Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jdh009 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:05:
[...]

[...]

Dat willen ze in Turkey weer invoeren.
Even een bron erbij: Turkije overweegt herinvoering doodstraf
In Turkije gaan stemmen op om de doodstraf weer in te voeren. Premier Yildirim werd tijdens een persconferentie gevraagd of dat een mogelijkheid is en hij antwoordde dat wordt overwogen de grondwet aan te passen. Zo moet worden voorkomen dat er opnieuw een staatsgreep wordt gepleegd. De doodstraf zou dan een afschrikwekkend effect moeten hebben op iedereen die de regering omver wil werpen.

Yildirim noemde de plegers van de mislukte staatsgreep erger dan de PKK, de Koerdische onafhankelijkheidsbeweging. De coupplegers openden volgens Yildirim het vuur op burgers.

Yildirim wees nadrukkelijk naar aanhangers van de invloedrijke geestelijke Fethullah Gülen. Zij zouden volgens de regering achter de staatsgreep zitten. De mensen die de drijvende kracht waren achter de coup zijn gearresteerd, zegt de premier. "Het volk heeft gesproken en gewonnen, de democratie heeft gewonnen", zei Yildirim. Hij noemde 15 juli een feestdag voor de democratie.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:59

wontcachme

You catch me? No you wont

mr_obb schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:07:
En inmiddels zijn er vandaag 2745 rechters ontslagen 'in verband met de couppoging'.

Ze zetten er flink de vaart achter om de vijand uit te schakelen.
After coup attempt, Turkey sacks 5 from judiciary board that appoints judges & prosecutors. Board then sacks 2,745 judges - state agency AA
Begint toch echt steeds minder op een echte coup te lijken en steeds meer op een opgezet plan om snel allemaal veranderingen erdoor te drukken.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mr_obb schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:07:
En inmiddels zijn er vandaag 2745 rechters ontslagen 'in verband met de couppoging'.

Ze zetten er flink de vaart achter om de vijand uit te schakelen.
Ja, hij is duidelijk bezig om alle kritische mensen weg te sturen en (neem ik aan) te vervangen door zijn knechten en vriendjes.

Los van bovenstaande schijnen er ook al 3000+ mensen gearresteerd te zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wontcachme schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:11:
[...]

Begint toch echt steeds minder op een echte coup te lijken en steeds meer op een opgezet plan om snel allemaal veranderingen erdoor te drukken.
En die militairen op straat zijn acteurs?

Erdogan smeedt het ijzer als het heet is. Niemand zal nu nog vraagtekens bij deze maatregelen zetten en dat mag je de coupplegers kwalijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Speakerfreak95 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:55:
Iets te veel leesvoer hier, maar ik heb een concrete vraag:

Is het nog verstandig om morgen naar Alanya te reizen? Ik heb een 10 daagse vakantie geboekt met een vriend samen, en toen we dit hoorden gisteren baalden wij beiden enorm! Onze hele vakantie verpest dachten we even.

Nu lees ik hier en daar dat je je in de badplaatsen niet zo druk hoeft te maken met betrekking tot oorlog etc, maar dan nog, is het nog veilig om er heen te reizen?
Wel spannend om nu op vakantie te gaan daar. :P
Ik zou het niet doen, maar ja als je geen annuleringsverzekering hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

downtime schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:17:
[...]

Erdogan smeedt het ijzer als het heet is. Niemand zal nu nog vraagtekens bij deze maatregelen zetten en dat mag je de coupplegers kwalijk nemen.
Waarom zouden dat acteurs moeten zijn? Als Erdogan erachter is gekomen dat er een coup geplanned werd door een groep kan hij ze best makkelijk wat "geholpen" hebben om dit tot uitvoering te brengen en daarna keihard neerslaan. Want zoals jij zegt, niemand zet er nog vraagtekens bij.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

je hoeft geen acteur te zijn om een couppoging op gang te zetten die gedoemd is te mislukken. te weinig mensen, verkeerde gebouwen en een mogelijkheid om via sociale media (oh de ironie) het volk de straat op te sturen... ik heb een heel slecht gevoel bij dit zaakje... het stinkt als verse olifantenstront... wellicht heb ik het mis maar als ik er geld op zou moeten zetten dan weet ik wel waarop...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
[...]

Nee dat zijn marionetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Soldaatje schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:21:
[...]

Een annuleringsverzekering keert alleen uit als er een negatief reisadvies is. Dat is er (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Soldaatje schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:21:
[...]

Wel spannend om nu op vakantie te gaan daar. :P
met de riviera zou ik geen enkel probleem hebben... wegblijven bij de militaire bases (zoals bijv in Turgutreis) en er is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wontcachme schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:22:
[...]

Waarom zouden dat acteurs moeten zijn? Als Erdogan erachter is gekomen dat er een coup geplanned werd door een groep kan hij ze best makkelijk wat "geholpen" hebben om dit tot uitvoering te brengen en daarna keihard neerslaan. Want zoals jij zegt, niemand zet er nog vraagtekens bij.
Te gevaarlijk. Allereerst kan zelfs de slechtst geplande coup nog slagen. Ten tweede staat Erdogan er zelf ook niet goed op. Dit toont toch zwakte met name tegenover het buitenland. Daarnaast kon hij zijn plannen ook zonder deze coup al uitvoeren. Dan had het alleen wat langer geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
downtime schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:27:
[...]

Te gevaarlijk. Allereerst kan zelfs de slechtst geplande coup nog slagen. Ten tweede staat Erdogan er zelf ook niet goed op. Dit toont toch zwakte met name tegenover het buitenland. Daarnaast kon hij zijn plannen ook zonder deze coup al uitvoeren. Dan had het alleen wat langer geduurd.
sorry maar dat vind ik heel naief gedacht... (onderbouwing in mijn vorige reactie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

P.O. Box schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:29:
[...]

sorry maar dat vind ik heel naief gedacht... (onderbouwing in mijn vorige reactie)
Erdogan is een slimme man die van een onverwachte situatie profiteert om plannen die er toch al lagen nu door te drukken. Hij kan er weinig aan doen dat zijn tegenstanders zo slecht over hun coup nagedacht hebben maar hij kan er wel zijn voordeel mee doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

downtime schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:27:
[...]

Erdogan niet goed op? Hij krijgt nu steun van alle kanten omdat de democratie heeft overwonnen, heeft zijn concurrent in de VS (Gülen) compleet zwart gemaakt (welk bewijs dat die er uberhaupt achter zat?), de hele beweging en gedachtegoed van die man is nu besmet. Verder kan hij de rechterlijke macht naar zich toetrekken en de media nog meer inperken. Want die steunen de groep/gedachtegoed van Gülen en die heeft nu van alles de schuld gekregen. En wie weet wat er nog klaar ligt om snel in te voeren (bv de doodstraf)

En dit alles zonder kritiek van het westen en eigen volk.
downtime schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:32:
[...]

Erdogan is een slimme man die van een onverwachte situatie profiteert om plannen die er toch al lagen nu door te drukken. Hij kan er weinig aan doen dat zijn tegenstanders zo slecht over hun coup nagedacht hebben maar hij kan er wel zijn voordeel mee doen.
Wie zegt dat de coup slecht gepland was? Als Erdogan erachter is gekomen en heeft gezegd tegen een aantal loyale mensen dat ze mee moeten spelen totdat de coup tot uitvoering komt dan is het ten dode opgeschreven. De coupplegers dachten een half leger te hebben en uiteindelijk blijft er amper iemand over omdat een deel toch gewoon loyaal bleek. Daarna kan Erdogan zonder tegenspraak gewoon doorbouwen op dit momentum. Nu kan hij alles doorvoeren en gelijk het leger nog meer onder zijn duim krijgen.

[ Voor 30% gewijzigd door wontcachme op 16-07-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wontcachme schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:35:
[...]

Erdogan niet goed op? Hij krijgt nu steun van alle kanten omdat de democratie heeft overwonnen, heeft zijn concurrent in de VS (Gülen) compleet zwart gemaakt (welk bewijs dat die er uberhaupt achter zat?), de hele beweging en gedachtegoed van die man is nu besmet. Verder kan hij de rechterlijke macht naar zich toetrekken en de media nog meer inperken. Want die steunen de groep/gedachtegoed van Gülen en die heeft nu van alles de schuld gekregen. En wie weet wat er nog klaar ligt om snel in te voeren (bv de doodstraf)

En dit alles zonder kritiek van het westen en eigen volk.
Wat denk je wat er beter uitziet? Een president die ternauwernood een coup overleefd heeft, omdat zijn land verdeeld en zijn leger niet te vertrouwen is, of een president die sterk in het zadel zit en helemaal niet bang voor een coup hoeft te zijn.

Alles wat hij nu doet was ook wel zonder coup gebeurd maar dan had het een jaar langer geduurd. Hij had de coup niet nodig. Het is een teken van zwakte en is een reminder voor de rest van de wereld dat Erdogan niet vast in het zadel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
downtime schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:41:
[...]

Wat denk je wat er beter uitziet? Een president die ternauwernood een coup overleefd heeft, omdat zijn land verdeeld en zijn leger niet te vertrouwen is, of een president die sterk in het zadel zit en helemaal niet bang voor een coup hoeft te zijn.

Alles wat hij nu doet was ook wel zonder coup gebeurd maar dan had het een jaar langer geduurd. Hij had de coup niet nodig. Het is een teken van zwakte en is een reminder voor de rest van de wereld dat Erdogan niet vast in het zadel zit.
Volgens dit artikel dat eerste http://www.rtlz.nl/algeme...kte-coup-zal-erdogan-zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
downtime schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:41:
...

...
Als er nu geeen coup was geweest was Erdogan een president geweest die steeds banger voor een coup was geweest, het alternatief een president te zijn die helemaal niet bang voor een coup heft te zijn was voor Erdogan sowieso niet reëel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:05

The_Scarabial

MTB for life!

Deze instabiliteit zal ook wel consequenties hebben voor het toetreden tot de EU, lijkt mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

The_Scarabial schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:02:
Deze instabiliteit zal ook wel consequenties hebben voor het toetreden tot de EU, lijkt mij.
De instabiliteit zelf denk ik niet, maar alle shit die Erdogan er door wilt gaan drukken, zoals een herinvoering van de doodstraf, dat zorgt er wel voor dat een EU lidmaatschap nog verder weg raakt.

Niet dat ik dat heel erg vind, Turkije heeft imo helemaal niks te zoeken in de EU

De EU wilt bijv. een universele afschaffing van de doodstraf, en het enige Europese land die hem nog officieel heeft, is Wit-Rusland, wat niet in de EU zit en "nooit" erin zal komen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Valt niet veel over te vertellen hé, dat is mijn eigen persoonlijke mening. Dat hoeft dan ook geen enkele objectieve onderbouwing of zoiets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
*knip*

[ Voor 100% gewijzigd door gambieter op 17-07-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
[...]

Er worden koud 12 uur na de coup 2700 rechters gearresteerd. Dan is het vermoeden zeer gerechtvaardigd dat Erdogan niet enkel het ijzer smeedt als het heet is, maar dat hij zelf reeds daarvoor het ijzer in het vuur heeft geplaatst.

Dit begint steeds meer op één groot script te lijken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nee. Die hoop hebben de Turken allang opgegeven. Ze zijn te lang aan het lijntje gehouden en dat maakt het voor Erdogan alleen maar makkelijker om zijn plannen uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verbazend hoe de bevolking als een collectief mee lijkt te doen aan het geweld? Dan mag je toch wel spreken van een zwaar onderontwikkeld land vergeleken met West-Europa?

Maar omdat 'vrede' hier zo normaal is en slechts in beperkt gebied beschikbaar, zullen wij wel degenen zijn die afwijkend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:19

defiant

Moderator General Chat
downtime schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:15:
Nee. Die hoop hebben de Turken allang opgegeven. Ze zijn te lang aan het lijntje gehouden en dat maakt het voor Erdogan alleen maar makkelijker om zijn plannen uit te voeren.
Daarnaast is lidmaatschap van de EU geen garantie voor sociale en politieke stabiliteit, zoals we nu volop kunnen zien in Europa (bijvoorbeeld het VK, Polen en Hongarije en misschien straks Frankrijk en Nederland).

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
eL_Jay schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:12:
https://mobile.twitter.co...status/754244460343619584

Blijkbaar was mijn vergelijking met barbaren nog te positief. Hopelijk dat dit soort uitschot nooit maar dan ook nooit tot de EU gaat behoren. Jammer dat vooroordelen steeds maar weer bevestigd worden 😥
Dienstplichtige militairen die bevel hebben gehad een brug te bezetten :|. En in tegenstelling tot onze 'ja maar' samenleving zijn die jongens wel opgevoed met Befehl ist Befehl.

Hier worden de verkeerden gelyncht. Maar dat is helaas niks nieuws.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Volgens de NOS staan de 'wereldleiders' achter Turkije (Erdogan en zijn aanhang), wat een slappe hap.
Hoe kan je dit nou een overwinning voor de democratie noemen? Of geloven dat deze president stabiliteit kan brengen? Waarom kan je niet een mening geven en het veroordelen (tevens ook van de executies die eraan zitten te komen)?

Verder erg ik mij kapot aan al die Nederlandse-Turken die opeens volledig Turks zijn (en met vlaggen zwaaien) en uitspraken doen over hun land.
Ga graag daar je partij oprichten, wordt lid van de partij daar en laat Nederland met rust.
Wat een gekken die van partij Denk en al die andere zooi. Ons systeem wordt hier helemaal kapot gemaakt doordat deze mensen niet worden aangepakt. Beter maar naar Zwitserland verhuizen. :/

[ Voor 9% gewijzigd door HollowGamer op 16-07-2016 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
eL_Jay schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:12:
https://mobile.twitter.co...status/754244460343619584

Blijkbaar was mijn vergelijking met barbaren nog te positief. Hopelijk dat dit soort uitschot nooit maar dan ook nooit tot de EU gaat behoren. Jammer dat vooroordelen steeds maar weer bevestigd worden 😥
En dan te bedenken dat iedere turkse man in het leger is geweest en zou moeten weten dat het voetvolk er met net zoveel tegenzin in gegaan is als zij zelf ooit...
Saturnus schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:17:
Verbazend hoe de bevolking als een collectief mee lijkt te doen aan het geweld? Dan mag je toch wel spreken van een zwaar onderontwikkeld land vergeleken met West-Europa?
mwoah... af en toe zie ik voetbalsupporters voorbij komen die hier niet voor onderdoen... dus als het er echt op aankomt weet ik niet of hier nu echt anders is.

[ Voor 28% gewijzigd door P.O. Box op 16-07-2016 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

downtime schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:15:
[...]

Aan het lijntje gehouden door wie? Ik denk zelf niet door de EU en de voorgangers daarvan.

Als ik 1 iemand moet aanwijzen waardoor Turkije de afgelopen jaren niet in de EU is gekomen, is dat Erdogan. Zijn beleid past simpelweg niet in de EU.

kijk, als je er eenmaal in zit, dán kun je rechters ontslaan die jou niet aanstaan en allerlei andere dingen doen, zoals Polen en Hongarije laten zien, maar, tot die tijd moet je braaf zijn.
defiant schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:18:
[...]

Daarnaast is lidmaatschap van de EU geen garantie voor sociale en politieke stabiliteit, zoals we nu volop kunnen zien in Europa (bijvoorbeeld het VK, Polen en Hongarije en misschien straks Frankrijk en Nederland).
Inderdaad, al helpt de sprong in welvaart voor de meeste landen wel vrij goed een paar jaar, en daarna worden ze brutaal, zoals Polen laat zien.

Zonder de EU was Polen nu zo goed als nergens, en nu gaan ze er tegenaan trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

alexbl69 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:13:
[...]

Er worden koud 12 uur na de coup 2700 rechters gearresteerd. Dan is het vermoeden zeer gerechtvaardigd dat Erdogan niet enkel het ijzer smeedt als het heet is, maar dat hij zelf reeds daarvoor het ijzer in het vuur heeft geplaatst.

Dit begint steeds meer op één groot script te lijken.
Dat script was er al. Het wachtte alleen nog maar op goedkeuring van het parlement. Dankzij de coup kan het nu direct uitgevoerd worden.

Nog steeds wijst niks erop dat Erdogan voorkennis van een coup had. Er is veel gebeurd wat erop wijst dat hij geen voorkennis had. En hij lijkt goed ge/misbruik van de coup te maken om bestaande plannen door te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

P.O. Box schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:24:
[...]

En dan te bedenken dat iedere turkse man in het leger is geweest en zou moeten weten dat het voetvolk er met net zoveel tegenzin in gegaan is als zij zelf ooit...
Niet iedere Turkse man is in dienst geweest hoor, velen zullen hun dienstplicht afgekocht hebben. Dat kan (kon?) gewoon namelijk.

Weet van een aantal Turkse collega's dat zij dat gedaan hebben bijvoorbeeld.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
downtime schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:25:
[...]

Dat script was er al. Het wachtte alleen nog maar op goedkeuring van het parlement. Dankzij de coup kan het nu direct uitgevoerd worden.

Nog steeds wijst niks erop dat Erdogan voorkennis van een coup had. Er is veel gebeurd wat erop wijst dat hij geen voorkennis had. En hij lijkt goed ge/misbruik van de coup te maken om bestaande plannen door te drukken.
Dus daar is nu geen parlementaire goedkeuring meer voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

RobinHood schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:25:
[...]

Aan het lijntje gehouden door wie? Ik denk zelf niet door de EU en de voorgangers daarvan.
Toch wel. Turkije is al jaren aspirant-lid en is gevraagd om aan alle eisen daarvoor te voldoen. Ze hebben daar best wat voortgang mee gemaakt. Maar intussen verzekeren (sommige) Europese regeringsleiders hun kiezers dat Turkije nooit toegelaten zal worden. En de Turken zien dat ook en weten dat uiteindelijk niet de EU maar de lidstaten over toelating besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:27:
[...]

Niet iedere Turkse man is in dienst geweest hoor, velen zullen hun dienstplicht afgekocht hebben. Dat kan (kon?) gewoon namelijk.

Weet van een aantal Turkse collega's dat zij dat gedaan hebben bijvoorbeeld.
Volgens mij mag dat alleen als je niet in Turkije woont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
*zucht* het is al jaren zo dat de enigen die toetreding tot de EU serieus nemen Engeland en anti-EU figuren zijn....

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Misschien komen de aapjes nu langzaam uit de mouw: http://m.telegraaf.nl/art...wil-doodstraf-herinvoeren

Komt goed uit om ook bv de PKK en andere opposanten definitief te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

P.O. Box schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:29:
[...]

Volgens mij mag dat alleen als je niet in Turkije woont.
Zou kunnen, maar dan nog heb je het over miljoenen mensen. De Turkse diaspora is namelijk behoorlijk groot.

En dan laten we degene die ongeschikt zijn voor dienstplicht nog even buiten beschouwing.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:31:
[...]

Zou kunnen, maar dan nog heb je het over miljoenen mensen. De Turkse diaspora is namelijk behoorlijk groot.

En dan laten we degene die ongeschikt zijn voor dienstplicht nog even buiten beschouwing.
ja, maar wat is nu je punt? De mensen die op de foto op die jongens staan in te hakken zien er niet "ongeschikt " uit (voor zover je dat kunt zien)... en wat doet het er toe dat er miljoenen in dienst geweest zijn? Ik snap je punt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Het gaat weer lekker subtiel: ‘Turkije verklaart oorlog aan elk land dat naast Gülen staat

Is er, behalve wensdenken, overigens al enig bewijs dat deze man hier iets mee te maken heeft? Of komt dat nu even gemakkelijk uit?

Overigens weigert de VS Gülen uit te leveren. Gaat Turkije nu de VS de oorlog verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

pacificocean schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:27:
[...]

Dus daar is nu geen parlementaire goedkeuring meer voor nodig?
Ik neem aan dat er nu een noodtoestand of staat van beleg o.i.d. van kracht is. Dat betekent meestal dat de regering de vrije hand heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

P.O. Box schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:32:
[...]

ja, maar wat is nu je punt? De mensen die op de foto op die jongens staan in te hakken zien er niet "ongeschikt " uit (voor zover je dat kunt zien)... en wat doet het er toe dat er miljoenen in dienst geweest zijn? Ik snap je punt niet.
Dat je stelling dat iedere Turkse man in dienst geweest is, en dus zou moeten wetne hoe en wat, onjusit is en niet opgaat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:33:
[...]

Dat je stelling dat iedere Turkse man in dienst geweest is, en dus zou moeten wetne hoe en wat, onjusit is en niet opgaat.
Nee. De mensen op die foto komen namelijk niet uit de Turkse Diaspora en konden hun dienstplicht dus niet afkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

downtime schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:36:
[...]

Nee. De mensen op die foto komen namelijk niet uit de Turkse Diaspora en konden hun dienstplicht dus niet afkopen.
Hoe weet jij dat er niemand van de diaspora tussen zat?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

En het arresteren gaat maar door:

- 11 Supreme Court members arrested along with 4 members of Judges Committee
- Arrest warrants issued for 140 Constitutional Court members and 48 members of the Council of State

En die 2700 rechters zijn dus gewoon 36% van alle rechters in het land 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:37:
[...]

Hoe weet jij dat er niemand van de diaspora tussen zat?
Omdat die foto in Turkije gemaakt is. Als ik een foto zie met Nederlanders op de Dam in Amsterdam dan lijkt het mij een hele redelijke aanname dat de meeste van de mensen in Nederland wonen en niet tot de "Nederlandse Diaspora" behoren. Is dat een rare aanname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Dit is ook een interessante insteek : Zette Erdogan de staatsgreep zelf in scène?
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160716_02387672

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Tomsworld schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:42:
Dit is ook een interessante insteek : Zette Erdogan de staatsgreep zelf in scène?
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160716_02387672
Het lijkt er inderdaad op dat de coup wel degelijk geslaagd is... Alleen worden de verkeerde mensen aangewezen als aanstichters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wontcachme schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:42:
En het arresteren gaat maar door:

- 11 Supreme Court members arrested along with 4 members of Judges Committee
- Arrest warrants issued for 140 Constitutional Court members and 48 members of the Council of State

En die 2700 rechters zijn dus gewoon 36% van alle rechters in het land 8)7
Tsja, de dictator maakt er meteen groot werk van om alle hem niet gunstig gezinden personen te wippen (en te executeren, ze hebben immers al gezegd dat alle arrestanten "de hoogste prijs moeten betalen"), en te vervangen door zijn eigen vrienden.

Straks zit werkelijk op elke post een vriendje van hem, en dan kan hem eigenlijk al helemaal niks meer gebeuren, dan zit-ie echt muur- en muurvast in het zadel, en kan hij het land écht goed gaan afbreken.

En dan te bedenken dat dit allemaal gesteund wordt door (iig) Obama en Merkel... die hebben immers hun steun uitgesproken.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 16-07-2016 15:46 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:45:
[...]

En dan te bedenken dat dit allemaal gesteund wordt door (iig) Obama en Merkel... die hebben immers hun steun uitgesproken.
Vind je het raar? Als democratisch gekozen leider steun je de democratisch gekozen leider. Laten we niet in de fantasie trappen dat militaire coupplegers het zo goed met de democratie voor hebben. De enige reden waarom het Turkse leger om de Grondwet geeft is omdat ze die zelf hebben geschreven om hun eigen belangen te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 07:47
Op wat voor basis is Turkije ooit aan de NATO toegevoegd?
Ik zou de besluitvorming daarover wel eens terug willen lezen.
(Iemand linkje of info over de toetreding destijds?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

artemivanov schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:54:
Op wat voor basis is Turkije ooit aan de NATO toegevoegd?
Omdat Turkije in 1952 (toen ze toetraden) nogal anti-communistisch was, en de NATO in die regio vertegenwooridgt wilde zijn, om te voorkomen dat daar de invloed van de Sovjet-Unie groter zou worden.

Om dezelfde reden is in datzelfde jaar ook Griekenland toegetreden tot de NATO.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Ondertussen staat de erasmusbrug ook weer vol erdogan fans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sevinc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 16:33
De haat tegen Erdogan is groot.
Laat me de filmpje zien waar de premier heeft gezegt over de doodstraf, en de mogelijkheid dat het terug kan komen.

Ik weet 100% dat het niet zo is :)
Journalist vroeg erover en hij zei niks anders dan het tegen de grondwet is.

Het is netzoals over de uitspraak van Erdogan dat vrouwen en mannen niet gelijk zijn en alleen over de fysieke mogelijkheden heeft.Maar de westerse media moet natuurlijk het filmpje verkorten zodat net dat ene stukje niet op beeld komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sevinc schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:03:
Niet tegen Erodgan specifiek volgens mij, maar meer haat richting dictators in zijn algemeenheid, en dat lijkt me ook logisch, geen enkel land is ook beter geworden van een dictator.

En aangezien Erdogan een dictator is, strekt dat ook uit naar hem.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

sevinc schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:03:
Laat me de filmpje zien waar de premier heeft gezegt over de doodstraf, en de mogelijkheid dat het terug kan komen.

Ik weet 100% dat het niet zo is :)
Journalist vroeg erover en hij zei niks anders dan het tegen de grondwet is.

Het is netzoals over de uitspraak van Erdogan dat vrouwen en mannen niet gelijk zijn en alleen over de fysieke mogelijkheden heeft.Maar de westerse media moet natuurlijk het filmpje verkorten zodat net dat ene stukje niet op beeld komt.
knap dat je wel 100% weet hoe het zit zonder bewijs en intussen het vingertje naar iemand kan wijzen :+

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het redelijk onverwacht, deze coup- Erdogan is toch enigszins op democratische wijze verkozen, wie is het leger dan om daar tegen in te gaan?

De coup zou gepleegd zijn, omdat Erdogan het democratisch bestel uitgehold zou hebben; ben ik het volledig mee eens. Ik heb een soort tweeledig gevoel bij dit gebeuren; enerzijds ben ik blij dat men zich dmv een 'revolte' verzet tegen de semi-dictatuur van Erdogan, anderzijds kan een dergelijk land waar het risico bestaat dat er op enig moment een soort de-facto regime aan de macht komt, zich natuurlijk nimmer aansluiten bij de EU, imo. :/

Toch een behoorlijk koekje van eigen deeg, voor Erdogan- dit krijg je o.a. als je je eigen bevolking afsnijdt van Twitter en YouTube, om het gedachtengoed van je eigen bevolking te manipuleren en er een zekere schijn-democratie op nahoudt.

Het gevoel dat dit met een sisser af gaat lopen, overheerst bij mij. Er staat zo'n groot vd bevolking achter Erdogan, waar leidt deze situatie toe, als hij echt daadwerkelijk afgezet wordt en als de geestelijke tak het overneemt (het brein achter de coup), zijn de Turken dan beter, of juist slechter af? :/

Bout als je gisterenavond in je 747 zat, richting Instanbul ofzo en halverwege 180graden ingerukt mars rechtsomkeert maakte en van de gezagvoerder te horen kreeg, dat er een coup gepleegd was.
Dag vakantie, dag ticket, dag reiskosten- annuleringsverzekering die zich op overmacht kan beroepen, dus dag geld... :/ Zielig voor degenen, echt f*cked up, imo. Dat wordt dan Katwijk am See, 2-3 weken...bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:35
Ironisch inderdaad dat Erdogan zich tijdens deze coup moest wenden tot social media en Facetime; juist de kanalen die hij zelf zo graag onder controle wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
Fietsbel schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:05:
[...]

knap dat je wel 100% weet hoe het zit zonder bewijs en intussen het vingertje naar iemand kan wijzen :+
Ik weet wat die man heeft gezegt :D kan helaas de filmpje niet terug vinden.
Hij zegt niks anders dan dat het tegen de grondwet is.

En tegen Landverraad de hoogt mogelijke staf zal komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sevinc schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:11:
[...]

En sinds wanneer gaat een premier over de strafmaat? Iets met trias politica? Dat geeft al aan dat Turkije erg onfris is qua rechtssysteem, als niet een rechter over de straf gaat, maar de premier zelf...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 04:40
wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:13:
[...]

En sinds wanneer gaat een premier over de strafmaat? Iets met trias politica? Dat geeft al aan dat Turkije erg onfris is qua rechtssysteem, als niet een rechter over de straf gaat, maar de premier zelf...
Beetje onzin, als er in Amerika of in Nederland for that matter iets groots zou gebeuren dan zouden er ook politici zijn die zeggen dat ze 'severely' of zwaar gestraft zullen worden... daar vind ik absoluut niks vreemds aan en het is sowieso op dit moment nog geen feit, die rechter gaat er echt nog wel aan te pas komen.

Wat ik me wel afvraag, iedereen heeft het hier over het leger dat ingrijpt om een dictatuur te voorkomen, maar ik dacht juist dat ze ingrepen om de scheiding tussen de staat en kerk (of moskee) te behouden en dat de dictatuur er wat minder mee te maken had (hoewel misschien van secundair belang)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Een rechter die bevriend is met Erdogan...lekker objectief dan :D :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Laatst online: 18:35
sevinc schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:11:
[...]

Ik weet wat die man heeft gezegt :D kan helaas de filmpje niet terug vinden.
Hij zegt niks anders dan dat het tegen de grondwet is.

Premier heeft het niet gezegd, maar een hooggeplaatste binnen de AKP genaamd Muezzinoglu? Ken jij die man?
The government will consider restoring the death penalty for those who attempted the coup, Mehmet Muezzinoglu, deputy head of the ruling Justice and Development Party (AKP), says.

Following his comments, #Idamistiyorum ("I want death penalty") has become the top trend on Twitter in Turkey. The hashtag has been used more than 23,000 times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Cubic X schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:17:
Een rechter die bevriend is met Erdogan...lekker objectief dan :D :') .
Tsjah, dat is een heel ander punt dan het eerder gemaakte punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:13:
[...]

Het staat daar toch gewoon in de grondwet. waarom zou hij niet mogen zeggen hij staft ze zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:28

HaterFrame

Well... Poo came out!

Grappige is wel dat zojuist 1/3 van de rechterlijke macht vervangen is...

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
Fietsbel schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:05:
[...]

YouTube: Başbakan Binali Yıldırım & Hulisi Akar Bas&#...

Bij minut 16 Legt hij uit dat de doodstraf niet meer in de grondwed staat en dus niet uitgevoerd zal worden.
Hij vertelt daar met geen 1 woordje dat er een mogelijkheid bestaat dat het weer ingevoerd kan worden.
Met geen 1 woord.

Het is gewoon lachwekkend.
laat het maar vertalen aan een Turkse persoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:08:
Dag vakantie, dag ticket, dag reiskosten- annuleringsverzekering die zich op overmacht kan beroepen, dus dag geld... :/ Zielig voor degenen, echt f*cked up, imo. Dat wordt dan Katwijk am See, 2-3 weken...bijvoorbeeld.
Ik vind het toch veel meer zielig voor degenen die hun leven verloren hebben. Aan beide kanten van het conflict. Vakantiecentjes is één ding maar echt f*cked up is het pas dat sommige mensen hun eerste bekommernis is om geld en hun luxe vakantie en dat het menselijk leed zo gemakkelijk gemarginaliseerd kan worden.

Het einde is ook nog niet in zicht, die ~2700 rechters die afgevoerd werden toont al duidelijk dat Erdogan de mogelijkheid maar al te gretig aangrijpt om zijn eigen positie te versterken. Niet enkel de scheiding van kerk en staat staat op het spel maar ook de scheiding van de wetgevende, uitvoerende en gerechtelijke macht. Duistere tijden breken aan voor de vrije meningsuiting en iedereen die het niet eens is met heerschap Erdogan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 17:03
Denk dat Atatürk redelijk goed verwoord waarom de ik coup graag had zien slagen:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/wrfcq59au86x.jpg

Jammer dat zoveel turken niet meer achter het gedachtegoed van Atatürk staan.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 15-09 16:03
pingkiller schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:38:
Denk dat Atatürk redelijk goed verwoord waarom de ik coup graag had zien slagen:
[afbeelding]

Jammer dat zoveel turken niet meer achter het gedachtegoed van Atatürk staan.
Behalve als het ze uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vnze schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:38:
[...]

Ik vind het toch veel meer zielig voor degenen die hun leven verloren hebben. Aan beide kanten van het conflict. Vakantiecentjes is één ding maar echt f*cked up is het pas dat sommige mensen hun eerste bekommernis is om geld en hun luxe vakantie en dat het menselijk leed zo gemakkelijk gemarginaliseerd kan worden.

Het einde is ook nog niet in zicht, die ~2700 rechters die afgevoerd werden toont al duidelijk dat Erdogan de mogelijkheid maar al te gretig aangrijpt om zijn eigen positie te versterken. Niet enkel de scheiding van kerk en staat staat op het spel maar ook de scheiding van de wetgevende, uitvoerende en gerechtelijke macht. Duistere tijden breken aan voor de vrije meningsuiting en iedereen die het niet eens is met heerschap Erdogan.
Ik heb niet eens meegekregen dat er doden zijn gevallen...?!
Het eerste en het laatste wat ik vannacht op NPO1 zag, is dat mensen haastig geld pinden en de straten zo goed als leeg waren? Hoeveel doden zijn er dan gevallen? (Dit hoor ik voor het eerst.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:40:
[...]

Het eerste en het laatste wat ik vannacht op NPO1 zag, is dat mensen haastig geld pinden en de straten zo goed als leeg waren? Hoeveel doden zijn er dan gevallen? (Dit hoor ik voor het eerst.)
Op dit moment 265 doden, en 1400+ gewonden. Kan nog wel oplopen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

sevinc schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:35:
[...]

Bij minut 16 Legt hij uit dat de doodstraf niet meer in de grondwed staat en dus niet uitgevoerd zal worden.
Hij vertelt daar met geen 1 woordje dat er een mogelijkheid bestaat dat het weer ingevoerd kan worden.
Met geen 1 woord.

Het is gewoon lachwekkend.
laat het maar vertalen aan een Turkse persoon.
En dat zo goed als alle rechters nu uitgewisseld worden voor vriendjes van Erdogan zijn ook allemaal leugens door het boze westen? Lachwekkend, of veel eerder triest, hoe velen er aan gewend zijn meteen in de slachtofferrol te kruipen zodra iemand kritisch is over Turkije of de Grote Leider Erdogan.

Het is altijd hetzelfde liedje: Erdogan is een held die Turkije weer groot gemaakt heeft en kritiek is allemaal leugens :z

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 16-07-2016 16:48 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobby1971 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:00:
[...]

Ik zal het niet posten, maar op live leak staan beelden van pro coup militairen die gewoon over burgers heenrijden met de tanks. Alleen checken met sterke maag. Hele heftige beelden.
Ik ben er niet bij geweest maar het beeld wat jij schets strookt niet met wat voor reacties ik lees van Turken die getuige waren:
https://m.reddit.com/r/As..._coup_in_turkey/?sort=new

Wat ik begrijp dat de grootste meerderheid van de militairen gezamenlijk absoluut niet op burgers zouden schieten, maar er wel uitzonderingen hierop waren. Nogmaals dit is wat ik opmaakt uit de reacties van de mensen daar.
Thinking strictly impartially about what I've seen, read, and heard in the past in the past day or so, this situation becomes more worrisome by the minute.

I did not see the military shooting or violent towards civilians, instead, civilians were increasingly hostile. Tanks were pointing barrels up. Even a military strategist on US CNN said helicopters were shooting in front of crowds, not into them. Even reports of some military surrendering peacefully.

Those in support of a democratically elected leader, what do you say about the killing of military at the moment? Thinking about democracy, should they not stand trial? Why are they in a hurry to kill these individuals when they are allegedly for democracy?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:40:
[...]

Meer dan 200 volgens mij, opgepakte coup-plegers nog niet meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:41:
[...]
Op dit moment 265 doden, en 1400+ gewonden. Kan nog wel oplopen.
Hallo pater!! Dat is niet misselijk idd- pfff ongelooflijk. :/
Nou lekker zooitje dan. Wees maar happy idd, als je rechtsomkeert bent gegaan in je 747 vannacht. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 14:14
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:42:
[...]

Ik ben er niet bij geweest maar het beeld wat jij schets strookt niet met wat voor reacties ik lees van Turken die getuige waren:
https://m.reddit.com/r/As..._coup_in_turkey/?sort=new

Wat ik begrijp dat de grootste meerderheid van de militairen gezamenlijk absoluut niet op burgers zouden schieten, maar er wel uitzonderingen hierop waren. Nogmaals dit is wat ik opmaakt uit de reacties van de mensen daar.

[...]
Ik schets geen beeld.Ik vertel slechts wat ik gezien heb. http://www.liveleak.com/ (eigen risico)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:43:
[...]

Hallo pater!! Dat is niet misselijk idd- pfff ongelooflijk. :/
Nou lekker zooitje dan. Wees maar happy idd, als je rechtsomkeert bent gegaan in je 747 vannacht. :/
Dat zijn dus alleen de directe slachtoffers.

Daarbovenop komen wellicht nog de (op dit moment) 2700+ rechters en 3000+ soldaten die van Erdogan/de premier de doostraf zullen krijgen (dat hebben ze althans aangekondigd), en dus geëxecuteerd zullen worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
fsfikke schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:42:
[...]

En dat zo goed als alle rechters nu uitgewisseld worden voor vriendjes van Erdogan zijn ook allemaal leugens door het boze westen? Lachwekkend, of veel eerder triest, hoe velen er aan gewend zijn meteen in de slachtofferrol te kruipen zodra iemand kritisch is over Turkije of de Grote Leider Erdogan.
Hee jij snapt het !
Natuurlijk zijn de turken gewend om gelijk in de slachtofferrol te kruipen.
De leugens komen met de minut binnen. Ze zijn gewend dat de westerse media de bevolking graag voorliegt over Erdogan.

Ik geef een overduidelijke bron waar het niet zo is. Kijk eens alleen naar de vorige 100 reacties en wat mensen over erdogan vinden omtrent doodstraf :)

[ Voor 10% gewijzigd door sevinc op 16-07-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobby1971 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:47:
[...]

Ik schets geen beeld.Ik vertel slechts wat ik gezien heb. http://www.liveleak.com/ (eigen risico)
Sorry verkeerde woordkeuze, ik bedoel alleen aan te geven dat dit - naar wat ik heb begrepen - niet representatief is (hoe vreselijk deze daden ook zijn!) wat betreft alle betrokkenen soldaten.

Edit: voor de duidelijkheid het is op dit moment nog lastig conclusies te trekken, beide partijen zeggen het tegenovergestelde. Meest betrouwbare is momenteel ooggetuige verklaringen maar deze lopen ook uiteen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:49:
[...]

Daarbovenop komen wellicht nog de (op dit moment) 2700+ rechters en 3000+ soldaten die van Erdogan/de premier de doostraf zullen krijgen (dat hebben ze althans aangekondigd), en dus geëxecuteerd zullen worden.
Ik denk dat hij zich toch wel heel goed realiseert, dat Turkije zich daarmee mijlenver van de toetreding tot de EU verwijdert, denk je ook niet? :/

Edit: een land dat de doodstraf hanteert, zou imo überhaupt niet tot de EU mogen toetreden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2016 17:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

sevinc schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:53:
[...]

Hee jij snapt het !
Natuurlijk zijn de turken gewend om gelijk in de slachtofferrol te kruipen.
De leugens komen met de minut binnen. Ze zijn gewend dat de westerse media de bevolking graag voorliegt over Erdogan.

Ik geef een overduidelijke bron waar het niet zo is. Kijk eens alleen naar de vorige 100 reacties en wat mensen over erdogan vinden omtrent doodstraf :)
Ik heb de discussie over de doodstraf niet gevolgd, dat er politici zijn die daar uitspraken over doen zal best. Zodra ergens in de wereld een zak rijst omvalt slingert Wilders ook weer een onzin tweet de wereld in die meteen op het journaal in de ticker terecht komt.

Maar je doet wat vele van z'n aanhangers doen als er kritiek komt: je focussen op 1 aspect wat niet helemaal klopt, en ondertussen talloze andere dingen die op z'n fluweelzachtst gezegd niet fishy zijn negeren. Rechters opsluiten omdat geen 20 uur na het begin van de coup natuurlijk al duidelijk is dat al die duizenden rechters er iets mee te maken hadden, binnen een paar uur al iemand de schuld geven, en al die andere dingen die constant spelen, journalisten oppakken, burgers die kritisch zijn oppakken en berechten (voor een focking Facebook-like), absurde paleizen bouwen die waar Louis XIV nog jaloers op zou zijn, miljarden verduisteren, etc., etc., etc..

Maar hey, zijn allemaal leugens van het westen/EU/Amerika/vul maar in omdat ze allemaal .... eh ja waarom ook al weer..?

Misschien is hij de juiste man hoor, om in Turkije wat gedaan te krijgen. Maar ik wil er niks mee te maken hebben :w

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 16-07-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:49:
[...]

Nee niet aangekondigd bij min 16. legt hij het uit.
Kijk verder dan de media haatzaaierij.

De media veranderd graag na1 min van geen doodstraf na wel doodstraf zolang het met maar Verkoopt.
Anders geen nieuws he vandaag !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:59:
[...]

Edit: een land dat de doodstraf hanteert, zou imo überhaupt niet tot de EU mogen toetreden.
Dat is dan ook een voorwaarde om toe te kunnen treden in de EU, je mag dan geen doodsteraf meer hebben in je land. Dat is vastgelegd in de Charter of Fundamental Rights of the European Union.
The first title (Dignity) guarantees the right to life and prohibits torture, slavery, the death penalty, eugenic practices and human cloning. Its provisions are mostly based on the ECHR, although Article 1 closely reflects Article 1 of the German Basic Law.
Maargoed, een dictator als Edorgan zal zich daar vermoed k niet zo gek veel van aantrekken, en deze 5700+ mensen gewoon de doodstraf geven en voor het vuurpeloton zetten, helaas.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 17:10:

[...]

Maargoed, een dictator als Edorgan zal zich daar vermoed k niet zo gek veel van aantrekken, en deze 5700+ mensen gewoon de doodstraf geven en voor het vuurpeloton zetten, helaas.
5700+ mensen ter dood veroordelen en executeren? Unpossible.
Dat gaat echt niet gebeuren. Dat begrijp je hopelijk zelf ook wel.
Verder wel compleet met je betogen eens.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 09:12

[...]

Dat weet ik toch niet zo heel zeker hoor. Na de poging tot staatsgreep zeggen veel wereldleiders dat ze voor de democratisch gekozen president zijn, maar dit zou wel heel snel kunnen omslaan als Erdogan ineens als deze mensen de doodstraf geeft (welke niet eens meer bestaat in het land).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dit wordt gewoon wat Sisi in Egypte ook deed, duizenden doodvonnissen en dan maakt hij er 30 jaar van want hij is zo'n goeie vent die het beste met het volk voor heeft.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:59:
[...]

Ik denk dat hij zich toch wel heel goed realiseert, dat Turkije zich daarmee mijlenver van de toetreding tot de EU verwijdert, denk je ook niet? :/

Maar dat boeit Erdogan helemaal niet meer, Toetreden tot de EU is voor hem echt niet zo belangrijk meer, zeker als hij nu juist een mooie vijand heeft kunnen scheppen.

Hij had Gulen al die achter alles zat, maar, nu kun je ook de EU de schuld geven van alles :D

Het gaat slecht met de economie? Dat komt omdat de EU ons niet wil toelaten!
Er is een vluchtelingenprobleem? Dat komt omdat de EU niks met die vluchtelingen doet!

En als er kritische Westerse rapporten komen over mensenrechtenschendingen etc,, dan kun je simpel zeggen: Die zijn net als de EU Westers: totaal niet te vertrouwen.

Net als de Westerse media allemaal in een complot tegen Turkije zitten, en als ik het zo eens zie geloven ook nog heel veel turken dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HMC schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 17:14:
[...]

5700+ mensen ter dood veroordelen en executeren? Unpossible.
Dat gaat echt niet gebeuren. Dat begrijp je hopelijk zelf ook wel.
Verder wel compleet met je betogen eens.
Waarom zou dat niet gebeuren? Hij heeft sowieso al de steun van Obama en Merkel, en sowieso trekt deze dictator zich van de internationale opinie toch al niks aan, heeft hij in het verleden al wel vaker laten zien.

In Egypte en Libië doen ze dit soort dingen toch ook, dus waarom hier niet?

Waarom zou hij dit keer wel rekening houden met wat anderen ervan vinden? Zeker als je bedenkt dat hij (of de premier, maar dat is natuurlijk een virend van hem) al aangekondigd heeft de doodstraf te zullen geven aan de arrestanten?

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 16-07-2016 17:18 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is dan ook een voorwaarde om toe te kunnen treden in de EU, je mag dan geen doodsteraf meer hebben in je land. Dat is vastgelegd in de Charter of Fundamental Rights of the European Union.

[...]

Hmmm..ik weet het nog niet hoor- voor iemand die er zo prat op is dat de Armeense genocide niet erkend wordt, zou hij dan zelf een genocide plegen door ≥5700 mensen expliciet de dood in te jagen? Klinkt niet heel plausibel imo. :/

V.w.b. zijn sancties etc. is het eerst maar afwachten wat zijn vervolgstappen worden, dan massaal speculeren.
Hooguit zou het vanuit de EU gecommuniceerd mogen worden imo, dat bij het evt. toepassen van de doodstraf, toetreding van Turkije tot de EU definitief van de baan is; nu en de komende 100 jaar ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Zelfs Ocalan heeft niet de kogel gekregen of is van de trap gegooid in de gevangenis en die is nog 100 keer meer gehaat dan Gulen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 17:17:
[...]

Waarom zou dat niet gebeuren? Hij heeft sowieso al de steun van Obama en Merkel, en sowieso trekt deze dictator zich van de internationale opinie toch al niks aan, heeft hij in het verleden al wel vaker laten zien.
Ho ho, even een versnelling terugschakelen. Obama en Merkel ondersteunen het principe van de (semi-)democratisch gekozen regering (ze moeten wel). Dat is heel wat anders dan dat ze schouder aan schouder met Erdogan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

[...]

Waarom zou hij dit keer wel rekening houden met wat anderen ervan vinden? Zeker als je bedenkt dat hij (of de premier, maar dat is natuurlijk een virend van hem) al aangekondigd heeft de doodstraf te zullen geven aan de arrestanten?
Sorry, maar daar spreek je jezelf tegen. Als hij zich niets van buitenlandse staatshoofden aantrekt, dan is de "steun" van Obama en Merkel dus ook niet belangrijk en/of relevant, en bovendien zullen die 2 staatshoofden echt niet gaan applaudiseren als Erdogan 5700+ mensen laat executeren.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

IJzerlijm schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 17:16:
Dit wordt gewoon wat Sisi in Egypte ook deed, duizenden doodvonnissen en dan maakt hij er 30 jaar van want hij is zo'n goeie vent die het beste met het volk voor heeft.
Dit zie ik inderdaad wel gebeuren, misschien dat de grootste "misdadigers" een "ongelukje" krijgen, misschien voor de rechtbank door een PKK'er doodgeschoten worden, maar grote kans dat veel mensen gewoon voor een knap idiote tijd achter de tralies verdwijnen.

Al kun je soldaten natuurlijk ook altijd op nogal gevaarlijke missies sturen. 20 jaar brommen, of een missie in IS-gebied, met minimale ondersteuning. Kiest u maar,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou jja, we zuleln zien wat er gebeurt. Maar ik denk dat deze 5700+ mensen iig nooit meer teruggezien worden. Of ze nu geëxcuteerd worden, of "verwijnen", is dan ook niet zo relevant meer an sich (behalve voor de betrokkenen zelf, uiteraard) :(

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Ik kijk op de social media en ik verbaas me over de houding van vele Turken. Er worden structureel meningen als feiten gepresenteerd. Deze meningen zijn nogal voorspelbaar. Erdogan is goed, het westen slecht, het is een complot, iedereen met een afwijkende mening is een landverrader etc. Turken met genuanceerde meningen zijn er nauwelijks of verdrinken in de ruis van pro-Erdogan uitingen.
Nederlandse Marrokkanen sluiten zich ook aan bij de Turkse "broeders en zusters", volgensmij een logisch resultaat van de in opmars zijnde identity politics. Men voelt zich niet gewaardeerd, dus grijpt men zich vast aan de trots op afkomst en eigen cultuur.

Het nieuws zal er niet saaier op worden... :|

Weblog | Straling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
TNW schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 17:23:
Ik kijk op de social media en ik verbaas me over de houding van vele Turken. Er worden structureel meningen als feiten gepresenteerd. Deze meningen zijn nogal voorspelbaar. Erdogan is goed, het westen slecht, het is een complot, iedereen met een afwijkende mening is een landverrader etc. Turken met genuanceerde meningen zijn er nauwelijks of verdrinken in de ruis van pro-Erdogan uitingen.
Nederlandse Marrokkanen sluiten zich ook aan bij de Turkse "broeders en zusters", volgensmij een logisch resultaat van de in opmars zijnde identity politics. Men voelt zich niet gewaardeerd, dus grijpt men zich vast aan de trots op afkomst en eigen cultuur.

Het nieuws zal er niet saaier op worden... :|
En jij doet vrolijk mee door een dergelijke post?
:>

Het verbaast mij overigens dat hier op tweakers iedereen het zo goed weet, terwijl al die 80 miljoen turken waaronder politici zeker onder een steen oid liggen :9

[ Voor 9% gewijzigd door beyazz06 op 16-07-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
fsfikke schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 17:19:
[...]

Ho ho, even een versnelling terugschakelen. Obama en Merkel ondersteunen het principe van de (semi-)democratisch gekozen regering (ze moeten wel). Dat is heel wat anders dan dat ze schouder aan schouder met Erdogan staan.
Precies.

Democratie is slechts de trein die wij nemen totdat wij op onze bestemming zijn aangekomen. Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten.
--- Recep Tayyip Erdoğan

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
[...]

In Egypte en Libië doen ze dit soort dingen toch ook, dus waarom hier niet?

Volgens mij zijn er in een land zelden zoveel mensen geexecuteerd dus dat lijkt me ook vrijwel onmogelijk (bedoel in theorie is het mogelijk, maar in praktijk...). Denk wel dat er in ieder geval een goede kans is dat een deel voor lange tijd zal verdwijnen of worden opgesloten.

Het valt me verder ook wel op dat de Turken (in ieder geval die hier reageren) vaak het idee hebben dat de Westerse media veel verzint of uit zijn verband trekt. Ik kan dat ergens wel begrijpen, ik woon zelf al jaren in China en ik moet zeggen dat ik het ook niet altijd met de berichtgeving over China in de Westerse media eens ben. Er wordt regelmatig met twee maten gemeten en door een verschil in point of view komen sommige dingen niet helemaal hetzelfde in de media, waardoor ook de algemene opinie wordt beinvloed.

Wat ik wel jammer vind, is dat ik hier ook (gisteren ofzo) heb gelezen dat 'wij Westerlingen' het liefst zouden zien dat Turkije weer terug gaat naar het stenen tijdperk en daarom de coup zouden steunen. Ik denk zelf dat dit echt een totaal verkeerde conclusie is en ik weet eigenlijk niet precies waar dat minderwaardigheidscomplex vandaan komt. Ik denk dat velen van ons juist zouden willen zien dat het heel goed gaat met Turkije, maar tegelijkertijd zouden we het liefst ook hebben dat het land de Westerse normen en waarden wat meer overneemt en daardoor een sterkere partner/bondgenoot kan zijn en ook deel kan uitmaken van de EU.

Zolang Erdogan aan de macht is, hebben veel Europeanen echter het idee (wat denk ik niet helemaal ongefundeerd is) dat het juist de andere kant op gaat en dat het land juist steeds meer afstand neemt van de Westerse normen en waarden. In principe is het land daar natuurlijk helemaal vrij in, maar het schept wel wat meer wantrouwen en dat wantrouwen komt onze relatie uiteindelijk niet ten goede. En dat heeft op zijn beurt ook weer gevolgen voor de mensen in Nederland I guess, vooral omdat ook Nederlanders met Turkse roots zich sterk verbonden voelen met Turkije. En het is jammer dat het mogelijk daardoor tot extra spanningen zou kunnen leiden (zoals in dit topic al een klein beetje voelbaar is af en toe).

Anyway, hoop dat niemand zich aangevallen voelt door deze post, maar dat is een beetje zoals ik het zie. Verder ook enigszins off topic dus als dit niet de bedoeling is, feel free to remove aan mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
TNW schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 17:23:
.... Er worden structureel meningen als feiten gepresenteerd. ...
Een algemeen verschijnsel (imho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Maar ik ben wel van mening, zoals het nu is met de aanslagen, dat het totaal niet goed gaat met het land en dat Erdogan dit nog accepteert en laat as it is, ben ik het niet mee eens. Dat er iets moet gebeuren, dat is moge duidelijk zijn. Daar doel ik niet op een tweede staatsgreep, hoewel ik dit niet uitsluit, zal er toch zeker wat moeten gebeuren.

Turkije is de gateway van Europa/Azië en daarmee ook best wel een moeilijk land. Daarbij denk ik ook dat de ontwikkelingen in het land ook best een grote rol spelen en daarbij doel ik op de achterstand aan de ene kant van het land en de snelle ontwikkelingen weer in het stedelijk gebied t.o.v. het landelijk gebied. Het blijft een zeer moeilijk land om te regeren en te beheersen.

Daarnaast zijn de omliggende landen, de laatste tijden zeker, erg negatief in het nieuws gekomen en qua toerisme zal het zeker niet meer goedkomen, althans een hele tijd over doen om weer hetzelfde niveau te kunnen halen. Dat is voor de opbouw van de landen zeer moeilijk, juist de plaatsen waar het toerisme toch de bron van inkomsten was.
Helaas is het wel zo dat toch steeds meer "slecht" nieuws uit juist deze landen komen en daarmee toch wel een verkeerd daglicht gesteld worden.

Kortom, het zal een zware tijd voor deze streek worden, en niet alleen voor Turkije maar ook voor de omringende landen om stabilisatie weer te kunnen krijgen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
ZT is Zero Tolerance- dat betekent dat in dit snel lopende topic de moderatie strakker loopt dan normaal, en dat sancties sneller kunnen volgen als zaken escaleren.

Dit topic gaat over de staatsgreep in Turkije. Onderwerpen zoals migratie, beledigingen van Erdogan of IS kunnen in de volgende topics worden besproken.
Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3
Belediging van Erdogan door Europese komieken
Opmars IS in het Midden-Oosten

Let op, de politieke situiatie kan je hier bespreken.
Politieke situatie in Turkije

Verder de vraag of ik nog op vakantie kan? Hou de waarschuwingen van het ministerie van Buitenlandse Zaken in de gaten. Het is niet de bedoeling om dit soort vragen hier maar te plaatsen.