Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 194 195 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:06
pc_freak1 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:07:
[...]

het snelste is even naar de lokale slijter rijden en daar een doosje samenstellen.
of als je het zelf als verrassing wil hebben, bel ze even van te voren, de meesten vinden het wel leuk om dan wat samen te stellen voor je.
Ja hier zit een hele goede slijter in het dorp en iets verderop zit House of Beers. Het probleem is alleen dat ik dat heel erg prijzig vind voor grotere hoeveelheden. Het mooie van een surprise box is dat het vaak wat beter geprijsd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-07 15:12
Faeshaas schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:05:
Weet er iemand nog een leuk (verrassings) bierpakket van 12-24 biertjes? Ik heb al een aantal keer die van Beer Republic besteld maar nu eigenlijk op zoek naar wat nieuws. Bierstijl zelf maakt niet zo heel veel uit, vind het vooral leuk om vanalles te proberen. Alleen bij brouwerijen zelf zijn de pakketten vaak meerdere keren dezelfde biertjes, dat hoeft van mij niet.

Wil het graag voor het weekend binnen hebben dus iets als PM gaat hem niet worden. Dat wordt iets voor de volgende keer :+
Misschien kan je een abonnement bij Craftbox proberen?

Al weet ik niet of ze met je eerste order het voor het weekend nog kunnen leveren.

Het Biermeisje heeft ook wat verrassingsboxen, maar zie dat ze nu net even met vakantie sluiting zijn.

Misschien dat je hier bij Bierloods22 iets kan vinden?

[ Voor 6% gewijzigd door ivo001 op 17-06-2025 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:50
Weet er iemand nog een leuk (verrassings) bierpakket van 12-24 biertjes? Ik heb al een aantal keer die van Beer Republic besteld maar nu eigenlijk op zoek naar wat nieuws. Bierstijl zelf maakt niet zo heel veel uit, vind het vooral leuk om vanalles te proberen. Alleen bij brouwerijen zelf zijn de pakketten vaak meerdere keren dezelfde biertjes, dat hoeft van mij niet.

Wil het graag voor het weekend binnen hebben dus iets als PM gaat hem niet worden. Dat wordt iets voor de volgende keer :+
Het uiltje?

https://uiltjebrewing.com/bierpakketten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Thanks voor de tip! Zojuist een box besteld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopperbest
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23:26
De nieuwste exclusive box van Beer in a Box is ook bekend (via de site, mail komt vast nog wel :) ). Piwne Podziemie/Beer Underground. 10 blikken, alle halve liters zo te zien en verschillende stijlen. De koelkast hier raakt akelig leeg, dus ik neem de box. Zijn anderen hier bekend met de brouwer? Zo ja, goede brouwer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11-07 14:50
Hopperbest schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 23:01:
De nieuwste exclusive box van Beer in a Box is ook bekend (via de site, mail komt vast nog wel :) ). Piwne Podziemie/Beer Underground. 10 blikken, alle halve liters zo te zien en verschillende stijlen. De koelkast hier raakt akelig leeg, dus ik neem de box. Zijn anderen hier bekend met de brouwer? Zo ja, goede brouwer?
Zag het vanmiddag inderdaad, interessant. Al vind ik er teveel ipa in zitten.. maar ken de brouwerij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 16:26

De Baxbier garage sale box die pas in dit topic voorbij kwam en door meerdere tweakers gekocht is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 11:20

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Hmm, mss ook eens 1 aanschaffen.. is maar 10 minuutjes rijden vanaf kantoor, scheelt weer verzendkosten :+

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-07 11:26
Ik heb laatst deze aangeschaft. Even de tekst uit een ander topic:

Iemand weleens het proefpakket van My Dear Beer besteld? Ben wel benieuwd, als ik het Expert pakket bestel heb ik twaalf bier voor €35 met gratis verzending. Ben wel benieuwd naar de inhoud/kwaliteit, dus als iemand ervaring heeft hoor ik het graag!

De link!https://mydearbeer.com/bi...t%20donker%20en%20intens.

Afbeeldingslocatie: http://4701882-7Ar3K.jpg

De inhoud:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnFFe12sgruQM_IyNVPMG3pPWCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PhfdwrVozCrEciDch4uvPGYU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:55
Dutch Bargain gaat ook voor een crowdfund. Ga er zelf niet aan meedoen, maar kan de biertjes die ze brouwen zeker waarderen. Goede core range en leuke specials.

Je zult er vast niet rijk van worden, maar voor het idee toch leuk om een brouwer te steunen.

https://investeren.dutchb...06-17%29&utm_medium=Email

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:23
Edenaar1 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 23:12:
[...]

Zag het vanmiddag inderdaad, interessant. Al vind ik er teveel ipa in zitten.. maar ken de brouwerij niet.
Meerdere bieren van op tijdens warsaw craft beer weekend. Prima brouwer,kan zeker de IPA’s waarderen, wel wat meer harder, bitter en harsig naar mijn idee. Maar daar houden ze in Polen wel van. Wel een punt van kritiek als je deze blikken bij piwne mosty besteld ben je waarschijnlijk een stuk minder kwijt en kan je de stijlen kiezen die je wel lekker vindt. Wel vaker bij Poolse brouwers dat beer in a box aan de hoge kant zit.

Ik skip deze dus, vanwege prijs en een aantal al geproefd. [edit] en de site is weer eens vaag, want de boxenplanner is leeg en dus kan ik niet annuleren. Het blijft toch echt een waardeloos bedrijf qua website imho

[ Voor 9% gewijzigd door politrix op 18-06-2025 17:39 ]

Untappd: politrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopperbest
politrix schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:26:
[...]

Meerdere bieren van op tijdens warsaw craft beer weekend. Prima brouwer,kan zeker de IPA’s waarderen, wel wat meer harder, bitter en harsig naar mijn idee. Maar daar houden ze in Polen wel van. Wel een punt van kritiek als je deze blikken bij piwne mosty besteld ben je waarschijnlijk een stuk minder kwijt en kan je de stijlen kiezen die je wel lekker vindt. Wel vaker bij Poolse brouwers dat beer in a box aan de hoge kant zit.

Ik skip deze dus, vanwege prijs en een aantal al geproefd.
Mocht je alle bieren vinden bij Piwne Mosty dan zul je inderdaad minder kwijt zijn. Maar PM rekent wel meer verzendkosten. De laatste keren was ik altijd rond de €15 kwijt. Weet niet hoeveel je voor 10 halve liters kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:23
Hopperbest schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:40:
[...]

Mocht je alle bieren vinden bij Piwne Mosty dan zul je inderdaad minder kwijt zijn. Maar PM rekent wel meer verzendkosten. De laatste keren was ik altijd rond de €15 kwijt. Weet niet hoeveel je voor 10 halve liters kwijt bent.
Klopt inderdaad, en je moet bij piwne altijd goed opletten dat je het verzendbedrag goed “benut”, dus maximaal aantal bieren op dat bedrag. Ben bang dat je met deze box die 15 euro ook betaald als je het gaat uitrekenen.

Untappd: politrix

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:47
Na het succes van vorig jaar, zwieren de paters van Westmalle opnieuw hun deuren open op 24 en 25 september. Verkoop van tickets start op 24 juni.
https://www.gva.be/regio/...n-westmalle/72651947.html
https://www.trappistwestmalle.be/brouwerijbezoek/

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36
Arator schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 08:16:
Na het succes van vorig jaar, zwieren de paters van Westmalle opnieuw hun deuren open op 24 en 25 september. Verkoop van tickets start op 24 juni.
https://www.gva.be/regio/...n-westmalle/72651947.html
https://www.trappistwestmalle.be/brouwerijbezoek/
Ik heb dit vorig jaar gedaan. Niet spectaculair, maar toch leuk om een keer te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-07 13:00
Edenaar1 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 23:12:
[...]

Hier hetzelfde, het begon goed met 2 stouts, maar daarna werd het teveel 6% IPA.
Had ook ergens gehoopt dat het 12 blikken zouden zijn voor die prijs, dit komt toch weer uit op 6 euro per blik.
Daar koop ik liever een blik voor van een brouwer die ik ken (Arpus bv)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Faeshaas
Nogmaals dank voor de tip, een aantal heb ik al op maar het merendeel niet. Nu is ook pijnlijk goed te zien hoe leeg mn bierkoelkast was :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LawcTOXTpMoO1qmVNFyxo2ane_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v3AuemvTJ2IbGpSlLqoNmUhy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:41
Dark beers guild box van Moersleutel zojuist binnen gekregen. Ik ben erg benieuwd :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOwSx5vm9hjtXoiRF0vVy5hslTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SSoZodZHLtfsjibCFg6omtWf.jpg?f=fotoalbum_large

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:53

Honesty

kattenneus!

nickko schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:06:
Dark beers guild box van Moersleutel zojuist binnen gekregen. Ik ben erg benieuwd :+

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, zeker ook omdat die indulgence er in zit, alleen jammer van die dubbele dat je de set dan niet compleet is. Of mocht je kiezen?

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
Ja klopt zitten dus niet alle Celebration bieren bij; die zijn niet allemaal donker, ze hebben namelijk ook een IPA en TIPA gebrouwen.

Ze geven aan dat ze nog niet voldoende capaciteit hebben om 12 unieke bieren te leveren "Some beers are doubled – we don’t yet have the capacity to release 12 unique dark beers every two months, so you’ll receive some beers twice."

De dubbele heb ik niet mogen kiezen, anders had ik beide BA's dubbel gedaan :). Gelukkig zit er wel één van de BA's dubbel bij :).

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

nickko schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:37:
Ja klopt zitten dus niet alle Celebration bieren bij; die zijn niet allemaal donker, ze hebben namelijk ook een IPA en TIPA gebrouwen.

Ze geven aan dat ze nog niet voldoende capaciteit hebben om 12 unieke bieren te leveren "Some beers are doubled – we don’t yet have the capacity to release 12 unique dark beers every two months, so you’ll receive some beers twice."

De dubbele heb ik niet mogen kiezen, anders had ik beide BA's dubbel gedaan :). Gelukkig zit er wel één van de BA's dubbel bij :)
Klopt had het gelezen en ook getwijfeld, ik wilde sowieso de set compleet hebben en ik vind blond bier ook lekker, Ja wel fair dat ze 1 ba er dan dubbel indoen en niet de goedkoopste.

[ Voor 3% gewijzigd door Honesty op 19-06-2025 17:00 ]

Festina lente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Doosje bier uit Polen is binnen. Keurig verpakt en mooi vlot O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i49gf1fKerZHRKqx6NVXJfpa-mk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m9RN3gdD2gnnknVskM5O9m16.jpg?f=fotoalbum_large

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-07 10:44

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verschillende BCBS jaargangen voor zo'n 19 euro de fles bij Hoptimaal. Zojuist maar even een bestelling geplaatst; hier kun je nooit genoeg van hebben oOo

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
Nyarlathotep schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:05:
Verschillende BCBS jaargangen voor zo'n 19 euro de fles bij Hoptimaal. Zojuist maar even een bestelling geplaatst; hier kun je nooit genoeg van hebben oOo
Yes zag het ook bij mijn favoriete shop. De 2024 versie is daar 17.95
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYqyxRZZTC3mL6IC5fZGLJoF-7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zmiHntca5mPzcDscJuKgXSum.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-07 09:05
De Bierliefhebber schrijft in de nieuwdbrief:

Misschien heb je het al gehoord: Goose Island komt naar Nederland!

Tot nu toe hebben we de bieren af en toe weten te bemachtigen, maar nu worden de bieren officieel verdeeld in Nederland. Dat betekent dat we veel meer van deze fantastische bieren kunnen krijgen, én tegen betere prijzen!

Vandaar dat alle webshops ze nu hebben voor de helft van wat het eerst kostte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:34
bbunn07 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:17:

Tot nu toe hebben we de bieren af en toe weten te bemachtigen, maar nu worden de bieren officieel verdeeld in Nederland. Dat betekent dat we veel meer van deze fantastische bieren kunnen krijgen, én tegen betere prijzen!

Was dat al niet zo jaren geleden? In ieder geval toch in België lang geleden in supermarkten. Vond het toen niet zo bijzonder, maar het waren ipa´s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

bbunn07 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:17:

Nu nog ff wachten tot ze in een webshop komen waar je met Biercheques kan betalen :+

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

cy-gor25 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:28:
[...]

Was dat al niet zo jaren geleden? In ieder geval toch in België lang geleden in supermarkten. Vond het toen niet zo bijzonder, maar het waren ipa´s
Je zegt het zelf: Dat waren de IPA's. Dit zijn niet de IPA's, maar een serie stouts die ze elk jaar uitbrengen en ook elk jaar nét even anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Nyarlathotep schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:49:
[...]

Je zegt het zelf: Dat waren de IPA's. Dit zijn niet de IPA's, maar een serie stouts die ze elk jaar uitbrengen en ook elk jaar nét even anders zijn.
Ahzo, sorry, nood aan koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-07 09:05
Ja, ging specifiek om de BCBS serie inderdaad. Ook die kon je voorheen al wel kopen, maar heel gelimiteerd en blijkbaar via een tussenhandelaar die 15 euro per fles in zijn zak stopte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadGazelle
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-07 14:35
politrix schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:26:
[edit] en de site is weer eens vaag, want de boxenplanner is leeg en dus kan ik niet annuleren. Het blijft toch echt een waardeloos bedrijf qua website imho
Het probleem van een lege boxenplanner had ik ook. Gelijk een mailtje gestuurd naar hun helpdesk, en daar had ik vlot antwoord op. Ze hebben nu handmatig de komende boxen in mijn planner gezet (en de bug doorgegeven aan hun IT'ers). Maar eens; in mijn geval is dit de 3e of 4e keer in de afgelopen 6 maanden dat er iets mis gaat met website en/of verzending. Ontzettend jammer, want ik ben verder tevreden over het geleverde product.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cy-gor25
Ik spendeer vrij weinig aan bier, misschien nog geen 20 euro per maand, maar mijn lokale bier winkel heeft dan ook weinig spannende bieren tot deze binnenkwam. Kostte 8 euro maar is zeer lekker.

Brouwerij 3 fonteinen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gj5p_43gx6sM0aTGnTYL9sdE1hQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MP723eEMZfDwxusem1pKc2LX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11-07 11:23
Mensen die aankomend weekend ook naar het bierfestival de 24 uurs van Maastricht gaan?
Ben zelf er de donderdagavond, vrijdag en zaterdag. Als je het mij vraagt een echte aanrader waarbij je meer dan 700 verschillende speciaalbieren kan drinken! Een echt walhalla dus voor de bierliefhebber.

[ Voor 8% gewijzigd door JessetjeNL op 23-06-2025 14:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:26
JessetjeNL schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:40:
Mensen die aankomend weekend ook naar het bierfestival de 24 uurs van Maastricht gaan?
Ben zelf er de donderdagavond, vrijdag en zaterdag. Als je het mij vraagt een echte aanrader waarbij je meer dan 700 verschillende speciaalbieren kan drinken! Een echt walhalla dus voor de bierliefhebber.
Vergeet dan ook niet de "Havenarbeider" mee te pikken!
Die hebben we dit jaar met de cursus Stibon 2 bij Gulpener laten brouwen en als het goed is, is hij dan ook beschikbaar voor het publiek :)

Het is een vrij zachte Baltic Porter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 10:08
gustaveau schreef op maandag 23 juni 2025 @ 15:43:
[...]

Vergeet dan ook niet de "Havenarbeider" mee te pikken!
Die hebben we dit jaar met de cursus Stibon 2 bij Gulpener laten brouwen en als het goed is, is hij dan ook beschikbaar voor het publiek :)

Het is een vrij zachte Baltic Porter.
Doen ze altijd een baltic porter? Kennis van mij heeft hem vorig jaar gedaan bij Gulpener en ook een baltic porter gemaakt ;)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Gaat iemand nog de advent van Beer in A box aanschaffen?

En zijn er al mensen die de advent van Craftbox hebben besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
Edenaar1 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:05:

Ik heb de exclusive van craftbox besteld. Die beviel me vorig jaar wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hopperbest

Ik kreeg de mail van Beer in a Box. Afgaande op de berichten hier, was afgelopen kalender niet zo best. Nu weet ik niet hoe representatief de forumgebruikers hier zijn tov alle mensen die de kalender besteld hebben, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze kritiek gekregen hebben en daarnaar geluisterd hebben. Zo zouden er nu meer grote blikken komen, en meer zware bieren. Met korting zou het op zo'n 5,50 per bier uitkomen.

Ikzelf ga geen adventskalender nemen. Ik vind het idee nog steeds wel leuk, maar besteed toch liever mijn geld aan bier dat ik zelf kan kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:50
Ik ga weer voor de exclusieve. Blijf het juist leuk vinden om iets onbekends te proberen en dit jaar is de abv gemiddeld 9%, de blikken grotendeels 0,44 liter en hebben ze goede brouwerijen.

Vond het vorig jaar ook een leuke box, maar ik lust ook graag een ipa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nee, 2 jaar op rij gedaan, maar 2 jaar enorm tegengevallen. Niets bijzonders, en in verhouding erg weinig zwaardere bieren. Voor mij niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• brukskeluuk
Hopperbest schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:16:
[...]

Ik kreeg de mail van Beer in a Box. Afgaande op de berichten hier, was afgelopen kalender niet zo best. Nu weet ik niet hoe representatief de forumgebruikers hier zijn tov alle mensen die de kalender besteld hebben, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze kritiek gekregen hebben en daarnaar geluisterd hebben. Zo zouden er nu meer grote blikken komen, en meer zware bieren. Met korting zou het op zo'n 5,50 per bier uitkomen.

Ikzelf ga geen adventskalender nemen. Ik vind het idee nog steeds wel leuk, maar besteed toch liever mijn geld aan bier dat ik zelf kan kiezen.
Ja de discussie is hier jaarlijks hetzelfde. Teleurgestelde mensen vanwege saaie bieren of hoge verwachtingen t.o.v. prijs kwaliteit. Geloof wel dat beer in a Box het vorig jaar vrij slecht deed? Denk dat je inderdaad zelf voor hetzelfde geld wat beters kunt kopen. Los daarvan bestel ik wel altijd bij mijn lokale bierwinkel een adeventskalender. Beetje om te steunen en een beetje voor de verrassing, maar niet om te denken dat ik er een goede deal mee maak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:11
De box viel vorig jaar echt wel tegen voor wat je betaalde. In zo'n box wil ik bier dat ik niet in de supermarkt kan kopen wat met sommige wel het geval was.
Lijkt wel dat ze geluisterd hebben als ik de mail lees, betere brouwers, meer stijlen en hoger ABV.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Geen van beide... bestel einde jaar wel weer een persoonlijke box bij de 'lokale' slijter :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nickko
Hopperbest schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:16:
[...]

Ik heb een aantal boxen van de beer gehad, maar die van 23 viel me zo tegen dat ik vorig jaar daar ook mee gestopt ben. Toen ik las (en zag op Untappd) dat die van 24 ook tegenviel was ik blij met mijn beslissing.

Voor de 25 box heb ik wel gespiekt en zag inderdaad dat ze wat verbeteringen hebben doorgevoerd op papier. En je kan nu voor €60,- 6 (unieke) BA’s bijbestellen.

De 22 box (volgens mij de eerste) was best goed. Wat me ook is bijgebleven was de aanbieding die ze hadden van Horizont Night Shift Barrel Aged, dat was een echte knaller.

Zelf denk ik dat je voor dat geld zelf prima wat bij elkaar kan shoppen. Of een gerichte box van een fijne brouwer waar je weet dat ze veel in je smaakprofiel/stijl leveren. De beer 25 box laat ik ook aan me voorbij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
Ik ga wel voor de Exclusive van Beer in a Box. Ben wel benieuwd of er nog 10% korting vanaf gaat aangezien ik lid ben van de Exclusive club. Daar staat in de voorwaarden dat je op al je bestellingen 10% korting krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopperbest
Zjoske78 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:06:
Ik ga wel voor de Exclusive van Beer in a Box. Ben wel benieuwd of er nog 10% korting vanaf gaat aangezien ik lid ben van de Exclusive club. Daar staat in de voorwaarden dat je op al je bestellingen 10% korting krijgt.
Is dat nog zo? Ik kan het nergens meer vinden. Bestel ook eigenlijk nooit iets los van de Exclusive dus zeker weten doe ik het niet. Het zou de kalender wel aantrekkelijker maken. Dan komt de stuksprijs onder de 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
Hopperbest schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:33:
[...]

Is dat nog zo? Ik kan het nergens meer vinden. Bestel ook eigenlijk nooit iets los van de Exclusive dus zeker weten doe ik het niet. Het zou de kalender wel aantrekkelijker maken. Dan komt de stuksprijs onder de 5 euro.
Helaas, heb een mail van ze terug gehad dat ze dit een aantal maanden geleden uit de voorwaarden hebben gehaald.
Toch de Exclusive besteld zojuist. Vond 170 euro voor de Craftbox toch echt wat te gortig (ondanks de goede verhalen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
Gisteren was ik bij de drankencentrale en bij de kassa stond er een heel rek chips en nootjes. Normaal kijk ik er niet naar, maar het personeel was volop bezig met een zomerstandje in de winkel op te zetten.
Nu hadden ze daar een smaak die ik nog niet gezien had, zeezout en balsamico azijn, en besloot toch een pakje mee te nemen.
In combinatie met een bitterzoete stout is dit een smaakexplosie. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:30

Klippy

Still Game

Ik sla de Beer dit jaar ook voor het eerst over.
Viel vorig jaar inderdaad wat tegen, maar ik vind de omschrijving er nu wel weer OK uitzien, goede brouwerijen en het lijkt alsof ze de kritiek hebben gehoord.

Dus ik zou het wel weer een kans geven, maar ik drink amper nog stouts en zware donkere bieren, zeker niet in de zomermaanden, dus ik heb nog genoeg op voorraad.

En het "exclusive" gedeelte spreekt me ook steeds minder aan, geef me maar een goed bier dat ik nog eens kan drinken als het bevalt of een die zich al bewezen heeft.

Het is dus meer om persoonlijke redenen dat ik niet meedoe, ik val zelf weer meer terug op de klassieke (Belgische) tripels of Trappisten merk ik, en ik heb liever 3 dezelfde biertjes op een avond dan 3 verschillende "unieke". Daarnaast drink ik sowieso minder en als ik dan drink is het 50/50 of het wijn of bier wordt. Dat experimenteren heb ik wel gehad, misschien is het de leeftijd, maar misschien komt het nog terug.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Heerlijk weer een special hier.
Een black IPA

Barrelproject 22/06
Vatted Island single malt
225 liter gebrouwen.
601 flessen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4TbQ--SR-zYWHhQbgTFS46un_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KubEpRyKJcsjqXxGA49HUSIp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U01easL2SWNhyHYwViAfQke65Yg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a9zjfZtJPSbkcQ3sFqw0FMq5.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijk bier voor op zo’n zwoele zomeravond. Eens kijken of ik er meer van kan krijgen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JessetjeNL
Zo 3 dagen bierfestival Maastricht er op zitten, limburgse bieravond op de donderdag was gezellig en veel lokale brouwerijen. Aardig wat pareltjes weten te drinken daar!

De vrijdag en zaterdag vooral veel buitenlandse brouwerijen geprobeerd, brouwerijen die er bij mij toch wel uitblinkten waren Blech.Brut (Duits), Kees (Vooral de Criminals serie), Metalhead (Brouwerij uit Roemenie vooral goed in de smoothieachtige biertjes), Seven Island (Griekse wel bekend bij vele!), Cloudwater (Brouwerij uit Engeland), Wicklow Wolf (Ierland, ik kreeg overigens gratis bier omdat ik een wolf tattoo heb ;) ) en From The North (Uit Drenthe!)

Al met al bovenstaande brouwerijen zou ik zeker aanraden om eens te proberen! Eindstand 116 nieuwe checkins op Untappd. Waarbij ik er persoonlijk rond de 50 zelf op heb gedronken en de rest is meedrinken! 24 Uur's van Maastricht is echt geweldig voor de bierliefhebber!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:11

tozzke

aka tozzert

JessetjeNL schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:47:
[...]
24 Uur's van Maastricht is echt geweldig voor de bierliefhebber!
Zeker! Ik kom er ook al een jaar of 5. De mooie locatie helpt ook mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:13
Dit jaar de Beer in a Box exclusive adventkalender gekozen. Ik waag de gok dat ze wat met de kritieken van de afgelopen jaren gedaan hebben. Ook de BA-adventextra erbij gekozen. Ik ga het zien :) Laatste avond met meeste korting, de knoop maar doorgehakt.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Zo 3 dagen bierfestival Maastricht er op zitten, limburgse bieravond op de donderdag was gezellig en veel lokale brouwerijen. Aardig wat pareltjes weten te drinken daar!

De vrijdag en zaterdag vooral veel buitenlandse brouwerijen geprobeerd, brouwerijen die er bij mij toch wel uitblinkten waren Blech.Brut (Duits), Kees (Vooral de Criminals serie), Metalhead (Brouwerij uit Roemenie vooral goed in de smoothieachtige biertjes), Seven Island (Griekse wel bekend bij vele!), Cloudwater (Brouwerij uit Engeland), Wicklow Wolf (Ierland, ik kreeg overigens gratis bier omdat ik een wolf tattoo heb ;) ) en From The North (Uit Drenthe!)

Al met al bovenstaande brouwerijen zou ik zeker aanraden om eens te proberen! Eindstand 116 nieuwe checkins op Untappd. Waarbij ik er persoonlijk rond de 50 zelf op heb gedronken en de rest is meedrinken! 24 Uur's van Maastricht is echt geweldig voor de bierliefhebber!
Voor volgend jaar maar eens op de agenda zetten met wat vrienden :9

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjoske78
Ga je een bier echt goed proeven en eerlijk kunnen beoordelen met 1 of 2 nipjes? Ik snap dat het leuk is voor je # op Untappd maar ik kies er altijd voor om de check-in dan achterwege te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JessetjeNL
AngelDust schreef op maandag 30 juni 2025 @ 07:59:
[...]

Voor volgend jaar maar eens op de agenda zetten met wat vrienden :9
Tof! Zeker aan te raden, ga je geen spijt van krijgen.
Zjoske78 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:22:
[...]

Ga je een bier echt goed proeven en eerlijk kunnen beoordelen met 1 of 2 nipjes? Ik snap dat het leuk is voor je # op Untappd maar ik kies er altijd voor om de check-in dan achterwege te laten.
Mwah, ik snap je vergelijking en sta er zelf een beetje dubbel in. Na een aantal bieren weg te hebben gedronken, drinkt uiteindelijk alles makkelijk weg. Ik ben zelf een speciaal bier liefhebber, maar niet in de categorie fijnproever. Bij een bierfestival ga ik er nog al met gestrekt been in en dat is ieder z'n eigen invulling uiteraard. Zelf hebben de meeste biertjes een 3.75 gehaald en dat is eigenlijk altijd wel me meest standaard rating, gek genoeg rate ik nooit snel onder de 3 omdat ik altijd het werk en de unieke smaak bij vele kan waarderen. Maar kortom, iedereen heeft een eigen invulling van untappd en het belangrijkste is dat er genoten wordt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickko

Klinkt goed man, mag ik vragen wat je kwijt bent zo per dag ? Ik heb echt geen flauw idee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JessetjeNL
nickko schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:13:
[...]

Klinkt goed man, mag ik vragen wat je kwijt bent zo per dag ? Ik heb echt geen flauw idee :)
Zekers! 150euro kwijt aan munten dan komt nog het eten etc erboven op.
Munten zijn 3 euro per stuk krijg je dus een taster van 15ml voor. Waren paar duurdere biertjes voor 1.5/2 of zelfs 3 munten. (Denk aan de extreme quadrupels, maar die drink ik niet zo snel).
Reken je ongeveer 50 euro per dag aan drank, heb je dus 16 munten voor. (Met een beetje geluk krijg je wat gratis biertjes bij stands uit liefdadigheid).

Wel erbij zeggend, ik zie dit wel als echt een festival ik kijk er dan ook het hele jaar na uit.

[ Voor 7% gewijzigd door JessetjeNL op 30-06-2025 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brukskeluuk
JessetjeNL schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:14:
[...]

Zekers! 150euro kwijt aan munten dan komt nog het eten etc erboven op.
Munten zijn 3 euro per stuk krijg je dus een taster van 15ml voor. Waren paar duurdere biertjes voor 1.5/2 of zelfs 3 munten. (Denk aan de extreme quadrupels, maar die drink ik niet zo snel).
Reken je ongeveer 50 euro per dag aan drank, heb je dus 16 munten voor. (Met een beetje geluk krijg je wat gratis biertjes bij stands uit liefdadigheid).

Wel erbij zeggend, ik zie dit wel als echt een festival ik kijk er dan ook het hele jaar na uit.
Valt nog wel mee, als je dan uitgaat van 30ml voor 6 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickko
Klinkt best schappelijk, en behoorlijk wat te proeven als ik het zo lees :).. Eens kijken of ik volgend jaar ook wat liefhebbers mee kan krijgen die kant op met een overnachting erbij :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:05
Ik neem aan dat hier over cl gesproken wordt ipv ml? Anders heb ik een heel ander idee bij "schappelijk"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nickko
AvAars schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 07:45:
Ik neem aan dat hier over cl gesproken wordt ipv ml? Anders heb ik een heel ander idee bij "schappelijk"
Haha scherp. Is toch heel normaal dat je met een pipet bier in je gla(a)s(je) krijgt? :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ivo001
brukskeluuk schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:30:
[...]

Valt nog wel mee, als je dan uitgaat van 30ml voor 6 euro.
€66 voor een klein blikje of flesje vind ik wel een beetje bezopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brukskeluuk
ivo001 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 08:49:
[...]

€66 voor een klein blikje of flesje vind ik wel een beetje bezopen.
Ja geld speelt bij mij geen rol, dat moge duidelijk zijn;). Nee vrees dat ik met deze prijzen met onmiddellijke ingang zou stoppen met deze lekkernijen.

*en dan te bedenken dat ik mijn vriendin meerdere malen heb uitgelachen als het gaat om het omrekenen van cl, ml etc. Gelukkig leest ze niet mee.

[ Voor 20% gewijzigd door brukskeluuk op 01-07-2025 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
brukskeluuk schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:41:
[...]

Ja geld speelt bij mij geen rol, dat moge duidelijk zijn;). Nee vrees dat ik met deze prijzen met onmiddellijke ingang zou stoppen met deze lekkernijen.

*en dan te bedenken dat ik mijn vriendin meerdere malen heb uitgelachen als het gaat om het omrekenen van cl, ml etc. Gelukkig leest ze niet mee.
Ach, het kan wel ja
https://houseofbeers.nl/p...r.com&utm_medium=referral

https://houseofbeers.nl/p...r.com&utm_medium=referral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twingens
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 11-07 11:32

https://untappd.com/user/Twingens]https://untappd.com/user/Twingens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Je zal het maar bestellen omdat je denkt dat de bovenste link, 8 blikjes zijn voor die prijs

[ Voor 3% gewijzigd door Honesty op 02-07-2025 14:40 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Beetje jammer dat je referral linkjes gebruikt.
Hier even alles van Half Acre bij die shop zonder referral troep.

Edit: Had de verkeerde gequote 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Nyarlathotep op 03-07-2025 15:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Nyarlathotep schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:16:
[...]

Beetje jammer dat je referral linkjes gebruikt.
Hier even alles van Half Acre bij die shop zonder referral troep.

Edit: Had de verkeerde gequote 8)7
En dan stop jij er even een google analytics referral in... oeps... :P 8)7

https://houseofbeers.nl/s...acre&options[prefix]=last

Tip voor beide: https://docs.clearurls.xyz/1.27.3/

[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 03-07-2025 15:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nickko
Honesty schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 14:25:
[...]

Je zal het maar bestellen omdat je denkt dat de bovenste link, 8 blikjes zijn voor die prijs
2x4 = 8 :+

Wat een prijzen zeg. Dan blijf ik liever bij Lough Gill voor wat dikke BA's (~13-15%). Die zitten vaak rond de €6,5 a €7,- per 33cl. Tja ze hebben niet in 4 vaten gelegen, maar desondanks nog steeds erg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvwPN5cN3HF3MwAU-Vc68-4ne_k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o8cYpMOQlTTF9YzHgb1TEXRp.webp?f=fotoalbum_large
lekker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-07 17:24
Godskolere, wat een streek. Krijg net een mailtje van Hertog Jan over de proeftuin:
Per 4 juli 2025 worden de prijzen van onze abonnementen als volgt aangepast:

Kwartaalabonnementen: verhoging met € 3,95, waardoor de nieuwe prijs € 38,95 per kwartaal bedraagt.
Jaarabonnementen: verhoging met € 9,95, waardoor de nieuwe prijs € 139,95 per jaar bedraagt.
Mocht je niet akkoord gaan met de prijsverhoging, dan kun je je abonnement kosteloos opzeggen. Je kunt je abonnement beëindigen door dit vóór 4 Juli 2025 in jouw account aan te geven.
8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopperbest
Avalaxy schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 17:52:
Godskolere, wat een streek. Krijg net een mailtje van Hertog Jan over de proeftuin:

[...]

[...]

8)7 8)7 8)7 8)7
Heb ff gegoogled en bij de zoekterm 'opzeggen abonnement na wijziging' kreeg ik het volgende antwoord : "Als je abonnement is gewijzigd, heb je mogelijk het recht om kosteloos op te zeggen, vooral als de wijziging nadelig voor je is, zoals bij een prijsverhoging. Je hebt dan doorgaans een maand de tijd om op te zeggen na de informatie van de aanbieder, en de wettelijke opzegtermijn is maximaal 1 maand".
Het kan dus best zijn dat er voor 4 augustus in de mail had moeten staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Hopperbest op 03-07-2025 19:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

nickko schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:48:
[...]

2x4 = 8 :+

Wat een prijzen zeg. Dan blijf ik liever bij Lough Gill voor wat dikke BA's (~13-15%). Die zitten vaak rond de €6,5 a €7,- per 33cl. Tja ze hebben niet in 4 vaten gelegen, maar desondanks nog steeds erg [Afbeelding]
lekker :).
Zien er leuk en lekker uit, hoe bestel je ze want ze leveren niet naar Nederland of doe ik iets fout?

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickko
Honesty schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 06:42:
[...]

Zien er leuk en lekker uit, hoe bestel je ze want ze leveren niet naar Nederland of doe ik iets fout?
Klopt, maar ze exporteren wel naar Nederlandse (web)shops. Zoals het biermeisje, speciaalbierkoning, hops & hopes, verdins.. en bierwinkels (pakhuis Twente / mitra’s), wijnhuizen (Deurne).

[ Voor 8% gewijzigd door nickko op 04-07-2025 09:04 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• damiii
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Uiltje heeft nu ook een mystery box. Altijd wel fan van hun bieren. 15 stuks voor 35,-
https://uiltjebrewing.com...en/uiltje-mystery-pakket/

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Steve79
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:05

Steve79

wie weet!?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Is2nFxVOSdmyIadEOG_eZk_D4RM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZRgcSrcMBvsoViSNa9XjGtNT.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren was is voor een tripje in België, en ben ook maar eens langs DeCaigny gereden.....
Oh wat had ik graag meer tijd gehad om eea uit te zoeken.
Moest helaas snel weer door, maar ik kom hier zeker nog eens terug.
Heb dit setje uitgezocht voor nog geen €70,-.😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Honesty schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 06:42:
[...]

https://beerizer.com/l/1b41292

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
damiii schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:54:
Uiltje heeft nu ook een mystery box. Altijd wel fan van hun bieren. 15 stuks voor 35,-
https://uiltjebrewing.com...en/uiltje-mystery-pakket/
Wie deelt binnenkort de inhoud?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edenaar1
brukskeluuk schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 17:17:
[...]

Wie deelt binnenkort de inhoud?
Op pepper is deze inhoud al gedeeld. Zie onderstaande foto. Heb zelf niet besteld, foto van iemand anders

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdaQlUX_v6_a8QeUE1s8rKy9GmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DYZdU0zPFS4ZnT5MTvGDdX6M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:51
Ook maar besteld, mooie koelkastvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Paar dagen Ardennen voor de boeg. In de buurt van Durbuy. Iemand tips voor leuk bezoek aan brouwerij, kroeg en / of bierwinkel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 10:08
Edenaar1 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 13:01:
Paar dagen Ardennen voor de boeg. In de buurt van Durbuy. Iemand tips voor leuk bezoek aan brouwerij, kroeg en / of bierwinkel?
Dit is wel een leuke brouwerij, maar wel buiten Durbuy https://www.brasseriedebellevaux.be/nl/home/

Vroeger had je ook microbrouwerij Markloff in Durbuy, maar die is al een paar jaar niet meer… het bier wordt nog wel verkocht in Durbuy, maar wordt ergens anders gebrouwen

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:03

ikloon

Product Owner
Op iets meer dan een half uur rijden van Durbuy heb je de Abbaye Notre-Dame de Saint-Remy, de trappistenbrouwerij van Rochefort, https://www.abbaye-rochefort.be/. Al is de brouwerij niet te bezoeken, er is wel een winkel en je kunt rondwandelen in een deel van het klooster. Daar in de buurt dan ook nog Brasserie de la Lesse https://www.brasseriedelalesse.be/

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Deze site kende ik nog niet, ga ik eens goed bekijken... d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 16:26
Deze site is altijd handig om achter de hand te hebben: https://beergeeksworlddomination.nl

Daarmee kwam ik op:
La brasserie du Château de Durbuy in Durbuy zelf.
la Brasserie FANTOME op een flink kwartier rijden.

Zoals hierboven al gezegd werd, zitten op iets verder rijden veel brouwerijen en kloosters enzo. Iets om te combineren als je toch iets gaat bezichtigen.

Bijvoorbeeld La Roche-en-Ardenne is een leuk dorpje, en daar heb je bijvoorbeeld La Cave du Vénitien wat een leuke bierwinkel is. Bijna ieder iets groter dorpje in de Belgische Ardennen zal wel een winkeltje hebben met bieren uit de regio.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cy-gor25
Dirtbiter schreef op maandag 7 juli 2025 @ 08:57:
[...]

Deze site is altijd handig om achter de hand te hebben: https://beergeeksworlddomination.nl

Daarmee kwam ik op:
La brasserie du Château de Durbuy in Durbuy zelf.
la Brasserie FANTOME op een flink kwartier rijden.

Zoals hierboven al gezegd werd, zitten op iets verder rijden veel brouwerijen en kloosters enzo. Iets om te combineren als je toch iets gaat bezichtigen.

Bijvoorbeeld La Roche-en-Ardenne is een leuk dorpje, en daar heb je bijvoorbeeld La Cave du Vénitien wat een leuke bierwinkel is. Bijna ieder iets groter dorpje in de Belgische Ardennen zal wel een winkeltje hebben met bieren uit de regio.
Fantôme maakt erg goed bier dus zeker aan te raden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• damiii
  • Niet online
Edenaar1 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 17:28:
[...]

Op pepper is deze inhoud al gedeeld. Zie onderstaande foto. Heb zelf niet besteld, foto van iemand anders

[Afbeelding]
Net 2 dozen ontvangen, exact dezelfde inhoud. Erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsb23
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-07 11:30
Verkeerd topic

[ Voor 99% gewijzigd door karsb23 op 07-07-2025 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• damiii
  • Niet online
Wie zich nog even iets verder wilt verdiepen in het effect van bepaalde gist soorten kan zichzelf hier heerlijk in kwijt raken:
YEAST FLAVOUR& BIOTRANSFORMATION
A BREWER’S GUIDE TO EASY, HIGH-IMPACT FERMENTATION
2025 EDITION
https://cdn.shopify.com/s...e_042825.pdf?v=1745863434

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:26
Is er iemand nog (weer) lid van the Guild van Moersleutel?
Wat zat er zoal in de laatste normale (dus gemengde) box?
Ik zit erover te denken om hem weer een paar maanden aan te zetten richting de kerst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-07 13:53
gustaveau schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:01:
Is er iemand nog (weer) lid van the Guild van Moersleutel?
Wat zat er zoal in de laatste normale (dus gemengde) box?
Ik zit erover te denken om hem weer een paar maanden aan te zetten richting de kerst.
Hier nog lid maar al een paar op uit de box. Unboxing staat hier:

https://www.youtube.com/watch?v=3GCRPBSCQ4I

Blijf toch wel fan van de Stouts daar hoor.

Het viel me trouwens er mensen zijn die de Indulgance verkopen op Markplaats. Daar vragen ze al snel 30 euro per flesje. Nu neem ik ergens aan dat ze niet zo snel verkopen voor die prijs, maar toch wel bijzonder.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

evleerdam schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:17:
[...]

Hier nog lid maar al een paar op uit de box. Unboxing staat hier:

https://www.youtube.com/watch?v=3GCRPBSCQ4I

Blijf toch wel fan van de Stouts daar hoor.

Het viel me trouwens er mensen zijn die de Indulgance verkopen op Markplaats. Daar vragen ze al snel 30 euro per flesje. Nu neem ik ergens aan dat ze niet zo snel verkopen voor die prijs, maar toch wel bijzonder.
De indulgence staat toch gewoon te koop op.de website voor 15 euro? Of niet altijd?
Ik had de laatste(met 9 years pakket) maar van box 24 ook filmpje gezien en die vond ik niet zo bijzonder. Ik dacht 3 BA 3 wat speciale stouts een trippel ipa en wat klein spul.

Ben benieuwd volgende maand.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
Honesty schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:51:
[...]

De indulgence staat toch gewoon te koop op.de website voor 15 euro? Of niet altijd?
Ik had de laatste(met 9 years pakket) maar van box 24 ook filmpje gezien en die vond ik niet zo bijzonder. Ik dacht 3 BA 3 wat speciale stouts een trippel ipa eb wat klein spul.

Toen ik nog lid was, was de Indulgence alleen beschikbaar ni de Guild Exclusive webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-07 13:53
Honesty schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:51:
[...]

Ik had de laatste(met 9 years pakket) maar van box 24 ook filmpje gezien en die vond ik niet zo bijzonder. Ik dacht 3 BA 3 wat speciale stouts een trippel ipa eb wat klein spul.

Net even ingelogd bij Moersleutel en er staan inderdaad 3 Indulgance series te koop, inderdaad wel Guild Exclusive. Prijs is 14.99.

Maar dus niet altijd inderdaad, en dan nog vreemder dat ze op Marktplaats staan voor 30 euro. Maar goed, ik verwacht dat die niet verkocht worden voor die prijs.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

evleerdam schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:10:
[...]

Net even ingelogd bij Moersleutel en er staan inderdaad 3 Indulgance series te koop, inderdaad wel Guild Exclusive. Prijs is 14.99.

Maar dus niet altijd inderdaad, en dan nog vreemder dat ze op Marktplaats staan voor 30 euro. Maar goed, ik verwacht dat die niet verkocht worden voor die prijs.
Degene die ik zag waren wel vroegere versies. versie 5 en 6. Dus dat is wel een ander verhaal omdat die in ieder geval niet meer te koop zijn.

En een klapper met alle 25 flesjes, af te nemen voor slechts 650 euro.

Festina lente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21
Zo dan… dat was even onverwacht. Van €16,99 tot €18,49 per stuk bij de “lokale” Plus in Leende. Ze zijn daar zo goed als gestopt met aanbieden van (extreem) speciaalbier. Maar zo nu en dan staat er nog wel wat afwijkend spul;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGKQBOpadtmQq-R7GNYtZ6RTOFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hdNGjtTdloPNic9GsQQjH21E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cupTYxiCMGBmB-DPhVsvBZPmjGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/luL1ImoH7zJxEGzAu0yg6Fhn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Thalaron op 12-07-2025 16:34 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 17:20
Tja, nou de hype in de VS een beetje voorbij is zitten deze ineens in de normale distributie naar NL en de EU en zie je ze "overal" opduiken.

[ Voor 13% gewijzigd door TweakGP op 12-07-2025 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Thalaron schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:32:
Zo dan… dat was even onverwacht. Van €16,99 tot €18,49 per stuk bij de “lokale” Plus in Leende. Ze zijn daar zo goed als gestopt met aanbieden van (extreem) speciaalbier. Maar zo nu en dan staat er nog wel wat afwijkend spul;

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maar Achel is zo dichtbij, je hebt alles wat je nodig hebt van bier.

Zou dat Zeeuws bier op de foto goed zijn?

Nabij waar ik woon heeft er ook een brouwer een speciaal bier op de markt gezet voor circa 16 euro. Dat is er toch wat over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:20
cy-gor25 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 20:07:
[...]

Maar Achel is zo dichtbij, je hebt alles wat je nodig hebt van bier.

Zou dat Zeeuws bier op de foto goed zijn?

Nabij waar ik woon heeft er ook een brouwer een speciaal bier op de markt gezet voor circa 16 euro. Dat is er toch wat over.
Dutch bargain heeft veel verschillende bieren. Ik vind de standaardbieren meer dan prima. De specials hebben soms wel echt pareltjes. Zie ook Untappd. Ik ben fan van de coffie connaisseurs bijvoorbeeld. Oh en het brouwlokaal in Groede (einde van de wereld ga je links) is ook tof :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
Stufferdt schreef op zondag 13 juli 2025 @ 11:09:
[...]

Dutch bargain heeft veel verschillende bieren. Ik vind de standaardbieren meer dan prima. De specials hebben soms wel echt pareltjes. Zie ook Untappd. Ik ben fan van de coffie connaisseurs bijvoorbeeld. Oh en het brouwlokaal in Groede (einde van de wereld ga je links) is ook tof :)
Ja eens, een van mijn favoriete Nederlandse brouwers. Leuke specials waarmee ze in mijn ogen vaker raken dan missen.
Pagina: 1 ... 194 195 Laatste