Nou, bij deze dan even een update over alle lopende projecten:
De tweekanaals all in one versterker (AIO2CH)
De vorige revisie maakte gebruik van Coilcraft spoelen maar viel op onverklaarbare wijze weg bij maximale belasting (24V, 4 ohm). Nu overgestapt op Abracon spoelen met een ruimere marge en het probleem is verholpen.
Ik heb van regulator moeten switchen omdat de ruststroom te hoog was. Huidige regulator is een synchrone buckconverter waardoor het complete systeemverbruik onder de 50 uA is als de versterker 'uit' is.
Alle 3V3 mosfets zijn vervangen door loadswitches met inrush limiting en active output discharge.
Bedrade audio wordt nu automatisch onderbroken zodra iemand muziek afspeelt via BT en wordt weer hervat zodra de stream gestopt wordt.
Heb een kleine GUI gemaakt waarmee de software makkelijk kan worden upgedate voor custom DSP instellingen en instellingen als accuprotectie voltage.
Naast al het debuggen gaat er best veel tijd naar het opstellen van alle documenten die nodig zijn voor productie en verkoop. De kabelbomen moeten gemaakt worden, de printplaten geproduceerd, de componenten gesourced en geplaatst. Daarna moet alles geprogrammeerd, ingepakt en verstuurd worden. Super interessant om allemaal te leren, maar kost tijd.
Plate amp upgrade kit (AIO2CHPA)
Aluminium frontpaneel waarmee je de versterkerprint makkelijk kan inzetten als plate amplifier in al je projecten. Vlnr: DC input (lader of voeding), bicolor status led, aux input, rotary encoder met switch.
3-5S lithium protection (PCM345)
Relatief simpel printje op basis van de BQ77915. Specs:
-Geschikt voor 3/4/5S packs
-20A output
-2.9V under, 4.2V over voltage protectie
-35x35mm
Krijgt een JSTXH connector voor gebruik met RC lipo packs. Met een special kabelboom kan hij ook makkelijk ingezet worden met Vruzend packs voor 18650 cellen.
TAS5825M testprint
Opvolger van de TAS5754M die ik in mijn huidige print gebruik. Lager verbruik, lagere BoM kosten, kleinere footprint en meer DSP opties. Kan er nog niet veel nuttigs over zeggen, maar ziet er veelbelovend uit voor een opvolger op de versterkerprint.
BTM625 testprint
Een stuk goedkoper dan de BM64 die ik nu gebruik en ondersteunt TrueWireless Stereo en APT-x. Ook interessant voor een opvolger.
-----
Flinke update