bord4kop schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:42:
Mijn Skoda Octavia 1.4 TSI Combi uit 2014 staat te koop.
Specs: 2014, 180.000 km, DSG, zwart pareleffect, navi europa, clima, PDC, combi, trekhaak, mega veel opties en accessoires, mooie cognac leren bekleiding.
Echt 0,0 animo..
Ik snap er niets van, mooie auto, 140Pk benzine, gewild model dacht ik. Misschien de prijs te hoog? Km stand te hoog?
Volgens
Autotrack is het een van de goedkoopste (op een witte, heel basic ding, (ex politie?) en sedan ook nog na). Volgens
Autowereld is gemiddelde occasionprijs ruim €16.000, dus dan denk je dat je met €12.799,- wel goed zit. Maar dan toch maar 12.499 van gemaakt.
Nog steeds niks. Ga je toch twijfelen. Kijkers genoeg
Dus vorige week dan maar mijn heil gezocht in “IK WIL VAN MIJN AUTO AF!! ! ! punt nl..
Foto ’s beschrijving zelfde als boven. Afijn, ik werd na 10 minuten gebeld door die lui. Wat zaken doorgenomen, richtprijs afgesproken (13.000). Waarom ik hem nu al weer kwijt wilde (kan leasauto krijgen) en toen was het voor elkaar.. “Ja, wij gaan uw auto verkopen hoor meneer!”
Waarom verkoopt hij zo slecht? Ik vermoed dat je een auto in deze prijsklasse niet aan een particulier kwijt raakt. Iemand een idee? Ik snap er geen biet van

Even heel bot:
- je titel (Skoda Octavia 1.4 TSI Grt Amb Bns) doet mij vermoeden dat je weinig tijd hebt om een fatsoenlijke te typen, conclusie afgeraffeld. Zo zal de auto ook wel zijn dan.
- van de helft dat in je titel staat snap ik niks.... Grt Amb Bns....is dat een nieuwe créme van Oil of Olaz ofzo?
- je foto's zijn slecht.
- je hebt te weinig foto's.
- je maakt een foto van je achterbumper....iig achter de autowereld-link. Of wilde je je trekhaak op de foto zetten? > zie opmerking titel.
- in je autotrack advertentie mis ik compleet dat het een DSG is, behalve in de standaard specs en je eigen korte opsomming (2014, 1.4 benzine, DSG-7, 178.000 Km, 140 PK) die niemand leest.
- je hebt geen of te weinig foto's van zaken die interessant zijn (voorkant, zijkanten, achterkant) i.v.m. het kunnen zien van schade of schadevrij zijn.
- je auto ziet er vies uit van buiten (kan ook de slechte fotokwaliteit zijn).
- ik bepaal zelf wel of een auto SUPER MOOI en SUPER COMPLEET is.
- je hebt je dimlichten aan en die zijn halogeen > ouderwets. Doe dan je dagrij-LED's aan als je die hebt of niks.
- je hebt opties aangeklikt en typt daarna hetzelfde. Zie opmerking over titel.
- Prijs is vast....tja daar zijn veel mensen allergisch voor. Mensen willen wat te zeuren/onderhandelen/goeikopie krijgen hebben.
- wat betreft de prijs.....als 12.500 is wat je ervoor wil hebben, zet hem voor 14.500 te koop ofzo. Dan zit je nog steeds onder/rond de gangbare prijs en kun je toch wat zakken. Neemt onderbuikgevoelens a la "daar zal wel iets niet in de haak mee zijn" weg en je geeft mensen het idee dat ze kunnen onderhandelen.
- je verkoopt particulier (toch?), maar je advertentie ziet eruit als sjacheraar autohandelaar 410.549. Zet je auto buiten in een neutrale omgeving op de foto i.p.v. in een showroom/loods.
- als je zelf al weet dat deze 1.4TSI motor _geen_ last heeft van de bekende euvels, vermeld dat dan.
- het boeit me werkelijk waar niet dat je met 9 unieke termen je radio beschrijft (bluetooth, aanraakscherm, radio, mp3, etc.) Dat komt eerder knullig over.
Zo. Dat was het wel.
Seriously, prima auto, maar die advertentie nekt je gewoon. Niet lullig bedoelt.
[
Voor 8% gewijzigd door
max op 12-04-2018 09:33
]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.