Volgens de wetgever moet het door een stekmonteur gebeuren. Van mij hoeft dat dus niet maar het moet wel goed worden gedaan en wat goed is wordt heel duidelijk omschreven in dit topic. Er zijn zelfs Tweakers die daarbij kunnen helpen. Als een monteur na 15 minuten weer weg is heb je inderdaad geen goede te pakken. Die tijd heb je al nodig om spullen in en uit de bus te laden,de 10 minuten vacumeertijd uit de Daikin handleiding komt daar nog bovenop. En tenzij je buurman toevallig stekmonteur is heb je al snel reistijd. Bovendien is het maar afwachten wat voor’n kunstwerk te tegen gaat komen als je de installatie niet zelf hebt gedaan, stel je voor dat er meerwerk nodig is bij een particulier, dat wordt vechten voor elke euro. € 150,- lijkt me wel een reëel tarief? Als ik monteur zou zijn geweest zou ik het er niet voor doen.
@
koevlaas2 heeft voor mij twee installaties gedaan. Maarja, die heeft een anwb-lidmaatschap nodig om met zijn Volkswagen Transporter zijn stekgereedschap en stikstof rond te kunnen rijden, jaarlijkse keuringskosten en verzekeringen, een beetje voorraad om niet voor elke flare naar de groothandel te rijden. Misschien worden woo
nlasten óf eten voor de kinderen ook nog in het tarief opgenomen. Hopelijk zelfs een beetje winst indien iemand van garantie gebruik wil maken.
En zie dat dan maar te matchen met:
DM: Hallo Koevlaas (of random aircoman), ik lees dat jij in de warmtepompen zit. Zelf heb ik o
nlangs een spit /*bij goedkope buite
nlandse webshop*/ gekocht want de tarieven die aircoboeren in
NL rekenen zijn absurd. Zou je als je hier in de buurt bent deze medetweaker willen helpen met vacumeren van zijn airco, anders moet ik voorrijkosten betalen. Onder het genot van een kopje koffie zou ik graag je gereedschap hier voor gaan gebruiken dan kan ik het zelf en dan kan ik meteen vragen hoe het moet. Misschien kunnen we iets afspreken, wat dacht je van een kratje huismerkpils of anders heb ik ook nog wel een mooi 33k3 modem liggen waar ik niks meer mee doe. Door de week ben ik aan het werk maar in het weekeind komt mij meestal goed uit, wat dacht je van as zaterdagmiddag, graag hoor ik snel van je want het is veel te warm op de slaapkamer.
Overigens ben ik zelf ook particulier en betaal ik dus liever niet te veel

Maargoed zolang airco's (en CVketels met koolmonoxidetoestanden) vrij verhandelbaar zijn: beunhazen gonna beun...
[
Voor 0% gewijzigd door
GeoStax op 18-06-2020 17:29
. Reden: [tag toegevoegd] ]