Vandaag de nieuwe Octavia opgehaald.
Specs
Type: Skoda Octavia 1.0 benzine DSG (hatchback)
Uitvoering: Ambition Business
Kleur: Cappucino Beige (ik vind het totaal geen beige maar dat terzijde)
Extra's: Techpakket, ruitenwisser achter, Adaptive Cruise control, 17" velgen en thuiskomertje
Inhoud techpakket (wellicht handig): Stoelbekleding leder/stof (ook andere stoel dan standaard), 3-spaaks sportstuurwiel, schakelpaddles, getinte ruiten achter, stoelverwarming voorstoelen en chromen raamlijsten.
Eerste ervaringen
Je komt niets tekort met de 1.0 i.c.m. DSG. Ik mag momenteel niet verder komen dan 3/4e van het rode gebied maar ook nog geen enkel moment nodig gehad. Met de gasrespons op 'sport' reageren het blok + bak vlot. Adaptive Cruise Control is een zegen. Gas beetje in op de snelweg is netjes terug naar de 6 (deze DSG heeft 7 versnellingen). Voldoende voor even wat accelereren. De 200nm vanaf 2000 toeren werkt gewoon prima voor inhalen.
Stoelen goed. Sportstuurtje is ook fijn (fijne grip). Navi gekoppeld aan telefoon en Skoda Connect aangezet. Live traffic werkte ook meteen zonder problemen. Geluid lijkt beter te zijn dan m'n 2014 Octavia. Zou volgens mij hetzelfde moeten zijn, maar wellicht hebben ze een andere speakerleverancier ofzo.
Updates volgen
[
Voor 5% gewijzigd door
Korvaag op 20-11-2017 21:26
]