Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 2 3
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 25-01 16:44

SannrHerr

Furor Teutonicus!

quote:
Floris-K schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:59:
Zou mooi zijn als je ergens een.wll website erover hebt. Of je hebt op Untapped kunt zien.
Stel het voor aan het ontwikkelteam van Untappd!

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:00
quote:
Dirtbiter schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:53:
Mooi overzicht! Heb je die toevallig ook in PDF, of echt hoge resolutie?
quote:
SannrHerr schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:16:
Dit heb ik op Google gevonden. :p
Ik heb even zelf gezocht, want het is zeker een leuke chart, misschien iets voor de topicstart?

En een simpelere versie, voor als het lezen wat moeilijker wordt :P

LA-384 wijzigde deze reactie 12-07-2016 21:16 (10%)

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22-01 17:15
quote:
Voor meer leuke info en goeie pairingen kan ik dit boek ten zeerste aanraden:

Staat vol met recepten, combinaties én best diepgaande info over hoe je zelf deze combinaties kan maken.

• MegaTronics
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16-07-2018

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Even langs de AH geweest voor wat bonus voordeel:

In de categorie 4 halen, 3 betalen :9

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bierkoelkast weer eens opnieuw ingericht met de diverse soorten:

• Mercatres
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 25-01 15:27

U herkent mogelijk:
"Specialer" bier
- Gulden Draak
- Petrus Donker
- Petrus Blond
- Bush Blond
- Brand Zwaar Blond
- Tongerlo Blond (die bijna op is, helaas)
- Weihensteffaner Hefe en Kristal
- Links achteraan een Straffe Hendrik 11
- 2 Flessen Triporteur
- Vooraan rechts uiteraard de Bernardus Abt 12 (en de Oak Aged)
- Achteraan rechts: Tongerlo Prior
- Schendels Meulenbier
- En een lokaal artisanaal bier

Fruitbieren:
- Floris Passion
- Kriek Lindemans
- Kriek Liefmans

Maes Radler. Wel...

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Twee nieuwe aanwinsten proeven vanavond:

Bath Ales' Dark Side (4%, stout/porter)
Van Moll Eindhoven's Black Metal Manita (7.5%, black IPA)

Vond ze beide prima drinkbaar maar eerlijk gezegd niets bijzonders. De Dark Side drinkt lekker weg, maar is verder ongeveer even evil als een enigszins verveelde zwarte kater. Black Metal impliceert heftig en ruw met scherpe randjes in de productie, maar het blijkt een wat tamme donkere IPA. Ben stiekem blij dat het niet idioot bitter is, maar met een naam als dit had ik meer verwacht. Dit is eerder de Boney M van de IPA's dan de Mayhem of Venom ervan. Qua bitterheid kunnen de Polen van Faktoria met hun Deadwood er wat meer van, en qua uitgesproken spraak en impact vind ik Kleiburg's Tripel IPA (met 9.5% :o ) veel imposanter al zou ik het zelf geen IPA meer noemen.

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier gisteren op weg naar de BBQ nog een kleine stop gemaakt in Ermelo:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 24-01 07:37
Ik hobbel af en toe het schap van de AHof de Gall en Gall langs en neem dan eens iets mee, gewoon natte vingerwerk hoor.

Onlangs pikte ik deze er uit...

Man man man wat is dat vreselijk lekker zeg _/-\o_

Vol, heeft bijna iets romig's ofzo, lastig te beschrijven en verassend makkelijk te drinken gezien het alcohol %.

Meer dan 2 rustig weg drinken doe ik niet O-)

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

quote:
Gnosis schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:30:
[...]
Top! Danku ga er zeker eens een paar proberen. Toffe logo's op die Napar flesjes trouwens.
Ja, supervet!

Mijn tatoeëerder vermoedt dat het een tatoeëerder is die ze ontwerpt.

Eigenlijk zijn AL hun bieren lekker! Heb er ongeveer 15 al van ze gehad. _/-\o_

SannrHerr wijzigde deze reactie 26-07-2016 13:36 (11%)

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Mag beiden ook? Zuipen naast genieten? :p
quote:
Gnosis schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:44:
[...]
Dat zou goed kunnen aan al die doodshoofden te zien.
Bij welke winkel koopt u je ze?

Wist ook helemaal niet dat ze in Spanje bier maken van enige kwaliteit. (Moet bij gezegd worden dat ik nooit in Spanje kom.)
Ik ga meestal naar Van Pernis in Arnhem. Vlakbij, prima uitleg, tips aangezien de eigenaar Rinse mijn smaak (oa. IPA en Russian stout) onderhand wel kent en een groot aanbod dat met enige regelmaat wisselt en/of wordt aangevuld.

Zoals ik elders in dit topic geloof ik al zei, worden de brouwers in landen in (oa.) Zuid-Europa niet (of nauwelijks) gehindert door enige biertraditie.

Zo heb ik bijvoorbeeld een keer een heerlijke (en dure) barley wine uit Italië gedronken en heeft mijn vrouw in de Jopenkerk onder andere een bijzondere gose gedronken welke door Jopen in samenwerking met een Italiaanse brouwer was gemaakt. Iets met melkzuurbacteriën. Smaakt naar een hap zeewater met grapefruit. Vond het zelf niet te zuipen, hahaha.

Van Pernis: www.facebook.com/bierliefhebbers

SannrHerr wijzigde deze reactie 26-07-2016 15:10 (23%)

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17:13

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Vandaag weer voor komende maand inkopen gedaan :D Ben vooral benieuwd naar die van Het Uiltje :X :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Ben nu al een week in Polen. De meeste gewone bieren vallen me echt vies tegen, zeg! Ik snap wel dat Tsjechisch bier hier zo populair is.

Gelukkig heeft Breslau meer te bieden! Tal van IPA's, stouts, saisons, zelfs een gose die ik lekker vond en oa. de volgende bijzondere bieren:
Oak Aged Cherry Ale
Strawberry Berliner Weisse
Smoked Berliner Weisse

Daarnaast viel ik met mijn neus in de boter, aangezien ze bij een van de vele bier barren hier net een nieuw eigen bier onthulden. Deze zowel gewoon gedronken, als 'Randall'.

Randall houdt in dat het bier via een soort van waterpijp getapt kan worden. Deze waterpijp kan dan worden gevuld met wat je maar wil. Gisteren hadden ze er hele pure chocolade, pepers en lavendel in gedaan. Erg bijzonder!

Tegen het eind van de avond raakten we nog even aan de praat met de eigenaar van de bierbar waar we zaten. Die pakte nog even een fles uit de kelder met daarin een frisse saison die nog niet helemaal klaar was eigenlijk. Ook van de hand van dezelfde brouwer als hun nieuwe biertje. Een mooie en lekkere sneak preview!

SannrHerr wijzigde deze reactie 07-08-2016 08:50 (15%)

• Slaapje
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 11:37
Ik zit nu aan een Mexicake van Tempest Brewing en ik kan eerlijk zeggen dat dit mijn nieuwe favoriet is! Kijk alleen al eens naar die ingrediënten!

Mexicake ingrediënten

To dare is to do

• Foxke
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
quote:
Floris-K schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:58:
[...]

Dat is 20 minuutjes en heb ik er zeker voor over ! Thanks ! :)))
Ze hebben een erg leuke collectie bier, tegen de 500 verschillende.

Ook leuk:

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Steun KiKa met een Hertog Jan Elfde Gebod:

MegaTronics wijzigde deze reactie 06-09-2016 11:40 (28%)

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vandaag even de Dekamarkt bezocht voor hun Hertog Jan aanbieding:

€ 3,50 per fourpack

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14:23
Ik zocht Paulaner Oktoberfest bier, dat zou nu in de reclame zijn bij AH, maar ik heb er nog geen één gevonden die het in het assortiment had ;(. Maar ik kon niet met lege handen vertrekken, dus ik heb wat Guinness gekocht (Dublin Porter & West Indies Porter) en een Chimay wit.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

quote:
Ronald8 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:50:
Ik zocht Paulaner Oktoberfest bier, dat zou nu in de reclame zijn bij AH, maar ik heb er nog geen één gevonden die het in het assortiment had ;(. Maar ik kon niet met lege handen vertrekken, dus ik heb wat Guinness gekocht (Dublin Porter & West Indies Porter) en een Chimay wit.
[afbeelding]
Nu moet ik zeggen dat ik nog nooit Oktoberfestbier in de winkel heb zien liggen in Nederland. In de Duitse drankenhandel, zoals bijvoorbeeld Trinkgut, zijn ze wel verkrijgbaar vanaf augustus en zolang de voorraad strekt.

Voorgaande jaren:

• vooghel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 24-01 22:30

vooghel

Cunning linguist

Afgelopen week eindelijk binnengekregen:

B)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• GSX-MAN
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:49

GSX-MAN

अग्लो पहाड, मानिस!

Dit weekend even inkopen gedaan in Beieren:

De kofferbak zat helemaal volgepropt, de hoedenplank was wat kromgebogen over de twee kratten die ik op de onderste laag had gezet. De auto reed ook significant anders.

रातो चटनीमा ती बलहरू, तपाईलाई थाहा छ?

• defcon84
  • Laatst online: 24-01 14:11

defcon84

Multipass?

quote:
Fugitive2008 schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:25:
...
Zo heb ik daar voor het eerst de 'Mannenliefde' van Oedipus gedronken, echt een aanrader als je van saisons houdt!
...
Je bracht me op een goed idee voor vanavond.
Had er nog eentje staan thuis d:)b

quote:
The_Scarabial schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:56:
Net even een straatje van Harviestoun besteld, de ola dubh's zijn zo lekker voor de wintermaanden. En de overige bieren kende ik nog niet, dus die ook maar eens proeven :9 oOo
...
Ik vind eerlijk gezegd de originele old engine oil lekkerder dan de 18y ola dubh
(de 12 en de 16 heb ik nog nooit gehad)

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

• Faeshaas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 24-01 14:34
Lees net de op de Hertog Jan facebook dat de Grand Prestige vat gerijpt 19,50 per fles gaat kosten.. Dat is me dan toch echt iets te gortig... :X

Faeshaas wijzigde deze reactie 28-11-2016 10:41 (36%)

Domme vragen bestaan niet, alleen vragen met een makkelijk antwoord!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Dit weekend nog eens in mijn geboorteland (:)B) naar de slijter geweest.

Vooral benieuwd naar deze:

defcon84 wijzigde deze reactie 01-12-2016 14:10 (62%)

• The_Scarabial
  • Registratie: maart 2003
  • Nu online

The_Scarabial

MTB for life!

Gisteren even wezen shoppen voor de feestdagen. :9

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:08
https://1drv.ms/i/s!AhXeo5-fYoPtgfkCfyfw-q5Lw0-ebw

God het was weer zo'n weekend. Teveel om op te noemen maar de Black Albert Espresso Stout is de prijs wel echt waard voor liefhebbers van koffiestouts. De koffie was hard en bitter en goed op de voorgrond aanwezig, heel heftig. De Cuvee Delphine, wat valt daar nog over te zeggen. Geniaal bier, volgend jaar in grotere hoeveelheden te verkrijgen (kratten met normale flessen) maar het zal alsnog wel vechten worden. En dan de Grey Monday... de Black Tuesday met hazelnoot... ik moet zeggen, dat laatste proefde er niet echt aan af maar in de basis is het al topspul en dat is het nog steeds.

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• AndereKoekoek
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 25-01 06:42

AndereKoekoek

Ping! Pong?

@EvaluationCopy haha jij bent bij de Bier brigadier geweest?

Ik heb er donderdag ook snel een Pannepot Grand reserva gehaald en Omnipollo Yellow belly.
Laatste weken weer wat meer bier gaan drinken. Wilde 100% nuchter zijn in de eerste weken vader zijn.
Er zijn er 2 die toch wel erg lekker waren en dat zijn:

Omnipollo Anagram blueberry cheesecake
Cheescake bier... Mijn vrouw wilde het heel graag hebben en ik was ook nieuwsgierig. Zeker na alle mooie foto's van Omnipollo op Instagram/Facebook. Cheesecake bier doet je denke aan een zoet vrouwenbiertje, maar mijn vrouw nam 1 slok en vond het véél te heftig...dus mooi alles voor bassie :)

Zelf vond ik 'm zeer geslaagd. Koffie, chocolade, karamel iets van noten en vervolgens kwamen er aan het eind een lichte blauwe bessen taarte tint doorheen. Het bier heeft iets boterigs, waardoor het lijkt alsof er een soort van cheesecake film over je tong werd gelegd.

Bijzonders en mijns inzien ook gewoon een goed biertje !

Buxton Rain shadow bourbon barrel aged
Het flesje ging open, de heerlijke geur bereikte mijn neus en ik wist al meteen dat het goed zat! Ik vond het een intens biertje en herkende koffie, chocolade, vanille en natuurlijk de bourbon/hout was goed aanwezig. Met 12,8% was 1 biertje voor mij dan ook weer voldoende.. Niks meer gewend :D

https://tweakers.net/ext/f/bQ7Z3VBD2eb1iRiLGsOP4257/thumb.jpg

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De Beer in a Box van December:
  • Be+er Tripel Saison
  • Bush de Noël
  • Drift Brouwers Hijs IPA
  • Egmondse Dubbel
  • Gouden Carolus Tripel
  • Oedipus Swingers
  • Paljas IPA
  • Saison Dupont
  • Troost Honingblond
  • Troubadour Blond
  • Tungri Dubbel
En een Crowdtasting Bier, waarvan niets bekend is en je blind moet proeven:

• Wodanford
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23-01 17:35
Wat een leuke topic. En wat jammer dat ik hem nu pas zie. :D Mijn laatste was een Paix Dieu. Een erg lekker tripeltje.

Ik heb de pagina's even snel gescand en ik zie dat Untappd hier en daar wel gebruikt wordt. Maar ik ben benieuwd naar de populariteit onder de lezers van deze topic.

Poll: Gebruik je Untappd?
Ja
Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Wodanford wijzigde deze reactie 20-12-2016 15:45 (1%)
Reden: Fix weergave tussenstand

Manjaro

• dano_nl
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16:52
Potverdikkies lekker! Motorolie 10, russian imperial stout van 12%!

https://imgur.com/a/p912n

dano_nl wijzigde deze reactie 24-12-2016 00:15 (27%)

Meh

• Chiron
  • Laatst online: 16:29
Op oudjaarsavond een glaasje Big Bad Baptista gehad, van de 2016 rare release. Komt bij Epic Brewing vandaan in Utah, Colorado:

Holy shit! Met afstand het beste bier wat ik het afgelopen jaar gedronken heb :9
quote:
Big Bad Baptista is inspired by traditional Mexican coffee, Café de Olla, which is served with cinnamon and piloncillo, an unrefined sugar. The Cinnamon adds another layer of complexity and accentuates the earthy character of Mexican Coffee, but more importantly, it captures the essence of a place and its culture. As beverage geeks we wanted to pay homage to that rich tradition and offer our unique take.

Big Bad Baptista is a combination of Vanilla, Cinnamon, Mexican coffee roasted by Blue Copper, and Solstice Chocolate cacao nibs. It’s luxurious to say the least, with a pleasant warming sensation generated by the cinnamon and alcohol. Enjoying the interplay of chocolate, malt, oak, and spice is the perfect way to spend a cool evening, with friends around a fire.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• defcon84

defcon84

Multipass?

quote:
azz_kikr schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:08:
Hoe donkerder en hoe zwaarder het bier, hoe langer je hem kan houden. Zelfs een gewoon pintje 6 maanden over tijd kan op zich geen kwaad. Enkel de smaak en bruis worden minder.
..
De kleur van het bier maakt toch niets uit?
quote:
...
Zware bieren kan je makkelijk enkele jaren over tijd nog drinken.

Kriek/gueuze bieren worden eigenlijk bijna niet slecht, 10-15 jaar over tijd kan geen kwaad, omdat het bieren van spontane gisting zijn. Yummie :p
Gisteren nog een Oude kriek cuvee rene van Lindemans gedronken :9~
https://untappd.com/user/defcon84/checkin/402889632

defcon84 wijzigde deze reactie 06-01-2017 13:48 (4%)

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

quote:
Gadgeteer schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:47:
[...]

Of het al dan niet hetzelfde is vind ik minder interessant.. Ik wil liever weten of het de moeite waard is? :*)
Tja, dat is lastig aangezien smaken verschillen. Wat de een lekker vind, kan de ander niet door zijn strot krijgen. :p

Kwam bij de Plus deze nog tegen:

Vanavond eens proeven. :9

MegaTronics wijzigde deze reactie 09-01-2017 16:55 (18%)

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

quote:
MiBe schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:35:

Zag op het YouTube-kanaal van Goose Island dat ze in samenwerking met Hertog Jan aan een vatgerijpte Grand Prestige werken. Ben hier erg benieuwd naar, iemand wellicht een idee waar/wanneer deze te krijgen is?
Geen idee wanneer het leverbaar is, maar ik vind ze aardig aan de prijs:

• MTBreak
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:28
Vraagje voor jullie als kenners.
Ik ben ook een behoorlijke fan van goede speciaalbieren. Nu zei mijn opa dat hij nog een krat (helaas) lege flessen had staan uit een klooster waar hij al 50 jaar niet meer was geweest. Nu moet je hetgeen wat mijn opa zegt niet al te letterlijk nemen maar ik kom niet verder hoe oud de flessen zijn.
Het zijn flessen Rochefort trappist maar dan niet de huidige versies van 6, 8 en 10.
Zie foto's.

Hebben jullie enig idee hoe oud de flessen zijn?
Ik kan op de flessen zelf niks vinden van een jaartal of houdbaarheidsdatum vinden.

MTBreak wijzigde deze reactie 24-01-2017 21:41 (10%)
Reden: Plaatjes

• Foxke
  • Niet online
Hier ook wat nieuws wat bieren aangaat. Een klimaatkast om alles mooi in te bewaren. Kast staat op 15 graden. IPA's koel ik terug in de normale koelkast als ik ze wil drinken.
Ik had nergens een goede plaats om het bier neer te zetten, dus stond het allemaal wat verdeeld in huis, en in een kast waar de planken van door begonnen te zakken. Beste oplossing dit dus 8)
Er staan zo'n 130 flessen in momenteel :)

Foxke wijzigde deze reactie 04-02-2017 11:23 (3%)

• Foxke
  • Niet online
Als je het alleen voor jezelf wil doen en je bent handig, probeer het. Denk niet echt dat er een markt voor is.

Je kan natuurlijk ook altijd nog een Brew Cave bestellen ;)
Een walk in fridge a €7000...

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gisteren als test het onderstaande duo meegenomen uit Duitsland:

Man man man, wat een zoete troep is dat zeg. :r

Ik had de hoop dat het qua smaak zou overeenkomen met een schwarzbier (met een kriek tintje), maar het is gewoon een oud bruin on steroids (en de kersenvariant dan nog met een scheut zoete ranja erin).

Dat was eens maar nooit weer.

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14:23
Een lokaal biertje: Kwartje Firewire

Ik wil de rest van deze brouwerij ook eens proberen, maar ik heb alleen Firewire nog maar kunnen lokaliseren.

Schijnbaar is het etiket inmiddels veranderd want bij mij is het geen 'smoked porter' maar een 'peated porter'. De geur maakte me een beetje bang voor de smaak. Ik heb een keer erg rokerige whisky gehad wat niet echt m'n favoriet was. Maar dit biertje valt hartstikke mee! Best wel mild eigenlijk, ook geen lange nasmaak. Ik proef noten en aarde, en ook een beetje ijzer.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vandaag mijn voorraad Hertog Jan speciaal bier weer aangevuld:

€ 2,99 per fourpack bij de Dirk/Deka markt.

• defcon84

defcon84

Multipass?

Ik heb een saaie bestelling gedaan.. Allemaal dezelfde :)
Krijg je er wel een mooi doosje bij :)

Ook laten verleiden om zo een geribbeld IPA glas te bestellen.. 8)

• BobB
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 11:59
Al enige tijd hier aan het lurken, maar omdat ik het topic zo'n mooi initiatief vind ook maar 's een bijdrage leveren ;) In het weekend in België een beetje speciaal spul ingeslagen en dat bij de rest van de 'verzameling' gezet. Rechtsboven stond er al om een beetje te rijpen (dat staat er ook pas een paar weken, dat virus heeft me nog niet zo lang in de greep...) en op de rest van de planken staat de buit van dit weekend, gemengd met wat lokaal Mitra spul. Hoe ziet jullie opslag eruit? ;)

Waar mogelijk gesorteerd op brouwerij, als het er meer zijn dan ongeveer vijf, anders op soort.

BobB wijzigde deze reactie 21-02-2017 09:33 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De Beer in a Box van deze periode:
  • B1 - Berging Brouwerij
  • Beetje Stout - Drift Brouwers
  • Dauw - Brouwerij Largum
  • Dubbelbock - Brouwerij Zeeburg
  • El Dorado - Brouwerij Pronck
  • Extra Stout - Brouwerij Poesiat & Kater
  • Focoldus - Brouwerij Heuvel
  • Mat Zwart - Brouwerij Noarder Dragten
  • Salvator - Brouwerij Maximus
  • Strafwerk - Brouwerij De Twee Knaapjes
  • White Manba - Two Chefs Brewing
  • Worker - The Sister Brewery
Hier uitgestald in de mini bierkratjes die mijn schoonvader gemaakt heeft voor het makkelijk transporteren van bier:

En verder deze week bij de Mitra nog twee maal de onderstaande bieren meegenomen:
  • Mannenliefde - Oedipus
  • Mr. Feathers - 't Uiltje
  • Shampoo - Oedipus
  • Single Wide IPA - Boulevard Brewing Co.
  • Sir Turnaround - 't Uiltje
  • Thai Thai - Oedipus
Edit:
Net voor mijn verjaardag nog 4 flessen Westvleteren 12 gekregen.

MegaTronics wijzigde deze reactie 04-03-2017 18:13 (3%)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:55

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zojuist de Batch #2 van de La Trappe Oak Aged serie soldaat gemaakt. Toch beter dan #1, en hier zat zowaar nog voldoende koolzuur in!
Deze was gerijpt op portvaten en dat was te proeven. Aangenaam zoet met ook caramel en vijg smaak.

Two down, 24 to go :D

Nyarlathotep wijzigde deze reactie 05-03-2017 02:02 (9%)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

quote:
Nyarlathotep schreef op zondag 5 maart 2017 @ 01:53:
Zojuist de Batch #2 van de La Trappe Oak Aged serie soldaat gemaakt. Toch beter dan #1, en hier zat zowaar nog voldoende koolzuur in!
Deze was gerijpt op portvaten en dat was te proeven. Aangenaam zoet met ook caramel en vijg smaak.

Two down, 24 to go :D

[afbeelding]
Mooie verzameling _/-\o_

Gisterenavond ook nog een Duits bierpakket gekregen (met een verdwaalde Tjech erbij):

• straaljager27
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 15-01 19:52
Na al het gepraat ook maar eens wat foto's: hierbij m'n verzameling.

Vlnr: de 'normale' speciaalbiertjes, daarna de dubbels, tripels, en quads

De frisse biertjes: IPA's, Blond, en sinds kort de lentebieren, daarnaast een semi random-dumpplek van moeilijk te classificeren biertjes (Roze halve liter, geuze, en N'ice Chouffe), daarnaast de Porters en Stouts. Afsluitend de Bock-biertjes. Met op de achtergrond nog een Jopen bier-pakket.

De kleurrijke, speciale, of lekkerste biertjes maar vooraan gezet, mooi uitzicht vanaf de bank :+

• Spoetnik385
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 10:57
Vraag aan de bierkenners hier.
Ik heb inmiddels een redelijk aantal bieren in grotere flessen (75cl). Nu ben ik een bescheiden drinker. Mijn lieftallige echtgenote zal ook niet snel aan het speciaalbier gaan.
Is het mogelijk een aangebroken fles zodanig te bewaren dat het bier (bijvoorbeeld een dag later) te drinken blijft?

www.steamloco.info

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MetalD
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 25-01 23:30
Kameraden en ik zijn sinds een jaar of 2-3 volledig gek van Cornet bier. Wel een sterk bier, maar oh zo lekker. Dikke aanrader !

MetalD wijzigde deze reactie 01-04-2017 16:37 (27%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:34

Jeroen87

Bier Connaisseur

Nou, vandaag voor een vriendenweekend de Prik & Tik in Arendonk overvallen :9 :9 :9
5 kratten gemengd gehaald (dubbel, quadrupel, triple etc) + extra bak Brugse Zot :>

Craft beer specialist

Acties:
  • +2Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 17:04

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Jarig zijn, en dat mensen van je weten wat je lekker vindt, dat is toch een vervelende combinatie.

Jarenlang kreeg ik van die standaard bierselecties (met de beste bedoelingen natuurlijk, en dat werd ook wel gewaardeerd) maar dit jaar zat iedereen right on the money. Nadat ik een paar keer heb gezegd dat ik IPA's zo lekker vond, en ik met de meeste bruine bieren geen kant op kan (leffe, kwak, alle donkere "dubbel" bieren van bijv. westmalle, afligem, hertog jan, bok bieren etc.)

IPA all the way. Blij met het Hop met de Gijt glas, want dat had ik nog niet.

Daarnaast al flink door de voorraad heen wat ik vorige week bij de Albert Heijn had gekocht aan IPA's.
Vooral die Flying Dutchman Tree Hugging Wood Chopping Mother Nature Loving IPA was erg lekker.

discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-01 11:53
Had vorige week een lanparty en toen haalde een vriendin van me met dit biertje tevoorschijn; de Don Habanero Chilli IPA. Ze weet dat ik fan ben van (zeer) pittig eten en bittere IPA's, een IPA met habanero pepers wekte bij mij dus behoorlijke verwachtingen. Gelukkig maakte hij ze nog waar ook, wat een gruwelijk goed biertje was dat. Alleen geschikt voor mensen die echt van pittig houden, want dat is hij absoluut.

Crucial Ballistix PC8500 (D9GMH) @ 1620,4 MHz || Team Xtreem Dark PC6400 (ProMOS) @ 1460,6 MHz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 24-01 14:34
Gisteren alle 4 de Hertog Jan Vatgerijpt geproefd :) Erg leuk om op deze manier te doen en ze zo alle 4 op 1 middag te kunnen proeven. Ik vond uiteindelijk de Port net iets te overheersend en de Goose Island was uiteindelijk mijn favoriet :)

Moet wel eerlijk zeggen dat ik het de 19,50 per fles niet waard vind. Leuk voor een keertje maar dat is het dan ook.

Domme vragen bestaan niet, alleen vragen met een makkelijk antwoord!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij de Mitra een jubileumbox gescoord van de SNAB Okshoofd:

Binnenkort maar eens proeven. :9

Acties:
  • +6Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Tevens Engels bier in de aanbieding bij de Lidl vanaf donderdag:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 11:50

Metalfreak

Hoije woh!

Als echte Roermondenaar afgelopen zaterdag eindelijk eens de "Remunj" gehad, een lekker frisse saison:

Lekker voor een warm zomeravondje :) Volgens mij ook alleen verkrijgbaar bij de Mitra in Roermond.

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

quote:
MegaTronics schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:49:
Tevens Engels bier in de aanbieding bij de Lidl vanaf donderdag:

[afbeelding]
Ik mis alleen de Running Dune:

Die stond er in Arnhem niet tussen. Vreemd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Gister weer een kleine proeverij gedaan

De Yeti espresso oak aged kwam toch wel naar voren als winnaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:27
Donderdag Belgische bieren bij Lidl:

matthijst wijzigde deze reactie 06-06-2017 15:37 (21%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 06-06-2019
quote:
Chiron schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:27:
Dat je untappd gebruikt wil niet zeggen dat je meteen een master connoisseur bent hoor, zelf vind ik het vooral handig om te tracken wat ik allemaal gedronken heb, en soms ter plekke in de bierwinkel even te checken wat ie scoort. Wat iedereen ermee doet moet ie lekker helemaal zelf weten.
Zo denk ik er ook over. Er is tegenwoordig zoveel bier op de markt dat het handig is om bij te houden voor jezelf (zeker wat écht lekker en écht bocht is).

Heb vorige week bij een bierwinkel een rijtje Brewdog bieren gescoord en een paar Uiltjes:

Jack Hammer -> bittere jongen (200 IBU), wat ééndimensionaal
Punk IPA -> goed in balans en erg lekker
Elvis Juice -> wel fris, niet heel speciaal
Dead Pony Club -> nogal "piney", wel apart voor het vrij lage alcoholpercentage
Jet Black Heart -> tonen van koffie en cacao maar toch fris, lekker!
5 AM Saint -> mwah niets bijzonders
Uiltje Dr. Raptor -> vrij zware jongen, aparte double IPA
Uiltje Bird of Prey -> degelijk

Verder zijn Stone IPA en Stone Cali-Belgique IPA ook lekker en aardig verkrijgbaar (in blik).
quote:
Mooie timing! :)

• Spoetnik385
quote:
joepvhunsel schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:34:
[...]

Ik check biertjes van een lokale brouwerij hier, of bieren die ik zelf niet heel vaak drink maar wel heel erg lekker vind (Rodenbach Grand Cru, of Rodenbach Vintage of eigenlijk alle Rodenbach :9~ ) wel vaker in. Met telkens een ander onzinnig / grappig tekstje.

Het inchecken van jaartallen vind ik vooral saai bij de bokbieren e.d. Ik meen dat ik ooit bij untappd heb gelezen dat er een soort van vuistregel is: als het jaartal op de fles staat als aanduiding dan mag je hem apart inchecken. Zo doe ik het in ieder geval, bij geuzes etc, die check ik meestal wel in op jaartal. Voor de rest niet, de grolsch bok is en blijft de grolsch bok (onee slecht voorbeeld die hebben de
rijke herfstbok en gerijpte herfstbok 8)7 )

* O en als je je check-ins vermeld gaat het uiteraard om de unieke, ik zit nu op +/- 850 met wel wat vrije dagen enzo op komst dan gaat het vaak wat sneller.
Rodenbach Vintage is er typisch een om wel een jaartal bij te zetten :)

De Vintage 2014 komt uit foeder 192:

www.steamloco.info

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 25-01 22:27
quote:
SannrHerr schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:26:
Nog meer Tweakers die het vaderdagbierpakket (scrabble 100x woordwaarde) van Deen hebben weten te bemachtigen?

[...]
Ja, ik heb hem gisteren binnen gekregen. Ben dan weliswaar geen vader, toch goeie aanbieding :D

Weet iemand van jullie of in Nederland (of online) ergens Innis & Gunn te krijgen is? Favo biertje van mijn vriendin, maar alleen in Londen gehad..

I see red pixels.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

quote:
MegaTronics schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:15:
Thnx @Koennnnnn , via die link kon ik hem wel bestellen.hun eigen website gaf een page not found.

Zo, die was vandaag snel binnen, zojuist al afgeleverd. :9

MegaTronics wijzigde deze reactie 18-06-2017 11:52 (10%)
Reden: foto

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij de Mitra vanmiddag toch maar een Duvel Barrel Aged meegenomen:

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

quote:
MTBreak schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:53:
Dit weekend even er tussen uit naar Brussel.
Na het speciaalbier geweld hier in NL heb ik wel weer zin in de klassieke Belgische bieren.
Ik heb al een aantal cafe's aangeraden gekregen van een collega.

1) Monk
2) Delirium
3) Floris’ bar
4) A la mort subite
5) La Bécasse
6) L’Archiduc

Hebben jullie nog tips voor een leuke brouwerij te bezoeken daar of andere leuke kroegjes?
Mocht je deze tegenkomen, ook voor veel geld: DOEN!

• Tosemime
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16:07

Net deze open gemaakt, wow wat een lekker bier.
242 dagen op Isle of Arran port finish whisky vat en daarna 130 dagen op Maccalan whisky vat gerijpt.
Is met 12,6% wel een serieus stevig bier maar heeft echt veel smaak.
Begreep dat er maar weinig van gemaakt zijn dus als je deze nog kan vinden, echt een aanrader!

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16:44
Vanmiddag weer eens bij de Biergrens geweest, en weer een aantal lekkere biertjes voor mij en m'n vriendin ingeslagen :9

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:08
quote:
Nyarlathotep schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:32:
Ik niet, maar wie gaan er naar Oedipus? Zaterdag én zondag ben ik daar te vinden. Met 210 bieren worden het moeilijke keuzes maken :9
Zaterdag present op Oedipus met wat collega's/vrienden. Zondag niet, dat wordt ook iets te veel van het goede. Vanavond ook al met vrienden decadent bier proeven :+

• Weird Beard - Something Something Darkside
  • Jopen - SNAB Mashing Pumpkins 4.0
  • Jopen & Oedipus - Harlem Shake
  • De Molen - Bloed Zweet & Tranen
  • Jopen - Holy Excrement
  • Omnipollo - Noa Pecan Mud Cake
  • Omnipollo - Nebuchadnezzar
  • Bevog - Who Cares Editions Lumberjack IPA
En dan nemen zij ook nog wat mee, dus dat wordt een prima avond denk ik :)

• Chaoss
  • Registratie: december 2000

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hier in het noorden (Drachten) zijn helaas geen echte bierwinkels, dichtstbijzijnde is Groningen Gelukkig heeft de Mitra een redelijk assortiment waar in ieder geval een aantal lekkere lokale biertjes zijn te krijgen.

Gister deze doos besteld bij de Mitra webshop:

Wel een goeie aanbieding voor 16,- en geen verzend kosten als je het ophaalt bij de Mitra.

Chaoss wijzigde deze reactie 23-08-2017 10:46 (7%)

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ook dit jaar weer de jaarlijkse Kika actie ondersteund:

En vanaf morgen (11/9) zijn er bij de Lidl weer de Engelse bieren in de verkoop.

MegaTronics wijzigde deze reactie 10-09-2017 14:22 (22%)

• JunkO
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25
Heeft er iemand hier al de Gulden Draak "The Brewmasters Edition" geproeft? Een speciale versie gerijpt op whiskyvaten zoals de hier eerder genoemde Gouden Carolus.

https://www.gall.nl/shop/...en-draak-brewmaster-33cl/

Ik ben al gecharmeerd van de normalere Gulden Draak bieren, maar deze lijkt mij echt heerlijk.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• Purehz
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15:28
Afgelopen week Maximus Brutus gehad.

Het beste aan dit biertje is het mooie etiket, verder een vrij vlak biertje, licht citrusachtig, niet echt mijn type bier.

Van het weekend maar eens een paar speciaalbiertjes van zolder halen.
Denk dat ik de Oedipus Thai Thai en Oedipus Mannenliefde maar eens los trek.

• Kimberly
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23-01 00:42
Ik ben ook gek op speciaalbiertjes, met name bock. Gisteren bracht mijn vader Othmar Bock mee:

Vond 'm heerlijk smaken!

Alles over Brillen Blog

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Grolsch heeft ook iets nieuws:

Binnenkort maar eens gaan proeven.

• the_master
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 24-01 12:58
2 weken geleden ook nog een leuke proef avond gehad met een paar vrienden.

bier

• dano_nl
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16:52
Oeh gisteren een vet bockbier gedronken: het uiltje apfelstrudel doppelbock! 11% beetje stout achtig met een apfelstrudel accent hehe

Bokje

dano_nl wijzigde deze reactie 22-10-2017 12:36 (38%)

Meh

• Foxke
  • Niet online
Doosje Struise Black Albert 2016 :9
En volgende week zaterdag een doosje Cuvee Delphine erbij :9

• Spoetnik385
Ben normaal niet zo'n fan van bokbier. Gisteravond echter wel een prettige ervaring gehad:
http://i63.tinypic.com/2mopjq0.jpg

Het bokbier van de Vulkan brouwerij uit Duitsland. Het heeft een licht rook-accent. (dat heeft de helles van dezelfde brouwerij ook). Erg lekker.

www.steamloco.info

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:06
@Boudewijn:Heb een kroeg voor de kroegenlijst in de startpost.

Craft Lounge De Biecht in Hulst: https://www.facebook.com/...-Biecht-1739549806055509/
Wisselende bierkaart met een aantal mooitjes. Mooie zaak ook.

Dus mocht je in Zeeuws-Vlaanderen zijn kun je daar eventueel ook terecht ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• joepvhunsel
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 19-02-2019

joepvhunsel

Erfgenaam van de Bierbaron

quote:
Nyarlathotep schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:25:
[...]

Dat wil je juist niet... Als je bier liggend bewaard staat een groter deel van het bier in contact met de in de fles aanwezige zuurstof, met extra oxidatie als gevolg. Én de kurk kan een nadelige invloed hebben op de smaak.
Tel daarbij dat je zo'n leuke streep gistdepot over de lengte van je fles krijgt, en dode gist zich makkelijker mengt door het bier. Niet goed voor de smaak én niet handig bij het uitschenken...
Omdat je toch geen kurkentrekker nodig hebt, hoef je niet bang te zijn dat je kurk uit elkaar valt en in je bier komt.

Zelf bewaar ik alle flessen met kurk rechtop, en dit gaat prima :)
Dit zijn toch niet alle brouwers met je eens. Het gas in de flessen hoeft geen lucht (waar zuurstof in zit) te zijn maar kan ook vervangen worden door gas. En uitschenken kan gewoon rustig.

En als we het dan over de Grand Prestige hebben, die kan je door Hertog Jan op laten slaan in de kelders onder de brouwerij, en die liggen toch allemaal mooi op een rijtje:

Als er echte kurk gebruikt word is neerleggen i.v.m. uitdrogen van de kurk toch wel beter denk ik, dan kan er namelijk wel zuurstof bij gaan komen als de kurk te droog zou worden en lucht doorlaat. Maar dat verschilt dus per soort kurk, waarom de ene beter kan liggen / staan als andere.

Maar goed, zoals blijkt verschillen de meningen hier wel over (misschien ook omdat het per bier kan verschillen natuurlijk)

De Bierbaron is terug!

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:33
Misschien wel totaal het verkeerde topic.

Gisteren was ik sinds lange tijd weer eens in de AH en dan loop ik toch altijd even langs de 'speciaal biertjes' hoek. Dat is een stelling met alleen speciaalbier.
Ik heb er een aantal gekocht. Er was er eentje die me opviel door de vorm van de fles en het 'smoked' en 'honey' effect. Of dit dus echt bier is betwijfel is, maar biernet spreekt wel over bier: https://www.biernet.nl/bi...-cisder-hosney-en-smosked

Ik was aangenaam verrast, voor mij zit het precies tussen whiskey en een biertje in. Het rokerige en honingsmaak van whiskey en het frisse van bier.
Ik zag dat deze ook in andere smaken verkrijgbaar is, als deze bij mijn AH verkrijgbaar is ga ik ze zeker ook proberen.

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14:07
quote:
unezra schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:16:
[...] Het is Ierser dan Guinness (Guinness vinden ze daar voor de toeristen, ...
ehe, ooit in Ierland geweest? Mijn ierse familie en vrienden drinken allemaal Guinness. Zeker vers van de brouwerij is het erg lekker.

Deze had ik net

erg aangenaam, en ze verkopen m hier (ES) bij de lidl voor 1.69 per fles. In de kroeg betaal ik voor een Sagra 3.50 voor een glas
De lidl hier verkoopt hier meerdere lokale biertjes tegen een aangename prijs.

Automark wijzigde deze reactie 10-11-2017 23:18 (5%)

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Resultaat van de diverse bokbier en advent pakketten:

Allemaal verschillende bieren, de bovenste plank zijn de bokbieren. :9

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Las vanmorgen iets over 'T EI van de Duivel:

De appie binnenkort maar eens in de gaten houden. :9

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

quote:
slommer schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 20:26:
[...]

Toevallig al bekend wanneer dit evt er zou moeten zijn? Vandaag 2 AH's bezocht maar nog niets helaas.
Ben wel erg nieuwsgierig ernaar.
Vandaag stonden ze hier in Lelystad bij de Albert Heijn:

:9

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Uit de folder van de Mitra, komende donderdag, vrijdag en zaterdag 20% korting op speciaalbier.

MegaTronics wijzigde deze reactie 03-12-2017 12:25 (28%)

• virtualJac
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08:42

Iemand deze al eens geprobeerd? Een Belgische tripel met Thaise kruiden. Volgens mij zit er Laos in.

Farang betekent trouwens 'blanke buitenlander' oftewel toerist.

Ik vond hem erg lekker bij mijn steak uit het groene ei.

virtualJac wijzigde deze reactie 08-12-2017 10:54 (3%)

there's no tweak without the tweaker

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

quote:
MegaTronics schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 10:30:
Maandag krijg (nou ja krijgen, ik heb ze gekocht) ik van een collega een verzameling Italiaans speciaalbier. Benieuwd wat daar allemaal tussen zit. :9
Hij stuurt net even een fotootje van de totale oogst:

Van iedere soort is er een exemplaar voor mij bij :D

MegaTronics wijzigde deze reactie 09-12-2017 14:21 (5%)

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Van een collega een pakketje Noorderkracht gekregen:

Is een bier van Poiesz supermarkten en gebrouwen bij de Friese Bierbrouwerij Us Heit.

Smaak & beschrijving
Noorderkracht is een krachtige biertje (6.5% alcohol) dat gebrouwen is met natuurlijke ingrediënten uit het Noorden: volmout, gist, zelfgeteelde hop en bronwater. Ook z’n naam kreeg het van Poiesz klanten. Daarmee vertegenwoordigt dit karaktervolle bier de smaak van het Noorden

Dit volmoutbiertje is ontstaan door een unieke samenwerking tussen de Friese Bierbrouwerij, Poiesz supermarkten en 100 Poiesz klanten.

MegaTronics wijzigde deze reactie 12-12-2017 16:25 (45%)

• virtualJac
quote:
Tripl3 D schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:05:
Een van de huidige trends in bierenland is om ook bieren voor een tijdje weg te leggen.
Uiteraard kun je dat ook zelf doen, maar om daar nu koelkastruimte aan op te offeren is ook weer zoiets.
Is er een beetje een betaalbare manier om dit toch ook zelf in eigen huis te doen?
Kelder heb ik niet (wel een kruipkelder) en een zolder en schuurtje zijn onderhevig aan temperatuurschommelingen.
Lijkt dus de enige mogelijkheid die ik kan bedenken een mini-koelkastje (maar dat kost wel aardig wat geld), of zie ik dan nog opties over het hoofd?
Over Straffe Hendrik en wegleggen gesproken. Begin 2017 in brouwerij de Halve Maan geweest (in Brugge van Brugse Zot en Straffe Hendrik) en daar twee doosjes Straffe Hendrik Heritage gekocht. Op aanraden van de brouwer deze (nu bijna) een jaartje laten rusten. Vrees dat deze met de feestdagen toch wel burgemeester gemaakt worden.

• GermanPivo
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09:55
quote:
GermanPivo schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:19:
Heb ze nu zelf in een dressoir staan in de woonkamer tegen de buitenmuur; koelste plek en vrij constante temperatuur, maar eigenlijk iets te warm. Dus ben ook over iets anders aan het denken. Denk erover om deze te voorzien van normale planken.
Dag later keek ik nog een keer en was er ineens €10,- van de huidige prijs af, dus de gok maar gewaagd en snel eentje besteld. Had geen oud oven- of koelkastrek liggen, dus moest nog wel een oplossing verzinnen voor een rek in het midden.
Even naar de lokale bouwmarkt gegaan om te zien of ik daar een oplossing kon vinden. Kwam thuis met een vlondertegel van 50cmx50cm voor €2,52 :+
De zaag erin gezet, waarna 1/4 tegel precies op een wijnrek past. Dat resulteerde in onderstaand resultaat. d:)b
https://tweakers.net/ext/f/N4EDoUNGkehyBYuxrHltxaVj/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/iRKfm7iftLPCwVpNBvJ7OUnU/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/gf9xGacNWAapQDofk8v3gvv8/thumb.jpg

Gaan 40 normale flesjes in en is inmiddels netjes 10 graden. :)

• MiBe
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-01 11:53
quote:
Vlassie1980 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:45:
Gisteren ook nog een Kwak gedronken die ik van de Sint had gekregen.Lekker smaakvol biertje was dat :)
Heb nog een IPA staan en nog een hele collectie HJ Bock en Brand DubbelBock. Daar trek ik er vanavond wel 1 van open.

Ben verder op zoek naar neutrale glazen, ik vind het leuk om telkens een ander biertje te proberen maar heb maar 5 glazen staan en ik vind het not done om een bepaald bier uit een glas van een ander merk te drinken ;+

Hoe doen jullie dat?
Ik heb twee neutrale glazen die in principe geschikt zijn voor alle biersoorten, een tijdje geleden voor vier euro gekocht bij de Lidl :P Proefglazen van bierfestivals zijn naar mijn mening een prima alternatief.

https://eviewer.netmedia-europe.be/cache/server?type=image&origin=pf&source=promofolder_nl%2Farticles%2F2017%2F05%2F25%2F14211%2Fn_lidl0298n0000076.jpg&storage=2017
De glazen die ik noemde zijn die linksboven om precies te zijn. Heb die rechtsonder ook, die zijn specifiek voor stouts en porters maar dat zijn niet bepaald mijn favoeriete stijlen.

Ik drink zelf veel IPA's en daarvoor heb ik de speciale IPA-glazen van Spiegelau, kan ik iedereen aanraden:
http://www.spiegelau.com/fileadmin/products/beerclassics/IPA.png

Crucial Ballistix PC8500 (D9GMH) @ 1620,4 MHz || Team Xtreem Dark PC6400 (ProMOS) @ 1460,6 MHz

• virtualJac
quote:
Vlassie1980 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:12:
[...]

Ik drink een pilsje meestal uit de fles, maar een speciaal biertje hoort gewoon in een glas natuurlijk ;)
Ik drink speciaalbiertjes ook vaak uit zo'n glas:

Ondanks dat ik een flinke collectie met speciaalbier glazen heb. Drinkt gewoon lekker weg vind ik. Betrap me er wel op dat je vaak 'sneller' drinkt met zo'n glas.

• CaLeX
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 24-01 12:45

CaLeX

Maar NC'walst'liever

quote:
virtualJac schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:31:
[...]

Ik drink speciaalbiertjes ook vaak uit zo'n glas:

[afbeelding]

Ondanks dat ik een flinke collectie met speciaalbier glazen heb. Drinkt gewoon lekker weg vind ik. Betrap me er wel op dat je vaak 'sneller' drinkt met zo'n glas.
Heb hetzelfde met dit glas

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:55

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zei iemand bierglazen?
Mijn collectie loopt ook uit de hand. En dan heb ik er deze zomer nog enkele tientallen weggegeven...
Soms kom je gewoon een mooi glas tegen. En nu gaat er gewoon een glas weg als er weer één bij komt.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Chaoss
  • Registratie: december 2000

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Voorraadje voor de kerstdagen:

Lokale speciaal biertjes (op de Kwak na :P). Om een of andere reden koop ik mijn speciaal biertjes altijd per 2 :+

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• Stacheldraht
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 16-01 16:56

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Vandaag even bij www.bier-paradijs.be geweest (woon er zowat om de hoek :9 :9~ )

Van links naar rechts:

Kasteel Barista Chocolate Quad Belgian Ale
Val-Dieu Winter
Barbãr Bok
Brouwerij 't IJ Ijbok
Dead Man's Hand Brewers edition
Black Is Black And I Want My Baby Back, Black Rye IPA
Fantôme Vertignasse
Red Fox
Bacchus Vlaams Oud Bruin
La Corne Black
Goliath Winter
Frontaal Billiard
Malheur 12°
Dead Man's Hand Russian Imperial Stout

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

quote:
Gonadan schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:04:
Gewoon niet zeggen en blij aannemen. Overigens ga je dat pakket volgens mij niet bij één supermarkt kunnen de stellen hoor, dan moet je een rondje doen. :P

Wat ik wel zuur vind is als men zo'n standaard pakket van de slijter heeft gepakt. Daar zit steevast spul als Kriek en oud bruin in. :r
Of deze:

:+

• Spoetnik385
Ter afsluiting van het jaar had ik Arthur's Legacy n°8 Happy Sylvester nog liggen. Normaliter ben ik niet zo van de combinatie "kruiden" en "bier" , maar deze was erg lekker!

www.steamloco.info

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Bij de Bierhoeder in Nijmegen te koop voor €14,95 p/s:

SannrHerr wijzigde deze reactie 04-01-2018 13:11 (39%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Van de vrouw een sixpack Hertog Jan Medaillebieren gekregen:

Dus een adellijke zondag voor mij. :9

Pagina: 1 2 3

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True