Momenteel ben ik op Kreta (Heraklion) en heb ik deze geproefd. De verkoper zei dat dit specifiek van Kreta komt. Ik moet zeggen: heerlijk ijskoud, en absoluut niet slecht of bitter!
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra 2 - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB
Ik heb geen idee wat de Slack van MNOT moet betekenen.larry_flynt schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 13:23:
Ik heb een adventkalender besteld via de Slack van MNOT. Ben benieuwd!
Overigens heb ik dit jaar zelf weer bij Het Biermeisje een advenstkalender besteled na 2 jaar de Craftboxs exclusive gehad te hebben. Er was een 10% nieuwsbriefkortingscode die ik op de kalender van €250 heb gebruikt
Mooie kans om weer een investeringsronde te organiseren.
Ben toch, na de vele teleurstellende advent boxen qua prijs/kwaliteit, een beetje bang om een box van 250,- te bestellen. Moet wel zeggen dat ik qua biermeisje bestellingen wel een positief beeld heb bij deze winkel.ivo001 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:02:
[...]
Ik heb geen idee wat de Slack van MNOT moet betekenen.
Overigens heb ik dit jaar zelf weer bij Het Biermeisje een advenstkalender besteled na 2 jaar de Craftboxs exclusive gehad te hebben. Er was een 10% nieuwsbriefkortingscode die ik op de kalender van €250 heb gebruikt
Iemand ervaring in het afgelopen jaren met deze 'dure' advent kalender optie?
bla di bla bla
MNOT is denk ik Met nerds om tafel, en die hebben een Slack-kanaal, dus ik vermoed dat dat het is. Maar wat dit met bier te maken heeft weet ik ook nietivo001 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:02:
[...]
Kees zijn crowdfunding krijgt dit jaar ook geen uitbetaling. Wel een crowdfunding bier, die is net aangekondigd.
Maar Kees heeft een matig jaar achter de rug gehad. Gaat goed nog steeds met ze maar een na heffing van accijns brak ze nog al op. Maar dit jaar verwacht hij weet gewoon winst te maken.
https://www.pzc.nl/middel...n-een-naheffing~ac7ded8f/
Maar Kees heeft een matig jaar achter de rug gehad. Gaat goed nog steeds met ze maar een na heffing van accijns brak ze nog al op. Maar dit jaar verwacht hij weet gewoon winst te maken.
https://www.pzc.nl/middel...n-een-naheffing~ac7ded8f/
Ik had in 2022 een €150 en 2023 een €200 adventkalender bij Het Biermeisje.ChristianD schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:09:
[...]
Ben toch, na de vele teleurstellende advent boxen qua prijs/kwaliteit, een beetje bang om een box van 250,- te bestellen. Moet wel zeggen dat ik qua biermeisje bestellingen wel een positief beeld heb bij deze winkel.
Iemand ervaring in het afgelopen jaren met deze 'dure' advent kalender optie?
2022 was de gemiddelde global rating 3.93 van deze bieren en 2023 was het gemiddeld 3.96. De winkelwaarde van de bieren kwam ook redelijk overeen met de betaalde prijs. Kwam op €194 als ik voor elk biertje de prijs van de goedkoopste winkel had gepakt. Vond het wel leuk dat er ook een paar uitschieters na wat meer preium bieren tussen zaten.
Klinkt dus dat ze niet heel veel extra in rekening brengen op de verkoop prijs van de bieren in de samenstelling, maar zich vooral baseren op de winst die ze al doorberekenen in de verkoop prijs. Dat is wel positief.ivo001 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:15:
[...]
Ik had in 2022 een €150 en 2023 een €200 adventkalender bij Het Biermeisje.
2022 was de gemiddelde global rating 3.93 van deze bieren en 2023 was het gemiddeld 3.96. De winkelwaarde van de bieren kwam ook redelijk overeen met de betaalde prijs. Kwam op €194 als ik voor elk biertje de prijs van de goedkoopste winkel had gepakt. Vond het wel leuk dat er ook een paar uitschieters na wat meer preium bieren tussen zaten.
Zaten er nog leuke verrassingen in qua biermerken die je anders nooit had gekozen?
bla di bla bla
Ik heb vorig jaar zowel de Advent bij Moersleutel besteld als de €150,- box bij Het Biermeisje.
Positief over Ilse, box paste goed bij mijn checkins op Untappd met hier en daar een leuk verrassend biertje ertussendoor.
Qua waarde/prijs was de box ook heel aardig. Zat in ieder geval dicht, zo niet over, de aanschafwaarde.
Denk dat ik dit jaar ook weer beiden bestel, misschien bij Ilse wel de duurdere box, dat durf ik ook wel aan.
Positief over Ilse, box paste goed bij mijn checkins op Untappd met hier en daar een leuk verrassend biertje ertussendoor.
Qua waarde/prijs was de box ook heel aardig. Zat in ieder geval dicht, zo niet over, de aanschafwaarde.
Denk dat ik dit jaar ook weer beiden bestel, misschien bij Ilse wel de duurdere box, dat durf ik ook wel aan.
Eric, Signing off !!
Een advent van het biermeisje klinkt interessant. Ik overweeg het.
Al neig ik ook om €200 in Poppel uit te geven, en dat je weet dat de bieren goed zijn / je smaak zijn. Poppel is gunstig qua inkoop 😜
Al neig ik ook om €200 in Poppel uit te geven, en dat je weet dat de bieren goed zijn / je smaak zijn. Poppel is gunstig qua inkoop 😜
Ik heb hem allang binnen. Vorige woensdag al geleverd.Edenaar1 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 19:30:
The Guild box is ook weer laat.. nog niks gezien hier.
Met Nerds Om Tafel podcast met veel oude Tweakers. Hebben hun eigen Slack community met verschillende onderwerpen. Eentje is gevuld met speciaalliefhebbers, paar daar maken elk jaar een adventkalender die erg goed wordt ontvangen.ivo001 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:02:
[...]
Jammer dat de goede kalenders nu naar 250 euro gaan, ik vond 150 een paar jaar geleden al veel geld maar sinds wanneer is 250 daarvoor ineens "normaal"?
Er zitten 24 bieren in. En de meeste bieren die 4*+ scoren op Untappd zijn tussen de €8-€12.gustaveau schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 21:09:
Jammer dat de goede kalenders nu naar 250 euro gaan, ik vond 150 een paar jaar geleden al veel geld maar sinds wanneer is 250 daarvoor ineens "normaal"?
Dus €10 per bier is redelijk gangbaar voor BA stouts, TIPa's, Smoothie Sours etc.
Leuk om te zien dat deze brouwer eerlijk spreekt over zijn financiën, meestal zijn ze daar nooit echt zo open over.
Niet alle 4*+ bieren op Untappd zijn gehypte USA IPA's of Goose Island ultra zeldzame BA limited edition verzamel bieren. Er zijn genoeg bieren die een goede score krijgen en vervolgens minder kosten dan dat gemiddelde van 10 EUR. Dus het kan goed dat er zeldzaam unieke checkin spul in zo'n advent zit maar ik vind 250 EUR voor een advent niet gangbaar maar echt wel pittig (disclaimer: slechts mijn mening).ivo001 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 10:57:
[...]
Er zitten 24 bieren in. En de meeste bieren die 4*+ scoren op Untappd zijn tussen de €8-€12.
Dus €10 per bier is redelijk gangbaar voor BA stouts, TIPa's, Smoothie Sours etc.
Ik denk dat er wel veel meer zo over zullen denken. Prijzen van bier zijn stiekem wel erg gestegen de laatste jaren. Tenminste toen ik begon vond ik 7 euro al veel geld al veel geld voor een Moersleutel bijvoorbeeld. Wat zijn de prijzen tegenwoordig 8/9 euro zon beetje en als je wat uniekers wil dan ga je al snel richting 10+
24 bieren met die prijs ja dan telt het heel snel op. Ook wel een reden voor mij om nu even geen advent meer te doen. Bestel omdat ik het hem gun af en toe een pakket bij de littlebeershop. Tot nu toe stellen ze niet teleur en met 8-10 bieren en vaak rond de 60 euro vind ik dat nog wel te doen voor mezelf. Zeker met een leuk verhaal er omheen.
24 bieren met die prijs ja dan telt het heel snel op. Ook wel een reden voor mij om nu even geen advent meer te doen. Bestel omdat ik het hem gun af en toe een pakket bij de littlebeershop. Tot nu toe stellen ze niet teleur en met 8-10 bieren en vaak rond de 60 euro vind ik dat nog wel te doen voor mezelf. Zeker met een leuk verhaal er omheen.
Hier ga ik waarschijnlijk samen met m'n vriendin weer iets samenstellen.
Net als vorig jaar ieder met een eigen mandje door de Caigny heen en 12 biertjes uitzoeken voor elkaar. Later thuis even inpakken en klaar. We houden allebei wel ongeveer van dezelfde stijlen, dus dat maakt het e.e.a. wel makkelijker.
Net als vorig jaar ieder met een eigen mandje door de Caigny heen en 12 biertjes uitzoeken voor elkaar. Later thuis even inpakken en klaar. We houden allebei wel ongeveer van dezelfde stijlen, dus dat maakt het e.e.a. wel makkelijker.
Ik heb een paar jaar geleden een kalender van een lokale bierwinkel gekocht, was heel goed te doen van prijs, maar de inhoud was een ontgoocheling. Je krijgt waarvoor je betaalt...
Na verschillende jaren blijven we dit jaar thuis in december, dus ben weer voor een kalender gegaan. Alles wordt duurder, dus ook bier, en nu ben ik minder gierig na mijn vorige ervaring, maar €200+ vind ik dan wel weer te veel van het goede. Ik hoef geen 24 BA Stouts
Na verschillende jaren blijven we dit jaar thuis in december, dus ben weer voor een kalender gegaan. Alles wordt duurder, dus ook bier, en nu ben ik minder gierig na mijn vorige ervaring, maar €200+ vind ik dan wel weer te veel van het goede. Ik hoef geen 24 BA Stouts
Is er dit jaar ook weer zo regeling als je lid wordt van de Guild van Moersleutel dat je de adventkalender goedkoop krijgt?
Sterker nog, de adventkalender is gewoon een van de boxen (december box, maar geleverd in november). Je betaalt dus niks extra.larry_flynt schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:15:
Is er dit jaar ook weer zo regeling als je lid wordt van de Guild van Moersleutel dat je de adventkalender goedkoop krijgt?
Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie
Wanneer moet je dan lid worden?gjkamstra schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:16:
[...]
Sterker nog, de adventkalender is gewoon een van de boxen (december box, maar geleverd in november). Je betaalt dus niks extra.
Vorig jaar was het zo dat je een half jaar lid moet zijn om de advent kalender voor de prijs van de normale box te krijgen.
Dat half jaar is dan in totaal, dus als je het abbonement laat doorlopen tot na de kerst dan voldoe je er ook aan (zo heb ik het gedaan)
Inmiddels is het 8 maanden, dus 4 boxen.gustaveau schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:49:
[...]
Vorig jaar was het zo dat je een half jaar lid moet zijn om de advent kalender voor de prijs van de normale box te krijgen.
Dat half jaar is dan in totaal, dus als je het abbonement laat doorlopen tot na de kerst dan voldoe je er ook aan (zo heb ik het gedaan)
Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie
Best veel. Per box is het €45?gjkamstra schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:51:
[...]
Inmiddels is het 8 maanden, dus 4 boxen.
Op dag 23 zat er een Nogne O Darke Horizon 8 Cherry in van ~€20, en op dag 15 een Jackie O's Bourbon Barrel Dark Apparition van eveneens ~€20. Dat waren leuke uitschieters.ChristianD schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:28:
[...]
Klinkt dus dat ze niet heel veel extra in rekening brengen op de verkoop prijs van de bieren in de samenstelling, maar zich vooral baseren op de winst die ze al doorberekenen in de verkoop prijs. Dat is wel positief.
Zaten er nog leuke verrassingen in qua biermerken die je anders nooit had gekozen?
Verder een biertje van Hoppy Hog uit Ukraïne. Voor mij een onbekende brouwerij. Een Sour van Tripping Animals uit de US en een hele dikke stout van het Italiaanse CRAK, wat ik daarvoor ook nog niet kende.
in 2022 nog bieren van DC Brau Brewing uit de US, een Ijsbock van Brouwerij Homeland, een Porter van Reketye, een sour van Friends company uit Zweden, een BA stout van Merekai uit Engeland. Toch een hoop brouwerijen die ik zelden zie.
Op Untappd (natuurlijk niet heel betrouwbaar) best goede beoordelingen.gustaveau schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:54:
Heeft iemand ervaring met Maltese, die wordt vanuit Italië gedaan.
Link naar Maltese advent
Even snel gekeken op de website, maar het lijkt er niet op dat ze naar NL verzenden.gustaveau schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:54:
Heeft iemand ervaring met Maltese, die wordt vanuit Italië gedaan.
Link naar Maltese advent
Verzend voorwaarden MalteseHopperbest schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:45:
[...]
Even snel gekeken op de website, maar het lijkt er niet op dat ze naar NL verzenden.
Mmm, staat er inderdaad niet expliciet tussen. Dat is dan nog even een vraagteken.
Wel apart als ze hun website wel in het Nederlands aanbieden, maar niet naar NL zouden kunnen bezorgen.
Ik heb voor de advent even contact opgenomen met m'n lokale bier shop, The Captains Pantry in Haarlem. Hij heeft er al zin in om ze te gaan maken dit seizoen!
[ Voor 14% gewijzigd door gustaveau op 02-09-2026 18:29 ]
En er zit tegenwoordig regelmatig een 33cl blik in de The Guild en in de vorige advent zaten ook 1 of 2 33cl blikken.gjkamstra schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:51:
[...]
Inmiddels is het 8 maanden, dus 4 boxen.
Ik heb mijn lidmaatschap inmiddels opgezegd, ik vind de bieren te weinig van elkaar verschillen en keer iets van een andere brouwer vind ik ook lekker.
Een hidden gem, dat winkeltje. Bij de eigenaar kan je altijd terecht voor goede adviezen.gustaveau schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:26:
[...]
Verzend voorwaarden Maltese
Mmm, staat er inderdaad niet expliciet tussen. Dat is dan nog even een vraagteken.
Wel apart als ze hun website wel in het Nederlands aanbieden, maar niet naar NL zouden kunnen bezorgen.
Ik heb voor de advent even contact opgenomen met m'n lokale bier shop, The Captains Pantry in Haarlem. Hij heeft er al zin in om ze te gaan maken dit seizoen!
Heb je de Captain eerder een adventbox laten samenstellen? En wat vraagt hij ervoor?
Het eigen glas van de Captain' Pantry is overigens ook een aanrader, kost geloof ik 5 euro.
Ja, dit is een pareltje. Hele aardige eigenaar.Stevie-P schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:27:
[...]
Een hidden gem, dat winkeltje. Bij de eigenaar kan je altijd terecht voor goede adviezen.
Heb je de Captain eerder een adventbox laten samenstellen? En wat vraagt hij ervoor?
Het eigen glas van de Captain' Pantry is overigens ook een aanrader, kost geloof ik 5 euro.
Hij heeft aan dat hij met plezier een box samenstelt, waarbij ik een streefbedrag kan aangeven. En natuurlijk voorkeuren qua stijl en smaak. Voordat hij de box definitief maakt doet hij nog een laatste check.
Dus allemaal super netjes!