They all knew borders no longer divided the world so much as ideologies.
Er is een reden dat bepaalde klassiekers onder het speciaalbier na al die jaren hype nog altijd vrij breed verkrijgbaar zijn.MiBe schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:54:
[...]
Bier hoeft niet altijd extreem speciaal te zijn om goed te zijn, zowel Westmalle als Karmeliet staan hoog op mijn favorietenlijstje als het om tripels gaat
Na door de untappdfetisj belachelijk veel verschillende tripels gedronken te hebben moet ik toch concluderen dat deze twee nog steeds in mijn top 5 staan.
Ik koop en drink die dan ook nog regelmatig met plezier. Soms is gewoon goed juist weer erg prettig.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Razernij. In Rumst (BE)
ik ben er al een keer of 5 geweest en vind het opmerkelijk dat er weinig tot geen Nederlanders te bekennen zijn. Het is niet zo groot, meestal 6 brouwers maar zeker niet de minste!
https://www.facebook.com/share/1Laa2hL4Ls/?mibextid=wwXIfr
Wie kom ik daar volgende week tegen?🍻
Klinkt tof, bedankt voor de tip. Mij dit jaar niet maar misschien volgend jaar welDapeenz schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 09:50:
Zaterdag 22aug. Een leuk en gezellig gecombineerd bier/muziekfestival met topbrouwers uit binnen en buitenland.
Razernij. In Rumst (BE)
ik ben er al een keer of 5 geweest en vind het opmerkelijk dat er weinig tot geen Nederlanders te bekennen zijn. Het is niet zo groot, meestal 6 brouwers maar zeker niet de minste!
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Is toch niet zo makkelijk om met OV de grens over te gaan voor een beetje normale prijs. En je gaan ook niet met de auto naar een bierfestival. Als je dan weer een dure overnachting erbij moet boeken is het het mij niet zo snel waard. Tenzij de locatie interessant genoeg is om er een lang weekend van te maken. (Tallinn, Budapest, Wroclaw bijvoorbeeld)Dapeenz schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 09:50:
Zaterdag 22aug. Een leuk en gezellig gecombineerd bier/muziekfestival met topbrouwers uit binnen en buitenland.
Razernij. In Rumst (BE)
[Afbeelding]
Dit klinkt als een combinatie van mijn favoriete drinken en mijn favoriete muziek!!Dapeenz schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 09:50:
Razernij. In Rumst (BE)
[Afbeelding]
Helaas lukt dit jaar niet, maar ik ga er zeker naar kijken voor volgend jaar. Bedankt voor de goeie tip!
Zat wel in de lijn der verwachtingen toch? Ze blijven aardig aan de weg timmeren. Ben erg benieuwd of het echt een stabiele blijver gaat zijn of dat het toch een keer implodeert.Dubbeldooier schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 23:03:
Ik zag net een moersleutel reclame op tv, die zag ik niet direct aankomen.
Zelf heb ik een zwak voor de brouwerij. Ik liep vroeger in de lunchpauze gewoon even langs bij het pand om bij moeders even wat biertjes te kopen en te babbelen. Zo lekker gewoon.
Dat is er onderhand wel een beetje af, het is allemaal veel commerciëler geworden en het tempo waarin nieuwe bieren gemaakt worden is eigenlijk gewoon te hoog waardoor het een herhaling van zetten wordt.
Maar goed, het blijft toch een soort van lokale trots en ze hebben wel mooie bieren.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ze groeien zeker een bepaalde kant uit dus niet geheel onverwacht misschien voor geïnteresseerden/volgers.Gonadan schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 14:21:
[...]
Zat wel in de lijn der verwachtingen toch? Ze blijven aardig aan de weg timmeren. Ben erg benieuwd of het echt een stabiele blijver gaat zijn of dat het toch een keer implodeert.
Zelf heb ik een zwak voor de brouwerij. Ik liep vroeger in de lunchpauze gewoon even langs bij het pand om bij moeders even wat biertjes te kopen en te babbelen. Zo lekker gewoon.
Dat is er onderhand wel een beetje af, het is allemaal veel commerciëler geworden en het tempo waarin nieuwe bieren gemaakt worden is eigenlijk gewoon te hoog waardoor het een herhaling van zetten wordt.
Maar goed, het blijft toch een soort van lokale trots en ze hebben wel mooie bieren.
Zelf volg ik ze niet nauwlettend dus ik was wel verbaasd. Gevoelsmatig toch wel een grote stap.
Eens, maar moet zeggen dat ik mede door Motor Oil toch wel echt de smaak te pakken kreeg als het gaat om stout. Maar dat is niet een van de pastry's.Needakill schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 15:15:
Vind Moersleutel altijd zo zoet. Plus ze brouwen zoveel dat de meeste op elkaar gaan lijken qua smaak.
dit was voor mij ook reden om met de guild te stoppen... kreeg het gevoel dat ze alleen daarvoor al die verschillende bieren moeten maken en als je denkt he die is lekker, dan kan je hem nergens meer vinden...Needakill schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 15:15:
Vind Moersleutel altijd zo zoet. Plus ze brouwen zoveel dat de meeste op elkaar gaan lijken qua smaak.
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Ach, ze liggen al in veel Jumbo als standaard assortiment en ik kwam ze zelfs tegen in de Dekamarkt....Dubbeldooier schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 15:08:
[...]
Ze groeien zeker een bepaalde kant uit dus niet geheel onverwacht misschien voor geïnteresseerden/volgers.
Zelf volg ik ze niet nauwlettend dus ik was wel verbaasd. Gevoelsmatig toch wel een grote stap.
Blijkbaar hebben ze al deals met de grotere distributiekanalen
Uiltje bijv, heeft de distributiekanalen via ALDI ook al aangeboord.
Dan is een reclame via verschillende media helemaal niet gek. Dan krijg je herkenning op moment dat iemand er in de supermarkt langsloopt en er niet speciaal naar op zoek was.
Voor een Uiltje wordt door Swinckels ook geen tv reclame gemaakt. Om maar een voorbeeld te noemen.
[ Voor 8% gewijzigd door Dubbeldooier op 13-08-2026 16:30 ]
Zat te twijfelen om weer voor zo'n Bax doosje te gaan, maar ik heb eigenlijk al te veel van die dubbelbocks en smoked porters gedronken. Toch maar gezwicht voor de Frontaal Hoppy Box met 25% korting (IPAWEEK).Wren schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 07:39:
Weer eens een bax garage sale pakket besteld en dit is de huidige indeling. Voor de prijs prima te doen en bestel je er twee dan is de verzending gratis.
[Afbeelding]
Snap ik, ben ook geen fan van die smoked porters en die dark ipa blijft ook maar terugkomen. Maar wel aardig wat varieteit dit keer en ook wat lichter spul. Zal over een maandje of wat ook wel wat meer pilsner worden.Shrien schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 16:42:
[...]
Zat te twijfelen om weer voor zo'n Bax doosje te gaan, maar ik heb eigenlijk al te veel van die dubbelbocks en smoked porters gedronken. Toch maar gezwicht voor de Frontaal Hoppy Box met 25% korting (IPAWEEK).
Die Dark Lager is chef's kiss in mijn boekje.Wren schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 16:55:
[...]
Snap ik, ben ook geen fan van die smoked porters en die dark ipa blijft ook maar terugkomen. Maar wel aardig wat varieteit dit keer en ook wat lichter spul. Zal over een maandje of wat ook wel wat meer pilsner worden.
Ieder zijn ding 🙂Shrien schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 16:56:
[...]
Die Dark Lager is chef's kiss in mijn boekje.
De combinatie van een hop forward bier met geroosterde mout is fantastisch. Blijft zo heerlijk doordrinkbaar.
Iedere black IPA die ik tegenkom pik ik eigenlijk wel mee.
Eens, kan daar ook erg van genieten! Laatst nog Black Rock van Rock City Brewing op, die was fantastisch!!Dubbeldooier schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 20:42:
Black IPA is wat mij betreft een erg onder gewaardeerde stijl.
De combinatie van een hop forward bier met geroosterde mout is fantastisch. Blijft zo heerlijk doordrinkbaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Masterkev op 15-08-2026 08:04 ]
Thanks! Gelukking geen bak vol (NE)IPA's. De pastry sour ben ik wel benieuwd naar. Normaal ben ik wel van de sour's, maar niet van de pastry en ook zeker niet van framboosWren schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 07:39:
Weer eens een bax garage sale pakket besteld en dit is de huidige indeling. Voor de prijs prima te doen en bestel je er twee dan is de verzending gratis.
[Afbeelding]
Maar black lager, smoked porter, kom maar door. Als het ook maar een klein beetje een logische tussenstop is richting vakantie overnachten we bij voorkeur in Bamberg om rookbier te drinken. Ik vind het jammer dat daar in Nederland niet echt een markt voor is. Jopen heeft nog Witte Rook, maar die ben ik bij mijn lokale slijter nog niet tegengekomen, en de (niet-Nederlandse) Viven Smoked Porter ook niet.
Is het veelal met geroosterde mouten of gebrande? Bij die eerste heeft het een, voor mij dan, aangename karamelsmaak en bij gebrande een koffiesmaak. Die laatste is niet zo mijn ding.Dubbeldooier schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 20:42:
Black IPA is wat mij betreft een erg onder gewaardeerde stijl.
[ Voor 8% gewijzigd door fenrirs op 15-08-2026 09:21 ]
Beide kan. In essentie moet het een IPA zijn. Geen stout. Daardoor blijft hij ook doordrinkbaar. De hop is het belangrijkst. Die wordt ondersteund door koffie/chocola tonen van de geroosterde mouten.Steefmeister schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 08:34:
[...]
Is het veelal met geroosterde mouten of gebrande? Bij die eerste heeft het een, voor mij dan, aangename karamelsmaak en bij gebrande een koffiesmaak. Die laatste is niet zo mijn ding.
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra 2 - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB
Schlenkerla, Spezial of heb je nog een goede geheimtip?hatsa schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 08:31:
[...]
Thanks! Gelukking geen bak vol (NE)IPA's. De pastry sour ben ik wel benieuwd naar. Normaal ben ik wel van de sour's, maar niet van de pastry en ook zeker niet van framboos![]()
Maar black lager, smoked porter, kom maar door. Als het ook maar een klein beetje een logische tussenstop is richting vakantie overnachten we bij voorkeur in Bamberg om rookbier te drinken.
Duits & Lauret maakt ook wel eens mooie rookbieren. Maar veel is het niet idd.Ik vind het jammer dat daar in Nederland niet echt een markt voor is. Jopen heeft nog Witte Rook, maar die ben ik bij mijn lokale slijter nog niet tegengekomen, en de (niet-Nederlandse) Viven Smoked Porter ook niet.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Nee helaas, geen geheimtip. Duits & Lauret vind ik vaak een beetje zoet. Ze hebben wel een leuke camping, dus misschien maar weer eens langs.Hertog schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 15:08:
[...]
Schlenkerla, Spezial of heb je nog een goede geheimtip?Ik was er toevallig dit jaar weer eens, blijft genieten idd.
[...]
Duits & Lauret maakt ook wel eens mooie rookbieren. Maar veel is het niet idd.
Vrijdag geweest en 15 stuks toe kunnen voegen aan m'n untappdNitrorcr schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 14:40:
Café Kandinsky in Tilburg heeft dit weekend een IPA weekend. Gaan er nog tweakers naar toe?
Daarna geëindigd in de Little Devil waar we ook nog een paar mooie op hebben
Eerste keer.. Ik ben benieuwd.
hatsa schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 08:31:
[...]
Als het ook maar een klein beetje een logische tussenstop is richting vakantie overnachten we bij voorkeur in Bamberg om rookbier te drinken. Ik vind het jammer dat daar in Nederland niet echt een markt voor is.
Jullie zijn echt de eerste 2 mensen die ik tref die rookbieren te drinken vindenHertog schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 15:08:
[...]
Ik was er toevallig dit jaar weer eens, blijft genieten idd.
[...]
Duits & Lauret maakt ook wel eens mooie rookbieren. Maar veel is het niet idd.
Ben zelf van veel markten (stijlen) thuis qua bier, maar rookbier heb ik nooit begrepen of kunnen waarderen
Nou, dan weet je wat je kunt doen als je er een keer eentje in een pakket oid vindtDirtbiter schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 09:02:
[...]
[...]
Jullie zijn echt de eerste 2 mensen die ik tref die rookbieren te drinken vinden![]()
Ben zelf van veel markten (stijlen) thuis qua bier, maar rookbier heb ik nooit begrepen of kunnen waarderen
Ik kan rook behalve in bier ook waarderen in whisky, sommige cocktails of 'gewoon' als ingredient (gerookte paprika bijvoorbeeld). En nee, ik rook niet
Helaas zitten ze dan weer zelden in pakketten. Toevallig zat een BA smoked porter in de Frontaal advent, maar een BA smoked bier verliest dan weer een hoop smaak helaas.Hertog schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:35:
[...]
Nou, dan weet je wat je kunt doen als je er een keer eentje in een pakket oid vindt
Maakt Jopen nog wel eens smoked bieren eigenlijk? Vroeger kon ik nog wel makkelijk aan Vredesgijt (smoked IPA) komen, maar die brouwer bestaat helaas ook niet meer.
Witte Rook is in ieder geval op de website te bestellen: https://www.jopenbier.nl/product/jopen-witte-rook/ en misschien ook wel via de lokale slijter in huis te halen.DVNE schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:45:
[...]
Helaas zitten ze dan weer zelden in pakketten. Toevallig zat een BA smoked porter in de Frontaal advent, maar een BA smoked bier verliest dan weer een hoop smaak helaas.
Maakt Jopen nog wel eens smoked bieren eigenlijk? Vroeger kon ik nog wel makkelijk aan Vredesgijt (smoked IPA) komen, maar die brouwer bestaat helaas ook niet meer.
Bravoure van Dochter van de Korenaar vind ik trouwens ook erg lekker.
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra 2 - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB
[ Voor 11% gewijzigd door Van der Berg op 20-08-2026 22:04 ]
Barcodes en indulgences stellen nooit teleurHonesty schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 16:27:
[Afbeelding] Deze blijft heerlijk, had hem al eens geproefd uit de guild maar nu de eerste uit de heavy hitter box van BIAB.
Beide nog niet heel vaak gehad (wel meerdere BA) maar vond tot nu toe de barcodes lekkerder dan de indulgences. maar je proeft zeker het verschil met de pastry's ofzoChelseamarre123 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:03:
[...]
Barcodes en indulgences stellen nooit teleur
Festina lente
AI plaatjes meestal wel helaasChelseamarre123 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:03:
[...]
Barcodes en indulgences stellen nooit teleur
OT: Hoppy box van Frontaal ontvangen, bleken er een paar bieren vorig jaar al gebrouwen te zijn. De rest was wel deze zomer pas geblikt gelukkig. Klein mailtje met mijn verse verontwaardiging en een paar dagen later -zonder wederhoor - een klein doosje op de stoep met zes vervangende blikkies. Prima opgelost
[ Voor 43% gewijzigd door Shrien op 22-08-2026 20:45 ]
als je dit blikje met het de deukjes ergens anders vind heb je gelijk,
Waarschijnlijk niet Volgende keer zet ik er een flesje azijn naast voor je
[ Voor 10% gewijzigd door Honesty op 22-08-2026 20:47 ]
Festina lente
Geen idee wat je bedoelt, misschien is de AI tekstredactie een beter ideeHonesty schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 20:45:
[...]
als je dit blikje met het de deukjes ergens anders vind heb je gelijk,
Waarschijnlijk niet Volgende keer zet ik er een flesje azijn naast voor je
In welke Guild zat die, kan me niet herinneren dat ik die gehad heb.Honesty schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 16:27:
[Afbeelding] Deze blijft heerlijk, had hem al eens geproefd uit de guild maar nu de eerste uit de heavy hitter box van BIAB.
Ik denk die van November 2025205Gutmann schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 11:51:
[...]
In welke Guild zat die, kan me niet herinneren dat ik die gehad heb.
Festina lente
Fantastisch! Dit was mijn introductie met de barcode series. Gekocht als special voor kerstavond vorig jaar. Uiteraard smaakte dat naar meer…Honesty schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 16:27:
Dat is vreemd. Laatst had ik die ook, en na de eerste slok was mijn eerste reactie dat ik die dus nooit meer koop of bestel. Veel te vlak van smaak, had zo ieder ander willekeurig 0.0 bier kunnen zijn.Van der Berg schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 13:23:
Om het begin van de vakantie te vieren gisteravond gedronken: La Chouffe 0.0%. Smaakt heerlijk krachtig en bitter. Wat mij betreft echt een aanrader!
Waar zou die tegengestelde ervaring door komen?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Smaak is een beleving, en het begin van je vakantie met een lekker koel glas smaakt altijd beter dan ergens op een donderdagnamiddagDrivinUCrazy schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 18:22:
[...]
Dat is vreemd. Laatst had ik die ook, en na de eerste slok was mijn eerste reactie dat ik die dus nooit meer koop of bestel. Veel te vlak van smaak, had zo ieder ander willekeurig 0.0 bier kunnen zijn.
ik neem tijdens een vakantie ook wel eens wat mee dat me daar heel goed smaakt en thuis ineens tegenvalt.
[ Voor 10% gewijzigd door Himalaya op 23-08-2026 18:34 ]
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Ik heb zo'n vermoeden dat user Van der Berg alleen maar 0,0 bieren drinkt.DrivinUCrazy schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 18:22:
[...]
Dat is vreemd. Laatst had ik die ook, en na de eerste slok was mijn eerste reactie dat ik die dus nooit meer koop of bestel. Veel te vlak van smaak, had zo ieder ander willekeurig 0.0 bier kunnen zijn.
Dan is de basisreferentie dus behoorlijk anders en wordt het een beetje appels met peren vergelijlen als jij doorgaans wel bieren met alcohol drinkt.
(ja school is weer begonnen hier dus ik heb zin in Kerst
Kan zijn dat dit het is. Hoewel ik best vaak ook BOB, en dus alcoholvrij drink. Sterker nog, ik drink tegenwoordig nog maar ongeveer zo'n 4 dagen per jaar alcohol, en dat is inclusief carnaval.Zjoske78 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:43:
[...]
Ik heb zo'n vermoeden dat user Van der Berg alleen maar 0,0 bieren drinkt.
Dan is de basisreferentie dus behoorlijk anders en wordt het een beetje appels met peren vergelijlen als jij doorgaans wel bieren met alcohol drinkt.
Alcoholvrij pils drink ik alleen maar zelden, dan wordt het al snel Radler of Brand Weizen 0.0.
Het gebrek aan vakantiegevoel was het op dat moment in ieder geval niet, ik zat bij Nisramont (dat is bij Achouffe om de hoek) in het zonnetje te genieten.
Dat weekend wel Duvel Tripel hop Citra meegenomen, en ik kwam Rodenbach Classic tegen in de winkel. Die kon ik ook niet laten staan. Mijn twee favorieten naast elkaar in het schap!
En daarmee gaat mijn jaargemiddelde inderdaad weer omhoog.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Frontaal heeft de investeerders van de 2021-ronde ook mooi liggen. Nog steeds geen dividend uitbetaald. De aandelen ("certificaten") zijn verhandelbaar gesteld, maar enkel in besloten groep van oorspronkelijke investeerders, waardoor het aanbod fluctueert maar de vraag niet... Mijn aandelen van €50 zijn nu nog €8,75 waard... Ik weet dat investeren risico's met zich meedraagt, maar de waardedaling hier is compleet in de hand gewerkt door Frontaal zelf, omdat ze de vraag artificieel beperken. Heeft niks te maken met hoe goed het bedrijf het doet, noch met klassieke speculatie, wat de risico's zijn die ik wel aanvaard (zoals al mijn andere klassieke aandelen).Hopperbest schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 19:08:
Crowdfunding is natuurlijk een ideale manier voor bedrijven om kapitaal te werven. Een lening via crowdfunding is goedkoper dan op de kapitaalmarkt, bovendien spreekt het mensen aan en je kunt met een klein bedrag instappen. De voorwaarden voor crowdfunders lijken wel steeds matiger te worden. Enkele jaren geleden gaf Frontaal nog 6% rente met een looptijd van vijf jaar. Poesiat & Kater heeft nu een crowdfunding lopen van 3% over 9(!) jaar.
PS, volgens mij heeft Frontaal genoeg vrije brouwcapaciteit om de brouwers te helpen die bij Lighttown Brewers zaten.
Sorry voor de rant, moest er even uit
Ik ben tegenwoordig ook aan het twijfelen om gewoon Untappd weg te doen. Met dat daar nu alle drank bijstaat, en niet enkel meer bier en cider, heeft het toch een groot deel van de pluimen verloren... Het enige wat mij tegenhoudt is mijn 5000+ logboek van de laatste 11 jaar, waarvan een wedstrijd met vrienden "zo snel mogelijk de Low Gravity Badge volknallen" (= 500 verschillende alcoholvrije bieren).
[ Voor 14% gewijzigd door Joab9000 op 24-08-2026 15:15 ]
Beer Republic staat al onlineDCNY schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:07:
Zijn de eerste adventkalenders al in aantocht? Ik ga denk ik voor de Berghoeve, veel goede verhalen gelezen hierover in dit topic. Weet iemand wanneer deze ongeveer online komt?
(ja school is weer begonnen hier dus ik heb zin in Kerst)
Steps to Hide Other Drink TypesIk ben tegenwoordig ook aan het twijfelen om gewoon Untappd weg te doen. Met dat daar nu alle drank bijstaat, en niet enkel meer bier en cider, heeft het toch een groot deel van de pluimen verloren... Het enige wat mij tegenhoudt is mijn 5000+ logboek van de laatste 11 jaar, waarvan een wedstrijd met vrienden "zo snel mogelijk de Low Gravity Badge volknallen" (= 500 verschillende alcoholvrije bieren).
- Go to your Profile tab.
- Tap the Settings (gear icon).
- Select Account.
- Tap Preferences.
- Select Drink Types.
- Choose to hide non-beer beverage types so they no longer appear in your search results, lists, or activity feeds.
Ik heb een account bij Brewver https://brewver.com/ geopend na het debacle met Ratebeer. Volgens mij kan je daar je Untappd ratings gewoon invoeren/uploaden. Uiteindelijk heb ik dat ook met mijn oude Ratebeer reviews gedaan.Joab9000 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 15:12:
[...]
Ik ben tegenwoordig ook aan het twijfelen om gewoon Untappd weg te doen. Met dat daar nu alle drank bijstaat, en niet enkel meer bier en cider, heeft het toch een groot deel van de pluimen verloren....
Ben ook wel benieuwd ja. Waren de reviews goed? Wat zit er voornamelijk in, ze hebben veel BA bier, wat in mijn straatje past.DCNY schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:07:
Zijn de eerste adventkalenders al in aantocht? Ik ga denk ik voor de Berghoeve, veel goede verhalen gelezen hierover in dit topic. Weet iemand wanneer deze ongeveer online komt?
Als je zoekt in dit topic op Berghoeve kom je eea tegenEdenaar1 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 16:53:
[...]
Ben ook wel benieuwd ja. Waren de reviews goed? Wat zit er voornamelijk in, ze hebben veel BA bier, wat in mijn straatje past.
Grote kans dat er dit jaar voor de tweede keer een van Berghoeve komt.
[ Voor 8% gewijzigd door Dubbeldooier op 24-08-2026 17:16 ]
Het was in ieder geval beter dan de oude 0.4 Chouffe. Maar ja, top is het niet. Sowieso natuurlijk met die 0.0-uitvoeringen van zware bieren. Maar snap natuurlijk de commerciele overwegingen. Ik word ook niet vrolijk als ik zo´n ingredientenlijst van de 0.0 Chouffe zie.DrivinUCrazy schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 18:22:
[...]
Ik drink tegenwoordig wat meer 0.0 en had bij de Aldi laatst een sixpack Schultenbrau wit 0.0 meegenomen, en die vond ik wel aardig voor 3 euro het sixpack. Wit en weizen zijn ook wel soorten die ik aardig uit de verf vind komen als 0.0. Moet ook nog eens de Moersleutel Motor Oil 0.5 proberen - heel benieuwd naar, maar sceptisch als Moersleutel-liefhebber.water, GERSTEMOUT, glucosesiroop, vloeibare invertsuiker, suiker, natuurlijke aroma's, hop, korianderzaden, schuimstabilisator: propyleenglycolalginaat, hopextract.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Allemaal niet mega bijzonder, maar de Schültenbrau NAIPA vond ik van deze 3 dan nog het beste smaken
Alle blikken van Browar Stu Mostow zijn nu 1+1 gratis. Het gaat wel hard en verschillende bieren zijn al uitverkocht:
https://www.piwnemosty.pl/
Thanks voor de tip! 6 blikjes gescoord voor 22 euro inclusief bezorgenWren schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:28:
Leuke actie bij Piwne Mosty,
Alle blikken van Browar Stu Mostow zijn nu 1+1 gratis. Het gaat wel hard en verschillende bieren zijn al uitverkocht:
Prima actie! Ook gezwicht en een aantal besteld. Dank voor het delen!Wren schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:28:
Leuke actie bij Piwne Mosty,
Ik vond de Moersleutel 0.5 echt naar asbak smaken, maar de gemiddelde score op untapped is vrij aardig. De Guiness 0.0 vind ik daarentegen erg goed gelukt.Piggen schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:58:
[...]
Het was in ieder geval beter dan de oude 0.4 Chouffe. Maar ja, top is het niet. Sowieso natuurlijk met die 0.0-uitvoeringen van zware bieren. Maar snap natuurlijk de commerciele overwegingen. Ik word ook niet vrolijk als ik zo´n ingredientenlijst van de 0.0 Chouffe zie.
[...]
Ik drink tegenwoordig wat meer 0.0 en had bij de Aldi laatst een sixpack Schultenbrau wit 0.0 meegenomen, en die vond ik wel aardig voor 3 euro het sixpack. Wit en weizen zijn ook wel soorten die ik aardig uit de verf vind komen als 0.0. Moet ook nog eens de Moersleutel Motor Oil 0.5 proberen - heel benieuwd naar, maar sceptisch als Moersleutel-liefhebber.
Hier wordt altijd een aardig complete lijst van Adventskalenders bijgehouden https://booksbeersandbeyond.home.blog/2026/08/18/bieradventskalenders-2026/.DCNY schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:07:
Berghoeve is nu volgens mij nog niet aangekondigd, maar ik sluit niet uit dat die weer komt dit jaar.
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Nu ben ik helemaal benieuwd naar die Moersleutel, haha. Ik vond die Guinness ook aardig in de buurt komen van het origineel, maar ik vind het dat dan ook een nogal waterig bierbrukskeluuk schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:06:
[...]
Ik vond de Moersleutel 0.5 echt naar asbak smaken, maar de gemiddelde score op untapped is vrij aardig. De Guiness 0.0 vind ik daarentegen erg goed gelukt.
Ik doe enkel crowdfunding waarbij je iets stort en het (mits het goed gaat) weer terug krijgt op je rekening, geen aandelen die enkel via vage platformen te koop. Ik heb dit gedaan voor oa Uiltje en Folkingebrew inmiddels, die van Uiltje is al een tijdje afgelopen en ging wel prima. Folkingebrew kwam binnen t jaar al vragen of ze misschien een jaar later mochten beginnen met uitkeren, wel vertrouwen in verder dat t goed komtJoab9000 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 15:12:
[...]
Frontaal heeft de investeerders van de 2021-ronde ook mooi liggen. Nog steeds geen dividend uitbetaald. De aandelen ("certificaten") zijn verhandelbaar gesteld, maar enkel in besloten groep van oorspronkelijke investeerders, waardoor het aanbod fluctueert maar de vraag niet... Mijn aandelen van €50 zijn nu nog €8,75 waard... Ik weet dat investeren risico's met zich meedraagt, maar de waardedaling hier is compleet in de hand gewerkt door Frontaal zelf, omdat ze de vraag artificieel beperken. Heeft niks te maken met hoe goed het bedrijf het doet, noch met klassieke speculatie, wat de risico's zijn die ik wel aanvaard (zoals al mijn andere klassieke aandelen).
Ik gebruik het ook niet meer maar. Ik was al jaren gestopt was met ratings geven eerder. Zoals al voorbij kwam; is die Chouffe 0.0 nou goed omdat het binnen alcoholvrij goed is, of slecht als je t vergelijkt met iets met alcohol en op n hete dag op je eerste vakantiedag in de zon smaakt t ook beter dan op een winterse dag. Een koude Heineken op de F1 zondag smaakte me heerlijk en dat heeft met veel meer te maken dan het bier alleen.Ik ben tegenwoordig ook aan het twijfelen om gewoon Untappd weg te doen. Met dat daar nu alle drank bijstaat, en niet enkel meer bier en cider, heeft het toch een groot deel van de pluimen verloren... Het enige wat mij tegenhoudt is mijn 5000+ logboek van de laatste 11 jaar, waarvan een wedstrijd met vrienden "zo snel mogelijk de Low Gravity Badge volknallen" (= 500 verschillende alcoholvrije bieren).
Er is onder de streep geen touw aan vast te knopen wat die score betekent voor iemand. Je smaak verandert ook nog eens in de loop der jaren dus wat je toen goed vond, vind je nu misschien niks meer aan of andersom. Uiteindelijk vergat ik t in geheel gewoon en geniet ik gewoon van t bier zelf en is t een verademing om niet eens meer "verplicht" een foto te maken en de juiste lokatie erbij te zoeken etc.
Ik vind die moersleutel echt naar zo'n malt drank smaken.Piggen schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:49:
[...]
Nu ben ik helemaal benieuwd naar die Moersleutel, haha. Ik vond die Guinness ook aardig in de buurt komen van het origineel, maar ik vind het dat dan ook een nogal waterig bier
De Guiness 0.0 is dan veel beter geslaagd naar mijn mening.
Heeft er iemand al leuke buitenlandse kalenders gezien?JunkieXP schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:40:
[...]
Hier wordt altijd een aardig complete lijst van Adventskalenders bijgehouden https://booksbeersandbeyond.home.blog/2026/08/18/bieradventskalenders-2026/.
Berghoeve is nu volgens mij nog niet aangekondigd, maar ik sluit niet uit dat die weer komt dit jaar.
Ik heb jaren geleden die van Sori gedaan, viel me niet tegen! Als Pohjalla er nu een zou doen....
Ik ga nog even rondneuzen welke het dit jaar gaat worden.
Voor mij is dat juist de leukste van Untappd. Ik koop vaak op basis van stijl en etiket (en beetje prijs). Dan komt het nog wel eens voor dat je een biertje al eens hebt gedronken maar dat niet meer weet. Of dat je een bier op het terras drinkt en die ooit al gedronken hebt.Cartman! schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:53:
[...]
Ik gebruik het ook niet meer maar. Ik was al jaren gestopt was met ratings geven eerder. Zoals al voorbij kwam; is die Chouffe 0.0 nou goed omdat het binnen alcoholvrij goed is, of slecht als je t vergelijkt met iets met alcohol en op n hete dag op je eerste vakantiedag in de zon smaakt t ook beter dan op een winterse dag. Een koude Heineken op de F1 zondag smaakte me heerlijk en dat heeft met veel meer te maken dan het bier alleen.
Er is onder de streep geen touw aan vast te knopen wat die score betekent voor iemand. Je smaak verandert ook nog eens in de loop der jaren dus wat je toen goed vond, vind je nu misschien niks meer aan of andersom.
Dan zie je ook gelijk de verschillen in ratings. Kun je er weer over nadenken of de locatie, het moment, je smaakontwikkeling er voor heeft gezorgd dat je nu hoger of lager geeft. Net als met goed koken, een wijn of een restaurant. Maakt de hobby ook leuker
Is dat erg dan?Saitek schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 18:24:
Dan komt het nog wel eens voor dat je een biertje al eens hebt gedronken maar dat niet meer weet. Of dat je een bier op het terras drinkt en die ooit al gedronken hebt.
edit: koken/wijn/restaurant heb ik ook geen app voor. Onder de streep onthou ik gewoon "wil ik dit nog een keer eten/drinken/doen?". Ieder z'n hobby natuurlijk maar als ik ergens op de kaart Skuumkoppe zie ben ik blij dat ik nu weer denk "oh, lekker!" ipv dat ik bezig was met een app en opzoeken wat ik wel/niet gehad heb. Ik zie het bij diverse vrienden ook die vroeger fanatiek waren ermee dat t ze niet meer boeit om te gebruiken.
[ Voor 44% gewijzigd door Cartman! op 26-08-2026 21:11 ]
Heel eerlijk.......Cartman! schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 21:04:
[...]
Is dat erg dan?
edit: koken/wijn/restaurant heb ik ook geen app voor. Onder de streep onthou ik gewoon "wil ik dit nog een keer eten/drinken/doen?". Ieder z'n hobby natuurlijk maar als ik ergens op de kaart Skuumkoppe zie ben ik blij dat ik nu weer denk "oh, lekker!" ipv dat ik bezig was met een app en opzoeken wat ik wel/niet gehad heb. Ik zie het bij diverse vrienden ook die vroeger fanatiek waren ermee dat t ze niet meer boeit om te gebruiken.
Ik gebruik Untappd tegenwoordig meer als een middel om mijn inventaris bij te houden
Als ik een biertje uit de koelkast pak dan check ik hem in, maar dan geef ik hem dezelfde score als die er gemiddeld al voor staat. Ook tik ik alle smaakprofielvakjes die er al staan aan.
Ook plaats ik zo goed als nooit commentaar bij een check-in, tenzij het een 'memorabel' moment is samen met mijn 'drinkebroertje' Zo willen wij nog wel eens op de fiets stappen voor een rondje, waarbij we dan de nodige BVO's meenemen. Dit zijn vaak memorabele dagjes.....dan is een commentaar plaatsen wel leuk.
Ik maak nog wel een foto, maar merk verder dat mijn Untappd-dwang minder en minder wordt.
Ook wel veroorzaakt door een aantal, in mijn ogen, irritante eigenschappen van de app.
Eric, Signing off !!
Waarom zou je dat met die score doen? Je kunt score ook gewoon leeg laten. Net als het smaakprofiel. En wat vind je irritant?Eric H schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 07:42:
[...]
Heel eerlijk.......
Ik gebruik Untappd tegenwoordig meer als een middel om mijn inventaris bij te houden![]()
Als ik een biertje uit de koelkast pak dan check ik hem in, maar dan geef ik hem dezelfde score als die er gemiddeld al voor staat. Ook tik ik alle smaakprofielvakjes die er al staan aan.
Ook plaats ik zo goed als nooit commentaar bij een check-in, tenzij het een 'memorabel' moment is samen met mijn 'drinkebroertje' Zo willen wij nog wel eens op de fiets stappen voor een rondje, waarbij we dan de nodige BVO's meenemen. Dit zijn vaak memorabele dagjes.....dan is een commentaar plaatsen wel leuk.
Ik maak nog wel een foto, maar merk verder dat mijn Untappd-dwang minder en minder wordt.
Ook wel veroorzaakt door een aantal, in mijn ogen, irritante eigenschappen van de app.
Daarvoor gebruik ik Untapped omdat ik echt niet meer alle brouwerijen/type bier/merk heb onthouden die ik 5 jaar geleden in Engeland/Duitsland/waar-dan-ook heb gedronken.
Terechte rant natuurlijk.Joab9000 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 15:12:
[...]
Frontaal heeft de investeerders van de 2021-ronde ook mooi liggen. Nog steeds geen dividend uitbetaald. De aandelen ("certificaten") zijn verhandelbaar gesteld, maar enkel in besloten groep van oorspronkelijke investeerders, waardoor het aanbod fluctueert maar de vraag niet... Mijn aandelen van €50 zijn nu nog €8,75 waard... Ik weet dat investeren risico's met zich meedraagt, maar de waardedaling hier is compleet in de hand gewerkt door Frontaal zelf, omdat ze de vraag artificieel beperken. Heeft niks te maken met hoe goed het bedrijf het doet, noch met klassieke speculatie, wat de risico's zijn die ik wel aanvaard (zoals al mijn andere klassieke aandelen).
Ook al zag iedereen dit wel een beetje aankomen. Frontaal is een bedrijf gerund door een prutser met hoogmoedswaanzin.
Ik vraag me af of de vraag en dus de prijs anders veel hoger zou zijn. Wie wil er nou nog aandelen van Frontaal? Alle "fans" van dit bier en iedereen die ze het gunt zitten er al in. Als je er rationeel over nadenkt is het een waardeloze investering.
In 2021 zag ik dat niet aankomen, omdat de eerdere investeringsronde wel heel succesvol wasLennnn schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 07:56:
[...]
Terechte rant natuurlijk.
Ook al zag iedereen dit wel een beetje aankomen. Frontaal is een bedrijf gerund door een prutser met hoogmoedswaanzin.
Ik vraag me af of de vraag en dus de prijs anders veel hoger zou zijn. Wie wil er nou nog aandelen van Frontaal? Alle "fans" van dit bier en iedereen die ze het gunt zitten er al in. Als je er rationeel over nadenkt is het een waardeloze investering.
Score --> GewoonteLennnn schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 07:50:
[...]
Waarom zou je dat met die score doen? Je kunt score ook gewoon leeg laten. Net als het smaakprofiel. En wat vind je irritant?
Smaakprofiel --> Gewoonte
Irritatie zit in een aantal kleine zaken:
Inchecken van bier dat op twee voorraadlijsten voorkomt zorgt voor een uitdaging, want je kunt niet 1 van de 2 op 0 zetten
Verlaten van een check-in; kies je 'terug' of 'exit'
Regelmatig de melding bij inchecken 'het ligt niet aan jou maar aan ons'
Inchecken op een lokatie bij een vriend, maar dan niet het bier kunnen kiezen omdat dat niet op de lijst voorkomt
Bij het toevoegen van bier aan mijn voorraad staat vaak de datum van vandaag niet juist
In je profiel bij de menukeuzes 'Geliekte producenten'
En zo zijn er nog wel wat kleine puntjes die me nu zo 1,2,3, niet te binnen schieten.
[ Voor 4% gewijzigd door Eric H op 27-08-2026 09:27 ]
Eric, Signing off !!
Dat is een beter rendement dan mijn Brewdog aandelenJoab9000 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 15:12:
[...]
Frontaal heeft de investeerders van de 2021-ronde ook mooi liggen. Nog steeds geen dividend uitbetaald. De aandelen ("certificaten") zijn verhandelbaar gesteld, maar enkel in besloten groep van oorspronkelijke investeerders, waardoor het aanbod fluctueert maar de vraag niet... Mijn aandelen van €50 zijn nu nog €8,75 waard...
Maar wat is nou jaar op jaar een beetje fatsoenlijke box? Ik heb al aantal jaren de Moersleutel box als Guild Member en die is gewoon echt goed. De BeerRepublic box lijkt me aardig, met Amerikaanse bieren. Maar ik betaal gemiddeld meer dan 10 euro per blik (regelmatig richting 15 of 20 euro) voor goede Amerikaanse bieren. Dus hoe kan BeerRepublic dat voor 89 euro doen (in voorverkoop).
Dus welke box is gewoon echt beter in vergelijking met anderen?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Tja, als geld minder uitmaakt dan moet je kijken naar een bierwinkel die in de echt exclusieve bieren zit en dan kom je bijvoorbeeld uit bij https://addicted2craftbeer.eu/products/addicted2advent-boxDennis van der Stelt schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:33:
[...]
Handpicked op je Untappd profiel en als je de Ultimate box pakt, dan krijg je ongetwijfeld een hele mooie selectie van 24 bieren. Moet je er wel €350 voor over hebben.
Wil je iets minder exclusief, maar toch gegarandeerd 24 unieke bieren op basis van je Untappd profiel, dan is https://craftboxs.nl/speciaalbier-adventskalender nog wel een leuk alternatief voor circa €216
De adventskalender van My Dear Beer heeft ook potentie: https://mydearbeer.com/bierpakket-bestellen/exclusieve-bier-adventskalender-2026-24-unieke-bieren/
Het exclusieve pakket is in de mid-range van beschikbare advents eentje die het hoogst aantal Untappd 4+ ratings heeft. Zegt uiteraard niet alles, maar het is ergens wel een leidraad.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Die van Beerrepublic is een dikke afrader. Allemaal middle of the road IPA's. Amper afwisseling qua stijl en smaakprofiel.Dennis van der Stelt schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:33:
Allemaal mooie teksten op https://booksbeersandbeyond.home.blog/2026/08/18/bieradventskalenders-2026/
Maar wat is nou jaar op jaar een beetje fatsoenlijke box? Ik heb al aantal jaren de Moersleutel box als Guild Member en die is gewoon echt goed. De BeerRepublic box lijkt me aardig, met Amerikaanse bieren. Maar ik betaal gemiddeld meer dan 10 euro per blik (regelmatig richting 15 of 20 euro) voor goede Amerikaanse bieren. Dus hoe kan BeerRepublic dat voor 89 euro doen (in voorverkoop).
Hun flessen op hun site zijn wel niet aan de goedkope kant, maar lambiekbieren zijn nooit goedkoop.
En blijkbaar op 5 september een klein festivalletje.
https://www.boerenerf.bio/
Inderdaad heel lekker bier. Wel wat prijzig zoals 3 fonteinen, maar zoals je zelf schreef zijn lambiekbieren niet goedkoop.Arator schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 12:17:
Voor de liefhebbers van lambiek-bieren: nanobrouwerij boerenerf. Ik kwam ze per toeval tegen bij mijn lokale drankenhandel. Ze doen net wat anders dan de traditionelere geuzenstekers. Ze kopen de wort bij brouwerijen, en zetten die zelf in vaten om te laten vergisten en rijpen. Ze experimenteren ook met andere vaten, bijvoorbeeld cognacvaten, bij een 2de rijping. En ze versnijden hun drank met andere dranken zoals cider, mede, wijn... of spelen ze met ingrediënten (ipv krieken pruimen bijvoorbeeld).
Hun flessen op hun site zijn wel niet aan de goedkope kant, maar lambiekbieren zijn nooit goedkoop.
Ik vind 5 euro voor een geuze vrij normaal, groter probleem voor mij is dat dit ook meteen de enige is die in klein formaat beschikbaar isArator schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 12:17:
Voor de liefhebbers van lambiek-bieren: nanobrouwerij boerenerf. Ik kwam ze per toeval tegen bij mijn lokale drankenhandel. Ze doen net wat anders dan de traditionelere geuzenstekers. Ze kopen de wort bij brouwerijen, en zetten die zelf in vaten om te laten vergisten en rijpen. Ze experimenteren ook met andere vaten, bijvoorbeeld cognacvaten, bij een 2de rijping. En ze versnijden hun drank met andere dranken zoals cider, mede, wijn... of spelen ze met ingrediënten (ipv krieken pruimen bijvoorbeeld).
5 euro is een hele goede prijs. Ik woon in het zuiden van Vlaanderen en de meeste geuze bieren zijn meer dan 5 euro. Momenteel zijn ze moeilijk te vinden.Hertog schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 18:19:
[...]
Ik vind 5 euro voor een geuze vrij normaal, groter probleem voor mij is dat dit ook meteen de enige is die in klein formaat beschikbaar is
Een 0,75l kriek bij Oud Beersel is €12,40.
Een 0,75l oude geuze bij Oud Beersel is €10,20
Gaan we bij de geuze naar speciale vaten, dan komen we op €22,40
3 liter lambiek met citra dryhopped is €29,80.
Om een beetje een vergelijking te geven.
Hoe werkt zo’n 3l bierbox eigenlijk? Zit het net als sap in een plastic zak met kraantje of iets dergelijks? En dien je die in een avondje soldaat te maken, of mag je er wel een weekje over doen?Arator schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 19:35:
Ik deed de vergelijking met Oud Beersel (omdat ik daar al wel eens online een box koop)
Een 0,75l kriek bij Oud Beersel is €12,40.
Een 0,75l oude geuze bij Oud Beersel is €10,20
Gaan we bij de geuze naar speciale vaten, dan komen we op €22,40
3 liter lambiek met citra dryhopped is €29,80.
Om een beetje een vergelijking te geven.
Is inderdaad een bag in box, althans toch de box die ik ooit gedronken heb. Normaal gezien zou die luchtledig moeten zijn, en daardoor, mits gekoeld, 4 weken houdbaar moeten zijn. Maar zo lang heeft het bij mij nooit geduurdShrien schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 20:24:
[...]
Hoe werkt zo’n 3l bierbox eigenlijk? Zit het net als sap in een plastic zak met kraantje of iets dergelijks? En dien je die in een avondje soldaat te maken, of mag je er wel een weekje over doen?
had deze dit weekend al geannuleerd. voor dat geld vrees ik dat je enkel heel flauwe ipa's kan krijgen uit de VS. Uit de trustpilot reviews blijkt ook dat het bier vaak niet "vers" meer is.Dubbeldooier schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:16:
[...]
Die van Beerrepublic is een dikke afrader. Allemaal middle of the road IPA's. Amper afwisseling qua stijl en smaakprofiel.
heb nu nog vier kalenders in bestelling staan:
moersleutel (eerste keer, gestart met the guild, sowieso fan van hun bieren)
beer in a box exclusive (vorig jaar tevreden van)
Mr hop (al twee jaar tevreden over)
my dear beer exclusive (eerste keer)
vorige jaren ook al paar keer de brussels beer project kalender gehad.
Maar heb zonet die van Beer in a Box besteld, kan al niet wachten!
[ Voor 14% gewijzigd door Joab9000 op 31-08-2026 13:43 ]
:strip_exif()/f/image/poLxpSd1GoO4O5SO4alHJjU8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bbGWZnZvfxrDXmqSkv3Tncbl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dOCjSFaq2MVcRHczUngEvJpD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CbP2o04NADx9kslrgLXEYEBf.jpg?f=fotoalbum_large)