Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20:48
azz_kikr schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:58:
[...]

Altijd horen zeggen dat als je egr afdop, feitelijk ook de dpf moet weghalen. Anders gaat die er snel aan. Geen idee of het waar is.
Door de EGR ontstaat er juist meer roet, wat opgevangen wordt door het roetfilter. Het roetfilter krijgt het dus juist makkelijker als je de EGR dichtmaakt/uitprgrammeert. Bij deellast wordt er namelijk uitlaatgas opnieuw door de motor gestuurd, waardoor bepaalde gassen beter verbranden, maar er wel meer roet ontstaat. Dat laatste is niet erg, omdat dat wordt uitgefilterd door het roetfilter.

Andersom is het juist wel wenselijk om de EGR dicht te programmeren wanneer je het roetfilter verwijdert. Anders krijg je grijze wolken.

Zie ook (laatste alinea):
Wikipedia: Uitlaatgasrecirculatie

Wild Chocolate wijzigde deze reactie 10-10-2018 20:28 (7%)

iRacing Profiel

• azz_kikr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12:56

azz_kikr

Heet patatje :o

Wild Chocolate schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:27:
[...]

Door de EGR ontstaat er juist meer roet, wat opgevangen wordt door het roetfilter. Het roetfilter krijgt het dus juist makkelijker als je de EGR dichtmaakt/uitprgrammeert. Bij deellast wordt er namelijk uitlaatgas opnieuw door de motor gestuurd, waardoor bepaalde gassen beter verbranden, maar er wel meer roet ontstaat. Dat laatste is niet erg, omdat dat wordt uitgefilterd door het roetfilter.

Andersom is het juist wel wenselijk om de EGR dicht te programmeren wanneer je het roetfilter verwijdert. Anders krijg je grijze wolken.

Zie ook (laatste alinea):
Wikipedia: Uitlaatgasrecirculatie
Ja, ik weet hoe een egr werkt. Maar het gaat niet om,de hoeveelheid roet, de uitlasgassen zijn minder heet omdat ze maar 1 keer de motor passeren en zo de roetfilter het lastiger heeft om te regeneren. (Passieve regeneratie dan); bij actieve maakt het geen drol uit omdat er dzn toch brandstof bijgespoten wordt :D

Meh iveco rijd al rond zonder egr op zijn diesels en zonder actieve regeneratie. Waarom zitten de autos dan nog te klooien met die poepegr... :+

• Smarron
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:07
Zo, na slechts 5 maanden wachten eindelijk weer terug naar Skoda. Ondertussen een uber-kale Golf (uit 2018!) moeten rijden (met nog net geen raamslingers), dus de beloning was extra goed. Nadat mijn vorige O3 zo goed was bevallen, wilde ik dus gewoon weer een Skoda. De gefacelifte O3 was toch niet helemaal mijn ding en ik had ook de mogelijkheid om een S3 te rijden, dus de keuze was snel gemaakt.

Skoda SuperB Combi Style Business 2.0TDI:

Wat een auto zeg, toch een hele andere klasse dan de O3 en hij is in deze uitvoering eigenlijk ook helemaal af. Ik mis enkel de stoelverwarming achter die op de O3 wel zat (maar ach, ik zit nooit achterin). De binnenkant is compleet vernieuwd, dus navigatiescherm is bijna volledig touchscreen en de ledlijnen rondom in de auto zijn te kiezen in alle kleuren. De motor rijdt erg prettig en rustig. Je merkt niet echt dat hij heel krachtig is, maar de 160 is zo aangetikt. Wel moet ik wennen aan de vering. Deze is erg, tja hoe zeg je dat .. Teveel comfort. Ik had in de O3 Eibach verlagingsveren en dat lag zo strak op de weg. Nu lijkt het eerder op een schip wat lekker relaxed overal doorheen gaat. Ook erg luxe, maar net wat minder gevoel. Maar goed, wie weet komen er nog Eibach veren onder.

Gelijk wel weer de Sonniboys erin gezet achterin, want sunset mocht ik niet kiezen (maar dan waren de Sonniboys alsnog wel gekomen). Misschien nog wat aanpassingen via VCDS.

-=Asus Nexus 7 (2013)=- -=Motorola Moto Z2=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verlagingsset is ook geen dealeroptie voor leaseauto's meer begreep ik. Importeur wil het niet meer hebben. Is wel te regelen, maar dan moet het echt via de dealer en leasemij moet akkoord geven. Iets met verbruik ook enzo :/

En idd, Octavia met verlagingsset rijdt superstrak.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:55
Smarron schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:26:
Zo, na slechts 5 maanden wachten eindelijk weer terug naar Skoda. Ondertussen een uber-kale Golf (uit 2018!) moeten rijden (met nog net geen raamslingers), dus de beloning was extra goed. Nadat mijn vorige O3 zo goed was bevallen, wilde ik dus gewoon weer een Skoda. De gefacelifte O3 was toch niet helemaal mijn ding en ik had ook de mogelijkheid om een S3 te rijden, dus de keuze was snel gemaakt.

[Afbeelding: Skoda SuperB Combi Style Business 2.0TDI]

Wat een auto zeg, toch een hele andere klasse dan de O3 en hij is in deze uitvoering eigenlijk ook helemaal af. Ik mis enkel de stoelverwarming achter die op de O3 wel zat (maar ach, ik zit nooit achterin). De binnenkant is compleet vernieuwd, dus navigatiescherm is bijna volledig touchscreen en de ledlijnen rondom in de auto zijn te kiezen in alle kleuren. De motor rijdt erg prettig en rustig. Je merkt niet echt dat hij heel krachtig is, maar de 160 is zo aangetikt. Wel moet ik wennen aan de vering. Deze is erg, tja hoe zeg je dat .. Teveel comfort. Ik had in de O3 Eibach verlagingsveren en dat lag zo strak op de weg. Nu lijkt het eerder op een schip wat lekker relaxed overal doorheen gaat. Ook erg luxe, maar net wat minder gevoel. Maar goed, wie weet komen er nog Eibach veren onder.

Gelijk wel weer de Sonniboys erin gezet achterin, want sunset mocht ik niet kiezen (maar dan waren de Sonniboys alsnog wel gekomen). Misschien nog wat aanpassingen via VCDS.
Gewoon weer laten verlagen toch? Bij inleveren ff de originele veren er weer onder.

Wat voor extra opties heb je genomen? Ik zie geen camera in je voorruit of lijkt het maar zo.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Smarron
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:07
The Eagle schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:49:
Verlagingsset is ook geen dealeroptie voor leaseauto's meer begreep ik. Importeur wil het niet meer hebben. Is wel te regelen, maar dan moet het echt via de dealer en leasemij moet akkoord geven. Iets met verbruik ook enzo :/

En idd, Octavia met verlagingsset rijdt superstrak.
Klopt inderdaad, maar daar zijn wel oplossingen voor. Eibach heeft blijkbaar speciaal een set veren gemaakt die iemand uit het zuiden van het land kan monteren.
Rainesh schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:52:
[...]

Gewoon weer laten verlagen toch? Bij inleveren ff de originele veren er weer onder.

Wat voor extra opties heb je genomen? Ik zie geen camera in je voorruit of lijkt het maar zo.
Dat was inderdaad het idee.

Helaas geen enkele extra. Nieuwe policy, baal daar wel van, want heb nu ook geen mogelijkheid voor Lane Assist. Hoewel ik daar met de O3 erg aan moest wennen in het begin, mis ik het echt enorm. Ik kijk straks nog even, want er lijkt wel iets van een camera, of in elk geval sensor in te zitten bij de spiegel. Wel kleiner dan in de O3. Ik maak er wel een foto van.

-=Asus Nexus 7 (2013)=- -=Motorola Moto Z2=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Giszmo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18:22
Ben eerste eigenaar van een fabia combi 1.2 TDI, km stand nu om en nabij 90.000. Deze auto is mij al die tijd goed bevallen en afgezien van de EGR problematiek en een sensor heeft er nog nooit iets aan gemankeerd, zelfs geen lampje is stuk gegaan. De EGR op zich zou niet zo’n probleem zijn, ware het niet dat het een ingewikkelde en dure reparatie is. Dat heb ik opgelost door wegprogrammeren.Na jaarlijks dealeronderhoud is sinds vorig jaar de service-interval verlengd naar 2 jaar. Ik denk dat eigenlijk ook wel vanaf het begin gekund had. Behalve olie, filter en nog wat bestaat het onderhoud vnl. uit controle en indien nodig bijstellen en is om de Skoda hulpservice te behouden.Ik heb in het verleden meerdere auto’s waaronder 3 Japanners maar deze Skoda is tot dusver probleemlozer gebleken.
Het is vooral een zeer ruime, comfortabele auto die goed met het verkeer meekomt maar geen scheurijzer.
.

• lubbertkramer
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
Smarron schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:26:

[Afbeelding: Skoda SuperB Combi Style Business 2.0TDI]

Dan is de S3 een mooie verademing, ik ben met die van mij twee keer langs @Rainesh geweest en heeft de finishing touch mogen doen. Het zijn hem de kleine dingen die het dan afmaken en heb verder op je pluspunten geen toevoegingen, grootste probleem is alleen dat je niet kleiner wilt (zeker niet met een gezin) :)

lubbertkramer wijzigde deze reactie 17-10-2018 11:58 (3%)

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 17:41

Player1S

Formerly known as L1nt

Nieuwe Skoda rijder meld zich.
Mijn vorige auto, Ford Focus C-Max uit 2006 met 334k op de teller hield er mee op dus moest er iets nieuws komen.
Uiteindelijk uitgekomen op een Skoda Fabia 1.2 TDI Greenline. Ga hem vanmiddag ophalen. Zal wel stuk langzamer lopen dan de C-Max maar waarschijnlijk ook klap zuiniger nog.

Player1S: Mixer

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Player1S schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:27:
Nieuwe Skoda rijder meld zich.
Mijn vorige auto, Ford Focus C-Max uit 2006 met 334k op de teller hield er mee op dus moest er iets nieuws komen.
Uiteindelijk uitgekomen op een Skoda Fabia 1.2 TDI Greenline. Ga hem vanmiddag ophalen. Zal wel stuk langzamer lopen dan de C-Max maar waarschijnlijk ook klap zuiniger nog.
Je kan m natuurlijk nog laten kietelen. Dan ga je van 75pk/175Nm naar 100pk/220Nm. (Stage1)

Geloof dat er bij vagtechniek momenteel nog een aanbieding op loopt.

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

DJSmiley schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:04:
[...]

Je kan m natuurlijk nog laten kietelen. Dan ga je van 75pk/175Nm naar 100pk/220Nm. (Stage1)

Geloof dat er bij vagtechniek momenteel nog een aanbieding op loopt.
Gaat dat niet ten koste van verbruik en levensduur?

• Spam
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 27-01 22:35
Ik krijg binnenkort een Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greentech Ambition uit de Lease pool toegewezen (bouwjaar 2016). Ik vroeg mij af of daar ook CarPlay bij zit. De Skoda website geeft mij weinig duidelijkheid hoe die pakketten in elkaar steken en de leasemaatschappij geeft ook geen details. Ik weet alleen dat er een trekhaak op zit en achteruitkijk camera in zit. Weten jullie wat er in die Greentech Ambition pakketten zit?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• The Eagle

The Eagle

In 2016 bestond er nog geen carplay vziw. Beantwoordt dat je vraag? ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Spam
The Eagle schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:30:
In 2016 bestond er nog geen carplay vziw. Beantwoordt dat je vraag? ;)
Hmm, nou CarPlay bestaat al sinds 2014 (Wikipedia: CarPlay) en in midden 2015 heb ik al ooit in een Skoda Octavia gezeten in de showroom waar CarPlay standaard op stond. Het kwam toen (meen ik) standaard met het Amundsen infotainment systeem icm Smartlink. Alleen weet ik dus niet of het ook in het standaard pakket (whatever dat is?) meekomt of wat er überhaupt in dat jaar (2016 dus) in het Greentech Ambition pakket zat.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:40

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Gewoon even wachten tot je de auto hebt dan weet je het. Want wat ga je doen als het er niet of wel in zit? 😉

A wise man once said: 'Work is not a place."

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:23
Spam schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:30:
Ik krijg binnenkort een Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greentech Ambition uit de Lease pool toegewezen (bouwjaar 2016). Ik vroeg mij af of daar ook CarPlay bij zit. De Skoda website geeft mij weinig duidelijkheid hoe die pakketten in elkaar steken en de leasemaatschappij geeft ook geen details. Ik weet alleen dat er een trekhaak op zit en achteruitkijk camera in zit. Weten jullie wat er in die Greentech Ambition pakketten zit?
Dat heet smartlink, als de je amundsen hebt moet je daar rond de 230 euro voor betalen om te activeren. Dat kan alleen bij een skoda garage. Ik heb ook een 2016 ambition business met amundsen en daarop achteraf geactiveerd.

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Rainesh schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:17:
[...]

Waarom geen RCD330G erin? Heb je ook gelijk apple carplay en android auto.
Ik ben me beetje aan het oriënteren op dit model aangezien mijn Fabia geen carkit heeft. Ik heb een paar vragen over deze radio

1: Kan ik 2 mobiele telefoons simultaan koppelen? Ik heb namelijk prive en werk mobiel en zou beide aan de carkit willen hangen.

2: Hoe is de carkit verder? Werkt het een beetje goed?

3: Als ik de VW variant koop (dus rode lampjes) kan ik dan wel zorgen dat logo van Skoda word?

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:39
Skoda Muntstad Utrecht :r
Zeg je bij het inleveren van de auto voor een beurt en een APK expliciet dat je nieuwe ruitenwisserbladen wil, is het vanochtend weer een groot strepenfeest. Zijn ze gewoon vergeten :X
1e beurt waren ze mjin vervangend vervoer vergeten, 2e beurt mijn kentekenplaat voor een flinke deuk in gemaakt en de 3e beurt iets gerepareerd aan mijn turbo-onderdrukslang die het de maand erop alsnog begeeft met een noodloop tot gevolg. Kortom, nog geen beurt fatsoenlijk en goed gegaan. Bah.

• jongetje
@PeaceNlove Waarom kom je daar nog dan? Er zijn meer garages in Nederland...

• PeaceNlove
Omdat ze in de buurt zitten... en je wilt niet weten wat Martin Schilder me flikte die keer dat ik daar was. Daar was ik na 1x al klaar mee.
Zijm in Duiven is ok, maar lastig in te plannen, ik moet er wel in de buurt wezen en mijn agenda is lastig te voorspellen

PeaceNlove wijzigde deze reactie 24-10-2018 17:24 (13%)

• jongetje
Ik zit met mijn (lease) octavia bij Profile en dat gaat prima. Nette service bij mijn vestiging.

• PeaceNlove
jongetje schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:35:
Ik zit met mijn (lease) octavia bij Profile en dat gaat prima. Nette service bij mijn vestiging.
Ik mag mijn leasebak alleen bij de merkgarage brengen helaas.

• Spam
jongetje schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:51:
[...]

Dat heet smartlink, als de je amundsen hebt moet je daar rond de 230 euro voor betalen om te activeren. Dat kan alleen bij een skoda garage. Ik heb ook een 2016 ambition business met amundsen en daarop achteraf geactiveerd.
Je had 100% gelijk. Ik heb het nog niet laten activeren omdat deze auto uit de pool is en ik nog niet ben overtuigd van de Octavia (voorheen Passat rijder). Beetje zonde om 250 euro te betalen voor iets wat ik wellicht maar kort gebruik.

Nog wel een vraag: is er een manier om de MDI/USB interface uit te schakelen? Ik wil namelijk alleen stroom hebben voor mijn iPhone en liever niet via de USB de muziek laten lopen maar via BT. Ik heb die namelijk in een brodit houder in het dashboard geplaatst en nu zet de muziek telkens op pause als ik 'm uit de houder (en dus USB) haal. Ik heb zitten zoeken in het menu maar kan niks vinden. Ik kan ook wel de sigaretten aansteker gebruiken maar die zit erg onhandig geplaatst waardoor er dan telkens kabels lopen. Of is nog een aansluiting in het compartement voor?

Spam wijzigde deze reactie 27-10-2018 14:47 (13%)

• azz_kikr

azz_kikr

Spam schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:41:
[...]

Je had 100% gelijk. Ik heb het nog niet laten activeren omdat deze auto uit de pool is en ik nog niet ben overtuigd van de Octavia (voorheen Passat rijder). Beetje zonde om 250 euro te betalen voor iets wat ik wellicht maar kort gebruik.

Nog wel een vraag: is er een manier om de MDI/USB interface uit te schakelen? Ik wil namelijk alleen stroom hebben voor mijn iPhone en liever niet via de USB de muziek laten lopen maar via BT. Ik heb die namelijk in een brodit houder in het dashboard geplaatst en nu zet de muziek telkens op pause als ik 'm uit de houder (en dus USB) haal. Ik heb zitten zoeken in het menu maar kan niks vinden. Ik kan ook wel de sigaretten aansteker gebruiken maar die zit erg onhandig geplaatst waardoor er dan telkens kabels lopen. Of is nog een aansluiting in het compartement voor?
Softwarematig,niet. Hardwardwarematig de 2 binnenste kabels verneuken van je usb kabel/aansluiting verneuken en dan is het voor altijd charge only. Of plakkertje over de usb plug voor de binneste 2 draden op de stekker en dan pas inpluggen in de usb poort....

• demonic
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:46
Spam schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:41:
[...]
Nog wel een vraag: is er een manier om de MDI/USB interface uit te schakelen? Ik wil namelijk alleen stroom hebben voor mijn iPhone en liever niet via de USB de muziek laten lopen maar via BT.
azz_kikr schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 15:50:
[...]
Softwarematig,niet. Hardwardwarematig de 2 binnenste kabels verneuken van je usb kabel/aansluiting verneuken en dan is het voor altijd charge only. Of plakkertje over de usb plug voor de binneste 2 draden op de stekker en dan pas inpluggen in de usb poort....
Er zijn natuurlijk ook gewoon 'charge-only' usb-kabels.

https://www.amazon.com/Ke...e-Extension/dp/B005HRSI3C
En met zoiets kan je iedere kabel charge only maken. Stuk makkelijker :P

• azz_kikr

azz_kikr

demonic schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:19:
[...]

[...]

Er zijn natuurlijk ook gewoon 'charge-only' usb-kabels.

https://www.amazon.com/Ke...e-Extension/dp/B005HRSI3C
En met zoiets kan je iedere kabel charge only maken. Stuk makkelijker :P
Gaat ook, ik ben voor de plakkermethode. Dan zit er tenminste geen extra koppelstukje tussen :D

• Spam
azz_kikr schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 15:50:
[...]

Hmm, dat truukje lukt me niet. Ik heb de binnenste twee afgeplakt en nu krijg ik noch stroom noch data binnen. Vreemd :S

• azz_kikr

azz_kikr

Spam schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:26:
[...]

Hmm, dat truukje lukt me niet. Ik heb de binnenste twee afgeplakt en nu krijg ik noch stroom noch data binnen. Vreemd :S
dan bedek je per toeval 1 van de buitenste ook

https://www.instructables.com/id/USB-Condom/ :D

• Spam
Yep is precies zoals ik het heb gedaan en idd geen data maar ook geen stroom. Is dit iets typisch Skoda?

• azz_kikr

azz_kikr

Spam schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:14:
[...]

Yep is precies zoals ik het heb gedaan en idd geen data maar ook geen stroom. Is dit iets typisch Skoda?
Zou moeten werken, altijd. Maar als er brodit houder tussen zit, kan zijn dat die niet wil werken zonder “data”.

Net getest met usb datakabel en mijn laptop, met die plakband, laad mijn telefoon gewoon op.

• Spam
azz_kikr schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:58:
[...]

Zou moeten werken, altijd. Maar als er brodit houder tussen zit, kan zijn dat die niet wil werken zonder “data”.

Net getest met usb datakabel en mijn laptop, met die plakband, laad mijn telefoon gewoon op.
Het is een brodit houder zonder kabel. Er zit een gewone reguliere iPhone kabel in. Ik zal het eens met een losse iPhone kabel proberen want dit geen originele, namelijk zwart..

Ik word stilletjes gek van die USB interface. Die vind gewoon als ik tussen podcasts schakel dat -per se- Apple Music gestart moet worden beginnend met de “a”. Elke keer opnieuw |:(

Wat een waardeloze implementatie is dat.

Spam wijzigde deze reactie 31-10-2018 13:08 (6%)

• JB076
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 20:03
Ik ontdek net dat achterin onze Octavia een andere maat reservewiel ligt (195/65R15) dan dat er rondom op ligt (205/60R15). Moet ik het gezien die afwijking slechts beschouwen als een thuiskomer als het ooit nodig is?

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19:01
JB076 schreef op zondag 4 november 2018 @ 15:18:
Ik ontdek net dat achterin onze Octavia een andere maat reservewiel ligt (195/65R15) dan dat er rondom op ligt (205/60R15). Moet ik het gezien die afwijking slechts beschouwen als een thuiskomer als het ooit nodig is?
Zou het als soort luxe thuiskomer beschouwen. Je kan er wel gewoon mee doorrijden qua snelheid en rustig nieuwe band bestellen ed, maar zou niet te lang met een verschillende breedtemaat rondrijden.

BMW F31 330i M Sport Shadow

• Spam
azz_kikr schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:58:
[...]

Okee ik heb het nogmaals geprobeerd met een gewone iPhone kabel maar ook daar lukt het niet en ik denk dat ik weet waarom; er zit namelijk een chip in de lichtning kabel van de iPhone die checkt wat er is aangesloten en op basis daarvan bepaald wat voor apparaat aangesloten zit. Op het moment dat je de data pinnen afplakt werkt dit niet meer en zit er denk ik een soort failsafe op waardoor er ook geen spanning meer doorkomt. Hoe dan ook werkt het afplakken niet en ik denk ook een charge-only verlengkabel niet..

• azz_kikr

azz_kikr

Spam schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:21:
[...]

Okee ik heb het nogmaals geprobeerd met een gewone iPhone kabel maar ook daar lukt het niet en ik denk dat ik weet waarom; er zit namelijk een chip in de lichtning kabel van de iPhone die checkt wat er is aangesloten en op basis daarvan bepaald wat voor apparaat aangesloten zit. Op het moment dat je de data pinnen afplakt werkt dit niet meer en zit er denk ik een soort failsafe op waardoor er ook geen spanning meer doorkomt. Hoe dan ook werkt het afplakken niet en ik denk ook een charge-only verlengkabel niet..
Ow, iphone. Sorry. Daar kan ik je niet mee helpen, ik spreek over android. :D

• cedrix5
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13-02 18:02
Ik heb vandaag een skoda octavia proef gereden. De auto beviel uitstekend, echter werkte apple carplay (smartlink) niet met mijn iphone xr. Mijn model dat ik op het oog heb is een andere stockwagen, echter ben ik bang dat dit een hardnekkig probleem kan worden. Iemand van jullie hier ervaring mee? Is het slechts een firmware update die alles zou verhelpen?

• The Eagle

The Eagle

Die foon is zo nieuw dat er onmogelijk al mee getest kan zijn. BIj VAG hebben ze wel wat anders aan hun hoofd dan meteen de nieuwste iPhone ondersteunen. Iets met dieselgate, en iets met WLTP enzo ;)
Komt misschien ooit in een update. Of niet. En als het komt mag je langs de dealer voor een hopelijk (maar zeker niet zeker) kosteloze update.

• -Burner-
  • Laatst online: 14-02 20:28
cedrix5 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:56:
Ik heb vandaag een skoda octavia proef gereden. De auto beviel uitstekend, echter werkte apple carplay (smartlink) niet met mijn iphone xr. Mijn model dat ik op het oog heb is een andere stockwagen, echter ben ik bang dat dit een hardnekkig probleem kan worden. Iemand van jullie hier ervaring mee? Is het slechts een firmware update die alles zou verhelpen?
Wat werkte er niet, wat kreeg je te zien? Heb je Siri ingeschakeld? Dat is nodig om CarPlay te laten werken.
Kan mij niet voorstellen dat het niet werkt eigenlijk. De ondersteuning in iOS 12 is namelijk gewoon aanwezig. Met een XS werkt het ook gewoon...

• cedrix5
-Burner- schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:23:
[...]

Wat werkte er niet, wat kreeg je te zien? Heb je Siri ingeschakeld? Dat is nodig om CarPlay te laten werken.
Kan mij niet voorstellen dat het niet werkt eigenlijk. De ondersteuning in iOS 12 is namelijk gewoon aanwezig. Met een XS werkt het ook gewoon...
De precieze verwoording van de fout ken ik niet meer. Ik sloot hem aan met officiele lightning kabel, dan kon ik bij het ‘app’ menu iphone selecteren. Als ik daarop tikte kreeg ik een groot scherm met verhaal dat de telefoon mogelijk geen carplay ondersteunt. De push side button for siri en hey siri listening staan uit, dus dat zal het probleem geweest zijn. Zal het later nog eens testen met siri ingeschakeld.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:40

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Buiten dat het misschien een instelling is, is dat toch geen showstopper? Als jij die auto koopt dan zorgen ze natuurlijk er maar voor dat carplay werkt lijkt mij.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• MichelKlok
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 18:17
Soms wil het ook weleens helpen om het navigatiesysteem te rebooten. Bij mij wordt mijn Iphone 6+ soms ook niet herkend door de Columbus. Een herstart van het systeem lost dit eigenlijk altijd wel op.

• -Burner-
Dat heb ik inderdaad ook nog wel eens. Vervelend als je al op de snelweg zit... Is er overigens een manier om te rebooten? Als je het contact uit en aan zet, direct achter elkaar, is het systeem niet gereboot...

• MichelKlok
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 18:17
Bij de laatste versie van de Columbus is het een kwestie van de aan/uit toets ingedrukt houden totdat het Skoda logo op het scherm verschijnt.

• The Eagle

The Eagle

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

/fout :X

max wijzigde deze reactie 08-11-2018 15:24 (97%)

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:56

Mystikal

It never hurts to help

Smarron schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:01:
[...]
Ik kijk straks nog even, want er lijkt wel iets van een camera, of in elk geval sensor in te zitten bij de spiegel. Wel kleiner dan in de O3. Ik maak er wel een foto van.
Als je verkeersbord herkenning hebt (en dus een camera) kun je via VCDS een hoop opties inschakelen waar je anders voor bij moet betalen (adaptive cruise control, lane assist, etc)

Basement Bios ---- Exo-S

• -Burner-
Thanks, maar is een topic uit 2009. :+ Ik ben eigenlijk benieuwd naar het resetten van een Columbus uit 2017/2018. Heb ik nog niet gevonden...

• Rainesh
-Burner- schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:04:
[...]

Thanks, maar is een topic uit 2009. :+ Ik ben eigenlijk benieuwd naar het resetten van een Columbus uit 2017/2018. Heb ik nog niet gevonden...
Power knop ingedrukt blijven houden tot ie reboot. Iets van 30sec

• -Burner-
Rainesh schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:12:
[...]

Power knop ingedrukt blijven houden tot ie reboot. Iets van 30sec
_/-\o_

• demonic
Afgelopen donderdagmiddag mijn Octavia 1.0DSG Amibition Business mogen ontvangen. :D
Wat een top auto, rijdt heerlijk stil en comfortabel. En wat een ruimte achter (op de bank en in de kofferbak).
(oke, ik kom van een Toyota Aygo.. but still XD )

Beetje jammer dat ik Vrijdag middag al een schadeformulier stond in te vullen met een of andere trut die haar telefoon belangerijker vond dat stil blijven staan voor het (rode) stoplicht.

Straks even naar de dealer om te laten controleren dat mijn parkeersensoren niet beschadigd zijn en de rest moet de leasemaatschappij maar afhandelen. (ik had nog niet eens mijn kentekenbewijs of groene kaart in huis).

Afijn, een vraag waar jullie misschien mee kunnen helpen. Ik heb het Amudsen Infotainment systeem met DAB+. Alleen hoe krijg ik een radio station in de geheugenlijst?
Via configuratiehulp heb ik het voor elkaar gekregen dat die de radiostations met de beste ontvangst erin heeft gezet. (is een begin.) Maar NPO1 & NPO2 mogen bv. gerust uit die lijst. Maar ik wil er bv. SkyRadio Non-stop X-mas songs( :+ ) in hebben.
Iemand een idee hoe ik die kan toevoegen aan de lijst? (verwijderen van de radiostations is me al wel gelukt :) )

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19:39
demonic schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:34:
Afgelopen donderdagmiddag mijn Octavia 1.0DSG Amibition Business mogen ontvangen. :D
Wat een top auto, rijdt heerlijk stil en comfortabel. En wat een ruimte achter (op de bank en in de kofferbak).
(oke, ik kom van een Toyota Aygo.. but still XD )

Beetje jammer dat ik Vrijdag middag al een schadeformulier stond in te vullen met een of andere trut die haar telefoon belangerijker vond dat stil blijven staan voor het (rode) stoplicht.

Straks even naar de dealer om te laten controleren dat mijn parkeersensoren niet beschadigd zijn en de rest moet de leasemaatschappij maar afhandelen. (ik had nog niet eens mijn kentekenbewijs of groene kaart in huis).

Afijn, een vraag waar jullie misschien mee kunnen helpen. Ik heb het Amudsen Infotainment systeem met DAB+. Alleen hoe krijg ik een radio station in de geheugenlijst?
Via configuratiehulp heb ik het voor elkaar gekregen dat die de radiostations met de beste ontvangst erin heeft gezet. (is een begin.) Maar NPO1 & NPO2 mogen bv. gerust uit die lijst. Maar ik wil er bv. SkyRadio Non-stop X-mas songs( :+ ) in hebben.
Iemand een idee hoe ik die kan toevoegen aan de lijst? (verwijderen van de radiostations is me al wel gelukt :) )
Als je de zenderlijst open hebt, hou je de zender ingedrukt die je aan je favorieten wilt toevoegen. Dan kan je hem daarna toewijzen aan je geheugenlijst.

vinom wijzigde deze reactie 10-11-2018 11:48 (81%)

• Korvaag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:09
vinom schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:48:
[...]

Als je de zenderlijst open hebt, hou je de zender ingedrukt die je aan je favorieten wilt toevoegen. Dan kan je hem daarna toewijzen aan je geheugenlijst.
Misschien ligt het aan mij en vind alleen ik het onduidelijk.. maar bij deze even een toevoeging voor de persoon hierboven :P :
1. Stem af op de zender die je wilt toevoegen
2. Ga naar je voorkeuzescherm
3. Druk op de positie waar je de zender wil toevoegen en houd de knop ingedrukt tot de zender opgeslagen is

UNOX: The worst operating system

• demonic
vinom schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:48:
[...]

Korvaag schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:28:
[...]

Misschien ligt het aan mij en vind alleen ik het onduidelijk.. maar bij deze even een toevoeging voor de persoon hierboven :P :
1. Stem af op de zender die je wilt toevoegen
2. Ga naar je voorkeuzescherm
3. Druk op de positie waar je de zender wil toevoegen en houd de knop ingedrukt tot de zender opgeslagen is
Helemaal top! dat was het inderdaad!
Had het al geprobeerd, maar schijnbaar had ik te weinig geduld met het (heel) lang indrukken O-)

• Taatort
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 11-02 11:03
Vorige week de nieuwe Skoda Octavia (1.5 TSI) lease auto gehaald bij de dealer. De Octavia 1.6 TDI kon ik daaar laten staan.

Omdat het standaard multimedia system (Amundsen) in eerste instantie prima leek, voelde ik niet de behoefte om te upgraden (Columbus). Het nieuwe standard scherm is qua grootte vergelijkbaar met de oude (waar wel Columbus in zat).

Ik had echter niet scherp dat van de 2 SD kaarthouders er standaard al 1 bezet is voor navigatie.
Een CD speler zit er tegenwoordig ook al niet meer in.

Zit er nu aan te denken om een SSD aan te schaffen en aan te sluiten op vrije USB aansluiting
In het instructieboekje staat het volgende m.b.t. ondersteunende audiobronnen en formaten voor
USB (voor dit multimedia system):
- Interface: USB1.x; 2.x; 3.x
- Standaard formaat: MSC -> USB-stick; HDD (zonder special software); MSC-functie ondersteunende; USB-apparaten
- Bestandssysteem: FAT16; FAT32; exFAT; NTFS

Zijn er nog tips & tricks om een SSD (bijv. Samsung 850 EVO 250GB) via SATA -> USB kabel op beschikbare USB poort aan te sluiten?
Of is het een kwestie van plug and play (dwz formateren, muziek erop, aansluiten en werken)?

Wordt elke grootte van SSD ondersteund of zijn er hier ook nog uitdagingen/begrenzingen?

Alvast dank voor je reactie!
I

• Meneer aard
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:13

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik weet wat er ondersteund wordt, maar is het niet eenvoudiger om gewoon een grotere SD kaart aan te schaffen? Die heb je tegenwoordig ook wel in aardige formaten!

Rial spaak velgen te koop!|Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 18:18

servies

Veni Vidi Servici

Dat wat @Meneer aard zegt...
Waarom niet gewoon een SD kaartje van 256 of 512GB?
Ik heb zelf een SD kaartje van 128GB in m'n auto en ik heb ruim 20000 tracks tot m'n beschikking...

• demonic
je kan natuurlijk ook gewoon android auto of apple carplay gebruiken om bv. vanaf spotify muziek af te spelen.

Dan heb je nog meer keuze!

• The Eagle

The Eagle

Ik draaide vroeger altijd vanaf SD kaartje. Maar je moet al bes goed je best doen om 32GB aan muziek vol te krijgen (en die kaartjes kosten misschien een tientje). En sinds ik Spotify ontdekt heb draai ik vrijwel alleen nog maar via dat. Staat namelijk vrijwel alles op - tenzij je van vrij obscuur spul houdt.

• JB076
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 20:03
Taatort schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:42:

Een CD speler zit er tegenwoordig ook al niet meer in.
Ook niet verstopt in je handschoenkastje?

• Taatort
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 11-02 11:03
Heb thuis een NAS met nogal wat album flac files en die wil ik het liefst blijven gebruiken.
Ik kan me wel vinden in jullie opmerkingen mbt wat grotere SD kaartje (gebruikte eerder 32GB) of streaming.
Heb nog eens goed gekeken maar geen CD speler in handschoenkastje (meer).

• jongetje
JB076 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:58:
[...]

Ook niet verstopt in je handschoenkastje?
Nee, die krijg je alleen bij de Columbus.

• Hyp Hyper
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19:48
demonic schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:53:
je kan natuurlijk ook gewoon android auto of apple carplay gebruiken om bv. vanaf spotify muziek af te spelen.

Dan heb je nog meer keuze!
Klopt. Ik vind het zelf wel lastig dat ik dan m'n telefoon moet inpluggen. Het gebruikt ook aardig wat data, al is dat voor mij geen probleem vanwege m'n abo. Ik gebruik AA eigenlijk alleen bij langere ritten; niet voor woon/werk verkeer.

Voor dagelijks gebruik zou ik zelf een grotere sd-kaart prefereren. (al ben ik fan van Google Music, Spotify, Deezer etc.)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• WoBBeL
  • Laatst online: 14-02 13:04

WoBBeL

Hoi!

Kreeg zojuist een e-mail met de melding dat mijn Skoda Connect afloopt. Is Skoda Connect ook voor de file informatie of alleen de services zoals weer e.d.?

[edit]

Nvm, al gevonden. File informatie zit er ook bij. Ik vind 49 euro een best nette prijs, zeker als je vanaf Renault komt waar ik destijds 150 euro voor paar jaar mocht lappen 8)7

WoBBeL wijzigde deze reactie 21-11-2018 11:17 (39%)

• jongetje
WoBBeL schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:01:
Kreeg zojuist een e-mail met de melding dat mijn Skoda Connect afloopt. Is Skoda Connect ook voor de file informatie of alleen de services zoals weer e.d.?

[edit]

Nvm, al gevonden. File informatie zit er ook bij. Ik vind 49 euro een best nette prijs, zeker als je vanaf Renault komt waar ik destijds 150 euro voor paar jaar mocht lappen 8)7
https://www.skoda.nl/skoda-connect/beschikbaarheid (eerste hit op www.google.nl)

• demonic

[edit]

De fileinformatie voor de navigatie? of is dat de fileinformatie die random door de radio wordt geroepen.
"Pas op, Op de A50 langzaam rijdend verkeer".

Thx trien, ik sta al 10 minuten stil.... 8)7

• PeaceNlove
Het is weer winter! En dus wil mijn Octavia niet meer op slot als ik een kort ritje naar de winkel heb.
Lange ritten geen enkel probleem en als ik terugkom van de boodschappen wil de auto ook netjes wel op slot. 8)7

• jongetje
demonic schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:28:
[...]

De fileinformatie voor de navigatie? of is dat de fileinformatie die random door de radio wordt geroepen.
"Pas op, Op de A50 langzaam rijdend verkeer".

Thx trien, ik sta al 10 minuten stil.... 8)7
Vanaf de facelift zijn de navigatie systemen connected en krijg je dus actuele informatie binnen. Hier is (blijkbaar) wel een abonnement voor nodig.

• The Eagle

The Eagle

[edit]

Mja, dan moet het via Skoda / VAG en de vraag is wat die afneemt, van welke bron dat komt en hoe actueel dat op dat moment is. Plus wat de waarde er van is, want dat spul draait natuurlijk op het aantal metingen. En bezien op het totaal aantal weggebruikers in NL is dat nog steeds niet heel veel.

Sowieso: de flitsmeister en Waze apps zijn gratis, en actueler - al heb ik bij Waze qua actualiteit nog steeds wel mijn vraagtekens. Maar dat gebruik ik ook nog niet zo lang.

• WoBBeL

WoBBeL

Hoi!

Ik heb met Skoda Connect wel dat de file informatie echt altijd klopt, tot op 100 meter nauwkeurig. Ik heb hem weer verlengd :)

• -Burner-
Ik vind het zeer actueel! Files kloppen tot op enkele tientallen meters nauwkeurig, inclusief de vertragingstijd. Een route plannen en de aankomst is erg nauwkeurig, i.t.t. wat via de RDS binnen komt. Ik heb een prepaid simkaart in de auto gestopt.

• cedrix5
Is er iemand hier die de vloermatten vervangen heeft voor een rubber variant?
Op superskoda vond ik een setje van 4 + koffer voor 90 euro. Is toch al best wat vind ik voor zoiets simpel. Iemand met ervaring?
Is wel fijn in de winter met ski trips, hiken en algemene nattigheid/vuil.

• WoBBeL

WoBBeL

Hoi!

Ik kwam er, na bijna 1 jaar Octavia rijden, achter dat de mat in de achterbak aan de onderkant van rubber is voor als je smerige meuk achterin wilt gooien _O-

Bedankt collega om mij hier op attent te maken :P

• jongetje
WoBBeL schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:48:
Ik kwam er, na bijna 1 jaar Octavia rijden, achter dat de mat in de achterbak aan de onderkant van rubber is voor als je smerige meuk achterin wilt gooien _O-

Bedankt collega om mij hier op attent te maken :P
Hahaha, ik heb hem altijd al omgedraaid liggen (nog nooit de mat eruit moeten halen om hem uit te kloppen?)

• WoBBeL

WoBBeL

Hoi!

@jongetje haha nee ik stofzuig m altijd. De laatste keer lag hij vol met tegels en toen moest ik wel een tijdje stofzuigen :+

• Rainesh
Skoda Columbus 2019 kaart update :)

http://vw-mapscdn.tdd.adacorcdn.com/P175_N60S5MIBH3_EU.7z

Voor het eerst dat Audi ook snel is, ben em nu voor mijn auto aan het downloaden.

• Sabbi
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:15

Sabbi

je denkt aan mij.

Skoda is altijd zo hopeloos laat met die updates vrijgeven, ik kijk altijd voor de show nog altijd even op de update portal, maar uiteindelijk kan je beter 2 keer per jaar even de duitse VW en Skoda fora doorspitten voor de meest recente directe links.

Voor Amundsen MIB1: (!)
http://vw-mapscdn.tdd.adacorcdn.com/P78_N60S3MIBS2_EU.7z

• jongetje
Ja die kaart updates is niet heel overzichtelijk. Ze zeggen 2 keer per jaar en was altijd rond juni en november. Alleen dit jaar werd juni opeen augustus maar bleef er november staan. Twee weken geleden hebben ze de tekst dat de update in november komt vervangen in dat er 2 updates per jaar komen. Onderaan de kaarten staat nog op het Skoda portaal dat de volgende update (die er al staat) in augustus 2018 komt. Ben inmiddels wel gewend dat dit chaotisch gaat en navigeer toch meestal met Waze via Android Auto, maar wil wel graag de laatste kaarten als backup voor als mijn telefoon of provider problemen heeft.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Rainesh schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:20:

Voor het eerst dat Audi ook snel is, ben em nu voor mijn auto aan het downloaden.
Heb je die via updateportal.skoda-auto.com (of Audi variant van die portal) icm je VIN?

Op mijn VIN krijg ik de P169 nog binnen namelijk voor een 2018 model Columbus (9.2" met glasplaat zonder fysieke knoppen).

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• Rainesh
max schreef op zondag 25 november 2018 @ 14:36:
[...]

Heb je die via updateportal.skoda-auto.com (of Audi variant van die portal) icm je VIN?

Op mijn VIN krijg ik de P169 nog binnen namelijk voor een 2018 model Columbus (9.2" met glasplaat zonder fysieke knoppen).
Kreeg het in m'n inbox :) ( Audi variant is anders omdat die chassisgebonden is) maar deze kun je gewoon installeren op je 2018 Columbus. Werkt prima :) meerdere hebben het vandaag al geïnstalleerd.

• Joni
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:22:
[...]

Mja, dan moet het via Skoda / VAG en de vraag is wat die afneemt, van welke bron dat komt en hoe actueel dat op dat moment is. Plus wat de waarde er van is, want dat spul draait natuurlijk op het aantal metingen. En bezien op het totaal aantal weggebruikers in NL is dat nog steeds niet heel veel.

Sowieso: de flitsmeister en Waze apps zijn gratis, en actueler - al heb ik bij Waze qua actualiteit nog steeds wel mijn vraagtekens. Maar dat gebruik ik ook nog niet zo lang.
De data komt nog steeds van TomTom voor zover ik weet. Mijn ervaring is dat de verkeersinformatie van TomTom accurater is dan Waze en Flitsmeister.

• Netoj
  • Registratie: november 2014
  • Niet online
Waze presteert naar mijn ervaring op hetzelfde niveau als TomTom..

• Baggeraar
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16:46

Baggeraar

Wat een gebagger..

oeps

Baggeraar wijzigde deze reactie 25-11-2018 17:48 (89%)

• RZor
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13-02 08:27

RZor

Sorry!

Rainesh schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:20:

Hm, als ik m op VIN zoek op de update portal van Skoda zegt ie dat er geen maps gevonden zijn.
Die link van jou maar eens testen.

Hoe krijg je die via de mail binnen dan normaal? Omdat jij Audi rijdt?

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Rainesh
RZor schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:44:
[...]

Hm, als ik m op VIN zoek op de update portal van Skoda zegt ie dat er geen maps gevonden zijn.
Die link van jou maar eens testen.

Hoe krijg je die via de mail binnen dan normaal? Omdat jij Audi rijdt?
Nee.....kom wel aan meer dingen dan alleen maps ;)

• WoBBeL

WoBBeL

Hoi!

Ah top @Rainesh !! Bestand gewoon uitpakken op USB stick en dan in de auto hangen?

Ga ik mijn O3 FL eens updaten, die laatste update heeft ook weinig verbetering gebracht :X

WoBBeL wijzigde deze reactie 26-11-2018 19:15 (35%)

• Rainesh
WoBBeL schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:15:
Ah top @Rainesh !! Bestand gewoon uitpakken op USB stick en dan in de auto hangen?

Ga ik mijn O3 FL eens updaten, die laatste update heeft ook weinig verbetering gebracht :X
Jup

• WoBBeL

WoBBeL

Hoi!

Zucht, de nieuwe N18 staat er nog steeeeeeds niet op :( dat ding is in mei 2018 open gegaan 8)7

WoBBeL wijzigde deze reactie 27-11-2018 08:33 (27%)

• WoBBeL

WoBBeL

Hoi!

Komt de kaart data van TomTom af? Hoe kan het dan dat vele nieuwe wegen/situaties wel in mijn domme 200 euro TomTom zitten sinds een aantal updates maar Skoda deze niet ontvangt?

• jongetje
De kaartdata komt van HERE. Je kunt zelf wijzigingen toevoegen via: http://mapcreator.here.com/ deze zouden dan in een volgende update mee moeten komen.

• WoBBeL

WoBBeL

Hoi!

@jongetje daar staat hij dus al...om het nog vreemder te maken :P

https://wego.here.com/?map=52.19642,6.82099,14,normal

• RZor

RZor

Sorry!

Update staat nu ook via de updateportal van Skoda beschikbaar.
https://updateportal.skoda-auto.com/?appVIN=&appLanguage=nl-NL

RZor wijzigde deze reactie 29-11-2018 14:42 (53%)

Gruwelijk gejatte Icoon!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Nope... niets te vinden... alleen maar de update van juni...

• RZor

RZor

Sorry!

servies schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:15:
[...]

Nope... niets te vinden... alleen maar de update van juni...
Voor de O3 FL ben ik m nu aan het downloaden, de 2018/2019 versie... Mijn VIN nummer ingegeven en kwam naar boven. Is Columbus navigatie, met alleen touchscreen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

2018/2019 is volgens mij de update van juni...

• J0YR1D3R
  • Niet online
RZor schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:16:
[...]

Voor de O3 FL ben ik m nu aan het downloaden, de 2018/2019 versie... Mijn VIN nummer ingegeven en kwam naar boven. Is Columbus navigatie, met alleen touchscreen.
Dat is nog de oude, de nieuwe is namelijk al de 2019 versie. De Skoda site loopt nogal achter :)

Website

• RZor

RZor

Sorry!

J0YR1D3R schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:24:
[...]

Dat is nog de oude, de nieuwe is namelijk al de 2019 versie. De Skoda site loopt nogal achter :)
Stom! Vorige week gaf hij aan dat er niets gevonden was dus dacht dat dit de nieuwe zou zijn...

Gruwelijk gejatte Icoon!

• leducw
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 28-01 18:58
Net een nieuwe skoda superb in ontvangst genomen en dit topic wat doorlopen. Ook de update nagekeken maar volgens mij heb ik reeds de nieuwste software. Ece 2018/2019.
Ook nog een vraagje over de navigatie, soms geeft deze automatisch aan of er een op stopping of ongeval of flitspaal staat maar soms ook niet. Is dat dan dat één van deze niet gemeld staan of dat bv mn hotspot niet juist geactiveerd staat.? Aan welk symbool kan ik zien of deze geactiveerd is, normaal toch aan het wereld bol symbool. (Columbus)

• Rainesh
leducw schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 07:56:
Net een nieuwe skoda superb in ontvangst genomen en dit topic wat doorlopen. Ook de update nagekeken maar volgens mij heb ik reeds de nieuwste software. Ece 2018/2019.
Ook nog een vraagje over de navigatie, soms geeft deze automatisch aan of er een op stopping of ongeval of flitspaal staat maar soms ook niet. Is dat dan dat één van deze niet gemeld staan of dat bv mn hotspot niet juist geactiveerd staat.? Aan welk symbool kan ik zien of deze geactiveerd is, normaal toch aan het wereld bol symbool. (Columbus)
ECE2019 is de nieuwste kaart. Zie paar posts terug. Je columbus moet een internet verbinding hebben voor traffic informatie.

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:46
Morgen is het zover, dan mag ik na bijna 11 maanden eindelijk de Kodiaq ophalen.

• Rainesh
cOOlrUnnINgs schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:14:
Morgen is het zover, dan mag ik na bijna 11 maanden eindelijk de Kodiaq ophalen.
Nice! Specs?

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True