Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 198 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-10 10:20
Shrien schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:25:
[Afbeelding]

Ervaringen met de Advent van To Øl?
Ze adverteren de doos nu voor €107 met gratis verzending. Doe er nog een TOOLBEER code bij en je bent voor €96 klaar.
spoiler:
9x IPAs & Pale Ales
6x Dark Beers
3x Lagers
3x Belgian
1x Wheat Beers
1x Fruit/Sour
1x Non-ABV
Ik krijg toch verzending erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:12

Shrien

frequent snoozer

larry_flynt schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:32:
[...]

Ik krijg toch verzending erbij...
Misschien dat je meerdere producten in je mandje hebt? Gratis verzending zal enkel gelden voor één adventdoos denk ik. En anders even de beste mensen een berichtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry_flynt
Shrien schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:45:
[...]

Misschien dat je meerdere producten in je mandje hebt? Gratis verzending zal enkel gelden voor één adventdoos denk ik. En anders even de beste mensen een berichtje sturen.
Nee, alleen de adventkalender. Heb To øl een mail gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iruy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-10 11:00
TRD07 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:15:
Vorig jaar een adventkalender van CraftBoxs geprobeerd en al hoewel het een leuk concept is en prima smaakte wil ik dit jaar zelf een adventkalender samenstellen. Ik denk dat ik goedkoper uit kan zijn met een hogere gemiddelde score.
Goedkoper misschien wel, maar het verrassingseffect is natuurlijk wel weg als je voor jezelf een adventskalender samenstelt ;) Al kunnen je zelf gekochte biertjes natuurlijk wel verrassend smaken :9

Untappd : YuriEhv

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• larry_flynt
larry_flynt schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:50:
[...]

Nee, alleen de adventkalender. Heb To øl een mail gestuurd.
Hi,
Unfortunately we are experiencing some problems with the free shipping. But, if/when you place an order, I will go ahead and refund you the costs of shipping. So don't worry, in the end it will be free :)

Cheers / skål 🍻

Mathilde
To Øl Webshop Team

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-10 11:57
Ik vind het niks. Heb liever 9 verschillende dan 3x3.
Zjoske78 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 16:49:
Voor degenen die de Other Half box hadden gemist bij Beer in a Box...
JB Craft Drinks heeft hem nu ook. Mij bevalt ie zo goed dat ik deze ook weer besteld heb. Even zoeken op Garage Sale en als het goed is, is de 12 pack nog beschikbaar (de 24 niet meer).
Is van de site inmiddels, dus ik denk dat ze op zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door ivo001 op 07-10-2025 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:50
iruy schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:31:
[...]

Goedkoper misschien wel, maar het verrassingseffect is natuurlijk wel weg als je voor jezelf een adventskalender samenstelt ;) Al kunnen je zelf gekochte biertjes natuurlijk wel verrassend smaken :9
Absoluut. Wellicht als alternatief er dan zelf 40 uitzoeken en iemand anders er daar 24 van laten bestellen en verspreiden over de vakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:56
TRD07 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:43:
[...]

Absoluut. Wellicht als alternatief er dan zelf 40 uitzoeken en iemand anders er daar 24 van laten bestellen en verspreiden over de vakken ;)
Ik heb dit ooit gedaan met drank als kerstgeschenken naar mijn broers. Een bestelling gedaan en bij een broer laten afleveren. Die mocht er dan zijn keuze uitnemen, en de doos verder geven aan de volgende, die doet een keuze,... tot ze bij mij kwam. Ik was verrast welke er nog in zaten, want ik had wel wat geshopped naar ieders zijn smaak.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21:42
Verreweg het leukste blijft imo toch om samen met een vriend voor elkaar een kalender te maken. Kan zelfs evt met een ander lid van hier als je elkaars untappd hebt.

Vooraf een budget afspreken, lekker shoppen, je geeft de ander iets leuks en krijgt ook iets dat met zorg is samengesteld, weet dat wat je krijgt bij je smaak past en je houdt het verrassingseffect. En elke dag even contact na het openen, en je ziet wat de ander het scoort bij het inchecken.

Dus alle voordelen van andere opties en meer, en geen van de nadelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:29
ivo001 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:40:
[...]

Ik vind het niks. Heb liever 9 verschillende dan 3x3.

[...]

Is van de site inmiddels, dus ik denk dat ze op zijn.
En hij staat weer op de site. Is nu al 3x gebeurt dat hij een tijdje van de site weg was en weer terug beschikbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopperbest
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23:33
Nieuwe box van de Exclusive Club voor oktober van Beer in a Box is ook bekend: Omnipollo. Dat maakte me wel benieuwd. Even kijken wat er in de box zit... 6 bier. Kan ik verder scrollen? Nee, blijft 6 bier. Nu weet ik dat Omnipollo geen goedkope brouwer is en er zitten 2 BA stouts bij, maar 6 bier is toch vrij mager. De 2 NEDIPA's zien er ook prima uit, maar de overige 2 (French oak pilsener en export stout) lijken me niet heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-10 08:33
_jero_813 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:20:
[...]

En hij staat weer op de site. Is nu al 3x gebeurt dat hij een tijdje van de site weg was en weer terug beschikbaar is :)
Thanks en @Zjoske78 :)
Hier ook besteld incl een Tree House en Trillium. 14 blikken dan dus voor €75 maar wel goed spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Hopperbest schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:28:
Nieuwe box van de Exclusive Club voor oktober van Beer in a Box is ook bekend: Omnipollo. Dat maakte me wel benieuwd. Even kijken wat er in de box zit... 6 bier. Kan ik verder scrollen? Nee, blijft 6 bier. Nu weet ik dat Omnipollo geen goedkope brouwer is en er zitten 2 BA stouts bij, maar 6 bier is toch vrij mager. De 2 NEDIPA's zien er ook prima uit, maar de overige 2 (French oak pilsener en export stout) lijken me niet heel bijzonder.
Ik zou, bij twijfel, het anders los bestellen, en anders bestel je niet? Omnipollo is redelijk goed aan te komen. En ja, zijn vrij prijzig, en niet alle bieren zijn top (of, minder speciaal), maar de stouts die ze (laten) brouwen vallen bij mij altijd wel in de smaak. Zo heb ik altijd wel de Noa op voorraad, wat mij betreft een heerlijke stout.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopperbest
sky- schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 08:20:
[...]

Ik zou, bij twijfel, het anders los bestellen, en anders bestel je niet? Omnipollo is redelijk goed aan te komen. En ja, zijn vrij prijzig, en niet alle bieren zijn top (of, minder speciaal), maar de stouts die ze (laten) brouwen vallen bij mij altijd wel in de smaak. Zo heb ik altijd wel de Noa op voorraad, wat mij betreft een heerlijke stout.
Ik heb ook geskipt. Of beter gezegd, het exclusive abbo even uitgezet, want zoals wel vaker is er bij BiaB wat aan de hand op IT-vlak. De boxenplanner werkt namelijk niet. Wellicht komt dat nog, want de box van oktober is nog niet officieel aangekondigd (lees: mail naar abbohouders), maar voor nu was uitzetten de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
Hopperbest schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:28:
De stouts van Omnipollo zijn altijd krankzinnig duur, dus in die zin zou het alsnog een redelijke deal kunnen zijn als je het vergelijkt met de losse verkoopprijs. Zelf laat ik ze voor 20 euro per 33cl flesje normaal gesproken staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:47
Maakt ook verder niet uit want die Omnipollo box is uitverkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
_jero_813 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:20:
[...]

Kon er geen 2 in mijn mandje krijgen, site gaf aan te weinig voorraad :?
Dus maar aangevuld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HUsTz5VFj-jQG6A5RvlGL739K4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JvD7P81SwJvNGk5tJiWwkTDi.png?f=user_large

Na bestelling was het opnieuw mogelijk om weer 1 garage sale doos in het mandje te doen, dat is wel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
ivo001 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:22:
[...]

Kon er geen 2 in mijn mandje krijgen, site gaf aan te weinig voorraad :?
Dus maar aangevuld.
[Afbeelding]

Na bestelling was het opnieuw mogelijk om weer 1 garage sale doos in het mandje te doen, dat is wel gek.
Klopt, had ik ook. Misschien limiet van maar 1 box per klant/bestelling. Is wel eerlijk naar andere uiteraard. Heb het ook aangevuld met paar andere biertjes tot gratis verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopperbest
Wren schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:03:
Ja, dat zag ik nu net ook. Weet niet hoe precies die informatie is, want normaal gesproken krijg je een mail met de inhoud van de maand, vervolgens heb je enkele dagen om 'm wel of niet te nemen. In principe, als je lid bent, krijg je de box van die maand (als je niet skipt, en dat kon nu dus ook niet). Dus wellicht staat de box nu op ja bij iedereen die lid is, en dan zou de box uitverkocht kunnen zijn. En ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat iedereen deze box wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-10 23:41
Hopperbest schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 08:46:
Ik heb ook geskipt. Of beter gezegd, het exclusive abbo even uitgezet, want zoals wel vaker is er bij BiaB wat aan de hand op IT-vlak. De boxenplanner werkt namelijk niet. Wellicht komt dat nog, want de box van oktober is nog niet officieel aangekondigd (lees: mail naar abbohouders), maar voor nu was uitzetten de enige optie.
Dacht dat het aan mij lag, hier ook het abbo stopgezet. Vorige maand een mail gestuurd over het feit dat de boxenplanner leeg was. Als antwoord daarop waren er boxen handmatig toegevoegd die nu weer weg zijn.

Untappd: politrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartStaal98
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:29
Is de inhoud van de Other Half box (12) bekend of zijn dit verassingen? Ik zou 'm ook graag overwegen. Hij staat nu niet meer op de website van JB, maar jullie berichten lezende hou ik de website toch in de gaten.

Wellicht ten overvloede, maar reacties met spoiler tag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Laatst online: 18:39
Mailtje van Emelisse.

Kan dit soort biertjes wel waarderen, prima prijs ook.
https://emelisse.nl/produ...e_20th_anniversary_series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 14:49

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

BartStaal98 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:05:
Is de inhoud van de Other Half box (12) bekend of zijn dit verassingen? Ik zou 'm ook graag overwegen. Hij staat nu niet meer op de website van JB, maar jullie berichten lezende hou ik de website toch in de gaten.

Wellicht ten overvloede, maar reacties met spoiler tag.
Er zijn al een paar fotos van de OH box van BiaB voorbij gekomen... maar geen idee hoe die van JB er uit (gaan) zien... kan niks op de site vinden over inhoud iig.

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
brukskeluuk schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:07:
Mailtje van Emelisse.

Kan dit soort biertjes wel waarderen, prima prijs ook.
https://emelisse.nl/produ...e_20th_anniversary_series
Ik ben een paar jaar geleden gestopt met het kopen van hun specials zoals die white labels, er zaten er zoveel tussen die volgens mij onbedoeld zurig waren. Anderen merkten dit ook op. Maar hun prijsstelling is inderdaad best ok dus ik ben geneigd het weer eens te proberen. Hoe zijn jouw ervaringen met hun bieren de laatste tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopperbest
Ik heb dit jaar de before en after van de Iced Series 2025 van Emelisse gehad, dus zowel het basisbier als de freeze-distilled versie daarvan en ik moet zeggen dat het niet meeviel. De stouts zijn over het algemeen vrij dun en pas in de iced versie krijgen ze een beetje meer punch (en percentages van 17-18%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politrix
Wren schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:43:
[...]

Ik ben een paar jaar geleden gestopt met het kopen van hun specials zoals die white labels, er zaten er zoveel tussen die volgens mij onbedoeld zurig waren. Anderen merkten dit ook op. Maar hun prijsstelling is inderdaad best ok dus ik ben geneigd het weer eens te proberen. Hoe zijn jouw ervaringen met hun bieren de laatste tijd?
Dat zurige dat herken ik ook en is voor mij de reden om geen Emelisse bieren meer te kopen. Heel prominent aanwezig in de white labels, dun en wrang zurig. Zelf geen fan van freezed/iced distiled bieren en die van Emilisse zijn dan in vergelijk met bijvoorbeeld de freeze distilled bieren van La Debauche ook niet heel goed naar mijn mening. Goede prijs, niet hele goede ervaringen, dus skip.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:35
AngelDust schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:14:
[...]

Er zijn al een paar fotos van de OH box van BiaB voorbij gekomen... maar geen idee hoe die van JB er uit (gaan) zien... kan niks op de site vinden over inhoud iig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pKSrad9vdJF78JmFbY9QQ9xTgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgQ8SdugtkeSvvumYqZOE6LZ.jpg?f=fotoalbum_large

Deze zitten er in de JB box die ik zojuist heb ontvangen.
Vul datum van Jan t/m Juli 2025 en allemaal minimaal 4,1 op untapped.
Ik ben er blij mee :)

[ Voor 6% gewijzigd door marsie030 op 08-10-2025 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopperbest
marsie030 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:11:
[...]

[Afbeelding]

Even gekeken en vergeleken met iemand die alle 24 van BiaB had, heeft deze box 9 andere en 3 dezelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartStaal98
marsie030 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:11:
[...]

[Afbeelding]

Dat ziet er inderdaad erg goed uit! Daar komen we de koudere dagen wel mee door. Dat wordt de website van JB in de gaten houden komende dagen. Hopelijk verschijnen ze nog weer... :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• politrix
Weet niet of iemand ervaring heeft, maar vandaag een beetje “op de gok” de sibeeria advent kalander aangeschaft. Heb op een of andere manier een zwak voor deze brouwer, dus we gaan het zien. Inclusief verzenden kwam ik op ongeveer 120 uit. Zal hier tegen die tijd wat updates geven over de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Wren schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:03:
Krijg net pas een mailtje van ze. Je moet snel zijn, want:

We hebben nog slechts 327 plekken vrij!

:')

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _jero_813
Mijn OH box van JB ook zojuist geleverd. Dit zit er bij mij in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_kBswDeiLdnkHvXD1cdJhdc0fc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YatmyTpCULgwPnzse4g2lUHO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• J3lle
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-10 10:31
Inhoud van mijn OH box van JB. Overigens super complimenten naar het team van JB, bij het betalen met de biercheque ging er iets mis. Eindstand: geen betaling en wel tegoed kwijt. Super netjes opgelost en zelfs nog wat extra korting gekregen. Mij zien ze snel terug 😄
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlG3oaEhY5V3c6MWA24BFG5jszI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9sPYM7eKXvx805qgNaU8iU0S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartStaal98
Een paar bekenden, maar mooie vangst! Helaas de box nog niet weer op JB gezien. Lijkt toch echt uitverkocht te zijn. Als ik dit zo zie, jammer!

Iets met de vroege vogel… :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DVNE
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20:43
Hierbij de mijne, allemaal van rond mei. Ook erg blij mee want de Beer in a box moeten missen en daarna FOMO 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/po_MeJ5F-wQQPBgnqhlPo5Hv5ck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScJjaLAGHcEkip1XClTIEc00.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .Joop
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Hierbij mijn box, incl 2x tree house. Meeste is van mei, maar zit er één van maart en één van april tussen.

Tree house beiden van eind Augustus, dus dat is netjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkaLQPGucr4AuqifJ63JS9sNQ3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ite2i2h9TB5DAlwBjd99JJ6Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

J3lle schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:31:
Inhoud van mijn OH box van JB. Overigens super complimenten naar het team van JB, bij het betalen met de biercheque ging er iets mis. Eindstand: geen betaling en wel tegoed kwijt. Super netjes opgelost en zelfs nog wat extra korting gekregen. Mij zien ze snel terug 😄
[Afbeelding]
Goed om te weten dat ik daar ook met biercheque kan betalen d:)b

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ivo001
Hier ook mijn andere helft doos ontvangen. Aangevuld met 3 bier voor de gratis verzending.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9S7zErAGfORiDFilNk01Q0gr7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NXiKqmX4l8WmXzZqyIKNxmJB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-10 08:33
En hier die van mij, aangevuld met een Trillium en een Tree House (beide links). Rest dus Other Half.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JppuWmpK8-V-pZszxd5w_UlhkX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zYNEsRZjSFOmcQBR1vdL8go.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Zojusit bij een lokale bierwinkel/klant van de brouwerij een adventkalender besteld.
Heb ze een budget gegeven en verder niet :)

Ze weten wel wat ik lekker vind dus ben benieuwd wat ze er van gaan maken :D

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-10 11:26

Honesty

kattenneus!

Een weekje polen in de herfstvakantie , begonnen in krakau bij BroBeer ligt volgens mij wel wat buiten het centrum maar was wel lekker. We liepen er toevallig langs en ik zag craftbeer.
Bier en burgers.had van de tap een tripel en een black ipa die lekker waren maar een BA milk stout(Ludzie Trzymajcie Kapelusze Wild Turkey Bourbon BA) die ik zelf minder vond. Maar de prijzen zijn wel lekker goedkoop. Halve liter wat hier een 25cl kost ongeveer. En wat halve liters porter bij de supernarkt voor 1,50 per fles.
Eind van de week katowice waar ik nog meer verwachtingen heb.

[ Voor 17% gewijzigd door Honesty op 11-10-2025 19:17 ]

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Honesty schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 19:11:
Een weekje polen in de herfstvakantie , begonnen in krakau bij BroBeer ligt volgens mij wel wat buiten het centrum maar was wel lekker. We liepen er toevallug langs en ik zag craftbeer.
Bier en burgers.had van de tap een tripel en een black ipa die lekker waren maar een BA milk stout die ik minder vond. Maar de prijzen zijn wel lekker goedkoop. Halve liter wat hier een 25cl kost ongeveer. En wat halve liters porter bij de supernarkt voor 1,50 per fles.
Browariat in Katowice had een leuke selectie op tap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _jero_813
Honesty schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 19:11:
Een weekje polen in de herfstvakantie , begonnen in krakau bij BroBeer ligt volgens mij wel wat buiten het centrum maar was wel lekker. We liepen er toevallig langs en ik zag craftbeer.
Bier en burgers.had van de tap een tripel en een black ipa die lekker waren maar een BA milk stout(Ludzie Trzymajcie Kapelusze Wild Turkey Bourbon BA) die ik zelf minder vond. Maar de prijzen zijn wel lekker goedkoop. Halve liter wat hier een 25cl kost ongeveer. En wat halve liters porter bij de supernarkt voor 1,50 per fles.
House of Beer in Krakow heeft ook wel een mooie selectie van craft bieren 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 18:21
AngelDust schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 15:38:
Zojusit bij een lokale bierwinkel/klant van de brouwerij een adventkalender besteld.
Heb ze een budget gegeven en verder niet :)

Ze weten wel wat ik lekker vind dus ben benieuwd wat ze er van gaan maken :D
Laat me raden, van Erp Dranken? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Edenaar1 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 00:04:
[...]

Laat me raden, van Erp Dranken? ;)
Nee, daar hebben we de afgelopen 3 jaar via de brouwerij 1 besteld.. Gaan nu wat anders doen via daar, dus heb voor mezelf 1 besteld bij een andere winkel :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:01

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik had dus ook de OH box van J&B Craft drinks binnen. De twee Treehouse bieren die ik er bij had besteld ontbraken echter. Vrijdag heb ik ze een mail gestuurd maar nog geen reactie. Ik had overigens geen account aangemaakt (word gek van al die accounts overal).
Iemand hier nog een betere manier om contact te leggen met ze of moet ik nog even geduld hebben?

Edit: Heb bericht gehad en ze worden nagestuurd :)

[ Voor 6% gewijzigd door Nyarlathotep op 14-10-2025 16:52 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Nyarlathotep schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:12:
Ik had dus ook de OH box van J&B Craft drinks binnen. De twee Treehouse bieren die ik er bij had besteld ontbraken echter. Vrijdag heb ik ze een mail gestuurd maar nog geen reactie. Ik had overigens geen account aangemaakt (word gek van al die accounts overal).
Iemand hier nog een betere manier om contact te leggen met ze of moet ik nog even geduld hebben?
Wat is er mis met ze gewoon te bellen?

020 244 01 77

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steve79
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-10 08:39

Steve79

wie weet!?

12 blikken Other Half Brewing weer beschikbaar bij ; https://www.jbcraftdrinks.com/sale/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

BiaB heeft de "UltraHopCollab box" weer in de pre-order.

Heb de vorige gehad en daar zaten erg smakelijke bieren tussen. Twijfel of ik weer 1 bestel. Nu wel met (deels) andere brouwerijen

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopperbest
AngelDust schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 14:34:
BiaB heeft de "UltraHopCollab box" weer in de pre-order.

Heb de vorige gehad en daar zaten erg smakelijke bieren tussen. Twijfel of ik weer 1 bestel. Nu wel met (deels) andere brouwerijen
Zaten de namen van de bieren er de laatste keer bij, of zoals nu alleen de brouwerijen? Ook wel handig te vermelden voor de mensen die vluchtig lezen. De box wordt pas in december geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Hopperbest schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:54:
[...]

Zaten de namen van de bieren er de laatste keer bij, of zoals nu alleen de brouwerijen? Ook wel handig te vermelden voor de mensen die vluchtig lezen. De box wordt pas in december geleverd.
Alleen de brouwerijen....denk ik? Misschien ook wel niet eens.
Heb die van mij toen ook in juni besteld en kreeg hem eind augustus pas, maar wel allemaal kneitervers.

Had alleen 1 van 3rd Moon met een giga gistdepot in het blik... :X

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:51

tozzke

aka tozzert

Net terug van een "tripje" Canada en een aantal brouwerij(tjes)/brewpubs bezocht:
Vancouver:
- Stanley Park Brewing
- Granville Island Brewing
- Electric Bicycle Brewing

Banff:
- Three Bears Brewery And Restaurant
- Sheepdog Brewing

Toronto:
- Mill Street Brewery
- Blood Brothers Brewing <-- een biertje besteld en gekregen maar werden naar buiten gestuurd toen ik wilde betalen ivm een besloten feest. Buiten ons biertje verder op mogen drinken :D
Milton (vlakbij Toronto):
- Third Moon Brewing Company <-- heel goeie biertjes!

Gatineau (vlakbij Ottawa):
- Brasserie du Bas-Canada <-- zeer goeie bieren!

Montreal:
- BreWskey <-- heel goeie bieren!
- Messorem <-- zeer goeie bieren!

Mijn top 3 van deze brouwerijen:
1. Brasserie du Bas-Canada
2. Messorem
3. BreWskey

Maar als ik voor de locatie zou gaan, staat Messorem op nr 1. Erg toffe locatie, zitten in een industrieel pand en toen wij er waren, scheen de zon volop met ruim 20°C wat wellicht ook meespeelde. Het was er ontzettend druk met o.a. veel wielrenners/gravelbikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:57
Mmm, kreeg net een mailtje van Beerdome dat ze 6 nieuwe biertjes van Brasserie du Bas-Canada binnen hadden. Toch maar even proberen dan.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-10 15:14
tozzke schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 19:04:
Net terug van een "tripje" Canada en een aantal brouwerij(tjes)/brewpubs bezocht:
Vancouver:
- Stanley Park Brewing
- Granville Island Brewing
- Electric Bicycle Brewing

Banff:
- Three Bears Brewery And Restaurant
- Sheepdog Brewing

Toronto:
- Mill Street Brewery
- Blood Brothers Brewing <-- een biertje besteld en gekregen maar werden naar buiten gestuurd toen ik wilde betalen ivm een besloten feest. Buiten ons biertje verder op mogen drinken :D
Milton (vlakbij Toronto):
- Third Moon Brewing Company <-- heel goeie biertjes!

Gatineau (vlakbij Ottawa):
- Brasserie du Bas-Canada <-- zeer goeie bieren!

Montreal:
- BreWskey <-- heel goeie bieren!
- Messorem <-- zeer goeie bieren!

Mijn top 3 van deze brouwerijen:
1. Brasserie du Bas-Canada
2. Messorem
3. BreWskey

Maar als ik voor de locatie zou gaan, staat Messorem op nr 1. Erg toffe locatie, zitten in een industrieel pand en toen wij er waren, scheen de zon volop met ruim 20°C wat wellicht ook meespeelde. Het was er ontzettend druk met o.a. veel wielrenners/gravelbikers
Thanks voor deze post! Ik ga volgend jaar richting Canada een roadtrip doen en starten in Vancouver.
Was al een beetje op onderzoek uit gegaan maar in Vancouver zelf zijn volgensmij niet echt speciaalbier winkels (Buiten de lokale drankhandel om, daar heb je denk ik ook al genoeg keuze hoor!)
Maar denk dat ik me prima kan vermaken met alle brewpubs.

Messorem staat tot nu toe ook op plek 1 voor mij van Canadese brouwerijen, bestel ze regelmatig via Biersalon en die weten wel wat ze doen met hun IPA's. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:51

tozzke

aka tozzert

JessetjeNL schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:58:
[...]

Thanks voor deze post! Ik ga volgend jaar richting Canada een roadtrip doen en starten in Vancouver.
Was al een beetje op onderzoek uit gegaan maar in Vancouver zelf zijn volgensmij niet echt speciaalbier winkels (Buiten de lokale drankhandel om, daar heb je denk ik ook al genoeg keuze hoor!)

Messorem staat tot nu toe ook op plek 1 voor mij van Canadese brouwerijen, bestel ze regelmatig via Biersalon en die weten wel wat ze doen met hun IPA's. :9
Ga je ook de oostkant aandoen of blijf je meer in het westen? Persoonlijk vind ik dat we in het oosten meer goede (lokale) bieren op hebben (en leukere brewpubs bezocht hebben) dan in het westen (uiteraard zijn we niet overal geweest dus mijn beeld kan/zal vertekend zijn)

Wij zijn ook gestart in Vancouver en na 3 dagen een auto gehuurd en naar Whistler gereden, naar Prince George (waar we eigenlijk naar CrossRoads Brewing & Distillery wilden maar die was eerder die maand afgefikt :'(). Vervolgens de Rockies in gegaan en daar wat plaatsjes aangedaan (waaronder Jasper en Banff) en toen naar Calgary om vanaf daar te vliegen naar Toronto.
Na een paar dagen Toronto de trein gepakt naar Gatineau voor 1 overnachting (speciaal voor Brasserie du Bas :D) en de volgende dag weer met de trein naar Montreal waar we ook weer een paar dagen hadden voor we weer terugvlogen

Wij hebben ook vooral NEIPA/DIPA's op maar ook zeker een paar stouts en fruited sours voor de afwisseling :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:18

Klippy

Still Game

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hK6TNm8jR9O98VxBqAjx6Pty-0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLds4eAGk1Vh0baXqUx1CdZG.jpg?f=fotoalbum_medium

Cadeautje van pa omdat ik hem overal heb gebracht in de 3 maanden dat hij niet mocht rijden na een medische ingreep.

Ik had nog nooit van Vuurzee gehoord, maar mijn vader zijn grootste hobby is nog altijd wijn, dus hij kent het via zijn wijnmagazines en heeft het bij een wijnhandel gehaald. Pinot Noir druiven als compliment aan de hop en champagne gist.
Geen idee of het te vergelijken is met bijvoorbeeld Grolsch Finale, maar verwacht er wel veel meer van, ook vanwege de prijs.

Nog eens een goed moment zoeken om hem te drinken.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:54
Hoop gebakken lucht helaas, Rick Kempen heeft er wel wat moois over geschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brukskeluuk
Klippy schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:53:
[Afbeelding]

Cadeautje van pa omdat ik hem overal heb gebracht in de 3 maanden dat hij niet mocht rijden na een medische ingreep.

Ik had nog nooit van Vuurzee gehoord, maar mijn vader zijn grootste hobby is nog altijd wijn, dus hij kent het via zijn wijnmagazines en heeft het bij een wijnhandel gehaald. Pinot Noir druiven als compliment aan de hop en champagne gist.
Geen idee of het te vergelijken is met bijvoorbeeld Grolsch Finale, maar verwacht er wel veel meer van, ook vanwege de prijs.

Nog eens een goed moment zoeken om hem te drinken.
Las laatst ook zoiets over het bewaren van bier in de zee. Ergens vraag ik me dan toch af of dit een beetje in het verlengde is van de gewaxte flessen, leuk voor de marketing en dus beleving, maar voor de smaak doet het niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:18

Klippy

Still Game

Dubbeldooier schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:49:
Hoop gebakken lucht helaas, Rick Kempen heeft er wel wat moois over geschreven.
Had dat eens opgezocht. Ik zie vooral artikelen over de crowdfunding / investeringen in de brouwerij. Beetje het Frontaal idee, maar dan luxer. Dat spreekt me ook niet aan en de marketing is inderdaad wat opgeklopt.
Het bier zelf zie ik geen slechte dingen over, maar ook niemand die echt lyrisch is, 4.04 op Untappd.
Dat komt wel overeen met onze verwachtingen. Het zal de prijs vast niet waard zijn, maar leuk om een keer te proeven en om te krijgen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• brukskeluuk
Klippy schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:11:
[...]

Had dat eens opgezocht. Ik zie vooral artikelen over de crowdfunding / investeringen in de brouwerij. Beetje het Frontaal idee, maar dan luxer. Dat spreekt me ook niet aan en de marketing is inderdaad wat opgeklopt.
Het bier zelf zie ik geen slechte dingen over, maar ook niemand die echt lyrisch is, 4.04 op Untappd.
Dat komt wel overeen met onze verwachtingen. Het zal de prijs vast niet waard zijn, maar leuk om een keer te proeven en om te krijgen.
Inderdaad, je vader heeft iig moeite gedaan om iets bijzonders voor je te kopen en dat is toch al erg leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:54
Zeker, alleen daarom al de moeite waard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Mijn vader die met pensioen is gegaan kreeg een bierpakket maar houdt zelf niet van speciale biertjes dus mocht ik ze hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jv5CaO5HxpqC-Y63nndugIcUh2I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/D7dHtaAAC6z510svnQqLYfsa.png?f=fotoalbum_large

We gaan met deze beginnen, zeer donker bier.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
JessetjeNL schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:58:
[...]

Als je in de regio van Vermont komt schijnt het wel de moeite te zijn om Hill Farmstead te bezoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23:00
ivo001 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 12:25:
[...]

Als je in de regio van Vermont komt schijnt het wel de moeite te zijn om Hill Farmstead te bezoeken.
Vijfduizend km van Vancouver, maar vooruit :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icedwarf
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:16
Meg schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 20:31:
Mijn vader die met pensioen is gegaan kreeg een bierpakket maar houdt zelf niet van speciale biertjes dus mocht ik ze hebben.

[Afbeelding]

We gaan met deze beginnen, zeer donker bier.
Ik zou deze goed bewaren en voorlopig niet opdrinken, we worden nl niet meer gebrouwen. Maar inderdaad een heel goed trappistenbier. Heb er zelf nog 3 staan, bij De Caigny waren ze vorige week ook niet meer verkrijgbaar en wist men niet of ze überhaupt ooit nog zouden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopperbest
icedwarf schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 15:14:
[...]

Ik zou deze goed bewaren en voorlopig niet opdrinken, we worden nl niet meer gebrouwen. Maar inderdaad een heel goed trappistenbier. Heb er zelf nog 3 staan, bij De Caigny waren ze vorige week ook niet meer verkrijgbaar en wist men niet of ze überhaupt ooit nog zouden komen.
Gewoon nog te koop o.a. bij de Mitra. Het is inderdaad waar dat het klooster waar dit bier gebrouwen wordt gaat sluiten (of al is gesloten), maar er is nog geen nieuws over een eventuele doorstart van de brouwerij. Hoe dan ook, het is wel 100% zeker dat dit het einde is van dit bier als (echte) Trappist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

[...]

En dat zeg je nu pas... inmiddels is deze op, was wel heel erg lekker.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23:00
Hopperbest schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 16:08:
[...]

Gewoon nog te koop o.a. bij de Mitra. Het is inderdaad waar dat het klooster waar dit bier gebrouwen wordt gaat sluiten (of al is gesloten), maar er is nog geen nieuws over een eventuele doorstart van de brouwerij. Hoe dan ook, het is wel 100% zeker dat dit het einde is van dit bier als (echte) Trappist.
De kans is groot dat het straks als abdijbier weer op de markt komt….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
[...]

Denk je dat die smaak nog veel ontwikkeld met lang bewaren?
Ik zag ze vorige week in ueder geval nog gewoon hier bij de AH staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icedwarf
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:16
ivo001 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 08:25:
[...]

Denk je dat die smaak nog veel ontwikkeld met lang bewaren?
Ik zag ze vorige week in ueder geval nog gewoon hier bij de AH staan.
Ik heb eerlijk gezegd niet de indruk dat de smaak verandert of beter wordt na verloop van tijd. Nu moet ik toegeven dat ik ze altijd vrij snel op had en gewoon nieuwe ging halen. Mogelijk een mooi moment om dat eens met de laatste fles uit te testen.
Overigens denk ik ook dat dit bier straks wel ergens anders gebrouwen zal worden als abdijbier, net als dat eerder ook met de Achel bieren is gedaan. Ik woon redelijk in de buurt maar heb nog geen signalen gehoord dat men dat ook daadwerkelijk van plan is. Het klooster zelf is inmiddels leeg, de resterende paters zijn verhuisd, en het zal worden verkocht heb ik gelezen. Dus einde verhaal. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:07
Het verschil met Achel is dat daar wel de locatie is overgenomen incl brouwerij. Hier moeten ze dus de brouwerij verkopen aan een nieuwe partij. Het zal dan nog makkelijker zijn om de naam en recepten door te verkopen aan een bestaande brouwer.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-10 15:29

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sb0F-Cicq-n2jv9uC1kAoQqI6PY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UTiS95gPvWKoMoTUlS6yzp2s.jpg?f=fotoalbum_large

Geslaagd rondje door de Caigny.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edenaar1
Vrijdag in Poppel geweest ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-uemvLBIRN8KAgkgDsN_O0QStw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PnUcqwBjQIdyo9SB7mpfZrSq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfKRN9FFjZcom64ktxyOWnd-l08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lqZOCdTt5miD1QDh8BVpeO53.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Edenaar1 nice. Misschien rijd ik daar ook nog wel even langs deze week. Hoewel de score bij de Caigny al wat hoog uitviel. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopperbest
Beekforel schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:49:
@Edenaar1 nice. Misschien rijd ik daar ook nog wel even langs deze week. Hoewel de score bij de Caigny al wat hoog uitviel. :X
Over De Caigny gesproken. Heeft er hier iemand ervaring met hun webshop : craftbeers.shop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hopperbest schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:25:
[...]

Over De Caigny gesproken. Heeft er hier iemand ervaring met hun webshop : craftbeers.shop ?
Ik weet in elk geval wel dat het duurder is dan in de winkel (op zo'n Goose Island volgens mij 3 euro) en dat de voorraad niet overeen komt met de winkel (op de site 4, in de winkel 10+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopperbest
Beekforel schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:39:
[...]

Ik weet in elk geval wel dat het duurder is dan in de winkel (op zo'n Goose Island volgens mij 3 euro) en dat de voorraad niet overeen komt met de winkel (op de site 4, in de winkel 10+).
Voor mij is het ongeveer 5 uur heen en terug plus benzine, dus de winkel bezoeken is niet heel snel de handigste optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hopperbest schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 19:08:
[...]

Voor mij is het ongeveer 5 uur heen en terug plus benzine, dus de winkel bezoeken is niet heel snel de handigste optie.
Same. Ik combineer het met een weekje vakantie nu, soms ook als we op doorreis er langs kunnen komen. Zo lukt het elk jaar wel een keer. Ik vind de ervaring in de winkel wel erg leuk ook.

Denk dat het qua webshop beetje afhankelijk is van wat je zoekt ook. Als ze net hebben wat je wilt dan is dat prima natuurlijk. Ik gebruik Beerizer voor prijsvergelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopperbest
Beekforel schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 19:13:
[...]

Same. Ik combineer het met een weekje vakantie nu, soms ook als we op doorreis er langs kunnen komen. Zo lukt het elk jaar wel een keer. Ik vind de ervaring in de winkel wel erg leuk ook.

Denk dat het qua webshop beetje afhankelijk is van wat je zoekt ook. Als ze net hebben wat je wilt dan is dat prima natuurlijk. Ik gebruik Beerizer voor prijsvergelijk.
Het ging me meer om ervaringen met hun webshop, dus is de levertijd redelijk, hoe wordt alles verpakt, wat zijn de verzendkosten? Beerizer gebruik ik ook wel, maar meer om een globaal beeld te krijgen van wat een bepaald bier kost.

Maar mocht ik een weekendje Antwerpen plannen, dan zal ik zeker even langs gaan in de winkel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Hopperbest schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 19:35:
[...]

Het ging me meer om ervaringen met hun webshop, dus is de levertijd redelijk, hoe wordt alles verpakt, wat zijn de verzendkosten? Beerizer gebruik ik ook wel, maar meer om een globaal beeld te krijgen van wat een bepaald bier kost.

Maar mocht ik een weekendje Antwerpen plannen, dan zal ik zeker even langs gaan in de winkel.
Heb er nu twee keer besteld en bevalt goed. Mooie prijzen en leuk aanbod. Vaak wat goedkoper dan NL shops en gratis verzending boven de €100.

Check bij sommige (minder recente/afgeprijsde) bieren wel even de CD. Had laatst een Omnipollo dipa die al een jaar oud was. Werd wel netjes snel terugbetaald na correspondentie. Dus niets meer dan lof voor de webshop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edenaar1
Beekforel schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:49:
Heerlijk rondwandelen daar. Moest mezelf inhouden..
die handjes zaten wel los.. in goede zin van het woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:43
Wat is die liggende fles eigenlijk, die met het papier er rond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:01

Nyarlathotep

Crawling Chaos

cy-gor25 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:39:
[...]

Wat is die liggende fles eigenlijk, die met het papier er rond?
Zo te zien iets van De Glazen Toren. Vlaamse brouwerij.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Nyarlathotep schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:48:
[...]

Zo te zien iets van De Glazen Toren. Vlaamse brouwerij.
Ja! Iets van een kerstspecial. Kon ik voor nog geen 5 euro niet laten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steve79
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-10 08:39

Steve79

wie weet!?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDHxhqG-5nAsskZj49_b_urzlss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XHeK7dg6TYQyNA8zRB59tlXH.jpg?f=fotoalbum_large
Ben een rondje zwarte woud aan het doen, paar bieren opgehaald bij Black Forest Brewing. Iemand nog leuke tips verder hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:10
Toevallig ook de nieuwe duvel vatgerijpt zien staan?

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carepolice
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:47
Altijd fijn, zo'n broer die wat lekkers meeneemt voor je uit België!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQWDThnt2mrlcjuXddFNvLLsmMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gHZTwit6qebMD42StQBgGaZH.jpg?f=fotoalbum_large

“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:09
-Jaap-io schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 21:10:
[...]

Is er een nieuwe? Vind die altijd zeer geslaagd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Jaap-io
Chelseamarre123 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 23:50:
[...]

Is er een nieuwe? Vind die altijd zeer geslaagd
Jup https://www.duvel.com/nl-...rrel-aged-mexican-edicion
Gerijpt op tequila vaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartStaal98
Ik zag net dat mijn volgende check-in mijn 500ste unieke biertje wordt. Het lijkt mij leuk om daar een speciale voor te zoeken. Daarvoor ben ik op zoek naar aanraders. Ik drink voornamelijk NE IPA's, en hou er wel van als ze iets hoger in de alcohol zitten voor de extra body / punch. Een DDH is daarbij ook niet verkeerd. Ik zat er aan te denken eens een goede Amerikaanse te proberen. Helaas is de beschikbaarheid in NL beperkt, of zijn de verzendkosten torenhoog.

Welk biertje is die topper die jullie mij kunnen aanraden?

Mijn Untappd is: https://untappd.com/user/bartstaal

Edit: Ik zat te kijken naar https://www.jbcraftdrinks...o-very-hhhazyyy-us21.html

[ Voor 8% gewijzigd door BartStaal98 op 23-10-2025 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:34
BartStaal98 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:25:
Ik zag net dat mijn volgende check-in mijn 500ste unieke biertje wordt. Het lijkt mij leuk om daar een speciale voor te zoeken. Daarvoor ben ik op zoek naar aanraders. Ik drink voornamelijk NE IPA's, en hou er wel van als ze iets hoger in de alcohol zitten voor de extra body / punch. Een DDH is daarbij ook niet verkeerd. Ik zat er aan te denken eens een goede Amerikaanse te proberen. Helaas is de beschikbaarheid in NL beperkt, of zijn de verzendkosten torenhoog.

Du Bas of Messorum en als het nog wat duurder mag zijn kan je eens kijken naar Fidens of Brujos.
https://untp.beer/r960j

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-10 15:14

Edit: Ik zat te kijken naar https://www.jbcraftdrinks...o-very-hhhazyyy-us21.html
Voor een geweldige IPA: https://debiersalon.nl/pr...os=3&_sid=370e48aa2&_ss=r

Deze, Messorem is top! (Vooral brouwerijen uit Canada/Amerika zijn van die dikke hazy beukers. Zie ook deze: https://debiersalon.nl/pr...mpany-spiritus-mundi-2025 )

Deze laatst ook nog gehad, hoop dat je iets met deze 3 kan. Vind ze echt goed! https://www.hopsandhopes....-brothers-brewing-company

[ Voor 14% gewijzigd door JessetjeNL op 23-10-2025 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopperbest
[quote]BartStaal98 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:25:

Heb je niet toevallig een goede slijter in de buurt? Dat gaat je iig de verzendkosten schelen. Als ik zo door je Untappd blader, lijkt het of je ofwel uit Groningen komt of er in ieder geval wel (eens) komt. Just in beer zit in Stad en die kan je zeker aan een dikke Amerikaanse/Canadese neipa helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:17

Deze is top: https://untappd.com/b/kaa...final-destination/6188892
te krijgen bij de jumbo tenminste hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartStaal98
Heb je niet toevallig een goede slijter in de buurt? Dat gaat je iig de verzendkosten schelen. Als ik zo door je Untappd blader, lijkt het of je ofwel uit Groningen komt of er in ieder geval wel (eens) komt. Just in beer zit in Stad en die kan je zeker aan een dikke Amerikaanse/Canadese neipa helpen.
Inderdaad in de buurt van Groningen. De lokale slijter heeft een hoop speciaalbier, maar helaas zelden een Amerikaanse. Binnenkort maar weer eens de binnenstad in en bij Just In Beer kijken, dat is wel een goeie inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Jaap-io
Naast de duvel vat gerijpt is het ook weer de tijd van het jaar om lekker te zeiken op de Hertog Jan vat gerijpt serie :+
Ik heb nog geen idee wat ze kosten en uiteraard betaal je ook voor de merknaam en de marketing, maar het filmpje wat ze gemaakt hebben is wel erg goed gedaan, je krijgt er dorst van ;)
https://youtu.be/s_2zQD1Dd3k

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar deze serie en vind het een mooie selectie in tegen stelling tot vorig jaar. Of ik ze ga kopen weet ik nog niet… hangt er ook een beetje vanaf wat ze kosten en of iemand van m’n vrienden weer een doos teveel besteld 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

-Jaap-io schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 21:10:
[...]

Ik heb er niet om gezocht, maar het is mij ook niet opgevallen. Een eerdere variant stond toen wel mooi gepresenteerd bij ze dus het was mij vast wel opgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
-Jaap-io schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 20:29:
Naast de duvel vat gerijpt is het ook weer de tijd van het jaar om lekker te zeiken op de Hertog Jan vat gerijpt serie :+
Ik heb nog geen idee wat ze kosten en uiteraard betaal je ook voor de merknaam en de marketing, maar het filmpje wat ze gemaakt hebben is wel erg goed gedaan, je krijgt er dorst van ;)
https://youtu.be/s_2zQD1Dd3k

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar deze serie en vind het een mooie selectie in tegen stelling tot vorig jaar. Of ik ze ga kopen weet ik nog niet… hangt er ook een beetje vanaf wat ze kosten en of iemand van m’n vrienden weer een doos teveel besteld 😂
Leuk filmpje inderdaad! Sowieso erg fijn als iemand de lokale taal vloeiend spreekt. Krijg er idd ook zin in hoewel ik ze tot nu toe altijd aan me voorbij heb laten gaan. Ook wel benieuwd wat die 4e dan is. Wordt er ergens whisky gemaakt langs de rijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
bbunn07 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:51:
[...]

Leuk filmpje inderdaad! Sowieso erg fijn als iemand de lokale taal vloeiend spreekt. Krijg er idd ook zin in hoewel ik ze tot nu toe altijd aan me voorbij heb laten gaan. Ook wel benieuwd wat die 4e dan is. Wordt er ergens whisky gemaakt langs de rijn?
Vast wel... ik was ook al verbaasd dat er ergens rum gemaakt word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:07
Jopen heeft weer een interessante box
https://www.jopenbier.nl/product/jopen-herfstbox-xl-2025/
Pagina: 1 ... 198 199 Laatste