Dat is natuurlijk veel duurder dan 230€ betalen in Nederland.
Dat komt omdat al die dealers geen fatsoenlijk antwoord van Pon krijgen en vaak ook niet verder zoeken...The_Admin schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:03:
[...]
Eens, en ik heb dat geld er nog best voor over. Alleen lees ik letterlijk OVERAL waar ik over Skoda praat dat er gewoon complete onduidelijkheid is bij dealers wanneer het wel/niet kan, en volgens mij een hoop mensen dus vertelt wordt dat het niet kan, terwijl het wel zou kunnen... Ik heb na tig keer vragen bij m'n eigen dealer ook een twijfelend antwoord gekregen...
Ik heb het toen ik mijn auto net had ook gevraagd aan mijn dealer (Vruggink in Halle). Deze zaten ook even raar te kijken dat het niet geactiveerd was.
Maar zij zijn toen wel ECHT gaan uitzoeken of het achteraf geactiveerd kon worden. Uiteindelijk kon het toen nog niet, maar een (hele) tijd later meldden ze me wel dat ze ondertussen al wel de artikelcodes hadden gevonden en het eventueel konden bestellen. Dit laat ik nu waarschijnlijk doen bij de eerste beurt... Als zij het kunnen doen tenminste aangezien ze geen officiële Skoda dealer/servicepunt meer zijn... (Ook al zo'n actie van Pon)
De VAG groep zou er voor Nederland waarschijnlijk erg goed aan doen om Pon de deur uit te schoppen...
Het is zeker mogelijk om mijn Amundsen!tlpeter schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:45:
Dat dus, complete waanzin dat het zo moet.
Ook de Bolero schijnt met smartlink geactiveerd te komen.
De Amundsen dan weer niet maar het is achteraf mogelijk en echt het geld waard.
Ik weet niet precies mijn type, maar mijn octavia is pas een week oud (december 2016).
Het blijft alleen jammer waarom het bij mij precies niet geactiveerd is. De dealer wijst ook naar Pon, dat het vanuit daar allemaak geregeld/bepaald wordt.
dat van Vruggink is natuurlijk een heel ander verhaalservies schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:11:
[...]
Dat komt omdat al die dealers geen fatsoenlijk antwoord van Pon krijgen en vaak ook niet verder zoeken...
Ik heb het toen ik mijn auto net had ook gevraagd aan mijn dealer (Vruggink in Halle). Deze zaten ook even raar te kijken dat het niet geactiveerd was.
Maar zij zijn toen wel ECHT gaan uitzoeken of het achteraf geactiveerd kon worden. Uiteindelijk kon het toen nog niet, maar een (hele) tijd later meldden ze me wel dat ze ondertussen al wel de artikelcodes hadden gevonden en het eventueel konden bestellen. Dit laat ik nu waarschijnlijk doen bij de eerste beurt... Als zij het kunnen doen tenminste aangezien ze geen officiële Skoda dealer/servicepunt meer zijn... (Ook al zo'n actie van Pon)
De VAG groep zou er voor Nederland waarschijnlijk erg goed aan doen om Pon de deur uit te schoppen...
Ik zou het doen!
Mwoah... kwam voor een flink deel door de eisen die Pon ging stellen aan de dealers betreffende omzet/lokatie/grootte pand etc...rammes schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:49:
[...]
dat van Vruggink is natuurlijk een heel ander verhaal
Mochten er trouwens nog mensen zijn die de nieuwe Octavia willen gaan bekijken, dan kan dat vanaf aankomend weekend als wereldpremiere op de salon in Brussel. Scheelt weer een paar maanden wachten tot hij bij de dealer staat. Daarnaast is het best een leuke show de laatste jaren en meteen een leuk dagje uit
Ik had hem eigenlijk in Geneve verwacht, maar blijkbaar willen ze niet zo lang wachten bij Ŝkoda.
'de nieuwe golf' , 'de nieuwe octavia'
We trappen toch niet in die marketing onzin toch?
Ik zie enkelt een facelift.
Het is ook een facelift, ze noemen het inderdaad gewoon "nieuwe" Octavia. Het is echter gewoon nog altijd hetzelfde chassis met wat cosmetische aanpassingen en technologische verbeteringen.RodeStabilo schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:54:
Ik heb ook een (Lease) Skoda Octavia Station 1.6D DSG Business nog iets. In de eerste maand: iemand tegen de auto gereden toen 'ie geparkeerd stond. Bumper, koplamp, motorkap en scherm beschadigd. paar weken later: iemand ingebroken, rechter achter ruit ingeslagen.
Maar goed, auto is weer als nieuw. Net 7000KM op de teller dus dat gaat hard
Ik krijg in de app trouwens geen rijstijl score te zien. Niet dat ik zuinig rij, maar is toch leuk om te zien.
Maar goed, auto is weer als nieuw. Net 7000KM op de teller dus dat gaat hard
Ik krijg in de app trouwens geen rijstijl score te zien. Niet dat ik zuinig rij, maar is toch leuk om te zien.
...en waarom?
Nieuw, vernieuwd...what's in a nameRodeStabilo schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:54:
Hier een Octavia rijder die juist op het punt staat afscheid te nemen.
Mijn ervaring na 2 jr 10 mnd in een 2.0 TDI (handgeschakeld), Elegance Business met 18" velgen, panoramadak, sportstoelen en lederen bekleding, 130k km:
Auto zit heerlijk. Stuurt goed, motorisch niets aan de hand. Wel in nog geen 3 jaar 3 sets banden versleten (2x zomerbanden, 1x winterbanden), maar dat zal deels ook aan mijn rijstijl liggen.
Het grootste minpunt na bijna 3 jaar vind ik de afwerking en de bouwkwaliteit: veel paneeltjes sluiten niet meer goed, veel kraakjes en een in mijn beleving fors toegenomen windgeruis ten opzichte van de auto bij aflevering.
Daarnaast vind ik het eigenlijk best triest dat de navigatieupdate van april of mei 2016 de wegen die het jaar daarvoor al opgeleverd zijn er nog niet in heeft staan. En dat terwijl de Superb ze wel heeft....
Ik kijk in ieder geval terug op een aangename tijd met de Octavia. In maart zou als het goed is de volgende auto komen.
Mijn ervaring na 2 jr 10 mnd in een 2.0 TDI (handgeschakeld), Elegance Business met 18" velgen, panoramadak, sportstoelen en lederen bekleding, 130k km:
Auto zit heerlijk. Stuurt goed, motorisch niets aan de hand. Wel in nog geen 3 jaar 3 sets banden versleten (2x zomerbanden, 1x winterbanden), maar dat zal deels ook aan mijn rijstijl liggen.
Het grootste minpunt na bijna 3 jaar vind ik de afwerking en de bouwkwaliteit: veel paneeltjes sluiten niet meer goed, veel kraakjes en een in mijn beleving fors toegenomen windgeruis ten opzichte van de auto bij aflevering.
Daarnaast vind ik het eigenlijk best triest dat de navigatieupdate van april of mei 2016 de wegen die het jaar daarvoor al opgeleverd zijn er nog niet in heeft staan. En dat terwijl de Superb ze wel heeft....
Ik kijk in ieder geval terug op een aangename tijd met de Octavia. In maart zou als het goed is de volgende auto komen.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik rij nu een skoda octvia 1.4 TSI station (14%)
Ik moet nu voor een nieuwe auto gaan kijken en twijfel aan nogmaals een octavia...ondanks dat je veel krijgt t.o.v. de concurrentie.
Ik moet nu voor een nieuwe auto gaan kijken en twijfel aan nogmaals een octavia...ondanks dat je veel krijgt t.o.v. de concurrentie.
Goed, verhaal. Lekker kort!
Maar, ik kan ook voorstellen dat je na al die tijd ook weer eens wat anders wilt rijden.
Maar, ik kan ook voorstellen dat je na al die tijd ook weer eens wat anders wilt rijden.
Vandaag SmartLink geactiveerd (en de merk-/typeaanduiding verwijderd). Nu dus helemaal 'af' 
Wellicht in de toekomst nog 'Mijn Skoda' app/module laten inbouwen, maar das nu allemaal nog veel te vaag.
Wellicht in de toekomst nog 'Mijn Skoda' app/module laten inbouwen, maar das nu allemaal nog veel te vaag.
En bij jouw was de SmartLink dus ook niet standaard geactiveerd? En hoe bevalt het? 
Ik zit er nog over te twijfelen of ik die 230 euro ervoor over heb.
Eigenlijk zou ik het hoofdzakelijk voor Maps i.c.m. file informatie gebruiken. De rest lijkt mij wat minder interresant, omdat ik de nieuwe Amundsen erg soepel en compleet vind werken.
De 'Mijn Skoda' app is bij mij wel standaard ingebouwd, vind het zeker wel goed werken!
Qua hoeveeldhied App's vind ik het ook vaag. Als je in de Play Store zoekt op 'Skoda' krijg je tal van apps en geen idee waar ze voor zijn en of ze werken voor je auto.
Vandaag kwam ik de 'ŜKODA Media Command' App tegen, geen idee of die compatible is. Evenals de ŜKODA SmartGate, zijn dat nou officele apps?
Ik zit er nog over te twijfelen of ik die 230 euro ervoor over heb.
Eigenlijk zou ik het hoofdzakelijk voor Maps i.c.m. file informatie gebruiken. De rest lijkt mij wat minder interresant, omdat ik de nieuwe Amundsen erg soepel en compleet vind werken.
De 'Mijn Skoda' app is bij mij wel standaard ingebouwd, vind het zeker wel goed werken!
Qua hoeveeldhied App's vind ik het ook vaag. Als je in de Play Store zoekt op 'Skoda' krijg je tal van apps en geen idee waar ze voor zijn en of ze werken voor je auto.
Vandaag kwam ik de 'ŜKODA Media Command' App tegen, geen idee of die compatible is. Evenals de ŜKODA SmartGate, zijn dat nou officele apps?
Ik ben zelf van Skoda Octavia naar Skoda Octavia gegaan (wel Mk2 -> Mk3). Ik hoef niet zo nodig iets anders puur omdat het anders is. Uiteraard wel naar andere auto's gekeken en de Ford Focus heeft nog lang meegedongen, maar aan het eind van de rit is de combinatie van ruimte en prijs van Skoda moeilijk te verslaan.vinom schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:30:
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Kun je ook gewoon muziek van je radio of SD kaart luisteren terwijl je met Smartlink via google maps navigeert?
Ja dat kan alleen kun je de telefoon niet meer gebruiken via de media optie aangezien je die nu via smartlink niet doen.
Ik druk op radio en dan via het menu Android auto.
Ik druk op radio en dan via het menu Android auto.
Ik gebruikte mijn telefoon toch alleen om te bellen via blue-tooth, maar dat gaat zeker dan ook via Android auto?
In welke auto zit android auto?jongetje schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:28:
Ik gebruikte mijn telefoon toch alleen om te bellen via blue-tooth, maar dat gaat zeker dan ook via Android auto?
Ook in de aankomende octavia?
Ik weet het niet zeker. Als ik al aan het bellen ben terwijl ik instap dan doet Android auto het nog niet maar zodra ik ophang wel. Wanneer Android auto al actief is dan blijft het gewoon werken dus dan zal het denk ik via Android auto gaan.
Ik heb inmiddels een derde Octavia Combi in het offerte traject bij mijn lease maatschappij. Andere alternatieven waren de Seat Ateca of Skoda Kodiaq. De Ateca vind ik toch de klein en de Kodiaq wordt waarschijnlijk (veel) te duur. De Octavia neem ik in 1.4 TSI 150PK Style Business uitvoering plus nog een zwik opties. Aangezien de restwaarde van de Octavia behoorlijk is valt de leaseprijs naar alle waarschijnlijkheid best mee en kan ik prima uit de voetenpitchdown schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:25:
Ik rij nu een skoda octvia 1.4 TSI station (14%)
De Octavia wint het wat mij betreft op prijs/kwaliteit verhouding en ruimte. Met 3 kinderen waarvan 2 kleintjes (dus een hoop zooi elke keer) kan die kofferbak niet groot genoeg zijn soms.
Edit:
Deze week besloten om toch die derde Octavia Combi te bestellen:
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 150PK, Style Business uitvoering
Driving Mode Select
Metallic lak: Race Blue
Techpakket: Sunset,Alcantara/lederen bekleding, Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris, Multifunctioneel 3-spaaks sportstuurwiel
Functie pakket: Vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank, bagagenettenset en 230V socket
Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)
DAB (digitale radio ontvangst)
Verwarmbare voorruit
Benieuwd wanneer er geleverd wordt aangezien mijn huidige Octavia er uit moet halverwege Mei dit jaar.
[ Voor 24% gewijzigd door redfoxert op 27-01-2017 01:01 ]
Prima uitvoering, kleur en opties! Gaat al met al wel behoorlijk over de 30K zeker? Waarom heb je niet voor de (voordelige introductie) DSG gekozen?
Gaat al met al redelijk over de 30K zeker?
Mijn rode Octavia Combi 1.6 TDI Ambition Business DSG wordt in week 8 verwacht. Geduld is een schone zaak zeggen ze! :-)
Gaat al met al redelijk over de 30K zeker?
Mijn rode Octavia Combi 1.6 TDI Ambition Business DSG wordt in week 8 verwacht. Geduld is een schone zaak zeggen ze! :-)
€33.370 om precies te zijn. Alleen de diesel DSG's hebben de introductie korting, benzine (zoals de mijne) niet. Ik hoef ook niet persee een DSG, daarvoor rij ik te weinig en te weinig files. Ik woon daarvoor te ver van de grote file regio's vandaan en ik hoef er ook niet dagelijks te zijnGoeiedagEem schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:48:
Prima uitvoering, kleur en opties! Gaat al met al wel behoorlijk over de 30K zeker? Waarom heb je niet voor de (voordelige introductie) DSG gekozen?
Toevallig gisteren even in de handleiding gekeken, Skoda media command kan je op 1 of 2 tablets installeren (voor de kids) en vanuit de middenconsole bedienen. Het gaat dan vooral om het opzetten van een filmpje welke op de tablet staat en deze pauzeren.Riczun schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:08:
Wil het wel even gaan testen voordat we met de superb naar frankrijk gaan (kinderen van 1 en 2)
Ietwat offtopic, maar wij zijn bewust gestopt met tablets / DVD-spelers in de auto. De kindjes worden er misselijk van. Om mij heen begreep ik dat veel kindjes hier last van hebben.Jarrean schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 15:48:
[...]
Toevallig gisteren even in de handleiding gekeken, Skoda media command kan je op 1 of 2 tablets installeren (voor de kids) en vanuit de middenconsole bedienen. Het gaat dan vooral om het opzetten van een filmpje welke op de tablet staat en deze pauzeren.
Wil het wel even gaan testen voordat we met de superb naar frankrijk gaan (kinderen van 1 en 2)
Doe met deze info wat je wilt.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Wij hebben daarentegen met een zeer positief resultaat een DVD/SD mediaspeler achter de bestuurdersstoel gehangen voor de oudste. Het maakt lange ritten die we toch meerdere keren per jaar doen (FR <-> NL) een stuk dragelijker en ze lijkt geen last te hebben van misselijkheid.
Geen fancy features zoals media command om het te bedienen alleen. Daarvoor moet de passagier gewoon nog even naar achteren graaien en op de tast de knoppen vinden of het apparaat losklikken en even naar voren halen.
Geen fancy features zoals media command om het te bedienen alleen. Daarvoor moet de passagier gewoon nog even naar achteren graaien en op de tast de knoppen vinden of het apparaat losklikken en even naar voren halen.
Ik klop het even af, maar bij die van mij is dat gelukkig niet het geval.pven schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 15:53:
[...]
Ietwat offtopic, maar wij zijn bewust gestopt met tablets / DVD-spelers in de auto. De kindjes worden er misselijk van. Om mij heen begreep ik dat veel kindjes hier last van hebben.
En ze hebben al wat uurtjes doorgebracht op de achterbank wat dat aangaat.
Hele fijne aankoop gedaan vorige week bij de Lidl....:
https://www.lidl-shop.nl/MENABO-Dakdragers/p100200074
Passen perfect op de octavia combi met dakrails.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Recent zag ik bij de nieuwe octavia combi 2 modellen (style en style business)
Nu gaan er toch nog meer modellen bijkomen?
http://configurator.skoda.nl/nieuwe-skoda-octavia-combi-2017
Tot nu toe nog geen issues mee gehad maar de oudste begint zich nu toch wat te vervelen na een paar uurtjes rijden, wil het eerst even testen met een oude tablet om te kijken hoe ze er op reageren voor ik wat ga aanschaffen.pven schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 15:53:
[...]
Ietwat offtopic, maar wij zijn bewust gestopt met tablets / DVD-spelers in de auto. De kindjes worden er misselijk van. Om mij heen begreep ik dat veel kindjes hier last van hebben.
Niks meer dan vroeger al aanwezig was qua uitrustingsniveau?pitchdown schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:25:
Recent zag ik bij de nieuwe octavia combi 2 modellen (style en style business)
Volgens mij niks nieuws erbij hoor, gewoon standaard uitrusting niveau.
Iemand ervaring om een subwoofer in de kofferbak te laten leggen door bijvoorbeeld de dealer? (Octavia Hatchback 2016)
Een collega van me heeft in zijn (lease) Seat Leon een onderbouw subwoofer laten plaatsen voor € 400. Dat klinkt erg goed en geeft net wat meer dimensie aan het standaard systeem.
Een collega van me heeft in zijn (lease) Seat Leon een onderbouw subwoofer laten plaatsen voor € 400. Dat klinkt erg goed en geeft net wat meer dimensie aan het standaard systeem.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Misschien overbodige vraag, maar waarom heb je dan niet voor het Canton systeem gekozen? Dan zit de sub, versterker en heb je 9 betere speakers erbij.
Ander dingetje, vanaf heden kun je via parkmobile parkeren met de Skoda app. (als je een connected model hebt). De parkeertijd stopt dan automatisch als je wegrijd.
Ander dingetje, vanaf heden kun je via parkmobile parkeren met de Skoda app. (als je een connected model hebt). De parkeertijd stopt dan automatisch als je wegrijd.
Bedoel je dit?Kecin schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:03:
Iemand ervaring om een subwoofer in de kofferbak te laten leggen door bijvoorbeeld de dealer? (Octavia Hatchback 2016)
http://www.autopar.nl/vw-subwoofer-000051419
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Dank! Daar ga ik eens contact mee opnemen!
Voor dit soort zaken is er vast een forum op http://www.oudersvannu.nl/
[ Voor 85% gewijzigd door PWM op 17-02-2017 11:56 ]
Met gestrekt been.
Je hebt meerdere versies. Ook eentje die krachtiger is.Kecin schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:21:
[...]
Dank! Daar ga ik eens contact mee opnemen!
Heeft iemand anders ook het probleem dat de totaalteller in de Mijn Skoda-app niet meer bijgewerkt wordt sinds de update van gisteren (tbv ParkMobile integratie)?
De app geeft nog steeds 1572 aan, terwijl de boordcomputer over de 1600 zit...
/edit: Uiteraard check ik het nogmaals en nu is het wel bijgewerkt...
[ Voor 12% gewijzigd door LiquidSmoke op 17-02-2017 12:01 ]
Vraagje m.b.t. tot onderhoud, onze octavia combi (2015) heeft in juli een long life beurt gehad bij 30K. NU staat daarbij dat er heeeeeeeeeeeele dure goede olie wordt gebruikt, maar na 17K verder nu in mijn dashboard de melding dat er olieservice eraan zit te komen.
Is dit logisch en zijn mijn verwachtingen anders of is wellicht de cyclus van de olieservice niet goed reset?
Is dit logisch en zijn mijn verwachtingen anders of is wellicht de cyclus van de olieservice niet goed reset?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Het valt me de laatste tijd op dat die flink traag is met ritten bijwerken of soms hele delen van je rit niet laat zien. Na een aantal dagen wel weer.LiquidSmoke schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:51:
Heeft iemand anders ook het probleem dat de totaalteller in de Mijn Skoda-app niet meer bijgewerkt wordt sinds de update van gisteren (tbv ParkMobile integratie)?
Dat terwijl de auto zowel thuis als op het werk op een Wifi netwerk zit (en dus inprincipe de ritten door kan sturen). In het begin (113 users, jaja), werkte het helemaal prima.
Sinds zaterdag zie ik helemaal geen ritten of de locatie van de auto:Kecin schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:46:
[...]
Het valt me de laatste tijd op dat die flink traag is met ritten bijwerken of soms hele delen van je rit niet laat zien. Na een aantal dagen wel weer.
Dat terwijl de auto zowel thuis als op het werk op een Wifi netwerk zit (en dus inprincipe de ritten door kan sturen). In het begin (113 users, jaja), werkte het helemaal prima.

Zaterdagochtend zag ik bij nieuwe ritten alleen nog een zwarte streep van de gereden weg, de kaart was al weg. In de loop van de dag verdwenen ook de ritten.
Ook bij 'Parkeren' zie ik wel een auto icoon, maar geen kaart

Olie verversen is afhankelijk van je ritten. Veel korte ritjes zorgt ervoor dat je je olie niet goed op temperatuur komt bijv. Sensor in je auto meet iedere keer de kwaliteit van je olie. Je service/olie is daarom ook dynamisch.martinusz schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:37:
Vraagje m.b.t. tot onderhoud, onze octavia combi (2015) heeft in juli een long life beurt gehad bij 30K. NU staat daarbij dat er heeeeeeeeeeeele dure goede olie wordt gebruikt, maar na 17K verder nu in mijn dashboard de melding dat er olieservice eraan zit te komen.
OkeRainesh schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:18:
[...]
Olie verversen is afhankelijk van je ritten. Veel korte ritjes zorgt ervoor dat je je olie niet goed op temperatuur komt bijv. Sensor in je auto meet iedere keer de kwaliteit van je olie. Je service/olie is daarom ook dynamisch.
Ben het niet gewend, want met leasebak hiervoor reed ik 200KM per dag, daar ging de olie verversing steeds per onderhoudsbeurt, nooit tussendoor nog eens.
Filter is belangrijker dan de olie. Heb jaren een motorboot gehad met pentax.20 jaar dezelfde olie, alleennieder jaar filters en olie aanvullen.
Zie zo vaak auto's waar filters zelden tot nooit worden gedaan.
Vraag maar eens na of het filter is gedaan. Dan kun je ook zo snel weer storing krijgen. Dan is de olie weer in no time ranzig.
Zie zo vaak auto's waar filters zelden tot nooit worden gedaan.
Vraag maar eens na of het filter is gedaan. Dan kun je ook zo snel weer storing krijgen. Dan is de olie weer in no time ranzig.
offtopic:
Motorboot met Pentax motor, maak je daar onderwaterfoto's mee
Nu nog een Canon op de voorplecht en je kan de strijd aan.
Just kidding, voor de duidelijkheid je bedoelt vast een Penta motor.
Motorboot met Pentax motor, maak je daar onderwaterfoto's mee

Ik heb hoor een vreemde bron brom in mijn Yeti. Lijkt wel of er ergens een klein motortje draait en soms ook nog hapert. Geen mens, incl. de dealer, die kan vinden waar het vandaan komt. Ben nu in afwachting van een stethoscoop.
Zal me benieuwen hoe de buren reageren.... 'agossie, is je Yeti ziek? Zeker kou gevat'
ARME AOW’er
Komt er water of olie uitGuardian Angel schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:36:
Ik heb een vreemde bron in mijn Yeti.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Iemand die de nieuwe octavia Facelift al rijdt?
Uhhhh, nee. Als het een bron van inkomsten was geweest dan moch'tie blijven.
ARME AOW’er
De dealer heeft nog geen demo's staan (dat zal nog wel een paar weken duren) dus hoe zou je dat voor elkaar willen krijgen? Geduld is een schone zaakpitchdown schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:17:
Eerste leveringen worden pas eind Maart verwacht. Verder is de auto motorisch en mechanisch exact hetzelfde als de "gewone" O3 en zal je bij een proefrit dus ook exact die rij ervaring moeten hebben. Er zijn optisch wat veranderingen plus wat electronica is vernieuwd. Verder is het gewoon dezelfde auto.pitchdown schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:17:
Laat ze even naar het interieurfilter en de aanjagerr kijken. Zou niet de eerste keer zijn bij een auto dat er bladeren in zitten en ie af en toe blijft hangenGuardian Angel schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:36:
offtopic:
Motorboot met Pentax motor, maak je daar onderwaterfoto's mee![]()
Ik heb hoor een vreemde bron brom in mijn Yeti. Lijkt wel of er ergens een klein motortje draait en soms ook nog hapert. Geen mens, incl. de dealer, die kan vinden waar het vandaan komt. Ben nu in afwachting van een stethoscoop.
Zal me benieuwen hoe de buren reageren.... 'agossie, is je Yeti ziek? Zeker kou gevat'
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat dus. Die verlengde interval is niets anders dan (iets) betere olie zodat de kilometervreters niet om de maand bij de garage hoeven te staan.Rainesh schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:18:
[...]
Olie verversen is afhankelijk van je ritten. Veel korte ritjes zorgt ervoor dat je je olie niet goed op temperatuur komt bijv. Sensor in je auto meet iedere keer de kwaliteit van je olie. Je service/olie is daarom ook dynamisch.
Persoonlijk vind ik die interval vrij hoog, ik houd zelf 20k aan. Olie + filter kost zo weinig dat dat niet opweegt tegen de kosten van de gevolgen. Is goed half uurtje werk en totaal 50 eur ofzo aan materiaal dus daarvoor ga ik het niet uitstellen.
In mijn geval speelt ook mee dat ie op 340k zit en ik een beetje lief wil zijn om m op zn oude dag wat langer te laten leven
Ik hoor zojuist dan mijn Octavia nog 2 jaar langer mee mag.
Kijken we midden 2019 wel wat we dan doen.
Was oorspronkelijk met 25k op 3 jaar geleased (want eigenlijk heb ik 'm niet meer nodig zakelijk) maar heb ze er nu dan toch van kunnen overtuigen dat de compensatie voor geen auto meer, beduidend meer zou kosten dan mij in die auto aten rijden.
Was oorspronkelijk met 25k op 3 jaar geleased (want eigenlijk heb ik 'm niet meer nodig zakelijk) maar heb ze er nu dan toch van kunnen overtuigen dat de compensatie voor geen auto meer, beduidend meer zou kosten dan mij in die auto aten rijden.
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Heren (en eventuele dames),
Ik heb een tweedehands octavia combi 1.6 TDI op de korrel. Bouwjaar 2014 (mei). 169.000 km op de teller (dus goed in gereden) en altijd bij de dealer onderhouden, zag geen bijzonderheden op de bijgeleverde formulieren. Laatste intervalbeurt was bij 163.000.
Bij mijn weten hoeft de D-riem pas bij 210.000 km bij deze motoren. Ik heb de auto gereden en hij reed prima, trok goed op, remde prima en geen rare geluidjes. Uiterlijk ook als nieuw. Omdat ik een notoire twijfelkont ben en het natuurlijk een behoorlijk bedrag is om uit te geven, heeft het nog zin om een aankoopkeuring uit te laten voeren? Of is het risico op gekke dingen bij zo'n jonge skoda met -in mijn ogen?- prima onderhoudshistorie klein?
Nog skoda-dingetjes waar ik om moet denken?
Ik heb een tweedehands octavia combi 1.6 TDI op de korrel. Bouwjaar 2014 (mei). 169.000 km op de teller (dus goed in gereden) en altijd bij de dealer onderhouden, zag geen bijzonderheden op de bijgeleverde formulieren. Laatste intervalbeurt was bij 163.000.
Bij mijn weten hoeft de D-riem pas bij 210.000 km bij deze motoren. Ik heb de auto gereden en hij reed prima, trok goed op, remde prima en geen rare geluidjes. Uiterlijk ook als nieuw. Omdat ik een notoire twijfelkont ben en het natuurlijk een behoorlijk bedrag is om uit te geven, heeft het nog zin om een aankoopkeuring uit te laten voeren? Of is het risico op gekke dingen bij zo'n jonge skoda met -in mijn ogen?- prima onderhoudshistorie klein?
@Prosac Als je hem bij een dealer/Bovag garage koopt krijg je vast minimaal een half jaar garantie (misschiein zelfs langer te onderhandelen?). Als er dan iets is van het gewoon onder de garantie en heb je met een geschil de Bovag waarbij je terecht kunt.
De auto is nog jong, wel behoorlijk kilometers al gereden natuurlijk, maar het is heel anders dan een auto van 10 jaar oud met die kilometeraantal. Als hij dealer onderhouden is, zou ik mij niet zo snel zorgen maken, als hij na 170K geen gek onderhoud nodig heeft gehad, zal het wel aardig goed zitten.Prosac schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:33:
Heren (en eventuele dames),
Nog even met de dealer gebeld die het onderhoud heeft gedaan. Alleen maar positief en enige buitengewone "schade", was het vervangen een batterij in een van de sleutels. Gaf zelfs nog aan dat op basis van kilometers normaal de remblokken aan de beurt zouden zijn, maar gezien de leeftijd van de auto in combinatie met de kilometers dit waarschijnlijk een eigenaar was die veel reed en weinig remde en dat het nog niet hoeft bij de komende beurt.

Derhalve vanaf komende weekend Skoda Octavia bezitter. Businessline.

Derhalve vanaf komende weekend Skoda Octavia bezitter. Businessline.

Zo te zien ook de Style Businessline, lekker hoor!
Greenline Businesslinevinom schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 08:22:
Zo te zien ook de Style Businessline, lekker hoor!
www.google.nl
Style klopt inderdaad niet, maar ik dacht dat de versies t/m 2014 Greentech Elegance Businessline de naam was. Als de meest luxe uitvoering, op de RS na.
Dat klopt, maar dit is een Greenline Businessline (14% bijtelling uitvoering) en geen Style of Elegance Businessline (20% bijtelling destijds, ook met 1.6TDI)vinom schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:44:
Style klopt inderdaad niet, maar ik dacht dat de versies t/m 2014 Greentech Elegance Businessline de naam was. Als de meest luxe uitvoering, op de RS na.
Grappig detail was dat de 14% TDI 110pk had en de 20% TDI 105pk
Resume: Greenline != Greentech.
Edit: er was btw ook nog een Greentech Ambition Businessline welke onder de Elegance viel qua uitrusting.
[ Voor 9% gewijzigd door MisteRMeesteR op 03-03-2017 09:51 ]
www.google.nl
Klink het zoals een slepende fan? In sommige headunits van vw zit ook een klein fannetje wat soms wel eens durft te ratelen. Ik weet niet of het bij yeti ook zo is, maar zeker kijkje waard.Guardian Angel schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:36:
offtopic:
Motorboot met Pentax motor, maak je daar onderwaterfoto's mee![]()
Of klinkt het zwaarder dan dat?
Wanneer bromt die trouwens? Als contact aan staat of motor draai? Of is het van zodra de deuren open gaan?
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Het is inderdaad een greenline businessline. Bijzonder luxe uitvoering. Half leder, columbussysteem, PDC voor en achter, parkeerassistent, keyless entry etc. Blij mee.
In mijn Octavia Elegance uit 2008 hoor ik al sinds ik hem heb bij het starten en vlak daarna het krassen van de harddisk van het Columbus navigatie systeem. Gelukkig zitten er in de nieuwe systemen SSD's (en dus ook zo in mijn nieuw bestelde O3 FL Style Business). Stoort me elke keer als ik in de auto stapGuardian Angel schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:36:
@redfoxert @azz_kikr
De brom hoor je alleen zodra je de motor hebt gestart. Ook tijdens het rijden.
Ben nu in afwachting van een stethoscoop want ik word er bijna gek van. Ben nog slechthorend ook en het vreemde is dat anderen die meerijden het weer niet constant horen.
Verder heb ik geen enkele klacht over mijn YETI, gewoon een prima auto die doet wat het moet doen.
Ben nu in afwachting van een stethoscoop want ik word er bijna gek van. Ben nog slechthorend ook en het vreemde is dat anderen die meerijden het weer niet constant horen.
Verder heb ik geen enkele klacht over mijn YETI, gewoon een prima auto die doet wat het moet doen.
ARME AOW’er
Tot hoe lang na het starten hoor je het? 5 minuten, 15, continu?Guardian Angel schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:53:
@redfoxert @azz_kikr
Mijn moeder heeft ook een Yeti 1.4TSI alleen dan een handbak. Deze heeft ook een periode een bijgeluid gehad...Guardian Angel schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:53:
@redfoxert @azz_kikr
Dit geluid was echter niet altijd aanwezig, wel leek er een relatie te zijn met het motor toerental, is dit bij jou ook het geval?
Overigens nooit achterhaalt waar dit vandaan kwam, afgelopen maanden heeft het niet meer opgetreden.
Moeders is overigens ook ontzettend blij met haar auto!
Dat is omdat je erop focus. Bij mijn vorige bora, was er probleem met knipperdoos, waar er dubbele klik inzat als die knipperde. Was niet eens luid. Maar als je erop begint te focussen....konden het even goed de kerkklokken zijnGuardian Angel schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:53:
@redfoxert @azz_kikr
Fannetje zou ik direct zeggen, je radio. Klink heel raar omdat het vanachter in je dashboard komt en geluid nog versterkt word omdat ventilatie enzo allemaal hol is. Maar echt gebrom van motorje, denk ik enkel van zetels of van vensters mss dat contact blijft lakken?
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Het is raadselachtig. Ik heb het idee dat het van achter komt, de dealer vermoedt voor, passagiers horen wel of juist niets. Wat ik erin herken is een klein electromotortje dat draait zodra de motor wordt gestart. Ik Ga gewoon nog eens zoeken en luisteren naar alles waarin een klein motortje zit.
ARME AOW’er
Waarschijnlijk zijn dit geluiden van de climate control die automatisch wordt bijgeregeld op basis van de temperatuur. Ik hoor dat ook altijd als ik mijn octavia 2006 start. Het zijn wat kloppende geluiden, bedoel je dat misschien?Guardian Angel schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:57:
Het is raadselachtig. Ik heb het idee dat het van achter komt, de dealer vermoedt voor, passagiers horen wel of juist niets. Wat ik erin herken is een klein electromotortje dat draait zodra de motor wordt gestart. Ik Ga gewoon nog eens zoeken en luisteren naar alles waarin een klein motortje zit.
Dit klinkt als de brandstof pomp. Bij mij (Fabia 3) zit deze onder de achterbank. Als het hek stil is hoor de deze draaien.Guardian Angel schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:57:
@tlpeter
Dat idee had ik ook al!
Genoeg plekjes om naar te zoeken maar ik wacht op wat lekkerder weer. Nu te nat en te koud om een uurtje geluiden te lokaliseren.
Iedereen trouwens bedankt voor het meedenken!
Dat idee had ik ook al!
Genoeg plekjes om naar te zoeken maar ik wacht op wat lekkerder weer. Nu te nat en te koud om een uurtje geluiden te lokaliseren.
Iedereen trouwens bedankt voor het meedenken!
ARME AOW’er
Ik heb afgelopen donderdag mijn nieuwe bolide opgehaald.
Octavia Combi Ambition Business 1.6 TDI DSG met als opties het audiopakket en de sportstoelen. De DSG was voor half geld, dus die beslissing was snel genomen.
Heb nog maar iets van 100 kilometer gereden, maar de eerste indrukken zijn zeer positief. Komend van een Jetta (2012) met 1.2 TSI met handbak, is de vooral de automaat een verademing! Ook het multimediasysteem is weer helemaal van deze tijd, met eenvoudig zoomen, scrollen, etc. en een mooi geüpdate navigatiesysteem.
De sportstoelen bevallen vooralsnog ook heel goed, met mijn 1.95 meter zijn de (niet verstelbare) hoofdsteunen prima op hoogte. Veel zijdelingse steun en toch ook comfortabel. En in mijn ogen niet een dure optie (ik meende 275 euro).
Klopt, het is niet het gefacelifte model, ik was bang voor een hogere prijs voor een auto met "mijn" opties. Blijkt achteraf wel wat mee te vallen, maar die 500 a 600 euro heb ik toch bespaard (auto vd zaak, alles boven de 30K zelf betalen).
Hierbij een uitgeknipte foto:
Octavia Combi Ambition Business 1.6 TDI DSG met als opties het audiopakket en de sportstoelen. De DSG was voor half geld, dus die beslissing was snel genomen.
Heb nog maar iets van 100 kilometer gereden, maar de eerste indrukken zijn zeer positief. Komend van een Jetta (2012) met 1.2 TSI met handbak, is de vooral de automaat een verademing! Ook het multimediasysteem is weer helemaal van deze tijd, met eenvoudig zoomen, scrollen, etc. en een mooi geüpdate navigatiesysteem.
De sportstoelen bevallen vooralsnog ook heel goed, met mijn 1.95 meter zijn de (niet verstelbare) hoofdsteunen prima op hoogte. Veel zijdelingse steun en toch ook comfortabel. En in mijn ogen niet een dure optie (ik meende 275 euro).
Klopt, het is niet het gefacelifte model, ik was bang voor een hogere prijs voor een auto met "mijn" opties. Blijkt achteraf wel wat mee te vallen, maar die 500 a 600 euro heb ik toch bespaard (auto vd zaak, alles boven de 30K zelf betalen).
@GoeiedagEem Mooi, ik heb ongeveer dezelfde uitvoering alleen met reservewiel en panoramadak als extra optie en trekhaak en getinte ruiten als accessoire. Ben er ook zeer bij mee! Heb je het panoramadak niet overwogen?
Zeker overwogen, net als de chromen strips, grotere velgen en xenon, maar zoals gezegd moest ik boven de 30K zelf betalen.. Dus heb geprobeerd het zoveel mogelijk te beperken, aangezien ik nu al op 31.500 zat.
Trekhaak wordt nog wel geleverd en ik denk dat ik voor Sonniboys zonneschermen ga kiezen. Deze kan ik zelf monteren en later eruit halen en verkopen.
Trekhaak wordt nog wel geleverd en ik denk dat ik voor Sonniboys zonneschermen ga kiezen. Deze kan ik zelf monteren en later eruit halen en verkopen.
Congratz met de nieuwe auto! Getinte ruiten en chroom maken een octavia wel echt af.
DSG en de panorama dak zijn echt heerlijk in de auto. Heb zelf ook getinte ramen en daarbij achter voor de kids nog eens extra privacy shades geplaatst ipv sunnyboys. Met de shades op de achterraam wordt het toch wel te donker qua zicht, zeker als het regent.
DSG en de panorama dak zijn echt heerlijk in de auto. Heb zelf ook getinte ramen en daarbij achter voor de kids nog eens extra privacy shades geplaatst ipv sunnyboys. Met de shades op de achterraam wordt het toch wel te donker qua zicht, zeker als het regent.
Dag mede Skoda-rijders,
heeft hier iemand ervaring met een octavia (2) combi 1.2 tsi (2010) en het trekken van een caravan? Zit er over te denken om een kleine caravan aan te schaffen voor 2 of 3 personen. Ik wil eigenlijk nog een jaartje of 2 doorrijden met deze auto, ook omdat we dit jaar een grote verbouwing gaan doen. Ik zie op de website van Skoda dat je max 1300 kg mag trekken met deze auto. Ik zit al een tijdje te loeren op wat 2de handsjes van 1000-1100 kg max. Dus dat zou in principe wel moeten redelijk moeten lukken of niet? Of is het alsnog niet te doen?
Echter ik ben met deze auto nu 4x op vakantie geweest en ik merk dat de auto als deze flink bepakt is, flink doorhangt aan de achterzijde. Dan heb ik 'm nog echt niet aso vol geladen. Nu heb ik gelezen dat je daarvoor hulpveren kunt (laten) installeren. Klopt dit? En is dit aan te raden?
Ik heb wel wat ervaring met het rijden met een caravan, maar dan met een 2.0 tdi met 140 pk ervoor. Dus dat zal wel een heel verschil zijn met dit 1.2tje.
heeft hier iemand ervaring met een octavia (2) combi 1.2 tsi (2010) en het trekken van een caravan? Zit er over te denken om een kleine caravan aan te schaffen voor 2 of 3 personen. Ik wil eigenlijk nog een jaartje of 2 doorrijden met deze auto, ook omdat we dit jaar een grote verbouwing gaan doen. Ik zie op de website van Skoda dat je max 1300 kg mag trekken met deze auto. Ik zit al een tijdje te loeren op wat 2de handsjes van 1000-1100 kg max. Dus dat zou in principe wel moeten redelijk moeten lukken of niet? Of is het alsnog niet te doen?
Echter ik ben met deze auto nu 4x op vakantie geweest en ik merk dat de auto als deze flink bepakt is, flink doorhangt aan de achterzijde. Dan heb ik 'm nog echt niet aso vol geladen. Nu heb ik gelezen dat je daarvoor hulpveren kunt (laten) installeren. Klopt dit? En is dit aan te raden?
Ik heb wel wat ervaring met het rijden met een caravan, maar dan met een 2.0 tdi met 140 pk ervoor. Dus dat zal wel een heel verschil zijn met dit 1.2tje.
[google=1.2 tsi trekken caravan] zou je toch een eind moeten komen met ervaringen.
Weinig ervaringen met de octavia 1.2 tsi. Op caravantrekken welgeteld 3 waarvan 1 met een DSG en 1 met een kapotte turbo. Verder wel overwegend positief volgens mij.RodeStabilo schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:47:
[google=1.2 tsi trekken caravan] zou je toch een eind moeten komen met ervaringen.
maakt niet veel uit. kijk naar of het dezelfde motor is en de auto uit een vergelijkbaar bouwjaar komt en je hebt een prima ervaringRudolf schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:58:
[...]
Weinig ervaringen met de octavia 1.2 tsi. Op caravantrekken welgeteld 3 waarvan 1 met een DSG en 1 met een kapotte turbo. Verder wel overwegend positief volgens mij.
Proficiat! Meest geweldige en goedkoopste aanpassing die je kunt doen op een 1.6tdi is je gasrespons op Audi zetten. Auto rijdt daardoor echt vele malen beter, dat is echt een aanrader!GoeiedagEem schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:56:
Ik heb afgelopen donderdag mijn nieuwe bolide opgehaald.
[afbeelding]
http://updateportal.skoda-auto.com ... 
De afgelopen twee jaar kon ik probleemloos updates opzoeken en eventueel downloaden. Nu meldt die site dat ik alleen kan updaen via een DVD ...
De afgelopen twee jaar kon ik probleemloos updates opzoeken en eventueel downloaden. Nu meldt die site dat ik alleen kan updaen via een DVD ...

Ik heb er expres drive mode select op laten zetten. Als je die op 'sport' zet dan begint het ook ergens op te lijkenRainesh schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:46:
[...]
Proficiat! Meest geweldige en goedkoopste aanpassing die je kunt doen op een 1.6tdi is je gasrespons op Audi zetten. Auto rijdt daardoor echt vele malen beter, dat is echt een aanrader!
Ik ga er vanuit dat het gewoon een fout is. Ik krijg hem ook ineens.pven schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:17:
De afgelopen twee jaar kon ik probleemloos updates opzoeken en eventueel downloaden. Nu meldt die site dat ik alleen kan updaten via een DVD
[ Voor 27% gewijzigd door Korvaag op 09-03-2017 22:49 ]
UNOX: The worst operating system
Korvaag schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:47:
[...]
Ik ga er vanuit dat het gewoon een fout is. Ik krijg hem ook ineens.

Ik zal morgen weer eens kijken
Ik kom haast geen Skoda's tegen met Drive Mode af-fabriek, dus nooit echt kunnen vergelijken. Maar als ik de setting aanpas naar Audi dan is het vooral onderin de toeren heel goed te merken en de reactie bij gaspedaal intrappenKorvaag schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:47:
[...]
Ik heb er expres drive mode select op laten zetten. Als je die op 'sport' zet dan begint het ook ergens op te lijken
[...]
Ik ga er vanuit dat het gewoon een fout is. Ik krijg hem ook ineens.
De reactie is inderdaad waar het me om gaat. Als ik rustig wil accelereren trap ik wel rustig het gas niet zo ver in. Ik hoef geen software die er vanuit gaat dat ik geen motoriek hebRainesh schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:03:
[...]
Ik kom haast geen Skoda's tegen met Drive Mode af-fabriek, dus nooit echt kunnen vergelijken. Maar als ik de setting aanpas naar Audi dan is het vooral onderin de toeren heel goed te merken en de reactie bij gaspedaal intrappen
Ik heb zelf de 14% Octavia, en ik weet niet precies waar die standaard op uitgeleverd wordt, maar als dat de eco stand is dan is het ding echt dodelijk traag reagerend op gas.
Drive mode was 100 euro, dus had geen reden om het niet te doen
Verwijderd
Om maar even terug te reizen naar het verleden: vroegah gingen wij op vakantie met een 5 persoons caravan achter een VW Passat met ongeblazen 1.9 diesel. (75pk geloof ik) Dat ging toen ook prima; wat extra vermogen is handig met een caravan maar absoluut geen noodzaak. Je kunt altijd nog een keer terugschakelen.Rudolf schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:45:
Dag mede Skoda-rijders,
edit: hulpveren zijn zeker het overwegen waard!
Daar zat ik later inderdaad ook aan te denken. Hier hadden we vroeger ook zo'n oude passat 1.9 dieseltje. Die kwam er ook gewoon. Die zal geen 100 pk hebben gehad.Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 01:02:
[...]
Om maar even terug te reizen naar het verleden: vroegah gingen wij op vakantie met een 5 persoons caravan achter een VW Passat met ongeblazen 1.9 diesel. (75pk geloof ik) Dat ging toen ook prima; wat extra vermogen is handig met een caravan maar absoluut geen noodzaak. Je kunt altijd nog een keer terugschakelen.
edit: hulpveren zijn zeker het overwegen waard!
Mooie tijden... de mat viel bij die auto altijd net onder het gaspedaal. Als mijn vader dan in moest halen, of net effe wat extra power nodig had zoals op de Brennerpas, of dat steile bultje bij Luik, dan ging het matje er onderuit
Het is geen "eco" stand. Maar VW/Seat/Skoda hebben af-fabriek een andere instelling wat betreft motorkarakter. Veel trager en lui en om het simpel te noemen, de Audi's weer niet. In vcds is het simpel om te zetten en de auto's rijden ineens stukken beter. Dus kans is groot dat de "sport mode" de Audi instelling is bij jou. Alhoewel Audi met Drive Select ook nog eens een sport mode heeft.Korvaag schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:08:
[...]
De reactie is inderdaad waar het me om gaat. Als ik rustig wil accelereren trap ik wel rustig het gas niet zo ver in. Ik hoef geen software die er vanuit gaat dat ik geen motoriek heb
Ik heb zelf de 14% Octavia, en ik weet niet precies waar die standaard op uitgeleverd wordt, maar als dat de eco stand is dan is het ding echt dodelijk traag reagerend op gas.
Drive mode was 100 euro, dus had geen reden om het niet te doenAirco staat altijd op eco. Stuur op zwaar en motor op sport.
[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 10-03-2017 10:37 ]
Nee ik refereerde meer naar hoe de stand heet in het 'drive mode select' menuutje. Er zijn drie settings:Rainesh schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:36:
[...]
Het is geen "eco" stand. Maar VW/Seat/Skoda hebben af-fabriek een andere instelling wat betreft motorkarakter. Veel trager en lui en om het simpel te noemen, de Audi's weer niet. In vcds is het simpel om te zetten en de auto's rijden ineens stukken beter. Dus kans is groot dat de "sport mode" de Audi instelling is bij jou. Alhoewel Audi met Drive Select ook nog eens een sport mode heeft.
1. Eco
2. Normaal
3. Sport
Je kan vervolgens voor drie zaken deze settings kiezen:
1. Klimatisering
2. Besturing (ok die heeft geen eco stand)
3. Motor
Gadver, panoramadak ging niet meer dicht. Ging elke keer dicht en dan meteen wipte hij weer omhoog. Na wat proberen schoon te maken (wat al schoon was
) de garage gebeld. Dit verwees naar het boekje
toen de pechhulp gebeld en met een bus WD40 in het mechanisme gespoten en hij ging weer dicht
Omdat ik binnenkort mijn racemonster (V40 D4) mag inwisselen voor een meer gezins-vriendelijke auto (3 kinderen op achterbank) heb ik gisteren twee proefritten gereden.
Ik wílde heel graag de Opel Astra Sports Tourer leuker vinden dan de Skoda maar er was iets met de Skoda waardoor het meteen lekker reed. De Opel leek net wat meer frivool, waar je dus meer moeite moest doen om de auto, het interieur, het mediasysteem etc te "snappen". Kan er niet echt een andere verklaring voor beschrijven. Misschien is het wel het "saaie" wat VAG gewoon goed doet - de basisfunctie van een auto.
Wat mij aan de Skoda opviel was hoe lekker de 1.0 TSI eigenlijk al reed - ik heb niet het idee dat ik hier dagelijks in tekort kom. Al zal de vakantie naar Frankrijk, volbeladen en met dakkoffer of kleine aanhanger iets uitdagender voor het blok worden... Iemand ervaring mee?
Ik leg de volgende offerte voor aan leasemaatschappij:
Skoda Octavia Combi 1.0 TSI
Style Business
Racing Blue
Sunset
Dealeropties (gunstig voor bijtelling)
Lederen bekleding
Afneembare trekhaak
optie op 18" velgen (ik overweeg de Pictoris indien dat mogelijk is)
Ik twijfelde nog om de Ambition Style te kiezen en vervolgens het lichtpakket (full-LED als optie te nemen) maar mij leek de meerwaarde van Columbus navigatie de prijs tussen Ambition Business en Style Business dan zo klein te maken dat de LED-sfeerverlichting binnen dan een leuk extraatje is.
Dealer gaf aan een levertijd van 6 á 8 weken indien ik voor de Skoda zou gaan.
Ik wílde heel graag de Opel Astra Sports Tourer leuker vinden dan de Skoda maar er was iets met de Skoda waardoor het meteen lekker reed. De Opel leek net wat meer frivool, waar je dus meer moeite moest doen om de auto, het interieur, het mediasysteem etc te "snappen". Kan er niet echt een andere verklaring voor beschrijven. Misschien is het wel het "saaie" wat VAG gewoon goed doet - de basisfunctie van een auto.
Wat mij aan de Skoda opviel was hoe lekker de 1.0 TSI eigenlijk al reed - ik heb niet het idee dat ik hier dagelijks in tekort kom. Al zal de vakantie naar Frankrijk, volbeladen en met dakkoffer of kleine aanhanger iets uitdagender voor het blok worden... Iemand ervaring mee?
Style Business
Racing Blue
Sunset
Lederen bekleding
Afneembare trekhaak
Ik twijfelde nog om de Ambition Style te kiezen en vervolgens het lichtpakket (full-LED als optie te nemen) maar mij leek de meerwaarde van Columbus navigatie de prijs tussen Ambition Business en Style Business dan zo klein te maken dat de LED-sfeerverlichting binnen dan een leuk extraatje is.
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Weet niet wat het verschil qua leaseprijs is, maar als de 150 pk 1.4 TSI in budget zit zu ik daar zeker voor kiezen. Is niet alleen handig voor de vakantie 
Tip: Zet er een verlagingsset onder, dan stuurt en veert ie ook als een Audi (stukje stugger dus, lekker in bochten). En voor de mooi een RS spoiler. Beiden zijn dealeropties
Tip: Zet er een verlagingsset onder, dan stuurt en veert ie ook als een Audi (stukje stugger dus, lekker in bochten). En voor de mooi een RS spoiler. Beiden zijn dealeropties
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Bekijk het Tech pakket ook eens. Dan krijg je ook 18" velgen. Misschien kan je met de dealer regelen dat zij er dan de Pictoris voor in de plaats op kunnen leggen?Twee Dee schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:39:
Omdat ik binnenkort mijn racemonster (V40 D4) mag inwisselen voor een meer gezins-vriendelijke auto (3 kinderen op achterbank) heb ik gisteren twee proefritten gereden.
Style Business
Racing Blue
Sunset
Lederen bekleding
Afneembare trekhaak
Doe je zelf een groot plezier, zeker voor op de vakanties neem de DSG automaat Je hoeft dan zelf niet te zoeken naar de juiste versnelling dat doet de automaat je. Op vakantie kan het ook prima alleen het blokje zal wat hoger in toeren lopen en wat vaker moet op / terug schakelen maar daarvoor mijn tip voor de automaat.
Skoda heeft dacht ik nu een actie dat deze slechts 900 euro duurder is.
Skoda heeft dacht ik nu een actie dat deze slechts 900 euro duurder is.
Heeft er iemand ervaring met dakdragers op een octavia hatchback? Ik twijfel qua koffer ruimte nog tussen de hatchback en de station. Ik mag binnenkort gaan winkelen van de baas....
Hatchback vind ik qua looks mooier (maar dat er persoonlijk) maar ik weet niet of ik dan voor vakantie's voldoende ruimte heb, met 2 kleine kinderen. Ik vrees van niet.
Dakkoffer heb ik al, evenals thule wingbar dakdragers (voor dakrails). Daar zijn natuurlijk andere voetjes voor de krijgen, maar die komen dan " rechtstreeks" op het dak? Zit dat een beetje fatsoenlijk?
Hatchback vind ik qua looks mooier (maar dat er persoonlijk) maar ik weet niet of ik dan voor vakantie's voldoende ruimte heb, met 2 kleine kinderen. Ik vrees van niet.
Dakkoffer heb ik al, evenals thule wingbar dakdragers (voor dakrails). Daar zijn natuurlijk andere voetjes voor de krijgen, maar die komen dan " rechtstreeks" op het dak? Zit dat een beetje fatsoenlijk?
Wij hebben een oude Thule dakkoffer die we gebruikt hebben op onze vorige Octavia (model 2, station). Dat werkt prima, maar je slurpt wel merkbaar meer bezine met zo'n ding bovenop. Bevestiging aan de dakrails van de auto is vrij eenvoudig en het zit stevig vast._Chris_ schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:47:
Heeft er iemand ervaring met dakdragers op een octavia hatchback? Ik twijfel qua koffer ruimte nog tussen de hatchback en de station. Ik mag binnenkort gaan winkelen van de baas....
Maar goed, we hebben dat ding alleen voor de "grote nood" en de laatste keer dat we hem gebruikt hebben is toen we van NL naar FR verhuisd zijn en zoveel mogelijk zooi zelf mee wilden nemen.
Ik heb veel liever meer ruimte in de auto zelf (dus station > hatchback) dan een koffer op het dak. Met 2 kinderen hebben we eigenlijk nog nooit tekort aan ruimte gehad in de station, ondanks het feit dat we meerdere keren per jaar heen en weer reizen tussen Geneve en NL (en vaak rondom feestdagen en/of verjaardagen, dus er een en ander aan kado's als extra bagage mee moet).
Ik heb bij mijn huidige auto maar 1 keer per jaar de koffer op dak (met dakrails) en dat is als we in de zomer op vakantie gaan.
Het gaat me meer om het feit "hoe" icm dakdragers bij een octavia zonder dakrails
Het gaat me meer om het feit "hoe" icm dakdragers bij een octavia zonder dakrails