Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:47

Rannasha

Does not compute.

avotar schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:08:
[...]

Nee, mijn vorige Octavia met Amundsen uit 2014 had hem nog wel. Net boven de slots van de SD kaartjes.
Maar goed.
De CD speler is weggelaten vanaf MY2016 (dus modellen geproduceerd vanaf ergens in de zomer van 2015).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-06 22:36
jongetje schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:18:
Zo zie je maar dat dat elke model jaar kan veranderen...
Dat was inderdaad precies waar ik op doelde met '... gokken dat het daarna geleverd wordt en werkt zoals google je wist te vertellen.'

Al vaak genoeg verrassingen gehad van plotseling wisselende specs:
- Een bijrijdersstoel ineens niet meer neerklapbaar want... ja.. zeg het maar
- Parkeersensoren voor ineens niet meer leverbaar (goed, die hoefden wat mij betreft ook niet perse maar het is toch raar)
- Losse wensen die niet mogelijk waren omdat ik dan pakket x moest afnemen. Vervolgens bleek pakket x niet mogelijk en kon ik.... de losse optie kiezen....

Etc. :P

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-06 20:20
Ik had 1 aug mijn nieuwe Rapid Spaceback in ontvangst genomen, krijg ik de MY2018 versie terwijl de MY2017 versie besteld is. Geen noemenswaardige veranderingen, behalve dat er meer pakketten mogelijk waren. Zou handig geweest zijn, als ze dat even telefonisch doorgeven lijkt me, had ik gelijk mijn bestelling kunnen uitbreiden met die pakketten.

Maar inderdaad, dat is zo onduidelijk en onbekend bij de verkopers. Het mag allemaal niets meer kosten, op de levering van mijn (lease) auto verdiende de dealer 200euro. Ja daarvoor kan je ook niets verwachten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:12
Rannasha schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:52:
[...]

Maar hj heeft wel een SD-kaart slot. Dus je moet per CD de eenmalige stap zetten om hem te rippen en als MP3 op de SD-kaart te gooien en vervolgens heb je veel meer gebruiksgemak dan als de boel van CD zou worden afgespeeld.
Ja ik weet dat dat kan, maar ik ga geen 100 CD's rippen, zonde van de tijd. Gelukkig staat de meeste muziek welke ik leuk vind gewoon op Spotify. Spotify heb ik toch al nodig voor mijn Sonos systeem en tijdens het hardlopen, dus zou zonde zijn om niet te gebruiken.

Echter toch jammer van de CD's, een verzameling van 15 jaar in dozen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

GoeiedagEem schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:46:
[...]

Ja ik weet dat dat kan, maar ik ga geen 100 CD's rippen, zonde van de tijd. Gelukkig staat de meeste muziek welke ik leuk vind gewoon op Spotify. Spotify heb ik toch al nodig voor mijn Sonos systeem en tijdens het hardlopen, dus zou zonde zijn om niet te gebruiken.

Echter toch jammer van de CD's, een verzameling van 15 jaar in dozen...
Die had je sowieso toch al niet bij?
Grote auto's die Skoda's maar het handschoenenvakje is toch niet zo groot? :+

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

avotar schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 06:03:
[...]

Die had je sowieso toch al niet bij?
Grote auto's die Skoda's maar het handschoenenvakje is toch niet zo groot? :+
Precies :p het was niet alsof je 100 cd's in je auto hebt liggen... maar met Spotify kun je gewoon bijna alles wel afspelen :)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-06 15:08
Korvaag schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:18:
Afgelopen week de nieuwe leaseauto besteld. Momenteel rij ik een Octavia Greenline Businessline station (het standaard handgeschakelde 14% monster) met wat extra opties. De nieuwe wordt (uiteraard) 22% bijtelling en heb ik dan ook relatief simpel gehouden:

Skoda Octavia Greentech Ambition Business (hatchback) 1.0 TSI DSG7
Extra opties:
- Tech pakket (sportstuur, chromen raamomlijsting, half-lederen bekleding, maxidot kleur, armsteun achter, stoelverwarming en sunset)
- DAB+
- Adaptive Cruisecontrol
- Metallic lak (cappucino beige)
- 17" Trius velgen
- Reservewiel (thuiskomer)
- Ruitenwisser achter

Hoewel ik de 1.0 TSI niet mooi om vindt gaan met start-stop (hij schudt nog al bij het starten omdat hij by design in onbalans is) is het met de DSG7 een pri-ma motor.

De hatchback ipv station is een simpele 900 euro besparing. Kost je toch bijna geen liters bagageruimte. Levertijd nog geen idee.

PS: Ik moet omdat ik net onder de 35.000 heb gereden afgelopen jaren nu benzine ipv diesel.
Ik heb bijna hetzelfde besteld, volgende week dinsdag mag ik 'm ophalen!

Skoda Octavia Greentech Ambition Business (hatchback)
1.0 TSI 85kW/115pk 6 versn. Handgeschakeld
Extra opties:
- Tech pakket (sportstuur, chromen raamomlijsting, half-lederen bekleding, maxidot kleur, armsteun achter, stoelverwarming en sunset)
- Pareleffect lak (Black magic mica)
- 17" Trius velgen
- Optical parking assistent achter
- Ruitenwisser achter

Ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
ak0nnmgn schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:04:
[...]

Ik heb bijna hetzelfde besteld, volgende week dinsdag mag ik 'm ophalen!

Skoda Octavia Greentech Ambition Business (hatchback)
1.0 TSI 85kW/115pk 6 versn. Handgeschakeld
Extra opties:
- Pareleffect lak (Black magic mica)
- 17" Trius velgen
- Optical parking assistent achter
- Ruitenwisser achter

Ben zeer benieuwd.
Nice !

De levertijden vliegen hier alle kanten op. De bevestigingsbrief spreekt van 18 januari. Volgens de dealer zou half november haalbaar moeten zijn. We merken het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
Korvaag schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:13:
[...]

Nice !

De levertijden vliegen hier alle kanten op. De bevestigingsbrief spreekt van 18 januari. Volgens de dealer zou half november haalbaar moeten zijn. We merken het wel :)
Ik had 'm rond begin juni besteld. De geschatte datum was ergens half oktober, hij komt dus iets eerder. Volgens mij is het met de Octavia wel oké de levertijd, de Kodiaq is daarintegen weer enorm lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
ak0nnmgn schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:08:
[...]

Ik had 'm rond begin juni besteld. De geschatte datum was ergens half oktober, hij komt dus iets eerder. Volgens mij is het met de Octavia wel oké de levertijd, de Kodiaq is daarintegen weer enorm lang.
Ja het hangt soms van rare dingen af. Soms hangt het op de motor/bak combinatie en de andere keer is het feit dat je halfleer hebt weer een probleem. Geen peil op te trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 13:23

WoBBeL

*zwaai*

Van mij eind augustus besteld, levertijd 17 januari. Is lease, dus ik moet toch wachten ook als hij er al eerder is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
xost schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:18:
Van mij eind augustus besteld, levertijd 17 januari. Is lease, dus ik moet toch wachten ook als hij er al eerder is...
Mijn huidige auto is ook lease, deze was 5 juni al afgelopen, dus ik ben over tijd :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:01

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Verschrikkelijk... Net bij het inparkeren in een parkeergarage aan de achterkant tegen de vangrail aan gezeten. Werd helemaal gek van de sensoren aan de zijkant (betonnen paal waar ik krap langs moest) waardoor ik niet in de gaten had dat ie inmiddels om de achterkant zat te loeien...

Geen hele erge schade maar wel de eerste ;(

Slachtoffer Skoda Octavia Combi 2017 FL

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Aii...das pijnlijk. Heb (om het te voorkomen omdat het voor mij een flink grotere auto is) ook achteruitrij camera meebesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-06 21:21
Twee Dee schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:31:
Verschrikkelijk... Net bij het inparkeren in een parkeergarage aan de achterkant tegen de vangrail aan gezeten. Werd helemaal gek van de sensoren aan de zijkant (betonnen paal waar ik krap langs moest) waardoor ik niet in de gaten had dat ie inmiddels om de achterkant zat te loeien...

Geen hele erge schade maar wel de eerste ;(

Slachtoffer Skoda Octavia Combi 2017 FL
Bah, das altijd een ruk moment, de eerste schade. Niet om te miepen maar gewoon uit nieuwsgierigheid: laat ie op het display niet zien welke sensoren lopen te zeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:47
Jawel. Je kunt ook de toonhoogte aanpassen van voor en achter, maar ik weet niet of het voor de zijkant kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

vinom schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:07:
Jawel. Je kunt ook de toonhoogte aanpassen van voor en achter, maar ik weet niet of het voor de zijkant kan.
Lijkt mij dat je dit wel hoort toch?
Mijn Golf (2010) laat het signaal komen van waar hij dicht bij zit. Linksvoor, vooraan, rechtsvoor en idem achter.

Als hij eerst enkel vanaf de zijkant piept en daarna ook vanuit achter weet je genoeg.

Wel klote van de eerste schade.. als ik nu een steenslag putje erbij heb baal ik nog :(

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
Het updaten van mijn Amundsen (Octavia) is helaas niet gelukt. Via de site waar je je VIN nummer in kunt geven (www.navigation.com/skoda-nl) en de updates kunt installeren is ten eerste al niet duidelijk welke ik moet hebben. Er komen 2 versies naar voren; eentje van 12gb (ECE) en 1 van 5gb (ECE 2). De huidige versie op de originele Skoda SD kaart is ruim 13gb groot.

Ten tweede kon ik in de iMac de SD kaart alleen lezen. Ik kon hem dus niet formatteren of de bestanden eraf gooien (wat nodig is als je de nieuwe kaarten erop wilt zetten). Wellicht is het toch niet mogelijk of doe ik iets fout?
Erg omslachtig allemaal en ik kreeg het dus niet eens werkend.. 10 jaar geleden, OK, maar vandaag de dag..
Iedereen over op Apple/Android auto? :P

Mocht iemand de gouden tip hebben hoor ik deze graag!

[ Voor 7% gewijzigd door remzor op 05-09-2017 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
remzor schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:30:
Mocht iemand de gouden tip hebben hoor ik deze graag!
Tip 1: niet in een Mac doen. Die plaatst een hidden folder met MacOS dingen op de SDkaart waardoor de navi hem waarschijnlijk niet meer pakt. Je kan die hidden folder op zich wel verwijderen, maar op de mac heb ik ook op die manier vaker gezeik gehad.

gewoon een windowsbak pakken en dan heb je ook geen probleem met bestandssystemen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Korvaag schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:32:
[...]

Tip 1: niet in een Mac doen. Die plaatst een hidden folder met MacOS dingen op de SDkaart waardoor de navi hem waarschijnlijk niet meer pakt. Je kan die hidden folder op zich wel verwijderen, maar op de mac heb ik ook op die manier vaker gezeik gehad.

gewoon een windowsbak pakken en dan heb je ook geen probleem met bestandssystemen enzo.
Dit is het inderdaad!
Ze gaan niet lekker (eigenlijk helemaal niet) om met SD kaarten die een Mac uitspuwd.

Of het nou muziek of nav updates zijn, beide zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
@Korvaag Tsja, op de update website en in de update manual van nota bene Skoda zelf staat gewoon een beschrijving voor Mac/Linux, en dus niet Windows only. Ook al zo slordig dan als het waar is.

Kan het opzich wel proberen met een laptop, bestanden zijn alleen weer flink die ik dus moet downloaden. Toch bedankt voor de tip :)

Overigens leek het dus alsof de kaart vanuit de dealer beveiligd was aangezien ik alleen kon lezen en dus niet kon doen verder. Nooit meegemaakt op mijn mac.

[ Voor 19% gewijzigd door remzor op 05-09-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
cvs79 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:15:
[...]

huh,

hoe werkt dit dan? Ik heb een 2016 octavia met columbus maar via internet updaten van route informatie zou wel beter werken als TMC verwacht ik. Hoe stel je dit in dan?
Gevonden na het bestellen van m'n eigen auto (tikje laat). Bij de facelift modellen staat dit als uitrusting:

Navigatie Amundsen met 8 inch kleuren touchscreen incl. 1 jaar infotainment Online

Als je dan gaat zoeken wat dat is kom je op het volgende terecht:
http://www.skoda-auto.com...nnect/infotainment-online

Met andere woorden: Blijkbaar zit dit er allemaal standaard in (als je tenminste dat 1-jarige abonnement blijft verlengen).

Ik ben nu al blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 23:32
remzor schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:34:
@Korvaag Tsja, op de update website en in de update manual van nota bene Skoda zelf staat gewoon een beschrijving voor Mac/Linux, en dus niet Windows only. Ook al zo slordig dan als het waar is.

Kan het opzich wel proberen met een laptop, bestanden zijn alleen weer flink die ik dus moet downloaden. Toch bedankt voor de tip :)

Overigens leek het dus alsof de kaart vanuit de dealer beveiligd was aangezien ik alleen kon lezen en dus niet kon doen verder. Nooit meegemaakt op mijn mac.
Je kunt ook officiële VW Discover Care programma gebruiken voor MAC. Kaarten zijn hetzelfde :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:41
remzor schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:34:
@Korvaag
Probeer eens de het schuifje van de schrijf beveiliging op je SD kaart... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

marti28 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:09:
[...]

Bah, das altijd een ruk moment, de eerste schade. Niet om te miepen maar gewoon uit nieuwsgierigheid: laat ie op het display niet zien welke sensoren lopen te zeuren?
Ja dat laat ie op het display zien maar ik werd zo afgeleid door die continue pieptoon dat ik maar naar de zijkant bleef kijken en dus geen erg had op het rode streepje achter...
Famous schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:22:
[...]

Lijkt mij dat je dit wel hoort toch?
Mijn Golf (2010) laat het signaal komen van waar hij dicht bij zit. Linksvoor, vooraan, rechtsvoor en idem achter.

Als hij eerst enkel vanaf de zijkant piept en daarna ook vanuit achter weet je genoeg.

Wel klote van de eerste schade.. als ik nu een steenslag putje erbij heb baal ik nog :(
Ik weet niet of het zo werkt - het was in ieder geval voor mij gisteren niet voldoende...

Typisch geval van information overload/filter failure...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
xost schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:34:
Aii...das pijnlijk. Heb (om het te voorkomen omdat het voor mij een flink grotere auto is) ook achteruitrij camera meebesteld.
Ik heb er ook een mee besteld. Op de huidige auto (Renault Megané 2012) zit die ook, inparkeren en achteruitrijden was nog nooit zo makkelijk! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Het is niet alleen om te kijken of je nog verder achteruit kunt (paaltje, muur etc.) maar vanwege de breedhoek lens kun je vaak ook om geparkeerde auto's en muren kijken of er ander verkeer aan komt. Ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Wat wel raar is dat de auto zelf niet ingegrepen heeft, want:

Parkeerhulp met remfunctie
- Parkeerhulp met remfunctie is een nieuwe functie van het
parkeersysteem (Parkeersensoren of ParkeerAssistent) die de
auto automatisch laat remmen in geval van een aanstaande
botsing met een opgemerkt obstakel.

Zie ook: http://assistants.skoda-auto.com/#octavia
En dan puntje 16 Manoeuvre Assist.

[ Voor 12% gewijzigd door vinom op 06-09-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
nou ik heb ook wat twijfels bij de werking van bepaalde functies in de skoda's, ik heb dus dat Infotainment Online, maar niks online. Werkt voor geen meter, voor alles moet ik contact maken met WLAN punt. Ja dank je me koekoek. Gaat het wel goed bij Pon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
Heinemancp schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:04:
nou ik heb ook wat twijfels bij de werking van bepaalde functies in de skoda's, ik heb dus dat Infotainment Online, maar niks online. Werkt voor geen meter, voor alles moet ik contact maken met WLAN punt. Ja dank je me koekoek. Gaat het wel goed bij Pon?
En een persoonlijke hotspot op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
ak0nnmgn schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:11:
[...]

En een persoonlijke hotspot op je telefoon?
ja dat, niet echt Online of wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
Heinemancp schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:12:
[...]

ja dat, niet echt Online of wel ;)
Met een persoonlijke hotspot wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Of een simkaart in je auto stoppen. Als je de Columbus hebt. Of dacht dat je een gratis netwerkverbinding kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

vinom schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:10:
Wat wel raar is dat de auto zelf niet ingegrepen heeft, want:

Parkeerhulp met remfunctie
- Parkeerhulp met remfunctie is een nieuwe functie van het
parkeersysteem (Parkeersensoren of ParkeerAssistent) die de
auto automatisch laat remmen in geval van een aanstaande
botsing met een opgemerkt obstakel.

Zie ook: http://assistants.skoda-auto.com/#octavia
En dan puntje 16 Manoeuvre Assist.
Dit is pas in de modeljaar update vanaf ~productieweek 22 ingebouwd. Mijn versie is wel de FL maar heeft deze update niet. Ik heb ook bijv. niet de "clean air" toevoeging bij de airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
vinom schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:15:
Of een simkaart in je auto stoppen. Als je de Columbus hebt. Of dacht dat je een gratis netwerkverbinding kreeg?
uhm, ja. Zie hier (van EN site, Pon heeft het nog niet over een andere auto met Infotainment Online dan een Kodiaq)
http://www.skoda-auto.com...onnect/availability-list/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

vinom schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:15:
Dit, ik heb gewoon een SIM-kaart slot erin waar een data only kaartje in gaat :) het moet ook kunnen via Bluetooth, dus niet perse via WLAN. Dan gebruikt hij elke keer je telefoon als hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Twee Dee schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:15:
[...]

Dit is pas in de modeljaar update vanaf ~productieweek 22 ingebouwd. Mijn versie is wel de FL maar heeft deze update niet. Ik heb ook bijv. niet de "clean air" toevoeging bij de airco.
Bij mij grijpt hij wel in als ik er maar hard genoeg op af rij. Al een paar keer gehad, vrij abrupt en vreemd gehoor ook wel :P Wel het facelift model, maar nog voor de modeljaar update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
xost schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:36:
[...]

Dit, ik heb gewoon een SIM-kaart slot erin waar een data only kaartje in gaat :) het moet ook kunnen via Bluetooth, dus niet perse via WLAN. Dan gebruikt hij elke keer je telefoon als hotspot.
Er zijn data USB sticks te koop bij Skoda. Dan kan daar de SIM in. Jeweetwel, gewoon zo'n USB-modem. Ik heb geen idee of hij alleen die sticks ondersteunt of ook generieke sticks, maar dan koop ik wel gewoon 1x zo'n Skoda ding. In de prijslijst staat ie voor 99 euro geloof ik.

Als ik het goed begrijp zet zo'n stick een WLAN access point op en moet er een data SIM-kaart in (duh) voor de verbinding met de mast. Je navi kan dan via WLAN connectie maken met die stick. Het feit dat het een USB-ding is, zal puur zijn voor de power.

Edit: nee correctie. Het lijkt erop dat het navigatiesysteem toch via USB een verbinding maakt, en dat je daarmee (indien ondersteund door je auto) ook een hotspot kan voeden.

Ik kom namelijk op een wazig forum ook tegen dat een andere dongle zoals de Huawei E1550 ook werkt

[ Voor 31% gewijzigd door Korvaag op 06-09-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
In het licht van een sim in je auto stoppen voor up to date file informatie enzo: hoeveel data zou zo'n ding verstoken?

Ik krijg zometeen een Octavia met Columbus navi dus in theorie zou er een simmetje in kunnen. Dat vind ik wel interessant gezien ik geen zin heb om elke keer m'n telefoon als hotspot in te zetten, ook omdat ik er niet altijd in zal rijden, maar m'n vriendin ook. Zou bijvoorbeeld een bundeltje van 500MB per maand afdoende zijn? Is het uberhaupt zinvol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
marti28 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:15:
In het licht van een sim in je auto stoppen voor up to date file informatie enzo: hoeveel data zou zo'n ding verstoken?

Ik krijg zometeen een Octavia met Columbus navi dus in theorie zou er een simmetje in kunnen. Dat vind ik wel interessant gezien ik geen zin heb om elke keer m'n telefoon als hotspot in te zetten, ook omdat ik er niet altijd in zal rijden, maar m'n vriendin ook. Zou bijvoorbeeld een bundeltje van 500MB per maand afdoende zijn? Is het uberhaupt zinvol?
Dat moet meer dan voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Oeh, eindelijk nieuws voor mijn Cavia, levering week 43. Komt week 42 bij dealer binnen, weekje nodig om m af te maken. Voor mijn huidige auto gelijk maar een ontsticker-afspraak gemaakt, liever twee weken zonder stickers maar dan wel snel mn nieuwe! Kan niet wachten. Eerst drie weken vakantie, dus dan nog maar 3 weken wachten.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
marti28 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:15:

Als je veel google earth gebruikt kan het hard gaan volgens mij :)

Ik krijg de Amundsen en wat ik ga doen is waarschijnlijk het volgende. Je kan de Amundsen op 2 manieren aansluiten (zoals ik hierboven ergens al gepost had):
- Via een WLAN hotspot (bijvoorbeeld telefoon)
- Via een carstick en dan loopt de verbinding via USB

Ik wil niet de hele tijd een uitsteeksel in de USB-poort hebben zitten, dus ik ga voor de een variant op de eerste methode en wel deze oplossing (iig het idee):

Afbeeldingslocatie: https://liveforward.t-mobile.nl/wp-content/uploads/2016/02/huawei-carfi.jpg

En die prik ik dan in de kofferbak in de 12-volt aansluiting. Vreet toch nauwelijks stroom en ik kan hem ook nog eens meenemen. Een iets meer flexibele optie is een USB stick en die dan in een 12-volt naar USB-converter steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Let er wel op dat de 12-volt aansluitingen niet geschakeld zijn. Dat USB zal niet veel power trekken, maar je weet het nooit. Ook als je ooit een koelbox of dashcam eraan wilt hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
vinom schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:50:
Let er wel op dat de 12-volt aansluitingen niet geschakeld zijn. Dat USB zal niet veel power trekken, maar je weet het nooit. Ook als je ooit een koelbox of dashcam eraan wilt hangen.
Dat is juist het mooie... Je kan een normale Peltier koelbox prima uren laten draaien. Tijdje geleden nog eens uitgerekend. Je wlan hotspot blijft dus ook altijd actief en meteen beschikbaar bij start navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:53

GerritGekke

Gamechanger

Famous schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:33:
[...]

Dit is het inderdaad!
Ze gaan niet lekker (eigenlijk helemaal niet) om met SD kaarten die een Mac uitspuwd.

Of het nou muziek of nav updates zijn, beide zijn....
Geen enkel probleem met macos, de nav leest 'm gewoon. (niet geformatteerd)

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Korvaag schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:45:
[...]

Gevonden na het bestellen van m'n eigen auto (tikje laat). Bij de facelift modellen staat dit als uitrusting:

Navigatie Amundsen met 8 inch kleuren touchscreen incl. 1 jaar infotainment Online

Als je dan gaat zoeken wat dat is kom je op het volgende terecht:
http://www.skoda-auto.com...nnect/infotainment-online

Met andere woorden: Blijkbaar zit dit er allemaal standaard in (als je tenminste dat 1-jarige abonnement blijft verlengen).

Ik ben nu al blij :)
Sorry, om je pret niet te drukken, ook ik heb een Amundsen. Geen Maps, geen andere hippe dingen. Wel betere "Traffic" en wat ander online gezoek.

Maar dit is niet per auto te vinden via Pon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Heinemancp schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:28:
[...]

Sorry, om je pret niet te drukken, ook ik heb een Amundsen. Geen Maps, geen andere hippe dingen. Wel betere "Traffic" en wat ander online gezoek.

Maar dit is niet per auto te vinden via Pon.
Thanks. Het gaat me ook alleen maar om de betere live traffic. De rest kan me gestolen worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Korvaag schreef op zondag 10 september 2017 @ 16:36:
[...]

Thanks. Het gaat me ook alleen maar om de betere live traffic. De rest kan me gestolen worden :P
Wat ik mij wel afvraag is wat het abonnement wordt na 1 jaar. Daar zitten nl best wat verschillen in wat de functionaliteit wordt (tussen een Amundsen en Columbus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Heinemancp schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:17:
[...]

Wat ik mij wel afvraag is wat het abonnement wordt na 1 jaar. Daar zitten nl best wat verschillen in wat de functionaliteit wordt (tussen een Amundsen en Columbus).
Voor zover ik weet kan je gewoon verlengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Korvaag schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:23:
[...]

Voor zover ik weet kan je gewoon verlengen...
Even gezocht
Infotainment (maps + Google earth + other info) ... three years for free and then 75€ (6.25€/month) for another year or 120€ for 2 years (5€/month)
van: https://www.briskoda.net/...ndComment&comment=4836083

Kortom, gaat nog serieus geld kosten voor wat groene lijntjes op je navigatie, die ook nog een dat van je eigen telefoon gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Heinemancp schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:27:
[...]

Even gezocht

[...]

van: https://www.briskoda.net/...ndComment&comment=4836083

Kortom, gaat nog serieus geld kosten voor wat groene lijntjes op je navigatie, die ook nog een dat van je eigen telefoon gebruikt...
Ja dat wist ik van tevoren. Ik loop me al drie jaar te ergeren aan het gebrek van de Tomtom in m'n vorige auto (megane). Ik vind het het waard.. en als ik het na een jaar alsnog te duur vind gebruik ik wel carplay met Apple maps en de daarin beschikbare live traffic.

Edit: bij die Tomtom had ik dus een jaarlijkse uitgaven aan het Tomtom abbo.

[ Voor 5% gewijzigd door Korvaag op 11-09-2017 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05

Kiswum

Gadget reviewer

Zo, we hebben er weer en Skoda bij. Nu hebben we naast de Octavia 2 weer een Fabia 1 voor de deur staan :).
Ik was al op onderzoek gegaan voor een nieuwe autoradio, maar ipv in de O2, zal ik hem in de F1 plaatsen. Persoonlijk heb ik niets met de standaard VAG radio's of Pioneers / Kenwoods met een eigen gesloten OS + NAV. Ik ga ook ditkeer voor een autoradio met Android erop zodat ik gewoon mijn eigen navigatiesysteem erop kan zetten met levenslange licentie.
Gebruik maken van Apple Carplay of Android Auto is een mogelijkheid, maar ik kies ervoor om alles native op het apparaat te laten draaien, zo ben je niet afhankelijk van je smartphone en kun je die lekker in je zak/tas laten zitten.

Meer info over Android autoradio's kun je hier vinden:
Het Android Autoradio Topic

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:18
Even een vraag onder de Skoda rijders hier onder ons. Springt jullie radio ook niet meer terug naar de Radio/CD/AUX/whatever als je iPhone via CarPlay een geluidje afspeelt?

Voorbeeld: Radio 10 staat aan, telefoon krijgt Whatsappje binnen, Radio stopt, pingeltje van Whatsapp speelt en moet erna handmatig weer op Radio drukken.

Volgens de Skoda dealer is dit de normale gang van zaken en hebben zij geen invloed hierop. Betreft een Octavia met Columbus systeem uit november 2016.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 21:52
Ik heb een Octavia 1.4 TSI (benzine) 2011 en 120.000 gelopen (zojuist aangeschaft) . Nu lees ik dat het nodig is om de inlaten eens per jaar te laten reinigen om schade aan de motor te voorkomen, ik kan mij dat eigenlijk niet voorstellen. Maar goed.

Ook zijn er twee manieren om de inlaten te laten reinigen, chemisch en dmv 'walnut' blasting. Chemisch is veelvoorkomen en het walnoten verhaal wordt maar door één iemand gedaan. De laatste zou een betere optie zijn maar kost plus minus 250 euro. Chemisch 'slechts' 100 euro...

Wat zijn jullie ervaringen hiermee, is het nodig?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
Cobb schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:38:
Ik heb een Octavia 1.4 TSI (benzine) 2011 en 120.000 gelopen (zojuist aangeschaft) . Nu lees ik dat het nodig is om de inlaten eens per jaar te laten reinigen om schade aan de motor te voorkomen, ik kan mij dat eigenlijk niet voorstellen. Maar goed.

Ook zijn er twee manieren om de inlaten te laten reinigen, chemisch en dmv 'walnut' blasting. Chemisch is veelvoorkomen en het walnoten verhaal wordt maar door één iemand gedaan. De laatste zou een betere optie zijn maar kost plus minus 250 euro. Chemisch 'slechts' 100 euro...

Wat zijn jullie ervaringen hiermee, is het nodig?
ik heb een 1.2 tsi uit 2011 met 165.000. Ik heb het nog nooit op de factuur gezien. Of het moet vallen onder motorreiniging. Dan zou het chemisch zijn, maar daar heb ik nooit 100.- voor betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
Korvaag schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:35:
[...]

Ja dat wist ik van tevoren. Ik loop me al drie jaar te ergeren aan het gebrek van de Tomtom in m'n vorige auto (megane). Ik vind het het waard.. en als ik het na een jaar alsnog te duur vind gebruik ik wel carplay met Apple maps en de daarin beschikbare live traffic.

Edit: bij die Tomtom had ik dus een jaarlijkse uitgaven aan het Tomtom abbo.
nog een tip, de WLAN mag alleen op 2,4Ghz uitzenden, 5Ghz wordt niet herkend. Het heeft bij mij even geduurd voordat ik dat doorhad, want mn navigatie zag mijn hotspot maar niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-06 13:58
Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een lease auto en de Skoda Rapid Spaceback kwam hier naar voren als een optie. Zaterdag heb ik hierin een proefrit, heeft iemand hier ervaring met deze wagen? Hoe is je ervaring met deze wagen?

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:33
guysp schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:07:
Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een lease auto en de Skoda Rapid Spaceback kwam hier naar voren als een optie. Zaterdag heb ik hierin een proefrit, heeft iemand hier ervaring met deze wagen? Hoe is je ervaring met deze wagen?
Kom je qua budget uit op een Rapid spaceback?
Ik dacht dat die juist best prijzig waren, is een Fabia combi niet interessanter? Of wellicht zelfs Octavia?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
Martinusz schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:18:
[...]

Ik dacht dat die juist best prijzig waren, is een Fabia combi niet interessanter? Of wellicht zelfs Octavia?
Qua budget kom ik op een Rapid Spaceback uit met style en tech pakket (precies mooi in budget). De Fabia Combi ligt wat goedkoper dus benut ik mijn budget niet 'maximaal'. Ik vind zelf de Rapid met het style pakket ook mooier dan de fabia combi maar dat is natuurlijk een mening. De octavia's zijn te duur (en te groot, zoveel ruimte zoek ik niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
Mijn ervaring met de Rapid Spaceback Style TDI DSG (1-8-2017) is goed, de auto rijdt prima en is leuk aangekleed. Nette wagen en natuurlijk lekker ruim in de achterbak maar ook de tweede zitrij.
Wat mij opvalt is dat wel de Navi af en toe wat problemen geeft, zal wel nieuwheid zijn want soms doet de radio het niet (kan ik dan ook niet bedienen vanaf het stuur), en het beeld is al wel eens uitgevallen. Wellicht een software update nodig.

Stoelen zijn wel wat klein, dat valt me op.

heb je nog specifieke vragen?

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:46

servies

Veni Vidi Servici

Martinusz schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:18:
[...]

De Rapid SB en de Fabia Combi zijn IMO vrij goed met elkaar te vergelijken.
Het grootste praktische verschil tussen de 2 modellen zit 'm in de binnenruimteverdeling: de Rapid legt iets meer de nadruk op de passagiersruimte en de Fabia iets meer op de bagageruimte...
De Fabia is (nu nog) een iets moderner platform.

Ik rijd nu 2 jaar een Rapid SB en hij bevalt me uitstekend. Wij zijn toen overgestap van een Fabia I naar een Rapid SB

• Heinemancp
servies schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:06:
[...]

De Rapid SB en de Fabia Combi zijn IMO vrij goed met elkaar te vergelijken.
Het grootste praktische verschil tussen de 2 modellen zit 'm in de binnenruimteverdeling: de Rapid legt iets meer de nadruk op de passagiersruimte en de Fabia iets meer op de bagageruimte...
De Fabia is (nu nog) een iets moderner platform.

Ik rijd nu 2 jaar een Rapid SB en hij bevalt me uitstekend. Wij zijn toen overgestap van een Fabia I naar een Rapid SB
AfmetingFabiaFabia CombiRapid
Lengte399242574304
Breedte173217321706
Inhoud330/1150530/1395415/1381

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Heb m'n 2010 Skoda Fabia Combi met de 1.2 liter benzine 3-cilinder eens uitgetest op de duitse autobaan, Topsnelheid bergaf was nét geen 160km/h op GPS snelheid, en 155 op vlakke stukken. Toerental zat tussen de 4000 en 5000 toeren.
Ik voelde wel dat de auto nog harder kon, maar begrensd is tot 155 km/h.
Rijd wel erg stabiel aan deze snelheid, had gedacht dat ie wat zenuwachtig op de baan ging rijden.

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• Korvaag
CDA441 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:54:
Heb m'n 2010 Skoda Fabia Combi met de 1.2 liter benzine 3-cilinder eens uitgetest op de duitse autobaan, Topsnelheid bergaf was nét geen 160km/h op GPS snelheid, en 155 op vlakke stukken. Toerental zat tussen de 4000 en 5000 toeren.
Ik voelde wel dat de auto nog harder kon, maar begrensd is tot 155 km/h.
Rijd wel erg stabiel aan deze snelheid, had gedacht dat ie wat zenuwachtig op de baan ging rijden.
Die bestaat niet volgens mij :P
Het is of een 1.0 driecilinder of een 1.2 viercilinder. Welke heb je :)

Edit: zo te zien aan een reactie hieronder heb ik me wat modellen vergist :)

[ Voor 13% gewijzigd door Korvaag op 20-09-2017 14:16 ]

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 12-06 18:25
Dan zal ik het ook maar eens over mijn Skoda hebben.
Ik heb een Fabia uit 2006. Deze in 2011 gekocht met 67k op de teller.
Er staat nu bijna 230k op. Maar hij rijdt nog heerlijk.
Over topsnelheid gesproken. Ik haal de 175, daarna word het kruipen naar de 180. Echter hoop ik dat ie dan niet uit elkaar rammelt :)
Ook heb ik besloten om hem toch op te rijden, of dat er zo'n grote reparatie aan komt dat het niet meer te doen is.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Korvaag schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:46:
[...]

Die bestaat niet volgens mij :P
Het is of een 1.0 driecilinder of een 1.2 viercilinder. Welke heb je :)
Mijn Fabia I Combi had een 1.2 3 cilinder motor, dus kan prima.

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:18
De Octavia III Combi haalde 199 km/h op de GPS, 202 stond er op de teller. Betreft de 1.0 TSI met DSG pre-facelift met 4 man er in. Retourtje IAA gedaan :) .

Overigens doet het geluid met de iPhone het na de terugrit ineens normaal. De problemen met het niet terugkeren naar de juiste audiobron zijn als sneeuw voor de zon verdwenen

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-06 13:49
Zó, deze zomer reed ik een paar dagen door Tsjechië en daar stikt het uiteraard van de Skoda's. De nieuwe modellen vielen mij echt 100% positief op, zien er allemaal érg goed uit. Mooie lijnen, leuke verlichting, erg gaaf. Ik snap dat de wagens niet zo populair zijn als in het thuisland, maar ergens vraag ik mij wel af waarom er niet meer mensen in Nederland voor Skoda gaan. Zal wellicht aan de prijzen liggen, die toch nog behoorlijk hoog liggen vergeleken met andere merken?

Ik zie bijv. dat modellen die in Tsjechië vanaf € 25.000 te koop, in Nederland al snel starten vanaf € 32.000. En bij het invinken van de optie-prijzen gaat de teller pas écht lopen.

• Korvaag
jongetje schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:17:
[...]

Mijn Fabia I Combi had een 1.2 3 cilinder motor, dus kan prima.
Maar die is toch niet uit 2010 ?

Edit: ik ben van allerlei uitvoeringen door elkaar aan het halen. Never mind....

[ Voor 27% gewijzigd door Korvaag op 20-09-2017 14:15 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De Octavia die ik had heeft 213 gps snelheid geklokt, zowel heuvel op als heuvel af (begrenst dus...) 2.0 TDI uit 2014.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 18:38
patrickkoning schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:52:
Even een vraag onder de Skoda rijders hier onder ons. Springt jullie radio ook niet meer terug naar de Radio/CD/AUX/whatever als je iPhone via CarPlay een geluidje afspeelt?

Voorbeeld: Radio 10 staat aan, telefoon krijgt Whatsappje binnen, Radio stopt, pingeltje van Whatsapp speelt en moet erna handmatig weer op Radio drukken.

Volgens de Skoda dealer is dit de normale gang van zaken en hebben zij geen invloed hierop. Betreft een Octavia met Columbus systeem uit november 2016.
Jep, ik heb er ook last van. Alleen ik dan geen Columbus maar een Amundsen,

Ik rij rond in een Octavia '17 FL, en deze is "connected". Ik heb de optie in de app aanstaan om op de kaart te zien waar er te hard is gereden, echter wordt dit niet zichtbaar op de kaart (gewoon zwarte lijn). Collega met eenzelfde optie maar dan een VW kan het wel zien. Ligt dat aan de app (bug) of aan mij :P

• guysp
Heinemancp schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:47:
Mijn ervaring met de Rapid Spaceback Style TDI DSG (1-8-2017) is goed, de auto rijdt prima en is leuk aangekleed. Nette wagen en natuurlijk lekker ruim in de achterbak maar ook de tweede zitrij.
Wat mij opvalt is dat wel de Navi af en toe wat problemen geeft, zal wel nieuwheid zijn want soms doet de radio het niet (kan ik dan ook niet bedienen vanaf het stuur), en het beeld is al wel eens uitgevallen. Wellicht een software update nodig.

Stoelen zijn wel wat klein, dat valt me op.

heb je nog specifieke vragen?
Gaan mensen met lange benen (zoals ik) problemen krijgen met de voorstoelen? En is het een echte 'snelweg' auto, dus comfortabel om lange stukken over de snelweg mee te rijden?
Dat over de navi/entertainment systeem is wel zorgwekkend. Misschien helpt een update oid, maar dat zou toch wel goed geregeld moeten zijn. Hoe zit het met de lag in het systeem, is het een beetje vloeiend allemaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
guysp schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:18:
[...]

Gaan mensen met lange benen (zoals ik) problemen krijgen met de voorstoelen? En is het een echte 'snelweg' auto, dus comfortabel om lange stukken over de snelweg mee te rijden?
Dat over de navi/entertainment systeem is wel zorgwekkend. Misschien helpt een update oid, maar dat zou toch wel goed geregeld moeten zijn. Hoe zit het met de lag in het systeem, is het een beetje vloeiend allemaal?
Hoe lang zijn je benen ;) ik ben zelf 186cm en zit op zich prima. Ik rijdt prima op de snelweg, nu in 2mnd zo'n 6,5k Km gereden, en nog nooit met rugpijn uitgestapt. Het is wel zo dat je natuurlijk ook een octavia kan rijden voor het geld van een aangeklede Rapid, die heeft grotere stoelen en is een klasse hoger. Dit weekend ga ik naar Cochum, 3,5u rijden, dat wordt mijn langste aaneengesloten stuk tot nu toe. Ben benieuwd, zal het laten weten.

Voor wat betreft het navi/ entertainment: het werkt soepel, geen storende lag, invoermethode goed verbeterd tov Golf VII uit 2015 (zoals niet meer beginnen bij stad, maar gewoon direct de straat en plaats typen en het zoekt wel). Koppeling met mobiel ook goed, spraakbesturing werkt fijn. Even wennen want elk merk heeft zijn eigen keywords. In de Astra was het Pietje Puk Mobiel Bellen, nu is het Bellen met Pietje Puk Mobiel, dat was even wennen ;)

Wat ik wel grappig vindt, is de "simply clever" toevoegingen: paraplu onder bijrijder stoel, ijskrabber in tankdop en bagagenetten (3st! ) bijgeleverd met allerlei handige haakjes in de kofferbak. Verder is het dashboard lekker fris met die alu-strip, die ook op de deuren zit.

De kleur en velgen maakt wel veel uit. Die van mij is dus Corrida Red met Style uitvoering en zwarte velgen, maar in het zwart / grijs met alu 16" velgen is het wel een saaie auto vindt ik. Ik loop nu elke keer met een glimlach naar mn auto toe.
Afbeeldingslocatie: http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/893/big/skoda_rapid_spaceback_01.jpg
of
Afbeeldingslocatie: https://www.skoda.nl/-/media/skoda/modellen/rapid-spaceback/trimlinecards/drive-modeloverview.ashx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guysp
Heinemancp schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:26:
[...]

Hoe lang zijn je benen ;) ik ben zelf 186cm en zit op zich prima. Ik rijdt prima op de snelweg, nu in 2mnd zo'n 6,5k Km gereden, en nog nooit met rugpijn uitgestapt. Het is wel zo dat je natuurlijk ook een octavia kan rijden voor het geld van een aangeklede Rapid, die heeft grotere stoelen en is een klasse hoger. Dit weekend ga ik naar Cochum, 3,5u rijden, dat wordt mijn langste aaneengesloten stuk tot nu toe. Ben benieuwd, zal het laten weten.

Voor wat betreft het navi/ entertainment: het werkt soepel, geen storende lag, invoermethode goed verbeterd tov Golf VII uit 2015 (zoals niet meer beginnen bij stad, maar gewoon direct de straat en plaats typen en het zoekt wel). Koppeling met mobiel ook goed, spraakbesturing werkt fijn. Even wennen want elk merk heeft zijn eigen keywords. In de Astra was het Pietje Puk Mobiel Bellen, nu is het Bellen met Pietje Puk Mobiel, dat was even wennen ;)

Wat ik wel grappig vindt, is de "simply clever" toevoegingen: paraplu onder bijrijder stoel, ijskrabber in tankdop en bagagenetten (3st! ) bijgeleverd met allerlei handige haakjes in de kofferbak. Verder is het dashboard lekker fris met die alu-strip, die ook op de deuren zit.

De kleur en velgen maakt wel veel uit. Die van mij is dus Corrida Red met Style uitvoering en zwarte velgen, maar in het zwart / grijs met alu 16" velgen is het wel een saaie auto vindt ik. Ik loop nu elke keer met een glimlach naar mn auto toe.
Ik ben zelf 190cm maar in verhouding zijn mijn benen erg lang (stoel zit bijna altijd helemaal naar achter in de meeste wagens), nu kan ik dit zaterdag met mijn proefrit goed proberen. De auto gaat vaak voor stukjes als Eindhoven - Maastricht gebruikt worden, en dan is dat wel fijn. Zonder rugpijn uitstappen is wel heel belangrijk.

Goed om te horen dat de Bluetooth koppeling ook fatsoenlijk werkt, zo wil ik hem in ieder geval gebruiken.

De simply clever dingen zijn bij mij bekend (mijn vader rijdt een octavia) en die zijn altjid leuk. Simpele dingen als die ijskrabber en paraplu houder zijn gewoon verdomd handig.

Als ik voor de rapid ga wil ik sowieso de style uitvoering met het panoramisch dak, dat geeft een lekker ruimtelijk gevoel altijd. En zelf vind ik de auto in het blauw heel mooi, denk dat je op een zelfde uitstraling als jou rode wagentje uitkomt!
Ik zal zaterdag nog laten weten hoe de proefrit mij bevallen is :)

• Rainesh
Iemand hier een Skoda met af-fabriek Traffic Jam Assist? :)

• vinom
Nop, ik zag wel op het YouTube kanaal van MTLCarGarage dat ze het succesvol hebben geprogrammeerd op een Kodiaq. Dus dat is wel een leuke ontwikkeling.

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Rainesh Het is eigenlijk een VCDS vraag maar het is wel Skoda gerelateerd en model gerelateerd. Mijn Octavia is gebouwd in april 2017, nog net voor de modeljaar update waarin onder andere een Clean Air/HEPA filter ingebouwd is. Daarnaast zijn er nog 2 zaken toegevoegd, waarvan er 1 sowieso mijn interesse heeft. In deze versie kun je namelijk in 1x alle informatie op je maxidot scherm krijgen:

Skoda Octavia Maxidot

Dit is wat ik voor elkaar kan krijgen:

Tanken Octavia

Daarnaast werkt gesture control in de modeljaar update vanaf productieweek 22. Enig idee of dit haalbaar is/te tweaken is?

• Rainesh
J0YR1D3R schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:22:
@Rainesh Het is eigenlijk een VCDS vraag maar het is wel Skoda gerelateerd en model gerelateerd. Mijn Octavia is gebouwd in april 2017, nog net voor de modeljaar update waarin onder andere een Clean Air/HEPA filter ingebouwd is. Daarnaast zijn er nog 2 zaken toegevoegd, waarvan er 1 sowieso mijn interesse heeft. In deze versie kun je namelijk in 1x alle informatie op je maxidot scherm krijgen:

[afbeelding]

Dit is wat ik voor elkaar kan krijgen:

[afbeelding]

Daarnaast werkt gesture control in de modeljaar update vanaf productieweek 22. Enig idee of dit haalbaar is/te tweaken is?
Is je maxidot aanpassing wel of niet gelukt? Ik heb het een keer voorbij zien komen, dan moet je je maxidot op de versie van de Kodiaq of Koraq (ofzo) zetten. Moet ik weer ff een keer zoeken. Was voor de Superb en dan zag het alleen iets mooier uit, meer niet. Althans, ik had niet door de andere menu's gekeken...

Gesture control tweaking ben ik nog niet tegengekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 21-09-2017 12:14 ]

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:46

servies

Veni Vidi Servici

J0YR1D3R schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:22:...
waarvan er 1 sowieso mijn interesse heeft. In deze versie kun je namelijk in 1x alle informatie op je maxidot scherm krijgen:
Sowieso heb ik nooit begrepen waarom dat überhaupt niet eerder mogelijk is geweest...
Ook als ik naar de infotainment systemen kijk dan krijg ik echt het idee dat daar mensen aan de interface hebben zitten werken die nooit verder zijn gekomen dan een beitel en een steen... qua gebruikers interface... Ze presteren het om enorme ruimtes leeg te laten en tegelijkertijd bijvoorbeeld teksten af te kappen.... 8)7 8)7 8)7

• J0YR1D3R
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:00:
[...]

Is je maxidot aanpassing wel of niet gelukt? Ik heb het een keer voorbij zien komen, dan moet je je maxidot op de versie van de Kodiaq of Koraq (ofzo) zetten. Moet ik weer ff een keer zoeken. Was voor de Superb en dan zag het alleen iets mooier uit, meer niet. Althans, ik had niet door de andere menu's gekeken...

Gesture control tweaking ben ik nog niet tegengekomen.
Ik heb zelf niets aangepast, het is meer dat ik dit standaard heb op mijn auto :) Ik had stiekem de hoop dat er misschien een software setting of iets mogelijk was, maar het lijkt op een nieuwe versie van de boordcomputersoftware.. Misschien maar eens bij de dealer vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gesture control tweaking...als ik mijn middelvinger naar het ding opsteek gaat ie op mute? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:00
Voor de eigenaren van een Citigo wellicht van belang
FastFred schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:44:
Voor de eigenaren van een Seat Mii wellicht handig om te weten.

We hebben hier een Mii (op aardgas) op de parkeerplaats staan die gebruikt mag worden voor zakelijke kilometers door mensen die geen auto van de zaak hebben. Ding is anderhalf jaar oud en heeft net geen 14.000km op de klok staan.

Na 4000km begon de koppeling te rammelen, bekend issue bij Mii, Up! en Citigo. Is nooit wat aan gedaan, tot ik er pas geleden weer eens in reed, bij koude motor is het geluid zo luid dat het zowat overal bovenuit komt. Trap je de koppeling in, is het geluid weg.

Heb het gemeld bij de persoon die het ding beheert en afspraak bij de dealer laten maken.

Op de dag zelf wordt de monteur door verbonden met mij aangezien ik het probleem gemeld heb want ze konden niks vinden. Ik heb probleem uitgelegd en kreeg als antwoord terug "producteigenschap, geen garantie". 's middags nogmaals een telefoontje in de trant van "we hebben nog eens verder gekeken, is inderdaad een probleem met de koppeling, geen garantie, kosten € 1000,-"

Die beslissing mag ik niet maken en de verantwoordelijke was er die dag niet, dus even laten liggen.

Vandaag kwam de auto weer terug en verantwoordelijke persoon voor die auto kwam even bij mij. Na wat gesteggel en gebakkelei met de verkoper over en weer is er contact gelegd met PON. Koppelingset is vervangen.

Kosten: 50% PON, 50% dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

guysp schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:34:
[...]

Ik ben zelf 190cm maar in verhouding zijn mijn benen erg lang (stoel zit bijna altijd helemaal naar achter in de meeste wagens), nu kan ik dit zaterdag met mijn proefrit goed proberen. De auto gaat vaak voor stukjes als Eindhoven - Maastricht gebruikt worden, en dan is dat wel fijn. Zonder rugpijn uitstappen is wel heel belangrijk.

Goed om te horen dat de Bluetooth koppeling ook fatsoenlijk werkt, zo wil ik hem in ieder geval gebruiken.

De simply clever dingen zijn bij mij bekend (mijn vader rijdt een octavia) en die zijn altjid leuk. Simpele dingen als die ijskrabber en paraplu houder zijn gewoon verdomd handig.

Als ik voor de rapid ga wil ik sowieso de style uitvoering met het panoramisch dak, dat geeft een lekker ruimtelijk gevoel altijd. En zelf vind ik de auto in het blauw heel mooi, denk dat je op een zelfde uitstraling als jou rode wagentje uitkomt!
* mystic kan wel zijn ervaring tot nu toe delen. Ik ben zelf 1,93 oid en vet :p en zit echt prima in m'n Fabia combi uit 2017. Ik heb hem nu een maand in bezit en inmiddels 1200km op de teller gezet.

Ik zit echt meer dan voldoende ruim achter het stuur en door de hoogte van de auto voelt hij een stuk groter. Voor mij hoeft de stoel sowieso niet in de achterste positie te staan.

Zelf ben ik voor de Fabia gegaan en niet de rapid omdat ik de meerprijs het niet waard vond. Het onderstel is als ik het goed heb identiek en het verschil zit tussen meer ruimte op de achterbank of in de kofferruimte. Dan heb ik graag meer ruimte voor bagage ;)

In private lease was de rapid 40 of 50 euro duurder per maand, wat echt belachelijk is imho. Het verschil is te klein tussen die twee.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• guysp
mystic schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:01:
[...]

* mystic kan wel zijn ervaring tot nu toe delen. Ik ben zelf 1,93 oid en vet :p en zit echt prima in m'n Fabia combi uit 2017. Ik heb hem nu een maand in bezit en inmiddels 1200km op de teller gezet.

Ik zit echt meer dan voldoende ruim achter het stuur en door de hoogte van de auto voelt hij een stuk groter. Voor mij hoeft de stoel sowieso niet in de achterste positie te staan.

Zelf ben ik voor de Fabia gegaan en niet de rapid omdat ik de meerprijs het niet waard vond. Het onderstel is als ik het goed heb identiek en het verschil zit tussen meer ruimte op de achterbank of in de kofferruimte. Dan heb ik graag meer ruimte voor bagage ;)

In private lease was de rapid 40 of 50 euro duurder per maand, wat echt belachelijk is imho. Het verschil is te klein tussen die twee.
Thanks voor je ervaring te delen! Fijn om te horen dat hij goed bevalt :)

Prijsverschil heb je gelijk in en de Rapid is inderdaad duurder, maar voor mij is het simpel: als ik die fabia combi zou pakken benut ik een euro of 50 van mijn budget niet. Dat is zonde, dan heb ik liever de Rapid met een panoramisch dak en dan gebruik ik mijn volledige budget! Overigens vind ik de laadruimte bij beide standaard al heel mooi, alleen de achterbank is ruimer bij de rapid als ik het goed begrijp. Dat is handig als je vaker wat volwassen mensen achterin hebt zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
mystic schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:01:
[...]

* mystic kan wel zijn ervaring tot nu toe delen. Ik ben zelf 1,93 oid en vet :p en zit echt prima in m'n Fabia combi uit 2017.
Maar met lange benen wordt het echt een ander verhaal. Ik heb hetzelfde als @guysp . 1,91m en bovenmatig lange benen (altijd lengtematen broeken). Ik kan niet goed zitten in de Fabia. Met de stoel in de achterste stand hebben m'n bovenbenen totaal geen ondersteuning. De Rapid wordt ietsje beter en de Octavia is prima.
(vandaar dat m'n nieuwe auto ook weer een Octavia wordt :P ).

Edit: vandaag nog even in de Rapid gezeten trouwens, ook nav de vraag van hier. Moest even nieuwe batterijtjes halen voor m'n sleutels (reserve was helemaal leeg, de hoofdsleutel deed geen keyless entry meer). Ik kan de Octavia vanuit die ervaring nog steeds aanraden :) Niet dat de Rapid slecht is hoor, maar toch iets minder ruimte en veel minder luxe afgewerkt (begint al bij de handgrepen van de deur).

[ Voor 23% gewijzigd door Korvaag op 21-09-2017 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Rainesh schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:54:
Iemand hier een Skoda met af-fabriek Traffic Jam Assist? :)
Je begint een beetje een Breezersletje te worden alleen dan met TJA :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
Korvaag schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:44:
[...]

Maar met lange benen wordt het echt een ander verhaal. Ik heb hetzelfde als @guysp . 1,91m en bovenmatig lange benen (altijd lengtematen broeken). Ik kan niet goed zitten in de Fabia. Met de stoel in de achterste stand hebben m'n bovenbenen totaal geen ondersteuning. De Rapid wordt ietsje beter en de Octavia is prima.
(vandaar dat m'n nieuwe auto ook weer een Octavia wordt :P ).

Edit: vandaag nog even in de Rapid gezeten trouwens, ook nav de vraag van hier. Moest even nieuwe batterijtjes halen voor m'n sleutels (reserve was helemaal leeg, de hoofdsleutel deed geen keyless entry meer). Ik kan de Octavia vanuit die ervaring nog steeds aanraden :) Niet dat de Rapid slecht is hoor, maar toch iets minder ruimte en veel minder luxe afgewerkt (begint al bij de handgrepen van de deur).
Jammer te lezen dat de afwerking een stuk minder luxe is bij de Rapid. De Octavia ga ik helaas niet redden zonder bij te betalen (waar ik geen zin in heb). Dan hoop ik dat de Rapid naar mijn smaak is, anders verder zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Laatst online: 08-06 18:01
Zo nog een ruime week wachten en dan mag ook ik eindelijk mn nieuwe Octavia Combi ophalen bij de dealer! Moeten wachten sinds mei.. maar dan heb je ook wat :)

Wat is er besteld;

Octavia Combi Style Business 1.6TDI DSG
- Techpakket (Creme Leer/Alcantara/Sportstuurwiel/Sunset/18" Alaris velgen)
- Panoramadak
- Elektrische achterklep
- Afneembare trekhaak
- Hill hold control
- DAB+

In de kleur Maple Brown Metallic.. ben ondertussen wel rete nieuwsgierig iig! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Hebben jullie al wel eens gehad dat je usb er gewoon mee stopt? (Amundsen facelift 2017 editie)
Als ik hem eruit haal, is hij echt loeiheet.
En daarna pakt hij hem wel weer op overigens.

De usb stick zelf lijkt in orde te zijn.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@avotar Probeer eens een andere stick, lijkt me niet normaal.
Ik zelf gebruik een SD-kaart voor mijn muziek omdat de USB voor mijn telefoon met Android Auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

jongetje schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:43:
@avotar Probeer eens een andere stick, lijkt me niet normaal.
Ik zelf gebruik een SD-kaart voor mijn muziek omdat de USB voor mijn telefoon met Android Auto is.
Ik ook, alleen heb ik de usb voor de kinderen zodat ik niet hoef zoeken op mijn sd kaart waar ik zelf gebleven ben... of zoiets ;)

Mijn telefoon heeft geen android auto ..... ben ook nog niet gaan zoeken in de play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
avotar schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:51:
[...]

Mijn telefoon heeft geen android auto ..... ben ook nog niet gaan zoeken in de play store.
Staat ook nog niet in de Nederlandse play store helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
guysp schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:34:
[...]

Afgelopen weekend dus heel wat gereden (+/- 4u aan een stuk heen en dan ook weer terug). Geen problemen gehad met de stoelen, helemaal prima. Qua afwerking heb ik geen problemen met de Rapid, ja de octavia is waarschijnlijk wat beter, maar dan is het de keus (bij mij was dat zo) een kale Octavia zonder alu accenten is dat nou leuker dan een goed aangeklede rapid met Alu op het dash?

Hoe was je proefrit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
Post in de categorie ter info zodat 't wat makkelijker te vinden is.

Binnen nu en vermoedelijk maximaal een maandje wordt m'n witte Octavia geleverd. Nu heb ik als accessoires zwarte spiegelkappen en een zwarte bumperlip besteld. Echter, een zwarte omlijsting van de grille - welke standaard chrome is - kan niet. Bij een Superb kan dit dan weer wel. Beetje gek en stom, dus ik ben even gaan zoeken. Wat blijkt? Je kunt bij de dealer (of via duitse sites) een losse grille omlijsting kopen van een vRS. Die is hoogglans zwart zodat 't past bij de rest.

Wat je dan krijgt (qua grille, niet qua bumper): Afbeeldingslocatie: http://cdn2.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/styles/article_main_image/public/2017/01/20170110_202443.jpg?itok=C_a1m3FT

Partnr. 5e0853761af9r
Prijs: €59,- ex montagekosten; de dealer schatte het op een half uurtje werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
Heinemancp schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:24:
[...]

Afgelopen weekend dus heel wat gereden (+/- 4u aan een stuk heen en dan ook weer terug). Geen problemen gehad met de stoelen, helemaal prima. Qua afwerking heb ik geen problemen met de Rapid, ja de octavia is waarschijnlijk wat beter, maar dan is het de keus (bij mij was dat zo) een kale Octavia zonder alu accenten is dat nou leuker dan een goed aangeklede rapid met Alu op het dash?

Hoe was je proefrit?
De proefrit was prima, echter is de Rapid niet voor mij. Alles is mij net wat te simpel en niet heel netjes afgewerkt. Verder wel prima gereden, maar dit wordt hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
guysp schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:58:
[...]

De proefrit was prima, echter is de Rapid niet voor mij. Alles is mij net wat te simpel en niet heel netjes afgewerkt. Verder wel prima gereden, maar dit wordt hem niet.
Ok, wat is je shortlist nu en op welke afwerkingspuntjes knapte je af?

PS welke uitrusting stond bij de dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

marti28 schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:57:
Post in de categorie ter info zodat 't wat makkelijker te vinden is.

Binnen nu en vermoedelijk maximaal een maandje wordt m'n witte Octavia geleverd. Nu heb ik als accessoires zwarte spiegelkappen en een zwarte bumperlip besteld. Echter, een zwarte omlijsting van de grille - welke standaard chrome is - kan niet. Bij een Superb kan dit dan weer wel. Beetje gek en stom, dus ik ben even gaan zoeken. Wat blijkt? Je kunt bij de dealer (of via duitse sites) een losse grille omlijsting kopen van een vRS. Die is hoogglans zwart zodat 't past bij de rest.

Wat je dan krijgt (qua grille, niet qua bumper): [afbeelding]

Partnr. 5e0853761af9r
Prijs: €59,- ex montagekosten; de dealer schatte het op een half uurtje werk.
Oeh, das nice!
Ik heb een zwarte Cavia besteld, maar als ik het chroom teveel vind ga ik deze ook laten monteren! Thnx!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 146599

Zo, ik mag me ook melden in dit topic. Afgelopen donderdag is m'n (lease) Kodiaq afgeleverd, en ik kan wel zeggen dat het een hele verbetering is tov de tijdelijk Opel Zafira die ik had.

Fijne zit, en enorm ruim. Het is daarnaast mijn eerste automaat, en die bevalt me ook prima. De kofferbak is ook goedgekeurd, mijn twee duitse doggen passen er goed in ( niet overdreven ruim, maar ze kunnen zich nog comfortabel bewegen).

Al met al vooralsnog een fijne auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Is de 12 volt aansluiting inde kofferbak van de Octavia Combi geschakeld? Zo nee, is dat via VCDS te regelen misschien?

Ben bang dat mijn 12v->230v converter hem leeg gaat trekken, mijn laptop ligt 24/7/365 in mijn kofferbak en die kan dan mooi laden, alleen liever niet als de auto is uitgeschakeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:33
xost schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:56:
Is de 12 volt aansluiting inde kofferbak van de Octavia Combi geschakeld? Zo nee, is dat via VCDS te regelen misschien?

Ben bang dat mijn 12v->230v converter hem leeg gaat trekken, mijn laptop ligt 24/7/365 in mijn kofferbak en die kan dan mooi laden, alleen liever niet als de auto is uitgeschakeld :)
Die is altijd aan helaas.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Pagina: 1 ... 12 ... 76 Laatste