Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarcas
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-02 19:18
Hallo Skodarijders,

Ik heb sinds een jaar of twee een Skoda Fabia Combi uit 2012. Nauwelijks problemen mee gehad, maar er zijn twee dingetjes die lastig zijn. Hopelijk kan iemand me adviseren of uitleg verschaffen :)

Verlichting (dimlicht)
Ik rijd veel in het donker en op onverlichte wegen. Ik vind het zicht slecht. Ik heb lampen laten vervangen, laten controleren en er zelfs xenon in laten zetten in een poging om een te verbeteren. Het helpt allemaal niet. Ik rijd nu constant met 40 kilo kattegrit in de achterbak, en dat helpt enigszins. En ja, de lampen staan in de hoogste/verste stand. Als ik in het donker rijd dan zie ik in vergelijking met andere autos waar ik wel eens in rijd, veel minder van die reflecterende paaltjes langs de weg oplichten, en die aan de linkerzijde van de weg zie ik beter dan die aan de rechterzijde. Bij mist, als de bundels goed zichtbaar zijn, lijkt het alsof de rechterkoplamp (van binnenuit gezien) naar binnen 'loenst'. Ook is er heel weinig verloop tussen het verlichte weggedeelte voor me, en de weg verderop. In andere autos zie ik de overgang veel geleidelijker gaan. Bij mij is het een hele harde grens; de weg is licht, en twee meter verderop helemaal donker. Zelfs de reflecterende verfstrepen op de weg lijken minder te reflecteren. Ik heb anderen in mijn auto laten rijden en het viel hen ook op. Ik ben bij drie garages geweest en die zeggen dat alles aan de voorschriften voldoet. Heeft iemand een tip, idee of suggestie?

Bluetooth telefoneren
Ik heb het oude standaard Amundsen+ systeem. Muziek via mn iPhone (7) afspelen met Bluetooth gaat prima. Maar als ik bel dan klinkt 'de andere kant' alsof ze in een emmer zitten. Het lijkt wel of het systeem naar een lagere kwaliteit terugschakelt bij telefoongesprekken. Ik moet het geluid behoorlijk hard zetten wil ik het meeste kunnen verstaan. Is dit gewoon een kwestie van oude techniek van de Amundsen, of is er ergens een instelling die ik kan aanpassen?

Dank voor advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 20:36

WoBBeL

*zwaai*

Welke zakkies moeten er in die skoda afvalbakjes? :+

https://shop.skoda.nl/aut...valbakje-in-portier-zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:48

servies

Veni Vidi Servici

Ik hang er gewoon een boterhamzakje onder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ah, dus toch...ja daar was ik al bang voor. Zijn zulke kleine zakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-08 08:38

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gunner schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:26:
Skoda NL heeft het eindelijk voor elkaar gekregen om 2018 prijzen voor de Karoq te presenteren. moet zeggen dat het me aardig tegenvalt. De Business-versies zijn compleet natuurlijk maar voor mijn als particuliere klant niet echt een optie gezien het gebrek aan de te vergeven kortingen maar ook het nog lang niet kunnen bestellen van AID (pas vanaf juli 2018 volgens de folder) en de waarschijnlijk lange levertijden.

De T-Roc is weer een stuk interessanter geworden.
Collega heeft mij gister gewezen op de Karoq (Skoda heeft nooit echt op m'n radar gestaan), erg leuke wagen. Maar jij zegt gebrek aan kortingen, kan je dit verklaren? (Met een paar kleine opties past hij net niet binnen budget, dus een beetje korting (5 a 6% zou wel nodig zijn)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mad-Matt schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:04:
[...]

Collega heeft mij gister gewezen op de Karoq (Skoda heeft nooit echt op m'n radar gestaan), erg leuke wagen. Maar jij zegt gebrek aan kortingen, kan je dit verklaren? (Met een paar kleine opties past hij net niet binnen budget, dus een beetje korting (5 a 6% zou wel nodig zijn)
Wat verkopers mij altijd vertellen is dat er op de Business-modellen maar een paar procent korting te vergeven is. Dit omdat ze al vrij rijk zijn uitgerust.

offtopic:
Gefeliciteerd met je verjaardag :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 09-01-2018 10:17 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gunner schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:17:
[...]

Wat verkopers mij altijd vertellen is dat er op de Business-modellen maar een paar procent korting te vergeven is. Dit omdat ze al vrij rijk zijn uitgerust.

offtopic:
Gefeliciteerd met je verjaardag :)
Dat is wel een dingetje ja, maar goed. Tegen die tijd maar eens kijken wat er haalbaar is (lijstje is nu Karoq, Ateca, Grandland).

offtopic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sinds kort ben ik de eigenaar van een Skoda Octavia Combi 1.6TDI DSG Style Business in het zwart.
Als het goed is zou er ook DAB radio op moeten zitten, maar ik zie hier niks van terug in het radio scherm. Volgens het boekje moet er links onderin een knop zijn om te switchen tussen DAB en FM, maar die is er niet. Ik kan in de instellingen ook niks vinden om dit eventueel aan te zetten.
Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-08 18:49
Wanneer je op de radio knop drukt veranderd deze dan naar AM en als je daarna nogmaals drukt DAB?
Meerdere keren drukken is wisselen tussen de verschillende opties. Wanneer DAB er niet tussen zit dan heb je dit niet gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
tlpeter schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:16:
Wanneer je op de radio knop drukt veranderd deze dan naar AM en als je daarna nogmaals drukt DAB?
Meerdere keren drukken is wisselen tussen de verschillende opties. Wanneer DAB er niet tussen zit dan heb je dit niet gekregen.
Ik heb geen knoppen, het is het 9,2 inch columbus scherm. Zoals dit dus:
YouTube: Navi Columbus 9,2 Skoda Octavia III Facelift

Ik mis de DAB optie, terug naar de garage dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Je hebt de optie Band als je op Menu klikt en daarna kiest voor Radio. Deze touchscreen knop moet dan helemaal linksonder staan, ik heb daar keuze tussen FM en DAB op mijn Octavia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-07 14:58

avotar

P0werd by Black Coffee

tlpeter schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:16:
In de nieuwe facelift heb je geen AM meer.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-08 09:25
avotar schreef op maandag 15 januari 2018 @ 07:16:
[...]

In de nieuwe facelift heb je geen AM meer.
Dat kan met vcds wel weer erbij

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom zou je AM willen hier in NL :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
The Eagle schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:08:
Waarom zou je AM willen hier in NL :?
Dat heb ik ook nooit zo begrepen. Betaal dan 100euro en je hebt Dab, lijkt me iets meer toekomst gericht (al wordt daar ook nog een hoop mee gerommeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Rijd nu anderhalve week rond met DAB+ en heb niks te klagen. Bereik op de duitse A31 van Enschede - Emden laat soms te wensen over maar dat was bij FM ook al. Geluidskwaliteit is stukken beter dan FM waar je nog wel eens ruis kon horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Exocet schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:05:
[...]

Ik heb geen knoppen, het is het 9,2 inch columbus scherm. Zoals dit dus:
YouTube: Navi Columbus 9,2 Skoda Octavia III Facelift

Ik mis de DAB optie, terug naar de garage dus.
Even terugkoppeling, maar volgens de dealer was vorig jaar de DAB optie nog niet standaard op de style business. Pas vanaf 1 januari dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Exocet schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:20:
[...]
Even terugkoppeling, maar volgens de dealer was vorig jaar de DAB optie nog niet standaard op de style business. Pas vanaf 1 januari dit jaar.
Dat klopt, dat koste 100euro (ook geen bedrag om het voor te laten lijkt me). Later inbouwen/activeren op de Columbus/Amundsen is volgens mij niet mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 17-01-2018 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:23:
[...]

Dat klopt, dat koste 100euro (ook geen bedrag om het voor te laten lijkt me). Later inbouwen/activeren op de Columbus/Amundsen is volgens mij niet mogelijk.
Het was een voorraad wagen, dus ik had niet de keuze. Achteraf kan inderdaad niet, heb ik ook nog gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ik was zo blij met m'n keyless entry...

https://www.autojunk.nl/2018/01/zo-jat-wouter-jouw-auto

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dit speelt al jaren, wees gerust, als ze je auto willen jatten doen ze het toch wel. keyless entry of niet.

En gewoon naast een BMW of Audi parkeren, pakken ze die eerst ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Mad-Matt op 18-01-2018 13:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 17:24
Mad-Matt schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:54:
[...]

Dit speelt al jaren, wees gerust, als ze je auto willen jatten doen ze het toch wel. keyless entry of niet.

En gewoon naast een BMW of Audi parkeren, pakken ze die eerst ;)
Idd, heb niet het idee dat Skoda hoog op het verlanglijstje staat van criminelen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Misschien een crimineel die van een burgerlijke auto houdt, 2 kinderen heeft en ruimte in de kofferbak nodig heeft _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die jat alsnog een A6 station en geen Octavia ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:06
1 van de redenen waarom ik er bij mijn huidige Octavia niet voor hebt willen betalen. Verder ben ik het direct eens met de uitspraak 'als ze hem willen stelen doen ze het toch wel'.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Martinusz schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:21:
[...]

Idd, heb niet het idee dat Skoda hoog op het verlanglijstje staat van criminelen :)
Je wilt niet weten hoeveel Columbus systemen er uit Skoda's gestolen zijn...

Edit: sorry, had beter in de post hierboven toegevoegd kunnen worden

[ Voor 11% gewijzigd door Korvaag op 18-01-2018 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Hopen dat mijn Columbus blijft zitten in m'n Octavia...en anders toch lease :+

[ Voor 45% gewijzigd door WoBBeL op 18-01-2018 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

WoBBeL schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:44:
Misschien een crimineel die van een burgerlijke auto houdt, 2 kinderen heeft en ruimte in de kofferbak nodig heeft _O-
Eerder eentje die een onopvallende auto nodig heeft voor een "klus" of als vluchtauto (hoewel dan een Audi A6 het beter doet ;) ).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dat is ook de reden waarom je bij Audi een los schermpje heb met de module in het dashboardkastje.
Het zijn 3 losse componenten, je kan dus niet meer ff snel een navi jatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
WoBBeL schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:05:
Hopen dat Columbus dan maar in die vaHopen dat Columbus dan maar in die van mij blijft zitten n mij blijft zitten :D toch lease :+
De nieuwere heeft zoals hierboven gezegd twee modules, dus momenteel is het niet zo'n groot issue meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mad-Matt schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:50:
Dat is ook de reden waarom je bij Audi een los schermpje heb met de module in het dashboardkastje.
En dus eindig je met een dashboard vol gaten. Soul is gewild en er echt zo uit
* The Eagle verwacht eerdaags nog steeds een belletje van zijn zwager (rijdt een A5 black line) dat zijn navi wederom gejat is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ook gewoon "wederom" _O-

Is er dan vanuit de fabrikanten niks te regelen dat zo'n geval gelockt is aan je VIN van de auto op de een of andere manier? En dan niet iets wat binnen 5 minuten te kraken is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 22:40
The Eagle schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:50:
Die jat alsnog een A6 station en geen Octavia ;)
Superb. :+

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:48

servies

Veni Vidi Servici

Mad-Matt schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:50:
Dat is tegenwoordig geloof ik bij alle VAG modellen zo... Die nieuwe systemen zijn allemaal modulair...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

servies schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:31:
[...]

Dat is tegenwoordig geloof ik bij alle VAG modellen zo... Die nieuwe systemen zijn allemaal modulair...
Ah ok, zover ging mijn kennis niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Yep, bij de O2 is 1 keer het systeem er uit geschroefd ,waarna ik nog anderhalf jaar met zo'nafdekplaat heb rondgereden. Nu al 3 jaar geen problemen (afkloppen) wat dat betreft mett de O3.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
The Eagle schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:51:
[...]

En dus eindig je met een dashboard vol gaten. Soul is gewild en er echt zo uit
* The Eagle verwacht eerdaags nog steeds een belletje van zijn zwager (rijdt een A5 black line) dat zijn navi wederom gejat is :+
Ja ik heb ook collega's gehad waarbij letterlijk het hele dashboard was gejat (gewoon koevoet en gaan). Schade tot en met en nadat dat een paar is gebeurd eindig je dus met een TomTom omdat de leasemaatschappij het weigert nogmaals te repareren.

Was voor mij een hoofdreden voor een alarm in m'n vorige Octavia. Uiteraard hebben ze dat ook zo uitgeschakeld of genegeerd maar ik ben wel van het principe: 'zorg dat je auto minder aantrekkelijk is dan de auto ernaast'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Rainesh schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:11:
[...]

Dat kan met vcds wel weer erbij
Dat kan toch alleen als het er al in zit?
Ik weet niet of ik het al heb.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:05
snelle vraag, ik rij een fabia combi (bj 2016) en ik kan de OBD2 niet vinden....

https://www.outilsobdfaci...nnector-obd/Skoda-fabia-3
Dit is dus niet waar die zit? Ik vind hier wel al mn zekeringen terug..

Iemand nog een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hij woont nu in een wat rustigere wijk, wat meer sociale controle, maar als nog een dikke auto. Valt echt wel op. Dus idd, het is gewoon wachten op imho.
Is er dan vanuit de fabrikanten niks te regelen dat zo'n geval gelockt is aan je VIN van de auto op de een of andere manier? En dan niet iets wat binnen 5 minuten te kraken is 8)7
Vast wel, maar is totaal niet interessant? Enig idee hoeveel marge en dus winst er zit op die navi's en andere onderdelen?
En bovendien: zelfs al is het gelinkt aan je auto, dan nog is dat vrij simpel om te programmeren. Het moet er immers bij de bouw ook in. En dus weet het dievengilde dat ook vrij snel. Sterker nog, het zou me niks verbazen als die bendes al weten hoe het ding er uit moet voordat de eerste modellen in de showroom komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
MisterEagle schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:41:
snelle vraag, ik rij een fabia combi (bj 2016) en ik kan de OBD2 niet vinden....

https://www.outilsobdfaci...nnector-obd/Skoda-fabia-3
Dit is dus niet waar die zit? Ik vind hier wel al mn zekeringen terug..

Iemand nog een tip?
Klep onder je stuur al losgtrokken? Anders helemaal links voorbij je motorkap hendel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:05
Rainesh schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:34:
[...]

Klep onder je stuur al losgtrokken? Anders helemaal links voorbij je motorkap hendel.
Mja achter dat opzetstuk onder mn stuur kom ik zekeringen tegen. Morgen nog maar eens kijken of er meer afdekplaatjes af kunnen

Edit: gevonden... niets geen klepje voor.. zat verder naar achteren en aan de onderkant, gewoon vrij beschikbaar

[ Voor 14% gewijzigd door MisterEagle op 24-01-2018 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 17:24
Hmm vandaag de auto voor een longlife beurt (65.000 km), via de skoda website van te voren ingepland en ook beetje gekeken naar de kosten. Volgens het onderhoudsplan van de website zag ik dat de beurt iets van 450,- euro zou gaan kosten, prima grote beurt kost wat, ook bij een vrij recente auto (2015).
Vandaag afleveren, komen ze met een prijs aan van 600 euro :o ik zeg dat is behoorlijk meer dan de website aangaf.

Dus die meneer met mij kijken naar die website van skoda met onderhoud en prijzen, komt daar gewoon 350,- te staan....tja tja....maarja die houden geen rekening mee dat nu de bougies vervangen moeten worden (135,-) het interieurfilter (50,- blijkbaar iedere 2 jaar), remvloeistof vervangen (70,-) en een uitgebreide inspectie (bij 60K) 50,-.

Ik zeg prima als het moet gebeuren, maar dit kan de site dan toch ook gewoon aangeven :? je geeft je kenteken op, dus ouderdom etc. is bekend inclusief kilometerstand.
Dusja ik was toch enigzins verrast met een beurt van ruim 585,- euro :?

Overigens was er ook nog een 'terugroepactie' die ze gelijk gingen uitvoeren, iets met BCM Terugroepactie-nr : 90K1. Geen idee verder, ook nooit iets echt over gelezen, maar volgens mij is dat de board computer?

EDIT: ah ik zie al wat er misging met de website, die dacht dat de 60K beurt al was geweest, als ik de km stand wat terugzet naar 55K, dan geeft ie een beurt van 500 euro, dat lijkt er al meer op. (en inderdaad incl. bougies en uitgebreide inspectie!)

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 02-02-2018 11:31 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hmmm....ergerlijk dat ik nog een jaar moet wachten voordat mijn lease Kodiaq geleverd gaat worden, maar Skoda wel tijdens primetime reclame voor de Kodiaq maakt op tv.

:/

[ Voor 5% gewijzigd door max op 10-02-2018 21:58 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-08 12:39

iichel

Gazoooo

zo zie je wel dat het effect heeft!

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:58
max schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 21:50:
Hmmm....ergerlijk dat ik nog een jaar moet wachten voordat mijn lease Kodiaq geleverd gaat worden, maar Skoda wel tijdens primetime reclame voor de Kodiaq maakt op tv.

De bizar lange levertijd is de rede waarom ik na 10 jaar niet meer een Skoda ga leasen.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@MerijnB
Ik wil heel graag die Kodiaq. Maar neig sterk naar het annuleren van die order en het bestellen van een Superb 3 kombi. Maar dan lease ik effectief een model dat inmiddels 3 jaar oud is en waarvan dit jaar de facelift (waarschijnlijk) komt.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-08 16:03
Hoe "slecht" is de automaat in een 60pk citigo ?
Wordt die aangenamer om mee te rijden in een 75pk mii ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:35
Ooit heb ik een Citigo automaat tijdens onderhoud aan mijn auto meegekregen. Ik vond het waardeloos. Als je bij wijze van spreken het gaspedaal een millimeter laat opkomen, schakelt het ding alweer een of meerdere vesnellingen op. Vervolgens heb je geen trekkracht meer en moet je de kickdown gebruiken om weer een paar versnellingen terug te schakelen. Ik vond het heel vermoeiend rijden, temeer omdat de automaat op zuinig rijden is afgesteld en zo snel mogelijk naar de hoogste versnelling wil schakelen.

Ik weet niet of het toen een 60 of 75 pk betrof, maar maak eerst een voldoende lange proefrit voordat je besluit tot aanschaf. Ik zou deze automaat nooit overwegen, maar dat is persoonlijk.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:32
wd200 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:48:
De 60pk en 75pk zijn identiek onder de 5000 toeren. Dat gaat dus zo goed als niets veranderen aan hoe aangenaam de automaat rijdt.
Overigens is het niet meer als een handbak die door een robot bestuurd wordt, dat type bak is quasi nooit onder de noemer 'aangenaam' te vinden, zoals @MichelKlok al aanstipte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixpo
  • Laatst online: 10:59
Sarcas schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:04:

Verlichting (dimlicht)
Ik rijd veel in het donker en op onverlichte wegen. Ik vind het zicht slecht. Ik heb lampen laten vervangen, laten controleren en er zelfs xenon in laten zetten in een poging om een te verbeteren. Het helpt allemaal niet.
Heb je nog tips gekregen? Ik vind de Xenon in mijn Octavia 2FL ook niet indrukwekkend, maar volgens de garage is hij goed afgesteld. Vooral op onverlichte snelwegen vind ik de verlichting tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-08 16:45
Kixpo schreef op zondag 11 februari 2018 @ 22:34:
[...]

Heb je nog tips gekregen? Ik vind de Xenon in mijn Octavia 2FL ook niet indrukwekkend, maar volgens de garage is hij goed afgesteld. Vooral op onverlichte snelwegen vind ik de verlichting tegenvallen.
Tja wat is tegenvallen? Welke verlichting dan ook, het is allemaal zo ingesteld om geen tegenliggers te verblinden, dus al heb je xenon of led, zal het echt niet ineens meters verder schijnen.. dan zul je toch echt grootlicht moeten gebruiken indien mogelijk.
Martinusz schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:28:
Hmm vandaag de auto voor een longlife beurt (65.000 km), via de skoda website van te voren ingepland en ook beetje gekeken naar de kosten. Volgens het onderhoudsplan van de website zag ik dat de beurt iets van 450,- euro zou gaan kosten, prima grote beurt kost wat, ook bij een vrij recente auto (2015).
Vandaag afleveren, komen ze met een prijs aan van 600 euro :o ik zeg dat is behoorlijk meer dan de website aangaf.

Dus die meneer met mij kijken naar die website van skoda met onderhoud en prijzen, komt daar gewoon 350,- te staan....tja tja....maarja die houden geen rekening mee dat nu de bougies vervangen moeten worden (135,-) het interieurfilter (50,- blijkbaar iedere 2 jaar), remvloeistof vervangen (70,-) en een uitgebreide inspectie (bij 60K) 50,-.

Ik zeg prima als het moet gebeuren, maar dit kan de site dan toch ook gewoon aangeven :? je geeft je kenteken op, dus ouderdom etc. is bekend inclusief kilometerstand.
Dusja ik was toch enigzins verrast met een beurt van ruim 585,- euro :?

Overigens was er ook nog een 'terugroepactie' die ze gelijk gingen uitvoeren, iets met BCM Terugroepactie-nr : 90K1. Geen idee verder, ook nooit iets echt over gelezen, maar volgens mij is dat de board computer?

EDIT: ah ik zie al wat er misging met de website, die dacht dat de 60K beurt al was geweest, als ik de km stand wat terugzet naar 55K, dan geeft ie een beurt van 500 euro, dat lijkt er al meer op. (en inderdaad incl. bougies en uitgebreide inspectie!)
Ik vraag me wel eens af of het wel waard is, dealeronderhouden auto. Die 1-2k meer die je dan bij verkoop krijgt, lijkt het mij persoonlijk geeneens waard als je er 4-5 jaar in rijdt, dat heb je er al zo uit als je bij de garage om de hoek je auto brengt. Zeker als ik die filterprijzen zie, die koop je in voor een tientje per stuk en worden voor het vijfvoudige verkocht..

[ Voor 62% gewijzigd door Scrtz op 12-02-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-08 16:45
-

[ Voor 99% gewijzigd door Scrtz op 12-02-2018 10:16 . Reden: doublepost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:01
AndRo555 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 22:11:
[...]

De 60pk en 75pk zijn identiek onder de 5000 toeren. Dat gaat dus zo goed als niets veranderen aan hoe aangenaam de automaat rijdt.
Overigens is het niet meer als een handbak die door een robot bestuurd wordt, dat type bak is quasi nooit onder de noemer 'aangenaam' te vinden, zoals @MichelKlok al aanstipte.
Niet helemaal waar volgens mij, de handgeschakelde 60 en 75pk hebben in ieder geval een verschillende vertanding waardoor de 75pk (fabriek af) iets sneller optrekt. Wanneer je een 60pk update gaat deze vlieger niet op. Zelf geen ervaring met de automaat, maar van horen zeggen is deze dramatisch als je een automaat gewend bent.

De Citigo is wel echt een top autootje overigens. Heb onlangs mijn lease Citigo ingeleverd en zelf eentje gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:35
wd200 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:48:
En even als aanvulling: die automaat is juist zo irritant, omdat het ding tergend langzaam schakelt. Je voelt echt de schakelmomenten. Je loopt nog net geen nekhernia op.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:36
Is het interieurverlichting in de octavia combi nog steeds groen?

[ Voor 5% gewijzigd door Untouchablezz20 op 19-02-2018 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Untouchablezz20 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:07:
Is het interieurverlichting in de octavia combi nog steeds groen?
Heb O3 FL Style business en kan zelf kleurtjes kiezen. Stuk of 7 ofzo

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-08 23:07

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik zit te kijken naar een Skoda Fabia Combi. Mijn budget is ongeveer €5000 en er is voor dat geld aardig wat aanbod zie ik al. Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten bij de aanschaf van een Fabia Combi (bekende kwaaltjes?)

- €5000
- Benzine
- tot 150dkm

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 21:36
Tjebakka schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:26:
Ik zit te kijken naar een Skoda Fabia Combi. Mijn budget is ongeveer €5000 en er is voor dat geld aardig wat aanbod zie ik al. Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten bij de aanschaf van een Fabia Combi (bekende kwaaltjes?)

- €5000
- Benzine
- tot 150dkm
Lekkage in de portieren, meen dat de 1.4-8V wat last heeft van koppakkingsproblemen (16V niet, dat was een VAG blok, de 8V geloof ik nog een 'skoda' blok)

Maar kijk je voor de F1 of de F2? Met jouw budget moet, met wat geluk, de F2 wel lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

RZor schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:26:
[...]

Heb O3 FL Style business en kan zelf kleurtjes kiezen. Stuk of 7 ofzo
De meest nutteloze gimmick op een auto ooit :D maar het ziet er wel leuk uit hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ach, de kinderen vinden het fantastisch. Elke keer als ze bij mij de auto instappen willen ze een ander kleurtje :P En het geeft een leuke sfeer in de auto, want niet alleen de interieurverlichting past zich aan, ook de kleuren in je MaxiDot en Columbus/Amundsun kleuren mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Dat klopt, heb het zelf ook. Sommige kleuren op het MaxiDOT display zijn niet zo fijn, dus ik heb hem eigenlijk altijd op blauw of groen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
vinom schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:19:
Ach, de kinderen vinden het fantastisch. Elke keer als ze bij mij de auto instappen willen ze een ander kleurtje :P En het geeft een leuke sfeer in de auto, want niet alleen de interieurverlichting past zich aan, ook de kleuren in je MaxiDot en Columbus/Amundsun kleuren mee.
Bij jou wel, bij mij niet :P Ik heb een niet helemaal compleet gefacelifte, ze hadden nog wat oude MaxiDots liggen denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

J0YR1D3R schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:33:
[...]

Bij jou wel, bij mij niet :P Ik heb een niet helemaal compleet gefacelifte, ze hadden nog wat oude MaxiDots liggen denk ik :P
Ook geen "clean air" zeker :)

(ik ook niet - ook geen sexy meekleurende maxidot :'( )

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

DJSmiley schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:11:
[...]

Lekkage in de portieren, meen dat de 1.4-8V wat last heeft van koppakkingsproblemen (16V niet, dat was een VAG blok, de 8V geloof ik nog een 'skoda' blok)

Maar kijk je voor de F1 of de F2? Met jouw budget moet, met wat geluk, de F2 wel lukken.
F2 is wel een wens maar geen harde eis. 1.4-16V is makkelijk te vinden dus dat komt goed. Eerst nog even op vakantie en de belastingdienst blij maken, daarna auto aanschaffen (in de zomer). Budget kan trouwens verruimd als het nodig is maar het liefst rond de €5000. Tenzij er bijvoorbeeld voor wat meer geld een betere deal te behalen is :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Twee Dee schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:35:
[...]

Ook geen "clean air" zeker :)

(ik ook niet - ook geen sexy meekleurende maxidot :'( )
Nee, die van mij is van voor de modeljaar update van de facelift en waarschijnlijk ergens in april 2017 gebouwd. Wat ik wel heb is een brakke DSG. Hij schakelt aan het begin van 2 naar 3 (of dat een poging tot) en gaat vervolgens van 3 naar 4. Het toerental wat je hoort komt zeker niet overeen met dat op de teller. Gisteren wilde hij overigens helemaal niet zelf van 2 naar 3 en was het nog erger qua toerental :F Ik heb hem toen maar zelf naar 3 geschakeld omdat het echt te erg werd qua horten en stoten.

Ohja, hij ratelt ook (flink). Maar daar ben ik eigenlijk al aan gewend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Damn, ik rij dan de benzine versie, maar dit kan toch niet gezond klinken voor een diesel. Wat zegt de dealer ervan? Dat je hier mee kan leven zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

J0YR1D3R schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:19:
[...]

Nee, die van mij is van voor de modeljaar update van de facelift en waarschijnlijk ergens in april 2017 gebouwd. Wat ik wel heb is een brakke DSG. Hij schakelt aan het begin van 2 naar 3 (of dat een poging tot) en gaat vervolgens van 3 naar 4. Het toerental wat je hoort komt zeker niet overeen met dat op de teller. Gisteren wilde hij overigens helemaal niet zelf van 2 naar 3 en was het nog erger qua toerental :F Ik heb hem toen maar zelf naar 3 geschakeld omdat het echt te erg werd qua horten en stoten.

[video]

Ik heb een O3 FL ergens einde 2017 en als het -9 is zoals afgelopen 2 nachten dan wil ik dat geluid ook nog wel eens horen uit de DSG bak (max 2 seconden en met name als ik gas geef). Hij gaat dan ook hortend en stotend van de 2 naar de 3 of weer terug. Na 100 meter rijden is dit probleem weg, alsof de olie dan niet meer zo dik is (geen idee of er olie in een DSG bak zit :D ).

Gelukkig is het na het weekend weer lekker warm :P

[ Voor 7% gewijzigd door WoBBeL op 02-03-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
vinom schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:33:
Damn, ik rij dan de benzine versie, maar dit kan toch niet gezond klinken voor een diesel. Wat zegt de dealer ervan? Dat je hier mee kan leven zeg.
Dat geratel is maar een paar 100 meter als hij echt koud is hoor, maar echt gezond klinkt het niet nee en hij houdt dan ook behoorlijk in. Hij gaat over 3000km voor een beurt maar hij is al eens terug geweest voor DSG issues die toen door de dealer niet gevonden zijn. Wat ik gisteren en vandaag mee heb gemaakt vind ik ook niet normaal overigens, ook al is het alleen de eerste keer opschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Mijn Octavia Greenline (2014) leek ook niet gelukkig met de huidige temperaturen. Bij een koude start ook extra gerammel en 200m verder een oranje cruise control lampje en een knipperende gloeikabel lampje. Kortom, noodloop en de auto wilde amper vooruit. De 1e keer was even uit en weer aan voldoende, maar gistermorgen toch maar even naar de garage toen het weer gebeurde.
De 1.0 benzine Octavia die ik nu tijdelijk rij is wel een verademing tov die rammeldiesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

[...]

[video]

Die van mij heeft inderdaad bij deze kou ook wat moeite de eerste 100en meters.
Ik voel hem doen wat hij bij jou voor geluid maakt, zonder dat hij echt de herrie maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb dit met andere auto's nooit zo erg gemerkt eerlijkgezegd. Wat als het nou echt een keer langer (goed) koud is? Een moderne auto moet toch met -10 nog prima lopen? Zal wel een producteigenschap zijn, maar prettig is het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:32
[...]

[video]

Lijkt mij eerder een sensor die het motortoerental niet helemaal juist uitleest dan een DSG die brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

J0YR1D3R schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:21:
Een moderne auto moet toch met -10 nog prima lopen? Zal wel een producteigenschap zijn, maar prettig is het niet...
Het geluid van de 1.6 TDI is anders ook om te janken als deze koud is. Hij klinkt dan net of er een trekker naast je staat :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarcas
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-02 19:18
[...]

Nee, geen tips gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
[...]

Je kunt je verlichting iets hoger laten afstellen, dat kan enorm schelen zonder mensen te verblinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Vanavond testrit maken in de Skoda Fabia Combi 1.0 95pk Ambition uitvoering :) Er is ook nog een Drive uitvoering met 75pk. Wel wat duurder (luxer), maar een mindere motor (geen turbo geloof ik). Is dat motorisch gezien nog interessant of moet ik daar bij uit de buurt blijven?

[ Voor 56% gewijzigd door Tjebakka op 08-03-2018 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Tjebakka schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:26:
Vanavond testrit maken in de Skoda Fabia Combi 1.0 95pk Ambition uitvoering :) Er is ook nog een Drive uitvoering met 75pk. Wel wat duurder (luxer), maar een mindere motor (geen turbo geloof ik). Is dat motorisch gezien nog interessant of moet ik daar bij uit de buurt blijven?
Die 75pk motor is wel erg matig hoor. Qua pk scheelt het niet zo heel veel. Trekkracht daarentegen verschilt enorm. 95Nm tegenover 160Nm. Je merkt dat met name in de 0-100 tijden. De niet-turbo doet daar zo'n 15 seconden over en de turbo ongeveer 11.

Bij die niet-turbo ben je je echt aan het afvragen of er ooit nog wat gebeurt als je boven de 50 km/uur rijdt. Tot de 50 is het allemaal wel prima. Een snelwegoprit is echter al een uitdaging om daar 120 te rijden einde oprit.

Absoluut voor de tsi gaan en niet de mpi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Korvaag schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:34:
[...]

Die 75pk motor is wel erg matig hoor. Qua pk scheelt het niet zo heel veel. Trekkracht daarentegen verschilt enorm. 95Nm tegenover 160Nm. Je merkt dat met name in de 0-100 tijden. De niet-turbo doet daar zo'n 15 seconden over en de turbo ongeveer 11.

Bij die niet-turbo ben je je echt aan het afvragen of er ooit nog wat gebeurt als je boven de 50 km/uur rijdt. Tot de 50 is het allemaal wel prima. Een snelwegoprit is echter al een uitdaging om daar 120 te rijden einde oprit.

Absoluut voor de tsi gaan en niet de mpi.
Vermoeden had ik al :) Dan maar wat leuke opties bedingen op de Ambition :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Mijn 2 elektrisch voorramen willen niet meer in 1x naar beneden. Ik moet de knop ingedrukt houden, normaliter als je even doordrukt gaan ze helemaal open. Omdat het tegelijkertijd bij beide voordeuren is ligt het m.i. niet aan de elektromotor. Heeft iemand enig idee war dat aan kan liggen? Ik heb een Fabia uit 2009.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@the-body even resetten door helemaal naar beneden en dan 5 seconden vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

jongetje schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:46:
@the-body even resetten door helemaal naar beneden en dan 5 seconden vasthouden.
Hey, bedankt! Dat was hem. Zal wel te maken hebben gehad met mijn lege accu vorige week.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Fabia reed prima met de 95pk motor. Wat kun je er van zeggen: het rijdt degelijk en doet wat het moet doen. Het enige nadeel vind ik dat de bestuurdersstoel niet zo ver naar achteren kan. Toen ik instapte stond hij al maximaal achteruit en dan ben ik ‘maar’ 1.86m lang. Toch gaan we het wel doen. De zit is verder prima.

Mijn vriendin en ik willen voornamelijk ruimte voor weekendjes weg en vakanties. Geen gedoe dus en mijn racefiets mee. Dat kan prima met de combi natuurlijk.

De aanvraag is nu gedaan (private lease) en hopelijk rijd ik volgende maand dan in de Skoda!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Tjebakka schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 05:43:
Fabia reed prima met de 95pk motor. Wat kun je er van zeggen: het rijdt degelijk en doet wat het moet doen. Het enige nadeel vind ik dat de bestuurdersstoel niet zo ver naar achteren kan. Toen ik instapte stond hij al maximaal achteruit en dan ben ik ‘maar’ 1.86m lang. Toch gaan we het wel doen. De zit is verder prima.

Mijn vriendin en ik willen voornamelijk ruimte voor weekendjes weg en vakanties. Geen gedoe dus en mijn racefiets mee. Dat kan prima met de combi natuurlijk.

De aanvraag is nu gedaan (private lease) en hopelijk rijd ik volgende maand dan in de Skoda!
Herkenbaar. Mijn broer heeft de Fabia en ik de Octavia. De Fabia is net te klein. De Rapid kan nog een tussenoplossing zijn. Die heeft iets meer beenruimte geloof ik (maar dat zeg ik even uit m'n hoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-07 10:19
PeaceNlove schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:11:
Mijn Octavia Greenline (2014) leek ook niet gelukkig met de huidige temperaturen. Bij een koude start ook extra gerammel en 200m verder een oranje cruise control lampje en een knipperende gloeikabel lampje. Kortom, noodloop en de auto wilde amper vooruit. De 1e keer was even uit en weer aan voldoende, maar gistermorgen toch maar even naar de garage toen het weer gebeurde.
Hebben ze dat op kunnen lossen? De mijne heeft er ook last van (bj 2017). Knipperend gloeilampje, geen cruise control /acc maar rijd verder normaal :? even uit en aanzetten laat alle systemen weer normaal functioneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Tjebakka schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 05:43:

Ik ben 1.92 en ik heb dat absoluut geen last van. Is de stoel in hoogte verstelbaar? Dan kan het helpen om deze wat lager te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

tlpeter schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:15:
[...]

Ik ben 1.92 en ik heb dat absoluut geen last van. Is de stoel in hoogte verstelbaar? Dan kan het helpen om deze wat lager te zetten.
Ja dat hielp al een stuk. Ik zat net 200 meter te rijden en vond de spiegel al vreselijk in de weg zitten. 3 pompjes naar beneden gedaan zat ik een stuk beter inderdaad! Ik zat ook verder helemaal prima in de stoel, zat niet te dicht op het stuur of de pedalen, maar uit 'gewenning' wilde ik hem wat naar achteren plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

_Chris_ schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:11:
[...]

Hebben ze dat op kunnen lossen? De mijne heeft er ook last van (bj 2017). Knipperend gloeilampje, geen cruise control /acc maar rijd verder normaal :? even uit en aanzetten laat alle systemen weer normaal functioneren
Volgens mij zei de garage dat het de turbo onderdrukslang was. Die was al een keer gerepareerd, maar is nu vervangen. Inmiddels rij ik al weer een week zonder problemen rond.

Ik reed overigens niet normaal in de noodloop, dus of we hetzelfde probleem hebben weet ik niet.

[ Voor 8% gewijzigd door PeaceNlove op 09-03-2018 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Vraagje trouwens, die middenarmsteun.. is die in hoogte verstelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Je kunt de armsteun iets vertellen maar alleen door deze op te tillen. Het is een soort swingarm. De punt kan dus iets naar beneden, volledig omhoog en wat standen daar tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-07 10:19
PeaceNlove schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:30:
[...]

Volgens mij zei de garage dat het de turbo onderdrukslang was. Die was al een keer gerepareerd, maar is nu vervangen. Inmiddels rij ik al weer een week zonder problemen rond.

Ik reed overigens niet normaal in de noodloop, dus of we hetzelfde probleem hebben weet ik niet.
Dan zal het niet hetzelfde zijn. Dinsdag zal ik het aan het eind van de dag wel horen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4802/26896006648_8162ea84af_z.jpgSkoda Octavia 1.6 TDI Greenline by Jasper, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4778/40724359502_e87c36a718_z.jpgdec '14 Skoda Octavia 1.6 TDI 110pk Greenline by Jasper, on Flickr

meld! Deze uit de poule gevist. Verrassend veel auto voor het, vooroordeel, merk. Ben er blij verrast mee. Geen straf om hier tijdje mee te rijden.

Geluid is ook beter dan de gemiddelde auto. Onwijs ruimtelijk geluid. Ben geen audiofiel maar beter dan menig auto die ik gereden heb.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Jazzper schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:42:
[afbeelding]Skoda Octavia 1.6 TDI Greenline by Jasper, on Flickr

[afbeelding]dec '14 Skoda Octavia 1.6 TDI 110pk Greenline by Jasper, on Flickr

meld! Deze uit de poule gevist. Verrassend veel auto voor het, vooroordeel, merk. Ben er blij verrast mee. Geen straf om hier tijdje mee te rijden.

Geluid is ook beter dan de gemiddelde auto. Onwijs ruimtelijk geluid. Ben geen audiofiel maar beter dan menig auto die ik gereden heb.
Feli!

Hier ook een Skoda-rijder vanaf volgende maand!
Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 95PK Ambition met telefoonpakket*, DAB+ & getint glas achter. Het ging ons vooral om de ruimte, en deze was aardig voordelig als private lease :) 5 april ophalen.

*wilde ik voor het leren stuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Iemand ervaring met de Qi lader in de Skoda Octavia? Die van mij is er na één maand al mee gestopt, werkt op meerdere telefoons niet (telefoons met ingebouwde Qi maar ook telefoons met los hoesje met Qi). Hij gaat ongeveer 3 seconden en zegt dan dat de mobiele telefoon in het vakje niet geladen kan worden (en stopt dan ook met laden uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:23
Die van mij werkt altijd prima. Lijkt me een gevalletje dealer bellen.

Overigens is bij mij vorige week m'n boordcomputer vervangen omdat o.a. m'n DAB het niet meer deed - en dat na 3,5 maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Tegen wat voor levertijden kijken de private leaserts hier aan? Ik zelf mag binnenkort een octavia combi gaan bestellen (zakelijk). Ambition business, 1.0 tsi met DSG, panoramisch dak, sunset, tech pakket. De proefrit was heerlijk :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 23:12
Ook sinds vandaag Skoda rijder 😁

Skoda Octavia 1.6 tdi 2012 elegance business variant. Wat rijdt dit heerlijk (kon natuurlijk niet veel slechter want kom van een ford focus 2001 af).

Is dit columbus navigatie systeem makkelijk te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
drpeer_holland schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:37:
Ook sinds vandaag Skoda rijder 😁

Skoda Octavia 1.6 tdi 2012 elegance business variant. Wat rijdt dit heerlijk (kon natuurlijk niet veel slechter want kom van een ford focus 2001 af).

Is dit columbus navigatie systeem makkelijk te updaten?
Dat is gewoon een rns510, dus ja is makkelijk te updaten. Even op marktplaats kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vve77
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-06 19:54
Sinds vorige maand de berijder van een Superb III HB 1.4T ACT Ambition :)

Rijdt fantastisch, en een zee van ruimte. Het enige wat ik nog steeds niet begrijp is hoe de auto data verstuurd krijgt naar Skoda Connect als er geen verbinding met internet is (via hotspot telefoon). Er zit een Amundsen in, en die heeft geen SIM-kaart-slot.

Toen ik de auto had aangemeld via het display kreeg ik tot mijn verbazing een e-mail op mijn telefoon dat het gelukt was terwijl ik de hotspot nog niet ingesteld had. Amundsen ondersteunt geen Bluetooth- en USB-tethering en er was ook geen SMS gestuurd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-08 19:17

bonyuri

Investigator!

Ook al heeft je auto geen SIM kaart slot, toch is er een SIM kaart aanwezig.
Mijn Octavia heeft ook geen SIM kaart en toch kan ik via Skoda Connected alles uitlezen op afstand.

Volgens mij heeft je Skoda Connected service daarom ook maar een levensduur van 3 jaar, dan loopt denk ik gewoon het "abonnement" af :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Pagina: 1 ... 15 ... 78 Laatste