Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 213 214 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:54

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zjoske78 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:43:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat user Van der Berg alleen maar 0,0 bieren drinkt.
Dan is de basisreferentie dus behoorlijk anders en wordt het een beetje appels met peren vergelijlen als jij doorgaans wel bieren met alcohol drinkt.
Kan zijn dat dit het is. Hoewel ik best vaak ook BOB, en dus alcoholvrij drink. Sterker nog, ik drink tegenwoordig nog maar ongeveer zo'n 4 dagen per jaar alcohol, en dat is inclusief carnaval. :+
Alcoholvrij pils drink ik alleen maar zelden, dan wordt het al snel Radler of Brand Weizen 0.0.

Het gebrek aan vakantiegevoel was het op dat moment in ieder geval niet, ik zat bij Nisramont (dat is bij Achouffe om de hoek) in het zonnetje te genieten. :+

Dat weekend wel Duvel Tripel hop Citra meegenomen, en ik kwam Rodenbach Classic tegen in de winkel. Die kon ik ook niet laten staan. Mijn twee favorieten naast elkaar in het schap!

En daarmee gaat mijn jaargemiddelde inderdaad weer omhoog. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Joab9000
  • Registratie: November 2023
  • Nu online
Hopperbest schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 19:08:
Crowdfunding is natuurlijk een ideale manier voor bedrijven om kapitaal te werven. Een lening via crowdfunding is goedkoper dan op de kapitaalmarkt, bovendien spreekt het mensen aan en je kunt met een klein bedrag instappen. De voorwaarden voor crowdfunders lijken wel steeds matiger te worden. Enkele jaren geleden gaf Frontaal nog 6% rente met een looptijd van vijf jaar. Poesiat & Kater heeft nu een crowdfunding lopen van 3% over 9(!) jaar.

PS, volgens mij heeft Frontaal genoeg vrije brouwcapaciteit om de brouwers te helpen die bij Lighttown Brewers zaten.
Frontaal heeft de investeerders van de 2021-ronde ook mooi liggen. Nog steeds geen dividend uitbetaald. De aandelen ("certificaten") zijn verhandelbaar gesteld, maar enkel in besloten groep van oorspronkelijke investeerders, waardoor het aanbod fluctueert maar de vraag niet... Mijn aandelen van €50 zijn nu nog €8,75 waard... Ik weet dat investeren risico's met zich meedraagt, maar de waardedaling hier is compleet in de hand gewerkt door Frontaal zelf, omdat ze de vraag artificieel beperken. Heeft niks te maken met hoe goed het bedrijf het doet, noch met klassieke speculatie, wat de risico's zijn die ik wel aanvaard (zoals al mijn andere klassieke aandelen).

Sorry voor de rant, moest er even uit :D

Ik ben tegenwoordig ook aan het twijfelen om gewoon Untappd weg te doen. Met dat daar nu alle drank bijstaat, en niet enkel meer bier en cider, heeft het toch een groot deel van de pluimen verloren... Het enige wat mij tegenhoudt is mijn 5000+ logboek van de laatste 11 jaar, waarvan een wedstrijd met vrienden "zo snel mogelijk de Low Gravity Badge volknallen" (= 500 verschillende alcoholvrije bieren).

[ Voor 14% gewijzigd door Joab9000 op 24-08-2026 15:15 ]

• Needakill
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:31
DCNY schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:07:
Zijn de eerste adventkalenders al in aantocht? Ik ga denk ik voor de Berghoeve, veel goede verhalen gelezen hierover in dit topic. Weet iemand wanneer deze ongeveer online komt?

(ja school is weer begonnen hier dus ik heb zin in Kerst ;) )
Beer Republic staat al online

• squzzi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 20:57
Ik ben tegenwoordig ook aan het twijfelen om gewoon Untappd weg te doen. Met dat daar nu alle drank bijstaat, en niet enkel meer bier en cider, heeft het toch een groot deel van de pluimen verloren... Het enige wat mij tegenhoudt is mijn 5000+ logboek van de laatste 11 jaar, waarvan een wedstrijd met vrienden "zo snel mogelijk de Low Gravity Badge volknallen" (= 500 verschillende alcoholvrije bieren).
Steps to Hide Other Drink Types
  1. Go to your Profile tab.
  2. Tap the Settings (gear icon).
  3. Select Account.
  4. Tap Preferences.
  5. Select Drink Types.
  6. Choose to hide non-beer beverage types so they no longer appear in your search results, lists, or activity feeds.
Asje ;)

• icedwarf
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Joab9000 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 15:12:
[...]

Ik ben tegenwoordig ook aan het twijfelen om gewoon Untappd weg te doen. Met dat daar nu alle drank bijstaat, en niet enkel meer bier en cider, heeft het toch een groot deel van de pluimen verloren....
Ik heb een account bij Brewver https://brewver.com/ geopend na het debacle met Ratebeer. Volgens mij kan je daar je Untappd ratings gewoon invoeren/uploaden. Uiteindelijk heb ik dat ook met mijn oude Ratebeer reviews gedaan.

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 06-09 21:11
Zijn de eerste adventkalenders al in aantocht? Ik ga denk ik voor de Berghoeve, veel goede verhalen gelezen hierover in dit topic. Weet iemand wanneer deze ongeveer online komt?

Ben ook wel benieuwd ja. Waren de reviews goed? Wat zit er voornamelijk in, ze hebben veel BA bier, wat in mijn straatje past.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:39
Edenaar1 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 16:53:
[...]

Ben ook wel benieuwd ja. Waren de reviews goed? Wat zit er voornamelijk in, ze hebben veel BA bier, wat in mijn straatje past.
Als je zoekt in dit topic op Berghoeve kom je eea tegen :)

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-09 18:12
2 jaar geleden Berghoeve gehad, heel tevreden over. Goeie variatie aan stijlen en ook +- 8 verschillende BA's van meer dan prima niveau.

Grote kans dat er dit jaar voor de tweede keer een van Berghoeve komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Dubbeldooier op 24-08-2026 17:16 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-09 23:38

Piggen

Lekker bakkie

DrivinUCrazy schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 18:22:
[...]

Dat is vreemd. Laatst had ik die ook, en na de eerste slok was mijn eerste reactie dat ik die dus nooit meer koop of bestel. Veel te vlak van smaak, had zo ieder ander willekeurig 0.0 bier kunnen zijn.

Waar zou die tegengestelde ervaring door komen?
Het was in ieder geval beter dan de oude 0.4 Chouffe. Maar ja, top is het niet. Sowieso natuurlijk met die 0.0-uitvoeringen van zware bieren. Maar snap natuurlijk de commerciele overwegingen. Ik word ook niet vrolijk als ik zo´n ingredientenlijst van de 0.0 Chouffe zie.
water, GERSTEMOUT, glucosesiroop, vloeibare invertsuiker, suiker, natuurlijke aroma's, hop, korianderzaden, schuimstabilisator: propyleenglycolalginaat, hopextract.
Ik drink tegenwoordig wat meer 0.0 en had bij de Aldi laatst een sixpack Schultenbrau wit 0.0 meegenomen, en die vond ik wel aardig voor 3 euro het sixpack. Wit en weizen zijn ook wel soorten die ik aardig uit de verf vind komen als 0.0. Moet ook nog eens de Moersleutel Motor Oil 0.5 proberen - heel benieuwd naar, maar sceptisch als Moersleutel-liefhebber.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:22
Voor 0,0 bieren ben ik van mening dat het echt de opzet moet zijn van een dergelijk bier, en niet de "namaak" van een bekend bier. La trappe vind ik goede 0,0 hebben.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Laatst dus 3 0.0 IPA naast elkaar geproefd. Echt IPA 0.0 (dus geen 0.3 of 0.5) zie je niet zo heel veel in de gemiddelde supermarkt. Dan kom je snel uit bij Brand, Bavaria en Schültenbrau. De brand heb ik door het gootsteenje gespoeld 😅.

Allemaal niet mega bijzonder, maar de Schültenbrau NAIPA vond ik van deze 3 dan nog het beste smaken

https://www.youtube.com/@GoedBeterBier

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Leuke actie bij Piwne Mosty,

Alle blikken van Browar Stu Mostow zijn nu 1+1 gratis. Het gaat wel hard en verschillende bieren zijn al uitverkocht:

https://www.piwnemosty.pl/

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Wren schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:28:

Alle blikken van Browar Stu Mostow zijn nu 1+1 gratis. Het gaat wel hard en verschillende bieren zijn al uitverkocht:

Thanks voor de tip! 6 blikjes gescoord voor 22 euro inclusief bezorgen :9

https://www.youtube.com/@GoedBeterBier

• radiodj
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11:01
Wren schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:28:

Prima actie! Ook gezwicht en een aantal besteld. Dank voor het delen!

• brukskeluuk
  • Laatst online: 09:55
Piggen schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:58:
[...]

Het was in ieder geval beter dan de oude 0.4 Chouffe. Maar ja, top is het niet. Sowieso natuurlijk met die 0.0-uitvoeringen van zware bieren. Maar snap natuurlijk de commerciele overwegingen. Ik word ook niet vrolijk als ik zo´n ingredientenlijst van de 0.0 Chouffe zie.

[...]

Ik drink tegenwoordig wat meer 0.0 en had bij de Aldi laatst een sixpack Schultenbrau wit 0.0 meegenomen, en die vond ik wel aardig voor 3 euro het sixpack. Wit en weizen zijn ook wel soorten die ik aardig uit de verf vind komen als 0.0. Moet ook nog eens de Moersleutel Motor Oil 0.5 proberen - heel benieuwd naar, maar sceptisch als Moersleutel-liefhebber.
Ik vond de Moersleutel 0.5 echt naar asbak smaken, maar de gemiddelde score op untapped is vrij aardig. De Guiness 0.0 vind ik daarentegen erg goed gelukt.

• JunkieXP
  • Laatst online: 31-08 12:56

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Hier wordt altijd een aardig complete lijst van Adventskalenders bijgehouden https://booksbeersandbeyond.home.blog/2026/08/18/bieradventskalenders-2026/.

Berghoeve is nu volgens mij nog niet aangekondigd, maar ik sluit niet uit dat die weer komt dit jaar.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

brukskeluuk schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:06:
[...]

Ik vond de Moersleutel 0.5 echt naar asbak smaken, maar de gemiddelde score op untapped is vrij aardig. De Guiness 0.0 vind ik daarentegen erg goed gelukt.
Nu ben ik helemaal benieuwd naar die Moersleutel, haha. Ik vond die Guinness ook aardig in de buurt komen van het origineel, maar ik vind het dat dan ook een nogal waterig bier :P

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
[...]

Frontaal heeft de investeerders van de 2021-ronde ook mooi liggen. Nog steeds geen dividend uitbetaald. De aandelen ("certificaten") zijn verhandelbaar gesteld, maar enkel in besloten groep van oorspronkelijke investeerders, waardoor het aanbod fluctueert maar de vraag niet... Mijn aandelen van €50 zijn nu nog €8,75 waard... Ik weet dat investeren risico's met zich meedraagt, maar de waardedaling hier is compleet in de hand gewerkt door Frontaal zelf, omdat ze de vraag artificieel beperken. Heeft niks te maken met hoe goed het bedrijf het doet, noch met klassieke speculatie, wat de risico's zijn die ik wel aanvaard (zoals al mijn andere klassieke aandelen).

Ik doe enkel crowdfunding waarbij je iets stort en het (mits het goed gaat) weer terug krijgt op je rekening, geen aandelen die enkel via vage platformen te koop. Ik heb dit gedaan voor oa Uiltje en Folkingebrew inmiddels, die van Uiltje is al een tijdje afgelopen en ging wel prima. Folkingebrew kwam binnen t jaar al vragen of ze misschien een jaar later mochten beginnen met uitkeren, wel vertrouwen in verder dat t goed komt :)
Ik gebruik het ook niet meer maar. Ik was al jaren gestopt was met ratings geven eerder. Zoals al voorbij kwam; is die Chouffe 0.0 nou goed omdat het binnen alcoholvrij goed is, of slecht als je t vergelijkt met iets met alcohol en op n hete dag op je eerste vakantiedag in de zon smaakt t ook beter dan op een winterse dag. Een koude Heineken op de F1 zondag smaakte me heerlijk en dat heeft met veel meer te maken dan het bier alleen.

Er is onder de streep geen touw aan vast te knopen wat die score betekent voor iemand. Je smaak verandert ook nog eens in de loop der jaren dus wat je toen goed vond, vind je nu misschien niks meer aan of andersom. Uiteindelijk vergat ik t in geheel gewoon en geniet ik gewoon van t bier zelf en is t een verademing om niet eens meer "verplicht" een foto te maken en de juiste lokatie erbij te zoeken etc.

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:50
Piggen schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:49:
[...]

Nu ben ik helemaal benieuwd naar die Moersleutel, haha. Ik vond die Guinness ook aardig in de buurt komen van het origineel, maar ik vind het dat dan ook een nogal waterig bier :P
Ik vind die moersleutel echt naar zo'n malt drank smaken.

De Guiness 0.0 is dan veel beter geslaagd naar mijn mening.

• gustaveau
JunkieXP schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:40:
[...]

Hier wordt altijd een aardig complete lijst van Adventskalenders bijgehouden https://booksbeersandbeyond.home.blog/2026/08/18/bieradventskalenders-2026/.

Berghoeve is nu volgens mij nog niet aangekondigd, maar ik sluit niet uit dat die weer komt dit jaar.
Heeft er iemand al leuke buitenlandse kalenders gezien?

Ik heb jaren geleden die van Sori gedaan, viel me niet tegen! Als Pohjalla er nu een zou doen....

• radiodj
Afgelopen jaar de Dare To Drink Different kalender en de Poiesz adventskalender gehaald. De DTDD-kalender viel me enigszins tegen, die ga ik niet weer bestellen. Al waren de video's van biersommelier Rick Kempen wel erg leuk als begeleiding bij het bier. De Poiesz-kalender was een fantastische bang for your buck. €2 per biertje en er zaten leuke verrassingen tussen.

Ik ga nog even rondneuzen welke het dit jaar gaat worden.

• BartStaal98
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
Met een bakje kruidnoten lees ik hier de voorpret van de adventskalenders. Goh, wat gaat het jaar toch snel… :-)

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-09 09:27
Cartman! schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:53:
[...]

Ik gebruik het ook niet meer maar. Ik was al jaren gestopt was met ratings geven eerder. Zoals al voorbij kwam; is die Chouffe 0.0 nou goed omdat het binnen alcoholvrij goed is, of slecht als je t vergelijkt met iets met alcohol en op n hete dag op je eerste vakantiedag in de zon smaakt t ook beter dan op een winterse dag. Een koude Heineken op de F1 zondag smaakte me heerlijk en dat heeft met veel meer te maken dan het bier alleen.

Er is onder de streep geen touw aan vast te knopen wat die score betekent voor iemand. Je smaak verandert ook nog eens in de loop der jaren dus wat je toen goed vond, vind je nu misschien niks meer aan of andersom.
Voor mij is dat juist de leukste van Untappd. Ik koop vaak op basis van stijl en etiket (en beetje prijs). Dan komt het nog wel eens voor dat je een biertje al eens hebt gedronken maar dat niet meer weet. Of dat je een bier op het terras drinkt en die ooit al gedronken hebt.

Dan zie je ook gelijk de verschillen in ratings. Kun je er weer over nadenken of de locatie, het moment, je smaakontwikkeling er voor heeft gezorgd dat je nu hoger of lager geeft. Net als met goed koken, een wijn of een restaurant. Maakt de hobby ook leuker :P

• Cartman!
  • Niet online
Saitek schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 18:24:
Dan komt het nog wel eens voor dat je een biertje al eens hebt gedronken maar dat niet meer weet. Of dat je een bier op het terras drinkt en die ooit al gedronken hebt.
Is dat erg dan?

edit: koken/wijn/restaurant heb ik ook geen app voor. Onder de streep onthou ik gewoon "wil ik dit nog een keer eten/drinken/doen?". Ieder z'n hobby natuurlijk maar als ik ergens op de kaart Skuumkoppe zie ben ik blij dat ik nu weer denk "oh, lekker!" ipv dat ik bezig was met een app en opzoeken wat ik wel/niet gehad heb. Ik zie het bij diverse vrienden ook die vroeger fanatiek waren ermee dat t ze niet meer boeit om te gebruiken.

[ Voor 44% gewijzigd door Cartman! op 26-08-2026 21:11 ]

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-09 09:27
Nee juist niet, omdat je dan kunt vergelijken 😁

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:21
Cartman! schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 21:04:
[...]

Is dat erg dan?

edit: koken/wijn/restaurant heb ik ook geen app voor. Onder de streep onthou ik gewoon "wil ik dit nog een keer eten/drinken/doen?". Ieder z'n hobby natuurlijk maar als ik ergens op de kaart Skuumkoppe zie ben ik blij dat ik nu weer denk "oh, lekker!" ipv dat ik bezig was met een app en opzoeken wat ik wel/niet gehad heb. Ik zie het bij diverse vrienden ook die vroeger fanatiek waren ermee dat t ze niet meer boeit om te gebruiken.
Heel eerlijk.......
Ik gebruik Untappd tegenwoordig meer als een middel om mijn inventaris bij te houden :X
Als ik een biertje uit de koelkast pak dan check ik hem in, maar dan geef ik hem dezelfde score als die er gemiddeld al voor staat. Ook tik ik alle smaakprofielvakjes die er al staan aan.

Ook plaats ik zo goed als nooit commentaar bij een check-in, tenzij het een 'memorabel' moment is samen met mijn 'drinkebroertje' Zo willen wij nog wel eens op de fiets stappen voor een rondje, waarbij we dan de nodige BVO's meenemen. Dit zijn vaak memorabele dagjes.....dan is een commentaar plaatsen wel leuk.

Ik maak nog wel een foto, maar merk verder dat mijn Untappd-dwang minder en minder wordt.
Ook wel veroorzaakt door een aantal, in mijn ogen, irritante eigenschappen van de app.

Eric, Signing off !!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:02
Eric H schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 07:42:
[...]

Heel eerlijk.......
Ik gebruik Untappd tegenwoordig meer als een middel om mijn inventaris bij te houden :X
Als ik een biertje uit de koelkast pak dan check ik hem in, maar dan geef ik hem dezelfde score als die er gemiddeld al voor staat. Ook tik ik alle smaakprofielvakjes die er al staan aan.

Ook plaats ik zo goed als nooit commentaar bij een check-in, tenzij het een 'memorabel' moment is samen met mijn 'drinkebroertje' Zo willen wij nog wel eens op de fiets stappen voor een rondje, waarbij we dan de nodige BVO's meenemen. Dit zijn vaak memorabele dagjes.....dan is een commentaar plaatsen wel leuk.

Ik maak nog wel een foto, maar merk verder dat mijn Untappd-dwang minder en minder wordt.
Ook wel veroorzaakt door een aantal, in mijn ogen, irritante eigenschappen van de app.
Waarom zou je dat met die score doen? Je kunt score ook gewoon leeg laten. Net als het smaakprofiel. En wat vind je irritant?

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik vind het leuk om lokale biertjes te proeven, soort verzameldrift zeg maar.
Daarvoor gebruik ik Untapped omdat ik echt niet meer alle brouwerijen/type bier/merk heb onthouden die ik 5 jaar geleden in Engeland/Duitsland/waar-dan-ook heb gedronken.

• Lennnn
[...]

Terechte rant natuurlijk.

Ook al zag iedereen dit wel een beetje aankomen. Frontaal is een bedrijf gerund door een prutser met hoogmoedswaanzin.

Ik vraag me af of de vraag en dus de prijs anders veel hoger zou zijn. Wie wil er nou nog aandelen van Frontaal? Alle "fans" van dit bier en iedereen die ze het gunt zitten er al in. Als je er rationeel over nadenkt is het een waardeloze investering.

• Joab9000
  • Nu online
Lennnn schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 07:56:
[...]

Terechte rant natuurlijk.

Ook al zag iedereen dit wel een beetje aankomen. Frontaal is een bedrijf gerund door een prutser met hoogmoedswaanzin.

Ik vraag me af of de vraag en dus de prijs anders veel hoger zou zijn. Wie wil er nou nog aandelen van Frontaal? Alle "fans" van dit bier en iedereen die ze het gunt zitten er al in. Als je er rationeel over nadenkt is het een waardeloze investering.
In 2021 zag ik dat niet aankomen, omdat de eerdere investeringsronde wel heel succesvol was :) Nu weet ik wel beter, maar dat is te laat uiteraard :D Ik hou wel mijn aandelen gewoon aan, ik heb het investeringsbedrag in mijn hoofd al afgeschreven, je weet nooit dat het in de verre toekomst toch nog eens iets oplevert.

• Eric H
Lennnn schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 07:50:
[...]

Waarom zou je dat met die score doen? Je kunt score ook gewoon leeg laten. Net als het smaakprofiel. En wat vind je irritant?
Score --> Gewoonte
Smaakprofiel --> Gewoonte

Irritatie zit in een aantal kleine zaken:
Inchecken van bier dat op twee voorraadlijsten voorkomt zorgt voor een uitdaging, want je kunt niet 1 van de 2 op 0 zetten
Verlaten van een check-in; kies je 'terug' of 'exit' 8)7
Regelmatig de melding bij inchecken 'het ligt niet aan jou maar aan ons'
Inchecken op een lokatie bij een vriend, maar dan niet het bier kunnen kiezen omdat dat niet op de lijst voorkomt :?
Bij het toevoegen van bier aan mijn voorraad staat vaak de datum van vandaag niet juist
In je profiel bij de menukeuzes 'Geliekte producenten' :X

En zo zijn er nog wel wat kleine puntjes die me nu zo 1,2,3, niet te binnen schieten.

[ Voor 4% gewijzigd door Eric H op 27-08-2026 09:27 ]

Eric, Signing off !!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 02:06
[...]

Frontaal heeft de investeerders van de 2021-ronde ook mooi liggen. Nog steeds geen dividend uitbetaald. De aandelen ("certificaten") zijn verhandelbaar gesteld, maar enkel in besloten groep van oorspronkelijke investeerders, waardoor het aanbod fluctueert maar de vraag niet... Mijn aandelen van €50 zijn nu nog €8,75 waard...
Dat is een beter rendement dan mijn Brewdog aandelen :)

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-09 23:06
Allemaal mooie teksten op https://booksbeersandbeyond.home.blog/2026/08/18/bieradventskalenders-2026/

Maar wat is nou jaar op jaar een beetje fatsoenlijke box? Ik heb al aantal jaren de Moersleutel box als Guild Member en die is gewoon echt goed. De BeerRepublic box lijkt me aardig, met Amerikaanse bieren. Maar ik betaal gemiddeld meer dan 10 euro per blik (regelmatig richting 15 of 20 euro) voor goede Amerikaanse bieren. Dus hoe kan BeerRepublic dat voor 89 euro doen (in voorverkoop).

Dus welke box is gewoon echt beter in vergelijking met anderen?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

Moderator General Chat

I doubt, therefore I might be

Dennis van der Stelt schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:33:
[...]

Tja, als geld minder uitmaakt dan moet je kijken naar een bierwinkel die in de echt exclusieve bieren zit en dan kom je bijvoorbeeld uit bij https://addicted2craftbeer.eu/products/addicted2advent-box

Handpicked op je Untappd profiel en als je de Ultimate box pakt, dan krijg je ongetwijfeld een hele mooie selectie van 24 bieren. Moet je er wel €350 voor over hebben.

Wil je iets minder exclusief, maar toch gegarandeerd 24 unieke bieren op basis van je Untappd profiel, dan is https://craftboxs.nl/speciaalbier-adventskalender nog wel een leuk alternatief voor circa €216

De adventskalender van My Dear Beer heeft ook potentie: https://mydearbeer.com/bierpakket-bestellen/exclusieve-bier-adventskalender-2026-24-unieke-bieren/
Het exclusieve pakket is in de mid-range van beschikbare advents eentje die het hoogst aantal Untappd 4+ ratings heeft. Zegt uiteraard niet alles, maar het is ergens wel een leidraad.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-09 18:12
Dennis van der Stelt schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:33:
Allemaal mooie teksten op https://booksbeersandbeyond.home.blog/2026/08/18/bieradventskalenders-2026/

Maar wat is nou jaar op jaar een beetje fatsoenlijke box? Ik heb al aantal jaren de Moersleutel box als Guild Member en die is gewoon echt goed. De BeerRepublic box lijkt me aardig, met Amerikaanse bieren. Maar ik betaal gemiddeld meer dan 10 euro per blik (regelmatig richting 15 of 20 euro) voor goede Amerikaanse bieren. Dus hoe kan BeerRepublic dat voor 89 euro doen (in voorverkoop).

Die van Beerrepublic is een dikke afrader. Allemaal middle of the road IPA's. Amper afwisseling qua stijl en smaakprofiel.

• Arator
Voor de liefhebbers van lambiek-bieren: nanobrouwerij boerenerf. Ik kwam ze per toeval tegen bij mijn lokale drankenhandel. Ze doen net wat anders dan de traditionelere geuzenstekers. Ze kopen de wort bij brouwerijen, en zetten die zelf in vaten om te laten vergisten en rijpen. Ze experimenteren ook met andere vaten, bijvoorbeeld cognacvaten, bij een 2de rijping. En ze versnijden hun drank met andere dranken zoals cider, mede, wijn... of spelen ze met ingrediënten (ipv krieken pruimen bijvoorbeeld).

Hun flessen op hun site zijn wel niet aan de goedkope kant, maar lambiekbieren zijn nooit goedkoop.
En blijkbaar op 5 september een klein festivalletje.
https://www.boerenerf.bio/

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:16
Arator schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 12:17:
Voor de liefhebbers van lambiek-bieren: nanobrouwerij boerenerf. Ik kwam ze per toeval tegen bij mijn lokale drankenhandel. Ze doen net wat anders dan de traditionelere geuzenstekers. Ze kopen de wort bij brouwerijen, en zetten die zelf in vaten om te laten vergisten en rijpen. Ze experimenteren ook met andere vaten, bijvoorbeeld cognacvaten, bij een 2de rijping. En ze versnijden hun drank met andere dranken zoals cider, mede, wijn... of spelen ze met ingrediënten (ipv krieken pruimen bijvoorbeeld).

Hun flessen op hun site zijn wel niet aan de goedkope kant, maar lambiekbieren zijn nooit goedkoop.
Inderdaad heel lekker bier. Wel wat prijzig zoals 3 fonteinen, maar zoals je zelf schreef zijn lambiekbieren niet goedkoop.

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:14

Goede wijn is nog geen bier.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:03

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Arator schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 12:17:

Ik vind 5 euro voor een geuze vrij normaal, groter probleem voor mij is dat dit ook meteen de enige is die in klein formaat beschikbaar is ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:16
Hertog schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 18:19:
[...]

Ik vind 5 euro voor een geuze vrij normaal, groter probleem voor mij is dat dit ook meteen de enige is die in klein formaat beschikbaar is ;)
5 euro is een hele goede prijs. Ik woon in het zuiden van Vlaanderen en de meeste geuze bieren zijn meer dan 5 euro. Momenteel zijn ze moeilijk te vinden.

• Arator
Ik deed de vergelijking met Oud Beersel (omdat ik daar al wel eens online een box koop)
Een 0,75l kriek bij Oud Beersel is €12,40.
Een 0,75l oude geuze bij Oud Beersel is €10,20
Gaan we bij de geuze naar speciale vaten, dan komen we op €22,40
3 liter lambiek met citra dryhopped is €29,80.
Om een beetje een vergelijking te geven.

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:24

Shrien

frequent snoozer

Arator schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 19:35:
Ik deed de vergelijking met Oud Beersel (omdat ik daar al wel eens online een box koop)
Een 0,75l kriek bij Oud Beersel is €12,40.
Een 0,75l oude geuze bij Oud Beersel is €10,20
Gaan we bij de geuze naar speciale vaten, dan komen we op €22,40
3 liter lambiek met citra dryhopped is €29,80.
Om een beetje een vergelijking te geven.
Hoe werkt zo’n 3l bierbox eigenlijk? Zit het net als sap in een plastic zak met kraantje of iets dergelijks? En dien je die in een avondje soldaat te maken, of mag je er wel een weekje over doen?

• Arator
Shrien schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 20:24:
[...]

Hoe werkt zo’n 3l bierbox eigenlijk? Zit het net als sap in een plastic zak met kraantje of iets dergelijks? En dien je die in een avondje soldaat te maken, of mag je er wel een weekje over doen?
Is inderdaad een bag in box, althans toch de box die ik ooit gedronken heb. Normaal gezien zou die luchtledig moeten zijn, en daardoor, mits gekoeld, 4 weken houdbaar moeten zijn. Maar zo lang heeft het bij mij nooit geduurd :9

• warp232
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-09 16:35
Dubbeldooier schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:16:
[...]

Die van Beerrepublic is een dikke afrader. Allemaal middle of the road IPA's. Amper afwisseling qua stijl en smaakprofiel.
had deze dit weekend al geannuleerd. voor dat geld vrees ik dat je enkel heel flauwe ipa's kan krijgen uit de VS. Uit de trustpilot reviews blijkt ook dat het bier vaak niet "vers" meer is.

heb nu nog vier kalenders in bestelling staan:

moersleutel (eerste keer, gestart met the guild, sowieso fan van hun bieren)

beer in a box exclusive (vorig jaar tevreden van)

Mr hop (al twee jaar tevreden over)

my dear beer exclusive (eerste keer)

vorige jaren ook al paar keer de brussels beer project kalender gehad.

• Joab9000
  • Nu online
Ondernulpuntvijf heeft ook 3 kalenders, lijkt me wel een mooi alternatief om de alcoholinname wat te temperen :)

Maar heb zonet die van Beer in a Box besteld, kan al niet wachten!

[ Voor 14% gewijzigd door Joab9000 op 31-08-2026 13:43 ]

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:12
Ik heb een adventkalender besteld via de Slack van MNOT. Ben benieuwd!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-09 16:57
Momenteel ben ik op Kreta (Heraklion) en heb ik deze geproefd. De verkoper zei dat dit specifiek van Kreta komt. Ik moet zeggen: heerlijk ijskoud, en absoluut niet slecht of bitter!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOb9e9WllgA-CyTThepeXJMDpsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3eFEOfLGEvMn7yZG3D7KlSSc.jpg?f=fotoalbum_large

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra 2 - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 15:24
larry_flynt schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 13:23:
Ik heb een adventkalender besteld via de Slack van MNOT. Ben benieuwd!
Ik heb geen idee wat de Slack van MNOT moet betekenen.

Overigens heb ik dit jaar zelf weer bij Het Biermeisje een advenstkalender besteled na 2 jaar de Craftboxs exclusive gehad te hebben. Er was een 10% nieuwsbriefkortingscode die ik op de kalender van €250 heb gebruikt :)

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-09 21:45
ivo001 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:02:
[...]

Overigens heb ik dit jaar zelf weer bij Het Biermeisje een advenstkalender besteled na 2 jaar de Craftboxs exclusive gehad te hebben. Er was een 10% nieuwsbriefkortingscode die ik op de kalender van €250 heb gebruikt :)
Ben toch, na de vele teleurstellende advent boxen qua prijs/kwaliteit, een beetje bang om een box van 250,- te bestellen. Moet wel zeggen dat ik qua biermeisje bestellingen wel een positief beeld heb bij deze winkel.

Iemand ervaring in het afgelopen jaren met deze 'dure' advent kalender optie?

bla di bla bla

• Joab9000
  • Nu online
[...]

MNOT is denk ik Met nerds om tafel, en die hebben een Slack-kanaal, dus ik vermoed dat dat het is. Maar wat dit met bier te maken heeft weet ik ook niet :D

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Kees zijn crowdfunding krijgt dit jaar ook geen uitbetaling. Wel een crowdfunding bier, die is net aangekondigd.
Maar Kees heeft een matig jaar achter de rug gehad. Gaat goed nog steeds met ze maar een na heffing van accijns brak ze nog al op. Maar dit jaar verwacht hij weet gewoon winst te maken.

https://www.pzc.nl/middel...n-een-naheffing~ac7ded8f/

• ivo001
ChristianD schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:09:
[...]

Ben toch, na de vele teleurstellende advent boxen qua prijs/kwaliteit, een beetje bang om een box van 250,- te bestellen. Moet wel zeggen dat ik qua biermeisje bestellingen wel een positief beeld heb bij deze winkel.

Iemand ervaring in het afgelopen jaren met deze 'dure' advent kalender optie?
Ik had in 2022 een €150 en 2023 een €200 adventkalender bij Het Biermeisje.

2022 was de gemiddelde global rating 3.93 van deze bieren en 2023 was het gemiddeld 3.96. De winkelwaarde van de bieren kwam ook redelijk overeen met de betaalde prijs. Kwam op €194 als ik voor elk biertje de prijs van de goedkoopste winkel had gepakt. Vond het wel leuk dat er ook een paar uitschieters na wat meer preium bieren tussen zaten.

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-09 21:45
ivo001 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:15:
[...]

Ik had in 2022 een €150 en 2023 een €200 adventkalender bij Het Biermeisje.

2022 was de gemiddelde global rating 3.93 van deze bieren en 2023 was het gemiddeld 3.96. De winkelwaarde van de bieren kwam ook redelijk overeen met de betaalde prijs. Kwam op €194 als ik voor elk biertje de prijs van de goedkoopste winkel had gepakt. Vond het wel leuk dat er ook een paar uitschieters na wat meer preium bieren tussen zaten.
Klinkt dus dat ze niet heel veel extra in rekening brengen op de verkoop prijs van de bieren in de samenstelling, maar zich vooral baseren op de winst die ze al doorberekenen in de verkoop prijs. Dat is wel positief.

Zaten er nog leuke verrassingen in qua biermerken die je anders nooit had gekozen?

bla di bla bla

• Eric H
Ik heb vorig jaar zowel de Advent bij Moersleutel besteld als de €150,- box bij Het Biermeisje.

Positief over Ilse, box paste goed bij mijn checkins op Untappd met hier en daar een leuk verrassend biertje ertussendoor.

Qua waarde/prijs was de box ook heel aardig. Zat in ieder geval dicht, zo niet over, de aanschafwaarde.

Denk dat ik dit jaar ook weer beiden bestel, misschien bij Ilse wel de duurdere box, dat durf ik ook wel aan.

Eric, Signing off !!

• Edenaar1
Een advent van het biermeisje klinkt interessant. Ik overweeg het.

Al neig ik ook om €200 in Poppel uit te geven, en dat je weet dat de bieren goed zijn / je smaak zijn. Poppel is gunstig qua inkoop 😜

• Edenaar1
The Guild box is ook weer laat.. nog niks gezien hier.

• Lennnn
Edenaar1 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 19:30:
The Guild box is ook weer laat.. nog niks gezien hier.
Ik heb hem allang binnen. Vorige woensdag al geleverd.

• larry_flynt
[...]

Met Nerds Om Tafel podcast met veel oude Tweakers. Hebben hun eigen Slack community met verschillende onderwerpen. Eentje is gevuld met speciaalliefhebbers, paar daar maken elk jaar een adventkalender die erg goed wordt ontvangen.

• larry_flynt
Beste adventkalender die ik gehad heb (en ik heb er heel veel gehad) was van Craftboxs. Had toen de exclusieve en door korting op korting was hij nog maar €105. Zaten echt super goede bieren in! Nu vind ik hem te duur.

• gustaveau
Jammer dat de goede kalenders nu naar 250 euro gaan, ik vond 150 een paar jaar geleden al veel geld maar sinds wanneer is 250 daarvoor ineens "normaal"?

• ivo001
gustaveau schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 21:09:
Jammer dat de goede kalenders nu naar 250 euro gaan, ik vond 150 een paar jaar geleden al veel geld maar sinds wanneer is 250 daarvoor ineens "normaal"?
Er zitten 24 bieren in. En de meeste bieren die 4*+ scoren op Untappd zijn tussen de €8-€12.
Dus €10 per bier is redelijk gangbaar voor BA stouts, TIPa's, Smoothie Sours etc.

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:04
Leuk om te zien dat deze brouwer eerlijk spreekt over zijn financiën, meestal zijn ze daar nooit echt zo open over.

• Wren
  • Nu online
ivo001 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 10:57:
[...]

Er zitten 24 bieren in. En de meeste bieren die 4*+ scoren op Untappd zijn tussen de €8-€12.
Dus €10 per bier is redelijk gangbaar voor BA stouts, TIPa's, Smoothie Sours etc.
Niet alle 4*+ bieren op Untappd zijn gehypte USA IPA's of Goose Island ultra zeldzame BA limited edition verzamel bieren. Er zijn genoeg bieren die een goede score krijgen en vervolgens minder kosten dan dat gemiddelde van 10 EUR. Dus het kan goed dat er zeldzaam unieke checkin spul in zo'n advent zit maar ik vind 250 EUR voor een advent niet gangbaar maar echt wel pittig (disclaimer: slechts mijn mening).

• Louwke
  • Nu online
Ik denk dat er wel veel meer zo over zullen denken. Prijzen van bier zijn stiekem wel erg gestegen de laatste jaren. Tenminste toen ik begon vond ik 7 euro al veel geld al veel geld voor een Moersleutel bijvoorbeeld. Wat zijn de prijzen tegenwoordig 8/9 euro zon beetje en als je wat uniekers wil dan ga je al snel richting 10+
24 bieren met die prijs ja dan telt het heel snel op. Ook wel een reden voor mij om nu even geen advent meer te doen. Bestel omdat ik het hem gun af en toe een pakket bij de littlebeershop. Tot nu toe stellen ze niet teleur en met 8-10 bieren en vaak rond de 60 euro vind ik dat nog wel te doen voor mezelf. Zeker met een leuk verhaal er omheen.

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:49
Hier ga ik waarschijnlijk samen met m'n vriendin weer iets samenstellen.

Net als vorig jaar ieder met een eigen mandje door de Caigny heen en 12 biertjes uitzoeken voor elkaar. Later thuis even inpakken en klaar. We houden allebei wel ongeveer van dezelfde stijlen, dus dat maakt het e.e.a. wel makkelijker.

• Joab9000
  • Nu online
Ik heb een paar jaar geleden een kalender van een lokale bierwinkel gekocht, was heel goed te doen van prijs, maar de inhoud was een ontgoocheling. Je krijgt waarvoor je betaalt...

Na verschillende jaren blijven we dit jaar thuis in december, dus ben weer voor een kalender gegaan. Alles wordt duurder, dus ook bier, en nu ben ik minder gierig na mijn vorige ervaring, maar €200+ vind ik dan wel weer te veel van het goede. Ik hoef geen 24 BA Stouts :)

• larry_flynt
Is er dit jaar ook weer zo regeling als je lid wordt van de Guild van Moersleutel dat je de adventkalender goedkoop krijgt?

• gjkamstra
  • Laatst online: 06-09 21:16
larry_flynt schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:15:
Is er dit jaar ook weer zo regeling als je lid wordt van de Guild van Moersleutel dat je de adventkalender goedkoop krijgt?
Sterker nog, de adventkalender is gewoon een van de boxen (december box, maar geleverd in november). Je betaalt dus niks extra.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• larry_flynt
gjkamstra schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:16:
[...]

Sterker nog, de adventkalender is gewoon een van de boxen (december box, maar geleverd in november). Je betaalt dus niks extra.
Wanneer moet je dan lid worden?

• gustaveau
larry_flynt schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:18:
[...]

Wanneer moet je dan lid worden?
Vorig jaar was het zo dat je een half jaar lid moet zijn om de advent kalender voor de prijs van de normale box te krijgen.

Dat half jaar is dan in totaal, dus als je het abbonement laat doorlopen tot na de kerst dan voldoe je er ook aan (zo heb ik het gedaan)

• gjkamstra
  • Laatst online: 06-09 21:16
gustaveau schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:49:
[...]

Vorig jaar was het zo dat je een half jaar lid moet zijn om de advent kalender voor de prijs van de normale box te krijgen.

Dat half jaar is dan in totaal, dus als je het abbonement laat doorlopen tot na de kerst dan voldoe je er ook aan (zo heb ik het gedaan)
Inmiddels is het 8 maanden, dus 4 boxen.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• larry_flynt
gjkamstra schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:51:
[...]

Best veel. Per box is het €45?

• Wren
  • Nu online
larry_flynt schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:56:
[...]

Best veel. Per box is het €45?
Nee, 96 EUR per box die tweemaandelijks wordt verzondnen.

• ivo001
ChristianD schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:28:
[...]

Klinkt dus dat ze niet heel veel extra in rekening brengen op de verkoop prijs van de bieren in de samenstelling, maar zich vooral baseren op de winst die ze al doorberekenen in de verkoop prijs. Dat is wel positief.

Zaten er nog leuke verrassingen in qua biermerken die je anders nooit had gekozen?
Op dag 23 zat er een Nogne O Darke Horizon 8 Cherry in van ~€20, en op dag 15 een Jackie O's Bourbon Barrel Dark Apparition van eveneens ~€20. Dat waren leuke uitschieters.

Verder een biertje van Hoppy Hog uit Ukraïne. Voor mij een onbekende brouwerij. Een Sour van Tripping Animals uit de US en een hele dikke stout van het Italiaanse CRAK, wat ik daarvoor ook nog niet kende.

in 2022 nog bieren van DC Brau Brewing uit de US, een Ijsbock van Brouwerij Homeland, een Porter van Reketye, een sour van Friends company uit Zweden, een BA stout van Merekai uit Engeland. Toch een hoop brouwerijen die ik zelden zie.

• gustaveau
Heeft iemand ervaring met Maltese, die wordt vanuit Italië gedaan.

Link naar Maltese advent

• larry_flynt
gustaveau schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:54:

Link naar Maltese advent
Op Untappd (natuurlijk niet heel betrouwbaar) best goede beoordelingen.

• Hopperbest
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 12:32
gustaveau schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:54:

Link naar Maltese advent
Even snel gekeken op de website, maar het lijkt er niet op dat ze naar NL verzenden.

• gustaveau
Hopperbest schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:45:
[...]

Even snel gekeken op de website, maar het lijkt er niet op dat ze naar NL verzenden.
Verzend voorwaarden Maltese

Mmm, staat er inderdaad niet expliciet tussen. Dat is dan nog even een vraagteken.

Wel apart als ze hun website wel in het Nederlands aanbieden, maar niet naar NL zouden kunnen bezorgen.

Ik heb voor de advent even contact opgenomen met m'n lokale bier shop, The Captains Pantry in Haarlem. Hij heeft er al zin in om ze te gaan maken dit seizoen!

[ Voor 14% gewijzigd door gustaveau op 02-09-2026 18:29 ]

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:23
gjkamstra schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:51:
[...]

En er zit tegenwoordig regelmatig een 33cl blik in de The Guild en in de vorige advent zaten ook 1 of 2 33cl blikken.
Ik heb mijn lidmaatschap inmiddels opgezegd, ik vind de bieren te weinig van elkaar verschillen en keer iets van een andere brouwer vind ik ook lekker.

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
gustaveau schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:26:
[...]

Verzend voorwaarden Maltese

Mmm, staat er inderdaad niet expliciet tussen. Dat is dan nog even een vraagteken.

Wel apart als ze hun website wel in het Nederlands aanbieden, maar niet naar NL zouden kunnen bezorgen.

Ik heb voor de advent even contact opgenomen met m'n lokale bier shop, The Captains Pantry in Haarlem. Hij heeft er al zin in om ze te gaan maken dit seizoen!
Een hidden gem, dat winkeltje. Bij de eigenaar kan je altijd terecht voor goede adviezen.
Heb je de Captain eerder een adventbox laten samenstellen? En wat vraagt hij ervoor?
Het eigen glas van de Captain' Pantry is overigens ook een aanrader, kost geloof ik 5 euro.

• gustaveau
Stevie-P schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:27:
[...]

Een hidden gem, dat winkeltje. Bij de eigenaar kan je altijd terecht voor goede adviezen.
Heb je de Captain eerder een adventbox laten samenstellen? En wat vraagt hij ervoor?
Het eigen glas van de Captain' Pantry is overigens ook een aanrader, kost geloof ik 5 euro.
Ja, dit is een pareltje. Hele aardige eigenaar.

Hij heeft aan dat hij met plezier een box samenstelt, waarbij ik een streefbedrag kan aangeven. En natuurlijk voorkeuren qua stijl en smaak. Voordat hij de box definitief maakt doet hij nog een laatste check.

Dus allemaal super netjes!

• brukskeluuk
  • Laatst online: 09:55
gustaveau schreef op woensdag 2 september 2026 @ 23:36:
[...]

Ja, dit is een pareltje. Hele aardige eigenaar.

Hij heeft aan dat hij met plezier een box samenstelt, waarbij ik een streefbedrag kan aangeven. En natuurlijk voorkeuren qua stijl en smaak. Voordat hij de box definitief maakt doet hij nog een laatste check.

Dus allemaal super netjes!
Zolang het geen massa is, dan is het natuurlijk ook leuk om te doen als liefhebber en daarbij verkoop je een leuk doosje bier. Win-win!

• Cagemen
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-09 20:04
Voor de tweede keer in een jaar de suprise box van Frontaal besteld (nu met 25% korting). Ditmaal slechts 1 dubbele en wederom een leuke verscheidenheid aan bieren, van sours tot stouts. De dropbock, tripel intelligence en back to black waren eigen toevoegingen.

Surprise Box | Frontaal Brewing Company | Bierpakket

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8wRirYqVw6bjItLdgPTAFTMnU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHm4nMexyXTqiZdd0Zsnu1Oc.jpg?f=fotoalbum_large

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:24

Shrien

frequent snoozer

Cagemen schreef op donderdag 3 september 2026 @ 11:32:
Voor de tweede keer in een jaar de suprise box van Frontaal besteld (nu met 25% korting). Ditmaal slechts 1 dubbele en wederom een leuke verscheidenheid aan bieren, van sours tot stouts. De dropbock, tripel intelligence en back to black waren eigen toevoegingen.

[Afbeelding]
Prima gevarieerd pakket zo ja, smakelijk! Pas alleen op met die Sticky Business! Dat was hier een flinke gusher en uiteindelijk gootsteen door de vage smaak (en brokjes kokos?).

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ik ga binnenkort naar Canada, dus iemand nog tips voor leuke barretjes, biertjes of winkeltjes? :)
De plaatsen die we aandoen zijn Toronto, Niagara Falls, Kitchener, Midland, Pembroke, Mont Tremblant, Quebec City, Montreal en Gananoque.

• Louwke
  • Nu online
Brasserie Du Bas wellicht een aanrader.
Heb een aantal biertje van ze op en tot nu toe erg goed. Mijn kat heet Bas, zo kwam ik er bij 😅

https://www.brasseriebascanada.com/

• Needakill
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:31
Piggen schreef op donderdag 3 september 2026 @ 12:00:
Ik ga binnenkort naar Canada, dus iemand nog tips voor leuke barretjes, biertjes of winkeltjes? :)
De plaatsen die we aandoen zijn Toronto, Niagara Falls, Kitchener, Midland, Pembroke, Mont Tremblant, Quebec City, Montreal en Gananoque.
Messorum, Badlands, Third Moon

• larry_flynt
Cagemen schreef op donderdag 3 september 2026 @ 11:32:

[Afbeelding]
Laat maar ik lees maar half.

[ Voor 4% gewijzigd door larry_flynt op 03-09-2026 14:25 ]

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:39
Shrien schreef op donderdag 3 september 2026 @ 12:00:
[...]

Prima gevarieerd pakket zo ja, smakelijk! Pas alleen op met die Sticky Business! Dat was hier een flinke gusher en uiteindelijk gootsteen door de vage smaak (en brokjes kokos?).
ja die sticky business was niet best inderdaad :'(

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• gustaveau
[...]

Mijn fomo was te groot, dus ook maar het medium pakket van 24 blikken besteld. Ben benieuwd!

Voor 56 euro inclusief statiegeld en gratis verzending is het goed te doen.

• Cartman!
  • Niet online
[...]

Heeft dus precies geleverd wat de naam belooft, alleen niet in het glas :+

• Arator
De Gouden Carolus Indulgence van dit jaar wordt een samenwerking tussen brouwerij Het Anker en brouwerij Huyghe.
Het zou gaan om een blonde tripel waarin zowel de gist van Gouden Carolus als de gist van Delirium Tremens gebruikt wordt.
Vanaf 5 september te koop in de handel.
https://www.gva.be/regio/...oogstandje/160939620.html

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Arator schreef op donderdag 3 september 2026 @ 18:57:
De Gouden Carolus Indulgence van dit jaar wordt een samenwerking tussen brouwerij Het Anker en brouwerij Huyghe.
Het zou gaan om een blonde tripel waarin zowel de gist van Gouden Carolus als de gist van Delirium Tremens gebruikt wordt.
Vanaf 5 september te koop in de handel.
https://www.gva.be/regio/...oogstandje/160939620.html
2 van 1 van mijn favoriete trippels.

Beide eigendom van Brouwerij Huyghe

• Hopperbest
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 12:32
Chelseamarre123 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 20:49:
[...]

2 van 1 van mijn favoriete trippels.

Beide eigendom van Brouwerij Huyghe
Dat maakt de collab wel een beetje minder spannend. Vond blonde tripel ook wel een opvallende term.

• Arator
Hopperbest schreef op donderdag 3 september 2026 @ 21:11:
[...]

Dat maakt de collab wel een beetje minder spannend. Vond blonde tripel ook wel een opvallende term.
Malheur heeft een black tripel, een variant van hun novice.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

Moderator General Chat

I doubt, therefore I might be

Arator schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 12:10:
Malheur heeft een black tripel, een variant van hun novice.
Een black tripel is een "nieuwe" stijl, de standaard vastgelegde stijl voor tripel verbiedt het gebruik van donkere en/of geroosterde malts. Puristen zullen dus zeggen dat een "Black Tripel" niet bestaat. Zelf stoor ik me er overigens niet zo aan. Lekker experimenteren. Op Untappd staat de Malheur Novice Black Tripel om die reden ook niet onder Tripel maar onder Belgian Strong Dark Ale. Over het algemeen wordt een bier als "black" aangeduid als de EBC 60 of meer is.

Een "Blonde Tripel" zal hoogstwaarschijnlijk slaan op de kleur van de Tripel. Volgens de BJCP richtlijnen voor een Tripel moet deze tussen de 9 en 14 EBC zitten. Een Belgian Blond moet tussen de 8 en 14 EBC zitten. Qua kleur dus heel erg vergelijkbaar. Een blond bier is "lichtgoud tot diepgoud" en een tripel is "diepgeel tot diepgoud".

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• gustaveau
gustaveau schreef op donderdag 3 september 2026 @ 16:01:
[...]

Mijn fomo was te groot, dus ook maar het medium pakket van 24 blikken besteld. Ben benieuwd!

Voor 56 euro inclusief statiegeld en gratis verzending is het goed te doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XS2IEyo3Pr1P0C3GoibGvYjqMnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQJvQgjl17AQ33j90Fg6QAcH.jpg?f=fotoalbum_large 14 verschillende biertjes.

Ben benieuwd naar die heel Holland bockt - chocolate cheesecake Bock. Die zou best een heel vies kunnen zijn.....

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:47
gustaveau schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 12:11:
[...]

[Afbeelding] 14 verschillende biertjes.

Ben benieuwd naar die heel Holland bockt - chocolate cheesecake Bock. Die zou best een heel vies kunnen zijn.....
Beter dan bij mij. Had dit keer een matige box.
Veel dubbele en sours, chai latte, die vieze sticky business 2x, enz.
Wel een Trifecta (non-BA) er in van 44cl en 2x de 44 CL double IPA die jij ook hebt.

• radiodj
remzor schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 21:51:
[...]

Beter dan bij mij. Had dit keer een matige box.
Veel dubbele en sours, chai latte, die vieze sticky business 2x, enz.
Wel een Trifecta (non-BA) er in van 44cl en 2x de 44 CL double IPA die jij ook hebt.
Hier exact hetzelfde. Blij met de For The Love of Hops, smoothie sours en de Trifecta, maar die Chai Latte en Sticky Business. :X De laatste is na één slok door de gootsteen gegaan helaas.
Pagina: 1 ... 213 214 Laatste