Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 202 203 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-12 16:41
Hier gaat in de ochtend het vakje open en het bier in de koelkast.
Ik zou niet weten waarom je 's avonds pas het vakje open zou maken. Dan loop je dus tegen mogelijke spoilers aan hier en daar, maar o pde dag zelf moet je gewoon mogen posten wat erin zit vind ik.

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:17
Als lezer mag van mij iedereen iedere dag de vangst plaatsen. De fomo die ik dan krijg herinnert mij er aan om nieuwe te halen. Alleen koop ik bij de lokale speciaalbierhuis losse bikken/flessen. En drink ze wanneer ik kan/wil.

Geeft ook een beetje het gevoel dat ik er zelf een heb, terwijl ik ze toch echt zelf uitzoek :p

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Louwke schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 12:44:
Zal de mijne ook niet elke dag doen, hij is van Craftboxs
1: Puhaste/Mikkeler, Thousand Moons, Imperial Porter, 3,98.
Helaas heb ik die net 2 weken geleden op. Maar dat heb je als je tussendoor nog wat koopt.
2: Azvex, Mariana's Web, IPA, 4,05
3: Vleteren Imperial Stout, Bourbon BA, 4,22
4: Fuerst Wiacek, Spells, IPA, 3,99
Even een update aangezien Craftboxs voor iedereen een andere heeft. Behalve met @klaps waar ik al een overlap mee zie.

Untappd: Louwke80

• Nitrorcr
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:58
Berghoeve gaat ook weer lekker met achtereenvolgens een saison, grape ale (bijzonder!), bohemian lager en vandaag een imperial porter. :9B

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:45
Louwke schreef op donderdag 4 december 2025 @ 08:17:
[...]

Even een update aangezien Craftboxs voor iedereen een andere heeft. Behalve met @klaps waar ik al een overlap mee zie.
Haal je dag 2 eruit, en dan heb je mijn box, voor vandaag moet ik nog kijken.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-12 16:44
Ik heb de Craftboxs Exclusive.

1. Founders - KBS Cinnamon Vanilla Cocoa
2. Moersleutel - Ancient Engineering: Stone Quern
3. De Magistraat - Vuurboetmeester 205 – Brandy Barrel Aged Barleywine (had ik helaas al in mijn voorraad sinds 31 okt)
4. Mogwaï - Juice Division

Ik had iemand op Untappd gespot die de eerste 4 dagen precies dezelfde heeft gehad.

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:02
Mijn Mr. Hop advent inhoud:
spoiler:
  1. Kessemus - De Meteoor - Blond
  2. Hops, Rice And Everything Nice - Lobik - Cold IPA
  3. Doghouse Serries II: New Belgium Dry Hopped Tripel - Mannenpap - Belgian Tripel
  4. North Pole NEctar - Rock City - Double Neipa
Het zijn over het algemeen nogal hoppige en minder klassieke bieren, maar ja wat je verwacht je van Mr. Hop
Als ik dan toch wat te zeuren moet hebben (;)) dan is het da je soms het volgende blik al kan zien...

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• Saitek
Ik heb dus geen adventkalender maar dat maakt de selectie niet minder :P

Bereta Brewing Co. - No Matter the Season 9,8% (IPA - Triple New England / Hazy) : 4.00
Didko Brewery - Cyberdrunk 6,6% (Pale Ale): 3,25
Ritual Lab - Papanero Rum Barrel Aged x Phantom Spirits (Stout - Imperial / Double) 12,5%: 4,50
Popihn - QIPA TDH - Nelson Sauvin / Nectaron / Motueka (IPA - Quadruple) 12%: 4.00

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:05

DikkeBMW

Live '25

Zij er toevallig nog anderen hier die ook een Cantillon box hebben weten te bemachtigen 2 weken geleden? Ik was eigenlijk van plan om pas in februari naar Brussel te rijden om hem op te halen, maar idealiter zou ik nog wel een extra doosje FF willen meenemen. Weet iemand toevallig tot wanneer deze meestal op het bord staat?

fookin mad fer it

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-12 15:31
Kleine update van de kalender die mijn vriendin en ik samen hebben gemaakt. De oneven biertjes zijn door mij uitgezocht, de even biertjes door haar.
DagBrouwerijBierStijlABVUntappd
1Lambiek FabriekJuicy & Wild Black-BelleLambic - Fruit7%3.98
2Brewery John Martin & Brewery TimmermansTimmermans Oude KriekLambic - Kriek6.7%3.72
3Seven Island BreweryDiary of A Mad BrewIPA - Imperial / Double New England / Hazy7.5%4.06
4Basqueland BrewingAction FigureIPA - New England / Hazy6.7%3.9
5FolkingebrewSmoothie Sequence #3: Mango & PineappleSour - Smoothie / Pastry6%4.01

• Needakill
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 10:33
Needakill schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:43:
Ik doe samen met wat vrienden een Advent kalander die we gehaald hebben bij de Caigny.
1. Gimme Danger van Pohjala (vond hem best waterig en niet vol van smaak voor een stout)
2. Fruitheart Smoothie Sour van Arpus
3. Transient Hazy DDH Ipa van Nothern Monk
4. De Poes - Speciale Belge van Brouwerij de Poes
5. Caramel Fudge Stout van Brouwerij Kees

Al met al nog niet echt uitschieters

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:17

Hertog

Aut bibat, aut abeat

justin-l schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:58:
Kleine update van de kalender die mijn vriendin en ik samen hebben gemaakt. De oneven biertjes zijn door mij uitgezocht, de even biertjes door haar.
DagBrouwerijBierStijlABVUntappd
1Lambiek FabriekJuicy & Wild Black-BelleLambic - Fruit7%3.98
2Brewery John Martin & Brewery TimmermansTimmermans Oude KriekLambic - Kriek6.7%3.72
3Seven Island BreweryDiary of A Mad BrewIPA - Imperial / Double New England / Hazy7.5%4.06
4Basqueland BrewingAction FigureIPA - New England / Hazy6.7%3.9
5FolkingebrewSmoothie Sequence #3: Mango & PineappleSour - Smoothie / Pastry6%4.01
Hebben jullie daarbij wat overlegd of is het toeval dat jullie allebei eerst een kriek en daarna een NEIPA gekozen hadden? :)
Leuk idee, veel plezier nog samen!

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Arator
Ik had gisteren (in de exclusive van craftbox) de "3 bean stout" van Lervig. Normaal ben ik niet te vinden voor bieren met tonka-bonen. Ik vind die nogal snel overheersen, waardoor er al wel wat bier in de gootsteen is beland.
Bij dit bier vond ik het eerder subtiel, vermoedelijk doordat zowel vanille als cacao was toegevoegd.
Ik had tot nu 1 keer een NEIPA, al de rest stouts , waarvan eentje barrel-aged. Nog geen klagen hier, al gaf die tonka me even een slecht gevoel.

• Saitek
Arator schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:48:
Ik had gisteren (in de exclusive van craftbox) de "3 bean stout" van Lervig. Normaal ben ik niet te vinden voor bieren met tonka-bonen. Ik vind die nogal snel overheersen, waardoor er al wel wat bier in de gootsteen is beland.
Bij dit bier vond ik het eerder subtiel, vermoedelijk doordat zowel vanille als cacao was toegevoegd.
Ik had tot nu 1 keer een NEIPA, al de rest stouts , waarvan eentje barrel-aged. Nog geen klagen hier, al gaf die tonka me even een slecht gevoel.
Tof, dit maakt het concept ook wel weer nice. Want de kans dat je zelf nog bier met tonka ging kopen lijkt mij vrij klein. Maar dan toch verrast kunnen worden :9

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-12 15:16
Ik was flink teleurgesteld in de meeste kalenders de afgelopen jaren. Enige die ik wel gaaf vond was de beer geeks variant. Maar merkte ook dat ik veel bier over hield. Niet elke dag had ik zin in een biertje, dus had dit jaar het idee om voor een 12 versie te gaan. Maar omdat ook daar alles wat smaak gebonden is, besloten om er zelf eentje samen te stellen. Wilde eerst voor een Untappd gebaseerde variant gaan, maar toen toch besloten om zelf maar 1 op te zetten, en deze ook voor 5 anderen te maken. Budget was 60 euro, dus 5 euro per biertje. Dus ineens 80 flessen en blikken bier in huis van 4 verschillende shops. Ik weet wat er in zit, maar de rest van de mensen niet. Tot nu toe (en we zitten pas op 2 biertjes) is het heel redelijk ontvangen, hoop dus dat, dat zo blijft :-)
Voor het idee:
Bier - Untappd
1 - Browar Stu Mostów: Porter Bałtycki NITRO - 3,8
2 - Tripel Trip Trap 2025 (Sinterklaas) - 3,72

Strava & Untappd - Do not combine!

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-12 15:31
Hertog schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:42:
[...]

Hebben jullie daarbij wat overlegd of is het toeval dat jullie allebei eerst een kriek en daarna een NEIPA gekozen hadden? :)
Leuk idee, veel plezier nog samen!
Dat is toeval geweest. Ik heb voornamelijk zuur of NEIPA uitgezocht voor haar, dus heb ze een beetje om en om gedaan. Dat idee had zij dus blijkbaar ook, en toevallig is zij ook met dezelfde stijlen begonnen.

• Arator
Saitek schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:55:
[...]

Tof, dit maakt het concept ook wel weer nice. Want de kans dat je zelf nog bier met tonka ging kopen lijkt mij vrij klein. Maar dan toch verrast kunnen worden :9
Inderdaad. Ik moet zeggen dat ik getwijfeld heb of ik het zou openen op dat moment. Sowieso proef ik wel eerst. Het is niet dat ik denk "tonkabonen, die gaat direct in de gootsteen".

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:21
Arator schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:48:
Ja voor een Tonka biertje viel deze aardig mee. Normaal ben ik er totaal niet van maar deze viel me mee. Verder drink ik alles van Lervig, 1 (van mijn) meest favoriete brouwers.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Hopperbest
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18:56
Arator schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 12:22:
[...]

Inderdaad. Ik moet zeggen dat ik getwijfeld heb of ik het zou openen op dat moment. Sowieso proef ik wel eerst. Het is niet dat ik denk "tonkabonen, die gaat direct in de gootsteen".
Kun je bij Craftboxs nog steeds aangeven wat je wel/niet in je adventskalender wil zien? Ik had de reguliere kalender 2 jaar geleden en heb toen aangegeven geen wilde bieren te willen. Had qua budget waarschijnlijk toch niet gekund, maar toch.

• Louwke
  • Nu online
Geen idee of je dat kunt eigenlijk, niet zo opgelet eigenlijk. Maar is wel op basis van je Untappd account, dus neem aan dat als je ze slecht waardeert ze er niet in komen.

Anyway update van mijn Craftboxs Exclusive Advent
Helaas heb ik die net 2 weken geleden op. Maar dat heb je als je tussendoor nog wat koopt.
3: Vleteren Imperial Stout, Bourbon BA, 4,22
5: Loughgill, Celt 2025 Cognac BA, Stout, 4,11
6: Lees, Caramel Fudge Glen Turner, Stout, 4,06
7: Factory Brewing, Aqualung, DIPA, 4,09

Al met al een leuke lijst tot nu toe.

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-12 15:57

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Dag Brouwerij Bier Stijl ABV Untappd
1 De Meteoor Ruimtekater Tripel Belgian Tripel 8.5% 3.56
2 Azvex Brewing Company DOUBLE MANA - Piña Colada Sour - Smoothie / Pastry 8.2% 4.33
3 Eggens Wheat Wine 2023 Wheat Beer - Wheat Wine 11.5% 3.63
4 Black Beer Society Hoogeveensche Tripel Belgian Tripel 8.5% 3.79
5 De dochter van de Korenaar L'esprit de Noël Winter Ale 8.5% 3.53
6 Pühaste Like Tears In The Rain Rye Beer 10% 3.91
7 Gulden Triomfator Dark Harmony Stout - Other 8.5% 3.82
Van alles wat tot nu toe.. nog geen hele dikke knallers, maar we zijn pas op 1/3e, dus wie weet :)
Wel biertjes die ik zelf niet snel zou uitzoeken, dus wellicht wordt ik nog aangenaam verrast :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Arator
Ik had gisteren een Westvleteren 6. :P

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12 17:44
AngelDust schreef op zondag 7 december 2025 @ 10:54:
Dag Brouwerij Bier Stijl ABV Untappd
1 De Meteoor Ruimtekater Tripel Belgian Tripel 8.5% 3.56
2 Azvex Brewing Company DOUBLE MANA - Piña Colada Sour - Smoothie / Pastry 8.2% 4.33
3 Eggens Wheat Wine 2023 Wheat Beer - Wheat Wine 11.5% 3.63
4 Black Beer Society Hoogeveensche Tripel Belgian Tripel 8.5% 3.79
5 De dochter van de Korenaar L'esprit de Noël Winter Ale 8.5% 3.53
6 Pühaste Like Tears In The Rain Rye Beer 10% 3.91
7 Gulden Triomfator Dark Harmony Stout - Other 8.5% 3.82
Van alles wat tot nu toe.. nog geen hele dikke knallers, maar we zijn pas op 1/3e, dus wie weet :)
Wel biertjes die ik zelf niet snel zou uitzoeken, dus wellicht wordt ik nog aangenaam verrast :)
Die l'esprit de noël vind ik zelf érg lekker!

• Nitrorcr
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:58
Een goed weekend gehad met de Berghoeve kalender:
- 5 Dec - chocolade quadrupel op cognac vaten
- 6 Dec - zware pilsner op kruidige whisky
- 7 Dec - imperial stout op geturfde whisky

Ook weer een leuke video bij elk bier. De kalender is een aanrader voor wie Berghoeve wilt leren kennen.

• Love_It
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 09-12 11:49
spoiler: title
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOayP-3a54ObqhLzCxuXLTOqClk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lpic2r8fF9TmZwRJx58Kgrzv.jpg?f=user_large
Adventkalender Moersleutel.
Zit er opeens een klein goedkoop blikje in.
Zou geleverd moeten zijn met alleen grote blikken van 440ml.

[ Voor 3% gewijzigd door Love_It op 08-12-2025 11:17 ]

• Benji16
  • Registratie: November 2021
Love_It schreef op maandag 8 december 2025 @ 07:33:
[Afbeelding]

Ik ben heel benieuwd of dit een fout is geweest met inpakken. Nog even op de site gekeken en daar staat inderdaad dat er achter ieder deurtje een 440ml blik schuilt. Kan vanavond pas die van mij openen.

Overigens ben ik tot nu toe zeer enthousiast over de Moersleutel advent, bijzondere en experimentele bieren. Wat vinden jullie?

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:33
Love_It schreef op maandag 8 december 2025 @ 07:33:
[Afbeelding]

Even buiten het feit dat ik het met je eens bent qua grote blikken en dus de teleurstelling, maar........

Ik open mijn Moersleutel advent altijd na het werk, dus vanmiddag pas.
Jammer dat je deze dus nu al op deze manier voor mij (en wellicht anderen spoilt)
Dit had ook zonder foto gekund lijkt mij.

Eric, Signing off !!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-12 13:19
Benji16 schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:11:
[...]

Overigens ben ik tot nu toe zeer enthousiast over de Moersleutel advent, bijzondere en experimentele bieren. Wat vinden jullie?
Als ik zie wat er dit jaar in de Moersleutel advent zit heb ik spijt als haren op mijn hoofd dat ik dit jaar voor de Beer in a Box Exclusive ben gegaan.

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-12 11:34
Even een update van mijn persoonlijke Craft Box kalender. Tot nu toe zeer tevreden weer.

1: Vleteren - Imperial Stout Bourbon Barrel Aged - 4.21
2: Moersleutel - Pastry Factory Boerenjongens - 4.11
3: De Magistraat - Vuurboetmeester 205 Brandy Barrel Aged Barleywine - 4.23
4: Apex Brewing - Duskwatch DIPA - 4.02
5: Menno Olivier - 't Vliegend Hert Kilchoman BA Stout - 3.97
6: Oskar Blues - BA22 Vol.8 Port & Rye Whisky BA Stout - 4.13
7: Sudden Death - Green Onion Georgie NEIPA - 4.02
8: LOST & Floem - Piña Colada Smoothie Sour - 4.08

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:11

Honesty

kattenneus!

[...]

Ik ben heel benieuwd of dit een fout is geweest met inpakken. Nog even op de site gekeken en daar staat inderdaad dat er achter ieder deurtje een 440ml blik schuilt. Kan vanavond pas die van mij openen.

Ik heb alleen die quad gedronken maar de rest ziet er goed uit, in de guild zaten ook al 330ml's

Festina lente

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:01
Eric H schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:13:
[...]

Even buiten het feit dat ik het met je eens bent qua grote blikken en dus de teleurstelling, maar........

Jammer dat je deze dus nu al op deze manier voor mij (en wellicht anderen spoilt)
inderdaad, had hem even achter een spoiler gezet. dit is niet leuk zo. @Love_It

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-12 18:11

Piggen

Lekker bakkie

[...]

Ik zag het langskomen op de 'Moersleutel Fanpage' op FB en het is geen inpakfoutje, maar een contentfoutje.

"Oh, je hebt gelijk. Onze tekstschrijver moet soms ook even wennen dat we tegenwoordig ook 330 hebben. Maargoed, 440ml minus eentje dan. En Indulgence zit in fles, om die dan ook vast te beantwoorden 😉 Proost!"

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:41
Nu korting bij The Garden Brewery:

Get 15% off your order with code:
XMAS15

• Benji16
Piggen schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:21:
[...]

Ik zag het langskomen op de 'Moersleutel Fanpage' op FB en het is geen inpakfoutje, maar een contentfoutje.

"Oh, je hebt gelijk. Onze tekstschrijver moet soms ook even wennen dat we tegenwoordig ook 330 hebben. Maargoed, 440ml minus eentje dan. En Indulgence zit in fles, om die dan ook vast te beantwoorden 😉 Proost!"
Beetje jammer om de tekstschrijver de schuld te geven. Mag aannemen dat er nog wel een review op zit en uiteindelijk ben je samen verantwoordelijk. Ook niet echt handig met cynisme naar de Indulgence te wijzen. Gewoon hand in eigen boezem en klaar, fouten kunnen gemaakt worden.

Al met al nog steeds heel tevreden met het bier in de advent als met de €25,00 te besteden aan merch in de webshop. Nog steeds een gelukkige Guild member.

[ Voor 33% gewijzigd door Benji16 op 08-12-2025 14:24 ]

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-12 09:35
bvk1983 schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:37:
[...]

Als ik zie wat er dit jaar in de Moersleutel advent zit heb ik spijt als haren op mijn hoofd dat ik dit jaar voor de Beer in a Box Exclusive ben gegaan.
Hier ook, valt mij nog behoorlijk tegen tot nu toe. Niet gekeken wat er vandaag in zit maar de afgelopen week is mijn gemiddelde rating 3.6 gok ik. Ik hoop op een beter vervolg!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:40

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb ook de Moersleutel kalender en ik weet nu ook weer waarom ik mijn lidmaatschap een jaar geleden heb opgezegd.
Met uitzondering van het eerste biertje is het allemaal weer veel te zoete meuk.
Waar zijn die mooie gelaagde bieren gebleven die zij ooit brouwden? Het is na hun explosieve groei en de nieuwe brouwerij alleen maar minder geworden helaas. (mier)zoete eendimensionale bieren. Erg jammer.

Ik heb mijn kalender overigens gewonnen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:04
Nyarlathotep schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:08:
Ik heb ook de Moersleutel kalender en ik weet nu ook weer waarom ik mijn lidmaatschap een jaar geleden heb opgezegd.
Met uitzondering van het eerste biertje is het allemaal weer veel te zoete meuk.
Waar zijn die mooie gelaagde bieren gebleven die zij ooit brouwden? Het is na hun explosieve groei en de nieuwe brouwerij alleen maar minder geworden helaas. (mier)zoete eendimensionale bieren. Erg jammer.

Eens. Mijn lidmaatschap ook opgezegd per direct.

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:44
Benji16 schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:22:
[...]

Beetje jammer om de tekstschrijver de schuld te geven. Mag aannemen dat er nog wel een review op zit en uiteindelijk ben je samen verantwoordelijk. Ook niet echt handig met cynisme naar de Indulgence te wijzen. Gewoon hand in eigen boezem en klaar, fouten kunnen gemaakt worden.

Al met al nog steeds heel tevreden met het bier in de advent als met de €25,00 te besteden aan merch in de webshop. Nog steeds een gelukkige Guild member.
25 euro te besteden in de webshop? Waar heb je die gekregen?

• squzzi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:06
ArjenIsM3 schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:59:
[...]

Eens. Mijn lidmaatschap ook opgezegd per direct.
Ik heb de moersleutel advent juist niet na voorgaande jaren, maar zoals ik nu de 1e 8 dagen gezien heb, heb ik daar geen spijt van. Alleen de barcode zou ik van de 8 bieren waarschijnlijk zelf gekocht hebben.

Al het zoete/veel van hetzelfde bier, was voor mij de reden om begin van het jaar al afscheid te nemen van de Guild.

Anyway, hopelijk voor de guild members/adventskalenders de volgende 16 wel wat diverser :)

• Zjoske78
Benji16 schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:22:
[...]
Ze geven toch ook gewoon toe dat ze een foutje hebben gemaakt? Degene die de tekst schrijft is ook gewoon in dienst. Ik zie het probleem niet.

• Zjoske78
Eric H schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:13:
[...]
Op de dag zelf dit forum bezoeken en hopen dat het een verrassing blijft is wel een beetje tegenstrijdig...
Op de dag zelf moet je de inhoud gewoon mogen posten vind ik.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:17

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Voor de liefhebbers van IPAs, Basqueland heeft weer een mooie box met 6 verschillende IPAs (x 4 elk), geen pils of andere 'fillers' ertussen lijkt het. Nog steeds 96 euro voor 24 blikken van 440 ml, met alle prijsverhogingen elders wordt dat een steeds betere deal ;)
https://basquebeer.com/en...aft-beer-mix-box-24-cans/

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• BartStaal98
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:30
Zojuist ook mijn Other Half box van BiaB ontvangen. Voor mij allemaal nieuwe bieren. Ben erg benieuwd! De eersten staan inmiddels koud :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6mVkoz41-e1eDVfZ5pLkMZVdao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CovClxA1mRZJWDQcM5WgwTZ0.jpg?f=fotoalbum_large

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:07
[...]

Hier idem grote vriend! ;)

• Edenaar1
Lennnn schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:26:
[...]

Komt me ook bekend voor inderdaad.. ergens wat gezien. In de mail? Kan het nu niet meer terugvinden..

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
BartStaal98 schreef op maandag 8 december 2025 @ 17:27:
Zojuist ook mijn Other Half box van BiaB ontvangen. Voor mij allemaal nieuwe bieren. Ben erg benieuwd! De eersten staan inmiddels koud :)

[Afbeelding]
kan je misschien de can date delen?

• Benji16
Lennnn schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:26:
[...]

In de bijgeleverde folder staat een code waarbij je tussen 1 en 31 januari €25,00 korting krijgt op alle merchandise naar keuze.

• Benji16
Zjoske78 schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:56:
[...]

Ze geven toch ook gewoon toe dat ze een foutje hebben gemaakt? Degene die de tekst schrijft is ook gewoon in dienst. Ik zie het probleem niet.
Kwestie van smaak dan denk ik. Ik had het in ieder geval anders verwoord.

• Hopperbest
Benji16 schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:16:
[...]

In de bijgeleverde folder staat een code waarbij je tussen 1 en 31 januari €25,00 korting krijgt op alle merchandise naar keuze.
Oh, da's wel een verschil. €25 te besteden aan merchandise of €25 korting op merchandise. Tenzij de korting geen minimum bestel bedrag heeft.

• Benji16
Hopperbest schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:21:
[...]

Oh, da's wel een verschil. €25 te besteden aan merchandise of €25 korting op merchandise. Tenzij de korting geen minimum bestel bedrag heeft.
Er staat geen minimum bestelbedrag in. Dus ik ga er vanuit dat het hetzelfde werkt als “€25,00 besteden aan merchandise”. Wat overigens ook overeenkomt met vorig jaar of 2 jaar geleden, toen we een gratis shirt kregen. Je zult dan wel de bezorgkosten moeten betalen mits je niet boven een bepaald bedrag uitkomt.

• OnePlusPro7
  • Registratie: Juni 2019
Iemand waarbij de Other Half 2.0 lottery Beer in a Box (https://shop.beerinabox.n...ther-half-ipa-lottery-2-0) al onderweg is? Hij zou de eerste week van december verstuurd worden maar tot nu toe nog geen Track and Trace link ontvangen.

• Hopperbest
OnePlusPro7 schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:33:
Iemand waarbij de Other Half 2.0 lottery Beer in a Box (https://shop.beerinabox.n...ther-half-ipa-lottery-2-0) al onderweg is? Hij zou de eerste week van december verstuurd worden maar tot nu toe nog geen Track and Trace link ontvangen.
Er zijn al meerdere mensen die de box ontvangen hebben, waaronder ik. Ik kreeg trouwens al 2 december bericht dat het pakket klaar was bij BiaB. Heeft uiteindelijk nog bijna een week geduurd voordat ik 'm in huis had.

• OnePlusPro7
  • Registratie: Juni 2019
Hopperbest schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:41:
[...]

Er zijn al meerdere mensen die de box ontvangen hebben, waaronder ik. Ik kreeg trouwens al 2 december bericht dat het pakket klaar was bij BiaB. Heeft uiteindelijk nog bijna een week geduurd voordat ik 'm in huis had.
Ah check! Is de box het wachten waard? :P

• Lennnn
Benji16 schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:16:
[...]

Volgens mij heb ik alleen de tekst van indulgence nog liggen. De rest zonder echt te lezen weggegooid. :')

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-12 17:28

Shrien

frequent snoozer

Nyarlathotep schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:08:

Jammer! Ik vroeg me al af of ze alweer betere bieren maakten.

Ik was een tijdje (geleden) gek van ze, maar uiteindelijk vond ik ze ook te zoet worden. Ze hebben nu die Pastry-serie, maar zijn de andere stouts ook gewoon pastry-level zoet?

Het lijkt me dat ze genoeg capabele mensen aan boord hebben om ook de disbalans in te zien. En ook om gewoon smaakvolle bieren te produceren. Dus ik ga ervan uit dat dit een bewuste keuze is, maar waarom? Doekoe?

• Eric H
Zjoske78 schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:58:
[...]

Op de dag zelf dit forum bezoeken en hopen dat het een verrassing blijft is wel een beetje tegenstrijdig...
Op de dag zelf moet je de inhoud gewoon mogen posten vind ik.
Want dit topic draait alleen om Moersleutel?

Als dit nou het grote Moersleutel adventkalender topic zou zijn zou je een punt hebben.

Maar dan ga ik dit topic tot en met de 24ste wel negeren d:)b

Ps: bekijk ook even het tijdstip van zijn post.
Tis ook niet echt dat het halverwege de dag al werd weggegeven.

[ Voor 10% gewijzigd door Eric H op 08-12-2025 22:32 ]

Eric, Signing off !!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-12 16:53
OnePlusPro7 schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:33:
Gisteren binnen gekregen

• Dirtbiter
Bobbo90 schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:58:
[...]

Ik heb ze niet allemaal bekeken, maar volgens mij 6-2025 bij de eerste die ik zag

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:40

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Bobbo90 schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:58:
[...]

Canning date verschilt, van enkele weken tot een paar maanden terug. Ze smaken echt prima. Ik heb ervaringen met die andere boxen met Amerikaanse bieren, waar de canning date oploopt tot een jaar. En dan proef je helaas weinig hopjes meer. De OH bieren zijn allemaal nog prima op smaak. En voor die prijs...

Dus ja, als het je lukt is die OH box echt wel de moeite waard :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Zjoske78
Shrien schreef op maandag 8 december 2025 @ 22:00:
[...]
Het lijkt me dat ze genoeg capabele mensen aan boord hebben om ook de disbalans in te zien. En ook om gewoon smaakvolle bieren te produceren. Dus ik ga ervan uit dat dit een bewuste keuze is, maar waarom? Doekoe?
Geld lijkt me niet de drijfveer. Ze maken immers ook steeds dikkere triple mashed bieren waar meer grondstoffen in gaan om ze zo dik, zoet en hoog in alcohol te krijgen. Ik denk dat dit gewoon hun nieuwe standaard is.

• Zjoske78
Eric H schreef op maandag 8 december 2025 @ 22:28:
[...]
Want dit topic draait alleen om Moersleutel?
Als dit nou het grote Moersleutel adventkalender topic zou zijn zou je een punt hebben.
Maar dan ga ik dit topic tot en met de 24ste wel negeren d:)b

Ps: bekijk ook even het tijdstip van zijn post.
Tis ook niet echt dat het halverwege de dag al werd weggegeven.
Wie heeft het over Moersleutel? Ik niet in ieder geval. Ik doel gewoon op het feit dat je op de dag zelf gewoon mag posten welk bier er in je advent kalender zit. Of dit nou een Moerlseutel kalender is of een andere.
Als jij ervoor kiest om elke dag eerder dit forum te lezen dan dat je je bier uit de kalender haalt, kun je toch moeilijk de schuld bij iemand anders neerleggen dat jouw verrassing is ge-spoiled?
Er is niemand hier die het bier een dag te vroeg verklapt, toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Zjoske78 op 09-12-2025 09:16 ]

• Needakill
Needakill schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:37:
[...]
Al met al nog niet echt uitschieters
1. Gimme Danger van Pohjala (vond hem best waterig en niet vol van smaak voor een stout)
6. Tram van Salt
7. 100 Pap Bio van Brasserie de La Senne
8. Imperial Stout van Private Landbrauerei Schonram
9. Riwaka X Motueka X Nelson Sauvin NZ Pils van Arpus X Pinta

Al met al nog geen hoogvliegers maar Tram vond ik wel erg lekker

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:46
Dirtbiter schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:05:
[...]

Ik heb ze niet allemaal bekeken, maar volgens mij 6-2025 bij de eerste die ik zag
Is dit niet de bottle date, deze is men volgens mij altijd verplicht te vermelden.Ik kon zelf verder geen andere datum vinden op de blikken.

De twee die ik heb geopend smaakte in ieder geval meer dan goed :9

bla di bla bla

• BartStaal98
ChristianD schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:10:
[...]

Is dit niet de bottle date, deze is men volgens mij altijd verplicht te vermelden.Ik kon zelf verder geen andere datum vinden op de blikken.

Dat is inderdaad de canning date, maar dat vroeg de originele commenter ook. De website van BiaB legt dit ook uit: "Amerikaanse brouwers vermelden op hun blik uitsluitend de canning date (CD): de datum dat het bier is ingeblikt. Ieder bier in deze selectie is slechts 6 maanden geleden afgevuld." Verder gewoon koud houden, en niet te lang wachten met drinken. Worden ze niet beter van :)

Zie o.a. volledige uitleg via: https://shop.beerinabox.n...ther-half-ipa-lottery-2-0

• Dirtbiter
ChristianD schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:10:
[...]

Dat vraagt ie toch ook? ('can date')
edit:
sorry @BartStaal98 :X

[ Voor 5% gewijzigd door Dirtbiter op 09-12-2025 12:12 ]

• Lennnn
Needakill schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:43:
[...]

6. Tram van Salt
7. 100 Pap Bio van Brasserie de La Senne
8. Imperial Stout van Private Landbrauerei Schonram
9. Riwaka X Motueka X Nelson Sauvin NZ Pils van Arpus X Pinta

Al met al nog geen hoogvliegers maar Tram vond ik wel erg lekker
Wat kostte de advent bij de Caigny?

• Needakill
Lennnn schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:16:
[...]

Wat kostte de advent bij de Caigny?
We hadden een bedrag van 80 euro gedaan en dan gewoon 24 biertjes uitzoeken

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:56
[...]

Zelf heb ik de BiaB Exclusive ook, zo tegenvallend vind ik het niet. Wat valt je tegen aan deze box of wat waren je verwachtingen dan, spijt als haren op mijn hoofd is best heftig. Is het op basis van de dry stout en de dark lager, want er zitten mijns inziens ook meer dan prima IPAs in tot nu toe (Arpus, Factory, Fuerst Wiacek).

Untappd: politrix

• DVNE
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:05
Gek, bij mij zit er een rice lager tussen :?
Canning date lijkt allemaal ongeveer mei te zijn en gelukkig zit er de Pigeon Soup tussen, dat was denk ik wel m’n favoriet bij de vorige box.
BartStaal98 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:28:
[...]

Dat is inderdaad de canning date, maar dat vroeg de originele commenter ook. De website van BiaB legt dit ook uit: "Amerikaanse brouwers vermelden op hun blik uitsluitend de canning date (CD): de datum dat het bier is ingeblikt. Ieder bier in deze selectie is slechts 6 maanden geleden afgevuld." Verder gewoon koud houden, en niet te lang wachten met drinken. Worden ze niet beter van :)

Zie o.a. volledige uitleg via: https://shop.beerinabox.n...ther-half-ipa-lottery-2-0

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:33
Afgelopen 2 jaar ook Biab exclusive gehad, maar blij dat ik toch dit jaar heb gekozen voor wat anders.

Heb dit jaar de To øl & de Biab other half box aangeschaft voor hetzelfde of zelfs iets minder geld. Prijs kwaliteit is dan wel een stuk beter in mijn opinie.

• Hopperbest
DVNE schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 20:50:
Canning date lijkt allemaal ongeveer mei te zijn en gelukkig zit er de Pigeon Soup tussen, dat was denk ik wel m’n favoriet bij de vorige box.

[...]
Dan had jij zeker de OH box van J&B Craft Drinks. Ik heb even teruggebladerd op het forum en volgens mij zat Pigeon Soup niet bij de eerste 24 OH van Beer in a Box. De tweede 24 OH zijn ook allemaal verschillend van de eerste.
Ik heb trouwens ook de Rice Lager, eigenlijk wel benieuwd.

• DVNE
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:05
Hopperbest schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 21:37:
[...]

Dan had jij zeker de OH box van J&B Craft Drinks.
Klopt idd, de 1e BioB helaas misgegrepen. Wel bizar trouwens dat OH zoveel verschillende varianten IPA uit weet te brengen en je ook echt wel variatie proeft.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Laatst met black friday een adroit theory box gekocht. Heb er nu 4 op(3stouts, 1 ipa) en wat een lekkere bieren zijn dat.

• Dirtbiter
Bij mij ook

• BartStaal98

[...]
Het viel mij ook al op dat er een Rice Lager tussen zit, terwijl dit niet als optie op de website van BiaB stond. Er zit ook een IPA in bij mij die niet op die lijst stond, maar moet beide nog proeven. Ergens wel gek, maar goed. Risico van het vak.

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-12 13:19
politrix schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 15:20:
[...]

Zelf heb ik de BiaB Exclusive ook, zo tegenvallend vind ik het niet. Wat valt je tegen aan deze box of wat waren je verwachtingen dan, spijt als haren op mijn hoofd is best heftig. Is het op basis van de dry stout en de dark lager, want er zitten mijns inziens ook meer dan prima IPAs in tot nu toe (Arpus, Factory, Fuerst Wiacek).
Misschien zijn mijn verwachtingen te hoog geweest maar ik had verwacht dat het Arpus niveau zo'n beetje de norm zou zijn in een Exlusive kalender. Als ik dan zie dat veel bieren maar ergens tussen de 3 en 3.5* bungelen valt me dat behoorlijk tegen. Maar nogmaals, misschien zijn mijn verwachtingen te hoog geweest.

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-12 15:10
Gisteravond heb ik de bierkelder weer wat opgeruimd en ik zag daar nog een krat Kasteel staan met volle flesjes, 1 volledig krat vol met tripel en donker. De houdbaarheidsdatum is november 2023 op beide flesjes. Is dit nog te drinken?

• Dirtbiter
Tdv98 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 09:50:
Gisteravond heb ik de bierkelder weer wat opgeruimd en ik zag daar nog een krat Kasteel staan met volle flesjes, 1 volledig krat vol met tripel en donker. De houdbaarheidsdatum is november 2023 op beide flesjes. Is dit nog te drinken?
Geen enkel probleem.

Zeker Kasteel met z'n 11% alcohol blijft makkelijk heel lang goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Dirtbiter op 10-12-2025 09:56 ]

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-12 15:10
En als ik het goed heb zijn die vlokjes in het bier dan gist?

• Dirtbiter
Tdv98 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 09:53:
[...]

En als ik het goed heb zijn die vlokjes in het bier dan gist?
Juist. Beetje voorzichtig uitschenken, en dat bezinksel op de bodem in de fles laten zitten en niet mee opdrinken. Kan bij mijn weten ook niet echt kwaad, maar oogt niet lekker en smaakt misschien ook minder.

• Needakill
politrix schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 15:20:
[...]

Ik heb ook nog Mr Hop, maar ik heb juist het gevoel dat deze vele male minder is. Had liever BidB exclusive gehad

• Edenaar1
Needakill schreef op woensdag 10 december 2025 @ 10:06:
[...]

Ik heb ook nog Mr Hop, maar ik heb juist het gevoel dat deze vele male minder is. Had liever BidB exclusive gehad
Dan is Hop wel heel slecht. De Beer valt in mij ogen erg tegen. Wederom. Laatste keer.

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:02
Edenaar1 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 10:32:
[...]

Dan is Hop wel heel slecht. De Beer valt in mij ogen erg tegen. Wederom. Laatste keer.
Ik had vorig jaar de standaard van BIAB en nu de Mr. Hop, maar ik ben zeer tevreden :)
Meer afwisseling, meer nederlandse brouwers en unieke bieren.

Denk niet dat je de BIAB exclusive moet vergelijken met Mr. Hop, die exclusive was namelijk 50% duurder dan Mr. Hop ;)

[ Voor 14% gewijzigd door -Jaap-io op 10-12-2025 10:37 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• Edenaar1
Edenaar1 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 10:32:
[...]

De moersleutel daarin tegen. Altijd goed, weer erg tevreden. Completen aan hen. Ook al zijn de stouts zoet en gaan de combi’s laatste tijd wel erg ver. Maar in verhouding heel goed vind ik persoonlijk.
Vandaag weer een leuke stout, verder zeg ik niks. Geen spoilers ;)

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:15

Kluus

Gang is alles

Hier tot nu toe ook tevreden over de Moersleutel advent. Afgelopen weekend lekker alles van de week ervoor geprobeert en nu weer aan het sparen voor komend weekend. ;)

Het enige "jammere" is dat je alleen Moersleutel bieren hebt en daarmee dus ook vooral veel stouts en ipa's, dus voor de afwisseling toch de voorraad maar aanvullen met wat andere bieren. Dat is misschien wel een voordeel aan de andere dozen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 10-12-2025 11:11 ]

• Arator
Ik ben (tot nu toe) tevreden over mijn exclusive van craftboxs. De eerste week waren het vooral zwaardere bieren, deze week gaan we blijkbaar de ipa-toer op. Ik ben dus benieuwd voor volgende week.
  1. Pühaste - Thousand Moons, Untappd 3,98
  2. Deca - Vleteren Imperial Stout, 3,74
  3. Fuerst Wiacek - Spells, 3,99
  4. Lervig - 3 Bean Stout, 4,09
  5. Pomona Island Brew Co - Ghost Gobbler Privilege, 4,08
  6. Sint-Sixtus Abdij - Westvleteren Blond (6), 3,99
  7. Pentrich Brewing Co - Farewell to the Fairground, 4,14
  8. Soma - Tilt, 4,07
  9. Ārpus - Single Hop Series TDH Rakau Ipa, 3,86
  10. spoiler:
    Salikatt - Crash Pad, 3,91

• Louwke
  • Nu online
Ook hier erg tevreden over de Craftbox, zie erg veel overlap met @Arator dat dan weer wel, maar steeds andere dagen.

3: Deca, Vleteren Imperial Stout, Bourbon BA, 4,22
6: Kees, Caramel Fudge Glen Turner, Stout, 4,06
8: Lervig, 3 Bean Stout, Stout, 4,09
9: Pomona Island Brew Co, Ghost Gobbler Privilege, Stout, 4,08
10: Metanoia Brewing, Pistachio Shortage Pastry Stout, 4,22

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:46
Kluus schreef op woensdag 10 december 2025 @ 11:08:
Hier tot nu toe ook tevreden over de Moersleutel advent. Afgelopen weekend lekker alles van de week ervoor geprobeert en nu weer aan het sparen voor komend weekend. ;)

Het enige "jammere" is dat je alleen Moersleutel bieren hebt en daarmee dus ook vooral veel stouts en ipa's, dus voor de afwisseling toch de voorraad maar aanvullen met wat andere bieren. Dat is misschien wel een voordeel aan de andere dozen.
Voor mij ook ooit de reden geweest om te stoppen met de guild, omdat ik ook meer andere brouwerijen wilden leren kennen. Beer in a Box exclusive abonnement met elke maand een andere brouwerij is hiervoor een goede fit.

Maar brouwerij Moersleutel blijft voor mij één van de top brouwerijen van Nederland en kan zeker meedoen op het wereldtoneel. Heb weinig bieren van ze gedronken die ik lager dan een 3,75 zou geven en meestal eigenlijk wel 4+.

bla di bla bla

• ivo001
Louwke schreef op woensdag 10 december 2025 @ 11:25:
Ook hier erg tevreden over de Craftbox, zie erg veel overlap met @Arator dat dan weer wel, maar steeds andere dagen.

3: Deca, Vleteren Imperial Stout, Bourbon BA, 4,22
6: Kees, Caramel Fudge Glen Turner, Stout, 4,06
8: Lervig, 3 Bean Stout, Stout, 4,09
9: Pomona Island Brew Co, Ghost Gobbler Privilege, Stout, 4,08
10: Metanoia Brewing, Pistachio Shortage Pastry Stout, 4,22
Ik heb geen enkele overlap met jullie Craftboxs Exclusive :*)
  1. Founders - KBS Cinnamon Vanilla Cocoa 4,09
  2. Moersleutel - Ancient Engineering: Stone Quern 3,96
  3. De Magistraat - Vuurboetmeester 205 – Brandy Barrel Aged Barleywine 4,23
  4. Mogwaï - Juice Division 4,12
  5. Soma - Full Send 4,22
  6. Oskar Blues - BA22 Vol. 8 4,13
  7. Kees - Caramel Fudge Stout - Salted Caramel 3,89
  8. Spartacus - Nothing But... 4,14
  9. Lough Gill - Wine Geese (2025) 4,07
  10. Sofia Electric - Atavistic Beast 4,15

• Eric H
Aangezien (als het goed is) de Advent van het Biermeisje is afgestemd op individuele wensen en Untappd profiel van de besteller durf ik de complete inhoud van die van mij wel te plaatsen:
DagBrouwerBierUntapped
1Uiltje Brewing CompanyDropveter Stout3,39
2Van MollOpgebokt!3,52
3Närke KulturbryggeriRullator November-Bock3,62
4Brouwcompagnie Rolling HillsImperial Waffle Stout by Eddie's Lab3,53
5ScheldebrouwerijLamme Goedzak Sinterklaas3,46
6Sofia Electric BrewingIndigo4,00
7Dream Destinations BreweryWaikiki Wit3,46
8Dok Brewing CompanyKabinett3,48
9Cervesa EspigaTwilight Hyperactive4,16
10AlchemikGarash Band3,85
11Brouwerij KeesMarble Cake3,92
12Brouwerij LOSTDubai Choco3,87
13Floem Craft BeerSleepless Sipper4,15
14Nepo BrewingCrazy Lines #85: Round Up4,03
15Metanoia BrewingEndless Everything3,87
16Funky FluidTriple Foggy3,95
17Het BiermeisjeBiermeisje Vierbier3,89
18Timber AlesFrench Toast By Campfire3,99
19BrewskiNibs3,92
20White Dog BreweryIt Was The Yeast All Along3,99
21Clandestin BeerJane Claude Van Dumb3,98
22CervisiamOld Maple Pecanisher BARREL AGED 4-YEARS OnlyCans4,19
23Malander BrewingCool Pastry - Sticky Maple Pancakes3,53
24NerdbrewingDark Mode Amburana Wood Aged Double Chocolate & Vanilla Stout4,09
Overall, ben ik zeker tevreden over de inhoud.
Eens niet "the usual suspects" en bieren die ik anders misschien niet zo snel zou bestellen/meenemen.
Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar dus waarschijnlijk volgend jaar weer.

En ja, ik heb de box al compleet uitgepakt en in mijn koelkast staan.
En nee, dit doe ik niet met mijn Moersleutel Adventkalender

Mijn boxen, mijn keuze ;)

Eric, Signing off !!

• ivo001
Eric H schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:23:
Aangezien (als het goed is) de Advent van het Biermeisje is afgestemd op individuele wensen en Untappd profiel van de besteller durf ik de complete inhoud van die van mij wel te plaatsen:
DagBrouwerBierUntapped
2Van MollOpgebokt!3,52
19BrewskiNibs3,92
Eens niet "the usual suspects" en bieren die ik anders misschien niet zo snel zou bestellen/meenemen.
Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar dus waarschijnlijk volgend jaar weer.

Ziet er mooi gevarieerd uit. Was dit de €125, €150, €200 of €250 versie?

• Eric H
ivo001 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:29:
[...]

Ziet er mooi gevarieerd uit. Was dit de €125, €150, €200 of €250 versie?
Dit was/is de €150 versie.

Eric, Signing off !!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:09
Eric H schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:23:
DagBrouwerBierUntapped
2Van MollOpgebokt!3,52
19BrewskiNibs3,92

De eerste 10 dagen in ieder geval geen overlap met die van mij :*)

Al zit ik net aan jouw dag 17, die best te drinken is :9

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• politrix
BartStaal98 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 08:32:
[...]
Het viel mij ook al op dat er een Rice Lager tussen zit, terwijl dit niet als optie op de website van BiaB stond. Er zit ook een IPA in bij mij die niet op die lijst stond, maar moet beide nog proeven. Ergens wel gek, maar goed. Risico van het vak.
Heb zelf 2 doosjes other half van beer in a box besteld tijdens de recente drop, iets met ontbrkene van zelfbeheersing. Inhoud van de doosjes is helemaal anders dus 24 verschillende blikken. In elke doos zat een rice lager.

• Hopperbest
politrix schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:50:
[...]

Heb zelf 2 doosjes other half van beer in a box besteld tijdens de recente drop, iets met ontbrkene van zelfbeheersing. Inhoud van de doosjes is helemaal anders dus 24 verschillende blikken. In elke doos zat een rice lager.
Huh? Poetry Snaps is de ene rice lager. Wat is dan de andere, als ik vragen mag?

• Benji16
Zjoske78 schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:56:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFvqpviH-1N53l2KYDlJwfKxugQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aAuiZtTeZdFV27oCZ66s24We.png?f=fotoalbum_large

Dit vind ik een duidelijker én sterker excuus.

• BartStaal98
Hopperbest schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:56:
[...]

Huh? Poetry Snaps is de ene rice lager. Wat is dan de andere, als ik vragen mag?
Ik heb de Lime Snaps er in zitten. Ben het aan het drinken as we speak. Niet mijn ding. Die limoen overheerst enorm.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:04
Benji16 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:47:
[...]

[Afbeelding]

Dit vind ik een duidelijker én sterker excuus.

Eerst zou er echt maar 1 klein blik in zitten, nu geven ze toe dat er toch nog eentje in zit. Ben benieuwd wat er nog meer uit de mouw komt. ;)

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:11

Honesty

kattenneus!

Wren schreef op woensdag 10 december 2025 @ 20:33:
[...]

Eerst zou er echt maar 1 klein blik in zitten, nu geven ze toe dat er toch nog eentje in zit. Ben benieuwd wat er nog meer uit de mouw komt. ;)
Die 2e 330ml is wel een stuk origineler.

Festina lente

• politrix
BartStaal98 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 20:30:
[...]
Ik heb de Lime Snaps er in zitten. Ben het aan het drinken as we speak. Niet mijn ding. Die limoen overheerst enorm.
Inderdaad de Poetry Snaps en de Lime Snaps. De eerste heb ik al eens op zag ik en heb ik een 3,9 gegeven. Heb wel een zwak voor de stijl. Ben nu wel benieuwd naar de Lime of dat echt zo heftig is.

Pagina: 1 ... 202 203 Laatste