Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Och, de weergaven van files in de TMC lisjt zijn dan soms toch wel handig. Wat @Korvaag beschrijt werkt bij mij ook al 2 Octavia's lang.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
2018/2019 kaarten voor Discover Pro / Columbus / Seat Navi Plus systemen

http://infotainment-cdn.s...H12_P169_EU_2018_2019.zip

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:20
Rainesh schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 19:20:
2018/2019 kaarten voor Discover Pro / Columbus / Seat Navi Plus systemen

http://infotainment-cdn.s...H12_P169_EU_2018_2019.zip
Dan snap ik nu officiëel niet meer wat de Skoda site bedoelt, aangezien daar nu "November" staat in plaats van "Augustus" eerder (en daarvoor "Mei"). Ik geloof dat een VW variant die overigens prima werkt ook al beschikbaar was. Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Skoda Nederland portal loopt achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Hoe installeer ik die file, gewoon alles op een SD kaart uitpakken of ZIP en al op een SD kaart zetten (download loopt nog, geen idee of er een README in zit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
WoBBeL schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:36:
Hoe installeer ik die file, gewoon alles op een SD kaart uitpakken of ZIP en al op een SD kaart zetten (download loopt nog, geen idee of er een README in zit).
uitpakken op computer. Fat32 sd kaartje of usb stick (liefst 3.0) en dan de twee mapjes en metainfo file naar root kopieren.

SD kaartje erin, naar systeeminformatie gaan en dan update drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Top! Ik ga ff een USB stickie zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 17:49
Zojuist de update via een SD kaart geïnstalleerd. Uurtje met het contact aan en het is gebeurd.

Werkt een stuk beter dan bij toyota, daar moest je twee uur je motor laten draaien wilde je niet met een bricked systeem eindigen 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Contact hoeft niet aan. Alleen systeem aandrukken en dan update draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Nou,update gedraaid. Geen nieuwe N18 :N stiekem toch een klein beetje verdrietig

Is dit puur een kaart update of zitten er ook software updates bij voor het Columbus systeem zelf?

Werkt dit? https://www.skodaforum.nl...n-poi-step-by-step.33412/
Krijg ik dan een audio waarschuwing bij Flitspalen?

[ Voor 41% gewijzigd door WoBBeL op 10-06-2018 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
WoBBeL schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:49:
Nou,update gedraaid. Geen nieuwe N18 :N stiekem toch een klein beetje verdrietig

Is dit puur een kaart update of zitten er ook software updates bij voor het Columbus systeem zelf?
Kaart.

Welk software versie heb je nu op je columbus staan? Post even een screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Rainesh schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:51:
[...]

Kaart.

Welk software versie heb je nu op je columbus staan? Post even een screenshot
1163 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
zal kijken of ik nieuwe firmware daarvan heb.

Maar je vraag over flitspalen, ja dat werkt. Ik dacht dat je ook een geluidssignaal kon instellen bij MIB2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

@Rainesh

Schijnbaar werkt die procedure sinds kort niet meer, zie laatste paar posts op https://www.skodaforum.nl...step-by-step.33412/page-3.

Ik ga eens verder googlen :+

[edit]

Paar euro duurder, maar http://www.speedcamupdates.com/skoda-columbus-2-2017 gevonden. Eens kijken of het werkt.

[ Voor 25% gewijzigd door WoBBeL op 10-06-2018 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwazzleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07-2024
Die kaart update werkt dus enkel op Discover Pro / Columbus / Seat Navi Plus systemen? Zit ik dan weer met mijn Amundsen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

@TwazzleNL je werkgever om een dikkere auto vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwazzleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07-2024
WoBBeL schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:00:
@TwazzleNL je werkgever om een dikkere auto vragen :+
Ik zal het over 2,5 jaar proberen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

@Rainesh is de Skoda Columbus 2 (2017) hetzelfde als wat ik in m'n Octavia FL (september 2017) heb zitten? :P

Ik kan zelf alle flitspalen importeren maar dan krijg ik geen audio waarschuwing. Er zijn pakketjes die zeggen dat het wel kan (en betaald, oke oke) maar daar moet ik "Columbus 2 (2017)" selecteren.

[ Voor 53% gewijzigd door WoBBeL op 10-06-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
WoBBeL schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:34:
@Rainesh is de Skoda Columbus 2 (2017) hetzelfde als wat ik in m'n Octavia FL (september 2017) heb zitten? :P

Ik kan zelf alle flitspalen importeren maar dan krijg ik geen audio waarschuwing. Er zijn pakketjes die zeggen dat het wel kan (en betaald, oke oke) maar daar moet ik "Columbus 2 (2017)" selecteren.
Jap zelfde.

In je POI instellingen moet je even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Kan in mijn POI instellingen wel mijn geimporteerde flitsers / trajectcontroles vinden en aanzetten echter is dit zonder audio waarschuwing. Ik ga eens wat centjes uitgeven en testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
WoBBeL schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:50:
Kan in mijn POI instellingen wel mijn geimporteerde flitsers / trajectcontroles vinden en aanzetten echter is dit zonder audio waarschuwing. Ik ga eens wat centjes uitgeven en testen :P
En bij "meldingen" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Stomme vraag, maar waar kan ik dat vinden? De normale navigatie meldingen (Navigatiemeldingen staan op "Verkort" omdat je anders elke 50 meter hoort dat je rechtdoor moet :X ) staan aan en nergens (wat ik kan vinden) staat iets uit. Heb zelfs de handleiding er nog bij gepakt :X

[ Voor 15% gewijzigd door WoBBeL op 10-06-2018 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Onder setup van navigatie? Waar je alle navigatie dingen kunt instellen. Daar staat volgens mij ook iets van meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Daar staat alles aan, met de betaalde versie van POIbase werkt het out of the box.

Voor wie ook een Columbus 2 heeft: je kan mij een PB sturen voor een niet nader te noemen ZIP bestandje :P

[ Voor 40% gewijzigd door WoBBeL op 10-06-2018 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20
TwazzleNL schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:57:
Die kaart update werkt dus enkel op Discover Pro / Columbus / Seat Navi Plus systemen? Zit ik dan weer met mijn Amundsen :'(
Die komt vanzelf. Uiterlijk ergens in augustus volgens de skoda site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
jongetje schreef op zondag 10 juni 2018 @ 22:10:
[...]

Die komt vanzelf. Uiterlijk ergens in augustus volgens de skoda site.
Verwacht eerder over 2 a 3 weken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:58
WoBBeL schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:55:
@Rainesh

Schijnbaar werkt die procedure sinds kort niet meer, zie laatste paar posts op https://www.skodaforum.nl...step-by-step.33412/page-3.

Ik ga eens verder googlen :+

[edit]

Paar euro duurder, maar http://www.speedcamupdates.com/skoda-columbus-2-2017 gevonden. Eens kijken of het werkt.
Ik krijg het hier nog niet werkend. Betreft de Octavia FL3 (2018) met Colombus 2 als het goed is :+
Ik heb een 32GB SD kaart en een 8GB usb stick. Beide pakt die niet. Nu de metainfo aan het aanpassen.
Via Skoda Connect portaal kan het ook niet met deze data. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ik heb het uiteindelijk met POIbase gedaan en niet met speedcamupdates.com.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 16:00
Ik ga me melden in dit topic. Over een paar weken krijg ik mijn eerste echte eigen auto: Een Octavia Combi III Elegance businessline uit 2013. Krijgt nog een beurt en dergelijke en daarna dus autobezitter.

Heb al een beetje rondgeloerd in verschillende topics en ga denk ik ook op korte termijn contact opnemen voor een paar aanpassingen middels VCDS, we blijven immers tweakers :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 08:32
jjkester schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:08:
[...]
Heb een nieuwe koppeling, bleek versleten. Reed bij de dealer weg direct de snelweg op en leek toch nog te slippen. Even een kwartier aangezien en de dealer teruggebeld. De oorzaak van de versleten koppeling lijkt dus nog te bestaan. Heb over anderhalve week weer een afspraak...
Wat hebben ze dit keer aan de DSG gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
Motormouz schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 20:30:
[...]

Gisteren kort de monteur gesproken over de telefoon. Ze hebben druk overlegd met PON over de situatie, de auto is volgens hem voorzien van de nieuwste variant koppeling en de nieuwste software. Aangezien ik geen tijd had om 'm gisteren nog op te halen hebben we een afspraak gemaakt om dat maandagochtend te doen en dan een rondje te rijden met de monteur, om te kijken wat ik van het rijgedrag vind. We zien dan wel weer wat de vervolgstappen zijn. Eventuele opties zijn de leasemij overhalen om 'm langs TVS te brengen of bij mijn werkgever om een andere auto te vragen (het is een poolauto), al ben ik verder wel erg tevreden over de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Iets wat ik me afvraag.

Ik heb Kessy op de Octavia. Maar waarvoor is de sleutel nu nog? Ik zie nergens in of op de auto een slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Linker deur vermoedelijk.. achter een afdekplaatje zit een slot.
Zodat je bij een lege accu de auto nog in kan om de motorkap open te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Staat ook in het boekje beschreven indien nodig. https://ws.skoda-auto.com..._Octavia_OwnersManual.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
jjkester schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:00:
[...]

Gisteren kort de monteur gesproken over de telefoon. Ze hebben druk overlegd met PON over de situatie, de auto is volgens hem voorzien van de nieuwste variant koppeling en de nieuwste software. Aangezien ik geen tijd had om 'm gisteren nog op te halen hebben we een afspraak gemaakt om dat maandagochtend te doen en dan een rondje te rijden met de monteur, om te kijken wat ik van het rijgedrag vind. We zien dan wel weer wat de vervolgstappen zijn. Eventuele opties zijn de leasemij overhalen om 'm langs TVS te brengen of bij mijn werkgever om een andere auto te vragen (het is een poolauto), al ben ik verder wel erg tevreden over de auto.
Motormouz schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 20:30:
[...]

Zojuist de auto opgehaald. Koppeling lijkt net zo erg te slippen. Rondje gereden met de monteur, hij geeft aan dat het inderdaad niet heel comfortabel is maar dat dit het beste is dat hij kan doen. Ik heb de nieuwste koppeling en software. Volgens hem zou het over tijd als het zelflerende algoritme zijn werk heeft gedaan minder erg moeten worden, maar ik heb er een hard hoofd in aangezien dat voorgaande keren niet het geval was. Mocht het niet beter worden moest ik vooral weer contact opnemen.

Ik heb toch een beetje het idee dat in ieder geval mijn dealer zich bewust is van het probleem, maar dat er vanuit Pon of de fabriek niks gedaan wordt.

Later vandaag de leasemaatschappij even bellen, benieuwd hoe die er over denken (waarschijnlijk niet anders dan de dealer maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Heeft er iemand een makkelijke handleiding voor de facelift Amundsen navigatie?
Bij de vorige versie kon je heel makkelijk zoeken in categorieën zoals Pretparken of Parkeerplaatsen oid.
Maar in deze versie krijg ik het niet voor elkaar.

Je hebt het POI zoeken of de adressen, maar niets er tussen.
Het zal vast heel makkelijk zijn, maar ik zie het niet.

bv ik wilde gisteren naar Duinrell vanuit Middelburg. Ik kreeg het niet gevonden als Duinrell en niet als attractiepark.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jjkester schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:14:
[...]

Volgens hem zou het over tijd als het zelflerende algoritme zijn werk heeft gedaan minder erg moeten worden, maar ik heb er een hard hoofd in aangezien dat voorgaande keren niet het geval was.
Welk zelflerende algoritme? Een DSG bak leert standaard niet en heeft gewoon standaard schakelpunten. (tenzij dat recent aangepast is).
avotar schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:38:
Heeft er iemand een makkelijke handleiding voor de facelift Amundsen navigatie?
Bij de vorige versie kon je heel makkelijk zoeken in categorieën zoals Pretparken of Parkeerplaatsen oid.
Maar in deze versie krijg ik het niet voor elkaar.

Je hebt het POI zoeken of de adressen, maar niets er tussen.
Het zal vast heel makkelijk zijn, maar ik zie het niet.

bv ik wilde gisteren naar Duinrell vanuit Middelburg. Ik kreeg het niet gevonden als Duinrell en niet als attractiepark.
In de navigatie die ik heb (Columbus) kun je bij nieuw reisdoel kiezen voor zoeken ipv adres invoeren. Dan zoekt hij bij mij automatisch in de lijst met alle mogelijke entries. Veel staat er dan in, of Duinrell daar ook bij staat weet ik niet. Verder kun je niet zoeken in een categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
J0YR1D3R schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:23:
[...]

Welk zelflerende algoritme? Een DSG bak leert standaard niet en heeft gewoon standaard schakelpunten. (tenzij dat recent aangepast is).

[...]
De software van de bak past zich na een reset aan op zijn eigen hardware, zie ook https://www.motor-talk.de....html?attachmentId=759171, pagina 33. De software zou op deze manier variaties (slijtage?) in de bak tot op zekere hoogte moeten kunnen opvangen. Op internet zwerven redelijk wat berichten van mensen dat een DSG na een reset en een tijdje rijden beter gaan schakelen dan ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@jjkester is dat niet gewoon het inleren wat ze doen na het vervangen? Dat hebben ze bij mij ook zo uitgelegd in ieder geval.
Heb er nog niet goed op gelet bij mij de laatste tijd wat betreft de slip en het brommen omdat ik niet zoveel gereden heb met de Octavia. Binnenkort maar eens wat beter op letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
@J0YR1D3R Geen idee, de monteur vertelde me vanochtend dat het nog wel een halve tank benzine kan duren voordat hij zich aangepast heeft. Ik kan in de documentatie verder niet vinden of de bak zich daadwerkelijk aan mijn rijgedrag aanpast, de monteur vertelde overigens van wel. Ik heb zelf in ieder geval wel aangepast schakelgedrag gemerkt, of dat op basis van mijn rijgedrag of op basis van de staat van de hardware was weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 08:53
J0YR1D3R schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:35:
@jjkester is dat niet gewoon het inleren wat ze doen na het vervangen? Dat hebben ze bij mij ook zo uitgelegd in ieder geval.
Heb er nog niet goed op gelet bij mij de laatste tijd wat betreft de slip en het brommen omdat ik niet zoveel gereden heb met de Octavia. Binnenkort maar eens wat beter op letten :)
Er zal sowieso een software systeem in zitten dat de slijtage van de koppeling bijhoudt en daaruit de controle aanpast.

Ik op vakantie ooit 2500km gereden met een huur Golf Variant 1.6TDI DSG (zelfde techniek als jouw Skoda) en daar nooit last gehad van brommen of slippen. Daarbij moet wel gezegd worden dat die op vlak terrein erg snel naar zijn 2 gaat en dan wat slip (laag in de toeren) vertoont. Dat is volgens mij wel normaal als je een soepele aandrijflijn wilt.
En die werkte ook normaal met -20 , zelfs na een koude start. (De auto klinkt dan wel als een tractor, maar dat is niet bepaald speciaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 08:32
jjkester schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:14:
Zojuist de auto opgehaald. Koppeling lijkt net zo erg te slippen. Rondje gereden met de monteur, hij geeft aan dat het inderdaad niet heel comfortabel is maar dat dit het beste is dat hij kan doen. Ik heb de nieuwste koppeling en software. Volgens hem zou het over tijd als het zelflerende algoritme zijn werk heeft gedaan minder erg moeten worden, maar ik heb er een hard hoofd in aangezien dat voorgaande keren niet het geval was. Mocht het niet beter worden moest ik vooral weer contact opnemen.

Ik heb toch een beetje het idee dat in ieder geval mijn dealer zich bewust is van het probleem, maar dat er vanuit Pon of de fabriek niks gedaan wordt.

Later vandaag de leasemaatschappij even bellen, benieuwd hoe die er over denken (waarschijnlijk niet anders dan de dealer maar toch).
Begrijp ik goed dat ze naast de koppeling de vorige keer nu ook de software geupdate hebben? Gezien het feit dat de monteur het niet beter kan afstellen, verwacht ik ook niet dat de bak het zelf beter gaat afstellen aangezien ik ook elke dag (waarschijnlijk afhankelijk van temperatuur) verschil merk. Daar gaat meestal een aantal iteraties over heen.

Ik verwacht dat de LM verder ook geen actie gaat ondernemen. Waarschijnlijk is het vervangen van de versneld versleten koppeling goedkoper dan een derde partij inschakelen voor tunen (en evt. weer aanpassen) van de bak.

Ik ben inmiddels aan het idee gewend dat dit nooit weggaat. Over een jaar mag ik weer aan een andere auto gaan denken en dan hopelijk geen DSG-7 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
AndRo555 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:24:
[...]

Er zal sowieso een software systeem in zitten dat de slijtage van de koppeling bijhoudt en daaruit de controle aanpast.

Ik op vakantie ooit 2500km gereden met een huur Golf Variant 1.6TDI DSG (zelfde techniek als jouw Skoda) en daar nooit last gehad van brommen of slippen. Daarbij moet wel gezegd worden dat die op vlak terrein erg snel naar zijn 2 gaat en dan wat slip (laag in de toeren) vertoont. Dat is volgens mij wel normaal als je een soepele aandrijflijn wilt.
En die werkte ook normaal met -20 , zelfs na een koude start. (De auto klinkt dan wel als een tractor, maar dat is niet bepaald speciaal)
Zelfs met het warme weer de afgelopen weken is de slip niet alleen merkbaar, maar het was soms zelfs gevaarlijk: geen vermogen (op de wielen) bij snel invoegen op de snelweg, bijvoorbeeld bij een korte oprit met daarvoor een krappe bocht heuvel op. De klacht gaat dus over slip in de versnelling, vooral merkbaar bij hogere versnellingen, bij voldoende toeren (80 - 120 in 5 of 6, 120 - 150 in 6 of 7).

Wat slip bij de eerste versnellingen of bij op- en terugschakelen lijkt me inderdaad nodig voor soepelheid. De Audi A4 leenauto had dit dan ook, en reed erg soepel. Die auto had geen last van het slippen in de versnelling bij belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
jjkester schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:52:
[...]

Zelfs met het warme weer de afgelopen weken is de slip niet alleen merkbaar, maar het was soms zelfs gevaarlijk: geen vermogen (op de wielen) bij snel invoegen op de snelweg, bijvoorbeeld bij een korte oprit met daarvoor een krappe bocht heuvel op. De klacht gaat dus over slip in de versnelling, vooral merkbaar bij hogere versnellingen, bij voldoende toeren (80 - 120 in 5 of 6, 120 - 150 in 6 of 7).

Wat slip bij de eerste versnellingen of bij op- en terugschakelen lijkt me inderdaad nodig voor soepelheid. De Audi A4 leenauto had dit dan ook, en reed erg soepel. Die auto had geen last van het slippen in de versnelling bij belasting.
130 kilometer naar huis gereden, en qua slip in de versnelling, schokken bij terugschakelen en bijgeluiden bij lage versnellingen zijn we terug bij het punt toen ik 'm vorige week bij de dealer achterliet :(

Leasemaatschappij gebeld, ik kan de auto morgen bij de dealer achterlaten en er komt woensdag een onafhankelijk expert. Ik ben benieuwd. Aangezien het probleem soms ineens minder erg is hoop ik dat die expert een slechte ervaring heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-09 13:10
Gisteren de Colombus geupdate naar 2018/2019. In 35 minuutjes met een USB 3.0. Linkje van @Rainesh werkte prima!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:50

3raser

⚜️ Premium member

Ik zag dit topic toevallig voorbij komen in de lijst met actieve topics.
Hier ook een (prive) Skoda Ocatavia rijder. Een Combi wel te verstaan. Heb voorheen Volkswagen en Kia gereden en ben tot nu toe erg blij met mijn Skoda. Kocht hem tweedehands ivm gezinsuitbreiding en ik weet niet exact welk pakket er nu op zit. Volgens mij is het de Greentech Style Business uitvoering maar niet alle opties komen hiermee overeen. Staat misschien gewoon aan de binnenkant van het onderhoudsboekje maar heb er nog nooit naar gezocht. Mogelijk heeft de vorige eigenaar er wat extra opties bij gekozen. Hij komt uit 2016 en het is een 1.0 3-cilinder met een 7 traps DSG automaat. Mijn eerste automaat en het rijd heerlijk.

En gelijk maar een fotootje erbij van toen hij nog bij de dealer stond.
Skoda bij dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Over 3 weken de Skoda Octavia inleveren :(. Fijne tijd gehad met de auto en circa 50k kilometers gereden. Een absolute aanrader.

Ik ga over naar BMW :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Heb een dec 2014 (pre facelift) Octavia met dit systeem.

Mijn iphone is met BT gekoppeld en werkt prachtig. Echter... als ik bv radio luister hoor ik de telefoon niet meer (anders dan bellen). Dus notificaties etc stuurt de telefoon via BT naar de head unit maar zolang die niet op media > BT staat hoor je niets. Enig idee hoe te omzeilen?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 16-09 14:22
Met een android telefoon kan je het bluetooth geluid laten lopen via het "beltoon/telefoon" geluidskanaal waardoor het wel doorkomt, geen idee of het met een iPhone ook kan...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Omdat de airco van onze 2e hands Fabia Combi nu voor de 4e keer kapot is, toch maar een klacht ingediend bij de importeur en bij BOVAG. Importeur kan niets meer, BOVAG is er nu mee bezig. Als daar niets bevredigends uit komt, mogelijk naar de geschillencommissie of de kantonrechter. :(

Spijtig dat zelfs gerenommeerde merkdealers érg flut kunnen zijn in hun aftersales. (We zien meer klachten over deze dealer helaas.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
unezra schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 07:00:
Omdat de airco van onze 2e hands Fabia Combi nu voor de 4e keer kapot is, toch maar een klacht ingediend bij de importeur en bij BOVAG.
De importeur kan er niets aan doen dat de garage het niet voor elkaar krijgt om (buiten de garantie periode neem ik aan) de airo goed te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

jongetje schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:39:
[...]

De importeur kan er niets aan doen dat de garage het niet voor elkaar krijgt om (buiten de garantie periode neem ik aan) de airo goed te repareren.
Klopt.

Maar de importeur kan wél proberen te bemiddelen tussen garage en klant. Net zoals BOVAG dat kan.
Alleen kunnen ze niets afdwingen. De geschillencommissie kan dat wel. Die doen een bindende uitspraak.

Overigens is het in dit geval wel een garantiegeval. (Garantie op eerdere reparatie. De airco heeft het 4x binnen enkele dagen tot enkele weken begeven en er zijn veel meer dingen mis gegaan. Gelukkig vooralsnog niets motorisch of structureels, de auto lijkt verder goed te zijn. Kapotte airco is wél heel vervelend. Je mist toch een belangrijk stuk comfort.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Update gehad van de Skoda App (iOS). Sindsdien werkt na het sluiten van de app mijn code niet meer en krijg ik geen notificaties.

Anderen ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@ro3lie

De hele Skoda app is momenteel niet heel denderend: https://www.skodaforum.nl...n-skoda-app-issues.35163/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Dank! Ik zie in dat topic dezelfde problemen voorkomen. Jammer.. afwachten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:04
De kwaliteit is na een update nog steeds beschamend...

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik heb een vraag: we hebben een Skoda Octavia met het amundsen+ systeem (rns315). Ik heb wat rondgezocht en het blijkt dat dat ding bluetooth heeft. Dus vcds menneke opgezocht. Maar nu wil ik ook de navigatie updaten. Heeft iemand ervaring met de sd-kaart updates (Western Europe V10) die via marktplaats worden aangeboden. Deze schelen nogal (voor minder dan de helft) met de prijzen die (Skoda) dealers vragen. Too good tot be true?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Mar2zz schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:31:
Ik heb een vraag: we hebben een Skoda Octavia met het amundsen+ systeem (rns315). Ik heb wat rondgezocht en het blijkt dat dat ding bluetooth heeft. Dus vcds menneke opgezocht. Maar nu wil ik ook de navigatie updaten. Heeft iemand ervaring met de sd-kaart updates (Western Europe V10) die via marktplaats worden aangeboden. Deze schelen nogal (voor minder dan de helft) met de prijzen die (Skoda) dealers vragen. Too good tot be true?
Uh je kunt ze gewoon gratis downloaden he ;) linkje staat in dit topic wel aantal keer.
Via de skoda site kom je er ook wel.

Edit:
http://updateportal.skoda-auto.com/nl-be

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 03-07-2018 08:39 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:01

Rannasha

Does not compute.

Mar2zz schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:31:
Gewoon downloaden op de Skoda website en op het SD kaartje opslaan. Werkt prima & is gratis.

edit: spuit 11 :(

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Daar ben ik al geweest. Na invoeren VIN zegt ie dat er geen updates voor zijn? Het betreft een Skoda uit 2012. Edit: Dit zegt de site na invoer VIN:

We're sorry, but the navigation device on your vehicle does not support online updates from websites. It is necessary to order an SD card with updated map data via ŜKODA Genuine Accessories.

[ Voor 51% gewijzigd door Mar2zz op 03-07-2018 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Martinusz schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:38:
[...]

Uh je kunt ze gewoon gratis downloaden he ;) linkje staat in dit topic wel aantal keer.
Via de skoda site kom je er ook wel.

Edit:
http://updateportal.skoda-auto.com/nl-be
Die ECE 2018, van wanneer is dit ook al weer. Is dat de nieuwe?

Edit; nee dus, die is van november nog.

[ Voor 5% gewijzigd door avotar op 03-07-2018 12:12 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ben aan het kijken voor dakdragers en dakkoffer, op de skoda site uiteraard belachelijk duur, dus maar zoeken op marktplaats naar universele dakdragers.
Zijn er nog zaken waarop ik moet letten bij dakdragers (behalve de maximale breedte van de dragers) en dakkoffers?

Het betreft een Skoda Octavia Combi uit 2015.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Martinusz schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:30:
Ben aan het kijken voor dakdragers en dakkoffer, op de skoda site uiteraard belachelijk duur, dus maar zoeken op marktplaats naar universele dakdragers.
Zijn er nog zaken waarop ik moet letten bij dakdragers (behalve de maximale breedte van de dragers) en dakkoffers?

Het betreft een Skoda Octavia Combi uit 2015.
https://www.lidl-shop.nl/...ix4llccoPcvBoCWG4QAvD_BwE
(hier meer info: https://www.skodaforum.nl...s-van-de-aldi-lidl.19245/ )

Dakkoffers ... tja... zorg dat hij praktisch is.... te groot zijn ze niet snel.
Ik leen hem meestal van kennissen en ik heb er een aantal jaar één gehuurd.
Kost je meestal een euro of 5 per dag.

[ Voor 13% gewijzigd door avotar op 11-07-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
avotar schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:26:
[...]

https://www.lidl-shop.nl/...ix4llccoPcvBoCWG4QAvD_BwE

Dakkoffers ... tja... zorg dat hij praktisch is.... te groot zijn ze niet snel.
Ik leen hem meestal van kennissen en ik heb er een aantal jaar één gehuurd.
Kost je meestal een euro of 5 per dag.
Thanks voor de link, zojuist via marktplaats universele voor 15 euro kunnen scoren :P max breedte 107cm voor bevestiging, en de dakrails is max 1 meter breed, moet gaan lukken.

Huren niet eens aan gedacht :) sowieso maar geen nieuwe halen, veel te duur voor het geringe gebruik. Dus ook daar marktplaats afspeuren en anders huren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Zijn er hier mensen met (positieve of negatieve) ervaring op gebied van 2e hands auto's en uitgevoerde reparaties bij Autobedrijf Korterink uit Rouveen?
https://www.korterink.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:31
unezra schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:41:
Zijn er hier mensen met (positieve of negatieve) ervaring op gebied van 2e hands auto's en uitgevoerde reparaties bij Autobedrijf Korterink uit Rouveen?
https://www.korterink.nl/
Mijn schoonvader heeft hier zijn 2e hands Octavia vandaan en is erg tevreden, ook met het onderhoud. Mijn nieuwe Octavia is in onderhoud bij de vestiging in Zwolle en ook daar ben ik uiterst tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

marti28 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:32:
[...]
Mijn schoonvader heeft hier zijn 2e hands Octavia vandaan en is erg tevreden, ook met het onderhoud. Mijn nieuwe Octavia is in onderhoud bij de vestiging in Zwolle en ook daar ben ik uiterst tevreden.
Ok. Wij hebben wat uitdagingen met de vestiging Rouveen.
Airco voor de 4e keer kapot, lichtverklikker voor de 2e keer, meer ellende gehad.
Uiteindelijk BOVAG en Skoda ingeschakeld en ze gaan opnieuw een poging wagen tot reparatie, maar ons vertrouwen is tot ver onder het vriespunt gedaald. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 20:06
Ik kan inmiddels via het wifi van de auto het kaartmateriaal voor de navigatie updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Bij mij is het updateportal (ik heb een 2 jaar oude Skoda waar je nog niet met WiFi kunt updaten) opeens leeg dus hopelijk ook voor mij snel te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Update voor iOS is uit waarin het pincode probleem opgelost zou zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25

Smarron

The bend

Goh, wat mis ik mijn Skoda zeg! :'(

Ik heb de afgelopen 4 jaar met extreem veel plezier in de O3 (Greenline Businessline Combi 1.6TDI (jaja, die 14% uitvoering :> maar elke optie die los en vast zat destijds aangeklikt, identiek aan de Style Business, maar dan in een 6% lager tarief)) gereden, maar het leasecontract liep ten einde (en mijn werkgever was slechts een paar maanden te laat met toestemming geven om alvast voor een nieuwe auto te kijken :( ), dus moest hij ook na al een verlenging van 2 maanden uiteindelijk ingeleverd worden ..

Ik rij vanaf mei rond in een Golf 7 Variant Comfortline 1.0TSI en nu merk ik pas hoe prettig de O3 reed, maar vooral ook de ruimte die ik nu dagelijks mis. Voor de O3 de Golf 6 variant gehad, maar van 6 naar 7 hebben ze voor mijn gevoel geen cm meer ruimte gemaakt in de auto. Alles zit gewoon krap, zowel voorin als achterin en de kofferruimte houdt ook niet over. Tuurlijk is het een prima auto en ook een luxeprobleem, maar nu merk ik pas hoe groot en praktisch de O3 was. De opbergvakjes onder de voorstoelen, daar past het onderhoudsmapje niet eens in! :X De megaruimte in de achterbak achter de achterwielen. Ik kon daar erg veel opbergen. In de Golf 7 is die ruimte harstikke smal en passen amper wat flesjes water, in de O3 2x screenwash van 5 liter.

Het enige wat mij bevalt aan de Golf is de elektrische handrem. Die werkt perfect ook als je maar ergens stilstaat, zet hij de parkeerrem erop en op het moment dat je gas geeft gaat hij eraf. De controles op het stuur zijn voor mij ook totaal onlogisch ingedeeld, links cruisecontrol met volume?? en aan de rechterkant boordcomputer info en skippen van nummers. Zet de mediacontroles gewoon allemaal aan 1 kant! Ondanks het ooit wel wennen was aan de CC die aan de linkerhendel zat, vond ik dat toch logischer werken. En waarom alleen drukknopjes, die scrollwieltjes werkten perfect en snel! Gelukkig heeft Skoda dat nog steeds.

Voor de rest is de Golf7 een mooie auto om te zien, maar hij bevalt gewoon niet (en wordt dat gelukkig ook mijn nieuwe auto niet).

Maar afgelopen donderdag "ingeleverd" wegens total loss (kettingbotsing A1, not my fault), dus als tijdelijke auto van de tijdelijke auto :+ nu een Ford Mondeo wagon meegekregen. Dat is pas wennen zeg als je 8 jaar VAG hebt gereden. Mocht de Golf nog gemaakt worden en op tijd, dan gaat die op vakantie, anders gaan we met de Mondeo, opzich prima, zeker meer ruimte, maar de motor is de goedkoopste geloof ik, dat is wel weer balen. De 1.0TSI in de Golf werkte af en toe onrustig, maar was verbazingwekkend wel lekker vlot.

Nu wachten tot (hopelijk) uiterlijk 12 september, dan gaan we gewoon weer terug naar Skoda. In bestelling: Skoda SuperB Combi Style Business 2.0 TDI In (verplicht) zwart). Zoiets als deze, alleen met een ander kenteken ;) :

Afbeeldingslocatie: https://occasions.autobas.nl/static-storage2/autodata/images/occasions-module/14/4572314_1.jpg?3531536538

Dan zullen ook de Sonniboys weer een plekje krijgen en een Eibach-verlaging en toont de auto weer iets beter.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Smarron schreef op zondag 15 juli 2018 @ 11:18:
Goh, wat mis ik mijn Skoda zeg! :'(

Ik heb de afgelopen 4 jaar met extreem veel plezier in de O3 (Greenline Businessline Combi 1.6TDI (jaja, die 14% uitvoering :> maar elke optie die los en vast zat destijds aangeklikt, identiek aan de Style Business, maar dan in een 6% lager tarief)) gereden.
Nietus! Op de Style Business kon je wél het panoramadak kiezen en op de GL BL niet :>

Welke motor heb je in de Mondeo liggen dan? 1.5 TDCi?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:30:
[...]

Huren niet eens aan gedacht :) sowieso maar geen nieuwe halen, veel te duur voor het geringe gebruik. Dus ook daar marktplaats afspeuren en anders huren!
Ik heb toevallig vorige week een nieuwe opvouwbare dakkoffer gekocht voor 100 euro, dat vond ik nog wel te doen. Ding past prima op mijn Skoda, en zo kan er nog meer zooi mee op vakantie. :P

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
pven schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:40:
[...]

Ik heb toevallig vorige week een nieuwe opvouwbare dakkoffer gekocht voor 100 euro, dat vond ik nog wel te doen. Ding past prima op mijn Skoda, en zo kan er nog meer zooi mee op vakantie. :P
Uiteindelijk geslaagd via marktplaats, totaal voor 65,- euro klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25

Smarron

The bend

MisteRMeesteR schreef op zondag 15 juli 2018 @ 13:05:
[...]

Nietus! Op de Style Business kon je wél het panoramadak kiezen en op de GL BL niet :>

Welke motor heb je in de Mondeo liggen dan? 1.5 TDCi?
Haha, ja, daar heb je inderdaad helemaal gelijk in. En ook hill hold kon niet op de GL, dat vond ik toch zo vreemd!

Is een benzine, 1.0 Ecoboost (125pk), dat ding voelt trager aan dan de Golf (waarschijnlijk ook omdat de auto veel zwaarder is). Even opgezocht, jaja, 12,1 sec naar 100! De Golf doet dat in 10,4 sec, identiek aan mijn O3. Met de S3 gaan we daar weer een seconde onder zitten.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:54
Allen, ik heb een vraagje namens een collega.
Hij gaat binnenkort een nieuwe auto aanschaffen maar heeft een hond (schofthoogte ~55cm). Hij zoekt het eigenlijk niet om een estate aan te schaffen, maar ik dacht dat een Superb Hatchback wellicht een idee zou zijn. Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Hetisookwat schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:49:
Hij gaat binnenkort een nieuwe auto aanschaffen maar heeft een hond (schofthoogte ~55cm). Hij zoekt het eigenlijk niet om een estate aan te schaffen, maar ik dacht dat een Superb Hatchback wellicht een idee zou zijn. Wat vinden jullie hiervan?
En de hond gaat dan op de achterbank? In dat geval maakt de auto toch niet uit?
Lijkt me niet dat je de hond in een gesloten kofferbak doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ro3lie schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:50:
[...]

En de hond gaat dan op de achterbank? In dat geval maakt de auto toch niet uit?
Lijkt me niet dat je de hond in een gesloten kofferbak doet..
Een hatchback is met een 5de deur dus geen sedan.
Hetisookwat schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:49:
Zit de hond wel altijd in het zonnetje door het schuine raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:54
Brilsmurfffje schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:47:
[...]

[...]

Zit de hond wel altijd in het zonnetje door het schuine raam.
Kan dat denk je :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Brilsmurfffje schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:47:
[...]

[...]
Nee, de nieuwe facelift Octavia hatchback lijkt op een sedan, maar heet toch hatchback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Edit. Foutje

[ Voor 94% gewijzigd door Tylen op 19-07-2018 08:02 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tylen schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:00:
Octavia en Superb zijn er toch alleen in sedans en/of station? Hatchback bestaat toch helemaal niet?
De Octavia is er alleen als hatchback en als station.bij het openen van de klep gaat de ruit mee open → hatchback.

[ Voor 11% gewijzigd door AllSeeyinEye op 19-07-2018 08:02 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

avotar schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 07:53:
[...]

Nee, de nieuwe facelift Octavia hatchback lijkt op een sedan, maar heet toch hatchback.
De Octavia is altijd een hatchback geweest, vanaf het allereerste model :) behalve de combi natuurlijk...voor als er weer iemand bijdehand gaat doen :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 23:36

Nullifiel

╞═══════╡

Is de octavia hatchback zonder hoedenplank niet alsnog krap voor een hond?

Zaterdag kan ik het zien, want dan ga ik er 1 bij de Skoda-dealer ophalen. Eindelijk! Afbeeldingslocatie: https://www.india-forums.com/smileys/smiley41.gif

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Zo heel veel duurder is een combi toch niet? Zeker met een hond lijkt me dit veel praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Nullifiel schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:44:
Is de octavia hatchback zonder hoedenplank niet alsnog krap voor een hond?

Zaterdag kan ik het zien, want dan ga ik er 1 bij de Skoda-dealer ophalen. Eindelijk! [afbeelding]
Nee hoor ,dat is geen issue. Bij m'n ouders ging er een grote Golden Retriever en voor 4 personen bagage in. en nog had de hond meer dan genoeg ruimte om languit te liggen, te zitten en te staan. :)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mystic schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:50:
[...]

Nee hoor ,dat is geen issue. Bij m'n ouders ging er een grote Golden Retriever en voor 4 personen bagage in. en nog had de hond meer dan genoeg ruimte om languit te liggen, te zitten en te staan. :)
Hou er dan wel rekening mee dat hij altijd in de zon zit, er is bij een hatchback geen schaduw in de kofferbak. Bij een combi heb je dit wel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wootlock
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Vanaf morgen mag ik me ook melden bij de skoda club :)
Mijn Fabia Combi style business staat bij de dealer klaar !

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:39:
[...]
Net even na 30000km, maar het "probleem" begon denk ik al rond de 10000km. Het slippen bij kou en het gebrom/gedreun is een bekend probleem als ik de dealer mag geloven. Er is daarover ook een schrijven geloof ik, de laatste keer gaven ze dat in ieder geval aan. Die maatregelcode moeten ze nog toepassen na het vervangen van de koppeling overigens. Ik heb deze ook al op mijn vorige koppeling gekregen begin dit jaar, maar dat heeft het toen niet opgelost.
Nou, die 10000km is toch nog wat aan de positieve kant. inmiddels heb ik rond de 8-9000km gereden sinds de koppeling is vervangen en het gebrom/gedreun is weer in volle glorie aanwezig.

(ja de boel is nogal stoffig en m'n ruitenwisservloeistof is op...)

Wanneer je goed luistert hoor je rond 2-4 seconden zelfs het gebrom/gedreun terug. Ik geloof niet dat dit nog ooit goed komt. Een auto van mei 2017 die in mei 2018 al bij 31k een nieuwe koppeling moet en 8k later alweer hetzelfde issue heeft. Dat is gewoon echt een slecht product, ik kan er niets anders van maken :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik moet dus maar blij zijn dat ik op de DSG bespaard heb en ouderwets in de olie roer met de pook. Zonde dat ze het na al die jaren nog niet foutloos hebben gekregen.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Bij bonken en gedreun, zou ik eerst aan het 2massavliegwiel denken.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

Zo, ik heb afgelopen zaterdag mijn nieuwe Octavia Ambition Business 1.6TDI DSG (hatchback) bij de dealer opgehaald! Dit is m'n eerste Skoda. Heb er diezelfde dag gelijk zo'n 400km mee gereden. Man man man, wat heerlijk hoor :-)

Een minpuntje t.o.v. mijn vorige auto (een Ford Fiesta 1.6TDCI Titanium, jep, is ietsje kleiner :+ ) is dat de strakheid in het snellere bochtenwerk wel een stukje minder is. Maar daarvoor rijdt de Octavia echt zooovééél comfortabeler. Dat is precies wat ik wilde. (Veel) meer ruimte en meer comfort!

De ACC is ook heerlijk, hoewel ik wel moet wennen aan het vroege ingrijpen. Ondanks de zo kort mogelijk ingestelde volgafstand vindt ik dat de auto net te vroeg ingrijpt met remmen, wanneer je een voorligger nadert. Is dat ook jullie ervaring? Verder niets dan lof over de ACC tot nu toe!

En de power: ok, het is geen racemonster, maar dat hoef ik ook niet en t.o.v. de fiesta is het een hele verbetering! Het is fijn om toch eens lekker door te kunnen trekken en op hogere snelheden ook wat marge te hebben. Dat kende de fiesta helemaal niet.

Verder vind ik het techpakket een goede keuze: het halfleder is mooi en de sunset is welliswaar geen heel donkere tint, maar voor mij voldoende. En de medereizigers achterin hebben nu meer zicht dan door de sonniboys die ik in de fiesta had.

Die Skoda-connect app slaat volgens mij nergens op. Ik zie wat voor auto ik heb en wat voor motor erin zit. De rest staat op "n/a". Ohh ja, bruikbare app hoor :+ Maar ik zag ook al iets van een opvolger én ik heb ook al reviews van mensen gelezen, waarbij het erop neerkwam dat de skoda-apps eigenlijk gewoon heel slecht zijn. Dus waarschijnlijk zal ik er verder geen aandacht meer aan besteden.

Ik verheug me op de komende jaren in de Octavia!
(En ik hoop natuurlijk dat de DSG-problemen bij mijn auto niet gaan komen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:39
Heel veel plezier ermee!

De ACC is hier en daar nog wel wat in te stellen. Zo kan je hem op Sport zetten of Comfort zetten en dat scheelt al op de manier hoe de auto ingrijpt. Ik heb hem een jaar op sport gehad maar nu sinds een maand op comfort en dat is toch iets fijner.

De Skoda app was heel goed! Werkte bij mij altijd prima, maar met de nieuwe versie is het een groot drama en gebruik hem niet meer.

Oh ja, kijk hier ook eens: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Nou ik heb mijn fabia hoor.

Kom bij de dealer en geef aan: ik kom mijn lease auto ophalen, een fabia combi.
Dealer: ah mooi, moment ik ga even kijken.
Dus na een minuut of 5 komt hij terug: de zwarte fabia combi in de uitvoering style business ?
mijn reactie: uhm zwart ? ik heb een race blue besteld...
Dealer gaat weer verder zoeken en geeft aan dat er toch echt een zwarte op de bestellijst staat..
Ik begon dus al aan mijzelf te twijfelen en vroeg hem om de order er eens bij de pakken: en inderdaad door stond toch echt racing blue !
Dus ja wat doe je dan... even contact gehad met de wagenparkbeheerder over hoe of wat, die gaf aan niet accepteren en een andere bestellen (maar de fabia in deze uitvoering is niet meer te bestellen....) of kijken wat je er voor compensatie uit kan halen.
Dus toch de auto geaccepteerd (hell, er zijn ergere kleuren dan zwart) en ik mag nu weer 550 euro aan acceoires uitzoeken dus dat is nog even uitzoeken wat ik precies wil.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

vinom schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:02:
Heel veel plezier ermee!

De ACC is hier en daar nog wel wat in te stellen. Zo kan je hem op Sport zetten of Comfort zetten en dat scheelt al op de manier hoe de auto ingrijpt. Ik heb hem een jaar op sport gehad maar nu sinds een maand op comfort en dat is toch iets fijner.

De Skoda app was heel goed! Werkte bij mij altijd prima, maar met de nieuwe versie is het een groot drama en gebruik hem niet meer.

Oh ja, kijk hier ook eens: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS
Thanks! Ook voor de VCDS-link :) Toffe mogelijkheden lees ik wel, maar ik gok dat het niet zo verstandig is om dit bij een lease-auto door "een mannetje" aan te laten passen?
Wootlock schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:02:
Nou ik heb mijn fabia hoor.

Kom bij de dealer en geef aan: ik kom mijn lease auto ophalen, een fabia combi.
Dealer: ah mooi, moment ik ga even kijken.
Dus na een minuut of 5 komt hij terug: de zwarte fabia combi in de uitvoering style business ?
mijn reactie: uhm zwart ? ik heb een race blue besteld...
Dealer gaat weer verder zoeken en geeft aan dat er toch echt een zwarte op de bestellijst staat..
Ik begon dus al aan mijzelf te twijfelen en vroeg hem om de order er eens bij de pakken: en inderdaad door stond toch echt racing blue !
Dus ja wat doe je dan... even contact gehad met de wagenparkbeheerder over hoe of wat, die gaf aan niet accepteren en een andere bestellen (maar de fabia in deze uitvoering is niet meer te bestellen....) of kijken wat je er voor compensatie uit kan halen.
Dus toch de auto geaccepteerd (hell, er zijn ergere kleuren dan zwart) en ik mag nu weer 550 euro aan acceoires uitzoeken dus dat is nog even uitzoeken wat ik precies wil.
Pfff, een andere kleur dan besteld is wel erg slecht zeg... Kan me voorstellen dat zoiets in eerste instantie een behoorlijke domper op de vreugde was... Maar als je zwart ook akkoord vindt voor een accessoire-cheque twv 550 euro, dan is dat toch een mooie oplossing. :)
Gefeliciteerd met je nieuwe Fabia!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:39
@carpcrack Ik heb mijn leaseauto bij @Rainesh onder handen laten nemen en ik kan je verzekeren dat dat niet zomaar een mannetje is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

vinom schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:43:
@carpcrack Ik heb mijn leaseauto bij @Rainesh onder handen laten nemen en ik kan je verzekeren dat dat niet zomaar een mannetje is ;)
Nee ok, misschien klinkt het (heel) wat fouter dan dat ik het bedoel. :+

Laat ik het dan anders verwoorden: Volgens mij vindt een fabrikant en/of LM het "niet zo leuk", wanneer zonder hun toestemming een VCDS-specialist autospecificaties gaat aanpassen.
En kunnen er bij uitkomen dan niet maatregelen naar de leaserijder getroffen worden? Daar zit ik persoonlijk niet zo op te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Nullifiel schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:52:
[...]

Nee ok, misschien klinkt het (heel) wat fouter dan dat ik het bedoel. :+

Laat ik het dan anders verwoorden: Volgens mij vindt een fabrikant en/of LM het "niet zo leuk", wanneer zonder hun toestemming een VCDS-specialist autospecificaties gaat aanpassen.
En kunnen er bij uitkomen dan niet maatregelen naar de leaserijder getroffen worden? Daar zit ik persoonlijk niet zo op te wachten...
Leasemaatschappij maalt daar echt niet om hoor zolang het maar door een kundig iemand als @Rainesh gebeurd. En dan nog, laat je het voor inlevering toch weer ongedaan maken, heb je er toch een aantal jaar plezier van.

Altijd doen dus :) ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-09 13:10
Nu al met 2 LM auto's bij @Rainesh geweest. Recent was de mechatronica stuk van mijn auto. 2 weken bij de dealer geweest. Niks gehoord over VCDS aanpassingen oid. Als je er echt mee zit.. aan het einde van de lease gewoon laten terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:08
Wij zijn ons momenteel ook aan het oriënteren op een Skoda. Hebben vandaag in de Elegance Deluxe gereden:

https://www.autotrack.nl/tweedehands/skoda/octavia/41001687

[ Voor 29% gewijzigd door President op 23-07-2018 21:03 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 79 Laatste