(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
De vrijdag aanwezig.larry_flynt schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:35:
Nog mensen die dit weekend naar Billies gaan?
Zou van elk wel 1 willen, maar hoef geen 4 van elk soort..Shrien schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:18:
Weer een leuke verzameling (6x4) (d)ipa's van Basqueland. 24 voor € 96 incl. verzending.
[Afbeelding]
Dus mocht er iemand in Noord-NL willen delen..
[ Voor 6% gewijzigd door AngelDust op 05-11-2025 16:00 ]
Bier fan Fryske grûn!
Same, 2 van elk is ook nog wel prima. Tijd om het hier eens in de vriendengroep te gooienAngelDust schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:57:
[...]
Zou van elk wel 1 willen, maar hoef geen 4 van elk soort..
Na ruim 10 jaar Untappd is de nieuwigheid van het zoveel mogelijk verschillende bieren inchecken er voor mij wel een beetje af. Ik weet dat de brouwer lekkere IPA's maakt, dus ik drink ze zonder moeite x4 op. Geen probleem voor mij dus.larry_flynt schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:23:
[...]
Leuk! Jammer dat het maar zes verschillende zijn. Die ontdekkingsbox van een jaar (?) geleden was toen echt top!
Beerizer werkt hier gewoon nog naar behoren... Maar misschien heb ik het nooit tot zijn optimum gebruikt. Als ik een bier/brouwerij invul krijg ik gewoon netjes een lijstje met webshops en prijzen.brukskeluuk schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:27:
Ik keek onlangs weer eens bij Beerizer, maar je moet tegenwoordig een betaalde account hebben om de prijzen van alle webshops te zien?
Dus waar ik voorheen zocht naar goede deals, is de website nu eigenlijk vrij nutteloos zonder betaald abonnement. Spijtiggg. Iemand nog een alternatief?
Hey, daar staat de Basqueland-aanbieding ook! Iemand 'm van hier daarop gezet?Piggen schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:49:
[...]
Op Pepper is een draad met bieraanbiedingen: https://nl.pepper.com/share-deal/256121
Hij zal het dropdown menu bedoelen waar je eerst zonder premium de prijzen van het bier bij elke winkel in een keer kon zien.Shrien schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:43:
Beerizer werkt hier gewoon nog naar behoren... Maar misschien heb ik het nooit tot zijn optimum gebruikt. Als ik een bier/brouwerij invul krijg ik gewoon netjes een lijstje met webshops en prijzen.
Lijkt er zelfs op dat je 5 dubbele hebt. Al het nieuwe spul moet natuurlijk in de adventskalender, dus je komt er deze keer extra bekaaid afEdenaar1 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:13:
Guild net ontvangen. Voor het eerst de Dark editie. Moet zeggen, valt tegen. Dat er dubbele in zitten was bekend, maar 4 dubbele.. erg karig. Wat vinden jullie?
[Afbeelding]
Klopt helemaalivo001 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:47:
[...]
Hij zal het dropdown menu bedoelen waar je eerst zonder premium de prijzen van het bier bij elke winkel in een keer kon zien.
[Afbeelding]
Volgens Google : Terpenen zijn aromatische verbindingen die natuurlijk voorkomen in hop en een breed scala aan smaken en aroma's aan bier geven, zoals citrus, dennen, kruiden en fruit. Hoge temperaturen tijdens het brouwproces vernietigen veel van deze vluchtige terpenen, dus brouwers voegen ze vaak later weer toe, bijvoorbeeld via een dry-hop-fase of door geconcentreerde terpenen te gebruiken, om gewenste smaken te behouden of te versterken.ivo001 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 13:11:
[...]
Over Hop Hooligans gesproken, ik was een paar weken geleden met een maat in Boekarest, en daar hebben we de Hop Hooligans tap room bezocht.
Onder in de koelkast stond niet een Apocrypha reeks, maar een nieuwe lijn, de Parasomnia.
Eentje trok de aandacht: Parasomnia: Maple Syrup BA Blue Dream
Nog niemand had die ingecheckt, maar een bijzonder ingredient trok de aandacht.
"...maybe the first time someone used terpenes in a stout?"
Abstrax Blue Dream
Na een google opdracht kwam ik op bovenstaande site, maar het is me eigenlijk nog steeds niet echt duidelijk wat dit voor spul is. Wat vast staat is dat het een erg smakelijke stout was met een vrij unieke smaak.
Ik heb er wel vaker iets over gehoord. Moersleutel had ooit een 'experimenteel' bier EL-1739 Terpene Releasing. Ik denk dat de nieuwigheid hier is dat het niet om (zoals verwacht) een IPA gaat maar om een stout, waar hop van ondergeschikt belang is. Er is volgens mij zelfs een brouwer die bij stouts 'who cares' op het blik zet bij de gebruikte hopsoorten.
5 dubbele idd. Vorige keer waren het er 4, maar zaten er 14 in de doos. Zal idd te maken hebben met de advent dat het er nu meer zijn.Edenaar1 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:13:
Guild net ontvangen. Voor het eerst de Dark editie. Moet zeggen, valt tegen. Dat er dubbele in zitten was bekend, maar 4 dubbele.. erg karig. Wat vinden jullie?
[Afbeelding]
Persoonlijk vind ik het geen probleem; die erin zitten lijken me heerlijk dus geen straf om dubbel te drinken. Tegelijk lijken de Moersleutel stouts toch al erg op elkaar, dus ik hoef niet per se elke 2 maanden 10 nieuwe iteraties van hetzelfde recept. Scheelt alleen een paar checkins op untappd maar ook ik ben daar een beetje van afgestapt na jarenlang furieus nieuwe bieren inchecken. De moersleutels zijn heerlijk, dat is voor mij het belangrijkste
Ik vind het de laatste tijd (is al jaren aan de gang) zo zoet worden. Natuurlijk zijn ze heerlijk, maar ik neig steeds meer naar andere merken.bbunn07 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 17:10:
[...]
5 dubbele idd. Vorige keer waren het er 4, maar zaten er 14 in de doos. Zal idd te maken hebben met de advent dat het er nu meer zijn.
Persoonlijk vind ik het geen probleem; die erin zitten lijken me heerlijk dus geen straf om dubbel te drinken. Tegelijk lijken de Moersleutel stouts toch al erg op elkaar, dus ik hoef niet per se elke 2 maanden 10 nieuwe iteraties van hetzelfde recept. Scheelt alleen een paar checkins op untappd maar ook ik ben daar een beetje van afgestapt na jarenlang furieus nieuwe bieren inchecken. De moersleutels zijn heerlijk, dat is voor mij het belangrijkste
Twijfel ook een beetje of ik nog lid ga worden voor de Advent. Ook geen idee of dat überhaupt nog kan.
Dat had ik ook een tijd, maar ik vind dat het tegenwoordig qua zoetheid beter gaat, meer in balans.Lennnn schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:13:
[...]
Ik vind het de laatste tijd (is al jaren aan de gang) zo zoet worden. Natuurlijk zijn ze heerlijk, maar ik neig steeds meer naar andere merken.
Twijfel ook een beetje of ik nog lid ga worden voor de Advent. Ook geen idee of dat überhaupt nog kan.
Mooi! Ik heb al pakweg een half jaar geen moersleutel gekocht (had teveel staan na mn lidmaatschap).bbunn07 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:29:
[...]
Dat had ik ook een tijd, maar ik vind dat het tegenwoordig qua zoetheid beter gaat, meer in balans.
Ik zie dat je nu nog kunt meedoen met de advent. Je moet wel 8 maanden lid blijven, meen dat het vroeger maar 6 maanden was.
Misschien dat ik toch weer eens lid word.
Misschien geen antwoord op je vraag en ik snap de teleurstelling, maar het zijn in ieder geval wel alle donkere bieren die in de normale Guild zitten.Edenaar1 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:13:
[Afbeelding]
Wil zelf ook nog omzetten naar Dark, maar te lui geweest - had de laatste box eigenlijk niet verwacht, kort voor de advent. Ik tel nu weer 4 Blueprint IPA´s, een triple Fruit Bomb, een Extravagant NEIPA (die ik eigenlijk nooit zo extravagant vind) en een triple hopped rice wine (gebaseerd op een IPA, kan wel interessant zijn).
Binnenkort toch maar eens mailen. Ze willen uiteindelijk wel unieke bieren in de Dark Guild doen, toch?
De vrijdaglarry_flynt schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:35:
Nog mensen die dit weekend naar Billies gaan?
Er zitten inderdaad veel IPAs in de normale guild. Ik heb ‘m omgezet naar Dark, wetende dat er wat dubbele in zitten. Maar 5 vind ik persoonlijk wel beetje overdreven. Guild dark is al even gelanceerd, zou je mogen verwachten dat er wat er inmiddels op geanticipeerd is. Echter zal het ongetwijfeld ook met de advent kalender te maken hebben.Piggen schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:28:
[...]
Misschien geen antwoord op je vraag en ik snap de teleurstelling, maar het zijn in ieder geval wel alle donkere bieren die in de normale Guild zitten.
Wil zelf ook nog omzetten naar Dark, maar te lui geweest - had de laatste box eigenlijk niet verwacht, kort voor de advent. Ik tel nu weer 4 Blueprint IPA´s, een triple Fruit Bomb, een Extravagant NEIPA (die ik eigenlijk nooit zo extravagant vind) en een triple hopped rice wine (gebaseerd op een IPA, kan wel interessant zijn).
Binnenkort toch maar eens mailen. Ze willen uiteindelijk wel unieke bieren in de Dark Guild doen, toch?
Uiteindelijk willen ze inderdaad allemaal unieke bieren gaan leveren, of dat lukt. Ik betwijfel het. Het is wel echt veel wat je dan moet produceren in twee verschillende pakketten.
Voor nu ‘tevreden’ allemaal donkere bieren, dus niet teveel klagen.
Ps; had de barcode er dubbel in gedaan 😂
Ja ik! Vond het wel een goede deal! Maar heb zelf nog teveel staan. En nog twee advents die onderweg zijn.Shrien schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:43:
[...]
Hey, daar staat de Basqueland-aanbieding ook! Iemand 'm van hier daarop gezet?
Zondag 16 november 2025 vindt de 11e editie van het Flevo Bierfestival plaats!
Dit is een festival dat ik vanuit mijn rol als secretaris van Pint Flevoland mede organiseer, dus ik hoop hier nog wat mensen te verleiden ons superleuke, kleinschalige, maar oh zo gezellige festival te bezoeken
Zoals zoveel kleinere festivals zien wij de afgelopen jaren wat terugloop in bezoekersaantallen, dus komt allen en/of spread the word. Alvast bedankt
Met brouwerijen (in willekeurige volgorde):
Le Grand Crue - Vijfhuizen
Leidse Goud - Leiden
Piek - Zaandam
De Gekroonde Merlet - Heemstede
Dutch Fox Brewery - Steenbergen
Ouwe Skilder Brouwerij - Oudeschild
Wispe Brouwerij - Weesp
Datum:
Zondag 16 november 2025 van 13.00 tot 18.00 uur.
Locatie: Poppodium de Meester in Almere (dus ook leuke live muziek erbij!)
Ik koop het wel met dit in mijn achterhoofd om te voorkomen dat ik teveel dure bieren koop, maar als ik op een vrijdagavond onderuit gezakt op de bank met een filmpje op zin heb in een bjizonder biertje, smaakt ie mji net zo goed of misschien nog wel beter dan tijdens een speciale gelegenheid.
Maak een avond gewoon zelf bijzonder door zo'n biertje open te trekken denk ik dan.
Toen ik nog Guild member was, ging de barcode altijd meteen op dag van ontvangst van de box open.
Om er nou 19 op te sparen en in je koelkast te bewaren wachtende op dat speciale moment is aan mij niet besteed.
Is die tripel fruitbomb 440ml of 330?Piggen schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:28:
[...]
Misschien geen antwoord op je vraag en ik snap de teleurstelling, maar het zijn in ieder geval wel alle donkere bieren die in de normale Guild zitten.
Heb zelf ook dark vond die lichtere ipa's niet lekker en dubbele stouts is voor mij geen straf.
Festina lente
Ja zo zit ik er ook in. Heb nog wel wat specials staan die ik nog een tijdje wil bewaren omdat deze niet meer gemaakt en te koop zijn. Maar deze bieren ken ik al, eerder gehad, dus dan is het wat mij betreft iets anders.Zjoske78 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:09:
Ik vind het zelf onzin om een duurder bier te bewaren voor een speciaal moment.
Ik koop het wel met dit in mijn achterhoofd om te voorkomen dat ik teveel dure bieren koop, maar als ik op een vrijdagavond onderuit gezakt op de bank met een filmpje op zin heb in een bjizonder biertje, smaakt ie mji net zo goed of misschien nog wel beter dan tijdens een speciale gelegenheid.
Maak een avond gewoon zelf bijzonder door zo'n biertje open te trekken denk ik dan.
Toen ik nog Guild member was, ging de barcode altijd meteen op dag van ontvangst van de box open.
Om er nou 19 op te sparen en in je koelkast te bewaren wachtende op dat speciale moment is aan mij niet besteed.
Ik heb vaak geen hele grote voorraad, afhankelijk of ik weer eens bij De Caigny ben geweest. Vaak als ik er een stuk of 20 heb staan bewaar ik de (in mijn ogen) wat betere wel voor het laatst. Maar omdat ik alleen in het weekend drink gaan er soms wel wat weken overheen.
Net een mooi setje binnen van Hoppy People, zebra 1 t/m 4. Met untappd scores tussen de 4.40 en 4.55 verheug ik me daar wel op. En omdat het vanmiddag weekend is voor mij gaat er zeker 1 op
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1
Die is 330. Ik snap niet helemaal waarom er soms eentje dat formaat is. Iemand een idee?Honesty schreef op donderdag 6 november 2025 @ 13:35:
[...]
Is die tripel fruitbomb 440ml of 330?
Heb zelf ook dark vond die lichtere ipa's niet lekker en dubbele stouts is voor mij geen straf.
33cl blik zat er in de Guildbox. De enige 33cl blik in de box.Honesty schreef op donderdag 6 november 2025 @ 13:35:
[...]
Is die tripel fruitbomb 440ml of 330?
Ik vermoed dat deze ook in supermarkten te koop is en dat dit formaat wat toegankelijker is waardoor mensen het eerder meenemen.Piggen schreef op donderdag 6 november 2025 @ 13:51:
[...]
Die is 330. Ik snap niet helemaal waarom er soms eentje dat formaat is. Iemand een idee?
Las laatst ergens dat die 33cl voor de horeca zijn.Piggen schreef op donderdag 6 november 2025 @ 13:51:
[...]
Die is 330. Ik snap niet helemaal waarom er soms eentje dat formaat is. Iemand een idee?
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Is wel sneaky, verleden guild 2 330ml en 1 extra nu al 14 blikken waarvan 1 330ml. Het is maar een kwart maar wel krimpfolie.Piggen schreef op donderdag 6 november 2025 @ 13:51:
[...]
Ben pas lid van guild (4e keer nu) vind het wel jammer dat ze geen glazen erbij doen. Bijvoorbeeld 1e guild proefglaasje en 6e een fluitje etcetera.
Festina lente
Dat is wel een goede suggestie, als een soort loyaliteitsbonus.Honesty schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:07:
[...]
Is wel sneaky, verleden guild 2 330ml en 1 extra nu al 14 blikken waarvan 1 330ml. Het is maar een kwart maar wel krimpfolie.
Ben pas lid van guild (4e keer nu) vind het wel jammer dat ze geen glazen erbij doen. Bijvoorbeeld 1e guild proefglaasje en 6e een fluitje etcetera.
Ik zou zeggen mail ze even, wie weet doen ze er wat mee!
Bvd!
Begin mooi met het speciaalbier assortiment bij de lokale supermarkt! De daar staan leuke biertjes voor een net zo leuke prijs. Probeer bijvoorbeeld alle bieren van La Trappe en kijk wat je hier wel en niet lekker vindt!BartStaal98 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:50:
Dag medebierliefhebbers, ik wil graag mijn biersmaak verbreden en wil mij verdiepen in de donkere bieren. Tot heden drink ik voornamelijk (NE)IPA's & Tripels. De bierwereld is echter groter dan dat, en ik merk dat de selectie in menig slijterij deze tijd van het jaar ook aangepast wordt. Voor iemand die weinig ervaring heeft in de dubbels, quadrupels, stouts, etc., wat zouden jullie mij aanraden? Gelieve wel iets dat bij de lokale slijter (die een redelijk forse selectie speciaalbier heeft) te koop is.
Bvd!
“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”
La Trappe, Rochefort, Kasteel, St. Bernardus... Deze staan ook in de supermarkt.BartStaal98 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:50:
Dag medebierliefhebbers, ik wil graag mijn biersmaak verbreden en wil mij verdiepen in de donkere bieren. Tot heden drink ik voornamelijk (NE)IPA's & Tripels. De bierwereld is echter groter dan dat, en ik merk dat de selectie in menig slijterij deze tijd van het jaar ook aangepast wordt. Voor iemand die weinig ervaring heeft in de dubbels, quadrupels, stouts, etc., wat zouden jullie mij aanraden? Gelieve wel iets dat bij de lokale slijter (die een redelijk forse selectie speciaalbier heeft) te koop is.
Bvd!
En bij de slijter gewoon een flesje van dit of dat meenemen. Het proberen van nieuwe bieren is het leukste! Zeker als je nog zo goed als niet bekend bent met de stijl.
Ik zou willen dat ik weer terug in de tijd kon om zo verrast te worden
ja op een of andere manier is de herfst/winter het seizoen van de donkere bieren, wellicht vanwege de donkere dagenBartStaal98 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:50:
Bvd!
Er zijn veel stijlen en substijlen te vinden je kan bijvoorbeeld op untappd eens kijken naar de verschillende stijlen. In grote lijnen heb je:
- Stout/porter, Guiness is bijvoorbeeld een stout, dit is een klassieker. Probeer ook zeker eens de Guiness Export. De eerder genoemde moersleutel heeft ook veel van dit soort bieren en is wat moderner. Komt vaak een chocolade/koffie smaak in terug.
- Barley wine/Quadruple. Een voorbeeld hiervan is de Hertog-Jan Grand Presitge en La Trappe Quadruple. Dit zijn donkere (maar iets lichter dan stout/porter) en zware bieren, vaak iets zoeter dan stouts/porters, vaak wordt hier rozijn en karamel in herkend
Je hebt namelijk ook nog een Dark/Black IPA en dan nog de diverse donker/amber kleurige bieren zoals een Isid'or van La trappe
[ Voor 4% gewijzigd door -Jaap-io op 07-11-2025 11:54 ]
O.a. met Dutch Bargain - Bon appetit Amelie Dubai Chocolate Bar
Benieuwd of ze kunnen raden door welke zoetigheid dit bier is geïnspireerd.
Daarnaast moeten ze raden;
Welke duo-smaak ranja is dit? (Appel-cactus)
Wat is de smaak van deze likeur? (Speculoos)
Wat is de naam van deze cocktail? (Amaretto sour)
En qua eten;
Wat is de kenmerkende smaak van deze dip? (Chipotle mayo)
Welke kruidenmix zit er op dit flatbread? (Za-atar)
Op een stokbroodje; wat is er toegevoegd aan deze tomatensalsa? (Kimchi)
Wat is het bijzondere ingrediënt aan deze worstjes? (Pistache, brie-zwarte knoflook en vijg).
Beeromaniac
Ik neem aan dat je vrienden niet meelezen;)Thompson schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:07:
Komend weekend een weekendje weg met vrienden. Ik organiseer wat hapjes/drankjes met vragen tijdens de pubquiz.
Daarnaast moeten ze raden;
Welke duo-smaak ranja is dit? (Appel-cactus)
Wat is de smaak van deze likeur? (Speculoos)
Wat is de naam van deze cocktail? (Amaretto sour)
En qua eten;
Wat is de kenmerkende smaak van deze dip? (Chipotle mayo)
Welke kruidenmix zit er op dit flatbread? (Za-atar)
Op een stokbroodje; wat is er toegevoegd aan deze tomatensalsa? (Kimchi)
Wat is het bijzondere ingrediënt aan deze worstjes? (Pistache, brie-zwarte knoflook en vijg).
Leuk idee! Qua bier kun je nog denken aan 'welk alcoholpercentage heeft dit bier?' (daar kun je extreem hoog mee gaan, of juist een heel smaakvol bier met een laag %) of 'welke ingrediënten zijn toegestaan binnen het reinheitsgebot?' (met een Duits bier erbij uiteraard)Thompson schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:07:
Komend weekend een weekendje weg met vrienden. Ik organiseer wat hapjes/drankjes met vragen tijdens de pubquiz.
Craftboxs had wel zo'n spaarsysteem met hun abonnement. Ten minste toen ik dat een aantal jaar geleden had.Honesty schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:07:
[...]
Is wel sneaky, verleden guild 2 330ml en 1 extra nu al 14 blikken waarvan 1 330ml. Het is maar een kwart maar wel krimpfolie.
https://www.billiescraftbeerfest.com/beerlist.html
Edit: ze hebben nu Untappd ook aangevuld voor vandaag. Hopelijk zijn ze morgen daar een beetje op tijd mee.
[ Voor 17% gewijzigd door JanW op 07-11-2025 19:34 ]
Kwam uit op 50 euro voor 4 stuks, iets boven mijn normale budget maar zeker de prijs waard.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1
Beeromaniac
Maar het beviel goed, was wel vrij zoet, maat net niet té zoet. Komende winter eens kijken wat ik nog heb staan dat richting de datum gaat. (En ja, die datum komt niet zo nauw, maar ik maak liever eerst het oudere spul op.)
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Inmiddels ook maar eens bij die eerder genoemde winkel besteld, benieuwd naar deze twee. Vatgerijpte Tripels van Het Nest bevallen me vaak ook wel goed.AngelDust schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:54:
[...]
Nee, zover leveren we helaas niet.. is de oplage ook te klein voor..
Had 12 doos x24 fles Cognac en 24x 24fles Chardonnay.. de cognac is al bijna op.
Je kunt ze wel online bestellen bij een eerder genoemde winkel hier in het topic
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
https://www.gva.be/regio/...kaper-werd/100404126.html
In de periferie van het West-Canadese Vancouver ligt Burnaby, een weinig memorabele plek met zo’n 250.000 inwoners...
Sinds Dageraad Brewing in de lente van 2014 het levenslicht zag, rijft de brouwerij de prijzen binnen. Wie de tasting room van de brouwerij binnenstapt, kan er niet naast kijken, in de modern ingerichte ruimte is een wand voorbehouden voor tientallen trofeeën...
Jaarlijks wordt bij Dageraad 2.500 hectoliter bier gebrouwen, 2,5 miljoen liter dus. Zijn bier noemt hij ‘Belgian-style’ of ‘Belgian inspired’. Waar veel andere Canadese brouwers zich beperken tot lager en variaties op IPA, zijn bij Coli tal van bieren met Belgische en Antwerpse verwijzingen te krijgen.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Dat spaarsysteem heeft Craftboxs nog steeds. Per levering spaar je punten en ook als je een review schrijft of een ander aandraagt. Om de zoveel punten krijg je dan een extra bier of een glas cadeau.ivo001 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:25:
[...]
Craftboxs had wel zo'n spaarsysteem met hun abonnement. Ten minste toen ik dat een aantal jaar geleden had.
“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)
Naja, dit Amber biertje smaakt heel best.
Vanuit Normandië.
Biologisch, en met haver.
Met liefde en hop.
:strip_exif()/f/image/tKMjnLWcXLO8CBWjP6ygfgbO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 08-11-2025 18:39 ]
En inderdaad, de keuze is enorm. 240 bieren per dag, 480 over het hele weekend. Dat geeft ook wel keuzestress en FOMO. Je kunt echt maar een fractie daarvan proeven. Dit jaar ben ik aan ruim een 40-tal biertjes geraakt, maar dat was inclusief 'even proeven van wat je kameraden hebben genomen'. Als je met 4 bent kun je zo wel heel wat meer proeven.
Tweede nadeel: je wil typisch 'rustig' beginnen met de lage ABV's en stelselmatig opbouwen, maar helaas zijn de stevige stouts en BA's heel erg populair waardoor die het snelste tapped out zijn. Dus je bent al snel toch de stevige biertjes aan het proeven en dan smaakt een lichtere ale of sour daarna toch heel wat minder.
Maar ja, het blijft een geweldig festival waar elk jaar enorm veel goeie brouwers aanwezig zijn met exclusieve biertjes. Heel mooie gelegenheid om veel nieuwe brouwerijen van over de hele wereld te leren kennen.
En en? Hoe was de nr 1? Is het echt zo goed of is het net zoals vele hele hoge biertjes een hype?Woohooo schreef op zondag 9 november 2025 @ 18:21:
Iemand hier nog bij billies craft beer fest geweest gisteren?Zoveel keuze, niet normaal. Echt een aanrader voor de bierliefhebbers. Ook nog de #1 van untappd mogen proeven; pips meadery blue suede shews.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] ![]()
![]()
Is eigenlijk ook de vraag of een Mead wel onder bier valt, maar daarover valt te discussiëren.
Jup, was er gisteren. Tweede keer. Beste bierfestival ooit, imho. Ook al tickets voor volgend jaar gescoord, er was ergens een 'gemeime' link te vinden voor een voorvoorverkoop.Woohooo schreef op zondag 9 november 2025 @ 18:21:
Iemand hier nog bij billies craft beer fest geweest gisteren?Zoveel keuze, niet normaal. Echt een aanrader voor de bierliefhebbers. Ook nog de #1 van untappd mogen proeven; pips meadery blue suede shews.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] ![]()
![]()
Ik snap dat bij een all-inclusive formule dat lastig in te schatten is, maar ik zie het ook wel gebeuren op festivals waar je met muntjes betaalt. Paar fustjes extra mee moet te doen zijn toch?
De meeste tapped out's zijn er pas ruwweg vanaf 30-45 min voor het einde van een wave (van 3u). En dan spreken we over zeker minder dan 50% van de bieren (sorry dat ik niet preciezer kan zijn maar na 2u ben je al niet meer bepaald nuchter). De echt populaire bieren kunnen al vroeger op zijn maar dat zijn uitzonderingen. Ik denk dat het voor de brouwers ook niet altijd goed te voorspellen is hoe goed hun biertjes het gaan doen en zeker voor de niet-Europese brouwers is het niet evident een ruime voorraad mee te nemen.
Nou, als ik bij een brouwer een bordje tapped out zie, zou ik meer balen dan denken van goh, die hebben waarschijnlijk heel goed bier. Je komt daar om bier te proeven, dat weten de brouwers ook en bij een festival weten ze ook nog hoeveel bezoekers er komen (niet per se voor hun stand, maar wel in totaal).bbunn07 schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:48:
Dat lijkt me in veel gevallen ook een bewuste keuze, toch? A) het staat stoer als de helft van je bier al op is, dan zal de rest ook wel goed zijn envan het extreem dure bier gaan ze natuurlijk niet al teveel meenemen, dan zijn ze dief van de eigen portemonnee
Punt B kan ik nog wel in komen. Flesje Pips Meadery loopt al gauw in de papieren. 3 glaasjes Banana Walnut Bread en je hebt je ticket er al uit. Snap ook niet hoe zij dat financieel doen op zo'n festival, maar ik denk dat het helemaal gek zou zijn op een festival met muntjes.
Wel echt een toppertje hoor. Tja is maed bier of wijn. Lastig te omschrijven. Ik weet het niet, vond het er een beetje tussenin zitten, je proeft geen druif zoals bij wijn. Het is heel erg zoet net zoals een zware BA, maar dan met heel veel smaak erin. Het ging er goed inHeadshot_NL schreef op zondag 9 november 2025 @ 19:30:
[...]
En en? Hoe was de nr 1? Is het echt zo goed of is het net zoals vele hele hoge biertjes een hype?
Is eigenlijk ook de vraag of een Mead wel onder bier valt, maar daarover valt te discussiëren.
:strip_exif()/f/image/GokFmNGUW3TPPL3EofhfBWyh.jpg?f=fotoalbum_large)
Die flesjes geven ze ook niet weg
Dit is ook hoe ik het ervaar. Ja, er raken op een gegeven moment bieren op, maar het valt echt reuze mee hoe snel dat gebeurt en zelfs aan het einde van en sessie is er nog méér dan genoeg lekkers te vinden. Er zijn zestig brouwers met 60x=120 bieren per sessie, 240 bieren per avond. Ik weet niet hoeveel jullie drinken, maar imho is er geen moment waarop je denkt dat er niets lekkers meer te vinden is.teaser schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:04:
Bij de meeste standen zijn er weinig tot geen rijen. Enkel bij de echt populaire brouwerijen met een exclusief bier kunnen er langere rijen staan, maar het tappen gaat snel dus het gaat allemaal goed vooruit. Neem elders een biertje, ga in de rij staan en ondertussen kun je wat lullen met de mensen rondom je.
De meeste tapped out's zijn er pas ruwweg vanaf 30-45 min voor het einde van een wave (van 3u). En dan spreken we over zeker minder dan 50% van de bieren (sorry dat ik niet preciezer kan zijn maar na 2u ben je al niet meer bepaald nuchter). De echt populaire bieren kunnen al vroeger op zijn maar dat zijn uitzonderingen. Ik denk dat het voor de brouwers ook niet altijd goed te voorspellen is hoe goed hun biertjes het gaan doen en zeker voor de niet-Europese brouwers is het niet evident een ruime voorraad mee te nemen.
Ik snap zelf ook niet zo goed dat mensen 'het eruit willen halen'. Ja, je betaalt 95 euro (tickets voor volgend jaar waren 108 euro trouwens...), maar holy fuck je hebt wel echt een topavond met 60 van de beste brouwerijen ter wereld. Nadenken/uitrekenen over of je het eruit haalt of niet zou voor mij het plezier volledig wegnemen.
Ik begreep dat de organisatie de fusten koopt. Dus die bepaalt hoeveel er van elk bier is.
Grappig hoe anders wij het dan ervaren. Ja, de keuze wordt op een gegeven moment echt wel minder, maar ik heb geen moment drooggestaan, of ook maar het gevoel gehad dat het karig was ofzo. 'Bijna niets meer te krijgen' insinueert dat er een uur lang echt nog maar een paar bieren te krijgen zijn, maar dat vond ik dus wel meevallen.larry_flynt schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:31:
Laatste uur is er bijna niets meer te krijgen en aan het einde van shift 1 ook niet. Dan is het meeste wel op.
Ik begreep dat de organisatie de fusten koopt. Dus die bepaalt hoeveel er van elk bier is.
En hier geldt eigenlijk hetzelfde. Ik heb serieus niemand zien slapenlarry_flynt schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:32:
Dit was mijn zevende keer (heb ze allemaal mee gekregen), maar vind het bizar hoeveel mensen er in een hoekje lagen te slapen aan het einde. Stuur deze mensen gewoon naar huis.
haha ik kan de foto's ervan delen, maar dat voelt toch niet goed. Lagen echt her en der mensen te slapen. Eentje zelf halverwege de dag al.Jorizzz schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:51:
[...]
Grappig hoe anders wij het dan ervaren. Ja, de keuze wordt op een gegeven moment echt wel minder, maar ik heb geen moment drooggestaan, of ook maar het gevoel gehad dat het karig was ofzo. 'Bijna niets meer te krijgen' insinueert dat er een uur lang echt nog maar een paar bieren te krijgen zijn, maar dat vond ik dus wel meevallen.
[...]
En hier geldt eigenlijk hetzelfde. Ik heb serieus niemand zien slapen![]()
![]()
Grappig, helemaal gemist! Ook wel een beetje sneu ofzo. Voor mij is all-in niet hetzelfde als jezelf laveloos zuipen. Het gaat mij gewoon om zorgeloos genieten zonder na te hoeven denken over muntjes.larry_flynt schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:29:
[...]
haha ik kan de foto's ervan delen, maar dat voelt toch niet goed. Laggen echt her en der mensen te slapen. Eentje zelf halverwege de dag al.
Ticket in de pocket voor volgend jaar.
[ Voor 21% gewijzigd door Bobbo90 op 10-11-2025 20:15 ]
Ik zit te kijken naar Brewskival in Zweden. Helsingborg om precies te zijn. Lijkt mij ook wel eens leuk, eind augustus volgend jaar. Iemand hier wel eens daar geweest?
Vorig jaar heb ik de Stibon opleiding (deel1) gedaan en ben langzaam bezig om te kijken of ik een beetje geld kan verdienen met deze hobby. Nu heb ik binnenkort mijn eerste betaalde proeverij op een kerstborrel
Dus het begin is er
Ik verdien er ook nog echt wat meegustaveau schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:41:
Maak je er nog een beetje winst op? Of haal je net de kostprijs van de bieren eruit?
Maar dat ga ik alvast gedeeltelijk uitgeven aan een stukje proffesionaliteit, zoals eigen viltjes laten bedrukken en een polo-tje met logo etc.
Kwa inkoop van bieren heb ik wat brouwers in mijn contacten waar ik direct kan kopen en heb ik contact met een "lokale"-groothandel, dus ik haal het niet gewoon bij de slijter om de hoek.
Weet nog een mooi bier op Chardonnay vaten voor je..-Jaap-io schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:32:
[...]
Ik verdien er ook nog echt wat mee![]()
Maar dat ga ik alvast gedeeltelijk uitgeven aan een stukje proffesionaliteit, zoals eigen viltjes laten bedrukken en een polo-tje met logo etc.
Kwa inkoop van bieren heb ik wat brouwers in mijn contacten waar ik direct kan kopen en heb ik contact met een "lokale"-groothandel, dus ik haal het niet gewoon bij de slijter om de hoek.
Bier fan Fryske grûn!
Goeiemorgen ik vond je er al vroeg bij met je likeAngelDust schreef op woensdag 12 november 2025 @ 07:26:
[...]
Weet nog een mooi bier op Chardonnay vaten voor je..
an sich ben je wel een van de bruowers in mijn contacten
Wanneer heb je ze nodig? Wie weet valt er iets te regelen-Jaap-io schreef op woensdag 12 november 2025 @ 07:29:
[...]
Goeiemorgen ik vond je er al vroeg bij met je like![]()
an sich ben je wel een van de bruowers in mijn contactenAlleen iets te ver weg om het even op te komen pikken...
Bier fan Fryske grûn!
AngelDust schreef op woensdag 12 november 2025 @ 07:43:
[...]
Wanneer heb je ze nodig? Wie weet valt er iets te regelen
Waren vanaf donderdag al in Antwerpen om langs 1280, billies biercafetaria en Pardaf te gaan voor de Antwerp craftbeer week taptakeovers. M'n Untappd zegt dat ik 104 verschillende geproefd heb in een weekend..
[ Voor 50% gewijzigd door twingens op 13-11-2025 14:45 ]
https://untappd.com/user/Twingens
Oh ja goede. Ik heb me meteen aangemeld voor de guild. Krijg als het goed is dan ook nog de advent.GorgeousMetal schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:45:
De Adventkalender van Moersleutel is vandaag al binnengekomen. Lekker op tijd dit jaar.
Bij m'n maatje is hij ook gisteren binnengekomen, bij mij nog niet eens een vooraankondiging dat'ie klaar staat voor verzending.GorgeousMetal schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:45:
De Adventkalender van Moersleutel is vandaag al binnengekomen. Lekker op tijd dit jaar.
Dit kan natuurlijk komen doordat ik hem los heb besteld natuurlijk, maar brengt me wel weer op een licht irritatiepuntje wat ook mee heeft gespeeld bij het beindigen van mijn Guild lidmaatschap.
De wat gebrekkige informatievoorziening vanuit Moersleutel op hun website.
Facebook allemaal prima, maar ik ben overtuigd anti-Facebook (Social Media in het geheel trouwens)
Nou blijkt dat ze dus via Facebook wel sneller reageren op vragen en komen met informatie, maar waarom nou geen informatie op je eigen website denk ik dan.....
Ik word oud denk ik
Eric, Signing off !!
Wat voor informatie zou je precies willen dan? Ze hebben duidelijk gecommuniceerd dat het in november bezorgd wordt, en de maand is nog niet halverwege. Ik zou oprecht niet weten wat ze dan nog meer op hun site zouden moeten zettenEric H schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:29:
[...]
Bij m'n maatje is hij ook gisteren binnengekomen, bij mij nog niet eens een vooraankondiging dat'ie klaar staat voor verzending.
Dit kan natuurlijk komen doordat ik hem los heb besteld natuurlijk, maar brengt me wel weer op een licht irritatiepuntje wat ook mee heeft gespeeld bij het beindigen van mijn Guild lidmaatschap.
De wat gebrekkige informatievoorziening vanuit Moersleutel op hun website.
Facebook allemaal prima, maar ik ben overtuigd anti-Facebook (Social Media in het geheel trouwens)
Nou blijkt dat ze dus via Facebook wel sneller reageren op vragen en komen met informatie, maar waarom nou geen informatie op je eigen website denk ik dan.....
Ik word oud denk ik
"Vandaag is de eerste batch Advent kalenders de deur uit gegaan. De komende periode zullen we batchgewijs de kalenders gaan versturen"
Nu krijg je situaties waarbij 1 groep wel iets heeft ontvangen, maar een andere groep niets.
In mijn geval, mijn maatje woont letterlijk 2 straten bij mij vandaan.
Dan mag ik het toch apart vinden dat hij die van hem wel heeft ontvangen en ik die van mij niet.
Tevens denk ik dat een bedrijf als Moersleutel al zou winnen als ze regelmatig wat updates (in de vorm van een blog) op hun site zouden plaatsen. Kan zo een hele reeks nieuwswaardige berichten kunnen verzinnen die ze daarvoor zouden kunnen gebruiken.
Eric, Signing off !!
"Nu krijg je situaties waarbij 1 groep wel iets heeft ontvangen, maar een andere groep niets" - dat lijkt me volstrekt normaal bij zo'n operatie. En je geeft zelf al aan dat je geen lid bent, dus dat lijkt me een logische verklaring waarom iemand in de buurt hem al wel heeft en jij niet. Overigens zou ik als ik hun was met dit soort pakketten niet postcode voor postcode werken, want dan overbelast je de lokale DHL.
Maar goed, ik zou vooral zeggen, wacht nog even geduldig af, het is nog geen december
[ Voor 75% gewijzigd door bbunn07 op 14-11-2025 15:40 ]
"Dit kun je verwachten:
Begin november: We starten met de voorbereidingen voor de verzending van de kalenders
Vanaf 10 november: De eerste pakketten worden verzonden
Tot eind november: Alle bestellingen gaan de deur uit (het kan tot drie weken duren voordat jouw pakket onderweg is)"
[ Voor 53% gewijzigd door bbunn07 op 14-11-2025 15:43 ]
Als je Guild memeber bent krijg je dit soort mailtjes.bbunn07 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:42:
Uit de mail van 30/10:
"Dit kun je verwachten:
Begin november: We starten met de voorbereidingen voor de verzending van de kalenders
Vanaf 10 november: De eerste pakketten worden verzonden
Tot eind november: Alle bestellingen gaan de deur uit (het kan tot drie weken duren voordat jouw pakket onderweg is)"
Ik ben geen Guild member
Eric, Signing off !!
Organiseren jullie wel eens dergelijke proeverijen? En hoe kleed je die avond dan aan?
Ik heb nog een mooi biertje staan. Ik zat te denken aan een kleine quiz, waarbij dat biertje naar de winnaar gaat. Maar ook andere creatieve ideeën zijn welkom!
Geen kwis, alleen een snack en een hoop onzinnige verhalen. De tijd vliegt toch wel voorbij.
Qua guild krijg ik gewoon een mail dat mijn visa een betaling heeft doorgevoerd elke maand
Ja had ik ook, wel na de mail meteen antwoord dat de boxxen wel deze week werden verstuurt(had hem wel een week later toen)frankv120 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:43:
Ben ik de enige hier dier überhaupt geen updates meer ontvangt van Moersleutel? Over de afgelopen twee boxen die vertraagd waren heb ik hier op tweakers moeten lezen (toen ontving ik alleen op de dag dat de box verzonden wordt de track&trace) en die mail van 30/10 heb ik ook nooit gekregen.
Vind het een mooi product maar met de advent staan er nu 60 moersleutels in de kast terwijl ik er maar 1 per week drink, dus ik stop nu ook ff. Wil wel de 10 years box weer meepakken en dan tot de advent weer meedoen. Ik heb zelfs de dark box en dan nog stapelt het hard op, alle dubbele heb ik nog.
Festina lente
Mooi vroeg inderdaad. Hier ook vandaag ontvangen. De voorlaatste box staat pas 1,5 week binnen 🥸. Voorraad is voorlopig wel aangevuld met zo’n 40 blikken.GorgeousMetal schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:45:
Voor de andere ik ontvang wel netjes updates. Soms dubbel, vanuit “Webshop Moersleutel” maar altijd vanuit “Guild”.
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Bedoel je alleen van Moersleutel of over het algemeen? Weet dat moersleutel vaak er zoet/romig is. Prima zo nu en dan maar daar drink ik er niet een maand lang elke dag 1 van, dat is me te gek.Deezers schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 13:10:
Ligt het aan mijn smaakpapillen of smaken alle stouts met chocolade/karamel/kokos/koffie allemaal hetzelfde? Ben al een tijdje gestopt met nieuwe bieren te kopen, maar ze proeven overdreven zoet en generiek. Daarom ook de adventskalender en guild maar stopgezet dit jaar.
Onderling tussen de merken zit wel veel smaakverschil.
Stouts van Lervig kunnen ook zoet zijn, sommige zijn dat wat minder. Blackout, Lehe en Metanoia hebben ook wat mooie die weinig zoet hebben.
Mocht je wat zoeken dan zou ik vooral even Untappd checken op het smaakprofiel.
Zeker, wij doen maandelijks een proeverij. Meestal bestaande uit Meerdere Ipa's, 2 sours, meerdere stouts/barleys een mede en af een toe een wildale/geuze.BartStaal98 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:11:
Morgen heb ik met een paar maten weer een bierproeverij. Dit keer staat er geen thema op het programma, dus we nemen elk 4 random biertjes mee die we delen. Het zal dus wel wat uiteen lopen. Het lijkt me een keer leuk om er wat meer omheen te doen, in plaats van allemaal een slok nemen en "ja, lekker" te zeggen, 16 keer.
Organiseren jullie wel eens dergelijke proeverijen? En hoe kleed je die avond dan aan?
Ik heb nog een mooi biertje staan. Ik zat te denken aan een kleine quiz, waarbij dat biertje naar de winnaar gaat. Maar ook andere creatieve ideeën zijn welkom!
Daarnaast meestal een meer gangen BQQ erbij. We begonnen ooit leuk met leuke Europese bieren maar zijn zowat volledig overgestapt naar het Amerikaanse geweld. Kost wat maar dan heb je ook de beste van de wereld
Verder geen poespas met quizjes. Vaak muziekje aan en slap ouwehoeren.
https://untappd.com/user/Twingens
Ik ben een goed jaar geleden al gestopt met de Guild omdat inderdaad zowat alles (zowel de IPA's als de stouts) zoet en soms gewoon mierzoet waren.Deezers schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 13:10:
Ligt het aan mijn smaakpapillen of smaken alle stouts met chocolade/karamel/kokos/koffie allemaal hetzelfde? Ben al een tijdje gestopt met nieuwe bieren te kopen, maar ze proeven overdreven zoet en generiek. Daarom ook de adventskalender en guild maar stopgezet dit jaar.
Nu heb ik de advent calendar gewonnen in een raffle dus ga ik meemaken of het allemaal wat beter is geworden of niet
en ook voor @BartStaal98 en iederen die het leuk vindtwingens schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:00:
[...]
Zeker, wij doen maandelijks een proeverij. Meestal bestaande uit Meerdere Ipa's, 2 sours, meerdere stouts/barleys een mede en af een toe een wildale/geuze.
Daarnaast meestal een meer gangen BQQ erbij. We begonnen ooit leuk met leuke Europese bieren maar zijn zowat volledig overgestapt naar het Amerikaanse geweld. Kost wat maar dan heb je ook de beste van de wereld.
Verder geen poespas met quizjes. Vaak muziekje aan en slap ouwehoeren.
naar aanleiding van mijn uit de hand gelopen hobby en de proeverij die ik binnenkort heb, heb ik een Bier Proef Bingo gemaakt
https://beterbierbeleven.nl/bingo
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden
Leuk, maar daar kunnen nog wel een hoop andere termen bij zoals: "Nasmaak, Plakkerig, Schuimkraag, Bitter, etc."
Er zit een lijst met termen achter waar at random 16 termen uit gekozen worden. Ik zal eens kijken of die er al inzitten 👍GorgeousMetal schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:14:
[...]
Leuk, maar daar kunnen nog wel een hoop andere termen bij zoals: "Nasmaak, Plakkerig, Schuimkraag, Bitter, etc."
[ Voor 6% gewijzigd door -Jaap-io op 18-11-2025 12:19 ]
wat een prijzen!!GorgeousMetal schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:45:
Werd getriggerd door een mailtje van een andere aanbieder met daarin een Barcode.
En voor ik het wist zat ik bij de Moersleutel mijn mandje vol te gooien
Er komen dus nog 13 extra biertjes mijn kant op vanuit Alkmaar
Barcode Turquoise Bordeaux
Stapler
Golden Syrup Bacon Pancakes
Boerenjongens Stout
Eureka Peanut Butter Pina Colada Stout
Eureka Apple Pie Imp Stout
Millionaires Shortbread
Barcode Turquoise Orange
Espresso Quad
Eureka Belgian Tipa
Extravagant Nectaron Tipa
Sticky Toffee Pudding
Opera Cake
Dus met twee advent boxen (Biermeisje en Moersleutel) nog wat 7 Islands bij de Caigny vandaan en deze bestelling heb ik weer even genoeg om te drinken denk ik. (en ik had al voldoende voorraad
En laat ik nou ook nog eens begonnen zijn met een wat gezondere leefstijl, dus voortaan echt alleen nog maar in het weekend drinken en gematigd. (wil wat kilo-tjes kwijt)
Daarbij ook liefhebber van whisky, dus zal niet eens ieder weekend bier drinken.....
Tja, een man moet een hobby hebben, toch ??
PS: Sinds de 17de staat de Advent van de Moersleutel aangemeld, maar sindsdien nog geen beweging.
Nu maar kijken wat eerder binnenkomt; de Advent of mijn bestelling van gisteren.
Eric, Signing off !!
:strip_exif()/f/image/WHg8Um54vaaQR4nK8dyRq6UC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E9rAVx4yMnydgJUJ15zOc4s2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZzvklVvmf5q6ARL2koBpQXai.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/m2bga63l3jEFcjJtQi0U88T2.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/OgsL70Iz7pn5FlLuRh3H00vj.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Se0Wqnrl3TLn7uYLmxfRdwh5.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/g7qiT6GyE7en3O32x8mIyhLc.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/5C7AGub0fTPlUHZfdHW1ONWv.jpg?f=fotoalbum_tile)