Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Nog even een vraagje over TJA: is lane assist dan áltijd actief (tenzij ik het zelf uitschakel)? Want in de bebouwde kom kan het nog wel eens irritant worden :+ Dat lane assist is alles behalve heilig :X

[ Voor 11% gewijzigd door WoBBeL op 04-04-2018 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Lane assist doet het normaal gesproken pas boven de 60 km/h.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Alleen als ie echt lijnen ziet blijft gaat ie aan.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:09

Huig

Merino Fanatic

Ik mag officieel sinds woensdag meedoen :)
Afbeeldingslocatie: https://dqoblg.bn.files.1drv.com/y4mtULZ8H_Fl8xbdOwOlIB1MdmhgduYjcwaiDTgqA9iyC9LRakg5ebJKtmSFuMNTpcyhZLY4Rzs-WlQ2tIVzGlLcvO0KqNa7wIW6r2soIMi6Xna1SGpk_wllAEJ4mq0zPyVUg-64kVcLUCqFwYj8KWINecWquYrygnTiBkmJJOzoTDXvYDI7SOvjv6y8kAfg18ZRIGn6eU_S0ijRjENwjHKig?width=585&height=390&cropmode=none
Afbeeldingslocatie: https://dqmaug.bn.files.1drv.com/y4mIlEGKCic5VxzQOPyC8Sw4RfiqIXvACVvtbvNGu_0q3YfFNhUT1Ba3HMPXjeDOfC98NeEbPgZOdp8gXL9Ab_VfL846Qvu0pT6LDLLbpPEdOh_TsLAYYaPToqAPPbv-QshIVLGkhhaMfsW1QtaoU5gwrrPoUHXa0ieRZJGJO1osJnppbLZwIP2hadMUQhYMOur9w3UjtDwvUXjRrbG_FcBVw?width=1024&height=682&cropmode=none
Een Black Magic Pearl Fabia 1.0 met whopping 75 PK in de Plastic Fantastic uitvoering. Ik had hiervoor reed ik af en toe in de Fabia II Combi met 60 PK van mijn betere helft, dit is wel een lichte verbetering. Het is een "gelimiteerde" Editie hier in Oostenrijk, gebaseerd op de Active, maar qua uitrusting op de Ambition (Nederlandse uitvoering) lijkt. We hebben:
- Elektrische en verwarmbare spiegels,
- Parkeersensoren achter,
- Radio met 5" Touchscreen,
- Mistlampen,
- Cruisecontrol
- 15" Lichtmetaal.
- Getinte ramen vanaf de B-stijl
Als ik het Prijsverschil met Nederland zie kan ik alleen maar grijnzen :*) (wij hebben iets meer als 12K betaald, en vergelijkbare uitvoering in NL is 20K!)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:01
Mijn Octavia 3 facelift van 10 maanden jong met 30k op de teller heeft last van slijtage aan het stuur. Ik krijg het er ook niet afgepoetst met een vochtige doek. Ik gebruik nooit cremés of vloeistoffen voor mijn handen, behalve dat ik natuulijk net als iedereen mijn handen was met zeep.

Het gaat hier om een leaseauto, dus ik zal eerst maar eens contact gaan leggen met de leasemaatschappij wat ze hier van vinden. Ik ga verder ook niet met schoonmaakspullen aan de gang, want dan verpest ik het misschien nog meer.

Klik voor foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
vinom schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:26:
Mijn Octavia 3 facelift van 10 maanden jong met 30k op de teller heeft last van slijtage aan het stuur. Ik krijg het er ook niet afgepoetst met een vochtige doek. Ik gebruik nooit cremés of vloeistoffen voor mijn handen, behalve dat ik natuulijk net als iedereen mijn handen was met zeep.

Het gaat hier om een leaseauto, dus ik zal eerst maar eens contact gaan leggen met de leasemaatschappij wat ze hier van vinden. Ik ga verder ook niet met schoonmaakspullen aan de gang, want dan verpest ik het misschien nog meer.

Klik voor foto's
Je zou een wondersponsje kunnen proberen. Even goed zeiknat maken en lichtjes (!) over heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@vinom gewoon stuur zo te zien? Op het Skodaforum is er een topic over waar mensen hetzelfde hebben. Ik zie dat je daar ook gereageerd hebt al. Ik heb met het sportstuur nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@Rainesh ik heb zo'n 'wonderspons' van de Action altijd in mijn auto liggen voor mijn infotainment scherm. Ik zal het daar eens mee proberen.

@J0YR1D3R Lederen stuur van de Style Business, geen sportstuur inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Lieve mensen,

Zoals jullie waarschijnlijk weten hebben wij met de VAG groep een meeting georganiseerd.
Hier gaan we even gezellig kennis maken, hapje eten, elkaars auto bekijken, etc.

Het zijn enkel Tweakers en het belooft een gezellige dag te worden!
Ondanks dat we al een mooi aantal aanmeldingen hebben doet het de sfeer alleen maar goed als er meer komen!

Neem de vrouw/kinderen/man/hond mee en meld je aan :)
katten mag je van mij betreft thuis laten :+

Aanmelden en zien wie er komen kan dmv onderstaande link:
Tweakers VAG meet-up voorjaar 2018

Even aanmelden en gezellig komen op 28 april!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 14:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Mijn Skoda Octavia 1.4 TSI Combi uit 2014 staat te koop.
Specs: 2014, 180.000 km, DSG, zwart pareleffect, navi europa, clima, PDC, combi, trekhaak, mega veel opties en accessoires, mooie cognac leren bekleiding.

Echt 0,0 animo..
Ik snap er niets van, mooie auto, 140Pk benzine, gewild model dacht ik. Misschien de prijs te hoog? Km stand te hoog?
Volgens Autotrack is het een van de goedkoopste (op een witte, heel basic ding, (ex politie?) en sedan ook nog na). Volgens Autowereld is gemiddelde occasionprijs ruim €16.000, dus dan denk je dat je met €12.799,- wel goed zit. Maar dan toch maar 12.499 van gemaakt.

Nog steeds niks. Ga je toch twijfelen. Kijkers genoeg

Dus vorige week dan maar mijn heil gezocht in “IK WIL VAN MIJN AUTO AF!! ! ! punt nl..
Foto ’s beschrijving zelfde als boven. Afijn, ik werd na 10 minuten gebeld door die lui. Wat zaken doorgenomen, richtprijs afgesproken (13.000). Waarom ik hem nu al weer kwijt wilde (kan leasauto krijgen) en toen was het voor elkaar.. “Ja, wij gaan uw auto verkopen hoor meneer!”

Waarom verkoopt hij zo slecht? Ik vermoed dat je een auto in deze prijsklasse niet aan een particulier kwijt raakt. Iemand een idee? Ik snap er geen biet van 8)7

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
bord4kop schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:42:
Specs: 2014, 180.000 km, DSG, zwart pareleffect, navi europa, clima, PDC, combi, trekhaak, mega veel opties en accessoires, mooie cognac leren bekleiding.

Echt 0,0 animo..
Ik snap er niets van, mooie auto, 140Pk benzine, gewild model dacht ik. Misschien de prijs te hoog? Km stand te hoog?
Volgens Autotrack is het een van de goedkoopste (op een witte, heel basic ding, (ex politie?) en sedan ook nog na). Volgens Autowereld is gemiddelde occasionprijs ruim €16.000, dus dan denk je dat je met €12.799,- wel goed zit. Maar dan toch maar 12.499 van gemaakt.

Dus vorige week dan maar mijn heil gezocht in “IK WIL VAN MIJN AUTO AF!! ! ! punt nl..
Foto ’s beschrijving zelfde als boven. Afijn, ik werd na 10 minuten gebeld door die lui. Wat zaken doorgenomen, richtprijs afgesproken (13.000). Waarom ik hem nu al weer kwijt wilde (kan leasauto krijgen) en toen was het voor elkaar.. “Ja, wij gaan uw auto verkopen hoor meneer!”

Waarom verkoopt hij zo slecht? Ik vermoed dat je een auto in deze prijsklasse niet aan een particulier kwijt raakt. Iemand een idee? Ik snap er geen biet van 8)7
Denk kilometerstand, ik merk dat bij mijn ouders ook nog steeds, die denken dat auto's na 100.000 km het niet meer doen ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoek even op ervaringen met die 1.4TSI motor. Denk dat je het dan wel weet.
Zal een prima auto zijn maar met die km stand zou ik het risicovol noemen.
En dan heeft ie ca 55k per jaar gedraaid, wat ook gewoon relatief veel is.

Ik zou het best aandurven, maar de gemiddelde consument doet een paark zoektermen en slaat hem dan over.
Bovendien Octavia's zat te vinden en die businesslines zitten allemaal goed in de opties - dus dat voegt niks toe.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

The Eagle schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:14:
Zoek even op ervaringen met die 1.4TSI motor. Denk dat je het dan wel weet.
Refereert je naar de kettingproblemen van jaren daarvoor? Dit zijn hele andere motoren met bijvoorbeeld al als grootse verschil dat er een riem in zit en geen ketting.

Maar mocht je onderbouwing hebben dat deze generatie ook niet goed is dan zie ik daar graag wat van tegemoet. :)

55K per jaar vind ik dan inderdaad wel weer fors; dat zou je eerder bij een dieseltje verwachten.

[ Voor 44% gewijzigd door Gunner op 11-04-2018 14:13 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Er zit inderdaad een riem in deze, weliswaar een speciale riem, maar toch.

Ik denk dat The Eagle meer verwijst naar:
180.000 km is heel (te) veel voor de gemiddelde koper. Wat voor motor dan ook..

En daar kan ik me wel wat bij voorstellen.

BTW: meerwaarde opties is minder dan dat je er voor neer moet leggen bij aanschaf. Echter daag ik u (allemaal :P ) uit om gelijkwaardige een benzine octavia, met toch wel wat opties, leren bekleding, automaat, dealeronderhouden, combi en trekhaak te vinden voor dit geld.
Of laten we zeggen: geen compleet kale uitvoering, verder zelfde en zonder dubieuze achtergrond te vinden voor minder dan 12.500 (?)

:)

spoiler:
Ik heb daar een stelregel voor: als je extra geld uitgeeft voor opties, betere motor, mooie velgen, etc. etc. dan ben je daar zuiniger op.

Maar dan nog; die verhalen van wij kopen je auto PUNT nl.. zijn dus ook niet geheel waar. Zelfs als zij er nog veel minder voor geven :+

55 DKm p/jr .. nou en? Zou ik juist meer vertrouwen in hebben dan een van 5 jaar oud met 20.000 ofzo

[ Voor 24% gewijzigd door bord4kop op 11-04-2018 16:19 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als ik op gaspedaal.nl zoek vind ik idd niet veel. 11 stuks met leren bekleding. Laat ik dat vallen, vind ik er 55. Laat die leren bekleding nou net iets zijn dat de meeste potentiele Octaviakopers niet zo zal boeien.
Voeg ik als optie vervolgens de trekhaak toe (en zonder leer), vind ik er ook nog maar 12. Ook dat is iets dat je net nodig moet hebben, en ook kunt retrofitten voor weinig.

Ik vind deze: https://www.autowereld.nl...els-27265805/details.html

Of is dat jouw auto? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

das de mijne inderdaad :D

Er zijn er echt niet zoveel in die klasse, zonder schade, met goede en kloppende historie en onderhoud (en incl. BTW en BPM.. ook zoiets ;w )

Maar kan me inderdaad voorstellen dat een koper:
a. hoge kilometerstand afschrikt
b. alles boven de 10.000 liever niet van een particulier koopt

Maar goed, ik ga niet verder zakken, dan schiet ik er echt teveel bij in. Dan blijf ik er wel in rijden. Het is ook geen straf hoor deze wagen! Rijd heerlijk, krachtig, super ruimte, comfort en alles wat je wil aan opties 8)

[ Voor 31% gewijzigd door bord4kop op 11-04-2018 18:35 ]

| Security Management |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:05
@bord4kop Een grote groep kopers die een benzine auto zoeken jonger dan 5 jaar zijn of van plan om hem op te rijden, of binnen 2 jaar te verkopen (vanwege relatief weinig afschrijving).

Binnen 2 jaar zit deze auto over de 2 ton... wat niet echt gunstig is voor de restwaarde en een psychische grens is voor veel mensen. De groep die auto's van over de 10k op rijd, verwachten dat de auto nog 5 tot 10 jaar meegaat voordat hij aan de 2 ton zit.

Nu heb jij dus een auto te koop staan welke gericht is op de enkeling die niet bang is voor een auto met een hogere kilometerstand (slijtage onderdelen, slijten immers naar 200k wat geld kost). Welke veel zal afschrijven (restwaarde naar 2 jaar zal rond de 6000 euro zijn). En een gezinsauto nodig heeft (station aangezien er een kinderwagen in moet).

Inruilen op een kleine tweede auto zal misschien nog het minste verlies opleveren (maar daar moet dan wel de behoefte voor zijn). Maar je kan natuurlijk ook geluk hebben en de persoon tegen komen die hier wel naar op zoek is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als ik een middenklasse station met 180k op de teller koop verwacht ik iig niet veel meer. Max 6000 euro en max 10 jaar oud ofzo. Niet het dubbele.
Mag die auto best waard zijn, maar je mismatcht dan met je doelgroep. De doelgroep die best wel 15a 20k wil uitgeven voor een auto, maar dan wel eentje met minder kilometers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:18
Heb zelf eind vorig jaar een Leon 1.2TSI DSG uit 2013 gekocht met 180dkm op de teller... Ook met mooi leer en leuke opties... Ik rijd zelf heel weinig waardoor 't gemiddelde aantal kilometers per jaar vanzelf naar een fatsoenlijke hoeveelheid zou moeten zakken...

T is een risico maar hij was in duidelijk nettere stand dan vergelijkbare exemplaren met veel minder kilometers... En duizenden euro's goedkoper...

Maar de meeste mensen durven het niet en schrikken enorm van zo'n kilometerstand, vind mijn kilometerstand al exorbitant voor een benzine auto van deze leeftijd...die Octavia is nog extremer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

bord4kop schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:42:

Echt 0,0 animo..

Even heel bot:
- je titel (Skoda Octavia 1.4 TSI Grt Amb Bns) doet mij vermoeden dat je weinig tijd hebt om een fatsoenlijke te typen, conclusie afgeraffeld. Zo zal de auto ook wel zijn dan.
- van de helft dat in je titel staat snap ik niks.... Grt Amb Bns....is dat een nieuwe créme van Oil of Olaz ofzo?
- je foto's zijn slecht.
- je hebt te weinig foto's.
- je maakt een foto van je achterbumper....iig achter de autowereld-link. Of wilde je je trekhaak op de foto zetten? > zie opmerking titel.
- in je autotrack advertentie mis ik compleet dat het een DSG is, behalve in de standaard specs en je eigen korte opsomming (2014, 1.4 benzine, DSG-7, 178.000 Km, 140 PK) die niemand leest.
- je hebt geen of te weinig foto's van zaken die interessant zijn (voorkant, zijkanten, achterkant) i.v.m. het kunnen zien van schade of schadevrij zijn.
- je auto ziet er vies uit van buiten (kan ook de slechte fotokwaliteit zijn).
- ik bepaal zelf wel of een auto SUPER MOOI en SUPER COMPLEET is.
- je hebt je dimlichten aan en die zijn halogeen > ouderwets. Doe dan je dagrij-LED's aan als je die hebt of niks.
- je hebt opties aangeklikt en typt daarna hetzelfde. Zie opmerking over titel.
- Prijs is vast....tja daar zijn veel mensen allergisch voor. Mensen willen wat te zeuren/onderhandelen/goeikopie krijgen hebben.
- wat betreft de prijs.....als 12.500 is wat je ervoor wil hebben, zet hem voor 14.500 te koop ofzo. Dan zit je nog steeds onder/rond de gangbare prijs en kun je toch wat zakken. Neemt onderbuikgevoelens a la "daar zal wel iets niet in de haak mee zijn" weg en je geeft mensen het idee dat ze kunnen onderhandelen.
- je verkoopt particulier (toch?), maar je advertentie ziet eruit als sjacheraar autohandelaar 410.549. Zet je auto buiten in een neutrale omgeving op de foto i.p.v. in een showroom/loods.
- als je zelf al weet dat deze 1.4TSI motor _geen_ last heeft van de bekende euvels, vermeld dat dan.
- het boeit me werkelijk waar niet dat je met 9 unieke termen je radio beschrijft (bluetooth, aanraakscherm, radio, mp3, etc.) Dat komt eerder knullig over.

Zo. Dat was het wel. ;)

Seriously, prima auto, maar die advertentie nekt je gewoon. Niet lullig bedoelt.

[ Voor 8% gewijzigd door max op 12-04-2018 09:33 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

haha, mooi, vooral dat laatste! Spijker en kop.
Ik kreeg de mogelijkheid om het binnen te laten doen via via. De foto 's en tekst zijn gemaakt door een handelaar inderdaad :Y)

Dat was ff gauw gauw.. Ik zal het even anders aan gaan pakken, thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door bord4kop op 12-04-2018 07:42 ]

| Security Management |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 13:15

Rannasha

Does not compute.

bord4kop schreef op donderdag 12 april 2018 @ 07:41:
De foto 's en tekst zijn gemaakt door een handelaar inderdaad :Y)
Die handelaar mag dan wel eens een beetje investeren in een degelijke camera, want dit ziet er uit alsof het met een matige smartphone-camera is gemaakt. Foto's zijn onscherp, korrelig en heldere delen zijn praktisch wit (bv het navigatie-scherm in de foto vanaf de bestuurdersstoel). Het helpt niet dat de foto's binnen zijn gemaakt. Op een mooie dag heb je buiten waarschijnlijk al een stuk beter resultaat.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Nieuwe ronde :P

https://www.autowereld.nl...els-27265805/details.html

Beter zo?

Kwaliteit van de tekst en de foto 's is niet super hoog, maar hoeft van mij ook niet te profi.. Het is beter dan eerst, toch?

[ Voor 27% gewijzigd door bord4kop op 18-04-2018 21:36 ]

| Security Management |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@bord4kop

Wereld van verschil. :Y

Ik zou alleen die foto waarop je chassisnummer staat even weghalen of je chassisnummer blurren. O.b.v. chassisnummer kunnen sleutels worden opgevraagd/besteld.

En my OCD is tingling bij een paar missende hoofdletters en punten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
bord4kop schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:36:
Nieuwe ronde :P

https://www.autowereld.nl...els-27265805/details.html

Beter zo?

Kwaliteit van de tekst en de foto 's is niet super hoog, maar hoeft van mij ook niet te profi.. Het is beter dan eerst, toch?
Het ligt misschien aan mij en het feit dat ik niet echt bekend ben met de NL markt, maar 12500 voor dergelijke wagen is imho best veel. Voor 7000 a 8000 euro (~9000CHF) vind je hier 1.8TSI DSG 4x4 Octavia's die even oud zijn en 30k meer gelopen hebben. Daar zit dan ook ineens een volledige set winterwielen bij.

Advertentie is overigens wel vele malen beter dan voorheen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@AndRo555

Welkom in BPM-land Nederland.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Dank voor de reacties!

Ik heb grammatica iets aangepast, daar krijg ik zelf ook altijd jeuk van bij een ander :P Bij mezelf kijk ik er overheen gek genoeg 8)7

vwb de prijs: Bij autowereld krijg je een prijsadvies op basis van gemiddelde prijs van gelijkwaardige aangeboden occasions. Die was in dit geval €16.499,- :X

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Laatst online: 09:09
Prijs klopt inderdaad wel voor een 1.4tsi. Vergelijkbare auto's zijn zelfs wat duurder en hebben geen leer maar staan dan wel bij een handelaar.

Zelf zou ik nooit een auto kopen met deze km stand maar dat is weer een hele andere discussie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57
Ik heb een tijdje (een tank vol) erg rustig aan gedaan om te kijken wat voor verbruik ik kon scoren met mijn Octavia Combi 1.6 TDI DSG. Heb een keer behoorlijk meer dan 800 KM op een tank kunnen rijden en het verbruik volgens mijn boordcomputer was 1 op 20,8.

Toch bleek dat dit behoorlijk afwijkt van het daadwerkelijke verbruik: 1 op 19,3. Waarom wijkt dit zo af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:54
GoeiedagEem schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:52:
Ik heb een tijdje (een tank vol) erg rustig aan gedaan om te kijken wat voor verbruik ik kon scoren met mijn Octavia Combi 1.6 TDI DSG. Heb een keer behoorlijk meer dan 800 KM op een tank kunnen rijden en het verbruik volgens mijn boordcomputer was 1 op 20,8.

Toch bleek dat dit behoorlijk afwijkt van het daadwerkelijke verbruik: 1 op 19,3. Waarom wijkt dit zo af?
Ik heb nog nooit een vag auto gehad die dit uit de fabriek goed aangaf. Heb wel eens 20 tankbeurten verbruik bijgehouden en toen een correctie laten uitvoeren over de afwijking.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 10:24
Beste mede-tweakers gebruikers, sinds kort heb ik een skoda octavia 2013 model met een columbus media player. Helaas heb ik geen DAB op mijn columbus maar er zijn wel columbus met DAB uitvoeringen, is dit een kwestie van een DAB antenne aansluiten? Vervolgens aanzetten via vcds?
Foto's:
https://imgur.com/a/Quv9tiD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
zazadanger68 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:48:
Beste mede-tweakers gebruikers, sinds kort heb ik een skoda octavia 2013 model met een columbus media player. Helaas heb ik geen DAB op mijn columbus maar er zijn wel columbus met DAB uitvoeringen, is dit een kwestie van een DAB antenne aansluiten? Vervolgens aanzetten via vcds?
Foto's:
https://imgur.com/a/Quv9tiD
Ja, maar je columbus moet wel een DAB tuner hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
@Rainesh Hoe kan dit zien? Of kan ik dit los aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bord4kop schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:32:
das de mijne inderdaad :D

Er zijn er echt niet zoveel in die klasse, zonder schade, met goede en kloppende historie en onderhoud (en incl. BTW en BPM.. ook zoiets ;w )

Maar kan me inderdaad voorstellen dat een koper:
a. hoge kilometerstand afschrikt
b. alles boven de 10.000 liever niet van een particulier koopt

Maar goed, ik ga niet verder zakken, dan schiet ik er echt teveel bij in. Dan blijf ik er wel in rijden. Het is ook geen straf hoor deze wagen! Rijd heerlijk, krachtig, super ruimte, comfort en alles wat je wil aan opties 8)
Ik ben nog op zoek naar een leren interieur voor een Fabia 2008, ik wil de stoelen wel van je overnemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
zazadanger68 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:41:
@Rainesh Hoe kan dit zien? Of kan ik dit los aanschaffen?
onderdeelnummer even opzoeken wat op je radio staat en googlen. Dan bij de specs kijken of ie DAB geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
Rainesh schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:54:
[...]

onderdeelnummer even opzoeken wat op je radio staat en googlen. Dan bij de specs kijken of ie DAB geschikt is.
Net even via Google opgezocht en via Ebay heb ik precies het zelfde onderdeelnummer gevonden. Daar geven ze aan dat er DAB, FM, AM radio op zit. Dus ik zou alleen een DAB antenne moeten aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Lijkt mij van wel.

@iichel weet jij dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Zit geen dab op je radio. Normaal zit in die uitsparing links onderaan op de foto een zwarte connector die lijkt op die blauwe of die witte. Dat is de dab aansluiting.(zit er bij jou dus niet op).
Is trouwens zelfde op oude rns 315 enzo. Wit is antenne, blauw is gps en zwart is dab.

Wat specs ook zeggen op papier, het zit er niet op. (Iig de aansluiting tochh niet)

@zazadanger68
Hier een fototje ter illustratie..die,zwarte dab connector ontbreekt bij jou...
Afbeeldingslocatie: https://cdn7.bigcommerce.com/s-eq6i5/images/stencil/1280x1280/products/193/493/golf7dab3__86019.1456326859.jpg?c=2&imbypass=on%20http://cdn7.bigcommerce.com/s-eq6i5/images/stencil/1280x1280/products/193/493/golf7dab3__86019.1456326859.jpg?c=2&imbypass=on

[ Voor 33% gewijzigd door SadisticPanda op 28-04-2018 17:20 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:20

iichel

Gazoooo

Ik denk hetzelfde als hierboven.

[ Voor 4% gewijzigd door iichel op 28-04-2018 17:35 ]

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Grrrr...nog 25 km kon ik volgens de auto, maar er ging slechts 41 liter in :( toch maar ritje naar de garage wagen.

De Octavia Combi FL heeft toch een 50 liter tank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tenzij ze dat veranderd hebben tov het model van 4 jr terug, nee, die had een 42 liter tank.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Dan wordt het toch een ritje naar de dealer.

https://www.skoda.nl/mode...combi/technische-gegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-09 21:33
Het is bekend dat de boardcomputer en benzinemeter in de Octavia zeer conservatief zijn. Als ik nog ongeveer 60 km kan rijden, krijg ik ook maar met moeite 43 liter in de tank.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
WoBBeL schreef op zondag 29 april 2018 @ 11:15:
Grrrr...nog 25 km kon ik volgens de auto, maar er ging slechts 41 liter in :( toch maar ritje naar de garage wagen.

De Octavia Combi FL heeft toch een 50 liter tank?
Garage gaat er niets aan doen, dit is wat het is. Wen er maar aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:08
Octavia kan je met de diesel na de 0-km grens nog zeker 50-100 km rijden. De benzineversie zo'n 50 ongeveer.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

J0YR1D3R schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:58:
[...]

Garage gaat er niets aan doen, dit is wat het is. Wen er maar aan :)
Kunnen ze geen aanpassing doen dan? :? Heb dit al eerder bij auto's laten aanpassen, dus ik ga er stiekem vanuit dat het gewoon kan. Ik vind 10 liter (20% verschil!) nogal heftig. Dat is nog 200 kilometer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
WoBBeL schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:42:
[...]

Kunnen ze geen aanpassing doen dan? :? Heb dit al eerder bij auto's laten aanpassen, dus ik ga er stiekem vanuit dat het gewoon kan. Ik vind 10 liter (20% verschil!) nogal heftig. Dat is nog 200 kilometer 8)7
Toch niet zo heel raar ? Je kon nog 25 kilometer dus daar gaat nog ruim 1 liter af. Kom je op zeg 7,5 liter 'reserve' en dat is 15%. Tel daarbij op dat je de laatste liters niet wilt gebruiken en je rijdt na je 0-punt nog maximaal 50 km door op zoek naar een tankstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 17:17

PeaceNlove

Deugleuter

Ik kan met mijn Octavia 2014 Greenline 1.6TDI anders regelmatig 45 a 46 liter er in kwijt. En dan heb ik meestal nog zo'n 25 a 50 range volgens de BC. Meestal heb ik dan een liter eerder de klik van het vulpistool, maar dan laat ik er rustig met gemak altijd nog een liter bij lopen.
In mijn tankgeschiedenis zie ik ook nog wel eens een 47 liter en zelfs een tankbeurt van 48L (na 1100km gereden te hebben), dus meer tanken zou zeker moeten kunnen.
Overigens is mijn Octavia een Oostenrijkse importbak, dus wellicht dat de tankindicator daar anders is afgesteld???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Eigenlijk is het dus gewoon een kwestie van "ken je eigen rijstijl en durf je het risico te nemen of niet" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

The Eagle schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:37:
Eigenlijk is het dus gewoon een kwestie van "ken je eigen rijstijl en durf je het risico te nemen of niet" :+
Ik heb hele kleine balletjes in dat opzicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
WoBBeL schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:42:
[...]

Volgens mij kan het wel inderdaad via VCDS/VAGCOM. Ik heb het zelf al eens aangegeven bij de dealer maar die konden er niets mee. Ik hou zelf mijn verbruik ook bij dus op zich zou opnieuw "afstellen" geen probleem moeten zijn. Nog maar eens naar kijken, ooit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

J0YR1D3R schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:48:
[...]

Volgens mij kan het wel inderdaad via VCDS/VAGCOM. Ik heb het zelf al eens aangegeven bij de dealer maar die konden er niets mee. Ik hou zelf mijn verbruik ook bij dus op zich zou opnieuw "afstellen" geen probleem moeten zijn. Nog maar eens naar kijken, ooit :P
Dat is dus het vreemde, ik heb de bijtankhoeveelheid laten activeren en daar zie ik ook netjes 40 liter staan...dus het staat wel goed in de computer op de een of andere manier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@WoBBeL bijtankhoeveelheid heb ik ook aan staan, maar die gaat per 5 liter. Wanneer het lampje gaat branden staat hij nog 40 liter, maar dat zal ietsje meer zijn. Ik heb er nog nooit meer dan 45 liter in gekregen en dan ga ik nog 2 liter door nadat hij afslaat. Het zakt dan op een gegeven moment niet meer weg, dus de boordcomputer moet gewoon aangepast worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 19-09 19:17
Gisteravond @Rainesh bezocht, wat een kennis en wat een snelheid. In eerste instantie zei hij een uurtje maar een 15 minuten later deden we al een ritje om alles even te testen. Ik dacht dat mijn superb aardig compleet was maar hij wist hem nog even te perfectioneren, thanks en een aanrader voor iedere tweaker die ook maar twijfelt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:11

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

lubbertkramer schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:16:
Gisteravond @Rainesh bezocht, wat een kennis en wat een snelheid. In eerste instantie zei hij een uurtje maar een 15 minuten later deden we al een ritje om alles even te testen. Ik dacht dat mijn superb aardig compleet was maar hij wist hem nog even te perfectioneren, thanks en een aanrader voor iedere tweaker die ook maar twijfelt!
Mooi he, verbaasde mij destijds ook, al die schermpjes en pop ups. Puntjes staan nu ook hier op de i.
d:)b

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:54:
[...]

Mooi he, verbaasde mij destijds ook, al die schermpjes en pop ups. Puntjes staan nu ook hier op de i.
d:)b
Zeker, terwijl zijn vingers over het toetsenbord vlogen onder het gesprek wist hij wat hij deed, was ook duidelijk te merken in wat hij deed/vertelde en hoe hij erover sprak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocket23
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:49
Hallo allen,

Ik heb een Skoda Octavia Combi uit 2014 op het oog. 1.4tsi 140pk met 95000km op de teller.

Wagen is zelf in goede staat, maar zijn de motoren een beetje betrouwbaar? De kilometerstand is toch al wat hoger...
Zelf vond ik al dat er op bepaalde 1.4tsi motoren problemen waren met de distributeketting maar dit lijkt eerder rond 2012.

Alle tips en opmerkingen waar ik op moet letten zijn welkom!

Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelKlok
Een Octavia van dat bouwjaar heeft geen distributieketting, maar een distributieriem en bij mijn weten kent dit type motor daarmee geen problemen.

Overigens is het aantal problemen met distributiekettingen bij de oudere 1.4 TSI niet bij alle uitvoeringen van toepassing geweest. Een kleine serie heeft hier problemen mee gehad. Ik heb een Superb met 1.4 TSI gehad, die was uitgerust met een distributieketting, en daarmee heb ik probleemloos ruim 190.000 km gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocket23
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:49
MichelKlok schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:39:
Een Octavia van dat bouwjaar heeft geen distributieketting, maar een distributieriem en bij mijn weten kent dit type motor daarmee geen problemen.

Overigens is het aantal problemen met distributiekettingen bij de oudere 1.4 TSI niet bij alle uitvoeringen van toepassing geweest. Een kleine serie heeft hier problemen mee gehad. Ik heb een Superb met 1.4 TSI gehad, die was uitgerust met een distributieketting, en daarmee heb ik probleemloos ruim 190.000 km gereden.
Daaraan zie hoeveel ik er maar van ken... Bedankt voor de info, hier kan ik al iets mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
De problemen met distributiekettingen (los van enkele 1.2's, die daar ook last van hebben gehad) kwamen in het verleden met name voor bij een aantal van de 1.4 TSI modellen met 122 pk en 125 pk.

Beide uitvoeringen heb ik gehad - de 122 pk versie in een Octavia II en de 125 pk versie in een Superb II. En beide hebben geen problemen gekend met hun kettingen, ook al hadden ze toen ik ze inruilden respectievelijk 140.000 en 190.000 km (zie boven) gereden. Alleen hield bij de Superb de waterpomp, die door de distributie wordt aangedreven, het na 185.000 km voor gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Lachen dit die nieuwe Skoda App.
Je kondigt out of the blue end-of-life aan van je huidge app en vervangt hem met een app die niet functioneert.

Als je tenminste de reacties moet geloven. Persoonlijk kan ik niet eens inloggen.

http://pon.tripolis.com/p...isvz*4GDbI2nCNf*4ndF0TFw7

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

avotar schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 07:33:
Je kondigt out of the blue end-of-life aan van je huidge app en vervangt hem met een app die niet functioneert.

Als je tenminste de reacties moet geloven. Persoonlijk kan ik niet eens inloggen.

Ja idioot he. Ik kan ook niet eens inloggen, knop blijft op groen hangen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
Ik kan wel inloggen, maar ik zie niet veel meer dan de huidige km stand en het kenteken. De gereden ritten etc. ook vanuit het verleden worden niet getoond.

Leuk dat je een app ontwikkelt en die bij je gebruikers opdringt, maar zorg er dan wel voor dat het ding werkt.

Ze hebben dit bij Pon echt grondig getest - NOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Wat een waardeloze app, de nieuwe versie. Ze eisen dat je iets van een pincode of beveiliging op je telefoon hebt zitten anders werkt ie niet. Terwijl je bij het starten toch nog je zelfverzonnen pin moet ingeven. De vorige werkte perfect, maar dit is echt waardeloos. Hij is trager en een stuk onoverzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:48
Wat een schijt app zeg. Heb ook al een 1* beoordeling in de play store gegeven. Gisteren kreeg ik in eerste instantie niet eens een code om m'n wachtwoord te resetten, toen ik die eindelijk kreeg: Klik op nieuw wachtwoord aanvragen > vult email in > switch naar email client > kopieert code > switch naar Skoda app > moet ik weer opnieuw klikken op nieuw wachtwoord aanvragen > code werkt niet want nieuw request...

Nu kan ik eindelijk inloggen in de app, maar wanneer ik er in zit wordt ik er bijna direct weer uitgegooid. Wat een bagger zooi.

Edit: Net even met de klantenservice gebeld. Ze hadden per ongeluk de email naar alle gebruikers gestuurd dus iedereen ging tegelijk over. Hadden ze niet op gerekend... Iets met capaciteit. Stelletje faalhazen. De dame gaf aan dat ze er druk mee zijn en verwachten in de loop van de middag de problemen opgelost te hebben (lees: opgeschaald).

Alle ritdata wordt in de komende 72 uur alsnog overgezet. Nieuwe ritten worden wel in de app geplaatst en worden straks ook zichtbaar als alles weer werkt.

[ Voor 31% gewijzigd door marti28 op 08-05-2018 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
avotar schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 07:33:

Het is vreselijk. Gisteren vervangen. Inloggen ging na nieuw ww aanvragen (staat ook bij de beschrijving dat dat moet), maar dat ging ook lastig want:
1. je gaat naar wachtwoord aanvragen
2. je voert je mailadres in
3. je komt in een scherm waar je je OTP kan invullen en het nieuwe ww
4. de gaat naar je mail voor de code
5. je gaat terug naar de Skoda app en je zit weer in het scherm om in te loggen en niet meer in het token-scherm van stap 3.
6. je vult dus weer je mailadres in, krijgt een tweede token, en zit weer in het scherm voor het kiezen van je ww
7. je hoopt dat het 1e token nog geldig is en vult dat in (want als je weer naar je mail switcht, etc).

Uiteindelijk een nieuw ww kunnen aanvragen en ingelogd. Resultaat:
1. overal errors mbt ophalen gegevens
2. brandstofniveau klopt niet
3. laatste rit is ineens in april ergens
4. stats niet opvraagbaar
5. score niet opvraagbaar
6. geen status van de auto (op slot etc)
7. onderhoud ineens op 'vandaag'
8. app reageert soms niet meer in settings (oplossing: restart app)
9. locatie auto onbekend
10. ... en wat ik nog meer vergeten ben

Het is echt beschamend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

marti28 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 08:48:

Edit: Net even met de klantenservice gebeld. Ze hadden per ongeluk de email naar alle gebruikers gestuurd dus iedereen ging tegelijk over. Hadden ze niet op gerekend... Iets met capaciteit. Stelletje faalhazen. De dame gaf aan dat ze er druk mee zijn en verwachten in de loop van de middag de problemen opgelost te hebben (lees: opgeschaald).

Alle ritdata wordt in de komende 72 uur alsnog overgezet. Nieuwe ritten worden wel in de app geplaatst en worden straks ook zichtbaar als alles weer werkt.
Wat een gelul. In de appstore stond bij de oude app al dat hij end-of-life is. Er is een update beschikbaar, maar bij de beschrijving stond dat hij alleen maar verwijst naar de nieuwe app.

Op facebook werd gisteren beloofd dat het gisteravond al gefixed zou zijn.

Zeker als IT'er heb ik begrip voor fouten die gemaakt worden.. ik maak ze zelf ook dagelijks.... maar communiceer er over. :F

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
avotar schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:28:
[...]
maar communiceer er over. :F
Precies dat. Heb ik ook aangegeven. Stuur dan even een mail naar hetzelfde adressenbestand dat er problemen zijn oid... Dat zou ze 'meenemen in haar aantekeningen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Ja, janken dit. Kreeg ook de mail gisteren, app geinstalleerd (ineens twee Skoda-apps terwijl het inderdaad aangeprezen wordt als 'update van' en 'vervangt de oude app'). Wachtwoord opnieuw instellen (waarom eigenlijk?) en dan overal labels zien staan op alle knoppen ipv de juiste teksten, geen enkele info van de auto op te halen etc. etc. Echt om te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
The_Admin schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:22:
Wachtwoord opnieuw instellen (waarom eigenlijk?)
Vrij simpel. Ander systeem en andere (veiligere?) opslag van wachtwoorden. Oude wachtwoorden ook al versleuteld opgeslagen dus niet om te zetten.

Blijkbaar hangt er geen losse LDAP oid achter voor authenticatie maar is dit geintegreerd in de app zelf (al dan niet via alsnog interne LDAP of database).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Beste Mijn ŜKODA app gebruiker,

Gisteren heb je een e-mail van ons ontvangen waarin we je uitnodigen om de nieuwe versie van de Mijn ŜKODA app te downloaden. Ondanks dat het proces uitvoering is getest, bleek dat niet alles vlekkeloos werkte. Inmiddels kennen we de oorzaken van een aantal voorkomende problemen:

Inloggen - Na het versturen van de verificatiecode (voor extra beveiliging) bleek inloggen niet in alle gevallen mogelijk.

Ontbreken van sommige kaarten in de app - Een overload zorgt dat niet alle kaarten geladen kunnen worden.

Aanmelden Parkeren - Aanmeld procedure verliep incorrect.

Voor een groot deel hebben we deze problemen gisteren in de loop van de avond kunnen oplossen. Als je een iPhone (iOS) gebruikt zijn deze oplossingen beschikbaar na een update van de app. Helaas zijn we hier afhankelijk van de toelatingsprocedure van Apple. Hierdoor is de nieuwe versie voor de iOS app nog niet beschikbaar. Voor gebruikers van een Android toestel is de update inmiddels wel beschikbaar.

Dit is niet de ervaring die je van ons mag verwachten, waarvoor onze welgemeende excuses. Wij doen er alles aan om de bovenstaande problemen zo snel als mogelijk op te lossen en zullen je blijven informeren over de status. We vragen echter om nog wat extra geduld.

Mijn ŜKODA app - team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Na de update werkt het nog steeds niet op Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:12
De score van de app is inmiddels gedaald tot een diepte punt. Iedereen geeft het een 1 in de play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
jongetje schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 19:18:
De score van de app is inmiddels gedaald tot een diepte punt. Iedereen geeft het een 1 in de play store.
Niet alleen de Skoda app, maar ook die van VW en Seat worden genadeloos neergesabeld. En terecht overigens. Ik moest vandaag weer bellen als de problemen nog niet waren opgelost. Dus dat gaan we dan zo maar weer even doen.

Overigens; gisteren aan het einde van de dag leek alles even te werken. Zelfs Parkmobile integratie is gelukt. Echter nu weer terug bij af.

Edit: Well, net gesproken met de klantenservice. Ze waren erg druk want de telefoon ging al 20 minuten non-stop! Joh, wat raar... Anyhow, er is nog helemaal niets bekend. Ze doen geen uitspraken over mogelijke oplossingen of iets dergelijks maar gaan iedereen per mail op de hoogte houden. Fingers crossed dat het vanmiddag wel werkt want dan heb ik Parkmobile 'nodig'...

[ Voor 24% gewijzigd door marti28 op 09-05-2018 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ik wacht nog op de update in de App store van Apple....wat een b*tt app :P

Inloggen is al 2x gelukt :D

[ Voor 17% gewijzigd door WoBBeL op 09-05-2018 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:02
Ik krijg vooralsnog mijn account niet werkend, de mailtjes met verificatiecode voor het opnieuw aanvragen van een wachtwoord worden ofwel niet verstuurd of komen niet aan (ik gok toch echt op het laatste). Nog geen reactie van de klantenservice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:12
marti28 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:19:
[...]

Fingers crossed dat het vanmiddag wel werkt want dan heb ik Parkmobile 'nodig'...
Je kunt natuurlijk ook de parkmobile app los installeren op je telefoon.

Vervelender is het voor de mensen die hun route registratie via de app doen (en hier ook voor betalen!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
jjkester schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:36:
Ik krijg vooralsnog mijn account niet werkend, de mailtjes met verificatiecode voor het opnieuw aanvragen van een wachtwoord worden ofwel niet verstuurd of komen niet aan (ik gok toch echt op het laatste). Nog geen reactie van de klantenservice...
Er is een mail uitgegaan dat er binnenkort een update van de app komt. Dan zou het moeten werken.
Beste Mijn ŜKODA app gebruiker,

Gisteren heb je een e-mail van ons ontvangen waarin we je uitnodigen om de nieuwe versie van de Mijn ŜKODA app te downloaden. Ondanks dat het proces uitvoering is getest, bleek dat niet alles vlekkeloos werkte. Inmiddels kennen we de oorzaken van een aantal voorkomende problemen:

Inloggen - Na het versturen van de verificatiecode (voor extra beveiliging) bleek inloggen niet in alle gevallen mogelijk.

Ontbreken van sommige kaarten in de app - Een overload zorgt dat niet alle kaarten geladen kunnen worden.

Aanmelden Parkeren - Aanmeld procedure verliep incorrect.

Voor een groot deel hebben we deze problemen gisteren in de loop van de avond kunnen oplossen. Als je een iPhone (iOS) gebruikt zijn deze oplossingen beschikbaar na een update van de app. Helaas zijn we hier afhankelijk van de toelatingsprocedure van Apple. Hierdoor is de nieuwe versie voor de iOS app nog niet beschikbaar. Voor gebruikers van een Android toestel is de update inmiddels wel beschikbaar.

Dit is niet de ervaring die je van ons mag verwachten, waarvoor onze welgemeende excuses. Wij doen er alles aan om de bovenstaande problemen zo snel als mogelijk op te lossen en zullen je blijven informeren over de status. We vragen echter om nog wat extra geduld.

Mijn ŜKODA app - team

[ Voor 59% gewijzigd door Kecin op 09-05-2018 10:54 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
  • Laatst online: 17-09 20:06
Ik gebruikte deze app al, omdat mijn auto in maart geleverd is. Je kon toen alleen maar gebruik maken van deze nieuwe app. Maar 'mijn voertuig kan niet opgehaald worden'. Dus zelfs zonder over te gaan werkt het niet. Het is een waardeloze app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 19-09 23:25

Smarron

The bend

lubbertkramer schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:16:
Afgelopen vrijdag kon ik eindelijk mijn nieuwe leaseauto de Skoda SuperB combi style business 1.6TDI DSG (diesel) ophalen bij Broekhuis en meld ik mij daarmee in dit topic om ervaringen te delen :) Hiervoor altijd Skoda fabia combi gereden en daarnaast hebben we thuis nog een citigo staan. Hiervoor eigenlijk nooit in dit topic gezeten maar nu met de nieuwe zaken als lane assist / traffic jam assist deel ik graag ervaringen

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik ben benieuwd hoe de auto je bevalt, vooral de DSG. Werkt deze prettig of ervaar je irritaties met bepaalde rijsituaties ?

Voor mijn huidige O3 Combi 1.6TDI Greenline is de opvolger ook de bovenstaande S3 Combi 1.6TDI DSG. Ik twijfelde heel erg tussen de 120pk DSG of de 150pk handgeschakeld. Over de DSG lees ik veel verschillende ervaringen, van positief tot negatief.

DSG tuning zou namelijk veel issues al op kunnen lossen, dus ik ga me daar verder in verdiepen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Inloggen op de app werkt, alles staat erin...

Echter: m'n ritten komen er niet allemaal in, ook staat mijn actieradius op 290km ipv 800 (net getankt). Ach, het zal vanzelf wel weer gefixt worden denk ik :)

Kun je ook de Columbus zelf updaten, of kun je alleen kaart updates doen? Bij Renault kon je ook je R-Link zelf updaten met een SD kaartje. Dan had je laatste updates, bluetooth stabiliteit e.d. Met mijn iPhone heb ik soms geen link, dan moet ik handmatig nogmaals verbinden en heeeeel af en toe geen audio via bluetooth.

[ Voor 20% gewijzigd door WoBBeL op 09-05-2018 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
Smarron schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:00:
[...]
Ik ben benieuwd hoe de auto je bevalt, vooral de DSG. Werkt deze prettig of ervaar je irritaties met bepaalde rijsituaties ?

Voor mijn huidige O3 Combi 1.6TDI Greenline is de opvolger ook de bovenstaande S3 Combi 1.6TDI DSG. Ik twijfelde heel erg tussen de 120pk DSG of de 150pk handgeschakeld. Over de DSG lees ik veel verschillende ervaringen, van positief tot negatief.

DSG tuning zou namelijk veel issues al op kunnen lossen, dus ik ga me daar verder in verdiepen.
Bevalt hier goed, zeker na de aanpassingen van @Rainesh waardoor het gaspedaal adequater (lees sneller) reageert en hij soepeler van de handrem afkomt. Verder heb ik tijdens het selecteren van de leaseauto proefgereden in audi/peugeot (3008)/volkswagen maar vind de verschillen minimaal tegenwoordig (al ben ik geen expert maar meer een n00b op autotechnisch vlak). Wat denk ik het meest irritante is/blijft is als je start/stop aan hebt staan, vooral nu ik TJA actief heb in de file/voor het stoplicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

lubbertkramer schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:15:
[...]

Bevalt hier goed, zeker na de aanpassingen van @Rainesh waardoor het gaspedaal adequater (lees sneller) reageert en hij soepeler van de handrem afkomt. Verder heb ik tijdens het selecteren van de leaseauto proefgereden in audi/peugeot (3008)/volkswagen maar vind de verschillen minimaal tegenwoordig (al ben ik geen expert maar meer een n00b op autotechnisch vlak). Wat denk ik het meest irritante is/blijft is als je start/stop aan hebt staan, vooral nu ik TJA actief heb in de file/voor het stoplicht
Is die betere gaspedaalreactie gelijk onderdeel van DSG tuning ?

Start/stop ga ik moeten ervaren ja. Werkt nu wel perfect in de huidige auto.

Ik ga hem sowieso onder handen laten nemen met VCDS (ook met de O3 gedaan, zaten mooie features tussen) en de kids moeten onderweg ook weer films kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
Wat ik bij de O3 irritant vindt is dat de AAC icm DSG niet werkt met een "hold" functie. De A3 heeft dat wel: Zodra je een file nadert remt hij automatisch af tot stilstand en blijft ook stil staan.

Met de O3 krijg je na 2 seconden een luide pieptoon dat je moet remmen waarna de auto automatisch weer gaat rijden. Heel irritant :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Smarron schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:57:
[...]
Is die betere gaspedaalreactie gelijk onderdeel van DSG tuning ?

Start/stop ga ik moeten ervaren ja. Werkt nu wel perfect in de huidige auto.

Ik ga hem sowieso onder handen laten nemen met VCDS (ook met de O3 gedaan, zaten mooie features tussen) en de kids moeten onderweg ook weer films kunnen kijken.
Goede vraag, volgens mij meer vcds aanpassingen (stand) maar die kan @Rainesh beter beantwoorden. Sowieso goed om te kijken wat je op de auto kiest, als je ACC/Verkeersbordenherkenning hebt kun je al Lane assist / Traffic jam assist activeren
KillaZ schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:18:
Wat ik bij de O3 irritant vindt is dat de AAC icm DSG niet werkt met een "hold" functie. De A3 heeft dat wel: Zodra je een file nadert remt hij automatisch af tot stilstand en blijft ook stil staan.

Met de O3 krijg je na 2 seconden een luide pieptoon dat je moet remmen waarna de auto automatisch weer gaat rijden. Heel irritant :)
Dat is bij de S3 in ieder geval niet het geval, auto komt zelf tot stilstand met ACC/LA/TJA en vervolgt daarna ook zelf zijn weg (soms met tikje i.v.m. te lang stil staan) maar begreep van @Rainesh dat dat inderdaad ook een probleem was op de O3 die nu TJA hebben gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Gaspedaal reactie staat volledig los van dsg tuning. Kan namelijk ook op een handbak gedaan worden :)

O3 heeft een normale handrem, daarom heb je geen autohold. De S3 is dus daardoor wat moderner :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:50:
Gaspedaal reactie staat volledig los van dsg tuning. Kan namelijk ook op een handbak gedaan worden :)
Zie je vaak storingen in de cruise control bij aanpassingen van de gaspedaal response? Ik heb zelf aanpassingen laten doen door Yuxel van het Skodaforum maar deze aanpassing gaf fouten in de cruise control. Ik heb toevallig dit weekend een A6 avant gereden als leenauto voor mijn Octavia (don't ask...) en toen ik weer in mijn Octavia stapte leek het wel alsof ik een spons in trapte in plaats van het gaspedaal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
J0YR1D3R schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:37:
[...]

Zie je vaak storingen in de cruise control bij aanpassingen van de gaspedaal response? Ik heb zelf aanpassingen laten doen door Yuxel van het Skodaforum maar deze aanpassing gaf fouten in de cruise control. Ik heb toevallig dit weekend een A6 avant gereden als leenauto voor mijn Octavia (don't ask...) en toen ik weer in mijn Octavia stapte leek het wel alsof ik een spons in trapte in plaats van het gaspedaal...
Bij mij is het altijd foutloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:38:
[...]

Bij mij is het altijd foutloos :)
Het past eigenlijk niet helemaal in dit topic, maar toch... Ik heb er destijds ook al naar gezocht en vond toch ook wat vergelijkbare issues:

https://www.briskoda.net/...rottle-mod-causing-error/

Ik wil best een keertje langs komen, stuur nog wel even een DM want ik vond het verschil met de A6 wel echt noemenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
J0YR1D3R schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:05:
[...]

Het past eigenlijk niet helemaal in dit topic, maar toch... Ik heb er destijds ook al naar gezocht en vond toch ook wat vergelijkbare issues:

https://www.briskoda.net/...rottle-mod-causing-error/

Ik wil best een keertje langs komen, stuur nog wel even een DM want ik vond het verschil met de A6 wel echt noemenswaardig.
Dat klopt, want niet alle motoren ondersteunen deze mod als je basic coding doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Rainesh schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:50:

O3 heeft een normale handrem, daarom heb je geen autohold. De S3 is dus daardoor wat moderner :p
Thanks voor de info! Gaan we daar ook zeker naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Smarron schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:30:
[...]
Thanks voor de info! Gaan we daar ook zeker naar kijken.
Ik zou op zn minst acc nemen. En de goedkoopste optie voor een front camera. Dat is vaak verkeersbordenherkenning. Dan kan achteraf Lane Assist, TJA en Grootlichtassist erbij. :)

@J0YR1D3R je bent welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 17:17

PeaceNlove

Deugleuter

Om nog weer even terug te komen op de hoe vol kan mijn tank discussie:

Mijn Octavia greenline 1.6 TDI heb ik 47,7 liter in gekregen na eerst de auto zo leeg te hebben gereden:
autoleeg
autoleeg2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:02
Ik ben overtuigd dat bij mijn 1.0 TSI de 50 liter wel gebruikt wordt, met de wijzer halverwege het rode stuk en ik geloof nog ~100km actieradius (van de ~750 die ik normaal heb met een volle tank) ging er 46 liter in. Ik zal een andere keer een echte meting doen, want dit is graven in mijn geheugen.

Ik verwacht overigens dat de software bij de diesels wat pessimistisch is afgesteld om te voorkomen dat je 'm echt leeg rijd, aangezien dit bij diesel redelijk wat werk oplevert om de boel weer rijdend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
jjkester schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:37:
Ik ben overtuigd dat bij mijn 1.0 TSI de 50 liter wel gebruikt wordt, met de wijzer halverwege het rode stuk en ik geloof nog ~100km actieradius (van de ~750 die ik normaal heb met een volle tank) ging er 46 liter in. Ik zal een andere keer een echte meting doen, want dit is graven in mijn geheugen.

Ik verwacht overigens dat de software bij de diesels wat pessimistisch is afgesteld om te voorkomen dat je 'm echt leeg rijd, aangezien dit bij diesel redelijk wat werk oplevert om de boel weer rijdend te krijgen.
hoeveel rij je daadwerkelijk met de 1.0? Enkel binnen de stad haal ik 1:11 met mijn 1.4cod :| Op de snelweg rond de 500 a 600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
700 haal ik altijd wel met mijn 1.0 en ik rij best vlot en fel. 750 als ik wat rustiger rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Rainesh schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:55:
[...]

Ik zou op zn minst acc nemen. En de goedkoopste optie voor een front camera. Dat is vaak verkeersbordenherkenning. Dan kan achteraf Lane Assist, TJA en Grootlichtassist erbij. :)

@J0YR1D3R je bent welkom :)
Mooi. Heb idd voor Travel Assist gekozen op mijn nog te ontvangen Kodiaq. ACC en Front Assist moest er sowieso op.

Ga je me ergens eind van het jaar (levertijd is echt huge :X ) zien om Lane Assist en Light Assist te activeren. Het is een handbak dus TJA zal wellicht wel kunnen, maar zal in de praktijk niet heel nuttig zijn.

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
jjkester schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:37:

Bij de Passat staat die alleszins niet pessimistisch ingesteld. Laatst nog 59l getankt in een 2.0TDI met 66l tank. Maar daar stond die nog niet in het rood en gaf de boordcomputer nog ruim 200km aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
max schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 23:06:
[...]

Mooi. Heb idd voor Travel Assist gekozen op mijn nog te ontvangen Kodiaq. ACC en Front Assist moest er sowieso op.

Ga je me ergens eind van het jaar (levertijd is echt huge :X ) zien om Lane Assist en Light Assist te activeren. Het is een handbak dus TJA zal wellicht wel kunnen, maar zal in de praktijk niet heel nuttig zijn.

:>
TJA en een handbak...haha Heb nog geen auto gehad/gedaan waar dit kon :p

Zorg je wel voor dat je de front camera in je voorruit hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 10-05-2018 07:41 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 79 Laatste