Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 214 215 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:43
Arator schreef op donderdag 3 september 2026 @ 18:57:
De Gouden Carolus Indulgence van dit jaar wordt een samenwerking tussen brouwerij Het Anker en brouwerij Huyghe.
Het zou gaan om een blonde tripel waarin zowel de gist van Gouden Carolus als de gist van Delirium Tremens gebruikt wordt.
Vanaf 5 september te koop in de handel.
https://www.gva.be/regio/...oogstandje/160939620.html
2 van 1 van mijn favoriete trippels.

Beide eigendom van Brouwerij Huyghe

• Hopperbest
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18:05
Chelseamarre123 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 20:49:
[...]

2 van 1 van mijn favoriete trippels.

Beide eigendom van Brouwerij Huyghe
Dat maakt de collab wel een beetje minder spannend. Vond blonde tripel ook wel een opvallende term.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:39
Hopperbest schreef op donderdag 3 september 2026 @ 21:11:
[...]

Dat maakt de collab wel een beetje minder spannend. Vond blonde tripel ook wel een opvallende term.
Malheur heeft een black tripel, een variant van hun novice.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

Moderator General Chat

I doubt, therefore I might be

Arator schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 12:10:
Malheur heeft een black tripel, een variant van hun novice.
Een black tripel is een "nieuwe" stijl, de standaard vastgelegde stijl voor tripel verbiedt het gebruik van donkere en/of geroosterde malts. Puristen zullen dus zeggen dat een "Black Tripel" niet bestaat. Zelf stoor ik me er overigens niet zo aan. Lekker experimenteren. Op Untappd staat de Malheur Novice Black Tripel om die reden ook niet onder Tripel maar onder Belgian Strong Dark Ale. Over het algemeen wordt een bier als "black" aangeduid als de EBC 60 of meer is.

Een "Blonde Tripel" zal hoogstwaarschijnlijk slaan op de kleur van de Tripel. Volgens de BJCP richtlijnen voor een Tripel moet deze tussen de 9 en 14 EBC zitten. Een Belgian Blond moet tussen de 8 en 14 EBC zitten. Qua kleur dus heel erg vergelijkbaar. Een blond bier is "lichtgoud tot diepgoud" en een tripel is "diepgeel tot diepgoud".

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:57
gustaveau schreef op donderdag 3 september 2026 @ 16:01:
[...]

Mijn fomo was te groot, dus ook maar het medium pakket van 24 blikken besteld. Ben benieuwd!

Voor 56 euro inclusief statiegeld en gratis verzending is het goed te doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XS2IEyo3Pr1P0C3GoibGvYjqMnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQJvQgjl17AQ33j90Fg6QAcH.jpg?f=fotoalbum_large 14 verschillende biertjes.

Ben benieuwd naar die heel Holland bockt - chocolate cheesecake Bock. Die zou best een heel vies kunnen zijn.....

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:01
gustaveau schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 12:11:
[...]

[Afbeelding] 14 verschillende biertjes.

Ben benieuwd naar die heel Holland bockt - chocolate cheesecake Bock. Die zou best een heel vies kunnen zijn.....
Beter dan bij mij. Had dit keer een matige box.
Veel dubbele en sours, chai latte, die vieze sticky business 2x, enz.
Wel een Trifecta (non-BA) er in van 44cl en 2x de 44 CL double IPA die jij ook hebt.

• radiodj
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11:15
remzor schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 21:51:
[...]

Beter dan bij mij. Had dit keer een matige box.
Veel dubbele en sours, chai latte, die vieze sticky business 2x, enz.
Wel een Trifecta (non-BA) er in van 44cl en 2x de 44 CL double IPA die jij ook hebt.
Hier exact hetzelfde. Blij met de For The Love of Hops, smoothie sours en de Trifecta, maar die Chai Latte en Sticky Business. :X De laatste is na één slok door de gootsteen gegaan helaas.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkiXhLWpjWxXlQG3jF2byPHrGzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xVti92Rgl6LFDpw4KSnAtuT0.jpg?f=fotoalbum_large Afgelopen weekend paar biertjes gehaald en gedronken bij cantillon en 3 fonteinen :)

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Voor de liefhebber van Moersleutel, 8 blikken voor 35 euro. Gratis verzending vanaf 80.

https://www.hoppenaar.nl/collections/nieuwe-bieren/products/moersleutel-moersleutel-superdeal

• gustaveau
Heel erg zoet!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:39
Foxke schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 20:43:
[Afbeelding] Afgelopen weekend paar biertjes gehaald en gedronken bij cantillon en 3 fonteinen :)
Hoe duur was die box van Cantillon? Ik werk op 10 minuutjes lopen van hun brouwerij. Ken die flessen niet.

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:32
Foxke schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 20:43:
[Afbeelding] Afgelopen weekend paar biertjes gehaald en gedronken bij cantillon en 3 fonteinen :)
Lekker!

Wij waren vrijdag bij 3 Fonteinen en op zaterdag bij Boerenerf.

Die laatste had een klein festivalletje die dag, echt een aanrader! Was al wel bekend met Boerenerf, maar had er relatief weinig van verwacht door de lage ticketprijs (€15 incl. 10 munten). Naast hun eigen bieren waren er ook een aantal andere brouwers, ook met voornamelijk wilde bieren. Als het volgend jaar weer is, willen we zeker weer gaan.

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:11
gustaveau schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 12:11:
[...]

[Afbeelding] 14 verschillende biertjes.

Die heel holland bockt vind ik altijd wel erg lekker! Beetje zoet, maar niet minder lekker
Ja die sticky business en latte's waren niet zo'n succes, naar mijn mening :N

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• TomTom1990
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:24
Ik kom heel vaak bij deze webshop uit, leuke variatie van producten. Ook proeflokalen van hun zijn leuk om te bezoeken. (Arnhem/Grave)

Denken ook vaak mee als ik bijvoorbeeld per ongeluk een biertje heb besteld die ik al op had, haastigheid is zelden goed |:( . Maar word zonder problemen vervangen door een ander leuk product, of duurder product met wat bijbetaling.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
cy-gor25 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 09:23:
[...]

Hoe duur was die box van Cantillon? Ik werk op 10 minuutjes lopen van hun brouwerij. Ken die flessen niet.
€54. Geen id of ze nog te koop zijn maar je kan ff langsgaan

• Minimalist1
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 17:07
Foxke schreef op woensdag 9 september 2026 @ 14:29:
[...]

€54. Geen id of ze nog te koop zijn maar je kan ff langsgaan
Groen is nog te koop: https://www.cantillon.be/beers?lang=nl

Dus niet meer….

[ Voor 4% gewijzigd door Minimalist1 op 09-09-2026 18:55 ]

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:12
Iemand ervaring met de adventkalender van My Dear Beer? Hoe beviel die?
Gaat dan om de exclusieve versie.

• TomTom1990
larry_flynt schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:35:
Iemand ervaring met de adventkalender van My Dear Beer? Hoe beviel die?
Gaat dan om de exclusieve versie.
Vorig jaar was dat een prima box, wat mij betreft.

Maar ik ben dan ook zo'n idioot die 7/8 adventskalenders besteld. Wel jammer, tot zondag kon je hem nog voor 150 bestellen dacht ik.

[ Voor 9% gewijzigd door TomTom1990 op 11-09-2026 10:18 ]

• BartStaal98
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:46
TomTom1990 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:16:
[...]

Vorig jaar was dat een prima box, wat mij betreft.

Maar ik ben dan ook zo'n idioot die 7/8 adventskalenders besteld.
Welke zou jij aanraden? Ik ben nog wat zoekende. Ben niet zo'n fan van donker bier, en merk dat dit er vaak in zit. In het verleden wel eens zo'n craftbox ofzo gedaan op basis van untappd maar dat waren 5 goeie biertjes en 19 mediocre fillers. Wel alles in 'mijn' stijl, maar toch.

• gustaveau
BartStaal98 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:11:
[...]

Welke zou jij aanraden? Ik ben nog wat zoekende. Ben niet zo'n fan van donker bier, en merk dat dit er vaak in zit. In het verleden wel eens zo'n craftbox ofzo gedaan op basis van untappd maar dat waren 5 goeie biertjes en 19 mediocre fillers. Wel alles in 'mijn' stijl, maar toch.
Ligt er aan, welke bieren kan je normaal het meeste van genieten?

• BartStaal98
gustaveau schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:12:
[...]

Ligt er aan, welke bieren kan je normaal het meeste van genieten?
Een stevige tripel (of aanverwant) of een (NE)IPA zijn wel de favorieten.

• gustaveau
BartStaal98 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:19:
[...]

En als je dan een IPA drinkt, hou je dan van fruitig, of liever wat hoppig?

En wel eens een quad bier (zoals hertog Jan Grand Prestige) geprobeerd?

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:28
gustaveau schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:28:
[...]

Beetje mierenneuken, maar dat fruit in IPA kont ook van de hop. De vraag zou meer zijn: hou je van fruitig (zoals in een NEIPA) of van bitter en harsig (zoals in een klassieke west coast IPA). En dan heb je ook nog wat bloemige/kruidige kanten aan verschillende hopsoorten, maar dat gaat voor nu misschien wat ver.

• Joab9000
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16:00
Is hier toevallig nog iemand afgereisd naar Tsjechië om het Zichovec-bierfestival te bezoeken?

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:20
[...]
Over quadrupels gesproken, sinds deze week is de Gerardus Quadrupel (gebrouwen door de Gulpener brouwerij) te koop bij de Lidl, in een fles van 0,75 liter voor € 4,99. Ik denk zo lang de voorraad strekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4gs3kOk9GiH0KCf6SbhQEjOPeo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Smz0J7SpVg05fSy6p8Ic7oo4.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb er 2 gekocht maar nog niet geproefd, zo’n grote fles is meer om te delen of voor een lui weekend. Ik zag wel wat reviews van kleinere 0,3 liter flesjes van jaren terug maar dit lijkt een nieuwe batch. Heeft iemand hem al gedronken?

Opel Ampera-e (2020) > Skoda Elroq 85 Business Edition (2025)

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:09

Honesty

kattenneus!

Wesco schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 12:04:
[...]

Over quadrupels gesproken, sinds deze week is de Gerardus Quadrupel (gebrouwen door de Gulpener brouwerij) te koop bij de Lidl, in een fles van 0,75 liter voor € 4,99. Ik denk zo lang de voorraad strekt.

[Afbeelding]

Ik heb er 2 gekocht maar nog niet geproefd, zo’n grote fles is meer om te delen of voor een lui weekend. Ik zag wel wat reviews van kleinere 0,3 liter flesjes van jaren terug maar dit lijkt een nieuwe batch. Heeft iemand hem al gedronken?
Geraldus is toch het huismerk van de lidl, heb ze zien staan maar vond ze voor huismerk een beetje aan de prijs. Kan zijn dat die wel beter is dan de rest.

Festina lente

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-09 22:18
Gerardus = Gulpener. En idd. huisbier van de Lidl.

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:20
Dubbeldooier schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 12:29:
Gerardus = Gulpener. En idd. huisbier van de Lidl.
Het is geen Kordaat pils ofzo (dat wordt geloof ik door Bavaria gebrouwen?).

De Gulpener brouwerij levert ook Blond, Dubbel, Tripel, Lentebock en Herfstbock aan de Lidl in sixpacks. Die zijn prima, zeker voor de prijs van € 5,99 per sixpack. En ook nog wat andere speciaalbiertjes zoals (NE)IPA's enzo in losse flesjes.

Opel Ampera-e (2020) > Skoda Elroq 85 Business Edition (2025)

• Dubbeldooier
Ja, dat weet ik. Alsnog het huisbier van de Lidl toch?

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:17
Wesco schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 12:04:
[...]

[Afbeelding]

Heb hem ook gekocht. Meestal zijn deze prima te drinken, helemaal voor de 5 euro die je ervoor betaald.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• radiodj
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11:15
Joab9000 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 11:33:
Is hier toevallig nog iemand afgereisd naar Tsjechië om het Zichovec-bierfestival te bezoeken?
Wel meerdere bierfestivals in Tsjechië bezocht, vaak een groot succes! Sibeeria heeft eind volgende maand ook een groot bierfestival waar je voor een kleine 150 euro 2 dagen onbeperkt bier kunt proeven van meer dan 40 internationale brouwerijen. En het bier van Sibeeria zelf is ook niet te versmaden!

• BartStaal98
[...]

Beide IPA's bevallen mij wel! En ook wel eens quadrupel gehad. Zijn ook wel lekker, al vind ik dat niet van allemaal.

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:00
Jeugdsentiment, dit kon ik niet weerstaan :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/399FkoC5KfREvYjhRkAtD6eh3Nw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P1nvVvSMcENdWVXDbhjU7XuW.jpg?f=fotoalbum_large

Een setje om te drinken en een setje om te bewaren.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Waarom bier kopen, als je ook de brouwerij kunt kopen.....

Mannenpap

died89 in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2026"

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:06
Ik heb recent een doosje Duvel Tripel Hop Citra gekocht. Is me erg bevallen. Zijn er toevallig medetweakers die biertjes kennen met een vergelijkbare smaak? Ik wil er graag wat meer proeven om een favoriet te vinden.

• DexterDee
  • Nu online

DexterDee

Moderator General Chat

DLSS schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:48:
Ik heb recent een doosje Duvel Tripel Hop Citra gekocht. Is me erg bevallen. Zijn er toevallig medetweakers die biertjes kennen met een vergelijkbare smaak? Ik wil er graag wat meer proeven om een favoriet te vinden.
Sowieso moet je dan ook de Duvel 6,666 proberen. Andere bieren die hier op lijken waarvan ik denk dat je ze ook lekker gaat vinden:
- Houblon Chouffe
- Vedett Extra IPA
- Doerak van van Moll
- Calypso van 't IJ
- Bird of Prey van 't Uiltje

• Dubbeldooier
DLSS schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:48:
Citra is de hopsoort die de kenmerkende smaak van dit bier bepaald. Ergo zoek bier met citra hop voor 'vergelijkbare' ervaringen.

• DLSS
DexterDee schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:54:
[...]

Sowieso moet je dan ook de Duvel 6,666 proberen. Andere bieren die hier op lijken waarvan ik denk dat je ze ook lekker gaat vinden:
- Houblon Chouffe
- Vedett Extra IPA
- Doerak van van Moll
- Calypso van 't IJ
- Bird of Prey van 't Uiltje
Thanks voor de suggesties, zal ze eens op mijn gemakje bekijken!

Die Duvel 6,66% had ik inderdaad ook gezien, maar is dat niet een totaal ander biertje gezien de Tripel Hop Citra 9,5% is?

• Hopperbest
De vraag is wat je het belangrijkst vindt. Wil je een Belgian Strong Ale (zoals een Duvel) met toegevoegde aromahop (zoals de Duvel Tripel Hop), of zoek je een bier specifiek met Citra hop? In het eerste geval kun je de overige Triple Hop varianten van Duvel proberen, de Tripel Hop Cashmere en Tripel Hop Krush. In het tweede geval heb je extreem veel keuze, omdat citra volop gebruikt wordt in allerlei neipa's, dipa's en tipa's.

• DexterDee
  • Nu online

DexterDee

Moderator General Chat

DLSS schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:58:
Die Duvel 6,66% had ik inderdaad ook gezien, maar is dat niet een totaal ander biertje gezien de Tripel Hop Citra 9,5% is?
Ja en nee. Qua alcohol absoluut, Maar als je de hopbitterheid als prettig ervaart dan zit je met de 6,66 ook prima. Die heeft zelfs 6 soorten hop en heeft een wat zachtere maar nog steeds uitgesproken hopbitterheid.

• DLSS
Hopperbest schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:02:
De vraag is wat je het belangrijkst vindt. Wil je een Belgian Strong Ale (zoals een Duvel) met toegevoegde aromahop (zoals de Duvel Tripel Hop), of zoek je een bier specifiek met Citra hop? In het eerste geval kun je de overige Triple Hop varianten van Duvel proberen, de Tripel Hop Cashmere en Tripel Hop Krush. In het tweede geval heb je extreem veel keuze, omdat citra volop gebruikt wordt in allerlei neipa's, dipa's en tipa's.
Ik ben niet zo thuis in de wereld van speciaalbier, dus ik weet eigenlijk niet precies wat ik er zo lekker aan vind, haha. Ik merk wel dat ik het lekker vind als het wat sterker is. Ik drink bijvoorbeeld liever één tripel dan twee normale biertjes zeg maar.

Zo te zien is die Cashmere ook 9,5%, dus wellicht is dat een goede om eens te proberen.

• DLSS
DexterDee schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:06:
[...]

Ja en nee. Qua alcohol absoluut, Maar als je de hopbitterheid als prettig ervaart dan zit je met de 6,66 ook prima. Die heeft zelfs 6 soorten hop en heeft een wat zachtere maar nog steeds uitgesproken hopbitterheid.
Hmm dan ga ik 'm proberen. Ik wil leren wat ik nou precies lekker vind aan die citra.

• DexterDee
  • Nu online

DexterDee

Moderator General Chat

Als het stevig moet zijn dan is de eerste uit mijn lijstje, de Houblon Chouffe denk ik echt iets voor jou. Dat is een zware Belgische Tripel IPA van 9% ;)

• DLSS
DexterDee schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:12:
Als het stevig moet zijn dan is de eerste uit mijn lijstje, de Houblon Chouffe denk ik echt iets voor jou. Dat is een zware Belgische Tripel IPA van 9% ;)
Thanks voor de suggestie. Zie dat ze die bij de albert heijn hebben dus makkelijk te proberen. Ben benieuwd :P

• warp232
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-09 11:59
Interessant artikel in Trends vandaag maar die cijfers kunnen toch echt niet kloppen op vlak van omzet? De verhouding omzet van Vander ghinste ten opzichte van andere lokale brouwers als De Brabandere en St Bernardus? Die brouwen beiden toch veel meer hectoliters? En meer omzet dan Westmalle? Of mis ik iets? Ik weet dat Vander ginste wel veel café eigendommen heeft, meer dan vb St Bernardus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJGN8CD6h-ITpEo5rfUPqf5zc4U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/syaQnaKcWH6U1Jls6JMxm818.png?f=fotoalbum_large

• Joab9000
warp232 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:06:
Interessant artikel in Trends vandaag maar die cijfers kunnen toch echt niet kloppen op vlak van omzet? De verhouding omzet van Vander ghinste ten opzichte van andere lokale brouwers als De Brabandere en St Bernardus? Die brouwen beiden toch veel meer hectoliters? En meer omzet dan Westmalle? Of mis ik iets? Ik weet dat Vander ginste wel veel café eigendommen heeft, meer dan vb St Bernardus.

[Afbeelding]
(giswerk) zou het kunnen dat VDG minder exporteert? misschien zijn de bieren ook goedkoper, waardoor de omzet per hectoliter lager is?

stond er meer context in het artikel van Trends? zou helpen om te weten hoeveel hl elks produceert :)
edit:
sorry niet goed gekeken, de omzet van VDG is toch hoger, VDG is een grotere brouwerij dus volgens mij klopt dat?

[ Voor 7% gewijzigd door Joab9000 op 17-09-2026 10:18 ]

• warp232
altijd geweten dat Bavik veel meer hectoliters had dan VDG.

vond fascinerend want woon in de buurt en de ene vind ik 90% lekker tot zeer lekker en de andere vind ik 90% niet te zuipen.

[ Voor 51% gewijzigd door warp232 op 17-09-2026 10:55 ]

• Minimalist1
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 17:07
warp232 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:06:
Interessant artikel in Trends vandaag maar die cijfers kunnen toch echt niet kloppen op vlak van omzet
Cijfers kloppen gewoon hoor, althans dit is wat ze aan de fiscus als jaarcijfers aanleveren.

Ze hebben gewoon veel merken: https://trends.knack.be/o...erij-omer-vander-ghinste/

• Hopperbest
Weet niet of ze zich bij Val-Dieu zelf ook onder de winnaars zouden scharen. Omzet is weliswaar met 3% gestegen, maar het bedrijfsresultaat is 71% afgenomen.

Ook bij de 'verliezers': Lefebvre, omzet ruim 6% lager, bedrijfsresultaat 325% hoger.

• gustaveau
Joab9000 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:16:
[...]

(giswerk) zou het kunnen dat VDG minder exporteert? misschien zijn de bieren ook goedkoper, waardoor de omzet per hectoliter lager is?

stond er meer context in het artikel van Trends? zou helpen om te weten hoeveel hl elks produceert :)
edit:
sorry niet goed gekeken, de omzet van VDG is toch hoger, VDG is een grotere brouwerij dus volgens mij klopt dat?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-ax9RH5j31FGSaZJ-QnA78-n0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1QQEETLw6Bxy3OdVuhpuqYAr.jpg?f=fotoalbum_large

Met een beetje hulp van Chat er de hectoliters bijgezocht, ik was zelf ook wel benieuwd.

Ter vergelijking met bekende nederlandse brouwers, Jopen, 't IJ, Texels en Gulpener zitten ronde de 30.000 hl, Kompaan, Ujltje, Two Chefs, Vandestreek zitten rond de 10.000hl.

• Joab9000
gustaveau schreef op donderdag 17 september 2026 @ 16:00:
[...]

[Afbeelding]

Met een beetje hulp van Chat er de hectoliters bijgezocht, ik was zelf ook wel benieuwd.

Ter vergelijking met bekende nederlandse brouwers, Jopen, 't IJ, Texels en Gulpener zitten ronde de 30.000 hl, Kompaan, Ujltje, Two Chefs, Vandestreek zitten rond de 10.000hl.
Wow ja VDG draait een serieus hogere omzet met de helft aan bier vgl De Brabandere :O misschien verdienen ze goed aan merch? Langs de andere kant kost Omer ook wel meer dan Bavik pils, dus in verhouding meer speciaalbier is hogere omzet?

• cy-gor25
  • Laatst online: 26-09 20:39
Ik hoop dat dit geen grote gevolgen heeft voor Dupont. Grote fan van hun bieren.

• Eftalou
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
BartStaal98 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:19:
[...]

Ik kan je de adventkalender van Hoptimaal aanraden. Daar zitten veelal goede (NE)IPA's in. Wel ook een aantal stouts, mocht je daar van houden.

https://advent.hoptimaal.com/nl/logboek

"There's no place like 127.0.0.1"

• BartStaal98
Eftalou schreef op donderdag 17 september 2026 @ 20:48:
[...]

Ik kan je de adventkalender van Hoptimaal aanraden. Daar zitten veelal goede (NE)IPA's in. Wel ook een aantal stouts, mocht je daar van houden.

Ziet er leuk uit, die zal ik overwegen! Heb je toevallig ervaring met eerdere edities?

• Eftalou
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ja heb een paar jaar geleden een keer een box gekocht. Mijn ervaring was zeer goed. Veel verschillende, verrassende keuzes. Wel moet ik erbij vertellen dat het over het algemeen wat zwaardere, complexere vollere bieren zijn, zowel qua smaak als alcoholpercentage. Plus dat het bijna allemaal 440ml blikken zijn. Dus het zijn over het algemeen wel bieren waar je de tijd voor moet nemen en als liefhebber rustig van moet genieten :) .

Overigens koop ik ook regelmatig bier bij de betreffende winkel (Hoptimaal). Elke week krijgen zij verschillende bieren uit het binnen- en buitenland binnen. Vooral het aanbod Amerikaans en Canadees bier is verrassend gevarieerd maar ze krijgen ook regelmatig bier uit verschillende Europese landen binnen.

"There's no place like 127.0.0.1"

• Needakill
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:04
Zaterdag naar de Mini Borefts geweest.

Leuk festival en prima bieren gedronken maar toch wel een aantal aandachtspunten.
De bieren bij La Pirata waren al om 6uur al helemaal leeg. Daardoor heb ik toch een leuke Hazy IPA van ze gemist. Daarbij was het glas echt wel klein. 3/4 slokjes en was alweer leeg. Vond de glaasjes vorig jaar beter.

• Joab9000
Needakill schreef op maandag 21 september 2026 @ 09:49:

Leuk festival en prima bieren gedronken maar toch wel een aantal aandachtspunten.
De bieren bij La Pirata waren al om 6uur al helemaal leeg. Daardoor heb ik toch een leuke Hazy IPA van ze gemist. Daarbij was het glas echt wel klein. 3/4 slokjes en was alweer leeg. Vond de glaasjes vorig jaar beter.
Ik ken dit specifieke festival niet, maar heb wel al gelijkaardige ervaringen gehad. Ik plan daarom altijd om bij opening al aanwezig te zijn, en eventueel vroeger terug naar huis te gaan. Als ik op voorhand weet welke brouwerijen (en/of bieren) aanwezig zijn dan maak ik ook altijd een spreadsheet met de prioriteiten die ik mezelf stel.

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:32
Needakill schreef op maandag 21 september 2026 @ 09:49:

Vond de glaasjes leuk, maar inderdaad wel echt klein.

De variatie aan bieren vond ik ook een beetje tegenvallen. Vorige jaren was er ook redelijk wat aan zure/wilde bieren, nu alleen bij Alvinne en een enkele op de tap bij de Molen zelf. Stouts hadden ook wel enigszins de overhand naar mijn idee. Op zich lekker, maar vind op zo'n dag juist een beetje afwisseling wel fijn.

Maar goed, was de eerste keer in de nieuwe opzet vanuit het Brouwcafe zelf, dus mooi wat verbeterpunten voor volgend jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door justin-l op 21-09-2026 16:44 ]

• Joab9000
justin-l schreef op maandag 21 september 2026 @ 16:43:
Stouts hadden ook wel enigszins de overhand naar mijn idee. Op zich lekker, maar vind op zo'n dag juist een beetje afwisseling wel fijn.
Ik hou van stouts, maar op een bierfestival probeer ik die net te vermijden, anders is de dag snel voorbij... :)

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 12:07
Iemand nog recent bij La Trappe geweest en weet of de Oak aged 57 er staat?

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Eftalou schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 08:48:
Ja heb een paar jaar geleden een keer een box gekocht. Mijn ervaring was zeer goed. Veel verschillende, verrassende keuzes. Wel moet ik erbij vertellen dat het over het algemeen wat zwaardere, complexere vollere bieren zijn, zowel qua smaak als alcoholpercentage. Plus dat het bijna allemaal 440ml blikken zijn. Dus het zijn over het algemeen wel bieren waar je de tijd voor moet nemen en als liefhebber rustig van moet genieten :) .

Overigens koop ik ook regelmatig bier bij de betreffende winkel (Hoptimaal). Elke week krijgen zij verschillende bieren uit het binnen- en buitenland binnen. Vooral het aanbod Amerikaans en Canadees bier is verrassend gevarieerd maar ze krijgen ook regelmatig bier uit verschillende Europese landen binnen.
Ik vind het toch altijd wel een bak geld voor een box met onbekende inhoud. Alleen al een indicatie van aantallen in (hoog over) stijlen zou al helpen. Voor bijna 8 euro per blik is t best een gok.

• Needakill
[...]

De variatie aan bieren vond ik ook een beetje tegenvallen. Vorige jaren was er ook redelijk wat aan zure/wilde bieren, nu alleen bij Alvinne en een enkele op de tap bij de Molen zelf. Stouts hadden ook wel enigszins de overhand naar mijn idee. Op zich lekker, maar vind op zo'n dag juist een beetje afwisseling wel fijn.

Maar goed, was de eerste keer in de nieuwe opzet vanuit het Brouwcafe zelf, dus mooi wat verbeterpunten voor volgend jaar.
Het was vaak een BA stout of een Barleywine. IPA's waren vooral de vinden bij Third Moon en Farsight Brewing (Aardige gasten trouwens). Kees stond trouwens op een rare plek achterin.

Zeker leuke opzet en volgend jaar ga ik ook weer even kijken.

• Conundrum51
  • Laatst online: 28-09 11:46
[...]

Glaasjes waren echt klein idd. Opzich geen ramp want zo kon je meer op, maar voor dezelfde prijs voelt het toch minder logisch.

Verder leuke brouwers en een leuke opzet. En eindelijk muziek op borefts :).

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Grappig, zo zie je hoe smaken verschillen. Dat vond ik aan Borefts altijd een pluspunt dat de focus lag op bier ipv entertainment. Ben bij een paar bierfestivals geweest met muziek en dat staat dan zo hard dat je elkaar niet meer kunt verstaan en dat doet voor mij enorm afbreuk aan het kunnen ouwehoeren met vrienden en het ontmoeten van nieuwe mensen.

• -Jaap-io
Edenaar1 schreef op maandag 21 september 2026 @ 21:16:
Iemand nog recent bij La Trappe geweest en weet of de Oak aged 57 er staat?
Kennis van mij is vrijdag geweest, hij stond buiten in de rij, maar er stonden nog pallets langs de wand met Oak Aged. Dus zekerheid kan ik je niet geven, maar er is zeker nog kans dat het niet uitverkocht is.
Kan je niet even bellen?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:33

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Cartman! schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 11:52:
[...]

Grappig, zo zie je hoe smaken verschillen. Dat vond ik aan Borefts altijd een pluspunt dat de focus lag op bier ipv entertainment. Ben bij een paar bierfestivals geweest met muziek en dat staat dan zo hard dat je elkaar niet meer kunt verstaan en dat doet voor mij enorm afbreuk aan het kunnen ouwehoeren met vrienden en het ontmoeten van nieuwe mensen.
De focus lag nog steeds op het bier hoor, niet overdrijven ;)
Het was gewoon achtergrondmuziek die echt niet hard stond; je kon prima met elkaar praten.

Voor de rest eens met de rest. Een wel erg klein glas, wat an sich prima is maar voor 3,50 de munt wel prijzig.
En inderdaad een overdaad aan hoog abv bieren. Ik was om kwart voor 1 binnen, en ging om half 8 alweer weg omdat ik er wel aardig doorheen zat...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Hopperbest
Conundrum51 schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 11:47:
[...]

Glaasjes waren echt klein idd. Opzich geen ramp want zo kon je meer op, maar voor dezelfde prijs voelt het toch minder logisch.

Verder leuke brouwers en een leuke opzet. En eindelijk muziek op borefts :).
Waar hebben we het dan over qua kleine glaasjes? 15 cl is vrij gebruikelijk (dat is tenminste wat de afgelopen jaren de maat was van het bierfestival in Groningen).

• Deesiebel
  • Laatst online: 15:58
Hopperbest schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 18:43:
[...]

Waar hebben we het dan over qua kleine glaasjes? 15 cl is vrij gebruikelijk (dat is tenminste wat de afgelopen jaren de maat was van het bierfestival in Groningen).
Voor zover ik begreep van iemand die ik ken die er is geweest, waren de glaasjes 10cl.

• TomTom1990
Eftalou schreef op donderdag 17 september 2026 @ 20:48:
[...]

Check. Die komt er ook bij dus.

To zover de adventskalenders van:

- My dear beer exclusieve

- Beer in an box exclusieve + after advent

Note mijzelf nog te bestellen:

- hoptimaal

- hoppenaar

- 2 lokale bierwinkels

Mensen ervaringen met het bier meisje en The Beer Republic? Eventuele aanraders van mensen nog die goede ervaringen hebben met advents van andere aanbieders?

• Joab9000
TomTom1990 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 10:27:
[...]

- hoptimaal

- hoppenaar

- 2 lokale bierwinkels

Mensen ervaringen met het bier meisje en The Beer Republic? Eventuele aanraders van mensen nog die goede ervaringen hebben met advents van andere aanbieders?
Ik zou Beer Republic skippen. Zou vol met eenheids-IPA’s zitten, enkel goed voor de Untappdstatistieken.

• TomTom1990
Joab9000 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 10:32:
[...]

Ik zou Beer Republic skippen. Zou vol met eenheids-IPA’s zitten, enkel goed voor de Untappdstatistieken.
Thanx, verder wel aanraders?

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:12
[...]

- hoptimaal

- hoppenaar

- 2 lokale bierwinkels

Prima ervaring met Het Biermeisje. Heb de €150 en €200 box ooit gehad. Dit jaar de €250 box besteld met een 10% kortingscode uit de nieuwsbrief :)

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:23
[...]

- hoptimaal

- hoppenaar

- 2 lokale bierwinkels

Je bent wel vrij fanatiek. Als je op zoek bent naar een leuke box met vooral veel variatie, dan is de Mr Hop box ook wel een aanrader. De enige die ik bestel overigens, heb normaal gesproken toch een voorkeur om mijn eigen bier uit te zoeken;).

De box zelf is meestal wel leuk aangekleed en ze maken filmpjes over de inhoud. Zie dat ze er tegenwoordig twee hebben. Ik heb de beer vault variant, overigens heb je bij eerder bestellen iets meer korting.

• Wren
  • Nu online
Microbrouwerij Kald Kletske stopt ermee en verkoopt de resten via beer in a box.

14,95 EUR per 12 bier ex verzendkosten. Leuk om een keer te proberen

https://www.beerinabox.nl/shop/kald-kletske?utm_source=daisycon&utm_medium=affiliate&utm_campaign=digidip&utm_term=8edigidi

• gustaveau
[...]

- hoptimaal

- hoppenaar

- 2 lokale bierwinkels

Dus bij jou komt er in december een hele goede hoeveelheid bier binnen!
Misschien wel even goed de houdbaarheid in de gaten houden, zonde als bieren een stuk minder smaken doordat ze al flink verouderd zijn.

• Joab9000
Ik hou het bij eentje. Die van Beer in a box. Die van Moersleutel is naar het schijnt elk jaar top.

• brukskeluuk
  • Laatst online: 17:23
Zijn er hier nog crowdfunders van brouwerij Kees? Ik had het crowdfunders bier inmiddels wel verwacht, maar helaas.

• Conundrum51
  • Laatst online: 28-09 11:46
Deesiebel schreef op woensdag 23 september 2026 @ 08:56:
[...]

Voor zover ik begreep van iemand die ik ken die er is geweest, waren de glaasjes 10cl.
Klopt idd, scheelt dus 5 cl met andere bierfestivals en ook eerdere jaren. Geen ramp, maar het viel wel op. Volgend jaar maar weer een normaal glas.

• warp232
gustaveau schreef op donderdag 17 september 2026 @ 16:00:
[...]

[Afbeelding]

thanks bevestigde mijn vraag / post. De brabandere 200.000 vs 100.000 VDG en toch minder omzet.

• warp232
Joab9000 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 16:11:
[...]

Wow ja VDG draait een serieus hogere omzet met de helft aan bier vgl De Brabandere :O misschien verdienen ze goed aan merch? Langs de andere kant kost Omer ook wel meer dan Bavik pils, dus in verhouding meer speciaalbier is hogere omzet?
meer Bockor dan Bavik cafés in eigendom denk ik (als inwoner van de regio) + verhouding pils - speciaalbier is anders. VDG in percent meer speciaalbier dan pils in vergelijking met De Brabandere en hogere marges i guess.

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:37
[...]

- hoptimaal

- hoppenaar

- 2 lokale bierwinkels

Zijn dit de boxen die je ooit hebt uitgepakt tijdens december of ga je aankomende december al deze boxen uitpakken? :P

• Hazelnoot
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
radiodj schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 00:15:
Afgelopen jaar de Dare To Drink Different kalender en de Poiesz adventskalender gehaald. De DTDD-kalender viel me enigszins tegen, die ga ik niet weer bestellen. Al waren de video's van biersommelier Rick Kempen wel erg leuk als begeleiding bij het bier. De Poiesz-kalender was een fantastische bang for your buck. €2 per biertje en er zaten leuke verrassingen tussen.

Ik ga nog even rondneuzen welke het dit jaar gaat worden.
Dit jaar weer bij de Puis ;) wel iets duurder dan vorig jaar nu €59,99. Vorig jaar vond ik dit wel een leuk pakket, dit jaar weer halen.

Bierpakket voor kerst bestellen? Poiesz Supermarkten

• ivo001
[...]

- hoptimaal

- hoppenaar

- 2 lokale bierwinkels

24 dagen lang 7 speciaalbier per dag, dat is wel een flinke uitdaging.

• TomTom1990
ivo001 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 17:54:
[...]

24 dagen lang 7 speciaalbier per dag, dat is wel een flinke uitdaging.
Daarom doe ik er ook geen 24 dagen over, maar veel langer. Alle barrel/stouts zijn goed te "rijpen". Heb niet eens de tijd om iedere dag 1 biertje te pakken.

Vaak wel als vrienden komen dat we doen "delen". Dus half glas van dit, daarna een half glas van zus

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:35
brukskeluuk schreef op woensdag 23 september 2026 @ 13:54:
Zijn er hier nog crowdfunders van brouwerij Kees? Ik had het crowdfunders bier inmiddels wel verwacht, maar helaas.
Kan me van vorig jaar herinneren dat het lang duurde. Best een tijdje na de pop up taproom. En die was de 12e

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:02
TomTom1990 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 20:27:
[...]

Daarom doe ik er ook geen 24 dagen over, maar veel langer. Alle barrel/stouts zijn goed te "rijpen". Heb niet eens de tijd om iedere dag 1 biertje te pakken.

Vaak wel als vrienden komen dat we doen "delen". Dus half glas van dit, daarna een half glas van zus
Als dat je ding is, dan moet je natuurlijk ook Moersleutel hebben.

Goed dat je rijpen trouwens tussen aanhalingstekens hebt gezet want dat rijpen van stouts in de fles is allemaal nergens goed voor. Dat rijpen doen ze maar in de brouwerij op vaten.

• Needakill
Joab9000 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 13:35:
[...]

Ik hou het bij eentje. Die van Beer in a box. Die van Moersleutel is naar het schijnt elk jaar top.
Twijfel om die van Beer in a box te halen. Brouwers waren wel leuk maar is de speaker het waard?

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:05

Shrien

frequent snoozer

Needakill schreef op donderdag 24 september 2026 @ 09:08:
[...]

Twijfel om die van Beer in a box te halen. Brouwers waren wel leuk maar is de speaker het waard?
Verwacht geen sublieme geluidskwaliteit :+

• warp232
voor wie er zat op te wachten, uit de mail van frontaal: Golden Boy niet door laatste kwaliteitscontrole!

Hi bierliefhebber,

Soms gaan dingen helaas niet zoals we willen.

Vandaag zou het zover zijn: de release van Golden Boy. De afgelopen vier weken hebben we flink toegewerkt naar de release van Golden Boy. De verwachtingen waren hoog. Golden Boy had voor ons hét schoolvoorbeeld moeten zijn van hoe de ultieme IPA moet zijn.

Helaas is Golden Boy na verschillende kwaliteitscontroles niet door onze laatste checks gekomen. We hebben daarom besloten om de release niet door te laten gaan. Het bier voldoet simpelweg niet aan de kwaliteitseisen die wij voor Golden Boy voor ogen hadden.

Zoals je je kunt voorstellen, is onze teleurstelling minstens zo groot als die van jullie. We hebben de afgelopen weken veel tijd en energie in deze release gestoken en wilden met Golden Boy echt iets bijzonders neerzetten. Juist daarom willen we geen concessies doen aan de kwaliteit.

Maar Golden Boy komt terug. We gaan terug naar de tekentafel en geven dit bier absoluut een tweede poging. Pas als het bier is zoals wij het voor ogen hebben, brengen we Golden Boy uit.

Bedankt voor jullie begrip en excuses voor de teleurstelling.

• warp232
ivo001 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 10:35:
[...]

Prima ervaring met Het Biermeisje. Heb de €150 en €200 box ooit gehad. Dit jaar de €250 box besteld met een 10% kortingscode uit de nieuwsbrief :)
was die code bij inschrijving van de nieuwsbrief of in kader van tijdelijke promo? gisteren proberen in te schrijven maar nog niets ontvangen.

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:12
Benieuwd wat er fout is gegaan bij Frontaal. Duur grapje.

• ivo001
warp232 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:10:
[...]

was die code bij inschrijving van de nieuwsbrief of in kader van tijdelijke promo? gisteren proberen in te schrijven maar nog niets ontvangen.
Was denk ik een eenmalige promo. In de nieuwsbrieven daarna niks vergelijkbaars gezien.

• -Jaap-io
warp232 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:09:
voor wie er zat op te wachten, uit de mail van frontaal: Golden Boy niet door laatste kwaliteitscontrole!

Hi bierliefhebber,

Soms gaan dingen helaas niet zoals we willen.

Vandaag zou het zover zijn: de release van Golden Boy. De afgelopen vier weken hebben we flink toegewerkt naar de release van Golden Boy. De verwachtingen waren hoog. Golden Boy had voor ons hét schoolvoorbeeld moeten zijn van hoe de ultieme IPA moet zijn.

Helaas is Golden Boy na verschillende kwaliteitscontroles niet door onze laatste checks gekomen. We hebben daarom besloten om de release niet door te laten gaan. Het bier voldoet simpelweg niet aan de kwaliteitseisen die wij voor Golden Boy voor ogen hadden.

Zoals je je kunt voorstellen, is onze teleurstelling minstens zo groot als die van jullie. We hebben de afgelopen weken veel tijd en energie in deze release gestoken en wilden met Golden Boy echt iets bijzonders neerzetten. Juist daarom willen we geen concessies doen aan de kwaliteit.

Maar Golden Boy komt terug. We gaan terug naar de tekentafel en geven dit bier absoluut een tweede poging. Pas als het bier is zoals wij het voor ogen hebben, brengen we Golden Boy uit.

Bedankt voor jullie begrip en excuses voor de teleurstelling.
Het zal wel even niet zo gezellig zijn op de brouwerij vandaag :-(

ongeacht wat je van Frontaal vindt is dit natuurlijk heel zuur voor een brouwer (en het personeel), zeker wanneer er extra marketing etc om heen doet... en dan op het laatste moment blijkt dat er iets niet goed is... :'(
maar het siert ze wel dat ze durven te zeggen, we doen het niet. ipv verkopen die hap, de consument koopt het toch wel...

• -Jaap-io
Zo had brouwerij Kees deze zomer de Easy Breazy een 0,3% IPA die wel verkocht waren, maar niet helemaal goed waardoor de blikken konden exploderen en die moest alles terug halen.
Ook niet leuk
https://www.nvwa.nl/actue...x44-cl-van-brouwerij-kees

[ Voor 23% gewijzigd door -Jaap-io op 24-09-2026 13:23 ]

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 16:32
TomTom1990 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 20:27:
[...]

Waarom wil je dan per se adventkalenders hebben? Vergeet niet dat je minimaal 10 euro betaalt voor alleen al de doos en het drukwerk eromheen.

Ik zou gewoon ergens wat mystery boxen op de kop tikken als het je gaat om een voorraadje aan te leggen. Dan betaal je ook niet voor die dure doos.

• Brentbook
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 08:10
Alleen dit weekend is er bij Uiltje een weekenddeal (t/m maandag 28/09) met kortingscodes;

- 25 euro korting bij 100 euro : UILTJE-25
- 10 euro korting bij 60 euro : UILTJE-10
- 5 euro korting bij 40 euro : UILTJE-5

Met de I Want It Owl Box en 6 losse bieren, heb je 36 bieren én een bierglas voor maar €93,99. Dat is maar €2,54 per bier/glas incl. gratis verzending. Goede deal denk ik zo! Ze hebben ook Barrel Aged pakketten, mocht je daar liefhebber van zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Brentbook op 24-09-2026 20:11 ]

• TomTom1990
Zjoske78 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 16:32:
[...]

Waarom wil je dan per se adventkalenders hebben? Vergeet niet dat je minimaal 10 euro betaalt voor alleen al de doos en het drukwerk eromheen.

Ik zou gewoon ergens wat mystery boxen op de kop tikken als het je gaat om een voorraadje aan te leggen. Dan betaal je ook niet voor die dure doos.
Die mystery boxen haal ik ook vaak genoeg. Gaat niet persé om adventkalenders; maar kom je gewoon soms in aanraking met bier wat je zelf niet besteld zou hebben; die je juist verrassen/teleurstellen.

Dan zijn er natuurlijk ook genoeg bieren die ik gewoon bestel, omdat ik ze geproefd wil hebben.

Het gaat toch wel op, we zitten toch altijd hier met de vrienden. En die leggen gewoon netjes wat geld neer aan het einde van de avond. Soms leg ik wat toe, soms heb ik wat extra. Zal wel goed zijn.

• Joab9000
TomTom1990 schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 10:12:
[...]

En die leggen gewoon netjes wat geld neer aan het einde van de avond. […]
Dit is echt heel Nederlands 😂 (niet negatief of positief bedoeld :) )

• TomTom1990
Joab9000 schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 13:32:
[...]

Dit is echt heel Nederlands 😂 (niet negatief of positief bedoeld :) )
Is ook, maar het is altijd bij mij. Dus wel zo netjes. Zo goedkoop is speciaal bier niet meer helaas.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:33

Nyarlathotep

Crawling Chaos

larry_flynt schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:29:
Benieuwd wat er fout is gegaan bij Frontaal. Duur grapje.
Tenzij het bier zelf wel goed is. Dan gaat ie alsnog in het blik, en komt er gewoon een andere naam op :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1 ... 214 215 Laatste