Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Rainesh schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 07:40:
[...]

TJA en een handbak...haha Heb nog geen auto gehad/gedaan waar dit kon :p

Zorg je wel voor dat je de front camera in je voorruit hebt.
Geen TJA is ook niet erg. Ik rij liever 20km om dan dat ik 1 km in de file stil sta. :D

Travel Assist heeft die driehoekige camera in de voorruit, dus daarmee zou Lane en Light Assist mogelijk moeten zijn, toch?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
max schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:38:
[...]

Geen TJA is ook niet erg. Ik rij liever 20km om dan dat ik 1 km in de file stil sta. :D

Travel Assist heeft die driekhoekige camera in de voorruit, dus daarmee zou Lane en Light Assist mogelijk moeten zijn, toch?
Jap

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:02
Rainesh schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:02:
[...]

hoeveel rij je daadwerkelijk met de 1.0? Enkel binnen de stad haal ik 1:11 met mijn 1.4cod :| Op de snelweg rond de 500 a 600
vinom schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:07:
700 haal ik altijd wel met mijn 1.0 en ik rij best vlot en fel. 750 als ik wat rustiger rij.
Het ligt er echt aan hoe het verkeer is, als ik lekker door kan rijden is het verbruik wel wat minder goed, als het erg druk is rij ik meestal zo vloeiend mogelijk, en dat is goed voor het verbruik. Volgens mij staat het gemiddelde van de huidige tank op 5,5 l/100km, maar ik heb de afgelopen dagen ook erg rustig gereden. Vorige week haalde ik 6,7l/100km gemiddeld (ook niet bijzonder door gereden).

Als je 's avonds stukkken 140 (en misschien nog iets daarboven) gaat rijden is het verbruik wel een stuk hoger, maar ik vind het niet tegenvallen.

[ Voor 20% gewijzigd door jjkester op 10-05-2018 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
WoBBeL schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:04:
Inloggen op de app werkt, alles staat erin...

Echter: m'n ritten komen er niet allemaal in, ook staat mijn actieradius op 290km ipv 800 (net getankt). Ach, het zal vanzelf wel weer gefixt worden denk ik :)

Kun je ook de Columbus zelf updaten, of kun je alleen kaart updates doen? Bij Renault kon je ook je R-Link zelf updaten met een SD kaartje. Dan had je laatste updates, bluetooth stabiliteit e.d. Met mijn iPhone heb ik soms geen link, dan moet ik handmatig nogmaals verbinden en heeeeel af en toe geen audio via bluetooth.
Inloggen werkt wel, maar de rest...
Actieradius, km stand en locatie werken, de rest niet. Geen rijstijlscore, geen ritten sinds begin april, autosystemen hebben geen status meer.
Werkt het voor anderen wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
WoBBeL schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:04:
Inloggen op de app werkt, alles staat erin...

Echter: m'n ritten komen er niet allemaal in, ook staat mijn actieradius op 290km ipv 800 (net getankt). Ach, het zal vanzelf wel weer gefixt worden denk ik :)

Kun je ook de Columbus zelf updaten, of kun je alleen kaart updates doen? Bij Renault kon je ook je R-Link zelf updaten met een SD kaartje. Dan had je laatste updates, bluetooth stabiliteit e.d. Met mijn iPhone heb ik soms geen link, dan moet ik handmatig nogmaals verbinden en heeeeel af en toe geen audio via bluetooth.
Ja gewoon via skoda update portal en een 32gb sd kaartje. Updaten is gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Exocet schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:37:
[...]

Inloggen werkt wel, maar de rest...
Actieradius, km stand en locatie werken, de rest niet. Geen rijstijlscore, geen ritten sinds begin april, autosystemen hebben geen status meer.
Werkt het voor anderen wel dan?
Hier net zo. Volgens mij moeten de functies oplichten als er iets kapot is. Inloggen werkt in iedergeval. Maar ik heb dit jaar maar 5 ritten gemaakt, een hele goede rijstijlscore, geen onderhoud nodig, auto staat niet op slot. Dat klopt dus allemaal niet. Brandstofniveau dan weer wel.

Ook een bug ontdekt. Benieuwd hoe onveilig dat is. Ga morgen even verder spitten, maar het lijkt erop dat je alle connected VAG auto’s zou kunnen uitlezen op KM stand en dichstbijzijnde dealer en gegevens eigenaar. Weet het nog niet 100% zeker. Mochten mensen interesse hebben security wise om dit te onderzoeken stuur me dan even een DM.
vinom schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:07:
700 haal ik altijd wel met mijn 1.0 en ik rij best vlot en fel. 750 als ik wat rustiger rij.
Ik zit met de 1.0 DSG7 toch al snel aan de max bij 650-700 bij lange ritten (100km per rit). Dan is het ook nog een groot deel snelweg. Maar ik trap als het even kan het gas wel weg (niet in sportstand). Dus nette score.
De laatste tijd heb ik vele kortere ritten buiten de spits (50km) waardoor ik zelfs een max heb van 550-600 op een volle tank...

[ Voor 22% gewijzigd door Kecin op 15-05-2018 03:22 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik heb ook een reactie van Skoda op mijn email met klachten. Volgende week komt er een nieuwe iOS app uit en dit zou veel problemen moeten oplossen. Is al eerder gemeld volgens mij, maar dit is in ieder geval de officiele reactie die ik van Skdoa Skoda (verdorie @The Eagle) heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Korvaag op 15-05-2018 23:13 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:28
Ik heb al scherm beveiliging alleen 'vegen' staan op mijn telefoon, dus geen patroon of pincode. Een harde eis van de app is dat je dus een pincode als schermvergrendeliong in stelt...echt waardeloos. In de vorige app was dat niet, maar bij deze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

vinom schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:50:
Ik heb al scherm beveiliging alleen 'vegen' staan op mijn telefoon, dus geen patroon of pincode. Een harde eis van de app is dat je dus een pincode als schermvergrendeliong in stelt...echt waardeloos. In de vorige app was dat niet, maar bij deze wel.
dit is ook mijn klacht.. en het werkt ook echt niet als je het niet ingesteld hebt.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
Nou, in navolging op mijn bericht van 2 posts hierboven. Daarnet een update gehad van de iOS app. De locatiebepaling werkt weer en andere slordigheden zijn er ook uit. De app is nog niet bugvrij aangezien hij af en toe blijft hangen en dan je soms niet kan 'doorklikken'.

In ieder geval is de app nu te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
De Android app lijkt nu werkende kaarten te hebben, maar de data loopt soms nog achter en ik wordt na een paar klikken weer spontaan uitgelogd.

Edit: de actieradius en wellicht ook de km-stand kloppen ook nog niet helemaal...

[ Voor 22% gewijzigd door jjkester op 15-05-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Ik moet weer compleet opnieuw inloggen omdat hij na invoer van de (juiste!) pincode geen voertuiggegevens op kon halen. Wat een drama is en blijft het toch ook zeg, jezus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Korvaag schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:48:
Ik heb ook een reactie van Skoda op mijn email met klachten. Volgende week komt er een nieuwe iOS app uit en dit zou veel problemen moeten oplossen. Is al eerder gemeld volgens mij, maar dit is in ieder geval de officiele reactie die ik van Skdoa heb.
Freudiaanse verspreking gericht op de app? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
The Eagle schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 20:48:
[...]

Freudiaanse verspreking gericht op de app? :P
LOL.. nice :)

Ik had hem gemist ;)

Edit:
Okee de app is nog steeds zo brak als een aap. Tabbladen geven soms niet weer wat ze moeten weergeven (verkeerde tab bij verkeerde icoontje). Switchen van tab helpt soms om de goede content te krijgen.

Daarnaast worden de ritten niet goed bijgewerkt en gekoppeld. Als je in het overzicht klikt op de rit die je als laatste hebt gedaan, kom je vervolgens bij de details bij een andere rit uit.

De details van de rit worden overigens ook niet weergegeven. Vaak zijn de details gewoon leeg. Of dat te maken heeft met het feit dat de verkeerde rit wordt opgehaald of dat de gegevens er echt niet zijn weet ik niet.

Kortom: brak.. brak.. en nog eens brak...

[ Voor 62% gewijzigd door Korvaag op 16-05-2018 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Nieuws over de app
Beste Mijn ŜKODA app gebruiker,

Zoals we je eerder mailden, verliep de introductie van de nieuwe Mijn ŜKODA app niet helemaal zoals we het graag hadden gezien. Dat vinden we, op z’n zachtst gezegd, heel vervelend voor je. We hebben dan ook de afgelopen week 24/7 gewerkt om de grootste hobbels weg te nemen. Resultaat: een nieuwe update van de Mijn ŜKODA app. Direct beschikbaar voor zowel Android als iOS.

Af en toe nog vertraging
Over deze nieuwe versie moeten we eerlijk zijn. We zitten nog niet op 100%. De belangrijkste functies werken, maar soms komt een deel van de informatie nog met vertraging binnen. Ook hier wordt hard aan gewerkt. De komende tijd zullen we de app daarom nog een aantal keren updaten via het reguliere updateproces. Antwoorden op de meest voorkomende vragen vind je hier. Deze zullen we regelmatig updaten.

Je gegevens niet verloren
Tot alles is opgelost, moeten we je geduld soms helaas nog op de proef stellen. Belangrijk om te weten: je gegevens, waaronder je ritten, zijn niet verloren gegaan.

We houden je op de hoogte.

Met vriendelijke groet,
Mijn ŜKODA app - team

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hopen dat het werkt, kan vandaag ineens niet meer inloggen. De update van Android is nu nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Weet iemand wanneer die Virtual cockpits beschikbaar zijn op de Skoda modellen?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Kom je na 8 dagen terug op Schiphol...is je accu leeg van je Octavia _O-

Leasemaatschappij bellen, na 6 minuten stond de ANWB er al *O*

7.6 volt is wel wat weinig voor een accu -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Mad-Matt schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:09:
Weet iemand wanneer die Virtual cockpits beschikbaar zijn op de Skoda modellen?
Op de superb voorlopig niet. De mei update van de prijslijst heeft wel de updates voor 2019 maar geen virtual cockpit. Speciaal nog met de dealer gebeld en die hebben het nog uitgezocht en er is nog niets bekend. Ik had het heel graag gehad maar toch maar besteld zonder nu.
Het goed nieuws is dat er binnenkort een superb sportline full option voor de deur staat. Kan echt niet wachten.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
WoBBeL schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:41:
Kom je na 8 dagen terug op Schiphol...is je accu leeg van je Octavia _O-

7.6 volt is wel wat weinig voor een accu -O-
Dat is niet normaal. Mijn Octavia heeft zonder problemen 4 weken overleefd bij een lange vakantie. Of je hebt wat aan laten staan, of je accu is echt einde latijn en heel hard aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

@Korvaag Mn auto is in januari dit jaar uitgeleverd met ongeveer 20km op de teller, dus accu lijkt me sterk maar is altijd mogelijk. Ik kan verder niks aan laten staan bij deze auto, dus dat is het vreemde (zei de ANWB ook al). Hij heeft wel vaker een week stil gestaan (en ook in de vrieskou met -15/-20 op wintersport) zonder problemen.

We zullen zien, anders even langs de dealer voor een onderzoekje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:12
WoBBeL schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:41:
De wegenwacht heeft een locatie op Schiphol, dit gebeurd best wel vaak namelijk met zo'n grote parkeerplaats en auto's die erg soms lang staan.

De accu van mijn Octavia was al na ruim een jaar aan zijn einde aan het raken, resulteerde in decruisecontrol dit het regelmatig niet deed na het starten. Sinds ik een nieuwe accu heb nergens meer last van en reed toen elke dag 2 keer ruim een half uur met start/stop uitgeschakeld (Die knop druk ik altijd in (of eigenlijk uit) na starten). Op het Skodaforum was ik niet de enige met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

rajackar schreef op zondag 20 mei 2018 @ 00:53:
[...]

Op de superb voorlopig niet. De mei update van de prijslijst heeft wel de updates voor 2019 maar geen virtual cockpit. Speciaal nog met de dealer gebeld en die hebben het nog uitgezocht en er is nog niets bekend. Ik had het heel graag gehad maar toch maar besteld zonder nu.
Het goed nieuws is dat er binnenkort een superb sportline full option voor de deur staat. Kan echt niet wachten.
Zonde zeg. Alle VAG-merken hebben het behalve de Skoda's.
Zelf zit ik te kijken naar een Karoq Style Business. Maar ik wil wel heel graag die VC erop.
Overal in de persfoto's zie je dat het mogelijk is, alleen niet te kiezen.

Dan mogelijk toch maar voor de Ateca gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Laatst online: 09:09
Mad-Matt schreef op zondag 20 mei 2018 @ 08:48:
Volkswagen en Seat moeten zich ergens mee kunnen onderscheiden, anders wil iedereen alleen maar Skoda :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Mad-Matt schreef op zondag 20 mei 2018 @ 08:48:
[...]

Zelf zit ik te kijken naar een Karoq Style Business. Maar ik wil wel heel graag die VC erop.
Overal in de persfoto's zie je dat het mogelijk is, alleen niet te kiezen.

Dan mogelijk toch maar voor de Ateca gaan.
Je kunt de dealer even bellen. Of meerdere want soms weten ze echt niets ;)
Ik dacht eigenlijk dat het op de Karoq al kon maar heb zelf alleen serieus naar de superb gekeken dus ik kan het mis hebben.
Ik las op het Skoda forum dat iemand het achteraf ingebouwd had in een kofiaq met de details weet ik niet.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ach wat maakt zo'n digitale cockpit uit. Of ik nu die meters zie of een schermpje met de km teller. Volgens mij is een meter beter voor je ogen dan naar een schermpje zitten kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
jongetje schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:18:
Ach wat maakt zo'n digitale cockpit uit. Of ik nu die meters zie of een schermpje met de km teller. Volgens mij is een meter beter voor je ogen dan naar een schermpje zitten kijken...
Ik zou er niet meer zonder willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

is gewoon pimp :P
Weet ik ook niet hoe het in de toekomst zal zijn, maar nu het er is, wil ik het graag een keer proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Als nerd is dat wel de vetste setup hoor. Navigatie tussen de klokken geïntegreerd en zelf in te delen.
Ik vind het super cool maar niet cool genoeg om nog een half jaar of jaar te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nee exact, het is enorm tof zeker voor tech-boys, maar ga er geen half jaar extra op wachten.
(levertijden op de Karoq en Ateca schijnen toch ook een ramp te zijn op het moment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Mad-Matt schreef op maandag 21 mei 2018 @ 09:28:
Nee exact, het is enorm tof zeker voor tech-boys, maar ga er geen half jaar extra op wachten.
(levertijden op de Karoq en Ateca schijnen toch ook een ramp te zijn op het moment)
Ja kadiaq was 9 maanden of zo als het niet langer was.
Superb zou 7 werken zijn maar toen ik besteld had was dat ook al 12. Hopelijk rij ik half augustus maar het zal wel weer langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik hoop gewoon dat tzt er ergens een demo of voorraad model beschikbaar is als ik een ander mag uitzoeken. (na de zomer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

jongetje schreef op zondag 20 mei 2018 @ 08:47:
[...]

De wegenwacht heeft een locatie op Schiphol, dit gebeurd best wel vaak namelijk met zo'n grote parkeerplaats en auto's die erg soms lang staan.

De accu van mijn Octavia was al na ruim een jaar aan zijn einde aan het raken, resulteerde in decruisecontrol dit het regelmatig niet deed na het starten. Sinds ik een nieuwe accu heb nergens meer last van en reed toen elke dag 2 keer ruim een half uur met start/stop uitgeschakeld (Die knop druk ik altijd in (of eigenlijk uit) na starten). Op het Skodaforum was ik niet de enige met dit probleem.
Wacht.. cruisecontrol die het niet doet is een teken dat de accu wellicht een issue heeft. Heb dit nu namelijk een keer of 3 gehad in de laatste maand..... Volgende maand zijn eerste beurt.

Overigens afgelopen weekend olie moeten bijvullen voor het eerst. Ruim 26k op de teller, 1 punt zoveel diesel dsg.
In mijn herinnering de eerste diesel waarbij ik dit heb moeten doen. Meestal haalde hij het wel tot zijn beurt.
En ik heb er toch een stuk of 8 opgereden inmiddels.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
avotar schreef op maandag 21 mei 2018 @ 10:07:
[...]

Wacht.. cruisecontrol die het niet doet is een teken dat de accu wellicht een issue heeft. Heb dit nu namelijk een keer of 3 gehad in de laatste maand..... Volgende maand zijn eerste beurt.

Overigens afgelopen weekend olie moeten bijvullen voor het eerst. Ruim 26k op de teller, 1 punt zoveel diesel dsg.
In mijn herinnering de eerste diesel waarbij ik dit heb moeten doen. Meestal haalde hij het wel tot zijn beurt.
Grappig, ik heb ook met 26k olie moeten bijvullen, inmiddels staat er bij mij 32k op. Nog altijd super tevreden met de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

vinom schreef op maandag 21 mei 2018 @ 10:15:
[...]

Grappig, ik heb ook met 26k olie moeten bijvullen, inmiddels staat er bij mij 32k op. Nog altijd super tevreden met de auto!
Hier nog een voor de olie, bij de 26K ongeveer ruime liter moeten laten bijvullen. In mijn vorige (Volvo V40 2.0) maar 1.5 liter op 180k... Vond het verschil best groot.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
avotar schreef op maandag 21 mei 2018 @ 10:07:
[...]
Bekend bij VAG diesels. Niets om je druk over te maken. Elk blok verbruikt olie en deze VAG blokken net wat meer dan andere blokken.

Het olieverbruik zal wel iets verminderen, maar zorg voor een flacon olie achterin. Ik kon per 15.000km ongeveer een halve liter bijvullen (ik vulde altijd per halve liter bij van 1/4e niveau tot 3/4e niveau omdat deze blokken overvulling ook niet zo gaaf vinden). Hoeveelheid van minimum tot maximum is precies 1 liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
De laatste tijd regelmatig een "lamp defect" melding in het dashboard (Octavia Combi 2 facelift). Kan echter geen kapotte lamp vinden. Op welke lampen krijg je zo'n melding en kan ik ook ergens achterhalen welke lamp het zou moeten veroorzaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Toen ik mijn O2 Combi uit 2012 had was het vaak mijn DLR verlichting / mistlichten. Raar dat de auto niet zegt welke lamp het is, dat deed die van mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Het blijkt inderdaad het dagrijlicht rechtsvoor te zijn. En welke lamp precies kapot is kan ik opvragen via het display tussen de tellers. Weet ik dat ook weer. Misschien verschijnt de melding ook wel na het starten maar heb ik die even gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Vanochtend een boom geraakt met achteruit rijden bij de dierentuin. Baal als een stekker. Mijn achterlicht is deels kapot en lakschade op mijn bumper. Ik vrees voor de kosten. Ja, het is een lease auto maar we hebben een eigen risico bij ons.

Mijn parkeersensoren reageerden overigens niet, terwijl ze me tot nu toe nog nooit in de steek hebben gelaten. Iets teveel op vertrouwd :P

[ Voor 22% gewijzigd door vinom op 22-05-2018 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@vinom Heb je geen achteruit rij sensoren/camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@jongetje Camera niet, wel sensoren rondom de auto en zelfs auto brake als je ergens tegenaan dreigt te gaan met achteruit rijden. Helaas faalde alles dit keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
WoBBeL schreef op zondag 20 mei 2018 @ 08:38:
@Korvaag Mn auto is in januari dit jaar uitgeleverd met ongeveer 20km op de teller, dus accu lijkt me sterk maar is altijd mogelijk. Ik kan verder niks aan laten staan bij deze auto, dus dat is het vreemde (zei de ANWB ook al). Hij heeft wel vaker een week stil gestaan (en ook in de vrieskou met -15/-20 op wintersport) zonder problemen.

We zullen zien, anders even langs de dealer voor een onderzoekje.
Tsja, mijn accu was december vorig jaar ook aan de beurt voor vervanging, terwijl mijn auto van mei 2017 is.. Er zit een slechte batch accu's tussen bij Skoda die voor allerlei gekke storingen zorgt. Bij mij werd er niet meer goed bijgeladen terwijl ik er ongeveer elke dag mee rij en daarnaast in de week voor de problemen ook 300+ km op een dag had gereden. Zou genoeg moeten zijn, maar hij was gewoon niet goed (meer).

Overigens heb ik ook een nieuwe koppeling in de DSG bak sinds ~3000km geleden. De slip en het gebrom/getril behoren nu (weer) tot het verleden, de vraag is alleen voor hoe lang. Daarnaast moet ik overmorgen nog een keer terug voor het toepassen van een zogenaamde maatregelcode, omdat ze deze zijn vergeten toe te passen bij het monteren.... Wat ik lees op internet zijn dat vooral aanpassingen aan de schakelmomenten en manier van schakelen, maar hoop eigenlijk dat het niet veel uithaalt omdat ik hem eindelijk weer eens fijn vind rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

vinom schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:51:
@jongetje Camera niet, wel sensoren rondom de auto en zelfs auto brake als je ergens tegenaan dreigt te gaan met achteruit rijden. Helaas faalde alles dit keer.
Dat ding grijpt bij mij altijd in als ik achteruit steek in het hoge gras 8)7 omdat de gemeente enschede weigert te maaien -O-

Wel kut om je eigen risico er weer door te jagen. Die zijn soms (wij hebben een aantal auto's met hoog eigen risico) > 600 euro.

@J0YR1D3R ik ga het eens in de gaten houden, ik heb wel eens foutmeldingen gehad bij het aanzetten van de auto (zoals parkeerhulp functie niet beschikbaar). Denk dus een schrale accu ;(

[ Voor 10% gewijzigd door WoBBeL op 22-05-2018 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
WoBBeL schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:36:
[...]
@J0YR1D3R ik ga het eens in de gaten houden, ik heb wel eens foutmeldingen gehad bij het aanzetten van de auto (zoals parkeerhulp functie niet beschikbaar). Denk dus een schrale accu ;(
Als je die fout krijgt is het inderdaad je accu. Typisch dat ze nog een oude batch hebben gemonteerd dan, of het probleem is nog niet opgelost/weer terug. Die fout kreeg ik vlak voordat hij niet meer wilde eigenlijk in 30% van de gevallen bij het starten. De dealer zou met een test wel moeten ontdekken dat hij niet meer goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
J0YR1D3R schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:32:
[...]

Overigens heb ik ook een nieuwe koppeling in de DSG bak sinds ~3000km geleden. De slip en het gebrom/getril behoren nu (weer) tot het verleden, de vraag is alleen voor hoe lang.
Ah gefeliciteerd met de nieuwe koppeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
J0YR1D3R schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:32:
[...]

Overigens heb ik ook een nieuwe koppeling in de DSG bak sinds ~3000km geleden. De slip en het gebrom/getril behoren nu (weer) tot het verleden, de vraag is alleen voor hoe lang. Daarnaast moet ik overmorgen nog een keer terug voor het toepassen van een zogenaamde maatregelcode, omdat ze deze zijn vergeten toe te passen bij het monteren.... [...]
Bij welke km-stand is je koppeling vervangen? Mijn pre-facelift (jan. 2017) Octavia 3 slipt behoorlijk als alles koud is, en een klein beetje als het warm is. De dealer is "aan het onderzoeken" of ze iets kunnen doen, maar er zit niet echt schot in. Rijd niet echt comfortabel. Gezien de foto heb jij een faceliftmodel, dus een software update (maatregelcode?) zou voor mijn bak dan ook beschikbaar moeten zijn zou ik denken. (Ben niet de eerste bestuurder van de (lease)auto dus geen idee of er al een update toegepast is - maar ik verwacht van niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Korvaag schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:01:
[...]

Ah gefeliciteerd met de nieuwe koppeling :)
Dank, maar zoals ik al zei vraag ik me af of het wel allemaal toekomstproof is. Ik kan me niet voorstellen dat er structureel iets gewijzigd is waardoor ik het probleem niet nog een keer krijg..
jjkester schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:17:
[...]

Bij welke km-stand is je koppeling vervangen? Mijn pre-facelift (jan. 2017) Octavia 3 slipt behoorlijk als alles koud is, en een klein beetje als het warm is. De dealer is "aan het onderzoeken" of ze iets kunnen doen, maar er zit niet echt schot in. Rijd niet echt comfortabel. Gezien de foto heb jij een faceliftmodel, dus een software update (maatregelcode?) zou voor mijn bak dan ook beschikbaar moeten zijn zou ik denken. (Ben niet de eerste bestuurder van de (lease)auto dus geen idee of er al een update toegepast is - maar ik verwacht van niet.)
Net even na 30000km, maar het "probleem" begon denk ik al rond de 10000km. Het slippen bij kou en het gebrom/gedreun is een bekend probleem als ik de dealer mag geloven. Er is daarover ook een schrijven geloof ik, de laatste keer gaven ze dat in ieder geval aan. Die maatregelcode moeten ze nog toepassen na het vervangen van de koppeling overigens. Ik heb deze ook al op mijn vorige koppeling gekregen begin dit jaar, maar dat heeft het toen niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
J0YR1D3R schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:39:
[...]

Net even na 30000km, maar het "probleem" begon denk ik al rond de 10000km. Het slippen bij kou en het gebrom/gedreun is een bekend probleem als ik de dealer mag geloven. Er is daarover ook een schrijven geloof ik, de laatste keer gaven ze dat in ieder geval aan. Die maatregelcode moeten ze nog toepassen na het vervangen van de koppeling overigens. Ik heb deze ook al op mijn vorige koppeling gekregen begin dit jaar, maar dat heeft het toen niet opgelost.
Dank. Ik rij de auto sinds ~44000 km en hoewel het slippen altijd wel merkbaar was wordt het de afgelopen weken erger, nu ~49000 km. Zal het schrijven even navragen bij de dealer als ik er weer langs ga om het e.e.a. na te vragen (zit vlakbij kantoor). Nadeel is dat elke keer als ik bij de dealer kom ik al > 120 km erop heb zitten en de boel niet zo erg meer slipt, dus ze moeten het tot op heden met video doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 08:32
Oh, gelukkig. Ik dacht dat ik de enige was met het DSG-probleem. De dealer kon er niets aan ontdekken (mede omdat het zich bij een warmere motor/bak zich minder tot niet voordoet). Wel hebben ze de mechatronic(?) een keer gereset, maar dat heeft niets geholpen.

Bij mij manifesteert het zich in dat bij accelleren het toerental even blijft hangen en dan een stukje omhoog schiet en dat een vaak een paar keer met elk verzet, Je hoort en voelt dan inderdaad wat gebrom enzo. Is dat wat jullie ook ervaren? Ik heb een O3 (pre-FL) met ruim 63.000 km op de teller en voor zo lang ik mij het kan herinneren, doet het probleem doet zich al voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
Ik heb exact hetzelfde, en de dealer kan tijdens het rijden (want dan is alles warm) ook niet veel voelen. Ze zouden wel de video's die ik (rijdend) met koude techniek gemaakt had bekijken samen met de details van de bak en software om uit te vinden wat er mogelijk is. Al even niks gehoord, dus ben benieuwd.

Edit: Mocht er op korte termijn niks uit komen ga ik de leasemij voorstellen om de auto een nachtje bij de dealer te parkeren (kost ze wel een vervangende auto) zodat ze het zelf kunnen ervaren.

[ Voor 24% gewijzigd door jjkester op 23-05-2018 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
(Zie hierboven). Wordt steeds erger, had een afspraak bij de dealer voor 7 juni, maar hij mag vanmiddag/maandagochtend komen. Wordt opgelost dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
Ik ben benieuwd wat ze er nu aan oplossen. Mijn dealer was het probleem niet bekend en er was ook geen software update beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
Het slippen is dermate erg dat het vrij duidelijk een defect is, rijd een beetje alsof je continu de koppeling een klein beetje indrukt en weer op laat komen. Stuk erger dan de "microslip" die ik in het begin had. Ben wel benieuwd of ik dat straks nog heb, of dat dit ook opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heeft er hier iemand ervaring met een fabrieks ingebouwde standkachel bij een Octavia of een Superb? Het zou kunnen dat ik dit jaar een andere auto kan uitkiezen en aangezien ik geen overdekte staanplaats heb zijn opties zoals verwarmde voorruit of een standkachel wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwarmde voorruit werkt erg goed en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:23:
Heeft er hier iemand ervaring met een fabrieks ingebouwde standkachel bij een Octavia of een Superb? Het zou kunnen dat ik dit jaar een andere auto kan uitkiezen en aangezien ik geen overdekte staanplaats heb zijn opties zoals verwarmde voorruit of een standkachel wel handig.
Op de Octavia is voor zover ik weet een standkachel niet leverbaar (geweest). Ik heb een verwarmde voorruit en die werkt prima. In de configurator staat deze niet meer, maar nog wel in de prijslijst. Vreemd verhaal :? In de lijst van Superb zie ik ook geen standkachel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@J0YR1D3R Op de Belgische configurator kan ik hem nog wel aanklikken voor zowel de Octavia als de Superb. Ik wist niet dat ze geleverd konden worden met standkachel dus ik was aangenaam verrast. Het heet "Interieurvoorverwarming met afstandsbediening".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Admiral Freebee ah, Belgie, dat had ik even gemist. Daar zijn weer andere dingen mogelijk inderdaad, de importeur heeft daar andere keuzes gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Laatst online: 09:09
Ik heb achteraf een Webasto standkachel in laten bouwen. Ik heb dit alleen gedaan omdat dit binnen het leasebudget paste en het geld anders in mijn baas zijn zak zou verdwijnen :D.

Heb eerlijk gezegd nog geen echte praktijk ervaringen, het is nog geen winter geweest sinds ik mijn Skoda heb.

In ieder geval lijkt die wel goed te werken. Op het moment dat die ingeschakeld wordt zet de Skoda zelf de blowers aan en springt de temperatuur naar 28 graden. Als de standkachel weer uit wordt gezet gaat die weer terug naar de oorspronkelijke waarde.

Persoonlijk vind ik de optie (2500 euro) veel te duur, voor de Nederlandse winters tenminste. Maar misschien denk ik daar volgend jaar wel weer anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 23:58
Sinds begin deze week in het bezit van een Skoda Octavia Combi - Style Business - 1.0 DSG7 met ACC met FA, Panoramadak en het Dynamic pakket.

Erg tevreden over de auto, kom zelf van de Peugeot 308 HB waarin deze een stuk ruimer is en steviger op de weg. Ben nog onderzoekende hoe alles werkt en de tips/trucs.

Wat ik me wel afvraag, wie maakt er hier gebruik van een simkaart in het Colombus systeem?
Voor o.a. de file informatie. Hoe bevalt dit? Ik overweeg een Multi Data Sim, maar weet niet of er leuke voordelen aanzitten.

Ben er ook nog niet achter hoe je kan wisselen tussen de rij standen. Kortom hoe stug de vering is of het sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
ro3lie schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:32:
Ben er ook nog niet achter hoe je kan wisselen tussen de rij standen. Kortom hoe stug de vering is of het sturen.
Als je wilt kunnen wisselen tussen de rij standen had je de optie "drive mode select" (oid) moeten nemen. Dan heb je een knop naast je versnellings (DSG) pook waarmee je dit kunt regelen. Volgens mij kun je niets aanpassen aan de vering alleen gas response, stuur bekrachtiging (en Airco enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
ro3lie schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:32:
Sinds begin deze week in het bezit van een Skoda Octavia Combi - Style Business - 1.0 DSG7 met ACC met FA, Panoramadak en het Dynamic pakket.

Erg tevreden over de auto, kom zelf van de Peugeot 308 HB waarin deze een stuk ruimer is en steviger op de weg. Ben nog onderzoekende hoe alles werkt en de tips/trucs.

Wat ik me wel afvraag, wie maakt er hier gebruik van een simkaart in het Colombus systeem?
Voor o.a. de file informatie. Hoe bevalt dit? Ik overweeg een Multi Data Sim, maar weet niet of er leuke voordelen aanzitten.

Weet je zeker dat je een sim kaart slot hebt in je Columbus? Ik heb zelf ook het Columbus systeem, maar geen sim kaart slot. DIe van mij is van mei 2017. Ik maak altijd een hotspot aan met mijn telefoon en laat daar mijn Columbus mee verbinden, werkt prima. File informatie is dan real time, i.p.v. dat je om de zoveel tijd een update krijgt van TMC.

Voor de rest zitten er niet heel veel meer voordelen aan imo. Je kan dan ook je Skoda Connect openen en vanuit daar nieuwsberichten, het weer, etc bekijken.

[ Voor 6% gewijzigd door vinom op 30-05-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
vinom schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:10:
[...]

Weet je zeker dat je een sim kaart slot hebt in je Columbus? Ik heb zelf ook het Columbus systeem, maar geen sim kaart slot. DIe van mij is van mei 2017. Ik maak altijd een hotspot aan met mijn telefoon en laat daar mijn Columbus mee verbinden, werkt prima. File informatie is dan real time, i.p.v. dat je om de zoveel tijd een update krijgt van TMC.

Voor de rest zitten er niet heel veel meer voordelen aan imo. Je kan dan ook je Skoda Connect openen en vanuit daar nieuwsberichten, het weer, etc bekijken.
Ja simkaart slot zit er in. Ik heb ook de optie WLAN of HotSpot. Overweeg dus alleen de kosten t.o.v. de voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

vinom schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:10:
[...]

Weet je zeker dat je een sim kaart slot hebt in je Columbus? Ik heb zelf ook het Columbus systeem, maar geen sim kaart slot.
Ik rij dan weliswaar een Volkswagen Passat MY18 met het nieuwe (knoploze) Discover Pro (== Skoda Columbus) systeem en het SIM slot zit in het handschoenenvakje. Ik vind trouwens de RTTI van prima kwaliteit en is al vaker secuurder gebleken dan de meldingen op Flitsmeister.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@MisteRMeesteR Ik ga straks nog eens kijken, misschien heb ik het verkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

vinom schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:21:
@MisteRMeesteR Ik ga straks nog eens kijken, misschien heb ik het verkeerd :P
Nah, was bij mijn wagen een optie van €65 genaamd 'Telefoonvoorbereiding Premium (9IM)' waarbij de auto dus zelf een mobiele/LTE verbinding kan opzetten.

Ik heb er lekker het SIM kaartje van XS4ALL in zitten welke ik toch graties bij mijn abonnement krijg.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
MisteRMeesteR schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:24:
[...]

Nah, was bij mijn wagen een optie van €65 genaamd 'Telefoon Premium' waarbij de auto dus zelf een mobiele/LTE verbinding kan opzetten.

Ik heb er lekker het SIM kaartje van XS4ALL in zitten welke ik toch graties bij mijn abonnement krijg.
Bij de Skoda was dat inderdaad ook een aparte optie. Het gekke is dat ik de optie er bij de configurator niet meer bij zie staan. Heette een connect box oid. Weet het niet meer zeker. Effectief was het enige nuttige van dat pakket het SIM sleufje.

* Korvaag heeft vrolijk een MIFI achterin liggen aan de permanent 12-volt aansluiting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ah ja, dat was het! Goed het is nu een kleine handeling meer en dat is mijn hotspot met een knop activeren en dan heb ik hetzelfde bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Tsja, VAG = (bijna) alles optioneel eh :P
* Korvaag heeft vrolijk een MIFI achterin liggen aan de permanent 12-volt aansluiting....
Er zijn idd meerdere wegen naar Rome ;) De auto kan in mijn geval nu ook zelf als MIFI functioneren voor de kids met hun iPad bijvoorbeeld maar dat verdom ik, ze kijken maar naar buiten om een beeld te krijgen bij ons kikkerlandje :P :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
MisteRMeesteR schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:30:
[...]

Tsja, VAG = (bijna) alles optioneel eh :P

[...]

Er zijn idd meerdere wegen naar Rome ;) De auto kan in mijn geval nu ook zelf als MIFI functioneren voor de kids met hun iPad bijvoorbeeld maar dat verdom ik, ze kijken maar naar buiten om een beeld te krijgen bij ons kikkerlandje :P :+
Mijn MIFI doet het ook nog als de auto uitstaat....

alleen...

heb ik geen kinderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

MisteRMeesteR schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:16:
[...]

Ik rij dan weliswaar een Volkswagen Passat MY18 met het nieuwe (knoploze) Discover Pro (== Skoda Columbus) systeem en het SIM slot zit in het handschoenenvakje. Ik vind trouwens de RTTI van prima kwaliteit en is al vaker secuurder gebleken dan de meldingen op Flitsmeister.
1 ding weet ik zeker... het kan niet onnauwkeuriger zijn dan de TMC informatie. :/

Hoeveel data verbruikt de RTTI eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Korvaag schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:36:
[...]

Mijn MIFI doet het ook nog als de auto uitstaat....

alleen...

heb ik geen kinderen :+
Als de auto uitstaat heb ik hem niet nodig en dus ook zijn MIFI niet :+
avotar schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:53:
[...]

1 ding weet ik zeker... het kan niet onnauwkeuriger zijn dan de TMC informatie. :/

Hoeveel data verbruikt de RTTI eigenlijk?
Zeer minimaal:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Datum   Verbruikt            
1 mei   492 KB   
2 mei   1,05 MB      
3 mei   275 KB   
4 mei   764 KB   
5 mei   1,11 MB      
6 mei   748 KB   
7 mei   430 KB   
8 mei   630 KB   
9 mei   1,86 MB      
10 mei  992 KB   
11 mei  1,14 MB      
12 mei  479 KB   
13 mei  277 KB   
14 mei  2,27 MB      
15 mei  1,13 MB      
16 mei  2,02 MB      
17 mei  916 KB   
18 mei  1,45 MB      
19 mei  1,37 MB      
20 mei  1,07 MB      
21 mei  232 KB   
22 mei  2,65 MB      
23 mei  1,98 MB      
24 mei  972 KB   
25 mei  947 KB   
26 mei  1,71 MB      
27 mei  2,59 MB      
28 mei  1,09 MB      
29 mei  811 KB   
30 mei  283 KB

Waarbij ik bijvoorbeeld op 27 mei 400+ kilometer heb gereden... (5h in de auto gezeten 8) 8) 8) )

*Ik gebruik dan enkel de RTTI, geen andere Car-Net geneuzel zoals weer of nieuws.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
MisteRMeesteR schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:25:
[...]

Als de auto uitstaat heb ik hem niet nodig en dus ook zijn MIFI niet :+

[...]

Zeer minimaal:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Datum   Verbruikt            
1 mei   492 KB   
2 mei   1,05 MB      
3 mei   275 KB   
4 mei   764 KB   
5 mei   1,11 MB      
6 mei   748 KB   
7 mei   430 KB   
8 mei   630 KB   
9 mei   1,86 MB      
10 mei  992 KB   
11 mei  1,14 MB      
12 mei  479 KB   
13 mei  277 KB   
14 mei  2,27 MB      
15 mei  1,13 MB      
16 mei  2,02 MB      
17 mei  916 KB   
18 mei  1,45 MB      
19 mei  1,37 MB      
20 mei  1,07 MB      
21 mei  232 KB   
22 mei  2,65 MB      
23 mei  1,98 MB      
24 mei  972 KB   
25 mei  947 KB   
26 mei  1,71 MB      
27 mei  2,59 MB      
28 mei  1,09 MB      
29 mei  811 KB   
30 mei  283 KB

Waarbij ik bijvoorbeeld op 27 mei 400+ kilometer heb gereden... (5h in de auto gezeten 8) 8) 8) )

*Ik gebruik dan enkel de RTTI, geen andere Car-Net geneuzel zoals weer of nieuws.
Dat is zeker niet veel. Ik overweeg dan allicht een prepaid kaartje er in te zetten, mits dat kan. Multi Data SIM is € 5.- extra per maand bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

ro3lie schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:10:
[...]

Dat is zeker niet veel. Ik overweeg dan allicht een prepaid kaartje er in te zetten, mits dat kan. Multi Data SIM is € 5.- extra per maand bij Vodafone.
Ik zie geen reden waarom een prepaid kaartje niet kan.

Een SIM kaartje welke je gratis bij de XS4ALL abo krijgt functioneert ook prima 8)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 20:06
Bij mij werkt de Mijn Skoda app nog steeds niet lekker. Ik krijg elke keer de melding dat mijn voertuig niet opgehaald kan worden. Als ik dan mijn inloggegevens opnieuw invul, werkt het vaak wel.

Iemand waarbij dit al OK werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:25
-Burner- schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:14:
Bij mij werkt de Mijn Skoda app nog steeds niet lekker. Ik krijg elke keer de melding dat mijn voertuig niet opgehaald kan worden. Als ik dan mijn inloggegevens opnieuw invul, werkt het vaak wel.

Ben bang dat iedereen er last van heeft (ik gisteren 3 keer)
De rest werkt ook niet echt! :(

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-09 21:33
Mijn problemen met de Mijn Skoda app zijn:

- Regelmatig uitgelogd worden (waarom kan je niet aanvinken om gebruikersnaam en wachtwoord door de app te laten onthouden?)
- Oude data van voor de update (nog steeds) niet beschikbaar
- Registratie van ritten vaak vele uren later en dan vaak incompleet, bijvoorbeeld geen verbruiksgegevens
- Geen statusmeldingen of deuren op slot zijn/handrem aangetrokken

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
Ik heb ook nog steeds problemen, het lijstje van @MichelKlok komt overeen met die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 20:06
ro3lie schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:10:
[...]

5€ p/m is veel als je bedenkt dat bij Vodafone 1MB 10 cent kost. Ik heb net een los prepaid kaartje gehaald bij Vodafone voor €5. Als ik 1MB per dag gebruik (wat veel is gemiddeld voor mij denk ik) dan kan ik dus 5 / 0.10 = 50 dagen er mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
-Burner- schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:01:
[...]

5€ p/m is veel als je bedenkt dat bij Vodafone 1MB 10 cent kost. Ik heb net een los prepaid kaartje gehaald bij Vodafone voor €5. Als ik 1MB per dag gebruik (wat veel is gemiddeld voor mij denk ik) dan kan ik dus 5 / 0.10 = 50 dagen er mee doen.
Ja. Hier dus dezelfde gedachte, ik ga wel voor de prepaidkaart.
Zojuist een aantal StayHold beugels gehaald voor de kofferbak. Ter uitbreiding van de standaard beugel.
Ideaal voor een aantal losse spullen (dozen) die wel eens mee gaan.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51g3zVOaNuL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
jjkester schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:05:
(Zie hierboven). Wordt steeds erger, had een afspraak bij de dealer voor 7 juni, maar hij mag vanmiddag/maandagochtend komen. Wordt opgelost dus :)
En? wat hebben ze er aan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
-Burner- schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:14:

Er is nog steeds geen volgende update geweest na die van vorige week en een groot deel van de bugs zit (als ik het zo zie) aan de client kant. Immers: de server-kant heeft het met de oude app prima gedaan.

Alles zal pas beter gaan werken met de volgende update van de app verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Korvaag schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:37:
[...]

Er is nog steeds geen volgende update geweest na die van vorige week en een groot deel van de bugs zit (als ik het zo zie) aan de client kant. Immers: de server-kant heeft het met de oude app prima gedaan.
Lekkere aanname, ik denk dat ze juist een hele nieuwe backend gemaakt hebben, anders hoefde je bijvoorbeeld niet eerst je wachtwoord te resetten, waren er geen performance issues op de backend etc.

Ik heb begrepen dat het eerst extern ontwikkeld was en nu alles door PON zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:21
jongetje schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:13:
[...]

Lekkere aanname, ik denk dat ze juist een hele nieuwe backend gemaakt hebben, anders hoefde je bijvoorbeeld niet eerst je wachtwoord te resetten, waren er geen performance issues op de backend etc.

De vorige was van TomTom. Deze is idd intern ontwikkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
jongetje schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:13:
[...]

Edit: heel verhaal weggehaald want offtopic over authenticatie en autorisatie...

Uiteraard kan het prima zijn dat er ook performanceproblemen in de datalaag zitten hoor, maar wat gewoon heel erg opviel is dat de app in release 1 echt voor geen meter werkte en met de eerste update er ineens een heleboel wel goed werkte.

[ Voor 47% gewijzigd door Korvaag op 31-05-2018 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

-Burner- schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:01:
[...]

Ik heb geen slot ervoor kom ik achter.
Kun je ook gewoon via je met bluetooth gekoppelde telefoon de verkeersinformatie laten binnenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

avotar schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 07:04:
[...]

Ik heb geen slot ervoor kom ik achter.
Kun je ook gewoon via je met bluetooth gekoppelde telefoon de verkeersinformatie laten binnenkomen?
Ja, zo ver ik weet kun je via bluetooth PAN je internet delen met de auto :) staat ook wel in het instructieboekje dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
Motormouz schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:34:
[...]

En? wat hebben ze er aan gedaan?
Heb een nieuwe koppeling, bleek versleten. Reed bij de dealer weg direct de snelweg op en leek toch nog te slippen. Even een kwartier aangezien en de dealer teruggebeld. De oorzaak van de versleten koppeling lijkt dus nog te bestaan. Heb over anderhalve week weer een afspraak...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Vandaag weer even langs @Rainesh geweest nadat de garage tijdens een beurt en het plaatsen van een trekhaak de VCDS instellingen heeft gewist.

Het was nu ook mogelijk om de gaspedaalrespons en het stuurgevoel op hoge snelheid aan te passen naast de gebruikelijke dingen. Het wegrijden gaat nu wat smoother en het stuur voelt stabieler aan op hoge snelheid.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

pretpik schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 18:33:
...nadat de garage tijdens een beurt en het plaatsen van een trekhaak de VCDS instellingen heeft gewist.
Heeft de garage dat met opzet gedaan of onbewust door een update?

Lijkt me redelijk vervelend om na elke update weer die settings te moeten coderen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
max schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 20:09:
[...]

Heeft de garage dat met opzet gedaan of onbewust door een update?

Lijkt me redelijk vervelend om na elke update weer die settings te moeten coderen.
Geen idee of het komt door de software update of dat het gebeurd is bij het programmeren van de trekhaak.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Komt door programmeren van trekhaak. Ze hebben de hele auto teruggezet bij het invoeren van SVM code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Suffe vraag, maar onze Skoda Fabia Combi van oktober 2010 heeft een ingebouwde navigatie.
Gebruiken we nauwelijks, is wel up2date.

Ding heeft alleen 1 hinderlijke eigenschap: Of je navi nu uit of aan staat, wanneer het druk is op de weg announced 'ie dat er mogelijk verderop file staat. "Let op! Verkeersproblemen!"

Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe dat uit moet.

Iemand enig idee? (Vind het echt gemeen irritant. Zit je lekker mee te schreeuwen, opeens radio zacht en "Let op! Verkeersproblemen!" door je speakers.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@unezra Dat kan niet uit (ook niet in mijn Octavia van eind 2016). Enige mogelijkheid is je navigatie SD kaart eruit, dan weet ie niet meer waar je rijdt en kan je dus niet meer waarschuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

jongetje schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:09:
@unezra Dat kan niet uit (ook niet in mijn Octavia van eind 2016). Enige mogelijkheid is je navigatie SD kaart eruit, dan weet ie niet meer waar je rijdt en kan je dus niet meer waarschuwen.
Crap. Seriously?
Ik vind dat echt hoerig irritant.
(Ik kan helemaal niet zingen maar in de auto vind ik het lekker om ongegeneerd mee te schreeuwen. Of überhaupt gewoon de muziek lekker hard aan te hebben. Zit je net in een mooi of wild stuk, komt die klotestem er doorheen.)

SD kaart er uit kan natuurlijk gewoon, als ik 'm niet gebruik heb ik 'm ook niet nodig en dan kan 'ie er in als ik wel op zijn eigen navi wil navigeren.

Heeft het er uit trekken van de navi SD kaart nog andere (nadelige) gevolgen? Of is het zo simpel als kaartje los gooien en d'r gewoon in drukken als ik de ingebouwde navi wil gebruiken?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
unezra schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:13:
[...]

Crap. Seriously?
Ik vind dat echt hoerig irritant.
(Ik kan helemaal niet zingen maar in de auto vind ik het lekker om ongegeneerd mee te schreeuwen. Of überhaupt gewoon de muziek lekker hard aan te hebben. Zit je net in een mooi of wild stuk, komt die klotestem er doorheen.)

SD kaart er uit kan natuurlijk gewoon, als ik 'm niet gebruik heb ik 'm ook niet nodig en dan kan 'ie er in als ik wel op zijn eigen navi wil navigeren.

Heeft het er uit trekken van de navi SD kaart nog andere (nadelige) gevolgen? Of is het zo simpel als kaartje los gooien en d'r gewoon in drukken als ik de ingebouwde navi wil gebruiken?
Offtopic:
Als je de taal op Duits zet, hoor je dan ook keihard ACHTUNG! :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
jongetje schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:09:
Ik heb alle meldingen uit staan (gewoon het volume op mute) en er komt niets doorheen hoor. Geen waarschuwing, niets...

@unezra : wellicht werkt dat voor de Fabia ook wel, geen idee.

Navimeldingen zijn sowieso gruwelijk irritant dus ik heb het al 2 Octavia's lang uitstaan (vanaf 2013) en nog nooit meldingen gehad. Zelfs spookrijders worden alleen een popup.

In mijn huidige Amundsen zit het onder: Navi (duh), Settings, Navigatiemeldingen, volume: Uit.

Volume is ook uit te zetten via het navischerm zelf (onderin). Tis maar wat je het makkelijkste vindt.

[ Voor 35% gewijzigd door Korvaag op 07-06-2018 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 23:36

Nullifiel

╞═══════╡

..

(laat ook maar :+ )

[ Voor 83% gewijzigd door Nullifiel op 08-06-2018 07:28 ]

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
@unezra misschien kun je tmc uitzetten want daar komen de file meldingen vandaan.
Pagina: 1 ... 18 ... 79 Laatste