Ik moet zeggen dat ik na een week rijden in mijn nieuwe Octavia nog steeds erg tevreden ben. Van de week nog even gespeeld met adaptieve rijstrookbegeleiding, maar dat heb ik toch maar weer uit gezet. De auto probeert dan zelf in het midden van de rijbaan te blijven. Je voelt het stuur dan te vaak corrigeren, terwijl je nog steeds voldoende in de baan zit. Dus ik hou het alleen bij Lane Assist, dan corrigeert hij alleen als je te dicht bij de belijning komt. Adaptief Cruise Control is nog steeds erg prettig, vooral op de dagelijkse rit naar het werk.
Canton klinkt nu ook al een stuk beter. Wellicht dat het hele spul een beetje ingespeeld moest worden, maar het klinkt nu eindelijk lekker. Positie op 'voorin', subwoofer max, Canton surround op 7.
De sfeerverlichting vind ik echt nog steeds een toffe toevoeging, ziet er gewoon leuk uit en ook dat de MaxiDot en Columbus mee kleuren. En gegarandeerd dat de kids het ook leuk vinden
Ik heb rond de 130 km/h en hoger wel last van een beetje hoge windruis rechtsvoor. Ik verwacht dat daar verder niks aan te doen is.
Binnenkort maar eens een bezoek brengen aan de VCDS gasten voor wat zaken te laten aanpassen, onder andere: spiegel kantelen bij inschakelen achteruit, gasrespons aanpassen, achterlichten aan bij DRL, knipperlicht comfort functie aanpassen naar 4x, ventilatorstand zichtbaar wanneer climate in auto stand staat, DRL dimmen bij knipperlicht (weet nog niet of dit mogelijk is), DVD vrijschakelen, needle sweep en zichtbaar maken hoeveel liter er nog in de tank zit.
Maar voor de rest uitermate tevreden met de auto! Gewoon ontzettend veel auto voor het geld.