De 'couplegers' wisten wel degelijk waar Erdogan was. Het Grand Yazici Club Turban hotel in Marmaris, waar hij vandaan vloog is aangevallen door gevechtshelikopters, dat is door vele toeristen van vele nationaliteiten ter plaatse bevestigd.sekeroglan schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:52:
[...]
Ik zeg niet dat niet kan, ik geef alleen dat ze het niet wisten.
Tijdens die aanval vloog Erdogan met het officiële regeringstoestel van Dalaman Airport (Airport bij Marmaris) naar Istanboel. Hij heeft een tijdje onder de Zee van Marmara gecirkeld om een goed moment te kiezen om te landen.
Dat Erdogan in Marmaris zat wisten de couplegers gezien hun aanvallen, wisten ze op Reddit en het regeringstoestel heeft nooit zijn transponder uitgezet, kijk maar op FlightRadar24.
Volgens Erdogan zelf hebben twee F16's van de couplegers zijn regeringstoestel in de lucht 'aangevallen', zonder verder op details in te gaan.
Het lijkt er vooral op dat Erdogan een strategisch moment koos om te landen voor zijn toespraak om het volk verder op te zwepen. Een toespraak op een Airport die toen nog door couplegers zou aangevallen worden, inclusief luchtsteun. Mocht Erdogan een bijzondere rol in deze coup hebben is het natuurlijk logisch dat hijzelf ook is aangevallen door de couplegers, daar passen schoten op zijn hotel en gevaarlijke situaties in de lucht bij.
De President van Fenerbahçe blijkt ook een hele wijze man te zijn. Hij voorspelde al een coup van de Gülen beweging, want:
Inderdaad, in Turkije heeft de gewone onschuldige man helemaal niets te vrezen als hij geen lid is van de AK Parti. Immers wordt je zeker niet opgepakt of uit je ambt gezet voor een eerlijk en zorgvuldig rechtsproces. Als dat het denkniveau is van de gemiddelde prominente AK Parti aanhanger snap ik hun enthousiasme ook wel over de grote zuivering.Waarom proberen ze te ontkomen als ze niet schuldig zijn? Als je onschuldig bent hoef je ook niet te ontsnappen. Ze proberen weg te komen omdat ze schuldig zijn.
[ Voor 28% gewijzigd door Malarky op 19-07-2016 23:37 ]