Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 206 207 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:21
had de heavy hitter, daar zat een barcode in

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Hopperbest schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 21:44:
[...]

Als je even terugbladert op dit forum kun je zien welke bieren er in de 'exclusive' editie zaten. Jigsaw, Drop It Like It's Hot, Banana Bread en Espresso Quad zijn iig de bieren die niet in de duurdere editie zaten.

Ik heb op Untappd iemand gezien die zowel een van de vier hierboven ingecheckt heeft, maar ook een barcode. Weet natuurlijk niet of diegene alleen een roulette box had of beide.
Dat zegt niks want die 4 andere zaten ook al in de guild/advent

Festina lente

• Hopperbest
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18:29
Honesty schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 09:09:
[...]

Dat zegt niks want die 4 andere zaten ook al in de guild/advent
Degene heeft al deze bieren gisteren ingecheckt dus qua timing lijkt het me niet een guild member. Scrollend door de lijst zie ik de exclusive boxen van Biab van Omnipollo, Dois Corvos, Amager en Apex voorbijkomen, dus enige bekendheid met BiaB is wel zeker.

Wel een grote maar bij dit alles, deze persoon zet alle bieren er in een keer op zo lijkt het, zonder foto, beoordeling of waar het gekocht is.

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e802pxaU6DkLSWHvp_tnLr2_Gmg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tlu9GM3EraJIBFxlJZBGqr8T.jpg?f=fotoalbum_large

Nog wel wat voorraad bij La Trappe

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:16

Piggen

Lekker bakkie

Ha, ik was er vandaag ook. Ik blij dat ik nog een flesje op die ton zag, maar toen zag ik die stapel dozen. Voelde iets minder speciaal :D Ze zeiden wel dat dit het laatste en sommigen kochten gelijk een hele doos.

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:52

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Piggen schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 17:18:
[...]

Ha, ik was er vandaag ook. Ik blij dat ik nog een flesje op die ton zag, maar toen zag ik die stapel dozen. Voelde iets minder speciaal :D Ze zeiden wel dat dit het laatste en sommigen kochten gelijk een hele doos.
Is La Trappe het nieuwe Westvleteren aan het worden ofzo? Zie de flesjes nu al aangeboden worden voor €20+

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10-02 11:53
Zo spannend is die marge toch niet…. Paar euro op de kostprijs.

• Edenaar1
Piggen schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 17:18:
[...]

Klopt ja. Voor mij ging iemand met doosje weg.
Zelf twee stuks gekocht. 1 drinken. 1 bewaren voor later.

• Hopperbest
Ik heb de Oak Aged Batches van La Trappe zelf nooit gehad, maar is de basis hun core range quadrupel? Vind het een beste stap van €2,50 per flesje naar €14,00.

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:43
Hopperbest schreef op zondag 25 januari 2026 @ 12:56:
Ik heb de Oak Aged Batches van La Trappe zelf nooit gehad, maar is de basis hun core range quadrupel? Vind het een beste stap van €2,50 per flesje naar €14,00.
Ik heb er een aantal gedronken. Best lekkere bieren, maar 14 euro is wel zwaar overpriced hoor, wat mij betreft.

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5MVhp2FiLdJbjJ_PohI0breByaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GCsNqnFHXuHALObdK2N9Vk24.jpg?f=fotoalbum_large

Is er een liefhebber voor deze nieuwe duvel pet? Ben aan het opruimen en draag zelf nooit een pet. Gratis af te halen in de Zaanstreek of tegen standaard pakket kosten

bla di bla bla

• AngelDust

AngelDust

TweakGP schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:44:
Zo spannend is die marge toch niet…. Paar euro op de kostprijs.
Paar euro op de consumentenprijs bedoel je ;)

Bier fan Fryske grûn!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:15
Hopperbest schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 21:44:
[...]

Als je even terugbladert op dit forum kun je zien welke bieren er in de 'exclusive' editie zaten. Jigsaw, Drop It Like It's Hot, Banana Bread en Espresso Quad zijn iig de bieren die niet in de duurdere editie zaten.

Ik heb op Untappd iemand gezien die zowel een van de vier hierboven ingecheckt heeft, maar ook een barcode. Weet natuurlijk niet of diegene alleen een roulette box had of beide.
Ik heb beide dozen besteld. Waren hier vorige week al toegekomen, maar wegens ziekte nog niet toegekomen om ze uit te pakken. Vele blikken hebben deuken (maakt mij niet uit).
Doos 1.
• Biface - triple mash tripel
• Boerenjongens - pastry stout
• Hot hot Chocolate - marshmallows stout
• Eureka - sorghum wine
• Microscope - tipa
• Espresso quad - quadrupel
• Drop it like it's hot - pastry stout
• Jigsaw - neipa
• Golden syrup bacon pancakes - pastry stout
• Millionaires shortbread - pastry stout
• Stone Quern - quadra mash quadrupel
• Banana Bread - pastry stout

Doos 2
• Extravagant - nuts & honey pastry stout
• Extravagant - nectaron tips
• Hot Hot Chocolate - marshmallow stout
• Turquoise Bordeaux - BA
• Microscope - tips
• Millionaires Shortbread - pastry stout
• Extravagant - Mosaic nedipa
• Eureka - Sorghum wine

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:40

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPZJTFr1Ec5sP4FuB-V59cdNRiY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kGER6U4Wivdt1rweW253sEGv.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wax madness over de top 7(8)7

Blik cadeau gekregen van een collega
A Deal With The Devil Double Oaked Coconut Batch #10 van Anchorage

Ik heb er al twee op in deze serie en dit zijn wel een van de meest verfijnde Barleywines die er waar dan ook te krijgen zijn. Scoort momenteel op Untapped een 4.70

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Hopperbest
DexterDee schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:23:
[Afbeelding]

Ik heb er al twee op in deze serie en dit zijn wel een van de meest verfijnde Barleywines die er waar dan ook te krijgen zijn. Scoort momenteel op Untapped een 4.70
Da's een best cadeau. Ik wist dat Anchorage niet goedkoop was, maar ik moest wel even slikken toen ik opzocht wat zo'n blik ongeveer moest kosten.

• Dapeenz
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 19:17
Arator schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:06:
[...]

Ik heb beide dozen besteld. Waren hier vorige week al toegekomen, maar wegens ziekte nog niet toegekomen om ze uit te pakken. Vele blikken hebben deuken (maakt mij niet uit).
Doos 1.
• Hot hot Chocolate - marshmallows stout
• Eureka - sorghum wine
• Microscope - tipa
• Espresso quad - quadrupel
• Drop it like it's hot - pastry stout
• Jigsaw - neipa
• Millionaires shortbread - pastry stout
• Banana Bread - pastry stout

Doos 2
• Extravagant - nuts & honey pastry stout
• Extravagant - nectaron tips
• Hot Hot Chocolate - marshmallow stout
• Turquoise Bordeaux - BA
• Microscope - tips
• Millionaires Shortbread - pastry stout
• Extravagant - Mosaic nedipa
• Eureka - Sorghum wine
Bedankt voor je reactie. Ook precies dezelfde dus. Dat is al 8 keer precies dezelfde inhoud.
Tot nu toe heb ik van niemand gehoord dat ze andere blikken hebben ontvangen. Laat staan dus die barcode waarvan ze zeiden dat die er ook in kon zitten.

• Arator
Dapeenz schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:12:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ook precies dezelfde dus. Dat is al 8 keer precies dezelfde inhoud.
Tot nu toe heb ik van niemand gehoord dat ze andere blikken hebben ontvangen. Laat staan dus die barcode waarvan ze zeiden dat die er ook in kon zitten.
Die barcode is de Turquoise Bordeaux.
Verkeerd begrepen.

[ Voor 3% gewijzigd door Arator op 27-01-2026 16:33 ]

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Volgens mij is het punt dat die Barcode niet voorkomt in de roulette pakketten, ondanks de belofte.

Ik had ook beide paketten, en de roulette was bij mij ook identiek aan zoals hij hier gecommuniceerd is.

Lijkt behoorlijk op misleiding dus.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:41
Dapeenz schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:12:
[...]

Hier wel de barcode ontvangen in 1 van de 2 BiaB'oxen

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:51
Ik heb 'm koelkast weer leeg en de schappen mogen wel weer eens gevuld: is iemand onlangs nog iets leuks tegengekomen? Zwaar spul genoeg op voorraad, ik zoek vooral in de IPA-hoek. Iemand nog 'n leuke aanbieding/doosje? Alle Other Halfs heb ik onderhand wel uitgespeeld ;)

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:38

talin

ES-MA

ik dacht dat bier max 14% mocht hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8n6ObDIpsOxopZnvVlIRWxK5LA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FydmgN1F8IAOm8QEkEpmadOj.jpg?f=fotoalbum_large

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
talin schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:35:
ik dacht dat bier max 14% mocht hebben:

[Afbeelding]
Nee, of het moet een ongeschreven regel zijn. Beithir Fire wordt ook nog gerekend tot de bieren en heeft een alcoholpercentage van 75%

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:38

talin

ES-MA

Bombvis schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:40:
[...]

Nee, of het moet een ongeschreven regel zijn. Beithir Fire wordt ook nog gerekend tot de bieren en heeft een alcoholpercentage van 75%
dan zal het een ongeschreven reel zijn geweest, dacht dat alles boven de 14% geen bier maar sterke drank was.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Arator
talin schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:52:
[...]

dan zal het een ongeschreven reel zijn geweest, dacht dat alles boven de 14% geen bier maar sterke drank was.
Het is een combinatie van alcoholpercentage (15 ipv 14), en productieproces (destillatie vs fermentatie).

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 19-02 15:43
Arator schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 14:14:
[...]

Het is een combinatie van alcoholpercentage (15 ipv 14), en productieproces (destillatie vs fermentatie).
15% of hoger mag het ook alleen maar in een slijterij verkocht worden als ik het goed heb.

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:27
talin schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:52:
[...]

https://kennisbank.douane...rcentage_en_platogehalte/

Voor wat het waard is, de douane heeft geen grenzen qua percentages.

De WA stelt geen maximum aan het alcoholgehalte van bier. De bereidingsmethode van bier stelt een natuurlijke bovengrens aan het alcoholgehalte. Het is echter mogelijk om het alcoholgehalte te verhogen door gedistilleerde alcohol toe te voegen of gebruik te maken van de vriesdistillatiemethode. Door het bier te bevriezen en de daarbij ontstane ijskristallen te verwijderen wordt het bier geconcentreerd en zal het alcoholgehalte stijgen.

De toevoeging van gedistilleerde alcohol aan bier betekent niet per se dat er een product ontstaat dat niet meer als bier aangemerkt kan worden. Zolang het verkregen product het karakter van bier behoudt, valt het onder de definitie van bier en blijft het ingedeeld onder GN-code 2203.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:59

Hertog

Aut bibat, aut abeat

BobB schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:21:
Ik heb 'm koelkast weer leeg en de schappen mogen wel weer eens gevuld: is iemand onlangs nog iets leuks tegengekomen? Zwaar spul genoeg op voorraad, ik zoek vooral in de IPA-hoek. Iemand nog 'n leuke aanbieding/doosje? Alle Other Halfs heb ik onderhand wel uitgespeeld ;)
Basqueland heeft nog / weer een aanbieding voor 24 (6 verschillende) IPAs, 96 incl verzending voor 440ml blikken: https://basquebeer.com/en...cion-24-cerveza-artesana/
Rebelbeercans heeft de laatste dagen van de op=op uitverkoop, zitten nog een paar IPAs tussen zo te zien (maar sowieso bijna leeg): https://www.rebelbeercans.nl/

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Bombvis schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:40:
[...]

Hier nog een lijstje met een paar van dit soort 'bier'. Staat ook nog eentje van 't Koelschip tussen, uit Almere. Brouwt al best een tijdje niet meer maar heb dat 60% bier wel ooit op op een festival gedronken, en nog wat met de brouwer gesproken. Wel geinig concept maar met bier had de smaak ook niet veel meer te maken ;)
https://manofmany.com/cul...ongest-beers-in-the-world

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:27
evleerdam schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 14:53:
[...]

https://kennisbank.douane...rcentage_en_platogehalte/

Voor wat het waard is, de douane heeft geen grenzen qua percentages.

De WA stelt geen maximum aan het alcoholgehalte van bier. De bereidingsmethode van bier stelt een natuurlijke bovengrens aan het alcoholgehalte. Het is echter mogelijk om het alcoholgehalte te verhogen door gedistilleerde alcohol toe te voegen of gebruik te maken van de vriesdistillatiemethode. Door het bier te bevriezen en de daarbij ontstane ijskristallen te verwijderen wordt het bier geconcentreerd en zal het alcoholgehalte stijgen.

De toevoeging van gedistilleerde alcohol aan bier betekent niet per se dat er een product ontstaat dat niet meer als bier aangemerkt kan worden. Zolang het verkregen product het karakter van bier behoudt, valt het onder de definitie van bier en blijft het ingedeeld onder GN-code 2203.
De zogenaamde Freeze Distilled bieren dus.
Zoals van de Moersleutel de Maple Pecan Pie met een alcoholpercentage van 18% (zeg ik uit het hoofd)

Eric, Signing off !!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:26

Shrien

frequent snoozer

BobB schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:21:
Ik heb de Garage Sale Box van Bax weer een slinger gegeven. Zal morgen laten weten wat erin zit.

• Honesty
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Shrien schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 15:54:
[...]

Ik heb de Garage Sale Box van Bax weer een slinger gegeven. Zal morgen laten weten wat erin zit.
Ik hoop die stout's maar denk dat ik nog ff wacht tot er weer nieuwe bieren komen. Laat maar weten.

Festina lente

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-02 18:01
[Afbeelding]

Ik dacht oe, dat smaakprofiel (en untappd score) ziet er lekker uit. De prijs gaat er wel overheen voor 1 blik imho. Fijne collega heb je :+

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:24
Wat een prijs voor een bier zeg, 100 euro.
Hopelijk is hij echt heel erg lekker!

• AngelDust

AngelDust

Jouw order #BR00000 is ingepakt en wordt verzonden door DPD. Je kunt je zending volgen door te klikken op bovenstaande button.

Met vriendelijke groeten,
Beer Republic
O+

Bier fan Fryske grûn!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Nu verklap je wel heel veel! Gelieve spoiler-tags te gebruiken :o

• AngelDust

AngelDust

Shrien schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 14:34:
[...]

Hahahaha, wou gewoon ff flauw doen :P

Bier fan Fryske grûn!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcGCSHtjbdIqV6gCKqTjO-SWGlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4klSfWMSbEdKkF9OiK194EhW.jpg?f=fotoalbum_large

6x Helles
6x DH pilsner
4x Smoked porter
4x Pastry stout
3x Doppelbock
1x WC pilsner

Oordeel zelf. Ik vind het een prima pakket. De hoeveelheid Helles is wat saai, de Pilsners vind ik prima op smaak met Simcoe/Motueka hop.

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:54
Shrien schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 21:53:
[...]

[Afbeelding]

6x Helles
6x DH pilsner
4x Smoked porter
4x Pastry stout
3x Doppelbock
1x WC pilsner

Oordeel zelf. Ik vind het een prima pakket. De hoeveelheid Helles is wat saai, de Pilsners vind ik prima op smaak met Simcoe/Motueka hop.
Ja het blijft goedkoop, al vind ik de inhoud wat saai. Wel prima voor als het weer wat bbq vriendelijker wordt, dan heb je toch wat bijzonders.

• Wren
  • Laatst online: 19:28
Shrien schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 21:53:
[...]

[Afbeelding]

6x Helles
6x DH pilsner
4x Smoked porter
4x Pastry stout
3x Doppelbock
1x WC pilsner

Ligt het aan mij of is de Garage Sale box uberhaupt niet meer te vinden op de site?

• BartStaal98
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16:10
Wren schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:29:
[...]

Ligt het aan mij of is de Garage Sale box uberhaupt niet meer te vinden op de site?
Gisterochtend nog wel, maar nu zie ik 'm inderdaad ook niet meer. Dan zullen ze eerst wel door hun voorraad heen zijn vermoed ik. Maar de box komt vaak genoeg online.

• AngelDust

AngelDust

Shrien schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 14:34:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K66w574COQ_XN_McJYY6AYozSYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9vf3MqbtWVsMq5eEe5lealiQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ging me voornamelijk om de fles, maar als je dan toch verzendkosten moet betalen... :P

Bier fan Fryske grûn!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:16

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb net m´n heavy hitters box uitgepakt en ik zag dat de Extravagant Nectaron TIPA een BBD heeft van 18 maart dit jaar, dus die zou ik niet te lang laten staan. Misschien dat een zware IPA wat minder hard achteruit gaat, maar toch.

Ik denk zelf dat BiaB vast wel een handjevol barcodes in die ´roulette´ boxen - die dus niet erg random lijken - heeft gedaan om niet te hebben gelogen, maar het zal minimaal zijn.

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_V07be-ztWCR4ECk4yBP86GAbI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S5qH1hB0AmM7zskrURQZ0N4u.jpg?f=fotoalbum_large

Heel fruitig en bitter, maar helemaal niet sterk. Mooi design van het blik.

• Hopperbest
Piggen schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 21:03:
Ik heb net m´n heavy hitters box uitgepakt en ik zag dat de Extravagant Nectaron TIPA een BBD heeft van 18 maart dit jaar, dus die zou ik niet te lang laten staan. Misschien dat een zware IPA wat minder hard achteruit gaat, maar toch.

Ik denk zelf dat BiaB vast wel een handjevol barcodes in die ´roulette´ boxen - die dus niet erg random lijken - heeft gedaan om niet te hebben gelogen, maar het zal minimaal zijn.
De nectaron TIPA ging om die reden ook het eerst op bij mij, en die is nog steeds erg smaakvol.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Een zwarte ziel met een oud kaasje hier vanavond. Heerlijk hoor!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Mocht je nog geïnteresseerd zijn in de bieren die Moersleutel gaat uitbrengen dit jaar, check dan hun Press Kit op de website (onderaan in de footer)
Let wel op voor spoilers mocht je lid zijn van The Guild.

https://drive.google.com/...vfPIb7y1L5csohIMai1lMqza5

Ik heb het nog doorgegeven aan ze dat er wel erg veel info online staat maar dat is blijkbaar geen probleem voor ze.

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

wlchris schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 21:57:
Mocht je nog geïnteresseerd zijn in de bieren die Moersleutel gaat uitbrengen dit jaar, check dan hun Press Kit op de website (onderaan in de footer)
Let wel op voor spoilers mocht je lid zijn van The Guild.

https://drive.google.com/...vfPIb7y1L5csohIMai1lMqza5

Ik heb het nog doorgegeven aan ze dat er wel erg veel info online staat maar dat is blijkbaar geen probleem voor ze.
Ah, leuk om te lezen dat ze een Black IPA ( O+ ) gaan maken. Verder ben ik ook wel te spreken over de nieuwe blikken - dus met klein label onderop. Voelt toch wat meer premium ofzo.

• Arator
Piggen schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 21:03:

Thx. Ik had zelf de datums nog niet gechecked.

• bloc79
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-02 20:18
Iemand nog goede De Caigny alternatieven?
Ik rij over een paar weken van Twente naar Brussel. Normaal zou ik altijd even langs De Caigny gaan maar dat lijkt nu 1,25 uur om te rijden zijn.... Dus ik vroeg me af of er nog goede alternatieven zijn. Heel wat jaar terug een keer naar een Prik & Tik geweest (weet niet meer welke) maar dat viel toen een beetje tegen

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10-02 11:53
De Prik&Tik bij Hazeldonk is een snelle stop....... maar verwacht vooral veel BE bieren en minder hippe IPA.
Ze hebben tegenwoordig ook weer wat Cantillon tegen normale prijzen.

• Arator
bloc79 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:44:
Ik rij over een paar weken van Twente naar Brussel. Normaal zou ik altijd even langs De Caigny gaan maar dat lijkt nu 1,25 uur om te rijden zijn.... Dus ik vroeg me af of er nog goede alternatieven zijn. Heel wat jaar terug een keer naar een Prik & Tik geweest (weet niet meer welke) maar dat viel toen een beetje tegen
Gaat die route dan over Eindhoven, dan Antwerpen - Brussel?
Dan heb je op de E34, afrit 21 (Lille - Herentals), richting Lille, op nog geen kilometer, Drankenhandel Daems. Verwacht niet een karrevracht aan vreemde importbieren, maar wel een uitgebreide (Belgische) bierselectie. Een mooie hoek met bieren op basis van lambiek. Een kleine selectie trappisten, dikwijls wel wat keuze in de grote flessen Chimay.
Hangt er maar vanaf wat je zoekt qua bieren.

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:18
Arator schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:28:
[...]

Dan heb je op de E34, afrit 21 (Lille - Herentals), richting Lille, op nog geen kilometer, Drankenhandel Daems. Verwacht niet een karrevracht aan vreemde importbieren, maar wel een uitgebreide (Belgische) bierselectie. Een mooie hoek met bieren op basis van lambiek. Een kleine selectie trappisten, dikwijls wel wat keuze in de grote flessen Chimay.
dat is inderdaad een mooie zaak! Vorig jaar bij toeval geweest op de lambiek degustatie _/-\o_

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• cy-gor25
Heb je de mogelijkheid om in Brussel naar een winkel te gaan? Dan kan ik je malt Attacks aanraden. Klein winkeltje.

Prik en Tik heeft veelal heel basic aanbod.

Je kan naar de bierschuur gaan in Dilbeek, aan de rand van Brussel. Best groot. Veel Geuze bieren en Brusselse bieren wat wel tof is.

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

[...]

Ze staan weer online FYI (y)

• smets003
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-02 10:56
Arator schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:28:
[...]

Als je deze route neemt kom je op de E34 ook langs Arendonk. Daar zit ook een Prik&Tik met een mooi assortiment aan bieren.

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:08
Net van de snelweg aan de zuidkant van Antwerpen richting Brussel zit Albo Drinks (https://albodrinks.be).
Die is wel aardig en goed bereikbaar.

• Mich007
  • Laatst online: 23-02 16:48
Je kunt ook een klein lusje maken naar Bierschuur Poppel.
Ook groot aanbod aan craft. Wel kleiner dan Caigny, maar zeker de moeite waard

• Jorizzz
Mich007 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:59:
Je kunt ook een klein lusje maken naar Bierschuur Poppel.
Ook groot aanbod aan craft. Wel kleiner dan Caigny, maar zeker de moeite waard
En als je daar bent, dan kan je net zo goed ook langs Dranken Verheyen, zit ook in Poppel. Heeft best leuke dingen staan vaak!

• Mich007
  • Laatst online: 23-02 16:48
Die heeft inderdaad het meest gangbare Belgische spul ook wel staan, maar craft heb ik daar nog nooit zien staan. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er maar één keer geweest ben.

• radiodj
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10:06
Shrien schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:36:
[...]

Ze staan weer online FYI (y)
En deze keer met een volledig andere inhoud!
3x Jigsaw falling into place (Crème Brulee Pastry Stout)
3x Call the style police (India Black Lager)
3x All I need (Doppelbock)
3x Koudvuur Remastered (Smoked Porter)
BBD vallen allemaal pas eind '26 en in 2027, dus lijkt me een meer dan uitstekende deal! :9

• brukskeluuk
  • Laatst online: 18:54
radiodj schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:07:
[...]

BBD vallen allemaal pas eind '26 en in 2027, dus lijkt me een meer dan uitstekende deal! :9
Niet gek, wel benieuwd naar de koudvuur remastered. Vond hem voorheen vrij dunnetjes, terwijl ik het gerookte wel kan waarderen.

• AngelDust

AngelDust

Mich007 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 17:04:
Die heeft inderdaad het meest gangbare Belgische spul ook wel staan, maar craft heb ik daar nog nooit zien staan. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er maar één keer geweest ben.
Hebben ze wel, maar niet heel veel.. staat verspreid door de hele winkel

Bier fan Fryske grûn!

• Jorizzz
Mich007 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 17:04:
AngelDust schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:30:
[...]

Hebben ze wel, maar niet heel veel.. staat verspreid door de hele winkel
Gaat dit nog over Verheyen?

Geen aanbod zoals de Caigny nee, maar toch best leuke dingen. Als je binnenkomt dan heb je aan de rechterkant een aantal rijen met grote flessen, specials, etc. Links (groter stuk) staan dan de 'gangbare speciale Belgen' en de rest is gewoon kratten met de echte standaard dingen, al hebben ze ook nog weleens oudere kratten Orval, bijvoorbeeld.

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

[...]

Super, bedankt voor de update. Ik heb nog maar eens twee dozen besteld samen met broerlief - die is sinds vandaag verknocht aan die Crème Brulee Pastry Stout. Kan ik mooi die India Black Lagers proberen, lijken me zalig.

brukskeluuk schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:22:
[...]

Niet gek, wel benieuwd naar de koudvuur remastered. Vond hem voorheen vrij dunnetjes, terwijl ik het gerookte wel kan waarderen.
Mocht je je in Noord-Holland bevinden mag je er eentje ophalen hier. Ik heb er waarschijnlijk meer dan voldoende straks :9

[ Voor 22% gewijzigd door Shrien op 05-02-2026 20:26 ]

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Lekker lekker!

De master quad, double barolo BA met black cherry notes.

Tijdens t pannenkoeken bakken is dit wel genieten hoor.

En dan een Nora & pure als muziek…. (Alleen doen in een omgeving met een goede sub die ook de lage tonen kan…)

Deze voor zomervibe
Dit idee voor wintervibe

[ Voor 69% gewijzigd door Get!em op 06-02-2026 17:53 ]

• Honesty
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

[...]

Ik heb afgelopen donderdag ook weer deze besteld en precies dezelfde inhoud, erg blij, zeker ook omdat die indian lager 440ml is:)

Festina lente

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:23
Nu 15% korting bij The Garden Brewery met code: VDAY2026 (geldig t/m 14 februari 2026).

• -Jaap-io
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcrRp4UreLBPvI_gtyC5QQNP-VI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWgfWBadbtcWQdzRWdJsfhV8.jpg?f=fotoalbum_large
Hier precies dezelfde inhoud, prima deal 👌

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

-Jaap-io schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 15:19:
[...]

[Afbeelding]
Hier precies dezelfde inhoud, prima deal 👌
Hier ook, x2. Goed weekend!

• Dirtbiter
Jorizzz schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:08:
[...]

[...]

Gaat dit nog over Verheyen?

Geen aanbod zoals de Caigny nee, maar toch best leuke dingen. Als je binnenkomt dan heb je aan de rechterkant een aantal rijen met grote flessen, specials, etc. Links (groter stuk) staan dan de 'gangbare speciale Belgen' en de rest is gewoon kratten met de echte standaard dingen, al hebben ze ook nog weleens oudere kratten Orval, bijvoorbeeld.
En halverwege de winkel aan de rechterkant 1 stellingkast met de nieuwe (craft)bieren, ongeveer wat hier staat, en eerder gestaan heeft:
https://www.drankenverheyen.be/nieuw/index.html

Zeker niet zoveel (niet-Belgisch) craft bier als de Bierschuur op de grens, helemaal sinds die hun craft bier hoek hebben ingericht enige tijd geleden. Maar wel heel aardige mensen bij Verheyen, en net wat betere prijzen. Ze liggen 1km uit elkaar, dus makkelijk te doen om ze allebei te bezoeken en je eigen vergelijkend onderzoek te doen ;)

• -Jaap-io
Voor de liefhebbers: bij diverse slijterijen lijkt de Trifecta Barrel Aged van Frontaal in de uitverkoop te zijn gegaan.
Ik heb ’m bij mijn slijter zien staan voor €33,-. Bij frontaal kost de set nog steed 50,-
Als je interesse hebt, is het misschien de moeite om even te checken

• Needakill
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-02 16:48
Had laatst Castles en Vinyards van de Molen op.
Kwam nog uit een Borefts pakket uit 2024 maar ik merk dat Eisbock niet echt mijn ding zijn. Te hoog in alcoholpercentage en smaak is te twisten.
Zijn er hier nog fans van eisbock? Ben wel benieuwd waarom.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
Needakill schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:51:
Had laatst Castles en Vinyards van de Molen op.
Kwam nog uit een Borefts pakket uit 2024 maar ik merk dat Eisbock niet echt mijn ding zijn. Te hoog in alcoholpercentage en smaak is te twisten.
Zijn er hier nog fans van eisbock? Ben wel benieuwd waarom.
Ja ik wel. maar echt als een enkele die je over wat langere tijd drinkt met koud weer. Ik drinkt dat dan eigenlijk meer als een likeurtje dan een biertje.
Bijvoorbeeld van de Molen heb ik laatst de bommen & granaten woodford reserve barrel aged ijsbock op. Echt een topper uit 2018. Maar ik dronk ook graag de originele bommen en granaten.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Edenaar1
[Afbeelding]

Als je nog een vervolg wilt 😅😜

https://slijterijvangils.nl/product/anchorage-set/

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-02 08:22
Ik heb me gewaagd aan de surprise box van BeerRepublic. Ze gaven 25% korting tijdens carnaval, dus 37,50 (excl. statiegeld en verzendkosten) vond ik wel een leuke deal. Ook tevreden met de inhoud, ook al krijgen de Gummies IPA's van Sweet Water niet de beste beoordelingen. Desondanks wel benieuwd. Wel een beetje jammer dat de meeste bieren een afvuldatum hebben van meer dan een jaar, maar goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSpRyEQi7CaExjMfdlI9CAZ2XS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Id6lSWNjJxn6aIry31jdpVbB.jpg?f=fotoalbum_large

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
De discoverypack is er weer bij Basqueland. 24 verschillende 440ml blikken voor 96 euro (gratis verzending).
https://basquebeer.com/en...craft-beer-variety-24-can

• squzzi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:00
Stevie-P schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:31:
De discoverypack is er weer bij Basqueland. 24 verschillende 440ml blikken voor 96 euro (gratis verzending).
Nice! Weer ordered, zullen nu denk ik wel wat dubbele inzitten tov de vorige discovery box want ze hebben "pas" 18 nieuwe bieren uitgebracht sinds de vorige discovery box (half december). Maar blijft bang for you buck.

Zal de inhoud wel delen weer ;)

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Stevie-P schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:31:
Vandestreek heeft een soortgelijk pakket, nu met 25% korting. Zitten ook 4 barrel aged klappers in. Geen gekke deal voor €2,70 per biertje.

Afbeeldingslocatie: https://vandestreekbier.nl/cdn/shop/files/VANALLES1PAKKET_NIEUW-8.png

• Wren
Shrien schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:25:
[...]

Vandestreek heeft een soortgelijk pakket, nu met 25% korting. Zitten ook 4 barrel aged klappers in. Geen gekke deal voor €2,70 per biertje.

[Afbeelding]
Ik dacht nog: Fijn! weer zo'n hele box met van alles wat.
Totdat ik terugkeek wat er in zit en wat ik er eerder van vond. De Wijn BA's zijn niet mijn smaak en er zitten zo te zien toch 5 non-alco's in. Ieder zijn ding natuurlijk

• Arator
Dit zit er in mijn doos van Basqueland. Ik dacht dat die 3 rechtse, die een beetje apart staan, tot hun core reeks behoren. Of daar ben ik zeker van dat ik ze al ooit gehad heb.
1 pastry stout
1 fruited sour
1 rice lager
1 heller bock
1 special bitter
Al de rest ipa

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBgpFXhAsj0Sdc9PZoypyq383oo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X80ZXtoNRXwlPxGjVJLbpU7M.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Arator op 25-02-2026 14:36 ]

• BobB
Arator schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:31:
Dit zit er in mijn doos van Basqueland. Ik dacht dat die 3 rechtse, die een beetje apart staan, tot hun core reeks behoren. Of daar ben ik zeker van dat ik ze al ooit gehad heb.
1 pastry stout
1 fruited sour
1 rice lager
1 heller bock
1 special bitter
Al de rest ipa

[Afbeelding]
Thanks voor de foto, dit ga ik mogelijk even bestellen zo. Zijn de IPA's niet al te extreem oud? Heb je daar toevallig naar gekeken?

• Arator
BobB schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:40:
[...]

Thanks voor de foto, dit ga ik mogelijk even bestellen zo. Zijn de IPA's niet al te extreem oud? Heb je daar toevallig naar gekeken?
Een botteldatum staat er niet op, wel een best before. Eentje is mei 26, 1 juli 26, 4 augustus 26, 3 september 26, 5 oktober 26, 4 november 26, 1 januari 27 (bock), 2 februari 27 (rice lager en 1 ipa), 1 februari 28 (stout), en 2 waarvan de datum niet te lezen is (eentje heeft jaartal 26)

• BobB
Arator schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:58:
[...]

Een botteldatum staat er niet op, wel een best before. Eentje is mei 26, 1 juli 26, 4 augustus 26, 3 september 26, 5 oktober 26, 4 november 26, 1 januari 27 (bock), 2 februari 27 (rice lager en 1 ipa), 1 februari 28 (stout), en 2 waarvan de datum niet te lezen is (eentje heeft jaartal 26)
Thanks voor de uitgebreide respons! Ik ben sinds de Hopcrushers een beetje bang voor oude IPA's en weet dat ik daar niet blij van word. Dit kan er prima mee door, dus besteld :)

• BartStaal98
Een tijdje geleden een voor mij nieuwe brouwerij uit Frankrijk ontdekt. Twee van hun IPA’s bij de Caigny weggehaald en enorm verrast. Dat smaakte naar meer, dus vorige week hun webshop eens bestudeerd. Zie hieronder het resultaat. Een aantal dubbel besteld om aan gratis verzending te komen, en om mee te nemen naar een proeverij met vrienden. Ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9BPtdqooSEGGp31C3P1J4XVAmw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9XDs4tHDytZAWXQmRH8gvSlC.jpg?f=fotoalbum_large

• squzzi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:00
Arator schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:31:
1 pastry stout
1 fruited sour
1 rice lager
1 heller bock
1 special bitter
Al de rest ipa

[Afbeelding]
Dezelfde inhoud hier! Voor mij wat meer duplicaten maar dat viel te verwachten.. voor 4,- per bier nog steeds prima deal natuurlijk :)

• cy-gor25
BartStaal98 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 18:20:
Een tijdje geleden een voor mij nieuwe brouwerij uit Frankrijk ontdekt. Twee van hun IPA’s bij de Caigny weggehaald en enorm verrast. Dat smaakte naar meer, dus vorige week hun webshop eens bestudeerd. Zie hieronder het resultaat. Een aantal dubbel besteld om aan gratis verzending te komen, en om mee te nemen naar een proeverij met vrienden. Ben benieuwd!

[Afbeelding]
Ik heb bieren van deze brouwerij vaak te koop gezien in een winkel in Brussel. Verkochten ze vooral neipa's of was dat een bewuste keuze?

• AngelDust

AngelDust

[Afbeelding]
Erg leuke brouwerij inderdaad, leuke mensen ook. Ben er nu 3 keer langs gereden op route naar zuid-Frankrijk en elke keer een mooi pakketje meegenomen voor op de camping. Dit jaar gaan we naar Italië, dus ff kijken of ik zoiets onderweg weer kan vinden :P

Bier fan Fryske grûn!

• BartStaal98
cy-gor25 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 06:13:
[...]

Ik heb bieren van deze brouwerij vaak te koop gezien in een winkel in Brussel. Verkochten ze vooral neipa's of was dat een bewuste keuze?
Ze verkopen ook wel wat andere stijlen, maar in mindere mate. De (NE)IPA's passen meer bij mijn smaakprofiel :P

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:40

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ah ja, The Piggy Brewing Company. Die ben ik voor het eerst tegengekomen toen ik in 2019 in Parijs op zoek ging naar een speciaalbier café (gevonden met behulp van Untappd's verified venues). Ik heb toen de "Lord of Hops" gedronken en ik weet nog goed dat ik erg verrast was dat een dergelijke goede NEIPA uit een Franse brouwerij kon rollen. Eerdere Franse "streekbiertjes" waren nooit geweldig, hoewel ik die in lokale supermarktjes zelden kon laten staan. Inmiddels meer van op en ze maken prima speciaalbier!

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Piggy Brewing maakt heel prima ipa's. Ik heb ook eens een stout en een BA stout van ze op die erg de moeite waren.
Ik kom regelmatig bieren van ze tegen bij The Captain's Pantry in Haarlem en neem er dan altijd een paar mee.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:22
https://uiltjebrewing.com/en/beer-boxes/i-want-it-owl-box/

30 verschillende biertjes voor €90 (met code welkomuil nog eens 10% korting op eerste bestelling) Totaal incl statiegeld en verzenden €85,- kwijt, minder dan €3 per biertje. Zijn er nog 13 beschikbaar (teller lijkt te kloppen, want was 14 voordat ik bestelde, maar was eerder ook uitverkocht en daarna weer opnieuw online)

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:26
DCNY schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:51:

30 verschillende biertjes voor €90 (met code welkomuil nog eens 10% korting op eerste bestelling) Totaal incl statiegeld en verzenden €85,- kwijt, minder dan €3 per biertje. Zijn er nog 13 beschikbaar (teller lijkt te kloppen, want was 14 voordat ik bestelde, maar was eerder ook uitverkocht en daarna weer opnieuw online)
Bedankt voor de tip. Had alweer een tijd geen Uiltje bieren gehad en dit is een mooi prijs. Voorraad is wel weer onnodig gegroeid wat weer wat uitleg gaat vergen :X

bla di bla bla

• Dirtbiter
DCNY schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:51:

Nu nog maar "8 stuks op voorraad" :P thnx voor de tip!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:27
En nu weer eentje minder :P

Eric, Signing off !!

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z2fGdz6e920bKn08ieZnxwM4gy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/miaQeNqyijC9HnVnvppalTlv.jpg?f=fotoalbum_large

Bierbestelling weer binnen! Onder andere Folkingebrew, Sudden Death en Arpus.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:46

Nyarlathotep

Crawling Chaos

[Afbeelding]
Oeh, die doen dus aan verzenden?
Enkele jaren geleden een fantastische IPA gedronken van deze gastan: Gold Coast. Dat is ook een van de 4 of 5 ipa's die ik de volle score heb gegeven op Untappd _/-\o_

Mijn muziekcollectie op Discogs

• icedwarf
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:11
Kreeg vandaag een bericht dat de BA Barachus box bij Jopen weer leverbaar is. https://www.jopenbier.nl/...n-ba-baracus-box-xl-2026/ Zojuist weer besteld. Valt eigenlijk nooit tegen en ik ben een groot liefhebber van dit soort bieren.

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

icedwarf schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:55:
Kreeg vandaag een bericht dat de BA Barachus box bij Jopen weer leverbaar is. https://www.jopenbier.nl/...n-ba-baracus-box-xl-2026/ Zojuist weer besteld. Valt eigenlijk nooit tegen en ik ben een groot liefhebber van dit soort bieren.
Mooie box weer (en bedankt voor de tip!) maar moest wel lachen om die 'Barrel Aged Tote Bag'.. worden ze meestal niet beter van :+

• icedwarf
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:11
Mooie box weer (en bedankt voor de tip!) maar moest wel lachen om die 'Barrel Aged Tote Bag'.. worden ze meestal niet beter van :+
[/quote]

Was me helemaal niet opgevallen en intereseert me eigenlijk ook niet. Benieuw wat dat dan mag zijn. :?

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
icedwarf schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:55:
Code ‘welkom10’ geeft nog extra korting.
Pagina: 1 ... 206 207 Laatste