Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 170 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Beekforel schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:18:
[...]

Sowieso is LOST echt lekker bezig. Die smoothie sours zijn ook heerlijk. Jammer dat de mango variant al weer uit de schappen is, die ging wat te hard qua gisting. :X >:)

Maar je zegt ze brouwen bij Nepomucen, is dat dan alles? Of alleen die neipa die jij linkt?
Ik had begrepen dat The Mind en The Heart ook al bij Nepomucen vandaan kwamen, en dat ze toen dus ook de switch hadden gemaakt naar 0.5 liter blikken. Maar daarvoor was Endorfin ook al een 0.5 liter blik, zie ik nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Hiru schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:32:
Al gaat een goede NEIPA DIPA or TRIPA er ook zeker in!
Wat is een TRIPA? :+

[ Voor 37% gewijzigd door plofkip op 20-06-2024 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:26
Tripel Ipa

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:18
Hiru schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:32:
Ik rij morgen weer eens voor het leuke langs de Caigny. Ik neem daar altijd de Puhaste silver series mee. Hebben jullie nog andere aanraders? Groot fan van BA stouts en barley wines. Dan met name op Bourbon vaten en whisky vaten.

Al gaat een goede NEIPA DIPA or TRIPA er ook zeker in!
Volgens mij hebben ze daar ook een redelijk assortiment van Blackout Brewing. Als de Silver series je bevallen dan vind je Blackout ook zeker lekker, tevens ook goed geprijsd.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:35

Shrien

frequent snoozer

FTFY, tenzij je een tripel-geïnspireerde ipa bedoeld }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hiru
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 15:32
De R had er uit gemogen, TIPA lijkt me de correcte benaming ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
Shrien schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:44:
[...]

FTFY, tenzij je een tripel-geïnspireerde ipa bedoeld }:O
:F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik drink geen bier (vind het echt niet lekker, sorry), maar ik ben een whiskyproever (niet drinker, maar proever!). En doordat ik altijd opensta voor smaakproeverijen, vind ik het absoluut geen straf om ook biertjes te proeven (maar dan niet op te drinken).
Daarom heb ik van mijn vrouw deze gekregen voor mijn verjaardag afgelopen April:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjpSrdoJsG1dXPIGtU_sztT6nBA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tI9fXRitTnYP10vRZ24MHSpT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JImdrgJ_eRcgz10mtOagLC-eJJk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CKmoMSoVLWPD5r0Q6P446YKx.jpg?f=fotoalbum_large

Zij werkt bij Gulpener dus vandaar ;)

Ook heb ik nu een Gulpener IJsbok gekregen, dus ik ben echt heel benieuwd naar deze 2.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tdv98 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:04:
[...]

Hoe staat het er mee? Ik heb momenteel ook een keldertje waar ik mijn bewaar flessen heb liggen. Momenteel kleine 30 stuks.
Graag hoor ik jou ervaring/tips. En heb je nog een aantal lekkere bieren die leuk zijn om een aantal jaartjes te laten liggen?
Haha, dat is een oude post... Ik heb nog een paar flessen liggen. Niet echt bijzonder, maar gewoon leuk om de smaakevolutie te proeven. Maar als het op is laat ik het er bij :)
Een ander lekker bewaarbier vind ik zelf de Chimay Blauw. Daar ligt een kratje 2020 van in de kruipruimte :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Deathchant schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:18:
Ik drink geen bier (vind het echt niet lekker, sorry), maar ik ben een whiskyproever (niet drinker, maar proever!). En doordat ik altijd opensta voor smaakproeverijen, vind ik het absoluut geen straf om ook biertjes te proeven (maar dan niet op te drinken).
Daarom heb ik van mijn vrouw deze gekregen voor mijn verjaardag afgelopen April:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zij werkt bij Gulpener dus vandaar ;)

Ook heb ik nu een Gulpener IJsbok gekregen, dus ik ben echt heel benieuwd naar deze 2.
Spuug je het bier dan weer uit ofzo? Dat is zonde, want een deel van de smaakbeleving komt toch echt bij het doorslikken. Ik zou het gewoon proberen, zo erg kan het toch niet zijn lijkt mij :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Nyarlathotep schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:27:
[...]

Spuug je het bier dan weer uit ofzo? Dat is zonde, want een deel van de smaakbeleving komt toch echt bij het doorslikken. Ik zou het gewoon proberen, zo erg kan het toch niet zijn lijkt mij :)
Nee man ik ga toch geen bier uitspugen! Zonde! Met proeven bedoel ik dan dat ik ook gewoon een paar slokjes neem, maar ik kan echt geen 33cl opdrinken. Dus dat gaat dan naar een mede-proever/drinker. Kep de boel ook nog niet open gemaakt daarom. Ik ga niks weggooien. Dood en doodzonde.

Whisky kun je makkelijker doseren: dat maak je open, je schenkt in wat je wilt en dan gaat de kurk er weer op.
Ik proef zelf van whisky ook maar 2 of 3 slokjes, want na die 3e slok proef ik niet meer wat ik proefde de eerste keer, en dan is de fun er voor mij vanaf. Ik ben dan ook een extreem langzame drinker.
Om een idee te geven hoe "veel" ik dan proef:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0vHNlX_VtrjXtu7CDZ5jPR9_nQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1yYPXf8t5UufH2pxu7bUyzt.jpg?f=fotoalbum_large
Ik koop 1 fles whisky per jaar of per anderhalf jaar, en ik heb nog steeds 8 flessen dicht die ik toch echt open moet gaan maken ooit, want ik ben geen verzamelaar. Gelukkig heb ik 5 juli een whiskyproeverijtje georganiseerd, dus kan ik weer een fles openmaken :D
Zeker de helft van al mijn flessen whisky gaat weg naar anderen, want ik krijg het toch niet in mijn eentje op. Dus dan kunnen anderen net zo goed meegenieten.

Bij bier is het anders: als bier geopend is, moet je het helemaal opdrinken. Ik ben absoluut geen verspiller dus ik zou niks weg willen gooien, maar ja, het volume van samples of "3 slokken bier" bestaat helaas niet :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Deathchant op 20-06-2024 17:23 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:03
Vandaag eerste maal besteld bij hop-up.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnuxgTVL1YsRbXLUJMXuTrPFNdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SEuf3SqHzFZyLk3eYzuLJfgD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
En razendsnelle levering zo te zien! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
En de Moersleutel Guild box is ook binnen. Benieuwd naar de verjaardagsbiertjes naar hun 8 jarig bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

De Guild Box is wel afgeleverd volgens DHL maar helaas onvindbaar hier. Zouden ze een vrijmibo bij DHL hebben? :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
Het moersleutel 8 jaar pakket is ook los te bestellen. Let op: hij zit net 5 cent onder de grens van gratis bezorgen, dus doe er een extra biertje bij, en selecteer de gratis bezorging. Het is dan goedkoper voor meer bier 🍻.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:48
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 18:20:
En de Moersleutel Guild box is ook binnen. Benieuwd naar de verjaardagsbiertjes naar hun 8 jarig bestaan.
Snap nog steeds de logica niet achter die bezorging.

Maatje van me woont twee straten verderop en kreeg hem vandaag binnen.
Die van mij staat alleen nog maar als ‘aangemeld maar nog niet ontvangen door DHL’ in de DHL app.

Vorige keren was het dan weer precies andersom; had ik de box al binnen en moest mijn maatje nog een paar dagen extra wachten.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Eric H schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:27:
[...]

Snap nog steeds de logica niet achter die bezorging.

Maatje van me woont twee straten verderop en kreeg hem vandaag binnen.
Die van mij staat alleen nog maar als ‘aangemeld maar nog niet ontvangen door DHL’ in de DHL app.

Vorige keren was het dan weer precies andersom; had ik de box al binnen en moest mijn maatje nog een paar dagen extra wachten.
Oh ik ben Belg en hier levert Bpost(nationale post). Staat lekker klaar in een pakjesautomaat vanaf deze morgen.
DHL is hier ook wel mindere service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Morgen weer een middagje naar antidoot toe om bier te drinken, vriend van me heeft een abo daar en dan kunnen we mee om daar in de achtertuin van Tom bier te drinken tijdens een bier ophaaldag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:50
Zo even sinds een paar maanden dus lid van de Beer club van beer in a box. Laatst hadden ze een box van Norm en Noiseless alleen ipa achtigen. Norm uit Frankrijk en Noiseless uit België. Moet zeggen had van beide nog niet gehoord. Al met al prima biertjes, maar de IPAs van Noiseless verrassen me aardig goed. Meer dan prima wat mij betreft.
Al met al bevallen de Exclusive boxen me wel. Pik ze niet allemaal mee want elke maand een pakket is met net te veel, maar degene die ik had waren het zeker meer dan waard.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-09 17:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IH9iJ_4ddjKEgwwOnMvnQI0EQ_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJ6Ipa2Dci9QytPN7eZZ9nZo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 93% gewijzigd door Dinjesk op 23-06-2024 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
@Dinjesk oei, Wild Weasel. Is 1 van de slechtste whisky's die ik ooit gedronken heb. Is eigenlijk een brouwerij (Wilderen) die, tijdens de whiskeyrage van een tiental jaar geleden, ook zijn beginnen te stoken (net zoals Het Anker, Moortgat,...).
In de ratings van hun whiskey's zit geen enkele lijn. Dan hebben ze een winner, de volgende is weer armoe troef. Geen idee hoe hun bieren zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:07

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Scoort wel goed zo te zien, cellar series is ook vaak wel goed (als je ervan houdt). Toch eens kijken of die nog bij m'n slijter staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdMvjUQgNyrB08wuhGjzs7auMic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CITaZ8ZAnljHkCvc0SIpkNrr.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen middag getest (Pinkpop Framboos Wit).
Meer een Wit-IPA. Beter dan verwacht (mijn verwachting was laag) maar de gelegenheid maakt het natuurlijk leuk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHN2aFIz49U5asdWhwsJsPtzqzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YvamqUIbuO3Hg3HflTyAFUrz.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn weekend duurt gelukkig nog tot en met vandaag (maandag) :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16:05
Nyarlathotep schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:22:
[...]

Haha, dat is een oude post... Ik heb nog een paar flessen liggen. Niet echt bijzonder, maar gewoon leuk om de smaakevolutie te proeven. Maar als het op is laat ik het er bij :)
Een ander lekker bewaarbier vind ik zelf de Chimay Blauw. Daar ligt een kratje 2020 van in de kruipruimte :)
Met dat idee heb ik het nu ook gedaan. Ben in 2021 begonnnen met 24 flessen Grandprestige, helaas nog maar 6 van overgebleven van dat jaar. 2022 stuk of 6. en dan vanaf 2023 heb ik nog 20 liggen. Zo probeer ik dat ik elk jaar 18 bieren kan proeven over 6 verschillende jaren (uiteindelijk) en dan nog eens wat weggeven.

De Chimay Blauw zal ik eens gaan halen. Die zullen er ook wel in 75cl zijn verwacht ik.

Na hoeveel jaar waren de Grandprestige op zijn best?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tdv98 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:44:
[...]

Met dat idee heb ik het nu ook gedaan. Ben in 2021 begonnnen met 24 flessen Grandprestige, helaas nog maar 6 van overgebleven van dat jaar. 2022 stuk of 6. en dan vanaf 2023 heb ik nog 20 liggen. Zo probeer ik dat ik elk jaar 18 bieren kan proeven over 6 verschillende jaren (uiteindelijk) en dan nog eens wat weggeven.

De Chimay Blauw zal ik eens gaan halen. Die zullen er ook wel in 75cl zijn verwacht ik.

Na hoeveel jaar waren de Grandprestige op zijn best?
Ik vond ze zelf op hun 'best' na een jaar of 5. Ik heb ook nog wat kruikjes liggen, en dan kun je er wel een jaartje bij optellen.
Mocht je in de gelegenheid zijn: Rijd naar De Caigny net over de Belgsiche grens. Daar betaal je ongeveer 15 euro voor een kratje Chimay, en kun je kiezen voor kleine flesjes en grote flessen. Ik heb gewoon kleine flesjes genomen omdat die naar mijn idee wat beter rijpen (en natuurlijk trek je die wat makkelijker open).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:48
Even vraagje aan de Guild members hier.

Wie heeft nog meer zijn Guild box nog niet ontvangen? Hoor om me heen van eigenlijk iedereen dat de box binnen is, maar bij staat nog steeds dat de zending wel is aangemeld, maar nog niet ontvangen door DHL.

Voordat ik Moersleutel ga mailen wilde ik eerst hier even peilen.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Eric H schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:27:
Even vraagje aan de Guild members hier.

Wie heeft nog meer zijn Guild box nog niet ontvangen? Hoor om me heen van eigenlijk iedereen dat de box binnen is, maar bij staat nog steeds dat de zending wel is aangemeld, maar nog niet ontvangen door DHL.

Voordat ik Moersleutel ga mailen wilde ik eerst hier even peilen.
Meerdere binnen onze bierapp hebben de box ook nog niet ontvangen. Ik meen ook gelezen te hebben dat begin deze week de volgende batch word verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:07
Even een andere vraag dan anders;

Sinds een paar jaar doe ik een custom adventkalender met een vriend, hij maakt er één voor mij en ik één voor hem. Bevalt heel erg goed, we gaan het dit jaar weer doen. We proberen elkaar natuurlijk te verrassen en bieren uit te zoeken die de ander zo lekker mogelijk vindt.

Echter, dit jaar is er een vrijdag de 13e in december. De pechdag! Dan wil ik hem dus verrassen met het bier met de slechtste Untappd-rating die ik kan vinden. Alles kan, ook alcoholvrij/arm (wat ik vermoed dat het gaat worden..). Ik moet er wel aan kunnen komen in Nederland uiteraard.

Hebben jullie suggesties? Wie biedt de laagste Untappd-score?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:40

Hertog

Aut bibat, aut abeat

bbunn07 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:53:

Sinds een paar jaar doe ik een custom adventkalender met een vriend, hij maakt er één voor mij en ik één voor hem. Bevalt heel erg goed, we gaan het dit jaar weer doen. We proberen elkaar natuurlijk te verrassen en bieren uit te zoeken die de ander zo lekker mogelijk vindt.

Echter, dit jaar is er een vrijdag de 13e in december. De pechdag! Dan wil ik hem dus verrassen met het bier met de slechtste Untappd-rating die ik kan vinden. Alles kan, ook alcoholvrij/arm (wat ik vermoed dat het gaat worden..). Ik moet er wel aan kunnen komen in Nederland uiteraard.

Leuke vraag :)

Mijn laagst scorende Nederlandse met redelijk wat ratings is de Hazy Holidays van Vandestreek, ook nog eens 'on theme'. 2.28 van iedereen en 1,5 van mezelf, is volgens mij vorig jaar hier ook wel besproken. Een hazy IPA met een dennensmaak die zo sterk is dat het kunstmatig smaakt. Vraag is of ze die dit jaar weer gaan maken volgens hetzelfde recept met die score natuurlijk, aan de andere kant als je nog een oud exemplaar kunt vinden is het wellicht nog slechter, dus beter ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbunn07
Hertog schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:00:
[...]

Leuke vraag :)

Mijn laagst scorende Nederlandse met redelijk wat ratings is de Hazy Holidays van Vandestreek, ook nog eens 'on theme'. 2.28 van iedereen en 1,5 van mezelf, is volgens mij vorig jaar hier ook wel besproken. Een hazy IPA met een dennensmaak die zo sterk is dat het kunstmatig smaakt. Vraag is of ze die dit jaar weer gaan maken volgens hetzelfde recept met die score natuurlijk, aan de andere kant als je nog een oud exemplaar kunt vinden is het wellicht nog slechter, dus beter ;)
Haha, dat klinkt inderdaad perfect hiervoor. Ik ga ernaar op zoek! Bedankt voor de tip

Tot zover heb ik (met dank aan Beerizer) de Budels malt met een score van 2.42 gevonden, dat is de slechtste die ik in een winkel kan vinden tot zover

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:00

Het rookworstbier van de Hema. Letterlijk het kookwater van een rookworst. Ik heb 'm niet eens ingecheckt zie ik. Dus kwam puur uit de herinnering naar boven blijkbaar :+

Daarnaast Schwarzbier van de LIDL (specifiek in Duitsland?), vaak in Nederland ook te krijgen tijdens de Alpenweken scoorde bij mij ook enorm laag. Heeft op untappd een 2.72 gemiddeld.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:34

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

bbunn07 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:06:
[...]

Haha, dat klinkt inderdaad perfect hiervoor. Ik ga ernaar op zoek! Bedankt voor de tip

Tot zover heb ik (met dank aan Beerizer) de Budels malt met een score van 2.42 gevonden, dat is de slechtste die ik in een winkel kan vinden tot zover
Jupiler 0.0%, score 2.32, te koop bij de Jumbo

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carepolice
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:11

Misschien heeft iemand nog een oud flesje Buckler liggen?:-)

“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:28
Mijn laagste is vandestreek pony play. Kudos voor het proberen om een alcoholvrije stout te maken, maar nee. Dit was wel erg waterig.. toch nog een 2.92 op untappd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:52
Even een andere vraag dan anders:

Ik kan je Floris Chocolat van Delerium - Huyghe aanbevelen. Heb hem zelf een 1 gegeven en doet 2,79 (9,9k beoordelingen) op untappd. Smaakt naar opgeloste koetjesrepen in heel slecht bier.

Untappd: politrix

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:57
Mijn laagste ingechecked is Braxzz Tripel. Hier verkrijgbaar: https://www.hopchecker.nl/product/braxzz-tripel/

Ik gaf hem een 1.50, gemiddeld krijgt 'ie een 1.55.

Eerste hit op Google geeft Budweiser Non Alcoholic als slechtste ooit, maar volgens mijn Untappd haalt die gemiddeld nog 2.16
Hertog schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:00:
[...]
Maar deze is wel erg leuk in het thema!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• key
  • Laatst online: 13-09 21:02

key

Weet zo even niet of het nog te krijgen is.

Gordons Xplosion Gin.
Bocht eerste klas. de enige 0.25 die ik heb gegeven op untappd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Laatst online: 17:27

DexterDee

I doubt, therefore I might be

key schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:13:
Gordons Xplosion Gin.
Bocht eerste klas. de enige 0.25 die ik heb gegeven op untappd.
Yes, Gordon Xplosion. Die staat in mijn Untappd ook fier onderaan (global rating):
Gordon Xplosion Red Fruit - 2.03
Gordon Xplosion Peach - 2.07

Verder heb ik nog staan:
Jupiler 0.0 - 2.32
Grolsch Herfstbier - 2.37
Grolsch 0.0 - 2.39
X-Mark Cannabis Beer - 2.42
Coors Light - 2.45
AH Basic Premium Lager - 2.46
Mount Eagle - 2.49
Palm 0.0 - 2.51
Craazy IPA - 2.56

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:28

ikloon

Product Owner
Een hele slechte is wat mij betreft de 0% Peroni Libera. Kreeg van mij een 1.25 en scoort een 2.38 op basis van ruim 16 duizend checkins.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbunn07
Dirtbiter schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:12:
Mijn laagste ingechecked is Braxzz Tripel. Hier verkrijgbaar: https://www.hopchecker.nl/product/braxzz-tripel/

Ik gaf hem een 1.50, gemiddeld krijgt 'ie een 1.55.
Hahaha, geweldig die score, Helaas niet meer verkrijgbaar via die link en ik zie dat hij alleen in 2019 is gebrouwen. Kan me er iets bij voorstellen dat ze geen nieuwe variant hebben gemaakt _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
DexterDee schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:22:
[...]

Yes, Gordon Xplosion. Die staat in mijn Untappd ook fier onderaan (global rating):
Gordon Xplosion Red Fruit - 2.03
Gordon Xplosion Peach - 2.07

Verder heb ik nog staan:
Jupiler 0.0 - 2.32
Wow, die Xplosions zijn heftig zeg, een halve liter á 11% ook echt. Dat is een lange strijd als je die helemaal weg moet werken. Perfect voor vrijdag de 13e dus! Ik ga hem proberen te vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
Op reddit wordt de Chibuku Super aangeraden. Scoort superslecht, maar blijkbaar is die in trek voor de badge "Wheel of Styles". Is volgens mij hier niet te krijgen. Als je iemand weet die op safarireis gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
Arator schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:42:
Op reddit wordt de Chibuku Super aangeraden. Scoort superslecht, maar blijkbaar is die in trek voor de badge "Wheel of Styles". Is volgens mij hier niet te krijgen. Als je iemand weet die op safarireis gaat...
Oh wauw, een 1,11 gemiddeld met meerdere grapjassen die het een 5,0 geven _O- ziet eruit als karnemelk. Zou natuurlijk geweldig zijn maar een retourtje Zimbabwe past niet binnen ons adventkalender-budget..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:35

Shrien

frequent snoozer

Arator schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:42:
Heerlijke reviews ook :o
Still better than Heineken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hiru
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 15:32
We hebben ooit een biertje gehad genaamd Running with Scissors van kompaan absoluut het smerigste bier wat we ooit op hebben. Volgens mij heeft iedereen het weggegooid, het is daarna echt een meme geworden. Het smaakt een beetje naar kreeft, echt ranzig.

Het scoort verbazingwekkend genoeg een 2,88 zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
Hiru schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:37:
We hebben ooit een biertje gehad genaamd Running with Scissors van kompaan absoluut het smerigste bier wat we ooit op hebben. Volgens mij heeft iedereen het weggegooid, het is daarna echt een meme geworden. Het smaakt een beetje naar kreeft, echt ranzig.

Het scoort verbazingwekkend genoeg een 2,88 zie ik
Die kreeg van mij een 2,5. Zat in de adventbox van Mr.Hop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 23:52
Stufferdt schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:08:
[...]

Het rookworstbier van de Hema. Letterlijk het kookwater van een rookworst. Ik heb 'm niet eens ingecheckt zie ik. Dus kwam puur uit de herinnering naar boven blijkbaar :+

Daarnaast Schwarzbier van de LIDL (specifiek in Duitsland?), vaak in Nederland ook te krijgen tijdens de Alpenweken scoorde bij mij ook enorm laag. Heeft op untappd een 2.72 gemiddeld.
Dat Rookbocht bier was inderdaad ranzig. Ik heb liever het kookwater denk ik zo.

Ik had er voor een groep mensen wat ingeslagen destijds maar echt niemand had hem opgedronken. Nog getracht een deel terug te brengen (dat doe ik normaal dus echt nooit) maar ze namen geen voedsel terug want blabla.

Het Tompoezen bier vond ik ook niet te pruimen, maar dat was nog wel weg te krijgen.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squzzi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 18:58
Kapitein Merijn schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:05:
[...]

Meerdere binnen onze bierapp hebben de box ook nog niet ontvangen. Ik meen ook gelezen te hebben dat begin deze week de volgende batch word verzonden.
Ook nog niets hier, ook nog niets eens een verzendbevestiging en/of aangemaakte zending in DHL app... ik geef het nog een paar dagen :)

edit: zojuist mail dat de box morgen geleverd gaat worden

[ Voor 6% gewijzigd door squzzi op 24-06-2024 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 15:26
Die Gordon Xplosion Peach is het enige bier ooit wat ik na 2 slokken in de gootsteen heb laten verdwijnen: echt niet te doen zo'n ranzige weeïge nep-perziksmaak. Een 0,5 als beoordeling gegeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:50
Beetje vroeg maar het is tenslotte half Christmas even. De Advent van beer in a box is te bestellen met flinke korting
126,75 voor de exclusieve editie
95 voor de toegankelijke editie

Korting geld tot de 26e of totdat ze uitverkocht zijn.

https://www.beerinabox.nl/bier-adventskalender

Heb altijd zelf een haat liefde er mee. Vind het unieke altijd leuk, maar regelmatig vallen ze dan toch tegen. Al met al ik pak een lokale aftel kalender dit jaar.

De brouwers lijken dit jaar meer dan ok met Amundsen, Mad Scientist, Basqueland, Piggy, The Garden, Fraugruber, Jopen, Folkingenbrew en nog een hoop meer.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:13
Ooit eens in een pakket van Beerrepublic de Blind Pickle ontvangen.

Beoordeeld met 1,0* en wereldwijd 2,26.
Gewoon augurkensap, niet te haggelen.
Niet echt bier, valt in de categorie Hard Seltzer.

Nog mensen die de adventskalender van Beer in a box al hebben gepre-orderd?
Vorig jaar vond ik hem niet echt fantastisch dus twijfel nog.
Voor +/-€5 per bier kun je zelf ook wel wat voor samenstellen lijkt mij.

@Louwke ik type te langzaam😁. Je was me net voor...

[ Voor 12% gewijzigd door Purehz op 24-06-2024 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Ik heb hem zojuist besteld. Het wordt mijn eerste van Beer in a Box.

Ik heb wel vaak die van hopt besteld, dat vond ik altijd erg leuk, ook voor het geld. De duurste editie was 80 euro geloof ik en soms had je mazzel bij hopt en kreeg je hem dubbel geleverd. 😅
Jammer dat ze ermee gestopt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristianD
  • Laatst online: 15-09 17:11
Ook net de beer in a box advent besteld. Voorgaande jaren moersleutel en frontaal als advent gehad maar wil wel weer eens wat anders. De genoemde brouwerijen geven mij in ieder geval meer hoop dat deze box beter zal zijn dan de beer in a box van vorig jaar, want de bieren die hier gepost waren zagen er matig uit.

Concept van arcade kast vind ik in ieder geval weer leuk gevonden van ze. Ze proberen er wel altijd iets leuks van te maken.

bla di bla bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22:35
ChristianD schreef op maandag 24 juni 2024 @ 23:07:
Ook net de beer in a box advent besteld. Voorgaande jaren moersleutel en frontaal als advent gehad maar wil wel weer eens wat anders. De genoemde brouwerijen geven mij in ieder geval meer hoop dat deze box beter zal zijn dan de beer in a box van vorig jaar, want de bieren die hier gepost waren zagen er matig uit.

Concept van arcade kast vind ik in ieder geval weer leuk gevonden van ze. Ze proberen er wel altijd iets leuks van te maken.
Nice!
Ik twijfel nog, vorig jaar 1x beer in a box, maar viel vies tegen. Niet zoals verwacht van een exclusieve box.
Heb jij de exclusive besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristianD
  • Laatst online: 15-09 17:11
Edenaar1 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 23:09:
[...]

Nice!
Ik twijfel nog, vorig jaar 1x beer in a box, maar viel vies tegen. Niet zoals verwacht van een exclusieve box.
Heb jij de exclusive besteld?
Ja de exclusive. Keuze is vooral gemaakt op de brouwerslijst en in de faq:
In de Exclusive zitten vooral complex, intens en uitdagende smaken. Dus Stout, Porter, IPA, Barrel Aged, Barleywine etc. In de Toegankelijke kan je van Blond, Tripel, Witbier, Weizen verwachten.
Niet dat ik niet van een blondje of een tripel houd, maar zo einde jaar vind ik de donkere, diepere, meer complexe bieren toch lekkerder. Daarnaast is er vaak toch wel meer een verrassende smaak in een goede stout of Porter.

bla di bla bla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Purehz schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:57:
Ooit eens in een pakket van Beerrepublic de Blind Pickle ontvangen.

Beoordeeld met 1,0* en wereldwijd 2,26.
Gewoon augurkensap, niet te haggelen.
Niet echt bier, valt in de categorie Hard Seltzer.
Ook het eerste bier wat in mij opkwam :r
Staan nog steeds een aantal Pickle bieren te koop op Beerrepublic maar vreemd genoeg scoren ze nog best redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

key schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:17:
Niet de persoon die je het vraagt, maar HJ zelf geeft aan 8 jaar zou perfect zijn.
Natuurlijk in de perfecte omstandigheden.
Ik heb er daar een in de kelder liggen die ik dit jaar op mag halen.

MIjn ervaring is dat als hij veel ouder wordt de smaak meer en meer richting port gaat.
Oudste die ik momenteel heb liggen is uit 2015.

Overigens ook nog een paar Karakter liggen, gewoon om eens te kijken wat deze doet.
Ik moet hier even een kanttekening plaatsen :X.
Wat is de ideale rijpingstijd?
Na zes jaar rijpen heeft een fles Hertog Jan Grand Prestige zich wat ons betreft het mooist ontwikkeld. Uiteraard nodigen we je graag uit om te experimenteren met verschillende rijpingstijden.

Wat is de maximale rijpingstijd?
In principe is er geen maximale rijpingstijd, ware het niet dat tussen de zes en de acht jaar het risico groter wordt dat de smaak van het bier achteruit gaat
Bron: https://www.hertogjan.nl/footer/faq/

Daarnaast is dit statement vanuit Hertog Jan volgens mij al jaren onveranderd, hoewel de Grand Prestige sinds ca. 2018 wordt "gepasteuriseerd". Dit zorgt ervoor dat alle levende bacteriën in het product worden vernietigd door verhitting om de houdbaarheid ten goede te komen, zoals bijv. bij Zuivelprodcten.

Ook gist, is in basis een levende bacterie, waardoor de rijping van flessen Grand Prestige na medio 2018 dus een beduidend minder rijpingspotentieel hebben dan voorheen. De smaak zal nog altijd veranderen, maar dit effect is dus minder dan de historische verhalen die over het bier de ronde gaan.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16:05
JunkieXP schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:09:
[...]

Ik moet hier even een kanttekening plaatsen :X.

[...]

Bron: https://www.hertogjan.nl/footer/faq/

Daarnaast is dit statement vanuit Hertog Jan volgens mij al jaren onveranderd, hoewel de Grand Prestige sinds ca. 2018 wordt "gepasteuriseerd". Dit zorgt ervoor dat alle levende bacteriën in het product worden vernietigd door verhitting om de houdbaarheid ten goede te komen, zoals bijv. bij Zuivelprodcten.

Ook gist, is in basis een levende bacterie, waardoor de rijping van flessen Grand Prestige na medio 2018 dus een beduidend minder rijpingspotentieel hebben dan voorheen. De smaak zal nog altijd veranderen, maar dit effect is dus minder dan de historische verhalen die over het bier de ronde gaan.
Ik heb zelf ook altijd 8 jaar in mijn hoofd zitten, ben 2x bij ze geweest voor een rondleiding 1e keer was 9 jaar terug en 2e keer was 3 jaar terug. Maar misschien komt het wel door het verhaal van "de pallet" die nog in de kelder stond, met hertog jan grandprestige uit 1993 (8 jaar oud).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:47

De laagst gewaardeerde die ik heb gehad is de Riesenbrau pilsner met een 2.18 gemiddeld die ze op de Boedapest Boat Party verkochten :F
Daarna komt de Meulenbeek met een 2.40 gemiddeld

Ben alleen bang dat je die niet gaat vinden.

Een blik Phoenix 14 zou je wellicht wel op de onderste rijen van de supermarkt schappen kunnen vinden.

Mijn persoonlijk laagst beoordeelde bier is de Polka van Omnipollo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
ivo001 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:10:
[...]

Mijn persoonlijk laagst beoordeelde bier is de Polka van Omnipollo.
Haha check! Die was goor met heel veel munt erin. Ik heb hem 0.75 ⭐ gegeven.
#16 Ik vind goor. Ik had meer verwacht van omnipollo.
Droog en bubbly door de champagnegist. Verder proef ik heel veel pepermunt en dat verpest het.
Vieste bier tot nog toe(!)

[ Voor 23% gewijzigd door Stevie-P op 25-06-2024 15:03 . Reden: proefnotitie toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
Stevie-P schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:39:
[...]

Haha check! Die was goor met heel veel munt erin. Ik heb hem 0.75 ⭐ gegeven.
Bij mij kwam hij er met een 0,50 vanaf |:(
Beery Christmas 16/24! Alsof je net je tanden gepoetst hebt voor het bier drinken. Pepermunt smaak.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Leuke box te koop bij Bax voor een mooi prijsje:
MYSTERY MIX BOX
Inclusief coupon voor twee tapbieren naar keuze in ons proeflokaal! Laat je nu voordelig verrassen met deze Mystery Mix Box van 12 recent gebrouwen bieren, om zo een frisse duik te nemen in de volle breedte van ons assortiment! Je krijgt 6 blikken van 33cl en 6 blikken van 44cl, van fruitig en zuur tot donker en barrel aged, met uiteraard ook een meer dan gezonde dosis hoppigheid! De box bevat géén core range bieren en minimaal 2 nieuwe collabs!

https://www.baxbier.com/product/mystery-mix-box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Laatst online: 22:35
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 17:13:
MYSTERY MIX BOX
Inclusief coupon voor twee tapbieren naar keuze in ons proeflokaal! Laat je nu voordelig verrassen met deze Mystery Mix Box van 12 recent gebrouwen bieren, om zo een frisse duik te nemen in de volle breedte van ons assortiment! Je krijgt 6 blikken van 33cl en 6 blikken van 44cl, van fruitig en zuur tot donker en barrel aged, met uiteraard ook een meer dan gezonde dosis hoppigheid! De box bevat géén core range bieren en minimaal 2 nieuwe collabs!

Besteld 👌🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:58

Slechtste in mijn lijst is Nuchtere Heit die ik zelf overigens een 0,5 heb gegeven. Gemiddeld staat deze op 1,99 :X . Deze zou je in supermarkten van Poiesz (Friesland/Groningen) moeten vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 25-06-2024 23:17 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 09:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXqqV_i8cUiA9b8c0964nXv7uXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ivxSEtAkdvMOvsVy5plqg3K.jpg?f=fotoalbum_large

De 8 Years Anniversary set van Moersleutel is binnen :D altijd wel een zekerheidje inmiddels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carepolice
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:11
Gisteren in een opwelling de Beer in a Box, kan de inhoud van vorig jaar zo niet vinden. Iemand nog ervaringen van vorig jaar? Samen met de Moersleutelbox wordt het weer een goede afsluiter van het jaar!

“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Het slechte biertje wat ik heb gehad;
Konrad Vratislavický Ale Bizon
Afbeeldingslocatie: https://assets.untappd.com/photos/2024_01_13/cf458e0375ba9f57226722fbefdbe47c_640x640.jpg

Rechtstreeks de gootsteen in gegaan, bij mjin vader net zo. Scoort verassend genoeg nog een 3.21.

[ Voor 3% gewijzigd door Robbie T op 26-06-2024 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:42
Robbie T schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:49:
[Afbeelding]

Rechtstreeks de gootsteen in gegaan, bij mjin vader net zo. Scoort verassend genoeg nog een 3.21.
Ik vond Tsjechisch bier echt tegenvallen. Het is duur, weinig speciaals. Dan doen ze dat in Hongarije en vooral Polen toch een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
cy-gor25 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:54:
[...]

Ik vond Tsjechisch bier echt tegenvallen. Het is duur, weinig speciaals. Dan doen ze dat in Hongarije en vooral Polen toch een stuk beter.
Ook in Tsjechië zijn prima brouwers te vinden voor;
Sibeeria schiet me zo te binnen en kan er nog wel meer opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:42
Stevie-P schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:57:
[...]

Ook in Tsjechië zijn prima brouwers te vinden voor;
Sibeeria schiet me zo te binnen en kan er nog wel meer opzoeken.
Sibeeria geprobeerd, maar vond het niet super speciaal. Ze hadden helaas wel bepaalde speciale edities niet, collabs. Nochtans een paar winkels bezocht in Praag, maar 't was ook snel uitverkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
cy-gor25 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:01:
[...]

Sibeeria geprobeerd, maar vond het niet super speciaal. Ze hadden helaas wel bepaalde speciale edities niet, collabs. Nochtans een paar winkels bezocht in Praag, maar 't was ook snel uitverkocht.
Ik heb ook maar 3 verschillende bieren van Sibeeria geproefd maar die waren super.
Ik had ze destijds bij The Captain's Pantry gekocht in Haarlem. Wat overigens een heel fijn winkeltje is met name voor sours en verse ipa's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
cy-gor25 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:54:
[...]

Ik heb 28 Tsjechische bieren gehad blijkbaar, en tot mijn verbazing niet Sibeeria het beste beoordeeld maar de Chroust - Plum Chocolate Smoothie.
Gevolgd door een cider en dan pas een Sibeeria.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DexterDee
  • Laatst online: 17:27

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb ooit eens met 4 vrienden deze Tsjechische brouwerij aangeschreven:
https://pivovarzichovec.cz/en/

Uiteindelijk 10 dozen speciaalbier laten verschepen naar NL en 38 check-ins aan overgehouden. 8 bieren met een rating boven de 4, 6 met een 3.9 of hoger en 22 met een 3.5 of hoger. Dikke prima dus en we waren er erg tevreden over. Niet in de laatste plaats omdat de prijs per unit erg gunstig was.

In totaal heb ik 53 biertjes op uit Tjechië. De 7 Sibeeria (voornamelijk NEIPA's) heb ik ook vrij hoge ratings gegeven zie ik.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Het moment wat we allemaal zagen aankomen behalve Frontaal zelf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ydd0jI1-FnU3SV6KYBNdi0IQ-cU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AhonkYcKGtCXwQD4yvoDBT8m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:11

Klippy

Still Game

carepolice schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:44:
Gisteren in een opwelling de Beer in a Box, kan de inhoud van vorig jaar zo niet vinden. Iemand nog ervaringen van vorig jaar? Samen met de Moersleutelbox wordt het weer een goede afsluiter van het jaar!
Mijn inhoud lijst Klippy in "Speciaalbiertopic III"
Er waren er meer die de volledige lijst hadden bijgehouden.

Ik heb hem net ook weer besteld. Tot nu toe elke editie gehad en net als vorig jaar zal ik het bij deze houden denk ik.

De ervaring heb ik al vaker gedeeld. Ik vind de kwaliteit tot nu toe nooit tegenvallen. Maar je moet ook niet verwachten nu super exclusieve bieren te krijgen en een mega goede deal te maken. De bieren zijn veelal one-offs dus prijzen vergelijken is onmogelijk en als je wat lekkers hebt kan je het misschien daarna nooit meer vinden.

Is het 5,41 per biertje waard? Waarschijnlijk niet, er gaan er ook bij zitten die je niet aanspreken.
Kan je beter zelf een pakket samen stellen als je zeker wil weten dat je alles lekker vindt? Ja, denk het wel.

Maar de ervaring is leuk, ze maken er altijd wat van en er zit genoeg interessants tussen om het de moeite waard te houden

Ik ben blij dat ze nu ook meer internationale brouwerijen hebben. Die NL boxen van een paar jaar terug waren leuk, maar het voegde weinig toe in mijn ogen.

Toevoeging: Officiele inhoud pagina

[ Voor 4% gewijzigd door Klippy op 26-06-2024 20:47 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:13
Klippy schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:43:
[...]

Maar de ervaring is leuk, ze maken er altijd wat van en er zit genoeg interessants tussen om het de moeite waard te houden

Ik ben blij dat ze nu ook meer internationale brouwerijen hebben.

Toevoeging: Officiele inhoud pagina
Shit, je hebt me weer overtuigd..

Vorig jaar de Exclusive gehad. Bieren destijds niet geweldig maar de video content elke dag was leuk.
En dit jaar naar mijn idee ook "grotere" namen inderdaad.

De 10 loten voor de Arcadekast trekken mij over de streep :*)
Vanaf morgen slechts 1 lot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:11

Klippy

Still Game

Dit was trouwens echt een topper https://www.beerinabox.nl/adventskalender/2023/dag16
Klippy in "Speciaalbiertopic III"

Die had ik anders nooit gedronken en de brouwerij ook niet gekend.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ivo001
Krijg dorst met dit weer. We kunnen gelukkig weer even voorruit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdXLsTz3nc4ka6BjRhnH9-XA0dI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KBYdTjsYqTjwZzPNjip2gvWh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/93ZeH6lrv5msgPZTv__KXzDdrAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e9lninvVRMGTk7jkn0EUOpQU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 11:34
Afgelopen maandag de Beer in a Box gekocht en de Craftbox (met korting op korting) adventkalender besteld.

Vond vorig jaar de Beerrepublic kalender echt tegenvallen. Had ook de Moersleutel, die was echt top! Jaar ervoor die van Frontaal, vond ik ook tegenvallen qua prijs/inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:33
larry_flynt schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:09:
Afgelopen maandag de Beer in a Box gekocht en de Craftbox (met korting op korting) adventkalender besteld.

Vond vorig jaar de Beerrepublic kalender echt tegenvallen. Had ook de Moersleutel, die was echt top! Jaar ervoor die van Frontaal, vond ik ook tegenvallen qua prijs/inhoud.
Wat houdt de korting op korting in voor de craftbox? Ik zie wel dat er nu nog 20% preorder korting is maar verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 11:34
Wren schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:05:
[...]

Wat houdt de korting op korting in voor de craftbox? Ik zie wel dat er nu nog 20% preorder korting is maar verder?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbqoGvrt6sgycpjkfVwN23u1jTQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5c4noLG8w4tkUPycaVuE1JdT.png?f=fotoalbum_large

Was afgelopen maandag op Pepper. Ik heb de duurdere box gedaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
larry_flynt schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:19:
[...]

[Afbeelding]

Was afgelopen maandag op Pepper. Ik heb de duurdere box gedaan.
Jammer dat je het niet even had gedeeld hier. Dat had een aantal tweakers toch weer een paar tientjes gescheeld!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
ivo001 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:42:
Krijg dorst met dit weer. We kunnen gelukkig weer even voorruit.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wassabee!

Mooie biertjes. Ben ook wel benieuwd naar de bieren van Menno Olivier.

Zelf deze week ook de koelkast gevuld met het oog op de vakantie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdpMEuybCIQd-TwJiuiTBBSZFmo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q7zmUWp1v3wQ29oXpTG9Zn7I.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wSoZZQEeh09TnMXBHpA9bnFLu08=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ColDNVC70yXcypwbqGZaK7ly.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-09 17:03
Stevie-P schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:48:
[...]

Jammer dat je het niet even had gedeeld hier. Dat had een aantal tweakers toch weer een paar tientjes gescheeld!
Of er waren teveel aanmeldingen gekomen en ze hadden alles geannuleerd als prijsfout.

Ik heb ook mis gegrepen maar snap wel dat het niet verder gedeeld is.

[ Voor 10% gewijzigd door Dinjesk op 27-06-2024 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Kapitein Merijn schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:04:
[...]

Wassabee!

Mooie biertjes. Ben ook wel benieuwd naar de bieren van Menno Olivier.

Zelf deze week ook de koelkast gevuld met het oog op de vakantie.
[Afbeelding][Afbeelding]
Besteld bij Piwne Mosty gok ik zo? :9
Die nieuwe anniversary series van Moersleutel ziet er wel gaaf uit qua design ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
ivo001 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:05:
[...]

Bestel bij Piwne Mosty gok ik zo? :9
Die nieuwe anniversary series van Moersleutel ziet er wel gaaf uit qua design ook!
Weer eens bij Piwne Mostly besteld ja met 20% korting. Funky was net aangevuld en was wel benieuwd naar de Stu Mostow collabs.

Andere doosje komt bij de Hoppenaar vandaan. De Anniversary set daar gereserveerd samen met de Azvex scoop (https://untp.beer/NrDY6) :9~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 15:26
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 17:13:
MYSTERY MIX BOX

Nog bedankt voor de tip. Ik heb een prima selectie ontvangen met o.a. 2 barrel aged Koud Vuur, 2 verschillende Bandwagon IPA etc. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Ik meende dat bij volgens mij misterhop website als je een aantal bieren in de winkelwagen had, dat je een advies kreeg voor een proeverij volgorde maar ik zie die optie niet meer op hun site staan. Het kan natuurlijk zijn dat het ook een andere site was.

Wij hebben namelijk zoals vele het 8jarige bestaan setje van Moersleutel gekocht en houden vanavond dan ook een proeverij met 4 man. Mooi 10cl per glas en wat hapjes erbij en in onze eigen tempo. Stuk goedkoper dan op hun feestje langs gaan.

Maar nu zou ik het wel top vinden om een beetje een volgorde te bepalen van drinken, het kan op alcoholpercentage van laag naar hoog. Maar meen ook dat de regel was om bv heftige smaken combi's ook af te stemmen, want om nou te eindige met 4 stoutjes wat je niet meer kan onderscheiden zou ook sund zijn.

Iemand hier toevallig een tip over? Mogelijk een linkje naar site / generator welke de volgorde kan bepalen? Onze AI vrienden heb ik de vraag ook gesteld maar die wisten die nog niet zo goed te beantwoorden haha.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:25
Er1k989 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:10:
[...]

Nog bedankt voor de tip. Ik heb een prima selectie ontvangen met o.a. 2 barrel aged Koud Vuur, 2 verschillende Bandwagon IPA etc. :9~
Haha hier ook! Had ze al gemaild dat ik 2x een core range bier had ontvangen, namelijk de koudvuur. Blijken het beide BA versies te zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FinalBob
  • Laatst online: 13:51
klaps schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:01:
[Afbeelding]

De 8 Years Anniversary set van Moersleutel is binnen :D altijd wel een zekerheidje inmiddels
nice! Twijfelde ook maar uiteindelijk niet gedaan, vind 8 euro (toepasselijk dit keer) per blikje toch wat TE fors worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23:00

Heimdallr

Asgard

Robbie T schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:49:
[Afbeelding]

Dan zie je maar dat smaken enorm kunnen verschillen, ik vind het juist een heel lekker biertje :)

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
De Crusher boxen zijn er weer bij Beerrepublic:
https://beerrepublic.eu/nl/collections/hopcrushers

De sourbox zou ik zo weer bestellen maar de ipa's ben ik wel een beetje van genezen na de laatste surprise box.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Die IPA's he...Wellicht zijn mijn smaakpapillen niet verfijnd genoeg maar ik vind ze allemaal maar erg veel op elkaar lijken. Ben ik de enige?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Robbie T schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:25:
Die IPA's he...Wellicht zijn mijn smaakpapillen niet verfijnd genoeg maar ik vind ze allemaal maar erg veel op elkaar lijken. Ben ik de enige?
nope :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S.Kauw
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-09 15:54
Iemand al op de hoogte van de Tesselaar brouwerij op Texel?

Per ongeluk zijn we daar terecht gekomen voor een rondgang.
Via google kwamen we uit bij hen in plaats van skuumkoppe, maar vraag me niet waarom.

Fantastische mensen met nog eigenlijk veel lekkerdere bieren. Het pilsener is echt heerlijk te drinken op warme dagen. Waar voorheen Hertog mijn favoriet was maar de laatste slokken mij nooit bevielen is het met de Tesselaar tot de laatste slok echt lekker.

De speciaalbieren die zij maken zijn ook alles behalve wat men kent. Tijdens ons laatste bezoek aan Texel hebben we de kofferbak dus ook lekker gevuld!

Zeg wat je doet en doe wat je zegt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Robbie T schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:25:
Misschien als je ipa's van Brand, Bavaria, etc vergelijkt.

Ga eens naar een bierzaak en koop daar eens verse en goed scorende (>4.0 op untappd) neipa en een west coast ipa.

Ben erg benieuwd of je het daarna nog steeds één pot nat vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
S.Kauw schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:54:
Iemand al op de hoogte van de Tesselaar brouwerij op Texel?
Ik heb een paar bieren van ze geproefd; Bruuzer, Slufterbok en Eilandkriebel. Respectievelijk een 3.75, 3.5 en 3.25 gegeven. Best prima, maar niet erg bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kindrih
  • Laatst online: 16:13
Zaterdag avond een bezoek gedaan aan Brew @ the zoo.
Erg gezellig concept en een leuke tijd gehad, alleen jammer van de plens bui tussen door.
En vreemd dat verschillende brouwerij al vroeg moesten stoppen met tappen, hadden net een zak vol munten gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Stevie-P schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:42:
[...]

Misschien als je ipa's van Brand, Bavaria, etc vergelijkt.

Ga eens naar een bierzaak en koop daar eens verse en goed scorende (>4.0 op untappd) neipa en een west coast ipa.

Ben erg benieuwd of je het daarna nog steeds een pot nat vindt.
Nu merk ik ook wel verschil tussen een neipa en een ipa. Maar ik gok dat de poster het verschil tussen ipa's bedoelt ;)
Pagina: 1 ... 170 ... 197 Laatste