Zeker klinkt interessant. Ik stap over denk ik eind dit jaar. Je kan dus gewoon een maand of 2 maanden pauzeren, betaald je niet - ook geen abonnement kosten. Er zullen wel kleine lettertjes zijn toch? Dat is hoeveel boxen moet aanschaffen in een jaar?Louwke schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:29:
Hier zelfde reden waarom I'm gestopt ben met de Moersleutel boxen. Mij voorraad liep op en miste het andere brouwers te proberen.
Beerinabox verkocht eerst losse boxen van brouwers. Helaas stapten zo over op een abonnement begin dit jaar. Eerste box was toen Sori en ben meteen ingestapt toen. Juist omdat je het kan pauzeren wanneer je wil. Leek me een prima idee van ze in plaats van verplicht elke maand afnemen. Had dan de 55 euro per maan te duur gevonden en te veel bier 🤭
Concept blijf toch wat vaag, nergens een harde definitie van wat je wel/niet mag doen en wat de kleine lettertjes zijn.
Desondanks ook ingeschreven, vanwege de Pühaste box. Maar eens zien hoe de praktijk is.
Desondanks ook ingeschreven, vanwege de Pühaste box. Maar eens zien hoe de praktijk is.
Eens.. je kan ieder moment opzeggen. Apart 😬Dubbeldooier schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:22:
Concept blijf toch wat vaag, nergens een harde definitie van wat je wel/niet mag doen en wat de kleine lettertjes zijn.
Toch maar overstag gegaan.
Ben ook een tijd terug over gegaan van Moersleutel naar de beer. Vind de variatie in bieren en stijlen heel leuk. Moersleutel inderdaad eindeloze variatie op hetzelfde concept, allemaal prima lekker, maar maar af en toe dat ik dacht van heej wat leuk.
En het tikt ook enorm aan al die suikerbommen.
En het tikt ook enorm aan al die suikerbommen.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Ik stap in januari over denk ik, nog even de Moersleutel advent meenemen.
Ik doe de 'gewone' beer in a box abo tot nu toe maar vind die de laatste tijd wel wat tegenvallen,inclusief verzendkosten toch iets van 49 euro voor 12 biertjes waarvan sommige wel vrij normaal zijn vind ik niet heel erg bang voor buck. Maar het voordeel is idd dat je altijd kan skippen en dat je,ook al skip je de boxen, je toch 10% korting op elke andere box krijgt.
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Ook bij mij spookt het idee om te stoppen met The Guild door mijn hoofd. Misschien stop ik wel even helemaal met die abonnementen. Kan net zo goed af en toe naar De Caigny rijden (hoewel dat vanuit Leeuwarden wel een eind is..) met een of meerdere vrienden die ook van speciaalbier houden en dan daar de kofferbak volgooien. Vind het gewoon veel van hetzelfde bij Moersleutel en die zoete stouts heb ik minder mee. Daar bouw ik over het algemeen best een voorraadje van op. Drink die meestal met vrienden, 44cl in je eentje van dat zoete spul vind ik gewoon teveel. Vandaag had ik een erg goede stout van Cloudwater. Object of Desire. Volle bak koffie, noten, bourbon BA.. dat drink ik veel liever dan de zoveelste chocolade/karamel/vanille pastry stout.
Poeh, die is lekker. Lokwinske!AngelDust schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 22:30:
[Afbeelding]
Mooi verjaardagsbiertje
Spartacus & Bottle logic - Unwritten rules (BA Imp. Stout )
Misschien kunnen we een lijndienst opzetten vanuit Friesland.ArjenIsM3 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 22:42:
Ook bij mij spookt het idee om te stoppen met The Guild door mijn hoofd. Misschien stop ik wel even helemaal met die abonnementen. Kan net zo goed af en toe naar De Caigny rijden (hoewel dat vanuit Leeuwarden wel een eind is..) met een of meerdere vrienden die ook van speciaalbier houden en dan daar de kofferbak volgooien. Vind het gewoon veel van hetzelfde bij Moersleutel en die zoete stouts heb ik minder mee. Daar bouw ik over het algemeen best een voorraadje van op. Drink die meestal met vrienden, 44cl in je eentje van dat zoete spul vind ik gewoon teveel. Vandaag had ik een erg goede stout van Cloudwater. Object of Desire. Volle bak koffie, noten, bourbon BA.. dat drink ik veel liever dan de zoveelste chocolade/karamel/vanillestout pastry stout.
Graag nog een halte aan de A50 tussen Zwolle - Apeldoorn😁[b]Beekforel in "Speciaalbiertopic III"Beekforel schreef op vrijdag 13 september 2024
[...]
Misschien kunnen we een lijndienst opzetten vanuit Friesland.
Jullie mogen altijd even stoppen in Brabant kunnen we een proeverijtje doen 😉Beekforel schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 23:18:
[...]
Poeh, die is lekker. Lokwinske!
[...]
Misschien kunnen we een lijndienst opzetten vanuit Friesland.
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Iemand de Hertog Jan doos al ontvangen? Het wordt mijn eerste keer. Ik kreeg een paar dagen geleden bericht dat ie is verzonden, maar de PostNL app zegt nog steeds dat het niet is aangekomen, dus ik vroeg me af of mensen hier hem al binnen hebben.
Ik verwarm hem altijd even met een aansteker en dan maak ik hem als een normale fles open.Chelseamarre123 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:27:
Misschien een domme vraag maar hoe open je best een puhaste silver series flesje of iets dergelijks met van die gesmolten dingen op de dop? Is daar een bepaalde truc voor.
Zit altijd te klote om het er (deels) af te krijgen.
[Afbeelding]
Even onder de warme kraan helpt ook wel.
Ik heb een vrij forse metalen opener waarmee ik ze met een half draaiende beweging ook wel redelijk open krijg.
Ik heb een vrij forse metalen opener waarmee ik ze met een half draaiende beweging ook wel redelijk open krijg.
Ik heb vrijdag rond het middaguur de bestelling in ontvangst genomen.Avalaxy schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 11:40:
Iemand de Hertog Jan doos al ontvangen? Het wordt mijn eerste keer. Ik kreeg een paar dagen geleden bericht dat ie is verzonden, maar de PostNL app zegt nog steeds dat het niet is aangekomen, dus ik vroeg me af of mensen hier hem al binnen hebben.
Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder
ik snijd hem in met een mesje onder de kroonkurk.Chelseamarre123 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:27:
Misschien een domme vraag maar hoe open je best een puhaste silver series flesje of iets dergelijks met van die gesmolten dingen op de dop? Is daar een bepaalde truc voor.
[Afbeelding]
daarna openen ze bij mij met een opener prima.
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
Tnx dit ging een pak eenvoudigerLennnn schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:43:
[...]
Ik verwarm hem altijd even met een aansteker en dan maak ik hem als een normale fles open.
Gewoon een goede opener er flink indrukken, dan zit ie zo onder de kurk en is hij met 1 beweging open.Chelseamarre123 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:27:
[Afbeelding]
Grappig dat zoveel mensen overwegen om te stoppen met The Guild.
Ikzelf stop na de advent ook. Heb zelf het idee dat sinds het vertrek van brouwer Jorge alles alleen maar dikker, zoeter en met meer langzaam opkomend koolzuur wordt gebrouwen.
Ook begint het allemaal wat meer eenheidsworst te worden.
Zat te denken aan Frontaal voor wat meer afwisseling als abonnement, maar de Beer spreekt me ook wel aan (al is die wel vol momenteel zie ik met de brouwersboxen).
Nadeel van brouwersboxen is dan weer dat waarschijnlijk 6 van de 10 bieren IPA's zijn.
Ikzelf stop na de advent ook. Heb zelf het idee dat sinds het vertrek van brouwer Jorge alles alleen maar dikker, zoeter en met meer langzaam opkomend koolzuur wordt gebrouwen.
Zat te denken aan Frontaal voor wat meer afwisseling als abonnement, maar de Beer spreekt me ook wel aan (al is die wel vol momenteel zie ik met de brouwersboxen).
Nadeel van brouwersboxen is dan weer dat waarschijnlijk 6 van de 10 bieren IPA's zijn.
zijn er nog tips voor adventkalenders?
ik heb de moersleutel, maar die vind ik eigenlijk te heftig om elke dag te doen
Dus ik zoek iets toegankelijkers...
Beer republic zag er leuk uit, maar lees hier dat de ervaring niet top waren volgend jaar.
Vrienden hadden de brewdog, maar dat was 80% ipa/fruitschaal bieren, dat is minder mijn ding.
Voorheen had ik de hopt box, maar die doen alleen nog maar vaatjes.

ik heb de moersleutel, maar die vind ik eigenlijk te heftig om elke dag te doen
Beer republic zag er leuk uit, maar lees hier dat de ervaring niet top waren volgend jaar.
Vrienden hadden de brewdog, maar dat was 80% ipa/fruitschaal bieren, dat is minder mijn ding.
Vorig jaar heeft mijn vriendin me een craftbox kado gedaan, die is erg goed bevallen!
Die checked je untapped profiel en stelt op basis van je budget (en daar krijg je dan betere untapped scores voor) een bepaalde box samen.
Tijdens de periode van de box krijg je een "persoonlijke pagina" met daarin een wereldkaart met wat meer informatie over de herkomst en soort bier.
Die checked je untapped profiel en stelt op basis van je budget (en daar krijg je dan betere untapped scores voor) een bepaalde box samen.
Tijdens de periode van de box krijg je een "persoonlijke pagina" met daarin een wereldkaart met wat meer informatie over de herkomst en soort bier.
[ Voor 4% gewijzigd door gustaveau op 17-09-2024 12:37 . Reden: link toegevoegd ]
Ik ben na de adventskalender van vorig jaar afgehaakt.Zjoske78 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:45:
En als ik nu in de kast kijk zie ik er nog steeds wat dikke moersleutels tussenstaan, ik heb nog steeds bovengemiddeld veel stouts!
Mijn gouden tip is om er met een vriend één voor elkaar te maken. Zelf budget bepalen, je weet dat de ander goeie dingen uitzoekt voor je, kan op basis van untappd, het is leuk om voor de ander te shoppen, en je hebt elke dag ff contact over wat je erin hebt gestopt.
Laat een maken bij de lokale slijter (en dan niet een Mitra of Gall-Jaap-io schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:58:
zijn er nog tips voor adventkalenders?![]()
ik heb de moersleutel, maar die vind ik eigenlijk te heftig om elke dag te doenDus ik zoek iets toegankelijkers...
Wellicht wil die je Untappd er bij houden om te kijken naar wat je al gehad hebt en kun je doorgeven wat je wel en niet lekker vindt. Als je die nu al besteld, heeft die ook tijd om alles klaar te maken
Bier fan Fryske grûn!
Dit heb ik voorgesteld, leek mij wel leuk met een groepje vrienden, maar die vonden het veel gedoe omdat het natuurlijk wel allemaal uniek moet zijn…bbunn07 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:09:
[...]
Mijn gouden tip is om er met een vriend één voor elkaar te maken. Zelf budget bepalen, je weet dat de ander goeie dingen uitzoekt voor je, kan op basis van untappd, het is leuk om voor de ander te shoppen, en je hebt elke dag ff contact over wat je erin hebt gestopt.
Niet mijn insteek overigens, ik vind het verrassingseffect het leukst 😉
Wanneer op te zeggen, er zit 1 maand opzegtermijn op denk ik. Dus eind november opzeggen?Zjoske78 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:45:
Toevallig een gouden tip waar je voor niet te veel geld een doos kan kopen om je biertjes in te stoppen? Of pak je ze gewoon allemaal in met inpakpapier?bbunn07 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:09:
[...]
En vervolgens heb je gestolde was in je afvoerpijp (op het hoogste punt van een bochtje). Of vang je de was op?Eric H schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:13:
hier gaan waxdoppen altijd even onder de quooker.
Werkt prima.
When life gives you lemons, start a battery factory
Wat vaker online bier bestellenivo001 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:19:
[...]
Toevallig een gouden tip waar je voor niet te veel geld een doos kan kopen om je biertjes in te stoppen? Of pak je ze gewoon allemaal in met inpakpapier?
Een lokale slijter zou ook zulke dozen of inserts voor dozen hebben moeten hebben. Vragen kan altijd.
Mijn vriendin klaagde vorig jaar dat ik een bierkalender had en zij niks, dus ik ben er nu zelf eentje aan het maken voor haar.ivo001 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:19:
[...]
Toevallig een gouden tip waar je voor niet te veel geld een doos kan kopen om je biertjes in te stoppen? Of pak je ze gewoon allemaal in met inpakpapier?
Heb bij de Ikea zo'n houten kratje gehaald en ben de biertjes allemaal aan het inpakken met kraft papier. Vervolgens een stickertje erop met het nummer en drinken maar
Ik maak de wax alleen zacht natuurlijkKabouterSuper schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:30:
[...]
En vervolgens heb je gestolde was in je afvoerpijp (op het hoogste punt van een bochtje). Of vang je de was op?
Eric, Signing off !!
De dozen die ik dan krijg hebben vaak 12 vakken en geen 24, en is ook wel leuk als de bovenkant afgedicht is met een vakje wat je open kan drukken. Anders wordt het al de flessen/blikken inpakken omdat je anders al redelijk kan zien wat het is.Shrien schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:37:
[...]
Wat vaker online bier bestellen![]()
Een lokale slijter zou ook zulke dozen of inserts voor dozen hebben moeten hebben. Vragen kan altijd.
Hij is nu hier ook binnen! Mooie doos, ziet er allemaal netjes uit.Heimdallr schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:59:
[...]
Ik heb vrijdag rond het middaguur de bestelling in ontvangst genomen.
Voor de bezoekers van Borefts dit weekend:
https://untappd.com/v/borefts-bier-festival-2024/12921398
https://untappd.com/v/borefts-bier-festival-2024/12921398
Met 5 vrienden maken wij ook een adventskalender en pakken alles los in. Heeft ook wel wat omdat je 24 kadootjes open mag makenivo001 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:03:
[...]
De dozen die ik dan krijg hebben vaak 12 vakken en geen 24, en is ook wel leuk als de bovenkant afgedicht is met een vakje wat je open kan drukken. Anders wordt het al de flessen/blikken inpakken omdat je anders al redelijk kan zien wat het is.
Untappd: Kapitein_Merijn
Dit is nog een beetje zoeken. Vorig jaar heb ik 2 guild boxen gebruikt, die doos ingepakt met (custom) cadeaupapier, en de vakjes dichtplakken met kaartjes waar dan wat informatie op staat. Het jaar ervoor deed ik er aan de bovenkant neutraal cadeaupapier overheen en daar met een punaise gaatjes in prikken.ivo001 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:19:
[...]
Elk bier los inpakken heeft ook zeker iets leuks. Dit jaar ga ik dat doen, en mag hij pas na het drinken de verpakking eraf halen zodat hij onbevooroordeeld kan proeven en raden welke stijl en % het was (met wat leuke verrassingen natuurlijk)
je kan hier lege flesjes kopen, die komen in zo'n doos
https://brouwland.com/nl/...uin-26-mm-doos-24-st.html
https://brouwland.com/nl/...uin-26-mm-doos-24-st.html
Ik heb nog wel wat gratis bierverzenddozen liggen.. maar dan moet je die zelf ff op komen halen in Friesland..
(kan je meteen wat bier meenemen
)
(kan je meteen wat bier meenemen
Bier fan Fryske grûn!
Ik zou zeggen gewoon als je je advent binnen hebt. Volgende box komt in februari pas dus ruim op tijd.Edenaar1 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:36:
[...]
Wanneer op te zeggen, er zit 1 maand opzegtermijn op denk ik. Dus eind november opzeggen?
Hier zitten we inmiddels op 13 haha. Maakt het wel leuker ja.Kapitein Merijn schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:36:
[...]
Met 5 vrienden maken wij ook een adventskalender en pakken alles los in. Heeft ook wel wat omdat je 24 kadootjes open mag maken
Net terug van vakantie uit Frankrijk. De plaatselijke Super U had een biertafel midden in de supermarkt. Daar wat leuk spul kunnen halen:
:strip_exif()/f/image/3AcXlwc3xLUHxMTlrj2rlk8p.jpg?f=fotoalbum_large)
Mira BluesBerry
Bi'Raz La Blonde
Bi'Raz La Rousse
La Goudale ipa
De Goudale grand cru
:strip_exif()/f/image/sb3zs4fSyHnYI3XyE0lgBK3i.jpg?f=fotoalbum_large)
Stormy Ride dipa
Yakuza neipa
Groovy Dream neipa
3 months triple
Ronin dipa
3 months saison
:strip_exif()/f/image/3AcXlwc3xLUHxMTlrj2rlk8p.jpg?f=fotoalbum_large)
Mira BluesBerry
Bi'Raz La Blonde
Bi'Raz La Rousse
La Goudale ipa
De Goudale grand cru
:strip_exif()/f/image/sb3zs4fSyHnYI3XyE0lgBK3i.jpg?f=fotoalbum_large)
Stormy Ride dipa
Yakuza neipa
Groovy Dream neipa
3 months triple
Ronin dipa
3 months saison
Het is niet "3 months" maar "3 monts", 3 bergen, ook te zien op de afbeelding.TommyL0204 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:28:
Net terug van vakantie uit Frankrijk. De plaatselijke Super U had een biertafel midden in de supermarkt. Daar wat leuk spul kunnen halen:
[Afbeelding]
Mira BluesBerry
Bi'Raz La Blonde
Bi'Raz La Rousse
La Goudale ipa
De Goudale grand cru
[Afbeelding]
Stormy Ride dipa
Yakuza neipa
Groovy Dream neipa
3 months triple
Ronin dipa
3 months saison
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Ik wist dat mijn Frans roestig is. Maar dit is wel ernstig jaArator schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:51:
[...]
Het is niet "3 months" maar "3 monts", 3 bergen, ook te zien op de afbeelding.
Je kan volgende keer ook langs de plaatselijke V&B cave et bar of My Beers gaan, die hebben vaak wat boeiender spul. Die Ronin is wel lekker, daar is ook nog een tegenhanger met rood etiket van die vaak bij de sushi afdeling te vinden is.TommyL0204 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:28:
[Afbeelding]
Mira BluesBerry
Bi'Raz La Blonde
Bi'Raz La Rousse
La Goudale ipa
De Goudale grand cru
[Afbeelding]
Stormy Ride dipa
Yakuza neipa
Groovy Dream neipa
3 months triple
Ronin dipa
3 months saison
bedankt voor de tip! was vorige keer opzoek naar een bier winkel maar vond het nog niet zo makkelijk in frankijkDraZ666 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:39:
[...]
Je kan volgende keer ook langs de plaatselijke V&B cave et bar of My Beers gaan, die hebben vaak wat boeiender spul. Die Ronin is wel lekker, daar is ook nog een tegenhanger met rood etiket van die vaak bij de sushi afdeling te vinden is.
13 ja!? Wij zijn dit jaar waarschijnlijk met 8 en dat is al een uitdaging.SemperFidelis schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:41:
[...]
Hier zitten we inmiddels op 13 haha. Maakt het wel leuker ja.
Untappd: Kapitein_Merijn
Ik heb afgelopen zomer een rondje gedaan langs 4 verschillende franse brouwers.. heeft ook best wat leuk bier opgeleverd-Jaap-io schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:28:
[...]
bedankt voor de tip! was vorige keer opzoek naar een bier winkel maar vond het nog niet zo makkelijk in frankijk
Op de heenweg via: The Piggy Brewing Company (Was 5 minuten omrijden)
Ter plaatse:
Monochrome (zijn inmiddels helaas gestopt, ik kwam tijdens het opruimen en nog wat leuk bier meegekregen)
Brasserie de la Pleine Lune (praatje gemaakt, verteld dat ik zelf ook brouw, zelfs nog brouwerskorting gehad
Chris Company Beers ( Had ik beter niet kunnen doen.. 1 was wel oke, de ander 4 ...
Bier fan Fryske grûn!
Ik had wel een soort landelijke brewpub achtig restaurant gevonden: https://www.3brasseurs.com/
Die hebben dus brouwketels in het restaurant staan, geen idee of die echt gebruikt worden of alleen voor de show zijn, maar het eten en drinken was prima
Die hebben dus brouwketels in het restaurant staan, geen idee of die echt gebruikt worden of alleen voor de show zijn, maar het eten en drinken was prima
Ja om alles in 13voud te vinden kan lastig zijn. Gelukkig zitten de meeste deelnemers (ruim) onder de 1.000 unieke checkins dus dat geeft wel wat vrijheid.Kapitein Merijn schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:28:
[...]
13 ja!? Wij zijn dit jaar waarschijnlijk met 8 en dat is al een uitdaging.
En als je aan de beurt met om de box samen te stellen ben je altijd met z'n tweeën. Scheelt ook weer
Wil het nou even toeval zijn dat ik daar volgende week ook langsrij. Ook maar even 5 minuten omrijden dus... Thanks!AngelDust schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:48:
[...]
Op de heenweg via: The Piggy Brewing Company (Was 5 minuten omrijden)
Absoluut een aanrader, kijk wel even goed naar de openingstijden. Ze hebben de shop in de brouwerij en zijn maar beperkt openjustin-l schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:42:
[...]
Wil het nou even toeval zijn dat ik daar volgende week ook langsrij. Ook maar even 5 minuten omrijden dus... Thanks!
Bier fan Fryske grûn!
Wat een avond...
De lokale slijterij hield haar jaarlijkse bierevent in het parkgebouw, kostte 35 euro, maar dan mocht je onbeperkt voor 2,5 uur genieten van enkele verschillende brouwerijen. Hieronder de bieren die ik heb gehad:
De Dark imperial van Carolus heeft mijn hoogste score van dit jaar gekregen, wow wat een ervaring is dit! 11% maar beetje romig, super zacht en een onverwachte doordrinker. Deze haal ik zeker eens in huis. Jopen Sin & Remorse is een heerlijke stout maar enorm rokerig, moet je van houden.. Jopen meesterstuk 2017 is een aparte, heerlijk en ergens proef je dat deze oud is, de smaak blijft bijna onbeperkt in je mond hangen, topper. De stout van Kwint is super lekker, 100% herkenbaar als stout maar redelijk algemeen. Jopen I'm a barley girl is een primeur, deze is namelijk niet in te checken op Untappd, komt namelijk over een maandje op de markt. Nasmaak lijkt op de grand prestige, eerste smaak is goed maar niet echt herkenbaar, wel heel lekker!
De Hazy IPA van Kwint was ook een fijne qua geur en smaak, aanrader. Maar een fijne en noemenswaardige is de Dinkelbieren Oaked scotch ale met een goede honing smaak.
Al met al, veel waar voor mijn geld gekregen vanavond, met een taster van Carolus van echt glas. 😍
De lokale slijterij hield haar jaarlijkse bierevent in het parkgebouw, kostte 35 euro, maar dan mocht je onbeperkt voor 2,5 uur genieten van enkele verschillende brouwerijen. Hieronder de bieren die ik heb gehad:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
De Dark imperial van Carolus heeft mijn hoogste score van dit jaar gekregen, wow wat een ervaring is dit! 11% maar beetje romig, super zacht en een onverwachte doordrinker. Deze haal ik zeker eens in huis. Jopen Sin & Remorse is een heerlijke stout maar enorm rokerig, moet je van houden.. Jopen meesterstuk 2017 is een aparte, heerlijk en ergens proef je dat deze oud is, de smaak blijft bijna onbeperkt in je mond hangen, topper. De stout van Kwint is super lekker, 100% herkenbaar als stout maar redelijk algemeen. Jopen I'm a barley girl is een primeur, deze is namelijk niet in te checken op Untappd, komt namelijk over een maandje op de markt. Nasmaak lijkt op de grand prestige, eerste smaak is goed maar niet echt herkenbaar, wel heel lekker!
De Hazy IPA van Kwint was ook een fijne qua geur en smaak, aanrader. Maar een fijne en noemenswaardige is de Dinkelbieren Oaked scotch ale met een goede honing smaak.
Al met al, veel waar voor mijn geld gekregen vanavond, met een taster van Carolus van echt glas. 😍
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
@Quad zo.. nette proeverij! Geen geld voor een avond vullende ervaring!
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Het geld was het sowieso waard. Ik weet in elk geval wat volgend jaar m'n doelen zijn.Thalaron schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 00:02:
@Quad zo.. nette proeverij! Geen geld voor een avond vullende ervaring!
Maar leuk om een paar, speciaal voor dit evenement, gebrouwen bier te proeven, of enkele specials te hebben gehad die je anders nooit zou drinken. En al met al, de sfeer en de niet super drukke ervaring helpen ook mee. Het is uitverkocht, maar tegelijkertijd niet te vol.
⏩ PVOutput☀️
:strip_exif()/f/image/chLVDbc95p3lkSbUIJGq0uQp.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag een verassing van mijn vrouw voor De eerste en de laatste keer naar de scrapyard van moersleutel, lekker bier (maar dat is het thuis ook) de locatie buiten aan de doorgaande weg vond ik wat minder maar toch blij het geprobeerd te hebben heerlijk weer gehad. Bijna alleen de 8y op de tap dus niet veel bijzonders geproeft. Maar toch leuk om een keer er te zijn voor mij uit Den Bosch iets ver, dan liever gebroeders de Witt bij ons om de hoek.
Nu lekker uit eten in utrecht in haar vegan restaurant gys, hopelijk hebben ze daar ook nog iets lekkers
[ Voor 7% gewijzigd door Honesty op 21-09-2024 16:34 ]
Festina lente
Ik ga binnenkort eens naar Nevel in Den Bosch, niet puur Vega stoppen soms vlees in hun gerechten. Maar over het algemeen Vega dus.Honesty schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:32:
[Afbeelding]
Vandaag een verassing van mijn vrouw voor De eerste en de laatste keer naar de scrapyard van moersleutel, lekker bier (maar dat is het thuis ook) de locatie buiten aan de doorgaande weg vond ik wat minder maar toch blij het geprobeerd te hebben heerlijk weer gehad. Bijna alleen de 8y op de tap dus niet veel bijzonders geproeft. Maar toch leuk om een keer er te zijn voor mij uit Den Bosch iets ver, dan liever gebroeders de Witt bij ons om de hoek.
Nu lekker uit eten in utrecht in haar vegan restaurant gys, hopelijk hebben ze daar ook nog iets lekkers
Maar het leukste is ze hebben een bier sommelier die voor je bijpassende biertjes per gang zorgt. Zijn broer heeft ook een brouwerij Nevel genaamd er verrassend. Ben dan ook erg benieuwd
Untappd: Louwke80
Hoor er hele goede verhalen over(wel uit de vegan hoek) maar wil het zelf ook een keer proberen hou zelf ook wel van een stukje vlees of vis dus zoals vandaag is het wat mij betreft iets te veel groente. Bier bij gys was wat minder maar de vegan irish coffee was super.Louwke schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 19:55:
[...]
Ik ga binnenkort eens naar Nevel in Den Bosch, niet puur Vega stoppen soms vlees in hun gerechten. Maar over het algemeen Vega dus.
Maar het leukste is ze hebben een bier sommelier die voor je bijpassende biertjes per gang zorgt. Zijn broer heeft ook een brouwerij Nevel genaamd er verrassend. Ben dan ook erg benieuwd
Achter het station zit broeders van de witt en die hebben ook heerlijke bieren
Festina lente
Iemand van hier gister ook in Leeuwarden geweest?
Vond het wel lekker dat het wat rustiger was, konden nu steeds wel even zitten overal. Gevoelsmatig waren er ook wat minder brouwerijen en aanbod, en was de prijs flink omhoog gegaan.
Topper was de Black Tears van Metalhead.
Vond het wel lekker dat het wat rustiger was, konden nu steeds wel even zitten overal. Gevoelsmatig waren er ook wat minder brouwerijen en aanbod, en was de prijs flink omhoog gegaan.
Topper was de Black Tears van Metalhead.
Ik heb een tijdje geleden 2 blindproef bierpakketten van unwrapp gehad. Een Triple pakket en een bokbier pakket.
Voor de 4 bokbieren die ik blind heb geproefd kom ik tot de volgende score:
1. Grolsch Rijke Herfstbok (duidelijke winnaar)
2. Kompaan Sticky Fingers (heerlijke karamel zeezout smaak)
3. Kaapse Matador (niet een heel bijzondere bok)
4. Van Vollenhoven Bokbier (waterig en daardoor ondermaats)
Voor de 4 bokbieren die ik blind heb geproefd kom ik tot de volgende score:
1. Grolsch Rijke Herfstbok (duidelijke winnaar)
2. Kompaan Sticky Fingers (heerlijke karamel zeezout smaak)
3. Kaapse Matador (niet een heel bijzondere bok)
4. Van Vollenhoven Bokbier (waterig en daardoor ondermaats)
:strip_exif()/f/image/65XpSmAu8EItxw7scTL1xQOg.jpg?f=fotoalbum_large)
Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder
Heerlijk biertje. Ben niet zo van de stouts maar deze is echt super. Heel mooi in balans, zoet, complex en mooie smaken van de vaten.
De slijter had nog een aantal versies staan, binnenkort maar eens ophalen.
Lervig Off The Rack 2020 Maple Bourbon.
https://untp.beer/1wOpp
De slijter had nog een aantal versies staan, binnenkort maar eens ophalen.
Lervig Off The Rack 2020 Maple Bourbon.
https://untp.beer/1wOpp
:strip_exif()/f/image/faWl5DmpZF62a6ecRgUUOJKy.jpg?f=fotoalbum_large)
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
Wow zeg! Wat een mooie bieren. Maar ook wel stuk voor stuk ontzettende kanonnen qua alcoholpercentage. Je hebt niet de flesjes volledig opgedronken denk ik?Quad schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:42:
Wat een avond...
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Gelukkig niet, maar 10x 15cl is ook geen kleine hoeveelheid.Avalaxy schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:18:
[...]
Wow zeg! Wat een mooie bieren. Maar ook wel stuk voor stuk ontzettende kanonnen qua alcoholpercentage. Je hebt niet de flesjes volledig opgedronken denk ik?
⏩ PVOutput☀️
Wij zijn afgelopen zomer met de vriendenploeg bij de Bossche Brouwers aan de Vaart geweest. We hadden van te voren gereserveerd voor een proeverij en gevraagd dat we een rondleiding konden krijgen in de brouwerij. We waren met 14 man en het kon allemaal, wel kregen we te horen dat de brouwerij niet heel groot is en dat de rondleiding niet lang zou gaan duren.
We kwamen ter plekke en alles was super geregeld. In twee groepjes van 7 konden we gaan kijken hoe ze het bier daar maken (ze brouwen uitsluitend voor het café/kroeg zelf). De twee rondleidingen duurden in totaal ongeveer 3 kwartier. Hierna de proeverij gehad en een gezellige middag gehad. En inderdaad de brouwerij was klein, maar hij kon er van alles over vertellen!
We kwamen ter plekke en alles was super geregeld. In twee groepjes van 7 konden we gaan kijken hoe ze het bier daar maken (ze brouwen uitsluitend voor het café/kroeg zelf). De twee rondleidingen duurden in totaal ongeveer 3 kwartier. Hierna de proeverij gehad en een gezellige middag gehad. En inderdaad de brouwerij was klein, maar hij kon er van alles over vertellen!
Wat waren die vier bieren van de geheime proef?justin-l schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:04:
Toch weer een hoop lekkers op afgelopen weekend op Borefts. Vooral Boerenerf, Inside Cellars en Croma vielen bij mij erg in de smaak. Maar de echte knallers waren toch wel de vier biertjes bij de secret tasting.![]()
[Afbeelding]
Ik hou van lekker bier en heb in het verleden wel eens bij Moersleutel een box gekocht. Vond het toen al wel aan de prijs maar heb er wel zeer van genoten. Nu zat ik te kijken naar die Advent box van Moersleutel maar... 179 euro voor 24 bieren. Dat is 7,45 per blik bier ...
Is dit normaal in deze wereld of is Moersleutel duur?
Van links naar rechts op de foto:Shrien schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:27:
[...]
Wat waren die vier bieren van de geheime proef?
1. Carteria N.4 - Ca' del Brado
2. Duck Duck Gooze - The Lost Abbey
3. Buccaneer - Pulfer
4. Inno All' Autunno Bourbon BA - Brasseria Della Fonte
Bij de andere twee sessies waren er andere bieren te proeven kregen we te horen (was ook te zien aan de lege flessen op tafel).
Reken erop dat je zo'n 5,5 tot 6 euro voor een Moersleutel met een percentage tot pak em beet 7% betaalt, een euro of 7 voor alles daarboven en 12 euro voor een barrel aged of icebock.ColeJ schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:28:
Ik hou van lekker bier en heb in het verleden wel eens bij Moersleutel een box gekocht. Vond het toen al wel aan de prijs maar heb er wel zeer van genoten. Nu zat ik te kijken naar die Advent box van Moersleutel maar... 179 euro voor 24 bieren. Dat is 7,45 per blik bier ...
Normaalgesproken zitter er wel een stuk of 4 BA bieren in de box.
Ja en ja. De echt unieke kleine batch bieren, zeker als het import is, zitten aan de hoge kant qua prijs. En als je dan een box koopt betaal je vaak ook flink meer omdat er allerlei export bier bij zit dat echt duur is en niet heel bijzonder verder.ColeJ schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:28:
Echter Moersleutel produceert op grote schaal en is nog steeds enorm duur, ook vergeleken met de concurrenten. Ik koop om die reden eigenlijk nooit van Moersleutel. Het is soms echt heerlijk bier maar aan die idioterie wil ik gewoon niet mee doen. Er zijn meer dan genoeg kleine en grote brouwerijen die lekkerder bier voor lagere prijzen aanbieden.
Wil je echt leuk inkopen dan in Belgie eens naar een echte drankenwinkel gaan, honderden soorten bieren voor zeer leuke prijzen. In Nederland kan je bij de meeste supermarkten ook steeds meer uit de voeten voor lokale brouwerijen, vooral de AH en de Plus bij mij in de buurt hebben steevast lokaal bier, maar ook nationale toppers zoals Uiltje, Kees, Frontaal, Two Chefs,...
En anders je lokale slijterijen verkennen. Sommige zijn drama, sommige prima en sommige echt verrassend goed.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Is dat zo? Ik heb het idee dat mensen zich ook verkijken op het verschil in volume. De brouwerijen die jij noemt produceren vooral in 33cl. Moersleutel alles in 44cl. Daarbij zijn Two Chefs en Uiltje niet bepaald concurrenten van MoersleutelTsurany schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:02:
[...]
Moersleutel produceert op grote schaal en is nog steeds enorm duur, ook vergeleken met de concurrenten.
Neemt niet weg dat die Advent erg prijzig is als je hem los koopt.. denk dat de meesten hem hier icm het normale abonnement hebben
Ja, dat lijkt me ook. En dan is ie juist wel redelijk goedkoop.bbunn07 schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:03:
[...]
Is dat zo? Ik heb het idee dat mensen zich ook verkijken op het verschil in volume. De brouwerijen die jij noemt produceren vooral in 33cl. Moersleutel alles in 44cl. Daarbij zijn Two Chefs en Uiltje niet bepaald concurrenten van Moersleutel![]()
Neemt niet weg dat die Advent erg prijzig is als je hem los koopt.. denk dat de meesten hem hier icm het normale abonnement hebben
Ik word denk ik weer eens lid van Moersleutel voor de advent. Dan blijf ik weer een tijdje totdat de voorraad uit de hand loopt. In mei dit jaar had ik opgezegd en ik heb nog steeds pakweg 10 klappers staan van ze. Vanavond Barcode Orange & Yellow gehad. Heerlijk bier. Dan zijn de andere genoemde brouwers inderdaad geen concurrenten. Moersleutel is dan toch wel écht heel goed.
En, hoe smaken ze?Er1k989 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:45:
Wat ik hoor is de echte smaakevolutie van de meeste donkere bieren na een jaar of 5 of 6 wel klaar. Ik heb sinds 1,5 jaar een aantal HJ Grand Prestige, Chimay Blauw, La Trappe Quadrupel en Straffe Hendrik Quadrupel en Orval liggen, ik ben van plan om ze 3 tot 5 jaar te laten liggen tot ik ze opdrink samen met een 'nieuwe' van de betreffende variant om de verschillen te proeven. En ik heb nog een Straffe Hendrik Heritage uit 2015 in de kast, die ga ik ergens dit jaar soldaat maken. Ik heb in 2018 ook al een fles uit '15 gehad en die was al heerlijk
Bier laten rijpen, been there, done that. Er is bijna niks wat echt beter wordt en hoe langer je t laat liggen, hoe slechter t wordt. Dit geprobeerd met veel verschillende soorten bier (van zuur tot quad en van pils tot stout) en vele verticale rijen van bieren tot wel 25 jaar oud. Bier rijpen is gewoon zonde.
Die verhalen van "Ohhh, port smaak" is heel herkenbaar en misschien waar voor t eerste slokje, daarna kom je er weer achter dat het bedorven is en naar karton smaakt. Als t überhaupt bij de eerste slok al te zuipen was. Leuk om gedaan te hebben maar inmiddels zijn we als groepje bier drinkers gewoon weer vers bier aan t drinken en dat bevalt zoveel beter.
Ik heb nog wat ouder spul liggen en laat t lekker even liggen want er zijn altijd mensen gek genoeg om er grof geld voor neer te leggen, zelfs als ze weten dat t niet te drinken is
Die verhalen van "Ohhh, port smaak" is heel herkenbaar en misschien waar voor t eerste slokje, daarna kom je er weer achter dat het bedorven is en naar karton smaakt. Als t überhaupt bij de eerste slok al te zuipen was. Leuk om gedaan te hebben maar inmiddels zijn we als groepje bier drinkers gewoon weer vers bier aan t drinken en dat bevalt zoveel beter.
Ik heb nog wat ouder spul liggen en laat t lekker even liggen want er zijn altijd mensen gek genoeg om er grof geld voor neer te leggen, zelfs als ze weten dat t niet te drinken is

Mwah, ik heb uiteindelijk vastgesteld dat orval niet echt beter wordt na een jaar of 4, maar tot die grens vind ik 't zeker erg smaakvol en doorgaans lekkerder dan een verse.Cartman! schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:45:
Bier laten rijpen, been there, done that. Er is bijna niks wat echt beter wordt en hoe langer je t laat liggen, hoe slechter t wordt.
Cartman! schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:45:
Bier laten rijpen, been there, done that. Er is bijna niks wat echt beter wordt en hoe langer je t laat liggen, hoe slechter t wordt. Dit geprobeerd met veel verschillende soorten bier (van zuur tot quad en van pils tot stout) en vele verticale rijen van bieren tot wel 25 jaar oud. Bier rijpen is gewoon zonde.
Absoluut eens met Bundin. En zo zijn er naast Orval nog zat voorbeelden te vinden, vooral donkere bieren als quadrupels en barley wines. De truc is vooral om ze niet te lang te laten liggen, én onder de juiste condities. Wij hebben met onze bierclub (+/- 30 mensen op een proefavond) bijvoorbeeld weleens Rochefort 10 geproefd in vier varianten. Vers, 1, 2 of 3 jaar oud. Vrijwel iedereen vond de 2 of de 3 jaar oude beter dan de verse of de 1 jaar oude, waarbij het omslagpunt voor de gemiddelde proever op zo'n 2, 5 jaar rijpen ligt. Zelfde verhaal voor bijvoorbeeld Chimay (blauw) of een 'simpele' HJ grand prestige.Bundin schreef op maandag 23 september 2024 @ 23:28:
[...]
Mwah, ik heb uiteindelijk vastgesteld dat orval niet echt beter wordt na een jaar of 4, maar tot die grens vind ik 't zeker erg smaakvol en doorgaans lekkerder dan een verse.
Ik heb zelf het geduld er niet voor, maar rijpen heeft bij sommige bieren echt wel zin. Alleen niet overdrijven en niet alle bieren zijn er geschikt voor. En BA bieren verder laten rijpen lijkt me onzinnig.
Zure bieren als oude geuze kun je trouwens vrijwel tot in het oneindige bewaren, maar daar gebeurt niets meer mee, wordt niet slechter en niet beter.
3 jaar vind ik "even laten liggen", dat noem ik geen rijpen maar dat is subjectief natuurlijk. Geuzes worden ook na 10+ jaar ontzettend slecht, trust me
In de Kulminator ooit een Geuze uit 1978 op die nog prima smaakte. En nee, dat was niet in 1988Cartman! schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:33:
3 jaar vind ik "even laten liggen", dat noem ik geen rijpen maar dat is subjectief natuurlijk. Geuzes worden ook na 10+ jaar ontzettend slecht, trust me
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Ik heb recent nog een Diggelfjoer BA uit 2020 gedronken (cc @AngelDust) die was wat zachter geworden maar verder ook niet zo bijzonder.
Ik heb ooit een tijdje wat verzameld om te bewaren maar vrij snel mee gestopt. Nog een paar flesjes staan die ik langzaam opdrink.
Heb wel een collectie Silver Series, niet per se om te bewaren maar voor als de tijden echt slecht worden ofzo.
Ik heb ooit een tijdje wat verzameld om te bewaren maar vrij snel mee gestopt. Nog een paar flesjes staan die ik langzaam opdrink.
Heb wel een collectie Silver Series, niet per se om te bewaren maar voor als de tijden echt slecht worden ofzo.
Ik heb van al onze uitgebrachte BA nog 1 of 2 flessen staan.. de eerste dateert van 2018.. geen idee of ik die ooit nog ga drinken..Beekforel schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:37:
Ik heb recent nog een Diggelfjoer BA uit 2020 gedronken (cc @AngelDust) die was wat zachter geworden maar verder ook niet zo bijzonder.
Bier fan Fryske grûn!
Uitzonderingen zijn er altijd, ook speelt de plaats en tijd (net als met "gewoon" proeven) enorm mee. Net als dat als je ergens veel geld voor hebt neergelegd je het vaak ook voor jezelf gaat verantwoorden dat het toch echt wel lekker is want anders is het zonde. We hebben honderden oude bieren op en we hebben pakweg 90% (misschien wel meer) de gootsteen in gemikt. Daar zaten oa Chimay in (alle kleuren), Grand Prestige terug tot de tijd dat de brouwerij nog niet eens Hertog Jan heette, 3 Fonteinen, Rodenbach, Pannepot (ook Reserva en Grand Reserva t/m 2005). En dan niet een paar jaar oud maar 5, 10, 15, 20, 25 tot wel 30+ jaar.Hertog schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:37:
[...]
In de Kulminator ooit een Geuze uit 1978 op die nog prima smaakte. En nee, dat was niet in 1988
Ieder moet zich vrij voelen het ook te proberen natuurlijk, ik heb er destijds ook wel lol in gehad maar op enig moment wil je bier ook drinken ipv lachen en de zoveelste fles wegspoelen. Wij hebben de grens op ~3 jaar gelegd en wat ouder is verpatsen we gewoon. Als ik port "smaak" wil, koop ik wel echte port
Wie heeft er nog interesse in wat oude Struises? Smaakt naar port
Hier in het dorp is een kroeg die wel eens een "oud" vat aanslaat. Vorig jaar hadden ze een 6 jaar oude quadruple van La Trappe en een paar maanden later een 6 jaar oude Herfstbock ook van La Trappe. Beide waren echt zoveel lekkerder dan de variant uit de winkel!
Bij die quadruple heb ik gevraagd of ze zeker wisten dat ze het juiste bier getapt hadden... het was zo (rood)fruitig!
En ook die herfstbock was zoveel voller van smaak dan die je in de winkel koopt echt top!
Bij die quadruple heb ik gevraagd of ze zeker wisten dat ze het juiste bier getapt hadden... het was zo (rood)fruitig!
En ook die herfstbock was zoveel voller van smaak dan die je in de winkel koopt echt top!
Had je er een uit de winkel naast ter vergelijking? Ik wil niet beweren dat het niet beter was echter is het moment ook zeer bepalend. Zo heb ik ook eens een vers getapte Guiness gedronken in Dublin op een boot tijdens n feestje in t zonnetje na een lange dag en die was me toch n partij lekker terwijl deze thuis op de bank nergens naar smaakte. Een gezellige setting, leuke mensen om je heen, vers van de tap en het gevoel dat je iets bijzonders drinkt is al zeer bepalend voordat je uberhaupt een slok genomen hebt. Is dat erg? Zeker niet, lekker van genieten-Jaap-io schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:31:
Ik vind een flesje Heineken thuis ook niet te doen maar op een gezellig avondje met een bbq en vrienden smaken ze toch wel ok.
De lengte van het laten liggen van bier voordat je het rijpen noemt is inderdaad subjectief, maar volgens mij is een gangbare rijpingsduur voor donkere bieren meestal niet langer dan een jaar of 5. Dan vind ik 3 jaar niet 'even laten liggen', maar ook dat is subjectiefCartman! schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:33:
Bij een oude geuze (dus niet zo'n gezoete 'nep'-geuze, is er aan het eind van het proces helemaal niets meer over om te vergisten of anderszins microbieel af te breken/om te zetten. Er is als het ware een stabiele eindsituatie ontstaan. De enige invloeden die je nog kunt hebben zijn op basis van licht, (hoge) temperatuur of zuurstof. Dus als jij een oude geuze in een donkere kelder, liggend bewaard, dan kun je die rustig 10/20/30 jaar bewaren, er veranderd helemaal niks meer aan. Uiteindelijk krijg je bij bier in fles altijd wel iets van zuurstof dat binnendringt, omdat de afsluiting nou eenmaal niet 100% luchtdicht is. Maar dat duurt heel, heel erg lang als je de flessen juist bewaard.
Juist bewaren klinkt heel leuk maar ook die kurken komen er op enig moment gewoon als een kort zwart stompje uitJorizzz schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:44:
Dus als jij een oude geuze in een donkere kelder, liggend bewaard, dan kun je die rustig 10/20/30 jaar bewaren, er veranderd helemaal niks meer aan. Uiteindelijk krijg je bij bier in fles altijd wel iets van zuurstof dat binnendringt, omdat de afsluiting nou eenmaal niet 100% luchtdicht is. Maar dat duurt heel, heel erg lang als je de flessen juist bewaard.
Maar wat ik zeg he; probeer het vooral allemaal uit, voor mij hoeft het echt niet meer
[ Voor 7% gewijzigd door Cartman! op 24-09-2024 11:49 ]
Kreeg net een mailtje van de beer, dat er nog een aantal boxen in de verkoop zijn gegaan 😎
Nog 13 volgens de site
https://www.beerinabox.nl/bier/bestellen/start/exclusive
Nog 13 volgens de site
[ Voor 30% gewijzigd door -Jaap-io op 24-09-2024 18:34 ]
Als jij ze anders door de gootsteen spoelt wil ik je er best van af helpen hoorCartman! schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:04:
[...]
Wie heeft er nog interesse in wat oude Struises? Smaakt naar port
Verder interessant om te lezen, juist omdat je er veel mee geëxperimenteerd hebt, dus dat neem ik zeker serieus. Misschien ook maar zo'n maximum van 3-5 jaar gaan aanhouden inderdaad
<knip>
[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 24-09-2024 20:51 ]
Gaat niet rap, nu nog 9. Maar ik heb er gebruik van gemaakt. Groot fan van de Silver Series, ook wel benieuwd naar de andere (donkere) bieren.-Jaap-io schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:33:
Kreeg net een mailtje van de beer, dat er nog een aantal boxen in de verkoop zijn gegaan 😎
Nog 13 volgens de site
Is het nu zo dat je pas weer een volgende box krijgt als je ermee instemt? Of je krijgt de box gewoon als je je niet afmeld voor de volgende aankomende?
Je krijgt de volgende box standaard opgestuurd. Tenzij je afmeld voor de box. Is mij vanuit Beer bevestigd. Heb die vraag gesteld aan hen.Shrien schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:00:
[...]
Gaat niet rap, nu nog 9. Maar ik heb er gebruik van gemaakt. Groot fan van de Silver Series, ook wel benieuwd naar de andere (donkere) bieren.
Is het nu zo dat je pas weer een volgende box krijgt als je ermee instemt? Of je krijgt de box gewoon als je je niet afmeld voor de volgende aankomende?
Volume is wellicht iets hoger per blikje maar de prijs is echt flink hoger. Moersleutel is continue een van de duurste bieren in een supermarkt omgerekend naar prijs per liter. Het is zeker prima bier maar niet zo goed dat ik daar continue die prijs voor zou betalen.bbunn07 schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:03:
[...]
Is dat zo? Ik heb het idee dat mensen zich ook verkijken op het verschil in volume. De brouwerijen die jij noemt produceren vooral in 33cl. Moersleutel alles in 44cl. Daarbij zijn Two Chefs en Uiltje niet bepaald concurrenten van Moersleutel![]()
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
In een beetje slijterij is het de middenmoot qua prijs denk ik. Dat Moersleutel het tot in de supermarkt heeft geschopt is op zich al een aardige prestatie. De competitie is over het algemeen hele andere categorie bier?Tsurany schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:46:
[...]
Volume is wellicht iets hoger per blikje maar de prijs is echt flink hoger. Moersleutel is continue een van de duurste bieren in een supermarkt omgerekend naar prijs per liter. Het is zeker prima bier maar niet zo goed dat ik daar continue die prijs voor zou betalen.
Maar ieder zo zijn voorkeuren en budget toch?
Heb hier ook gebruik van gemaakt. Mooi concept, kijken wat de volgende boxen worden. Mijn Moerseutel abo loopt nog t/m de Advent.-Jaap-io schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:33:
Nog 13 volgens de site
hier idem, na advent stop moersleutel en gaan we hier van genietenZjoske78 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:45:
[...]
Heb hier ook gebruik van gemaakt. Mooi concept, kijken wat de volgende boxen worden. Mijn Moerseutel abo loopt nog t/m de Advent.
Ook overtuigd 
De meeste andere abonnementen voelen mij als ‘te veel van hetzelfde’, maar deze klinkt afwisselend genoeg en het af en toe kunnen stopzetten helpt ook mee.
De meeste andere abonnementen voelen mij als ‘te veel van hetzelfde’, maar deze klinkt afwisselend genoeg en het af en toe kunnen stopzetten helpt ook mee.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
En zojuist de nieuwe voor dit jaar weer besteld bij de zelfde slijterij, nu al zin inAngelDust schreef op maandag 25 december 2023 @ 10:50:
Final score:
Dag Brouwerij Bier Stijl ABV Untappd 1 Hoof Hearted Brewing Did We Just Become Best Fwendz? IPA - Imperial / Double 8% 4.26 2 Badin Tønnelagra Boðvin - Rødvinstønner Barley Wine 10.6% 3.89 3 Brouwerij Homeland Klapgijp #8 Bock - Doppelbock 12% 4.03 4 ROTT. Brouwers ROTT.barrels #6 – Bourbon Barrel Aged Imperial Stout – Jack Daniels (2023) Stout - Imperial / Double 11.6% 4.13 5 Salikatt Bryggeri x DEYA Hygge Blonde Ale 5.5% 3.42 6 Lervig x Basqueland Off The Rack Port Barrel Aged Imperial Stout Stout - Imperial / Double 13.4% 4.45 7 Dois Corvos Finisterra Porter - Imperial / Double 8.5% 3.63 8 Nøgne Ø Teardrop for Oscar Aquavit BA Stout - Imperial / Double 14% 4.19 9 La Pirata Brewing The Last Gold Eel Stout - Imperial / Double 15% 4.34 10 Badin Tønnelagra Boðvin - Romtønner Barley Wine 13% 4.06 11 Berghoeve Brouwerij VAT#72 Uut Eerder Tied Barrel Aged Irish Whiskey Barley Wine 10% 3.95 12 Big Belly Brewing Company Hœnir Stout - Foreign / Export 11% 3.89 13 Halve Tamme X Klere Bocht Abellanis Porter - Baltic 9.4% 4.14 14 Galway Bay Brewery Boulevardier 2022 Barleywine - Other 11.3% 4.19 15 Ophiussa Brewing Co. Euphoria IPA - Imperial / Double New England / Hazy 8% 4.16 16 Uiltje Brewing Company The Algorithm Pt.II Stout - Imperial / Double 15% 4.14 17 O'Clock Brewing Baden Power Imperial Stout Armagnac Stout - Imperial / Double 12.5% 4.17 18 FUERST WIACEK Gold Stout - Imperial / Double Coffee 10% 4.09 19 CRAK Brewery Paracasa (Annata 2022) / CANTINA Stout - Imperial / Double 12% 4.13 20 The Veil Brewing Crucial Crucial Taunt Taunt IPA - Imperial / Double 8% 4.24 21 Berghoeve Brouwerij Vat#37 Zwarte Snorre Barrel Aged Tamdhu Whisky Stout - Russian Imperial 11% 4.12 22 Fauve Sur Les Cloches Des Couleurs Stout - Imperial / Double 12% 4.11 23 Nøgne Ø Jacob's Ladder Barley Wine 12% 4.27 24 Brouwerij De Halve Maan Straffe Hendrik XMAS Blend 2023 Winter Ale 11% 3.90
Bier fan Fryske grûn!