Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:00
jongetje schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:11:
[...]

Ik snap je logica niet. Bij TomTom krijg je ook gratis (zit natuurlijk in de prijs verwerkt, net als bij Skoda) updates en die zijn gewoon erg actueel elke keer. Skoda heeft blijkbaar gewoon slechte afspraken gemaakt met hun kaart aanbieder (of krijgt het niet inde vingers).
TomTom vergelijken met Skoda....niet helemaal fair he :)
Is het trouwens een eigen navigatie spul van Skoda? Of is het software van een navigatie fabrikant? (zo ja welke?)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:42
@Martinusz Die kaarten komen zover ik weet van HERE

Lijkt mij geen goede reclame voor dat bedrijf als je dergelijk kaart materiaal aanlevert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik moet zeggen dat ik na een week rijden in mijn nieuwe Octavia nog steeds erg tevreden ben. Van de week nog even gespeeld met adaptieve rijstrookbegeleiding, maar dat heb ik toch maar weer uit gezet. De auto probeert dan zelf in het midden van de rijbaan te blijven. Je voelt het stuur dan te vaak corrigeren, terwijl je nog steeds voldoende in de baan zit. Dus ik hou het alleen bij Lane Assist, dan corrigeert hij alleen als je te dicht bij de belijning komt. Adaptief Cruise Control is nog steeds erg prettig, vooral op de dagelijkse rit naar het werk.

Canton klinkt nu ook al een stuk beter. Wellicht dat het hele spul een beetje ingespeeld moest worden, maar het klinkt nu eindelijk lekker. Positie op 'voorin', subwoofer max, Canton surround op 7.

De sfeerverlichting vind ik echt nog steeds een toffe toevoeging, ziet er gewoon leuk uit en ook dat de MaxiDot en Columbus mee kleuren. En gegarandeerd dat de kids het ook leuk vinden :)

Ik heb rond de 130 km/h en hoger wel last van een beetje hoge windruis rechtsvoor. Ik verwacht dat daar verder niks aan te doen is.

Binnenkort maar eens een bezoek brengen aan de VCDS gasten voor wat zaken te laten aanpassen, onder andere: spiegel kantelen bij inschakelen achteruit, gasrespons aanpassen, achterlichten aan bij DRL, knipperlicht comfort functie aanpassen naar 4x, ventilatorstand zichtbaar wanneer climate in auto stand staat, DRL dimmen bij knipperlicht (weet nog niet of dit mogelijk is), DVD vrijschakelen, needle sweep en zichtbaar maken hoeveel liter er nog in de tank zit.

Maar voor de rest uitermate tevreden met de auto! Gewoon ontzettend veel auto voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
vinom schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:52:

Binnenkort maar eens een bezoek brengen aan de VCDS gasten voor wat zaken te laten aanpassen, onder andere: spiegel kantelen bij inschakelen achteruit,
Dat is standaard, dus dat zou je al moeten hebben. Je spiegel moet wel op de R stand staan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ik heb mijn Skoda afgeleverd gekregen inclusief de tablethouder aan de hoofdsteun. Nou heeft mijn oudste dochter al haar hoofd hiertegen gestoten en we gebruiken de houder toch niet...

Weet iemand hoe kan de beugel (3V0061128) verwijderd moet worden want ik zat al even te klooien maar het was niet meteen duidelijk...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
@J0YR1D3R Hmm, ga ik testen!

@Twee Dee Toevallig kreeg ik een tweede tablethouder cadeau en zag ik de dealer het ding er tussen duwen. Dus in het midden drukte hij erop en toen klikte het zich vast. Dus wellicht om hem weer weg te halen moet je achter het ding, in het midden naar je toe halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

vinom schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:03:

@Twee Dee Toevallig kreeg ik een tweede tablethouder cadeau en zag ik de dealer het ding er tussen duwen. Dus in het midden drukte hij erop en toen klikte het zich vast. Dus wellicht om hem weer weg te halen moet je achter het ding, in het midden naar je toe halen?
Ah dat zou het kunnen zijn - ik had de cilinder in het midden nog niet als "scharnier" gezien.
Thanks - ga het straks proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:59
J0YR1D3R schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:57:
[...]

Dat is standaard, dus dat zou je al moeten hebben. Je spiegel moet wel op de R stand staan dan.
Stand R is bij mij de stand om de rechter spiegel goed te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Het werkt inderdaad niet, net geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@vinom jij hebt toch ook een Style Business? Ik heb geen ander pakket genomen...of hoewel, misschien is het bij mij gelinkt aan de elektrisch verstelbare stoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 19:25
Dr Pro schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:58:
Ik kan vanuit de portal niet de Navigatie update downloaden, ik krijg deze error te zien:
BlobNotFoundThe specified blob does not exist. RequestId:7d780475-0001-0038-1be4-fa2acc000000 Time:2017-07-12T07:57:04.8607238Z

Hebben meer mensen daar last van?
Ik gebruik Safari & FireFox op mijn Mac.

PS, downloaden van radio station logo's gaat wel...
Ik kan nog steeds niet downloaden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
J0YR1D3R schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:36:
@vinom jij hebt toch ook een Style Business? Ik heb geen ander pakket genomen...of hoewel, misschien is het bij mij gelinkt aan de elektrisch verstelbare stoelen?
Dat zal het zijn! Ik heb geen elektrisch verstelbare stoelen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

vinom schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:03:

Dit was de gouden tip :) Moet wel even kracht zetten om m eruit te knakken maar hij is nu los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:39
J0YR1D3R schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:57:
[...]

Enkel als je memory seats / elek seats hebt dan heb je het standaard. Zo niet dan coderen

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Rainesh schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 00:53:
[...]

Enkel als je memory seats / elek seats hebt dan heb je het standaard. Zo niet dan coderen
Kost wat maar dan heb je ook wat :+ Heb jij trouwens al ervaring met de Octavia 3 facelift en VCDS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
J0YR1D3R schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:33:
[...]

Kost wat maar dan heb je ook wat :+ Heb jij trouwens al ervaring met de Octavia 3 facelift en VCDS?
Dat is waar :D

Heb wel wat FL gehad, maar niet veel. Verschilt niet al te veel met PFL alleen heb je wel meer/vaker VCP ipv VCDS voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 19:25
Dr Pro schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:40:
[...]

Ik kan nog steeds niet downloaden :(
Gevonden, via Windows werkt het wel, hij download namelijk 'downloader.exe' die je moet runnen om de ZIP de downloaden.
Geef dan @!#*$&( een duidelijke error... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:56
vinom schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:52:
Ik moet zeggen dat ik na een week rijden in mijn nieuwe Octavia nog steeds erg tevreden ben. Van de week nog even gespeeld met adaptieve rijstrookbegeleiding, maar dat heb ik toch maar weer uit gezet. De auto probeert dan zelf in het midden van de rijbaan te blijven. Je voelt het stuur dan te vaak corrigeren, terwijl je nog steeds voldoende in de baan zit. Dus ik hou het alleen bij Lane Assist, dan corrigeert hij alleen als je te dicht bij de belijning komt. Adaptief Cruise Control is nog steeds erg prettig, vooral op de dagelijkse rit naar het werk.

Canton klinkt nu ook al een stuk beter. Wellicht dat het hele spul een beetje ingespeeld moest worden, maar het klinkt nu eindelijk lekker. Positie op 'voorin', subwoofer max, Canton surround op 7.

De sfeerverlichting vind ik echt nog steeds een toffe toevoeging, ziet er gewoon leuk uit en ook dat de MaxiDot en Columbus mee kleuren. En gegarandeerd dat de kids het ook leuk vinden :)

Ik heb rond de 130 km/h en hoger wel last van een beetje hoge windruis rechtsvoor. Ik verwacht dat daar verder niks aan te doen is.

Binnenkort maar eens een bezoek brengen aan de VCDS gasten voor wat zaken te laten aanpassen, onder andere: spiegel kantelen bij inschakelen achteruit, gasrespons aanpassen, achterlichten aan bij DRL, knipperlicht comfort functie aanpassen naar 4x, ventilatorstand zichtbaar wanneer climate in auto stand staat, DRL dimmen bij knipperlicht (weet nog niet of dit mogelijk is), DVD vrijschakelen, needle sweep en zichtbaar maken hoeveel liter er nog in de tank zit.

Maar voor de rest uitermate tevreden met de auto! Gewoon ontzettend veel auto voor het geld.
Ik heb de mijne nu bijna 3 weken en ben ook nog erg blij. De sportveren icm 18" maakt het wel een stug ritje maar ik heb de bocht op de a2 bij Rosmalen nog nooit zo hard kunnen nemen. Dat ding plakt gigantisch goed aan de weg.

Ik merk wel dat de motor een stuk minder geïsoleerd is dan bij de Focus.
over dat Canton geluid, ik heb heel even de surround boven de 5 gehad en dat klonk bij mij voor geen meter. Stemmen die vervormen e.d. Ook de subwoofer blijft bij mij neutraal. Anders start alles met rammelen. :)

ik ben er nog niet achter, maar heb het al bij andere mensen gelezen, dat het display mee zou kleuren als je de sfeerverlichting aanpast. Maar ik snap niet wat daar mee bedoeld wordt? Want alles blijft bij mij hetzelfde als ik die streep in de deur van kleur aanpas.

Die VCDS aanpassingen, dat zijn dezelfde aanpassingen als die ik zou willen hebben. En wellicht is er nog wat meer te fixen met de trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Hennie-M schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:54:
[...]
ik ben er nog niet achter, maar heb het al bij andere mensen gelezen, dat het display mee zou kleuren als je de sfeerverlichting aanpast. Maar ik snap niet wat daar mee bedoeld wordt? Want alles blijft bij mij hetzelfde als ik die streep in de deur van kleur aanpas.
Blijkbaar is er na week 22 een nieuwer modeljaar (2018) in productie gegaan. Is de jouwe van voor die week geproduceerd? Dan is waarschijnlijk de software in je Columbus nog iets ouder en kleurt deze inderdaad niet mee. Ik weet nog niet of het een software update is die het kan verzorgen of dat we gewoon pech hebben :( Ik heb het namelijk ook niet.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjce
  • Laatst online: 20:41
Sinds 2 weken trotse eigenaar van een Skoda Superb!
Heerlijke auto, nu bijna 3000km op de teller staan :)
Uitvoering is Style Business met nog wat extra opties, de motor een 1.6 diesel met 120pk en DSG-7

Tussen het moment van offerte en het bestellen zijn er blijkbaar wat wijzigen geweest. Ik heb nu flippers aan het stuur (niet besteld) en gaat m'n kofferbak niet open door met m'n voet eronder te bewegen (wel besteld)

Nu zijn dit nice to have opties dus ga er geen stennis over lopen schoppen maar zou het wel mogelijk zijn om die kofferbak via VCDS te activeren?

Daarnaast zou ik graag hebben dat iemand (Rainesh?) eens met VCDS kijkt wat er nog meer te activeren valt in mijn auto.
Laat maar weten hoe we zo'n afspraak tot stand kunnen brengen en wat je er voor als vergoeding wilt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:36
rjce schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:09:
Uitvoering is Style Business met nog wat extra opties, de motor een 1.6 diesel met 120pk en DSG-7

Tussen het moment van offerte en het bestellen zijn er blijkbaar wat wijzigen geweest. Ik heb nu flippers aan het stuur (niet besteld) en gaat m'n kofferbak niet open door met m'n voet eronder te bewegen (wel besteld)

Nu zijn dit nice to have opties dus ga er geen stennis over lopen schoppen maar zou het wel mogelijk zijn om die kofferbak via VCDS te activeren?

Daarnaast zou ik graag hebben dat iemand (Rainesh?) eens met VCDS kijkt wat er nog meer te activeren valt in mijn auto.
Laat maar weten hoe we zo'n afspraak tot stand kunnen brengen en wat je er voor als vergoeding wilt!
Doe dan @Rainesh dan weet je ook zeker dat hij het leest :P

Denk dat die kofferbak niet te activeren valt want waarschijnlijk is die sensor gewoon niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjce
ah ik dacht dat dat alleen bij LinkedIn werkte :)
Bedankt voor de @Rainesh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Als ik op de Skoda site kijk dan zie ik daar als optie staan:
Virtual Pedal met elektrisch te openen en sluiten achterklep - 190 euro

Die optie is gewoon te bestellen. Je hebt dus minder gekregen dan waarvoor is betaald (en je waarschijnlijk ook bijtelling betaald, niet dat dat veel is maar toch zonde).

De dealer moet je dus 190euro in mindering brengen OF je een auto volgens bestelde specificaties leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjce
jongetje schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:41:
[...]

Als ik op de Skoda site kijk dan zie ik daar als optie staan:
Virtual Pedal met elektrisch te openen en sluiten achterklep - 190 euro

Die optie is gewoon te bestellen. Je hebt dus minder gekregen dan waarvoor is betaald (en je waarschijnlijk ook bijtelling betaald, niet dat dat veel is maar toch zonde).

De dealer moet je dus 190euro in mindering brengen OF je een auto volgens bestelde specificaties leveren.
Toen ik de offerte liet maken zat die optie in het Style Business pakket. Flippers was toen een optie. Het lijkt dus dat ze de virtual pedal eruit hebben gehaald en de flippers erin hebben gedaan.
Daarnaast was de offerte gemaakt bij de dealer in Roosendaal en is de auto uiteindelijk via de lease maatschappij besteld bij de dealer in Den Bosch. Plus tussen offerte en bestelling zat ook nog 2 maanden volgens mij. De reden dat de auto in Den Bosch werd besteld is dat we wel iets meer dan 190 euro in mindering is gebracht :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh

Eerst even met de dealer overleggen waarom je iets wat je besteld hebt niet gekregen hebt. Want vind ik wel een grove fout...hadden ze moeten communiceren met je.

Kofferbak klep openen en sluiten met sleutel kan, mits je een elektrische achterklep hebt.

Er kunnen wel paar dingen gedaan worden, dat is geen probleem. Stuur maar een PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:38
Binnenkort mag ik mijn O3 FL combi op gaan halen. Nu zit er bij de bestelde configuratie (voorraad auto) geen bagage scheidings net . Bij gebruik maar je deze vast met 2 haakjes in de hemel bekleding. Iemand dit weet of de montage punten voor deze haakjes standaard in auto zitten, danwel, of deze achteraf toe te voegen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjce
Rainesh schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:38:
[...]

Eerst even met de dealer overleggen waarom je iets wat je besteld hebt niet gekregen hebt. Want vind ik wel een grove fout...hadden ze moeten communiceren met je.

Kofferbak klep openen en sluiten met sleutel kan, mits je een elektrische achterklep hebt.

Er kunnen wel paar dingen gedaan worden, dat is geen probleem. Stuur maar een PM :)
Zoals ik al zei er waren 2 dealers dus ik vind niet dat je de dealer die de skoda geleverd heeft iets kwalijk kan nemen. Ik heb inderdaad een electrische achterklep :)

DM gestuurd naar je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
_Chris_ schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:56:
Binnenkort mag ik mijn O3 FL combi op gaan halen. Nu zit er bij de bestelde configuratie (voorraad auto) geen bagage scheidings net . Bij gebruik maar je deze vast met 2 haakjes in de hemel bekleding. Iemand dit weet of de montage punten voor deze haakjes standaard in auto zitten, danwel, of deze achteraf toe te voegen zijn?
Zal het straks eens bekijken als ik naar mijn auto loop. Op het eerste gezicht is het mij niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14:06
Iemand enig idee over de levertijd van een kodiaq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
@_Chris_ Ik heb niks kunnen vinden qua montagepunten.
@lowfi Give or take een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:38
@vinom Jammer voor mij, maar bedankt voor je moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Opeens alleen maar audio uit de speaker aan de bestuurderszijde, ondanks dat subwoofer ingeschakeld staat in het entertainment system... Iemand nog ideeën? Werkte voorheen prima met Bluetooth. Anders maandag maar eens naar de dealer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:33
Jeoh schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:50:
Opeens alleen maar audio uit de speaker aan de bestuurderszijde, ondanks dat subwoofer ingeschakeld staat in het entertainment system... Iemand nog ideeën? Werkte voorheen prima met Bluetooth. Anders maandag maar eens naar de dealer :/
Je geluidslocatie in verdere instellingen gewijzigd?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Oggy schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:51:
[...]

Je geluidslocatie in verdere instellingen gewijzigd?
Bedoel je in Sound Settings --> Balance - Fader? Deze heb ik gewoon op default staan, in het midden.

e: Het is trouwens een Skoda Fabia Style Business, dus met Amundsen en extra speakers in de achterportieren.

[ Voor 17% gewijzigd door Jeoh op 21-07-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Jeoh schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:57:
[...]

Bedoel je in Sound Settings --> Balance - Fader? Deze heb ik gewoon op default staan, in het midden.

e: Het is trouwens een Skoda Fabia Style Business, dus met Amundsen en extra speakers in de achterportieren.
Je hebt volgens mij nog ergens een optie waarbij je aangeeft voor welke stoel in de auto je het geluid geoptimaliseerd wil hebben.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Vanavond maar eens door alle menu's heen lopen. Volgende week zes uur naar Hamburg rijden, dan moet ik wel muziek kunnen luisteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Laatst online: 18:56
Ik mag nu mijn eerste vervangend onderdeel bestellen.. er kwam op de a2 een plank onder een XC90 die schuin voor mij reed vandaan.. vol op de bumper en het chroom is nu kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Heel vaag. Als ik het volume op hoog zet dan valt op een gegeven moment de speaker aan de rechterzijde uit, eventjes de audio uit en aan zetten en hij doet het weer, tot het weer te ver gaat. Dan de airco maar laag en de muziek niet te hard, en volgende week naar de dealer. Speakers achterin en de grotere speakers onderin de voordeuren doen het helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:42
Over een nog onbekende tijd krijg ik mijn nieuwe leasebak, een Skoda Octavia HB Style Business. Ik ben even benieuwd wat de laatste ervaringen zijn met Android Auto. Antwoorden waar ik naar op zoek ben (en niet echt in de diverse topics heb gevonden):

- Kan ik door playlists op Spotify scrollen op het scherm van de auto (Columbus)?
- Hoor ik de notificaties van Flitsmeister nog (ik hoef de app niet te zien, alleen een piepje als er een flitser / populaire flitslocatie aankomt)?
- Kan ik WhatsApp berichtjes via spraak beantwoorden?

Ik hoop dat er een Android Auto gebruiker is die hier wat zinnigs over kan roepen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:35
Je kunt door lijsten heen scrollen maar beperkt als je aan het rijden bent.
Ik heb geen Flitsmeister dus weet ik niet.
Ja je kunt deze beantwoorden. Na het afluisteren druk je de spraak knop in en zeg je reageer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
tlpeter schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:00:
Je kunt door lijsten heen scrollen maar beperkt als je aan het rijden bent.
Ik heb geen Flitsmeister dus weet ik niet.
Ja je kunt deze beantwoorden. Na het afluisteren druk je de spraak knop in en zeg je reageer.
Tnx voor je antwoorden. Kun je 'beperkt' uitleggen? Of je kunt scrollen, of je kunt het niet zou ik zeggen... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
Je kunt de eerste 10 scrollen. Bij meer krijgt je de melding dat je stil moet gaan staan. Ik ben nog niet achter het spraak commando om naar een playlist te gaan.
Wel heb je de mogelijkheid voor album, artiest en laatst gespeelde lijsten.

[ Voor 19% gewijzigd door tlpeter op 15-08-2017 18:14 ]

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:29
Omdat het eigenlijk totaal niet google-baar is (volgens mij kreeg ik bij volkswagen en skoda alleen vage tijdsduren - als maximaal enkele uren... lekker nuttig...):
De update van het navigatiesysteem van de originele kaarten uit 2016 naar de nieuwste 2017/2018 versie bij m'n Skoda Octavia BY2016 kostte 58 minuten, gebruik makend van een Sandisk Ultra 64GB UHS Speed Class 1 MicroSD kaartje.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

lowfi schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:42:
Iemand enig idee over de levertijd van een kodiaq?
Op het Skodaforum staan berichten variërend van 9 maanden tot een jaar.

Het zal me niet verbazen als dit voor de nieuwe Karoq ook gaat gelden. Het zusje, de SEAT Ateca heeft ook een erg lange levertijd net als de VW Tiguan.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Update van mijn vorige speakerverhaal: Al mijn speakers zijn vorige week onder garantie vervangen. Nu staat de Skoda weer in de garage want het slot van de linkerachterdeur ging niet meer op slot. Gaat ook onder garantie vervangen worden. Verder leuke auto, maar hoop dat ik de komende jaren alleen voor regulier onderhoud langs hoef te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Wat ik tot nu toe echt een vervelend dingetje vind: als ik een route in heb gesteld, dan kijk ik altijd even of er file staat door op 'Traffic' te klikken. Standaard staat deze op iets als 'alle files', waarna je via dat pulldown-ding rechtsboven hem op je eigen route kunt zetten Het zou zo veel mooier zijn als dit meteen wordt gedaan als ik nog een keer op de Traffic-knop klik.

Maar helaas ....

Verder ben ik al 2,5 jaar tevreden met mijn Octavia. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:06
pven schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:55:
Wat ik tot nu toe echt een vervelend dingetje vind: als ik een route in heb gesteld, dan kijk ik altijd even of er file staat door op 'Traffic' te klikken. Standaard staat deze op iets als 'alle files', waarna je via dat pulldown-ding rechtsboven hem op je eigen route kunt zetten Het zou zo veel mooier zijn als dit meteen wordt gedaan als ik nog een keer op de Traffic-knop klik.

Maar helaas ....

Verder ben ik al 2,5 jaar tevreden met mijn Octavia. :)
Dat had ik nou ook altijd met mijn Golf VII !, heel vervelend. Bij mijn Rapid SB zie ik dat ze dit eindelijk opgelost hebben! Kortom, nu staat er altijd de files op je route ipv overal in NL als je op "Traffic" drukt.

Vandaag wel gehad (net 3100km gepasseerd) dat het scherm gedurende de rit op zwart bleef, de functies deden het wel, maar navigatie ingeven zonder scherm is wel lastig. MaxiDOT deed het wel. Tijdens het achteruit rijden, kreeg ik wel mijn camera op het scherm. Oorzaak zat dus echt in de navigatie/radio/ding.

Na een pauze van ruim een uur in de schaduw van een parkeergarage ging het scherm weer aan. Ben benieuwd, wellicht de eerste warme dag die even zijn tol eist. Ik dacht dat dat alleen bij Renaults/Peugs was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19
Heinemancp schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:32:

Na een pauze van ruim een uur in de schaduw van een parkeergarage ging het scherm weer aan. Ben benieuwd, wellicht de eerste warme dag die even zijn tol eist. Ik dacht dat dat alleen bij Renaults/Peugs was...
Powerknop ingedrukt houden (best wel lang) reset het ding. Nu in bijna drie jaar tijd 2x moeten gebruiken.

UNOX: The worst operating system

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Heinemancp schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:32:
[...]

Dat had ik nou ook altijd met mijn Golf VII !, heel vervelend. Bij mijn Rapid SB zie ik dat ze dit eindelijk opgelost hebben! Kortom, nu staat er altijd de files op je route ipv overal in NL als je op "Traffic" drukt.

Vandaag wel gehad (net 3100km gepasseerd) dat het scherm gedurende de rit op zwart bleef, de functies deden het wel, maar navigatie ingeven zonder scherm is wel lastig. MaxiDOT deed het wel. Tijdens het achteruit rijden, kreeg ik wel mijn camera op het scherm. Oorzaak zat dus echt in de navigatie/radio/ding.

Niet alleen iets Frans hoor, Mercedes V en Audi Q7 zelfde probleem uit eigen ervaring... Volvo V40 dan weer net niet

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:04
Sinds een paar maanden ben ik trots bezitter van een Octavia 2014. Met een groot scherm navigatie, heerlijk.

Zit alleen met twee dingetjes, misschien herkennen jullie het. In Duitsland kreeg ik op mijn route nauwelijks verkeersinformatie binnen, stond bijvoorbeeld een half uur vertraging rond hamburg en 2,5 uur rond Bremen, maar dat werd niet aangegeven. Kon er dus ook niet zelf op anticiperen omdat ik de duitse radio wat te laat aanzette :P
En iets anders storends: ik kan het volume van de radio/cd alleen heel hoog zetten als ik het systeem reset (knop ff ingedrukt houden), anders blokkeert het geluid gewoon op een zeker volume. Ik heb het hele menu doorgeakkerd, maar alle volume beperkingen zijn uitgezet en staan nog steeds uit na een reset. Ik heb geen enkel idee wat het anders zou kunnen zijn.
Een factory-reset durf ik eigenlijk niet.

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:03
Prosac schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:21:
Sinds een paar maanden ben ik trots bezitter van een Octavia 2014. Met een groot scherm navigatie, heerlijk.

Zit alleen met twee dingetjes, misschien herkennen jullie het. In Duitsland kreeg ik op mijn route nauwelijks verkeersinformatie binnen, stond bijvoorbeeld een half uur vertraging rond hamburg en 2,5 uur rond Bremen, maar dat werd niet aangegeven. Kon er dus ook niet zelf op anticiperen omdat ik de duitse radio wat te laat aanzette :P
En iets anders storends: ik kan het volume van de radio/cd alleen heel hoog zetten als ik het systeem reset (knop ff ingedrukt houden), anders blokkeert het geluid gewoon op een zeker volume. Ik heb het hele menu doorgeakkerd, maar alle volume beperkingen zijn uitgezet en staan nog steeds uit na een reset. Ik heb geen enkel idee wat het anders zou kunnen zijn.
Een factory-reset durf ik eigenlijk niet.
mbt de verkeersinformatie: je moet de info wel binnen hebben (kan je via de knop verkeersinformatie zien). Als er niet gebroadcast wordt valt er weinig aan te passen, én je moet de optie aanzetten dacht ik dat hij rekening houdt met verkeersinformatie.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:04
Def1ant schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:26:
[...]

mbt de verkeersinformatie: je moet de info wel binnen hebben (kan je via de knop verkeersinformatie zien). Als er niet gebroadcast wordt valt er weinig aan te passen, én je moet de optie aanzetten dacht ik dat hij rekening houdt met verkeersinformatie.
ja precies, dus ze zullen in Duitsland wel beperkt de informatie uitzenden. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
Kent iemand deze site al? http://www.assistants.skoda.be/?lang=nl#octavia

Ik kwam hem net toevallig tegen. Heel simpel en duidelijk welke veiligheidssystemen er op welke auto beschikbaar zijn en wat ze doen. Helaas niet op de .nl site maar alleen op .be kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 14:28
Binnenkort wordt mijn 10 jaar oude Fabia vervangen door een nieuwe.
Indertijd een instelling laten veranderen, ik meen naar Japans, om ipv liters/100 km, 1 op ...km te krijgen.

Kan dat nog steeds?? Of heeft dat nog andere gevolgen?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Zover ik weet kun je dit zelf aanpassen.Ik denk dat dit bij mij via de radio ingesteld kan worden (Fabia 3)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

April besteld mijn Octavia hatchback, toen zou het oktober zijn dat hij geleverd zou worden.

Maar vorige week in Frankrijk kreeg ik een belletje van de dealer dat hij vanaf morgen klaar staat. 5 weken eerder dan ze dus dachten.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

* mystic kan zich hier ook melden :)
* mystic heeft zijn oude Volvo ingeruild en rijd nu private lease een Skoda Fabia!

Skoda Fabia

Nieuws bijzonders: een 1.2 TS met een whopping 90pk :p
Verder is het een 'Drive' model met Tech pakket en daarmee alles wat ik zocht: cruise control, climate control, parkeersensoren achter en het Armundsen navigatiesysteem. En als bonus daarbovenop nog best kekke velgjes, getinte ramen en zelf dimmende binnenspiegel en een leuk geblokt stofje op de stoelen.

* mystic is een happy camper! Rijd echt meer dan prima en is nog echt verrassend ruim! En echt een kleine Octavia.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:08
Mijn Octavia Combi is begin Juni besteld en kan ik 5 Oktober ophalen. Hij is eind September helemaal klaar, maar dan ben ik zelf op vakantie O-)

De dealer rekent een whopping 2 weken om de trekhaak te monteren 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door KillaZ op 28-08-2017 11:51 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Def1ant schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:26:
[...]

Laten we eerlijk zijn: dat systeem werkt gewoon voor geen meter (en dat doet het al jaren niet). Informatie is te laat en komt te traag binnen. Op het moment dat je al een half uur in de file staat weet het systeem je met een beetje mazzel te vertellen dat er file staat (goh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120539

Korvaag schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:27:
[...]

Laten we eerlijk zijn: dat systeem werkt gewoon voor geen meter (en dat doet het al jaren niet). Informatie is te laat en komt te traag binnen. Op het moment dat je al een half uur in de file staat weet het systeem je met een beetje mazzel te vertellen dat er file staat (goh).
Precies dit.
De ellende is dat er (in mijn geval) gewoon een data-verbinding beschikbaar is. Simkaartje zit er in; auto biedt via wifi netjes een hotspot aan. Ik kan er met mijn pet niet bij dat de het navigatie-systeem niet gewoon gebruik maakt van deze verbinding.

Nog vreemder is dat dit wel kan met de VW/Audi equivalenten van hetzelfde systeem; het is dus gewoon 'een vinkje' dat er voor zorgt dat het bij Skoda niet kan (mag), om het premium-gevoel bij de andere merken niet te verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Ik heb in mijn Octavia geen simaartje zitten, maar hij maakt automatisch connectie met de hotspot van mijn telefoon en update real time de verkeersinformatie op mijn Columbus. Wat is het probleem dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
vinom schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:49:
Ik heb in mijn Octavia geen simaartje zitten, maar hij maakt automatisch connectie met de hotspot van mijn telefoon en update real time de verkeersinformatie op mijn Columbus. Wat is het probleem dan?
Dat dat bij de iets oudere systemen jarenlang geen optie is geweest... En het momenteel bij Amundsen voor zover ik weet nog steeds niet kan.

Edit: hmm Volgens de site kan de amundsen het nu wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Korvaag op 29-08-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:35
Waar zou de 44kg verschil in zitten bij een Kodiaq 1.4 125pk vs 150pk?
http://www.autoweek.nl/ca...=90082&id2=90081&cache=no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Vandread schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:16:
20-25kg al in de automatische bak.
EDIT:
Meer zelfs. De 6 bak DSG weegt 90 kilo, de 7 bak DSG 70 kg en de manuele 85lb-100lb(43-50kg) dus daar zit het verschil ^^

[ Voor 18% gewijzigd door SadisticPanda op 29-08-2017 12:37 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:35
Oooooh ja natuurlijk, de 150pk versie heeft standaard een automaat.

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:25
Korvaag schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:51:
[...]

Dat dat bij de iets oudere systemen jarenlang geen optie is geweest... En het momenteel bij Amundsen voor zover ik weet nog steeds niet kan.

Edit: hmm Volgens de site kan de amundsen het nu wel.
huh,

hoe werkt dit dan? Ik heb een 2016 octavia met columbus maar via internet updaten van route informatie zou wel beter werken als TMC verwacht ik. Hoe stel je dit in dan?

• jongetje
cvs79 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:15:
[...]

huh,

hoe werkt dit dan? Ik heb een 2016 octavia met columbus maar via internet updaten van route informatie zou wel beter werken als TMC verwacht ik. Hoe stel je dit in dan?
In 2016 werd er een ander model dan nu uitgeleverd dus helaas voor jouw (en mij ;) )

• Korvaag
cvs79 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:15:
[...]

huh,

Weedikveel :+ Lees de handleiding ? :P

Mijn 2014 heeft het sowieso niet.... en ik vermoed de 2016 overigens ook nog niet, want dat is nog pre-facelift :)

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Zo, vanochtend mijn nieuwe Octavia opgehaald.

Maar nu kan ik de AM zenders op de radio niet meer vinden.
Heb de "standaard" Amundsen die bij het Ambition Businessline pakket komt.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:19
Vandread schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:16:
Zoals azz_kikr al zei is de bak het grootste verschil. Maar tussen de 125 en 150pk zit overigens nog best wat verschillen die elk net voor wat extra gewicht zorgen. Denk aan grotere Turbo, de variable kleplift op twee cilinders voor de cilinderuitschakeltechnologie. De 125 heeft enkel variabele kleptiming op de inlaat, 150 op inlaat en uitlaat. En waarschijnlijk nog wel een hoop andere accessoires die net wat kleiner gedimensioneerd zijn.

• vinom
  • Nu online
avotar schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:09:

Bij mij, Columbus, heb ik alleen de mogelijkheid tussen DAB en FM. AM staat er ook niet tussen, maar ik mis het dan ook niet. Wellicht dat het via VCDS aangezet kan worden.

Hoe bevalt ie verder?

• tlpeter

Als het er op zit dan nogmaals op de radio knop duwen. Deze zal dan van dab naar FM en dan eventueel naar AM gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 13:23

WoBBeL

*zwaai*

Mij is door de dealer verteld dat de nieuwste Octavia géén AM ondersteuning meer heeft (al zal het misschien wel een software vlaggetje zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:27

bonyuri

Investigator!

Ik heb in mijn Octavia (vorig model) juist AM uit laten zetten via VCDS.
Grote kans dat je het in het nieuwe model wel weer aan kan zetten.

offtopic: AM?!?!? ik heb echt nog nooit naar een AM radio station geluisterd. Wat is de reden?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Is er een goede lijst van VCDS opties voor de nieuwste Octavia (Combi) en de nieuwste Rapid beschikbaar?

Is dit trouwens iets waar dealers op letten tijdens beurten?

[ Voor 6% gewijzigd door WoBBeL op 01-09-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
xost schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:36:
Is er een goede lijst van VCDS opties voor de nieuwste Octavia (Combi) en de nieuwste Rapid beschikbaar?
Check de TS eens, daar staat volgens mij voldoende info :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

marti28 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:42:
[...]

Check de TS eens, daar staat volgens mij voldoende info :)
Maar ik weet dan niet welke opties ik nog kan krijgen :X m'n vriendin zou wel graag DVD willen kunnen kijken, dat zal wel gelockt zijn by default vermoed ik op de Octavia Combi Style Business. Is dat uberhaupt een VCDS optie?

[edit]

Ah gevonden :o veel opties dus

http://gerritspeek.nl/vag...gen_skoda-octavia-5e.html
https://www.stemei.de/pages/coding/skoda-octavia-iii-5e.php

[ Voor 31% gewijzigd door WoBBeL op 01-09-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

xost schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:30:
[...]

Maar ik weet dan niet welke opties ik nog kan krijgen :X m'n vriendin zou wel graag DVD willen kunnen kijken, dat zal wel gelockt zijn by default vermoed ik op de Octavia Combi Style Business. Is dat uberhaupt een VCDS optie?

[edit]

Ah gevonden :o veel opties dus

http://gerritspeek.nl/vag...gen_skoda-octavia-5e.html
https://www.stemei.de/pages/coding/skoda-octavia-iii-5e.php
Nope, vcp nodig.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Duur geintje zon kabeltje en software pakket. Kan ik beter een adresje zoeken tegen een vergoeding, die functie gebruiken is wel handig.

Octavia wordt rond 18 januari geleverd.

[ Voor 13% gewijzigd door WoBBeL op 01-09-2017 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:44
Vanaf 1 sept. ben ik gestart bij een nieuwe werkgever en heb ik de Skoda Octavia Combi (Comfortline Business Plus) uit november 2016 van mijn voorganger als leaseauto gekregen. Helaas geen nieuwe, maar begrijpelijk en wel met DSG automaat :)

Nu is de MirrorLink functie die ik zie op het 'standaard' Amundsen scherm geblokkeerd. Ik heb een code/sleutel nodig geeft het systeem aan, waarschijnlijk omdat de optie destijds niet is aangevinkt.
Is dit alsnog mogelijk om te laten doen? En zou ik dan dus een goedwerkende Apple CarPlay of Android Auto hebben?

En de kaarten zijn ook van maart 2016 o.i.d. Ik heb gezocht naar een mogelijkheid om de SD kaart die erin zat zelf (gratis) te updaten, maar kwam er niet uit. Via anderen werd ik gewezen op www.navigation.com/skoda-nl maar deze site werkt niet of nauwelijks. Iemand enig idee? Is het überhaupt mogelijk of alleen door bij de dealer een nieuwe SD kaart aan te schaffen voor een absurd bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ja je kunt smartlink achteraf activeren. Kost 230 euro. Navigatie updaten moet je effe Google raadplegen. Je hebt je vin nummer nodig welke op je vooruit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@tlpeter Thanks, die 230 ga ik er dus in ieder geval niet aan uitgeven. Des te belangrijker om ff een kaartupdate te doen dus.
Helaas is die update portal, waar je ook de software vandaan moet halen, down. Ik hoop slechts for the time being.. wordt nu via Google wel doorgelinkt maar elke keer werkt de server/site dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Het is niet goedkoop maar ik gebruik het elke dag. Ook Spotify elke rit wel.
File informatie is vele malen beter (via Google maps). Tmc get mij al te vaak in de steek gelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Afgelopen week de nieuwe leaseauto besteld. Momenteel rij ik een Octavia Greenline Businessline station (het standaard handgeschakelde 14% monster) met wat extra opties. De nieuwe wordt (uiteraard) 22% bijtelling en heb ik dan ook relatief simpel gehouden:

Skoda Octavia Greentech Ambition Business (hatchback) 1.0 TSI DSG7
Extra opties:
- Tech pakket (sportstuur, chromen raamomlijsting, half-lederen bekleding, maxidot kleur, armsteun achter, stoelverwarming en sunset)
- DAB+
- Adaptive Cruisecontrol
- Metallic lak (cappucino beige)
- 17" Trius velgen
- Reservewiel (thuiskomer)
- Ruitenwisser achter

Hoewel ik de 1.0 TSI niet mooi om vindt gaan met start-stop (hij schudt nog al bij het starten omdat hij by design in onbalans is) is het met de DSG7 een pri-ma motor.

De hatchback ipv station is een simpele 900 euro besparing. Kost je toch bijna geen liters bagageruimte. Levertijd nog geen idee.

PS: Ik moet omdat ik net onder de 35.000 heb gereden afgelopen jaren nu benzine ipv diesel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Geen dab en daarmee ook geen Am (vrouwlief heeft een am zender die ze luistert.... Of luisterde dus)
CD speler heeft de upgrade ook niet om overleefd overigens.

Lokaal wat gereden, morgen eerste keer woon werk.
Automaat bevalt voor alsnog erg goed, eerste keer dat ik dat rij. Hoewel het icm het start stop systeem erg wennen is met het wegrijden.

Wordt vervolgd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
avotar schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:31:
Automaat bevalt voor alsnog erg goed, eerste keer dat ik dat rij. Hoewel het icm het start stop systeem erg wennen is met het wegrijden.
Hint: niet te vroeg gas geven. Rem los, auto eerst wat laten kruipen en daarna gas geven. Als je dat niet doet heeft de automaat vrij lang nodig om te koppelen en als je dan uit ongeduld het gas inmiddels halverwege hebt rij je er vervolgens aardig onrustig vandoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Ik rijd ook voor het eerst automaat nu (dsg7). Voorheen wel in andere wagens af en toe ff gereden waarin een automaat zat, maar nooit zelf in bezit.

Bevalt me nu goed, moet het hele land door dus was stiekem ook wel 'nodig'. Idd even wennen maar moet zeggen dat het snel went. Wat @Korvaag zegt doe ik ook ja. Achteruit een parkeervak rijden en inparkeren etc. is vrijwel zonder gas geven. Alleen dat start/stop is klote, schakel hem elke rit weer uit met de knop. Dat moet je dus helaas blijven herhalen want het staat automatisch aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:27

bonyuri

Investigator!

remzor schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:06:
Ik rijd ook voor het eerst automaat nu (dsg7). Voorheen wel in andere wagens af en toe ff gereden waarin een automaat zat, maar nooit zelf in bezit.

Bevalt me nu goed, moet het hele land door dus was stiekem ook wel 'nodig'. Idd even wennen maar moet zeggen dat het snel went. Wat @Korvaag zegt doe ik ook ja. Achteruit een parkeervak rijden en inparkeren etc. is vrijwel zonder gas geven. Alleen dat start/stop is klote, schakel hem elke rit weer uit met de knop. Dat moet je dus helaas blijven herhalen want het staat automatisch aan..
Kun je laten uitschakelen via VCDS. Maar dan staat het ook permanent uit :P

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-06 13:52
avotar schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:31:

CD speler heeft de upgrade ook niet om overleefd overigens.
Ik heb de Octavia met Armundsen van nét voor de facelift en helaas ook geen CD-speler. Baal daar behoorlijk van, maar niks aan te doen helaas. Zorgt er in elk geval wel voor dat ik nu helemaal geen CD's meer hoef te kopen. Best jammer omdat sommige artiesten nog steeds niet op Spotify staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
GoeiedagEem schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:36:
[...]

Ik heb de Octavia met Armundsen van nét voor de facelift en helaas ook geen CD-speler. Baal daar behoorlijk van, maar niks aan te doen helaas. Zorgt er in elk geval wel voor dat ik nu helemaal geen CD's meer hoef te kopen. Best jammer omdat sommige artiesten nog steeds niet op Spotify staan...
Volgens mij heeft de Amundsen al jaren geen CD/DVD speler meer, dan had je de Columbus moeten "nemen". Daarnaast kun je je cd's natuurlijk omzetten naar MP3 (of FLAC) en op een SD/USB zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-06 13:52
jongetje schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:46:
[...]

Volgens mij heeft de Amundsen al jaren geen CD/DVD speler meer, dan had je de Columbus moeten "nemen". Daarnaast kun je je cd's natuurlijk omzetten naar MP3 (of FLAC) en op een SD/USB zetten.
Dat zijn nu net van die dingen die ze bij de dealer moeten uitleggen vind ik. Dit is ook een gemiste kans voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:58

Rannasha

Does not compute.

GoeiedagEem schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:36:
[...]

Maar hj heeft wel een SD-kaart slot. Dus je moet per CD de eenmalige stap zetten om hem te rippen en als MP3 op de SD-kaart te gooien en vervolgens heb je veel meer gebruiksgemak dan als de boel van CD zou worden afgespeeld.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
GoeiedagEem schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:49:
[...]

Dat zijn nu net van die dingen die ze bij de dealer moeten uitleggen vind ik. Dit is ook een gemiste kans voor hun.
Mijn ervaring is dat dealers zonder uitzondering echt niets van het infotainmentsysteem weten, maar dan ook echt *niets*. De meest basic vragen als 'is verkeersinformatie TMC of kan er een dataverbinding gelegd worden' kunnen ze niet beantwoorden.

Het is googlen en gokken dat het daarna geleverd wordt en werkt zoals google je wist te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Korvaag schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:03:
[...]

Mijn ervaring is dat dealers zonder uitzondering echt niets van het infotainmentsysteem weten, maar dan ook echt *niets*. De meest basic vragen als 'is verkeersinformatie TMC of kan er een dataverbinding gelegd worden' kunnen ze niet beantwoorden.

Het is googlen en gokken dat het daarna geleverd wordt en werkt zoals google je wist te vertellen.
Ja dat klopt inderdaad. Dan laten ze je in de Style versie rijden waar de Columbus inzit en dan bestel je de Ambition en dan ontbreekt ie. Was voor mij ook even "schrikken" want had er ook op gerekend.

De dealers doen alles uit de folders en als het daar niet in staat weten ze het niet (terwijl het hun werk zou moeten zijn om die auto van binnen en buiten te kennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
remzor schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:06:

Kan ik voor je uitschakelen, stuur maar een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
jongetje schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:09:
[...]

Ja dat klopt inderdaad. Dan laten ze je in de Style versie rijden waar de Columbus inzit en dan bestel je de Ambition en dan ontbreekt ie. Was voor mij ook even "schrikken" want had er ook op gerekend.

De dealers doen alles uit de folders en als het daar niet in staat weten ze het niet (terwijl het hun werk zou moeten zijn om die auto van binnen en buiten te kennen).
En zelfs dat matig. Ik vind auto's leuk en verdiep me daarom per dealer in de opties van modellen. Tikje beschamend als je de dealer moet vertellen dat adaptive cruise control alleen op de 1.4 leverbaar is en niet op de 1.0, of dat pakket x een vereiste is voor pakket y of pakketten elkaar uitsluiten.

Hoe kan een dealer die dagelijks in dat werk zit en maar (zeg) vier populaire modellen hoeft te kennen dat soort dingen niet weten uit z'n hoofd. Dan neem je wat mij betreft je werk niet serieus.

Overigens kan ik het nog begrijpen bij de compleet idiote optiecatalogus bij Audi of Mercedes bijvoorbeeld.

Edit als reactie op hieronder:
Wees blij dat Skoda nog zo transparant is want je krijgt pas hoofdpijn van de mogelijke opties bij een BMW/Audi/ etc etc
Exact dit ja :P

[ Voor 7% gewijzigd door Korvaag op 04-09-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

jongetje schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:09:
[...]

Dat kan je de verkoper niet in z'n geheel kwalijk nemen; standaard heeft er nog nooit een Columbus in een Ambition-lijn gezeten. Staat gewoon in de eerste de beste folder. Het is blijkbaar je eigen aanname geweest.

Wees blij dat Skoda nog zo transparant is want je krijgt pas hoofdpijn van de mogelijke opties bij een BMW/Audi/ etc etc

Verder vind ik je reactie wat vreemd omdat je eerder in dit topic dit wel leek te weten;
jongetje schreef op dinsdag 2 augustus 2016 @ 10:24:
Waarom heb je voor de Columbus gekozen ipv de standaard amundsen (zoals ik)? Ik vond de meerprijs persoonlijk nogal fors.

[ Voor 47% gewijzigd door Gunner op 04-09-2017 11:33 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Gunner schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:21:
[...]

Dat kan je de verkoper niet in z'n geheel kwalijk nemen; standaard heeft er nog nooit een Columbus in een Ambition-lijn gezeten. Staat gewoon in de eerste de beste folder. Het is blijkbaar je eigen aanname geweest.

Verder vind ik je reactie wat vreemd omdat je eerder in dit topic dit wel leek te weten;

[...]
De verkoper had me wel op de verschillen kunnen duiden, maar dat is inderdaad een aanname geweest. Ik had had daarnaast geen 1200euro over voor de columbus nee. En zou dat ook nog steeds niet gedaan hebben alleen voor die DVD speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

jongetje schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:46:
[...]

Nee, mijn vorige Octavia met Amundsen uit 2014 had hem nog wel. Net boven de slots van de SD kaartjes.
Maar goed.

Het zij zo.

Gelukkig heb je nog andere manieren om je muziek van CD in je auto te krijgen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Zo zie je maar dat dat elke model jaar kan veranderen...
Pagina: 1 ... 11 ... 76 Laatste