Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:43

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

The Eagle schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:49:
Weet niet wat het verschil qua leaseprijs is, maar als de 150 pk 1.4 TSI in budget zit zu ik daar zeker voor kiezen. Is niet alleen handig voor de vakantie ;)
Tip: Zet er een verlagingsset onder, dan stuurt en veert ie ook als een Audi (stukje stugger dus, lekker in bochten). En voor de mooi een RS spoiler. Beiden zijn dealeropties :)
redfoxert schreef op zondag 19 maart 2017 @ 11:21:
[...]

Bekijk het Tech pakket ook eens. Dan krijg je ook 18" velgen. Misschien kan je met de dealer regelen dat zij er dan de Pictoris voor in de plaats op kunnen leggen?
wd200 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:32:
Doe je zelf een groot plezier, zeker voor op de vakanties neem de DSG automaat Je hoeft dan zelf niet te zoeken naar de juiste versnelling dat doet de automaat je. Op vakantie kan het ook prima alleen het blokje zal wat hoger in toeren lopen en wat vaker moet op / terug schakelen maar daarvoor mijn tip voor de automaat.

Skoda heeft dacht ik nu een actie dat deze slechts 900 euro duurder is.
Ik ga er nog een nachtje over slapen. Gevoelsmatig zit ik qua bijtelling al aan de dure kant (ben tot nu toe verwend met 7% en 14% ) - zeker gezien ik niet bijzonder veel lange stukken rijd of kilometers maak (<20.000).

Ik moet dus afwegen wat het voor mij waard is voor dat kleine beetje wat ik ermee rijd. Al wil ik straks ook niet 4 jaar lang een net-niet gevoel hebben natuurlijk :)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
Als je de ruimte niet nodig hebt dan kun je ook nog naar bijvoorbeeld een fabia kijken, dat scheelt je 1/3 van je bijtelling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

jongetje schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:40:
Als je de ruimte niet nodig hebt dan kun je ook nog naar bijvoorbeeld een fabia kijken, dat scheelt je 1/3 van je bijtelling....
Ruimte met 3 kinderen heb ik wel nodig - daarom de Octavia. Ik wil ook wel op vakantie maar ook af en toe een fiets achterin kunnen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
Vandaag octavia naar de dealer voor olieservice, wat ik op zich al opvallend vind na 15k waarbij de vorige beurt longlife olie zou zijn gebruikt (wat is er dan long life aan??).

Van de prijs wordt ik ook niet vrolijk 205,- euro, is dat een normale prijs?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:24

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Twee Dee schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:39:

Dealeropties (gunstig voor bijtelling)
Lederen bekleding
Afneembare trekhaak
optie op 18" velgen (ik overweeg de Pictoris indien dat mogelijk is)
Wat bedoel je precies met dealer opties? worden die niet meegenomen in de bijtelling? Ik zie momenteel ook naar een octavia te kijken en dan wordt het wel interessant om ook leder te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
martinusz schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:15:
Vandaag octavia naar de dealer voor olieservice, wat ik op zich al opvallend vind na 15k waarbij de vorige beurt longlife olie zou zijn gebruikt (wat is er dan long life aan??).

Schijnt een "slim" systeem te zijn. Rijd je veel kleine stukjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
nooberke schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:58:
[...]

Schijnt een "slim" systeem te zijn. Rijd je veel kleine stukjes?
50/50, het is een afwisseling van 2x20km per dag woon/werk en andere dagen 2x 50km per dag woon werkverkeer. Sinds de vorige beurt (juli 2016) dus 15.000 km gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Systeem past zich continu aan en meet ook hoe vuil je olie is. Veel korte stukjes zorgt ervoor dat je sneller aan de beurt bent voor een oliewissel.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Rainesh schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:06:
Systeem past zich continu aan en meet ook hoe vuil je olie is. Veel korte stukjes zorgt ervoor dat je sneller aan de beurt bent voor een oliewissel.
Oke naja, ik zal het systeem maar vertrouwen ;) maar ik denk dan nog steeds wat is er longlife aan dan? Zou die met "normale" olie dan nog eerder moeten?
Het klopt inderdaad van de kortere ritjes, hiervoor altijd leasebak gehad, en dan was de olie pas echt bij de beurten, maar dan reed ik ook 2x100 km per dag snelweg.
Waar het nu op neer gaat komen is dus Beurt met olie verversen, half jaar later olie verversen, dan weer beurt met olieverversen etc. Is toch een 200,- extra per jaar onderhoud -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
Waarom zijn de verschillende uitrustingsmodellen van de Fabia HB weg? Dat viel me laatst op. Er is alleen nog maar een Drive en Ambition te krijgen. Bij de Fabia Combi zijn ze er nog wel. Zou dit komen omdat de HB bijna niet zakelijk geleasd wordt?

Ik moet over een paar maanden een auto gaan uitzoeken en was aan het kijken naar de Fabia III HB maar weet of het hem nu nog gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
lauranvh schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:03:
Waarom zijn de verschillende uitrustingsmodellen van de Fabia HB weg? Dat viel me laatst op. Er is alleen nog maar een Drive en Ambition te krijgen. Bij de Fabia Combi zijn ze er nog wel. Zou dit komen omdat de HB bijna niet zakelijk geleasd wordt?

Ik moet over een paar maanden een auto gaan uitzoeken en was aan het kijken naar de Fabia III HB maar weet of het hem nu nog gaat worden.
Meestal betekent dat dat de andere modellen haast niet verkocht worden, dan houden ze alleen de meest verkochte varianten over. Dat ging ook zo bij de Rapid, daar kun je volgens mij nog maar 1 uitrusting zelfs kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Kapteynn schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:31:
[...]

Wat bedoel je precies met dealer opties? worden die niet meegenomen in de bijtelling? Ik zie momenteel ook naar een octavia te kijken en dan wordt het wel interessant om ook leder te nemen.
De meeste zaken die je aanklikt in de configurator worden "fabriek af" geleverd en daarop wordt de fiscale waarde vastgesteld. Alles wat je als accessoire (dealeroptie) bestelt wordt pas achteraf aangebracht, waardoor dit inderdaad niet meer meetelt voor je bijtelling, erg gunstig voor jou dus.

Wat je wel ziet is dat deze accessoires vervolgens meer van je leasebudget afsnoepen omdat doordat de fiscale waarde lager is - die je online kunt opzoeken bij RDW - ook de restwaarde lager wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:24

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Twee Dee schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:30:
[...]

De meeste zaken die je aanklikt in de configurator worden "fabriek af" geleverd en daarop wordt de fiscale waarde vastgesteld. Alles wat je als accessoire (dealeroptie) bestelt wordt pas achteraf aangebracht, waardoor dit inderdaad niet meer meetelt voor je bijtelling, erg gunstig voor jou dus.

Wat je wel ziet is dat deze accessoires vervolgens meer van je leasebudget afsnoepen omdat doordat de fiscale waarde lager is - die je online kunt opzoeken bij RDW - ook de restwaarde lager wordt.
Bedankt! dit was mij nog niet geheel duidelijk. (Eerste keer een eigen leaseauto kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

martinusz schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:15:
...
Prijzen bij de officiële Skoda garages zijn vast en gewoon op te vragen:
http://www.skoda.nl/service/onderhoud-en-reparatie/onderhoud
https://www.skoda.nl/deal...paratie/onderhoudsprijzen

Het is wel aan te raden om van tevoren af te spreken wat ze precies gaan doen en hoeveel dat gaat kosten. Daar heb ik al jarenlang goede ervaringen mee (met diverse Skoda modellen). Je spreekt wat af en daar houden ze zich aan. :)

Mijn ervaringen met de laatste 2 onderhoudsbeurten (zowel groot als klein onderhoud) is, dat de niet-merk garages zelfs duurder waren dan de Skoda garage! En ja, ik had zelfs bij Profile als bij KwikFit een offerte gevraagd + Bosch garage. Maar inclusief de onderdelen was de Skoda garage het voordeligst en ze hebben in ieder geval ervaring met hun merk specifieke zaken...
Nog afgezien van het feit dat de snelle jongens aangaven GEEN ECU (of andere VAG modules) software updates en/of merk specifieke modificaties (zoals ooit wat wijzigingen aan het 1.2 TSI blok) te kunnen uitvoeren.

Zoals b.v. de 24W6 actie (turbo h/w modificatie)
Of de 24V9 (turbo s/w update).
15D9, de beruchte ketting aanpassing.
37G8 DSG update en de olie (mineraal versus synthetisch) verversing van de DSG-7 (DQ200)

[ Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 23-03-2017 11:39 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Rainesh schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:06:
Apart, mijn moeder heeft met haar Yeti gewoon de 30dkm / 2 jaar van de vorige long-life beurt gereden zonder eerdere oliewissel en zij rijd echt bizar veel kleine stukjes. Voor haar werk (bloedpriken) moet ze vaak op meerdere plekken in het dorp hier zijn...dus dat is vaak meerdere keren starten op een ochtend met afstanden van vaak nog niet eens een kilometer. Je zou verwachten dat de olie dan veel sneller verwisseld zou moeten worden...overigens gaat wel de standkachel aan bij koud weer in plaats van dat ze krabt...dus op de koudste dagen van het jaar rijd ze met warme motor weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Update, het bleek gewoon een verkeerde interval te zijn geweest, deze is gereset, dus kosten 0,- euro ;)
Ik vond het al zo vreemd dat na 15K de olie al ververst moest worden, en dat kost dan net zoveel als een grote beurt ;) NU straks gewoon weer met een beurt, dan ben ik voor 239,- klaar geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
martinusz schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:29:
Update, het bleek gewoon een verkeerde interval te zijn geweest, deze is gereset, dus kosten 0,- euro ;)
Ik vond het al zo vreemd dat na 15K de olie al ververst moest worden, en dat kost dan net zoveel als een grote beurt ;) NU straks gewoon weer met een beurt, dan ben ik voor 239,- klaar geloof ik.
Bij onze Octavia (2007 RS 2.0 TDI), hadden we vaak al na 22.000 km de volgende beurt nodig. Nadeel daarvan is dan dat het altijd een "grote" beurt is, omdat de auto weer 30.000 km moet kunnen rijden. Ik heb dus eens wat gerekend, en de garage gevraagd om hem op vaste intervallen te zetten. Dan kost een kleine beurt Niet veel meer dan €100,-, want alleen olie- en filterwissel. Op 30.000 krijgt hij dan de normale beurt en heeft alles wat dan verwisseld wordt zijn volle gebruiksduur gehad.

De olie blijft voor zover ik weet bij een Diesel altijd Long-life. Ik geloof dat met andere olie het roetfilter sneller verstopt raakt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:27
De Connectivity Module ('Mijn Skoda App' is nu tijdelijk voor 99,- (ipv 249) in te bouwen in een Fabia, Octavia, Superb of KODIAQ van modeljaar 2010 of later.

http://www.skoda.nl/mijn-skoda-app

Ik ga het over 2 weekjes laten doen, gelijk met de bandenwissel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:27
The_Admin schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:46:
De Connectivity Module ('Mijn Skoda App' is nu tijdelijk voor 99,- (ipv 249) in te bouwen in een Fabia, Octavia, Superb of KODIAQ van modeljaar 2010 of later.

Voor 99 euro is het zeker een erg leuke gadget, zal VW en Audi wel nooit doen.. Heb het zelf ook in mijn 2010 Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter

Ik kreeg het gratis op mijn MY2017 (niet de facelift) en de app geeft toch wel erg leuke dingen weer.

Als de vriendin de auto meeheeft kan ik zien of ze hem veilig heeft neergezet in een garage en of de deuren op slot zijn :P.
Ook de rittenregistratie is wel geinig. Vooral als je veel kilometers maakt en veel lange ritten is het een leuke gadget.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:03

servies

Veni Vidi Servici

Even een kleine kanttekening:
Uit de kleine lettertjes:
Deze introductieactie geldt tot en met juni 2017 op de beschikbare ŜKODA modellen met een bouwjaar tot en met 2015.
Dus ben je het destijds vergeten te bestellen bij je auto vanaf modeljaar 2016 (dat is waarschijnlijk de werkelijke grens) dan kun je het vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
servies schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:20:
[...]

Even een kleine kanttekening:
Uit de kleine lettertjes:

[...]

Dus ben je het destijds vergeten te bestellen bij je auto vanaf modeljaar 2016 (dat is waarschijnlijk de werkelijke grens) dan kun je het vergeten...
Jup, dat had ik inmiddels ook via de dealer begrepen, dus ik mag volgende week gewoon 249 aftikken. Ach jaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Maar wat kun je nu echt met die app? :?
Is het echt nuttig, of krijg je info die je in je auto ook ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
servies schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:20:
[...]

Het zit/zat standaard op de business modellen van modeljaar 2016 (in iedergeval op de Octavia). Ik kan met niet voorstellen dat iemand een 300euro goedkoper basis model besteld terwijl je voor die 300euro meer:
- Een Amundsen met navigatie
- Climat control
- lichtmatalen velgen
- etc. hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
martinusz schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:36:
Maar wat kun je nu echt met die app? :?
Is het echt nuttig, of krijg je info die je in je auto ook ziet?
quote van @itsalex uit het VW topic:
quote: itsalex
Ik rij nu een week met VW Connected en mijn VW app.

Het inbouwen is appeltje eitje volgens mij want ze hadden de boel zo erin zitten. De dealer kan gewoon bij de gegevens (logisch maar ook niet heel fijn) want er is toch communicatie met VW. De tank, handrem, locatie, eigenlijk alles over de auto wordt uitgelezen. Je krijgt een sticker op je ramen van VW dat de auto is voorzien van deze kit. De eerste keer koppel je VW app met je auto met de QR-code en kenteken.

De app wordt beveiligd met een pincode, ook netjes. Daarnaast heb je een Think Blue functie waar je kan zien hoe zuinig je bent. Ik haal 67 gemiddeld maar dat komt omdat ik veel stad rij en dat is echt funest voor koppeling, remmen en gas geven.
Als ik echt netjes en rustig rij en ik heb dat nu een aantal keren gehaald, haal ik ruim 80 en soms 40 maar dat ligt ook aan het feit van de stad en files. Ik woon in de rook van Amsterdam en dan ben ik al blij dat mijn gemiddelde rond de 67 is. Ik ga er wel aan werken omdat toch boven de 70 te krijgen en meer snelweg te gaan rijden. (alleen mijn Golf 7 rijdt zo lekker boven de 130 km/h ondanks het maar 1.2 TSI 105 pk motortje en tja daar wordt het allemaal niet beter van).

Je kan dan makkelijk uitlezen wanneer je auto weer een beurt moet hebben, waarbij ik even de notitie ga geven dat ze nogal verbaast stonden dat mijn Golf 7 pas over 27k km een beurt moest hebben. Ehhhm ik geloof dat ik door de mand zou moeten vallen maar dat laat ik even in het midden want mijn beurten zijn allemaal naar 30k gezet ipv 10k-20k-10k-20k etc. Ik heb wel mobiliteitsgarantie dus dat is wel weer relaxed.

Je kan zien of de auto geen problemen heeft of andere zaken want alles wordt uitgelezen.
De parkeerfunctie met betaald parkeren is echt ideaal want je kan parkeren en op moment dat je auto uitzet en je telefoon ziet dat je in betaalgebied bent dan vraagt die om te betalen via Parkmobile en bij wegrijden wordt automatisch de parkeeractie gestopt. Dat komt omdat VW dan aangeeft dat de motor gestart wordt en weggereden wordt. Echt super de luxe, ook als die gestolen wordt, hoef je geen extra parkeergeld te betalen.

Ook kan je km stand zien en wanneer je moet tanken. Mijn benzinemeter komt geen meter in de buurt van goede meterstand zoals deze in de app staat want mijn benzinemeter gaat pas vanaf 200 km iets doen terwijl de app benzinemeter veel preciezer in dit geval is.

Ook kan ik nu alle ritten zien en exporteren. Ook de locatie van de auto is makkelijk terug te zien, alleen ik heb nog geen parkeergarage geprobeerd.

De app is soms wel traag maar als je wegrijdt en de optie staat aan met dat er een alert moet komen, komt er dus je weet ook wanneer je auto aan de wandel gaat.

Ik vind dat het wel een goede toevoeging is en ook een stukje luxe. Want je krijgt ook na een aantal minuten een melding als je deuren niet op slot zijn en je kan alles uitlezen.

Ik ben wel bang voor de mogelijkheden en mijn privacy omdat je alles kan zien van de auto en kan inlezen.
itsalex wijzigde deze reactie 22-03-2017 23:00 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
jongetje schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:00:
[...]

Het zit/zat standaard op de business modellen van modeljaar 2016 (in iedergeval op de Octavia). Ik kan met niet voorstellen dat iemand een 300euro goedkoper basis model besteld terwijl je voor die 300euro meer:
- Een Amundsen met navigatie
- Climat control
- lichtmatalen velgen
- etc. hebt.
Ik weet niet hoe je aan die info komt, maar die dingen die jij opnoemt zitten niet in de connectivity pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
The_Admin schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:09:
[...]

Ik weet niet hoe je aan die info komt, maar die dingen die jij opnoemt zitten niet in de connectivity pakket.
Dat zijn de verschillen tussen de Ambition en de Ambition Business uitvoering. Ik begrijp uberhaupt niet wie er een Ambition koopt met een minimaal verschil in prijs en zoveel extra opties terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
jongetje schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:10:
[...]

Dat zijn de verschillen tussen de Ambition en de Ambition Business uitvoering. Ik begrijp uberhaupt niet wie er een Ambition koopt met een minimaal verschil in prijs en zoveel extra opties terug krijgt.
Ah zo, nee dat snap ik ook niet. Het is vaak een beetje shoppen, en kijk wat er bij de verschillende modellen nog 'met de prijs kan'. Ik ging voor m'n Fabia Combi voor de meest uitgeruste business variant, maar kwam met een Monte Carlo thuis. Die had dan geen parkeersensoren voor, maar wel een dikkere motor, mooier design, en een panoramadak. Plus scheelde het een paar k, ook niet oninteressant. Dan wel weer achteraf dit inbouwen, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris10r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 10:46
lauranvh schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:03:

Zelfde geval bij de Fabia Combi, de motor keuze is flink uitgedund vanaf eind maart...

Heb zelf nog net op de valreep de Skoda Fabia Combi Style Business met de 1.2 TSI 81 kW/100 pk en 6 versnellingen handbak kunnen bestellen. Aangevuld met metallic lak, 16' (+winterbanden en reservewiel) en dab+.

Hiervoor heb ik de 1.0 75pk en de 1.2 90pk Fabia Combi Drive mogen proefrijden. De 1.0 presteerde boven mijn verwachtingen voor een 3-cyl, maar mijn voorkeur ging toch uit naar de 4-cyl omdat deze voor mijn gevoel toch rustiger liep.

[ Voor 1% gewijzigd door chris10r op 05-04-2017 12:17 . Reden: grammatica :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Mag nu ook eindelijk in het topic posten. Eergisteren m'n Skoda Fabia 1.2 TSI 66kW Style Business opgehaald in Naarden. Laser White lak, parkeercamera. Gisteren ook gelijk de Brodit ingeprikt. Flinke vooruitgang op de Toyota Yaris die ik hiervoor reed :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FcjLjZEs.jpg (klikken voor groot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
Cool. Veel plezier ermee.
Veel opties op de SB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Bah, helemaal gemist dat ik al maanden een navigatie update had liggen voor mijn Amundsen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris10r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 10:46
Jeoh schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:08:
Mag nu ook eindelijk in het topic posten. Eergisteren m'n Skoda Fabia 1.2 TSI 66kW Style Business opgehaald in Naarden. Laser White lak, parkeercamera. Gisteren ook gelijk de Brodit ingeprikt. Flinke vooruitgang op de Toyota Yaris die ik hiervoor reed :+
....
Mooie, veel plezier ermee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
avotar schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:26:
Bah, helemaal gemist dat ik al maanden een navigatie update had liggen voor mijn Amundsen.
Ach, die "nieuwe" kaarten zijn niet zo actueel. De nieuwe A4 staat er bijvoorbeeld niet op, hopelijk met de update in juni wel. Ik gebruik SmartLink met Android auto, werkt een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
jongetje schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:10:
[...]

Ach, die "nieuwe" kaarten zijn niet zo actueel. De nieuwe A4 staat er bijvoorbeeld niet op, hopelijk met de update in juni wel. Ik gebruik SmartLink met Android auto, werkt een stuk beter.
Dat is vrij logisch bij dit soort kaarten. Allereerst moeten de aanpassingen aangeleverd worden aan de kaartmaker. Dit gaat er vervolgens mee aan de slag om er een kaart van te maken. Dat moet vervolgens na testen een releaseprocedure in en dan duurt het nog een tijdje voordat jij het doorhebt en hem op je device hebt staan. Kaartmateriaal loopt al met al rustig een jaar achter op de werkelijkheid.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Korvaag helemaal niet mee eens. Dat hoeft echt niet anderhalf jaar te duren. Mijn tomtom had 3 maanden later al een update met de nieuwe wegen erin. Er gaat echt niemand met de hand de nieuwe wegen erin zitten tekenen. Die kaarten komen van een leverancier en worden eventueel automatisch omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
jongetje schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:02:
@Korvaag helemaal niet mee eens. Dat hoeft echt niet anderhalf jaar te duren. Mijn tomtom had 3 maanden later al een update met de nieuwe wegen erin. Er gaat echt niemand met de hand de nieuwe wegen erin zitten tekenen. Die kaarten komen van een leverancier en worden eventueel automatisch omgezet.
Dat is toch logisch.. hoe vaker je een update uitbrengt hoe recenter het geheel zal zijn. Hoe minder vaak de frequentie van updates is, hoe verder je per update achterloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

En toch krijg je ze wel en zijn ze gratis. Heb ook al anders meegemaakt.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zit ook aan een Skoda te denken en woon in Rotterdam. Nou zat ik aan de radio Amundsen te denken inclusief CarPlay maar heeft iemand misschien een idee of die radio er vaak uit wordt gejat? Buurman heeft een Polo en daar is al 2-3 keer de radio uit zijn auto gestolen. Ik lees wel veel dat de Colombus gejat wordt maar kan niet veel vinden over de Amundsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
avotar schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:30:
En toch krijg je ze wel en zijn ze gratis. Heb ook al anders meegemaakt.
Hangt wel van de versie van je auto/navi af, maar inderdaad :) Je hoort mij niet klagen hoor. Mijn Renault TomTom was frequenter en daardoor beter up to date, maar dat kostte wel geld. Dit is iets minder up to date, maar wel gratis. Ik vind het wel prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Korvaag schreef op donderdag 6 april 2017 @ 22:55:
[...]

Hangt wel van de versie van je auto/navi af, maar inderdaad :) Je hoort mij niet klagen hoor. Mijn Renault TomTom was frequenter en daardoor beter up to date, maar dat kostte wel geld. Dit is iets minder up to date, maar wel gratis. Ik vind het wel prima :)
Het is enige wat irritant is, is als je bijvoorbeeld dagelijks over een weg moet die nog niet op je kaarten staat.
Ik had het anderhalf jaar geleden met mijn deel van de nieuwe A4 (tussen Dinteloord en Halsteren).
Heel irritant dat stuf off-road.

Maar goed... een gegeven paard hoor je inderdaad niet in de bek te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:42
Ik zie dat je bij het configureren van de Skoda Octavia Combi ook de Dynamic stof kan kiezen zwart/rood of zwart/wit zonder meerprijs, maar daar is geen preview van beschikbaar. Op internet ook niks van te vinden :(

[ Voor 5% gewijzigd door vinom op 07-04-2017 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
vinom schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 06:32:
Ik zie dat je bij het configureren van de Skoda Octavia Combi ook de Dynamic stof kan kiezen zwart/rood of zwart/wit zonder meerprijs, maar daar is geen preview van beschikbaar. Op internet ook niks van te vinden :(
Dat is de stof die bij de dynamic stoelen hoort, die kan (volgens mij) niet over de standaard stoelen. Ik heb die stoelen, vind ze beter zitten dan de standaard stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@jongetje Klopt, de stoelen veranderen dan ook naar sportstoelen. Gek genoeg vroeg ik het gisteren bij de dealer: "Jaa, dat is een nieuwe bekleding maar die hebben we zelf ook nog niet gezien" En dat is op de gewone stoelen? "Ja, dat is op de gewone stoelen''. Maar uit jouw reactie en die van de configurator begrijp ik dus dat het sportstoelen zijn. Wel apart dat die deze keer geen meerprijs hebben (tenzij het een fout in de configurator is). Ik zal die dan ook maar eens gaan uitproberen nog. Ik hoop dat mijn bovenbenen iets meer ondersteuning hebben met de sportstoelen, vanwege mijn lengte van 1.98M.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@vinom De Dynamic stoelen zijn inderdaad iets langer. Ik ben 1.89 (slank) en zat laatst even in de nieuwe Octavia (met de standaard Ambition stoelen) omdat ik voor activering SmartLink bij de dealer moest zijn. Toen merkte ik direct het verschil.

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 07-04-2017 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
risp schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:51:
Ik zit ook aan een Skoda te denken en woon in Rotterdam. Nou zat ik aan de radio Amundsen te denken inclusief CarPlay maar heeft iemand misschien een idee of die radio er vaak uit wordt gejat? Buurman heeft een Polo en daar is al 2-3 keer de radio uit zijn auto gestolen. Ik lees wel veel dat de Colombus gejat wordt maar kan niet veel vinden over de Amundsen.
De oude Columbus was een RNS510, 1 groot blok in de middenconsole. Die zijn en waren erg diefstalgevoelig. Meestal hebben ze het ding er binnen 2 minuten uit. Frontje eraf, 4 schroeven losdraaien en ze zijn weer weg.

De nieuwe modellen hebben allemaal alleen een front en zit de unit verder in het dashboard. Daar komen ze volgens mij niet meer zo makkelijk bij wat de moeite dus niet meer is omdat het veel te lang duurt. Meestal proberen ze dan gewoon de hele auto mee te nemen maar ook daar is de drempel steeds hoger door startonderbreking etc etc.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Oude Amundsen was hetzelfde systeem. Heb bij de vorige Octavia nl de fabrieks Amundsen door de dealer laten vervangen door een Columbus (af fabriek niet mogelijk toen) die er na anderhalf jaar in Den Haag volgens bovenstaande beschrijving uitgehaald werd. De rest van de tijd dat ik die ato reed bij het parkeren er een afdekplaat op gehad als diefstalpreventie.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
redfoxert schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:57:
[...]

De oude Columbus was een RNS510, 1 groot blok in de middenconsole. Die zijn en waren erg diefstalgevoelig. Meestal hebben ze het ding er binnen 2 minuten uit. Frontje eraf, 4 schroeven losdraaien en ze zijn weer weg.

De nieuwe modellen hebben allemaal alleen een front en zit de unit verder in het dashboard. Daar komen ze volgens mij niet meer zo makkelijk bij wat de moeite dus niet meer is omdat het veel te lang duurt. Meestal proberen ze dan gewoon de hele auto mee te nemen maar ook daar is de drempel steeds hoger door startonderbreking etc etc.
Vanaf welk bouwjaar?
Hebben een 2015 met admunson, wordt veel ingebroken in onze wijk, maar hij zit er voorlopig nog in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

risp schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:51:
Dat lijkt me meer van de buurt (al dan niet in Rotterdam) af te hangen. Ik woon ook in Rotterdam en rijd ook Skoda (Octavia Combi), maar nog geen problemen gehad. En ook niet met mijn vorige auto (VW Fox). Daarnaast hoor ik ook van buren niet over dergelijke problemen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Inmiddels door de dealer gebeld met de mededeling dat de bestelling van de LM erdoor is en de vraag of alle specs op orde zijn. Deze week bestelling definitief - verwachte levertijd 3 juli. Gelukkig voor de vakantie dus!

Het is geworden:

Skoda Octavia Combi 1.4 TSI
Race Blue Metallic
18" Alaris velgen
Sunset
Verwarmde voorruit
Afneembare trekhaak

Nog wat cosmetische details als puntje op de i:
Achterkant zonder Skoda/Octavia/TSi plaksels
Zwarte kentekenomlijsting zonder dealerreclame
Luxe kentekenplaat (schijnt standaard te zijn bij deze dealer)

Ben benieuwd of bijv. de achterlichten met dagrijverlichting standaard aan staan of dat de dealer in staat is dit in te stellen...

Wachten duurt lang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Het is niet standaard zo, maar het is in te stellen. Ik denk alleen dat de dealer dat niet voor je wil doen. Anders misschien @Rainesh lief aankijken, die kan nog veel meer instellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Zou in principe nu standaard aan moeten staan :) Anders zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mijn dealer is iig niet happig op het aanpassen van de programmering via VCDS. Dus ik moet voor mijn wensenlijstje ook op bij een ander :) Iets met productaansprakelijkheid aldus de verkoper.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Wat is een luxe kentekenplaat? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:12

KhaZ

Alfa Romeo

Met dikke opgelegde letters.. staat toch een stuk mooier dan de standaard plaat.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

KhaZ schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:30:
[...]

Met dikke opgelegde letters.. staat toch een stuk mooier dan de standaard plaat.
Had tenminste gehoopt op ebbenhouten letters op een 18 karaats achtergrond en als je op de "NL" drukt, dat het Wilhelmus begint te spelen.

Wat een teleurstelling; ;(

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
KhaZ schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:30:
[...]

Ja veel mooier, vind het schandalig dat er ook nog dealers zijn die auto's van 30k+ zonder Luxe opdrukletters leveren.. zo ook op mijn huidige stage zie ik genoeg leasebakken zonder..
Rainesh schreef op zondag 9 april 2017 @ 23:10:
Is die wet al ingegaan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Je kunt ook gewoon altijd met je licht aan rijden. Die gaan toch vanzelf uit als je je auto uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
jongetje schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:08:
Je kunt ook gewoon altijd met je licht aan rijden. Die gaan toch vanzelf uit als je je auto uitzet.
Dat laten we lekker aan de lichtsensor over :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scrtz schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:52:
[...]

Ja veel mooier, vind het schandalig dat er ook nog dealers zijn die auto's van 30k+ zonder Luxe opdrukletters leveren.. zo ook op mijn huidige stage zie ik genoeg leasebakken zonder..
Waarschijnlijk omdat 99% van de mensen het geen r**t kan schelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:13:
[...]

Waarschijnlijk omdat 99% van de mensen het geen r**t kan schelen ;)
Ik moest er bij de dealer ook specifiek om vragen. Ze zeiden dat het standaard was. Bij uitlevering toch nog even gebeld, en voilla, ik kon pas 3 dagen later de auto ophalen :P. Denk dat ze het wel waren vergeten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Kecin schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:15:
[...]

Ik moest er bij de dealer ook specifiek om vragen. Ze zeiden dat het standaard was. Bij uitlevering toch nog even gebeld, en voilla, ik kon pas 3 dagen later de auto ophalen :P. Denk dat ze het wel waren vergeten :-(
Die platen zijn in 10 min gedrukt hoor, 3 dagen is wel erg lang :P, maarja dealers heh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Het is me serieus in het dagelijks verkeer nog niet opgevallen dat er verschil zit tussen de 'kwaliteit' van nummerplaten. En ik let best op het uiterlijk van andere wagens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
The_Admin schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:35:
Het is me serieus in het dagelijks verkeer nog niet opgevallen dat er verschil zit tussen de 'kwaliteit' van nummerplaten. En ik let best op het uiterlijk van andere wagens...
Ja, als je er eenmaal op let dan zien dunne letters op een dikke auto er niet uit. Erg jammer.
Scrtz schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:28:
[...]

Die platen zijn in 10 min gedrukt hoor, 3 dagen is wel erg lang :P, maarja dealers heh..
Ik heb het gevoel dat ze de plaat al gedrukt hadden (de datum toelating was ook een week eerder dan de pick-up datum). Dan moeten ze hem dus niet geldig verklaren, inleveren en een nieuwe (laten) maken, :P

-
Zag vanmorgen trouwens een trailer vol met Skoda Kodiaq's. Mooie wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Kecin schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:38:
[...]

Ja, als je er eenmaal op let dan zien dunne letters op een dikke auto er niet uit. Erg jammer.

[...]

Ik heb het gevoel dat ze de plaat al gedrukt hadden (de datum toelating was ook een week eerder dan de pick-up datum). Dan moeten ze hem dus niet geldig verklaren, inleveren en een nieuwe (laten) maken, :P

-
Zag vanmorgen trouwens een trailer vol met Skoda Kodiaq's. Mooie wagen!
ja als ze de normale al hadden gedrukt dan worden die ingeleverd en als 'schade' bestempeld, dan kun je weer nieuwe platen drukken. Maar ze moeten sowieso alle RDW gegevens enzo al hebben anders kun je geen plaat drukken. (Elke plaat heeft een unieke GAIK code (linksonder op kentekenplaat gegraveerd) die gekoppeld wordt aan een auto/kenteken.
Kecin schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:38:
[...]

haha ja en als je dan een 'dikke' auto ziet met standaard platen denk je ook direct 'wat een armoedzaaier'.

Ook wel weer apart dat het alleen in Nederland mogelijk is om überhaupt luxe 3D letters te hebben als kentekenplaat, nog nooit in een ander land eerder gezien (correct me if I'm wrong)

[ Voor 23% gewijzigd door Scrtz op 10-04-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Iemand ervaring met de Skoda Octavia Combi 1.6 DSG (model 2017)? Heb proef gereden in de handgeschakelde versie, en dat beviel uitstekend met de Style Business variant :)

Ben aan t kijken of dit de volgende lease auto kan worden :)

[ Voor 17% gewijzigd door WoBBeL op 10-04-2017 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Scrtz schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:47:
[...]

Dat laten we lekker aan de lichtsensor over :-)
Het ging mij om de mensen die altijd hun achterlichten aan willen (daarnaast werkt de lichtsensor niet (goed) met mist en moet je even zelf aan de knop draaien).

[ Voor 16% gewijzigd door jongetje op 10-04-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
jongetje schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:47:
[...]

Het ging mij om de mensen die altijd hun achterlichten aan willen (daarnaast werkt de lichtsensor niet (goed) met mist en moet je even zelf aan de knop draaien).
I know, maar als je het als DRL aanzet dan brand de kentekenverlichting niet achter en voor brand de DRL ipv het dimlicht.
xost schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:43:
Iemand ervaring met de Skoda Octavia Combi 1.6 DSG (model 2017)? Heb proef gereden in de handgeschakelde versie, en dat beviel uitstekend met de Style Business variant :)

Ben aan t kijken of dit de volgende lease auto kan worden :)
Wat wil je er van weten? De 1.6 TDI DSG rijd imo erg lekker en vlot door voor een 1.6je, wel moet er in veel gevallen vrij vaak olie bijgegooid worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
jongetje schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:47:
[...]

En dan werkt je coming / leaving home ook niet als het niet op auto mode staat.

DRL achteren is simpel erbij te coderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Scrtz schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:50:
[...]

Wat wil je er van weten? De 1.6 TDI DSG rijd imo erg lekker en vlot door voor een 1.6je, wel moet er in veel gevallen vrij vaak olie bijgegooid worden.
Full operational lease :+ dus daar maak ik mij niet zo druk op ;) maar wat is veel? elke 10.000km is lomp, maar dat lijkt mij wel heel veel.

Ik rijd ~45k per jaar en wil ee nruime auto, ga er ook mee op vakantie namelijk en dan moeten ski's e.d. mee.

[ Voor 9% gewijzigd door WoBBeL op 10-04-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Rainesh schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:23:
[...]

En dan werkt je coming / leaving home ook niet als het niet op auto mode staat.
Dat viel mij ook op :)
Ik rij altijd met het licht aan om de simpele reden dat er weinig reden is om niet met je licht aan te rijden :P Ik stapte laatst een keer uit op een donkere plek en vroeg me inderdaad af waar m'n coming home gebleven was.

Eerste keer in ruim 2 jaar dat ik het mis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Rainesh schreef op zondag 9 april 2017 @ 23:10:
Ik lees er wel vaker over (wetswijziging 2015 etc) maar ik merk er in de praktijk nog weinig van. Het lijkt wel een soort internet hoax waarin elk jaar wordt gezegd dat auto's nu met DRL aan ook achterlichten aan moeten :)

Volvo lijkt één van de weinige merken (V40 vanaf 2015) waar ik dit wel als standaard zie. Los van het veiligheidsaspect bij twijfelachtig weer vind ik het - vooral met LED achterlichten - een mooi gezicht - ik ben dus ook benieuwd of dit nu wel of niet standaard is (en anders instelbaar - al weet ik niet of de LM hier iets van vindt :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@Twee Dee verschilt weer per model maar bij mijn A3 Facelift stond het standaard aan. Maar bij de nieuwe A4 niet, bij de nieuwe A5 weer wel.

LM staat hier buiten van...je zet iets aan wat uit staat, zelfde als je bijv je regensensor gebruiken als het erop zit.

Ze hoeven het ook niet eens te weten...zelfs dealers weten vaak niet of dit standaard is of niet :>

@Korvaag daarom hebben we DRL..altijd een lichtje aan dus ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Rainesh op 10-04-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Rainesh schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:47:
@Korvaag daarom hebben we DRL..altijd een lichtje aan dus ;)
En de helft van de wereld schakelt dimlicht niet aan bij slecht zicht wat de sensor ontgaat (mist, lichte regen etc).

Ik blijft DRL een rare 'oplossing' vinden. Gewoon dimlicht verplicht aan met de mogelijkheid om het uit te doen als je mistlampen/breedstralers voert. Voor de milieufreaks die menen dat 100 watt halogeen permanent aan te duur is: dan verplicht je maar LED op elke nieuwe auto. Dat is inmiddels in een dusdanig stadium dat het prima betaalbaar is en de dealers zich kapotlachen om mensen die het voor 1000-2000 euro laten monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Korvaag schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:54:
[...]

En de helft van de wereld schakelt dimlicht niet aan bij slecht zicht wat de sensor ontgaat (mist, lichte regen etc).
Het ergste is nog dat er dankzij DRL veel meer mensen zijn die 's avonds hun dimlicht vergeten omdat ze dan "een lichie aan de voorkant zien" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Twee Dee schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:58:
[...]

Het ergste is nog dat er dankzij DRL veel meer mensen zijn die 's avonds hun dimlicht vergeten omdat ze dan "een lichie aan de voorkant zien" |:(
Ja, en vervolgens levensgevaarlijk bezig zijn omdat er aan de achterkant niets te zien is. Ik flits me kapot hier bij het uitrijden van de wijk.

Overigens begrijp ik die mensen al helemaal niet, want dan heb je blijkbaar je lampen niet eens op auto staan, maar bewust alleen op DRL oid.

Wat ik ook idioot vind is dat bij sommige auto's de dashboardverlichting niet gekoppeld is aan dimlicht. Imho is dat in de auto het duidelijkste signaal dat je je dimlicht niet aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
[...]

Haha ja dit zie je echt steeds vaker.. kansloos.
xost schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:30:
[...]

Full operational lease :+ dus daar maak ik mij niet zo druk op ;) maar wat is veel? elke 10.000km is lomp, maar dat lijkt mij wel heel veel.

Ik rijd ~45k per jaar en wil ee nruime auto, ga er ook mee op vakantie namelijk en dan moeten ski's e.d. mee.
Mijn kennis is al 3x langs de dealer geweest om de olie bij te laten vullen, in 16-17k ofzo. Dat is toch wel redelijk veel. De 1.6 TDI's staan er wel bekend om iig. Maar goed, kwestie van zo'n flesje altijd bij je hebben.

Ik vond de Octavia wel redelijk lawaaierig toen ik er laatst in mee reed, toch wel een stukje meer dan de gemiddelde VW bijv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Scrtz schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:06:
Mijn kennis is al 3x langs de dealer geweest om de olie bij te laten vullen, in 16-17k ofzo. Dat is toch wel redelijk veel. De 1.6 TDI's staan er wel bekend om iig. Maar goed, kwestie van zo'n flesje altijd bij je hebben.
Er is hoop. In mijn geval werd dit dus langzaam minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Korvaag schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:54:
[...]

Ik blijft DRL een rare 'oplossing' vinden. Gewoon dimlicht verplicht aan met de mogelijkheid om het uit te doen als je mistlampen/breedstralers voert. Voor de milieufreaks die menen dat 100 watt halogeen permanent aan te duur is: dan verplicht je maar LED op elke nieuwe auto. Dat is inmiddels in een dusdanig stadium dat het prima betaalbaar is en de dealers zich kapotlachen om mensen die het voor 1000-2000 euro laten monteren.
Tegenwoordig gaan de dimlichten ook automatisch aan als het buiten regent en je boven een bepaalde snelheid rijdt. En je kan ook de gevoeligheid van je sensor instellen :) Alleen bij mist is het inderdaad een probleem, dat ziet geen enkele sensor maar dan moet je gewoon je verstand gebruiken.
[...]

Dat zie ik helaas ook vaak... |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 10-04-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:24:
[...]

Tegenwoordig gaan de dimlichten ook automatisch aan als het buiten regent en je boven een bepaalde snelheid rijdt. En je kan ook de gevoeligheid van je sensor instellen :) Alleen bij mist is het inderdaad een probleem, dat ziet geen enkele sensor maar dan moet je gewoon je verstand gebruiken.

[...]

Dat zie ik helaas ook vaak... |:(
Helaas wilt dat ook niet altijd zo geweldig goed werken, dan moet het toch al behoorlijk hard regenen wilt die sensor zich activeren. Vaak gaat dat volgens mij dan ook gepaard met het feit dat het al vrij 'donker' is buiten icm de regen.

Of... het ligt aan mijn oude sensor van de golf 6 :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
Scrtz schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:30:
[...]

Helaas wilt dat ook niet altijd zo geweldig goed werken, dan moet het toch al behoorlijk hard regenen wilt die sensor zich activeren. Vaak gaat dat volgens mij dan ook gepaard met het feit dat het al vrij 'donker' is buiten icm de regen.

Bij mijn moeders Yeti zit het ook aan de ruitenwissers gekoppeld, als deze langer dan een x aantal seconde (aan??) in een bepaalde stand hebben gestaan gaan de lampen aan. Ongeacht van de hoeveelheid licht, de exacte waarde weet ik zo niet maar dat staat in ieder geval in het boekje.

De gevoeligheid wisselt overigens wel per model/generatie. Heb ooit een Seat Exeo gereden waar de lichtsensor echt pas bij flinke schemering de lampen aan ging zetten, dermate laat dat ik ze met de hand activeerde. Bij de Yeti en mijn Renault Clio is de sensor een stuk gevoeliger en rij je bij wat donkerder weer al gauw met de lichten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:30:
[...]

Ligt aan je golf :p

Nee het verschilt inderdaad per model. Bij de A4 kon ik gevoeligheid van mijn lichtsensor via het MMI instellen en regensensor via bekende schuifje. Bij de A1 moest het weer via vagcom, daar waren de koplampen weer te gevoelig ingesteld. Maar bij de A1 was het weer zo dat zodra het begon te regenen en mijn ruitenwisser een tijdje aanbleef gingen mijn dimlichten automatisch aan.

Bij de A3 kan ik het weer via het mmi instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:40:
[...]

Ligt aan je golf :p

Nee het verschilt inderdaad per model. Bij de A4 kon ik gevoeligheid van mijn lichtsensor via het MMI instellen en regensensor via bekende schuifje. Bij de A1 moest het weer via vagcom, daar waren de koplampen weer te gevoelig ingesteld. Maar bij de A1 was het weer zo dat zodra het begon te regenen en mijn ruitenwisser een tijdje aanbleef gingen mijn dimlichten automatisch aan.

Bij de A3 kan ik het weer via het mmi instellen.
Ik zie het al, ik moet toch nog eens langs jou om de details van mijn VAGCOM aanpassingen nog even te perfectioneren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Rainesh schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:24:
Alleen bij mist is het inderdaad een probleem, dat ziet geen enkele sensor maar dan moet je gewoon je verstand gebruiken.
Eens hoor, maar daar denken mensen niet meer aan omdat ze die schakelaar nooit meer gebruiken.. althans, ik kan me geen andere reden verzinnen waarom er zoveel mensen zonder correcte verlichting rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Korvaag schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:04:
[...]

Eens hoor, maar daar denken mensen niet meer aan omdat ze die schakelaar nooit meer gebruiken.. althans, ik kan me geen andere reden verzinnen waarom er zoveel mensen zonder correcte verlichting rondrijden.
Veel auto's hebben tegenwoordig ook de DRL aan als de schakelaar op 0/off staat en de auto geen lichtsensor heeft. Echter zien de bestuurders door die DRL wel wat licht voor ze en vergeten ze wss dat het DRL betreft en niet het dimlicht. (vaak zie ik het bij vrouwelijke bestuurders..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Korvaag schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:08:
[...]

Er is hoop. In mijn geval werd dit dus langzaam minder :)
Dus na 200.000 hoeft het nog maar ééns per 25.000km? :+ maar even serieus, dat is wel een heftig olieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
xost schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:15:
[...]
Dus na 200.000 hoeft het nog maar ééns per 25.000km? :+ maar even serieus, dat is wel een heftig olieverbruik.
Nouja, wat veel mensen lijken te vergeten is dat elke motor olie verbruikt. De schraapveren schrapen namelijk niet alles van de wand van de cilinder. Dat is juist het hele smerende effect. Er gaat ook altijd wel iets via je klepstelen naar binnen. De vraag is alleen wat je een belachelijk olieverbruik vindt :) Zeker met de zeer dunne moderne olie is het helemaal niet raar dat je af en toe wat moet bijvullen.
Scrtz schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:06:
[...]

Veel auto's hebben tegenwoordig ook de DRL aan als de schakelaar op 0/off staat en de auto geen lichtsensor heeft. Echter zien de bestuurders door die DRL wel wat licht voor ze en vergeten ze wss dat het DRL betreft en niet het dimlicht. (vaak zie ik het bij vrouwelijke bestuurders..)
Ja dat is tegenwoordig zelfs verplicht geloof ik. DRL moet altijd gevoerd worden en staat dus default aan. (waarbij ik me dan dus weer afvraag net zoals een paar posts eerder: waarom hebben ze dan niet dimlicht verplicht gesteld).

[ Voor 33% gewijzigd door Korvaag op 10-04-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Laatst online: 15:22
Ik heb een Octavia uit 2014, MY2015. Iemand een idee of ik hier iets van de mooie smartphone/auto koppelingen op kan krijgen?

Half jaartje na de levering van de mijne kwam carlink etc op de markt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:44
Korvaag schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:36:
[...]Ja dat is tegenwoordig zelfs verplicht geloof ik. DRL moet altijd gevoerd worden en staat dus default aan. (waarbij ik me dan dus weer afvraag net zoals een paar posts eerder: waarom hebben ze dan niet dimlicht verplicht gesteld).
Dat kost natuurlijk wel een sloot brandstof + meer uitstoot landelijk gezien. Beter hadden ze van de 0 stand een Auto stand verplicht gemaakt, light sensor is toch zonder noemenswaardige meerprijs toe te voegen door fabrikanten. (En zit er bij de helft van de luxewagens sowieso al op tegenwoordig).

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Jim423 schreef op maandag 10 april 2017 @ 18:32:
[...]

Dat kost natuurlijk wel een sloot brandstof + meer uitstoot landelijk gezien. Beter hadden ze van de 0 stand een Auto stand verplicht gemaakt, light sensor is toch zonder noemenswaardige meerprijs toe te voegen door fabrikanten. (En zit er bij de helft van de luxewagens sowieso al op tegenwoordig).
Voor zover 100 watt aan lampen veel is: vandaar ook mijn opmerking: had dan LED dimlicht verplicht gemaakt in plaats van verplicht DRL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NehcslowZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:06
Ik ben op zoek naar een nieuwe lease auto en ben er vrijwel zeker van dat het de Skoda Superb moet gaan worden.

Na een proefrit was ik overtuigd. Rijdt comfortabel en erg veel ruimte inderdaad.

Nu vraag ik mij enkel af of het nog een goed idee is om te wachten tot de zogenaamde "tour de france deals". In het verleden werden er behoorlijke kortingen gegeven dus nog even wachten is wellicht verstandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@NehcslowZ Als je een paar maanden kunt (en wilt) wachten dan zou ik dat zeker doen. In de zomer periode zijn meestal wel acties.

Zojuist bevestiging van de garage gekregen voor onderhoud, stukje hieruit:
U heeft te kennen gegeven wel gebruik te willen maken van een vervangend vervoer.
Deze staat 's ochtends voor u klaar. Wij verzoeken u vriendelijk deze aan het einde van de periode afgetankt bij ons te retourneren, zodat onze volgende klant hier zorgeloos gebruik van kan maken.We hebben voor u gereserveerd een Fiets
Nu nog even uitzoeken hoe ik die fiets moet af tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
jongetje schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:09:
@NehcslowZ Als je een paar maanden kunt (en wilt) wachten dan zou ik dat zeker doen. In de zomer periode zijn meestal wel acties.

Zojuist bevestiging van de garage gekregen voor onderhoud, stukje hieruit:

[...]

Nu nog even uitzoeken hoe ik die fiets moet af tanken.
hahaha jeetje, zal er dan nooit iemand eerder zijn geweest die dit gemeld heeft? Of zullen ze te lui zijn om het aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 22:07

PeaceNlove

Deugleuter

haha. ik tank overigens mijn vervangend vervoer nooit af. Ik zoek gewoon een door de LM goedgekeurde garage dichtbij mijn klant, dus ik rij nooit meer dan 5km met mijn vervangend vervoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
PeaceNlove schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:09:
haha. ik tank overigens mijn vervangend vervoer nooit af. Ik zoek gewoon een door de LM goedgekeurde garage dichtbij mijn klant, dus ik rij nooit meer dan 5km met mijn vervangend vervoer :)
Ik zit bij Leaseplan en die garages zijn niet zo wijdverspreid. Daarnaast heb ik nu een dak wat niet dichtgaat en dat wil ik goed opgelost hebben.

En voor max. 5 km leen je toch gewoon een gratis fiets, niet dat een leenauto de hoofdprijs kost maar vind dat niet nodig (en ik vind het niet erg om een stukje te fietsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 22:07

PeaceNlove

Deugleuter

jongetje schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:49:
[...]
En voor max. 5 km leen je toch gewoon een gratis fiets, niet dat een leenauto de hoofdprijs kost maar vind dat niet nodig (en ik vind het niet erg om een stukje te fietsen).
Dat heb ik 1x gedaan, die fiets en toen kwam het met bakken uit de lucht vallen. Ook ga ik niet op een fiets zitten met 2 laptops. Bovendien: mijn werkgever betaald de LM toch al voor dat vervangende vervoer, dus qua kosten maakt het niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dan is dat goed geregeld bij je, ik moet de eerste dag zelf betalen.

Edit: Ik kan ook kiezen voor haal en breng service, maar dan moet ik wel onderhoud hebben. Reparaties vallen hierbuiten.

[ Voor 47% gewijzigd door jongetje op 12-04-2017 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Bij ons is het of vervangend vervoer, of ze komen je auto ophalen en ook weer terugbrengen. Ik kies altijd voor het laatste :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
*Crosspost!*

Gisteren heeft de leasemaatschappij de bestelling gedaan van mijn Skoda. Verwachte afleverdatum 13 juli :/
Dat is lang wachten! :9 Voor degene die niet actief zijn in het 'Keuze Leaseauto' topic, dit is hem geworden:

Klikbaar voor groot.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hMI4QRU.jpg

Het is een Skoda Octavia Combi Style Business 1.0 115PK DSG geworden. Cappuccino Beige als kleur en naast de hele sloot aan standaard opties heb ik nog Adaptive Cruise Control, Travel pakket en DAB radio erbij gepakt.

Als de auto er straks is ga ik wel wat zaken laten aanpassen via VCDS. Gasrespons, mirror drop down als je hem in zijn achteruit zet en nog wat meer leuk spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

vinom schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:17:
*Crosspost!*

Gisteren heeft de leasemaatschappij de bestelling gedaan van mijn Skoda. Verwachte afleverdatum 13 juli :/
Dat is lang wachten! :9 Voor degene die niet actief zijn in het 'Keuze Leaseauto' topic, dit is hem geworden:

Klikbaar voor groot.
[afbeelding]

Het is een Skoda Octavia Combi Style Business 1.0 115PK DSG geworden. Cappuccino Beige als kleur en naast de hele sloot aan standaard opties heb ik nog Adaptive Cruise Control, Travel pakket en DAB radio erbij gepakt.

Als de auto er straks is ga ik wel wat zaken laten aanpassen via VCDS. Gasrespons, mirror drop down als je hem in zijn achteruit zet en nog wat meer leuk spul.
Mag ik vragen hoeveel hij nu qua catalogus waarde doet?
Dit is de diesel toch?

Pagina: 1 ... 7 ... 79 Laatste