Godzijdank bij een BOVAG bedrijf gekocht met goede naam, garantie, reputatie en een prijs waarbij je wel enige service mag verwachten.

(Officiële Skoda dealer. Daar betaal je voor, maar je merkt wel dat de aftersales prima is.)
Maar het zijn beide dingen waar een garage weinig aan kan doen bij een 2e hands auto. Kromme schijven zie je niet altijd (als ze er al naar kijken) en is ook niet perse onveilig (maar wel verrekte hinderlijk). Los van het feit dat je niet weet wanneer ze krom zijn geworden
Idem met de airco: dat blijft gewoon een complex en gevoelig systeem waar altijd iets kapot kan gaan.
Klopt maar 3 maanden na aanschaf hoort zoiets niet kapot te gaan en zo ja, dan is het het probleem van de leverancier.
Bij dit model is het wel een min of meer bekend euvel. Het is inderdaad niet onveilig, het is vooral rete irritant en je schijven en blokken slijten als een malle. (Plus dat ik denk dat mijn velgen ook sneller vies worden maar dat kan perceptie zijn.)
azz_kikr schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:07:
Zeker als je weet dat krom trekken heel snel kan gaan. Es paar keer goed remmen en dan in plas water rijden en je maakt al kans dat die krom komen te staan.
Zolang ze nog niet aanlopen bij gewon rijden, zullen ze zoooo krom nog niet staan....
Da's waar. Nja, ze worden wel erg warm. (Constateerde een vriend met meer verstand van auto's dan ik in ieder geval.) Dus of ze aanlopen of niet weet ik niet 100% zeker. Het is niet *heel* ernstig, het word wel steeds erger.
Griezelige vind ik dat ik op een Skoda forum lees dat dit een bekend fenomeen is van dit type en bouwjaar. We houden het dus wel even in de gaten en als met de fix, na 3 maanden de schijven weer krom zijn mogen ze dieper onderzoek gaan plegen.
Hoe dan ook, vanochtend ff gebeld met de dealer en de situatie voorgelegd. Vooralsnog komen ze met een keurig voorstel: Ze halen 'm op (auto-ambulance of 2e auto), leveren een vervangende auto en brengen 'm terug als alles gefixt is inclusief de hemelbekleding die bij aflevering eerst vies en toen door schoonmaken kapot is gegaan. Ze vinden de situatie zelf ook vervelend en alles lijkt er op te wijzen dat ze de situatie graag goed en naar volle tevredenheid willen oplossen.
(De reden dat ze de auto ophalen en terugbrengen is omdat we op dik een uur rijden afstand wonen en al een paar keer heen- en weer zijn gereden voor eerdere kleine reparaties. Wat ik zeg, nette jongens. Nu nog een definitieve fix. Zijn zij ook blij want voorlopig van ons af *en* mogelijk een nieuwe klant rijker als we deze ooit inruilen.)
Ná Scaoll. - Don’t Panic.