🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
96 euro inclusief verzendkosten en statiegeld voor 24 ipa. Prima prijs.
Eerste heb ik op de Mild Dark Ale, die beviel goed je verwacht donker dus zwaar echter drinkt hij makkelijk weg. Beviel goed dus.politrix schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:49:
[...]
Hmm, die heb ik eerder gehoord dat ze een mail zouden hebben gestuurd. Hier nog even gekeken maar echt niets ontvangen in de mail. Het idee dat je een box kan overslaan is hierdoor niet echt mogelijk. Als ik de scores zo zie zou ik deze hebben laten schieten. Zal er ook eens een mail aan wagen.
Ratings op Untappd zijn allemaal rond de paar 100 check ins dus altijd lastig te zeggen. Maar vind het zeker wel de moeite waard om onbekende brouwers zo te leren kennen. Norm en Noiseless was erg sterk imo. Laatste box niet gedaan ivm voorraad, maar the Garden is normaal een erg goede brouwer.
Untappd: Louwke80
To øl, bij het bestellen van 2 biertjes er achter komen dat het 2 biertjes betekent.politrix schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 18:21:
[...]
Er komt zo veel moois uit dat deel van Europa, maar specifiek deens ben ik wel erg gecharmeerd van Alefarm brewing. En To øl met name de IPA’s. Mikkeller heb ik dan weer wat minder mee, wisselend qua kwalitiet en duur, maar is ook een grote Deense brouwer.
Voor wild ales Baghaven brewing en Blending.
Bedankt nog voor de tips.
Altijd contact opnemen met de afzender. De afzender heeft een "contract" met DHL voor de aflevering. Zelf kan je vaak weinig beginnen en zal DHL je ook naar de afzender sturen.bbunn07 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:22:
Nieuwe Guild box volgens DHL afgeleverd, maar geen pakket te bekennen, ook niet bij de buren.. iemand ervaring met zo'n situatie? DHL benaderen of Moersleutel direct?
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
Hebben ze het niet ergens in een ophaalpunt/winkel geleverd?bbunn07 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:22:
Nieuwe Guild box volgens DHL afgeleverd, maar geen pakket te bekennen, ook niet bij de buren.. iemand ervaring met zo'n situatie? DHL benaderen of Moersleutel direct?
Doet mijn bezorger (helaas) soms ook. Dan markeert hij het pakket als afgeleverd om z'n target te halen. Soms komt ie dan alsnog om 22:00 of later langs, vaak pas de volgende dag. Maakt niet uit hoe vaak ik bij DHL klaag, er verandert helaas niks.bbunn07 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:22:
DHL is waardeloos, Moersleutel bij enquete al aangegeven, wil je op kwaliteit stappen maken.. kies een andere vervoerder. 2 boxen terug was mijn pakket volgens DHL geleverd.. nergens te bekennen. Vervoerder dagen erna aangesproken toen hij er weer was. Snapte nauwelijks wat ik hem vroeg, sprak geen Engels of Nederlands. Moersleutel heeft hèt netjes opgelost, verder nooit meer iets gehoord over de verdwijning.. bezorger ook niet meer gezien trouwens 😬bbunn07 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:22:
Ik heb iets soortgelijks aan de hand. Ik had een doos bier besteld bij Boerenerf en bij de Moersleutel. Beiden staan op hetzelfde moment op afgeleverd, maar ik heb de eerste nooit ontvangen.bbunn07 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:22:
Hoe komen jullie dan aan die glazen? Altijd naar de lokale brouwer zelf gaan?
Nou nee, zoveel ruimte voor glazen heb ik niet. Heb een paar vormen en daar doe ik t meeDerbiss schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:44:
Aan de experten hier.. me dunkt dat je elk bier drinkt uit zijn/haar voorbestemde glas..
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Nee, dan zou ik een paar honderd glazen moeten hebben...Derbiss schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:44:
Aan de experten hier.. me dunkt dat je elk bier drinkt uit zijn/haar voorbestemde glas..
Ik zou gewoon een aantal glazen zoeken die jij vindt passen bij de biertypes die jij drinkt. Deze gebruik ik: Stevie-P in "Speciaalbiertopic III"
Maar om terug te komen op de vraag waar ik die vandaan heb; bij brouwers zelf, webshops als bierloods22 en lokale bierwinkels (Melgers en The Captain's Pantry).
Hier een bierdrinker met een uit de hand gelopen glazencollectie… veel kringloopwinkels bezoeken; staat het mooiste spul tussen voor meestal rond de 50 cent per glas.Derbiss schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:44:
Voor pils heb ik een paar brusselse bierglazen(met voetje)Derbiss schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:44:
Voor de rest pak ik meestal een la chouffe glas of een HJ Grand prestige glas.
Verder heb ik nog in de supermarkt van verschillende merken glazen gehad maar deze 2 drinken voor mij het lekkerste. Dat is ook het belangrijkste, dat je er lekker uit drinkt.
Soms pak ik ook een wijnglas(is wat dunner en drinkt voor speciaal bier bij mij ook wel lekker weg)
Afgelopen weekend in Haarlem leek het wel of ze allemaal dezelfde glazenblazer hadden(jopen, uiltje en een frontaal bij een restaurant) die in mijn ogen te dik waren en daardoor minder fijn drinken.
Festina lente
Er kan een blik van 44cl in een Duvelglas, en die zonder voet gebruik ik om grotere flessen te delen.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
dat vind ik nou echt heerlijk glazen, die duvelglazen zonder voet! Heb er nu een stuk of 4/5Arator schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:07:
Een tijd terug gaf Duvel constant glazen weg, en bij hun barrel aged serie, zit ook altijd een glas bij (maar dan eentje zonder voet). Dus ik heb een kast vol duvelglazen die ik gebruik.
Er kan een blik van 44cl in een Duvelglas, en die zonder voet gebruik ik om grotere flessen te delen.
Bij de laatste BA serie zat in het glas ook de BA serie gegoten/geblazen (of hoe ze dat ook doen) die vond ik nog gaver!
Dat is wel het duurste glas wat ik in m'n collectie heb... De eerste is gesneuveld, toen hij van een natte bevroren tafel afgleed... Vervolgens bij Mitra wat besteld en zag ik een Duvel BA in de aanbieding, ik dacht mooi geen verzendkosten en alsnog het glas, bleek het de serie van het jaar ervoor te zijn
uiteindelijk voor m'n verjaardag alsnog de Brazil BA versie gekregen met het befaamde glas
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Haha, typisch dat dat weer gewoon kan.die ze van ecocheques kochten in Belgie
Ze zijn inderdaad overpriced, maar zolang ze het verkocht krijgen voor die prijs, tja. De Brazil BA vond ik ook wel echt goed, daar had ik achteraf nog een fles van gekocht.
Ik heb ook nog wel een aardige collectie glazen. Duvel natuurlijk, en veel andere glazen van Belgische pilsbieren, tripels e.d. In de kelder staat nog een doos met oudere glazen, moet ik ooit nog eens kastruimte voor vrijmaken.
IPA's drink ik meestal uit een glas van Cabardouche, een lokale brouwerij waarvan ik ooit een crowdfunding heb gesteund. Dit glas is dus prominent aanwezig in de meeste van mijn Untappd checkins. Stouts en barley wines doe ik vaak in een kleiner proefglas.
Vandaag de mitra in gelopen hier en kwam een Menno Olivier tegen La Pell een barleywine op Orange brandywine vaten gerijpt. Menno is de oud eigenaar van de Molen voor ze naar de Swinckels group gingen. Al met al een machtig lekker biertje
:strip_exif()/f/image/npcw7pe2dMxpQee1xXwLMedb.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 04-09-2024 08:05 ]
Hé, maak ons eens niet zo lekker!
[ Voor 46% gewijzigd door Ardana op 04-09-2024 08:11 ]
Tot 20u wachten gok ik 😉Nitrorcr schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:25:
[...]
Hé, maak ons eens niet zo lekker!Hoe kunnen wij tweakers ook meedingen op zo'n dik pakket? Tot dusver nog niet gevonden op de website zelf.
Vanavond vanaf 20u beschikbaar, aldus de socialsNitrorcr schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:25:
[...]
Hé, maak ons eens niet zo lekker!Hoe kunnen wij tweakers ook meedingen op zo'n dik pakket? Tot dusver nog niet gevonden op de website zelf.
Linkje
[ Voor 7% gewijzigd door JJapie op 03-09-2024 19:37 ]
Dank voor het posten medewerker van Beer in a Box (nieuw account, eerste post, geen link dropping maar wel even de aanbieding hier droppen
Maar zoals gezegd: dank, ik bestel. Weer €60 armer maar mijn IPA voorraad is zo goed als op
[ Voor 35% gewijzigd door Ardana op 04-09-2024 08:11 ]
Haha wel bijzonder ja. Ook een dropliefhebber te zien aan zijn screenshot.remzor schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:52:
[...]
Dank voor het posten medewerker van Beer in a Box (nieuw account, eerste post, geen link dropping maar wel even de aanbieding hier droppen).
Maar zoals gezegd: dank, ik bestel. Weer €60 armer maar mijn IPA voorraad is zo goed als op
Ook maar even 60 euro overgemaakt. Binnenkort even afhalen
Edit: dit is natuurlijk gewoon die ‘Untappd Limited Edition Bierbox’ die ze de laatste maanden hebben zitten spammen op de app via Dare to drink different. Ik neem aan dat de verkopen niet heel hard gingen, gezien hij eerst van 180 naar 150 naar 120 ging. Maand geleden nog “kakelvers” volgens biervriend Rick (video met bieren). Nu richting de BBD-afgrond te koop voor 1/3e van de originele prijs.
[ Voor 31% gewijzigd door Shrien op 03-09-2024 20:42 ]
Maar voor €60 pak ik 'm wel mee. Dank 'medewerker' van BiaB
Overigens, zet het er de volgende keer gewoon bij. We nemen het je niet kwalijk als je exclusieve mooie prijzen voor ons maakt
Ik drink niet zo snel, wat houdt dat in de volksmond in? November bedorven of kan je t dan ook nog prima drinken?
Ik lees bij de Rick-video commentaar over het feit dat eind maart niet kakelvers is. Dus ik ga aannemen dat de meeste bieren een half jaar oud zijn. Wat in contrast met de Hopcrushers van Beer Republic - waar het gros van de blikken 9-12 maanden oud was - best prima is.DCNY schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:19:
“Lopen in oktober tegen hun vershoudgarantie aan”
Ik drink niet zo snel, wat houdt dat in de volksmond in? November bedorven of kan je t dan ook nog prima drinken?
Dit dus. Heeft iemand zich flink in de vingers gesneden vermoed ik.Shrien schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 20:29:
[...]
Edit: dit is natuurlijk gewoon die ‘Untappd Limited Edition Bierbox’ die ze de laatste maanden hebben zitten spammen op de app via Dare to drink different. Ik neem aan dat de verkopen niet heel hard gingen, gezien hij eerst van 180 naar 150 naar 120 ging. Maand geleden nog “kakelvers” volgens biervriend Rick (video met bieren). Nu richting de BBD-afgrond te koop voor 1/3e van de originele prijs.
Heb zelf de box van 12 toen besteld omdat er een aantal ipa's in zitten die ik altijd al wel eens heb willen drinken. De normale prijs gaat ver tegen mijn principes in maar een euro of 6 per blik vond ik redelijk.
Ik ben dan ook blij dat ik niet de volle mep heb betaald want de meeste bieren vind ik zwaar overhyped. De (Amerikaanse) rating op untappd moet je dan ook met een flinke korrel zout nemen
Untappd: Kapitein_Merijn
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Net 1 van de redenen om dit soort topics te volgen.
https://bfproost.nl/
is tevens verkiezing van brabants beste bier
Het was natuurlijk overduidelijk reclame.Chelseamarre123 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:31:
Huh? Hoezo was @Debierbaron zijn post spam? Was een mooie aanbieding bij Beer in a box? Zelf dankzij zijn post ook besteld.
Net 1 van de redenen om dit soort topics te volgen.
Het is een prima aanbieding. Ik heb hem ook besteld. Maar ik kan me voorstellen dat het niet helemaal de bedoeling is als retailers hier puur komen om reclame te maken voor hun bier.
Als iemand anders het had gepost was er denk ik geen probleem geweest.
Wat wel raar is, is de halve too good to be true warning. Het is gewoon een grote bekende site.
En waarom we niet mogen zeggen dat we wat hebben besteld is me ook een raadsel. Ik vind dat wel relevant.
[ Voor 14% gewijzigd door Lennnn op 04-09-2024 10:06 ]
Denk dat ze bang waren dat het ze weer een doos bier ging kostenLennnn schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:57:
[...]
Het was natuurlijk overduidelijk reclame.
Het is een prima aanbieding. Ik heb hem ook besteld. Maar ik kan me voorstellen dat het niet helemaal de bedoeling is als retailers hier puur komen om reclame te maken voor hun bier.
Wat wel raar is, is de halve too good to be true warning. Het is gewoon een grote bekende site.
En waarom we niet mogen zeggen dat we wat hebben besteld is me ook een raadsel. Ik vind dat wel relevant.
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Eens, actieve mensen in dit topic drinken over het algemeen ook aardig goede bieren. Als die aangeven de box te bestellen ga ik er ook over nadenken. Andersom zou ik bij deze prijs eerder denken aan 'zal wel niet veel soeps zijn'Lennnn schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:57:
[...]
Heeft niets met de smaak van de tweakers te maken, gewoon fomo
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
De variant met 18 blikken zijn er nog een 7 op voorraad nu.Hertog schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:26:
De reclame heeft in ieder geval goed gewerkt want de box is uitverkocht inmiddels
Bier fan Fryske grûn!
Besteld - bedankt. Zijn nu uitverkocht zie ik (Dit stond op hun website: update: 13:30 uur - er zijn er nog 10 beschikbaar gekomen. Pak je kans!).AngelDust schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:37:
[...]
De variant met 18 blikken zijn er nog een 7 op voorraad nu.
[ Voor 30% gewijzigd door Grokart923 op 04-09-2024 14:13 ]
Er is toch zo’n wet dat je maximaal 25 korting op alcohol mag geven?!Saitek schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:09:
180 is echt een bizarre prijs voor de inhoud. 120 ook.
Maar voor €60 pak ik 'm wel mee. Dank 'medewerker' van BiaB![]()
Overigens, zet het er de volgende keer gewoon bij. We nemen het je niet kwalijk als je exclusieve mooie prijzen voor ons maakt
Aah had niet gezien dat hij een nieuw account had gemaakt met 1 reactie.Lennnn schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:57:
[...]
Het was natuurlijk overduidelijk reclame.
Als je zo'n partij ergens opkoopt mag je ervoor vragen wat je wilt toch?Echthoor schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:47:
[...]
Er is toch zo’n wet dat je maximaal 25 korting op alcohol mag geven?!
Het heeft op dezelfde website niet eerder voor een andere prijs te koop gestaan dus gaat dit verhaal niet op lijkt me.
Dit zijn de spelregels omtrent de 25% korting op alcoholhoudende dranken.Zjoske78 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:12:
[...]
Als je zo'n partij ergens opkoopt mag je ervoor vragen wat je wilt toch?
Het heeft op dezelfde website niet eerder voor een andere prijs te koop gestaan dus gaat dit verhaal niet op lijkt me.
https://mcusercontent.com..._Alcoholwet_2505_2021.pdf
Belangrijkste regel is 2:
Ik denk in dit geval dat het kan, omdat er te weinig refererende verkooppunten zijn als dat het in dit geval om producten gaat die zeer beperkt beschikbaar is op de Nederlandse markt dat deze prijsstelling kan.2. Hoe wordt de reguliere prijs vastgesteld? Waar moet uit blijken wat de reguliere prijs is?
Wordt hier uitgegaan van de gewoonlijke prijs per filiaal of per s-formule (prijzen binnen formules
kunnen verschillen per filiaal en zelfs tussen een filiaal en een franchisenemer die
een eigen prijsbeleid hanteert)?
Antwoord VWS/NVWA
Het gaat om de prijs in het betreffende verkooppunt. De NVWA zal, als daar aanleiding
voor is, de prijs van alcoholhoudende drank monitoren. Dit kan zowel gebeuren door na te
gaan wat de prijzen in het verleden zijn geweest, als door de prijsontwikkelingen na afloop
van de prijsactie in de gaten te houden. Indien nodig zal de NVWA de prijsontwikkelingen
over een langere tijd monitoren. Dit kan de prijsontwikkeling gedurende enkele maanden
zijn. Hoe lang de NVWA de prijs precies zal monitoren, is afhankelijk van de casus.
Het kan dus zijn dat men de amerikaanse prijs nu als uitgangspunt heeft gebruikt.
bla di bla bla
Dat mag ja, grens is 0,5% alcohol.Shrien schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:51:
Over die korting nog: geldt dit niet voor alcoholarm en alcoholvrij bier? Onlangs hadden ze bij de AH de 1+1 gratis actie met deze bieren. Zou dit dan wel gewoon mogen?
U mag in webshops en winkels als supermarkten en slijterijen niet meer dan 25% korting geven op drank met meer dan 0,5% alcohol
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Klopt, bij mij gingen zelfs bij een toetje (tirmaisu o.i.d.) bij de AH de alarmbellen af bij de kassa.evleerdam schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:57:
[...]
Dat mag ja, grens is 0,5% alcohol.
U mag in webshops en winkels als supermarkten en slijterijen niet meer dan 25% korting geven op drank met meer dan 0,5% alcohol
Zat een 35% korting sticker op, maar aan de kassa gaf dit een conflict. Zat schijnbaar meer dan 0,5% alcohol in.
:strip_exif()/f/image/dgWLfUOovzWxvSqk8GP3CwDw.jpg?f=fotoalbum_large)
Aardige vrouw die me heeft geholpen. Begon zich wat te schamen omdat ze alleen dure bieren aan het adviseren was en gong over naar wat betaalbaardere, aangegeven dat dit geen probleem was verder maar ik zeker ook interesse had ik reguliere bieren, maar daar niet speciaal daarvoor naartoe kwam
De buit (de linker 5 blikken) komen hier vandaan. De rest van een lokaal standje van de dag van aankomst.
:strip_exif()/f/image/LMow9Q1g0HhElTnDRbCpdZtG.jpg?f=fotoalbum_large)
Vooral die met vijgen ben ik erg benieuwd naar 😎
Ps: ik was specifiek naar deze shop gegaan omdat deze 1: het beste beoordeeld was en 2: Omnipollo in de foto’s online!
Omnipollo is natuurlijk niet Grieks, maar die had ik graag wat meegepakt voor in NL. Helaas hadden ze daar geen voorraad van (althans, geen Stouts).
[ Voor 19% gewijzigd door Thalaron op 05-09-2024 21:46 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Nog een aftersales mailtje gehad met info over de THT van de bieren. Vind ik wel netjes en daadwerkelijk informatief. Die witte labeltjes van Bier&Co op de blikken vind ik ook handig, want de meeste US brouwerijen printen die canning date stempel nooit mooi gecentreerd, waardoor het zelden leesbaar is.Shrien schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:28:
[...]
Ik lees bij de Rick-video commentaar over het feit dat eind maart niet kakelvers is. Dus ik ga aannemen dat de meeste bieren een half jaar oud zijn. Wat in contrast met de Hopcrushers van Beer Republic - waar het gros van de blikken 9-12 maanden oud was - best prima is.

Als het goed is ben jij een van de gelukkigen die de krankzinnige goede Best of ‘Merica deal heeft gescoord. Nogmaals bedankt voor je bestelling. Nog een kleine toelichting op de box, die op dit moment naar jou onderweg is. Zoals bij de aankondiging vermeld is, de IPA's in deze selectie lopen tegen het einde van de 'versheidgarantie' (hops fade, drink fresh!) aan. Die wil de Beer graag nog even uitleggen.
Amerikaanse brouwers vermelden op hun blik uitsluitend de canning date (CD), packaging date (PKG) of born on date (BOD): de datum dat het bier is ingeblikt. Ieder bier in deze selectie zijn dit voorjaar afgevuld in blik, in maart of april. In Nederland is het verplicht om een THT (ten minste houdbaar tot) op verpakte levensmiddelen te vermelden. Vandaar dat de blikken in deze selectie bij aankomst in Nederland bestickert zijn door de importeur. Daarbij is een THT vermeld die zes maanden later is dan de verpakkingsdatum (canning date) van de Amerikaanse brouwers. Dit klopt niet helemaal: uiteraard zijn alle bieren in deze box houdbaar tot minstens een jaar. De Wheat Ale, Lagers en Stout zelfs nog langer.
De termijn van zes maanden betreft de eerdergenoemde ‘versheidgarantie’, die slaat op de aromahoppen in de IPA’s. De brouwer garandeert dat de IPA smaakt zoals bedoelt is wanneer deze geconsumeerd wordt binnen een half jaar. Daarna kan de aanwezigheid van de vaak fruitige en bloemige hoparomas afnemen. Om een lang verhaal kort te maken; zet ze direct koud, drink eerst de fantastische IPA’s uit de selectie en geniet er lekker van. En deel het gerust met ons door @beerinaboxnl te taggen op Instagram. Cheers!
Het zou vandaag geleverd worden, perfect het weekend ingaan.
Post NL dacht daar anders over helaas
Bier fan Fryske grûn!
Ik heb de Untapped USA box van Dare To Drink Different destijds gekocht en dit bevestigt nogmaals dat dit identiek dezelfde bieren zijn. De marketing van Beer in a Box is denk ik wel wat beter dan Dare to Drink Different.Millert schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:45:
Beerinabox.nl America pakket is net bezorgd.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
De prijs ookDexterDee schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:27:
[...]
Ik heb de Untapped USA box van Dare To Drink Different destijds gekocht en dit bevestigt nogmaals dat dit identiek dezelfde bieren zijn. De marketing van Beer in a Box is denk ik wel wat beter dan Dare to Drink Different.
Pro tip:Millert schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:45:
Bewaar de All Citra Everything tot het laatste
Vandaag net opengemaakt, waarom? Ik schrok me nogal toen ik de hoge ratings op untappd zag. Beetje hoog imoKapitein Merijn schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 18:47:
[...]
Pro tip:
Bewaar de All Citra Everything tot het laatste
Ik heb deze geprobeerd van dezelfde brouwer, maar vond het niet zo speciaal: https://www.ratebeer.com/...beker-schwarz-bier/16208/TommyL0204 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 20:18:
Van het zomer in Duitsland gekocht. Prima Pale Ale.
[Afbeelding]
Hopelijk kan ik die vinden die jij geprobeerd hebt.
Blijkbaar erg gebruikelijk dat je daar ook een drankje kan doen en niet alleen kan kopen. Prijs is gelijk aan wat je betaald bij meenemen! Dat was bij de vorige ook, maar hier zijn we na een fikse tour door en deel van Athene even gaan zitten om op adem te komen. Daarna nog wat tips gevraagd en hier wat leuke bieren meegepakt (de fles wijn komt elders vandaan.. mijn vrouw wilde graag een Retsina (harswijn) mee naar huis nemen.
Dit was een vrij heftig (wat smaak betreft) witbier wat een soort van samenwerking was vanuit België.
:strip_exif()/f/image/8ATWLh3qw0nQ2Z6NciiyuEHC.jpg?f=fotoalbum_large)
En hier de rest van de buit!
:strip_exif()/f/image/2cwI8Gd29kHZKGctXc4AY8OZ.jpg?f=fotoalbum_large)
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Amerikaans bier, of beter gezegd Amerikanen hebben last van UT rating inflatie. De gemiddelde Amerikaan geeft vele hogere scores dan de gemiddelde Europeaan. De hoge ratings van de meeste all-American craftbieren moet je dus wel met een korreltje zout nemenChelseamarre123 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 20:43:
Vandaag net opengemaakt, waarom? Ik schrok me nogal toen ik de hoge ratings op untappd zag. Beetje hoog imo
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Dat zijn de goede bieren! Dat wordt genietenLouwke schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:52:
Zo na afgelopen maand de Zweedse Box te hebben ontvangen. Moet zeggen tot nu toe valt deze niet tegen. Krijgen we komend maand een leuke box, pühaste. Met daar in 3x zilver series. Al met al een zekerheidje dus dezer maand
Welke box neem jij bij beerinabox af? er zijn een aantal verschillende.
Dan doel je op het beer in box abonnement? Klinkt goed, heb je daar een mail van gekregen? Er lijkt iets niet lekker te gaan met de mailtjes, ik heb helaas weer niets ontvangen.Louwke schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:52:
Zo na afgelopen maand de Zweedse Box te hebben ontvangen. Moet zeggen tot nu toe valt deze niet tegen. Krijgen we komend maand een leuke box, pühaste. Met daar in 3x zilver series. Al met al een zekerheidje dus dezer maand
Untappd: politrix
Ik heb een exclusieve box, die neem je af of skipped hem wanneer je een maand niet wil bijvoorbeeldEdenaar1 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:08:
[...]
Dat zijn de goede bieren! Dat wordt genieten
Welke box neem jij bij beerinabox af? er zijn een aantal verschillende.
Nog geen mail gehad maar stond net op de Facebook pagina vandaarpolitrix schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:25:
[...]
Dan doel je op het beer in box abonnement? Klinkt goed, heb je daar een mail van gekregen? Er lijkt iets niet lekker te gaan met de mailtjes, ik heb helaas weer niets ontvangen.
[ Voor 35% gewijzigd door Louwke op 11-09-2024 15:28 ]
Ik wilde hem wel proberen. Silver Series overslaan is toch lastig.. Maar als ik u mij aanmeld dan krijg ik denk ik geen optie om de huidige box over te slaan(?).Louwke schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:27:
[...]
Ik heb een exclusieve box, die neem je af of skipped hem wanneer je een maand niet wil bijvoorbeeld
[...]
Nog geen mail gehad maar stond net op de Facebook pagina vandaar
Heb op dit moment ruim voldoende voorraad..
Goede vraag, je kunt bij de boxenplanner aangeven welke je over wil slaan of niet. Maar geen idee of dat al meteen kanThalaron schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:36:
[...]
Ik wilde hem wel proberen. Silver Series overslaan is toch lastig.. Maar als ik u mij aanmeld dan krijg ik denk ik geen optie om de huidige box over te slaan(?).
Heb op dit moment ruim voldoende voorraad..
Oké klinkt interessant. Zou ook voor de exclusieve bieren gaan. Betaal je €50,- per maand. Elke maand een box? Maar je kan skippen, dan betaal je de €50,- niet?Louwke schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:27:
[...]
Ik heb een exclusieve box, die neem je af of skipped hem wanneer je een maand niet wil bijvoorbeeld
[...]
Nog geen mail gehad maar stond net op de Facebook pagina vandaar
Ben benieuwd naar de Puhaste collectie
Je betaald dus per maand, maar van te voren kun je aangeven of je de box wil of niet. Mocht je hem niet afnemen dan betaal je natuurlijk ook niets.Edenaar1 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:49:
[...]
Oké klinkt interessant. Zou ook voor de exclusieve bieren gaan. Betaal je €50,- per maand. Elke maand een box? Maar je kan skippen, dan betaal je de €50,- niet?
Ben benieuwd naar de Puhaste collectie
Mits het goed gaat met de mails dan. Afgelopen maand had ik en een paar andere de mail niet gehad. Deze maan ook nog niet moet ik zeggen

Is het opt-out? Dus als je vergeet iets door te geven ontvang je box elke maand? Of is het elke maand opt-in?
Stel ik neem een abonnement en skip de eerste 4 boxen, vervolgens koop ik er een die naar mijn wens is en de volgende 3 skip ik weer. Mag dat gewoon?
Je ontvangt hem inderdaad gewoon elke maand, tenzij je hem cancelt.Zjoske78 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:29:
Is het opt-out? Dus als je vergeet iets door te geven ontvang je box elke maand? Of is het elke maand opt-in?
https://pivovarzichovec.cz/en/our-beers/
Code BEERFEST2024 geeft 25% korting.
Ik heb geen antwoord op je vraag want ik maak geen gebruik van de box.Zjoske78 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:29:
Ik vind dit best een vaag concept. Is o pde website ook niet heel duidelijk omschreven.
Stel ik neem een abonnement en skip de eerste 4 boxen, vervolgens koop ik er een die naar mijn wens is en de volgende 3 skip ik weer. Mag dat gewoon?
Maar als bovenstaande is wat je graag zou willen dan kun je toch beter 1x in de 5 maanden zelf een doosje bier gaan halen bij de slijter? Of is het ook daadwerkelijk goedkoper dan dat je los zou kopen?
Mooie tip, maar verzenden naar Nederland is 21 euro dus doe de doos goed vol!Kapitein Merijn schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:47:
Mocht je eens een Tsjechische brouwer willen proberen:
https://pivovarzichovec.cz/en/our-beers/
Code BEERFEST2024 geeft 25% korting.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Of het goedkoper is geen idee, wel is het met de exclusieve zo dat het vaker wat aparte brouwers zijn die lastig te krijgen zijn. De box van Norm en Noiseless was er zo 1 net als afgelopen keer met de Zweedse Box.Mich007 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:33:
[...]
Ik heb geen antwoord op je vraag want ik maak geen gebruik van de box.
Maar als bovenstaande is wat je graag zou willen dan kun je toch beter 1x in de 5 maanden zelf een doosje bier gaan halen bij de slijter? Of is het ook daadwerkelijk goedkoper dan dat je los zou kopen?
Hier de beschrijving van de komende box. Let wel je betaald dus 55 euro voor 12 biertjes waarvan 3 silver series. Die kosten vaak al rond de 10 euro per stuk. Dus in dit geval zou je dus voor de rest 9 stuks 25 euro betalen. Al met al een aardige deal als je het mij vraagt.
/f/image/608lO1T7pGuu9Yb8dkS2QWWq.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bzqwnEOsNM30KuTXDFXj7mKC.jpg?f=fotoalbum_large)
Waar dan?Thalaron schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:56:
Vanaf nu staat het aanbod voor Pühaste op de sote van Beerbox. [...]
[ Voor 56% gewijzigd door Klippy op 12-09-2024 21:39 ]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ook twee dozen binnen. Wat mij (misschien persoonlijke smaak) wel opvalt is dat Amerikaanse IPAs (soms) erg hoge Untapped scores hebben, maar dat ik er niet perse van achteroversla, zeker met de normale prijs in het achterhoofd. Of zijn we gewoon verwend in Nederland?Millert schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:45:
Die lijkt er idd in te zitten. Als je wat naar beneden scrollt zie je de volgende inhoud.politrix schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:06:
Ik hoop dat de “pastry brown ale” uit de puhaste beschrijving de Mocha Buzz is. In juni ben ik een weekje in Tartu geweest en dus best vaak in de puhaste taproom geweest. Toen vond ik die Mocha Buzz erg lekker, al zie ik dat de meningen op untappd wat verdeeld zijn, maar ook wel te verwachten van een brown ale. En zoals gezegd 3 silver series is al een mooi vooruitzicht.
Bieren
Sensi - Rum Barrel Aged (Silver Series)
Salzstout - Bourbon / Cognac Barrel Aged (Silver Series)
Aetheria - Cognac Barrel Aged (Silver Series)
Dekadents – Imp. Stout
Fringe Pattern – Westcoast DIPA collab Finback
Roulette HBC 1019 – NEIPA
Mocha Buzz – Pastry Brown Ale
Mosaiik – Tropical IPA
Crimson Kiss – Pastry Sour
Mana – Kiwi Pilsner
Waking Fantasy – Imp. Stout
Patt – Porter
Tot nu toe prima boxen. Zoals gezegd gaat het vaak om wat onbekendere of moeilijk te verkrijgen brouwers. Daardoor ook wel leuke dingen ontdekt, zoals bijvoorbeeld Alefarm en Piggy brewing. De guild box heb ik ook en denk dat ik die ga stoppen omdat die wat mij betreft wat saai aan het worden is. Het kunnen overslaan van een box is fijn, zeker als de brouwer je echt niet aanstaat. Denk dat je wel een beetje van het experiment of de verrassing moet houden. Over het algemeen vind ik de prijs kwaliteit prima, al was de garden brewery box wat aan de magere kant voor het geld, al was het allemaal lekker bier.bloc79 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:08:
Zit er wel om te twijfelen om dit een keer te gaan doen inplaats van moersleutel guild box. Wat vinden de mensen die al in deze club zitten? Zijn die boxjes een beetje lekker?
Had ik misschien even moeten vermelden ja.Hertog schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:53:
[...]
Mooie tip, maar verzenden naar Nederland is 21 euro dus doe de doos goed vol!
Desondanks is het alsnog wel interessant omdat ze al niet heel duur zijn.
Is hier al vaker besproken inderdaad, ratings zijn echt veel te hoog. Ik vond de box dan ook flink tegenvallen en ben blij dat ik er niet het volle pond voor heb betaald.HCMarX schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:16:
[...]
Ook twee dozen binnen. Wat mij (misschien persoonlijke smaak) wel opvalt is dat Amerikaanse IPAs (soms) erg hoge Untapped scores hebben, maar dat ik er niet perse van achteroversla, zeker met de normale prijs in het achterhoofd. Of zijn we gewoon verwend in Nederland?
[ Voor 46% gewijzigd door Kapitein Merijn op 12-09-2024 22:34 ]
Volgens mij is het een beetje een cultuur ding, Amerikanen geven hogere scores als ze het ‘gewoon lekker’ vinden. En ik denk dat er uit Nederland ook heel goede IPA’s komen die zeker niet onder doen voor de amerikanen. Van Folkingebrew, white dog en Floem het ik recent betere IPA’s mogen drinken dan in deze box zaten. Zeker geen rotzooi in die doos, maar gemiddeld kan er wel een 0,5 untappd punt afHCMarX schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:16:
[...]
Ook twee dozen binnen. Wat mij (misschien persoonlijke smaak) wel opvalt is dat Amerikaanse IPAs (soms) erg hoge Untapped scores hebben, maar dat ik er niet perse van achteroversla, zeker met de normale prijs in het achterhoofd. Of zijn we gewoon verwend in Nederland?
Hmm, de Sensi en Dekadents al op, en de Aetheria al in de kast. Denk dat ik toch maar pas. Wel een mooie deal lijkt mij.Albestaz schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:17:
[...]
Die lijkt er idd in te zitten. Als je wat naar beneden scrollt zie je de volgende inhoud.
Bieren
Sensi - Rum Barrel Aged (Silver Series)
Salzstout - Bourbon / Cognac Barrel Aged (Silver Series)
Aetheria - Cognac Barrel Aged (Silver Series)
Dekadents – Imp. Stout
Fringe Pattern – Westcoast DIPA collab Finback
Roulette HBC 1019 – NEIPA
Mocha Buzz – Pastry Brown Ale
Mosaiik – Tropical IPA
Crimson Kiss – Pastry Sour
Mana – Kiwi Pilsner
Waking Fantasy – Imp. Stout
Patt – Porter
Ik ga na de advent ook stoppen met moersleutel, het begint wel heel veel van hetzelfde te worden. Ik heb ook het idee dat, juist door die box en untapped, ze constant met iets nieuws moeten komen en van gekkigheid soms niet meer weten wat ze nu weer moeten verzinnen.bloc79 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:08:
Zit er wel om te twijfelen om dit een keer te gaan doen inplaats van moersleutel guild box. Wat vinden de mensen die al in deze club zitten? Zijn die boxjes een beetje lekker?
Kan voor de 540,- een hoop ander bier kopen
Hier hetzelfde, nog even de kalender meepakken en dan is het mooi geweest. Ben inmiddels wel weer toe aan wat meer variatie.-Jaap-io schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:32:
[...]
Ik ga na de advent ook stoppen met moersleutel, het begint wel heel veel van hetzelfde te worden. Ik heb ook het idee dat, juist door die box en untapped, ze constant met iets nieuws moeten komen en van gekkigheid soms niet meer weten wat ze nu weer moeten verzinnen.
Kan voor de 540,- een hoop ander bier kopen
Ik pak inderdaad nog de advent mee, maar daarna ben ik er wel even klaar mee.
Ben toe aan wat meer variatie in mijn koelkast en merkte dat ik toch minder snel extra/ander bier ging kopen juist vanwege de Guild boxes.
Eric, Signing off !!
Hier idem. Na de advent box stop ik er na 2,5 jaar mee. Wat andere boxen - variaties proberen. Heb nog veel staan en heb het idee dat ze soms niet meer weten wat ze moeten maken. Zijn we zelf mede schuld aan door elke twee maanden een nieuwe box met 14 nieuwe bieren te verwachten.Eric H schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:16:
Ah, ben dus niet de enige die er zo over denkt.
Ik pak inderdaad nog de advent mee, maar daarna ben ik er wel even klaar mee.
Ben toe aan wat meer variatie in mijn koelkast en merkte dat ik toch minder snel extra/ander bier ging kopen juist vanwege de Guild boxes.
Beerinabox verkocht eerst losse boxen van brouwers. Helaas stapten zo over op een abonnement begin dit jaar. Eerste box was toen Sori en ben meteen ingestapt toen. Juist omdat je het kan pauzeren wanneer je wil. Leek me een prima idee van ze in plaats van verplicht elke maand afnemen. Had dan de 55 euro per maan te duur gevonden en te veel bier 🤭