Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:45
avotar schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:53:
[...]

Mag ik vragen hoeveel hij nu qua catalogus waarde doet?
Dit is de diesel toch?
Benzine ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:31
avotar schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:53:
[...]

Mag ik vragen hoeveel hij nu qua catalogus waarde doet?
Dit is de diesel toch?
Dat kun je toch gewoon op Skoda.nl configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:54

avotar

P0werd by Black Coffee

jongetje schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:07:
[...]

Dat kun je toch gewoon op Skoda.nl configureren?
Natuurlijk, maar als iemand gewoon een bedrag in zijn hoofd heeft zitten.
En de configurator werkt niet helemaal lekker met de proxy hier op mijn werk :+

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:20
Dit is de 1.0 TSI DSG benzine motor. Totaalprijs van de auto is €31.240. Rijklaar kosten van €790,- niet meegerekend.

[ Voor 23% gewijzigd door vinom op 19-04-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik mag dus ook een nieuwe leasewagen gaan uitzoeken en ik overweeg heel sterk weer een Octavia te gaan nemen. Ik moet wel van benzine naar diesel nu, dus een stuk duurder uit.

Zijn er nu grote verschillen tussen de wagens van 2014 en nu?
Hij is qua neus etc wel wat aangepast, maar hoe zit het met de stoelen en de binnenkant?

Voorlopig neig ik naar de Nieuwe Octavia Combi Ambition Business
1.6 TDI Greentech 85 kW 116 pk 5 versn. Handgeschakeld van in totaal € 30.420 (incl. metallic lak, Sunset (extra getinte ramen achter), PDC voor en achter, kinderpakket, verwarmbare voorruit en voorstoelen en DAB, excl rijklaar).

(Heb nu een Octavia 1.2 TSI Greentech 77kW Ambition Business line combi)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 20:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 15:41

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Vraag me wel af waarom ze bij de 1.6 weer naar de 5 bak zijn gegaan, heb hem nu met 6 bak en moet zeggen dat die 6e versnelling erg prettig is.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@LangTall Die 6 bak was er alleen maar om destijds in de 14procent categorie bijtelling te vallen. Aangezien dat niet meer nodig is leveren ze die niet meer uit. Je kunt natuurlijk ook voor de DSG gaan, dan heb je 7 versnellingen ;) (en hoef je je niet meer te bekommeren om het schakelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

jongetje schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:54:
@LangTall Die 6 bak was er alleen maar om destijds in de 14procent categorie bijtelling te vallen. Aangezien dat niet meer nodig is leveren ze die niet meer uit. Je kunt natuurlijk ook voor de DSG gaan, dan heb je 7 versnellingen ;) (en hoef je je niet meer te bekommeren om het schakelen).
Ik moet ook zeggen dat ik het prijsverschil tussen hand en dsg nog mee vind vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
avotar schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:10:
[...]

Ik moet ook zeggen dat ik het prijsverschil tussen hand en dsg nog mee vind vallen.
Het comfort wat je daarvoor terug krijgt maakt de prijs nog meer gerechtvaardigd haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Scrtz schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:43:
[...]

Het comfort wat je daarvoor terug krijgt maakt de prijs nog meer gerechtvaardigd haha
Volgende week proefritje, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 17:31

bonyuri

Investigator!

Vind je? Bij een Superb kost een DSG automaat gewoon 3000 euro extra...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Op een Octavia nog geen 1300.
Dat is maar een tientje in de maand bijtellingstechnisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:07

Sabbi

je denkt aan mij.

Alleen op de diesels, op de benzine Octavia betaal je er 2000 voor.

Ik heb de DSG proefgereden, en ben er niet zo'n fan van. Het gemak van niet hoeven schakelen woog voor mij niet op tegen de irritatie over dat het ding voor elk wissewasje meent te moeten schakelen. Rustig van 80 naar 85? Nee, terugschakelen naar z'n drie! Misschien is het gewenning/persoonlijk, maar ik vind het te onrustig. De 1.0 TSI voelt wel lekker vlot erdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan mis je de Dynamic drive select optie. Kost 100 euro extra vziw, kun je de automaat zelf instellen :)
En vervolgens laten sommige mensen hem dan nog aanpassen naar Audi settings, is ie nog wat feller :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:16
Sabbi schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:34:
Alleen op de diesels, op de benzine Octavia betaal je er 2000 voor.

Ik heb de DSG proefgereden, en ben er niet zo'n fan van. Het gemak van niet hoeven schakelen woog voor mij niet op tegen de irritatie over dat het ding voor elk wissewasje meent te moeten schakelen. Rustig van 80 naar 85? Nee, terugschakelen naar z'n drie! Misschien is het gewenning/persoonlijk, maar ik vind het te onrustig. De 1.0 TSI voelt wel lekker vlot erdoor.
Ligt ook aan hoe diep je je gaspedaal intrapt....van 80 naar 85 schakelt de bak niet terug als je rustig/normaal gas geeft.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:38
Ik heb sinds gisteren een Skoda Superb Combi uit 2012. Superb(lij) mee. Hiervoor reden we een Skoda Fabia Combi, waarover ik ook tevreden was. We wilden echter wat meer beenruimte achterin en dat is met de Superb goed gelukt.
In de nieuwe auto zit het Amundsen multimedia systeem. Ik zou graag upgraden naar een systeem met ondersteuning voor Android Auto. Volgens mij heet dat bij Skoda SmartLink. Weet iemand of het mogelijk is om mijn systeem te upgraden met behoud van zaken als stuurwielbediening en aanwjizingen van de navigatie in het display tussen de tellers? Het liefst met een officieel systeem van Skoda, maar eventueel zou aftermarket ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
The Eagle schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:43:
Dan mis je de Dynamic drive select optie. Kost 100 euro extra vziw, kun je de automaat zelf instellen :)
En vervolgens laten sommige mensen hem dan nog aanpassen naar Audi settings, is ie nog wat feller :)
Gek genoeg kon ik dat niet kiezen op de 1.0 DSG maar wel op de 1.4 DSG. Enig idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
AgeOfPanic schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:06:
In de nieuwe auto zit het Amundsen multimedia systeem. Ik zou graag upgraden naar een systeem met ondersteuning voor Android Auto. Volgens mij heet dat bij Skoda SmartLink. Weet iemand of het mogelijk is om mijn systeem te upgraden met behoud van zaken als stuurwielbediening en aanwjizingen van de navigatie in het display tussen de tellers? Het liefst met een officieel systeem van Skoda, maar eventueel zou aftermarket ook kunnen.
Nee je kunt die niet upgraden met smartlink. Daarnaast toont de maxidot geen gegevens van Android auto. Dan raad ik je aan om een 2din Android autoradio te kopen, zie ook het skoda forum(.nl) voor meer info (ook voor kaarten voor je amundsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
jongetje schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 22:02:
[...]

Nee je kunt die niet upgraden met smartlink. Daarnaast toont de maxidot geen gegevens van Android auto. Dan raad ik je aan om een 2din Android autoradio te kopen, zie ook het skoda forum(.nl) voor meer info (ook voor kaarten voor je amundsen)
Zie nu dat mijn post verwarrend kan zijn. Bedoelde meer om er een nieuwe radio van Skoda in te zetten met ondersteuning voor Android auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@AgeOfPanic Ik zou eerlijk gezegd geen Amundsen of Columbus kopen, je krijgt meer value for money als je een 3rth party radio/navigatie koopt op Android. Dan kun je alle apps zoals Waze ookgewoon op de radio zelf draaien. Bij Android Auto is dat erg beperkt en bepaald google wat je wel en niet kunt gebruiken (los van het feit dat het officieel nog niet beschikbaar is in Nederland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
jongetje schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 18:13:
@AgeOfPanic Ik zou eerlijk gezegd geen Amundsen of Columbus kopen, je krijgt meer value for money als je een 3rth party radio/navigatie koopt op Android. Dan kun je alle apps zoals Waze ookgewoon op de radio zelf draaien. Bij Android Auto is dat erg beperkt en bepaald google wat je wel en niet kunt gebruiken (los van het feit dat het officieel nog niet beschikbaar is in Nederland)
Ik zie net op amazon.de dat de nieuwe Amundsen voor boven de 1000 euro verkocht wordt. Zijn die dingen echt zo duur? Denk dat ik dan maar even bij mijn huidige systeem blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

vinom schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:07:
[...]

Gek genoeg kon ik dat niet kiezen op de 1.0 DSG maar wel op de 1.4 DSG. Enig idee waarom?
No clue, dat zou je de dealer moeten vragen.
Misschien is de 1.0 niet dynamisch genoeg om zoiets te kunnen handelen?
<insert motorstemmetje>
Argh, ik moet toeren maken. Help!!1!1111!!1

:P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 19:19

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Zo zijn er wel meer eigenaardigheden. Voorruitverwarming is bijvoorbeeld ook niet leverbaar i.c.m. de 1.0TSI.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:02
jongetje schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 18:13:
Sorry, maar dat vind ik zo'n gerommel. Het werkt niet met je maxidot, en dan heb je een chique nieuwe auto, en dan één component wat overduidelijk niet in lijn is met de rest en niet af-fabriek er in zat. Zal heus wat meer/andere/'betere' functionaliteit bieden, maar dat weegt in mijn ogen niet op tegen de afbreuk die het doet aan de looks, en het feit dat je een niet-supported (door de dealer) 'onderdeel' in je auto schroeft. En dan nog wel een vrij essentieel onderdeel tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@The_Admin Er zijn echt prima Android alternatieven op de markt welke er ook mooi uitzien, betere functionaliteit hebben. De vraag was dat hij Android Auto wilde hebben, ik heb daarbij gewezen op:
1. Dat dit niet kan
2. Dat dit niet samenwerkt met bijvoorbeeld Maxidot (daarin kun je natuurlijk wel andere gegevens over de auto e.d. tonen).
Ben het niet met je eens dat het gerommel is. Een fabriek af systeem van 5 jaar oud wat misschien niet naar je zin is kun je in mijn ogen beter vervangen door iets wat wel naar je zin werkt.

Heb het al vaker genoemd, mijn half jaar oude Amundsen met de laatste kaarten van november heeft gewoon een aantal snelwegen vlakbij mijn huis en op mijn dagelijkse route niet. Heb ik dus niets aan voor veel ritjes die kant op omdat ie me laat omrijden. Maar dat is hopelijk over een maand verholpen met de volgende kaart update :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Zojuist op tip van Scrtz informatie over VCDS toegevoegd aan de topicstart. Meer info hier:
https://gathering.tweaker.../12743423/119562#12743423

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Wie gebruikt er nog meer SmartLink met Android Auto? Het is bij mij een loterij of het wel of niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:25
Ik gebruik het elke dag.
Of het wel werkt of niet neem ik aan dat jouw telefoon niet altijd herkent wordt.
Dit komt denk ik omdat smart link nog niet is gestart voor dat je jouw telefoon hebt aangesloten.
Ik trek dan even de usb kabel los en sluit deze weer aan. Het beste kun je eerst de radio aanzetten en dan pas de usb kabel in je telefoon steken.

[ Voor 12% gewijzigd door tlpeter op 25-04-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Misschien ligt het aan mijn antieke Huawei P7. Al kan ik 100 keer stekker eruit en erin doen. Werkt pas als de auto even een tijd helemaal uit is geweest weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik lees her en der dat er vanaf week 22 wat zaken gaan worden aangepast in de productie van de Octavia Facelift. Nu kunnen de verschillen per land nogal verschillend zijn, maar ik ben benieuwd of wij het ook gaan merken.

Ordering date Octavia G-TEC, also as 7er DSG
New exterior color Maple-Braun Metallic (not for RS, RS 245) 4Q4Q
New seat cover in fabric ambition black / brown
Change of the optional offer at Ambition:
- Folding table at the back of the front seat - now available separately
- Cargo elements as well as detachable cordless torch in the trunk - no longer available
- Detachable battery torch in trunk (Combi only) - no longer available
Ordering of the single option Travel profile selection for SCOUT;
The option PFE (travel profile selection including off-road assistant) PFC can still be ordered
Mobile Onlineservices -> Software update and extension of the service offer via remote access:
- Operating the heater
Deactivation of interior monitoring (IRÜ) via MIB CarMenu
Software update for KESSY
New function "Air Care" + inscription "Air Care"

Ook vanaf week Google Streetview niet meer beschikbaar zal zijn op de infotainment systemen.

[ Voor 4% gewijzigd door vinom op 09-05-2017 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Zo, mijn Octavia loopt aan zijn einde, dus gisteren is de nieuwe in bestelling gegaan :)

1.6 TDI Greentech 85 kW 116 pk 7 versn. DSG Ambition Businessline
Met daarbij nog:
  • Chromen raamomlijsting
  • Sunset (extra donker getinte ramen achter)
  • Ruitenwisser achter
  • Parking Distance Control voor en achter
  • Kinderpakket
Verwachte levertijd..... week 40 :X :X :X :X |:( |:(
dat vind ik best lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ai, dat is inderdaad best lang. Ik heb nog stille hoop dat die van mij half juli geleverd gaat worden, maar ik vrees ervoor. 18 april besteld.

Ik was vorige week bij de dealer en die zei dat het echt storm loopt met de Octavia bestelling, en dus ook de levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:28

WoBBeL

*zwaai*

avotar schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:57:
Zo, mijn Octavia loopt aan zijn einde, dus gisteren is de nieuwe in bestelling gegaan :)

1.6 TDI Greentech 85 kW 116 pk 7 versn. DSG Ambition Businessline
Met daarbij nog:
  • Chromen raamomlijsting
  • Sunset (extra donker getinte ramen achter)
  • Ruitenwisser achter
  • Parking Distance Control voor en achter
  • Kinderpakket
Verwachte levertijd..... week 40 :X :X :X :X |:( |:(
dat vind ik best lang
Goede keus :) ik heb zelf de Octavia Combi 1.6 TDI 116 pk DSG Style Business (http://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=NNUW) doorgegeven aan de werkgever :+ ik ben blij dat ik op tijd ben geweest, ik mag pas in week 1 van 2018 de nieuwe rijden en normaliter geef ik het pas een paar maanden van te voren door :P

Is de achterruitenwisser een optie op de normale Octavia? :?

[ Voor 11% gewijzigd door WoBBeL op 09-05-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:08
Iemand enig idee of de sigarettenaansteker power blijft geven nadat je contact etc. hebt uitstaan?
Model Octavia Combi 2015. Ik heb het idee dat de stroom er gewoon vol op blijft staan klopt dat?

Heb geen zin om met een lege accu te staan straks :p

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

vinom schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:09:
Ai, dat is inderdaad best lang. Ik heb nog stille hoop dat die van mij half juli geleverd gaat worden, maar ik vrees ervoor. 18 april besteld.

Ik was vorige week bij de dealer en die zei dat het echt storm loopt met de Octavia bestelling, en dus ook de levertijd.
De dealer liet het bij mij overkomen dat het echt maar 3 maanden zou zijn. Er zouden was productie capaciteits problemen zijn geweest, maar die waren opgelost.
Dus wel balen dat ik nu vanochtend moet horen dat het 5 maanden wordt.
xost schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:09:
[...]

Goede keus :) ik heb zelf de Octavia Combi 1.6 TDI 116 pk DSG Style Business (http://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=NNUW) doorgegeven aan de werkgever :+ ik ben blij dat ik op tijd ben geweest, ik mag pas in week 1 van 2018 de nieuwe rijden en normaliter geef ik het pas een paar maanden van te voren door :P

Is de achterruitenwisser een optie op de normale Octavia? :?
Jup. Gelukkig had de dealer me dat ingefluisterd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Laatst online: 16:11
Martinusz schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:45:
Iemand enig idee of de sigarettenaansteker power blijft geven nadat je contact etc. hebt uitstaan?
Model Octavia Combi 2015. Ik heb het idee dat de stroom er gewoon vol op blijft staan klopt dat?

Klopt, doet de mijne ook.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
avotar schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:55:
[...]

De dealer liet het bij mij overkomen dat het echt maar 3 maanden zou zijn. Er zouden was productie capaciteits problemen zijn geweest, maar die waren opgelost.
Dus wel balen dat ik nu vanochtend moet horen dat het 5 maanden wordt.

[...]

Jup. Gelukkig had de dealer me dat ingefluisterd. :+
Die ruitenwisser zit er niet op omdat de ruit schuin genoeg zou moeten zijn dat al het water er zo afloopt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Martinusz schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:45:

Ben er vrij zeker van dat hij stroom blijft geven.

Mijn Polo deed dat ook altijd.... Al eens een keer op een natuurcamping gestaan midden in de Frankrijk met een lege accu omdat we de koelbox in de auto hadden aangesloten 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Oké Thanks voor de antwoorden, bummer...waarom doen ze dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
avotar schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:57:
[...]

Ben er vrij zeker van dat hij stroom blijft geven.

Mijn Polo deed dat ook altijd.... Al eens een keer op een natuurcamping gestaan midden in de Frankrijk met een lege accu omdat we de koelbox in de auto hadden aangesloten 's nachts.
Mijn golf 6 doet het dan weer niet. Vind het ook vreselijk als een auto stroom blijft geven inderdaad, kun je geeneens je lader er in laten zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Laatst online: 13:26
vinom schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:08:
Ik lees her en der dat er vanaf week 22 wat zaken gaan worden aangepast in de productie van de Octavia Facelift. Nu kunnen de verschillen per land nogal verschillend zijn, maar ik ben benieuwd of wij het ook gaan merken.

Ordering date Octavia G-TEC, also as 7er DSG
New exterior color Maple-Braun Metallic (not for RS, RS 245) 4Q4Q
New seat cover in fabric ambition black / brown
Change of the optional offer at Ambition:
- Folding table at the back of the front seat - now available separately
- Cargo elements as well as detachable cordless torch in the trunk - no longer available
- Detachable battery torch in trunk (Combi only) - no longer available
Ordering of the single option Travel profile selection for SCOUT;
The option PFE (travel profile selection including off-road assistant) PFC can still be ordered
Mobile Onlineservices -> Software update and extension of the service offer via remote access:
- Operating the heater
Deactivation of interior monitoring (IRÜ) via MIB CarMenu
Software update for KESSY
New function "Air Care" + inscription "Air Care"

Ook vanaf week Google Streetview niet meer beschikbaar zal zijn op de infotainment systemen.
Ik ben ook heel benieuwd. Als het mogelijk gaat worden om de verwarming op afstand aan te zetten zou dat wel super awesome zijn! Daar lever ik de zaklamp graag voor in! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Mja, toch vind ik sommige aanpassingen wel apart, als het doorgevoerd gaat worden. Juist die zaklamp die je eruit kan halen, is hét idee van de Simply Clever slogan. Hetzelfde voor de elementen om je spullen vast te zetten, super handig imo. Maargoed, we krijgen er dan ook wat voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

En wanneer gaan ze het oude font als optie aanbieden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Rij impressie van de vernieuwde Rapid:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
vinom schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:18:
Rij impressie van de vernieuwde Rapid:
[video]
Gaan ze die weer in maar 1 variant aanbieden? (huidige kon je nog maar in 1 variant bestellen)
Opvallend vond ik dat de spaceback ruim kleiner was dan de hatchback. Die hatchback in de showroom ooit eens aangezien voor een Octavia :o nee meneer dat is een Rapid hatchback. Opvallend ruime auto dus, maar je ziet ze toch niet veel rijden, Fabia is toch bekender blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Enkel de Spaceback komt nog naar Nederland, de "hatchback" niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
J0YR1D3R schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:28:
Enkel de Spaceback komt nog naar Nederland, de "hatchback" niet meer.
Opzich niet zo gek. De Rapid is al niet echt een veel verkopende wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Rapid was toch te prijzig voor wat je er voor kreeg; vooral het onderstel was weinig geraffineerd vond ik

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 18:18

PeaceNlove

Deugleuter

Ik begrijp vooral niet wat die Rapid nog toevoegt tussen de Fabia Combi en de Octavia Combi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:06

servies

Veni Vidi Servici

PeaceNlove schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:17:
Ik begrijp vooral niet wat die Rapid nog toevoegt tussen de Fabia Combi en de Octavia Combi
Binnenruimte is groter dan die van een Fabia en het model is een stuk goedkoper dan de Octavia.
Dus wanneer je de kinderwagen de deur uit kunt doen omdat je kinderen die zijn ontgroeid kun je overgebleven kofferbakruimte naar de binnenruimte verplaatsen...
Dat is één van de redenen waarom wij toen een Rapid i.p.v. een Fabia III hebben gekocht... (we hadden een Fabia I)

De kofferruimte is overigens nog steeds aardig groot... maar net iets kleiner dan die van een Fabia III
En overigens vind ik het met die verkoopcijfers nog best meevallen
(van autoweek: de verkoopcijfers in Nederland van Skoda sinds 1982
Octavia85.057
Fabia74.269
105/120/13020.354
Superb17.509
Citigo10.314
Yeti7.005
Favorit5.908
Felicia5.515
Rapid4.862
Roomster2.901
Kodiaq103

Zo lang is de Rapid nog niet op de markt...
Ik denk dat het meer aan Pon ligt... prutsimporteur...

[ Voor 46% gewijzigd door servies op 10-05-2017 13:49 . Reden: verduidelijking na reacties van jongetje en Rannasha ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 16:17

Rannasha

Does not compute.

PeaceNlove schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:17:
De Rapid de binnenruimte van een Octavia met de kofferbakgrootte van een Fabia. Handig als je wel ruimte wil tijdens het rijden, maar geen grote kofferbak nodig hebt.

Maar ik ben het er mee eens dat de Rapid een erg moeilijke positie heeft tussen de Fabia en Octavia in.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Rannasha schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:25:
[...]

De Rapid de binnenruimte van een Octavia met de kofferbakgrootte van een Fabia. Handig als je wel ruimte wil tijdens het rijden, maar geen grote kofferbak nodig hebt.
Dat is niet waar. De kofferbak is kleiner dan een Fabia, zie ook de reactie van servies

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 10-05-2017 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Mijn levering van de Octavia gaat alle kanten op, eerst levering week 28, toen week 35 en nu is de voorlopige levering week 26. Ik mag hopen dat het de laatste datum gaat zijn :) Binnenkort hopelijk een definitieve productieweek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

vinom schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:36:
Mijn levering van de Octavia gaat alle kanten op, eerst levering week 28, toen week 35 en nu is de voorlopige levering week 26. Ik mag hopen dat het de laatste datum gaat zijn :) Binnenkort hopelijk een definitieve productieweek.
En jij heb hem 3 weken geleden besteld toch? (even geen zin om terug te zoeken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@avotar Si, hij is op 18 april besteld bij Munstad Utrecht.

EDIT: ik zie dat je het kinderpakket hebt besteld. Daar zijn leveringsproblemen mee en ik meen dat die pas vanaf juni in productie gaan. Er zijn meer mensen die het kinderpakket hadden geselecteerd en die al weken geleden besteld hebben, maar die zitten dus met een langere levertijd daardoor.

[ Voor 83% gewijzigd door vinom op 11-05-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
vinom schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:36:
Nu hoop ik ook maar dat de mijne naar voren is gehaald :) heb je nog meer insider kennis over voorraadproblemen van bepaalde pakketten? (octavia 1.6dsg D style business met techpakket) Ik hoorde dat het Techpakket een voorraad probleem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@Hennie-M Gewoon even bellen met je dealer, kleine moeite voor hem om te kijken en dan weet je gelijk ;)
Op het kinderpakket na heb ik verder niks vernomen van leveringsproblemen op pakketten. Goed teken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MIsschien een wat lompe vraag, maar bij het tanken heb je soms tijd over om dingen af te vragen :p ik keek dus naar mijn deuren en zag eigenlijk dat ik mijn auto alleen kan openmaken met de afstandsbediening van de sleutel, er zit geen slotgat verder.
Wat als mijn batterij nu op is van mijn afstandsbediening :o dan kom ik dus mijn auto niet meer in? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:09
Martinusz schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:00:
MIsschien een wat lompe vraag, maar bij het tanken heb je soms tijd over om dingen af te vragen :p ik keek dus naar mijn deuren en zag eigenlijk dat ik mijn auto alleen kan openmaken met de afstandsbediening van de sleutel, er zit geen slotgat verder.
Wat als mijn batterij nu op is van mijn afstandsbediening :o dan kom ik dus mijn auto niet meer in? :?
Over welk model gaat het?

Vaak zie je dat er een dopje over het sleutelgat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
nooberke schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:04:
[...]

Over welk model gaat het?

Vaak zie je dat er een dopje over het sleutelgat zit.
Octavia Combi 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:32

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kijk even in de handleiding, daar staat het duidelijk in uitgelegd :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
pven schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:06:
[...]

Kijk even in de handleiding, daar staat het duidelijk in uitgelegd :Y)
Blijkbaar weet jij het, dus waarom zeg je het niet gewoon?
Zit nu in de online instructie manual, maar tot nu toe alleen hoe je de batterij van de sleutel vervangt...

Straks nog eens kijken, maar volgens mij zit er geen schuifje aan het handvat, of ik kijk niet goed >:) B)

[ Voor 13% gewijzigd door Martinusz op 12-05-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Martinusz schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:13:
[...]

Blijkbaar weet jij het, dus waarom zeg je het niet gewoon?
Zit nu in de online instructie manual, maar tot nu toe alleen hoe je de batterij van de sleutel vervangt...

Straks nog eens kijken, maar volgens mij zit er geen schuifje aan het handvat, of ik kijk niet goed >:) B)
Ik heb de handleiding ook doorgelezen en kon het ook niet vinden. Ben ook benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:06

servies

Veni Vidi Servici

Martinusz schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:00:
Ik vermoed dat wanneer je tankdop aan de andere kant had gezeten, dat je dan had gezien dat alleen de deur van de bestuurder een sleutelgat heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
servies schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:08:
[...]

Ik vermoed dat wanneer je tankdop aan de andere kant had gezeten, dat je dan had gezien dat alleen de deur van de bestuurder een sleutelgat heeft...
Ohja?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/STDrR25n75OK9BAiegNroWp3/medium.jpg

ik zie het nog steeds niet B) :)
Of moet ik een spreuk roepen ofzo :+

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 12-05-2017 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:36
Uit ervaring weet ik dat voor een Skoda Fabia geldt dat je het plastic rechts naast de handgreep kunt losmaken om een sleutelgat vrij te maken. Ik zal kijken of ik een fotootje kan maken...

Edit: Zo dus. In het rechterdeel van de greep onderaan zit een uitsparing voor je sleutel om het kapje eraf te duwen. Terug erop doen is priegelwerk trouwens :)

kh

[ Voor 46% gewijzigd door Kooj1980 op 12-05-2017 12:47 ]

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kooj1980 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:32:
Uit ervaring weet ik dat voor een Skoda Fabia geldt dat je het plastic rechts naast de handgreep kunt losmaken om een sleutelgat vrij te maken. Ik zal kijken of ik een fotootje kan maken...

Edit: Zo dus. In het rechterdeel van de greep onderaan zit een uitsparing voor je sleutel om het kapje eraf te duwen. Terug erop doen is priegelwerk trouwens :)

[afbeelding]
Ah verstopt dus, ik ga er niet aanzitten zolang het niet nodig is, maar wel goed om te weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
vinom schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:56:
@Hennie-M Gewoon even bellen met je dealer, kleine moeite voor hem om te kijken en dan weet je gelijk ;)
Op het kinderpakket na heb ik verder niks vernomen van leveringsproblemen op pakketten. Goed teken dus.
De mijne is ook naar voren gehaald/ iemand had een foutje gemaakt. Mijn auto komt in week 22 binnen bij de dealer :D ipv mid augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Kijk, dat is toch lekker nieuws! Wanneer had jij besteld? Zie het zo niet terug. Nu nog hopen op een goede definitieve productieweek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
vinom schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 18:45:
Kijk, dat is toch lekker nieuws! Wanneer had jij besteld? Zie het zo niet terug. Nu nog hopen op een goede definitieve productieweek!
De Leasemaatschappij stuurde mij een bevestiging op 24-4. Maar ik denk dat de auto al eerder gereserveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Ik moet het even zonder mijn Octavia doen. Steenmarter heeft de koelvloeistofslangen doorgebeten :'(. Morgen krijg ik vervangend vervoer. Ben benieuwd of de Leasemaatschappij deze kosten dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
pven schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:24:
Wat een fijn update-beleid heeft Skoda toch mbt het bijwerken van navigatie. Maandenlang staat er een melding dat in november de nieuwe update komt, die vervolgens niet komt. En daarna staat op de site dat de eerstvolgende update in mei weer komt. De versie was P157, en dat is het nog steeds.

Beetje jammer ....
Mei is inmiddels juni geworden |:(

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Kecin schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:18:
Ik moet het even zonder mijn Octavia doen. Steenmarter heeft de koelvloeistofslangen doorgebeten :'(. Morgen krijg ik vervangend vervoer. Ben benieuwd of de Leasemaatschappij deze kosten dekt.
Van welk jaar is jouw auto? In mijn Golf van 2011 was dat al een bekend probleem, mag hopen dat ze dat daarna toch snel hebben opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:22:
[...]

Van welk jaar is jouw auto? In mijn Golf van 2011 was dat al een bekend probleem, mag hopen dat ze dat daarna toch snel hebben opgelost...
September 2016 :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

J0YR1D3R schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:22:
[...]

Ik denk dat een steenmarter niet echt kijkt naar van welk jaar je auto is ;)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
azz_kikr schreef op maandag 15 mei 2017 @ 00:29:
[...]

Ik denk dat een steenmarter niet echt kijkt naar van welk jaar je auto is ;)
Wel op het moment dat ze de mantel en de samenstelling daarvan aanpassen of beschermen ;) Bij mij waren het bougiekabels, in de nieuwe 1.2 TSI lagen die er heel anders bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
[YouTube: https://youtu.be/mO9v__RWqHA]
Toffe bak! Kleiner dan de Kodiaq maar volgens mij nog ruim genoeg. En sportstoelen met verstelbare hoofdsteunen, en een digital display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:23
Kecin schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:18:
Hoe bedoel je? De kosten van je vervangende vervoer of de reparatie? De reparatie dekken ze natuurlijk altijd. Het is hun auto. Hoogstens kost het je je eigen risico. Vervangend vervoer zal van je contract afhangen.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Korvaag schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:31:
[...]

Hoe bedoel je? De kosten van je vervangende vervoer of de reparatie? De reparatie dekken ze natuurlijk altijd. Het is hun auto. Hoogstens kost het je je eigen risico. Vervangend vervoer zal van je contract afhangen.
Ik bedoelde inderdaad eigen risico. Maar blijkbaar kost het me (inderdaad) niets :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Laatst online: 16:28

WoBBeL

*zwaai*

Kecin schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:53:
[...]

Ik bedoelde inderdaad eigen risico. Maar blijkbaar kost het me (inderdaad) niets :).
Ik zit zelf bij Noordlease, maar voor dit soort zaken hoef ik nooit te betalen hoor.Tenzij je met opzet twee steenmarters in je auto hebt gezet :P

Ik moet nog tot januari wachten op m´n Octavia Combi, duurt lang :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 18:00

Kiswum

Gadget reviewer

vinom schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:32:
[video]
Toffe bak! Kleiner dan de Kodiaq maar volgens mij nog ruim genoeg. En sportstoelen met verstelbare hoofdsteunen, en een digital display.
Ik vind het een mooie auto, maar waarschijnlijk is deze pas over 7 jaar betaalbaar genoeg voor ons :)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Kiswum schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 10:23:
[...]

Ik vind het een mooie auto, maar waarschijnlijk is deze pas over 7 jaar betaalbaar genoeg voor ons :)
De vanaf prijzen schijnen iets onder die van de Yeti komen te liggen ... rond de 26.5k heb ik ergens gelezen. Over 4 jaar mag ik weer een nieuwe auto uitzoeken, eens zien wat de Karoq tegen die tijd doet :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Heb binnenkort overigens een audioupgrade afspraak staan bij Concept4Cars. Ben zeer benieuwd. Ben opzoek naar een wat voller geluid in de Octavia (heb geen Canton systeem). Meer mensen hier die een upgrade hebben laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

vinom schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:32:
[video]
Die stoelen komen me bekend voor. Sportstoelen uit de A3, en die zitten heel, heel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Hieronder de wijzigingen van de Skoda modellen, die vanaf week 22 doorgevoerd worden:
Octavia
Climatronic voortaan voorzien van hepa filter
- Hepa (High Efficiency Particulate Arrestance) filtert
bijna alle schadelijke delen uit van buitenaf aangezogen lucht.
- Inclusief opschrift Clean Air

Parkeerhulp met remfunctie
- Parkeerhulp met remfunctie is een nieuwe functie van het
parkeersysteem (Parkeersensoren of ParkeerAssistent) die de
auto automatisch laat remmen in geval van een aanstaande
botsing met een opgemerkt obstakel.
Minimale wijzigingen voor recent vernieuwde Octavia
Kodiaq
Navigatiesysteem Columbus van 8” naar 9,2” scherm

Nieuwe optie: Slaap Comfortpakket bestaand uit Comfort hoofdsteunen op 2e zitrij, Sunset en zonneschermen voor de zijruiten.
Superb
Nieuwe “glass design” infotainment systemen voor Bolero, Amundsen en Columbus
Schermgrootte navigatiesysteem Columbus van 8” naar 9,2”

In-Car-Communication voor Bolero, Amundsen en Columbus (versterking van stemgeluid via autospeakers achterin)

Climatronic voortaan voorzien van Hepa filter

En nog andere zaken die aangepast worden: Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 19:09
vinom schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:16:
Hieronder de wijzigingen van de Skoda modellen, die vanaf week 22 doorgevoerd worden:

Toch niet aan de buitenkant mag ik hopen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:45

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

nooberke schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:25:
[...]
Toch niet aan de buitenkant mag ik hopen ;(
Nee hoor binnen, bij de bedieningsknop van je ventilatie/airco.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:30
Weet iemand of het panoramadak in de Karoq open kan?
De afbeeldingen tot nu toe doen vermoeden dat dit niet het geval is, want dit is bij de Kodiaq volgens mij ook zo?

Dat zou wel jammer zijn. Bij het broertje de Ateca kan dat wel.

Ben zelf momenteel erg aan het twijfelen tussen een Ateca en Kodiaq.
Het digitale display en adaptieve demping van de Kodiaq staat mij dan wel weer erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 16:57
Kecin schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:31:
Heb binnenkort overigens een audioupgrade afspraak staan bij Concept4Cars. Ben zeer benieuwd. Ben opzoek naar een wat voller geluid in de Octavia (heb geen Canton systeem). Meer mensen hier die een upgrade hebben laten doen?
Bij bestellen van de auto (Octavia) ben ik vergeten om de Canton set aan te vinken. Het standaard geluid is zeer slecht waardoor ik aan de voorzijde de Gladen RS-X165 speakers heb laten plaatsen door Pijl Audio.

Het geluid is wat mij betreft nog steeds aan de hoge kant maar dat ligt meer aan de audio unit dan de speakers. Deze set heb ik ook nog kunnen beluisteren met een versterker ertussen en dat was een wereld van verschil (pijlaudio heeft mijn auto als testmodel gebruikt voor deze speaker)

https://www.facebook.com/.../1301840313182108/?type=3

[ Voor 20% gewijzigd door Pieler op 23-05-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:59

Younes

Wie, Wat, Waar?

Pieler schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:33:
[...]

bij bestellen van de auto (Octavia) ben ik vergeten om de canton set aan te vinken. Het standaard geluid is niet te doen slecht dus heb aan de voorzijde de Gladen RS-X165 speakers laten plaatsen. Geluid is nog steeds een beetje aan de hoge kant maar voor de rest een stuk voller. Is vorig jaar geweest toen deze net uit kwamen.

Heb deze bij Pijl audio laten plaatsen.
https://www.facebook.com/.../1301840313182108/?type=3
Hey, die zit in Amersfoort :D

Hij is er zelf heel erg over te spreken als je zo de tekst leest. Van de Canton speakers ben ik zelf niet heel erg te spreken. Subwoofer kan je nauwelijks een subwoofer noemen.

Afbeeldingslocatie: http://octavia-rs.com/index.php/attachment/17732-cimg0026-jpg/?thumbnail=1

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Pieler schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:33:
[...]

Bij bestellen van de auto (Octavia) ben ik vergeten om de Canton set aan te vinken.
Dat kun je niet zijn vergeten (als je tenminste de Facelift hebt). Sinds de facelift zit Canton alleen op de Style uitvoering en is niet meer als audiopakket te bestellen op de Ambition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Arachnan schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:24:
Weet iemand of het panoramadak in de Karoq open kan?
De afbeeldingen tot nu toe doen vermoeden dat dit niet het geval is, want dit is bij de Kodiaq volgens mij ook zo?

Dat zou wel jammer zijn. Bij het broertje de Ateca kan dat wel.

Ben zelf momenteel erg aan het twijfelen tussen een Ateca en Kodiaq.
Het digitale display en adaptieve demping van de Kodiaq staat mij dan wel weer erg aan.
Ja, kan open!

Vanuit binnen bekeken:
Afbeeldingslocatie: https://secure.pic.autoscout24.net/images-big/673/200/0309200673011.jpg?a2e1d5a9bd63ef32b0de0e807e14ef60

Netje voor de vliegen:
Afbeeldingslocatie: https://secure.pic.autoscout24.net/images-big/673/200/0309200673003.jpg?5ebc99f7379a7ec47f926439ce06be8a

Chips.. je bedoelde de Karoq :P

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 23-05-2017 14:06 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Falcon schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:03:
[...]

Ja, kan open!

Vanuit binnen bekeken:
[afbeelding]

Netje voor de vliegen:
[afbeelding]
Nice! De tekst op de site van Skoda was een beetje twijfelachtig.
Veel fabrikanten zeggen namelijk panorama schuif/kanteldak, maar Skoda noemt het "panoramadak elek. bedienbaar" in de opties. Kan dus ook betekenen dat het zonnescherm onder het panoramadak elektrisch te bedienen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Arachnan schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:06:
[...]

Nice! De tekst op de site van Skoda was een beetje twijfelachtig.
Veel fabrikanten zeggen namelijk panorama schuif/kanteldak, maar Skoda noemt het "panoramadak elek. bedienbaar" in de opties. Kan dus ook betekenen dat het zonnescherm onder het panoramadak elektrisch te bedienen is :P
Uhm ja weet het dus niet zeker.. want dit was de Kodiaq :P

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
@Falcon en @Arachnan Volgens mij zit in alle audi's VW's en Skoda's hetzelfde schuif/kanteldak.

Prijs bij de merken verschilt alleen....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
artbij schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:11:
@Falcon en @Arachnan Volgens mij zit in alle audi's VW's en Skoda's hetzelfde schuif/kanteldak.

Prijs bij de merken verschilt alleen....
Goed nieuws :)
Het lijkt mij ook wel dat er een panoramadak in komt dat open kan. Een panoramadak dat niet open kan zie je volgens mij amper nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Arachnan schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:12:
[...]

Goed nieuws :)
Het lijkt mij ook wel dat er een panoramadak in komt dat open kan. Een panoramadak dat niet open kan zie je volgens mij amper nog.
Nissan heeft het nog in de Qashqai.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
vinom schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:16:
Octavia
Climatronic voortaan voorzien van hepa filter

Minimale wijzigingen voor recent vernieuwde Octavia
Helaas geen besturing van de airco of verwarming op afstand :'(
En die parkeerhulp met remsysteem lijkt mij toch ook wel mogelijk met een software update?

[ Voor 53% gewijzigd door Hennie-M op 23-05-2017 14:20 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 80 Laatste