|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
En inderdaad; die nieuwe A4 is voor mij de enige reden dat ik een update wil
[ Voor 66% gewijzigd door pven op 01-12-2016 08:55 ]
Edit: ook hier van 2016/2017 naar 2017. Ik kijk niet supervaak, maar deze kaart viel mij een paar weken geleden op als zijnde 'nieuw'.
[ Voor 17% gewijzigd door Korvaag op 01-12-2016 09:12 ]
UNOX: The worst operating system
Dat zit helaas nog niet in mijn Octavia, of het moet op de een-of-andere manier verborgen zijn.tlpeter schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:21:
De enige optie is Smartlink, lekker google maps gebruiken als navigatie.
Ik kan geen Google Maps gebruiken (CarPlay), enkel Apple Maps, en dat werkt nog steeds niet lekkertlpeter schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:21:
[ Voor 4% gewijzigd door bonyuri op 01-12-2016 12:45 ]
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Octavia zelf gaat per eind december uit de bijtelling en ik heb een motor gekocht
Werkt inderdaad prima, maar nadeeltje is dat ie het maxidot display niet kan gebruiken.tlpeter schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:21:
Overigens wordt al een tijdje Waze aangekondigd voor Android Auto. Ik ben benieuwd.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Helaas gisteren te horen gekregen dat van de hatchback uit 2001 de stuurbekrachtigingspomp kapot is. Hij zal omgebouwd moeten worden naar een nieuwere versie (stuurhuis) omdat er een verplichte modificatie is geweest op die pomp.
Toch een smetje op vele jaren betrouwbaar Skoda rijden. Maar ik blijf erbij dat ik de Skoda's , zelfs nog uit die tijd, zo aan zou raden.
Een zuinige motor rijdt alleen zuinig als je er ook daadwerkelijk zuinig mee rijdt.... Je CC instellen op 160 valt daar logischerwijs niet onderParaselsius schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:00:
[...]
De reden dat ik hier op het forum post is omdat ik al bij de dealer ben geweest en deze zich eerst verschool achter dat de auto nog ingereden moest worden en daarna dat het alleen aan mijn rijstijl zou liggen.
Echter vind ik deze verbruikscijfers absurd voor een zuinige motor zeker nadat ik nu 8 jaar lang met even of grotere en zwaardere voertuigen heb gereden zonder in de buurt te komen van dit soort verbruikscijfers.
Die 1.0 moet veel harder werken dan waar hij voor bedoeld is wat hoogstwaarschijnlijk een hoger verbruik met zich meebrengt. Leuk dat je vorige auto's nooit zulke verbruiken hebben gezien, maar dat staat los van nieuwe auto's waar de techniek ondertussen alweer anders van is.
7,9/100 met 120 km/h klinkt mij redelijk normaal in de oren met een nieuwe, niet ingereden auto die veelal veel harder rijdt dan de maximaal toegestane snelheid (niet goed voor het inrijden...). Los van je verbruik met de constante snelheden, gok ik er zomaar op dat je ook altijd als eerste bij een stoplicht weg wil zijn waardoor je gemiddelde omhoog schiet.Paraselsius schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:00:
[...]
120 km per uur (op teller constante snelheid met cruisecontrol) verbruik: 7,9 per 100 km
Zowel met lichte als zwaardere motoren moet je zuinig kunnen rijden, mijn A5 (2.0 TSI) rijdt gemiddeld 7,6/100 waar hij met de CC op 100 km/h netjes 5,9/100 aangeeft en bij 160km/h geeft hij 9/100 aan. De 1.2 TSI in onze nieuwe Fabia geeft bij deze snelheden vrijwel dezelfde waarden aan, maar deze heeft wel een gemiddeld verbruik van 6,2/100..
Zet je CC gewoon eens op 100/110 en trek als het relevant is wat rustiger op, kijk wat hij je auto doet na een tijdje. Die 1,5 minuut dat je later op je afspraak aankomt is ook nog wel te overzien toch
[ Voor 4% gewijzigd door leonvw op 02-12-2016 08:49 ]
Dan had je maar een fatsoenlijke telefoon moeten kopenbonyuri schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:44:
[...]
Ik kan geen Google Maps gebruiken (CarPlay), enkel Apple Maps, en dat werkt nog steeds niet lekker
* servies duikt weg achter een muurtje...
Ik zou het doen!
Nog één ding wat stoort en ik weet niet of dit zo 'hoort'. Als ik m'n iPhone aangesloten heb op de USB poort hoor ik vaak de Flitsmeister meldingen half en schakelt de muziek van de radio niet terug. Als ik Spotify speel op Carplay is er niets aan de hand. Bovenstaand gebeurt ongeveer 8 van de 10 keer. Radio is een Columbus i.c.m. een iPhone 6S. Een andere 6S geeft hetzelfde resultaat.
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Met gestrekt been.
Mijn Ocativa was uiteindelijk 28K. Lees dat de Kodiaq zal beginnen rond die prijs. Hoop op een mooie intro aanbieding.vinom schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:52:
Kijken kan altijd! Ik vind het ook een prachtige bak, maar de prijs zal er ook naar zijn.
Met gestrekt been.
Auto weer terug inmiddels. Voor 4100 euro gerepareerdThe Legend schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 20:14:
Heb sinds een maandje een andere auto. Skoda Superb Combi 1.8 TSI Élégance Business Line met DSG (uit 2011). Luxe bak en rijd heerlijk. Helaas verbruikt 'ie nogal olie: 1 op 750kmGelukkig kende ik dit euvel en heb een jaar garantie bij bedongen. Volgende week gaat de auto terug naar de garage, ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Krijgen gelukkig kostenloos vervangend vervoer (Octavia combi).

De leen-Octavia uit 2014 viel wel tegen. Met name het binnenniveau qua geluid. Wat een lawaai in vergelijking met de Superb. Had niet zo'n groot verschil verwacht. Zou de nieuwe Kodiaq ook meer op Superb niveau zitten? Of richting Octavia?
Ik ben toch malle pietje niet!
Prijzen en uitrusting op Superb nivo wat ik begrepen heb. Alhoewel veel techniek uit de Superb ook in de O3 MY2017 terug gaat komen.The Legend schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:58:
[...]
Auto weer terug inmiddels. Voor 4100 euro gerepareerdGelukkig onder garantie
![]()
De leen-Octavia uit 2014 viel wel tegen. Met name het binnenniveau qua geluid. Wat een lawaai in vergelijking met de Superb. Had niet zo'n groot verschil verwacht. Zou de nieuwe Kodiaq ook meer op Superb niveau zitten? Of richting Octavia?
Ik zit met smart te wachten op de prijzen van de Kodiaq en nieuwe Octavia aangezien ik half mei een nieuwe lease auto nodig heb. De Kodiaq zal te duur worden waarschijnlijk maar misschien is de Ateca dan nog de enige concurrent voor een eventueel derde Octavia. Superb is leuk en ook qua ruimte maar mijn budget (lease vooral) is waarschijnlijk niet toereikend voor een leuk aangeklede Superb.
Vanmiddag nog via de chat op de Skoda site gevraagd waar de prijzen en pakket opties blijven maar helaas, daar wisten ze ook niet veel meer te vertellen dat het medio December zou worden. Dat was het al geweest, gaf de dame zelf ook toe dus dat antwoord had ik niet veel aan. Ik hoop dat PON een paar goeie deals aan het sluiten is om die prijzen interessant te maken.
[ Voor 15% gewijzigd door redfoxert op 19-12-2016 22:51 ]
Mijn voorkeur gaat uit naar de 1.2 versie met 90PK, is deze aan te raden? De auto wordt gebruikt voor woon-werk (+-30km per dag). En af en toe eens een verdere rit/reis.
Nog andere tips? Vrijdag doe ik reeds een testrit.
Heb reeds een mooie offerte gekregen met saloncondities.
Edit: Ben nu toch aan het twijfelen voor de 110PK versie of is dit echt niet nodig?
Op men werk hebben ze commentaar over de lichte 1.2 motor..
[ Voor 27% gewijzigd door MaartenEx op 20-12-2016 20:58 ]
`MaartenEx schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:45:
Ben van plan een Skoda Fabia Combi aan te schaffen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de 1.2 versie met 90PK, is deze aan te raden? De auto wordt gebruikt voor woon-werk (+-30km per dag). En af en toe eens een verdere rit/reis.
Edit: Ben nu toch aan het twijfelen voor de 110PK versie of is dit echt niet nodig?
Verschil tussen 90 en 110pk is volgens mij alleen in aantal versnellingen. De 90pk heeft een 5 bak en de 110 een 6bak. Ik zou voor de 6bak gaan, die is een stuk zuiniger. Motorisch is het exact hetzelfde, alleen softwarematig aangepast. Controleer wel of er een gemodificeerde ketting + kettingspanner in zit, want dat is een kwaal van de 1.2.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Voor de zekeheid nog even contact opgenomen met Skoda Nederland... Op de chat gaf men aan dat de Rapid Spaceback inderdaad niet te bestellen is en onbekend is wanneer dat wel weer mogelijk is. Als tip nog wel gekregen het even per mail naar Skoda te sturen. Nu dus in afwachting van hun reactie.jongetje schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:39:
De rapid spaceback is toch gewoon te bestellen? Ik dacht dat alleen de Octavia en de Kodiaq niet te bestellen waren op dit moment.
Toch apart dat een merk niet weet wanneer ze weer kunnen bestellen. Ik snap dat ze afhankelijk zijn van de fabrikant maar ik zou verwachten dat hier wel veel contact mee is.

Ik heb sinds enkele maanden een Fabia Combi 1.2 90pk Joy op de oprit staan voor de vrouw, prima wagentje en vermogen genoeg om fatsoenlijk mee te komen in het verkeer. De 110pk is natuurlijk wat rapper, maar de tussen acceleratietijden ontlopen elkaar niet eens zoveel dacht ik. Verder is het verschil in verbruik ook te verwaarlozen.MaartenEx schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:45:
De 90 en 110pk versies zijn motorisch identiek, alleen softwarematig aangepast. Als je toch meer vermogen wil kan je beter de 90pk kopen en achteraf naar JD Engineering gaan zodat hij hem naar 140pk kan zetten
Die 6e versnelling is wel een gemis idd, maar die is overigens wel optioneel bij de 110pk versie en niet standaardRainesh schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:56:
[...]
`
Verschil tussen 90 en 110pk is volgens mij alleen in aantal versnellingen. De 90pk heeft een 5 bak en de 110 een 6bak. Ik zou voor de 6bak gaan, die is een stuk zuiniger. Motorisch is het exact hetzelfde, alleen softwarematig aangepast. Controleer wel of er een gemodificeerde ketting + kettingspanner in zit, want dat is een kwaal van de 1.2.
Overigens wel erg tevreden met het wagentje

[ Voor 9% gewijzigd door leonvw op 23-12-2016 11:41 ]
Is het normaal dat hij met deze leeftijd en kilometerstand wat meer begint te verbruiken? Ben nog niet bij de monteur geweest omdat hij pas weer in maart gekeurd hoeft te worden en ik nog lang niet aan mijn kilometers zit. Auto rijdt en voelt goed verder.
Met gestrekt been.
Hoewel ik het voor de km-stand wat vroeg vind zou je eens kunnen proberen een tank of 2-3 een premium brandstof te testen. Niet zozeer omdat ik nou geloof in de reinigende eigenschappen, maar ik heb altijd met mijn auto's met hogere km-standen gemerkt dat die (waarschijnlijk door interne vervuiling) een hoger octaangehalte inmiddels toch fijner vonden. Voor 1 van mijn auto's was het een verschil van 1:11,5 naar 1:12,5 waardoor het effectief gezien niet eens heel veel duurder was om (in mijn geval) BP Ultimate te tanken.Rudolf schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:22:
Ik heb een vraagje... ik heb een 2010 Skoda Octavia combi 1.2 TSI. Tot nu toe erg tevreden geweest met de auto. 150.000 op de teller. Echter merk ik het laatste half jaar dat het verbruik omhoog gaat.
Mocht het niet werken dan natuurlijk per direct weer terug naar de normale Euro 95
Veiligheidshalve heb ik nog wel een flesje achterin liggen. Het was toch tijdens skivakantie midden op een berg best wel irritant dat je op het moment dat de motor hard moet werken met een minimumhoeveelheid olie rondrijdt bij gebrek aan tankstation.
Je zou even je inlaat kunnen laten controleren op vervuiling. Dat zorgt ook voor een hoger verbruik. Is een bekend probleem bij alle (t)fsi motoren.Rudolf schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:22:
Ik heb een vraagje... ik heb een 2010 Skoda Octavia combi 1.2 TSI. Tot nu toe erg tevreden geweest met de auto. 150.000 op de teller. Echter merk ik het laatste half jaar dat het verbruik omhoog gaat. Zo heb ik heb ik afgelopen zomer +/- 7.2/100 gereden naar Italië waar ik het jaar ervoor 6.3/100 reed. Ik rijdt altijd met de CC op 130 tijdens deze ritten. Ook korte ritjes zoals op en neer naar eindhoven +/- 20km enkele reis veelal snelweg ligt het verbruik bijna een liter per 100km hoger dan voorheen. Ik maar erg weinig kilometers, heb de auto gekocht in 2013 met 123.000 op de teller. De auto heeft netjes zijn beurten gehad en ik houd de banden goed op spanning.
Is het normaal dat hij met deze leeftijd en kilometerstand wat meer begint te verbruiken? Ben nog niet bij de monteur geweest omdat hij pas weer in maart gekeurd hoeft te worden en ik nog lang niet aan mijn kilometers zit. Auto rijdt en voelt goed verder.
Ik laat het 1x per 30k doen, 2x per jaar een flesje Forte Fuel System Cleaner en tank ook alleen maar BP ultimate. Schoonhouden van je motor is belangrijk.
http://www.skoda.nl/modellen/nieuwe-skoda-octavia-combi-2017
http://www.skoda.nl/modellen/nieuwe-skoda-octavia-2017
Helemaal niet verkeerd. De Style Business krijgt zelfs een 9.2" (!) navigatie systeem standaard
What Do You Call An Alligator In A Vest?
En nog beter... De CO2 uitstoot ligt een stuk lager dan SEAT en de automaat valt bij Skoda nog wel onder de 110 gram en dus leasebaar voor mijredfoxert schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:49:
En de nieuwe Octavia prijzen zijn ook bekend!
http://www.skoda.nl/modellen/nieuwe-skoda-octavia-combi-2017
http://www.skoda.nl/modellen/nieuwe-skoda-octavia-2017
Helemaal niet verkeerd. De Style Business krijgt zelfs een 9.2" (!) navigatie systeem standaard
De octavia lijkt toch een stuk duurder te worden, bijv een Ambition Business kost 1200 euro meer, ik kan niet zo snel verschillen in uitrusting vinden.
Wat ik helemaal niet snap is de CO2 emissie, die is voor een 1.0 TSI in 2016 nog 105 gram uitstoot (met handschakel) en in 2017 is die ineens 110 gram uitstoot?
Exact dezelfde motor? Er zitten ook geen andere velgen onder.
Ik ben toch malle pietje niet!
Met de facelift zijn de bumpers wel aangepast (luchtweerstand), gewicht zal ook wat anders zijn. Misschien ook andere bakverhouding er in, andere banden die standaard geleverd worden,...Riczun schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:58:
Toch zijn aantal dingen toch wel interresant om te zien als ik de nieuwe prijslijst bekijk.![]()
De octavia lijkt toch een stuk duurder te worden, bijv een Ambition Business kost 1200 euro meer, ik kan niet zo snel verschillen in uitrusting vinden.
Wat ik helemaal niet snap is de CO2 emissie, die is voor een 1.0 TSI in 2016 nog 105 gram uitstoot (met handschakel) en in 2017 is die ineens 110 gram uitstoot?
Exact dezelfde motor? Er zitten ook geen andere velgen onder.
En wat is het geworden?MaartenEx schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:45:
Hier een Skoda Fabia Combi Monte Carlo besteld, de 110pk. Toch net wat vlotter en rijd redelijk wat snelweg (waar je op delen ook nog 130 mag), dus verwacht veel lol te hebben van die 6e versnelling.
En nu nog even anderhalve week geduld hebben, wel aangekomen bij de dealer!

Het is een 'Monte Carlo' uitvoering, vandaar de rode accenten. Als 'voorraadmodel' gekocht (hij was nog niet in Nederland maar al besteld bij fabriek). Ging initieel voor een business uitvoering, maar deze oogt net wat sportiever van de buitenkant, en ze hadden 'm leuk opgetuigd (Amundsen navi, DAB+ radio, climate control, parkeersensoren, adaptive cruise control, panoramadak, 17" LM velgen). Dus toen was de keuze eigenlijk vrij snel gemaakt, zeker in combinatie met wat voorraadvoordeel.
Zijn er hier trouwens SmartLink gebruikers? Het is nog even onduidelijk of het standaard geactiveerd is op de wagen, en ik lees her en der wat wisselende ervaringen. Het is op de aankoopprijs een redelijk kleine aankoop (~230€) om het te laten activeren, maar ik vraag me beetje af hoe goed het werkt en hoe nuttig het is. Heb zowel een Apple als Android toestel tot m'n beschikking. Zal de Apple het meest in de auto gebruiken.
Welke auto en welk type navi? Wel tevreden dus zo te horen? Ik lees dat dat MirrorLink echt drama was, maar SmartLink dus wat 'beter'?tlpeter schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:29:
Ik heb het laten activeren achteraf een ik gebruik mijn Android toestel bijna elke dag. Vooral Google maps en Spotify. Reageren op whatsapp berichten soms, is ietsje lastiger soms.
Smartlink is veel beter.
WLTP vs NEDC benchmark. Vanaf 2017 is het dus WLTC de norm, wat een fucking ellende is want je kan de resultaten pas na de test beoordelen of die geldig zijn of niet.The Legend schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:11:
Gebrek aan sjoemelsoftware?
Kom je een file tegen dan kan je 16 uur wachten tot de volgende test.
[ Voor 42% gewijzigd door Chevy454 op 30-12-2016 00:00 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Wil jij je prijs die je betaald hebt exclusief eventuele inruil vertellen zodat ik weet wat ongeveer reëel is voor tijdens het onderhandelen?The_Admin schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:16:
[...]
En wat is het geworden?
Hier een Skoda Fabia Combi Monte Carlo besteld, de 110pk. Toch net wat vlotter en rijd redelijk wat snelweg (waar je op delen ook nog 130 mag), dus verwacht veel lol te hebben van die 6e versnelling.
En nu nog even anderhalve week geduld hebben, wel aangekomen bij de dealer!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is een 'Monte Carlo' uitvoering, vandaar de rode accenten. Als 'voorraadmodel' gekocht (hij was nog niet in Nederland maar al besteld bij fabriek). Ging initieel voor een business uitvoering, maar deze oogt net wat sportiever van de buitenkant, en ze hadden 'm leuk opgetuigd (Amundsen navi, DAB+ radio, climate control, parkeersensoren, adaptive cruise control, panoramadak, 17" LM velgen). Dus toen was de keuze eigenlijk vrij snel gemaakt, zeker in combinatie met wat voorraadvoordeel.![]()
Zijn er hier trouwens SmartLink gebruikers? Het is nog even onduidelijk of het standaard geactiveerd is op de wagen, en ik lees her en der wat wisselende ervaringen. Het is op de aankoopprijs een redelijk kleine aankoop (~230€) om het te laten activeren, maar ik vraag me beetje af hoe goed het werkt en hoe nuttig het is. Heb zowel een Apple als Android toestel tot m'n beschikking. Zal de Apple het meest in de auto gebruiken.
Nee, dat zegt absoluut niks. Er worden namelijk onderdelen gesorteerd. Iets stoms als een lambda sensor, gesorteerd. High pressure valve, gesorteerd. De normaalste zaak van de wereld tenzij er software fix is om het sorteren onnodig te maken. Vaak na de eerste of tweede aanloop reeks.Rainesh schreef op zaterdag 5 november 2016 @ 12:53:
Ja aan de hand van onderdeelnummers, als exact hetzelfde onderdeel in beide uitvoeringen gebruikt worden dan lijkt mij het vrij duidelijk.
Maar voor sommige onderdelen blijft sorteren nodig.
Die Kodiaq is wel mooi maar ik mis de 1.6 TDI variant? Beetje vreemd daar de Q2 en de Ateca die wel hebben.
[ Voor 69% gewijzigd door Chevy454 op 30-12-2016 01:10 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ja hoor, al zat het voordeel vooral in een bonus die bij de inruil werd opgeteld. Maar cataloguswaarde van de auto incl alle opties (én dus de 110pk motor en metallic lak) is zo'n 22,6k (zonder eventuele afleverkosten etc.)Xepos schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 00:17:
[...]
Wil jij je prijs die je betaald hebt exclusief eventuele inruil vertellen zodat ik weet wat ongeveer reëel is voor tijdens het onderhandelen?Heb nog geen ervaring met onderhandelen met een Skoda dealer. Zie wel de Style, automaat en met paar extra opties zoals parkeersensoren weggaan voor 20,5K.
Ik heb een ruime 2600 extra inruil gekregen (tov een offerte van de Style Business die ik had op laten stellen, waarde daar was in lijn met de BOVAG koerslijst en mijn verwachting wat mijn huidige auto nog zou opleveren).
Geen idee waar jij een Style mét automaat voor 20,5 ziet, aldus de configurator is de benzine met DSG 23,390, en dan moeten er nog wat opties bij (parkeersensoren, andere lak, niet de standaard velgen). Dus dan moet je er best een leuk bedragje aflullen wil je inclusief al die opties rond de 20k uitkomen.
Dat vond ik ook vreemd maar de dealer in Woerden had nog een voorraadmodel staan op nieuweautokopen.nl voor 20,5k. Weliswaar standaard velgen van de Style editie en geen metallic lak. Inmiddels al verkocht maar er zouden nog een paar binnen komen in de komende weken, voor ongeveer dezelfde prijs aldus de verkoper aan de telefoon.The_Admin schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:27:
[...]
Ja hoor, al zat het voordeel vooral in een bonus die bij de inruil werd opgeteld. Maar cataloguswaarde van de auto incl alle opties (én dus de 110pk motor en metallic lak) is zo'n 22,6k (zonder eventuele afleverkosten etc.)
Ik heb een ruime 2600 extra inruil gekregen (tov een offerte van de Style Business die ik had op laten stellen, waarde daar was in lijn met de BOVAG koerslijst en mijn verwachting wat mijn huidige auto nog zou opleveren).
Geen idee waar jij een Style mét automaat voor 20,5 ziet, aldus de configurator is de benzine met DSG 23,390, en dan moeten er nog wat opties bij (parkeersensoren, andere lak, niet de standaard velgen). Dus dan moet je er best een leuk bedragje aflullen wil je inclusief al die opties rond de 20k uitkomen.
Maar voordat ik daadwerkelijk met hem ga spreken aan een tafel ga ik toch eerst een proefritje maken
Combi of Hatchback? Lijkt me scherp geprijsd als ze echt nieuw zijn (geen demo model ofzo). Als je uit gaat van wat extra opties én automaat zit je op de combi toch al snel richting 25k voor de Style, dan is een vaste prijs van 20,5 erg redelijkXepos schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:56:
[...]
Dat vond ik ook vreemd maar de dealer in Woerden had nog een voorraadmodel staan op nieuweautokopen.nl voor 20,5k. Weliswaar standaard velgen van de Style editie en geen metallic lak. Inmiddels al verkocht maar er zouden nog een paar binnen komen in de komende weken, voor ongeveer dezelfde prijs aldus de verkoper aan de telefoon.
Maar voordat ik daadwerkelijk met hem ga spreken aan een tafel ga ik toch eerst een proefritje maken

EDIT: Even op die site gekeken, zie bv. een witte combi met 13km op de teller, voor inderdaad rond 20,5. Vrij compleet ook qua opties. Wel wat 'aparte' dingetjes; bouwjaar 2015, kilometerstand van 13? Geen idee, maar heb zomaar het idee dat ze óf ergens een jaar stilgestaan hebben en je daardoor een jaar oude auto koopt, of er toch nog wat addertjes onder het gras vandaan komen als je een offerte op hebt gevraagd.
[ Voor 20% gewijzigd door The_Admin op 30-12-2016 16:28 ]
Ben net ook langs de lokale Skoda dealer geweest, ze hebben helaas geen automaat staan dus niet kunnen proefrijden. Maar zij vonden het ook vreemd en dat het voor hun niet mogelijk was om te leveren. Ik zal morgen nog eens contact opnemen met de dealer op nieuweautokopen. Bouwjaar is inderdaad vreemd maar er zouden al nieuwe wagens zijn besteld dus ik ga er vanuit dat dat geen probleem zal zijn. Kilometerstand van 13 vind ik overigens nog wel kunnen. Soms rijden van opslagplaats naar andere opslagplaats of naar oplegger etc etc. Zie bij dat wel vaker bij voorraad (nieuw) auto's.The_Admin schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:22:
[...]
Combi of Hatchback? Lijkt me scherp geprijsd als ze echt nieuw zijn (geen demo model ofzo). Als je uit gaat van wat extra opties én automaat zit je op de combi toch al snel richting 25k voor de Style, dan is een vaste prijs van 20,5 erg redelijk
EDIT: Even op die site gekeken, zie bv. een witte combi met 13km op de teller, voor inderdaad rond 20,5. Vrij compleet ook qua opties. Wel wat 'aparte' dingetjes; bouwjaar 2015, kilometerstand van 13? Geen idee, maar heb zomaar het idee dat ze óf ergens een jaar stilgestaan hebben en je daardoor een jaar oude auto koopt, of er toch nog wat addertjes onder het gras vandaan komen als je een offerte op hebt gevraagd.
Nog op de valreep voor het einde van het jaar, dus mooi meegenomen!
Met de volgende opties erbij:
* Ambition Plus pakket
- Stof / leder bekleding
- Kleuren MaxiDOT
- 3-spaaks sportstuurwiel
- Stoelverwarming
- Chromen raamlijsten
- Sunset
* DAB (digitale radio ontvangst)
* Panorama dak
Het is een geweldige wagen met een zee van ruimte! Rijdt ook lekker comfortabel

Enige punt waar de verkoper ook pas bij uitleg achter kwam, is dat SmartLink dus niet geactiveerd is.
Ik heb de Amundsen 6.5 erin zitten, maar het activeren kost nog even 230 euro.
Erg jammer, want ik heb me toch aardig goed ingelezen in alle opties, maar dit staat erg slecht aangeven.
Als er SmartLink staat bij de Amundsen 6.5 specificaties, ga ik er toch wel vanuit dat je het direct kan gebruiken?
Lijkt me dat de dealer het dus ook niet wist en dus zou ik het probleem bij hun neerleggen. Slecht/niet geinformeerd tijdens de aanschaf. Mogen ze het probleem wat mij betreft ook zelf oplossen aangezien het geadverteerd wordt erop te zitten.Riczun schreef op zondag 1 januari 2017 @ 15:18:
Enige punt waar de verkoper ook pas bij uitleg achter kwam, is dat SmartLink dus niet geactiveerd is.
Ik heb de Amundsen 6.5 erin zitten, maar het activeren kost nog even 230 euro.
Erg jammer, want ik heb me toch aardig goed ingelezen in alle opties, maar dit staat erg slecht aangeven.
Als er SmartLink staat bij de Amundsen 6.5 specificaties, ga ik er toch wel vanuit dat je het direct kan gebruiken?
Mogen ze dat zien als leergeld voor de volgende keren
Het is niet zo dat ik specifiek naar SmartLink bij bestelling gevraagd heb. Ik ben er vanuit gegaan dat ook direct aanwezig was op de Amundsen 6.5, blijkt alleen op de Columbus standaard aanwezig te zijn.
Nu ik de prijslijst zo zie, is SmartLink activeren een accessoire. Bij dat hoofdstuk heb ik precies niet zo goed gekeken.
Toch maar even bekijken met de dealer of er iets geregeld kan worden
Vanuit de prijslijst; "Voor een naadloze verbinding tussen uw ŜKODA en uw smartphone via MirrorLinkTM-,GoeiedagEem schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:38:
Ik heb ook ongeveer een Octavia Combi met Armundsen in bestelling, wat is dat Smartlink precies? Koppeling tussen telefoon en navi? En is dit compleet anders dan "gewoon" bluetooth connectiviteit?
Apple CarPlay- en Android Auto-interfaces"
Oftwel via een usb kabel kan je je smartphone scherm 'spiegelen' aan Amundsen/Columbus en kan je bepaalde apps zoals maps echt draaien daarop.
Ik rijdt momenteel in een Skoda Fabia 1.2TDI GL 90pk uit 2012 en hierin zit het Amundsen systeem. Nu wil ik er een ander multimedia systeem in zetten, want ik vind dit systeem iets te verouderd en klein. Kaartenupdates kosten een godsvermogen en in plaats daarvan zat ik dus te kijken naar een Android systeem in te bouwen. Hierdoor kan ik dan bijvoorbeeld Google Apps draaien zoals Maps en Spotify direct via de radio ipv telefoon en audio kabel.
Mijn vraag, heeft iemand ervaring met dergelijke Android systemen en wat zouden jullie aanraden?
Maar moet zeggen dat ik het (op dit moment) ook niet mis.
[ Voor 20% gewijzigd door jongetje op 02-01-2017 12:29 ]
Mijn dealer/verkoper moest het ook echt nazoeken en kwam tot de conclusie dat het alleen op de Columbus geactiveerd is.
Ik ga er toch wel een klacht naar dealer en op hun beurt richting Pon van maken...hopelijk gaan het in de toekomst duidelijker worden.
Ook op de Fabia 3 met Amundsen was het in het begin direct beschikbaar/geactiveerd...Riczun schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:58:
Na wat zoeken op het internet zijn we dus niet de enige. Het regent aardig klachten omdat het gewoon erg onduidelijk en verwarrend is.
Mijn dealer/verkoper moest het ook echt nazoeken en kwam tot de conclusie dat het alleen op de Columbus geactiveerd is.
Ik ga er toch wel een klacht naar dealer en op hun beurt richting Pon van maken...hopelijk gaan het in de toekomst duidelijker worden.
Deze onduidelijkheid wordt veroorzaakt door Pon en niemand anders...Ik kon het destijds bij aanschaf van m'n Rapid niet eens aanvinken anders had ik het zeker gedaan... En reken er maar niet op dat er vanuit Pon iets gaat verbeteren...
Ben wel benieuwd naar SmartLink, toch wel positieve verhalen erover i.t.t. de voorloper (MirrorLink), dat schijnt echt pure drama geweest te zijn.
Ik koester ook geen negatieve gevoelens richting m'n dealer, het stond niet als optie vermeld en was dus niet 'zomaar' inclusief. Ik vind het geen probleem om dus ~230 af te tikken om het te laten activeren, maar ik word wel een beetje moedeloos dat men na weken nog geen antwoord heeft op de vraag óf het uberhaupt nog geactiveerd moet worden. Zeker als de wagen al anderhalve week bij de dealer staat. Je kan ook gewoon even instappen en proefondervindelijk testen of de VAGCOM er aan hangen.
Ik vind dat wel een goed argument zeg!servies schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:04:
Ook op de Fabia 3 met Amundsen was het in het begin direct beschikbaar/geactiveerd...
Deze onduidelijkheid wordt veroorzaakt door Pon en niemand anders...Ik kon het destijds bij aanschaf van m'n Rapid niet eens aanvinken anders had ik het zeker gedaan... En reken er maar niet op dat er vanuit Pon iets gaat verbeteren...
Ik heb een offerte bij de dealer laten opstellen en we zijn door alle opties gelopen.
Maar niks over SmartLink gehoord, ergens logisch want staat bij de accessoire. En die hebben we niet doorlopen, dat zijn vaak standaard zaken zoals dakdragers, kinderstoelen, trekhaken, etc.
Eigenlijk had dit ook gewoon een optie moeten zijn, dan was het al een stuk duidelijker.
Via de webshop kun je artikel vinden echter is het volgens de webshop niet beschikbaar voor de Fabia maar dat is onzin. Ik heb het laten doen bij ames sliedrecht, die weten dat het kan. De codes moeten via de vagcom ingeladen worden en dan is het klaar. Apk downloaden want inderdaad niet officieel beschikbaar in Nederland maar het werkt prima.
Ik heb het doosje in de auto liggen dus kan het artikel nummer zo opzoeken voor jullie.
[ Voor 10% gewijzigd door tlpeter op 02-01-2017 18:51 ]
Dat is dus pertinent niet waar! Tot ergens begin dit jaar was het zelfs niet mogelijk om het achteraf te activeren... Tot toen kon het alleen af fabriek.tlpeter schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:49:
Het is heel simpel, het is een optie die altijd achteraf geactiveerd moet worden (op de amundsen)
Alleen Pon bood de optie niet aan in de configurator

In 2016 was het lang niet mogelijk maar daar heb ik het ook niet over. Het is en was een optie die geactiveerd moet worden. Af fabriek moest naar was inderdaad niet te selecteren in Nederland.
Ik heb het in september laten activeren toen ik er achter kwam dat het eindelijk mogelijk was.
Het heeft inderdaad veel te lang geduurd voordat er überhaupt een artikel code was.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Je ziet een optie op de radio die geactiveerd moet worden waar niet kan naar ook niet besteld kon worden. Dat is gedoe

Ik heb android auto vrij snel werkend gekregen, de android auto app was inderdaad nog niet beschikbaar maar ik heb deze via apkmirror handmatig geïnstalleerd. Toen kreeg ik de melding dat Google Services niet correct werkte. Dit heb ik opgelost door de CarService service in te schakelen (met DisableServices app)
Ik heb m'n auto (Rapid SB Edition MY2016) in de zomer van 2015 gekregen.tlpeter schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 07:14:
Je bedoeld vast niet dit jaar
In 2016 was het lang niet mogelijk maar daar heb ik het ook niet over. Het is en was een optie die geactiveerd moet worden. Af fabriek moest naar was inderdaad niet te selecteren in Nederland.
Ik heb het in september laten activeren toen ik er achter kwam dat het eindelijk mogelijk was.
Het heeft inderdaad veel te lang geduurd voordat er überhaupt een artikel code was.
Smartlink bestond toen al en in de Duitse configurator was dit gewoon te (de)selecteren.
Af fabriek was dus wel degelijk mogelijk behalve in Nederland omdat Pon een eigen configurator maakt waarop ze doodleuk dit soort dingen vergeten/weglaten...
Het lullige was dat in een Fabia Combi 3 Edition die minder dan een maand later werd afgeleverd bij m'n dealer het wel standaard was geactiveerd...
Ook nu werkt de configurator van Skoda Nederland weer voor geen meter...
Prutsers...
Dikke wagenJarrean schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:34:
Ik heb sinds gisteren mijn superb
[afbeelding]
Ik heb android auto vrij snel werkend gekregen, de android auto app was inderdaad nog niet beschikbaar maar ik heb deze via apkmirror handmatig geïnstalleerd. Toen kreeg ik de melding dat Google Services niet correct werkte. Dit heb ik opgelost door de CarService service in te schakelen (met DisableServices app)
Ik heb ook een fabia 3 combi geleverfd december 2015.servies schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:25:
[...]
Ik heb m'n auto (Rapid SB Edition MY2016) in de zomer van 2015 gekregen.
Smartlink bestond toen al en in de Duitse configurator was dit gewoon te (de)selecteren.
Af fabriek was dus wel degelijk mogelijk behalve in Nederland omdat Pon een eigen configurator maakt waarop ze doodleuk dit soort dingen vergeten/weglaten...
Het lullige was dat in een Fabia Combi 3 Edition die minder dan een maand later werd afgeleverd bij m'n dealer het wel standaard was geactiveerd...
Ook nu werkt de configurator van Skoda Nederland weer voor geen meter...
Prutsers...
Bij mij was het niet geactiveerd.
Heb je een Edition uitvoering?tlpeter schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:36:
[...]
Ik heb ook een fabia 3 combi geleverfd december 2015.
Bij mij was het niet geactiveerd.
Blijkt dat de bouwjaar inderdaad klopt het is een auto van 2015. Dus hoogstwaarschijnlijk geïmporteerd vanuit Duitsland. Dacht dat nieuweautokopen alleen maar nieuwe auto's had, toch maar even verder zoeken.The_Admin schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:22:
[...]
Combi of Hatchback? Lijkt me scherp geprijsd als ze echt nieuw zijn (geen demo model ofzo). Als je uit gaat van wat extra opties én automaat zit je op de combi toch al snel richting 25k voor de Style, dan is een vaste prijs van 20,5 erg redelijk
Ah zonde wel, zou leuk zijn voor zo'n prijsje. Je weet wat ze altijd zeggen; If it looks too good to be true...Xepos schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:55:
[...]
Blijkt dat de bouwjaar inderdaad klopt het is een auto van 2015. Dus hoogstwaarschijnlijk geïmporteerd vanuit Duitsland. Dacht dat nieuweautokopen alleen maar nieuwe auto's had, toch maar even verder zoeken.
Sowieso is het een beetje tricky om voor zo'n iets oudere te gaan. In theorie hetzelfde model, maar meen dat ze in het begin nogal wat problemen hadden met MirrorLink, de voorloper van SmartLink. En er waren geen modellen met navi toen meen ik, omdat alles via het fantastische MirrorLink zou moeten lopen (wat dus vervolgens amper werkte).
D'r zijn met ieder modeljaar wel verschillen in de uitvoering. Zo worden de diverse uitrustingsniveuas soms aangepast. Een MY X Ambition uitrusting kan dus minder aangekleed zijn dan een MY X+1 Ambition bijvoorbeeld. Daarnaast krijgen sommige onderdelen een upgrade met een nieuw modeljaar. In mijn geval had mijn Octavia dankzij z'n MY 2016 een nieuwere versie van het Amudsen infotainment ding, met groter scherm, snellere SoC en beter touchscreen dan de MY 2015 versie.The_Admin schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:02:
[...]
Sowieso is het een beetje tricky om voor zo'n iets oudere te gaan. In theorie hetzelfde model, maar meen dat ze in het begin nogal wat problemen hadden met MirrorLink, de voorloper van SmartLink. En er waren geen modellen met navi toen meen ik, omdat alles via het fantastische MirrorLink zou moeten lopen (wat dus vervolgens amper werkte).
Dat zijn allemaal best punten om bij stil te staan bij de aankoop van een ouder exemplaar, een auto kan van het ene jaar op het andere best wat veranderen ondanks dat er geen nieuw model of facelift is geweest.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
True, goeie toevoeging, er zijn inderdaad op het gebied van navi sowieso wat veranderingen/verbeteringen geweest. En daarnaast misschien de onvermelde 'hardware revisies' van 'gewone' onderdelen. Plus loopt er altijd wel minstens één tijdelijk actiepakket waardoor je sowieso verschillen in uitrusting kan hebben.Rannasha schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:36:
[...]
D'r zijn met ieder modeljaar wel verschillen in de uitvoering. Zo worden de diverse uitrustingsniveuas soms aangepast. Een MY X Ambition uitrusting kan dus minder aangekleed zijn dan een MY X+1 Ambition bijvoorbeeld. Daarnaast krijgen sommige onderdelen een upgrade met een nieuw modeljaar. In mijn geval had mijn Octavia dankzij z'n MY 2016 een nieuwere versie van het Amudsen infotainment ding, met groter scherm, snellere SoC en beter touchscreen dan de MY 2015 versie.
Dat zijn allemaal best punten om bij stil te staan bij de aankoop van een ouder exemplaar, een auto kan van het ene jaar op het andere best wat veranderen ondanks dat er geen nieuw model of facelift is geweest.
Er zit ook een soort leaderboard in met rijscore, iemand een idee waar dit op gebaseerd is? Ik scoor niet zo best maar heb nu ook alleen nog maar in de stad gereden.
Neuh, is volgens mij ook maar een select aantal business modellen die dat ondersteunen?Jarrean schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:13:
Hebben jullie ervaring met de mijn skoda app? Echt een uitvinding voor vergeetachtigen, melding wanneer de auto niet op slot staat, exacte locatie waar je hem geparkeerd hebt. Dit wist ik niet van tevoren maar maakt het voor mij een stuk makkelijker!
Er zit ook een soort leaderboard in met rijscore, iemand een idee waar dit op gebaseerd is? Ik scoor niet zo best maar heb nu ook alleen nog maar in de stad gereden.
Ik rijd in de active business uitvoering, zou dus best kunnen.The_Admin schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:35:
[...]
Neuh, is volgens mij ook maar een select aantal business modellen die dat ondersteunen?
Ik vind die Skoda App echt geweldig, had er niet zulke hoge verwachtingen van.Jarrean schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:13:
Hebben jullie ervaring met de mijn skoda app? Echt een uitvinding voor vergeetachtigen, melding wanneer de auto niet op slot staat, exacte locatie waar je hem geparkeerd hebt. Dit wist ik niet van tevoren maar maakt het voor mij een stuk makkelijker!
M'n Skoda heb ik nog maar 6 dagen, dus niet alle data zoals rijscore is actief.
Wat vooral ideaal is dat je het rijbereik & tankinhoud kan inzien. Handig om 's avonds vanaf de bank te zien of ik de afstand werk/klant ga redden of eerder het bed uit moet om te tanken.
De ritten registratie is ook erg precies, zo precies dat je niet op 'verkeerde' plekken moet komen
Dus nu moet je op de fiets naar je buitenvrouw?Riczun schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:25:
[...]
Ik vind die Skoda App echt geweldig, had er niet zulke hoge verwachtingen van.![]()
Wat vooral ideaal is dat je het rijbereik & tankinhoud kan inzien. Handig om 's avonds vanaf de bank te zien of ik de afstand werk/klant ga redden of eerder het bed uit moet om te tanken.
De ritten registratie is ook erg precies, zo precies dat je niet op 'verkeerde' plekken moet komen
Haha, ja bijvoorbeeld. Mag iedereen zelf invullenThe_Admin schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:23:
Dus nu moet je op de fiets naar je buitenvrouw?
Wat betreft de activatie van de SmartLink:
Ik heb nog contact gehad met de dealer, maar het komt er eigenlijk op neer dat ik pech heb. Als je de Colombus neem heb je Smartlink en bij de Amundsen dus niet.
Dat het erg onduidelijk staat aangegeven had de dealer geen boodschap aan.
Ik vind het nog steeds erg vreemd, het is alsof je een auto met een radio koopt en bij aflevering blijkt dat die radio er wel inzit, maar je moet betalen om 'm te gebruiken.
Nu nog maar even verzinnen of de SmartLink er achteraf nog inkomt of niet
Ja, dat is volgens mij dus best gelul. op het Skodaforum lees ik in ieder geval meerdere mensen met een Amundsen én SmartLink. Het is gewoon compleet onduidelijk bij dealers hoe en wat, maar daar zweert men bij gewoon zo'n setje bestellen (het is niet meer dan 3 codes in een DVD-hoesje) en die intoetsen bij je SmartLink menu-optie, et voila. Nou zou je even specifiek je versie van Amundsen moeten checken, want daar zit wel wat verschil in geloof ik (Amundsen+?), maar mijn idee/gevoel is dat bij alle >Q2 2016 modellen met Amundsen het gewoon moet kunnen activeren. Dealers worden gewoon in de war gebracht door Pon en de webshop, waar bv. een Fabia niet vermeld staat.Riczun schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:09:
[...]
Haha, ja bijvoorbeeld. Mag iedereen zelf invullen![]()
![]()
Ik heb nog contact gehad met de dealer, maar het komt er eigenlijk op neer dat ik pech heb. Als je de Colombus neem heb je Smartlink en bij de Amundsen dus niet.
Ik vind het nog steeds erg vreemd, het is alsof je een auto met een radio koopt en bij aflevering blijkt dat die radio er wel inzit, maar je moet betalen om 'm te gebruiken.
Zijn er nog andere fatsoenlijke opties?
Heb al het een en ander langs zien komen natuurlijk:
- Bury/Parrot carkit inbouwen. Ziet er niet OEM uit, en dat vind ik wel een echt nadeel
- Skoda RCD360 radio; heeft ingebouwde carkit e.d., maar mist wat functies. Staat bij dat ie origineel Skoda is, maar ik vraag me dat wel een beetje af. Te vinden op: http://www.autopar.nl/skoda-rcd360-bluetooth-radio-sd
- Zenec (of andere chinees): ziet er wel OEM uit, maar heb nogal m'n vraagtekens bij de kwaliteit hiervan. Kost daarnaast ook een kluit centen, en heb er nog geeneen gevonden die in de Fabia II past zonder pasmal.
- Universele 'zonneklep' carkit?
Mis ik nog een goede optie?
Dat dus, complete waanzin dat het zo moet.Riczun schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:09:
[...]
Ook de Bolero schijnt met smartlink geactiveerd te komen.
De Amundsen dan weer niet maar het is achteraf mogelijk en echt het geld waard.
Ja, al schijnt niet iedere dealer dus te weten dat het kan, hoe het kan, en zit er toch hardwarematig misschien wel iets verschil in de Amundsen die de laatste 1 á 2 jaar werden geleverd?tlpeter schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:45:
[...]
Dat dus, complete waanzin dat het zo moet.
Ook de Bolero schijnt met smartlink geactiveerd te komen.
De Amundsen dan weer niet maar het is achteraf mogelijk en echt het geld waard.
Ik kreeg dinsdag onderweg naar huis een melding over de bandenspanning, die stond ook in de app. Omdat de banden warm waren dacht ik die check ik morgen als ik weg rij wel even. Werd ik woensdagochtend gebeld door een mevrouw van Skoda dat ze hadden gezien dat mijn bandenspanningswaarschuwing aanstond en of ik wist wat ik er mee aan moestRiczun schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:25:
[...]
Ik vind die Skoda App echt geweldig, had er niet zulke hoge verwachtingen van.![]()

"If you don't know where you are going, any road will take you there"
"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"
Het moet in iedergeval een MIB2 zijn en deze zit er in bij modellen vanaf of na week 26 (even uit mijn hoofd.The_Admin schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:12:
[...]
Ja, al schijnt niet iedere dealer dus te weten dat het kan, hoe het kan, en zit er toch hardwarematig misschien wel iets verschil in de Amundsen die de laatste 1 á 2 jaar werden geleverd?
Oudere modellen hebben de optie simpelweg niet dus als de radio aangeeft dat het geactiveerd moet worden dan kan het.
Vanaf MY2016 (week 22 2015) is Smartlink beschikbaar, alleen meestal niet geactiveerdThe_Admin schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:12:
[...]
Ja, al schijnt niet iedere dealer dus te weten dat het kan, hoe het kan, en zit er toch hardwarematig misschien wel iets verschil in de Amundsen die de laatste 1 á 2 jaar werden geleverd?
Af fabriek kost die optie in Duitsland €150. Als je het later wilt activeren ben je door Pon €232 kwijt.
En het is niets meer dan een simpele code invoeren...
Eens, en ik heb dat geld er nog best voor over. Alleen lees ik letterlijk OVERAL waar ik over Skoda praat dat er gewoon complete onduidelijkheid is bij dealers wanneer het wel/niet kan, en volgens mij een hoop mensen dus vertelt wordt dat het niet kan, terwijl het wel zou kunnen... Ik heb na tig keer vragen bij m'n eigen dealer ook een twijfelend antwoord gekregen...servies schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:01:
[...]
Vanaf MY2016 (week 22 2015) is Smartlink beschikbaar, alleen meestal niet geactiveerd, af fabriek kost die optie in Duitsland €150. Als je het later wilt activeren ben je door Pon €232 kwijt
En het is niets meer dan een simpele code invoeren...