Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 214 215 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 08:11
Ik heb een adventkalender besteld via de Slack van MNOT. Ben benieuwd!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Momenteel ben ik op Kreta (Heraklion) en heb ik deze geproefd. De verkoper zei dat dit specifiek van Kreta komt. Ik moet zeggen: heerlijk ijskoud, en absoluut niet slecht of bitter!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOb9e9WllgA-CyTThepeXJMDpsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3eFEOfLGEvMn7yZG3D7KlSSc.jpg?f=fotoalbum_large

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra 2 - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:36
larry_flynt schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 13:23:
Ik heb een adventkalender besteld via de Slack van MNOT. Ben benieuwd!
Ik heb geen idee wat de Slack van MNOT moet betekenen.

Overigens heb ik dit jaar zelf weer bij Het Biermeisje een advenstkalender besteled na 2 jaar de Craftboxs exclusive gehad te hebben. Er was een 10% nieuwsbriefkortingscode die ik op de kalender van €250 heb gebruikt :)

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 21:31
ivo001 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:02:
[...]

Overigens heb ik dit jaar zelf weer bij Het Biermeisje een advenstkalender besteled na 2 jaar de Craftboxs exclusive gehad te hebben. Er was een 10% nieuwsbriefkortingscode die ik op de kalender van €250 heb gebruikt :)
Ben toch, na de vele teleurstellende advent boxen qua prijs/kwaliteit, een beetje bang om een box van 250,- te bestellen. Moet wel zeggen dat ik qua biermeisje bestellingen wel een positief beeld heb bij deze winkel.

Iemand ervaring in het afgelopen jaren met deze 'dure' advent kalender optie?

bla di bla bla

• Joab9000
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10:32
[...]

MNOT is denk ik Met nerds om tafel, en die hebben een Slack-kanaal, dus ik vermoed dat dat het is. Maar wat dit met bier te maken heeft weet ik ook niet :D

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Kees zijn crowdfunding krijgt dit jaar ook geen uitbetaling. Wel een crowdfunding bier, die is net aangekondigd.
Maar Kees heeft een matig jaar achter de rug gehad. Gaat goed nog steeds met ze maar een na heffing van accijns brak ze nog al op. Maar dit jaar verwacht hij weet gewoon winst te maken.

https://www.pzc.nl/middel...n-een-naheffing~ac7ded8f/

• ivo001
ChristianD schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:09:
[...]

Ben toch, na de vele teleurstellende advent boxen qua prijs/kwaliteit, een beetje bang om een box van 250,- te bestellen. Moet wel zeggen dat ik qua biermeisje bestellingen wel een positief beeld heb bij deze winkel.

Iemand ervaring in het afgelopen jaren met deze 'dure' advent kalender optie?
Ik had in 2022 een €150 en 2023 een €200 adventkalender bij Het Biermeisje.

2022 was de gemiddelde global rating 3.93 van deze bieren en 2023 was het gemiddeld 3.96. De winkelwaarde van de bieren kwam ook redelijk overeen met de betaalde prijs. Kwam op €194 als ik voor elk biertje de prijs van de goedkoopste winkel had gepakt. Vond het wel leuk dat er ook een paar uitschieters na wat meer preium bieren tussen zaten.

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 21:31
ivo001 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:15:
[...]

Ik had in 2022 een €150 en 2023 een €200 adventkalender bij Het Biermeisje.

2022 was de gemiddelde global rating 3.93 van deze bieren en 2023 was het gemiddeld 3.96. De winkelwaarde van de bieren kwam ook redelijk overeen met de betaalde prijs. Kwam op €194 als ik voor elk biertje de prijs van de goedkoopste winkel had gepakt. Vond het wel leuk dat er ook een paar uitschieters na wat meer preium bieren tussen zaten.
Klinkt dus dat ze niet heel veel extra in rekening brengen op de verkoop prijs van de bieren in de samenstelling, maar zich vooral baseren op de winst die ze al doorberekenen in de verkoop prijs. Dat is wel positief.

Zaten er nog leuke verrassingen in qua biermerken die je anders nooit had gekozen?

bla di bla bla

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:54
Ik heb vorig jaar zowel de Advent bij Moersleutel besteld als de €150,- box bij Het Biermeisje.

Positief over Ilse, box paste goed bij mijn checkins op Untappd met hier en daar een leuk verrassend biertje ertussendoor.

Qua waarde/prijs was de box ook heel aardig. Zat in ieder geval dicht, zo niet over, de aanschafwaarde.

Denk dat ik dit jaar ook weer beiden bestel, misschien bij Ilse wel de duurdere box, dat durf ik ook wel aan.

Eric, Signing off !!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10:03
Een advent van het biermeisje klinkt interessant. Ik overweeg het.

Al neig ik ook om €200 in Poppel uit te geven, en dat je weet dat de bieren goed zijn / je smaak zijn. Poppel is gunstig qua inkoop 😜

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10:03
The Guild box is ook weer laat.. nog niks gezien hier.

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 12:37
Edenaar1 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 19:30:
The Guild box is ook weer laat.. nog niks gezien hier.
Ik heb hem allang binnen. Vorige woensdag al geleverd.

• larry_flynt
[...]

Met Nerds Om Tafel podcast met veel oude Tweakers. Hebben hun eigen Slack community met verschillende onderwerpen. Eentje is gevuld met speciaalliefhebbers, paar daar maken elk jaar een adventkalender die erg goed wordt ontvangen.

• larry_flynt
Beste adventkalender die ik gehad heb (en ik heb er heel veel gehad) was van Craftboxs. Had toen de exclusieve en door korting op korting was hij nog maar €105. Zaten echt super goede bieren in! Nu vind ik hem te duur.

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:09
Jammer dat de goede kalenders nu naar 250 euro gaan, ik vond 150 een paar jaar geleden al veel geld maar sinds wanneer is 250 daarvoor ineens "normaal"?

• ivo001
gustaveau schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 21:09:
Jammer dat de goede kalenders nu naar 250 euro gaan, ik vond 150 een paar jaar geleden al veel geld maar sinds wanneer is 250 daarvoor ineens "normaal"?
Er zitten 24 bieren in. En de meeste bieren die 4*+ scoren op Untappd zijn tussen de €8-€12.
Dus €10 per bier is redelijk gangbaar voor BA stouts, TIPa's, Smoothie Sours etc.

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:44
Leuk om te zien dat deze brouwer eerlijk spreekt over zijn financiën, meestal zijn ze daar nooit echt zo open over.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
ivo001 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 10:57:
[...]

Er zitten 24 bieren in. En de meeste bieren die 4*+ scoren op Untappd zijn tussen de €8-€12.
Dus €10 per bier is redelijk gangbaar voor BA stouts, TIPa's, Smoothie Sours etc.
Niet alle 4*+ bieren op Untappd zijn gehypte USA IPA's of Goose Island ultra zeldzame BA limited edition verzamel bieren. Er zijn genoeg bieren die een goede score krijgen en vervolgens minder kosten dan dat gemiddelde van 10 EUR. Dus het kan goed dat er zeldzaam unieke checkin spul in zo'n advent zit maar ik vind 250 EUR voor een advent niet gangbaar maar echt wel pittig (disclaimer: slechts mijn mening).

• Louwke
  • Nu online
Ik denk dat er wel veel meer zo over zullen denken. Prijzen van bier zijn stiekem wel erg gestegen de laatste jaren. Tenminste toen ik begon vond ik 7 euro al veel geld al veel geld voor een Moersleutel bijvoorbeeld. Wat zijn de prijzen tegenwoordig 8/9 euro zon beetje en als je wat uniekers wil dan ga je al snel richting 10+
24 bieren met die prijs ja dan telt het heel snel op. Ook wel een reden voor mij om nu even geen advent meer te doen. Bestel omdat ik het hem gun af en toe een pakket bij de littlebeershop. Tot nu toe stellen ze niet teleur en met 8-10 bieren en vaak rond de 60 euro vind ik dat nog wel te doen voor mezelf. Zeker met een leuk verhaal er omheen.

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:57
Hier ga ik waarschijnlijk samen met m'n vriendin weer iets samenstellen.

Net als vorig jaar ieder met een eigen mandje door de Caigny heen en 12 biertjes uitzoeken voor elkaar. Later thuis even inpakken en klaar. We houden allebei wel ongeveer van dezelfde stijlen, dus dat maakt het e.e.a. wel makkelijker.

• Joab9000
Ik heb een paar jaar geleden een kalender van een lokale bierwinkel gekocht, was heel goed te doen van prijs, maar de inhoud was een ontgoocheling. Je krijgt waarvoor je betaalt...

Na verschillende jaren blijven we dit jaar thuis in december, dus ben weer voor een kalender gegaan. Alles wordt duurder, dus ook bier, en nu ben ik minder gierig na mijn vorige ervaring, maar €200+ vind ik dan wel weer te veel van het goede. Ik hoef geen 24 BA Stouts :)

• larry_flynt
Is er dit jaar ook weer zo regeling als je lid wordt van de Guild van Moersleutel dat je de adventkalender goedkoop krijgt?

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:15
larry_flynt schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:15:
Is er dit jaar ook weer zo regeling als je lid wordt van de Guild van Moersleutel dat je de adventkalender goedkoop krijgt?
Sterker nog, de adventkalender is gewoon een van de boxen (december box, maar geleverd in november). Je betaalt dus niks extra.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• larry_flynt
gjkamstra schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:16:
[...]

Sterker nog, de adventkalender is gewoon een van de boxen (december box, maar geleverd in november). Je betaalt dus niks extra.
Wanneer moet je dan lid worden?

• gustaveau
larry_flynt schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:18:
[...]

Wanneer moet je dan lid worden?
Vorig jaar was het zo dat je een half jaar lid moet zijn om de advent kalender voor de prijs van de normale box te krijgen.

Dat half jaar is dan in totaal, dus als je het abbonement laat doorlopen tot na de kerst dan voldoe je er ook aan (zo heb ik het gedaan)

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:15
gustaveau schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:49:
[...]

Vorig jaar was het zo dat je een half jaar lid moet zijn om de advent kalender voor de prijs van de normale box te krijgen.

Dat half jaar is dan in totaal, dus als je het abbonement laat doorlopen tot na de kerst dan voldoe je er ook aan (zo heb ik het gedaan)
Inmiddels is het 8 maanden, dus 4 boxen.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• larry_flynt
gjkamstra schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:51:
[...]

Best veel. Per box is het €45?

• Wren
  • Nu online
larry_flynt schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:56:
[...]

Best veel. Per box is het €45?
Nee, 96 EUR per box die tweemaandelijks wordt verzondnen.

• ivo001
ChristianD schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:28:
[...]

Klinkt dus dat ze niet heel veel extra in rekening brengen op de verkoop prijs van de bieren in de samenstelling, maar zich vooral baseren op de winst die ze al doorberekenen in de verkoop prijs. Dat is wel positief.

Zaten er nog leuke verrassingen in qua biermerken die je anders nooit had gekozen?
Op dag 23 zat er een Nogne O Darke Horizon 8 Cherry in van ~€20, en op dag 15 een Jackie O's Bourbon Barrel Dark Apparition van eveneens ~€20. Dat waren leuke uitschieters.

Verder een biertje van Hoppy Hog uit Ukraïne. Voor mij een onbekende brouwerij. Een Sour van Tripping Animals uit de US en een hele dikke stout van het Italiaanse CRAK, wat ik daarvoor ook nog niet kende.

in 2022 nog bieren van DC Brau Brewing uit de US, een Ijsbock van Brouwerij Homeland, een Porter van Reketye, een sour van Friends company uit Zweden, een BA stout van Merekai uit Engeland. Toch een hoop brouwerijen die ik zelden zie.

• gustaveau
Heeft iemand ervaring met Maltese, die wordt vanuit Italië gedaan.

Link naar Maltese advent

• larry_flynt
gustaveau schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:54:

Link naar Maltese advent
Op Untappd (natuurlijk niet heel betrouwbaar) best goede beoordelingen.

• Hopperbest
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 11:48
gustaveau schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:54:

Link naar Maltese advent
Even snel gekeken op de website, maar het lijkt er niet op dat ze naar NL verzenden.

• gustaveau
Hopperbest schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:45:
[...]

Even snel gekeken op de website, maar het lijkt er niet op dat ze naar NL verzenden.
Verzend voorwaarden Maltese

Mmm, staat er inderdaad niet expliciet tussen. Dat is dan nog even een vraagteken.

Wel apart als ze hun website wel in het Nederlands aanbieden, maar niet naar NL zouden kunnen bezorgen.

Ik heb voor de advent even contact opgenomen met m'n lokale bier shop, The Captains Pantry in Haarlem. Hij heeft er al zin in om ze te gaan maken dit seizoen!

[ Voor 14% gewijzigd door gustaveau op 02-09-2026 18:29 ]

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 20:57
gjkamstra schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:51:
[...]

En er zit tegenwoordig regelmatig een 33cl blik in de The Guild en in de vorige advent zaten ook 1 of 2 33cl blikken.
Ik heb mijn lidmaatschap inmiddels opgezegd, ik vind de bieren te weinig van elkaar verschillen en keer iets van een andere brouwer vind ik ook lekker.

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
gustaveau schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:26:
[...]

Verzend voorwaarden Maltese

Mmm, staat er inderdaad niet expliciet tussen. Dat is dan nog even een vraagteken.

Wel apart als ze hun website wel in het Nederlands aanbieden, maar niet naar NL zouden kunnen bezorgen.

Ik heb voor de advent even contact opgenomen met m'n lokale bier shop, The Captains Pantry in Haarlem. Hij heeft er al zin in om ze te gaan maken dit seizoen!
Een hidden gem, dat winkeltje. Bij de eigenaar kan je altijd terecht voor goede adviezen.
Heb je de Captain eerder een adventbox laten samenstellen? En wat vraagt hij ervoor?
Het eigen glas van de Captain' Pantry is overigens ook een aanrader, kost geloof ik 5 euro.

• gustaveau
Stevie-P schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:27:
[...]

Een hidden gem, dat winkeltje. Bij de eigenaar kan je altijd terecht voor goede adviezen.
Heb je de Captain eerder een adventbox laten samenstellen? En wat vraagt hij ervoor?
Het eigen glas van de Captain' Pantry is overigens ook een aanrader, kost geloof ik 5 euro.
Ja, dit is een pareltje. Hele aardige eigenaar.

Hij heeft aan dat hij met plezier een box samenstelt, waarbij ik een streefbedrag kan aangeven. En natuurlijk voorkeuren qua stijl en smaak. Voordat hij de box definitief maakt doet hij nog een laatste check.

Dus allemaal super netjes!

• brukskeluuk
  • Laatst online: 11:16
gustaveau schreef op woensdag 2 september 2026 @ 23:36:
[...]

Ja, dit is een pareltje. Hele aardige eigenaar.

Hij heeft aan dat hij met plezier een box samenstelt, waarbij ik een streefbedrag kan aangeven. En natuurlijk voorkeuren qua stijl en smaak. Voordat hij de box definitief maakt doet hij nog een laatste check.

Dus allemaal super netjes!
Zolang het geen massa is, dan is het natuurlijk ook leuk om te doen als liefhebber en daarbij verkoop je een leuk doosje bier. Win-win!

• Cagemen
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-09 11:26
Voor de tweede keer in een jaar de suprise box van Frontaal besteld (nu met 25% korting). Ditmaal slechts 1 dubbele en wederom een leuke verscheidenheid aan bieren, van sours tot stouts. De dropbock, tripel intelligence en back to black waren eigen toevoegingen.

Surprise Box | Frontaal Brewing Company | Bierpakket

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8wRirYqVw6bjItLdgPTAFTMnU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHm4nMexyXTqiZdd0Zsnu1Oc.jpg?f=fotoalbum_large

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 21:14

Shrien

frequent snoozer

Cagemen schreef op donderdag 3 september 2026 @ 11:32:
Voor de tweede keer in een jaar de suprise box van Frontaal besteld (nu met 25% korting). Ditmaal slechts 1 dubbele en wederom een leuke verscheidenheid aan bieren, van sours tot stouts. De dropbock, tripel intelligence en back to black waren eigen toevoegingen.

[Afbeelding]
Prima gevarieerd pakket zo ja, smakelijk! Pas alleen op met die Sticky Business! Dat was hier een flinke gusher en uiteindelijk gootsteen door de vage smaak (en brokjes kokos?).

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 17:53

Piggen

Lekker bakkie

Ik ga binnenkort naar Canada, dus iemand nog tips voor leuke barretjes, biertjes of winkeltjes? :)
De plaatsen die we aandoen zijn Toronto, Niagara Falls, Kitchener, Midland, Pembroke, Mont Tremblant, Quebec City, Montreal en Gananoque.

• Louwke
  • Nu online
Brasserie Du Bas wellicht een aanrader.
Heb een aantal biertje van ze op en tot nu toe erg goed. Mijn kat heet Bas, zo kwam ik er bij 😅

https://www.brasseriebascanada.com/

• Needakill
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 15:51
Piggen schreef op donderdag 3 september 2026 @ 12:00:
Ik ga binnenkort naar Canada, dus iemand nog tips voor leuke barretjes, biertjes of winkeltjes? :)
De plaatsen die we aandoen zijn Toronto, Niagara Falls, Kitchener, Midland, Pembroke, Mont Tremblant, Quebec City, Montreal en Gananoque.
Messorum, Badlands, Third Moon

• larry_flynt
Cagemen schreef op donderdag 3 september 2026 @ 11:32:

[Afbeelding]
Laat maar ik lees maar half.

[ Voor 4% gewijzigd door larry_flynt op 03-09-2026 14:25 ]

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:33
Shrien schreef op donderdag 3 september 2026 @ 12:00:
[...]

Prima gevarieerd pakket zo ja, smakelijk! Pas alleen op met die Sticky Business! Dat was hier een flinke gusher en uiteindelijk gootsteen door de vage smaak (en brokjes kokos?).
ja die sticky business was niet best inderdaad :'(

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• gustaveau
[...]

Mijn fomo was te groot, dus ook maar het medium pakket van 24 blikken besteld. Ben benieuwd!

Voor 56 euro inclusief statiegeld en gratis verzending is het goed te doen.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
[...]

Heeft dus precies geleverd wat de naam belooft, alleen niet in het glas :+

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
De Gouden Carolus Indulgence van dit jaar wordt een samenwerking tussen brouwerij Het Anker en brouwerij Huyghe.
Het zou gaan om een blonde tripel waarin zowel de gist van Gouden Carolus als de gist van Delirium Tremens gebruikt wordt.
Vanaf 5 september te koop in de handel.
https://www.gva.be/regio/...oogstandje/160939620.html

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
Arator schreef op donderdag 3 september 2026 @ 18:57:
De Gouden Carolus Indulgence van dit jaar wordt een samenwerking tussen brouwerij Het Anker en brouwerij Huyghe.
Het zou gaan om een blonde tripel waarin zowel de gist van Gouden Carolus als de gist van Delirium Tremens gebruikt wordt.
Vanaf 5 september te koop in de handel.
https://www.gva.be/regio/...oogstandje/160939620.html
2 van 1 van mijn favoriete trippels.

Beide eigendom van Brouwerij Huyghe

• Hopperbest
Chelseamarre123 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 20:49:
[...]

2 van 1 van mijn favoriete trippels.

Beide eigendom van Brouwerij Huyghe
Dat maakt de collab wel een beetje minder spannend. Vond blonde tripel ook wel een opvallende term.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Hopperbest schreef op donderdag 3 september 2026 @ 21:11:
[...]

Dat maakt de collab wel een beetje minder spannend. Vond blonde tripel ook wel een opvallende term.
Malheur heeft een black tripel, een variant van hun novice.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

Moderator General Chat

I doubt, therefore I might be

Arator schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 12:10:
Malheur heeft een black tripel, een variant van hun novice.
Een black tripel is een "nieuwe" stijl, de standaard vastgelegde stijl voor tripel verbiedt het gebruik van donkere en/of geroosterde malts. Puristen zullen dus zeggen dat een "Black Tripel" niet bestaat. Zelf stoor ik me er overigens niet zo aan. Lekker experimenteren. Op Untappd staat de Malheur Novice Black Tripel om die reden ook niet onder Tripel maar onder Belgian Strong Dark Ale. Over het algemeen wordt een bier als "black" aangeduid als de EBC 60 of meer is.

Een "Blonde Tripel" zal hoogstwaarschijnlijk slaan op de kleur van de Tripel. Volgens de BJCP richtlijnen voor een Tripel moet deze tussen de 9 en 14 EBC zitten. Een Belgian Blond moet tussen de 8 en 14 EBC zitten. Qua kleur dus heel erg vergelijkbaar. Een blond bier is "lichtgoud tot diepgoud" en een tripel is "diepgeel tot diepgoud".

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• gustaveau
gustaveau schreef op donderdag 3 september 2026 @ 16:01:
[...]

Mijn fomo was te groot, dus ook maar het medium pakket van 24 blikken besteld. Ben benieuwd!

Voor 56 euro inclusief statiegeld en gratis verzending is het goed te doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XS2IEyo3Pr1P0C3GoibGvYjqMnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQJvQgjl17AQ33j90Fg6QAcH.jpg?f=fotoalbum_large 14 verschillende biertjes.

Ben benieuwd naar die heel Holland bockt - chocolate cheesecake Bock. Die zou best een heel vies kunnen zijn.....

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:09
gustaveau schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 12:11:
[...]

[Afbeelding] 14 verschillende biertjes.

Ben benieuwd naar die heel Holland bockt - chocolate cheesecake Bock. Die zou best een heel vies kunnen zijn.....
Beter dan bij mij. Had dit keer een matige box.
Veel dubbele en sours, chai latte, die vieze sticky business 2x, enz.
Wel een Trifecta (non-BA) er in van 44cl en 2x de 44 CL double IPA die jij ook hebt.

• radiodj
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-09 18:29
remzor schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 21:51:
[...]

Beter dan bij mij. Had dit keer een matige box.
Veel dubbele en sours, chai latte, die vieze sticky business 2x, enz.
Wel een Trifecta (non-BA) er in van 44cl en 2x de 44 CL double IPA die jij ook hebt.
Hier exact hetzelfde. Blij met de For The Love of Hops, smoothie sours en de Trifecta, maar die Chai Latte en Sticky Business. :X De laatste is na één slok door de gootsteen gegaan helaas.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkiXhLWpjWxXlQG3jF2byPHrGzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xVti92Rgl6LFDpw4KSnAtuT0.jpg?f=fotoalbum_large Afgelopen weekend paar biertjes gehaald en gedronken bij cantillon en 3 fonteinen :)

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:44
Voor de liefhebber van Moersleutel, 8 blikken voor 35 euro. Gratis verzending vanaf 80.

https://www.hoppenaar.nl/collections/nieuwe-bieren/products/moersleutel-moersleutel-superdeal

• gustaveau
Heel erg zoet!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:56
Foxke schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 20:43:
[Afbeelding] Afgelopen weekend paar biertjes gehaald en gedronken bij cantillon en 3 fonteinen :)
Hoe duur was die box van Cantillon? Ik werk op 10 minuutjes lopen van hun brouwerij. Ken die flessen niet.

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
Foxke schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 20:43:
[Afbeelding] Afgelopen weekend paar biertjes gehaald en gedronken bij cantillon en 3 fonteinen :)
Lekker!

Wij waren vrijdag bij 3 Fonteinen en op zaterdag bij Boerenerf.

Die laatste had een klein festivalletje die dag, echt een aanrader! Was al wel bekend met Boerenerf, maar had er relatief weinig van verwacht door de lage ticketprijs (€15 incl. 10 munten). Naast hun eigen bieren waren er ook een aantal andere brouwers, ook met voornamelijk wilde bieren. Als het volgend jaar weer is, willen we zeker weer gaan.

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
gustaveau schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 12:11:
[...]

[Afbeelding] 14 verschillende biertjes.

Die heel holland bockt vind ik altijd wel erg lekker! Beetje zoet, maar niet minder lekker
Ja die sticky business en latte's waren niet zo'n succes, naar mijn mening :N

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• TomTom1990
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:47
Ik kom heel vaak bij deze webshop uit, leuke variatie van producten. Ook proeflokalen van hun zijn leuk om te bezoeken. (Arnhem/Grave)

Denken ook vaak mee als ik bijvoorbeeld per ongeluk een biertje heb besteld die ik al op had, haastigheid is zelden goed |:( . Maar word zonder problemen vervangen door een ander leuk product, of duurder product met wat bijbetaling.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
cy-gor25 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 09:23:
[...]

Hoe duur was die box van Cantillon? Ik werk op 10 minuutjes lopen van hun brouwerij. Ken die flessen niet.
€54. Geen id of ze nog te koop zijn maar je kan ff langsgaan

• Minimalist1
  • Registratie: Juni 2026
  • Nu online
Foxke schreef op woensdag 9 september 2026 @ 14:29:
[...]

€54. Geen id of ze nog te koop zijn maar je kan ff langsgaan
Groen is nog te koop: https://www.cantillon.be/beers?lang=nl

Dus niet meer….

[ Voor 4% gewijzigd door Minimalist1 op 09-09-2026 18:55 ]

• larry_flynt
Iemand ervaring met de adventkalender van My Dear Beer? Hoe beviel die?
Gaat dan om de exclusieve versie.

• TomTom1990
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:47
larry_flynt schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:35:
Iemand ervaring met de adventkalender van My Dear Beer? Hoe beviel die?
Gaat dan om de exclusieve versie.
Vorig jaar was dat een prima box, wat mij betreft.

Maar ik ben dan ook zo'n idioot die 7/8 adventskalenders besteld. Wel jammer, tot zondag kon je hem nog voor 150 bestellen dacht ik.

[ Voor 9% gewijzigd door TomTom1990 op 11-09-2026 10:18 ]

• BartStaal98
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10:59
TomTom1990 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:16:
[...]

Vorig jaar was dat een prima box, wat mij betreft.

Maar ik ben dan ook zo'n idioot die 7/8 adventskalenders besteld.
Welke zou jij aanraden? Ik ben nog wat zoekende. Ben niet zo'n fan van donker bier, en merk dat dit er vaak in zit. In het verleden wel eens zo'n craftbox ofzo gedaan op basis van untappd maar dat waren 5 goeie biertjes en 19 mediocre fillers. Wel alles in 'mijn' stijl, maar toch.

• gustaveau
BartStaal98 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:11:
[...]

Welke zou jij aanraden? Ik ben nog wat zoekende. Ben niet zo'n fan van donker bier, en merk dat dit er vaak in zit. In het verleden wel eens zo'n craftbox ofzo gedaan op basis van untappd maar dat waren 5 goeie biertjes en 19 mediocre fillers. Wel alles in 'mijn' stijl, maar toch.
Ligt er aan, welke bieren kan je normaal het meeste van genieten?

• BartStaal98
gustaveau schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:12:
[...]

Ligt er aan, welke bieren kan je normaal het meeste van genieten?
Een stevige tripel (of aanverwant) of een (NE)IPA zijn wel de favorieten.

• gustaveau
BartStaal98 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:19:
[...]

Een stevige tripel (of aanverwant) of een (NE)IPA zijn wel de favorieten.
En als je dan een IPA drinkt, hou je dan van fruitig, of liever wat hoppig?

En wel eens een quad bier (zoals hertog Jan Grand Prestige) geprobeerd?

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:33
gustaveau schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:28:
[...]

Beetje mierenneuken, maar dat fruit in IPA kont ook van de hop. De vraag zou meer zijn: hou je van fruitig (zoals in een NEIPA) of van bitter en harsig (zoals in een klassieke west coast IPA). En dan heb je ook nog wat bloemige/kruidige kanten aan verschillende hopsoorten, maar dat gaat voor nu misschien wat ver.

• Joab9000
Is hier toevallig nog iemand afgereisd naar Tsjechië om het Zichovec-bierfestival te bezoeken?

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:07
[...]
Over quadrupels gesproken, sinds deze week is de Gerardus Quadrupel (gebrouwen door de Gulpener brouwerij) te koop bij de Lidl, in een fles van 0,75 liter voor € 4,99. Ik denk zo lang de voorraad strekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4gs3kOk9GiH0KCf6SbhQEjOPeo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Smz0J7SpVg05fSy6p8Ic7oo4.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb er 2 gekocht maar nog niet geproefd, zo’n grote fles is meer om te delen of voor een lui weekend. Ik zag wel wat reviews van kleinere 0,3 liter flesjes van jaren terug maar dit lijkt een nieuwe batch. Heeft iemand hem al gedronken?

Opel Ampera-e (2020) > Skoda Elroq 85 Business Edition (2025)

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:29

Honesty

kattenneus!

Wesco schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 12:04:
[...]

Over quadrupels gesproken, sinds deze week is de Gerardus Quadrupel (gebrouwen door de Gulpener brouwerij) te koop bij de Lidl, in een fles van 0,75 liter voor € 4,99. Ik denk zo lang de voorraad strekt.

[Afbeelding]

Ik heb er 2 gekocht maar nog niet geproefd, zo’n grote fles is meer om te delen of voor een lui weekend. Ik zag wel wat reviews van kleinere 0,3 liter flesjes van jaren terug maar dit lijkt een nieuwe batch. Heeft iemand hem al gedronken?
Geraldus is toch het huismerk van de lidl, heb ze zien staan maar vond ze voor huismerk een beetje aan de prijs. Kan zijn dat die wel beter is dan de rest.

Festina lente

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:14
Gerardus = Gulpener. En idd. huisbier van de Lidl.

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:07
Dubbeldooier schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 12:29:
Gerardus = Gulpener. En idd. huisbier van de Lidl.
Het is geen Kordaat pils ofzo (dat wordt geloof ik door Bavaria gebrouwen?).

De Gulpener brouwerij levert ook Blond, Dubbel, Tripel, Lentebock en Herfstbock aan de Lidl in sixpacks. Die zijn prima, zeker voor de prijs van € 5,99 per sixpack. En ook nog wat andere speciaalbiertjes zoals (NE)IPA's enzo in losse flesjes.

Opel Ampera-e (2020) > Skoda Elroq 85 Business Edition (2025)

• Dubbeldooier
Ja, dat weet ik. Alsnog het huisbier van de Lidl toch?

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:05
Wesco schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 12:04:
[...]

[Afbeelding]

Heb hem ook gekocht. Meestal zijn deze prima te drinken, helemaal voor de 5 euro die je ervoor betaald.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• radiodj
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-09 18:29
Joab9000 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 11:33:
Is hier toevallig nog iemand afgereisd naar Tsjechië om het Zichovec-bierfestival te bezoeken?
Wel meerdere bierfestivals in Tsjechië bezocht, vaak een groot succes! Sibeeria heeft eind volgende maand ook een groot bierfestival waar je voor een kleine 150 euro 2 dagen onbeperkt bier kunt proeven van meer dan 40 internationale brouwerijen. En het bier van Sibeeria zelf is ook niet te versmaden!

• BartStaal98
[...]

Beide IPA's bevallen mij wel! En ook wel eens quadrupel gehad. Zijn ook wel lekker, al vind ik dat niet van allemaal.

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
Jeugdsentiment, dit kon ik niet weerstaan :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/399FkoC5KfREvYjhRkAtD6eh3Nw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P1nvVvSMcENdWVXDbhjU7XuW.jpg?f=fotoalbum_large

Een setje om te drinken en een setje om te bewaren.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Waarom bier kopen, als je ook de brouwerij kunt kopen.....

Mannenpap

died89 in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2026"

• DLSS
  • Laatst online: 05:49
Ik heb recent een doosje Duvel Tripel Hop Citra gekocht. Is me erg bevallen. Zijn er toevallig medetweakers die biertjes kennen met een vergelijkbare smaak? Ik wil er graag wat meer proeven om een favoriet te vinden.

• DexterDee
  • Nu online

DexterDee

Moderator General Chat

DLSS schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:48:
Ik heb recent een doosje Duvel Tripel Hop Citra gekocht. Is me erg bevallen. Zijn er toevallig medetweakers die biertjes kennen met een vergelijkbare smaak? Ik wil er graag wat meer proeven om een favoriet te vinden.
Sowieso moet je dan ook de Duvel 6,666 proberen. Andere bieren die hier op lijken waarvan ik denk dat je ze ook lekker gaat vinden:
- Houblon Chouffe
- Vedett Extra IPA
- Doerak van van Moll
- Calypso van 't IJ
- Bird of Prey van 't Uiltje

• Dubbeldooier
DLSS schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:48:
Citra is de hopsoort die de kenmerkende smaak van dit bier bepaald. Ergo zoek bier met citra hop voor 'vergelijkbare' ervaringen.

• DLSS
DexterDee schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:54:
[...]

Sowieso moet je dan ook de Duvel 6,666 proberen. Andere bieren die hier op lijken waarvan ik denk dat je ze ook lekker gaat vinden:
- Houblon Chouffe
- Vedett Extra IPA
- Doerak van van Moll
- Calypso van 't IJ
- Bird of Prey van 't Uiltje
Thanks voor de suggesties, zal ze eens op mijn gemakje bekijken!

Die Duvel 6,66% had ik inderdaad ook gezien, maar is dat niet een totaal ander biertje gezien de Tripel Hop Citra 9,5% is?

• Hopperbest
De vraag is wat je het belangrijkst vindt. Wil je een Belgian Strong Ale (zoals een Duvel) met toegevoegde aromahop (zoals de Duvel Tripel Hop), of zoek je een bier specifiek met Citra hop? In het eerste geval kun je de overige Triple Hop varianten van Duvel proberen, de Tripel Hop Cashmere en Tripel Hop Krush. In het tweede geval heb je extreem veel keuze, omdat citra volop gebruikt wordt in allerlei neipa's, dipa's en tipa's.

• DexterDee
  • Nu online

DexterDee

Moderator General Chat

DLSS schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:58:
Die Duvel 6,66% had ik inderdaad ook gezien, maar is dat niet een totaal ander biertje gezien de Tripel Hop Citra 9,5% is?
Ja en nee. Qua alcohol absoluut, Maar als je de hopbitterheid als prettig ervaart dan zit je met de 6,66 ook prima. Die heeft zelfs 6 soorten hop en heeft een wat zachtere maar nog steeds uitgesproken hopbitterheid.

• DLSS
Hopperbest schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:02:
De vraag is wat je het belangrijkst vindt. Wil je een Belgian Strong Ale (zoals een Duvel) met toegevoegde aromahop (zoals de Duvel Tripel Hop), of zoek je een bier specifiek met Citra hop? In het eerste geval kun je de overige Triple Hop varianten van Duvel proberen, de Tripel Hop Cashmere en Tripel Hop Krush. In het tweede geval heb je extreem veel keuze, omdat citra volop gebruikt wordt in allerlei neipa's, dipa's en tipa's.
Ik ben niet zo thuis in de wereld van speciaalbier, dus ik weet eigenlijk niet precies wat ik er zo lekker aan vind, haha. Ik merk wel dat ik het lekker vind als het wat sterker is. Ik drink bijvoorbeeld liever één tripel dan twee normale biertjes zeg maar.

Zo te zien is die Cashmere ook 9,5%, dus wellicht is dat een goede om eens te proberen.

• DLSS
DexterDee schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:06:
[...]

Ja en nee. Qua alcohol absoluut, Maar als je de hopbitterheid als prettig ervaart dan zit je met de 6,66 ook prima. Die heeft zelfs 6 soorten hop en heeft een wat zachtere maar nog steeds uitgesproken hopbitterheid.
Hmm dan ga ik 'm proberen. Ik wil leren wat ik nou precies lekker vind aan die citra.

• DexterDee
  • Nu online

DexterDee

Moderator General Chat

Als het stevig moet zijn dan is de eerste uit mijn lijstje, de Houblon Chouffe denk ik echt iets voor jou. Dat is een zware Belgische Tripel IPA van 9% ;)

• DLSS
DexterDee schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:12:
Als het stevig moet zijn dan is de eerste uit mijn lijstje, de Houblon Chouffe denk ik echt iets voor jou. Dat is een zware Belgische Tripel IPA van 9% ;)
Thanks voor de suggestie. Zie dat ze die bij de albert heijn hebben dus makkelijk te proberen. Ben benieuwd :P

• warp232
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-09 10:55
Interessant artikel in Trends vandaag maar die cijfers kunnen toch echt niet kloppen op vlak van omzet? De verhouding omzet van Vander ghinste ten opzichte van andere lokale brouwers als De Brabandere en St Bernardus? Die brouwen beiden toch veel meer hectoliters? En meer omzet dan Westmalle? Of mis ik iets? Ik weet dat Vander ginste wel veel café eigendommen heeft, meer dan vb St Bernardus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJGN8CD6h-ITpEo5rfUPqf5zc4U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/syaQnaKcWH6U1Jls6JMxm818.png?f=fotoalbum_large

• Joab9000
warp232 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:06:
Interessant artikel in Trends vandaag maar die cijfers kunnen toch echt niet kloppen op vlak van omzet? De verhouding omzet van Vander ghinste ten opzichte van andere lokale brouwers als De Brabandere en St Bernardus? Die brouwen beiden toch veel meer hectoliters? En meer omzet dan Westmalle? Of mis ik iets? Ik weet dat Vander ginste wel veel café eigendommen heeft, meer dan vb St Bernardus.

[Afbeelding]
(giswerk) zou het kunnen dat VDG minder exporteert? misschien zijn de bieren ook goedkoper, waardoor de omzet per hectoliter lager is?

stond er meer context in het artikel van Trends? zou helpen om te weten hoeveel hl elks produceert :)
edit:
sorry niet goed gekeken, de omzet van VDG is toch hoger, VDG is een grotere brouwerij dus volgens mij klopt dat?

[ Voor 7% gewijzigd door Joab9000 op 17-09-2026 10:18 ]

• warp232
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-09 10:55
altijd geweten dat Bavik veel meer hectoliters had dan VDG.

vond fascinerend want woon in de buurt en de ene vind ik 90% lekker tot zeer lekker en de andere vind ik 90% niet te zuipen.

[ Voor 51% gewijzigd door warp232 op 17-09-2026 10:55 ]

• Minimalist1
  • Registratie: Juni 2026
  • Nu online
warp232 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:06:
Interessant artikel in Trends vandaag maar die cijfers kunnen toch echt niet kloppen op vlak van omzet
Cijfers kloppen gewoon hoor, althans dit is wat ze aan de fiscus als jaarcijfers aanleveren.

Ze hebben gewoon veel merken: https://trends.knack.be/o...erij-omer-vander-ghinste/

• Hopperbest
Weet niet of ze zich bij Val-Dieu zelf ook onder de winnaars zouden scharen. Omzet is weliswaar met 3% gestegen, maar het bedrijfsresultaat is 71% afgenomen.

Ook bij de 'verliezers': Lefebvre, omzet ruim 6% lager, bedrijfsresultaat 325% hoger.

• gustaveau
Joab9000 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:16:
[...]

(giswerk) zou het kunnen dat VDG minder exporteert? misschien zijn de bieren ook goedkoper, waardoor de omzet per hectoliter lager is?

stond er meer context in het artikel van Trends? zou helpen om te weten hoeveel hl elks produceert :)
edit:
sorry niet goed gekeken, de omzet van VDG is toch hoger, VDG is een grotere brouwerij dus volgens mij klopt dat?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-ax9RH5j31FGSaZJ-QnA78-n0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1QQEETLw6Bxy3OdVuhpuqYAr.jpg?f=fotoalbum_large

Met een beetje hulp van Chat er de hectoliters bijgezocht, ik was zelf ook wel benieuwd.

Ter vergelijking met bekende nederlandse brouwers, Jopen, 't IJ, Texels en Gulpener zitten ronde de 30.000 hl, Kompaan, Ujltje, Two Chefs, Vandestreek zitten rond de 10.000hl.

• Joab9000
gustaveau schreef op donderdag 17 september 2026 @ 16:00:
[...]

[Afbeelding]

Met een beetje hulp van Chat er de hectoliters bijgezocht, ik was zelf ook wel benieuwd.

Ter vergelijking met bekende nederlandse brouwers, Jopen, 't IJ, Texels en Gulpener zitten ronde de 30.000 hl, Kompaan, Ujltje, Two Chefs, Vandestreek zitten rond de 10.000hl.
Wow ja VDG draait een serieus hogere omzet met de helft aan bier vgl De Brabandere :O misschien verdienen ze goed aan merch? Langs de andere kant kost Omer ook wel meer dan Bavik pils, dus in verhouding meer speciaalbier is hogere omzet?

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:56
Ik hoop dat dit geen grote gevolgen heeft voor Dupont. Grote fan van hun bieren.
Pagina: 1 ... 214 215 Laatste