Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 172 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iruy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09 20:53
Voor de eerste keer bij het Biermeisje in Veldhoven geweest. Fijne zaak!
En omdat het hier over sours ging kreeg ik daar ook ineens zin in, ook maar een paar meegenomen dus.

Oh, foto gaat niet helemaal zoals ik wil maargoed..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PHuhnXEXC6sTYQdJVWxhPKBZ6Hs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CusLZrWB0CLyS96MEuxjyVVQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door iruy op 28-07-2024 16:07 ]

Untappd : YuriEhv

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02:18
Doen ze die blikjes van Frontaal voor 105% vol? Elke keer ik er eentje open doe, spuit/druppelt er een beetje uit :*) |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Chelseamarre123 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:32:
Doen ze die blikjes van Frontaal voor 105% vol? Elke keer ik er eentje open doe, spuit/druppelt er een beetje uit :*) |:(
Ja heb ik ook altijd met Frontaal. Ik maak ze standaard boven de gootsteen open.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-09 17:03
Hier vrijdag nog een mega spuitert van kaapse Brouwers met hun bertus ba 23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zj9B6TRFWTt6HoK47m0WhrIspqA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8gfhXyQ5UdJDKpB1uIZO16Ti.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kw983BnhuHPY0xQIIuXA4xzn84U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BzYrh1YzQcroNFf0jHmyevIm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqJ4Hn8zXxTJAqNb_pwfFEUWi0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PlXOHAuDdozWgZQAsceYAL14.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52
Yikes, dat is me een knaller. Hopelijk heeft die het nog goed gemaakt qua smaak.

Ook moersleutel kan er wat van. Vult de blikken helemaal vol. Bij het openen krijg je overal spetters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinjesk
Xepos schreef op maandag 29 juli 2024 @ 08:19:
Yikes, dat is me een knaller. Hopelijk heeft die het nog goed gemaakt qua smaak.

Ook moersleutel kan er wat van. Vult de blikken helemaal vol. Bij het openen krijg je overal spetters.
Helaas dat ook nog niet. Raar zuurtje eraan wat na mijn mening niet in dit bier hoort.

Wel respect voor de brouwer dat ze op mijn untappd gereageerd hebben en ze aanschrijven moest via de mail.

Ben benieuwd wat daar uit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:10
Dinjesk schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:07:
[...]

Helaas dat ook nog niet. Raar zuurtje eraan wat na mijn mening niet in dit bier hoort.

Wel respect voor de brouwer dat ze op mijn untappd gereageerd hebben en ze aanschrijven moest via de mail.

Ben benieuwd wat daar uit komt.
Even los van wat de brouwer gaat doen; juist als het bier niet te hachelen was, is dit fijner dan wanneer het een lekkere is. Bij de 2e zou het immers ook zonde zijn van het bier zélf.

Zoals je het nu hebt, had deze anders mogelijk alsnog uit het glas gespoeld moeten worden. Nu houd je er misschien nog wat leuks aan over 😉

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 15:18

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

AngelDust schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:22:
Mail...

[...]

*O* Seven Island *O*

10 minuten later...

[...]

:+ :P
Ben er weer ingetrapt.. alleen nu nieuwe bieren bij RebelBeerCans :+ :X

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:29

Quad

Doof

Vorig jaar was een machtig succes, morgen weer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjUeUdIri64rstkZo6KGO7O1GSU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CJAN82VNWSuKtgvknwgHO2In.png?f=fotoalbum_large

Eens zien wat we morgen gaan knapp'n. :9
Het Burg Bieren bierfeest.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 19:25
Deel je vakantie bier:

In Salou, Spanje een lokale super.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txDND_vrMqneFLQDrJhRwXaAMsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KJoabGcM57c7GMvO6dG1CwUe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
walterworld schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:09:
Deel je vakantie bier:

In Salou, Spanje een lokale super.
[Afbeelding]
Geniet ervan!

Kan de Estrella de Levante aanraden.. vorig jaar een maand met de camper door spanje getourd. Dat was wel het beste pilsje.

Zag dat ik voornamelijk Basqueland op had en al dat supermarkt spul, totaal had ik 146 checking uit Spanje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 19:25
Purehz schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:19:
[...]

Geniet ervan!

Kan de Estrella de Levante aanraden.. vorig jaar een maand met de camper door spanje getourd. Dat was wel het beste pilsje.

Zag dat ik voornamelijk Basqueland op had en al dat supermarkt spul, totaal had ik 146 checking uit Spanje :P
Ben ondertussen terug helaas.

Lekker bezig vorig jaar _/-\o_ , maand lang elke dag 4,7 bier op, waarvan ook nog een deel halve liters?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 19:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0p6ilhiLATvVz0GZvZTjrV9nBk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FLm9qaU50Y9WhZ8V3XEU2ZVr.jpg?f=fotoalbum_large

Van een kennis gekregen. 3 uitstekende westvleteren biertjes!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Hier goedgekeurd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lH9jxRHlsqPaXqL1ARl6qTrtzwY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qlmXQEOtJg7G2IPCDGXPzKgA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MB_-j9g1cHKFqMNwDMRezTz0Go8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2xuBEI2jAnwcjV3myuQKV5Wb.jpg?f=user_large

Gewoon een 'lekker genieten' tripeltje.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:14
Ik ben eens over de grens gaan shoppen. Via Beerizer aanbeland in de Quaff webshop 🇫🇷.
Ze hadden daar een paar bieren die ik graag wilde, de old ales van Kuhnhenn en meer mooi spul want (bijna) nergens te verkrijgen was. Shipping was wat prijzig met €16, maar per €50 bestelwaarde kreeg je een gratis mooi collectors glas erbij tot 4 augustus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXB-d7_YKNGtu0Kcv17-lkdGyLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JxYupcdJWpeYLIxwG2HksiHb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:59
@ivo001 ik zie 3 glazen staan. Die 10 flesjes/blikjes is toch niet voor 150€? :?

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Arator schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:41:
@ivo001 ik zie 3 glazen staan. Die 10 flesjes/blikjes is toch niet voor 150€? :?
Het Vault City glas had ik zelf mee besteld. De 10 bier waren €98 samen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rik1988
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-05 13:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dTyUeffWG90DbMGO-A1VmoAUWPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9lYPRiAqaEKFjCzUyAMjAVf.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk setje weer voor net 75 euro. Leuk shoppen over de grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06:35
Rik1988 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:41:
[Afbeelding]

Leuk setje weer voor net 75 euro. Leuk shoppen over de grens.
Ik trek toevallig net die van Northern Monk open. :)

Prima keuzes verder. Leuk dat je die sour van Elmeleven hebt meegepakt. Waar was je geweest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:31
Hier maar eens weer wat barrel Aged ingeslagen. De voorraad klein was op. Aleen nog 750ml liggen, is toch net te veel voor mezelf op een zaterdagavond.
Kees Barrel Project 2024 IPA 10 dagen op Bourbon, deze net op. Was heerlijk, Bourbon niet te overheersend.
Kees Project Mindnight Black
Kees Barrel Project 2024 Saison op Moscatel
Pühaste Silver Aetheria Cognac
Black Out Sadakat
Black Out Jind Red Wine BA
Bronckhorster no45

Al met al kan ik weer ff vooruit. Ben weer goed op de weg terug na mijn operaties. Merk wel na die maanden niet drinken ivm al die antibiotica dat het er soms hard inhakt die zware biertjes 🫢

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 17:11
Louwke schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 21:15:
Hier maar eens weer wat barrel Aged ingeslagen. De voorraad klein was op. Aleen nog 750ml liggen, is toch net te veel voor mezelf op een zaterdagavond.
Kees Barrel Project 2024 IPA 10 dagen op Bourbon, deze net op. Was heerlijk, Bourbon niet te overheersend.
Kees Project Mindnight Black
Kees Barrel Project 2024 Saison op Moscatel
Pühaste Silver Aetheria Cognac
Black Out Sadakat
Black Out Jind Red Wine BA
Bronckhorster no45

Al met al kan ik weer ff vooruit. Ben weer goed op de weg terug na mijn operaties. Merk wel na die maanden niet drinken ivm al die antibiotica dat het er soms hard inhakt die zware biertjes 🫢
Mooie uitbreiding op je voorraad. Dit zijn dan ook biertjes om van te genieten en niet in bulk te drinken :-)

Geniet ervan, zeker na alle medicijnen en de beperkingen ervan!

bla di bla bla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rik1988
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-05 13:41
Lennnn schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 21:02:
[...]

Ik trek toevallig net die van Northern Monk open. :)

Prima keuzes verder. Leuk dat je die sour van Elmeleven hebt meegepakt. Waar was je geweest?
Bierschuur Poppel.

Elmeleven heeft me laatst positief verrast.

[ Voor 7% gewijzigd door Rik1988 op 07-08-2024 22:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• remzor
  • Laatst online: 22:09
Vandaag ook nog even geweest. Volgende week een weekje weg, had nog wel wat staan maar het gaat er toch sneller doorheen dan goed voor me is :p

Loot van vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1b8YcmD7jvryavtUBHRzxraQNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xDHpYvhum0OGwLTeVgoWsMEZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
walterworld schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:40:
[...]

Ben ondertussen terug helaas.

Lekker bezig vorig jaar _/-\o_ , maand lang elke dag 4,7 bier op, waarvan ook nog een deel halve liters?
Niet alle 146 waren in die maand😁

Nu in België, over paar dagen nog een weekje naar Luxemburg.
Nog iemand tips om daar te drinken of in te slaan op de terugweg naar NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
remzor schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 19:28:
[...]

Vandaag ook nog even geweest. Volgende week een weekje weg, had nog wel wat staan maar het gaat er toch sneller doorheen dan goed voor me is :p

Loot van vandaag:
[Afbeelding]
Gisteren nog de L'Ensemble gedronken. Aantal jaar geleden vond ik hem fantastisch met een 4.75.

Die van gisteren smaakte wat minder, maar de THT was ook Dec 2022, dus denk dat ik hem toch wat te lang heb laten staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Laatst online: 22:09
ivo001 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:23:
[...]

Gisteren nog de L'Ensemble gedronken. Aantal jaar geleden vond ik hem fantastisch met een 4.75.

Die van gisteren smaakte wat minder, maar de THT was ook Dec 2022, dus denk dat ik hem toch wat te lang heb laten staan 8)7
Ai, dat is minder. Wellicht idd te lang laten staan. Ik heb de ‘gewone’ en de L’ensemble di Montalcino meegenomen. Beide al regelmatig op, zeker die BA Montalcino versie vind ik fantastisch.
Hopelijk nu dus ook weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 13:16
Mensen die in het oosten van Vlaams-Brabant (Belgie) wonen, waar kopen jullie speciale biertjes?

[ Voor 9% gewijzigd door Gemmeke op 13-08-2024 15:48 ]

Cat linux.txt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-09 10:41

Heimdallr

Asgard

Ben momenteel in Zweden. En alle horror verhalen over onbetaalbare alcohol vallen best mee. De 10 Scandinavische bieren op de foto heb ik in een staatsslijterij gekocht. Ik was 346 zweedse kronen kwijt dat is in euro ongeveer 30 euro. Drie euro per blik vind ik zelf een aanvaardbare prijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/enpb-Qm4aLhCvU5C7BmqGnO4HWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RQq0g4yGWE5HruSofqcvR0Ag.jpg?f=fotoalbum_large

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:08
Ja afgelopen jaar in Zweden geweest en de horror verhalen waren inderdaad behoorlijk overtrokken. Als je een beetje oplet wat je koopt dan heb je heel goed bier voor prima prijzen.

In Noorwegen was dat iets lastiger, daar viel het me wel tegen qua prijs/kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02:18
Gemmeke schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:47:
Mensen die in het oosten van Vlaams-Brabant (Belgie) wonen, waar kopen jullie speciale biertjes?
Ben zelf van het Leuvense.
Meeste bij Prik en Tik. En anders online met webshops + Moersleutel abonnement.
Albert Heijn heeft ook wat speciaal biertjes die je nergens anders vind, weet niet of je er dichtbij 1 hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:48

Shrien

frequent snoozer

Onze vrienden van Basqueland hebben weer een leuk IPA pakketje met 24 (6x4) bieren voor €96 incluis gratis verzending. Gek genoeg niet op de Engelstalige website te vinden.

Mocht iemand ‘m willen delen omgeving Noord-Holland, lemme know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecablynx
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07:13
Heimdallr schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:31:
Ben momenteel in Zweden. En alle horror verhalen over onbetaalbare alcohol vallen best mee. De 10 Scandinavische bieren op de foto heb ik in een staatsslijterij gekocht. Ik was 346 zweedse kronen kwijt dat is in euro ongeveer 30 euro. Drie euro per blik vind ik zelf een aanvaardbare prijs.

[Afbeelding]
Hah, lurker hier.

Ik ga volgende maand een paar dagen naar Stockholm voor een solo-citytrip. Ik heb in mijn hoofd dat ik 10-15 eu voor een biertje ga betalen in de horeca, maar dit is helemaal prima betaalbaar. Misschien ook maar overwegen een avondje om enigszins de kosten te drukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-09 12:39
Is er iemand die weet hoe het met de Bubberman zit? Als ik het goed heb verschijnt die elke 2 jaar, vorige was 2022. Toen greep ik mis maar zou hem dit jaar graag kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:47

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Purehz schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 20:55:
Nu in België, over paar dagen nog een weekje naar Luxemburg.
Nog iemand tips om daar te drinken of in te slaan op de terugweg naar NL?
Beetje late reactie, maar “Rock Solid Um Piquet” in Luxemburg stad is een aanrader. Groot terras en een flinke speciaalbierkaart. Ze hebben er ook veel Luxemburgse speciaalbiertjes. Ook leuk om te doen daar is een traytje van 5 tasters waarbij je zelf de biertjes mag kiezen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heimdallr

Heimdallr

Asgard

Ecablynx schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:20:
[...]

Hah, lurker hier.

Ik ga volgende maand een paar dagen naar Stockholm voor een solo-citytrip. Ik heb in mijn hoofd dat ik 10-15 eu voor een biertje ga betalen in de horeca, maar dit is helemaal prima betaalbaar. Misschien ook maar overwegen een avondje om enigszins de kosten te drukken :+
Dit is de website van de Zweedse staatsslijterijen:

https://www.systembolaget.se/

In elk redelijk stadje vind je er wel een, de prijzen liggen niet veel hoger dan een Mitra of Gall&Gall.

Als je uit eten gaat of bij het uitgaan is alcohol wel erg duur in Zweden, maar dat is in Nederland tegenwoordig ook niet meer zo goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 13:36
Heimdallr schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:31:

[Afbeelding]
Heb zelf een tijdje in Zweden gewoond en de verhalen zijn inderdaad zwaar overdreven. Als het ter sprake komt vraag ik wel eens door, en meestal blijkt de persoon in kwestie de verhalen klakkeloos over te nemen zonder ooit ook maar in een Systembolaget te zijn geweest. De Scandinavische landen worden wat dat betreft vaak op één hoop gegooid, maar de prijzen in Noorwegen zijn bijvoorbeeld echt niet te vergelijken met die in Zweden (dus mocht je naar Noorwegen gaan kan het dan ook zeker interessant zijn om voor de grens nog even een tussenstop bij een Systembolaget te maken om de kofferbak vol te gooien). Ik vond Zweden en Nederland qua speciaalbierprijzen altijd redelijk vergelijkbaar, maar door de zwakke Zweedse kroon op dit moment valt het in veel gevallen zelfs wat goedkoper uit dan hier. Pils is doorgaans wel iets duurder.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:10
MiBe schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:19:
[...]

Heb zelf een tijdje in Zweden gewoond en de verhalen zijn inderdaad zwaar overdreven. Als het ter sprake komt vraag ik wel eens door, en meestal blijkt de persoon in kwestie de verhalen klakkeloos over te nemen zonder ooit ook maar in een Systembolaget te zijn geweest. De Scandinavische landen worden wat dat betreft vaak op één hoop gegooid, maar de prijzen in Noorwegen zijn bijvoorbeeld echt niet te vergelijken met die in Zweden (dus mocht je naar Noorwegen gaan kan het dan ook zeker interessant zijn om voor de grens nog even een tussenstop bij een Systembolaget te maken om de kofferbak vol te gooien). Ik vond Zweden en Nederland qua speciaalbierprijzen altijd redelijk vergelijkbaar, maar door de zwakke Zweedse kroon op dit moment valt het in veel gevallen zelfs wat goedkoper uit dan hier. Pils is doorgaans wel iets duurder.
Ik heb een tijdje in Noorwegen gewoond en daar was het inderdaad (flink) duurder dan in Nederland. Maar goed, de salarissen liggen ook een stuk hoger, dus dat compenseert wel voor een deel.

Wat mijn Noorse collega's mij vertelden was dat Noren de grens met Zweden overgaan om goedkope alcoholische dranken te scoren, Zweden richting Finland voor hetzelfde, en Finnen weer naar Estland. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

bbunn07 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:23:
Is er iemand die weet hoe het met de Bubberman zit? Als ik het goed heb verschijnt die elke 2 jaar, vorige was 2022. Toen greep ik mis maar zou hem dit jaar graag kopen
Vorig keer kwam de Bubberman begin november beschikbaar, dus dat zal dit jaar ook wel zo zijn.

Bubberman 2022 is ongeveer mijn hoogst gewaardeerde barley wine. Wat een smaakbom was dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:42
Martijn1990 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:36:
Wat is jullie mening over de Goose Island: Bourbon County stouts? Het gaat tegen m'n principes in om zo'n duur biertje te kopen en zou hem daarom ook niet snel open maken, maar toch knaagt het altijd ergens.. zijn wel bieren die langer bewaard kunnen blijven denk ik? Mits donker opgeborgen met niet zoveel temp. verschillen?
Hierop terugkomend.. afgelopen vrijdag toch eens een Goose Island: Bourbon County 2022 gehaald. De lokale bier speciaalzaak had een 25% kortingsactie waarmee die op 27 EUR kwam. Nog een hoop geld, maar ben nu toch wel eens benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
DexterDee schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 23:08:
[...]

Beetje late reactie, maar “Rock Solid Um Piquet” in Luxemburg stad is een aanrader. Groot terras en een flinke speciaalbierkaart. Ze hebben er ook veel Luxemburgse speciaalbiertjes. Ook leuk om te doen daar is een traytje van 5 tasters waarbij je zelf de biertjes mag kiezen.
Bedankt voor het meedenken! Aangezien we morgen terug rijden en ik diegene ben die de camper moet besturen wordt het helaas niet wat. Zag op Tripadvisor dat ze Heischter op de kaart hebben, toevallig ga ik vanmiddag daarheen! ;)

Op de terugweg maar langs Prik en Tik.
Zie dat deze veel aan de grens van België en NL zitten. Iemand daar ervaringen mee en evt. paar tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker_BE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
Purehz schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:51:
[...]
Zie dat deze veel aan de grens van België en NL zitten. Iemand daar ervaringen mee en evt. paar tips?
De meest handige is die direct bij de grensovergang bij Hazeldonk. Alleen morgen (15/8) is er in BE een feestdag en is nagenoeg alles gesloten.

[ Voor 44% gewijzigd door Tweaker_BE op 14-08-2024 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
Martijn1990 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:56:
[...]

Hierop terugkomend.. afgelopen vrijdag toch eens een Goose Island: Bourbon County 2022 gehaald. De lokale bier speciaalzaak had een 25% kortingsactie waarmee die op 27 EUR kwam. Nog een hoop geld, maar ben nu toch wel eens benieuwd :)
Hij gaat je vast niet tegenvallen, maar ik heb me op een gegeven moment zelf de vraag gesteld: is die biertje van 30 euro 3x zo lekker als een mooi vergelijkbaar bier van 10 euro? Een mooie Pühaste uit de Silver Series bijvoorbeeld (al voor een euro of 8 bij de Caigny). En dat was het voor mij niet. Erg lekker bier, dus je gaat er vast van genieten, maar voor mij wel overpriced.

Ik sanp dat bij toenemende kwaliteit, de prijs exponentieel toeneemt, maar ik trek de grens voor één biertje nu een stuk lager dan die 30 euro, en drink héle lekkere dingen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn1990
Jorizzz schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:17:
[...]

Hij gaat je vast niet tegenvallen, maar ik heb me op een gegeven moment zelf de vraag gesteld: is die biertje van 30 euro 3x zo lekker als een mooi vergelijkbaar bier van 10 euro? Een mooie Pühaste uit de Silver Series bijvoorbeeld (al voor een euro of 8 bij de Caigny). En dat was het voor mij niet. Erg lekker bier, dus je gaat er vast van genieten, maar voor mij wel overpriced.

Ik sanp dat bij toenemende kwaliteit, de prijs exponentieel toeneemt, maar ik trek de grens voor één biertje nu een stuk lager dan die 30 euro, en drink héle lekkere dingen!
Snap je helemaal en weet ook vrij zeker dat dat voor mij ook geldt straks. Maar dan weet ik het iig :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorizzz
Martijn1990 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:32:
[...]

Snap je helemaal en weet ook vrij zeker dat dat voor mij ook geldt straks. Maar dan weet ik het iig :D
En het is ook wat waard om af en toe een keer iets te drinken wat je gewoon graag een keer wil drinken, zonder teveel na te denken over de prijs :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Jorizzz schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:50:
[...]

En het is ook wat waard om af en toe een keer iets te drinken wat je gewoon graag een keer wil drinken, zonder teveel na te denken over de prijs :9B
Precies! Misschien een mooi moment op de eerste avond in ons nieuwe huis half september 🍻 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinjesk
Thalaron schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:14:
[...]

Even los van wat de brouwer gaat doen; juist als het bier niet te hachelen was, is dit fijner dan wanneer het een lekkere is. Bij de 2e zou het immers ook zonde zijn van het bier zélf.

Zoals je het nu hebt, had deze anders mogelijk alsnog uit het glas gespoeld moeten worden. Nu houd je er misschien nog wat leuks aan over 😉
Helaas reageerd de brouwer super slecht. Mailtjes moet je zelf nog een keer reactie op vragen anders komt er niks. Dan komt er een verhaaltje dat het er handmatig suikers aan toegevoegd worden en daar waarschijnlijk een foutje is gemaakt.

Verder nog geen enkele excuses of iets.

Voor mij is dit het laatste biertje van deze brouwer.

• M.Willems86
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23:55
Shrien schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:29:
Onze vrienden van Basqueland hebben weer een leuk IPA pakketje met 24 (6x4) bieren voor €96 incluis gratis verzending. Gek genoeg niet op de Engelstalige website te vinden.

Mocht iemand ‘m willen delen omgeving Noord-Holland, lemme know.
Leuke spot, wilde bijna wat maten benaderen om samen te kopen, echter kan ik het niet toevoegen aan mijn winkelwagen.

Tevens een vraag van mijn zijde. Aankomende week heb ik de draft voor de fantasy football league bij een maat van me. Afgelopen jaar had ik een NFL geïnspireerd biertje meegenomen, namelijk Prime Time van Basqueland.

Ook dit jaar zou ik graag een NFL (american football) geïnspireerd biertje mee willen nemen. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001

Honesty

kattenneus!

Martijn1990 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 17:53:
[...]

Precies! Misschien een mooi moment op de eerste avond in ons nieuwe huis half september 🍻 :D
precies dat zijn de mooie momenten om een goed biertje open te trekken, dan om die smaak er wel toe aan te herinneren, raad ik wel bieren aan die je dan drink om ook lang bewaren, doe ik met whisky en speciale data en dus 1 fles om te bewaren

[ Voor 7% gewijzigd door Honesty op 15-08-2024 20:56 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:41
De taproom van Moersleutel gaat sluiten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 13:42
Blik1984 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:31:
De taproom van Moersleutel gaat sluiten :(
Weet je waarom ?

Ik heb gemengde gevoelens bij de moersleutel. Goed bier, maar veel te duur voor wat het is. In tijden waar de bierconsumptie daalt en mensen minder uitgeven aan alcohol ga je geen 9 euro vragen voor een blik bier van 440ml

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

cy-gor25 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:42:
[...]

Weet je waarom ?

Ik heb gemengde gevoelens bij de moersleutel. Goed bier, maar veel te duur voor wat het is. In tijden waar de bierconsumptie daalt en mensen minder uitgeven aan alcohol ga je geen 9 euro vragen voor een blik bier van 440ml
Focus op Moersleutel
Het gaat goed met Brouwerij Moersleutel. Met dat succes moeten we goed kiezen waar we ons op focussen. De kwaliteit en innovatie van ons bier staan altijd voorop; dat kost aandacht en tijd. Maar ook zetten we grote stappen richting het uitbreiden van ons merk door heel Nederland en de bouw van onze toekomstige nieuwe brouwerij. Hierdoor kunnen we The Scrapyard niet de aandacht geven die het verdient.

Helaasch, had er graag nog een paar keer willen zitten. Dat ga ik dan ook maar doen gezien ze medio oktober de deuren sluiten. :Y)

Ondanks het feit dat ik de bieren ook duur vind worden, zie ik nog veel weggaan voor onder de 7 euro bij Moersleutel. De meer speciale en BA bieren liggen dan tussen de 8 en 13 euro oid, wat ik nog enigszins gangbaar vind voor de echte goede stouts waar je een avondje op kan teren kauwen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• .Joop
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Vandaag ook voor het eerst bij de Caigny geweest. Normaal is het ruim 200km / 2 uur rijden, maar op terugweg van vakantie kwam ik er langs. Het viel zeker niet tegen, wat een gigantisch assortiment. Vaak erg scherpe prijzen ook, met soms gewoon koopjes. Moest me een beetje inhouden, want ook ingeschreven voor moersleutel advent deal en deze maand komt de eerste box, maar dat is niet helemaal gelukt :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wjpUL3iZoQsViZlD05rVVLFLLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nag2kVdlpssj8EEQ40VjsNJU.jpg?f=fotoalbum_large

Er staat ook genoeg wat niet heel goed scoort (~3.5) maar toch 5-7€ per blik kost dus toch wel beetje met untapped in de hand (kom ook niet zo snel weer terug hier). Als je dan ook nog een beetje op THT of bottle date moet letten voor de IPAs, ben je zo een poos bezig. Dat is dan ook niet gelukt, zag bij het uitpakken dat er één nog een kleine maand houdbaar is, en het meeste tot Jan-maart 2025. Vaak geen filling date vermeld.

Ach, smaken zal het allemaal wel :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:23
.Joop schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:29:
Vandaag ook voor het eerst bij de Caigny geweest. Normaal is het ruim 200km / 2 uur rijden, maar op terugweg van vakantie kwam ik er langs. Het viel zeker niet tegen, wat een gigantisch assortiment. Vaak erg scherpe prijzen ook, met soms gewoon koopjes. Moest me een beetje inhouden, want ook ingeschreven voor moersleutel advent deal en deze maand komt de eerste box, maar dat is niet helemaal gelukt :+

[Afbeelding]

Er staat ook genoeg wat niet heel goed scoort (~3.5) maar toch 5-7€ per blik kost dus toch wel beetje met untapped in de hand (kom ook niet zo snel weer terug hier). Als je dan ook nog een beetje op THT of bottle date moet letten voor de IPAs, ben je zo een poos bezig. Dat is dan ook niet gelukt, zag bij het uitpakken dat er één nog een kleine maand houdbaar is, en het meeste tot Jan-maart 2025. Vaak geen filling date vermeld.

Dat is een flinke voorraad! Dat wordt genieten.

Mijn ervaring is dat er bij de Caigny op elk moment wel minimaal een man of 5 elk blik aan het scannen is om untappd te checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 06:09

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

.Joop schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:29:

[Afbeelding]

De cellar en silver series neem ik daar ook altijd mee. Zijn daar altijd vriendelijk geprijsd.

Caigny is voor mij ook dik 200 km rijden maar de Folkingebrew bieren haal ik liever gewoon hier vlakbij op. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Joop
  • Niet online
Wren schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:35:
[...]

Dat is een flinke voorraad! Dat wordt genieten.
Zeker een beste voorraad, vooral met de moersleutel boxen die eraan komen. Gelukkig zijn stouts over het algemeen goed houdbaar. De IPAs moeten deze zomer nog op (alhoewel ik ze in de winter ook wel lust :9 ), en de sours zijn voor mn vrouw. De kunst is nu vooral even niet bijkopen.

[ Voor 5% gewijzigd door .Joop op 18-08-2024 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 23:11
Beekforel schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:41:
[...]

De cellar en silver series neem ik daar ook altijd mee. Zijn daar altijd vriendelijk geprijsd.

Caigny is voor mij ook dik 200 km rijden maar de Folkingebrew bieren haal ik liever gewoon hier vlakbij op. :D
Wat betaal je daar voor een Puhaste Silver serie als ik mag vragen?

Ps: beste voorraad! Mooie collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hiru
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 15:32
Ik meen dat ze daar rond de 7 a 8 euro zijn. Maar ik ben er al even niet geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hiru schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:43:
Ik meen dat ze daar rond de 7 a 8 euro zijn. Maar ik ben er al even niet geweest
Volgens mij heb ik ze zelfs wel onder de 7 meegenomen. Maar ben er ook al lang niet meer geweest. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hiru
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 15:32
Haha ik heb in mijn portemonnee nog een bonnetje gevonden van 2 maanden geleden (valt toch weer mee). Toen meerdere silver series voor 7,42 per flesje gekocht. Andere silver series waren 7,12.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
Hiru schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:43:
Dit klopt wel ongeveer. Ik hou het niet precies bij, maar ben pas nog geweest en e waren volgens mij tegen de 8 euro. Mooie prijs voor mooie bieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Joop
  • Niet online
Edenaar1 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:32:
[...]

Wat betaal je daar voor een Puhaste Silver serie als ik mag vragen?

Ps: beste voorraad! Mooie collectie
Vanaf €7,12 voor de Memor Bourbon tot €7,54 tot de Chokoh Ha Bourbon. Rest is €7,42

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 16:04
Van het weekend even de berging opgeruimd en even alle losse dozen bij elkaar gezet.
Bovenste plank 4 rijen BA Molen spul en verder gevuld met bieren van andere brouwers.
Onder allemaal "gewone" Molen biertjes, flink wat dubbele ook.

Nog maar even flink m'n best doen om een groot deel voor Borefts weg te krijgen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGRMSFvUuThssGsX9mBQgDoMNYM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wO99ARsKv6WpOEhaBLZYKQiZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Bij het zien van die etiketten krijg ik zowaar weer zin in een "oude" Molen.
Met de nieuwe etiketten en de ingeslagen weg met Swinckels heb ik dat helaas al een tijdje niet meer gehad.
Was toch één van mijn favo brouwers toen ik het speciaalbier ben gaan ontdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 16:04
Mich007 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:08:
Met de nieuwe etiketten en de ingeslagen weg met Swinckels heb ik dat helaas al een tijdje niet meer gehad.
Was toch één van mijn favo brouwers toen ik het speciaalbier ben gaan ontdekken.
Hmmm ja, er is helaas wel flink wat veranderd inderdaad. Het is dat ze hier in het dorp zitten, anders had ik ze ook al wel links laten liggen denk ik.

Mocht je toevallig een keer in de buurt zijn heb ik nog wel wat "oude" dubbele voor je. :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Mich007 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:08:
Voor mij is het juist één van mijn minst favo brouwers. Verschrikkelijk wat voor bocht ze daar produceren. Gore mengsels waarbij het vast verkoopt omdat het zo uniek klinkt. Neem bijvoorbeeld deze hefeweizen: https://untappd.com/b/bro...en-barbie-and-can/5526179 (0,25 / 5 gegeven op Untappd).

Of dit soort barleywines:
https://untappd.com/b/bro...oek-and-pink-lady/5500953

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Lennnn schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:57:
[...]

Voor mij is het juist één van mijn minst favo brouwers. Verschrikkelijk wat voor bocht ze daar produceren. Gore mengsels waarbij het vast verkoopt omdat het zo uniek klinkt. Neem bijvoorbeeld deze hefeweizen: https://untappd.com/b/bro...en-barbie-and-can/5526179 (0,25 / 5 gegeven op Untappd).

Mwah, misschien niet jouw favoriet, maar ik vind ze juist nog steeds best wel innovatief in de zin van experimenteren met smaak. Beter dan al die dertien in een dozijn brouwerijen die maar steeds dezelfde bekende stijlen blijven produceren. Maar bij experimenteren hoort ook dat af en toe een experiment mislukt, of dat het geen 'allemansvriend is', maar door sommige mensen wel gewaardeerd wordt.

Neem die Barbie & Can bijvoorbeeld, die jij een 0,25 hebt gegeven. Ik zie ook zat mensen die dat bier ergens tussen de 3,5 en de 4 scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Lennnn schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:57:
[...]

Maar dat is toch ook precies wat ik zeg.
Dat ik ze momenteel (onder andere daarom) niet meer zo kan waarderen.
Maar, pak hem beet 8 jaar geleden, was het een hele fijne brouwer. Althans dat vond ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carepolice
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 17:11
Iemand enig idee of er op Zanzibar speciale biertjes te krijgen zijn? Tot nu toe alleen maar de standaard gevonden, wel leuk voor Untappd natuurlijk! Topper was toch wel een homebrew banana beer, bier wat nog fermenteert tijdens het drinken .. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P00L7tINQtc35jLqKkTxQ4g5_rM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PEGRTMTH0HJJQfuCF0lr3VzI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDvlOnqoRPJctc2FMVUWRygCoyc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdRxrcdT1FoceLBWqUKqCVH3.jpg?f=fotoalbum_large

“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik kan me in beide kanten van de discussie wel vinden. Vroeger maakte de molen heel mooie BA stouts en barleywines. Dat is ook de laatste keer dat ik op untappd een score hoger dan een 4.0 aan ze heb uitgedeeld.
Tegenwoordig maken ze nog wel eens lekker gekke bieren die echt niet op de massa zijn gericht. Zo ook de eerder genoemde Barbie en Ken.
Ik heb die met een 3.75 beoordeeld: "Heel bijzonder deze. Verfrissend, licht zurig. Je proeft duidelijk de komkommer, verder is ie behoorlijk aards door de rabarber. Een leuke voor een foodpairing met vette vis oid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
carepolice schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:12:
Iemand enig idee of er op Zanzibar speciale biertjes te krijgen zijn? Tot nu toe alleen maar de standaard gevonden, wel leuk voor Untappd natuurlijk! Topper was toch wel een homebrew banana beer, bier wat nog fermenteert tijdens het drinken .. [Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar om nou te zeggen dat het er smakelijk uit ziet...

[ Voor 6% gewijzigd door Stevie-P op 19-08-2024 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heimdallr

Heimdallr

Asgard

Ik vind persoonlijk dat brouwerij de molen best wel lekkere bieren maakt. Met als persoonlijke topper Hel & Verdoemenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
.

[ Voor 99% gewijzigd door Mich007 op 20-08-2024 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich007
Iemand ervaring met de adventskalenders van Beer Republic? Ben wel nieuwsgierig eerlijk gezegd.
Met € 79,99 heel aardig geprijsd (nu met ealybird korting) voor 24 Amerikaanse biertjes imho.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWalGHxSMs1GguNMXmsa2xCD0zU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XqJwZJg1pz47GiPac9e0vGLx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-09 17:04
Mich007 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:38:
Iemand ervaring met de adventskalenders van Beer Republic? Ben wel nieuwsgierig eerlijk gezegd.
Met € 79,99 heel aardig geprijsd (nu met ealybird korting) voor 24 Amerikaanse biertjes imho.

[Afbeelding]
als je van amerikaans slootwater houd is dit prima natuurlijk.
ik had hem vorig jaar, maar was geen fan.
maarja, smaak blijft persoonlijk.

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
pc_freak1 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:51:
[...]

als je van amerikaans slootwater houd is dit prima natuurlijk.
ik had hem vorig jaar, maar was geen fan.
maarja, smaak blijft persoonlijk.
Wat versta je onder slootwater? Bieren aan/over datum of gewoon niet naar je smaak?
Het zijn 12 IPA's en 12 meer donkere bieren geven ze aan. Houdt je niet van IPA of ging het om de kwaliteit van de IPA's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_freak1
Mich007 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:57:
[...]

Wat versta je onder slootwater? Bieren aan/over datum of gewoon niet naar je smaak?
Het zijn 12 IPA's en 12 meer donkere bieren geven ze aan. Houdt je niet van IPA of ging het om de kwaliteit van de IPA's?
ik houd meer van de BA en wat zwaardere bieren.
ik had niet goed opgelet, en vorig jaar was het erg veel ipa of pils achtig spul, dat was niet zo mijn smaak.
de donkere bieren die er vorig jaar in zaten hadden ook niet echt een donkere/zware smaak, maar ook vrij snel wegdrinkbaar.
maar wat ik al zei, smaak is persoonlijk, dit is puur mijn ervaring met mijn smaakpapillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinjesk
Mich007 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:57:
[...]

Waar vind jij dat het 12 om 12 is?

Naar mijn weten is de ipa altijd ruim in de meerderheid en een handje vol donkere bieren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich007
pc_freak1 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:00:
[...]

ik houd meer van de BA en wat zwaardere bieren.
ik had niet goed opgelet, en vorig jaar was het erg veel ipa of pils achtig spul, dat was niet zo mijn smaak.
de donkere bieren die er vorig jaar in zaten hadden ook niet echt een donkere/zware smaak, maar ook vrij snel wegdrinkbaar.
maar wat ik al zei, smaak is persoonlijk, dit is puur mijn ervaring met mijn smaakpapillen ;)
Met name omdat ze bij Beerrepublic ook een heel mooi assortiment aan (BA) donkere bieren hebben, had ik de hoop dat dit wellicht ook in het pakket zou zitten. Misschien ook niet reëel gezien de prijs van de doos.
Dus dankjewel voor je ervaring. Ik drink doorgaans eigenlijk alleen maar (double) IPA's en (imperial/BA) stouts dus ik denk dat ik hem dan ook maar oversla. Ik krijg sowieso ook nog de advent van Moersleutel maar zocht nog een "goedkopere" aanvulling als zich een buitenkansje voordeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Dinjesk schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:06:
[...]

Waar vind jij dat het 12 om 12 is?

Naar mijn weten is de ipa altijd ruim in de meerderheid en een handje vol donkere bieren?
Ik zweer dat hier vanmorgen nog 12 stond i.p.v. 9 haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQJrOkvdvJvOiw7yFVQJA0odveY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0PH8K5grbiyxE7jPlREh7N81.jpg?f=fotoalbum_large

Edit;
Zie je wel haha... Screenshot van eerder vandaag. Of een hele matige vertaling van de Engelse naar de Nederlanse website (of bewust een andere box??)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wg52F9cPZKpm4IpQe_0LEp137Xw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8nDoA89n6HPu07lZMO45Y4v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Mich007 op 20-08-2024 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:08
Vorig jaar ook gehad. Wist dat er veel IPA's in zouden zitten maar toch teleurgesteld. Want het was heel eendimensionaal, te veel middle of the road IPA's, weinig variatie ook in sub types. Qua overige stijlen viel het ook tegen, focus lag daar ook op licht (zowel in kleur als in %).

Het gevoel dat gebleven is dat ik geen een keer positief verrast ben, waar ik een advent toch voor koop, maar dat het telkens 'oh weer een' was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_freak1
Mich007 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:06:
[...]
Ik krijg sowieso ook nog de advent van Moersleutel maar zocht nog een "goedkopere" aanvulling als zich een buitenkansje voordeed.
same here, en dat viel vorig jaar dus tegen met beer republic ;(
houd me dit jaar aanbevolen voor een goede 2e naast de Moersleutel box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Ik had die beer republic vorig jaar ook. Niet geweldig, maar niet teleurgesteld. Dit is wel een beetje wat je kunt verwachten voor dat geld. 24 blikken voor 75 euro, daar zullen geen extreme BA klappers bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Voor gemiddeld 3 euro per blik moet je er niet veel van verwachten. Ik zou dat geld dan liever ergens anders aan besteden.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorizzz
Ik ga die hele adventskalenders dit jaar overslaan. Elke dag een biertje drinken doe ik sowieso liever niet meer, dus ik heb me voorgenomen om voor mezelf en mijn vrouw 9 extra mooie bieren uit te zoeken en die in de weekenden richting Kerst op te drinken. Dus 1 bier p.p. per keer, op 6/7, 13/14 en 20/21 december, en omdat we dan allebei vakantie hebben ook 22, 23 en 24 december. De kerstdagen zelf zijn we meestal toch bij/met familie, dus dan is het sowieso anders. Op deze manier probeer ik het allemaal qua alcoholgebruik nog een beetje binnen de perken te houden en er tóch een genietmaand van te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-09 12:39
Ik kan van harte aanbevelen om samen met een vriend of je partner een kalender voor elkaar te maken. Voor mij echt een no-brainer: je hebt elke dag (of zo vaak als je wilt) een verrassing, je hebt elke keer even contact over wat je elkaar hebt gegeven, je kunt zelf precies bepalen hoe je het doet (budget/stijlen/etc), het wordt op maat voor jou gemaakt én je mag ook nog eens bier shoppen voor de ander. De voorpret is al minstens even leuk als het openen zelf.

Als Guild member krijg ik ook de moersleutel, maar los daarvan zou ik nooit meer een andere kalender kopen als ik ook deze optie had

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRW8ke5aZUAodG1er9Irl6W5Xdw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YBWdnd293BJ4DFCUGNhdUFVf.jpg?f=fotoalbum_large

Op vakantie in Denemarken dus even wat biertjes bij de lokale supermarkt gehaald.

Nu links en straks rechts.

Midden misschien vanavond nog, maar denk eerder morgen.

Iemand trouwens nog tips voor Deens/Scandinavische biertjes?

[ Voor 13% gewijzigd door mathy_ op 21-08-2024 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:52
Er komt zo veel moois uit dat deel van Europa, maar specifiek deens ben ik wel erg gecharmeerd van Alefarm brewing. En To øl met name de IPA’s. Mikkeller heb ik dan weer wat minder mee, wisselend qua kwalitiet en duur, maar is ook een grote Deense brouwer.

Voor wild ales Baghaven brewing en Blending.

Untappd: politrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Ben benieuwd naar de Beerinabox Exclusive van deze maand. 2 Zweedse brouwers die ik niet ken, the Pine Ridge Brewery en Beerbliotek. In Mei Noiseless en Norm uit België resp Frankrijk die waren erg goed gevaplen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 15:25
mathy_ schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 17:01:
Op vakantie in Denemarken dus even wat biertjes bij de lokale supermarkt gehaald.

Nu links en straks rechts.

Midden misschien vanavond nog, maar denk eerder morgen.

Als je wat prijzigere kwaliteitsbieren zoekt: Nerdbrewing, To Ol, Omnipollo.
Als je wat meer gangbare IPA's zoekt is Oppigards Bryggen wel een aanrader, op veel plekken verkrijgbaar en goed geprijsd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heimdallr

Heimdallr

Asgard

Gisteren bij de systembolaget in söderköping geweest en weer wat leuks van de diverse scandinavische brouwers meegenomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9FtQ1x56O612xLu9_BxnKyZZhww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fTU3jQxXwfEPPeC2J4sR2VmM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• politrix
Louwke schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:52:
Ben benieuwd naar de Beerinabox Exclusive van deze maand. 2 Zweedse brouwers die ik niet ken, the Pine Ridge Brewery en Beerbliotek. In Mei Noiseless en Norm uit België resp Frankrijk die waren erg goed gevaplen.
Zag de verzendbevestiging binnenkomen en ws opzoek naar wat de inhoud/brouwers zijn deze maand, maar kon het niet vinden. Waar heb je deze info gevonden. Ben opzich altijd wel tevreden met de inhoud van de box, maar de communicatie lis niet best als je het mij vraagt,

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 17:11
politrix schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:14:
[...]

Zag de verzendbevestiging binnenkomen en ws opzoek naar wat de inhoud/brouwers zijn deze maand, maar kon het niet vinden. Waar heb je deze info gevonden. Ben opzich altijd wel tevreden met de inhoud van de box, maar de communicatie lis niet best als je het mij vraagt,
Vandaag hier binnengekomen. Vind hem deze maand aardig tegenvallen als ik de Untappd cijfers van de bieren moet geloven. Dat gecombineerd met de gebrekkig communicatie en geen kaartje in de doos over de brouwerijen een beetje karig dus. Box vorige maand was ook al niet super sterk qua kwaliteit.

spoiler:
Disciples of Quad
Beerbliotek
Belgian Quadrupel • 12% ABV • 35 IBU
(3.65 Avg)

The Glorious Gorilla's Double IPA
The Pine Ridge Brewery
IPA - New England / Hazy • 8% ABV • 25 IBU
(3.74 Avg)

The Sassy Swordfish`s New England IPA
The Pine Ridge Brewery
IPA - New England / Hazy • 7% ABV • 20 IBU
(3.84 Avg)

The Ruthless Rattlesnake's Double West Coast IPA
The Pine Ridge Brewery
IPA - Other • 8% ABV • 65 IBU
(3.7 Avg)

Port Side Porter 2021 Barrel Aged
Beerbliotek
Porter - Imperial / Double • 10.2% ABV • N/A IBU
(3.84 Avg)

No Monkey Business American Pale Ale, Angry And Improved
The Pine Ridge Brewery
Pale Ale - American • 5.6% ABV • 45 IBU
(3.62 Avg)
Added on Aug 22nd, 2024
Show Details Remove

Normality & Sunshine
Beerbliotek
IPA - American • 6% ABV • N/A IBU
(3.55 Avg)

The Offended Octopus's New England IPA
The Pine Ridge Brewery
IPA - New England / Hazy • 7% ABV • 20 IBU
(3.84 Avg)

Numbered Sneakers
Beerbliotek
IPA - American • 6.6% ABV • 65 IBU
(3.52 Avg)

Black Ale Chilli
Beerbliotek
IPA - Black / Cascadian Dark Ale • 7.6% ABV • 65 IBU
(3.46 Avg)

It Is What It Is
Beerbliotek
Mild - Dark • 4.2% ABV • N/A IBU
(3.4 Avg)

The Outrageous Oyster's Stout
The Pine Ridge Brewery
Stout - Oyster • 4.8% ABV • 65 IBU
(3.49 Avg)

[ Voor 4% gewijzigd door ChristianD op 22-08-2024 20:59 ]

bla di bla bla

• Louwke
politrix schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:14:
[...]

Ik had dus een mail gestuurd want ik had hetzelfde probleem. Kreeg ineens er is post naar je onderweg. Ze zeiden het verstuurd te hebben de email maar ben dus niet de enigste.
Deze link kreeg ik over de inhoud
https://www.beerinabox.nl/global/zweden

• politrix
Louwke schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:59:
[...]

Ik had dus een mail gestuurd want ik had hetzelfde probleem. Kreeg ineens er is post naar je onderweg. Ze zeiden het verstuurd te hebben de email maar ben dus niet de enigste.
Deze link kreeg ik over de inhoud
https://www.beerinabox.nl/global/zweden
Hmm, die heb ik eerder gehoord dat ze een mail zouden hebben gestuurd. Hier nog even gekeken maar echt niets ontvangen in de mail. Het idee dat je een box kan overslaan is hierdoor niet echt mogelijk. Als ik de scores zo zie zou ik deze hebben laten schieten. Zal er ook eens een mail aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Laatst online: 03-09 16:21

FFW

Ik maakte gisteren deze tripel open, houdbaarheidsdatum tot in 2025.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9XF1lP1C-ERiHDWTUBkACp3goE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yOZPYpPwdXpFg0jtKOV29tUG.jpg?f=fotoalbum_large

Nou ik had gelijk geen trek meer, het bier zat vol grote zwarte klonten, sommige bijna twee centimeter lang. De slijter zegt dat dat normaal is voor ongefilterd bier. Ok..maar ik heb dit echt nog nooit zo extreem meegemaakt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Je had dat niet mee in moeten schenken, maar is niks mis mee verder. Is waarschijnlijk gist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Lijkt me gewoon nagisting op de fles. Je kan een volgende keer eerst een half glas inschenken zonder, daarna de rest met het bezinksel; zo kan je proeven wat je lekkerder vindt.
Soms kan het wat toevoegen, in een droge saison kan ik het soms wel waarderen een beetje meer gistsmaak.

[ Voor 23% gewijzigd door Stevie-P op 23-08-2024 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:57
FFW schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:41:
Ik maakte gisteren deze tripel open, houdbaarheidsdatum tot in 2025.

[Afbeelding]

Nou ik had gelijk geen trek meer, het bier zat vol grote zwarte klonten, sommige bijna twee centimeter lang. De slijter zegt dat dat normaal is voor ongefilterd bier. Ok..maar ik heb dit echt nog nooit zo extreem meegemaakt
Niks mis mee, is inderdaad gist. Ik als hobby brouwer zou al niet zoveel gistdepot onder in de fles willen. Laat staan dat ik ze zou verkopen. Het oog wilt ook wat namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Laatst online: 03-09 16:21

FFW

Dank je wel, het is dus toch geklonterd gist (het ziet er heel goor uit) . Ik vind het een beetje dom van de brouwer, want de slijter moet nu uitleggen dat het zo hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

politrix schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:49:
[...]

Hmm, die heb ik eerder gehoord dat ze een mail zouden hebben gestuurd. Hier nog even gekeken maar echt niets ontvangen in de mail. Het idee dat je een box kan overslaan is hierdoor niet echt mogelijk. Als ik de scores zo zie zou ik deze hebben laten schieten. Zal er ook eens een mail aan wagen.
Ja ik had hetzelfde, ineens verzend bevestiging. Ik ga niet elke dag de website zitten refreshen om te kijken of er weer een box wordt aangekondigd. Bij eerdere boxen kreeg je altijd eerst een mail met info en dan kon je hem een maandje overslaan.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Pagina: 1 ... 172 ... 197 Laatste