Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Iemand nog een tip om mijn verstopte ruitensproeiergevalletje aan de voorkant ontstopt te krijgen? :P 'vroeger' had je gewoon een of twee gaatjes waar je met een naald in kon roeren maar nu zie ik een streepje met daarin ergens iets wat een gaatje zou moeten zijn maar ik kan niks vinden. Met lucht (compressor) is het niet gelukt helaas. Natuurlijk die aan de bestuurderskant en niet aan de passagierskant :/

[ Voor 9% gewijzigd door WoBBeL op 16-03-2018 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Me hier ook maar even melden dan. Na vier jaar Fabia (bj 2008) vorig jaar overgestapt naar een Octavia van 2012. De extra ruimte is (met twee kinderen die nog wel even doorgroeien) erg fijn en de TSI met zesbak rijdt een stuk aangenamer op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:32
vve77 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:40:
Het enige wat ik nog steeds niet begrijp is hoe de auto data verstuurd krijgt naar Skoda Connect als er geen verbinding met internet is (via hotspot telefoon).
Omdat dat met een andere module werkt.
bonyuri schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:02:
Volgens mij heeft je Skoda Connected service daarom ook maar een levensduur van 3 jaar, dan loopt denk ik gewoon het "abonnement" af :)
Dat abonnement kan gewoon verlengt worden, is gewoon een commerciële dienst. Je betaald met je data en misschien na 3 jaar nog steeds wel, dat is alleen nog niet bekend omdat het nog geen 2 jaar bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vve77
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-08 21:14
bonyuri schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:02:
Ook al heeft je auto geen SIM kaart slot, toch is er een SIM kaart aanwezig.
Mijn Octavia heeft ook geen SIM kaart en toch kan ik via Skoda Connected alles uitlezen op afstand.

Volgens mij heeft je Skoda Connected service daarom ook maar een levensduur van 3 jaar, dan loopt denk ik gewoon het "abonnement" af :)
Aha, een verborgen SIM-kaart :P Heel logisch eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57
Hebben jullie ook dat het verbruik volgens de boordcomputer behoorlijk afwijkt van de realiteit? Ik heb een Skoda Octavia Combi 1.6 DSG en het verbruik is ongeveer 1 op 18. Echter volgens de boordcomputer is het bijna altijd rond de 1 op 20.

Elke keer zegt ie na het tanken dat ik 900 kilometer kan gaan rijden, maar bijna altijd tussen de 650 en 700 kilometer zegt ie dat ik nog 100 KM kan rijden en dat ik een pomp op moet zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

GoeiedagEem schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:39:
Hebben jullie ook dat het verbruik volgens de boordcomputer behoorlijk afwijkt van de realiteit? Ik heb een Skoda Octavia Combi 1.6 DSG en het verbruik is ongeveer 1 op 18. Echter volgens de boordcomputer is het bijna altijd rond de 1 op 20.

Elke keer zegt ie na het tanken dat ik 900 kilometer kan gaan rijden, maar bijna altijd tussen de 650 en 700 kilometer zegt ie dat ik nog 100 KM kan rijden en dat ik een pomp op moet zoeken.
Ik krijg er ook altijd maximaal 42 liter in :X terwijl het een 50 liter tank zou moeten zijn |:( heb zelf de Octavia Combi 1.6 DSG FL 2017.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het exacte verbruik niet bij houd. Maar meestal zit ik tussen de 600 en 700km op 38-42 liter diesel (na 10.000 km rijden is dat ongeveer m'n gemiddelde, maar ik moet wel zeggen dat mijn gehele kofferbak vol gereedschap, kabels e.d. ligt)

[ Voor 7% gewijzigd door WoBBeL op 20-03-2018 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
WoBBeL schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:43:
[...]

Ik krijg er ook altijd maximaal 42 liter in :X terwijl het een 50 liter tank zou moeten zijn |:( heb zelf de Octavia Combi 1.6 DSG FL 2017.
Bekend probleem. Er gaat hier ook maximaal 45 liter in en dan rij ik al ~100km met een branded lampje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Ik heb een record van 48L. Gewoon lekker leegrijden en dan met 10km range naar de pomp toe. Bij het tanken na de eerste klik rustig knijpen en verder vol laten lopen.
Octavia greenline 1.6 TDI overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sinds begin dit jaar ook Octavia combi rijder en het tank aspect valt me ook wat tegen. Daarnaast hoor je regelmatig de tankinhoud "klotsen" als je tot stilstand remt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 14:27
_Chris_ schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:17:
[...]

Dan zal het niet hetzelfde zijn. Dinsdag zal ik het aan het eind van de dag wel horen :)
De "Diagnose interface voor databus gateway" gaat vervangen worden. Staat in backorder :|
Ben dus niet de enige met dit issue >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Exocet schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 07:44:
Sinds begin dit jaar ook Octavia combi rijder en het tank aspect valt me ook wat tegen. Daarnaast hoor je regelmatig de tankinhoud "klotsen" als je tot stilstand remt.
Klopt, heb ik ook.

Max 44 liter gelukt bij mij.
Ik heb een record van 48L. Gewoon lekker leegrijden en dan met 10km range naar de pomp toe. Bij het tanken na de eerste klik rustig knijpen en verder vol laten lopen.
Octavia greenline 1.6 TDI overigens
Dit schijnt niet goed te zijn voor de motor, altijd een paar liter laten zitten hebben ze mij geleerd. Schijnt nogal een procedure te zijn als de tank onverhoopt wel echt leeg is (motor ontluchten geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:16

Fjeze

AllesPerfect!

GoeiedagEem schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:03:
[...]

Klopt, heb ik ook.

Max 44 liter gelukt bij mij.

[...]

Dit schijnt niet goed te zijn voor de motor, altijd een paar liter laten zitten hebben ze mij geleerd. Schijnt nogal een procedure te zijn als de tank onverhoopt wel echt leeg is (motor ontluchten geloof ik).
Daarom krijg je ook eigenlijk nooit de 50 liter getankt, er zit al een ruime marge ingebouwd waardoor hij nooit echt helemaal leeg is.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Fjeze alleen is die marge vele malen groter dan bijna alle andere merken. Wanneer de meter op 0 staat (digitale actieradius) en de meter zelf ook al ver in het rood en bijna op het laatste witte streepje staat vind ik dat 6 liter (=12%) marge wel echt heel veel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

GoeiedagEem schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:03:
Had dacht ik te maken dat dan de drap onderin de tank in het brandstoffilter terechtkomt.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

J0YR1D3R schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:09:
@Fjeze alleen is die marge vele malen groter dan bijna alle andere merken. Wanneer de meter op 0 staat (digitale actieradius) en de meter zelf ook al ver in het rood en bijna op het laatste witte streepje staat vind ik dat 6 liter (=12%) marge wel echt heel veel is.
Deze marge is inderdaad ook erg ruim. Maar dit is gedaan om de motor te beschermen en het risico van het echt helemaal tot de laatste druppel leegrijden (me alle gevolgen van dien voor de motor) tot een minimum te beperken.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Fjeze vanwaar die angst bij Skoda?

Golf VI 1.2 TSi - 55 liter tank > max 54 liter getankt
Leon 1.9 TDi - 55 liter tank > max 56,2 liter getankt
Volvo V40 D4 > 62 liter tank > max 57 liter getankt

Ik denk gewoon dat de software niet helemaal lekker staat ingesteld. Op het skodaforum zijn er mensen die met de actieradius op 0 nog 50-100 km hebben kunnen door rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:00
J0YR1D3R schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:02:

Ik denk gewoon dat de software niet helemaal lekker staat ingesteld. Op het skodaforum zijn er mensen die met de actieradius op 0 nog 50-100 km hebben kunnen door rijden.
Ik: Skoda Octavia 2007, 54 liter tank, 56 liter getankt, nog nooit leeg gestaan. Regelmatig >54 liter, maar das wel tot het randje gevuld dan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

J0YR1D3R schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:02:

Is een benzine auto

Oude motor, toen was dit nog niet van toepassing

Scheelt ook al 5 liter, dit is ook nog minimaal 50km

Ik heb hetzelfde gehad met mijn Volkswagen Golf 7 1.6TDI, kon ik met 0km actieradius ook nog makkelijk 50km rijden, en dan nog kreeg ik er geen 50liter in.

Waarom de angst bij de fabrikanten? Ik heb geen idee.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Fjeze schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:35:
[...]
Scheelt ook al 5 liter, dit is ook nog minimaal 50km
Die was alleen 2-3km/liter zuiniger en effectief ging er dus minimaal 10-12 liter (=200+km) meer in. Daar vond ik het ook irritant, maar door de grootte van de tank was dat wel minder. Bij de Octavia hou je echt een minitankje over. Volgende keer heb ik liever 20 liter minder kofferbak inhoud en 20 liter meer tankinhoud, ok Skoda? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

J0YR1D3R schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:31:
[...]

Die was alleen 2-3km/liter zuiniger en effectief ging er dus minimaal 10-12 liter (=200+km) meer in. Daar vond ik het ook irritant, maar door de grootte van de tank was dat wel minder. Bij de Octavia hou je echt een minitankje over. Volgende keer heb ik liever 20 liter minder kofferbak inhoud en 20 liter meer tankinhoud, ok Skoda? :P
Mee eens. Met de golf 1.6 diesel redde ik ook maar 750/800 km op een tank. Ik rijdt nu tijdelijk (voorloop auto) een golf 7.5 1.5 benzine en daarmee red ik ook 750km op een tank.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
J0YR1D3R schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:31:
[...]

Betaal je wel weer wat extra BPM, want die tanks worden niet voor niets klein gehouden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
Heb bij elke VAG auto die ik al gehad heb datzelfde ervaren.
Zelfs als de range 0 is kan je nog makkelijk 100km rijden (uiteraard afhankelijk van stads- of snelwegverkeer). Had ik bij Fabia, Polo, Octavia (2x), Passat en Golf. Enkel Fabia was benzine.
Daarna had ik een Volvo en daar ben ik dus letterlijk zonder diesel mee gevallen omdat ik dezelfde marge aannam 8)7
Heb een keer of 20 moeten starten na hem bij te vullen eer dat hij weer wou werken. :X
Dat het bijna leegrijden slecht is owv de vuildeeltjes in de diesel zou vooral jaren geleden een probleem geweest zijn. Is recent veel minder het geval (volgens BMW-werknemers in mijn vriendengroep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik snap de ophef over de extra tankcapactiteit niet zo. Dit is gewoon een bedoelde feature, noemden ze vroeger de reservetank. Niet dat er een extra tankje inzit oid, maar het is gewoon om te voorkomen dat je aan de kant van de weg komt te staan. Zo werkt de menselijke psyche, als het lampje brandt ga je toch tanken.In Nederland met op elke straathoek en op de snelweg om de 40 km een tankstation is dat niet zo nodig, maar als je in Rusland, Amerika of waar dan ook woont heb je heel wat km's af te leggen voor de eerste tankmogelijkheid.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:10
Wat mij bij de al die superzuinige kleine benzinemotortjes is opgevallen is dat bij een daling van de temperatuur onder 0 die dingen ineens een stuk onzuiniger gaan rijden, Is dat omdat airco dan harder moet werken? Vind het nogal een groot verschil (Tankpas gelukkig :-) ) Van 1:18 naar +- 1:12. Dan sta je ineens best vaak bij de pomp :-)

Bij de Rapid die ik als voorloop auto heb klopt de analoge temperatuurmeter niet met de digitale versie:
Analoog: 90 strak. Digitaal...66 graden en klimmend. Hmm....Vond ik wel humor toen ik toevallig door de menu's scrolde. Ook wel eens 110 en hoger gezien terwijl analoog 90 aangaf omdat ik erop ging letten.
Of na 5 minuten rijden analoog 0, digitaal 0. Lijkt me toch dat een vloeistof altijd wel een temperatuur heeft en zeker na een 5 minuten rustig rijden :-).

Moet zeggen dat ik nog even moet wennen aan het in de hoge(re) toeren houden van die motortjes. Anders zijn ze niet vooruit te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-09 21:33
De analoge temperatuurmeter is die voor de temperatuur van de koelvloeistof. De digitale meter geeft de temperatuur van de olie aan. Dat zijn zeker twee verschillende metingen en daarom ook verschillende waarden.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:12
Die analoge is ook een gemiddelde meting enndie digitale een exacte.

Als die warm is aan 120km/h en je gaat 160 rijden zie je die ineens stijgen. Daling bij trager rijden zie je ook vrijwel meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ierlandfan schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:46:
Wat mij bij de al die superzuinige kleine benzinemotortjes is opgevallen is dat bij een daling van de temperatuur onder 0 die dingen ineens een stuk onzuiniger gaan rijden, Is dat omdat airco dan harder moet werken? Vind het nogal een groot verschil (Tankpas gelukkig :-) ) Van 1:18 naar +- 1:12. Dan sta je ineens best vaak bij de pomp :-)
De airco doet het sowieso niet onder 4 graden, dus dat zal het niet zijn :) 1:18 of 1:12 is nogal een extreem verschil trouwens....
Bij de Rapid die ik als voorloop auto heb klopt de analoge temperatuurmeter niet met de digitale versie:
Analoog: 90 strak. Digitaal...66 graden en klimmend. Hmm....Vond ik wel humor toen ik toevallig door de menu's scrolde. Ook wel eens 110 en hoger gezien terwijl analoog 90 aangaf omdat ik erop ging letten.
Of na 5 minuten rijden analoog 0, digitaal 0. Lijkt me toch dat een vloeistof altijd wel een temperatuur heeft en zeker na een 5 minuten rustig rijden :-).
Welke meters vergelijk je met elkaar? Want dit klinkt als watertemperatuur vs olietemperatuur. De watertemperatuurmeter is sowieso gedempt en staat altijd netjes op 90 graden als de boel warm is, de olietemperatuurmeter zal wel wisselen tussen de 90 en 105 graden oid. 110 is wel aardig warm trouwens. De olietemperatuur geeft trouwens -- aan onder 50 graden bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Ierlandfan schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:46:

Moet zeggen dat ik nog even moet wennen aan het in de hoge(re) toeren houden van die motortjes. Anders zijn ze niet vooruit te branden.
Als ze koud zijn lopen die motoren gewoon een stuk rijker en dus een pak minder efficient tot ze op temperatuur zijn. Dat merk je hard in je verbruik. Al helemaal als je korte ritjes doet.

De temperatuurmeter (analoge) op het dashboard geeft normaal de water temp mee, terwijl je menu's de olie weergeven. Die laatste warmt typisch iets trager op dan het water.
Overigens komt die analoge meter inderdaad niet 100% overeen met de temp die gemeten wordt door de sensor. Op zich is dat normaal, want onder normale omstandigheden kan die temperatuur wel eens schommelen rond de 90 graden. Dan wordt het fysieke metertje op het dashboard zo afgesteld dat die bij die normale schommelingen mooi op de 90 graden blijft staan. Kwestie dat de rijder niet bezorgd wordt bij de minste schommeling, maar alleen het metertje van de 90 ziet bewegen als er serieus iets mis is. Denk aan te koud (thermostaat failure) of te warm (waterpomp, fan, luchtbellen,...).
J0YR1D3R schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:35:

Welke meters vergelijk je met elkaar? Want dit klinkt als watertemperatuur vs olietemperatuur. De watertemperatuurmeter is sowieso gedempt en staat altijd netjes op 90 graden als de boel warm is, de olietemperatuurmeter zal wel wisselen tussen de 90 en 105 graden oid. 110 is wel aardig warm trouwens. De olietemperatuur geeft trouwens -- aan onder 50 graden bij mij.
110 aardig warm? :? Ik heb een 1.6TDI en die heeft al vaak de 135 graden voor de olie aangetikt. Dat is dan meestal ook wel het moment dat ik wat gas terugneem en het wat rustiger aan doe.

Ik weet niet wat de VAG specs zijn voor die motor, maar ik weet dat de PSA 1.6 diesel 125 graden continu mag hebben en 145 max peak voor minder dan 5% van de running tijd.

[ Voor 17% gewijzigd door AndRo555 op 23-03-2018 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

whackertje schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:09:
Heb bij elke VAG auto die ik al gehad heb datzelfde ervaren.
Zelfs als de range 0 is kan je nog makkelijk 100km rijden (uiteraard afhankelijk van stads- of snelwegverkeer). Had ik bij Fabia, Polo, Octavia (2x), Passat en Golf. Enkel Fabia was benzine.
Daarna had ik een Volvo en daar ben ik dus letterlijk zonder diesel mee gevallen omdat ik dezelfde marge aannam 8)7
Heb een keer of 20 moeten starten na hem bij te vullen eer dat hij weer wou werken. :X
Dat het bijna leegrijden slecht is owv de vuildeeltjes in de diesel zou vooral jaren geleden een probleem geweest zijn. Is recent veel minder het geval (volgens BMW-werknemers in mijn vriendengroep).
Leegrijden is nog slechter dan vroeger. Die vuildeeltjes worden wel tegen gehouden door de filters die er tussen zitten. Je hoge druk pompen die geen smering meer krijgen door de “vettige” diesel, is veel slechter. In oude diesels kan dit weinig kwaad, maar in de nieuwe heb je gegarandeerd brokken.
AndRo555 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:45:
[...]

Als ze koud zijn lopen die motoren gewoon een stuk rijker en dus een pak minder efficient tot ze op temperatuur zijn. Dat merk je hard in je verbruik. Al helemaal als je korte ritjes doet.

De temperatuurmeter (analoge) op het dashboard geeft normaal de water temp mee, terwijl je menu's de olie weergeven. Die laatste warmt typisch iets trager op dan het water.
Overigens komt die analoge meter inderdaad niet 100% overeen met de temp die gemeten wordt door de sensor. Op zich is dat normaal, want onder normale omstandigheden kan die temperatuur wel eens schommelen rond de 90 graden. Dan wordt het fysieke metertje op het dashboard zo afgesteld dat die bij die normale schommelingen mooi op de 90 graden blijft staan. Kwestie dat de rijder niet bezorgd wordt bij de minste schommeling, maar alleen het metertje van de 90 ziet bewegen als er serieus iets mis is. Denk aan te koud (thermostaat failure) of te warm (waterpomp, fan, luchtbellen,...).

[...]

110 aardig warm? :? Ik heb een 1.6TDI en die heeft al vaak de 135 graden voor de olie aangetikt. Dat is dan meestal ook wel het moment dat ik wat gas terugneem en het wat rustiger aan doe.

Ik weet niet wat de VAG specs zijn voor die motor, maar ik weet dat de PSA 1.6 diesel 125 graden continu mag hebben en 145 max peak voor minder dan 5% van de running tijd.
Klopt van die meter. Alles tussen de 75 graden en de 110graden ofso blijft die mooi op 90 graden staan.
Die meter geeft bij mij de exacte temp aan. Kan je met modje van tellers inschakelen. Blijft die wel niet mooi in het midden staan :D

Tussen 80 en 120 graden is normaal, tijdens regeneren kan dit soms hoger zijn. Dan tikt mijn 2.0 ook soms de 135 graden aan. Geen reden om gas terug te nemen :

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
azz_kikr schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 07:17:

Leegrijden is nog slechter dan vroeger. Die vuildeeltjes worden wel tegen gehouden door de filters die er tussen zitten. Je hoge druk pompen die geen smering meer krijgen door de “vettige” diesel, is veel slechter. In oude diesels kan dit weinig kwaad, maar in de nieuwe heb je gegarandeerd brokken.
Tnx voor de insight. Auto zou nu 5 jaar oud zijn. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
AndRo555 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:45:
[...]

135? Dat is wel echt bizar hoog :X Ik heb hem nog nooit boven de 110 gezien, ook niet bij langere tijd 160+ rijden op de autobahn. Ook in mijn Golf 6 TSI heb ik hem nog nooit boven de 105 gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Weet iemand wat het grote nut is van de mobiele hotspot bij de Amundsen? Aangezien daar geen sim in kan en Bluetooth-tethering niet werkt, kun je het alleen werkend krijgen door de auto eerst te verbinden met een hotspot op de telefoon. Je zou dan net zo goed meteen met de telefoon kunnen verbinden, lijkt me.
Het enige dat ik zo snel kan bedenken is dat het misschien wat minder batterij van de telefoon kost als meer dan 1 apparaat gekoppeld dient te worden aan de hotspot.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:48
Hyp Hyper schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:58:
Weet iemand wat het grote nut is van de mobiele hotspot bij de Amundsen? Aangezien daar geen sim in kan en Bluetooth-tethering niet werkt, kun je het alleen werkend krijgen door de auto eerst te verbinden met een hotspot op de telefoon. Je zou dan net zo goed meteen met de telefoon kunnen verbinden, lijkt me.
Het enige dat ik zo snel kan bedenken is dat het misschien wat minder batterij van de telefoon kost als meer dan 1 apparaat gekoppeld dient te worden aan de hotspot.
Voordeel is dat je Amundsen systeem dan ook een internet verbinding heeft waar je bijvoorbeeld je software mee kunt updaten. Althans, zo werkt het met m'n Columbus systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
J0YR1D3R schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:25:
[...]

135? Dat is wel echt bizar hoog :X Ik heb hem nog nooit boven de 110 gezien, ook niet bij langere tijd 160+ rijden op de autobahn. Ook in mijn Golf 6 TSI heb ik hem nog nooit boven de 105 gezien.
@J0YR1D3R is niet echt een Joyrider? ;)

Die 135 kom ik enkel tegen wanneer het echt hard gaat (Autobahn), of wanneer het stevig op en neer gaat. In dat laatste geval gebruik ik ook echt wel alles wat er in die 1.6TDI zit.

Overigens zal de typische temperaturen van de olie wel per motor verschillen. Van de performance blokken (lees Golf GTI/R) weet ik dat die ook wel rond en zelfs boven de 135 komen bij stevig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

WoBBeL schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:16:
Iemand nog een tip om mijn verstopte ruitensproeiergevalletje aan de voorkant ontstopt te krijgen? :P 'vroeger' had je gewoon een of twee gaatjes waar je met een naald in kon roeren maar nu zie ik een streepje met daarin ergens iets wat een gaatje zou moeten zijn maar ik kan niks vinden. Met lucht (compressor) is het niet gelukt helaas. Natuurlijk die aan de bestuurderskant en niet aan de passagierskant :/
Krijg een nieuwe, als ze hem ontstoppen komt het na 3 keer sproeien weer terug 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Het volgende zie ik staan in het boekje van de Rapid Spaceback onder het kopje 'Tips for economical driving':
When the engine is switched off, such as when waiting in a traffic jam, the fuel
economy is already greater after 30 - 40 s than the fuel quantity which is required
for engine re-start.

Het lijkt mij een beetje raar geformuleerd, maar ik begrijp ik hier nu uit dat het pas loont om je motor uit te schakelen als je minstens 30 tot 40 seconden stil staat? Dit omdat de brandstof nodig is om de motor te starten gelijk staat aan het idle gebruik gedurende die 30 to 40 seconden? Dan is toch dat hele start/stop systeem een wassen neus?

Mocht je je afvragen waarom een Tweaker überhaupt een handleiding leest, ik heb de auto (nog) niet maar ik wilde weten of de dashboardverlichting dimbaar is. :+

Edit: minstens 30 tot 40 seconden natuurlijk ipv na...

[ Voor 5% gewijzigd door -MD- op 26-03-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:08
-MD- schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:31:
Het volgende zie ik staan in het boekje van de Rapid Spaceback onder het kopje 'Tips for economical driving':
When the engine is switched off, such as when waiting in a traffic jam, the fuel
economy is already greater after 30 - 40 s than the fuel quantity which is required
for engine re-start.

Het lijkt mij een beetje raar geformuleerd, maar ik begrijp ik hier nu uit dat het pas loont om je motor uit te schakelen na 30 tot 40 seconden? Dit omdat de brandstof nodig is om de motor te starten gelijk staat aan het idle gebruik gedurende die 30 to 40 seconden? Dan is toch dat hele start/stop systeem een wassen neus?

Mocht je je afvragen waarom een Tweaker überhaupt een handleiding leest, ik heb de auto (nog) niet maar ik wilde weten of de dashboardverlichting dimbaar is. :+
Ik ken die cijfers nog wel van vroeger (zonder start stop enzo). De richtlijn was inderdaad: langer dan 30 seconden, motor uit. Korter dan 30 seconden, motor aan laten.

Ik vermoed dat in the end start-stop zuiniger is doordat het echt als stoplicht-iets bedoeld is. Niet voor de file (in de file zet ik het ook altijd uit). Mijn oude Honda had een automatische regeling daarvoor. Als je 3 keer start/stop niet harder was gegaan dan 30 (of zoiets) schakelde hij het systeem uit totdat je weer een keer harder had gereden.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:22

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

-MD- schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:31:
for engine re-start.

Het lijkt mij een beetje raar geformuleerd, maar ik begrijp ik hier nu uit dat het pas loont om je motor uit te schakelen na 30 tot 40 seconden? Dit omdat de brandstof nodig is om de motor te starten gelijk staat aan het idle gebruik gedurende die 30 to 40 seconden? Dan is toch dat hele start/stop systeem een wassen neus?

Ik zou wat aan mijn Engels doen als ik jou was. Als je de motor dertig tot veertig seconden afzet, bespaar je al meer brandstof dan het herstarten kost, dus zo snel mogelijk uitschakelen in situaties die zich daartoe lenen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
@Freee!! Misschien ook wat aan mijn Nederlands want dat bedoelde ik eigenlijk ook maar verkeerd geschreven...

Mijn punt dus: 30-40 seconden is lang. Lijkt mij dat het vaak dus juist meer brandstof kost... Meestal sta ik toch echt niet langer dan die 30-40 seconden stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:22

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

-MD- schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:43:
@Freee!! Misschien ook wat aan mijn Nederlands want dat bedoelde ik eigenlijk ook maar verkeerd geschreven...
Kan gebeuren.
Mijn punt dus: 30-40 seconden is lang. Lijkt mij dat het vaak dus juist meer brandstof kost... Meestal sta ik toch echt niet langer dan die 30-40 seconden stil...
30 Seconden is helemaal niet zo lang, één keer goed je adem inhouden en je bent al 30 seconden verder. Maar het zou wel helpen als we hier bij de verkeerslichten konden zien hoelang het rode licht nog rood blijft (recentelijk nog weer in het buitenland gezien), dat is vaak wel 40 tot 50 seconden en soms nog langer.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
@Freee!! Jou natuurlijk niet. ;)

Maar ik zal het eens gaan timen, m'n gevoel kan er wel eens naast zitten natuurlijk. Meestal zit ik dan net even door de nieuws app te scrollen ofzo (krijg je als je in de stad soms van verkeerslicht naar verkeerslicht gaat)....

Overigens moet ik zeggen dat ik het an sich ook wel prettig vind als de motor uit is als ik stil sta. Maar daarentegen is start/stop met een schakelbak weer prettiger dan met een automaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
-MD- schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:01:
@Freee!! Jou natuurlijk niet. ;)

Maar ik zal het eens gaan timen, m'n gevoel kan er wel eens naast zitten natuurlijk. Meestal zit ik dan net even door de nieuws app te scrollen ofzo (krijg je als je in de stad soms van verkeerslicht naar verkeerslicht gaat)....

Overigens moet ik zeggen dat ik het an sich ook wel prettig vind als de motor uit is als ik stil sta. Maar daarentegen is start/stop met een schakelbak weer prettiger dan met een automaat...
Verkeerslichten staan vaak langer op rood. Die ik meemaak tenminste wel en in combinatie met langzaam optrekkend verkeer haal ik zeker 1-2 minuten stilstaan. Maar timen is een goed idee.

Ik vond het bij een automaat juist fijner omdat ie daarbij vanzelf in stop gaat. (tenminste de automaat die ik heb meegemaakt bij een Honda). Hoogstens lastig als ie nét uitgaat als je weer op moet trekken; in dat geval is het bij schakel handiger dat je zelf kunt kiezen wanneer je in stopmodus gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 18:14
Mijn ervaring met de VAG start/stop icm een automaat is dat je het uitschakelen en het inschakelen kan timen met je remdruk. Als je "weet" dat je bijna groen krijgt, laat ik de rem iets opkomen, zodat deze de motor alvast weer start.
Als je aan komt rijden, net stil zou komen te staan (en dan het Start/Stop systeem intreedt en je dat wilt voorkomen) druk ik mijn rem net zover in dat ik stil sta, maar het Start/Stop systeem net niet intreedt.

Het lukt me nog niet altijd (vooral het voorkomen van uitschakelen gaat soms wel eens mis) maar voor het verkeerslicht (eerste /tweede wachtende) laat ik hem altijd net iets opkomen, zodat ik vlot weg kan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
@Heinemancp Is het niet zo dat je koppeling dan blijft slippen omdat de auto dan 'denkt' dat jij langzaam wilt rijden en niet helemaal stil wilt komen te staan? Zonder start/stop merk je ook dat als je langzaam je voet van de rem afhaalt, er een omslagpunt is dat je motor iets meer toeren begint te maken en je voelt dat de wagen 'begint te trekken'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 06:59

Priet

To boldly do what no one has..

Wat zijn bekende/beruchte problemen bij een Skoda Octavia 1.4TSI DSG uit 2014 met 94k km op de teller? Moet ik nog ergens specifiek op letten bij aankoop van een dergelijke occasion?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Heinemancp schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:44:
Mijn ervaring met de VAG start/stop icm een automaat is dat je het uitschakelen en het inschakelen kan timen met je remdruk. Als je "weet" dat je bijna groen krijgt, laat ik de rem iets opkomen, zodat deze de motor alvast weer start.
Als je aan komt rijden, net stil zou komen te staan (en dan het Start/Stop systeem intreedt en je dat wilt voorkomen) druk ik mijn rem net zover in dat ik stil sta, maar het Start/Stop systeem net niet intreedt.

Het lukt me nog niet altijd (vooral het voorkomen van uitschakelen gaat soms wel eens mis) maar voor het verkeerslicht (eerste /tweede wachtende) laat ik hem altijd net iets opkomen, zodat ik vlot weg kan rijden.
Ja dat systeem werkt mooi he :)
Ik ben er ook continu mee aan het spelen. Echt een fijne feature, maar ik vraag me af hoeveel mensen doorhebben dat het erin zit. Met name even het 'dieper' indrukken om het te triggeren is fijn.

Wat ie ook doet (mits ACC) is zodra de auto voor je beweegt al starten (ongeacht of je je voet al beweegt). Mocht je zitten te slapen dan krijg je alsnog een hint: 'hee rij eens door'. Ik kan nu gewoon bij de stoplichten een beetje om me heen kijken en ik merk vanzelf wel als het gaat rijden :P
Priet schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:19:
Wat zijn bekende/beruchte problemen bij een Skoda Octavia 1.4TSI DSG uit 2014 met 94k km op de teller? Moet ik nog ergens specifiek op letten bij aankoop van een dergelijke occasion?
Hmja, het is een dooddoener.. maar de DSG dus. De versie die ik nu heb (gloednieuw eind 2017) vertoont nog steeds problemen. Persoonlijk zou ik hem laten uitlezen om te kijken hoe ver de koppelingen versleten zijn omdat dit een enorme kostenpost kan worden. Er zijn zat DSG's die geen problemen hebben, maar ook heel veel die met 40.000 tot 60.000 kilometer aan hun eerste koppelingset toe zijn.

Ik weet niet hoe het precies zat met de 1.4tsi en distributie. Ben ik inmiddels weer vergeten, maar als je daar op googled vind je vanzelf wel welke jaartallen adar nog risicovol waren en hoe je kan herkennen of de ketting al vervangen is.

[ Voor 26% gewijzigd door Korvaag op 26-03-2018 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is dat start/stop er met VCDS niet gewoon uit te slopen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 19-09 10:12
The Eagle schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:34:
Is dat start/stop er met VCDS niet gewoon uit te slopen?
ja, alleen volledig uit.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 19:17
Afgelopen vrijdag kon ik eindelijk mijn nieuwe leaseauto de Skoda SuperB combi style business 1.6TDI DSG (diesel) ophalen bij Broekhuis en meld ik mij daarmee in dit topic om ervaringen te delen :) Hiervoor altijd Skoda fabia combi gereden en daarnaast hebben we thuis nog een citigo staan. Hiervoor eigenlijk nooit in dit topic gezeten maar nu met de nieuwe zaken als lane assist / traffic jam assist deel ik graag ervaringen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kP2DCXoJusNXWuyXU8H3LpVq/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nKqxzosRnjVdqA9mRzHcElWV/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JGRoQQrGQq0Ss08lYwCeltlU/full.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door lubbertkramer op 27-03-2018 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:48
@lubbertkramer Hey, die dealer ken ik... :9 Bij jou hadden ze flink wat meer ruimte gemaakt dan bij mij haha. Maar mooie bak! Die velgen staan 'm erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Geslaagd uiterlijk ! Erg mooi :) Veel rijplezier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priet

Priet

Korvaag schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:14:

[...]

Hmja, het is een dooddoener.. maar de DSG dus. De versie die ik nu heb (gloednieuw eind 2017) vertoont nog steeds problemen. Persoonlijk zou ik hem laten uitlezen om te kijken hoe ver de koppelingen versleten zijn omdat dit een enorme kostenpost kan worden. Er zijn zat DSG's die geen problemen hebben, maar ook heel veel die met 40.000 tot 60.000 kilometer aan hun eerste koppelingset toe zijn.

Ik weet niet hoe het precies zat met de 1.4tsi en distributie. Ben ik inmiddels weer vergeten, maar als je daar op googled vind je vanzelf wel welke jaartallen adar nog risicovol waren en hoe je kan herkennen of de ketting al vervangen is.
Deze is van 01/2014. Een aankoopkeuring is natuurlijk slim :)

Is die 100k tegenwoordig nog steeds zo'n 'magische' grens? Of loop je eigenlijk hetzelfde risico met een auto van 120k of 150k? Uiteindelijk ga ik zelf toch die grens wel over, dus het onderhoud moet ik toch wel ondergaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Priet schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:56:
[...]

Deze is van 01/2014. Een aankoopkeuring is natuurlijk slim :)

Is die 100k tegenwoordig nog steeds zo'n 'magische' grens? Of loop je eigenlijk hetzelfde risico met een auto van 120k of 150k? Uiteindelijk ga ik zelf toch die grens wel over, dus het onderhoud moet ik toch wel ondergaan :?
Het punt is dat als je DSG eenmaal koppelingen eet, hij dat blijft doen (ook met nieuwe sets). Komt door de software icm de mechatronic. Je wilt dus voorkomen dat je een auto koopt die koppeling-eter is. Software van TVS kan daar wel wat tegen doen, maar kost ook weer geld en je kan garantie dan meestal vergeten.

Persoonlijk (maarja, denk daar vooral zelf over na) zou ik geen auto kopen die binnen de zeg 80.000 zijn eerste set heeft versleten. Je weet dan namelijk bijna zeker dat de volgende set er ook weer aangaat binnen die tijd. Mocht bij het uitlezen blijken dat de koppeling wel een stuk versleten is, maar het de eerste is en de verwachting is dat ie nog 20.000 meegaat dan heb je een ander verhaal. Je moet dan wel rekening houden met vervanging aankomende tijd, maar je weet dan dat de nieuwe set zeer waarschijnlijk weer zo'n kilometrage meegaat.

Dus kijk naar wat het verwachte onderhoud aan de DSG gaat zijn en neem dat mee in je kostenplaatje.

Om je even een idee te geven hoe idioot het kan wisselen. Ik ken mensen die met 40.000 een nieuwe koppeling nodig haddden, met 80.000 dus weer etc, maar ook mensen die 140.000 km rijden zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Is ook gewoon deels afhankelijk van de gebruiker. Rij jij graag 2km/u in de file, maar constant dan slijten je koppelingen sneller dan dat je stilstaat of 10+km/u rijdt. Zelfde met het gebruiken van de rem om de snelheid te controleren bij lage snelheden. Launch control is ook zo een factor.
Is uiteindelijk vergelijkbaar met een manuele bak met koppeling. Mits je een beetje deftig kan rijden gaan die dingen 400k km mee.

Er zijn vele mensen met DSG die 350k+ km rijden zonder problemen. Daar hoor je helemaal niets van itt de falende bakken.

Een magische grens is er niet, die bestaat enkel in de gedachten van mensen. Genoeg leasetoko's die je tot 220 a 240k km laten rijden voor je de auto terug moet geven.
Hou gewoon rekening dat hoe hoger de km stand is, hoe meer geld je opzij moeten zetten voor potentiële reparaties.

1.4TSI uit 2014 is overigens een probleemloos blok.

[ Voor 3% gewijzigd door AndRo555 op 27-03-2018 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
marti28 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:18:
@lubbertkramer Hey, die dealer ken ik... :9 Bij jou hadden ze flink wat meer ruimte gemaakt dan bij mij haha. Maar mooie bak! Die velgen staan 'm erg goed.
Thanks! Haha Broekhuis Emmen was het, maar jouw auto stond bij het afhalen klem gezet dus het eruit rijden was een avontuur?
Korvaag schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:52:
Geslaagd uiterlijk ! Erg mooi :) Veel rijplezier.
Thanks, eerste 500km zijn met veel plezier gemaakt op naar de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
AndRo555 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:49:
Is ook gewoon deels afhankelijk van de gebruiker. Rij jij graag 2km/u in de file, maar constant dan slijten je koppelingen sneller dan dat je stilstaat of 10+km/u rijdt. Zelfde met het gebruiken van de rem om de snelheid te controleren bij lage snelheden.
Wat kan een gebruiker er aan doen dat de bak zelf al naar 2 schakelt (en dus met slip rijdt) wanneer je langzaam in de file rijdt? Ik zou het graag anders zien soms maar heb daar geen invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
J0YR1D3R schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:51:
[...]

Wat kan een gebruiker er aan doen dat de bak zelf al naar 2 schakelt (en dus met slip rijdt) wanneer je langzaam in de file rijdt? Ik zou het graag anders zien soms maar heb daar geen invloed op.
Daar heb je inderdaad geen invloed op. Wel op de personen die de start stop omzeilen door de rem een klein beetje ingedrukt houden en zo de koppeling laten slippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
lubbertkramer schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:16:
Afgelopen vrijdag kon ik eindelijk mijn nieuwe leaseauto de Skoda SuperB combi style business 1.6TDI DSG (diesel) ophalen bij Broekhuis en meld ik mij daarmee in dit topic om ervaringen te delen :) Hiervoor altijd Skoda fabia combi gereden en daarnaast hebben we thuis nog een citigo staan. Hiervoor eigenlijk nooit in dit topic gezeten maar nu met de nieuwe zaken als lane assist / traffic jam assist deel ik graag ervaringen

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Prima auto en mooie velgen inderdaad. Met deze opties gaat deze richting de 40K gok ik?

Hoe bevalt de 1.6TDI, is de Suberb niet aan de zware kant voor de relatief lichte diesel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
GoeiedagEem schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:28:
[...]

Prima auto en mooie velgen inderdaad. Met deze opties gaat deze richting de 40K gok ik?

Hoe bevalt de 1.6TDI, is de Suberb niet aan de zware kant voor de relatief lichte diesel?
44,5 (volgens rdw fiscale waarde) mede door de actie combi voor de prijs van een hatchback :) Bevalt tot nu toe goed, moet donderdag naar Belgie voor werk dus dan even goed alles doortesten. Hij trapt lekker door, staat standaard in de normale modus maar bij intrappen schiet hij vooruit. Kan vanaf het stuur met de pedals zelf terugschakelen voor wat extra power maar nog niet nodig gehad. Zal morgen eens in de sportmodus naar kantoor rijden en kijken wat het verschil gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 18:37:
[...]

Daar heb je inderdaad geen invloed op. Wel op de personen die de start stop omzeilen door de rem een klein beetje ingedrukt houden en zo de koppeling laten slippen.
Ja eens, maar of hij daar echt veel slechter van wordt ivm het slippen in bijv. de tweede versnelling vraag ik me af... Stop/start staat hier overigens permanent uit, werd er nogal nerveus van in de file en bij rotondes is het ook behoorlijk irritant. Vind het vele malen rustiger rijden.
lubbertkramer schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:32:
[...]
Zal morgen eens in de sportmodus naar kantoor rijden en kijken wat het verschil gaat zijn.
Meer toeren, meer herrie, niet vanzelfsprekend meer snelheid :P Ik rij met dezelfde motor in een Octavia nooit in de S-stand van de bak, enkel op afritten die ook nog eens naar beneden lopen zodat hij meer op de motor remt. Verder maakt hij in S veel te veel toeren om prettig te rijden bij normaal gebruik.
AndRo555 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:57:
[...]

@J0YR1D3R is niet echt een Joyrider? ;)

Die 135 kom ik enkel tegen wanneer het echt hard gaat (Autobahn), of wanneer het stevig op en neer gaat. In dat laatste geval gebruik ik ook echt wel alles wat er in die 1.6TDI zit.
Toevallig dit weekend geprobeerd, paar stukken 190+ gereden maar ik kom niet boven 112 graden uit hoor en bij gas los daalt hij vrij snel weer naar de 100 toe. Die 135 is echt wel extreem hoog :P

[ Voor 20% gewijzigd door J0YR1D3R op 27-03-2018 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
jongetje schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 18:37:
[...]

Hoe kom je daar bij? Het is gewoon een documented feature:
'No automatic engine shut-down takes place when a vehicle with automated transmission is moving at low speed and remains stationary after pressing the brake pedal lightly. Automatic engine shut-down takes place if you press the brake pedal down with more force'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Ik vind dat wel prettig werken: in fileverkeer gewoon de rem niet te diep intrappen en de start/stop doet het niet. Zodra je de rem iets dieper intrapt (bij een stoplicht bijvoorbeeld), dan slaat de motor wel uit.

Over de S stand in de TDI: dat heeft inderdaad geen enkele zin: veel lawaai en weinig meer snelheid. Deze functie werkt voor benzines misschien beter.

Edit: en dat flipperen heeft ook weinig zin aangezien de bak er ook nog een eigen mening op nahoudt: hij schakelt wel zelf terug als je het zelf niet op tijd doet. Als je dan zelf ook nog een keer schakelt heb je wederom veel lawaai en soms zelfs horten en stoten omdat ie in een te lage versnelling staat.

[ Voor 29% gewijzigd door GoeiedagEem op 27-03-2018 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De rem in fileverkeer niet te diep intrappen is evhter latsig. eker in NL verkeer waar er om de haverklap iemand tussenschiet, en de afstand tussen twee auto's meestal gewoon noodzaakt tot iets meer dan een beetje remmen. Accordeon effect zeg maar.
Dan kun je denken ik dokker dustig door...maar dan heb je er dus zo weer eentje tussen zitten. En slaat dat ding weer af.

Dat mag in Duitsland misschien werken, het verkeer is hier gewoon anders. Zelfde met ACC. Kortste tussenruimte die je in kunt stellen is weliswaar veilig maar hier in NL schiet er in no time iemand tussen. Zal in DLD anders zijn vermoed ik. Maar daar gaan ze ook gewoon aan de kant als je een keer knippert, ipv een middelvinger te geven oid.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
@GoeiedagEem : Bij de 1.0 benzine werkt het wat beter ja. De bak schakelt namelijk net voor de 2000 toeren en daar krijgt de 1.0 benzine juist z'n maximale trekkracht. Bij de S-stand hoef je daarom wat minder het met gaspedaal te spelen om de acceleratie acceptabel te houden (in de D stand moet je het gas best wel aardig intrappen om te zorgen dat de bak in toeren klimt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

AndRo555 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:49:
[...]
Hou gewoon rekening dat hoe hoger de km stand is, hoe meer geld je opzij moeten zetten voor potentiële reparaties.

1.4TSI uit 2014 is overigens een probleemloos blok.
Dank :) Ik rij veel binnen de bebouwde kom, dus de koppeling zal het vast zwaar te verduren hebben...
J0YR1D3R schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:51:
[...]

Ik heb dat vaker gelezen, en het is me tijdens een proefrit ook opgevallen: de 1e versnelling wordt niet gebruikt :o Wat is daar de logica van? Dat doe je in een handbak toch ook niet?
The Eagle schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:29:
Dat mag in Duitsland misschien werken, het verkeer is hier gewoon anders. Zelfde met ACC. Kortste tussenruimte die je in kunt stellen is weliswaar veilig maar hier in NL schiet er in no time iemand tussen. Zal in DLD anders zijn vermoed ik. Maar daar gaan ze ook gewoon aan de kant als je een keer knippert, ipv een middelvinger te geven oid.
Over de ACC lees ik gemengde reacties: de een zweert erbij, de ander vindt het (mede om bovengenoemde reden) vrij irritant wegens de verplichte grote tussenruimte. Is het 'adaptive' gedeelte van de CC uit te zetten zodat het werkt als een reguliere CC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
The Eagle schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:29:
De rem in fileverkeer niet te diep intrappen is evhter latsig. eker in NL verkeer waar er om de haverklap iemand tussenschiet, en de afstand tussen twee auto's meestal gewoon noodzaakt tot iets meer dan een beetje remmen. Accordeon effect zeg maar.
Dan kun je denken ik dokker dustig door...maar dan heb je er dus zo weer eentje tussen zitten. En slaat dat ding weer af.
In file rijden werkt start/stop alleen maar als je bijna helemaal stil staat, dus beneden de 5 km/u. Dus dat harde remmen kun je prima doen in bovenstaand scenario, zonder dat de auto afslaat.

Echter als je bijvoorbeeld op een uitvoegstrook staat te wachten om een rotonde op te rijden, dan kan het irritant zijn als de start/stop ingrijpt als je een gaatje ziet verschijnen op de rotonde. In die situaties doe ik de rem maar heel licht beroeren zodat de motor niet afslaat en je er snel tussen kunt als die kans er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:56:
Die analoge is ook een gemiddelde meting enndie digitale een exacte.

Als die warm is aan 120km/h en je gaat 160 rijden zie je die ineens stijgen. Daling bij trager rijden zie je ook vrijwel meteen.
Analoge meters zijn gewoon direct, sensor zit in het koelwater geschroefd. Dat ze er geen duidelijke verdeling opzetten is de auto fabrikant zn schuld niet die van de sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Die "analoge" meter is gewoon een wijzertje wat aangestuurd wordt door de ECU. Daar zit in c geen analoge informatie meer in. De sensor wordt uitgelezen door de ECU (of andere controller die op zijn beurt weer aan de ECU hangt).

(woorden zijn niet echt trouw aan hun betekenis gekozen, maar voor het gros van de mensen is een wijzer klokje "analoog")
Priet schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:36:
[...]

Dank :) Ik rij veel binnen de bebouwde kom, dus de koppeling zal het vast zwaar te verduren hebben...
Die bakken zijn er wel op berekend. Sommigen falen en daar hoor je verhalen van. Maar miljoenen doen het gewoon zonder problemen. Andere merken met veel minder automaten hoor je minder van, wat erg logisch is.

Ik zou me er geen zorgen over maken. :)
J0YR1D3R schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:54:

Toevallig dit weekend geprobeerd, paar stukken 190+ gereden maar ik kom niet boven 112 graden uit hoor en bij gas los daalt hij vrij snel weer naar de 100 toe. Die 135 is echt wel extreem hoog :P
Het is nu ook niet bepaald erg warm buiten, hoge temperaturen ga je dan niet halen. Als de auto richting die 135 graden gaat in de bergen, dan is de uitlaatgas temp ook aardig hoog bij de 1.6TDI. Die zit dan vaak tussen de 750 en de 800 graden. Ik heb ook de indruk dat die iets begint in te houden als die tegen de 800 aanloopt.
Ondertussen al over de 250.000km dus er gaat toch iets goed.

[ Voor 84% gewijzigd door AndRo555 op 27-03-2018 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
edit: dubbel

[ Voor 95% gewijzigd door AndRo555 op 27-03-2018 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
sugarlee89 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:00:
[...]

Analoge meters zijn gewoon direct, sensor zit in het koelwater geschroefd. Dat ze er geen duidelijke verdeling opzetten is de auto fabrikant zn schuld niet die van de sensor.
De analoge meter is rete digitaal, net zoals de rpm en km/h meter.

De watertemp meter is een gedempte meter. Eigenlijk is alles tot 115-120°C normaal maar veel mensen zouden al paniekeren dan. Daarom laten ze die strak op 90°C staan totdat het goed mis gaat.
De olietemp meter geeft de waarde gewoon door.

Als je beide hebt doe de test eens, rijd 110 km/h en geef dan gas tot 140km/h ofzo, je ziet ded olietemp onmiddelijk hoger gaan, watertemp blijft strak op 90°C staan.

Ik heb trouwens geen "analoge" meters meer (ook geen skoda), heb het all info display :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 16:18

bonyuri

Investigator!

Priet schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:36:
[...]
Is het 'adaptive' gedeelte van de CC uit te zetten zodat het werkt als een reguliere CC?
Neen

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Als je met DSG stilstaat in D met de voet op de rem, dan ontkoppelt die toch? Heb je toch geen slijtage?
Als ik al eens in een aanschuivende file sta, dan zet ik die manueel vast in 1ste en probeer mij te laten bollen.

Maar voet op de rem bij rood licht doe ik wel, zet die niet in N of P ofzo. Autohold zou namelijk hetzelfde doen, maar dat staat uit ivm het schokje als je vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Engineer Stewie schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:26:
Als je met DSG stilstaat in D met de voet op de rem, dan ontkoppelt die toch? Heb je toch geen slijtage?
Als ik al eens in een aanschuivende file sta, dan zet ik die manueel vast in 1ste en probeer mij te laten bollen.

Maar voet op de rem bij rood licht doe ik wel, zet die niet in N of P ofzo. Autohold zou namelijk hetzelfde doen, maar dat staat uit ivm het schokje als je vertrekt.
Nee alleen in efficiency ontkoppelt ie dacht ik. Bij gas los ontkoppelt ie het in iedergeval wel.

Dat schokje is weg te krijgen of kan minder. Ff je autohold setting op "early" zetten ipv normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:51

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Rainesh schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:37:
[...]

Nee alleen in efficiency ontkoppelt ie dacht ik. Bij gas los ontkoppelt ie het in iedergeval wel.
Bij gas los ontkoppelt hij? Hoe kan het brandstofverbruik bij uitrollen dan 0,0 zijn? De kinetische energie houdt bij uitrollen de aandrijflijn toch draaiende (== geen brandstofverbruik).
Dat schokje is weg te krijgen of kan minder. Ff je autohold setting op "early" zetten ipv normaal
Je hebt dit bij mij toegepast maar ik gebruik net als @Engineer Stewie de AutoHold functie niet juist vanwege dat irritante schokje bij wegrijden. Zonde omdat de rest van de aandrijflijn zo relaxed functioneert 8)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
MisteRMeesteR schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:12:
[...]

Bij gas los ontkoppelt hij? Hoe kan het brandstofverbruik bij uitrollen dan 0,0 zijn? De kinetische energie houdt bij uitrollen de aandrijflijn toch draaiende (== geen brandstofverbruik).

[...]

Je hebt dit bij mij toegepast maar ik gebruik net als @Engineer Stewie de AutoHold functie niet juist vanwege dat irritante schokje bij wegrijden. Zonde omdat de rest van de aandrijflijn zo relaxed functioneert 8)
Als ik bij mij in efficiency rij en gas los laat dan zie je mijn toeren naar stationair gaan. Dus ontkoppelt ie de versnellingsbak, bij gas geven voel ik de bak weer en komt ie weer op toeren. Coasting heet dat dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Rainesh schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:14:
[...]

Als ik bij mij in efficiency rij en gas los laat dan zie je mijn toeren naar stationair gaan. Dus ontkoppelt ie de versnellingsbak, bij gas geven voel ik de bak weer en komt ie weer op toeren. Coasting heet dat dacht ik
Ok, als ik gas los laat blijft hij in D($insert_gear) en zakt het brandstofverbruik naar 0,0, ik heb geen coasting functie op mijn B8. Die van mij werkt nog op de ouderwetse manier van uitrollen/coasten. ;)

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:05
En ik mag me ook in het topic melden, eveneens vrijdag mijn nieuwe lease auto mogen ophalen.

Skoda SuperB Style Business 1.6TDI inclusief het tech pakket. Pas 500km gereden welke heel erg fijn en ontspannen waren (in tegenstelling tot de Clio voorloop auto).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mFFfYwwZobsj2lnWHehK86BK/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
robin84 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:42:
En ik mag me ook in het topic melden, eveneens vrijdag mijn nieuwe lease auto mogen ophalen.

Skoda SuperB Style Business 1.6TDI inclusief het tech pakket. Pas 500km gereden welke heel erg fijn en ontspannen waren (in tegenstelling tot de Clio voorloop auto).

[afbeelding]
Ook een mooie kleur wit, mooi om te zien als ie blinkt! Afgelopen weekend (zaterdag vooral) was het al even lekker om het panoramadak te openen (al moest het ook even omdat ik mijne ook vrijdag opgehaald had) al had ik wel de stoelverwarming erbij aangezet haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
lubbertkramer schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:47:
[...]

Ook een mooie kleur wit, mooi om te zien als ie blinkt! Afgelopen weekend (zaterdag vooral) was het al even lekker om het panoramadak te openen (al moest het ook even omdat ik mijne ook vrijdag opgehaald had) al had ik wel de stoelverwarming erbij aangezet haha :)
Dat kleurtje heb ik ook op m'n Superb. Schijnt soort parel-effect te zijn, maar dat is een stuk minder dan mijn knalrode Mazda 3 hiervoor. Wel een mooie glans in de zon, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Rainesh schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:14:

Heb geen efficiëntie stand omdat ik geen drive select mode heb.

Bij gas los ontkoppelt de bak bij mij niet, afremmen is er evenwel niet bij door de lage toeren. Daarvoor moet je manueel schakelen of "S"-stand gebruiken.

Ik had het over stilstaan in "D" aan bv de verkeerslichten, dan ontkoppelt hij toch duidelijk en heb je geen slijtage aan de koppelingsplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Engineer Stewie schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:09:
[...]
Ik had het over stilstaan in "D" aan bv de verkeerslichten, dan ontkoppelt hij toch duidelijk en heb je geen slijtage aan de koppelingsplaat?
Klopt, als je de rem gewoon normaal indrukt dan zie je de toeren ook zakken. Als je de rem een klein beetje indrukt zie je de toeren iets omhoog gaan en gaat ie slippen. Dit kun je gebruiken op een helling, al zit er volgens mij (iig bij mij op de Octavia) standaard Hill Hold Control op die de rem even vasthoud op een helling zodat je niet hoeft te slippen/spelen met de rem.

Ik zet start/stop ook altijd direct uit. Vind het een vervelende functie, maar zorgt voor lagere uitstoot bij testen (dus lagere uitstoot/BPM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
jongetje schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:23:
[...]

Klopt, als je de rem gewoon normaal indrukt dan zie je de toeren ook zakken. Als je de rem een klein beetje indrukt zie je de toeren iets omhoog gaan en gaat ie slippen.
Dan zou ik maar naar de garage gaan, want dat hoort ie volgens mij niet te doen. Pas bij rem los pakt de bak op. Kan zijn dat ze het gedrag tussen de series hebben aangepast natuurlijk, maar mijn 2017 bak doet dat dus absoluut niet. Hij gaat pas rollen/koppelen/stijgen in toeren als ik de rem los heb.

Edit: geen idee welke softwareversie ik in de bak heb trouwens, maar het gedrag bij mij komt iig overeen met de handleiding. Wellicht dat het ook te maken heeft met het al dan niet hebben van hill-hold.

Net nog even geprobeerd. Het is niet mogelijk om de auto met verhoogd toerental op z'n plaats te houden met de rem. Als je de rem tergend langzaam loslaat tot het moment dat het toerental stijgt, beweegt de auto een fractie van een seconde daarna direct. Je kan hem niet met remdruk op z'n plaats houden. Doe je dat wel, dan zakt het toerental direct en ontkoppelt ie.

[ Voor 33% gewijzigd door Korvaag op 28-03-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zijn hier toevallig mensen die ervaringen hebben met de Karoq met de 1.0?
Ik heb voor mezelf de nr. 1 op m'n lijst afgestreept omdat ik hem toch niet mooi vind (Ateca) en deze staat op 2.
Ik ga nog proefritten maken, maar in een ritje kom je niet achter alles.
(voorkeur gaat uit naar de 1.5 DSG Style Business, maar met de 1.0 kan ik nog wat extra leuke opties aanklikken)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 18:43
Mwah, ik heb er geen ervaring mee maar ik kan mij voorstellen dat de 1.0 voor de Karoq net wat underpowered is. Ik rij de 1.0 in mijn Octavia en dat is gewoon precies goed, maar de Karoq is natuurlijk wat forser en zwaarder wellicht, dus dan hou je niet veel over. Wat rij je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

A3 1.2.
Kom niet te kort, maar heb ook niet echt wat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Mad-Matt schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:02:
Zijn hier toevallig mensen die ervaringen hebben met de Karoq met de 1.0?
Ik heb voor mezelf de nr. 1 op m'n lijst afgestreept omdat ik hem toch niet mooi vind (Ateca) en deze staat op 2.
Ik ga nog proefritten maken, maar in een ritje kom je niet achter alles.
(voorkeur gaat uit naar de 1.5 DSG Style Business, maar met de 1.0 kan ik nog wat extra leuke opties aanklikken)
Mad-Matt schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:56:
A3 1.2.
Kom niet te kort, maar heb ook niet echt wat over.
De Karoq lijkt mij zwaarder dan de A3 waardoor je met de 1.0 dus zeker tekort zal komen. Waarom naar de Karoq aan het kijken is misschien een vraag als deze auto zoals het lijkt eerder aan je leaselimiet komt (kaal) waardoor je minder opties kunt selecteren en je hiervoor een A3 reed, is dan de octavia geen goede optie? Of wat mis je op de Karoq Style business 1.5 wat je extra wilt hebben op de 1.0, is dit een must of een should zogezegd? Just thinking with you :)

[ Voor 41% gewijzigd door lubbertkramer op 28-03-2018 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

lubbertkramer schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:11:
[...]

[...]

De Karoq lijkt mij zwaarder dan de A3 waardoor je met de 1.0 dus zeker tekort zal komen. Waarom naar de Karoq aan het kijken is misschien een vraag als deze auto zoals het lijkt eerder aan je leaselimiet komt (kaal) waardoor je minder opties kunt selecteren en je hiervoor een A3 reed, is dan de octavia geen goede optie? Of wat mis je op de Karoq Style business 1.5 wat je extra wilt hebben op de 1.0, is dit een must of een should zogezegd? Just thinking with you :)
Kaal is hij niet, betreft de Style Business 1.5 DSG (voorkeur in rood). Zit aardig vol met opties, maar mist bv. adaptive cruisecontrol en virtual cockpit (wat er wel aankomt, maar nu nog niet te selecteren is)
Meer stomme luxe opties die ik niet ga missen

Bij de Octavia kan ongeveer alles aangeklikt worden met de 1.5 dsg. Maar ik hoorde dat er volgend jaar een nieuw model komt en dan rij je na een jaar alweer in een oude auto, toch zonde.

[ Voor 12% gewijzigd door Mad-Matt op 28-03-2018 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Mad-Matt schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:16:
[...]

Kaal is hij niet, betreft de Style Business 1.5 DSG (voorkeur in rood). Zit aardig vol met opties, maar mist bv. adaptive cruisecontrol en virtual cockpit (wat er wel aankomt, maar nu nog niet te selecteren is)
Met kaal doelde ik ook meer op wat je zou missen. Hier de Superb style business maar ook extra lopen aanvinken ondanks dat hij standaard goed uitgerust is. Maar ACC is wel een mooie om te hebben inderdaad

Edit:
Is het zonde als je gewoon een goede auto hebt met alles erop wat je wilt, zelf zie je de buitenkant niet als je erin zit maar je mist wellicht wel het gemak tijdens het rijden als je dan de Karoq neemt wat je weer meer uitgerust op je bestemming laat komen (acc = ideaal, kan niet begrijpen dat ik hiervoor zonder kon 8)7 ) Twee jaar na het nieuwe model kun je weer een nieuwe auto uitzoeken (of als je eerder van baan wisselt) :9

Edit 2:
Zelfde verhaal hier hoor, superb zou ook een remake krijgen (volgend jaar) maar dat zie ik dan wel weer. Anders proberen de auto te slijten aan een (nieuwe)collega en zelf een nieuwe uitzoeken :P

[ Voor 40% gewijzigd door lubbertkramer op 26-04-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Haha, true. Rij nu ook zonder ACC en mis het niet echt. Volgens mij is dit samen met lane-assist echt iets wat je mist als je het eenmaal gehad hebt, maar daarvoor niet.

(we moeten helaas 4 jaar met een auto hier)

[ Voor 4% gewijzigd door Mad-Matt op 28-03-2018 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Laatst online: 17:53
Vraagje met betrekking tot een Skoda Rapid Spaceback uit 2016.

Wij willen dit jaar met de auto naar Denemarken voor de zomervakantie, wij zijn begin dit jaar ook gelukkige (en trotse ouders geworden) dus de ruimte in de auto is beperkter geworden door spullen voor de kleine man.
Nu zitten we te denken om een dakkoffer en dakdragers te gaan huren voor de vakantie periode maar ik weet niet of dat mogelijk is als je het panorama dak hebt.

Iemand een idee? Sowieso rij ik binnenkort ook even bij de dealer langs om te checken.

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
MarchelHoek schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:23:
Vraagje met betrekking tot een Skoda Rapid Spaceback uit 2016.

Wij willen dit jaar met de auto naar Denemarken voor de zomervakantie, wij zijn begin dit jaar ook gelukkige (en trotse ouders geworden) dus de ruimte in de auto is beperkter geworden door spullen voor de kleine man.
Nu zitten we te denken om een dakkoffer en dakdragers te gaan huren voor de vakantie periode maar ik weet niet of dat mogelijk is als je het panorama dak hebt.

Iemand een idee? Sowieso rij ik binnenkort ook even bij de dealer langs om te checken.
Je kunt natuurlijk ook een deel van je achterbank naar beneden klappen en dan past er volgens mij best veel in. Wil je alsnog een dakkoffer, waarom zou dat niet kunnen met een panoramadak? Los van dat je de onderkant van je dakkoffer ziet ipv de lucht zou dit gewoon moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Laatst online: 17:53
jongetje schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:31:
[...]

Je kunt natuurlijk ook een deel van je achterbank naar beneden klappen en dan past er volgens mij best veel in. Wil je alsnog een dakkoffer, waarom zou dat niet kunnen met een panoramadak? Los van dat je de onderkant van je dakkoffer ziet ipv de lucht zou dit gewoon moeten kunnen.
@jongetje
Dank je voor je reactie, is uiteraard een optie om 1 deel van achterbank neer te klappen, gaan we bekijken.
Mijn twijfel betreffende het panoramadak was omdat het lijkt alsof er geen ruimte is om de steunen ergens vast te kunnen maken, ik heb echter geen ervaring met dakdragers dus misschien is er wel helemaal niets aan de hand :)

Bla Bla Bla

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rainesh
Primeur!

Traffic Jam Assist op een Octavia Facelift van @James25 *O* *O* *O* Werkt perfect!

[YouTube: https://youtu.be/VGWA3Tg6smQ]

[ Voor 11% gewijzigd door Rainesh op 03-04-2018 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Rainesh schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:16:
Primeur!

Traffic Jam Assist op een Octavia Facelift van @James25 *O* *O* *O* Werkt perfect!

[video]
Nice! Zelf geactiveerd via VCDS dan of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
lubbertkramer schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:01:
[...]

Nice! Zelf geactiveerd via VCDS dan of?
Niet met vcds, het is wat complexer dan simpel coding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Rainesh schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:03:
[...]

Niet met vcds, het is wat complexer dan simpel coding.
Mooie mijlpaal! Care 2 share wat meer informatie, vind zulke zaken altijd interessant om wat meer over te weten. Maakt dit de weg vrij voor Octavia's/Superb's zonder traffic jam maar met de beschikbare hardware (of lane assist / acc al aan boord) om dit ook te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
lubbertkramer schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:13:
[...]

Mooie mijlpaal! Care 2 share wat meer informatie, vind zulke zaken altijd interessant om wat meer over te weten. Maakt dit de weg vrij voor Octavia's/Superb's zonder traffic jam maar met de beschikbare hardware (of lane assist / acc al aan boord) om dit ook te activeren?
Kan er niet al te veel over de procedure vertellen maar dit maakt inderdaad de weg vrij voor O3's met acc en LA zonder TJA :) Die van james25 had alles af fabriek behalve TJA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Rainesh schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:19:
[...]

Kan er niet al te veel over de procedure vertellen ...
Waarom eigenlijk niet? Ik bedoel; op t.net delen we toch bijna alle technische uitdagingen en bijbehorende oplossingen.. :) Dat is toch de essentie van t.net :*)

Bang dat je concurrentie met coding (en verdiensten) aan de haal gaat ;) ?

[ Voor 4% gewijzigd door MisteRMeesteR op 04-04-2018 11:28 ]

www.google.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
MisteRMeesteR schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:27:
[...]

Waarom eigenlijk niet? Ik bedoel; op t.net delen we toch bijna alle technische uitdagingen en bijbehorende oplossingen.. :) Dat is toch de essentie van t.net :*)

Bang dat je concurrentie met coding (en verdiensten) aan de haal gaat ;) ?
Er zijn bepaalde dingen die ik echt geheim houd omdat ik er veel tijd en moeite in gestoken heb om het uit te zoeken. :) Zijn een enkele met wie ik bepaalde dingen deel, maar anders niet. Soms zie ik de zogenaamde "professionele bedrijven" dingen opeens aanbieden terwijl ze helemaal geen moeite voor gedaan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Rainesh schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:33:
[...]

Er zijn bepaalde dingen die ik echt geheim houd omdat ik er veel tijd en moeite in gestoken heb om het uit te zoeken. :) Zijn een enkele met wie ik bepaalde dingen deel, maar anders niet. Soms zie ik de zogenaamde "professionele bedrijven" dingen opeens aanbieden terwijl ze helemaal geen moeite voor gedaan hebben.
:) Ik snap je punt.

www.google.nl

Pagina: 1 ... 16 ... 79 Laatste