Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

unezra schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:59:
[...]
Ok. Wij hebben wat uitdagingen met de vestiging Rouveen.
Airco voor de 4e keer kapot, lichtverklikker voor de 2e keer, meer ellende gehad.
Uiteindelijk BOVAG en Skoda ingeschakeld en ze gaan opnieuw een poging wagen tot reparatie, maar ons vertrouwen is tot ver onder het vriespunt gedaald. :(
De auto is weer terug. De vraag is hoe lang de airco en lichtverklikker het deze keer blijven doen...

Deze keer daadwerkelijk woensdag gehaald en vrijdag terug maar verdomd als het niet waar is, werd "tussen 11 en 12" bijna kwart voor een. Het had niet veel gescheeld of ze hadden voor een dichte deur gestaan... (That is, mijn vrouw moest weg, ik stond op het punt dan maar eerder naar huis te komen en net toen draaiden ze de straat in. Goeie timing weer, helaas niet onverwacht.)

Fin, we gaan het meemaken. Nu nog die €250,- aan kosten zien terug te halen wegens 2x voor niets heen- en weer rijden. Daar zijn we nog niet bepaald klaar mee.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:04
Pff.. wat ben ik klaar met die Skoda app zeg. Nu inmiddels weken verder en hoera, we kunnen een keer normaal inloggen na 4 releases. Of ie je data op kan halen is echter een tweede.

Ook weet ik inmiddels na weken dat m'n brakepads goed zijn ! Ze hebben het zowaar voor elkaar gekregen om naast de Tyre Pressure nu ook weer te geven dat m'n remblokken niet versleten zijn. Jammer is wel dat het nogal willekeurig is of je (als je erop klikt) je het 'OK' symbooltje krijgt of de waarschuwing wat je moet doen als ze versleten zijn.

De rest werkt nog niet.

Het irritantste is nog wel dat als je op de details van een rit klikt, je bij een *andere* rit uitkomt dan je hebt aangeklikt en dan moet klikken en scrollen om bij de goede rit uit te komen.

De eerste release was ronduit beschamend. De fixes/releases daaropvolgend zo mogelijk nog beschamender. De vuilnisman ontwikkelt nog sneller software dan dit.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Korvaag schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:42:
Pff.. wat ben ik klaar met die Skoda app zeg. Nu inmiddels weken verder en hoera, we kunnen een keer normaal inloggen na 4 releases. Of ie je data op kan halen is echter een tweede.

Ook weet ik inmiddels na weken dat m'n brakepads goed zijn ! Ze hebben het zowaar voor elkaar gekregen om naast de Tyre Pressure nu ook weer te geven dat m'n remblokken niet versleten zijn. Jammer is wel dat het nogal willekeurig is of je (als je erop klikt) je het 'OK' symbooltje krijgt of de waarschuwing wat je moet doen als ze versleten zijn.

De rest werkt nog niet.

Het irritantste is nog wel dat als je op de details van een rit klikt, je bij een *andere* rit uitkomt dan je hebt aangeklikt en dan moet klikken en scrollen om bij de goede rit uit te komen.

De eerste release was ronduit beschamend. De fixes/releases daaropvolgend zo mogelijk nog beschamender. De vuilnisman ontwikkelt nog sneller software dan dit.
Ik kreeg de vraag bij de dealer of we samen even de app konden installeren en instellen.
"Want dat is handig, kan je zien waar je auto staat als hij eventueel gestolen is"
Mijn reactie: Wie wil er nu een fabia stelen ?
Je had zijn gezicht moeten zien _O-

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Is het "RS Design Pack Black, zwarte grille, buitenspiegels, raamomlijsting en metallic zwarte dakrailing (Combi)" nog te bestellen op een willekeurige Octavia Combi? Ik zie alleen nog als mogelijkheid in de configurator om de zwarte buitenspiegels te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:31
Wootlock schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:03:
[...]

Ik kreeg de vraag bij de dealer of we samen even de app konden installeren en instellen.
"Want dat is handig, kan je zien waar je auto staat als hij eventueel gestolen is"
Mijn reactie: Wie wil er nu een fabia stelen ?
Je had zijn gezicht moeten zien _O-
Had het ff gedaan, dan had je ze gelijk kunnen bashen over die dramatische app van ze. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:02
Wij willen een Skoda Octavia Combi gaan kopen: https://www.autotrack.nl/tweedehands/skoda/octavia/40357063

Nu laten we er een trekhaak op zetten, omdat we graag in de toekomst onze fietsen willen mee nemen (waarvan 1 elektrisch) en een caravan willen kunnen mee nemen. We konden kiezen tussen een vaste trekhaak (600) of een afneembare (800). Een vaste leek ons net zo makkelijk, mits parkeersensor/kentekenplaat hier geen last van hebben. Klopt dit? Of heeft een afneembare echt meerwaarde?

Ik zat te kijken naar een fietsendrager waarop dan 3 fietsen mee zouden kunnen: de fiets van mijzelf, mijn vrouw en in de toekomst mijn zoon (die is nu pas 2 jaar) en kwam uit op https://www.fietsendrager...e-xt-3-fietsendrager#tabs

Aan de andere kant zal het nog wel een paar jaar duren voordat hij zelf kan fietsen, misschien dat ik dan beter nu gewoon een fietsendrager koop voor 2 fietsen...

Passen alle fietsendragers (dus zijn ze universeel) of moet ik voor de Skoda een aparte hebben?

[ Voor 12% gewijzigd door President op 25-07-2018 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Ik heb een vraag. Ik zit te kijken voor een Skoda Octavia Ambition Business.

Hierin zit het navigatie/infotainment systeem 'amudson'.
Nu wilde ik weten of daar android auto op zit (of op kan).

Bij de dealer uit de buurt geweest, naar exact hetzelfde type model gekeken.
Android auto was een optie in het menu van de 'amudson'-systeem.

Maar ik was niet overtuigd, dus ik de vraag in de chat gesteld op de skoda website. (deze hebben de vraag doorgestuurd naar dezelfde (!) dealer als waar ik geweest ben).
En die zegt nu dat android auto alleen op de navigatie/infotainment systeem 'columbus' zit.

Ik nog verder gekeken en heb ik dit gevonden in de skoda shop, Smartlink

De brochure en lijst met standaard uitrusting en dergelijke is hier heel onduidelijk over. ( 'apple conectivity' wordt bv. wel overal gemeld. (wat dat dan mag wezen) :? )

TLDR: Zit er op het navigatie systeem Amudson standaard Android Auto, of moet je daarvoor €243 extra voor betalen, of is het geen mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

President schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:09:
Wij willen een Skoda Octavia Combi gaan kopen: https://www.autotrack.nl/tweedehands/skoda/octavia/40357063

Nu laten we er een trekhaak op zetten, omdat we graag in de toekomst onze fietsen willen mee nemen (waarvan 1 elektrisch) en een caravan willen kunnen mee nemen. We konden kiezen tussen een vaste trekhaak (600) of een afneembare (800). Een vaste leek ons net zo makkelijk, mits parkeersensor/kentekenplaat hier geen last van hebben. Klopt dit? Of heeft een afneembare echt meerwaarde?

Ik zat te kijken naar een fietsendrager waarop dan 3 fietsen mee zouden kunnen: de fiets van mijzelf, mijn vrouw en in de toekomst mijn zoon (die is nu pas 2 jaar) en kwam uit op https://www.fietsendrager...e-xt-3-fietsendrager#tabs

Aan de andere kant zal het nog wel een paar jaar duren voordat hij zelf kan fietsen, misschien dat ik dan beter nu gewoon een fietsendrager koop voor 2 fietsen...

Passen alle fietsendragers (dus zijn ze universeel) of moet ik voor de Skoda een aparte hebben?
Vaste of afneembare maakt op zich niks uit. Hij weet pas dat sensors moeten uitgeschakeld worden achteraan als er effectief een stekker in zit. Bij aftermarket kan het zijn dat die gewoon continue gaan loeien omdat ze je je trekhaak zien als obstakel. Hangt veel vanaf of de wagen trekhaak voorbereiding heeft of deze ook in de prijs inzit. Als je “domme” trekhaak plaatst, ja, dan elke keer je wagen in achteruit zet, gaat die lekker biepen. Dus goed informeren of het bij het plaatsen enkel gaat om de trekhaak en ook de bijhorende controle module....of het moet een lage trekhaak zijn die onder je sensors zit maar dan gaat die nog loeien als je caravan eraan hangt...

Als je echte trekhaak hebt, dan passen “meeste” fietsendragers normaal. Als het modellen zijn die op de bol pakken. Je hebt ook modellen die onder de bol een klem hebben.(zijn beter) maar die kan i k niet monteren omdat ik een webklapbare trekhaak heb.
Dat is even uitkijken naar model van fietsendrager, je hebt geen skoda fietsendrager nodig.

Je hebt merken die ook trekhaak aanbieden (weet niet van skoda) die niet geschikt zijn voor trekken, enkel voor fietsendrager te monteren. Die hebben speciale bol waar enkel een originele merk drager op past.

Ps ik weet niet wat voor een caravan dat je hebt maar je wagen mag maar 620 kilo ongeremd trekken.. en ik weet niet of je veel meer achter een 1.2 benzine moet hangen...

[ Voor 11% gewijzigd door SadisticPanda op 25-07-2018 10:08 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:07

Releases

Ja maar!

President schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:09:

Weet niet of je daar reeds bekend mee bent en zou graag het volgende willen aangeven. Wanneer je met de caravan gaat, verdiep je even in hulpveren voor de Octavia.
Beide Octavia en Superb zijn aardig ''dijnzend'' en zouden hulpveren erg fijn zijn voor de stabiliteit van de combinatie op de weg. Alsdus mijn ervaring met een Superb en zie ook caravantrekker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
azz_kikr schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:49:
Ps ik weet niet wat voor een caravan dat je hebt maar je wagen mag maar 620 kilo ongeremd trekken.. en ik weet niet of je veel meer achter een 1.2 benzine moet hangen...
De meeste caravans zijn geremd, dus dat zit als het goed is wel goed. Geremd mag tot 1.200kg, dus dat zou wel genoeg moeten zijn. Voor de fietsendrager moeten we dan maar eens bij wat winkels langs gaan, weet niet eens hoe ik het installeer en heb er dus totaal geen ervaring mee :) Zag dat de meeste voor 2 fietsen waren, dus dat is ook nog even een keuze die we moeten maken (kop en voor nu of kopen voor over 6 jaar)
Releases schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:05:
[...]

Weet niet of je daar reeds bekend mee bent en zou graag het volgende willen aangeven. Wanneer je met de caravan gaat, verdiep je even in hulpveren voor de Octavia.
Beide Octavia en Superb zijn aardig ''dijnzend'' en zouden hulpveren erg fijn zijn voor de stabiliteit van de combinatie op de weg. Alsdus mijn ervaring met een Superb en zie ook caravantrekker.nl
Je doelt dan op
https://shop.skoda.nl/aut...r=2012&modelgroup=octavia

of

https://shop.skoda.nl/aut...r=2012&modelgroup=octavia

De een is voor alleen fiestendrager, de ander voor 'zware belasting'. Is het dan verstandig om direct de tweede erop te laten zetten? Of eerst de eerste erop en dan over een aantal jaar als we met een caravan gaan (over een jaar of 6) voor de tweede te gaan?

Het zal de eerste 6 jaar echt om alleen een fietsendrager gaan

[ Voor 8% gewijzigd door President op 19-08-2019 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:24
demonic schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:30:
Ik heb een vraag. Ik zit te kijken voor een Skoda Octavia Ambition Business.

Hierin zit het navigatie/infotainment systeem 'amudson'.
Nu wilde ik weten of daar android auto op zit (of op kan).

Bij de dealer uit de buurt geweest, naar exact hetzelfde type model gekeken.
Android auto was een optie in het menu van de 'amudson'-systeem.

Maar ik was niet overtuigd, dus ik de vraag in de chat gesteld op de skoda website. (deze hebben de vraag doorgestuurd naar dezelfde (!) dealer als waar ik geweest ben).
En die zegt nu dat android auto alleen op de navigatie/infotainment systeem 'columbus' zit.

Ik nog verder gekeken en heb ik dit gevonden in de skoda shop, Smartlink

De brochure en lijst met standaard uitrusting en dergelijke is hier heel onduidelijk over. ( 'apple conectivity' wordt bv. wel overal gemeld. (wat dat dan mag wezen) :? )

TLDR: Zit er op het navigatie systeem Amudson standaard Android Auto, of moet je daarvoor €243 extra voor betalen, of is het geen mogelijkheid?
Bij het 2016 model moest het apart besteld/geactiveerd worden. Ik vind het in iedergeval wel het geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Laatst online: 16:07

Releases

Ja maar!

President schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:28:
[...]

De meeste caravans zijn geremd, dus dat zit als het goed is wel goed. Geremd mag tot 1.200kg, dus dat zou wel genoeg moeten zijn. Voor de fietsendrager moeten we dan maar eens bij wat winkels langs gaan, weet niet eens hoe ik het installeer en heb er dus totaal geen ervaring mee :) Zag dat de meeste voor 2 fietsen waren, dus dat is ook nog even een keuze die we moeten maken (kop en voor nu of kopen voor over 6 jaar)

[...]

Je doelt dan op
https://shop.skoda.nl/aut...octavia&kenteken=54-XDZ-1

of

De een is voor alleen fiestendrager, de ander voor 'zware belasting'. Is het dan verstandig om direct de tweede erop te laten zetten? Of eerst de eerste erop en dan over een aantal jaar als we met een caravan gaan (over een jaar of 6) voor de tweede te gaan?

Wanneer het enkel voorlopig voor de fietsdrager gaat de 1e optie pakken.
Hoe is de verdere opstelling wanneer je dan gaat rijden, nog 3 kinderen op de achterbank en de kofferbak tot max volume geladen? Dit zou je mee kunnen nemen in je uiteindelijk beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
tlpeter schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:28:
[...]

Bij het 2016 model moest het apart besteld/geactiveerd worden. Ik vind het in iedergeval wel het geld waard.
Dat zeker, als het die €250 is dan tik ik die meteen af, geen gezeik! 100%
Alleen de dealer heeft in de mail dus gezegd dat het helemaal niet mogelijk is, en dat vond ik een beetje vreemd.

De auto is inmiddels besteld, dus over een aantal weken zal ik het wel te weten komen, maar mijn verwachting is inderdaad dat het nog geactiveerd moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:24
@demonic niet mogelijk lijkt mij sterk. Bij mijn auto (Fabia) was het volgens de website niet mogelijk een lukte het uiteindelijk ook. Ik ken mij niet voorstellen dat het bij een nieuwer model niet kan. Maar de verkopers weten niet veel hoor :)
Kijk anders effe op het Skoda forum, daar zal het vast wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Releases schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:31:
[...]

Wanneer het enkel voorlopig voor de fietsdrager gaat de 1e optie pakken.
Hoe is de verdere opstelling wanneer je dan gaat rijden, nog 3 kinderen op de achterbank en de kofferbak tot max volume geladen? Dit zou je mee kunnen nemen in je uiteindelijk beslissing.
Dan gaan we voor de 1e optie, thanks. Kofferbak tot max volume laden zal zelden voorkomen.

Dan nog kijken voor een (lelijke) praktische kofferbakschaal en dan zijn we er klaar voor :+

Ik wilde een kofferbakschaal van Skoda (https://shop.skoda.nl/aut...erbakschaal-octavia-combi) maar als ik het kenteken invul dan is die niet beschikbaar voor 'mijn model'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

Meeste fietsendragers zijn tegenwoordig idd voor 2 fietsen. Zeker de modellen die rechtstreeks op de bol nemen. Veel mensen hebben immers elektrische fiets en die weegt net iets meer dan gewone fiets.

Ik zou trouwens die fietsndrager 2e hands kopen, is op zich ding waar weinig aan kapot kan gaan en weinig verborgen gebreken aan kunnen zitten. Enige wat kan verschillen is stekker maar dan steek je er adaptertje tussen. Verkoop je hem terug en kijk je voor model voor 3 fietsen als het nodig is.

Voor fietsendrager zijn hulpveren niet echt nodig. Daarvzn gaat je wagen niet zwalpen. Een caravan van 1000kilo die ligt te zwalpen...liever niet.

[ Voor 12% gewijzigd door SadisticPanda op 19-08-2019 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20
demonic schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:37:
[...]

Dat zeker, als het die €250 is dan tik ik die meteen af, geen gezeik! 100%
Alleen de dealer heeft in de mail dus gezegd dat het helemaal niet mogelijk is, en dat vond ik een beetje vreemd.
De Amundsen heeft volgens de site idd geen SmartLink. Maar dat zegt ook niets :-) in een demo Ambition Business model zag ik vorig jaar wel gewoon standaard SmartLink geactiveerd. Ik heb het laatste Ambition BL model voor de facelift en heb het achteraf laten doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

President schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:55:
[...]

Dan nog kijken voor een (lelijke) praktische kofferbakschaal en dan zijn we er klaar voor :+
Je overweegt met een caravan te gaan rijden en dan vind je een kofferbakmat lelijk? Ik zou me eerder kapot gaan schamen voor die viskar achter de auto :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
tlpeter schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:41:
@demonic niet mogelijk lijkt mij sterk. Bij mijn auto (Fabia) was het volgens de website niet mogelijk een lukte het uiteindelijk ook. Ik ken mij niet voorstellen dat het bij een nieuwer model niet kan. Maar de verkopers weten niet veel hoor :)
Kijk anders effe op het Skoda forum, daar zal het vast wel staan.
Bedankt voor je antwoord! heb daar gekeken maar krijg het antwoord niet goed gevonden.
(of inieder geval niet met 100% duidelijkheid)
jongetje schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:09:
[...]

De Amundsen heeft volgens de site idd geen SmartLink. Maar dat zegt ook niets :-) in een demo Ambition Business model zag ik vorig jaar wel gewoon standaard SmartLink geactiveerd. Ik heb het laatste Ambition BL model voor de facelift en heb het achteraf laten doen.
Ik verwacht ook dat het inieder geval kan, en anders voor €250 is toe te voegen.
Auto is inmiddels besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Nog een vraag voor hier; in de Skoda Octavia Combi uit 2012 die wij willen kopen zit geen reservewiel op de plaats waar die bij mijn huidige auto wel zit onder de kofferbak.

Op die plaats zit een piepschuim zwarte ronde bak verdeeld in twee hoofdvakken.

Het ene vak is leeg, in het abdere van zit een kastje (om op de band aan te sluiten), een paar doppen met sleutel geloof ik en dat was het. Redelijk leeg dus. Hoe kom ik erachter wat ik hierin mis (ik snap dat ik bij een lekke band gebruik maak van de Mobiliteitsservice waarbij ik kosteloos naar een dealer word gesleept in Nederland, al zou een reservewiel en een rit naar een Skoda dealer minder tijd kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:28
Ik zou er een tweedehands reservewiel in leggen met bijbehorend gereedschapsetje maar ik heb dan ook geen geduld om midden in de nacht een uur te gaan wachten op de ANWB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
President schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 04:36:
Het ene vak is leeg, in het abdere van zit een kastje (om op de band aan te sluiten), een paar doppen met sleutel geloof ik en dat was het. Redelijk leeg dus. Hoe kom ik erachter wat ik hierin mis (ik snap dat ik bij een lekke band gebruik maak van de Mobiliteitsservice waarbij ik kosteloos naar een dealer word gesleept in Nederland, al zou een reservewiel en een rit naar een Skoda dealer minder tijd kosten)
Wat er zit is waarschijnlijk een pomp om de band bij te pompen nadat je er schui (wat blijkbaar ontbreekt) hebt ingespoten als noodmiddel.

Ik heb daarom ook de optie van 100euro (waar hebben we het over) genomen waar je een krik en wiel voor krijgt. Zeker in het buitenland wil je niet een paar uur tot een dag in het weekend staan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Dat is natuurlijk stukken verstandiger, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken 8)7 |:(

Bedankt, zal op zoek gaan naar een reservewiel en de spullen die ik nodig heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Ik begreep dat er vd Kodiaq ook een sportline is. Zie hem alleen niet op de website. Iemand ervaring met die uitvoering?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Goed, mijn Octavia heeft een nieuwe koppeling gekregen (DSG). Was al een keer teruggeweest ivm het schokkend omhoog lopen van het toerental zoals hier ook al een aantal eigenaren hadden gemerkt. Opnieuw inleren van de bak had niet geholpen.

Koppeling is nu vervangen omdat Skoda geeft erkend dat een bepaalde serie koppelingen te gevoelig is voor vocht. Aankomende dagen maar zien of dit inderdaad geholpen heeft :) Ik heb er zelf een hard hoofd in door de verhalen, maargoed... je moet het wel een kans geven natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

unezra schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 07:22:
[...]

De auto is weer terug. De vraag is hoe lang de airco en lichtverklikker het deze keer blijven doen...

Deze keer daadwerkelijk woensdag gehaald en vrijdag terug maar verdomd als het niet waar is, werd "tussen 11 en 12" bijna kwart voor een. Het had niet veel gescheeld of ze hadden voor een dichte deur gestaan... (That is, mijn vrouw moest weg, ik stond op het punt dan maar eerder naar huis te komen en net toen draaiden ze de straat in. Goeie timing weer, helaas niet onverwacht.)

Fin, we gaan het meemaken. Nu nog die €250,- aan kosten zien terug te halen wegens 2x voor niets heen- en weer rijden. Daar zijn we nog niet bepaald klaar mee.
En ja hoor...
De airco heeft het precies 1 week gedaan. Hij is wéér kapot.
Voor de 6e keer.

De maat is nu vol, ik ga met mijn rechtsbijstand bellen en eisen dat 'ie door een andere garage word gerepareerd. Wat een stelletje idioten daar bij Korterink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Hopelijk kunnen ze het ergens anders wel verhelpen, of je hebt gewoon een pechauto :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Martinusz schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:49:
Hopelijk kunnen ze het ergens anders wel verhelpen, of je hebt gewoon een pechauto :)
Ergens anders repareren gaat nu wel de harde eis zijn ja. Ben echt *compleet* klaar met ze.

Pechauto is 1 ding, maar dat is op te lossen. Dit lijkt op een pech garage die een complex airco probleem in 1 dag denken op te lossen. Waarschijnlijk is 'ie gewoon bijgevuld, klaar. Tja, dan is 'ie dus na een paar dagen weer kapot. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:51
Hopelijk een herkenbaar probleem, maar via google kom ik er niet uit.

Ik heb een Skoda Octavia Combi uit 2014. Fijne probleemloze auto. Helaas wel 1 klein irritant probleempje. Het geluidssysteem (Columbus) lijkt een hardnekkige volume-begrenzer te hebben, op een bepaald punt kan hij niet harder en dan zit ik nog onder de helft van het volume. Bij sommige nummers wil ik toch graag wel wat harder. ;)
Er zit inderdaad een begrenzer op het systeem, maar die heb ik uitgeschakeld. Door tijdens het rijden de radio ff te resetten (aan/uit knop ingedrukt houden tot hij opnieuw start) is die begrenzing eraf, maar zodra ik de auto uitschakel en opnieuw start, zit de begrenzing er weer op.
Omgekeerd komt het ook wel eens voor dat ik na een stop onderweg ineens het volume toch maximaal kan zetten als ik de auto weer start, maar dat komt minder vaak voor.
Ik dacht eerst dat het van schakelen met bluetooth kwam, maar moment van inschakelen bt op de telefoon maakt niet uit.

Iemand bekend met dit probleem? En zo ja, een oplossing gevonden? Ik heb het systeem ook steeds voorzien van de updates van skoda, maar dit maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Bij mij stopte mijn DSG (Octavia HB FL 1.6TDI DSG) er ook ineens mee van het weekend.
Ik had een ritje Zeeland - Brabant en onderweg voelde de auto al wat vreemd.

Bij het inhalen ineens terugschakelen op andere momenten, heel hoog in zijn toeren.
Maar aan het einde van middag bleef hij hangen... eerst tussen 1 en 2... daarna tussen 2 en 3. Met handschakelen was het nog wel te doen.

Via de leasemaatschappij contact met de dichtsbijzijnde Skoda dealer... of ik hem wil komen brengen, ruilen we hem om voor een leenauto.
Ik op de snelweg die 15 kilometer overbruggen.. maar elke paar kilomter verloor ik een versnelling leek het wel.. opschakelen zorgde gewoon dat ik geen vermogen meer had. Of de turbo sloeg niet aan, of de versnelling leek hij gewoon niet te pakken. Ondertussen was ook het gele motorlampje al gaan branden.
Ik ben er uiteindelijk wel gekomen, laatste deel snelweg in z'n 3.... stuk tussen snelweg en de garage zelf voornamelijk in z'n 1.. .soms in z'n 2... interessant was het wel.

Helaas nog geen terugkoppeling gehad van de garage over de diagnose.
Volgens de Skoda App in elk geval een motorstoring.... .joh.

De bedieningseenheid van de schakelbak is kaput.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:49
[...]

[...]

Je doelt dan op

of

Ik heb ook met fietsendrager wel goed schik van mijn hulpveren. Een fietsendrager, zeker icm 2 elektrische fietsen, geeft aardig last op je trekhaak. Als je met de kofferbak vol en achterbank vol zit dan zit je 'boven' de wielen, maar de trekhaak zit verder naar achteren, waardoor het ook als een soort hefboom fungeert en het dus netto meer merkbaar is.

Of je caravan 100 of 1000kg weegt maakt natuurlijk niet uit, je moet de kogeldruk in de gaten houden. En dan tikt een fietsendrager+fietsen leuk aan, aangezien je, itt tot een caravan oid, het volledige gewicht op je trekhaak krijgt.

Ik heb er vorig jaar een setje Mad hulpveren ondergezet (40 eur@ Marktplaats, half uurtje werk per kant). Met 2 fietsen en bagage in de kofferbak zat ik bij een beetje drempel al snel 'door' de vering, die moest je echt voorzichtig nemen. Nu met de hulpveren veel minder last.

Ik kan nu ook gewoon 4 mensen meenemen en wat bagage zonder bij elke drempel te hoeven opletten.

Mijn auto is dan wel een O2, en de originele veren zijn ook al 13 jaar, dus dat zal ook nog wel meespelen, maar goed, ik vond het een prima 'investering'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Ik heb uiteindelijk ook voor de twee Mad hulpveren gekozen

https://shop.skoda.nl/aut...en/ZS5JA250-mad-hulpveren

Zit te denken over de Pro-User Diamant fietsendrager, volgens reviews en Consumentenbond erg goed. Er is wel een nieuwere uitvoering SG2 maar kan niet erachter komen wat er beter aan is voor de 80 euro extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:44
Volgens mij is de nieuwe navigatie map vrijgegeven op de update portal.
Ik kan op dit moment de ECE 2018/2019 map downloaden.

Volgens de versie info zit ik nu op ECE1 2018.

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

MarchelHoek schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:40:

Klopt, ik heb hem er ook net opgezet (had ook 2018). Hopelijk weet ie nu wel hoe de A1 vanaf Amsterdam tot na knooppunt Almere tegenwoordig loopt :)

[ Voor 14% gewijzigd door SithWarrior op 31-07-2018 22:46 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
SithWarrior schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:44:
[...]

Klopt, ik heb hem er ook net opgezet (had ook 2018). Hopelijk weet ie nu wel hoe de A1 vanaf Amsterdam tot na knooppunt Almere tegenwoordig loopt :)
Of de A9 om Badhoevedorp heen. Op de oude kaart ligt de nieuwe weg er al wel maar word er geen gebruik van gemaakt.
Donderdag maar eens testen, morgen dag thuis aan het werk en dat kan ik zonder navigatie wel vinden :)

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
MarchelHoek schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:40:

Dat is toch dezelfde versie als die hier een paar weken terug al werd genoemd? (Vanaf een andere site.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
pven schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 23:09:
[...]

Dat is toch dezelfde versie als die hier een paar weken terug al werd genoemd? (Vanaf een andere site.)
Zou goed kunnen. Via de officiële site (update portal) had ik hem nog niet eerder gezien.

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Wij krijgen west-europa versie 10, maar die is dus al verouderd als ik deze laatste berichten zo mag lezen? Oude Amundsen in Octavia Combi 2, dus kunnen niet zelf updaten :-(

[ Voor 23% gewijzigd door President op 01-08-2018 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

President schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 07:43:
Wij krijgen west-europa versie 10, maar die is dus al verouderd als ik deze laatste berichten zo mag lezen? Oude Amundsen in Octavia Combi 2, dus kunnen niet zelf updaten :-(
And thats where you wrong kiddo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
In onze Octavia van 2012 (Amundsen+) zitten volgens mij ook nog kaarten uit dat jaar :'). Zijn die bij te werken op een of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 23:09:
[...]

Klopt ja, heb ze ook al een paar weken zonder problemen draaien. Overigens is er voor mijn VIN niets te vinden op de update portal, meestal een teken van een update:

Maps
There were no maps for the VIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
President schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 07:43:
Elke map die uitkomt is verouderd. Je bent afhankelijk van
1) het op tijd doorgeven van wijzigingen in wegen door gemeentes/overheid
2) deze info daarna daadwerkelijk bij de kaartmaker krijgen
3) deze info verwerken in een kaart

Zeker met maar 2x per jaar een update kan je er rustig vanuit gaan dat een kaart minimaal een half jaar tot een jaar achterloopt op de huidige situatie. Overigens hoor je mij niet klagen over de gratis updates hoor. Liever gratis en wat achterlopen dan betaald achterlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Korvaag schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:46:
[...]

Elke map die uitkomt is verouderd. Je bent afhankelijk van
1) het op tijd doorgeven van wijzigingen in wegen door gemeentes/overheid
2) deze info daarna daadwerkelijk bij de kaartmaker krijgen
3) deze info verwerken in een kaart

Zeker met maar 2x per jaar een update kan je er rustig vanuit gaan dat een kaart minimaal een half jaar tot een jaar achterloopt op de huidige situatie. Overigens hoor je mij niet klagen over de gratis updates hoor. Liever gratis en wat achterlopen dan betaald achterlopen :)
Klopt, vandaar dat ik ook een los navigatie systeem heb van TomTom met gratis updates... En ik heb tegenwoordig ook gewoon mijn gsm welke ook met Google Maps in het buitenland werkt!

Waarschijnlijk draai ik over een aantal jaar dus nog steeds versie 10, ben niet van plan om jaarlijks 100 euro te gaan betalen voor een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
President schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:19:
[...]

Klopt, vandaar dat ik ook een los navigatie systeem heb van TomTom met gratis updates... En ik heb tegenwoordig ook gewoon mijn gsm welke ook met Google Maps in het buitenland werkt!

Waarschijnlijk draai ik over een aantal jaar dus nog steeds versie 10, ben niet van plan om jaarlijks 100 euro te gaan betalen voor een update
Voor mij is live traffic het belangrijkste. Die paar wegen die er niet opstaan geloof ik wel. Ik vind het erg irritant om bij elke keer rijden een telefoon in een houder te doen en op power aan te sluiten etc. (of een losse navi op te hangen) :)

Als je er 100 euro voor moet betalen snap ik wel dat je het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Vandaag gaf Mn Octavia voor het eerst aan dat ie graag voor een beurt wil. Met 267.500km is de pijlstok bijna droog. Zijn wel flinke olieverbruikers die 1.6 dieseltjes of zit er maar een halve liter in het carter?

[ Voor 3% gewijzigd door WoBBeL op 01-08-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
WoBBeL schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:06:
Vandaag gaf Mn Octavia voor het eerst aan dat ie graag voor een beurt wil. Met 26.500km is de pijlstok bijna droog. Zijn wel flinke olieverbruikers die 1.6 dieseltjes of zit er maar een halve liter in het carter?
Ja ze verbruiken olie (elk blok verbruikt olie) en het verschil tussen min/max is 1 liter. Standaard een flesje achterin leggen en je zal zien dat je tussen beurten vaak ff een half litertje kan bijgieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@WoBBeL Sinds september 2017 al droog? Dat vind ik wel bizar eigenlijk. Ik heb enkel een keer een oliemelding gehad bij een Golf 6 1.2TSi over olie, maar dat is ook alles. Dat was ook een niet al te best blok/beste auto. Deze opmerking tijdens een keuring zegt al genoeg:
21-04-2015 Overmatige olielekkage

In mijn Octavia heb ik eerlijkgezegd nog nooit gekeken naar de olie, maar ik ga er ook vanuit dat dat niet nodig is...

[ Voor 16% gewijzigd door J0YR1D3R op 01-08-2018 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
J0YR1D3R schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:17:
@WoBBeL Sinds september 2017 al droog? Dat vind ik wel bizar eigenlijk. Ik heb enkel een keer een oliemelding gehad bij een Golf 6 1.2TSi over olie, maar dat is ook alles. Dat was ook een niet al te best blok/beste auto. Deze opmerking tijdens een keuring zegt al genoeg:
21-04-2015 Overmatige olielekkage
Dat is een compleet ander blok en daarom niet vergelijkbaar. De meeste 1.6 TDI's van VAG die ik ken hebben een olieverbruik van rond de liter per 20.000 a 30.000 waardoor je net je onderhoudsinterval niet haalt en daar is ook niets mis mee. Gewoon regelmatig checken en het peil tussen de min en max houden. Je kan uiteraard ook gewoon op het lampje wachten, maar dan zal je net zien dat je geen olie paraat hebt (ik had het een keer in de bergen).

[ Voor 8% gewijzigd door Korvaag op 01-08-2018 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Korvaag Ik weet dat het een ander blok is ja, maar ik bedoelde meer dat ik nog nooit tussendoor heb hoeven bijvullen op dat blok na bij meerdere auto's over langere (50k+) afstanden in bezit. Ik zal eens kijken hoe de vlag er bij hangt bij de Octavia later vandaag, de eerste 30000 zijn er in ieder geval zonder lampjes doorheen gegaan. Ik verwacht bij een normale hedendaagse auto dat het niet nodig is om bij te vullen tussendoor, maar misschien is dat een verkeerde verwachting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
J0YR1D3R schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:24:
@Korvaag Ik weet dat het een ander blok is ja, maar ik bedoelde meer dat ik nog nooit tussendoor heb hoeven bijvullen op dat blok na bij meerdere auto's over langere (50k+) afstanden in bezit. Ik zal eens kijken hoe de vlag er bij hangt bij de Octavia later vandaag, de eerste 30000 zijn er in ieder geval zonder lampjes doorheen gegaan. Ik verwacht bij een normale hedendaagse auto dat het niet nodig is om bij te vullen tussendoor, maar misschien is dat een verkeerde verwachting :)
Ah dan begreep ik je verkeerd. Het gebeurt juist vaker door de steeds dunnere olie die gebruikt wordt en de langere intervallen. Het kan uiteraard ook overmatig worden, laat dat even duidelijk zijn, maar als ik in mijn omgeving kijk (veel collega's met de 1.6 TDI) dan is het beeld vrij eenduidig. Vaak haal je de interval net niet.

Overigens is bijvullen tot de max niet handig bij deze blokken omdat ze dan juist iets meer gaan gebruiken. Ik vulde dus meestal een halve liter bij op 1/4e peilstok (waardoor je dus op 3/4e uitkwam).

Mijn eerste keer bijvullen was bij 12.000km na nieuw. Daarna bij 24.000km nog een keer (dus totaal een liter). Het verbruik is daarna nog wel iets beter geworden maar tot einde contract heb ik altijd tussen beurten net iets bij moeten vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Verbruik is sinds eerste week van januari 2018, dus 27.500 sinds dan. Zit er trouwens een olieniveau sensor op de nieuwste Octavia of alleen een oliedruksensor (met andere woorden: krijg ik eerst netjes een waarschuwing dat ik binnenkort moet bijvullen of ben ik meteen de sjaak en mag ik op de vluchtstrook stoppen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik neem aan het 2e, even een vakantie check gedaan en is 0,75 liter bijgevuld terwijl in maart de olie was vernieuwd. In de tussentijd 4 a 5 duizend km gereden. 1.6 diesel uit 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
WoBBeL schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:24:
Verbruik is sinds eerste week van januari 2018, dus 27.500 sinds dan. Zit er trouwens een olieniveau sensor op de nieuwste Octavia of alleen een oliedruksensor (met andere woorden: krijg ik eerst netjes een waarschuwing dat ik binnenkort moet bijvullen of ben ik meteen de sjaak en mag ik op de vluchtstrook stoppen)?
Je krijgt een waarschuwing in het geel dat je het oliepeil moet checken. Ik neem aan (maar dat is echt een aanname) dat er ook een rode waarschuwing is voor 'stop nu'. Zal de handleiding wel wat over weten, maar ik heb ff geen tijd om die nu te bekijken :)

Edit: Digitale handleiding via app zegt 2 sensoren: oil level en oil pressure. Oil level is controleren en bijvullen. Oil pressure is (niet geheel verrassend): stop zodra het veilig kan.

[ Voor 12% gewijzigd door Korvaag op 01-08-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Das fijn te weten. Volgende week woensdag staat ie voor zn 30.000 beurt, kunnen ze hem weer bijvullen (volgens mij zelfs olie vervangen dacht ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Korvaag schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:27:
[...]
Mijn eerste keer bijvullen was bij 12.000km na nieuw. Daarna bij 24.000km nog een keer (dus totaal een liter). Het verbruik is daarna nog wel iets beter geworden maar tot einde contract heb ik altijd tussen beurten net iets bij moeten vullen.
Hij zit bij mij 10000 km na de beurt nog netjes bovenaan de peilstok. Gaat er in ieder geval nog iets goed aan die auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
J0YR1D3R schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:59:
[...]

Hij zit bij mij 10000 km na de beurt nog netjes bovenaan de peilstok. Gaat er in ieder geval nog iets goed aan die auto ;)
Of er lekt koelwater in je carter ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Spoelt je blok lekker door toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:20
Nou, naast dat de DSG meer nukken krijgt (schurende en bokende bijgeluiden bij terugschakelen bij lage snelheden, bij gas geven soms slippen zonder koppelbegrenzing dus hoog in de toeren en dan plots aangrijpen) nu nog een leuk probleem ontdekt: het panoramadak wil soms niet meer dicht. Bij het laatste stukje (kantelen) komt ' ie een heel eind en besluit dan weer open te gaan. Na heel vaak proberen is het me gelukt, en doe 'm mooi niet meer open totdat ik bij de dealer geweest ben... Daarnaast is de aircopomp de afgelopen week een sterk aanwezig zingend geluid gaan maken, ook duidelijk hoorbaar op de snelweg.
Ik heb echt het idee dat ik een maandagochtendauto heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dat van dat dak heb ik ook. Ik heb er 2 oplossingen voor:
1. De auto verplaatsen, dan is blijkbaar de druk net even anders en lukt het wel
2. Dicht doen en met je hand tegenhouden als ie helemaal dicht is. Is misschien niet netjes maar werkt wel altijd.

Gelukkig geen problemen met mijn dsg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

avotar schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:32:
Bij mij stopte mijn DSG (Octavia HB FL 1.6TDI DSG) er ook ineens mee van het weekend.
Ik had een ritje Zeeland - Brabant en onderweg voelde de auto al wat vreemd.

Bij het inhalen ineens terugschakelen op andere momenten, heel hoog in zijn toeren.
Maar aan het einde van middag bleef hij hangen... eerst tussen 1 en 2... daarna tussen 2 en 3. Met handschakelen was het nog wel te doen.

Via de leasemaatschappij contact met de dichtsbijzijnde Skoda dealer... of ik hem wil komen brengen, ruilen we hem om voor een leenauto.
Ik op de snelweg die 15 kilometer overbruggen.. maar elke paar kilomter verloor ik een versnelling leek het wel.. opschakelen zorgde gewoon dat ik geen vermogen meer had. Of de turbo sloeg niet aan, of de versnelling leek hij gewoon niet te pakken. Ondertussen was ook het gele motorlampje al gaan branden.
Ik ben er uiteindelijk wel gekomen, laatste deel snelweg in z'n 3.... stuk tussen snelweg en de garage zelf voornamelijk in z'n 1.. .soms in z'n 2... interessant was het wel.

Helaas nog geen terugkoppeling gehad van de garage over de diagnose.
Volgens de Skoda App in elk geval een motorstoring.... .joh.

De bedieningseenheid van de schakelbak is kaput.
Ach ja. Maandagmiddag was dit dus de diagnose. Een nieuwe bedieningseenheid moest besteld worden, zou de volgende dag geleverd worden en als het tegen zat zou ik hem woensdag (gisteren dus) terug hebben, maar dat zou het uiterlijk zijn.

Dinsdagmiddag laat een telefoontje. Het onderdeel is niet op voorraad in Nederland en moet in de fabriek gebouwd worden. De verwachte levertijd is nu 21 augustus. :X 8)7 |:(

Ik heb al heel wat auto's versleten, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@avotar Misschien ook vanwege het feit dat de fabriek dicht zit (zomer?). Is wel echt extreem lang trouwens zeg. Weet je ook om wat voor bedieningseenheid het gaat? En hoeveel km staat er inmiddels op de teller bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Het verbaast mij niets. Er worden gewoon steeds minder voorraden aangehouden omdat dat liggend dood geld is. Ik moest een week wachten op 2 nieuwe achterlichten voor m'n Octavia. Ook in NL niet op voorraad maar in de fabriek gelukkig nog wel.

(achterlichten waren ingeslagen door een stel fijne mensen)

@Verwijderd Bak heeft maar 1 bedieningseenheid voor zover ik weet, namelijk de mechatronic unit. Dat is 1 ding en zal in z'n geheel vervangen worden. Feitelijk bestaat de bak uit 3 hoofdcomponenten: mecha, bak met tandwieltjes en de koppeling.

[ Voor 28% gewijzigd door Korvaag op 02-08-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

J0YR1D3R schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:54:
@avotar Misschien ook vanwege het feit dat de fabriek dicht zit (zomer?). Is wel echt extreem lang trouwens zeg. Weet je ook om wat voor bedieningseenheid het gaat? En hoeveel km staat er inmiddels op de teller bij jou?
Geen idee.

Hij is 11 maanden oud, ruim 34k op de teller, dus ik doe het rustig aan.

Heb nu al vervanger (waar ik echt ruzie over heb moeten maken om uberhaupt iets te krijgen) een VW Golf Sportsvan. Opvallend veel meer ruimte je in zo'n Octavia eigenlijk hebt zeg.... :X

[ Voor 18% gewijzigd door avotar op 02-08-2018 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Korvaag schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:11:
@Verwijderd Bak heeft maar 1 bedieningseenheid voor zover ik weet, namelijk de mechatronic unit. Dat is 1 ding en zal in z'n geheel vervangen worden. Feitelijk bestaat de bak uit 3 hoofdcomponenten: mecha, bak met tandwieltjes en de koppeling.
Klinkt logisch, het laatste deel is bij mij al eens vervangen. Ik hoop dat deze ellende mij voorbij gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

J0YR1D3R schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:56:
[...]

Klinkt logisch, het laatste deel is bij mij al eens vervangen. Ik hoop dat deze ellende mij voorbij gaat :P
Ik hoop het ook voor je.
3 weken op je auto wachten is best lang.
Blij dat ik verder niet echt op vakantie ga.... anders had ik echt een probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 23:36

Nullifiel

╞═══════╡

Ik heb mijn O3FL nu 13 dagen en vanmorgen na het invoeren van een adres in de amundsen navi gaat ineens het scherm op zwart en zie ik tussen de tellers een melding "navigatiegegevens worden geladen" o.i.d.
Na een 10-15 seconden kon ik mbv de power/volumeknop het systeem weer aanzetten.
Volgens mij is het spul om 1 of andere reden dus vastgelopen. :X

Zijn er mensen die dit herkennen :? Dit gaat hopelijk niet (veel) vaker gebeuren...

Ohh wat ik me trouwens nog afvraag:
Als ik in de prijslijst kijk dan staat bij de uitrusting van de ambition business o.a. "Wegklapbare bagagehaken in kofferbak" en "Uitneembare afvalbakken in voorste deurportieren".
Nu heb ik maar één haak en één afvalbakje geleverd gekregen. Klopt dat wel?
Hoe is dit bij de andere ambition business rijders onder ons? Ik ben erg benieuwd...

[ Voor 45% gewijzigd door Nullifiel op 03-08-2018 09:42 ]

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Nullifiel schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:12:

Ohh wat ik me trouwens nog afvraag:
Als ik in de prijslijst kijk dan staat bij de uitrusting van de ambition business o.a. "Wegklapbare bagagehaken in kofferbak" en "Uitneembare afvalbakken in voorste deurportieren".
Nu heb ik maar één haak en één afvalbakje geleverd gekregen. Klopt dat wel?
Hoe is dit bij de andere ambition business rijders onder ons? Ik ben erg benieuwd...
Ik had ze in mijn vorige auto ook .. in enkelvoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:39
Zeg je nou dat je maar een bagagehaak achterin hebt? Ik heb er vier... O3 FL van juni 2017, wel style business. Dat ze dat dan serieus achterwege laten bij een Ambition. Ik heb wel een afvalbakje in het portier.

[ Voor 41% gewijzigd door vinom op 03-08-2018 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

vinom schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:10:
Zeg je nou dat je maar een bagehaak achterin hebt? Ik heb er vier... O3 FL van juni 2017, wel style business. Dat ze dat dan serieus achterwege laten bij een Ambition. Ik heb wel een afvalbakje in het portier.
4? De style Hatchback waar ik de proefrit in heb gemaakt had er aan beide kanten 1.
Mijn amb.bus. HB alleen rechts 1 (dubbelzijdige) haak.

Ik haat zulke verrassingen.
Net als dat bij de amb.bus. de bankdelen niet vanuit de kofferbak met 2 knoppen geveerd om te gooien zijn, wat wel bij de style kon. Ook al zo'n verrassing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@carpcrack Ik zal straks eens voor je kijken wat ik daadwerkelijk heb, maar mij staat vier bij.

Overigens kan ik ook niet vanuit de kofferbak mijn banken plat gooien met geveerde knoppen. Ik moet bij de banken zelf de hendels aanhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

@vinom fijn!

Maar vreemd dat jij die knoppen in de kofferbak ook niet hebt. Vraag ik me af welke versie ik dan heb proefgereden. Nee moet een Style Bus. geweest zijn. Was dan óf een nieuwe feature voor de style bus., óf misschien onderdeel van een optie waar ze niet over verteld hebben....

[ Voor 18% gewijzigd door Nullifiel op 03-08-2018 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
Nullifiel schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:01:
@vinom fijn!

Maar vreemd dat jij die knoppen in de kofferbak ook niet hebt. Vraag ik me af welke versie ik dan heb proefgereden. Was dan misschien een optie waar ze niet over verteld hebben....
Ik heb een Octavia HB besteld. En ik kan me herrineren dat dit een opties was dat samenging met een functiepakket of met Kessy.
achterbanken neerklapbaar met afstandsbediening
denk dat je dat ten minste bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Nullifiel schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:12:
Ik heb mijn O3FL nu 13 dagen en vanmorgen na het invoeren van een adres in de amundsen navi gaat ineens het scherm op zwart en zie ik tussen de tellers een melding "navigatiegegevens worden geladen" o.i.d.
Na een 10-15 seconden kon ik mbv de power/volumeknop het systeem weer aanzetten.
Volgens mij is het spul om 1 of andere reden dus vastgelopen. :X

Zijn er mensen die dit herkennen :? Dit gaat hopelijk niet (veel) vaker gebeuren...
Ik heb het nu in ruim een half jaar tijd ook 1 keer gehad. Navi reageerde niet meer. Moest hem resetten door de powerknop een x aantal seconden ingedrukt te houden.

Ach.. het bllijft software he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

@demonic ja, dat zal het dan vast geweest zijn. Jammer, maarja... zovaak gooi ik de bank niet plat.
Het is dan wel tegen de verwachting in, maar zal er niet wakker van liggen. Ook niet van de tashaakjes :+

@korvaag True... Hopen dat het dan maar niet om de haverklap gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:50

3raser

⚜️ Premium member

@carpcrack @vinom Ik rij een Octavia Combi style ambition business en heb ook 4 van die wegklapbare bagagehaken. Twee aan elke kant. Reuze handig al zeg ik het zelf. Ze zitten wel redelijk dicht op elkaar dus of je nu echt 2 volle tassen aan één kant kan hangen is maar de vraag.

En die afvalbakken daar heb ik er 1 van. Misschien dat de vorige eigenaar er één uit heeft gehaald. Ik gebruik hem ook niet want afval bewaar ik liever niet in de auto.

Gelijk een vraag van mijn kant: klopt het dat de hoofdsteunen van de achterbank er niet uit kunnen worden gehaald? De middelste heeft zelfs maar 1 stand en kan dus niet in de hoogste stand worden gezet. Misschien dat dit met het skiluik te maken heeft. Maar geen van alleen kan ik er helemaal af halen. Doe ik het verkeerd of kan dit gewoonweg niet.

[ Voor 28% gewijzigd door 3raser op 03-08-2018 16:02 . Reden: Sorry, verkeerde type auto genoteerd. Is geen Style maar Ambition ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@3raser ik heb het ook al eens geprobeerd en krijg ze er ook niet uit (Octavia Combi van mei 2017). Zal wel zo horen dus, echt heel vervelend is het niet maar het is anders dan je verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

3raser schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:52:
Gelijk een vraag van mijn kant: klopt het dat de hoofdsteunen van de achterbank er niet uit kunnen worden gehaald? De middelste heeft zelfs maar 1 stand en kan dus niet in de hoogste stand worden gezet. Misschien dat dit met het skiluik te maken heeft. Maar geen van alleen kan ik er helemaal af halen. Doe ik het verkeerd of kan dit gewoonweg niet.
Als je de hoofdsteun op het hoogste zet, zit er dan een gaatje in het plastieken ringetje aan de onderkant? Niet op de staaf met de verstelknop, maar aan de andere (binnen)kant.

Gaatje = verwijderbaar (met schroevendraaiertje)
geen gaatje = niet verwijderbaar

(dit bedoel ik dus, is wel prentje van in passat, heb zelf geen skoda dus kan niet kijken :D )
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/aS8PjytabeA/maxresdefault.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door SadisticPanda op 03-08-2018 17:42 . Reden: typfoutjes ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 18:46
Crosspost vanuit het Show je auto topic:

Maandag ga ik deze ophalen:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1799/41998117160_6634daf7ba_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/931/29937366068_24c84c2168_c.jpg

Een echte Fabia 1.2 TDI Greenline combi. Dinsdag ga ik op zoek naar de bijbehorende labrador :') Zal even wat betere foto's maken als ik hem gewassen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Hier een O3 Style Business FL uit 2017 met lekker veel opties (gefabriceerd in september) maar er zat maar 1 afvalbakje bij.

https://shop.skoda.nl/aut...valbakje-in-portier-zwart voor een extra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 16:00
WoBBeL schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:50:
Hier een O3 Style Business FL uit 2017 met lekker veel opties (gefabriceerd in september) maar er zat maar 1 afvalbakje bij.

https://shop.skoda.nl/aut...valbakje-in-portier-zwart voor een extra :)
Is dat handig? Lijken me zulke kleine zakjes?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Blikjes enzo moet je er ook niet in willen doen, daar is het inderdaad te klein voor. Maar plastic verpakkingen, kauwgom, tandenstokers, babydoekjes, etc. kun je er prima in kwijt. Ik ben er blij mee. Formaat is gewoon een boterham zakje.

[ Voor 8% gewijzigd door vinom op 05-08-2018 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ik gebruik de vuilnisbakjes ook voor de kleine dingen die je normaliter kwijt raakt. Flesjes/blikjes e.d. zullen er inderdaad niet inpassen. En met dit warme weer wil je ook niet teveel en te lang in het afvalbakje laten zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ideaal voor kleine papiertjes (parkeerbonnetjes) of dat soort klein spul. Het idee dat het met standaard boterhamzakjes werkt is geniaal btw.

Hier trouwens ook 1 bakje. Vorige Octavia ook 1 bakje...

[ Voor 17% gewijzigd door Korvaag op 05-08-2018 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Even een vraagje, ik heb een Octavia Combi 2 uit 2012 gekocht. Nu zitten er 4 banden op van 'Continental' waarop staat 195/65 R15 91H'. Verder kan ik weinig uit de informatie op de bank halen (Treadwear 300, traction AA, temperature 4

Nu wil ik graag een reserveband achter in de kofferbak die ik erop kan zetten mocht ik een lekke band hebben (ik weet van de mobiliteitservice, maar vooral in het buitenland lijkt mij dat waardeloos). Ik weet ook dat je een nieuw geplaatste band officieel hoort te laten uitlijnen.

Kan ik gewoon bijvoorbeeld https://www.bandenconcurr...soncontact/195-65-15-95H/ kopen? Is ook 195 breed, 65 hoog, radiaal en 15 inch buitendiameter. Wel is het draagvermogen iets hoger 95H ipv 91H, maakt dit uit?

Ik hoop de band verder nooit nodig te hebben, maar vind het toch wel een prettig idee als ik er een in mijn kofferbak heb liggen! En dan geen 'thuisbrenger' waar ik maar 80 k/m uur mee mag rijden :)

Edit: hier zie ik https://www.banden-popgom...mcontact5/195-65-r15-91-h die 91H is voor paar euro minder. Ik heb dus blijkbaar zomerbanden onder mijn auto?

[ Voor 8% gewijzigd door President op 05-08-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@President Een all-season band lijkt me een beetje overdreven als reserve.
De snelheidsindex is hetzelfde; m.a.w. prima.
En die load index maakt weinig verschil.

Check wel ff of een complete volwaardig reserveband/wiel wel in de uitsparing, achter in de kofferbak past!
En ik neem dat je een compleet wiel + band nodig hebt; dus niet alleen de band?
M.a.w. heb je al een (stalen) velg voor die band? Of ligt er wellicht nog een reserve exemplaar in de kofferbak van die O2?

En uitlijnen? Je bedoelt waarschijnlijk balanceren... ;)
https://www.autoweetjes.c...0wielen%20balanceren.html

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
@ehtweak ik was altijd rond de 40 euro kwijt voor een band voor mijn oude Alto, dus ik vond die 60 euro niet vreemd voor een grotere/duurdere auto.. Maar daar krijg ik dus blijkbaar niet alles voor? In de Alto had ik een (geel) reservewiel welke ik gewoon direct erop kon draaien nadat ik de vaste band eraf had gehaald nadat ik de bouten los had gedraaid)

https://www.onderdelenlij...band/onderdeelid/8680816/

Die is dan wel helemaal goed?

Ik ga zo even met meetlint de huidige banden meten en daarna de ruimte onder de kofferbak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@President Het reservewiel bij een O2 ligt in de kofferbak, niet er onder... ;)

Nogmaals; zoek je nou een band of een velg+band?
(als je een nieuwe band koopt, zal 'ie altijd nog gemonteerd moeten worden op een velg. Dat betekent balanceren, ventiel plaatsen en oppompen)

En, ligt er nu geen compleet reservewiel in de kofferbak van je O2?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
ehtweak schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:35:
@President Het reservewiel bij een O2 ligt in de kofferbak, niet er onder... ;)

Nogmaals; zoek je nou een band of een velg+band?
(als je een nieuwe band koopt, zal 'ie altijd nog gemonteerd moeten worden op een velg. Dat betekent balanceren, ventiel plaatsen en oppompen)

En, ligt er nu geen compleet reservewiel in de kofferbak van je O2?
Ik zoek gewoon het volgende: bij een lekke band zet ik de krik eronder, draai ik de bouten van het wiel af, trek ik het gehele wiel eraf, doe ik het nieuwe wiel door de gaatjes, draai ik de bouten weer aan en kan ik verder rijden alsof er niks gebeurd is

Dat betekent dus dat het een velg + band moet zijn als ik zo op google afbeeldingen bekijk?

Bij mijn Alto had ik gewoon zoiets in mijn kofferbak: https://images0.images-sp.../1727/172719310_1_big.jpg

Dat is dus een velg + band (dus een compleet wiel?). Alleen is die geel en zag die er dus ook veel anders uit dan mijn gewone banden met wieldoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd; een compleet reservewiel zoek je.
Maar wat zit er nu in de ruimte in de kofferbak van je O2?

enne, dat gele wiel noemen ze een thuiskomertje... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
ehtweak schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:48:
Idd; een compleet reservewiel zoek je.
Maar wat zit er nu in de ruimte in de kofferbak van je O2?

enne, dat gele wiel noemen ze een thuiskomertje... ;)
Een piepschuimen schaal met luchtpomp en nog wat dingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7VF4gzTCCAgseuXQjkbwd9QR/thumb.jpg

Qua afmetingen zou een compleet reservewiel moeten passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Dat rode ding bevat een uitvouwbare gevarendriehoek in ieder geval.

[ Voor 7% gewijzigd door JB076 op 05-08-2018 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
President schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 17:09:
[...]

Een piepschuimen schaal met luchtpomp en nog wat dingen

[afbeelding]

Qua afmetingen zou een compleet reservewiel moeten passen!
Dat kan, maar dan moet je ook een krik en moersleutel hebben. Anders krijg je het wiel niet vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
jongetje schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:01:
[...]

Dat kan, maar dan moet je ook een krik en moersleutel hebben. Anders krijg je het wiel niet vervangen ;)
Het helpt al enorm als je zelf een wiel hebt, dan kan altijd de wegenwacht je relatief snel op weg helpen. Zonder dat ze eerst een wiel voor je lokaal moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@President Volgens mij mis je een krik + geschikte moersleutel... ;)

Waarschijnlijk zat er bij die O2 een anti-lek setje, want ik zie op jouw foto een luchtpomp.
Kijk anders eens in de handleiding (je weet wel, zo'n papieren boekje ;) ) van je auto; wat daar vermeld is over 'lekke band' probleem.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
demonic schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:34:
[...]

Het helpt al enorm als je zelf een wiel hebt, dan kan altijd de wegenwacht je relatief snel op weg helpen. Zonder dat ze eerst een wiel voor je lokaal moeten zoeken.
Het hele idee van een reserve wiel is dat je die zelf kunt vervangen en verder kunt. Zeker in het buitenland of als je anders lang moet wachten. Daarnaast heeft de wegenwacht (als je daar een abonnement op hebt) een standaard universeel wiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:49
Bij mijn O2 (2005) past een volledig 195/65/15 wiel met velg erin.
De gevarendriehoek kan ik vastzetten tegen de achterkant (dus net onder de klep).

Anwb.. leuk als echte nood, maar wat je zelf voor kan zijn is goedkoper en sneller.
Ik had vorige week mijn accu ineens dood terwijl ik in Polen zat. Met startkabels gestart en naar een bouwmarkt gereden, voor 70 eur een accu gehaald en weer door. Totale vertraging een uurtje of 2. Met anwb was ik meer tijd kwijt geweest en afhankelijk van een lokale garage. (Waarbij ik geen idee heb wat die in die landen op een zaterdag kunnen/willen doen)

Reservewiel 2x nodig gehad. Op een of andere manier heb ik als ik lekke banden heb dat in t buitenland. 1x in Keulen en 1x ergens langs de autoroute in Frankrijk.
Heel fijn dat je met <30 min weer onderweg kan zonder met thuiskomertjes te klooien (waarbij vakantieshit uit de bak halen nog t meeste tijd innam)

[ Voor 20% gewijzigd door DJSmiley op 05-08-2018 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

DJSmiley schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:25:
Bij mijn O2 (2005) past een volledig 195/65/15 wiel met velg erin.
De gevarendriehoek kan ik vastzetten tegen de achterkant (dus net onder de klep).

Anwb.. leuk als echte nood, maar wat je zelf voor kan zijn is goedkoper en sneller.
Ik had vorige week mijn accu ineens dood terwijl ik in Polen zat. Met startkabels gestart en naar een bouwmarkt gereden, voor 70 eur een accu gehaald en weer door. Totale vertraging een uurtje of 2. Met anwb was ik meer tijd kwijt geweest en afhankelijk van een lokale garage. (Waarbij ik geen idee heb wat die in die landen op een zaterdag kunnen/willen doen)

Reservewiel 2x nodig gehad. Op een of andere manier heb ik als ik lekke banden heb dat in t buitenland. 1x in Keulen en 1x ergens langs de autoroute in Frankrijk.
Heel fijn dat je met <30 min weer onderweg kan zonder met thuiskomertjes te klooien (waarbij vakantieshit uit de bak halen nog t meeste tijd innam)
Recente wagens hebben gewoon geen plek meer voorzien voor een volledig reserve wiel als ze er niet std meer komen. Je mag al van geluk spreken als er zelfs uberhaupt nog een thuiskomer in zit.

Hier zat er zo een busje en compressortje in. Zelf een thuiskomertje ingelegd voor extreme noodgevallen zoals eventuele klapband, scheuren of lek in de flanken. Voor de rest liggen er gewoon enkele proppen in voor direct te herstellen.

Sneller dan wiel vervangen......in theorie. Het herstellen zelf gaat snel, maar dat std compressortje dat in de wagen zit is zoooooooooooo traag :D (ik ben iemand die regelmatig lekke band heeft, lees iedere 2 maand zeker wel 1 keer).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Misschien die bak punaises eens van je motorkap afhalen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Bij een octavia een reserve wiel met krik en moersleutel een optie van 100 euro bij nieuwe auto. Blijkbaar zijn er toch mensen die dat niet aanvinken bij bestellen van een auto van ruim 30k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

jongetje schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 08:33:
Bij een octavia een reserve wiel met krik en moersleutel een optie van 100 euro bij nieuwe auto. Blijkbaar zijn er toch mensen die dat niet aanvinken bij bestellen van een auto van ruim 30k...
Mocht niet bij mijn leasebak....

Pennywise, poundfoolish.

Pagina: 1 ... 20 ... 79 Laatste