Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Miki schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 07:08:
Ik ben nu erg benieuwd hoe Erdogan dit gaat uitbuiten. Het volk zal nu helemaal achter hem gaan staan en de weg zal volledig vrij zijn om nog meer democratie af te breken. Dictator Erdogan is vandaag een feit.
Besef je zelf nu niet wat een verschrikkelijke contradictie je daar nu neerpent? :?

Niet dat ik pro Erdo bent of zo hoor, maar hier spreek je jezelf echt gigantisch tegen.
Uitbuiten van het feit dat het overgrote deel van je bevolking achter je staat.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:16

jdh009

FP ProMod
haarbal schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:22:
[...]

Voor zo ver dat nog niet het geval was tenminste.
De AK-partij heeft 317 van de 550 zetels in het parlement en heeft 330 stemmen nodig om de grondwet te wijzigen. Nu hebben ze natuurlijk wel een extra drukmiddel in handen om de oppositie onder druk te zetten.

Dodental over de 200 volgens BBC, Al Jazeera en NOS.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
beyazz06 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:17:
[...]
Dan vraag ik jouw.. Hoeveel van die nieuws, in Frankrijk, heb jij in de media gezien? Ik heb een aantal keren op nos/nu.nl gekeken, maar nooit nimmer berichten gelezen over de journalisten die opgepakt zijn, apparaat zijn afgenomen. Dus leuk dat ze er zijn, maar als ze de mond worden gesnoeid dan is dat heel goed vergelijkbaar met Turkije.

Jij denkt hiernaast dat er in Turkije geen kritische kranten, tv, cartoonisten zijn? Ik moet dan concluderen dat jij onvoldoende kennis hebt van Turkije. Er zijn er namelijk nog genoeg, zoals je nu ook in diverse media leest.
Welke Franse kranten en tv-stations zijn er gesloten dan?

En echt kritisch media heb je in Turkije nauwelijks.
Wat is er gebeurd met Zaman laatst? Of Kanaltürk? Bugün TV?

Word je betaald door de Turkse overheid ofzo? :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
beyazz06 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:17:
[

Jij denkt hiernaast dat er in Turkije geen kritische kranten, tv, cartoonisten zijn? Ik moet dan concluderen dat jij onvoldoende kennis hebt van Turkije. Er zijn er namelijk nog genoeg, zoals je nu ook in diverse media leest.
Wat is genoeg??
Er hoeft er maar eentje verboden te worden en je leeft niet meer in een vrij land hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HMC schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:25:
[...]
Uitbuiten van het feit dat het overgrote deel van je bevolking achter je staat.
Democratie is meer dan de wil van de meerderheid, hè? Sterker nog, democratie gaat vooral om (het beschermen van) de minderheid.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 16-07-2016 10:28 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

noguru schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:27:
[...]

Wat is genoeg??
Er hoeft er maar eentje verboden te worden en je leeft niet meer in een vrij land hoor.
Ooit van Gregorius Nekschot gehoord?
I rest my case.
Ik kap er hier maar mee, dit gaat niet meer over de coup. :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:24:
[...]

Als ik het zo lees, is hij misschien inwoner van Nederland, maar zeer zeker geen Nederlander. Dus wat doe je dan nog in Nederland, als Turkije zo'n fantastische plek is, met een heldhaftige en stoere leider als Erdogan?

[...]

Weet je wat dubbel is? In een land veilig land als Nederland wonen en jezelf voordoen als een Nederlander, maar alles waar Nederland voor staat (vrijheid, democratie) ondermijnen en een dictator steunen.
Zullen we het nog een keer hebben over het verraden van het land waar je in woont?
waar ik je op wilde wijzen is dat ook Nederland een doodstraf heeft op landsverraad. Een coup, inclusief leger en alles, kun je onder landsverraad plaatsen (en dan krijg je militair recht voor die soldaten). Het zal hier zo snel niet gebeuren gezien we als land al decennia uitblinken in gematigdheid (langleve het poldermodel), maar het kan.

En hij ondermijnt niets (ik ben het ook niet met al zijn punten eens trouwens, maar de basis waarop je hem aanvalt is bedenkelijk). Het mooie aan een democratie is dat het mijn democratisch recht is het niet eens te zijn met diezelfde democratie en dat maakt me geen haar minder dan welke stemmer dan ook (ik mag kortom denken wat ik wil en dat nog veelal uiten ook, in sommige gevallen heb je natuurlijk beperkingen maar dat terzijde).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
HMC schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:28:
[...]

Ooit van Gregorius Nekschot gehoord?
I rest my case.
Ik kap er hier maar mee, dit gaat niet meer over de coup. :S
Jazeker en dat hoor je mij niet goedpraten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:36

StM

polthemol schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:19:
[...]
Je weet trouwens wat zelfs in Nederland de straf is op landsverraad he? Gewoon om even te onderstrepen dat ik je mening nogal dubbel vindt.
Levenslang? De doodstraf is zelfs in ons oorlogsrecht afgeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

noguru schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:29:
[...]

Jazeker en dat hoor je mij niet goedpraten.
Naar je eigen zeggen, leef jij dan dus ook niet in een vrij land.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:En we gaan weer ophouden met de welles, nietes of Erdogan een dictator is. Daar kan je een topic voor openen als je wil maar hier bespreken we dat niet.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
HMC schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:30:
[...]

Naar je eigen zeggen, leef jij dan dus ook niet in een vrij land.
Nekschot is nooit verboden. Wel onterecht gearresteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

noguru schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:30:
[...]

Nekschot is nooit verboden. Wel onterecht gearresteerd.
Doet hij nog wat hij voor die arrestatie deed? Vakkundig weggewerkt dus. Dat is hetzelfde waar jij in de Turkse situatie op ageert toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
beyazz06 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:05:
Geweldig hoe sommige hun oogkleppen dicht doen wanneer frankrijk, he een EU land!, de zelfde fratsen uitvoerd vanwege natonale veiligheid: lees journalisten oppakken, media/beelden verwijderen. En dezelfde.. Als een haan in de eerste rij staan wanneer dit in Turkije gebeurt. Wat is dat wat jullie tegenzit?
Doe eens rustig. Lees je berichten nog eens terug. Je gedraagt je precies hetzelfde als waarvan je anderen van beticht.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
HMC schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:32:
[...]

Doet hij nog wat hij voor die arrestatie deed? Vakkundig weggewerkt dus. Dat is hetzelfde waar jij in de Turkse situatie op ageert toch?
Het gaat hier over Turkije niet over Nederland, ik heb niet gezegd dat het hier een perfect paradijs is. Feit is dat Nekschot is vrijgesproken. Een zwakke vergelijking met wat er in Turkije aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:10
noguru schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:35:
[...]

Het gaat hier over Turkije niet over Nederland, ik heb niet gezegd dat het hier een perfect paradijs is. Feit is dat Nekschot is vrijgesproken. Een zwakke vergelijking met wat er in Turkije aan de hand is.
Hij is niet vrijgesproken, hij is niet eens vervolgd.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
haarbal schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:36:
[...]

Hij is niet vrijgesproken, hij is niet vervolgd.
Je hebt gelijk :) Het is dus nog minder erg dan ik beschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:32:
[...]

Modbreak:Die discussie over nekschot is ook offtopic en stopt bij deze.

[ Voor 57% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-07-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
StM schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:29:
[...]

Levenslang? De doodstraf is zelfs in ons oorlogsrecht afgeschaft.
i stand corrected, is als laatste inderdaad uit het militaire wetboek geschrapt geworden nog relatief recent. Maar goed, het doet weinig af dat zijn punt dubbel was qua hoe hij redeneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
polthemol schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:29:
[...]

waar ik je op wilde wijzen is dat ook Nederland een doodstraf heeft op landsverraad. Een coup, inclusief leger en alles, kun je onder landsverraad plaatsen (en dan krijg je militair recht voor die soldaten). Het zal hier zo snel niet gebeuren gezien we als land al decennia uitblinken in gematigdheid (langleve het poldermodel), maar het kan.

En hij ondermijnt niets (ik ben het ook niet met al zijn punten eens trouwens, maar de basis waarop je hem aanvalt is bedenkelijk). Het mooie aan een democratie is dat het mijn democratisch recht is het niet eens te zijn met diezelfde democratie en dat maakt me geen haar minder dan welke stemmer dan ook (ik mag kortom denken wat ik wil en dat nog veelal uiten ook, in sommige gevallen heb je natuurlijk beperkingen maar dat terzijde).
Ik weet niet wat de juridische omschrijving van land verraad is, maar leiders van het land =/= land. Ze verraden erdogan, maar hadden het goed voor met het land. Is het dan echt landverraad?

Of wordt er met landverraad 'heersende macht verraad' bedoelt?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Brent schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:23:
[...]
Ik woon hier in FR, en ik weet niets van berechte journalisten. Alle eventuele kritiek op journalisten gaat hier via de media, zoals het hoort.

Wat niet wil zeggen dat Frankrijk een goed voorbeeld is voor de aanpak van het terrorisme, maar het is nogal laf om je daar achter te verbergen (Zij doen het niet goed dus hoeven wij dat ook niet te doen).

[...]

Indien je insinueert dat er niets aan de hand is in Turkije op het gebied van persvrijheid, mogen we eveneens concluderen dat jij onvoldoende kennis van Turkije hebt.

[...]

Dat is zeker zo. Maar is ietwat aanmatigend je eigen voormalige kortzichtigheid te generaliseren naar iedereen.
Ik heb twijfels of je het nieuws in Frankrijk dan wel volgt. Ik heb genoeg beelden gezien en van familie die Frankrijk wonem gehoord hoe de politie daar de media/protesten aanpakt.

Het is overigens leuk dat je het verhaal wil omkeren in je voordeel. Ik heb in geen van de berichten die ik heb gepost aangegeven of ik de werkwijze in Turkije goed of afkeur. Ik heb aangegeven dat andere, bijv. Frankrijk, dezelfde fratsen uitvoerd. Dus de volgende keer maar beter lezen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
aicaramba schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:42:
[...]

Ik weet niet wat de juridische omschrijving van land verraad is, maar leiders van het land =/= land. Ze verraden erdogan, maar hadden het goed voor met het land. Is het dan echt landverraad?
Geen idee hoe het zit qua juridische omschrijving. Ik gok dat het er uiteindelijk op neerkomt "wie wint heeft gelijk". De ene kant zegt dat ze de grondwet verdedigen (plausibel), de andere kant voert aan dat ze gewoonweg verkozen zijn (ook plausibel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-08 23:50

ReW

Kan iemand mij vertellen hoe het er nu is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:39
[...]

Een coup is rechtsgeldig als ie lukt, als ie mislukt is het gewoon landsverraad.

Zo heb ik het geleerd op de middelbare school, als ik het verkeerd heb wil ik dat wel graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ReW schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:46:
Edorgan is nog aan de macht, en is bezig met grootschalige zuiveringen van leger en zijn critici.

Verder is het nog niet heemaal rustig, er schijnt her en der op kleine schaal nog gevochten te worden.

That's it, in a nutshell.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
beyazz06 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:44:
[...]

Ik heb twijfels of je het nieuws in Frankrijk dan wel volgt. Ik heb genoeg beelden gezien en van familie die Frankrijk wonem gehoord hoe de politie daar de media/protesten aanpakt.
Relschoppers bij protesten aanpakken (en dat ging trouwens over een nieuwe arbeidswet hier, heel ander onderwerp) heeft niets te maken met persvrijheid.
Het is overigens leuk dat je het verhaal wil omkeren in je voordeel. Ik heb in geen van de berichten die ik heb gepost aangegeven of ik de werkwijze in Turkije goed of afkeur.
Misschien is het dan een aardig idee dat nu te doen? Merk trouwens op dat ik je geen woorden hieromtrent in de mond heb gelegd.
Ik heb aangegeven dat andere, bijv. Frankrijk, dezelfde fratsen uitvoerd. Dus de volgende keer maar beter lezen? ;)
Ik vertel je juist dat het niet dezelfde fratsen zijn, twee keer toe nu. Beter lezen indeed ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Brent op 16-07-2016 10:49 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:59

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 04:11:
[...]

Ik vraag me meer af waar de tegenstanders van Erdogan zijn. Er is toch op zijn minst een significante minderheid die hem graag ziet gaan. Waar zijn zij?
Een persoonlijke afweging denk ik. Als een pro-Erdoganner de straat op gaat en de coupplegers hadden gewonnen, dan was er niks aan de hand. Als de anti-Erdoganner de straat op gaat en de coupplegers hadden verloren, dan waren er zware repercussies gekomen.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:39
wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:48:
[...]

Edorgan is nog aan de macht, en is bezig met grootschalige zuiveringen van leger en zijn critici.

Verder is het nog niet heemaal rustig, er schijnt her en der op kleine schaal nog gevochten te worden.

That's it, in a nutshell.
Welke critici? Heb je daar bronnen van, ben wel nieuwsgierig geworden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
polthemol schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:45:
[...]

De ene kant zegt dat ze de grondwet verdedigen (plausibel), de andere kant voert aan dat ze gewoonweg verkozen zijn (ook plausibel)
Tja, het eerste moet je maar afwachten en het laatste is simpelweg correct. Ik ben nou niet bepaald een Erdogan fan dus ik vind het niet erg als die weg zou gaan. Maar het is hypocriet om daarvoor een ondemocratische staatsgreep te gaan goedpraten.
Net zoals ik nooit een fan ben geweest van het moslimbroederschap in Egypte, maar dat praat natuurlijk niet goed wat er daar gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
noguru schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:49:
[...]

Tja, het eerste moet je maar afwachten en het laatste is simpelweg correct. Ik ben nou niet bepaald een Erdogan fan dus ik vind het niet erg als die weg zou gaan. Maar het is hypocriet om daarvoor een ondemocratische staatsgreep te gaan goedpraten.
maar ook elke democratie bestaat slechts bij gratie van "het volk". Als Nederlandse burgers morgen collectief besluiten dat ze het huidige kabinet moe zijn en ze per direct de grens over gooien, dan kun je als regering op je kop gaan staan en heeft de volking ook een vorm van democratisch recht uitgeoefend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
polthemol schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:53:
[...]

maar ook elke democratie bestaat slechts bij gratie van "het volk". Als Nederlandse burgers morgen collectief besluiten dat ze het huidige kabinet moe zijn en ze per direct de grens over gooien, dan kun je als regering op je kop gaan staan en heeft de volking ook een vorm van democratisch recht uitgeoefend.
Als er tanks op het binnenhof staan en er vliegen straaljagers over Den Haag dan is dat niet noodzakelijkerwijs de wens van de bevolking. Zeker niet met de kennis dat de zittende regering een sterk democratisch mandaat heeft.

En Erdogan en z'n vrinden hebben dat nu eenmaal. De wens van het volk is Erdogan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
noguru schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:56:
[...]

Als er tanks op het binnenhof staan en er vliegen straaljagers over Den Haag dan is dat niet noodzakelijkerwijs de wens van de bevolking. Zeker niet met de kennis dat de zittende regering een sterk democratisch mandaat heeft.

En Erdogan en z'n vrinden hebben dat nu eenmaal. De wens van het volk is Erdogan..
het is niet noodzakerlijkerwijs de wens van het volk, idem voor wat een gekozen regering aan het doen is natuurlijk. Het is wibbly-wobbly uiteindelijk ook. Of de actie strookt met wat de meerderheid wil zul je ook pas weten (of had je pas geweten) als de coup geslaagd was.

En je kunt een coup zien als simpelweg het intrekken van het mandaat wat je gegeven hebt aan je regering (mits weer dat er draagvlak is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
polthemol schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 11:00:
[...]

het is niet noodzakerlijkerwijs de wens van het volk, idem voor wat een gekozen regering aan het doen is natuurlijk. Het is wibbly-wobbly uiteindelijk ook. Of de actie strookt met wat de meerderheid wil zul je ook pas weten (of had je pas geweten) als de coup geslaagd was.

En je kunt een coup zien als simpelweg het intrekken van het mandaat wat je gegeven hebt aan je regering (mits weer dat er draagvlak is).
De "mits" die hier in je tekst staat is essentieel maar daar kun je vaak niets over zeggen. En dat is toch echt een groot probleem. In het geval Turkije en daar gaat het hier over, is van je mits geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:31
ReW schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:46:
Het is er weer rustig, mijn oom zat er middenin en het was echt bizar volgens hem
F16 vlogen af en aan en steeds in de stad door de geluidsbarrière, vandaar ook de velen knallen

Hij woont in Instanbul dus geen idee hoe het in Ankara is, las ergens dat ze daar nog op een legerbasis bezig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:26:
[...]
Welke Franse kranten en tv-stations zijn er gesloten dan?

En echt kritisch media heb je in Turkije nauwelijks.
Wat is er gebeurd met Zaman laatst? Of Kanaltürk? Bugün TV?

Word je betaald door de Turkse overheid ofzo? :P
Ik zeg niet dat in Frankrijk TV zenders gesloten, enkel dat de persvrijheid ook daar beperkt wordt.

De tv kanalen die je noemt waren van de FETA groep. Waarvan men nu aangeeft ook verantwoordelijk te zijn voor de mislukte coup.

Om maar eem voorbeeld te noemen van kritische media in Turkije. Ik luister dagelijks naar een turkse radio die links is en allerlei beschuldigingen richting Erdoğan en co. uiten.. Hiernaast gaat bijv. Fox tv nog verder..dus ja er zijn genoeg media die anti Erdoğan zijn en die ook uiten..

Enne betaald worden, waarheden spreken is gratis :)
kraades schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:33:
[...]

Doe eens rustig. Lees je berichten nog eens terug. Je gedraagt je precies hetzelfde als waarvan je anderen van beticht.
Ik ben rustig :)
Brent schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:48:
[...]

Relschoppers bij protesten aanpakken (en dat ging trouwens over een nieuwe arbeidswet hier, heel ander onderwerp) heeft niets te maken met persvrijheid.

[...]
Misschien is het dan een aardig idee dat nu te doen? Merk trouwens op dat ik je geen woorden hieromtrent in de mond heb gelegd.

[...]
Ik vertel je juist dat het niet dezelfde fratsen zijn, twee keer toe nu. Beter lezen indeed ;)
Relschoppers... Het is maar hoe je het definieert, right? Als er journalisten, staande worden gehouden beeld materiaal verwijderd, apparatuur afgenomen wordt heeft dat heel wat persvreiheid te maken en zijn dat dezelfde fratsen ;)

Maar goed, dit gaat totaal offtopic! Mocht je on-topic verder wilen discuseren ga ik daar graag verder op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
noguru schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 11:04:
[...]

De "mits" die hier in je tekst staat is essentieel maar daar kun je vaak niets over zeggen. En dat is toch echt een groot probleem. In het geval Turkije en daar gaat het hier over, is van je mits geen sprake.
daarom stond hij er ook :D
En die mits-voorwaarde zullen we nooit weten. Uiteindelijk getuige dat het toch wel een behoorlijk grote groep was die de poging tot een coup ondernam, kun je wel aannemen dat er een significant deel van de mensen is wat hem en zijn regering weg wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik zag het nieuws op GoT eerder dan op de telegraaf of het NOS. Bijzonder dat nu ineens een Coup gehouden word, men heeft toch zelf een soort van gestemd op Erdogan als premier? Dan is het toch eigen schuld dikke bult? (of denk ik te zwart/wit) ach ik hou het nieuws wel een beetje in de gaten.. Voorlopig geen geld voor vakanties :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

HMC schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:09:
Precies zoals FireBladeX zegt; je kan als NL'er die ergens een keer op vakantie is geweest niets zeggen over hoe het volk (door de geschiedenis gevormd) in elkaar steekt. Dat mag je in principe niet vanuit een NL perspectief beoordelen, en al helemaal niet de politiek die er gevoerd wordt.
Je mag er uiteraard je mening over hebben.
Maar waar FirebladeX de mist in gaat is dom lopen roeptoeteren dat wij het een ander land misgunnen. Ik vind het machtig mooi wat Erdogan heeft bereikt (in zijn beginjaren) maar ook machtig triest hoe snel hij nu aan het afglijden is en dat dit ontkend wordt. Dat laatste vind ik nog het ergste. De bias is zo idioot sterk tegenwoordig dat enige nuance direct gesmoord wordt. Nu weet ik dat het Turkse volk nu eenmaal zo in elkaar zit: Het is ons tegen allen! Erdogan is kut, maar het is wel onze Erdogan!

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Mrjraider schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 11:09:
Ik zag het nieuws op GoT eerder dan op de telegraaf of het NOS. Bijzonder dat nu ineens een Coup gehouden word, men heeft toch zelf een soort van gestemd op Erdogan als premier? Dan is het toch eigen schuld dikke bult? (of denk ik te zwart/wit) ach ik hou het nieuws wel een beetje in de gaten.. Voorlopig geen geld voor vakanties :P
Na de verkiezing is hij wel echt los gegaan. Repressie van de koerden. Dat russische vliegtuig pakte hij ook niet handig aan. Etc.

En nu gaat hij waarschijnlijk nog gekkere dingen doen.

[ Voor 4% gewijzigd door haarbal op 16-07-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
beyazz06 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 11:06:
[...]
Relschoppers... Het is maar hoe je het definieert, right? Als er journalisten, staande worden gehouden beeld materiaal verwijderd, apparatuur afgenomen wordt heeft dat heel wat persvreiheid te maken en zijn dat dezelfde fratsen ;)

Maar goed, dit gaat totaal offtopic! Mocht je on-topic verder wilen discuseren ga ik daar graag verder op in.
Zo makkelijk kom je er niet mee weg. Je begint zelf met de vergelijking, en verzint terplekke dat journalisten materiaal afgeven in Frankrijk, en impliceert dan dat wat Erdogans kliek doet dus wel ongeveer hetzelfde is, en verwijt mij dan offtopic te zijn 8)7

Graag geen onzin spuien hier.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Jammer dat Turkse medelanders uzich weer van hun beste kant laten zien.
http://nos.nl/l/2117897 (2de filmpje)

[ Voor 7% gewijzigd door eL_Jay op 16-07-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Brent schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 11:15:
[...]

Zo makkelijk kom je er niet mee weg. Je begint zelf met de vergelijking, en verzint terplekke dat journalisten materiaal afgeven in Frankrijk, en impliceert dan dat wat Erdogans kliek doet dus wel ongeveer hetzelfde is, en verwijt mij dan offtopic te zijn 8)7

Graag geen onzin spuien hier.
't is ook de schaal he. Als ik iemands fototoestel afpak en iemand anders pakt 1000 fototoestellen af en geeft een aantal eigenaren nog een flinke ros voor de kop en die iemand verdedigt zich dan met 'ja maar jij doet het ook' 8)7

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
[...]

Nja in de 2e wereld oorlog was je ook een landverrader indien je joden hielp, indien je niet deed wat Hitler wilde.. Je bent volgens mij dan een landverrader wanneer je niet doet wat je baas je opdraagt.. De baas is dus meneer de president / koning, net als een hond een baas heeft moet een hond doen wat jij (als baas) zegt, doe je het niet ben je een landverrader. Op dat gebied heeft een hond natuurlijk meer rechten, indien hij niet naar je luistert mag je hem niet ter dood veroordelen, dat mag alleen de big boss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
polthemol schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 11:09:
[...]

daarom stond hij er ook :D
En die mits-voorwaarde zullen we nooit weten. Uiteindelijk getuige dat het toch wel een behoorlijk grote groep was die de poging tot een coup ondernam, kun je wel aannemen dat er een significant deel van de mensen is wat hem en zijn regering weg wil hebben.
Twintig procent zou ik significant noemen maar dat is nog altijd een kleine minderheid. Feit is dat Erdogan enorm veel steun heeft, ook bij Turken hier in Nederland. Die dan ook van de democratische vrijheid die ze hier hebben gebruik maken om dat luid duidelijk te maken. Als er gedemonstreerd wordt dan is het voor Erdogan, niet tegen hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

eL_Jay schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 11:17:
Jammer dat Turkse medelanders zich weer van hun beste kant laten zien.
http://nos.nl/l/2117897
Ook zoiets. Demonstreren leek me prima op dat moment, je moederland ondergaat een coup, dan zoek je elkaar op. Rutte zal nog wel afstand nemen ook, het is immers een coup tegen een democratisch gekozen president.

Maar daarna...dat eeuwige slachtoffergezeik. 'Westerse media' klappen geven enzo. Het is zo triest allemaal. En dat wordt uiteraard dan weer verdedigd met 'jamaar de westerse media is tegen ons en partijdig' ipv 'er zaten een aantal eikels tussen de demonstranten, sorry daarvoor'.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Dat soort tuig moet je gelijk nl passport van afpakken en op vliegtuig zetten.

Snap ook niet wat die mensen die zo geil op Erdogan zijn hier nog wonen, immers voelen ze zich meer turk dan nederlander.

[ Voor 17% gewijzigd door devil-strike op 16-07-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
noguru schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 11:20:
[...]

Twintig procent zou ik significant noemen maar dat is nog altijd een kleine minderheid. Feit is dat Erdogan enorm veel steun heeft, ook bij Turken hier in Nederland. Die dan ook van de democratische vrijheid die ze hier hebben gebruik maken om dat luid duidelijk te maken. Als er gedemonstreerd wordt dan is het voor Erdogan, niet tegen hem.
Lol, Nederland is groter dan je woonwijk. Genoeg Koerdisch/Turks protest tegen erdogan.
*knip*

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 17-07-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:33

mrc4nl

Procrastinatie expert

RobinHood schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:07:
[...]

Jeps, zeg iets slechts over Erdowahn en je hebt een serieus probleem zo blijkt :/

Ziek.
in Turkije is het ook verboden je slecht uit te laten over Atatürk, de grondlegger.
ik heb het eens opgezocht en het blijkt een griek te zijn, vond ikzelf wel grappig

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
eL_Jay schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 11:23:
[...]

Lol, Nederland is groter dan je woonwijk. Genoeg Koerdisch/Turks protest tegen erdogan.
Vraag me af waarom dat de gemiddelde Turk zich zo barbaars gedraagd, hier in Nederland, maar ook zeker in Turkije m.b.t. voetvolk soldadaten
Waarom vraag jij je dat af? Ik probeer al jarenlang dat volk niet over 1 kam te scheren, maar om alles te vergeven omdat er ook een aantal goede Turken hier wonen wordt natuurlijk ook steeds moeilijker.

Veel Turken zijn hier gekomen vanwege de uitkering en goede sociale zekeringen, daarnaast heb je het oudere volk (indien ze Nederlands kunnen spreken / lezen ) die nog willen werken (uiteraard ook jongeren, ik heb ook een Turkse stagiaire). Maar je hebt ook grote groepen die dit zien als een vakantieland, zoiets als 50 Nederlandse jongeren in Loret da Mar dat is ook vragen om problemen en gezeik.
Nederlanders hebben ook veelal standaard herrie in uitgaansgebieden, en al helemaal in het vakantieland waar ze zitten.

Hun (de bad guys) vinden dat ze hun gang mogen gaan, je mag er niks van zeggen want dan discrimineer je ze wat kan resulteren in een ziekenhuis bed of erger.

Een journalist die filmt wat deze bad guys doet is natuurlijk helemaal fout wat resulteert in: journalisten in elkaar slaan.

Wederom jammer voor de paar goeie die rondlopen, maar het duurt natuurlijk niet lang meer voordat hier de hel uitbreekt.

Hoe denk je dat dit is voor de oudere mensen? De mensen die dit land weer opgebouwd hebben nadat het ten gronde is gericht tijdens WW1 en WW2? Die gaan kapot door deze situatie, mijn oma is gewoon bang sinds er veel asielzoekers bij haar in de buurt wonen en ze letterlijk foto's door de voorraam naar binnen maken.. Om reden: willen fam laten zien hoe jullie wonen.

Zoals sommige Turken vinden dat Nederland net zo goed Turkije is zorgt voor nog meer ellende, want Nederland moet DIRECT actie ondernemen tegen de situatie in Turkije. Zeer zorgwekkend maar wat kan je ertegen doen?
Paspoort afpakken, tsja dat gaat niet zolang niet iemand als Geert Wilders aan de top staat en die rechten heeft. Tegelijk brengt Geert ook veel fouten zaken mee ondanks dat hij van deze bad guys het paspoort wilt afpakken houd het Nederlandse volk hem tegen..
Goed of slecht laat ik dan even in het midden.

[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 16-07-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:24
anandus schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:12:
[...]
Het is nogal krom om Turkije, waar actief de pers onderdrukt wordt te vergelijken met Frankrijk 8)7
In Frankrijk zijn talloze kritische kranten, tv-zender, cartoonisten, noem maar op. In Turkije zijn ze nagenoeg allemaal opgeruimd. Er is zo goed als geen kritische pers meer te vinden.

In Frankrijk is er al een oproer als de kapper van Hollande te duur is, in Turkije kan Erdogan zonder tegenspraak z'n miljardenpaleis bouwen.

Het is wel heel naief om Turkije dezelfde vrijheden toe te dichten als Frankrijk.
Frankrijk heeft zoveel vrijheid dat ze zonder pardon andere landen plat bombarderen. Drie keer raden wat Hollande gisteren heeft gezegd na de aanslagen in Nice, we gaan Syrie en Irak bombarderen en dat terwijl de dader uit Tunisie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
polli_ schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 11:32:
[...]

Frankrijk heeft zoveel vrijheid dat ze zonder pardon andere landen plat bombarderen. Drie keer raden wat Hollande gisteren heeft gezegd na de aanslagen in Nice, we gaan Syrie en Irak bombarderen en dat terwijl de dader uit Tunisie komt.
Ja en als er een Nederlandse Syrie-gangster een aanslag pleegt moeten ze bommen op Nederland gooien?

Je pakt toch de kern van de barbaren aan? En niet toevallig het land waar die verbleef of ben ik nu gek?:P

Stel er zijn geen aanwijzingen dat deze gestoorde fluitketel dit deed in opdracht van.. Ja dan is het vreemd om zomaar je agressie op Syrië en Irak te uiten.. Maar als jij denkt dat ze dan maar Tunesië moeten bombarderen tsja, dan is het wachten totdat Frankrijk bommen op Nederland gooit, ik wil niet weten hoeveel Nederlandse-moslims/extremisten al naar Syrië vertrokken zijn om aanslagen voor te bereiden.

[ Voor 26% gewijzigd door LopendeVogel op 16-07-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:49
Wat ik frappant vind is dat de turken op mijn facebook in NL voor Erdogan zijn en de turken in Turkije tegen. Toegegeven ik heb maar een handje vol turks mensen op fb, maar toch vreemd.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 16-07-2016 12:17 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

LopendeVogel schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 11:30:
[...]

Waarom vraag jij je dat af? Ik probeer al jarenlang dat volk niet over 1 kam te scheren, maar om alles te vergeven omdat er ook een aantal goede Turken hier wonen wordt natuurlijk ook steeds moeilijker.

Veel Turken zijn hier gekomen vanwege de uitkering en goede sociale zekeringen, daarnaast heb je het oudere volk (indien ze Nederlands kunnen spreken / lezen ) die nog willen werken (uiteraard ook jongeren, ik heb ook een Turkse stagiaire). Maar je hebt ook grote groepen die dit zien als een vakantieland, zoiets als 50 Nederlandse jongeren in Loret da Mar dat is ook vragen om problemen en gezeik.
Nederlanders hebben ook veelal standaard herrie in uitgaansgebieden, en al helemaal in het vakantieland waar ze zitten.

Hun (de bad guys) vinden dat ze hun gang mogen gaan, je mag er niks van zeggen want dan discrimineer je ze wat kan resulteren in een ziekenhuis bed of erger.

Een journalist die filmt wat deze bad guys doet is natuurlijk helemaal fout wat resulteert in: journalisten in elkaar slaan.

Wederom jammer voor de paar goeie die rondlopen, maar het duurt natuurlijk niet lang meer voordat hier de hel uitbreekt.

Zoals sommige Turken vinden dat Nederland net zo goed Turkije is zorgt voor nog meer ellende, want Nederland moet DIRECT actie ondernemen tegen de situatie in Turkije. Zeer zorgwekkend maar wat kan je ertegen doen?
Paspoort afpakken, tsja dat gaat niet zolang niet iemand als Geert Wilders aan de top staat en die rechten heeft. Tegelijk brengt Geert ook veel fouten zaken mee ondanks dat hij van deze bad guys het paspoort wilt afpakken houd het Nederlandse volk hem tegen..
Goed of slecht laat ik dan even in het midden.
Het is niet zo moeilijk om een menigte van Hollandse autochtonen te vinden die zich net zo absurd gedraagt.
Dus een typisch Turks verschijnsel is het niet, het temperament van zuidelijke culturen (ook Zuid-Europa) is daarnaast gewoon anders dan de noordelijke.

Wat voor waarde heeft het afpakken van een, rechtmatig ontvangen, paspoort? En waarom alleen voor Turken, Marokkanen of andere groepen die wij blijkbaar gen echte Hollanders vinden? Zij hebben er niet voor gekozen om een dubbele nationaliteit te hebben, dat heeft het land waarin hun ouders geboren zijn bepaald; Nederland zou dat ook kunnen bepalen, maar vindt dat onzinnig om op te leggen.

Een Hollandse autochtoon zonder dubbele nationaliteit of ouders met een buitenlands paspoort neem je dus z'n paspoort niet af als hij zich schuldig maakt aan hetzelfde... dat is niet echt hoe onze rechtsstaat werkt (gelukkig).

Aangezien dat soort Wilderiaanse 'oplossingen' een grondwetsherziening vereisen kan Wilders hier lekker makkelijk over roepen dat hij dat wel even zal regelen. De haalbaarheid is namelijk 0 maar het trekt wel stemmen. En hij hoeft achteraf niet eens uit te leggen waarom hij zijn 'belofte' niet is nagekomen: De voor een grondwetsherziening vereiste meerderheid werd simpelweg niet gehaald. Niet zijn schuld dus, maar van de 'andere' politici die hem dwarszitten en 'Nederland naar de kloten helpen'. Dus vraagt Wilders een nog grotere meerderheid om het wel te 'regelen'. En zo doet Erdogan het dus ook. De twee zitten dichter bij elkaar dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:46

Hupske

AFCA

Vraag me eigenlijk ook af hoe je leugens kan filmen? Deze jongens moet je per direct op het vliegtuig zetten naar Turkije. Die hebben hier niks meer te zoeken, want wij doen toch alles verkeerd.
In Turkije kunnen ze zich vervolgens niet redden, want ze hebben dan geen uitkering meer. |:(

Yilderim heeft net in een persconferentie gemeld dat er 2839 militairen opgepakt zijn. Volgens hem zijn er 161 doden en 1440 gewonden. Bron NOS.

Deze aantallen zullen waarschijnlijk nog wel veranderen. Ben verder erg benieuwd wat er met al die 2839 militairen gaat gebeuren, maar ik voorspel dat ze niet heel veel goeds staat te wachten.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:06
polli_ schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 11:32:
[...]

Dat heeft weinig met vrijheid te maken. Vrijheid wil zeggen dat je als inwoner van Frankrijk het recht hebt te zeggen dat je het hier niet mee eens bent.

En dát is het probleem van Erdogan. Hij is democratisch verkozen maar schendt de democratische rechten van degenen die tegen hem zijn. Dus in die zin is zijn bewind niet democratisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Zou mij niks verbazen als die hele 'staatsgreep' gewoon geregiseerd is door de groep rond Erdogan zelf.

Het was een ouderwetse jaren '80 methode (brug, vliegveld, tv maar pas later internet, sociale media) met te weinig man, het bevestigde z'n steun in binnen en buitenland, het zwaarst getroffen is het parlement en het geeft mooi de gelegenheid om de lang gewenste zuivering in het leger door te voeren en af te rekenen met Gulen.

Kost 200 levens maar ik vind het allemaal wel iets te goed uitkomen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Vind dat er tegenwoordig bij alles false flag wordt geroepen, maar dit is wel erg verdacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ik geloof daar niks van, als ze het zelf georganiseerd hadden waren er nooit zo veel doden gevallen.

Het was denk ik een wanhoopsdaad van de laatste oppositie binnen het turkse leger.

Ik vrees dat erdogan nu nog extremer wordt en dat er weinig hoop meer is voor een beetje normale behandeling van minderheden in turkije.

[ Voor 27% gewijzigd door haarbal op 16-07-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:58
Damian schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 09:31:
Dikke waarschuwing!! Nasty filmpje!

http://www.liveleak.com/view?i=da3_1468636610

Tank die even wat mensen plat rijd.
Hier snap ik dan werkelijk helemaal geen snars van. Dat er een coup wordt gepleegd tegen een dictator, dat kan ik nog wel begrijpen, maar welke idioot gaat dan met een tank over burgers heenrijden? Dat zijn juist de mensen waar je het voor doet toch?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Ik betwijfel of het een false flag operatie was. Zoiets lijkt me bijzonder link. Wat als het ophitsen iets te gemakkelijk ging? Dan heb je een succesvolle staatsgreep tegen jezelf in gang gezet.

Bij een false flag zou ik eerder net op tijd ingrijpen en de samenzweerders opsluiten dan dat ik het tot actie zou laten komen. Alles met de nodige media-aandacht natuurlijk.

Neemt niet weg dat het eindresultaat van een mislukte coup hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duesenberg J schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:08:
Ik betwijfel of het een false flag operatie was. Zoiets lijkt me bijzonder link. Wat als het ophitsen iets te gemakkelijk ging? Dan heb je een succesvolle staatsgreep tegen jezelf in gang gezet.

Bij een false flag zou ik eerder net op tijd ingrijpen en de samenzweerders opsluiten dan dat ik het tot actie zou laten komen. Alles met de nodige media-aandacht natuurlijk.

Neemt niet weg dat het eindresultaat van een mislukte coup hetzelfde is.
In het eddit draadje wordt hier wel over getwijfeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
alexbl69 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:05:
[...]

Hier snap ik dan werkelijk helemaal geen snars van. Dat er een coup wordt gepleegd tegen een dictator, dat kan ik nog wel begrijpen, maar welke idioot gaat dan met een tank over burgers heenrijden? Dat zijn juist de mensen waar je het voor doet toch?
Uiteindelijk is de meerderheid van de inwoners daar blijkbaar "pro" Erdogan. Bijgevolg zullen de meeste van die omgekomen Turken zich eerder aan het keren zijn geweest tegen de soldaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
alexbl69 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:05:
[...]

Ik heb het filmpje niet gezien, maar als ze proberen je uit de tank te slepen is het niet vreemd dat je dan gas geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 22:13
jvanhambelgium schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:18:
[...]

Uiteindelijk is de meerderheid van de inwoners daar blijkbaar "pro" Erdogan. Bijgevolg zullen de meeste van die omgekomen Turken zich eerder aan het keren zijn geweest tegen de soldaten.
Dat was ook wel zichtbaar in een aantal filmpjes waar soldaten rustig bleven, terwijl steeds meer mensen op hun af kwamen, ze de soldaten begonnen te duwen, allah akbar roepend, en uiteindelijk op ze in begonnen te slaan. Natuurlijk hebben de soldaten training gehad, zijn ze gedisciplineerd, en zijn de mensen rondom hun eigen landgenoten, maar ik blijf het knap vinden dat ze in zulke situaties toch nog zo rustig blijven aangezien ze denk ik ook wel weten dat de kans groot is dat het over is met ze, en is het niet nu dan wel wanneer ze terecht staan. :/

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

jvanhambelgium schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:18:
[...]

Wat heet, de vorige verkiezingen had Erdogan een grote winst. Maar in Turkije woont 80Miljoen man. Hoeveel zijn er gister de straat op gegaan? De opstand was wel in AK bolwerken dus daar kan je een opkomst van voorstanders verwachten.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
ROFLASTC schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:28:
[...]

Wat heet, de vorige verkiezingen had Erdogan een grote winst. Maar in Turkije woont 80Miljoen man. Hoeveel zijn er gister de straat op gegaan? De opstand was wel in AK bolwerken dus daar kan je een opkomst van voorstanders verwachten.
De Turkse president Recep Tayyip Erodgan heeft zondag met zijn partij voor Rechtvaardigheid en Ontwikkeling (AK) een absolute meerderheid in het parlement veroverd. Hij kreeg bijna de helft van de stemmen.
Net meer dan de helft... Dat is een winst en een meerderheid maar betekend niet dat je meteen gehele groepen kunt gaan onderdrukken.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

jdh009 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:34:
[...]

[...]

Net meer dan de helft... Dat is een winst en een meerderheid maar betekend niet dat je meteen gehele groepen kunt gaan onderdrukken.
al had hij 90% dannog is het een norm voor goed leiderschap dat je minderheden beschermt/verzorgt ipv ze vijand maakt waarmee je vervolgens je achterban ophitst.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
haarbal schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:23:
[...]

Ik heb het filmpje niet gezien, maar als ze proberen je uit de tank te slepen is het niet vreemd dat je dan gas geeft.
Het filmpje is van redelijk lage qualiteit, maar wat ik kan zien is dat een tank over een weg rijdt waar mensen op lopen. Hij rijdt (neem ik aan) op volle snelheid en geeft de mensen niet echt de tijd om allemaal weg te komen. De tank scheurt langs de mensen die net aan de kant staan, en de camera filmt de tank dan even niet. Als de camera daarna weer naar de weg kijkt zie je hele gore beelden van mensen die niet op tijd weg zijn gekomen en door midden zijn gereden. Zeker niet kijken als je niet goed tegen dit soort beelden kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kennelijk hadden/hebben de coupplegers zich niet echt goed voorbereid. Niet zo slim om een militaire coup te plegen als je niet weet of het overgrote merendeel van de militairen achter je staat.

Wel opvallend dat Erdogan maar hoeft te roepen de straat op te gaan, en binnen de kortste keren staat het vol in Instanboel. Waar waren de voorstanders? Van de rest van het land was er erg weinig te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:37:
Kennelijk hadden/hebben de coupplegers zich niet echt goed voorbereid. Niet zo slim om een militaire coup te plegen als je niet weet of het overgrote merendeel van de militairen achter je staat.

Wel opvallend dat Erdogan maar hoeft te roepen de straat op te gaan, en binnen de kortste keren staat het vol in Instanboel. Waar waren de voorstanders? Van de rest van het land was er erg weinig te zien.
Ik vind het ook vreemd, als ze echt van plan waren een coup te plegen hadden ze wel wat meer militairen nodig. Of verwachtten ze ook de steun van het volk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aevitas1
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 14:09
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 03:59:
[...]

Dat weet je. Of Erdogan wordt gewipt, of hij blijft zitten en zal alles en iedereen die ook maar naast iemand van de oppositie heeft gezeten keihard aanpakken. De show is over, nu moet iedereen zijn dans dansen.
Maar dat zijn enorm gevaarlijke uitspraken terwijl het leger vd coup nog aanwezig is. Als ze toch weten dat executie oid volgt dan is de kans dat mensen full yolo gaan groter.. Gelukkig niet gebeurd maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

beyazz06 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:05:
[...]

[...]

[...]

Geweldig hoe sommige hun oogkleppen dicht doen wanneer frankrijk, he een EU land!, de zelfde fratsen uitvoerd vanwege natonale veiligheid: lees journalisten oppakken, media/beelden verwijderen. En dezelfde.. Als een haan in de eerste rij staan wanneer dit in Turkije gebeurt. Wat is dat wat jullie tegenzit?
Je maakt een grapje, frankrijk is op veel (economische en privacy) vlakken niet veel beter en als ze zo doorgaan mogen ze van mij uit de eu gegooid worden. Maar dit topic gaat over turkije, of moet ik alle andere landen over de hele wereld iedere keer erbij zetten die net zo verkeerd bezig zijn. Maar dan nog is frankrijk heilig in vergelijking met erdogan.

Wie had de oogkleppen ook alweer?

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
'Griekenland heeft acht mannen gearresteerd die aan boord waren van een Turkse militaire helikopter die rond het middaguur in Alexandropolis landde. Dat meldt Reuters op basis van Griekse autoriteiten. De mannen zouden politiek asiel hebben aangevraagd. Volgens de Griekste staatszender ERT waren zij betrokken bij de mislukte staatsgreep.'

#TurkeyCoup 8 persons arrested (for illegal entry) in #Greece after a #Turkish helicopter landed in #Alexandroupoli

http://www.nrc.nl/nieuws/...-gang-in-turkije-a1511941

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brogala schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:38:
[...]

Of verwachtten ze ook de steun van het volk?
Waarschijnlijk van het volk wat niet voor hem heeft gestemd. Zo n 48 % meen ik. Maar kennelijk twitteren die liever. Bijvoorbeeld dat hij [Erdogan] een aap is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 17:03
Het is een briljante actie van Erdogan als hij hier op een of andere manier achter zit. Wat een manier om je tegenstanders op de sporen en ze daarna volledig weg te vagen onder het mom van landverraad.
Maar goed, als je het beleid van Erdogan voert kan je wachten op een coup van het Turkse leger. Daar hoef je geen helderziende voor te zijn.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:41:
[...]

Waarschijnlijk van het volk wat niet voor hem heeft gestemd. Zo n 48 % meen ik. Maar kennelijk twitteren die liever. Bijvoorbeeld dat hij [Erdogan] een aap is...
Hoe had dat volk zijn steun moeten betuigen als ze gesommeerd worden om naar binnen te gaan. De coup was veel slimmer geweest door hun standpunten duidelijk te maken op TV en daarbij op te roepen aan de personen die het goed vinden om de straat op te gaan en ze bij de coup te helpen.

Nu hebben ze juist ervoor gezorgd door iedereen naar binnen te roepen dat Erdogan op kon roepen om juist de straat op te komen en je hier tegen te verzetten. Je had dat al kunnen blokkeren door dat dus voor te zijn. Dan wordt het lastig voor Erdogan om iedereen de straat op te roepen, want dan veroorzaak je ws een burgeroorlog. Wat je met alle mogelijkheid juist niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

polthemol schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:29:
[...]

waar ik je op wilde wijzen is dat ook Nederland een doodstraf heeft op landsverraad.
Welnee. Hoe kom je dáár nou weer bij?

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nederland kent idd de doodstraf niet meer nee, ook niet voor landverraad. In vredestijd is deze in 1870 al afgeeschaft, in 1983 werd hij ook in oorlogstijd afgeschaft. En de laatste voltrekking van de doodsteaf in NL was al in maart 1952 (oorlogstijd) en oktober 1860 (vredestijd).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hupske schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:48:
[...]

Hoe had dat volk zijn steun moeten betuigen als ze gesommeerd worden om naar binnen te gaan. De coup was veel slimmer geweest door hun standpunten duidelijk te maken op TV en daarbij op te roepen aan de personen die het goed vinden om de straat op te gaan en ze bij de coup te helpen.

Nu hebben ze juist ervoor gezorgd door iedereen naar binnen te roepen dat Erdogan op kon roepen om juist de straat op te komen en je hier tegen te verzetten. Je had dat al kunnen blokkeren door dat dus voor te zijn. Dan wordt het lastig voor Erdogan om iedereen de straat op te roepen, want dan veroorzaak je ws een burgeroorlog. Wat je met alle mogelijkheid juist niet wilt.
Helaas heb ik niet zoveel ervaringen met het plegen van een coup. Dus wat en hoe ze het hadden moeten doen is niet aan mij.

Wat mij wel duidelijk is, dat het een slecht georganiseerde coup was uitgevoerd door een minderheid in het leger. Aan de andere kant mogen ze daar blij zijn dat de voorstanders thuis gebleven zijn. Zie het al voor mij: Voor-en tegenstanders die elkaar in elkaar meppen of nog erger. Volgens mij heet dat burgeroorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Dat met die tank, snap de aftermath ook niet, waarom Allahoe akbar terwijl die net je matten heeft laten pletten? Ik zou behoorlijk pissed zijn..

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:37:

Het is ook niet slim om het "overgrote merendeel van de militairen" te vragen of ze een coup willen want dan weet je zeker dat je snel voor de krijgsraad staat. Hoe meer mensen het weten hoe sneller je verlinkt wordt.

Voor een succesvolle coup, als je de legertop niet kunt vertrouwen, werk je met een handvol mensen en hoop je dat de rest van het leger neutraal blijft (en dus niks doet) of jou alsnog steunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

simons schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:59:
Dat met die tank, snap de aftermath ook niet, waarom Allahoe akbar terwijl die net je matten heeft laten pletten? Ik zou behoorlijk pissed zijn..
God aanroepen bij een traumatische ervaring is bij sommigen vrij normaal. Bij hen is het Allah Akbar, bij anderen weer Praise the Lord, OMFG en wat niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:01:
[...]

Voor een succesvolle coup, als je de legertop niet kunt vertrouwen, werk je met een handvol mensen en hoop je dat de rest van het leger neutraal blijft (en dus niks doet) of jou alsnog steunt.
Dan hebben ze dat dus volledig verkeerd ingeschat. Niet zulke slimme coupplegers dus. Iets anders kan ik er niet van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Jiffy schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:50:
[...]

Welnee. Hoe kom je dáár nou weer bij?
De Turkse premier deed verder de opvallende uitspraak dat de doodstraf illegaal is in Turkije, maar dat de overheid "veranderingen in de wet zal overwegen om te zorgen dat dit niet opnieuw gebeurt".
Dat willen ze in Turkey weer invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:03:
God aanroepen bij een traumatische ervaring is bij sommigen vrij normaal. Bij hen is het Allah Akbar, bij anderen weer Praise the Lord, OMFG en wat niet meer...
Wat maar weer eens het failliet van het goddelijke aangeeft.
BTW dat van die F past niet helemaal in de lijn van het aanroepen dunkt me...

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

hupske schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:48:
[...]

Het zijn militairen. Die willen geen mensenmassa's op straat, ook hun eigen aanhang niet, want dat maakt snelle verplaatsingen van troepen onmogelijk. En als je met relatief weinig mensen een coup pleegt dan moeten die soms op een heleboel plekken tegelijk zijn om tegenstand op te ruimen.

Vandaar dat Erdogan zijn mensen wel op straat wil hebben. Niet alleen psychologisch slim om te laten zien hoeveel aanhang Erdogan heeft maar ook slim omdat militairen zich niet meer kunnen verplaatsen met hun vrachtwagens en tanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

jdh009 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:05:
[...]

[...]

Dat willen ze in Turkey weer invoeren.
Ehm. Zoals je kunt zien reageerde ik op de opmerking dat Nederland de doodstraf zou hebben bij landverraad. Wat niet zo is.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Brogala schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:40:
'Griekenland heeft acht mannen gearresteerd die aan boord waren van een Turkse militaire helikopter die rond het middaguur in Alexandropolis landde. Dat meldt Reuters op basis van Griekse autoriteiten. De mannen zouden politiek asiel hebben aangevraagd. Volgens de Griekste staatszender ERT waren zij betrokken bij de mislukte staatsgreep.'

#TurkeyCoup 8 persons arrested (for illegal entry) in #Greece after a #Turkish helicopter landed in #Alexandroupoli

http://www.nrc.nl/nieuws/...-gang-in-turkije-a1511941
For illegal entry dat is wel hilarisch, als je bedenkt hoevaak dat de afgelopen tijd is gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is de coup niet midden in de nacht gepleegd, laten we zeggen rond 3 uur pas? Waarom hebben ze niet meteen doorgepakt om de strategische plekken te bezetten? Waarom hebben ze het vliegtuig van Erdogan niet uit de lucht geknald? Ze hadden duidelijk beschikking over straaljagers. Waar zijn die later naar toe gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

pacificocean schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:25:
[...]

For illegal entry dat is wel hilarisch, als je bedenkt hoevaak dat de afgelopen tijd is gebeurd.
Ik betwijfel of veel vluchtelingen per helicopter zijn gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:58:
[...]

Helaas heb ik niet zoveel ervaringen met het plegen van een coup. Dus wat en hoe ze het hadden moeten doen is niet aan mij.

Wat mij wel duidelijk is, dat het een slecht georganiseerde coup was uitgevoerd door een minderheid in het leger. Aan de andere kant mogen ze daar blij zijn dat de voorstanders thuis gebleven zijn. Zie het al voor mij: Voor-en tegenstanders die elkaar in elkaar meppen of nog erger. Volgens mij heet dat burgeroorlog.
Ik ook niet haha :9

Het kwam inderdaad slecht georganiseerd over en ik had niet het idee dat alle militaire die er aan mee deden er ook volledig achter stonden. Tevens was het gehele standpunt van de coup mij niet duidelijk. Ja ze willen de democratie behouden en de grondwet is aangetast. Maar benoem dan wat precies het probleem is.

Voor en tegenstanders wil je inderdaad niet op straat hebben. Dat willen de militairen niet en dat wil Erdogan niet. Vandaag mijn idee om als eerste je eigen voorstanders op straat te hebben, voordat Erdogan ze op straat stuurt. Maar je kan niet weten of Erdogan ze inderdaad niet op straat had geroepen dan.
downtime schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:09:
[...]

Het zijn militairen. Die willen geen mensenmassa's op straat, ook hun eigen aanhang niet, want dat maakt snelle verplaatsingen van troepen onmogelijk. En als je met relatief weinig mensen een coup pleegt dan moeten die soms op een heleboel plekken tegelijk zijn om tegenstand op te ruimen.

Vandaar dat Erdogan zijn mensen wel op straat wil hebben. Niet alleen psychologisch slim om te laten zien hoeveel aanhang Erdogan heeft maar ook slim omdat militairen zich niet meer kunnen verplaatsen met hun vrachtwagens en tanks.
Hier kan ik wel inkomen. Erdogan heeft dit slim gespeeld. De militairen hadden sneller moeten doorpakken en duidelijker moeten zijn in hun punten, voordat Erdogan in het nieuws kon komen. Uberhaupt apart dat hij zo makkelijk in het nieuws kon komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nog wel het één en ander gaande in de marine basis van Gölcük:

https://twitter.com/intlspectator/status/754262416695840768

En Erdogan supporters die de toegang proberen te versperren
http://prntscr.com/btll50

Het is wel vreselijk om te lezen dat de pro-coup militairen voornamelijk weigerden om op burgers te schieten, terwijl diezelfde burgers nu pro-coup militairen martelen / onthoofden..
Wel 'slim' gespeeld van Erdogan om mensen massaal op te roepen te straat op te gaan, iedereen met een greintje gevoel in z'n flikker gaat niet op een menigte mensen schieten (ook al weet je dat ze gebrainwashed zijn met false nieuws items).

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2016 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik ben benieuwd wat de complotdenkers van AKP/Erdogan denken van het feit dit ook wel eens complot kon zijn van Erdogan :) Complotten? Daar maken alleen onze tegenstanders zich schuldig aan toch ?

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
ROFLASTC schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:28:
[...]

Tja, wat heet "verkiezingen" daar natuurlijk...
Ik denk dat het met Turkije niet beter gaat worden de komende jaren op vlak van oa mensenrechten (Koerden,...) , persvrijheid (tv, sociale media etc), positie vrouwen etc,etc.

En nog belangrijker, ik hoop dat het nog even gaat duren voor Turkije volwaardig lid van de EU kan worden.
Zelfs met het afschaffen van de visum-plicht voor reizen heb ik een probleem, maar dat gaat spijtig genoeg gewoon gebeuren (einde 2016)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Iets te veel leesvoer hier, maar ik heb een concrete vraag:

Is het nog verstandig om morgen naar Alanya te reizen? Ik heb een 10 daagse vakantie geboekt met een vriend samen, en toen we dit hoorden gisteren baalden wij beiden enorm! Onze hele vakantie verpest dachten we even.

Nu lees ik hier en daar dat je je in de badplaatsen niet zo druk hoeft te maken met betrekking tot oorlog etc, maar dan nog, is het nog veilig om er heen te reizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Speakerfreak95 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:55:

Is het nog verstandig om morgen naar Alanya te reizen? Ik heb een 10 daagse vakantie geboekt met een vriend samen, en toen we dit hoorden gisteren baalden wij beiden enorm! Onze hele vakantie verpest dachten we even.

Nu lees ik hier en daar dat je je in de badplaatsen niet zo druk hoeft te maken met betrekking tot oorlog etc, maar dan nog, is het nog veilig om er heen te reizen?
Buitenlandse Zaken raadt alleen reizen naar Ankara en Istanbul af. Dus als jouw vliegtuig uberhaupt gaat kun je het erop wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 14:14
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:33:
Er is nog wel het één en ander gaande in de marine basis van Gölcük:

https://twitter.com/intlspectator/status/754262416695840768

En Erdogan supporters die de toegang proberen te versperren
http://prntscr.com/btll50

Het is wel vreselijk om te lezen dat de pro-coup militairen voornamelijk weigerden om op burgers te schieten, terwijl diezelfde burgers nu pro-coup militairen martelen / onthoofden..
Wel 'slim' gespeeld van Erdogan om mensen massaal op te roepen te straat op te gaan, iedereen met een greintje gevoel in z'n flikker gaat niet op een menigte mensen schieten (ook al weet je dat ze gebrainwashed zijn met false nieuws items).
Ik zal het niet posten, maar op live leak staan beelden van pro coup militairen die gewoon over burgers heenrijden met de tanks. Alleen checken met sterke maag. Hele heftige beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 16:33
jvanhambelgium schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:50:
[...]

Zelfs met het afschaffen van de visum-plicht voor reizen heb ik een probleem, maar dat gaat spijtig genoeg gewoon gebeuren (einde 2016)
vertel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 22:15
Speakerfreak95 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:55:

daarvoor kun je beter hier even kijken https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/inhoud/turkije

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

En inmiddels zijn er vandaag 2745 rechters ontslagen 'in verband met de couppoging'.

Ze zetten er flink de vaart achter om de vijand uit te schakelen.
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
ZT is Zero Tolerance- dat betekent dat in dit snel lopende topic de moderatie strakker loopt dan normaal, en dat sancties sneller kunnen volgen als zaken escaleren.

Dit topic gaat over de staatsgreep in Turkije. Onderwerpen zoals migratie, beledigingen van Erdogan of IS kunnen in de volgende topics worden besproken.
Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3
Belediging van Erdogan door Europese komieken
Opmars IS in het Midden-Oosten

Let op, de politieke situiatie kan je hier bespreken.
Politieke situatie in Turkije

Verder de vraag of ik nog op vakantie kan? Hou de waarschuwingen van het ministerie van Buitenlandse Zaken in de gaten. Het is niet de bedoeling om dit soort vragen hier maar te plaatsen.