Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 08:15
Vandaag mijn octavia HB 1.0 dsg style business opgehaald.
Nadeel van Apple Car vind ik dat het muziek wat ik al afspeel via mijn telefoon (deezer) stopt. Dit kan ik weer aanzetten via het Apple CAr menu maar zodra ik dan naar een andere app ga, stopt het muziek.
Hij kan niet multitasken lijkt het. Tevens kan ik geen Wave of Google Maps gebruiken. Alleen Apple Kaarten.
Wellicht zijn dit instellingen die aan te passen zijn maar mijn eerste indruk was niet positief terwijl ik er hoge verwachtingen van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 12:22
dimocash schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:55:
Nadeel van Apple Car vind ik dat het muziek wat ik al afspeel via mijn telefoon (deezer) stopt. Dit kan ik weer aanzetten via het Apple CAr menu maar zodra ik dan naar een andere app ga, stopt het muziek.
Hij kan niet multitasken lijkt het. Tevens kan ik geen Wave of Google Maps gebruiken. Alleen Apple Kaarten.
Wellicht zijn dit instellingen die aan te passen zijn maar mijn eerste indruk was niet positief terwijl ik er hoge verwachtingen van had.
Ik heb de mijne sinds dinsdag en ben ook niet enthousiast over Apple Car. Ik hoorde vandaag wel dat het in iOS 11 beter zou moeten zijn. maar dat moet ik ook nog ff uitzoeken.
vinom schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:59:
Ja, foto's jongens! Ik moet iets hebben om het wachten tegen te gaan!
In het weekend ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Hennie-M op 29-06-2017 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:37

[ Voor 56% gewijzigd door vinom op 29-06-2017 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Mijn 1.6TDI DSG Style B. octcavia is goedgekeurd. Dus nu wachten op levering, zal niet voor week 40 zijn dacht m'n dealer.
Heb m met tech pakket, dab, camera elektrische klep. Trekhaak ook, maar dat miet voor m'n werk.
Mooi zwart, ook dat verplicht ivm bestickering. Kan niet wachten, ben m'n handbak beu. Helaas gaan we week 38 en 39 op vakantie, dus zal m dan niet mee kunnen nemen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimocash
vinom schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:59:
Je lijkt net mijn moeder, die vraagt hier ook al de hele tijd om _O- _O-
Ik zal morgen even wat foto's proberen te maken. De enige foto die ik nu heb is van mijn dochter die in de kofferbak ging liggen (kofferbak is echt HUGE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06 16:03
dimocash schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:55:
Dat eerste werkt bij mij prima, alhoewel ik Spotify gebruik. een Fabia Combi uit 12/2016 overigens met iOS 10. Waze en Google Maps ondersteunen als app geen CarPlay, daar kan Apple en/of Skoda niet echt iets aan doen. Goed, je kan discussieren of Apple dat misschien meer moet bevorderen, maar dat is een vrij zinloze discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Op het Skoda forum hebben mensen hetzelfde probleem ook, maar dan op de Kodiaq:
Situatie:
Mijn iPhone7 is met een USB kabel gekoppeld aan carplay van de Kodiaq. Carplay staat actief aan op de Columbus met een willekeurig scherm en ik luister dan naar de DAB+ radio. Mijn iPhone zelf heeft Flitsmeister actief op het scherm.

Issue:
Als Flitsmeister een melding geeft is vaak het begin van de melding nog niet te horen. Storender is dat de radio negen van de tien keer niet verder gaat na de melding. Als ik een third party navigatie (Sygic) op mijn telefoon gebruik treedt het issue ook op. Dus niet alleen met Flitsmeister. De dealer kan er niets mee.

Wie heeft deze problemen ook?

P.S. Ik heb het nu tijdelijk even opgelost door Flitsmeister alleen via de iPhone speaker te laten melden. Een andere optie is het scherm van de radio altijd aan te hebben staan, maar dan heb je niets meer aan carplay functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
jongetje schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:41:
Iemand als de "One App" van Skoda gedownload uit de playstore?

- Je hebt een Android of Iphone nodig.
- Voor Android ook MirrorLink op je telefoon
- SmartLink moet geactiveerd zijn en bij de instellingen aanzetten dan je data mag delen met je telefoon

Bij allebei telefoon verbinden met kabeltje
- Met Android kies je SmartLink (Niet Android Auto!)
- Bij Apple zit het onder Apple Car

Ik heb er een kort filmpje van gemaakt (Met mijn Android telefoon aangesloten): YouTube: Skoda One app with Android
Bedankt voor de tip! Inmiddels geinstalleerd en 300km meegereden. Briljant die G-krachten enzo :') :D

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
jongetje schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:41:
Iemand als de "One App" van Skoda gedownload uit de playstore?

- Je hebt een Android of Iphone nodig.
- Voor Android ook MirrorLink op je telefoon
- SmartLink moet geactiveerd zijn en bij de instellingen aanzetten dan je data mag delen met je telefoon

Bij allebei telefoon verbinden met kabeltje
- Met Android kies je SmartLink (Niet Android Auto!)
- Bij Apple zit het onder Apple Car

Ik heb er een kort filmpje van gemaakt (Met mijn Android telefoon aangesloten): YouTube: Skoda One app with Android
Ik voldoe aan alle voorwaarden (Fabia Combi uit 12/16, met Amundsen en CarPlay geactiveerd, gebruik ook de 'Mijn Skoda' app.) Deling info met Skoda Apps staat aan, kan ook prima verbinden met iPhone en zie de OneApp shortcut op m'n scherm, maar die blijft altijd hangen op 'verbind auto met telefoon' :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

Korvaag schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:05:
Voor iedereen die nog zat te wachten:

De 2017/2018 maps zijn nu officieel te downloaden via navigation.com !
ECE 2017/2018 wordt nu binnengehaald.

Ik had nog ECE2017 van begin dit jaar.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:19
Korvaag schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:05:
Voor iedereen die nog zat te wachten:

De 2017/2018 maps zijn nu officieel te downloaden via navigation.com !
Klopt, die is sinds maandagavond uit. Dit is trouwens de officiële weg: http://updateportal.skoda-auto.com/ daar komen als het goed is ook updates voor je navigatie systeem zelf te staan.

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 30-06-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wat een ellende dit zeg.
Kaartje leeggemaakt zoals altijd, past de update gewoon niet.
27mb te weinig ruimte.

Ik lees in elk geval op het skodaforum van meer mensen die het hebben.
Griekenland ga ik er nu uitgooien, kijken of het dan wel past.

[ Voor 38% gewijzigd door avotar op 30-06-2017 12:41 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Volgens mij moet je hem met een bepaalde clustersize formateren. Ik moet mij er ook nog in gaan verdiepen, maar dat is wat ik een beetje heb meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

vinom schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:45:
Volgens mij moet je hem met een bepaalde clustersize formateren. Ik moet mij er ook nog in gaan verdiepen, maar dat is wat ik een beetje heb meegekregen.
Daar hebben ze het hier ook over inderdaad:
https://www.skodaforum.nl...7009/page-143#post-709791

Ik wil eerst dit proberen of ik met het weghalen van een paar kaartdelen het ook werkt.

Ik ben ietwat huiverig om de originele SD kaart te herformateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik heb mijn SD kaart leeggehaald (CTRL+A, CTRL+X en dan ergens op een PC/NAS plakken als back-up). De installatie tool die download de update en als je dan de driveletter van de SD kaart aangeeft zet ie er alles netjes op.

Wel een windows PC gebruiken, met een MAC kan het fout gaan omdat die wat extra files neerzet heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

jongetje schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:17:
Ik heb mijn SD kaart leeggehaald (CTRL+A, CTRL+X en dan ergens op een PC/NAS plakken als back-up). De installatie tool die download de update en als je dan de driveletter van de SD kaart aangeeft zet ie er alles netjes op.

Wel een windows PC gebruiken, met een MAC kan het fout gaan omdat die wat extra files neerzet heb ik begrepen.
Voor wat ik er van lees, maakt het nogal uit of je auto van half 2015 of later is, of juist eerder.
Als hij van eerder is, de mijne is nu zo'n beetje 3 jaar, is je kaartje dus net te klein en moet je er dus wat voor doen.

EDIT: Het heeft wel gewerkt :) Ik zie mezelf niet naar Griekenland rijden de komende maanden. Ik laat het maar even zo.

[ Voor 8% gewijzigd door avotar op 30-06-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:40
jongetje schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:09:
[...]

Klopt, die is sinds maandagavond uit. Dit is trouwens de officiële weg: http://updateportal.skoda-auto.com/ daar komen als het goed is ook updates voor je navigatie systeem zelf te staan.
Je komt op dezelfde site uit. Navigation.com heb je ook nog wat aan als je bv een Volkswagen oid hebt. Vandaar dat ik hem via die weg hier neer had gezet.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Vreemd, de navigatie van mijn auto van juni 2017 herkent het nieuwe gedeelte van de A1 en de A9 niet.
Volgens Skoda Connect heb ik wel de nieuwste update.
Hebben jullie wel een nieuwe versie die de nieuwste wegen wel herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@dimocash Je kunt er bij Skoda (en Volkswagen) van uitgaan dat de kaarten qua inhoud ongeveer 1,5 jaar achterlopen. Sinds de update van vorige week is pas de verlengde A4 toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
jongetje schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:01:
@dimocash Je kunt er bij Skoda (en Volkswagen) van uitgaan dat de kaarten qua inhoud ongeveer 1,5 jaar achterlopen. Sinds de update van vorige week is pas de verlengde A4 toegevoegd.
Meen je dat nou👎👎👎👎 schandalig zeg.
Maar bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:27

rajackar

Blood Minister

Heeft iemand hier btw wat ervaring met rsap en het Columbus systeem? Op zich werkt het goed en de auto lijkt nu ook een internet verbinding te hebben en ik zie nu ook de 4g melding enzo. Maar wat is nu eigenlijk het voordeel? Iedere keer als ik nu uitstap moet ik ook weer de pin intoetsen op mijn telefoon.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
rajackar schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:25:
Heeft iemand hier btw wat ervaring met rsap en het Columbus systeem? Op zich werkt het goed en de auto lijkt nu ook een internet verbinding te hebben en ik zie nu ook de 4g melding enzo. Maar wat is nu eigenlijk het voordeel? Iedere keer als ik nu uitstap moet ik ook weer de pin intoetsen op mijn telefoon.
Hoe krijg je het aangesloten dan? Want mijn Columbus kan ik alleen verbinden via de hotspot functie van mijn telefoon (geen fan, want die staat vaak uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:27

rajackar

Blood Minister

Hennie-M schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:23:
[...]

Hoe krijg je het aangesloten dan? Want mijn Columbus kan ik alleen verbinden via de hotspot functie van mijn telefoon (geen fan, want die staat vaak uit)
Het ging eigenlijk allemaal redelijk vanzelf. Ben overgestapt van een Samsung S6 naar een HTC U 11 en nu vraagt ie om RSAP toegang. De auto vraagt dan ook om de sim pin enzo en daarna verschijnt er een 4g symbool en wordt ook de hotspot geactiveerd.
Ik heb een dual sim telefoon en die sim kart verdwijnt dan ook van de telefoon.
Het enige nadeel is dat ik alleen nog maar met die sim kan bellen via de telefoon functie van de columbus dus ik ben maar weer terug gegaan naar een normale Bluetooth verbinding.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
rajackar schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:00:
[...]

Het ging eigenlijk allemaal redelijk vanzelf. Ben overgestapt van een Samsung S6 naar een HTC U 11 en nu vraagt ie om RSAP toegang. De auto vraagt dan ook om de sim pin enzo en daarna verschijnt er een 4g symbool en wordt ook de hotspot geactiveerd.
Ik heb een dual sim telefoon en die sim kart verdwijnt dan ook van de telefoon.
Het enige nadeel is dat ik alleen nog maar met die sim kan bellen via de telefoon functie van de columbus dus ik ben maar weer terug gegaan naar een normale Bluetooth verbinding.
Het enige dat Columbus doet is fungeren als een router. Heb je bijvoorbeeld kinderen op de achterbank met een tablet, dan kunnen ze via Wifi verbinden met de auto. De auto krijgt weer een internetconnectie via jouw telefoon.

Wat wel vaag is is dat ik een connected versie heb, rittenregistratie stuurt die dus ook gewoon door via 4g (ook wanneer er geen telefoon aanwezig is), maar deze verbinding word niet gedeeld. Gemiste kans, anders had je net zoals Opel, "gratis" wifi in de auto kunnen hebben.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:19
Vreemd.. ik heb de navigatie gedownload en vervolgens het SD-kaartje in de auto gedaan. Update geklikt, maar het systeem zegt geen update te kunnen vinden? Wat doe ik verkeerd? Heb gewoon uitgepakte bestanden op een sd-kaart gezet.
SD kaart wordt wel herkend. Columbussyteem van 2014 :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09
Prosac schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:44:
Vreemd.. ik heb de navigatie gedownload en vervolgens het SD-kaartje in de auto gedaan. Update geklikt, maar het systeem zegt geen update te kunnen vinden? Wat doe ik verkeerd? Heb gewoon uitgepakte bestanden op een sd-kaart gezet.
SD kaart wordt wel herkend. Columbussyteem van 2014 :{
SD kaart ook in 'LOCK' modus gezet?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
patrickkoning schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:51:
[...]

SD kaart ook in 'LOCK' modus gezet?
Ja.
Ga morgen ff proberen door de hoofdmap niet te gebruiken, maar die submappen. Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:56
Voor navigatie is toch geen update nodig, die heb je er al op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:06
The_Admin schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:26:
[...]

Ik voldoe aan alle voorwaarden (Fabia Combi uit 12/16, met Amundsen en CarPlay geactiveerd, gebruik ook de 'Mijn Skoda' app.) Deling info met Skoda Apps staat aan, kan ook prima verbinden met iPhone en zie de OneApp shortcut op m'n scherm, maar die blijft altijd hangen op 'verbind auto met telefoon' :(
Ik heb zojuist een nieuwe skoda fabia combi gekocht en smart link is niet geactiveerd (ondanks aanschaf tech pakket geeft hij aan dat er een key nodig is...)... hoe activeer ik dat smart link voor car play?
De dealer zegt niet te weten hoe het werkt.. en dat het nog niet beschikbaar is vanuit skoda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Mastadont schreef op maandag 3 juli 2017 @ 06:56:
[...]

Ik heb zojuist een nieuwe skoda fabia combi gekocht en smart link is niet geactiveerd (ondanks aanschaf tech pakket geeft hij aan dat er een key nodig is...)... hoe activeer ik dat smart link voor car play?
De dealer zegt niet te weten hoe het werkt.. en dat het nog niet beschikbaar is vanuit skoda.
Dan gaat de dealer maar wat harder zoeken? Zeker als je hem na aandringen in gebreke stelt dat er niet geleverd is wat is overeengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Prosac schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:49:
[...]

Ja.
Ga morgen ff proberen door de hoofdmap niet te gebruiken, maar die submappen. Raar.
Mij is het ook niet gelukt hoor gisteravond. Hier bleef hij al zeker 20 min. op 'zoeken naar update...' staan. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
[...]

Zover ik weet is het niet mogelijk om op de Amundsen van de Fabia SmartLink te activeren in Nederland. Waarom en hoe dit kan weet ik niet...
Heb je bewijs dat in het tech pakket van de Fabia SmartLink zit? als ik op de site kijk staat er: Het Tech pakket bestaat uit: climatronic (elektronisch geregelde airconditioning), automatisch dimmende binnenspiegel, Sunset, in hoogte verstelbare passagiersstoel, Bagagenettenset, flexibel compartiment in de bagageruimte, telefoonhouder, afvalbakje

Maar als in jouw overeenkomst staat dat SmartLink erbij zit dan zou ik je dealer het laten uitzoeken. Anders moet er natuurlijk een vergoeding voor terugkomen in welke vorm dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
[...]

Kopuh kopuh; https://shop.skoda.nl/aut...smartlink?o=score&q=smart

Zat er bij mij ook niet standaard op, maar als je een tech pakket hebt zou ik toch eens goed in de voorwaarden koekeloeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
patrickkoning schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:25:
[...]

Mij is het ook niet gelukt hoor gisteravond. Hier bleef hij al zeker 20 min. op 'zoeken naar update...' staan. Is dit normaal?
Het ging hier prima als je de Downloadmanager gebruikt die vervolgens de SD-Card beschrijft. Geprobeerd onder windows 10 Pro met een externe (USB) cardreader.

Bij het imagen op m'n MacBook wilde de auto de kaart niet accepteren (bekend probleem ivm het feit dat OSX nog wat bestanden toevoegt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Korvaag schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:21:
[...]

Het ging hier prima als je de Downloadmanager gebruikt die vervolgens de SD-Card beschrijft. Geprobeerd onder windows 10 Pro met een externe (USB) cardreader.

Bij het imagen op m'n MacBook wilde de auto de kaart niet accepteren (bekend probleem ivm het feit dat OSX nog wat bestanden toevoegt).
Ik doe het inderdaad ook vanaf m'n Mac. Ik pak de zip uit en kopieer vervolgens de MIB1 en MIB2 mappen naar m'n SD kaart plus een ander tekstbestand waar ik zo de naam even niet van weet. Daarna doe ik met dotclean de *._ bestanden verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Prosac schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:49:
[...]

Ja.
Dit bleek dus de oplossing. Die twee mappen IN het uitgepakte bestand moeten op de SD kaart.
Eenvoudige oplossing waar je na uren geklooi (herdownloaden, anders formateren, rijden ipv stilstaan etc) pas achter komt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
jongetje schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:32:
[...]

Zover ik weet is het niet mogelijk om op de Amundsen van de Fabia SmartLink te activeren in Nederland. Waarom en hoe dit kan weet ik niet...
Heb je bewijs dat in het tech pakket van de Fabia SmartLink zit? als ik op de site kijk staat er: Het Tech pakket bestaat uit: climatronic (elektronisch geregelde airconditioning), automatisch dimmende binnenspiegel, Sunset, in hoogte verstelbare passagiersstoel, Bagagenettenset, flexibel compartiment in de bagageruimte, telefoonhouder, afvalbakje

Maar als in jouw overeenkomst staat dat SmartLink erbij zit dan zou ik je dealer het laten uitzoeken. Anders moet er natuurlijk een vergoeding voor terugkomen in welke vorm dan ook.
Kan prima, Pon is gewoon weer eens lekker onduidelijk waardoor de dealers er niks van snappen, zeker als je een beetje ouderwetse hebt die sowieso 'al die techniek' maar ingewikkeld vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:16

servies

Veni Vidi Servici

The_Admin schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:56:
[...]

Kan prima, Pon is gewoon weer eens lekker onduidelijk waardoor de dealers er niks van snappen, zeker als je een beetje ouderwetse hebt die sowieso 'al die techniek' maar ingewikkeld vindt ;)
Tja... laat ik er het volgende over zeggen:
Het is helaas niet alleen PON die er onduidelijk over is: ook Skoda zelf zegt dat het niet kan, een reden geven ze echter nooit...
Ik wil het ook laten activeren op m'n Rapid maar durf het niet zo snel aan om een code te kopen a ruim €230 en er dan achter te komen dat het aan de fabriekskant wordt geblokkeerd...
De code moet via een ODIS systeem worden ingevoerd... En in het ODIS systeem zelf ligt het probleem niet...
Maar er wordt gecommuniceerd met de 'fabriek' en daar worden de codes die je moet invoeren aan je VIN gekoppeld en als daar dan keihard wordt gezegd: "jij mag die code niet aan dat VIN koppelen' dan ben ik ruim €230 armer en geen Smartlink rijker...

Of heb jij het al geactiveerd op een auto die officieel niet werd/word ondersteund?
Ik weet dat dat lijstje van ondersteunde modellen al minimaal 1x is aangepast (en toen verdwenen er ineens modellen)...
Ik heb een Rapid SB MY2016 waar ook die vervloekte melding komt op het ogenblik dat ik Smartlink in gebruik wil nemen... En had ik het geweten dan had ik destijds expliciet gevraagd om Smartlink te activeren. Die optie was er echter niet en wordt nu ook nog steeds weggelaten in de pruts configurators van PON...

Overigens bij de specificaties van de Smartlinkcode:
Artikelnummer 000054830A
Aanvullende informatie Alleen geschikt voor het Amundsen (MIB2) of Bolero infotainment systeem (MIB2), vanaf model jaar 2016.
Smartlink kan alleen worden geactiveerd wanneer de functie reeds aanwezig is op het systeem.
Dit suggereert weer dan dat het wel moet werken bij alle modellen die een MIB2 infotainment systeem hebben... Hoe onduidelijk kun je zijn

[ Voor 23% gewijzigd door servies op 03-07-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Er loopt op het Skodaforum ook een hele thread over het activeren van SmartLink op een nederlandse Amundsen in een Fabia. Daar is het niet gelukt, zelfs niet na proberen.

Die code kost rond de 175 euro, de rest zijn uren voor de garage voor hun administratieve/technische handelingen en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
servies schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:21:
[...]

Tja... laat ik er het volgende over zeggen:
Het is helaas niet alleen PON die er onduidelijk over is: ook Skoda zelf zegt dat het niet kan, een reden geven ze echter nooit...
Ik wil het ook laten activeren op m'n Rapid maar durf het niet zo snel aan om een code te kopen a ruim €230 en er dan achter te komen dat het aan de fabriekskant wordt geblokkeerd...
De code moet via een ODIS systeem worden ingevoerd... En in het ODIS systeem zelf ligt het probleem niet...
Maar er wordt gecommuniceerd met de 'fabriek' en daar worden de codes die je moet invoeren aan je VIN gekoppeld en als daar dan keihard wordt gezegd: "jij mag die code niet aan dat VIN koppelen' dan ben ik ruim €230 armer en geen Smartlink rijker...

Of heb jij het al geactiveerd op een auto die officieel niet werd/word ondersteund?
Ik weet dat dat lijstje van ondersteunde modellen al minimaal 1x is aangepast (en toen verdwenen er ineens modellen)...
Ik heb een Rapid SB MY2016 waar ook die vervloekte melding komt op het ogenblik dat ik Smartlink in gebruik wil nemen... En had ik het geweten dan had ik destijds expliciet gevraagd om Smartlink te activeren. Die optie was er echter niet en wordt nu ook nog steeds weggelaten in de pruts configurators van PON...

Overigens bij de specificaties van de Smartlinkcode:

[...]

Dit suggereert weer dan dat het wel moet werken bij alle modellen die een MIB2 infotainment systeem hebben... Hoe onduidelijk kun je zijn
Ja, ik heb het later (maandje na aflevering, het zou af-fabriek 'waarschijnlijk' wel geactiveerd zijn - niet dus) op mijn Fabia Combi uit 12/16.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

The_Admin schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:39:
[...]

Ja, ik heb het later (maandje na aflevering, het zou af-fabriek 'waarschijnlijk' wel geactiveerd zijn - niet dus) op mijn Fabia Combi uit 12/16.
Da's wel een MY2017... dus wel uit het goede lijstje....

[ Voor 41% gewijzigd door servies op 03-07-2017 14:51 . Reden: vekeerd gelezen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:24
avotar schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:57:
[...]

Ben er vrij zeker van dat hij stroom blijft geven.

Mijn Polo deed dat ook altijd.... Al eens een keer op een natuurcamping gestaan midden in de Frankrijk met een lege accu omdat we de koelbox in de auto hadden aangesloten 's nachts.
artbij schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:56:
[...]

Klopt, doet de mijne ook.
Misschien overbodige vraag, maar dat geldt ook voor die in de kofferbak zeker? -O-

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:06
jongetje schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:32:
[...]

Dit haal ik uit de brochure van de nieuwe fabia..

SmartLink™
Je Fabia en smartphone zijn perfect synchroon met
SmartLink™. Dit geïntegreerde connectiviteitssysteem
ondersteunt MirrorLink®, Apple CarPlay* en Android Auto*.
Alle geïnstalleerde applicaties die goedgekeurd zijn voor veilig
gebruik tijdens het rijden, kun je via SmartLink™ bedienen
omdat ze compatibel zijn met MirrorLink®, Apple CarPlay* of
Android Auto**.
* Kijk voor meer informatie op Apple.com/ios/CarPlay en Android.com/Auto.
** Kijk op onze website voor de gebruiksvoorwaarden en de compatibiliteit van SmartLink.

zit ik dan zo mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
[...]

Ik heb smartlink laten activeren bij Ames Sliedrecht. Het is absoluut mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
En hoe bevalt dat smartlink? Vind je het fijner werken dan wat standaard wordt meegeleverd? En is het bv mogelijk om Siri te starten via een knop op het stuur? En tenslotte, wordt het beeldscherm in het dashboard ook overgenomen door Carplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

tlpeter schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:19:
[...]

Ik heb smartlink laten activeren bij Ames Sliedrecht. Het is absoluut mogelijk.
Ik geloof dat ik van jou weet wat voor auto je hebt, maar er staat een lijst bij die smartlink activatie code en als je model daar niet tussenstaat (inclusief MY) dan zegt PON: "Kan niet" en als gevolg daarvan zegt ook iedere Skoda dealer: "Kan niet"...
Of het dan daadwerkelijk ook niet kan (ondanks dat je exact dezelfde Amundsen/Bolero hebt) is nog steeds de vraag en daar zullen we nooit duidelijkheid over krijgen tenzij iemand een keer de gok waagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik heb een model 2016 van na week 22 in 2015.
Radio is een amundsen mib2.
Het kan gewoon dus waarom zou het niet kunnen in een nieuwe model?
Ik sprak laatst iemand van Ames Sliedrecht en zelfs VW caddy's en transporters worden er mee uitgevoerd.
Bij mij is het door deze dealer geprobeerd over het mom, we proberen het gewoon.

Ik zal straks eens kijken naar de codes.

[ Voor 20% gewijzigd door tlpeter op 04-07-2017 15:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vinom
*Crosspost uit het Keuze Leaseauto topic*

Gisteren dan eindelijk de auto op mogen halen. Toen het doek eenmaal eraf ging was het aan een stuk door genieten. Wat ziet die auto er mooi uit! Zo'n chique kleur vind ik het. Het verschil met mijn O2 uit 2012 is voor mij gigantisch. Ik kreeg netjes alles uitgelegd over de auto, zowel de zaken buiten en van binnen en even onder motorkap.

Van binnen is het echt genieten. Qua 'premium' materiaalgebruik zijn ze er een heel stuk op vooruitgegaan, aangezien er vergeleken met mijn 02 steeds minder hard plastic te vinden is. Het interieur is vooral zwart en zwart met chromen accenten, maar ik hou er van. Gewoon degelijk met de Columbus al eyecatcher. Inmiddels weten we allemaal wel dat hij ontzettend vingerafdruk gevoelig is, en dat klopt ook. Ik heb al een microfiber doekje ernaast en dan is het prima bij te houden. En voor veel dingen hoef je niet eens op het touchscreen te zijn. Navigatie instellen werkt prima via spraak en voor het wisselen van radio zender kun je de knoppen op je stuur gebruiken of je gebruikt er de leuke gesture control voor.
Buiten dat is het scherm ook heel erg scherp en werkt het allemaal vlot en gebruiksvriendelijk.

Interieurverlichting vind ik een leuke toevoeging, zeker voor de kids. Een leuk detail is dat de Columbus en MaxiDot meekleuren met de kleur die jij gekozen hebt.

Canton moet ik nog even goed instellen denk ik, klinkt nu net iets beter dan mijn 02 met 8 speakers.
Op mijn auto heb ik onder andere Adaptief Cruise Control, Blind Spot Assist, Lane Assist en verkeersbordenherkenning. Het grote pareltje is toch wel ACC. Ik heb gisteren op de terugweg alleen maar in de file gestaan en hoewel het nog steeds vervelend is om file te rijden, maakt ACC het al de helft aangenamer. Ik heb namelijk niet een keer hoeven te remmen of gassen gedurende de file. ACC regelt het lekker allemaal zelf en dat geeft zoveel rust.

En ja, in combinatie met een DSG is het gewoon genieten. Enige nadeel is dat hij in D veel te laag in de toeren blijft hangen waardoor hij blijft brommen, ik rij dus gewoon standaard in S en dat gaat het goed. Voor de rest gaat het allemaal super vloeiend en ben ik blij dat ik voor een automaat ben gegaan.

Paar puntjes dan:
- De lage toeren in D stand
- Android auto heb ik nog niet goed werkend, maar dat kan aan mijn mobiel liggen. Hij annuleert de verbinding na +- 20 seconden. Om nog maar te zwijgen om de Skoda OneApp erop te krijgen.
- Onduidelijk hoe Skoda Connect (dus niet de Mijn Skoda app) te activeren en werkend te krijgen
- Parkeerhulp kan zowel file parkeren als naast elkaar, maar ik krijg het niet voor elkaar om een andere optie te kiezen dan file parkeren. Ook niet met twee keer drukken. Moet ik de handleiding nog even voor pakken.

Overigens kreeg ik van de dealer nog een grote bos bloemen in mijn handen gedrukt, een extra tablethouder voor aan de stoelen en een oprechte excuses dat het zo gelopen was.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zI1jLoy.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FOgek1h.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b9culva.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
  • Laatst online: 29-01 22:13
Beste forum leden,
ik heb al redelijk wat tijd geprobeerd antwoord te vinden op de volgende vraag: hoe bepaal ik welk type navigatie apparaat ik in mijn auto heb?

Auto: Skoda Octavia 2 uit 2012.
Audio/navigatiesysteem: Amundsen+
En als ik de SETUP knop langer ingedrukt hou lees ik:
West europe 0038
Onderdeelnummer 3T0035192E
Softwareversie 0263
Hardwareversie H34
Navigatiegegevens onderdeelnr 3AA919866
Versie 0038

Ik denk dat het om een RNS310, of RNS315 gaat:
https://smartworldcompany...ainment-system-head-unit/

Vervolgvragen: ik probeer een SDkaart te formatteren, maar de unit kan telkens de kaart niet lezen. Het gaat om een SD kaartje 16GB, HC class10, geformatteerd in FAT32, maar ook ExFat. Beide niet herkend. Wel op een MAC gedaan... dat zou het nog kunnen zijn.
Hoe moet het kaartje geformatteerd worden?

Ik heb al nieuwe kaarten gedownload, deze map: STD2_820_EU1_201718

Bedankt voor eventuele tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:04

Rannasha

Does not compute.

Kijk hier eens:
http://www.my-gti.com/719...0-rcd-510-and-the-rns-510

De RNS 315 is blijkbaar het Noord-Amerikaanse model. In Europa is er de RNS 310. Verder verschil is dat de 310 een SD-kaartje slikt en de 315 alleen ingebouwde opslag heeft.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Rannasha schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:24:
Kijk hier eens:
http://www.my-gti.com/719...0-rcd-510-and-the-rns-510

De RNS 315 is blijkbaar het Noord-Amerikaanse model. In Europa is er de RNS 310. Verder verschil is dat de 310 een SD-kaartje slikt en de 315 alleen ingebouwde opslag heeft.
Verschil is dat de 315 meestal ingebouwde bluetooth heeft en kaarten zowel kan laden vanop sd kaart als interne opslag :-) tov de 310.
De rns315 is gewoon zo europees als het maar kan zijn :D
fweijers schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:10:
Beste forum leden,
ik heb al redelijk wat tijd geprobeerd antwoord te vinden op de volgende vraag: hoe bepaal ik welk type navigatie apparaat ik in mijn auto heb?

West europe 0038
Softwareversie 0263
Hardwareversie H34
Versie 0038

Vervolgvragen: ik probeer een SDkaart te formatteren, maar de unit kan telkens de kaart niet lezen. Het gaat om een SD kaartje 16GB, HC class10, geformatteerd in FAT32, maar ook ExFat. Beide niet herkend. Wel op een MAC gedaan... dat zou het nog kunnen zijn.

Je hebt een Amundsen+ , dat is de skoda variant van een rns315 (identiek zelfde hoor).

Daar kan je niet zomaar kaarten voor downloaden voor update. Daar heb je speciale kaartjes die je slecht 1 keer kan gebruiken,voor nodig van VW zelf. *kuch* *kuch* *knipoog*

Het maakt niet uit hoe je kaartje formateerd. Hij gaat het nooit lezen. Je kan enkel muziek erop zetten.

De updates die op de vw site staan zijn enkel geschik voor de Discover reeks (of de skoda tegenhanger) uit de golf 7 en varianten erop.
Jouw wagen uit 2012 heeft nog oude radio. Dat wordt kopen....ahum :P gratis gaat ook

Btw fat32 werkt gewoon op de radio.

[ Voor 57% gewijzigd door SadisticPanda op 05-07-2017 14:47 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixpo
  • Laatst online: 23:35
vinom schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:29:
En ja, in combinatie met een DSG is het gewoon genieten. Enige nadeel is dat hij in D veel te laag in de toeren blijft hangen waardoor hij blijft brommen, ik rij dus gewoon standaard in S en dat gaat het goed. Voor de rest gaat het allemaal super vloeiend en ben ik blij dat ik voor een automaat ben gegaan.
Software voor de DSG bak kun je helemaal naar wens aan laten passen bij dsgdokter.nl Zelf ook gedaan en het rijdt veel soepeler. Eventueel kun je gelijk je motor laten chiptunen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:41
Vind de kleur wel erg mooi. Welke kleur is dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@Kixpo Hoewel het leuk zou zijn, weet ik dat mijn werkgever daar niet zo weg van is :P
@ph4nt0m Cappuccino Beige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:41
@vinom Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Weet iemand toevallig een goede universele telefoonhouder voor een Skoda Fabia Combi uit 2010?

Liefst een die met een zuignap aan de voorruit geplakt kan worden of anders op een nette manier (zonder lijm of schroeven) aan het dashboard.

We hadden een prima bruikbare houder uit onze 206SW maar de voorruit van de Fabia zit fors verder weg waardoor de korte "arm" te kort is en mijn telefoon te ver weg zit om goed te kunnen gebruiken voor navigatie, etc.

Ben al bij Halfords langs geweest maar de enige houder met slang die lang genoeg was, had een telefoonhouder waar de onderkant voor de USB aansluiting zat. Nu heb ik een vrij lomp telefoonhoesje (Otterbox) dus behoefte aan een universele houder die geschikt is voor grote/dikke telefoons.

Navigatie heb ik liefst midden in de auto zitten, zeg maar in lijn met de climate control en dan daar vlak boven. Links vind ik niet prettig rijden en dan zit je meteen ook met zo'n lang USB snoer.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-06 17:40

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

unezra schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:26:
Weet iemand toevallig een goede universele telefoonhouder voor een Skoda Fabia Combi uit 2010?

Liefst een die met een zuignap aan de voorruit geplakt kan worden of anders op een nette manier (zonder lijm of schroeven) aan het dashboard.

We hadden een prima bruikbare houder uit onze 206SW maar de voorruit van de Fabia zit fors verder weg waardoor de korte "arm" te kort is en mijn telefoon te ver weg zit om goed te kunnen gebruiken voor navigatie, etc.

Ben al bij Halfords langs geweest maar de enige houder met slang die lang genoeg was, had een telefoonhouder waar de onderkant voor de USB aansluiting zat. Nu heb ik een vrij lomp telefoonhoesje (Otterbox) dus behoefte aan een universele houder die geschikt is voor grote/dikke telefoons.

Navigatie heb ik liefst midden in de auto zitten, zeg maar in lijn met de climate control en dan daar vlak boven. Links vind ik niet prettig rijden en dan zit je meteen ook met zo'n lang USB snoer.
Ik heb al 5 auto's (VW Lupo, Opel Astra, Skoda Citigo, VW Up en VW Golf) erg goede ervaringen met Brodit houders. Ik zie alleen voor de Fabia helaas geen mooie houder naast de console (mijn favoriete plek).
De meeste zijn zonder lijm (mijn huidige heeft een klein plakstripje) en erg makkelijk aan te brengen. Ik heb tot nu toe het houder gedeelde (iphone) kunnen meenemen in alle auto's, alleen de 'clip' hoefde ik te vervangen. Echt super spul _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15

Radjesh

hoi

fweijers schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:10:
Beste forum leden,

West europe 0038
Softwareversie 0263
Hardwareversie H34
Versie 0038

Ik heb laatst op Ebay een officiële mapupdate gekocht voor ~/ 50 euro inclusief verzenden.

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Radjesh schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:06:
[...]

Ik heb laatst op Ebay een officiële mapupdate gekocht voor ~/ 50 euro inclusief verzenden.
Geloof mij, die dingen zijn niet de officiele versie. Het is niet omdat er een vw stickertje op zit, dat ze officieel zijn :D

Source: O-)

Zit daarin een (ongebruikte) cdspeler? Anders https://www.amazon.com/Mo...es-Phablets/dp/B00MNXAFQ6

Ik heb er ook eentje onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15

Radjesh

hoi

azz_kikr schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:10:
[...]

Geloof mij, die dingen zijn niet de officiele versie. Het is niet omdat er een vw stickertje op zit, dat ze officieel zijn :D

Source: O-)

[...]

Zit daarin een (ongebruikte) cdspeler? Anders https://www.amazon.com/Mo...es-Phablets/dp/B00MNXAFQ6

Ik heb er ook eentje onderweg.
Ik stuur je wel een PM als ik weer een update nodig heb. Anyway, het leek wel erg officieel, doosje van de SD was ook verzegeld. :P

Niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik gebruik zelf deze in mijn Octavia:
https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.y4kXCL

Werkt ook goed in de Fiat Punto van mijn vrouw. En laten we wel wezen, voor dat geld kun je het proberen.

Gecombineerd met dit:
heb je een mooie mobiele oplossing in je auto oOo

overigens heb ik die tip van iemand hier gehad, maar weet niet meer zeker in welk topic dit was ;) :X

[ Voor 3% gewijzigd door avotar op 10-07-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:28
Radjesh schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:14:
[...]

Ik stuur je wel een PM als ik weer een update nodig heb. Anyway, het leek wel erg officieel, doosje van de SD was ook verzegeld. :P
@azz_kikr heeft gelijk. Die zijn niet origineel. Ik heb ook zo'n kaartje besteld en je ziet duidelijk ook dat het VW stickertje uitgeprint is en er op geplakt. Maar voor de moeite van het zelf illegaal doen (waar best wat haken en ogen aan zitten) is 40-50 euro een prima bedrag. Heb ook de 2017 kaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-06 13:52
Mooie kleur en mooie wielen!

Welke motor heb je gekozen? Ik heb juist het gevoel dat de S stand overbodig is (zie mijn review eerder in dit topic), maar ik heb dan ook de diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@GoeiedagEem Ik heb de 1.0 TSI i.c.m. een DSG automaat. Ik heb even teruggelezen in je post, maar bij mij als hij in de S stand staat blijft hij niet onnodig hoog in de toeren hangen, juist precies goed eerder. In D blijft hij gerust in 1800 toeren hangen en dan heb je last van het gebrom. De auto zit bijvoorbeeld al met 60 in zijn 6 of soms 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
@vinom Tsjah, 60 in de 6 is met een diesel natuurlijk prima, maar ik kan me best voorstellen dat dit met benzine (zeker de 1.0) voor gebrom zorgt. Presteert de auto verder een beetje? Toch best een zware auto voor een 1.0 3 cilinder lijkt me..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@GoeiedagEem Hij doet het echt bovenverwachting goed. Ik had hiervoor een Octavia uit 2012 met een 1.4 TSI vier cilinder, 200nm koppel en 122pk , maar nu met de 1.0 TSI drie cilinder, 200nm koppel en 115pk merk ik er helemaal niks van dat het trager gaat ofzo. Zeker i.c.m. met de DSG automaat is het vloeiend, super stil en kun je prima meekomen met het verkeer. Op papier trekken ze ook even snel op van 0-100 km/h. Totaal geen spijt van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
GoeiedagEem schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:10:
@vinom Tsjah, 60 in de 6 is met een diesel natuurlijk prima, maar ik kan me best voorstellen dat dit met benzine (zeker de 1.0) voor gebrom zorgt. Presteert de auto verder een beetje? Toch best een zware auto voor een 1.0 3 cilinder lijkt me..?
Ik heb een 1.2 TSI handbak, maar 60 in z'n 6 is inderdaad niet lekker, vanaf 65< kun je prima in zijn 6 rijden, daarvoor niet doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:28
Martinusz schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:18:
[...]

Ik heb een 1.2 TSI handbak, maar 60 in z'n 6 is inderdaad niet lekker, vanaf 65< kun je prima in zijn 6 rijden, daarvoor niet doen :P
Haha het gaat net ja, maar dan moet je ook vooral niet aan het gaspedaal komen. Maar heel blij is ie er niet mee dan nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Die 1.2 TSI heb ik ook gehad in mijn Jetta. Was vanaf de 4e versnelling behoorlijk langzaam, maar in de eerste drie versnellingen ging hij prima uit de startblokken. Het nadeel van benzine is dat als je vlot optrekt, je veel herrie hebt, bij diesel blijven de toeren relatief laag, terwijl er aardig gang in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Martinusz schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:18:
[...]

Een handbak is anders dan een DSG. Deze DSG heeft namelijk 7 versnellingen en schakelt daardoor sneller op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Ondertussen heb ik de auto 1,5 week en heb ik 1100 km gereden dus kan ik er wel iets meer over roepen.
Het betreft een 1.0 DSG HB Style Business Quartz Grey met de opties Functiepakket, Sunset, Ruitenwisser en Kinderpakket.
Voordelen:
- De stoelen zitten goed. Hier had ik wel twijfels over daar een aantal collega’s hier klachten over hebben. Alsnog niet gekozen voor het dynamic pakket, omdat ik tot nu toe nog nooit last heb gehad van slecht zittende stoelen.
- Full LED. Wat een rust geeft dit wanneer ik in het donker rij i.v.m. halogeen wat ik tot nu toe was gewend.
- Sfeerverlichting geeft echt wat extra’s. Hier ben ik onverwachts blij mee
- Ruimte is echt enorm. Ik wist al dat hij ruim was maar toch overtreft het mijn verwachting ruimschoots
- Het vermogen van de 1.0 is ruim voldoende. De auto voelt niet enorm snel aan maar traag is hij zeker niet. Ook stoplichtsprintjes zijn makkelijk te doen.
- Kindertafeltjes zijn ook een aanwinst. De kids zijn er enorm blij mee.
- Stopcontact en 2x usb poort in achterkant middenconsole brengt ook blije gezichten bij de kids. Nu kunnen wij tijdens het rijden hun iPad opladen.
Echter is niet alles hosana
Nadelen:
- De auto reageert met een kleine vertraging op stuurbewegingen. Mijn vorige auto reageerde net wat sneller op stuurbewegingen
- Navigatie vind ik minder goed. Je ziet net geen straatnamen (inzoomen) en zodra je bij het adres bent stopt hij met navigeren. Het overkwam mij al dat ik op de bestemming niet kon parkeren en ik dus even moest omrijden. Tevens is hij niet up-to-date. De a1 tussen Amsterdam en Muiden is al maanden terug aangepast, echter herkend hij deze weg nog steeds niet.
- De Canton installatie stelt toch wel enigszins teleur. Het geluid is niet slecht maar kan niet tippen aan de installatie uit mijn vorige auto (Lexus ct200h)
Voor de rest, automatisch inparkeren werkt goed, het is wel meer een gadget dan dat ik het echt ga gebruiken. Met deze auto kan ik minder hard door de bochten dan mijn vorige auto, al is dat ook wel logisch aangezien hij een stuk groter is, maar de grens zal ik vast nog wel een keer gaan opzoeken 😊.
Wel zou ik achteraf gezien de achteruitrijcamera en ACC toch nog aanvinken maar al met al een fijne auto die mijn verwachtingen heeft overtroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
dimocash schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:17:
Nadelen:
- De auto reageert met een kleine vertraging op stuurbewegingen. Mijn vorige auto reageerde net wat sneller op stuurbewegingen
- Navigatie vind ik minder goed. Je ziet net geen straatnamen (inzoomen) en zodra je bij het adres bent stopt hij met navigeren. Het overkwam mij al dat ik op de bestemming niet kon parkeren en ik dus even moest omrijden. Tevens is hij niet up-to-date. De a1 tussen Amsterdam en Muiden is al maanden terug aangepast, echter herkend hij deze weg nog steeds niet.
- De Canton installatie stelt toch wel enigszins teleur. Het geluid is niet slecht maar kan niet tippen aan de installatie uit mijn vorige auto (Lexus ct200h)
Voor de rest, automatisch inparkeren werkt goed, het is wel meer een gadget dan dat ik het echt ga gebruiken. Met deze auto kan ik minder hard door de bochten dan mijn vorige auto, al is dat ook wel logisch aangezien hij een stuk groter is, maar de grens zal ik vast nog wel een keer gaan opzoeken 😊.
Wel zou ik achteraf gezien de achteruitrijcamera en ACC toch nog aanvinken maar al met al een fijne auto die mijn verwachtingen heeft overtroffen.
Het is geen drive by wire, de stuurkolom zit direct op de stuurinrichting... En kaarten is gewoon een drama bij VAG. Check het skodaforum maar eens, daarom gebruik ik bij langere ritten AndroidAuto via SmartLink.

Heb je de Canton ook helemaal ingesteld? Zonder de Canton Surround instelling is het inderdaad erg vlak maar als je die op bijvoorbeeld 7 zet dan gaat de bass speaker ook goed mee doen en wordt het klank beeld een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
jongetje schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:42:
[...]

Het is geen drive by wire, de stuurkolom zit direct op de stuurinrichting... En kaarten is gewoon een drama bij VAG. Check het skodaforum maar eens, daarom gebruik ik bij langere ritten AndroidAuto via SmartLink.

Heb je de Canton ook helemaal ingesteld? Zonder de Canton Surround instelling is het inderdaad erg vlak maar als je die op bijvoorbeeld 7 zet dan gaat de bass speaker ook goed mee doen en wordt het klank beeld een stuk beter.
Aha, ik heb een iphone maar zal dan wel ik wel via applecar proberen te rijden. Kijken of dat beter gaat.
Heb je nog andere tips voor de audio?
Ik zal de surround op 7 zetten, kijken of dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
dimocash schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:19:
[...]

Aha, ik heb een iphone maar zal dan wel ik wel via applecar proberen te rijden. Kijken of dat beter gaat.
Heb je nog andere tips voor de audio?
Ik zal de surround op 7 zetten, kijken of dat beter gaat.
Ik heb vanmorgen nog even gekeken, ik heb de surround op 5 staan en de sub op 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Niet om te bashen maar de sub op 6 is imo veel te dol, dan gaat de muziek gewoon bonken en krijgen bassen teveel de overhand.

Kan het wel eens zijn met de kritiek op de Canton, misschien moet een en ander nog worden ingespeeld.. Net als echte nieuwe speakers (bijv. nieuwe boxen in huis).

Die centerspeaker begrijp ik niet echt, waarom zou je surround willen bij muziek? 99% van de muziek is stereo...

Kaarten zijn idd drama, hier in het Noorden hebben we een nieuwe snelweg sinds vorig jaar, maar de kaart van maart dit jaar (meest recente volgens mij) staat ie nog steeds niet op. De Haak om Leeuwarden nu wel, maar dat heeft ook (te) lang geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
GoeiedagEem schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:09:
Niet om te bashen maar de sub op 6 is imo veel te dol, dan gaat de muziek gewoon bonken en krijgen bassen teveel de overhand.

Kan het wel eens zijn met de kritiek op de Canton, misschien moet een en ander nog worden ingespeeld.. Net als echte nieuwe speakers (bijv. nieuwe boxen in huis).

Die centerspeaker begrijp ik niet echt, waarom zou je surround willen bij muziek? 99% van de muziek is stereo...

Kaarten zijn idd drama, hier in het Noorden hebben we een nieuwe snelweg sinds vorig jaar, maar de kaart van maart dit jaar (meest recente volgens mij) staat ie nog steeds niet op. De Haak om Leeuwarden nu wel, maar dat heeft ook (te) lang geduurd.
Kaart -> er is een nieuwere versie beschikbaar ;) (geen idee of die weg erop staat verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dat hangt van de overige instellingen af. Als ik hem op "bestuurder" zet heb je inderdaad gelijk. Maar bij mij staat het op hele auto oid en dan valt het bij mij mee. Bonk echt niet weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimocash
jongetje schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:05:
[...]

Ik heb vanmorgen nog even gekeken, ik heb de surround op 5 staan en de sub op 6.
Bedankt!
Zojuist heb ik tijdens een korte testrit met een collega het geluid aangepast en het klinkt inderdaad wat voller.
Hier zal ik de komende dagen even mee spelen.

Bij mij staat hij niet op "bestuurder". Hier heb ik dus geen last van.

[ Voor 9% gewijzigd door dimocash op 11-07-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 13:23

WoBBeL

*zwaai*

Wat is het verschil tussen de 1D0 trekhaak en 1D7 trekhaak op de Octavia Combi? Hij wordt deze week besteld volgens mij :o

Ze zijn allebei 13 polig en Google levert mij niks op behalve "trailer hitch" maar dat zegt mij niks :? Zijn dat die twee plaatjes waar de losbreekreminrichting omheen moet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RP04uE6ru4X5DE1hwbGTzFvh/medium.png

Onderstaande eindelijk samengesteld http://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=AVQCB mag best blij zijn dacht ik zo :9

[ Voor 54% gewijzigd door WoBBeL op 11-07-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

1d7 is met trekhaakvoorbereiding. En 1d0 is zonder trekhaakverbereiding. Maar geen idee waarom je met trekhaak en zonder boorbereiding kan nemen.
Ik zou voor de zekerheid 1d7 nemen, dat is 100% zeker met de kabels naar voor al in (als je zonder trekhaak koopt) dus ja.

(Volgens mij is het foutje in configurator)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 13:23

WoBBeL

*zwaai*

Hij staat al meer dan 4 maanden zo in de configurator? Ik bestel wel gewoon de 1D7, altijd safe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
Ik heb net alle radiostation iconen weggegooid in de veronderstelling (want dat staat op alle folders/ websites) dat de nieuwe logo's automatisch worden gedownload.

als je gaat aanmelden op de downloadsite omdat het vanuit de radio niet lukt, kan je een zipje downloaden met de weinig tot de verbeelding overlatende filename: NED_20161020.zip
Oftewel, deze is niet nieuw. Deze mist de nieuwe vormgeving van 3FM en KX radio.

En de instructies zeggen ook nog eens dat ik per zender moet gaan aanklikken welk icoon er bij moet. Dat is wel ff wat anders als
Radio station logos Update your Radio station logos regularly and you will always have the latest logos for your favorite regional and national radio stations as well as new broadcasting stations.
bron: http://updateportal.skoda-auto.com/

Nu kan je je afvragen hoe belangrijk het is.. maar ik werk voor de NPO. Collega's konden smakelijk lachen op mijn nieuwe trots met 2 jaar oude radio iconen... |:( (iconen van voor dat alle radio zenders NPO er voor kregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Haha, ja die logo's moet je inderdaad (iig bij mijn Amundsen) per zender handmatig toevoegen als je een ander logo wilt. Anders is het lang drukken op de zender om de ingebouwde weer op te halen. Jammer dat de meegezonden logo's niet automatisch gebruikt (en opgeslagen) worden bij de zenders. Als je namelijk de alleen zender die je luistert toont op je display dan zie je na een paar seconden wel het meegezonden logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 19:25
Ik kan vanuit de portal niet de Navigatie update downloaden, ik krijg deze error te zien:
BlobNotFoundThe specified blob does not exist. RequestId:7d780475-0001-0038-1be4-fa2acc000000 Time:2017-07-12T07:57:04.8607238Z

Hebben meer mensen daar last van?
Ik gebruik Safari & FireFox op mijn Mac.

PS, downloaden van radio station logo's gaat wel...

[ Voor 8% gewijzigd door Dr Pro op 12-07-2017 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
Dr Pro schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:58:

PS, downloaden van radio station logo's gaat wel...
Maar welk logo heb je dan voor bijvoorbeeld 3FM? Die met de groene tekst of met al die verschillende kleurtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 19:25
Hennie-M schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:08:
[...]

Maar welk logo heb je dan voor bijvoorbeeld 3FM? Die met de groene tekst of met al die verschillende kleurtjes?
Heb ze er nog niet op gezet, maar aan het plaatje te zien heb ik een blauw 3FM logo op een rode achtergrond.
Het zijn gewoon PNG plaatjes, dus je kunt toch zelf met SnippingTool/GreenShot/.../ een logootje capturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
Dr Pro schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:54:
[...]

Heb ze er nog niet op gezet, maar aan het plaatje te zien heb ik een blauw 3FM logo op een rode achtergrond.
Het zijn gewoon PNG plaatjes, dus je kunt toch zelf met SnippingTool/GreenShot/.../ een logootje capturen?
Ja, natuurlijk kan ik dat zelf doen. Maar er staat op al die folders dat het volledig automatisch en volledig bij zou zijn. Dat is niet met het handje screenshots maken en logo's van websites jatten als je er zelf achter komt dat het verouderd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Een kaart van maart bestaat volgens mij niet, de voorlaatste is van november vorig jaar.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
In juni is de laatste update geweest, de bestanden in die update blijken van december te zijn. Maar volgens mij is dat al vaker besproken dat het gewoon 1,5 to t3 jaar achter loopt, enige wat je kunt doen is klagen bij Skoda (ben alleen bang dat er niets veranderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:34:
In juni is de laatste update geweest, de bestanden in die update blijken van december te zijn. Maar volgens mij is dat al vaker besproken dat het gewoon 1,5 to t3 jaar achter loopt, enige wat je kunt doen is klagen bij Skoda (ben alleen bang dat er niets veranderd).
Dat heeft geen enkele zin inderdaad, dan krijg je een standaard-reply op je mail omdat zoveel mensen dat al doen.

Eind december 2015 is het nieuwe stukje A4 geopend, deze staat nu pas in de update die Skoda nu verspreidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Aan de andere kant, in mijn vorige auto kreeg ik het niet en mocht ik er gewoon voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Inderdaad, dat mag ook wel gezegd worden. En anders zal er voor veel mensen nog een Android Auto of Apple Car play oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 11:18
vinom schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:30:
Inderdaad, dat mag ook wel gezegd worden. En anders zal er voor veel mensen nog een Android Auto of Apple Car play oplossing zijn.
Deels OT: maar weet iemand wanneer Android Auto officieel gereleased wordt in Nederland?
Het moet nu nog steeds door een unofficial installer voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Arachnan het is gewoon de officiële APK hoor, niets unofficial aan. Werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 11:18
J0YR1D3R schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:41:
@Arachnan het is gewoon de officiële APK hoor, niets unofficial aan. Werkt ook prima.
Nouja het is niet officieel als in, het is nog niet in de playstore te downloaden in Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
avotar schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:21:
Aan de andere kant, in mijn vorige auto kreeg ik het niet en mocht ik er gewoon voor betalen.
Dus omdat jij er bij je vorige auto voor moest betalen, is het legaal updaten voor anderen niet interessant? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Ik heb een vraag. Is het mogelijk op de octavia 2017 columbus om in het hoofdmenu de volgorde aan te passen van de iconen?
Op het tweede scherm staan bij mij verkeer en setup. Die heb ik liever op het eerste scherm ten koste van wagen en media command.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
dimocash schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:09:
Ik heb een vraag. Is het mogelijk op de octavia 2017 columbus om in het hoofdmenu de volgorde aan te passen van de iconen?
Op het tweede scherm staan bij mij verkeer en setup. Die heb ik liever op het eerste scherm ten koste van wagen en media command.
Apart, die heb ik bij mijn Columbus in mn 2017 Octavia in het eerste scherm staan ... In ieder geval Verkeer, Setup ben ik nu even niet meer zeker van.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

pven schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:15:
[...]

Dus omdat jij er bij je vorige auto voor moest betalen, is het legaal updaten voor anderen niet interessant? 8)7
:O

Nee, aangezien ze het nu gratis aanbieden, is het logisch dat iets volledig up to date houden niet de top prioriteit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
avotar schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 05:47:
[...]

:O

Nee, aangezien ze het nu gratis aanbieden, is het logisch dat iets volledig up to date houden niet de top prioriteit is.
Ik snap je logica niet. Bij TomTom krijg je ook gratis (zit natuurlijk in de prijs verwerkt, net als bij Skoda) updates en die zijn gewoon erg actueel elke keer. Skoda heeft blijkbaar gewoon slechte afspraken gemaakt met hun kaart aanbieder (of krijgt het niet inde vingers).
Pagina: 1 ... 10 ... 75 Laatste