Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:37
Hennie-M schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:15:
[...]

Helaas geen besturing van de airco of verwarming op afstand :'(
Je ramen kunnen wel van afstand open :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Younes schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:37:
[...]

Hey, die zit in Amersfoort :D

Hij is er zelf heel erg over te spreken als je zo de tekst leest. Van de Canton speakers ben ik zelf niet heel erg te spreken. Subwoofer kan je nauwelijks een subwoofer noemen.

[afbeelding]
Oh, das niet heel groot inderdaad :D
Pieler schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:33:
[...]

Bij bestellen van de auto (Octavia) ben ik vergeten om de Canton set aan te vinken. Het standaard geluid is zeer slecht waardoor ik aan de voorzijde de Gladen RS-X165 speakers heb laten plaatsen door Pijl Audio.

Het geluid is wat mij betreft nog steeds aan de hoge kant maar dat ligt meer aan de audio unit dan de speakers. Deze set heb ik ook nog kunnen beluisteren met een versterker ertussen en dat was een wereld van verschil (pijlaudio heeft mijn auto als testmodel gebruikt voor deze speaker)

https://www.facebook.com/.../1301840313182108/?type=3
Ah top! Thanks voor je reactie. Mag ik vragen hoeveel het je heeft gekost en heb je ook daadwerkelijk meer bass? De hoge tonen vind ik persoonlijk wel redelijk, maar mis net even dat extra zetje.
Hennie-M schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:15:
[...]

Helaas geen besturing van de airco of verwarming op afstand :'(
En die parkeerhulp met remsysteem lijkt mij toch ook wel mogelijk met een software update?
Nou, dat automatische remmen lijkt me helemaal niet welkom zolang mijn Octavia nog begint te piepen zodra er een Renault in de buurt is :P

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:25
jongetje schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:55:
[...]

Dat kun je niet zijn vergeten (als je tenminste de Facelift hebt). Sinds de facelift zit Canton alleen op de Style uitvoering en is niet meer als audiopakket te bestellen op de Ambition.
Mijne is in juni 2016 besteld als Joy edition. Dit is nog voor de facelift met de (in mijn ogen) afschuwelijke lichtunits voor. Toen stond het Canton systeem nog netjes op de optielijst.

Wat mij wel opviel is de bas die de standaard speakers weten de produceren. Het is geen mooie bas (doffe dreun) maar de klankkast is vrij groot. Het was na inbouw van de Gladen set ook niet nodig om richting een subwoofer te kijken.
Kecin schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:42:
[...]

Ah top! Thanks voor je reactie. Mag ik vragen hoeveel het je heeft gekost en heb je ook daadwerkelijk meer bass? De hoge tonen vind ik persoonlijk wel redelijk, maar mis net even dat extra zetje.
Totaal was het 300 euro. 240 voor de speakers + 60 voor montage en onderdelen. Dit is alleen de voorzijde van de auto. Achter zitten de standaard speakers nog.

Het infotainment systeem is de Columbus en de geluidsverdeling is 80% voor, 20% achter (zeg maar 2 tikjes minder dan alles op de voor speakers). In de "equalizer" staan de hoge tonen 3 tikjes terug, midden 1 en de bas bijna op minimaal. Het geluid heeft niet meer bas, maar een vollere bas gekregen wat ik zeer kan waarderen.

Mocht je een impressie willen ben ik vrijdag thuis aan het werk. Geef maar een PM als je even wil spelen met de instellingen en luisteren.

[ Voor 39% gewijzigd door Pieler op 24-05-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Pieler schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:56:
[...]

Totaal was het 300 euro. 240 voor de speakers + 60 voor montage en onderdelen. Dit is alleen de voorzijde van de auto. Achter zitten de standaard speakers nog.

Het infotainment systeem is de Columbus en de geluidsverdeling is 80% voor, 20% achter (zeg maar 2 tikjes minder dan alles op de voor speakers). In de "equalizer" staan de hoge tonen 3 tikjes terug, midden 1 en de bas bijna op minimaal. Het geluid heeft niet meer bas, maar een vollere bas gekregen wat ik zeer kan waarderen.

Mocht je een impressie willen ben ik vrijdag thuis aan het werk. Geef maar een PM als je even wil spelen met de instellingen en luisteren.
Thanks voor je reactie! Ik heb inmiddels bij Concept4Cars de afspraak al staan. Ook zo rond dezelfde bedragen. A.s. vrijdag gaat hem niet worden ivm werk, maar kan me voorstellen dat het een stuk beter klinkt dan de stock speakers. Alhoewel die al wel stukken beter zijn dan degene die ik in mijn BMW had. De Lexus stock speakers zijn tot nu toe nog de beste die ik gehad heb :P.

Hoop dus ook dat ik met enkel een subwoofer genoeg heb. Collega's van me zweren erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:23
Ik heb eindelijk een definitieve productieweek binnen. En jawel, volgende week gaat hij gebouwd worden!
18 april besteld, week 22 bouwen en aflevering week 25. Helemaal blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

vinom schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:08:
Ik heb eindelijk een definitieve productieweek binnen. En jawel, volgende week gaat hij gebouwd worden!
18 april besteld, week 22 bouwen en aflevering week 25. Helemaal blij :D
Dat is eigenlijk lekker vlot.

Ik had afgelopen vrijdag een vraag van de dealer of ik wilde bevestigen dat ze de correcte configuratie hebben en maar gelijk gevraagd of ze me een ETA kunnen geven.

We wachten af.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Ik zit eindelijk bij de subwoofert inbouwer! Ben benieuwd hoe het resultaat zodadelijk is! :)

-edit-
En hij zit erin! Heerlijk! Had ik gelijk moeten doen, voor 335 euro kan je niet zonder zitten! :o :*)

[ Voor 38% gewijzigd door Kecin op 01-06-2017 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Kecin schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:19:
Ik zit eindelijk bij de subwoofert inbouwer! Ben benieuwd hoe het resultaat zodadelijk is! :)

-edit-
En hij zit erin! Heerlijk! Had ik gelijk moeten doen, voor 335 euro kan je niet zonder zitten! :o :*)
Is dat ook prettig voor mensen die niet met hun raampje open, zonnebril en petje achterstevoren over de Boulevard van Vlissingen rijden?
Wat voegt het toe?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
avotar schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 06:06:
[...]

Is dat ook prettig voor mensen die niet met hun raampje open, zonnebril en petje achterstevoren over de Boulevard van Vlissingen rijden?
Wat voegt het toe?
Haha, ja. Het is vooral een warmer geluid ook bij lagere volumes. Je hoeft dus niet keihard pompend over de boulevard met je gouden ketting om je nek :D (maar kan wel mocht je daar zin in hebben).

Je bereikt een wat steverige bass, met rockmuziek en zelf klassiek heb je een warmere sfeer in je auto qua geluid. Zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-06 23:19

Locke_

Iron within, Iron Without!

\o/ net bericht gekregen dat mijn nieuwe Octavia combi (1.0TSI, DSG7, style business) besteld is, schrok alleen wel van de verwachtte levertijd, week 36 pas....

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Duurt lang hoor dat wachten, zeker als je er zo naar uit kijkt! :9
Ik moet nog een maandje! Had je verder nog iets aan opties erbij besteld? Style Business is natuurlijk al erg compleet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

vinom schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:52:
Duurt lang hoor dat wachten, zeker als je er zo naar uit kijkt! :9
Ik moet nog een maandje! Had je verder nog iets aan opties erbij besteld? Style Business is natuurlijk al erg compleet.
haha zeker waar, ik heb nu tijdelijk nog een octavia sedan uit 2014, ook geen straf, maar hoop toch wel dat het nieuwe bakkie snel komt :D

Style Bus. is inderdaad al heel erg compleet, maar one leasemaatschappij geeft er graag nog wat extra's bij ;-)
De nieuwe komt met het tech pakket, function pakket, DAB+ en adaptive cruisecontrol.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hier istie dan, voor degenen die hem nog niet op het Skodaforum hadden gezien :)

De letters op de kont zijn er al af, Sonniboys achter de raampjes en de lelijke scheefgeplakte Skoda Connected stickers van de voorportieren eraf gehaald.

Maar wat is dat Columbus systeem een fingerprintmagnet zeg ... damn. Heb al standaard een microfiber doekje in de auto liggen :)

[ Voor 59% gewijzigd door redfoxert op 21-07-2021 11:34 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05

Kiswum

Gadget reviewer

Antera (van het Skodaforum) kan hem eventueel wel verlagen voor een betere comfort ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Kiswum op 03-06-2017 19:43 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Kiswum schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:40:
Antera kan hem eventueel wel verlagen voor een betere comfort ;)
I know maar leasebak en die extra investering heb ik er niet voor over. Ik vind het ook niet nodig om eerlijk te zijn. Ik kom van een O2FL en die had 16" velgen. Die zwalkte af en toe een beetje. Deze is wat stijver en dat bevalt me zo prima eigenlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

redfoxert schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:26:
Hier istie dan, voor degenen die hem nog niet op het Skodaforum hadden gezien :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die blauwe kleur staat hem toch echt het best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Nieuwe Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline rijder meld zich en meteen met een paar vragen. :)

(Ok, hij is 2e hands en moet nog worden geleverd. De inkt op het koopcontract is net droog. Vandaag gekocht. Word tussen 1 en 2 weken geleverd.)

Qua verzekering zag ik vandaag dat Skoda zelf een Financial Services heeft met een niet eens zo heel beroerde premie. Hebben mensen daar ervaring mee? We zitten nu bij Ditzo en willen een beetje gaan shoppen naar iets dat net zo goed maar wel voordeliger is. (We willen voor all-risk gaan met een eigen risico van maximaal 250 EUR en geen rechtsbijstand want al in onze reguliere rechtsbijstand, wel hoge uitkeringen voor schade inzittenden.) Skoda kan een optie zijn, verder weten we het eigenlijk niet.

Er zit ook een jaar Skoda Mobiliteit (wegenwacht) bij, er is ons verteld dat dat gratis is en blijft zolang je de auto bij een Skoda dealer laat onderhouden. Nu zitten wij al jaren bij een niet-merkgarage hier praktisch op de hoek, de dichtstbijzijnde VW/Skoda dealer zit op 5Km afstand. We twijfelen wat over of we nu voor onze vertrouwde en dichtbije garage moeten gaan of moeten overstappen naar een ons verder onbekende garage. (Weet ook niet of zo'n merkgarage niet veel duurder is en het netto voordeel van de wegenwacht kunnen opzeggen en alle andere ANWB voordelen mis lopen wel op weegt tegen een gratis wegenwacht service van de fabrikant.)

Ik zag ook dat er een aanbieding is de Amundsen navigatie te updaten voor 99 EUR (dealer had er al op gewezen dat dat 1x per jaar gedaan word), maar word daarmee ook meteen de software geüpdate of is het alleen het kaartmateriaal en wat is een zinvolle interval om te updaten? (Oud model Amundsen, auto is uit 2010.) We rijden al jaren op Sygic en Waze, bevalt erg goed. Met ingebouwde navigatie willen we dat iig eens goed uit gaan proberen. Het is in mijn beleving wat minder uitgebreid dan Sygic en stuurt niet om files heen, maar als het er toch in zit is het zonde om het niet te gebruiken en een beetje up2date te houden. (En anders plakken we gewoon de zuignap weer tegen het raam.)

Zullen vast tzt nog wat meer vragen volgen en ik ga rustig het topic even uitpluizen op zoek naar zinvolle tips en handigheidjes.

[ Voor 0% gewijzigd door unezra op 03-06-2017 22:35 . Reden: Modeljaar ivm Amundsen navi toegevoegd ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Locke_ schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:57:
[...]

Die blauwe kleur staat hem toch echt het best :)
Absoluut! Van alle kleuren is de blauwe echt ontzettend sportief. Ik had hiervoor een Platin Gray O2 Facelift en daarvoor een Black Pearl O2 maar die zijn me een partij saai tov deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:06
unezra schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:22:
Nieuwe Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline rijder meld zich en meteen met een paar vragen. :)

(Ok, hij is 2e hands en moet nog worden geleverd. De inkt op het koopcontract is net droog. Vandaag gekocht. Word tussen 1 en 2 weken geleverd.)

Qua verzekering zag ik vandaag dat Skoda zelf een Financial Services heeft met een niet eens zo heel beroerde premie. Hebben mensen daar ervaring mee? We zitten nu bij Ditzo en willen een beetje gaan shoppen naar iets dat net zo goed maar wel voordeliger is. (We willen voor all-risk gaan met een eigen risico van maximaal 250 EUR en geen rechtsbijstand want al in onze reguliere rechtsbijstand, wel hoge uitkeringen voor schade inzittenden.) Skoda kan een optie zijn, verder weten we het eigenlijk niet.

Er zit ook een jaar Skoda Mobiliteit (wegenwacht) bij, er is ons verteld dat dat gratis is en blijft zolang je de auto bij een Skoda dealer laat onderhouden. Nu zitten wij al jaren bij een niet-merkgarage hier praktisch op de hoek, de dichtstbijzijnde VW/Skoda dealer zit op 5Km afstand. We twijfelen wat over of we nu voor onze vertrouwde en dichtbije garage moeten gaan of moeten overstappen naar een ons verder onbekende garage. (Weet ook niet of zo'n merkgarage niet veel duurder is en het netto voordeel van de wegenwacht kunnen opzeggen en alle andere ANWB voordelen mis lopen wel op weegt tegen een gratis wegenwacht service van de fabrikant.)

Ik zag ook dat er een aanbieding is de Amundsen navigatie te updaten voor 99 EUR (dealer had er al op gewezen dat dat 1x per jaar gedaan word), maar word daarmee ook meteen de software geüpdate of is het alleen het kaartmateriaal en wat is een zinvolle interval om te updaten? (Oud model Amundsen, auto is uit 2010.) We rijden al jaren op Sygic en Waze, bevalt erg goed. Met ingebouwde navigatie willen we dat iig eens goed uit gaan proberen. Het is in mijn beleving wat minder uitgebreid dan Sygic en stuurt niet om files heen, maar als het er toch in zit is het zonde om het niet te gebruiken en een beetje up2date te houden. (En anders plakken we gewoon de zuignap weer tegen het raam.)

Zullen vast tzt nog wat meer vragen volgen en ik ga rustig het topic even uitpluizen op zoek naar zinvolle tips en handigheidjes.
Gefeliciteerd!

Navigatie zou ik geen updates voor kopen, mijn moeder heeft een 2011 Yeti met amundsen en dat is niet echt een denderend systeem, soms vreemde routekeuze, reageert extreem heftig op files

Ik zou lekker je smartphone gebruiken en de ingebouwde alleen voor oriëntatie of als leidraad

Auto gaat hier naar een lokale Seat dealer, Skoda dealer is een stuk verder weg. Fijne kleine garage en qua normale werkzaamheden waarschijnlijk niet zoveel goedkoper maar qua kleine klusjes vaak wel. Ik zou gaan voor de garage waar je je prettigst bij voelt. Tevredenheid en klantvriendelijkheid is de hoofdreden dat de auto daar naar toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:46
unezra schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:22:

Navi update is puur kaarten maar wellicht dat je dealsr kunt vragen om ook de software te updaten, als dat al niet gedaan is. 10 sec setup ingedrukt houden en je ziet welke versie je hebt. Zo kun je ook zien of het een rns310 of rns315 is. Via ebay heb ik een 2017 navi sd kaart gevonden voor 4 tientjes, dat scheelt nogal ipv 99 euro. Software update kun je ook zelf doen, kwestie van update op een usb stick zetten maar je moet het wel via een MDI usb kabel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:00
Scrtz schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:02:
[...]
Via ebay heb ik een 2017 navi sd kaart gevonden voor 4 tientjes, dat scheelt nogal ipv 99 euro.
Als je het dan toch illegaal wilt doen dan kun je het ook gratis doen via iemand op het skodaforum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Dank je. :)

Het heeft 2 weken speuren, hard nadenken, een Tweakers topic, 2 proefritten en een paar dealers gekost maar dan heb je ook wat. (Ok, we hebben het vrij vlot gedaan. Hoewel ik heel blij ben met deze auto, hadden we allebei geen zin om maanden te zoeken en -tig proefritten te maken ook al hadden we tot november de tijd want APK huidige auto.)
Navigatie zou ik geen updates voor kopen, mijn moeder heeft een 2011 Yeti met amundsen en dat is niet echt een denderend systeem, soms vreemde routekeuze, reageert extreem heftig op files

Ik zou lekker je smartphone gebruiken en de ingebouwde alleen voor oriëntatie of als leidraad
Ok. Ik zag zojuist wel dat 'ie zelfstandig om files heen kan sturen, dat had ik van een navigatie uit 2010 niet verwacht. (Handleiding beetje aan het doorpluizen. Lang leve internet en fabrikanten die de manuals gewoon online zetten.)

We kijken het waarschijnlijk even aan. Ik heb wel gevraagd wanneer 'ie voor het laatst geüpdate is, als het 2-3 jaar is kijken we eerst hoe het ons bevalt. Kan altijd nog voor 100 EUR die software (laten) updaten.

Ik rij zelf liefst op Sygic (met TomTom HD traffic), maar zo'n ingebouwde navigatie is wel chique. :)
Auto gaat hier naar een lokale Seat dealer, Skoda dealer is een stuk verder weg. Fijne kleine garage en qua normale werkzaamheden waarschijnlijk niet zoveel goedkoper maar qua kleine klusjes vaak wel. Ik zou gaan voor de garage waar je je prettigst bij voelt. Tevredenheid en klantvriendelijkheid is de hoofdreden dat de auto daar naar toe gaat.
We zijn er tevreden over onze niet-merkgarage (al hebben wel 1x een ontzettend grove fout gemaakt, auto te snel na onderhoud willen afleveren en letterlijk het slot van de kofferklep vergeten terug te zetten), maar zitten wel met die gratis wegenwacht service van Skoda en restwaarde. Als het financieel over de hele levensduur interessanter is naar de Skoda dealer te gaan willen we die overstap wagen. Yet, die garage kennen we niet en als het financieel niets uit maakt is het niet interessant want 5Km verderop terwijl die andere op 600 meter afstand zit. Ofwel, loopafstand (en bijna en-route naar kantoor) vs "aan de andere kant van Zeist".

We hebben eigenlijk nog nooit auto's bij een merkgarage in onderhoud gehad, gevoelsmatig denken we "da's duurder" maar vandaar dat ik hier zoek naar wat hands-on ervaringen.
Scrtz schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:02:
[...]
Navi update is puur kaarten maar wellicht dat je dealsr kunt vragen om ook de software te updaten, als dat al niet gedaan is. 10 sec setup ingedrukt houden en je ziet welke versie je hebt. Zo kun je ook zien of het een rns310 of rns315 is. Via ebay heb ik een 2017 navi sd kaart gevonden voor 4 tientjes, dat scheelt nogal ipv 99 euro. Software update kun je ook zelf doen, kwestie van update op een usb stick zetten maar je moet het wel via een MDI usb kabel doen.
Ok. Ik moet nog even zoeken naar de USB ingang van dat ding. Geen idee waar 'ie zit. Handleiding zegt "onder het dashboard kastje" maar op de eoa manier is me niet opgevallen dat daar iets zit en ik zie het ook 123 niet op de foto's terug. Word even speuren dus met handleiding in de hand en auto voor de deur.

Hoe legaal is het om het op die manier te doen? Sure, garantie zit er niet meer op die auto maar als het mis gaat is het ook fijn ergens op terug te kunnen vallen en dan is een paar tientjes meer betalen en het laten doen (met de garantie dat je navi daarna nog werkt) me ook wat waard.

Dit zou trouwens de handleiding moeten zijn (twijfelde even over het modeljaar maar het interieur van een jaar eerder wijkt *zo* veel af dat dit wel de juiste is): https://ws.skoda-auto.com...05_Fabia_OwnersManual.pdf

Distributieriem

Nog een vraag die me te binnen schiet, het instructieboekje praat voor zover ik kon zien over het vervangen van de distributieriem (getande riem) bij 210.000Km en ik kan nergens iets vinden over of daar ook nog een aantal jaren aan vast zit en wat verstandig is qua kilometrage.

Is het echt sec. 210.000Km of zit er stiekem toch nog een leeftijd aan vast? En, wat is verstandig, vervangen bij 190/200 of juist nog veel eerder?

[ Voor 5% gewijzigd door unezra op 04-06-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
jongetje schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:51:
[...]

Als je het dan toch illegaal wilt doen dan kun je het ook gratis doen via iemand op het skodaforum...
Ik dacht dat bij de Amundsen het maar tot versie 4 op onofficiële wijze kon? Met behulp van een stapel Cd's en een verse SD kaart ben ik zo van v2 naar v4 gegaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
jongetje schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:51:
[...]

Ja klopt maar voor de rns310 moet je al een of ander specifiek kaartje hebben en de hele rondslomp, rns315 is wat makkelijker. Ligt er dus net aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Locke_ schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:48:
\o/ net bericht gekregen dat mijn nieuwe Octavia combi (1.0TSI, DSG7, style business) besteld is, schrok alleen wel van de verwachtte levertijd, week 36 pas....
De mijne zelfs week 39 pas (1.6TDI DSG7 Ambition Business). Het kinderpakket betekende +1 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

nooberke schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:54:
[...]

Ik dacht dat bij de Amundsen het maar tot versie 4 op onofficiële wijze kon? Met behulp van een stapel Cd's en een verse SD kaart ben ik zo van v2 naar v4 gegaan :o
Nope, v9 gaat perfect ook (op rns315) ;)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

avotar schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 06:36:
[...]

De mijne zelfs week 39 pas (1.6TDI DSG7 Ambition Business). Het kinderpakket betekende +1 week.
Ben toch wel benieuwd waarom ze er zo lang voor nodig hebben. Ik snap dat de auto populair is, maar vind dat ze er toch wel lang over doen om de auto te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:50
Locke_ schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:34:
[...]

Ben toch wel benieuwd waarom ze er zo lang voor nodig hebben. Ik snap dat de auto populair, maar vind dat ze er toch wel lang over doen om de auto te bouwen.
Dat moet ik ook even in de gaten houden dan. De Skoda dealer hier vertelde me dat het ongeveer 2 maanden was en onafhankelijk van gekozen motor.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Korvaag schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:44:
[...]

Dat moet ik ook even in de gaten houden dan. De Skoda dealer hier vertelde me dat het ongeveer 2 maanden was en onafhankelijk van gekozen motor.
De leasemaatschappij heeft half augustus geroepen, de dealer belde zaterdag om te zeggen dat het eerder half tot eind september wordt.

Krijg dan het gevoel dat ze elk onderdeel nog door de 3D printer moeten laten maken :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Mwah, het is natuurlijk wel lang, maar met 2 maanden kan ik nog prima leven. Hij heeft natuurlijk net een facelift gehad en hij is enorm populair. Dan vind ik 2 maanden nog best netjes. Voor mij nog drie weken te gaan, dan is ie er! 2,5 maand verder zijn we dan van bestelling tot aflevering.

@Locke_ Wat had jij precies in de bestelling staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

vinom schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:00:
Mwah, het is natuurlijk wel lang, maar met 2 maanden kan ik nog prima leven. Hij heeft natuurlijk net een facelift gehad en hij is enorm populair. Dan vind ik 2 maanden nog best netjes. Voor mij nog drie weken te gaan, dan is ie er! 2,5 maand verder zijn we dan van bestelling tot aflevering.

@Locke_ Wat had jij precies in de bestelling staan?
Octavia Combi 1.0TSI, DSG7 - Style Business
- Tech pakket
- Function pakket
- Race blue metallic
- Adaptive cruisecontrol
- DAB+

2 maanden vind ik ook nog wel aardig normaal, 3 tot 4 maanden wordt wel een ander verhaal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Locke_ schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:09:
[...]

Octavia Combi 1.0TSI, DSG7 - Style Business
- Tech pakket
- Function pakket
- Race blue metallic
- Adaptive cruisecontrol
- DAB+

2 maanden vind ik ook nog wel aardig normaal, 3 tot 4 maanden wordt wel een ander verhaal...
Dat is ongeveer de uitvoering die ik ook wil bestellen :) Mental note voor mij dus: over maximaal een maand de papieren regelen zodat de baas etc. kan tekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Is er ook niet gewoon een productiestop van 2 tot 4 weken ergens in Juli of Augustus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
azz_kikr schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:31:
[...]

Nope, v9 gaat perfect ook (op rns315) ;)
Het betreft bij ons een RNS310 (geen ingebouwde opslag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
nooberke schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:22:
[...]

Het betreft bij ons een RNS310 (geen ingebouwde opslag)
Voor de RNS310 is het wat gecompliceerder dan bij de RNS315.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Locke_ schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:34:
[...]

... maar vind dat ze er toch wel lang over doen om de auto te bouwen.
Het bouwen/assembleren op zich, gaat best wel snel.
Maar vóór dat ze er aan beginnen...dat duurt zo lang... ;)

Alles is JIT. Als er maar één onderdeeltje net niet leverbaar is, c.q. er geen productieslot is aan de lopende band, dan moet je waaaaachten. :|

Ooit, jaren geleden, 7 maanden moeten wachten op een populair VAG model. Maar bij Skoda heb ik ook wel eens meegemaakt dat, na bestelling bij de dealer, binnen 6 weken de auto was afgeleverd.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

ehtweak schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:45:
[...]

Het bouwen/assembleren op zich, gaat best wel snel.
Maar vóór dat ze er aan beginnen...dat duurt zo lang... ;)

Alles is JIT. Als er maar één onderdeeltje net niet leverbaar is, c.q. er geen productieslot is aan de lopende band, dan moet je waaaaachten. :|

Ooit, jaren geleden, 7 maanden moeten wachten op een populair VAG model. Maar bij Skoda heb ik ook wel eens meegemaakt dat, na bestelling bij de dealer, binnen 6 weken de auto was afgeleverd.
Oke, ik heb nog niet heel veel ervaring met nieuwe VAG auto's. De vorige was een passat uit 2015 en die was in 1,5 maand geassembleerd en afgeleverd. Daarvoor wat fransozen enz gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Scrtz schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:38:
[...]

Voor de RNS310 is het wat gecompliceerder dan bij de RNS315.
Identiek zelfde. Buiten dat het kaartje bij een rns310 moet blijven zitten en bij een rns315 kan je het verwijderen achteraf :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
azz_kikr schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:05:
[...]

Identiek zelfde. Buiten dat het kaartje bij een rns310 moet blijven zitten en bij een rns315 kan je het verwijderen achteraf :*)
Oh d8 dat dat anders was, procedure voor die zooi op SD zetten en de vereisten waren wel anders dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Scrtz schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:22:
[...]

Oh d8 dat dat anders was, procedure voor die zooi op SD zetten en de vereisten waren wel anders dacht ik
Nope, identiek zelfde. Enige verschillen zijn de maps zelf en de sleutel waarmee je de kaart lockt. Voor de rest 100% gelijk ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:32
Sinds bijna 2 maanden ben ik trots eigenaar van een Skoda Citygo uit 2013.
De vorige eigenaar had de brandblusser met velcro/klittenband aan de mat van de passagierszetel bevestigd, en de kousen van mijn vriendin zaten daar regelmatig in vast.
Nu vraag is mezelf af: is de houder niet ergens in de fabriek voorzien?
Zo nee, wat is dan de beste oplossing: 2 schroeven door de vloerplaat draaien of ..?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Malantur schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:12:
Sinds bijna 2 maanden ben ik trots eigenaar van een Skoda Citygo uit 2013.
De vorige eigenaar had de brandblusser met velcro/klittenband aan de mat van de passagierszetel bevestigd, en de kousen van mijn vriendin zaten daar regelmatig in vast.
Nu vraag is mezelf af: is de houder niet ergens in de fabriek voorzien?
Zo nee, wat is dan de beste oplossing: 2 schroeven door de vloerplaat draaien of ..?
In ieder geval verankeren aan een metalen deel ja, tenzij je wil dat er bij een ongeval een projectiel van een paar kilo met 80 km/uur door je auto vliegt.

Kleine edit: en daarom wil je ook altijd je hoedenplank/rolhoes dicht hebben en geen spullen los op de achterbank of hoedenplank.

[ Voor 8% gewijzigd door Korvaag op 07-06-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
pven schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:25:
[...]

Mei is inmiddels juni geworden |:(
Eens kijken of deze maand eindelijk de navigatie-update van november komt ... 8)7

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 22:18
Waarom kom ik dit onderwerp nu pas tegen? Superb rijder meldt zich. Inmiddels bezig aan m'n tweede Superb. De eerste was een Superb 1.6 TDI 77kW Greenline Comfort Business Line uit 2011, de huidige is een 1.6tdi greentech businessline active uit 2016. Geen stations, maar sedans.

Beide fijne auto's waarbij ik de eerste net iets beter vond rijden dan de huidige. De eerste had een sportonderstel (had te maken met bijtelling) en was dus wat strakker geveerd.

Ik hou m'n auto's altijd redelijk standaard. Het enige wat er altijd aan zit is een trekhaak. (gebruik 'm zelden, maar soms is het toch verdraaide handig).

[ Voor 15% gewijzigd door Poltergeist op 07-06-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pven schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:28:
[...]

Eens kijken of deze maand eindelijk de navigatie-update van november komt ... 8)7
De 161 update is met wat omwegen al te vinden. Heb hem inmiddels op mijn Octavia staan, de verlengde A4 is gelukkig toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:19
Kan dat updaten nog steeds zelf?
Ik las laatst ergens dat dat wellicht niet meer zou kunnen in de toekomst? :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:30:
[...]

De 161 update is met wat omwegen al te vinden. Heb hem inmiddels op mijn Octavia staan, de verlengde A4 is gelukkig toegevoegd.
Die verlengde A4 is de enige reden dat ik een update wil. :Y)

Maar je methode klinkt niet geheel legaal?
Martinusz schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:35:
Kan dat updaten nog steeds zelf?
Ik las laatst ergens dat dat wellicht niet meer zou kunnen in de toekomst? :?
Jazeker. Ik kan nu de P157-update downloaden, en via een SD-kaart upgraden. Ik verwacht niet dat ze dat gaan veranderen.

[ Voor 34% gewijzigd door pven op 07-06-2017 10:37 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij is het prima legaal. Op briskoda kun je een directe link vinden naar de download op navigation.com. Denk dat ze hem al op de servers hebben staan, maar nog niet mogen publiceren oid.

https://www.briskoda.net/...ks-for-ece-20172018-maps/

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 07-06-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
pven schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:36:
[...]

Die verlengde A4 is de enige reden dat ik een update wil. :Y)

Maar je methode klinkt niet geheel legaal?

[...]

Jazeker. Ik kan nu de P157-update downloaden, en via een SD-kaart upgraden. Ik verwacht niet dat ze dat gaan veranderen.
Ben nu de ECE 1 2017 aan het downloaden, had 2016 er nog opzitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Martinusz schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:53:
[...]

Ben nu de ECE 1 2017 aan het downloaden, had 2016 er nog opzitten :)
Dan ben je iig een jaar recenter. Deze maand moet officieel de ECE 2017/2018 uitkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:52
Ik heb een review gemaakt van mijn auto, deze staat op Autoweek.nl. Leuk om hier ook even te plaatsen dacht ik zo. Foto's heb ik ook, staan op Autoweek. :)

Hier in elk geval een plaatje welke ik eerder ook in dit topic gezet heb toen ik m net had opgehaald:Afbeeldingslocatie: https://wpa3ag.bn1304.livefilestore.com/y4m6-JbA77IsaTrP2woTmfeJeaVUkqNEZZI0_gzuxd8cr2nrlAwLsU8JktS0mbrKZiXepyK9dLSzZ42rtSmVLoq9-AI-t7hiJYE8IaRg-4Vu1CjPplA_HpJ2q_PmScTns5zYeOJ59zIFacsk5Pn1I4TmfBgor3YEvEj112VWgd9uCWy241XeuRc1MTaoMubtTmvWuFIKXjJVTHoKJrfEaDrwA?width=730&height=464&cropmode=none

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Leuk om te lezen! Ik hoor wel eens van meer mensen over gedrag van de DSG. Ik raad je aan dit stuk eens te lezen: How to play the DSG game - and Win.. Wellicht helpt het je ;)

Ook over Canton lees ik vaker dat men niet tevreden is, maar uiteindelijk wel als je met de settings gaat spelen. Daar moet dus nog meer uit te halen zijn!

M.b.t. het Smartlink gedeelte. Omdat je de Ambition Businessline (zie ik aan je dakdragers die zwart zijn en geen chromen omlijsting) hebt zal dat wel niet geactiveerd zijn. Op de Style Businessline zit het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Die S stand vind ik ook een beetje gaar bij diesels ja, bij hoger toerental heb je juist weinig aan een diesel, je wilt juist dat ie een beetje op tijd doorschakelt. Die S stand is veel effectiever bij een benzine.

Wel gaar dat ze allseason banden onder je auto hebben gelegd, dat zijn banden die je onder je renault cliotje gooit maar niet onder en Octavia..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Scrtz schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:13:
Wel gaar dat ze allseason banden onder je auto hebben gelegd, dat zijn banden die je onder je renault cliotje gooit maar niet onder en Octavia..
Onderbouw dat dan ook even als je zo'n stelling dropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Die all seasons zijn een verplichting vanuit de werkgever. De ervaringen van diverse mensen waren goed (andere auto's, dat wel). De werkgever had geen zin meer in het regelen (en de kosten) van het omwisselen 2 x per jaar. Ik vind het op zich geen probleem zolang ik niet met de auto op wintersport ga. In sneeuwgebieden schijnt de band redelijk te presteren, maar toch lijkt me een volledige winterband beter in dat soort gebieden.

Ik wist niet dat smartlink wel op de Style Business zit. Had er niet voor gekozen als ik had geweten overigens. Wilde zo dicht mogelijk bij de 30K blijven. Misschien dat ik het nog een keer ga laten installeren, kan vast wel iets regelen met de werkgever zodat het bruto/netto (aftrekbaar van de bijtelling) wordt en eventueel wat uren inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Martinusz schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:19:
[...]

Onderbouw dat dan ook even als je zo'n stelling dropt.
quote: ANWB bandentest
Een allseason-band of 4-seizoenenband is een compromis tussen een zomer- en een winterband. In de winter kun je ze in Nederland wel inzetten, maar voor de wintersport in de bergen zijn ze niet geschikt.
het woord 'compromis' zegt eigenlijk al genoeg, dat kan bij voorbaat al niet heel veel soeps zijn. Als je een beetje comfortabel en veilig wilt rijden kun je het beste een gespecialiseerde winter of zomerband pakken, wat ook nog eens comfortabeler rijdt. Als je veel binnendoor rijdt zul je niet zo snel de verschillen merken, maar maak je veel snelwegkilometers, dan wil je echt niet hele jaar op zulke banden tuffen.

bron: https://www.anwb.nl/auto/...ason-banden-en-m-s-banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
vinom schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:06:
Leuk om te lezen! Ik hoor wel eens van meer mensen over gedrag van de DSG. Ik raad je aan dit stuk eens te lezen: How to play the DSG game - and Win.. Wellicht helpt het je ;)
Leuk stuk, maar hallo zeg wat staan daar een open deuren in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Scrtz schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:34:
[...]

[...]

het woord 'compromis' zegt eigenlijk al genoeg, dat kan bij voorbaat al niet heel veel soeps zijn. Als je een beetje comfortabel en veilig wilt rijden kun je het beste een gespecialiseerde winter of zomerband pakken, wat ook nog eens comfortabeler rijdt. Als je veel binnendoor rijdt zul je niet zo snel de verschillen merken, maar maak je veel snelwegkilometers, dan wil je echt niet hele jaar op zulke banden tuffen.

bron: https://www.anwb.nl/auto/...ason-banden-en-m-s-banden
Ah dus niet eens eigen ervaring ;)
Voor wintersport zou ik ook winterbanden aanraden, maar voor Nederland zijn all-seasons prima banden. Deze hebben ook aardige ontwikkeling doorgemaakt afgelopen jaren en als je goede koopt heb je prima banden voor zowel zomer als winter (in NL).

Alle goedkope varianten....tja maar dat geldt hetzelfde voor budget zomer- of winterbanden.

Edit: En ja ik heb sinds vorig jaar all seasons van Vredestein Quatrac 5 eronder liggen, vergeleken met de zomerbanden die eronder zaten (Goodyear) zijn deze stiller, zuiniger en rijden uitstekend in de winter en zomer tot nu toe.

[ Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 07-06-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Martinusz schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:07:
[...]

Ah dus niet eens eigen ervaring ;)
Voor wintersport zou ik ook winterbanden aanraden, maar voor Nederland zijn all-seasons prima banden. Deze hebben ook aardige ontwikkeling doorgemaakt afgelopen jaren en als je goede koopt heb je prima banden voor zowel zomer als winter (in NL).

Alle goedkope varianten....tja maar dat geldt hetzelfde voor budget zomer- of winterbanden.
Ik vind mijn winterbanden al vreselijk rijden (Pirelli's) dus ga ik al zeer zeker geen 4 seizoenen banden er onder zetten wat meer een winterband dan een zomerband is nee. Heb zelf conti sportcontact 5 onder mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Die bandendiscussie is nogal offtopic. Denk dat er wel andere plaatsen zijn om dat te bespreken.

Aanvulling nog op mijn review: aangezien ik niet de sunset optie heb genomen, heb ik achteraf nog gekozen voor Sonniboy zonwering. Montage was eenvoudig en qua zonwering zijn ze perfect, echter het zicht naar achteren en de zijkant is wel danig verslechterd.

Niet dat het gevaarlijk is ofzo, maar in het najaar haal ik ze er wel uit. Dat is wel een voordeel ten opzichte van het raam zelf donkerder maken middels folie (of fabrieksoptie Sunset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Kecin schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:18:
Ik moet het even zonder mijn Octavia doen. Steenmarter heeft de koelvloeistofslangen doorgebeten :'(. Morgen krijg ik vervangend vervoer.
En daar gaan we weer. Weer helemaal lek, ze komen hem zo ophalen :'(.
Binnen een maand tijd al de tweede keer. Preventies: Lampen aan, rek onder de auto (van wiel tot wiel, 160 onder de auto door), marteralarm onder de motorkap. Heeft dus geen zin allemaal :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Waarom vreten die beesten precies die slangen aan? Is dit iets waar elke auto last van kan hebben of zit er bij Skoda's een aantrekkelijk luchtje aan die slangen?

Die marteralarmen die geluid maken op speciale frequenties helpen idd geen donder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
GoeiedagEem schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:19:
Waarom vreten die beesten precies die slangen aan? Is dit iets waar elke auto last van kan hebben of zit er bij Skoda's een aantrekkelijk luchtje aan die slangen?

Die marteralarmen die geluid maken op speciale frequenties helpen idd geen donder.
Mja, het schijnt te komen door het gebruik van (bepaalde) visolie in de slangen. Meerdere merken hebben er last van, denk dat voor aan auto's uit Azië.
Alarm is er door de LM ingezet, helaas niet mogen baten. Hoop niet dat dit elke 4 weken is, gaat lekker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Laatst online: 07-06 13:23

WoBBeL

*zwaai*

Kecin schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:21:
[...]

Mja, het schijnt te komen door het gebruik van (bepaalde) visolie in de slangen. Meerdere merken hebben er last van, denk dat voor aan auto's uit Azië.
Alarm is er door de LM ingezet, helaas niet mogen baten. Hoop niet dat dit elke 4 weken is, gaat lekker zo.
Zullen ze niet verdrogen :+

Maar kunnen ze er geen andere universele slangen oid opzetten met dezelfde maat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
xost schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:49:
[...]

Zullen ze niet verdrogen :+

Maar kunnen ze er geen andere universele slangen oid opzetten met dezelfde maat?
Dat vraag ik echt letterlijk net bij de dealer. Maar blijkbaar niet haha. Die lui zijn ook niet gek. Tarief begint bij 121(!) euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Kecin schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:19:
[...]

Dat vraag ik echt letterlijk net bij de dealer. Maar blijkbaar niet haha. Die lui zijn ook niet gek. Tarief begint bij 121(!) euro.
BLij dat ik m'n Octavia in de lease krijg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
xost schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:20:
[...]

BLij dat ik m'n Octavia in de lease krijg :o
Ja. Daar heb ik hem ook maar moest wel even een krabbel zetten. Nu aan het wachten op Hertz voorvervangend vervoer. Maar die zijn al een uur telaat. Lekkere service... de dealer heeft geen auto's met mijn voorkeur (automaat en grootte) op voorraad. Dat terwijl het 1 van de grootste VAG dealers in NL is.

[ Voor 17% gewijzigd door Kecin op 14-06-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Kecin schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:23:
[...]

Ja. Daar heb ik hem ook maar moest wel even een krabbel zetten. Nu aan het wachten op Hertz voorvervangend vervoer. Maar die zijn al een uur telaat. Lekkere service... de dealer heeft geen auto's met mijn voorkeur (automaat en grootte) op voorraad. Dat terwijl het 1 van de grootste VAG dealers in NL is.
Dat moet mijn werkgever dan doen, steenmarters zijn overmacht hoor. Als je daar zelf voor moet gaan lappen als medewerker 8)7

Ik heb ze zelfs in huis gehad, je mag er niks tegen doen omdat ze beschermd zijn :X alles kapot in huis en stinken naar pies/poep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Inmiddels de eerste tank van onze Fabia leeg gereden. Stukje Duitsland met 2 vrienden en wat kampeer en klimspul, wat kleinere trips. Wat een heerlijke auto! Ok, je moet er geen haast mee hebben, het blijft een 1.2 TDItje maar daar heb ik me op ingesteld. Vind het ook wel leuk proberen zuinig te rijden, start-stop systeem te gebruiken, cruise control aan te zetten waar het kan, etc.

Wel paar puntjes waar ik even mee terug ga.
  • Remschijven lijken wat warm te lopen (heet zelfs, toen ik van de autobahn een parkeerplek op draaide).
  • Zit een rammeltje links voor bij uitrollen / cruise control
  • Lichte trilling in het stuur bij 120/130
  • Auto lijkt wat "zoekende" / nerveus op de autobahn bij 150/155
Met name die remschijven maak ik me wat zorgen om, je leest daar allerhande horrorverhalen over van kromme schijven, kromme assen, productiefouten, etc, etc, etc. Het zoekende, wat nerveuze gedrag op de snelweg kan ik helemaal niet verklaren, weet ook niet of 'ie dat doet met minder belading en wellicht dat de oorzaak in dezelfde hoek zit als de warme schijven. Dat ze echt heet waren was wel na een flink stuk 150+, eergisteren in NL een stuk van 40km gereden en ik kon mijn vingers op 1cm afstand van de schijf houden zonder dat het echt heel warm aan voelde. (Weet ook niet of het niet aan de weg lag. Ik leek auto's voor me ook wat schokkerige bewegingen te zien maken.)

Fin, ding is nog onder garantie en ik heb geen reden aan te nemen dat de garage waar we 'm hebben gekocht dat niet netjes gaat oplossen. :)

Los van die puntjes is het voor mij een ontzettende vooruitgang en opzichte van onze 206 SW en kijk ik uit naar nog veel meer kilometers. Het is bijna jammer dat mijn vrouw d'r in de regel meer dagen in rijd dan ik. (Zij gebruikt 'm voor woon- werkverkeer. Ik rij meer de gezamenlijke kilometers en bijvoorbeeld naar de klimhal en andere dingen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
xost schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:27:
[...]

Dat moet mijn werkgever dan doen, steenmarters zijn overmacht hoor. Als je daar zelf voor moet gaan lappen als medewerker 8)7

Ik heb ze zelfs in huis gehad, je mag er niks tegen doen omdat ze beschermd zijn :X alles kapot in huis en stinken naar pies/poep
Leasemaatschappij heeft Hertz ingeschakeld. Hoef dus gelukkig niet zelf te betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:31
unezra schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:39:
Inmiddels de eerste tank van onze Fabia leeg gereden. Stukje Duitsland met 2 vrienden en wat kampeer en klimspul, wat kleinere trips. Wat een heerlijke auto! Ok, je moet er geen haast mee hebben, het blijft een 1.2 TDItje maar daar heb ik me op ingesteld. Vind het ook wel leuk proberen zuinig te rijden, start-stop systeem te gebruiken, cruise control aan te zetten waar het kan, etc.

• Remschijven lijken wat warm te lopen (heet zelfs, toen ik van de autobahn een parkeerplek op draaide).
Met name die remschijven maak ik me wat zorgen om, je leest daar allerhande horrorverhalen over van kromme schijven, kromme assen, productiefouten, etc, etc, etc. Het zoekende, wat nerveuze gedrag op de snelweg kan ik helemaal niet verklaren, weet ook niet of 'ie dat doet met minder belading en wellicht dat de oorzaak in dezelfde hoek zit als de warme schijven. Dat ze echt heet waren was wel na een flink stuk 150+, eergisteren in NL een stuk van 40km gereden en ik kon mijn vingers op 1cm afstand van de schijf houden zonder dat het echt heel warm aan voelde. (Weet ook niet of het niet aan de weg lag. Ik leek auto's voor me ook wat schokkerige bewegingen te zien maken.)

Fin, ding is nog onder garantie en ik heb geen reden aan te nemen dat de garage waar we 'm hebben gekocht dat niet netjes gaat oplossen. :)

Los van die puntjes is het voor mij een ontzettende vooruitgang en opzichte van onze 206 SW en kijk ik uit naar nog veel meer kilometers. Het is bijna jammer dat mijn vrouw d'r in de regel meer dagen in rijd dan ik. (Zij gebruikt 'm voor woon- werkverkeer. Ik rij meer de gezamenlijke kilometers en bijvoorbeeld naar de klimhal en andere dingen.)
Welke heb je? model 2 denk ik.
Heerlijke auto, heb ik ook gehad en nu een model 3 en weer een combi.
Grappig dat mijn vrouw laatst haar 206 SW heeft weggedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
unezra schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:39:

Schijven zijn toch altijd (erg) warm na wat remmen? Na een flinke rit is het mijn inziens normaal dat warmte van de velg/schijf af voelt komen.

Dat een Fabia bij 150/155 nerveus gaat worden lijkt mij niet meer dan normaal, de 2015 Polo TSI die ik een tijdje reed had daar ook last van rond de 150.

Fijn dat de auto goed bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

tlpeter schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:45:
[...]

Welke heb je? model 2 denk ik.
Heerlijke auto, heb ik ook gehad en nu een model 3 en weer een combi.
Grappig dat mijn vrouw laatst haar 206 SW heeft weggedaan.
Bouwjaar 2010, modeljaar 2011. Dus volgens mij inderdaad een model 2 en dan de combi. (Station was voor mij een eis. De extra ruimte is fijn en de kofferbak van het ding is stiekem erg groot. Wat ik niet meteen had verwacht is dat de binnenruimte ook duidelijk groter is dan de 206 SW.)

Vanochtend las ik een review op Autoweek (http://www.autoweek.nl/au...bi-12-tdi-greenline-2010/) en daar word je niet heel vrolijk van maar hey, zo'n review is ook maar een mening. :) Ja, de volledige zuinigheid haalt 'ie misschien niet en hij is relatief sloom, maar hell, ik reed gisteren 1:23 met dat ding terwijl ik niet eens absurd mijn best deed.

Smaken verschillen duidelijk, ik vind de neus (en hele auto) juist mooi, al is de kont wat minder sexy dan de kont van de 206 SW met die hoge achterlichten. We hebben 'm in het zwart metallic, ehm, Black Magic Mica en dat staat 'm goed. Hij heeft een deftige neus.

Anderen lachen er misschien om, maar voor ons is dit een heel chique auto die opeens voor de deur staat waarbij ik nog steeds (ok, we hebben 'm nog geen week) denk van "huh, is dat _onze_ auto?".
nooberke schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:57:
[...]
Schijven zijn toch altijd (erg) warm na wat remmen? Na een flinke rit is het mijn inziens normaal dat warmte van de velg/schijf af voelt komen.
Het remmen was niet heel straf. Volgens een vriend van me (meer autokenner dan ik) was het ongewoon heet. Dat gecombineerd met de issues die bekend zijn en de horrorverhalen die je over dit model leest op het Skoda forum, word ik daar toch wat nerveus van. In ieder geval genoeg reden om even langs te rijden. In het beste geval is er niets aan de hand of heb ik erger voorkomen. :-)

De schijven waren niet warm, de waren zo heet dat 'ie ze niet kon aanraken...
Dat een Fabia bij 150/155 nerveus gaat worden lijkt mij niet meer dan normaal, de 2015 Polo TSI die ik een tijdje reed had daar ook last van rond de 150.
Ik moet zeggen dat ik dit specifieke gedrag nooit zo bewust heb meegemaakt in de 206 SW terwijl ik daar veel harder mee heb gereden dan 150. (Top van dat ding lag op 180/185 en dat heb ik er een paar keer mee gereden ook. Wat de top van de Fabia is weet ik nog niet, probeer ik wel een keer uit als ik niet met volle kofferbak en 2 vrienden op pad ben.)

Diezelfde vriend viel het iig wat op. Het kan normaal gedrag zijn maar ook daar, beter d'r even naar laten kijken dan een daadwerkelijk issue negeren. Dit is nog de fase waar ik zonder pardon even langs durf te gaan waar we 'm hebben gekocht. Net even te duur en te jong om dit niet even uit te willen laten zoeken.

Het is wat lastig te omschrijven maar het was vooral vrij fors corrigeren. Telkens kleine slingerbewegingen. In Nederland op wat gladder asfalt en lagere snelheid heb ik dat niet zo gevoeld. Daar durf ik het stuur rustig even los te laten. In Duitsland was het echt zoeken en nerveus geslinger.
Fijn dat de auto goed bevalt!
:) Ben er ook echt ontzettend blij mee. Ik ben helemaal niet zo'n enorme autofanaat maar vind autorijden wel ontzettend leuk en verplaats me graag in een voertuig waar ik vrolijk van word. Waar alle luxe en comfort in zit die ik wil. Waar de radio stiekem lomp hard kan en een diepe bas heeft. (De speakers zijn behoorlijk souped-up voor zo'n gezinswagen.) Het instrumentenpaneel is heerlijk afleesbaar en eindelijk kan ik goed zien waar de airco/climate control op staat.

Nooit echt met cruise control gereden (vorige eigen auto had het niet, leaseauto van een paar jaar geleden wel maar daar gebruikte ik het nauwelijks), nu ben ik mezelf echt aan het aanwennen het wel en veel te gebruiken. Stukje 90 want wegwerkzaamheden? Ding op 91/92 en tuffen maar. Geen haast. Beetje om me heen kijken en genieten van het stille rijden. (Hij is een heel stuk stiller dan de 206.)

Kortom, wel een auto waar ik denk ik de komende jaren blij van blijf. (Vrouwlief moet er vooral erg aan wennen maar dat komt nog wel. Voor haar is een auto ook meer een ding om van A naar B te komen, ik geniet echt van het sturen in zo'n ding. Daarom rij ik de stukken met zijn 2en bijna altijd, vind het veel te leuk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:42:
Volgens mij is het prima legaal. Op briskoda kun je een directe link vinden naar de download op navigation.com. Denk dat ze hem al op de servers hebben staan, maar nog niet mogen publiceren oid.

https://www.briskoda.net/...ks-for-ece-20172018-maps/
Vergeten te melden: dit werkt prima! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gelukkig maar! Schijnt een foutje te zitten in de vin database. Daarom komt de nieuwste versie niet naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
MikeyMan schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:28:
Gelukkig maar! Schijnt een foutje te zitten in de vin database. Daarom komt de nieuwste versie niet naar voren.
Volgens mij is die nog niet officieel uit voor klanten van Skoda. Die updateportal.skoda-auto.com is wel erg vreemd. Als ik via mijn werk ernaartoe ga krijg ik: De laatste update dateert van juni 2016, de volgende is gepland voor november 2016

Als ik via mijn mobiel erheen ga (T-Mobile) dan zie ik: The last update was in November 2016, the next update is scheduled for June 2017

Bij beide "inloggen" met mijn VIN geeft de ECE1 2017 kaarten. Vorige maand stond er na het inloggen dat in mei 2017 de nieuwe kaarten zouden komen, maar die tekst is inmiddels weggehaald. Lijkt mij geen foutje in de portal want dit is kwestie van de oude kaarten vervangen door de nieuwe, lijkt me niet een heel ingewikkeld klusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, niet ingewikkeld, maar als je vin-dbase niet op orde is wel een probleem. Info komt bij Skoda vandaan. Als je een mailtje stuurt naar info@skoda.nl krijg je ook bovenstaande link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

jongetje schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 07:56:
[...]

Volgens mij is die nog niet officieel uit voor klanten van Skoda. Die updateportal.skoda-auto.com is wel erg vreemd. Als ik via mijn werk ernaartoe ga krijg ik: De laatste update dateert van juni 2016, de volgende is gepland voor november 2016

Als ik via mijn mobiel erheen ga (T-Mobile) dan zie ik: The last update was in November 2016, the next update is scheduled for June 2017

Bij beide "inloggen" met mijn VIN geeft de ECE1 2017 kaarten. Vorige maand stond er na het inloggen dat in mei 2017 de nieuwe kaarten zouden komen, maar die tekst is inmiddels weggehaald. Lijkt mij geen foutje in de portal want dit is kwestie van de oude kaarten vervangen door de nieuwe, lijkt me niet een heel ingewikkeld klusje.
Huh? Begrijp ik hieruit dat het prima mogelijk is zelf kaarten en software te updaten van het navigatiesysteem in plaats van daar 99 EUR voor neer te tellen bij de dealer?

Of is dit alleen voor nieuwe modellen en niet voor mijn Fabia uit 2010 met Amundsen navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
unezra schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:21:
[...]

Huh? Begrijp ik hieruit dat het prima mogelijk is zelf kaarten en software te updaten van het navigatiesysteem in plaats van daar 99 EUR voor neer te tellen bij de dealer?

Of is dit alleen voor nieuwe modellen en niet voor mijn Fabia uit 2010 met Amundsen navigatie?
Ja is alleen maar voor de nieuwere modellen vanaf rond 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

Jazeker :) maar niet voor de oudere modellen....

Is die nieuwste update nu al online 2017_2?

Edit: ja dus! downloaden! 8) Nee dus, niet voor NL :(

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 15-06-2017 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Martinusz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:39:
[...]

Even teruglezen he... Daar ging het juist om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Lijkt erop dat de 1.5 motoren ook voor Skoda gaan komen, volgens het Duitse Skoda forum:
According to the dealer, production is converted to the 1.5 TSI in week 30. Whether it is now only the Slovak cars or all, nobody knows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
vinom schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:01:
Lijkt erop dat de 1.5 motoren ook voor Skoda gaan komen, volgens het Duitse Skoda forum:

[...]
Is dat nieuws dan? Als die 1.4 motoren er bij VW uitgaan dan gaan ze er bij Audi, Seat en Skoda ook uit. Ze gaan echt niet die motoren nog eens apart liggen produceren, dat zijn juist de schaalvoordelen waar VAG zo aan verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Eens, maar het was meer de vraag wanneer ze zouden komen. Dat ze zouden komen lag inderdaad voor de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Iemand als de "One App" van Skoda gedownload uit de playstore?

- Je hebt een Android of Iphone nodig.
- Voor Android ook MirrorLink op je telefoon
- SmartLink moet geactiveerd zijn en bij de instellingen aanzetten dan je data mag delen met je telefoon

Bij allebei telefoon verbinden met kabeltje
- Met Android kies je SmartLink (Niet Android Auto!)
- Bij Apple zit het onder Apple Car

Ik heb er een kort filmpje van gemaakt (Met mijn Android telefoon aangesloten): YouTube: Skoda One app with Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Scrtz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:33:
[...]

Ja is alleen maar voor de nieuwere modellen vanaf rond 2013.
Bummer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
:(:) maar wellicht een reden om een nieuwere te kopen :+ overtuig je vrouw dat de navigatie dan gratis ge-update kan worden :P :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Martinusz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:56:
[...]

:(:) maar wellicht een reden om een nieuwere te kopen :+ overtuig je vrouw dat de navigatie dan gratis ge-update kan worden :P :P
Hahahaha...
Ze ziet me aankomen. ;-P

"Schat, we hebben echt *net* een nieuwe 2e hands uit 2010 gekocht, maar laten we eens gaan kijken naar een uit 2013 en later!"

Nee, dat word 'm niet. :)
Dat komt wel bij de volgende autowissel, die als het aan mij ligt nog minstens 5-7 jaar duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hou er wel rekening mee dat je nog wat nieuwer moet gaan kijken. Mijn Octavia van September 2014 heft het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

Welke zit erin? 310 of 315?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

unezra schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:10:
[...]

Hahahaha...
Ze ziet me aankomen. ;-P

"Schat, we hebben echt *net* een nieuwe 2e hands uit 2010 gekocht, maar laten we eens gaan kijken naar een uit 2013 en later!"

Nee, dat word 'm niet. :)
Dat komt wel bij de volgende autowissel, die als het aan mij ligt nog minstens 5-7 jaar duurt.
Welnee, die dingen zijn gewild, wordt er net als bij hals VAG rijdend NL gewoon netjes uit gestolen en dan krijg je een nieuwe. Problem solved :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-06 21:04

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Stel, ik zoek een kleine station voor zo'n €3000 om zo'n 15k per jaar mee te rijden. Dan kom ik uit bij een 1.2 of een 1.4 Skoda Fabia Combi (benzine) uit 2004/2005.

- Is dat een schappelijk bedrag?
- Zijn er bekende euvels bij Skoda's van die leeftijd?
- Andere zaken/alternatieven om rekening mee te houden?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:39:
[...]

Via MikeyMan in "Het grote ŜKODA topic #1" heb ik P161 gedownload, met daarin (tada!) het nieuwe stukje A4.

Oh, ik heb dus het geluk dat ik zelf wel mag/kan updaten. _O_

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 19-06-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Tjebakka schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:03:
Stel, ik zoek een kleine station voor zo'n €3000 om zo'n 15k per jaar mee te rijden. Dan kom ik uit bij een 1.2 of een 1.4 Skoda Fabia Combi (benzine) uit 2004/2005.

- Is dat een schappelijk bedrag? Vraag en aanbod, kwestie van kijken op alle populaire auto aanbod websites en vergelijken naar kmstand/onderhoud/opties en de prijzen
- Zijn er bekende euvels bij Skoda's van die leeftijd? die ongeblazen 1.2 en 1.4 zijn prima, maar volgens mij zijn die 1.4 blokken nog het beste van de 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 11:18
Afgelopen weekend bij de Skoda dealer geweest.
Die gingen eind oktober op training voor de Karoq, dus hij verwachtte rond die tijd de prijslijsten binnen te hebben.

Ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120539

MikeyMan schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:08:
Nee, niet ingewikkeld, maar als je vin-dbase niet op orde is wel een probleem. Info komt bij Skoda vandaan. Als je een mailtje stuurt naar info@skoda.nl krijg je ook bovenstaande link.
Nou ja, niet helemaal.
Op mijn vraag over hoe het nu zit met de vreemde meldingen op de officiële update site kreeg ik vandaag onderstaand antwoord:
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw e-mail over de navigatie update. Uiteraard zal ik u hierbij helpen.
Een kaartupdate gaat helaas niet automatisch, vanwege de grootte van de bestanden.

U krijgt een melding in het navigatie systeem dat er een update beschikbaar is. Hierbij krijgt u ook een melding over de beschikbare ruimte die voor de kaartupdate nodig is en ook een melding over het data verbruik.

De updates zijn in November 2016 geweest, dus wanneer u deze update download, is dit de meest recente. De eerstvolgende update wordt verwacht in juni 2017, deze maand dus.
Ik wens u nog een prettige dag.
Met vriendelijke groet,

ŜKODA Customer Care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Tjebakka schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:03:

- Is dat een schappelijk bedrag?
- Zijn er bekende euvels bij Skoda's van die leeftijd?
Ik zou ook kijken naar diesel. Je zit rond het omslagpunt.
https://www.omslagpuntberekening.nl/

(Wij hebben net een 1.2 TDI Combi uit 2010, modeljaar 2011 gekocht. Met rond de 18.000 per jaar ruim boven het omslagpunt en emissieklasse Euro 5 dus voorlopig prima in Duitsland en België.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-06 21:04

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

unezra schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:57:
[...]

Ik zou ook kijken naar diesel. Je zit rond het omslagpunt.
https://www.omslagpuntberekening.nl/

(Wij hebben net een 1.2 TDI Combi uit 2010, modeljaar 2011 gekocht. Met rond de 18.000 per jaar ruim boven het omslagpunt en emissieklasse Euro 5 dus voorlopig prima in Duitsland en België.)
Thanks voor de info, maar dan kom ik nog op benzine uit. Reken daarbij de lagere aanschaf van een benzine er bij op en dan blijft dat alsnog de betere keus.

Auto staat doordeweeks nagenoeg stil. Wonen in Utrecht en werken in A'dam (voor mij 30 minuten deur tot deur met de trein naar kantoor, voor m'n vriendin 45). 15.000 is hoog ingeschat. :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Voor iedereen die nog zat te wachten:

De 2017/2018 maps zijn nu officieel te downloaden via navigation.com !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
jongetje schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:41:
Iemand als de "One App" van Skoda gedownload uit de playstore?

- Je hebt een Android of Iphone nodig.
- Voor Android ook MirrorLink op je telefoon
- SmartLink moet geactiveerd zijn en bij de instellingen aanzetten dan je data mag delen met je telefoon

Bij allebei telefoon verbinden met kabeltje
- Met Android kies je SmartLink (Niet Android Auto!)
- Bij Apple zit het onder Apple Car

Ik heb er een kort filmpje van gemaakt (Met mijn Android telefoon aangesloten): YouTube: Skoda One app with Android
Dank voor de tip! Even geinstalleerd. Vanavond even kijken wat het doet op een Columbus uit eind 2016 :).

Pagina: 1 ... 9 ... 75 Laatste