erg netjes!!!
Begin maart is die te configureren en worden de prijzen voor NL bekend. Tot die tijd kunnen we met de belgische configurator spelen.

Vanaf mei staat die in de showrooms en als je hem in maart besteld heb je hem in juni zeiden ze. Lijkt me vlot maar wie weet!

[ Voor 14% gewijzigd door Oekol op 17-02-2019 22:40 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Weet iemand het verschil tussen Crystal black en black magic?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:37

ThunderNet

Flits!

Leoon. schreef op zondag 17 februari 2019 @ 20:49:
Luxe uitstraling ook van binnen, veel zachte plastic gebruikt. Eigenlijk zo snel niet iets hards kunenn vinden.
Ik zie op je foto's al tig onderdelen van hard plastic anders :o

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

ThunderNet schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:36:
[...]

Ik zie op je foto's al tig onderdelen van hard plastic anders :o
Het valt evengoed echt heel erg mee. Dashboard bovenkant is heerlijk zacht en zeg maar om je heen als je in de auto zit heeft het zachte de boventoon als ik me het goed herinner :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Op foto's valt het toch tegen, toen ik online aan het zoeken was vondt ik het interieur van de Octavia er ook "hard" en grijs uitzien. Irl ogen de materialen veel hoogwaardiger, dash is ook echt zwart en van vrij zacht materiaal.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
Weet iemand of het verstandig is om bij de Skoda Karoq te kiezen voor de Navi Columbus 9,2"? Standaard wordt hij namelijk met de Amundsen 8" geleverd en die ziet er eigenlijk al prima uit. De optie voor de Columbus kost 990 euro. Aangezien de opties van Skoda verder best wel goed geprijsd zijn kan ik me gewoon niet voorstellen dat ze 990 euro vragen voor zo'n minimaal verschil. Weet iemand of er nog meer verschillen zijn. Bijvoorbeeld in snelheid en features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Als ik even nadenk:
Columbus heeft de navi op een ingebouwde HDD staan, Admunsden op een SD kaart.
Columbus kun je DVD's op afspelen
Volgens mij is de weergave wel wat scherper/mooier

Ik zou er ieder geval geen 990 Euro voor overhebben. Ik heb dan wel de Columbus, maar die was al onderdeel van de Style Business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Chaoss schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:25:
Op foto's valt het toch tegen, toen ik online aan het zoeken was vondt ik het interieur van de Octavia er ook "hard" en grijs uitzien. Irl ogen de materialen veel hoogwaardiger, dash is ook echt zwart en van vrij zacht materiaal.
Wat volgens mij heel slim gedaan wordt is dat alles wat je vaak en regelmatig aanraakt dat ze dat van wat luxer plastic maken zodat het gevoel goed is als je erin zit. Dan kun je het plastic wat je niet vaak aanraakt van een iets slechtere kwaliteit maken zodat je toch weer 1 a 2 cent hebt bespaard. Dat is op de aantallen waarin Skoda fabriceert een beste smak geld als je enkele van dit soort besparingen doet.

Wat je dus krijgt is dat het er niet altijd jofel uitziet op foto's maar als je erin zit en het zelf in je handen hebt dan is het prima en valt het mee.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
vinom schreef op zondag 24 februari 2019 @ 13:09:
Als ik even nadenk:
Columbus heeft de navi op een ingebouwde HDD staan, Admunsden op een SD kaart.
Columbus kun je DVD's op afspelen
Volgens mij is de weergave wel wat scherper/mooier

Ik zou er ieder geval geen 990 Euro voor overhebben. Ik heb dan wel de Columbus, maar die was al onderdeel van de Style Business.
Oke duidelijk, had al zo'n vermoeden, ik kijk overigens zelf naar de Sportline Business. Die auto is ongelofelijk compleet en hecht meer waarde aan bv de virtual cockpit, maar die is standaard. Dus Columbus lijkt me dan gewoon overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Kijk wel na of je alles op de amundsen kan als virtual cockpit aanstaat op de navigatie ofzo. Je kon niet op allebei weergegeven, had ik bij de test rit van een Troc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Je kunt inderdaad niet tegelijk je navi op je VC en Amundsen draaien, kan alleen icm Columbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
Rainesh schreef op zondag 24 februari 2019 @ 14:16:
Je kunt inderdaad niet tegelijk je navi op je VC en Amundsen draaien, kan alleen icm Columbus.
Op zich is dat natuurlijk geen probleem, al doet dit dan wel vermoeden dat het dan voor de Amundsen cpu technisch te zwaar is. Is de Columbus dan beter opgebokst voor de toekomst, of misschien nu al een sneller systeem? Ik zal het in ieder geval dan maar wat extra aandacht geven wanneer ik bij de dealer ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:27

GerCor

Zonder dallen geen pieken

HitDyl schreef op zondag 24 februari 2019 @ 15:24:
Op zich is dat natuurlijk geen probleem, al doet dit dan wel vermoeden dat het dan voor de Amundsen cpu technisch te zwaar is. Is de Columbus dan beter opgebokst voor de toekomst, of misschien nu al een sneller systeem? Ik zal het in ieder geval dan maar wat extra aandacht geven wanneer ik bij de dealer ben.
Ik denk dat het niet zal afwijken van Volkswagen. Je koopt een systeem en dat is het. Komt helemaal niks bij in de toekomst. Dus, daar hoef je het niet voor te doen.

Misschien kun je op de site van Skoda de beide systemen vergelijken. Wat biedt de Columbus en wat biedt de Amundsen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Persoonlijk zou ik als je ook carplay gebruikt lekker de Columbus kiezen. Vond het een heerlijk systeem, eindelijke een ICE systeem dat gewoon werkt. Snel ook.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
HitDyl schreef op zondag 24 februari 2019 @ 13:04:
Weet iemand of het verstandig is om bij de Skoda Karoq te kiezen voor de Navi Columbus 9,2"? Standaard wordt hij namelijk met de Amundsen 8" geleverd en die ziet er eigenlijk al prima uit. De optie voor de Columbus kost 990 euro. Aangezien de opties van Skoda verder best wel goed geprijsd zijn kan ik me gewoon niet voorstellen dat ze 990 euro vragen voor zo'n minimaal verschil. Weet iemand of er nog meer verschillen zijn. Bijvoorbeeld in snelheid en features.
Welke versie Karoq ben je aan het kijken? Bij de style business bijv. Zit ie er al bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Kecin schreef op zondag 24 februari 2019 @ 16:45:
Persoonlijk zou ik als je ook carplay gebruikt lekker de Columbus kiezen. Vond het een heerlijk systeem, eindelijke een ICE systeem dat gewoon werkt. Snel ook.
Carplay en Android auto zit ook op de amundsen. Beetje zonde om dan een kleine duizende euro voor een Columbus voor uit te geven. Ik zou het iig niet doen, voor dat geld kun je best andere leuke dingen doen (ook voor de bijtelling over de jaren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@HitDyl

Columbus heeft een 9.2" 1280×640 scherm t.o.v. 800x480 van de 8" Amundsen. Dat is best een groot verschil wanneer je veel met Carplay/Android Auto werkt kan ik je uit ervaring vertellen.

Ik heb de 2018 Columbus met 9.2" met 1280x640 scherm (Kodiaq), collega heeft een 2017 Columbus 8" met 800x480 (Superb 3). Waar weergave in het algemeen (menu's maar ook Carplay) bij mij haarscherp is, zijn bij mijn collega duidelijk pixels te zien. Door de hogere resolutie past er bij mij ook "meer" informatie op het scherm, of in ieder geval op een minder "propperige" manier. Beetje het idee van een 24" 4K t.o.v. een 20" 1080p. Op het eerste scherm ziet alles er veel opgeruimder uit.

Hele headunit voelt soepeler aan en navi op HDD ipv SD is ook sneller. Mogelijkheid om muziek naar de HDD te kopieren heb ik nog nooit gebruikt (muziek op SD's, Spotify en webstreams werkt prima).

Nergens echte dealbreakers, maar overal zijn dit soort dingen wel wat je beleving van een auto net wat beter maakt.

Nadeeltje aan de Columbus met 9.2" scherm vind ik persoonlijk dat je enkel "globale" navi-knoppen hebt waarmee je naar je Homescreen of Menu gaat. Van daaruit kies je op het touchscreen Radio/Media/Carplay/etc. Op de oude versie en de Amundsen kun je direct via een hardwareknop naar elk van die toepassingen. Op de 9.2" Columbus zorgt dat voor meer handelingen om hetzelfde te bereiken.

[ Voor 21% gewijzigd door max op 24-02-2019 20:34 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb ook die grote navi in mijn Passat. Android auto gebruiker hier. En moet er even bijzeggen dat je als je AA wilt gebruiken:
- je AA apart moet installeren (niet in de NL playstore te krijgen maar met losse apk)
- je vervolgens de AA app zelf en je telefoon op developer mode moet zetten om een fatsoenlijke reso van AA op je scherm te krijgen. Standaard lijkt wel 640x480, ziet er niet uit.

Oftewel, Android Auto kan, maar je moet zelf even aan de bak om het werkend te krijgen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:47:
Ik heb ook die grote navi in mijn Passat. Android auto gebruiker hier. En moet er even bijzeggen dat je als je AA wilt gebruiken:
- je AA apart moet installeren (niet in de NL playstore te krijgen maar met losse apk)
- je vervolgens de AA app zelf en je telefoon op developer mode moet zetten om een fatsoenlijke reso van AA op je scherm te krijgen. Standaard lijkt wel 640x480, ziet er niet uit.

Oftewel, Android Auto kan, maar je moet zelf even aan de bak om het werkend te krijgen.
Dat tweede punt ken ik niet. Kun je dat toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
Martinusz schreef op zondag 24 februari 2019 @ 18:12:
[...]

Welke versie Karoq ben je aan het kijken? Bij de style business bijv. Zit ie er al bij.
De Sportline Business. Daar zit hij niet standaard bij.
max schreef op zondag 24 februari 2019 @ 20:08:
@HitDyl

Columbus heeft een 9.2" 1280×640 scherm t.o.v. 800x480 van de 8" Amundsen. Dat is best een groot verschil wanneer je veel met Carplay/Android Auto werkt kan ik je uit ervaring vertellen.

Ik heb de 2018 Columbus met 9.2" met 1280x640 scherm (Kodiaq), collega heeft een 2017 Columbus 8" met 800x480 (Superb 3). Waar weergave in het algemeen (menu's maar ook Carplay) bij mij haarscherp is, zijn bij mijn collega duidelijk pixels te zien. Door de hogere resolutie past er bij mij ook "meer" informatie op het scherm, of in ieder geval op een minder "propperige" manier. Beetje het idee van een 24" 4K t.o.v. een 20" 1080p. Op het eerste scherm ziet alles er veel opgeruimder uit.

Hele headunit voelt soepeler aan en navi op HDD ipv SD is ook sneller. Mogelijkheid om muziek naar de HDD te kopieren heb ik nog nooit gebruikt (muziek op SD's, Spotify en webstreams werkt prima).

Nergens echte dealbreakers, maar overal zijn dit soort dingen wel wat je beleving van een auto net wat beter maakt.

Nadeeltje aan de Columbus met 9.2" scherm vind ik persoonlijk dat je enkel "globale" navi-knoppen hebt waarmee je naar je Homescreen of Menu gaat. Van daaruit kies je op het touchscreen Radio/Media/Carplay/etc. Op de oude versie en de Amundsen kun je direct via een hardwareknop naar elk van die toepassingen. Op de 9.2" Columbus zorgt dat voor meer handelingen om hetzelfde te bereiken.
Goed punt, het is ook wel dat die 990 euro verdeeld over 5 jaar natuurlijk wel mee valt als dat echt aan waarde toevoegt. Maar ik vraag me af of die fysieke knoppen niet meer waarde hebben dan het display. In de videos zien ze er overigens beide prima uit. Maar dat zal ik fysiek even moeten vergelijken bij de dealer.
jongetje schreef op zondag 24 februari 2019 @ 19:46:
[...]

Carplay en Android auto zit ook op de amundsen. Beetje zonde om dan een kleine duizende euro voor een Columbus voor uit te geven. Ik zou het iig niet doen, voor dat geld kun je best andere leuke dingen doen (ook voor de bijtelling over de jaren).
Bijtelling zal het voor mij niet om gaan als zzp'er is de auto zakelijk rijden namelijk een heel stuk duurder.

---
Trouwens, bedankt voor al jullie input! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@HitDyl dus je gaat de auto privé kopen? Of is het nog te vroeg in de ochtend voor mij haha

Post even je volledige configuratie. Want dan kunnen we kijken wat later erbij kan.

[ Voor 31% gewijzigd door Rainesh op 25-02-2019 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
HitDyl schreef op maandag 25 februari 2019 @ 07:59:
[...]

De Sportline Business. Daar zit hij niet standaard bij.

[...]

Goed punt, het is ook wel dat die 990 euro verdeeld over 5 jaar natuurlijk wel mee valt als dat echt aan waarde toevoegt. Maar ik vraag me af of die fysieke knoppen niet meer waarde hebben dan het display. In de videos zien ze er overigens beide prima uit. Maar dat zal ik fysiek even moeten vergelijken bij de dealer.

[...]

Bijtelling zal het voor mij niet om gaan als zzp'er is de auto zakelijk rijden namelijk een heel stuk duurder.

---
Trouwens, bedankt voor al jullie input! :)
Aha ok, sportline business is net anders inderdaad.
Heb momenteel zelf een admunson in mijn Octavia en ben afgelopen zaterdag wezen kijken naar een Karoq style business, dus met de Columbus. Moet zeggen het scherm is wel heeeeel veel groter, tenminste zo oogt het. Aan de andere kant, ik zelf doe er weinig mee, navigatie gebruik ik soms, maar kijk meer op de aanwijzingen op het maxidot scherm dan op de admundson zelf. Verder gebruik ik soms het scherm om radio te wisselen ofzo, maar dat gaat op een admundson natuurlijk prima.
Kortom, voor mij zou het niet uitmaken of de admundson of de columbus erin zou zitten, het "geluk" wil dat de style business waar mijn oog op valt al de Columbus heeft :)

@Rainesh ik vermoed private lease?
@HitDyl klopt dat? (zo ja, zou je het maandbedrag kunnen delen als je die weet?)

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 25-02-2019 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HitDyl
Rainesh schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:10:
@HitDyl dus je gaat de auto privé kopen? Of is het nog te vroeg in de ochtend voor mij haha

Post even je volledige configuratie. Want dan kunnen we kijken wat later erbij kan.
Martinusz schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:25:
[...]

Aha ok, sportline business is net anders inderdaad.
Heb momenteel zelf een admunson in mijn Octavia en ben afgelopen zaterdag wezen kijken naar een Karoq style business, dus met de Columbus. Moet zeggen het scherm is wel heeeeel veel groter, tenminste zo oogt het. Aan de andere kant, ik zelf doe er weinig mee, navigatie gebruik ik soms, maar kijk meer op de aanwijzingen op het maxidot scherm dan op de admundson zelf. Verder gebruik ik soms het scherm om radio te wisselen ofzo, maar dat gaat op een admundson natuurlijk prima.
Kortom, voor mij zou het niet uitmaken of de admundson of de columbus erin zou zitten, het "geluk" wil dat de style business waar mijn oog op valt al de Columbus heeft :)

@Rainesh ik vermoed private lease?
@HitDyl klopt dat? (zo ja, zou je het maandbedrag kunnen delen als je die weet?)
Klopt, prive aanschaffen. Zie hier mijn berekening. Als ik hem afschrijf naar 15K ipv 20K dan komt het iets dichterbij elkaar. Maar dan is het prive nog steeds 60 euro goedkoper. Of ik doe iets heel geks in mijn berekening.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PcpRWJt/Screenshot-2019-02-25-at-09-39-38.png
https://ibb.co/qNGzghx

Ik schrik wel een beetje van jullie reactie, ik merk ook wel om mij heen dat leasen de standaard is. Maar ik ben het type dat zich liever niet bind aan een lening. Wat een lease simpelweg gewoon is. Mocht ik onverhoopt niet meer kunnen werken (zzp'er) dan zit ik vast aan die dure lening. Bij koop kan ik er elk moment van af (ja met verlies, maar je krijgt altijd nog wat geld terug).

Het gaat overigens om de Sportline Business 1.5l DSG met Comfort en Functie pack. Ik vindt het een net geprijsde auto, met alle opties die er aan hangen. @Rainesh Heb je daar genoeg aan? Weet jij trouwens waarom ik niet Dynamic Chassis Control kan kiezen bij de automaat? En Hill Hold. Dat lijkt mijn zo'n onzin optie op een automaat. Dit kan je vast ook achteraf er in flashen?

EDIT: Klein foutje in rest btw gecorrigeerd
EDIT2: Ik vergeet ook de wegenbelasting zakelijk, dat maakt het maanbedrag zakelijk ietsje hoger nog: 644,44 netto (totaal in 5 jaar: 38666 euro)

[ Voor 10% gewijzigd door HitDyl op 25-02-2019 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Exocet schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:52:
[...]

Dat tweede punt ken ik niet. Kun je dat toelichten?
Even teruggezocht. Op mijn vraag in het VW topiqe kwam het volgende: MerijnB in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"
En dat was idd de oplossing.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@HitDyl eerste wat je doet is de offerte doorsturen naar andere Skoda dealers en zorgen dat je korting krijgt. 4 tot 6% korting is niet gek. Ik zou eerst dan ook Navi pakket erbij nemen en dan pas doorsturen. Kans is groot dat je dan zelfs onder je huidige aanschaf prijs komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Martinusz schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:33:
Weet iemand het verschil tussen Crystal black en black magic?
Iemand? ik kan alleen maar voorbeelden vinden van de black magic -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Martinusz

Even gezocht, maar ik kan ook niks concreets (foto vergelijking of foto's uberhaupt) vinden.

Rij naar een dealer en vraag het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Even een paar Skoda Kamiq plaatjes van de Autoweek site:

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/x5ayx2lbbyt8.jpg
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/hr2yw9zbtd2u.jpg
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/8ijyxv0blbhj.jpg
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/fa5yke0bi9rn.jpg

Vind het persoonlijk geen gek ding en ben erg benieuwd naar de ruimte. Als ik het autoweek filmpje zie dan lijkt dat prima in orde te zijn. Over 2 weken in Genève maar eens bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
J0YR1D3R schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:12:
Even een paar Skoda Kamiq plaatjes van de Autoweek site:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Vind het persoonlijk geen gek ding en ben erg benieuwd naar de ruimte. Als ik het autoweek filmpje zie dan lijkt dat prima in orde te zijn. Over 2 weken in Genève maar eens bekijken :)
Ziet er goed uit, achterkant en koplampen anders dan de Karoq, maar wel beetje in dezelfde lijn vind ik.
Iets kleiner dan de Karoq, dus iets van 400 liter kofferbak?

Edit: dat losstaande navigatie paneel vind ik vreselijk, snap niet waarom men dat kiest, vind ik bij audi's e.d. ook zo lelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 26-02-2019 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
400 liter kofferbak hoorde ik ook in het Autoweek filmpje ja. Overigens vind ik de middenconsole juist mooier dan in mijn Octavia. Ik had laatst een Superb mee als vervangende auto en die heeft dat ook een beetje:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.motor1.com/images/mgl/03wZz/s3/2018-skoda-superb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Die Kamiq:

- Geen electronische handrem. Fail. Dezelfde fail die ze ook hebben gemaakt bij de facelift Octavia en Scala.
- Vreemde vormgeving van de zijkant, vind het een beetje lijken op een Hyundai Matrix met die hoge deuren/hoge ramen....
- Achterkant en voorkant: mooi. Net een Scala Offroad.
- Dat losse navi-scherm, ik vind het niks (ook niet in een Mercedes C350e :X ), maar ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Martinusz schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:22:
Edit: dat losstaande navigatie paneel vind ik vreselijk, snap niet waarom men dat kiest, vind ik bij audi's e.d. ook zo lelijk.
Veiligheid. Hoger, dichter bij de voorruit houdt in dat je je ogen minder lang van de weg af hebt. Een HUD is het beste wat dat betreft.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hyp Hyper schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:47:
[...]

Veiligheid. Hoger, dichter bij de voorruit houdt in dat je je ogen minder lang van de weg af hebt. Een HUD is het beste wat dat betreft.
Daar valt wat voor te zeggen, maar het blijft lelijk :P
Overigens gebruik ik het navigatiescherm nauwelijks, gebruik altijd de maxidot aanwijzingen eerlijk gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:57
Martinusz schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:22:
[...]

Ik vermoed dat het zo ergonomischer is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vanmiddag de Octavia opgehaald met mijn dames:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1Q5yLcyCIbkEHhZD4S8uSLIu/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EEwadvvhLzk9JYxYd8wkDoUJ/medium.jpg
Alle meuk overhevelen uit de Passat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Dn1MPwEGr3IUbLKKaTlnUPeP/medium.jpg

Leuke behandeling bij de dealer, toch een beetje het gevoel alsof je een nieuwe auto koopt. Nog een taart meegekregen en een presentje voor de kinderen :+ Eerste 75km waren naar tevredenheid.

Betreft een 2.0tdi Elegance Businessline met als extra (voor zover ik weet) opties:
-Panoramadak
-Dynamic pakket (sportstoelen etc)
-Trekhaak
-Electrische kofferbakklep
-Lane assist.
-Parkeer assistent.

Eerst maar eens zien te achterhalen wat de huidige kaart versie van de columbus is en of die te updaten is.

Daarna maar eens zien uit te vogelen wat leuke/zinvolle vagcom aanpassingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
[b]Chaoss in "Het grote ŜKODA topic #1"Chaoss schreef

Eerst maar eens zien te achterhalen wat de huidige kaart versie van de columbus is en of die te updaten is.
Leuk hoor. Toen ik mijn nieuwe (lease) octavia ophaalde stond ie er gewoon. Al vond ik dat wel prima want had hem al gezien.

Wat betreft updates, als het meezit kun je naar http://updateportal.skoda-auto.com
En dan je vin nummer invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Chaoss schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:29:
Vanmiddag de Octavia opgehaald met mijn dames:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alle meuk overhevelen uit de Passat
[Afbeelding]

Leuke behandeling bij de dealer, toch een beetje het gevoel alsof je een nieuwe auto koopt. Nog een taart meegekregen en een presentje voor de kinderen :+ Eerste 75km waren naar tevredenheid.

Betreft een 2.0tdi Elegance Businessline met als extra (voor zover ik weet) opties:
-Panoramadak
-Dynamic pakket (sportstoelen etc)
-Trekhaak
-Electrische kofferbakklep
-Lane assist.
-Parkeer assistent.

Daarna maar eens zien uit te vogelen wat leuke/zinvolle vagcom aanpassingen zijn.
Camera in de voorruit dus verkeersbordenherkenning en grootlichtassistent. :9

Daarnaast uiteraard Coming Home. Toch wel een 'must have'.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 27-02-2019 23:42 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Yup, werkt lekker, ook inhaalverbod etc wordt weer gegeven.

Heb ook Lane assist maar daar ben ik nog niet zo tevreden over, wat mij betreft komt hij soms te dicht bij de middenlijn in de buurt en daarnaast miept hij veel te vaak dat ik het stuur moet overnemen.

Voor de rest lekker luxe auto Elegance Businessline met Dynamic pack, Panodak etc. Gek genoeg is de ACC optie als een van de weinig niet aangevinkt en retrofitten schijnt erg lastig te zijn.

• vinom
  • Nu online
Kijk even of actieve rijstrookbegeleiding aanstaat. Zo niet, aanzetten en kijken of Lane Assist beter is dan.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Rainesh schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:20:
Skoda Columbus 2019 kaart update :)

http://vw-mapscdn.tdd.adacorcdn.com/P175_N60S5MIBH3_EU.7z

Voor het eerst dat Audi ook snel is, ben em nu voor mijn auto aan het downloaden.
Ik heb de versie ervoor volgens mij, P169. Wat zijn jullie ervaringen met deze P175 versie? De moeite waard?

En wat zou sneller gaan via usb stick of via sd card? Heb weinig zin om 2 uur in de auto te moeten wachten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Chaoss

Ik gebruik nooit de Skoda navi, maar altijd Waze via Carplay, dus verschillen of gebruikservaring kan ik je niet geven.

Upgrade van P169 naar P175 verliep op een 2018 Columbus (die met 9,2" scherm) prima vanaf usb(3.0).

Je hoeft niet in de auto te wachten. Ik heb de upgrade gestart, sleutel in de auto gekieperd (midden-armsteun met de klep dicht) en met 2de sleutel de auto op slot gezet. Is natuurlijk een wassen neus qua op slot zetten (want KESSY), maar op een woonerf met de auto op de oprit kan dat best. Duurde al met al een dikke 45 minuten.

• GerCor

GerCor

Chaoss schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:53:
Ik heb de versie ervoor volgens mij, P169. Wat zijn jullie ervaringen met deze P175 versie? De moeite waard?

En wat zou sneller gaan via usb stick of via sd card? Heb weinig zin om 2 uur in de auto te moeten wachten :P
Wordt weggeschreven naar de HD in de auto neem ik aan? Maakt het dan wat uit waar de data vandaan komt?

Verder: er staat nergens dat je 2 uur in de auto moet gaan zitten wachten natuurlijk. Start de update en ga iets leuks doen. Kom je 2 uur later terug ….. klaar. Voor de gemoedsrust is het altijd beter om 'alles' uit te schakelen. Dus, DRL, airco ed. Eigenlijk alles wat ingeschakeld wordt als je de auto op contact zet.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:09:
[...]

Wordt weggeschreven naar de HD in de auto neem ik aan?
Klopt
Maakt het dan wat uit waar de data vandaan komt?
Als je auto niets met de update kan, dan krijg je daar een melding over. (Ik heb ooit een verkeerde gedownload.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:21
Sterker nog,
zet de auto tussendoor gerust uit :)
Hij gaat lekker verder waar hij was
GerCor schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:09:
[...]

Wordt weggeschreven naar de HD in de auto neem ik aan? Maakt het dan wat uit waar de data vandaan komt?

Verder: er staat nergens dat je 2 uur in de auto moet gaan zitten wachten natuurlijk. Start de update en ga iets leuks doen. Kom je 2 uur later terug ….. klaar. Voor de gemoedsrust is het altijd beter om 'alles' uit te schakelen. Dus, DRL, airco ed. Eigenlijk alles wat ingeschakeld wordt als je de auto op contact zet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dr Pro schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:15:
Sterker nog,
Dat heeft met 'wilskracht' te maken. Als ik mijn Golf 7 Discover Pro update wil ik ook direct resultaat zien. Maar.... dat ben ik. Ik moet altijd de nieuwste update direct hebben. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr Pro
Same here, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen zo gek is als jij of ik :>
Maar jij en ik hebben dan ook SUPER auto's _/-\o_
GerCor schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:19:
[...]

Dat heeft met 'wilskracht' te maken. Als ik mijn Golf 7 Discover Pro update wil ik ook direct resultaat zien. Maar.... dat ben ik. Ik moet altijd de nieuwste update direct hebben. >:)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:43
Dr Pro schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:15:
Sterker nog,

[...]
Ja precies.. ik leg dat kaartje erin en dan halverwege een willekeurige rit is ie dan ineens klaar. Tot die tijd doe ik het wel ff zonder navi of via m'n telefoon.

Verleden tijd overigens. M'n huidige heeft de grote Amundsen dus werkt het meteen.

[ Voor 10% gewijzigd door Korvaag op 28-02-2019 17:25 ]

UNOX: The worst operating system

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ok kheb een 32gb usb stick gekocht, ga het proberen met de P175 versie die Rainesh eerder linkte. Die update gewoon in de root van de usb stick? En moet je hem dan op een of andere manier triggeren?

Ik ben overigens ook zo'n neuroot die gaat wachten :P

• Dr Pro
Je kunt hem nu ook vanaf deze site downloaden. Is nu dezelfde versie. Ook je logootjes van je radiostations kun je hier downloaden: http://updateportal.skoda-auto.com

Ff je VIN invoeren en go :)
Mijn ervaring is dat het vanaf een Windows machine beter werkt dan vanaf een Mac.
Chaoss schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:52:
Ok kheb een 32gb usb stick gekocht, ga het proberen met de P175 versie die Rainesh eerder linkte. Die update gewoon in de root van de usb stick? En moet je hem dan op een of andere manier triggeren?

Ik ben overigens ook zo'n neuroot die gaat wachten :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Update Is gelukt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2F7y1fSQhLTnlTGZNgls7Rkr/full.jpg

Alleen mis ik nog veel radio icoontjes, ik dacht dat ik die wel gedownload had.

Iemand nog tips voor vagcom aanpassingen? Is grootlicht assistent bv te activeren? Neem aan dat dit via de frontcamera werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Chaoss schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 00:37:
Update Is gelukt:
[Afbeelding]

Iemand nog tips voor vagcom aanpassingen? Is grootlicht assistent bv te activeren? Neem aan dat dit via de frontcamera werkt?
Minimaal: GerCor in "Het grote ŜKODA topic #1"

En voor de rest: https://gerritspeek.nl/va...gen_skoda-octavia-5e.html

Wij weten natuurlijk niet wat je wel en niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Chaoss schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 00:37:
Update Is gelukt:
[Afbeelding]

Ja dat kan via front camera. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Rainesh schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 08:40:
[...]

Ja dat kan via front camera. :)
Top, dan heb ik tot dusver 3 dingen gevonden:
-Activeren grootlicht asaistent
-CH / LH via mistlampen.
-Comfortsluiting ramen en dakraam bij regen.

Ik begreep dat mirrorlink niet te activeren is omdat daar een licentie voor nodig is?

Welke regio woon jij ook alweer?

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 02-03-2019 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Chaoss schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 11:01:
[...]

-CH / LH via mistlampen.

Ik begreep dat mirrorlink niet te activeren is omdat daar een licentie voor nodig is?

Comfortsluiten heeft niks met regen te maken maar met de afstandsbediening (autosleutel). Voor sluiten bij regen heb je de juiste regensensor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Chaoss schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 11:01:
[...]

-CH / LH via mistlampen.

Misschien handiger om dit in Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik ben langzamerhand op zoek naar een Rapid/Octavia uit 2012-2016 ergens. Ik weet nog niet 100% wat het wordt.
Ik merk alleen dat de Rapid meestal wat kariger is kwa opties. Is het mogelijk om achteraf:
- Regensensor
- Lichtsensor
in te bouwen? Want ik moet eerlijk zijn dat dat wel luxes zijn waar ik echt gewend aan ben en niet echt meer zonder wil. Maar om dan specifiek naar een octavia te zoeken alleen daarvoor is ook redelijk zonde.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Denko schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 13:05:
Ik ben langzamerhand op zoek naar een Rapid/Octavia uit 2012-2016 ergens. Ik weet nog niet 100% wat het wordt.
Ik merk alleen dat de Rapid meestal wat kariger is kwa opties. Is het mogelijk om achteraf:
- Regensensor
- Lichtsensor
in te bouwen? Want ik moet eerlijk zijn dat dat wel luxes zijn waar ik echt gewend aan ben en niet echt meer zonder wil. Maar om dan specifiek naar een octavia te zoeken alleen daarvoor is ook redelijk zonde.
Lichtsensor is niet zo heel moeilijk maar regensensor?

YouTube: VW / Škoda / AUTO light SWITCH installation 🛠 / NEW switch MODEL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ik heb de Rapid redelijk vaak meegehad als leenauto en ik moet zeggen dat de hele kwaliteitsbeleving in de Octavia toch echt een stuk beter is:
- Octavia heeft een stuk mooier Interieur (luxer met minder plastic)
- Navigatie/radio heeft een groter scherm. Maxidot is mooier (althans, dat is een optie bij de Octavia)
- Octavia is een stuk stiller
- Octavia heeft (zoals je zelf al zegt) meer (zinnige) opties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Denko schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 13:05:
- Regensensor
- Lichtsensor
Je kunt ook gewoon altijd rijden met je licht aan. Dan hoef je ook niet aan de schakelaar te zitten wamt het licht gaat vanzelf uit bij uitschakelen van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Vandaag proefrit gemaakt in de Karoq Style Business, wat een fijne auto zeg. Vond alleen de dsg niks, geef mij maar gewoon een handbak.
Binnenkort bestellen, levering sowieso pas na de zomer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Korvaag schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 14:09:
Ik heb de Rapid redelijk vaak meegehad als leenauto en ik moet zeggen dat de hele kwaliteitsbeleving in de Octavia toch echt een stuk beter is:
- Octavia heeft een stuk mooier Interieur (luxer met minder plastic)
- Navigatie/radio heeft een groter scherm. Maxidot is mooier (althans, dat is een optie bij de Octavia)
- Octavia is een stuk stiller
- Octavia heeft (zoals je zelf al zegt) meer (zinnige) opties
Ja, ik snap het wel, de rapid is wel het budgetmodel e.d. Maar ik heb nu werk dat zo dichtbij is, en gezien ik 99% alleen ga rijden (we hebben een grotere leaseauto) vind ik zo'n grote auto een beetje onzin. De fabia/ combi heb ik ook naar gekeken, maar de achterste bank is wel erg kort (ik ben maar 1.89 en kan niet eens achter mijzelf zitten in die auto)

Vandaar dat ik de rapid wel mooi vond als tussenmodel. Want de grote kofferbak waardeer ik wel boven een golf oid. Ik heb bijvoorbeeld op dit moment een diesel polo die eruit gaat waar ook alles op en aan zit. Tevens is ook het aller eerste wat gaat gebeuren: skode navigatie systeem eruit en een android erin. Dus dat voordeeltje valt ook weg.
Op zaterdag 2 maart 2019 @ 17:25[/message]:[/b]
[...]

Je kunt ook gewoon altijd rijden met je licht aan. Dan hoef je ook niet aan de schakelaar te zitten wamt het licht gaat vanzelf uit bij uitschakelen van de auto.
Gaat hij dan niet piepen als je de sleutel uit het contact haalt?

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Martinusz schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 21:17:
Vandaag proefrit gemaakt in de Karoq Style Business, wat een fijne auto zeg. Vond alleen de dsg niks, geef mij maar gewoon een handbak.
Binnenkort bestellen, levering sowieso pas na de zomer :X
DSG is wennen... ik vond het bij de proefrit ook niet denderend...
Maar nu een jaar later wil ik echt nooit meer schakelen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Denko schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:17:
Gaat hij dan niet piepen als je de sleutel uit het contact haalt?
Mijn zoon heeft een lichtschakelaar gekocht voor zijn Golf 5. Met lichtsensor: € 16. Kost bijna geen drol dus en werkt als een tierelier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
avotar schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:23:
[...]

Met file rijden kan ik het voorstellen, echter rij ik dat niet :p nee ik vond het behoorlijk irritant, vooral je wilt even versnellen, dan lijkt het of ie even moet zoeken, schakelt soort van terug en jankt hem dan helemaal in de toeren (stand normaal). Je zal er vast ook mee leren om gaan, maar voor mij is een handbak prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
avotar schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:23:
[...]

Ik denk dat het niet alleen in het schakelen zit, maar juist alles daar om heen. Ik rij er nu krap 2 jaar mee maar ik vind (par)keren nog steeds beroerd. Hij pakt echt heel langzaam op en in de tijd dat je een keer straatje keren hebt gedaan was je met een handbak allang weggereden. Even los van het feit dat hij behoorlijk abrupt aangrijpt met wegrijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:53

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

J0YR1D3R schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:57:
[...]

Ik denk dat het niet alleen in het schakelen zit, maar juist alles daar om heen. Ik rij er nu krap 2 jaar mee maar ik vind (par)keren nog steeds beroerd. Hij pakt echt heel langzaam op en in de tijd dat je een keer straatje keren hebt gedaan was je met een handbak allang weggereden. Even los van het feit dat hij behoorlijk abrupt aangrijpt met wegrijden...
Ik denk dat jou dsg stuk is.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[...]

Mechatronic naar de zak lijkt me...

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Martinusz schreef op zondag 3 maart 2019 @ 15:47:
[...]

Met file rijden kan ik het voorstellen, echter rij ik dat niet :p nee ik vond het behoorlijk irritant, vooral je wilt even versnellen, dan lijkt het of ie even moet zoeken, schakelt soort van terug en jankt hem dan helemaal in de toeren (stand normaal). Je zal er vast ook mee leren om gaan, maar voor mij is een handbak prima :)
Je geeft denk ik wat te ruw gas, als je in plaats van in 1x fors induwen gelijkmatig gas bij geeft kan je vlot accelereren zonder jankende motor.

Jankende motor komt doordat jij de auto laat denken dat hij volle bak moet geven, dat zou gezien de motorisatie niet zo snel nodig moeten zijn.

Als jij lomp gas geeft reageert de DSG ook lomp. Kwestie van gewenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
[...]

Zo hoort het beslist niet. In mijn Octavia 1.4 TSI werkt de bak wel soepel. Optrekken gaat zowel voorwaarts als achterwaarts zoals je bij een handbak mag verwachten. Wel vind ik het tempo waarmee hij achteruit rijdt zonder gas te geven soms wel wat hoog. Maar straatje keren gaat in deze auto net zo vlot als met een handbak. Lomp gasgeven bij optrekken vanuit stilstand geeft wel een abrupte verplaatsing, al dan niet met spinnende voorwielen. Daar moest ik wel even aan wennen.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
nooberke schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:11:
[...]

Je geeft denk ik wat te ruw gas, als je in plaats van in 1x fors induwen gelijkmatig gas bij geeft kan je vlot accelereren zonder jankende motor.

Jankende motor komt doordat jij de auto laat denken dat hij volle bak moet geven, dat zou gezien de motorisatie niet zo snel nodig moeten zijn.

Als jij lomp gas geeft reageert de DSG ook lomp. Kwestie van gewenning.
Ik wilde niet een hele discussie over DSG losmaken :P iedereen moet het lekker zelf weten ;)
Eerste keer was inderdaad lomp op het gas, maar daarna met gedoseerd wat gas bijgeven vond ik het effect nog steeds erg agressief, heb het idee dat je met een handbak veel directere interactie hebt. (en ja als je het tijd lang gebruikt zul je er vast aan wennen, lees je past er erop aan waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Wat jij ervaren hebt is geen ding van de DSG, maar van de gasrepons icm de eco tuning van de motor. Die blokjes zijn tegenwoordig zo ingesteld dat ze eerst even koffie gaan drinken voordat ze onderhand eens wat gaan doen. Is met wat softwareaanpassingen te verhelpen, de gasrespons iig; de rest is chiptuning.
Geldt voor de handbak net zo als voor de DSG. Sportstand werkt al iets beter kan ik melden, diesel trekt logischerwijs wat sneller. Maar geldt VAG breed waarbij de Audi's het snelste reageren op het gas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
The Eagle schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:36:
Wat jij ervaren hebt is geen ding van de DSG, maar van de gasrepons icm de eco tuning van de motor. Die blokjes zijn tegenwoordig zo ingesteld dat ze eerst even koffie gaan drinken voordat ze onderhand eens wat gaan doen. Is met wat softwareaanpassingen te verhelpen, de gasrespons iig; de rest is chiptuning.
Geldt voor de handbak net zo als voor de DSG. Sportstand werkt al iets beter kan ik melden, diesel trekt logischerwijs wat sneller. Maar geldt VAG breed waarbij de Audi's het snelste reageren op het gas.
Bij sportstand ramt m'n DSG de 2e versnelling er echt in. Waar het in de normale stand een nette overgang is, klapt ie bij de sportstand die koppeling met mach 3 op elkaar. Ik gebruik de sportstand daarom ook alleen als ik niet vanuit stilstand moet optrekken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:36:
Gasrespons heb ik al aan laten passen maar maakt het (om)schakelen tijdens inparkeren/steken/parkeren niet beter. Wel tikt hij hem op de snelweg minder snel een versnelling terug en reageert hij beter op het gas.Maar goed, hij staat sowieso al over 2 weken voor een beurt gepland en hoop dat ze er iets mee kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Martinusz schreef op zondag 3 maart 2019 @ 15:47:
[...]

ik rij amper file, maar heel veel provinciaal, vooral n57. Al die rotondes.... dan is een dsg echt een zege.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Erg tevreden met DSG. Het langzame oppakken met achteruit rijden/wegrijden (als je schakelt tussen D en R) merk ik echt heel af en toe (1 keer per maand) dat het gewoon echt 2 of 3 seconden duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Meer mensen benaderd door hun dealer met een auto van ~2 jaar oud dat ze die heeel graag willen overnemen omdat er zo'n grote vraag naar occasions is en ze een mooie deal hebben?

Aan de ene kant wel nieuwsgierig, aan de andere kant klinkt het nogal als een marketing praatje om een nieuwe auto te slijten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

The_Admin schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:39:
Meer mensen benaderd door hun dealer met een auto van ~2 jaar oud dat ze die heeel graag willen overnemen omdat er zo'n grote vraag naar occasions is en ze een mooie deal hebben?

Aan de ene kant wel nieuwsgierig, aan de andere kant klinkt het nogal als een marketing praatje om een nieuwe auto te slijten :P
Al 2 keer dat ze mijn Golf 7 willen kopen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
The_Admin schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:39:

Nog specifiek voor een model? Ik ga een 4 jaar oude octavia combi die er dit jaar uit mag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Martinusz schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:52:
Nog specifiek voor een model? Ik ga een 4 jaar oude octavia combi die er dit jaar uit mag :P
Mijn Golf 7 is van eind 2013. Ik denk dan altijd: is een categorie 'no-reply mailtje'/spam dat automatisch verstuurd wordt en als dat niet helpt drukken ze vandaag of morgen op de deurbel. 'Bent u nou van plan uw auto bij ons in te ruilen voor een nieuwe of hoe zit dat? Wij moeten auto's verkopen van de importeur ……...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Martinusz schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:52:
[...]

Fabia Combi (Monte Carlo) van begin 2017. Moet zeggen dat ze vasthoudend zijn, eerste instantie gebeld door wat gewoon een callcenter dame'tje leek, toch afspraak gemaakt, afspraak vervolgens vergeten ( :$ niet in agenda gezet / geen bevestigingsmail oid gehad).

Uiteindelijk dus zaterdagmiddag de daadwerkelijk dealer op m'n voicemail dat ze me hadden verwacht en of ik alsnog een keer langs wilde komen omdat ze interesse in m'n auto hadden. Dus heb wel een beetje het idee dat er iets meer achterzit dan 'laten we eens een export uit de administratie doen wie 2 - 5 jaar geleden een nieuwe auto kocht en een generiek mailtje sturen'.

Ene kant uiteraard interessant om eens te kijken, andere kant was ik er zelf niet mee bezig en net een verhuizing + verbouwing achter de rug, spaarrekening begint net weer beetje bij te trekken :+

Dealer zit ook zo'n 30 minuten verderop, dus je bent al snel 2 uur zoet met reistijd, en de weekenden zaten al overvol :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
The_Admin schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:11:
[...]

Fabia Combi (Monte Carlo) van begin 2017. Moet zeggen dat ze vasthoudend zijn, eerste instantie gebeld door wat gewoon een callcenter dame'tje leek, toch afspraak gemaakt, afspraak vervolgens vergeten ( :$ niet in agenda gezet / geen bevestigingsmail oid gehad).

Uiteindelijk dus zaterdagmiddag de daadwerkelijk dealer op m'n voicemail dat ze me hadden verwacht en of ik alsnog een keer langs wilde komen omdat ze interesse in m'n auto hadden. Dus heb wel een beetje het idee dat er iets meer achterzit dan 'laten we eens een export uit de administratie doen wie 2 - 5 jaar geleden een nieuwe auto kocht en een generiek mailtje sturen'.

Ene kant uiteraard interessant om eens te kijken, andere kant was ik er zelf niet mee bezig en net een verhuizing + verbouwing achter de rug, spaarrekening begint net weer beetje bij te trekken :+

Dealer zit ook zo'n 30 minuten verderop, dus je bent al snel 2 uur zoet met reistijd, en de weekenden zaten al overvol :|
Ja standaard zijn ze wat opdringerig vind ik altijd, ze doen dan alsof het nu of nooit is etc.
Of dat hun korting echt speciaal is en dat ze hun marge helemaal weggeven....yeah right :+

Kwam leuk filmpje tegen van de nieuwe Kamiq versus Karoq:
[YouTube: 2020 Skoda KAMIQ vs 2019 Skoda KAROQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:36

Nullifiel

╞═══════╡

Iemand weleens gehad dat z'n Amundsen helemaal hangt en niet te resetten valt?

Dat had ik gisteren. Kreeg een melding bovenin het scherm die niet weg te krijgen was. Ik weet helaas niet meer wat de melding percies was. Maar het zei me weinig.. Geluid stond op mute-stand en was ook niet te wijzigen. Radiofunctionaliteit deed het niet meer, bluetooth deed het niet meer, navi deed het niet meer... kon alleen een beetje door de menustructuur een weg kiezen om te zien dat niets het deed. Meerdere keren resetten door de powerknop lang ingedrukt te houden i.c.m. auto compleet uitzetten hielp niets. Factory reset hielp ook niet.
Toen besloten om maar gewoon naar huis te rijden en een tussenstop te maken bij de garage. Maaarrrrrrr ineens na een minuut of 10 hoorde ik ineens de radio en deed alles het weer. Helaas moest ik wel het systeem opnieuw instellen vanwege de factory reset.
Het lijkt wel of de amundsen om 1 of andere reden gelocked was 8)7

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Nullifiel schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 07:38:

Dat had ik gisteren. Kreeg een melding bovenin het scherm die niet weg te krijgen was. Ik weet helaas niet meer wat de melding percies was. Maar het zei me weinig.. Geluid stond op mute-stand en was ook niet te wijzigen. Radiofunctionaliteit deed het niet meer, bluetooth deed het niet meer, navi deed het niet meer... kon alleen een beetje door de menustructuur een weg kiezen om te zien dat niets het deed. Meerdere keren resetten door de powerknop lang ingedrukt te houden i.c.m. auto compleet uitzetten hielp niets. Factory reset hielp ook niet.
Toen besloten om maar gewoon naar huis te rijden en een tussenstop te maken bij de garage. Maaarrrrrrr ineens na een minuut of 10 hoorde ik ineens de radio en deed alles het weer. Helaas moest ik wel het systeem opnieuw instellen vanwege de factory reset.
bouwjaar van auto? MIB1 of 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Nullifiel schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 07:38:

Dat heb ik ook wel eens gehad maar waarom het gebeurd geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

@Rainesh een Octavia van juli vorig jaar.

MIB? Men in Black? :+

[ Voor 23% gewijzigd door Nullifiel op 06-03-2019 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Nullifiel schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:26:
@Rainesh een Octavia van juli vorig jaar.

MIB? Men in Black? :+
Terug gaan naar de dealer toe. Je hebt garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

De Amundsen doet het nu weer, geen zin om tijd te verdoen bij de dealer. Maar als het vaker gaat gebeuren, dan laat ik de dealer wel ff checken ja...

Garantie bij Skoda? Daar geloof ik niet meer zo in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Laatst online: 07:28

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Anders even je aan/uit knop 10 sec vast houden dan reset hij hem zo ie zo maar dit klinkt als een defecte 5F module. Komt vaker voor helaas en zou deze dan onder garantie vallen

[ Voor 5% gewijzigd door Antera op 06-03-2019 18:52 ]

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:25
Ik ga me ook melden in het Skoda Topic... Afgelopen vrijdag heeft mijn baas een vervangende auto voor mijn Ecodiesel Golf besteld, die in november uit de 14% bijtelling rolt... Het is geworden een Skoda Karoq 1.5TSI Sportline Business in Magic Black Mica.

Wat in de markt voor een T-Roc of Seat Ateca, maar de T-Roc viel al snel af vanwege de beperkte ruimte binnenin en de Ateca vond ik erg gedateerd wat betreft interieur in vergelijking met andere VAG producten.. Toen kwam de Skoda in beeld, bij de standaard Karoq miste ik net dat beetje om me over de streep te halen, maar na het zien van de Sportline was ik overtuigd :-)

[ Voor 8% gewijzigd door M@cer op 11-03-2019 15:25 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
M@cer schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:24:
Ik ga me ook melden in het Skoda Topic... Afgelopen vrijdag heeft mijn baas een vervangende auto voor mijn Ecodiesel Golf besteld, die in november uit de 14% bijtelling rolt... Het is geworden een Skoda Karoq 1.5TSI Sportline Business in Magic Black Mica.

Wat in de markt voor een T-Roc of Seat Ateca, maar de T-Roc viel al snel af vanwege de beperkte ruimte binnenin en de Ateca vond ik erg gedateerd wat betreft interieur in vergelijking met andere VAG producten.. Toen kwam de Skoda in beeld, bij de standaard Karoq miste ik net dat beetje om me over de streep te halen, maar na het zien van de Sportline was ik overtuigd :-)
Ik ben in de "race" voor dezelfde auto en kleur. Heb je nog extra opties gekozen?
Ik zelf denk aan:
- Sunset
- inklapbare trekhaak
- elektr. achterklep
- varioflex seats
- zij-airbags achter
- stuurwielverwarming (voor de vrouw :+ )

Geloof op zijn vroegst ergens eind augustus levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:25
Als extra's gekozen voor de inklapbare trekhaak en het functiepakket (elektrische achterklep en canton sound). Sunset zit er standaard al op. Varioflex is niet mogelijk op de sportline.

De dealer gaf aan levering in juli, maar als ik zo een beetje lees op internet zal het wel september worden..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
M@cer schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:00:
Als extra's gekozen voor de inklapbare trekhaak en het functiepakket (elektrische achterklep en canton sound). Sunset zit er standaard al op. Varioflex is niet mogelijk op de sportline.

De dealer gaf aan levering in juli, maar als ik zo een beetje lees op internet zal het wel september worden..
Ah wacht je hebt de sportline gekozen, verkeerd gelezen, dacht de style business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 16:50
De prijzen zijn bekend van de Scala. Moet zeggen dat het me nog meevalt. Volgens mij ook een best ruime auto, met een kofferbakformaat tussen een hatchback en station in.

Golf hatchback: 380 L
Scala hatchback: 467 L
Golf variant: 605 L

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
NoepZor schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:05:
De prijzen zijn bekend van de Scala. Moet zeggen dat het me nog meevalt. Volgens mij ook een best ruime auto, met een kofferbakformaat tussen een hatchback en station in.

Golf hatchback: 380 L
Scala hatchback: 467 L
Golf variant: 605 L
Tja, bijna 30k voor een automaat en dan zo'n auto... Leg er dan iets bij en koop een Octavia of ga iets kleiner en rijd voor veel minder een Fabia.

Ik vind trouwens zo ie zo dat deze auto weinig toevoegd. Het is niet voor niets dat de Rapid zo slecht liep... (en dit is blijkbaar de vervanger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik vind het ook aardig aan de prijs! De goedkoopste is al vrij duur, als je dan wat zaken wilt die eigenlijk een beetje normaal zijn tegenwoordig ga je richting 30K :? dan doe je het puur voor de looks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 16:50
Die first edition kost 27K en volgens mij zit daar vrijwel alles wel op? Of zie ik dat verkeerd. De automaat met 1.5TSI is wel prijzig inderdaad.

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1 ... 25 ... 79 Laatste