Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 11:53

WoBBeL

*zwaai*

Grrrr....daar was ik al bang voor. Die apparaten gebruiken continu stroom (ook als er aan de 230 kant niks gebruikt wordt) en ik ben bang om met een lege accu te staan. Bijna al die apparaten hebben wel een "lege accu" beveiliging maar die wordt pas bij 10-11 volt aangeroepen :X

Schakelaartje zit er wel op de converter, maar die ga ik 100% zeker meer dan eens vergeten :+ iemand tips/truuks hoe ik dit op kan lossen?

[ Voor 5% gewijzigd door WoBBeL op 02-10-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 10:15

PeaceNlove

Deugleuter

Die Octavia die ik nu rij is mijn eerste en laatste Skoda. De auto is prima, maar de dealers moeten het woord service maar eens gaan uitvinden. Muntstad in Utrecht kom ik niet meer nadat ze mijn vervangend vervoer verprutst hadden en de keer er op mijn auto met schade teruggaven(wat ik zelf moest constateren). Vandaag presteert Schilder uit Haarlem het om de afgesproken beurt zonder overleg niet uit te voeren en alleen de APK te doen.
De beurt zou eigenlijk 3000 km verder moeten gebeuren, dus binnen een maand zou ik dan weer naar de garage moeten, daar had ik weinig zin aan, dus in overleg met mijn leasemij afgesproken dat het gecombineerd mocht worden. Telefonisch vervolgens zo afgestemd en afgesproken met Schilder. Kom ik vanmiddag terug, hebben ze het niet gedaan. Op mijn vraag waarom ze dan niet even gebeld hebben krijg ik een hele verhandeling over variabele onderhoudstijden :/ Dat wil ik op zich best snappen, maar gaf geen antwoord op mijn vraag.
Ik heb ze mijn agenda perikelen maar niet uitgelegd, maar het was echt fijn geweest als ze gewoon die beurt hadden gegeven zoals gevraagd.
Anyway, daar kom ik dus ook niet meer :w

Nu op zoek naar een ander... is A point in Badhoevedorp ok? De keer dat ik belde namen ze niet op, dus vandaar dat ik bij Schilder uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:51
A-Point in Amsterdam Z.O is al jaren de dealer voor mijn Skoda’s. Een enkele keer heb ik een discussie gehad, maar over het algemeen ben ik daar altijd goed en prettig behandeld.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:58
MichelKlok schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:36:
A-Point in Amsterdam Z.O is al jaren de dealer voor mijn Skoda’s. Een enkele keer heb ik een discussie gehad, maar over het algemeen ben ik daar altijd goed en prettig behandeld.
Ik ben na de aflevering van mijn huidige auto voornemens daar nooit meer naar toe te gaan...

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
Dealers zijn zo vreselijk verschillend. Renault in Zwolle is om te huilen en dat is een van de redenen dat Renault af viel voor mij. Echter, ik had er eerder achter moeten komen dat Renault in kampen echt super is.

Mijn auto wordt geleverd door broekbuis uit emmen. Geen idee wat de service daar is, maar ze houden zich in ieder geval niet aan hun beloften (bellen bij statusupdate bestelling). Ben erg benieuwd hoe Korterink uit Zwolle zich houdt. Moet overigens wel zeggen dat ik van twee collegas heb gehoord dat de gemiddelde dealer in het oosten van het land een stuk klantvriendelijker etc is dan de gemiddelde westelijke (beide van randstad naar het oosten verhuist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

Qua service is Ames best behoorlijk. Denken goed met je mee. Huisleverancier hier bij mijn werkgever en net even iets extra's. Ik zit er niet omdat ze wmb wat te ver van mijn huis zitten.

Over Melse heb ik ook geen klachten, alleen zitten die in Goes en Vlissingen en als je 020 aan het overwegen bent, zal dat vast te ver zijn.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Goes kan prima, als ik dan tegen die tijd een klant heb daar :9
Ik doe het onderhoud altijd in de buurt van de klant, dan kan je gewoon op een normale tijd aanwezig zijn en vertrekken en hoef je vaak het vervangende vervoer ook niet af te tanken met maar 5 of 10 gereden kilometers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Melse tot nu toe een stuk beter dan AutoMotions (Volvo in mijn geval), mijn nieuwe Cavia staat in bestelling bij Melse en ze houden zich daar tot nu toe nog keurig aan alle afspraken en updates etc, ook offerte werd mee meegedacht, voor accessoires etc.
Nu de service bij de eerste beurt nog even afwachten maar dat lukt in januari al wel ben ik bang.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:55
marti28 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:50:
Dealers zijn zo vreselijk verschillend. Renault in Zwolle is om te huilen en dat is een van de redenen dat Renault af viel voor mij. Echter, ik had er eerder achter moeten komen dat Renault in kampen echt super is.
Renault in Utrecht is ook matig... Erg jammer...

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:45
* Vince22 meldt zich in het topic!
Gister mijn donkergrijze Octavia III uit 2014 opgehaald en superblij mee.
Zit uiteraard al even te kijken naar de VCDS/VCP instellingen die te doen zijn voor de auto zoals gordelpiep en mirrordip. Is er ook een mogelijkheid om wifi op de Columbus aan te zetten? Het is een MIB1 versie..

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:25
@Vince22 Je kunt natuurlijk ook gewoon je gordel om doen, wel zo veilig :) (en anders kun je onder de voorstoelen ook het kabeltje lostrekken lijkt me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:10
jongetje schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:26:
@Vince22 Je kunt natuurlijk ook gewoon je gordel om doen, wel zo veilig :) (en anders kun je onder de voorstoelen ook het kabeltje lostrekken lijkt me).
En dat is het domste wat je kunt doen, want dan werkt je stoelairbag niet....
Vince22 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:13:
* Vince22 meldt zich in het topic!
Gister mijn donkergrijze Octavia III uit 2014 opgehaald en superblij mee.
Zit uiteraard al even te kijken naar de VCDS/VCP instellingen die te doen zijn voor de auto zoals gordelpiep en mirrordip. Is er ook een mogelijkheid om wifi op de Columbus aan te zetten? Het is een MIB1 versie..
Ja dat zou gewoon moeten kunnen. Zelfde handeling als bij een Discover Pro

Mirrordip is helaas niet volledig bij de O3, gaat maar 15 graden naar beneden.

[ Voor 46% gewijzigd door Rainesh op 05-10-2017 10:51 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik kwam vanochtend achter iets wat ik lijk te missen op mijn facelift Octavia Amundsen systeem.
Bij de oude Amundsen kon ik bij een route de "Routelijst" openen en zag ik precies de wegen die gepland waren door de navigatie.

Maar in de facelift versie vind ik dat knopje niet.
Tegenlijk vind ik het jammer dat ik de TMC informatie niet makkelijk kan terugvinden, maar dat via het auto menu moet

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
jongetje schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:26:
Kan, maar lijkt me niet de manier, zoals Rainesh zegt. Zie onder.
Rainesh schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:43:
[...]
[...]
Dit dus :)
Ja dat zou gewoon moeten kunnen. Zelfde handeling als bij een Discover Pro

Voor de Columbus: welke handeling is dat dan precies? En ik lees op een paar fora dat je dan een 5F foutmelding krijgt.. is het wel mogelijk om dit voormekaar te krijgen zonder foutmeldingen?

Van die mirrordip is wel jammer dat het maar 15 graden is, een van de meest geliefde functies op mijn oude Golf 6. In de achteruit de rechterspiegel op de gewenste stand zetten, en bij vooruit rijden weer automatisch goed hebben staan.

Zou je me de instellingen in een pm willen zetten? Alvast bedankt _/-\o_

@Rainesh Nog meer goede ideeën? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Vince22 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:15:
[...]

Kan, maar lijkt me niet de manier, zoals Rainesh zegt. Zie onder.

[...]

Dit dus :)

[...]

Voor de Columbus: welke handeling is dat dan precies? En ik lees op een paar fora dat je dan een 5F foutmelding krijgt.. is het wel mogelijk om dit voormekaar te krijgen zonder foutmeldingen?

Van die mirrordip is wel jammer dat het maar 15 graden is, een van de meest geliefde functies op mijn oude Golf 6. In de achteruit de rechterspiegel op de gewenste stand zetten, en bij vooruit rijden weer automatisch goed hebben staan.

Zou je me de instellingen in een pm willen zetten? Alvast bedankt _/-\o_

@Rainesh Nog meer goede ideeën? :)
Wat voor uitrusting heb je? Iets van assistentie systemen erin?

- DRL achteren
- comfortknipperen naar 4x
- Regensluiten
- Needlesweep
- Bijtankhoeveelheid
- Alarmpiep
- Weergave ventilatiestand bij auto
- CD rippen
etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Ik heb een Elegance Business met xenon, stoelverwarming, columbus en dynamic pakket. De voorbeelden die je stelt zijn de dingen die ik ook gevonden had, denk dat ik me daarme wel red, alleen die WLAN functionaliteit moet ik ff testen.

Dit had ik gevonden op de RossTech site.
Module 5F
Login 20103
Long Coding:
Byte 15, bit 4 = 1 (Phone NAD)
Byte 24, bit 3 = 1 (WLAN Module)
Adaptation:
WLAN: On
(7)-Vehicle configuration-WIFI_Hotspot: On
(17)-Vehicle configuration-UPnP: On (Will enable DLNA)

After you've set this, RESET the device by holding Power for ~15 seconds.
You can now find the WLAN settings in the device settings menu.
Als dan de radio als hotspot benaderbaar is, fungeert ie dan ook als router voor aangesloten toestel via de BT van mijn iphone? Als het alleen maar voor upnp is zie ik de meerwaarde niet zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
[...]
Volgens mij is het dommer om zonder gordel te rijden, als dan je airbags uitgaan klap je er helemaal vol in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Vince22 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:31:
Ik heb een Elegance Business met xenon, stoelverwarming, columbus en dynamic pakket. De voorbeelden die je stelt zijn de dingen die ik ook gevonden had, denk dat ik me daarme wel red, alleen die WLAN functionaliteit moet ik ff testen.

Dit had ik gevonden op de RossTech site.

[...]
Deze ken ik, foutcode ga je inderdaad houden maar is niks bijzonders. Zolang het maar werkt.

Als dan de radio als hotspot benaderbaar is, fungeert ie dan ook als router voor aangesloten toestel via de BT van mijn iphone? Als het alleen maar voor upnp is zie ik de meerwaarde niet zo..
Wat houdt dynamic pakket in? Ik ken niet alle pakketten van Skoda uit mn hoofd :p

Je moet je telefoon via Wifi verbinden, dan fungeert het ook als router. Je kan dan ook tegelijk een BT verbinding maken voor telefonie en streaming. Moet je overigens wel een simkaart in je Columbus stoppen voor data :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 05-10-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Rainesh schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:36:
[...]

Wat houdt dynamic pakket in? Ik ken niet alle pakketten van Skoda uit mn hoofd :p

Je moet je telefoon via Wifi verbinden, dan fungeert het ook als router. Je kan dan ook tegelijk een BT verbinding maken voor telefonie en streaming.
Top! Dan ga ik het zeker ff checken, handig voor familie/vrienden zonder databundel die helemaal into the fb/insta/twittels zijn.

Dynamic pakket houdt volgens mij sportstuur/sportstoelen/instaplijsten/spoilertje in, wel een fijne toevoeging, met name de stoelen het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:08

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Binnenkort ga ik kijken voor een vRS Combi uit 2014.
Ter vervanging van m'n Leon 1P.

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
HellStorm666 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:53:
Binnenkort ga ik kijken voor een vRS Combi uit 2014.
Ter vervanging van m'n Leon 1P.

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten?
Niks bijzonders eigenlijk bij de vRS. Zelfde puntjes als de 2.0tfsi bij de facelift A4/A5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:08

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Rainesh schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:24:
[...]

Niks bijzonders eigenlijk bij de vRS. Zelfde puntjes als de 2.0tfsi bij de facelift A4/A5
en die zijn?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Kettingspanners, distributieketting en bij Audi hadden de 2.0tfsi Quattro modellen een terugroepactie om waterpomp te vervangen. Ik weet niet of dat ook voor vRS was.

https://www.google.nl/amp...nkoopadvies-62884%3Famp=1

[ Voor 15% gewijzigd door Rainesh op 05-10-2017 12:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Even melden hier:

Octo

Helaas werkt Carplay niet goed: Ik kan gewoon verbinden, maar na een paar minuten, soms zelfs een paar seconden, krijg ik te zien dat de verbinding is geannulleerd. USB eruit en er weer in en hij werkt weer, voor even.

Iemand die dit ook heeft (@Kecin ?) ervaren? Gaat om de nieuwe Octo met Columbus.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
KillaZ schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:02:
Even melden hier:

[afbeelding]

Helaas werkt Carplay niet goed: Ik kan gewoon verbinden, maar na een paar minuten, soms zelfs een paar seconden, krijg ik te zien dat de verbinding is geannulleerd. USB eruit en er weer in en hij werkt weer, voor even.

Iemand die dit ook heeft (@Kecin ?) ervaren? Gaat om de nieuwe Octo met Columbus.
Hey,
Ja, ik ken het. Bij mij was het een kabel die toch niet helemaal lekker was. Ondanks dat ik er zeker van was van wel. Gebruik een originele kabel of probeer/test eens een andere als je al een originele gebruikt.
Zorg ook dat de ingang van je telefoon waar de laadkabel inmoet goed schoon is. Klein beetje stof daar kan al genoeg wezen om de verbinding te resetten. Na deze twee dingen te hebben gedaan al 30k kilometer nergens last meer van :)
Succes!

Ps; mooie wagen en mooie kleur!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:47
KillaZ schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:02:
Even melden hier:

[afbeelding]

Ik heb dit ook bij die van mij, zelfs met een originele laadkabel van mijn telefoon of een andere.
Ik mis zelf Carplay niet, dus ik heb nog niet de moeite genomen om ermee naar de garage te gaan, als dat het is. Maar het probleem is exact hetzelfde als bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-04 10:09

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Ik gebruik Carplay niet erg vaak maar als ik het gebruik werkt het prima, jouw probleem ervaar ik niet. Terwijl mijn iphone regelmatig oplaadissues heeft. Ook i.c.m. octavia en columbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Kecin schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:06:
[...]

Hey,
Ja, ik ken het. Bij mij was het een kabel die toch niet helemaal lekker was. Ondanks dat ik er zeker van was van wel. Gebruik een originele kabel of probeer/test eens een andere als je al een originele gebruikt.
Zorg ook dat de ingang van je telefoon waar de laadkabel inmoet goed schoon is. Klein beetje stof daar kan al genoeg wezen om de verbinding te resetten. Na deze twee dingen te hebben gedaan al 30k kilometer nergens last meer van :)
Succes!

Ps; mooie wagen en mooie kleur!
Thanks, heb een brodit, dus dat is wel vervelend, kan ik die hele brodit gaan vervangen. :/

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
KillaZ schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:42:
[...]

Thanks, heb een brodit, dus dat is wel vervelend, kan ik die hele brodit gaan vervangen. :/
Ow, check het eens met een losse kabel. Even kijken hoe dat gaat. Kans is ook groot dat je connector in de Brodit vies is of je telefoon stof heeft gevangen. Pas op dat je de telefoon niet schoonmaakt met ijzer oid. Volg bijv dit:
YouTube: iPhone Charging Port Cleaning
Ben benieuwd of dat helpt! 👍

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Nou, 4 kabels verder en wisselend succes. Alsof de iPhone er soms geen zin in heeft. Paar ritten gehad die de hele rit gewoon connectie hadden. Op de terugweg na 5 minuten vervolgens de melding dat de verbinding geannuleerd is.

Best irritant, morgen maar eens met een andere telefoon proberen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ik heb dat soms met mijn Nexus 5. Ik draai nu de kabel en beetje zodat er iets spanning op staat.
Het lijkt alsof de connector dan net effe geen goede verbinding heeft. Ik heb er nu geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Ik trap mijn iPhone 6 de deur wel uit. Net een iPhone 7 erin, binnen 2 seconden in de carplay. Hele rit zonder gezeik. Geswitched met de 6 (zelfde kabel dus!) --> Geen connectie. 7 er weer in: Bam, carplay.

Kut iPhone :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
KillaZ schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:29:
Ik trap mijn iPhone 6 de deur wel uit. Net een iPhone 7 erin, binnen 2 seconden in de carplay. Hele rit zonder gezeik. Geswitched met de 6 (zelfde kabel dus!) --> Geen connectie. 7 er weer in: Bam, carplay.

Kut iPhone :+
Connectortje schoongemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Van de 6 heb ik op de manier zoals Kecin het beschreef alles netjes schoongemaakt. Ik vermoed dat er toch niet iets helemaal lekker zit in de 6 van mij.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Zou mijn Octavia Combi op 17 januari geleverd worden, krijg ik vandaag een email dat hij vanaf komende week opgehaald kan worden 8)7

Eens kijken wat er met de oude lease auto geregeld kan worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

xost schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:04:
Zou mijn Octavia Combi op 17 januari geleverd worden, krijg ik vandaag een email dat hij vanaf komende week opgehaald kan worden 8)7

Eens kijken wat er met de oude lease auto geregeld kan worden :+
Zo, das nogal verschil. Die van mij is weer een week verlaat...

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Laatst online: 08-06 19:23
Ik heb een Skoda Superb van jan-2016. Daar zit een MIB2 navi unit in (Amundsen). In mijn auto zit geen simkaart slot. Ik hoef overigens geen mogelijkheid om mijn auto een hotspot te maken en WIFI met de achterbank te delen etc.

Ik zou graag de file informatie via de internet verbinding van mijn smartphone willen laten lopen (Android, S8). Hoe is zoiets te regelen? Android Auto icm Waze werkt maar is lastig want je moet steeds een kabeltje er in drukken.

Ik lees her en der verhalen dat je de Smartphone een Hotspot kunt laten worden en dan je Skoda navi unit daarmee kunt verbinden via WIFI. Maar volgens mij mis ik die optie. Hoe is dat te regelen? Ik heb een originele VCDS kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22

Gister dit ook aan het instellen geweest met VCDS, maar waarom maar 15 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Vince22 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 07:34:
[...]

Gister dit ook aan het instellen geweest met VCDS, maar waarom maar 15 graden?
Ligt aan de deurmodule en sw ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Rainesh schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:01:
[...]
Ligt aan de deurmodule en sw ervan.
Niks aan te doen dus, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 16:56
Ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe (lease) Octavia Combi. Ik heb hierbij de keuze uit zowel benzine of diesel. Nu zijn we met zijn vieren thuis en we gaan graag op vakantie naar Oostenrijk (zonder aanhanger). Ik vraag me eerlijk gezegd af of dit icm 1.0 TSI motor een geslaagde combi is? Het prijsverschil met de 1.4 motor vind ik te groot en de nieuwe 1.5 130pk komt voor mij te laat.

Of toch maar voor een (ouderwetse) 1.6 diesel gaan? Het prijsverschil is hierbij eigenlijk net zo groot (hoewel je dan als voordeel hebt dat je wel een elektrisch verwarmde voorruit kan nemen 8)7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:22
zeezuiper schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:13:
Ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe (lease) Octavia Combi. Ik heb hierbij de keuze uit zowel benzine of diesel. Nu zijn we met zijn vieren thuis en we gaan graag op vakantie naar Oostenrijk (zonder aanhanger). Ik vraag me eerlijk gezegd af of dit icm 1.0 TSI motor een geslaagde combi is? Het prijsverschil met de 1.4 motor vind ik te groot en de nieuwe 1.5 130pk komt voor mij te laat.

Of toch maar voor een (ouderwetse) 1.6 diesel gaan? Het prijsverschil is hierbij eigenlijk net zo groot (hoewel je dan als voordeel hebt dat je wel een elektrisch verwarmde voorruit kan nemen 8)7).
De 1.0 TSI heeft 110 of 115pk, lijkt mij meer dan voldoende om zonder caravan op pad te gaan, anders zouden heel wat auto's (< 115PK) niet naar Oostenrijk kunnen rijden ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
zeezuiper schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:13:

Als de keuze is tussen de 1.0 benzine of 1.6 diesel en het prijsveschil niet groot dan zou ik direct de diesel pakken:
- zelfde vermogen maar 50nm meer trekkracht
- groter bereik
- meer schakellui rijden door koppel bij lagere toerentallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:47
De 1.0 benzine komt prima mee. Laatst nog helemaal afgeladen met vijf personen en bagage op vakantie geweest en dat ging prima. Misschien gewoon even proefrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:06
Korvaag schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:47:
[...]

Als de keuze is tussen de 1.0 benzine of 1.6 diesel en het prijsveschil niet groot dan zou ik direct de diesel pakken:
- zelfde vermogen maar 50nm meer trekkracht
- groter bereik
- meer schakellui rijden door koppel bij lagere toerentallen
Met manuele bak ben ik het met je eens. Echter is de 1.0 een pak lichter en met de DSG is dat verschil in koppel onderin (veel) minder merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
Proefrijden heb ik gedaan. In Nederland zit ik er ook niet over in de war. Het gaat mij er gewoon om of ik nog een beetje fatsoenlijk de berg opkom met 4 man, een volle kofferbak en een skibox op het dak met mijn schoonmoeder skispullen erin.

Schakelen gaat 'm sowieso niet worden, ik wil namelijk een DSG. Het verschil met een diesel bedraagt ruim 4k. Dat is toch weer 30 euro per maand aan bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
AndRo555 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:34:
[...]

Met manuele bak ben ik het met je eens. Echter is de 1.0 een pak lichter en met de DSG is dat verschil in koppel onderin (veel) minder merkbaar.
Eens :)

Ik rij nu de 1.6 handgeschakeld diesel en ga naar de 1.0 DSG :)

maar als ze even duur zijn zou ik alsnog richting de diesel gaan....
zeezuiper schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:50:
Schakelen gaat 'm sowieso niet worden, ik wil namelijk een DSG. Het verschil met een diesel bedraagt ruim 4k. Dat is toch weer 30 euro per maand aan bijtelling
Oh ik dacht dat je dat al had meegenomen in de 'even duur' }:O

[ Voor 29% gewijzigd door Korvaag op 12-10-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:06
Korvaag schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:00:
[...]

Eens :)

Ik rij nu de 1.6 handgeschakeld diesel en ga naar de 1.0 DSG :)

maar als ze even duur zijn zou ik alsnog richting de diesel gaan....
Mits ze even duur zijn in de lease zou ik twijfelen. Stiller en minder emissies vs langere range.
Particulier de 1.0 TSI, zelfs als die onder de streep een stukje duurder is, wat hier in België het geval is mits je meer als 30.000km per jaar doet . Een diesel nog verkocht krijgen binnen 6 a 8 jaar met al die emissie zones etc. is niet simpel. Volledig op rijden heeft ook geen zin want binnen 10+ jaar mag je er waarschijnlijk de stad niet meer mee in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:41
Oei, de Karoq valt wel duurder uit qua basis versie dan gehoopt:
We willen u als eerste de vanafprijs van onze nieuwe rijk uitgeruste KAROQ laten weten: € 28.990,-. De KAROQ heeft precies dezelfde vanafprijs als zijn grote broer, de KODIAQ. Het verschil zit hem – u voelt hem al aankomen – in het uitrustingsniveau.

Voor deze vanafprijs rijdt u een KAROQ Ambition met 1.0 TSI 85W/115pk motor. Uitgerust met airconditioning, cruise control, LED-dagrijverlichting en -achterlichten. Daarbovenop beschikt deze uitvoering standaard over parkeersensoren aan de achterzijde, een met leder bekleed multifunctioneel stuurwiel, 16” lichtmetalen velgen en mistlampen voor. Download de KAROQ brochure.

Vanaf eind oktober kunt u de KAROQ bestellen. De KAROQ is leverbaar vanaf januari 2018.
Hopen dat wanneer je wat opties erbij aanvinkt en de 150pk motor hij nog steeds rond de prijs van de Ateca blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Iedereen lijkt dat te zien, behalve Skoda zelf blijkbaar. Ze schermen met het feit dat ie (ondanks dat ie hetzelfde geprijsd als de Kodiaq) luxer is uitgevoerd, maar in eerste instantie zie ik die luxe niet (LED achterlichten en airco zijn nou niet echt luxe zaken meer te noemen immers), zeker niet omdat je bij de Karoq de 1.0 TSI krijgt en bij de Kodiaq nog de 1.4.

Nou ja, ik breng m'n geld wel weer bij VW die doen het in dat opzichte een stuk beter, en dan heb ik het nog niet eens over de tijd dat ze doen om je te laten wachten op een prijs (half jaar na intro) en dan ook nog eens een keiharde tease om alleen de instapper te geven.

Jammer joh!

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 13-10-2017 15:08 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-06 07:36

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Even los van dat je zo'n auto niet eens moet willen rijden met een 1 liter benzine motor!
De prijs is volgens mij niet iets om echt van te schrikken, want het gaat hier nog altijd om een compact SUV die moet opboxen tegen een Duster, Tucson, Sportage en Tiguan, maar in datzelfde segment zitten bijvoorbeeld ook de X1, X3, Q3, Q5, XC60, Kuga, Rav4, Compass, Cherokee en vergelijkbare modellen. Het is dus een heel uitgebreid segment waarin je qua prijs alle kanten op kan.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:34:
Even los van dat je zo'n auto niet eens moet willen rijden met een 1 liter benzine motor!
Dat zal van het gewicht afhangen.

Verder maak je wel hele rare vergelijkingen. Alsof deze auto moet concurreren tegen X1? X3? Q3? Auto's die minimaal al 15.000 euro duurder zijn. Neem eerder de Q2, de nieuwe T-Roc etc.

[ Voor 27% gewijzigd door Gunner op 13-10-2017 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Volgens mij zitten T-Roc en Q2 in het mini SUV segment, maar daar kan ik me in vergissen. De auto's die ik in mijn vorige post noemde zitten in ieder geval allemaal in het midi of compact SUV segment.
Tuurlijk zal een Skoda nooit een bedreiging voor Audi of BMW en consorten vormen. De grootste concurrenten van Skoda zijn vooralsnog Opel, VW, Seat, Franse en Aziatische merken.

Full size SUV's zijn de Grand Cherokee, X5, X6, Escalade, Ford Edge, Q7 etc.

[ Voor 24% gewijzigd door AllSeeyinEye op 13-10-2017 09:41 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik kijk meer naar de prijs. Als ik budget zou hebben voor een Karoq dan is het niet logisch dat ik ook naar een X1 kijk. En de Karoq is volgens Skoda ook een mini-suv waar ze de Kodiaq meer als 'echte' SUV zien.
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:39:
Tuurlijk zal een Skoda nooit een bedreiging voor Audi of BMW en consorten vormen. De grootste concurrenten van Skoda zijn vooralsnog Opel, VW, Seat, Franse en Aziatische merken.
Nee, daarom snap ik ook niet dat je ze in een vergelijking noemt ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Gunner op 13-10-2017 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Gunner schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:43:
Ik kijk meer naar de prijs. Als ik budget zou hebben voor een Karoq dan is het niet logisch dat ik ook naar een X1 kijk. En de Karoq is volgens Skoda ook een mini-suv waar ze de Kodiaq meer als 'echte' SUV zien.

[...]

Nee, daarom snap ik ook niet dat je ze in een vergelijking noemt ;)
Ik noem auto's die binnen hetzelfde segment vallen. Dat heb ik niet zelf verzonnen! Binnen het D segment, bijvoorbeeld, kan een Superb of Talisman zich bijvoorbeeld ook niet meten met de A4, 3 Serie of C Klasse. Toch zijn dat de auto's waarmee je ze moet vergelijken omdat die binnen hetzelfde segment vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:51:
[...]

Ik noem auto's die binnen hetzelfde segment vallen. Dat heb ik niet zelf verzonnen! Binnen het D segment, bijvoorbeeld, kan een Superb of Talisman zich bijvoorbeeld ook niet meten met de A4, 3 Serie of C Klasse. Toch zijn dat de auto's waarmee je ze moet vergelijken omdat die binnen hetzelfde segment vallen.
Ja, maar hoe dan ook vind ik de prijsstelling beetje vreemd. Als ze nou gelijk de folder online hadden gezet was er niet zoveel commotie ontstaan dat ie relatief duur lijkt t.o.v de Kodiaq.

Ik heb interesse maar al die vaagheid omtrent het vrijgeven van prijzen is echt onzin en onnodig. Doet me niet enthousiaster worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

xost schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:22:
Grrrr....daar was ik al bang voor. Die apparaten gebruiken continu stroom (ook als er aan de 230 kant niks gebruikt wordt) en ik ben bang om met een lege accu te staan. Bijna al die apparaten hebben wel een "lege accu" beveiliging maar die wordt pas bij 10-11 volt aangeroepen :X

Schakelaartje zit er wel op de converter, maar die ga ik 100% zeker meer dan eens vergeten :+ iemand tips/truuks hoe ik dit op kan lossen?
Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben als ondergetekende: http://www.ebay.com/itm/311955907299

Kan uitschakelen bij vooraf ingestelde voltages :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

*grmbl*

Blijkt na lang twijfelen onze Fabia Combi toch kromme schijven te hebben. :( Moest zaterdag vrij rap terug van 130 naar 70 (wegens scherpe bocht), wiebelt mijn hele stuur heen en weer. Vandaag weer een lange rit, weer even flink moeten remmen, *WOBBLE*.

Dat mogen ze dus fixen.

Kwam d'r vandaag ook achter dat de airco het begeven heeft. Morgen even achteraan bellen. Mogen ze ook gaan fixen.

Voor een 2e hands auto van bijna 8K had ik eigenlijk verwacht dat dit soort issues zich niet (zo snel) zouden voordoen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

unezra schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:23:
*grmbl*

Blijkt na lang twijfelen onze Fabia Combi toch kromme schijven te hebben. :( Moest zaterdag vrij rap terug van 130 naar 70 (wegens scherpe bocht), wiebelt mijn hele stuur heen en weer. Vandaag weer een lange rit, weer even flink moeten remmen, *WOBBLE*.

Dat mogen ze dus fixen.

Kwam d'r vandaag ook achter dat de airco het begeven heeft. Morgen even achteraan bellen. Mogen ze ook gaan fixen.

Voor een 2e hands auto van bijna 8K had ik eigenlijk verwacht dat dit soort issues zich niet (zo snel) zouden voordoen.
Als je stuur alleen hobbelt als je flink moet remmen, zijn ze niet eens zo enorm krom :p Dat valt best mee. Airco is dan wel weer lullig :) nog wel garantie?

Maar het zijn beide dingen waar een garage weinig aan kan doen bij een 2e hands auto. Kromme schijven zie je niet altijd (als ze er al naar kijken) en is ook niet perse onveilig (maar wel verrekte hinderlijk). Los van het feit dat je niet weet wanneer ze krom zijn geworden ;)

Idem met de airco: dat blijft gewoon een complex en gevoelig systeem waar altijd iets kapot kan gaan.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Zeker als je weet dat krom trekken heel snel kan gaan. Es paar keer goed remmen en dan in plas water rijden en je maakt al kans dat die krom komen te staan.
Zolang ze nog niet aanlopen bij gewon rijden, zullen ze zoooo krom nog niet staan....

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

mystic schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:22:
[...]
Als je stuur alleen hobbelt als je flink moet remmen, zijn ze niet eens zo enorm krom :p Dat valt best mee. Airco is dan wel weer lullig :) nog wel garantie?
Godzijdank bij een BOVAG bedrijf gekocht met goede naam, garantie, reputatie en een prijs waarbij je wel enige service mag verwachten. :) (Officiële Skoda dealer. Daar betaal je voor, maar je merkt wel dat de aftersales prima is.)
Maar het zijn beide dingen waar een garage weinig aan kan doen bij een 2e hands auto. Kromme schijven zie je niet altijd (als ze er al naar kijken) en is ook niet perse onveilig (maar wel verrekte hinderlijk). Los van het feit dat je niet weet wanneer ze krom zijn geworden ;)

Idem met de airco: dat blijft gewoon een complex en gevoelig systeem waar altijd iets kapot kan gaan.
Klopt maar 3 maanden na aanschaf hoort zoiets niet kapot te gaan en zo ja, dan is het het probleem van de leverancier. :)

Bij dit model is het wel een min of meer bekend euvel. Het is inderdaad niet onveilig, het is vooral rete irritant en je schijven en blokken slijten als een malle. (Plus dat ik denk dat mijn velgen ook sneller vies worden maar dat kan perceptie zijn.)
azz_kikr schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:07:
Zeker als je weet dat krom trekken heel snel kan gaan. Es paar keer goed remmen en dan in plas water rijden en je maakt al kans dat die krom komen te staan.
Zolang ze nog niet aanlopen bij gewon rijden, zullen ze zoooo krom nog niet staan....
Da's waar. Nja, ze worden wel erg warm. (Constateerde een vriend met meer verstand van auto's dan ik in ieder geval.) Dus of ze aanlopen of niet weet ik niet 100% zeker. Het is niet *heel* ernstig, het word wel steeds erger.

Griezelige vind ik dat ik op een Skoda forum lees dat dit een bekend fenomeen is van dit type en bouwjaar. We houden het dus wel even in de gaten en als met de fix, na 3 maanden de schijven weer krom zijn mogen ze dieper onderzoek gaan plegen.

Hoe dan ook, vanochtend ff gebeld met de dealer en de situatie voorgelegd. Vooralsnog komen ze met een keurig voorstel: Ze halen 'm op (auto-ambulance of 2e auto), leveren een vervangende auto en brengen 'm terug als alles gefixt is inclusief de hemelbekleding die bij aflevering eerst vies en toen door schoonmaken kapot is gegaan. Ze vinden de situatie zelf ook vervelend en alles lijkt er op te wijzen dat ze de situatie graag goed en naar volle tevredenheid willen oplossen.

(De reden dat ze de auto ophalen en terugbrengen is omdat we op dik een uur rijden afstand wonen en al een paar keer heen- en weer zijn gereden voor eerdere kleine reparaties. Wat ik zeg, nette jongens. Nu nog een definitieve fix. Zijn zij ook blij want voorlopig van ons af *en* mogelijk een nieuwe klant rijker als we deze ooit inruilen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
Weet iemand hoe de nieuwe kleur "Velvet Red" er in het echt eruit ziet? Bij de Octavia is deze kleur vanaf november leverbaar maar volgens mij bestaat de kleur al langer op andere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
Das volgens mij dat felle rood wat je vooral op veel rapidjes ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
marti28 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 00:33:
Das volgens mij dat felle rood wat je vooral op veel rapidjes ziet?
Dat is corrida red, die is inderdaad een heel stuk feller. Je had ook nog Rio Red (meer oranje) maar die is nu vervangen door dus de Velvet Red.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:05

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

zeezuiper schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:59:
[...]

Dat is corrida red, die is inderdaad een heel stuk feller. Je had ook nog Rio Red (meer oranje) maar die is nu vervangen door dus de Velvet Red.
Volgens mij is het dezelfde kleur rood als op de nieuwe Ibiza beschikbaar is, daar rijden er al wel wat van rond.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 17:59:
[...]

Volgens mij is het dezelfde kleur rood als op de nieuwe Ibiza beschikbaar is, daar rijden er al wel wat van rond.
Dat heet weer "Desire Red" 8)7. De Seat Ateca heeft wel dezelfde kleur rood maar die zie je in het wild ook niet veel rijden.

[ Voor 14% gewijzigd door zeezuiper op 27-10-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

unezra schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:23:
*grmbl*

Dat mogen ze dus fixen.

Al koop je een tweede handse voor 12K kan je problemen verwachten. Ze vertellen jou natuurlijk niet bij de aankoop van de auto alles wat er aan de hand is. De truc is dan ook om zelf de auto te testen enzv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Anoniem: 632581 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:04:
[...]

Al koop je een tweede handse voor 12K kan je problemen verwachten. Ze vertellen jou natuurlijk niet bij de aankoop van de auto alles wat er aan de hand is. De truc is dan ook om zelf de auto te testen enzv.
Mwah. Volgens mij hebben ze ook de *plicht* je te informeren over gebreken. Jij hebt onderzoeksplicht, zij hebben meldplicht. Hoe dan ook zit er garantie op dus alles dat ze niet melden en binnen 6 maanden alsnog kapot gaat (niet als gevolg van reguliere gebruiksslijtage) zijn ze het bokje voor.

Ach, ze lossen het op. Over 1 of 2 weken word de auto opgehaald, fixen ze 'm en brengen ze 'm weer terug. Hopelijk zijn we dan voorlopig verlost van de ellende. (Natuurlijk kan er dan met de APK volgend jaar nog wat mis zijn maar dat hou je. Het blijft een auto. Of 'ie nu gloednieuw is of een paar jaar ouder, zo'n ding heeft ieder jaar zijn kosten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

unezra schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:11:
[...]

Mwah. Volgens mij hebben ze ook de *plicht* je te informeren over gebreken. Jij hebt onderzoeksplicht, zij hebben meldplicht. Hoe dan ook zit er garantie op dus alles dat ze niet melden en binnen 6 maanden alsnog kapot gaat (niet als gevolg van reguliere gebruiksslijtage) zijn ze het bokje voor.

Ach, ze lossen het op. Over 1 of 2 weken word de auto opgehaald, fixen ze 'm en brengen ze 'm weer terug. Hopelijk zijn we dan voorlopig verlost van de ellende. (Natuurlijk kan er dan met de APK volgend jaar nog wat mis zijn maar dat hou je. Het blijft een auto. Of 'ie nu gloednieuw is of een paar jaar ouder, zo'n ding heeft ieder jaar zijn kosten.)
Precies, toen ik mijn Opel kocht kon ik voor een gratis Opel check mijn auto laten controleren door Opel specialisten. Daaruit kon ik gelijk zien wat er miss zou kunnen zijn en wat niet. Maar ik begrijp jouw punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

azz_kikr schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:07:
Deze auto's staan er ook bekend om toch? VW Polo heeft ook remschijven die relatief snel krom trekken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Touchdomex schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:43:
[...]

Deze auto's staan er ook bekend om toch? VW Polo heeft ook remschijven die relatief snel krom trekken.
Mja. Ik denk toch dat het niet heel goed is dat als je van 130-80 af remt je stuur trilt en je van 80-0 op het laaste stukje een wat stotterend remmen hebt.

Maar goed, ik begreep dat het bij Fabia's van dit bouwjaar vaker voor komt en mogelijk niet aan de schijven ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

unezra schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:18:
[...]

Mja. Ik denk toch dat het niet heel goed is dat als je van 130-80 af remt je stuur trilt en je van 80-0 op het laaste stukje een wat stotterend remmen hebt.

Maar goed, ik begreep dat het bij Fabia's van dit bouwjaar vaker voor komt en mogelijk niet aan de schijven ligt.
Van wat ik weet is dat ze voor de Fabia/Ibiza/Polo het verkeerde materiaal hebben gebruikt waardoor de schijven relatief snel krom trekken. Heb het zelf ook gehad destijds bij een LeasePolo van die generatie.

Overigens afremmen van 130 naar 80 is ook niet goed :> Dat had je veel eerder kunnen anticiperen :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Touchdomex schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:43:
[...]
Van wat ik weet is dat ze voor de Fabia/Ibiza/Polo het verkeerde materiaal hebben gebruikt waardoor de schijven relatief snel krom trekken. Heb het zelf ook gehad destijds bij een LeasePolo van die generatie.
Ik meende gelezen te hebben dat het iets met de constructie van de as te maken had. Fin, dat mag de garage uitzoeken. Als ze over 3 maanden weer krom zijn kan 'ie weer terug. :)
Overigens afremmen van 130 naar 80 is ook niet goed :> Dat had je veel eerder kunnen anticiperen :>
Mwah. Je hebt van die idioten die een kilometer voor zo'n bocht al in de ankers gaan. Maar goed, ik weet ook niet meer precies waarom ik daar vrij abrubt terug moest, behalve dat het voor een scherpe bocht was. :) Wel dat mijn stuur dusdanig hevig trilde dat ik zoiets had van "dit is _niet_ goed".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

unezra schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:56:
[...]

Ik meende gelezen te hebben dat het iets met de constructie van de as te maken had. Fin, dat mag de garage uitzoeken. Als ze over 3 maanden weer krom zijn kan 'ie weer terug. :)
Als je weet dat je auto er gevoelig voor is relatief. Kun je er gewoon rekening mee houden en als het te vaak gebeurd betere schijven monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Touchdomex schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:57:
[...]
Als je weet dat je auto er gevoelig voor is relatief. Kun je er gewoon rekening mee houden en als het te vaak gebeurd betere schijven monteren.
Ding komt bij een Skoda dealer vandaan. :) Mag hopen dat ze weten wat voor schijven er het beste onder kunnen. (En zoals gezegd, voorlopig is het hun probleem. Daar heb je garantie voor.)

Natuurlijk hou je er rekening mee, maar dat doe je bij iedere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mijn afstandsbediening klaagt dat de batterij vervangen moet worden. Nu moet ik over een week of twee naar de garage ivm de APK. Iemand een idee of ie dat redt?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
pven schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:53:
Mijn afstandsbediening klaagt dat de batterij vervangen moet worden. Nu moet ik over een week of twee naar de garage ivm de APK. Iemand een idee of ie dat redt?
De goedkoopste optie is om er zelf een nieuw knoopcelletje in te zetten.
Staat vast in de gebruiksaanwijzing hoe dat moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:45
Ook al red ie dat niet, dan kun je nog steeds prima rijden. Je kan 'm alleen niet op afstand ver/ontgrendelen. Moet dan via het deurcontact.

Alternatief is om ff je reservesleutel te gebruiken als je zelf geen batterijtje wilt/kunt/mag verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
bouwfraude schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:05:
[...]

De goedkoopste optie is om er zelf een nieuw knoopcelletje in te zetten.
Staat vast in de gebruiksaanwijzing hoe dat moet.
Is lease, ga ik niet mee rommelen. Naar de garage gaan kost me tijd, dus als ik zeker wist dat het nog 2 weken kan wachten. ;)

Die reserversleutel is inderdaad een goede. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Anders je sleutel blijft werken maar je remote niet :)

Eventjes overwegen hoe erg je het vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

DJSmiley schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:34:
Ook al red ie dat niet, dan kun je nog steeds prima rijden. Je kan 'm alleen niet op afstand ver/ontgrendelen. Moet dan via het deurcontact.

Alternatief is om ff je reservesleutel te gebruiken als je zelf geen batterijtje wilt/kunt/mag verwisselen.
Moet je wel makkelijk bij je deurcontact kunnen... dat kan ik iig niet bij mijn Octavia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
PeaceNlove schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 13:35:
[...]

Moet je wel makkelijk bij je deurcontact kunnen... dat kan ik iig niet bij mijn Octavia
Ik heb zo'n one-button-start-systeem. Om de auto te openen moet ik dan volgens mij een stuk plastic van de deurklink halen (of werkt dat via een nfc-chip? als ik mijn deurklink aanraak springt de auto open of dicht), en hoe ik moet starten weet ik zo niet. Ik zal zo eens kijken. :)

Ik moet dus dat stukje platic van de klink halen, sleutel gebruiken en stukje plastig weer terug erop doen. Ik kan nog niet vinden hoe het zit met die one-start-button. Iemand een idee?

[ Voor 26% gewijzigd door pven op 29-10-2017 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
pven schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:08:
[...]

Ik heb zo'n one-button-start-systeem. Om de auto te openen moet ik dan volgens mij een stuk plastic van de deurklink halen (of werkt dat via een nfc-chip? als ik mijn deurklink aanraak springt de auto open of dicht), en hoe ik moet starten weet ik zo niet. Ik zal zo eens kijken. :)

Ik moet dus dat stukje platic van de klink halen, sleutel gebruiken en stukje plastig weer terug erop doen. Ik kan nog niet vinden hoe het zit met die one-start-button. Iemand een idee?
Staat voor zover ik weet in de handleiding: Je moet de sleutel tegen de knop houden en dan met de knop starten. Er zit blijkbaar een soort backup in de sleutel die altijd werkt op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
pven schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 13:29:
[...]

Is lease, ga ik niet mee rommelen.
Ach, het is niet ingewikkelder dan je oliepijlen of je ruitenwisser vloeistof bijvullen. Of rijd je dan ook langs de garage? (Ik lease ook maar ik ga echt niet moeilijk doen over een batterijtje van 3 a 5 euro vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:41
Om alvast een idee te geven, de Skoda Karoq is al te configureren blijkbaar bij onze buren:

http://cc-cloud.skoda-auto.com/deu/deu/de-de/nu7/66118

Voor beetje leuke aankleding zit je daar al minimaal rond de 35-36k, dus reken maar op 40k+ in Nederland voor de 150pk DSG variant, welke waarschijnlijk weer het populairst zal zijn. Dit is natuurlijk wel met het hoogste uitrustingniveau en wat opties daar bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

pven schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:53:
Tip van de dealer, vervang de batterij van de sleutel als je in de auto zit. Zo weet je zeker dat het signaal van de sleutel goed gesynchroniseerd blijft met de auto. Ik heb ooit de batterij vervangen en toen vond de auto de sleutel ineens niet meer. Vervelend als je een startknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
De nieuwe 2018 kaart voor Columbus systemen is uitgekomen

http://vw.download.naviga.../P166_N60S5MIBH3_EU_NT.7z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Er zijn wel een aantal verschillende Columbus systemen dus dan is de vraag of deze op elke past?

Ik gebruik altijd: http://updateportal.skoda-auto.com/ dan krijg je zeker de juiste met je VIN nummer. Op dit moment krijg ik foutmeldingen en meestal betekend dat, dat ze bezig zijn met plaatsen van een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-06 11:04
Sinds afgelopen dinsdag ook een trotse eigenaar van een nieuwe Skoda Octavia.
Tot nu toe moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben over de auto, het is even puzzelen met het infotainment system, want dat wordt volgens mij altijd ontwikkeld door mensen met een beperking :P .

Ook relax dat er dus meteen een kaart update is! Ben benieuwd of de wijzigingen op de A1 en A6 erin zitten, al heb ik niet hele hoge verwachtingen want de werkzaamheden daar duren nog een aantal jaar.

Nog wel een kort vraagje aan jullie, ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met dit.
Ik krijg van verschillende mensen steeds de opmerking dat als ik ze bel het net klinkt alsof ik met de ramen open rij. Nu heb ik dat van de week even getest toen mijn vriendin op pad was met de auto en inderdaad het klinkt vreselijk als je belt met de auto.

Wel wat getest en het lijkt er op of de auto omgevingsgeluid niet goed weg filtert o.i.d..
Wanneer je iemand belt uit een rijdende auto heb je veel overlast. Maar, als je het gesprek start vanuit een stilstaande auto en je gaat vervolgens rijden, dan is de overlast minder groot. :?

Voor vrijdag een afpraak ingepland met een dealer in de buurt en die gaat er even naar kijken. Hij klonk niet heel hoopvol over het oplossen van het probleem en was eigenlijk al geneigd om te zeggen dat het normaal was. Ik heb alleen nog nooit zoveel ruis gehad op een carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
jongetje schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:58:
[...]

Er zijn wel een aantal verschillende Columbus systemen dus dan is de vraag of deze op elke past?

Ik gebruik altijd: http://updateportal.skoda-auto.com/ dan krijg je zeker de juiste met je VIN nummer. Op dit moment krijg ik foutmeldingen en meestal betekend dat, dat ze bezig zijn met plaatsen van een update.
Het is voor MIB1 en 2, dus voor de systemen in de O3/Superb etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
xeromorphic schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:28:
Nog wel een kort vraagje aan jullie, ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met dit.
Ik krijg van verschillende mensen steeds de opmerking dat als ik ze bel het net klinkt alsof ik met de ramen open rij. Nu heb ik dat van de week even getest toen mijn vriendin op pad was met de auto en inderdaad het klinkt vreselijk als je belt met de auto.
Heel apart. Ik heb momenteel een Octavia bouwjaar 2014 en de meeste mensen horen niet eens dat ik vanuit de auto bel. Ok, als ik 130-140 rij merken ze het wel, maar 80-100 moet ik echt zeggen dat ik in de auto zit omdat mensen het anders niet doorhebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 15:54

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Korvaag schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:34:
[...]

Heel apart. Ik heb momenteel een Octavia bouwjaar 2014 en de meeste mensen horen niet eens dat ik vanuit de auto bel. Ok, als ik 130-140 rij merken ze het wel, maar 80-100 moet ik echt zeggen dat ik in de auto zit omdat mensen het anders niet doorhebben.
Als ik in de auto gebeld word hebben ze het al-tijd in de gaten, en zeker als ik een keer gas moet geven is het lawaai aan de andere kant overduidelijk, daarvoor hoef ik echt geen 120 te rijden. Collega's met andere auto's (met name de BMW's, die ik hiervoor ook had, een 320d) die hoor je echt totaal _niet_. Volledig muisstil. Als BMW het kan, snap ik niet waarom anderen het niet kunnen. Ik vind dit een slecht punt aan de Octavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
HTT-Thalan schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:37:
[...]

Als ik in de auto gebeld word hebben ze het al-tijd in de gaten, en zeker als ik een keer gas moet geven is het lawaai aan de andere kant overduidelijk, daarvoor hoef ik echt geen 120 te rijden. Collega's met andere auto's (met name de BMW's, die ik hiervoor ook had, een 320d) die hoor je echt totaal _niet_. Volledig muisstil. Als BMW het kan, snap ik niet waarom anderen het niet kunnen. Ik vind dit een slecht punt aan de Octavia.
Wel apart dat dat zoveel scheelt per serie dan. Totaal geen last van. Over krap een maand heb ik m'n volgende Octavia. Ik zal, als ik eraan denk, dan nog eens posten wat mijn ervaringen zijn met de huidige serie.

Wellicht verschilt het ook nog per telefoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Korvaag schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:40:
[...]

Wel apart dat dat zoveel scheelt per serie dan. Totaal geen last van. Over krap een maand heb ik m'n volgende Octavia. Ik zal, als ik eraan denk, dan nog eens posten wat mijn ervaringen zijn met de huidige serie.

Wellicht verschilt het ook nog per telefoon ?
Ik heb al 3 telefoons gebruikt in deze auto, geen verschil. Mijn Octavia is uit eind 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
HTT-Thalan schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:45:
[...]

Ik heb al 3 telefoons gebruikt in deze auto, geen verschil. Mijn Octavia is uit eind 2014.
Dan vind ik het echt helemaal apart, want mijne is ook eind 2014. Destijds in november geleverd en ook vlak daarvoor gebouwd. Nou zal het trouwens niet de 1e keer zijn dat er tussen verschillende productiebatches verschillende onderdelen gebruikt worden, maar dat het dan zoveel scheelt is wel opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Iemand bekend of een standaard Skoda garage de settings kan aanpassen van de sleutel en ramen die opengaan?
Afgelopen weekend onbedoeld 4 ramen opgestaan....in een nacht regen, daar werd ik dus niet vrolijk van ;) ik vind die hele functie sowieso nutteloos, maar kunnen ze dat eenvoudig deactiveren?

Of moet ik dan weer naar een "Specialist" voor zoiets simpels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Martinusz schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:48:
Iemand bekend of een standaard Skoda garage de settings kan aanpassen van de sleutel en ramen die opengaan?
Afgelopen weekend onbedoeld 4 ramen opgestaan....in een nacht regen, daar werd ik dus niet vrolijk van ;) ik vind die hele functie sowieso nutteloos, maar kunnen ze dat eenvoudig deactiveren?

Of moet ik dan weer naar een "Specialist" voor zoiets simpels...
Wat voor skoda? Want het hoort gewoon in je menu te staan. Dit kun je dus zelf uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Korvaag schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:47:
[...]

Dan vind ik het echt helemaal apart, want mijne is ook eind 2014. Destijds in november geleverd en ook vlak daarvoor gebouwd. Nou zal het trouwens niet de 1e keer zijn dat er tussen verschillende productiebatches verschillende onderdelen gebruikt worden, maar dat het dan zoveel scheelt is wel opmerkelijk.
Is hij toevallig ook nog door Muntstad in Utrecht geleverd? Want dan hebben ze misschien wel samen op dezelfde boot gestaan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Rainesh schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:49:
[...]

Wat voor skoda? Want het hoort gewoon in je menu te staan. Dit kun je dus zelf uitschakelen
Serieus? :o

Het is een Skoda Octavia Combi 2015, potverdorie dat zou fijn zijn als dat gewoon zo uitgezet kan worden. Service menu of iets dergelijks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Martinusz schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:50:
[...]

Serieus? :o

Het is een Skoda Octavia Combi 2015, potverdorie dat zou fijn zijn als dat gewoon zo uitgezet kan worden. Service menu of iets dergelijks?
Druk op Car, daarna rechtsonder setup, dan kies je "openen en sluiten" en dan comfortopenen zet je op "uit"

Pagina: 1 ... 13 ... 76 Laatste