Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 171 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 21:57
S.Kauw schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:54:
Iemand al op de hoogte van de Tesselaar brouwerij op Texel?

Per ongeluk zijn we daar terecht gekomen voor een rondgang.
Via google kwamen we uit bij hen in plaats van skuumkoppe, maar vraag me niet waarom.

Fantastische mensen met nog eigenlijk veel lekkerdere bieren. Het pilsener is echt heerlijk te drinken op warme dagen. Waar voorheen Hertog mijn favoriet was maar de laatste slokken mij nooit bevielen is het met de Tesselaar tot de laatste slok echt lekker.

De speciaalbieren die zij maken zijn ook alles behalve wat men kent. Tijdens ons laatste bezoek aan Texel hebben we de kofferbak dus ook lekker gevuld!
Toen ik op Texel was hier ook wat van gedronken.

Met name de Razende Bok en de Witte Tessel-Aar heb ik hoog beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:02

key

Via google kwamen we uit bij hen in plaats van skuumkoppe, maar vraag me niet waarom.

Fantastische mensen met nog eigenlijk veel lekkerdere bieren. Het pilsener is echt heerlijk te drinken op warme dagen. Waar voorheen Hertog mijn favoriet was maar de laatste slokken mij nooit bevielen is het met de Tesselaar tot de laatste slok echt lekker.

De speciaalbieren die zij maken zijn ook alles behalve wat men kent. Tijdens ons laatste bezoek aan Texel hebben we de kofferbak dus ook lekker gevuld!
Zou je voorraad bijna op zijn, ik meen me te herinneren dat ik er bieren van heb gekocht bij de Mitra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winduss
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-09 07:32

Tesserlaar lijkt me nou eens een leuke brouwerij om een rondleiding en proeverij te hebben. We waren vorig jaar naar Texels gegaan nadat we hier voor het laatst in 2010 (?) waren geweest voor een rondleiding. Nu viel die helaas dik tegen. Buiten het feit dat ze niet eens meer rondleidingen doen door de hele brouwerij, waren ze op dat moment ook nog eens bezig met een grondige verbouwing :'(
Texels is gewoon te groot geworden voor een leuke rondleiding waar je in de ketels mag kijken. In december gaan we eens kijken bij Tesselaar _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:14
Kapitein Merijn schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:15:
De Crusher boxen zijn er weer bij Beerrepublic:
https://beerrepublic.eu/nl/collections/hopcrushers

De sourbox zou ik zo weer bestellen maar de ipa's ben ik wel een beetje van genezen na de laatste surprise box.
Heb toch maar een gokje gewaagd op de box. Ik heb letterlijk 0 IPA's meer in huis. Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:54
Lennnn schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:26:
[...]

Heb toch maar een gokje gewaagd op de box. Ik heb letterlijk 0 IPA's meer in huis. Dank voor de tip.
Ik ben voor de sours gegaan. Box is gisteren toegekomen, maar ik moet nog kijken wat er allemaal inzit. En natuurlijk sta ik net met een weekje nachtdiensten op het werk.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:48

Pieroman

/me

Winduss schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:31:
[...]

Tesserlaar lijkt me nou eens een leuke brouwerij om een rondleiding en proeverij te hebben. We waren vorig jaar naar Texels gegaan nadat we hier voor het laatst in 2010 (?) waren geweest voor een rondleiding. Nu viel die helaas dik tegen. Buiten het feit dat ze niet eens meer rondleidingen doen door de hele brouwerij, waren ze op dat moment ook nog eens bezig met een grondige verbouwing :'(
Texels is gewoon te groot geworden voor een leuke rondleiding waar je in de ketels mag kijken. In december gaan we eens kijken bij Tesselaar _/-\o_
Texels is dan ook sinds 2020 gewoon van Heineken en dat heeft het volgens mij geen goed gedaan.
De brouwmeester die Skuumkoppe heeft bedacht is ook Tesselaar juist begonnen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:45
Lekkere korting bij Piwnemosty ook op dit moment:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6ysjtbJluev9uKTPzcTVNyOW_o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QC8gbpJydN2hSW9gfZbzj5Gt.png?f=fotoalbum_large

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winduss
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-09 07:32
Pieroman schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:06:
[...]

Texels is dan ook sinds 2020 gewoon van Heineken en dat heeft het volgens mij geen goed gedaan.
De brouwmeester die Skuumkoppe heeft bedacht is ook Tesselaar juist begonnen.
Ze zeggen daar bij de rondleiding dat de overname geen effect heeft gehad, maar dat is overduidelijk wel zo inderdaad. Vooral de schaalvergroting, waar je een aantal jaar geleden met moeite aan Texels buiten Texel kon komen, hebben ze dit nu gewoon overal (en niet goedkoop).
Ze zeggen overigens ook dat Texels alleen op Texel gebrouwen wordt. Je hoeft niet ver te zoeken om flessen te vinden waar een adres in België op staat :+

Natuurlijk maakt dit alles ze niet minder goed, maar ik vrees voor de toekomst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 15:47
Wat me nog het meest irriteert aan Texels is die domme reclame, waarin mensen heel geforceerd gaan doen alsof 'Skuumkoppe' een onuitspreekbaar woord is. 8)7 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:52
ivo001 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:42:
Krijg dorst met dit weer. We kunnen gelukkig weer even voorruit.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die Coconut van brouwerij Kees.... 25%! Succes met 75 Cl daarvan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
gustaveau schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:36:
[...]

Die Coconut van brouwerij Kees.... 25%! Succes met 75 Cl daarvan.. :)
Leuk voor een avondje op de bank toch O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:52
Slapend? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:13
Dus Latrappe heeft de batch 51 uit een jubileum batch. Helaas alleen weer met nutteloze combi te krijgen. Een fanpakket, borrelplank, waterfles of een memoryspel. Toch ontzettend jammer, wil gewoon 2 losse flessen bestellen

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
Louwke schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:26:
Dus Latrappe heeft de batch 51 uit een jubileum batch. Helaas alleen weer met nutteloze combi te krijgen. Een fanpakket, borrelplank, waterfles of een memoryspel. Toch ontzettend jammer, wil gewoon 2 losse flessen bestellen
Nu dacht ik dat bij die borrelplank toch wel een stukje kaas had gezeten. Blijkt dus ook niet te zijn.

Edit. Ik ben maar tot de abdij gereden. In de abdijwinkel kan je de flessen los kopen, of in doos van 6 (ineens het maximum per persoon).
€14,5 per flesje.
Het was er druk, en de dozen gingen vlot buiten.

[ Voor 19% gewijzigd door Arator op 06-07-2024 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
Kapitein Merijn schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:15:
De Crusher boxen zijn er weer bij Beerrepublic:
https://beerrepublic.eu/nl/collections/hopcrushers

De sourbox zou ik zo weer bestellen maar de ipa's ben ik wel een beetje van genezen na de laatste surprise box.
De helft is ongeveer al op. 2 waren iets minder. De rest allemaal top. Totaal niet te vergelijken met de vorige hopcrusher, waar een hoop IPA's echt niet meer lekker waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:36

Een paar jaar geleden op Texel de Strandstruner van Tesselaar gedronken en ik verwachte er niet bijzonder veel van, maar die was erg goed. Toevallig zag ik 'm op de website van Mitra staan en heb deze gelijk weer mee besteld, je ziet ze buiten Texel om niet veel namelijk.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:13
Zijn er mensen afgelopen weekend ook op het van Moll fest geweest?

Heerlijk gedronken, en bijzonder veel smoothie/pastry sours te krijgen. Was echt perfect. Paar nieuwe brouwerijen ontdekt waarvan ik bij mijn favoriete heb kunnen zetten.Metalhead, Nerdbrewing, Vault city (Schotten kunnen blijkbaar meer dan alleen whisky maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Nu online
Xepos schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:26:
Zijn er mensen afgelopen weekend ook op het van Moll fest geweest?

Heerlijk gedronken, en bijzonder veel smoothie/pastry sours te krijgen. Was echt perfect. Paar nieuwe brouwerijen ontdekt waarvan ik bij mijn favoriete heb kunnen zetten.Metalhead, Nerdbrewing, Vault city (Schotten kunnen blijkbaar meer dan alleen whisky maken)
Ik heb helaas moeten overslaan. Achillespees gescheurd waarschijnlijk afgelopen weekend, dus heb zondag thuis moeten drinken :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
Als je maar kan drinken is thuis goed genoeg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2im0ZVo-RF7oU6FLCQMeCjFEaNI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7fmLJtyGQwSvr6Zjtch7XB3j.jpg?f=user_large
Cheers 🍻

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:03
Ik was het niet, maar de jongste ging met haar werk een weekendje naar Texel. Deden daar ook een rondleiding en toen nam ze als presentje voor haar moeder en mij een pakketje mee + glas. Lekkere biertjes, gisteravond genoten van de strandstruner, een koperkleurige weizen, erg smakelijk. Zacht, maar toch een lekkere volle smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:18

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Laatst online: 13:04
ja zeker! Maar ik vond hem prima te hebben :) i.t.t. een vriend van mij die hem niet zo kon waarderen...

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:18

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

-Jaap-io schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:45:
[...]

ja zeker! Maar ik vond hem prima te hebben :) i.t.t. een vriend van mij die hem niet zo kon waarderen...
Dat kan altijd, kunt niet altijd iedereen pleasen ;) :D

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 22:41
Had nog wel wat staan maar wilde de Moersleutel 8th anniversary set hebben. En als je er dan toch bent.. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YlAEphFVrrJc1gNI6Q4JnC-3QH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ChxQ9viLpCzf0RBab5s8jsR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 20:30
Da's inderdaad een aardige verzameling @remzor! Ik kon zelf ook de verleiding niet weerstaan om het 8Y pakket van Moersleutel in te slaan, en heb daarbij ook nog een paar andere Moersleutels (oa de Mexicake Firefighter, met nog een extra exemplaar om aan mijn zus en zwager te geven). Pakket vrijdag besteld en kwam gisteren al binnen. De voorraad zware bieren om komende maanden door te komen is aardig aangevuld zo. :+

En mijn oog viel ook op het design van Pühaste's Vurr, leuk blikje.😺 Die staat inmiddels op de wishlist om te onthouden en naar uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 22:41
@Sassie nice! En idd die can-art is heel tof. Van Brewski stonden er een hoop collabs, ook wel leuke can-art altijd. En de meeste Moersleutels heb ik al wel gehad, maar laat tegenwoordig ook aardig wat staan. De erg zoete of met veel adjuncts sleutels hoef ik niet (meer). Tegenwoordig niet helemaal mijn ding meer, vaak too much. Zeker in die 44cl blikken.

Ik houd echt van Pühaste. Prijs/kwaliteit is top en 33cl! Kees heeft gelukkig ook aardig wat in 33cl, net als Brewski. Frontaal en Uiltje laat ik vaak staan. Overigens kunnen lichte bieren (of IPA’s) in 44cl mij best bekoren hoor, maar die zware jongens drink ik als ik alleen drink liever niet als 44cl.

Heb ook nog 2 blikjes van het Unwrapp pakket over (4x bipa en 4x tripel). Was best een leuk pakketje als social deal eigenlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 23:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XI7ldgel9ld11TC8uENSossxEYE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nc1FYvtquWE7o7y4yG0YgA5E.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds ik opeens een hoop NL kentekens tegenkom onderweg, Prizm Brewery in Vendargues (voorstad van Montpellier) is een relaxte brouwerij, relaxte garden om te zitten en 20 taps met oa Prizm, VNDL en Soma. Doe er regelmatig een biertje, goed aan te lopen vanaf B&B hotel Montpellier Vendargues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 20:30
@remzor ja 0,44 vind ik prima voor IPA's ed. Da's voor mij precies genoeg voor een avondbiertje. De zware stouts bewaar ik meestal voor een rustige zaterdagavond. Gewoon een paar uur over doen en dan wat licht verdoofd in bed kruipen. Tot nu toe slechts 1x gehad dat ik het niet in 1x op kon (was idd 0.44l blik), maar gelukkig kan je ze de volgende dag ook nog drinken. :)

Het is alweer een poos geleden dat ik een Moersleutel stout op heb, maar ik (en mijn FOMO) kon de 8Y series niet laten schieten. Heb verder ook nog wat staan van een bestelling bij ROTT brouwers, met oa ook 2 barrel aged bieren en ook nog wat zwaar en donker spul van Vandestreek. Niet echt 'zomerse' bieren, maar ja tot nu toe is het ook niet veel soeps met het zomerweer. Maar ik denk dat ik komende vrijdag toch eerst de nieuwe Hype Bomb open gaat. Ben wel benieuwd naar hoe tropisch die is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
Sassie schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:13:
Maar ik denk dat ik komende vrijdag toch eerst de nieuwe Hype Bomb open gaat. Ben wel benieuwd naar hoe tropisch die is.
Ik heb hem vorige week gedronken. Kgaf die een 3,75 op Untappd. Echt heel tropisch vond ik het nu wel niet, perzik met een zoet bittertje (pompelmoes?).
Vind ik persoonlijk "Big Pulp" van Magnify Brewing Company tropischer van smaak. Is wel een sour ipv een ipa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Piwnemosty.pl heeft nu 20% korting op alles.
Ik heb er laatst voor het eerst besteld en dat is me goed bevallen. Ik kwam inclusief verzenden op zo'n 4 euro per bier uit met een selectie van nieuwe ipa's, alcoholvrije bieren, wild-ales en stouts (en 90% halve liters)
Wel was ik vergeten om in zloties te betalen, dan zou het nog goedkoper zijn geweest, gezien ze meer kosten rekenen voor vreemde valuta's dan de 2% die m'n creditcard rekent.
Ik had op een zondag besteld, op woensdag kreeg ik de dhl track&trace en op donderdag werd het geleverd.

[ Voor 10% gewijzigd door Stevie-P op 16-07-2024 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kindrih
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16:18
Stevie-P schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:04:
Piwnemosty.pl heeft nu 20% korting op alles.
Ik heb er laatst voor het eerst besteld en dat is me goed bevallen. Ik kwam inclusief verzenden op zo'n 4 euro per bier uit met een selectie van nieuwe ipa's, alcoholvrije bieren, wild-ales en stouts (en 90% halve liters)
Wel was ik vergeten om in zloties te betalen, dan zou het nog goedkoper zijn geweest, gezien ze meer kosten rekenen voor vreemde valuta's dan de 2% die m'n creditcard rekent.
Ik had op een zondag besteld, op woensdag kreeg ik de dhl track&trace en op donderdag werd het geleverd.
Bedankt voor de tip, die Poolse site is nieuw voor mij!
Meteen maar een bestelling doorgezet, wisselkoers scheelt erg veel. Was in euro's 83 kwijt en nu met zloty's omgerekend "maar" 74 euro. Gemiddeld ook 4 euro per biertje, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:27
Op zoek naar een eettent in de buurt van onze eerste vakantie overnachting in Duitsland kwam ik een Zoiglstube tegen, blijkbaar is Zoigl een traditionele Duitse biersoort. Zijn er hier mensen die dit al eens gedronken hebben?

Kwa eten is het niet veel maar ik denk dat ik er na de maaltijd wel even langs ga :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:48

Shrien

frequent snoozer

Ook maar weer een Hopcrusher gewaagd. Al met al een hele mooie selectie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qURlhsSpLU67o4Cp_qumRuJxlJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/itdEbs582KyGO0Tzmh1VOFbt.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kreeg er nog een extra blik Other Half en een glas van Fremont bij omdat ik de vorige keer had geklaagd over de tegenvallende smaak van sommige bieren.

(edit: let niet op de zooi, we zijn een boerderij aan het verbouwen }:O )

[ Voor 5% gewijzigd door Shrien op 16-07-2024 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:40
Welke zooi? Ik zie alleen mooie bieren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 21:30
Shrien schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:31:

[Afbeelding]

Ik kreeg er nog een extra blik Other Half en een glas van Fremont bij omdat ik de vorige keer had geklaagd over de tegenvallende smaak van sommige bieren.

Ik zie bier maar ik zie ook een vieze trap, of komt dit door het bier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Shrien schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:31:

[Afbeelding]

Ze wisselen flink. Bijna allemaal andere dan dat ik had ontvangen.

Ik had hier 1 bier die echt niet meer goed was qua smaak. Van Phase Three Brewing. Volgens mij heb jij die niet.

Voor de rest was hier alles nog prima van smaak. In tegenstelling tot de vorige crusher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Lennnn schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:43:
[...]

Ze wisselen flink. Bijna allemaal andere dan dat ik had ontvangen.

Ik had hier 1 bier die echt niet meer goed was qua smaak. Van Phase Three Brewing. Volgens mij heb jij die niet.

Voor de rest was hier alles nog prima van smaak. In tegenstelling tot de vorige crusher.
Oh interessant. Hier zit geen Phase Three tussen inderdaad. En wacht even… je hebt ze alle 36 al op?(!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik1988
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-05 13:41
ik heb zelf ook 1 x een minder pakket gehad. Dit was een verassingsbox met 8 x dezelfde (mindere brouwerij). Dit heb ik aangegeven. Meer als tip. Ze wilde dit ook compenseren bij een volgende bestelling. Ze gaven zelf aan dat er wel heel veel van deze brouwerij inzat. Ik heb afgezien van het het gratis biertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dansch216
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 15:04
Mijn ervaringen met de hopcrusher boxen zijn ook prima. Op een totaal van 3 XL boxen, 1 blik de gootsteen in gemikt. En voor mij sprong Phase Three er de vorige keer uit! Alle IPA's bevielen ons zeer goed. De Dark boxen ben ik minder over te spreken, twee keer besteld en viel beiden keren tegen.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Laatst online: 12-09 16:20
Ik ben ook fan van de hopcrusher boxen. Bestel ze eigenlijk altijd als ze online komen en, enkele uitzonderingen daargelaten, altijd meer dan prima. Ook de frequentie dat ze online komen sluit prima aan bij mijn IPA-drink-consumptie :) . Met deze XL boxen altijd wel een IPA'tje in huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennnn
Shrien schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:45:
[...]

Oh interessant. Hier zit geen Phase Three tussen inderdaad. En wacht even… je hebt ze alle 36 al op?(!)
Ja, ging hard. De eerste zaterdag waren er al zo'n 20 op (toen alles gedeeld met 4 man).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
dansch216 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:05:
Mijn ervaringen met de hopcrusher boxen zijn ook prima. Op een totaal van 3 XL boxen, 1 blik de gootsteen in gemikt. En voor mij sprong Phase Three er de vorige keer uit! Alle IPA's bevielen ons zeer goed. De Dark boxen ben ik minder over te spreken, twee keer besteld en viel beiden keren tegen.
Dark en sour doe ik ook niet meer. Dark is vaak niet mijn ding als het meer richting de Milk stout gaat.
Sour is vaak enorm dik. Meer de smoothie sours, terwijl ik juist de lichte sours van bijvoorbeeld the Garden veel lekkerder vind.

Denk dat je gewoon een beetje geluk moet hebben hoe het nog smaakt na een maand of 10. Het had waarschijnlijk niet echt met de kwaliteit van Phase Three zelf te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:28
De dag waarvan we eigenlijk al wisten dat hij ging komen. Moersleutel guild box gaat omhoog met 6 euro per box, vanaf 1 september. Met dan wel de garantie van 14 blikken per box.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:34

Thompson

Beeromaniac

DraZ666 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:47:
[Afbeelding]

Sinds ik opeens een hoop NL kentekens tegenkom onderweg, Prizm Brewery in Vendargues (voorstad van Montpellier) is een relaxte brouwerij, relaxte garden om te zitten en 20 taps met oa Prizm, VNDL en Soma. Doe er regelmatig een biertje, goed aan te lopen vanaf B&B hotel Montpellier Vendargues.
Was voor mij echt een ontdekking Prizm Brewery, zeer goede IPA's!

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GB_gaming101
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:24
Gisteren heb ik bij de Bierburgemeester in Boxmeer twee keer de Moersleutel Barcode Orange & Yellow gekocht. Hopelijk zijn deze net zo goed als de beoordelingen die ze krijgen op Untappd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12:39
Ik ben ingeschreven bij een flink aantal online bierwinkels op hun nieuwsbrief, en dat is toch altijd wel grappig als er weer zo'n batch uit de VS hierheen komt. Een hele serie nieuwsbrieven met allemaal exact dezelfde bieren en dan doen alsof het een heel exclusief aanbod is en alsof het ze is gelukt om een beperkt aantal binnen te slepen. Ergens zit gewoon een tussenhandelaar die batches periodiek verdeelt onder een hele zooi Nederlandse webshops.

Ben overigens wel benieuwd wie toch de klanten zijn die IPA's uit de VS of Canada met een score van 4,1 ofzo gaan kopen voor €13-15 per blik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:02
Ga er volgende heen op vakantie met mijn gezin, ga ook eens even kijken. De normale pils is al super fijn, zelf de alcoholvrije is op warme dag prima te drinken. Zo kan je toch bier drinken en rijden.

De merken speciaalbier totaal niet mee bekend, hier ook niet echt. Maar ga eens rondkijken, tips zijn altijd welkom. Ik zit in het reuzengebergte, dagje praag staat nog wel op de planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:51

Hertog

Aut bibat, aut abeat

G.Scholtens schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:10:
Ga er volgende heen op vakantie met mijn gezin, ga ook eens even kijken. De normale pils is al super fijn, zelf de alcoholvrije is op warme dag prima te drinken. Zo kan je toch bier drinken en rijden.

De merken speciaalbier totaal niet mee bekend, hier ook niet echt. Maar ga eens rondkijken, tips zijn altijd welkom. Ik zit in het reuzengebergte, dagje praag staat nog wel op de planning
Ik weet niet op wie je reageerde, maar aangezien je 'reuzengebergte' schrijft: https://www.visitczechia....ies/g-krkonose-beer-trail

;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Hertog schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:27:
[...]

Ik weet niet op wie je reageerde, maar aangezien je 'reuzengebergte' schrijft: https://www.visitczechia....ies/g-krkonose-beer-trail

;)
Ik reageerde niet zozeer ergens op, was meer het topic aan het lezen en kwam tsjechie tegen >:) Hele trail word me beetje te als ik met het gezin ben. Maar zitten wel wat brouwerijen die vlakbij zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:06
GB_gaming101 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:53:
Gisteren heb ik bij de Bierburgemeester in Boxmeer twee keer de Moersleutel Barcode Orange & Yellow gekocht. Hopelijk zijn deze net zo goed als de beoordelingen die ze krijgen op Untappd.
Vind hem zeker lekker maar best prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

GB_gaming101 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:53:
Eentje ruilen voor een Red & Blue Barcode? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:51

Hertog

Aut bibat, aut abeat

G.Scholtens schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:34:
[...]

Ik reageerde niet zozeer ergens op, was meer het topic aan het lezen en kwam tsjechie tegen >:) Hele trail word me beetje te als ik met het gezin ben. Maar zitten wel wat brouwerijen die vlakbij zijn
Ah, de eerste zin leek nogal een reactie op en specifieke brouwerij te zijn ;).

Je hoeft de trail niet in één dag te doen en sowieso krijg je als je het helemaal doet alleen een opener. Vooral een leuke lijst van wat kleinschaliger brouwerijen :) Zelf binnenkort ook die kant op, vandaar dat ik hem ook had opgeslagen :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
Hertog schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:10:
[...]

Ah, de eerste zin leek nogal een reactie op en specifieke brouwerij te zijn ;).

Je hoeft de trail niet in één dag te doen en sowieso krijg je als je het helemaal doet alleen een opener. Vooral een leuke lijst van wat kleinschaliger brouwerijen :) Zelf binnenkort ook die kant op, vandaar dat ik hem ook had opgeslagen :P
Ik was al in vakantiemodus ofzo qua typen, ga de trail nog eens doornemen dan. In ieder geval bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 13:42
Er staat vandaag een artikel in een Belgische zakenkrant over de bierbrouwers aldaar en hoe moeilijk ze het hebben waaronder Struise Brouwers:

"we zijn in feite virtueel failliet’, zegt Coutteau. De kleine brouwerij, die huist in de voormalige dorpsschool van Oostvleteren, overleeft bij de gratie van de mensen die haar in 2019 via een crowdfunding 200.000 euro leenden."

" De bierverkoop in België krimpt al twintig jaar, maar vorig jaar kalfde hij in één keer met 5,8 procent af - drie keer sneller dan normaal. ‘We verloren het equivalent van de productie van drie middelgrote brouwerijen’, zei Krishan Maudgal, de directeur van Belgische Brouwers"

De prijzen zijn met rond de 5 euro voor een struise brouwers bier (behalve pannepot) natuurlijk niet erg mals, maar andere bieren zijn zeker nog ok kwa prijs zeker in vergelijking met import. Misschien is er gewoon teveel aanbod of drinken mensen gewoon steeds minder alcohol?

Uit een ander iets ouder artikel van dit jaar komt ook naar voren dat 3 fonteinen het moeilijk heeft. Het is zelfs in België wel lastig dit bier te vinden, maar verkoop het via supermarkten en je verdient er niets aan. Wel jammer want hun bedrijfsvoering is wel goed;

"De ondernemer stelt dat 3 Fonteinen zijn bier duurzamer en traditioneler brouwt dan sommige andere producenten, wat de meerkosten zou verantwoorden. Het bedrijf koopt zijn tarwe en gerst - beide biologisch - uitsluitend in België. 'Wij betalen de Belgische boeren een eerlijke prijs, die driemaal hoger ligt dan die voor graan uit Oekraïne of de VS. We werken met echte krieken en niet met sappen. En wij laten ons bier langer gisten dan sommige collega's', zegt Van Obberghen."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
cy-gor25 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:10:
Er staat vandaag een artikel in een Belgische zakenkrant over de bierbrouwers aldaar en hoe moeilijk ze het hebben waaronder Struise Brouwers:

"we zijn in feite virtueel failliet’, zegt Coutteau. De kleine brouwerij, die huist in de voormalige dorpsschool van Oostvleteren, overleeft bij de gratie van de mensen die haar in 2019 via een crowdfunding 200.000 euro leenden."

" De bierverkoop in België krimpt al twintig jaar, maar vorig jaar kalfde hij in één keer met 5,8 procent af - drie keer sneller dan normaal. ‘We verloren het equivalent van de productie van drie middelgrote brouwerijen’, zei Krishan Maudgal, de directeur van Belgische Brouwers"

De prijzen zijn met rond de 5 euro voor een struise brouwers bier (behalve pannepot) natuurlijk niet erg mals, maar andere bieren zijn zeker nog ok kwa prijs zeker in vergelijking met import. Misschien is er gewoon teveel aanbod of drinken mensen gewoon steeds minder alcohol?

Uit een ander iets ouder artikel van dit jaar komt ook naar voren dat 3 fonteinen het moeilijk heeft. Het is zelfs in België wel lastig dit bier te vinden, maar verkoop het via supermarkten en je verdient er niets aan. Wel jammer want hun bedrijfsvoering is wel goed;

"De ondernemer stelt dat 3 Fonteinen zijn bier duurzamer en traditioneler brouwt dan sommige andere producenten, wat de meerkosten zou verantwoorden. Het bedrijf koopt zijn tarwe en gerst - beide biologisch - uitsluitend in België. 'Wij betalen de Belgische boeren een eerlijke prijs, die driemaal hoger ligt dan die voor graan uit Oekraïne of de VS. We werken met echte krieken en niet met sappen. En wij laten ons bier langer gisten dan sommige collega's', zegt Van Obberghen."
Er zijn maar een handjevol Belgische brouwers waarvan ik het écht jammer zou vinden als ze stoppen. Struisse en 3 Fonteinen horen daar zeker bij.

Hopelijk kunnen ze iets bedenken waardoor ze kunnen overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Lennnn schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:35:
[...]

Er zijn maar een handjevol Belgische brouwers waarvan ik het écht jammer zou vinden als ze stoppen. Struisse en 3 Fonteinen horen daar zeker bij.

Hopelijk kunnen ze iets bedenken waardoor ze kunnen overleven.
Er zijn er zoveel, maar vaak te kleinschalig en soms niet altijd even goed of divers misschien. Export, maar dan moet het brouwen gericht zijn op de smaken van de afzetmarkt. Zo beschreef een brouwer in het artikel dat zure bieren niet geliefd zijn in Nederland en men die daar niet kwijt kan, maar wel in Zweden bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DFG-909
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-07 12:12
Rob112 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:57:
Op zoek naar een eettent in de buurt van onze eerste vakantie overnachting in Duitsland kwam ik een Zoiglstube tegen, blijkbaar is Zoigl een traditionele Duitse biersoort. Zijn er hier mensen die dit al eens gedronken hebben?

Kwa eten is het niet veel maar ik denk dat ik er na de maaltijd wel even langs ga :9
Yup. Tja, verwacht er niet te veel bijzonders van zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 17:30

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

evleerdam schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:06:
De dag waarvan we eigenlijk al wisten dat hij ging komen. Moersleutel guild box gaat omhoog met 6 euro per box, vanaf 1 september. Met dan wel de garantie van 14 blikken per box.
Heb je hier mail over gehad oid? Ik niet namelijk?

Het blijft, met de adventkalender erbij, wel een goed aanbod. Maar ik overweeg al een tijdje om het stop te zetten, het zijn heerlijke bieren maar wel veel van hetzelfde ofzo? Kan ook elke maand m'n slijter vragen een pakketje te maken voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:20

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hmmm... het lijkt er op dat de EU website van Other Half er alweer mee is gestopt? Dat is wel jammer... De blikken daar waren wel goed geprijsd.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweaker_BE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
Beekforel schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:33:
[...]

Heb je hier mail over gehad oid? Ik niet namelijk?
Vorige week een e-mail.....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 09:49
Paar dagen in Ieper gezeten, mezelf ondergedompeld in de Eerste Wereldoorlog. En als je dan toch in de buurt bent neem je gelijk een kratje van die monniken mee! Op de terugweg nog even langs de Caigny uiteraard :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44ID9nZRKy7k9PI3rKdoeAL5jOk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uozU6sEKAev9oR4JFS8Q6pTP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniPlato
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-08 23:44
klaps schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 10:45:
Paar dagen in Ieper gezeten, mezelf ondergedompeld in de Eerste Wereldoorlog. En als je dan toch in de buurt bent neem je gelijk een kratje van die monniken mee! Op de terugweg nog even langs de Caigny uiteraard :)
Zijn altijd mooie tripjes, en fijn om wat vloeibare souvenirs mee te nemen!

Ik ga volgende week ook even langs bij de Caigny, heb je nog toppers gevonden die ik niet mag missen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 09:49
MiniPlato schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:22:
[...]

Ik ga volgende week ook even langs bij de Caigny, heb je nog toppers gevonden die ik niet mag missen?
Ze hebben een uitgebreide selectie Pohjala, Puhaste en Arpus. Dat is altijd goed. En hun lambiek selectie is ook goed! Verder kijken naar brouwerijen die niet snel ergens anders te koop zijn. Bijvoorbeeld wat minder traditionele Belgische craft brouwers en andere landen dan België, Nederland en de Baltische staten. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
  • Nu online
MiniPlato schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:22:
[...]

Volgens mij hadden zo ook altijd een mooi aanbod van Nøgne Ø

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Nyarlathotep schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:22:
Hmmm... het lijkt er op dat de EU website van Other Half er alweer mee is gestopt? Dat is wel jammer... De blikken daar waren wel goed geprijsd.
Alweer een tijdje volgens mij. Ze waren ook wel flink aan de prijs, kan me niet voorstellen dat het erg lekker liep.

Check Beerizer. Hoptimaal heeft er een paar voor een tientje per stuk.
klaps schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 10:45:

[Afbeelding]
Wat betaal je tegenwoordig aldaar voor een (kratje) 12?

[ Voor 36% gewijzigd door Shrien op 23-07-2024 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Shrien schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:29:
[...]

Alweer een tijdje volgens mij. Ze waren ook wel flink aan de prijs, kan me niet voorstellen dat het erg lekker liep.

Check Beerizer. Hoptimaal heeft er een paar voor een tientje per stuk.

[...]

Wat betaal je tegenwoordig aldaar voor een (kratje) 12?
56 euro alweer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_BE
Tegen de 5 euro per fles waar ze bij de Mitra voor in de winkel liggen is dat geen slechte deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Tweaker_BE schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:01:
[...]

Tegen de 5 euro per fles waar ze bij de Mitra voor in de winkel liggen is dat geen slechte deal.
Nog steeds een prima prijs voor een prima biertje, maar 2 jaar geleden was het nog 48 euro dus het maakt aardige sprongen omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12:39
ivo001 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:10:
[...]

Volgens mij hadden zo ook altijd een mooi aanbod van Nøgne Ø
Dit klopt inderdaad, als ik er ben neem ik daar altijd een zooi van mee. vorige week nog de Flotsam (red wine BA quadrupel) voor iets van €4,40 per stuk, de keer ervoor Jacob's Ladder (bourbon BA barleywine) voor iets van €5,50. Ongeëvenaarde prijs/kwaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 21:32
Nyarlathotep schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:22:
Volgens mij alleen van website(naam) verandert, maar deze bedoel je toch? https://www.revoltdirect.com/beer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_BE
Wren schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:24:
[...]
Nog steeds een prima prijs voor een prima biertje, maar 2 jaar geleden was het nog 48 euro dus het maakt aardige sprongen omhoog.
Zelfs een jaar geleden was het nog 48.... grondstofprijzen en lonen zullen wel weer de oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:52
Ik kreeg de vraag of er wellicht een goed boek is waarin de verschillende bierstijlen worden beschreven. En dan niet alleen de traditionele belgische stijlen, maar ook veel van de craft bier varianten. Zelf kwam ik “World Atlas of Beer” tegen maar kan niet echt een inkijkexemplaar vinden op internet.

Heeft iemand hier tips?

Untappd: politrix

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

politrix schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:59:
Ik kreeg de vraag of er wellicht een goed boek is waarin de verschillende bierstijlen worden beschreven. En dan niet alleen de traditionele belgische stijlen, maar ook veel van de craft bier varianten. Zelf kwam ik “World Atlas of Beer” tegen maar kan niet echt een inkijkexemplaar vinden op internet.

Heeft iemand hier tips?
👇
Shrien schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:44:
[Afbeelding]

En iemand toevallig Bier van Rick Kempen gelezen? Ik liep er vorig weekend tegenaan bij de lokale Kringloop (gesigneerd en al :+ ) voor een euro. Leest best leuk weg.
Half jaartje geleden bovenstaand proza tot mij genomen. Erg leuk en losjes geschreven, veel achtergrond informatie. Bierstijlen nemen 50 (van de 300) bladzijden in beslag. Ik kan ‘m aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
  • Nu online
bbunn07 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:16:
[...]

Dit klopt inderdaad, als ik er ben neem ik daar altijd een zooi van mee. vorige week nog de Flotsam (red wine BA quadrupel) voor iets van €4,40 per stuk, de keer ervoor Jacob's Ladder (bourbon BA barleywine) voor iets van €5,50. Ongeëvenaarde prijs/kwaliteit
Oh die Flotsam is zo lekker! Heb er een 4.75 aan toebedeeld op Untappd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Afgelopen dinsdag was de vriendin 40 weken zwanger inmiddels denkt de baby dat het nog geen tijd is dus wachten we nog rustig af tot die komen gaat. Maar sinds haar verlof had ik aangegeven geen alcohol versnaperingen te nemen en dus ook geen speciaalbier.

Nu had ik al wel besloten om een biertje te halen en de geboorte van de kleine daarmee te bezegelen en ben ik eens in mijn untappd profiel gaan kijken waar ik de laatste 4.5+ rating heb gegeven. En zag dat een enkele 5 vergeven was aan de brouwerij Untitled Art. Dacht nou laat ik daar eens een biertje van zoeken en bestellen maar die zijn amper tot niet verkrijgbaar tegenwoordig in Europa.

Nu zou ik in hoog zomer ook niet direct aan een klapper van een stout denken en ben ik volgens mij profiel voor de top bieren aardig in de sours. Zijn er toevallig tips voor een klapper van een sour om het vaderschap mee te vieren ;)

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:11
Salv schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:34:
Afgelopen dinsdag was de vriendin 40 weken zwanger inmiddels denkt de baby dat het nog geen tijd is dus wachten we nog rustig af tot die komen gaat. Maar sinds haar verlof had ik aangegeven geen alcohol versnaperingen te nemen en dus ook geen speciaalbier.

Nu had ik al wel besloten om een biertje te halen en de geboorte van de kleine daarmee te bezegelen en ben ik eens in mijn untappd profiel gaan kijken waar ik de laatste 4.5+ rating heb gegeven. En zag dat een enkele 5 vergeven was aan de brouwerij Untitled Art. Dacht nou laat ik daar eens een biertje van zoeken en bestellen maar die zijn amper tot niet verkrijgbaar tegenwoordig in Europa.

Nu zou ik in hoog zomer ook niet direct aan een klapper van een stout denken en ben ik volgens mij profiel voor de top bieren aardig in de sours. Zijn er toevallig tips voor een klapper van een sour om het vaderschap mee te vieren ;)
Afwachten met spanning..., ik heb nog een aantal weken te gaan en ga dan "alcohol-loos" omdat mijn vrouw dan elk moment kan bevallen.

Zelf ben ik nooit zo van de sours maar die van Arpus, en dan speciaal de smoothie sours, zijn erg goed. Niet te zuur maar goed van smaak. Ze zijn me eigenlijk nooit tegen gevallen.
Er zijn een aantal biertjes van Arpus die ik zo weer zou inslaan. Helaas worden er veel maar tijdelijk gebrouwen.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 17:30

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Headshot_NL die van Arpus vind ik wel veel van hetzelfde, ze zijn wel ok maar niet heel bijzonder ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn

Duckpond. Dat is echt een klasse apart. Echt geweldige sours. Ik drink vrij veel sours maar niks komt daarbij in de buurt.

Als het niet aan te komen is dan zou je ook nog naar Elmeleven kunnen kijken.

Als dat er niet is, dan een grotere brouwerij zoals Arpus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:29

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Als je van sours houdt, is iets anders bijzonders misschien een geuze/lambiek van een mooie vintage ook interessant?

Rail Away!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 23:17
Tweaker_BE schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 14:36:
[...]

Zelfs een jaar geleden was het nog 48.... grondstofprijzen en lonen zullen wel weer de oorzaak zijn.
Lonen van wie? Want de monniken brouwen nog steeds het bier en die worden betaaldt met de liefde van onze lieve heer O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:13
@Salv de Sours van Funky Fluid zijn aan te raden, zeker de Gelato series zijn erg goed. Tenminste niet mijn ding maar mijn vrouw vind ze heerlijk en zo zijn er een aantal keer hier die ze blind mee nemen.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv90
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10:06
Hebben jullie misschien een idee of dit nog goed is? Al de 2e fles die dit heeft.
Het is een Grolsch Klasieke blond, houdbaar tot jun25. Rechtstreeks vanuit de winkel gekocht en vandaag geopend.

Hij ruikt verder wel goed en het is alleen de hals en de dop die vies is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KzfFAGmq6uLVVQURxELbyvJOyqw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VNiXrRorA8KQVTmLvohTR5s1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Jasperv90 op 25-07-2024 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
DraZ666 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:57:
[...]

Lonen van wie? Want de monniken brouwen nog steeds het bier en die worden betaaldt met de liefde van onze lieve heer O-)
Voor het ATP-keurmerk moet het niet gebrouwen worden door de monniken, het brouwproces moet onder toezicht staan van de monniken.
In Westmalle was tot 2023 bijvoorbeeld de directeur productie een biochemicus. Hierna werd een bio-ingenieur milieutechnieken hoofdbrouwer. De monniken zetelen in de raad van bestuur, en houden dus zo toezicht.
En ik vermoed niet dat het twintigtal paterkes in Westmalle nog gaat sleuren met zakken hop en mout. Dus er gaat toch loon moeten betaald worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
  • Nu online

Deze is erg bijzonder:
https://www.speciaalbierp...kameradski-balsamico.html

Verder ben ik zelf wel fan van de smoothie sours, maar dan meer het zoete en niet het hele zure. Naast Arpus kan ik de Smoothiesh serie van Pulfer aanraden en de Schmoojee serie van Imprint.

https://bierbazaar.be/Fif...r.com&utm_medium=referral

https://hoptimaal.com/pro...r.com&utm_medium=referral

https://hoptimaal.com/pro...r.com&utm_medium=referral

https://www.rebelbeercans...r.com&utm_medium=referral

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online

Als ik zo kijk naar de sours die je hoge cijfers geeft, ben je meer van de fruited sours en pastry sours dan de wild gefermenteerde.
Ik zou je adviseren eens naar een smoothie/pastry sour van Mortalis te kijken, ik was daar erg van onder de indruk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arator
Yep, Mortalis scoort bij mij ook hoog. De Medusa (passion and dragon fruit) vond ik lekker. Hydra (blueberry, tangerine en mango) vond ik een streepje minder.
Superfruits van Hopito scoort bij mij ook goed, evenals Big Pulp van Magnify. Die laatste is wel een specialleke, is echt dik van het vruchtvlees.
Maar Arpus heeft bij mij de hoofdvogel met hun Blueberry X Blackcurrant Sour Ale, maar die zou niet meer in productie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salv
Dank voor al wat reacties, komen toch wat namen voorbij welke ik nog niet ken en zeker eens moet gaan opzoeken vandaag.
Headshot_NL schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:59:
[...]

Afwachten met spanning..., ik heb nog een aantal weken te gaan en ga dan "alcohol-loos" omdat mijn vrouw dan elk moment kan bevallen.

Zelf ben ik nooit zo van de sours maar die van Arpus, en dan speciaal de smoothie sours, zijn erg goed. Niet te zuur maar goed van smaak. Ze zijn me eigenlijk nooit tegen gevallen.
Er zijn een aantal biertjes van Arpus die ik zo weer zou inslaan. Helaas worden er veel maar tijdelijk gebrouwen.
Arpus zijn inderdaad altijd wel fijn, fruited smoothie sours zijn top maar soms lijken ze ook wel veel op elkaar en vooral met hun naamvoering weet je onderhand niet meer welke je gehad hebt. Gelukkig hebben we daarvoor untappd haha. :+
Lennnn schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:08:
[...]

Duckpond. Dat is echt een klasse apart. Echt geweldige sours. Ik drink vrij veel sours maar niks komt daarbij in de buurt.

Als het niet aan te komen is dan zou je ook nog naar Elmeleven kunnen kijken.

Als dat er niet is, dan een grotere brouwerij zoals Arpus.
De eerste hits krijg ik nog geen voorraad bij de NL shops, zal vanmiddag eens kijken of ik deze twee brouwers elders kan vinden.
Mad Marty schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:28:
[...]

Als je van sours houdt, is iets anders bijzonders misschien een geuze/lambiek van een mooie vintage ook interessant?
Een aantal geuze kan ik zeker waarderen.
Louwke schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:10:
@Salv de Sours van Funky Fluid zijn aan te raden, zeker de Gelato series zijn erg goed. Tenminste niet mijn ding maar mijn vrouw vind ze heerlijk en zo zijn er een aantal keer hier die ze blind mee nemen.
Dan wel de gelato xtreme versies, de overige van 4/5% zijn net wat te slap in de smaak. Sours mogen van mij wel tegen de 8 / 9 procent zijn dan proef je allemaal net wat beter wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Mortalis is vooral goed in de dikke pastry sours. Daar moet je van houden.

Als je dat niet wil, Duck Pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Lennnn schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:35:
Mortalis is vooral goed in de dikke pastry sours. Daar moet je van houden.

Als je dat niet wil, Duck Pond.
Mortalis sluit volgens mij dus heel goed aan bij de sterke Gelato's waar hij van zegt te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
Stevie-P schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:42:
[...]

Mortalis sluit volgens mij dus heel goed aan bij de sterke Gelato's waar hij van zegt te houden.
Absoluut! Dat had ik nog niet gelezen toen ik mijn post plaatste. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennnn
Even mijn Untappd erbij gepakt aangezien Sour wel echt mijn ding is.

460 verschillende sours ingecheckt. Mijn toppers (>= 4.5 rating)

Tropical Darkness - Duckpond Brewing (colab met Arpus)
https://untappd.com/b/duc...tropical-darkness/4684465

Tropical Hurricane - Nepo Brewing
https://untappd.com/b/nep...ropical-hurricane/4352260

Rabbit Hole - Duckpond Brewing
https://untappd.com/b/duckpond-brewing-rabbit-hole/4381659

Guava Jelly - Duckpond Brewing
https://untappd.com/b/duckpond-brewing-guava-jelly/4834451

I Lava You - J. Wakefield Brewing
https://untappd.com/b/j-wakefield-brewing-i-lava-you/3967270

Brontosaurus - Tripping Animals Bewing
https://untappd.com/b/tri...g-co-brontosaurus/3818921

Gramoballoophone - Wizard Brewing
https://untappd.com/b/wiz...-gramoballoophone/3117598

Florida Weisse 04 - Garden Brewery
https://untappd.com/b/the...ch-apricot-papaya/4046597

Another Earth - Elmeleven
https://untappd.com/b/elmeleven-another-earth/4135241

Darkwing - Duckpond
https://untappd.com/b/duckpond-brewing-darkwing/3739479

Dark Love - Duckpond
https://untappd.com/b/duckpond-brewing-dark-love/4081356

Fox & Feathers - Duckpond
https://untappd.com/b/duc...-fox-and-feathers/4173033

Manson - Paranormal Brewing
https://untappd.com/b/paranormal-brewing-co-manson/4237841

Sometimes It's Complicated - Freddo Fox
https://untappd.com/b/fre...-it-s-complicated/4618206

Sour Sequence 4 - Folkingebrew
https://untappd.com/b/fol...and-passion-fruit/4963649

Trapped by Imagination - Elmeleven
https://untappd.com/b/elm...ed-by-imagination/4693568

Oke, dit zijn er teveel. Er zijn er nog een stuk of 20 met 4.5 rating van o.a. Elmeleven, Collective Arts, Amundsen (verrassend eigenlijk), Mortalis en 450 North Brewing.

Maar eigenlijk kun je, obv je laatste post, denk ik het beste gaan voor de aanrader van @Stevie-P . Mortalis is uitstekend in smoothie/pastry sours. Wel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Lennnn schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:00:
Even mijn Untappd erbij gepakt aangezien Sour wel echt mijn ding is.

460 verschillende sours ingecheckt. Mijn toppers (>= 4.5 rating)

Tropical Darkness - Duckpond Brewing (colab met Arpus)
https://untappd.com/b/duc...tropical-darkness/4684465

Tropical Hurricane - Nepo Brewing
https://untappd.com/b/nep...ropical-hurricane/4352260

Rabbit Hole - Duckpond Brewing
https://untappd.com/b/duckpond-brewing-rabbit-hole/4381659

Guava Jelly - Duckpond Brewing
https://untappd.com/b/duckpond-brewing-guava-jelly/4834451

I Lava You - J. Wakefield Brewing
https://untappd.com/b/j-wakefield-brewing-i-lava-you/3967270

Brontosaurus - Tripping Animals Bewing
https://untappd.com/b/tri...g-co-brontosaurus/3818921

Gramoballoophone - Wizard Brewing
https://untappd.com/b/wiz...-gramoballoophone/3117598

Florida Weisse 04 - Garden Brewery
https://untappd.com/b/the...ch-apricot-papaya/4046597

Another Earth - Elmeleven
https://untappd.com/b/elmeleven-another-earth/4135241

Darkwing - Duckpond
https://untappd.com/b/duckpond-brewing-darkwing/3739479

Dark Love - Duckpond
https://untappd.com/b/duckpond-brewing-dark-love/4081356

Fox & Feathers - Duckpond
https://untappd.com/b/duc...-fox-and-feathers/4173033

Manson - Paranormal Brewing
https://untappd.com/b/paranormal-brewing-co-manson/4237841

Sometimes It's Complicated - Freddo Fox
https://untappd.com/b/fre...-it-s-complicated/4618206

Sour Sequence 4 - Folkingebrew
https://untappd.com/b/fol...and-passion-fruit/4963649

Trapped by Imagination - Elmeleven
https://untappd.com/b/elm...ed-by-imagination/4693568

Oke, dit zijn er teveel. Er zijn er nog een stuk of 20 met 4.5 rating van o.a. Elmeleven, Collective Arts, Amundsen (verrassend eigenlijk), Mortalis en 450 North Brewing.

Maar eigenlijk kun je, obv je laatste post, denk ik het beste gaan voor de aanrader van @Stevie-P . Mortalis is uitstekend in smoothie/pastry sours. Wel prijzig.
Normaal wil ik het net tegen een 10tje de blik (44cl) aanhouden maar een gebeurtenis als dit kan je natuurlijk wel even uitpakken en het budget oprekken. Zie dat dit soort bieren wel echt even zoeken op het net is. Maar met beerizer kom je al een heel eind gelukkig, zal eens het lijstje doornemen en zoeken op Mortalis en Elmeleven op beerizer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
Salv schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:06:
[...]

Normaal wil ik het net tegen een 10tje de blik (44cl) aanhouden maar een gebeurtenis als dit kan je natuurlijk wel even uitpakken en het budget oprekken. Zie dat dit soort bieren wel echt even zoeken op het net is. Maar met beerizer kom je al een heel eind gelukkig, zal eens het lijstje doornemen en zoeken op Mortalis en Elmeleven op beerizer :)
Mortalis kun je halen bij BeerRepublic. Je zit dan rond de 10 euro per blik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Lennnn schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:12:
[...]

Mortalis kun je halen bij BeerRepublic. Je zit dan rond de 10 euro per blik.
Merk al dat ik hier vaker moet kijken voor de juiste sites, zat net in Denenmarken 15 euro de blik + 10tje verzending haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_BE
DraZ666 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:57:
[...]
Leuk idylisch plaatje... maar er is hier 1 monnik die toezicht houdt en het bier wordt gewoon (op locatie welliswaar) door leken gebrouwen :-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:52
Als het onderwerp nog steeds pastry smoothie sour is, wil ik de "Will It Float" serie van White Dog aanraden. Klein beetje Dordrecht promotie kan geen kwaad tussen al dat Letland en USA geweld :)

Untappd: politrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Ik ben ook een echte fan van smoothie/pastry sours maar vind de prijzen van tegen de 10 euro (ook al is het 44cl) bizar veel. Ik dacht altijd al dat Moersleutel duur is met hun stouts maar er is nog een overtreffende trap...

Gelukkig is er nog wel Funky fluid/NEPO uit Polen dat de prijzen een beetje kan drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Xepos schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:46:
Ik ben ook een echte fan van smoothie/pastry sours maar vind de prijzen van tegen de 10 euro (ook al is het 44cl) bizar veel. Ik dacht altijd al dat Moersleutel duur is met hun stouts maar er is nog een overtreffende trap...

Gelukkig is er nog wel Funky fluid/NEPO uit Polen dat de prijzen een beetje kan drukken.
Ik snap dit niet meer.. Wie betaalt dat er nog voor? Dat zijn bizarre prijzen. Ok pastry sour is niet echt iets wat je vaak in de lage landen ziet, maar toch. Dan kun je inderdaad beter Poolse bieren kopen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Laatst online: 18:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvIzb_hqEiMvhmzVqu-Fd71E9vU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMrxLlrKWZVjz0LFDkKZBGwR.jpg?f=fotoalbum_large

Weer in Estland geweest en de Pohjala tap room bezocht. Lekker uitgebreide menu.
Pagina: 1 ... 171 ... 197 Laatste