Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 175 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Tsurany schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:46:
[...]

Volume is wellicht iets hoger per blikje maar de prijs is echt flink hoger. Moersleutel is continue een van de duurste bieren in een supermarkt omgerekend naar prijs per liter. Het is zeker prima bier maar niet zo goed dat ik daar continue die prijs voor zou betalen.
Het is denk ik vooral het gebrek aan afwisseling bij de Moersleutel bieren, als je eenmaal een paar boxen hebt gehad is alles wel voorbij gekomen en zijn de nieuwe bieren eigenlijk niet echt vernieuwend qua smaak.

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-09 17:03
AngelDust schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:05:
[...]

En zojuist de nieuwe voor dit jaar weer besteld bij de zelfde slijterij, nu al zin in O+
Waar heb je dit besteld en wat kost zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:37
Poh, Hertog Jan had nog wat special editions over, en aangezien ik pas sinds kort lid ben van de proeftuin, heb ik ze maar besteld. Zowel de 4 vatgerijpte "latin america" grand prestiges als de grand prestige brut:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_x4GwWXQlaegmke1Tb4GtESErU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVqYeTpLNvith6jFZDtkhyki.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-ccRAf6PuJOGOQ4Zw1TY4EeWTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3Ou2RLItGSOToPwBXVre7og.jpg?f=fotoalbum_large

Wat zien, met name, die vatgerijpte latin america edities er gaaf uit zeg :o Prachtige flessen, ik durf ze eigenlijk niet open te maken :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:06
Avalaxy schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:19:
Poh, Hertog Jan had nog wat special editions over, en aangezien ik pas sinds kort lid ben van de proeftuin, heb ik ze maar besteld. Zowel de 4 vatgerijpte "latin america" grand prestiges als de grand prestige brut:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat zien, met name, die vatgerijpte latin america edities er gaaf uit zeg :o Prachtige flessen, ik durf ze eigenlijk niet open te maken :+
Mooi moment om hiermee te komen.

Wie had het er nog over dat de Moersleutel duur was? Wat kosten die tegenwoordig, goede 10 euro voor een groot blik BA? Dan ben je met 2 blikken flink goedkoper uit en heb je zelfs nog iets meer volume. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:37
Lennnn schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:35:
[...]

Mooi moment om hiermee te komen.

Wie had het er nog over dat de Moersleutel duur was? Wat kosten die tegenwoordig, goede 10 euro voor een groot blik BA? Dan ben je met 2 blikken flink goedkoper uit en heb je zelfs nog iets meer volume. :+
Niet bepaald vergelijkbaar... Een blik standaard bier uit de supermarkt of een special editie die op hout gerijpt is. Maar als je het niet wil kopen, dikke prima toch? Dan doe je dat niet. Ik vind alleen dat gezeur en afkraken van andermans keuzes hier echt mateloos irritant. Ik heb het er wel voor over en kan het geld prima missen.

Edit: en ja, voor 40 euro kun je ook daadwerkelijke champagne kopen. Maar champagne heb ik al honderden keren op in m'n leven, dit niet. Ik probeer graag nieuwe dingen uit. Op champagnegebied kom je qua "nieuwe dingen proberen" al snel op 120+ euro per fles uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Avalaxy op 25-09-2024 16:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:49

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Avalaxy schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:50:
[...]

Niet bepaald vergelijkbaar... Een blik standaard bier uit de supermarkt of een special editie die op hout gerijpt is. Maar als je het niet wil kopen, dikke prima toch? Dan doe je dat niet. Ik vind alleen dat gezeur en afkraken van andermans keuzes hier echt mateloos irritant. Ik heb het er wel voor over en kan het geld prima missen.
Ik las die post eerder als een sneer naar de mensen die eerder de Moersleutel afkraakten dan naar afkraken van jouw keuzes :>
Heel veel plezier ermee, geniet er van :)

Ik zou een 10 euro Moersleutel blik ook geen standaard bier noemen alleen ;) De supermarkt varianten zitten daar rond de 6

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Moersleutel BA is toch echt wel van een heel ander niveau dan die zwaar overpriced HJ meuk.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12:39
Naast belastingen en de dood zijn een paar dingen zeker op dit forum; om de zoveel tijd laait er een discussie op over:
  • bieren bewaren
  • bierglazen
  • adventkalenders
  • dat Hertog Jan specials te duur zijn
  • dat bepaalde Belgische supermarktbieren de beste prijs/kwaliteit hebben
  • Westvleteren 12 vs. Abt 12
  • wie de grootste (voorraad) heeft
:*)
Never change, Tweakers biernerds

[ Voor 9% gewijzigd door bbunn07 op 26-09-2024 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:34

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Dinjesk schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:15:
[...]

Waar heb je dit besteld en wat kost zoiets?
Besteld bij Van Erp dranken.

Bedrag kun je zelf bepalen.. van €100 tot ... geen idee?

Heb zelf voor €200 per stuk (jaarlijkse 'uitkering' van de brouwerij ;) ) Kom je gemiddeld op € 8,3333333 per bier.. kunnen ze wel wat leuks voor maken denk ik :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 12:11
[...]

En zojuist de nieuwe voor dit jaar weer besteld bij de zelfde slijterij, nu al zin in O+
Volgens mij heb ik het eerder gezegd, maar jouw slijter geeft boxen van kwaliteit :9B

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
No offence, maar wat ziet er dan zo bijzonder uit aan deze flessen?
Zijn toch gewoon standaard model tafelflessen met een gekleurd etiketje?

Ik vind juist dat ze wel wat meer bijzonders met de flessen en/of verpakking mogen doen als je flessen in dit prijssegment wil verkopen. Maar goed, ze worden nu toch (ook) wel verkocht zullen ze denken en 99% beland uiteindelijk in de glasbak.

[ Voor 8% gewijzigd door Mich007 op 26-09-2024 11:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mich007
Dubbeldooier schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:43:
Moersleutel BA is toch echt wel van een heel ander niveau dan die zwaar overpriced HJ meuk.
Moet eerlijk toegeven dat ik van de meeste jaargangen HJ vatgerijpt wel wat soorten geproefd heb.
Zaten echt wel hele lekkere bieren tussen, maar kan wat mij betreft inderdaad nog echt niet tippen aan een barcode (of laat staan Indulgence) van Moersleutel.
Maar zoals iemand hier ook al eerder had gezegd, vooral lekker van genieten want dat is zowel van Moersleutel als van HJ waar het uiteindelijk om draait!

[ Voor 10% gewijzigd door Mich007 op 26-09-2024 11:54 ]

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:30

Shrien

frequent snoozer

Poh, Hertog Jan had nog wat special editions over, en aangezien ik pas sinds kort lid ben van de proeftuin, heb ik ze maar besteld. Zowel de 4 vatgerijpte "latin america" grand prestiges als de grand prestige brut

[…]

Wat spreekt je zo aan van de HJ Proeftuin? Ik lees het nog eens door, maar wat een vreemd concept eigenlijk. Als ik het goed begrijp krijg je dus 4x per jaar 3x 50cl van één bier, wat van stijl kan variëren tussen een blondje en een gerstewijn, voor ruim €30 per kwartaal. Als je het bier niet lekker vindt, of je de stijl niet aan staat, zit je met 1,5l van hetzelfde bier opgescheept. Ik zou van een proeftuin op z’n minst een verscheidenheid aan smaken verwachten per levering. Eens per seizoen een paar toffe bieren shoppen bij de lokale (craft)bierwinkel zou mijn voorkeur hebben in ieder geval.

Verder vind ik de 2023 Vatgerijpt flessen niet bijster bijzonder, gewoon je standaard 75cl fles. (je was me net voor @Mich007 B) ) Label is gewoon netjes, maar eigenlijk 4x hetzelfde ontwerp. Voorgaande jaren vond ik de flessen mooier, waar ook elk label iets verschilde van elkaar. Je zou denken dat ze wel iets creatiever in glas kunnen zijn, zeker voor de aantallen die schijnbaar geproduceerd worden. Kwamen ze dit jaar ook in kokers? Dat staat wel netjes.

Vanmiddag komt de Beer al langs met mooie toetjes uit Estland. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:11
Mocht iemand de andere bieren van Hertog Jan willen proberen zonder direct vast te zitten aan het abbonement, dan kan je altijd kijken of er een cafe in de buurt zit dat is aangesloten bij het genootschap!
https://www.hertogjan.nl/genootschap/

Bij die cafes zijn de meeste proeftuinbieren namelijk gewoon te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mich007
Shrien schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:14:
[...]
Wat spreekt je zo aan van de HJ Proeftuin? Ik lees het nog eens door, maar wat een vreemd concept eigenlijk. Als ik het goed begrijp krijg je dus 4x per jaar 3x 50cl van één bier, wat van stijl kan variëren tussen een blondje en een gerstewijn, voor ruim €30 per kwartaal. Als je het bier niet lekker vindt, of je de stijl niet aan staat, zit je met 1,5l van hetzelfde bier opgescheept. Ik zou van een proeftuin op z’n minst een verscheidenheid aan smaken verwachten per levering.
Ik ben een jaartje lid geweest van de proeftuin. Ik deed het samen met 2 vrienden waardoor ieder één flesje kreeg dus dat scheelde dan nog iets. Volgens mij betaalde je toen je lidmaatschap per jaar (weet niet hoe het nu gaat), maar ik wist niet hoe snel ik me uit moest schrijven toen ik de 4 bieren gehad had. Had gehoopt op iets wat in de richting zou gaan van de vatgerijpt serie maar wat een tegenvaller was dat. Totaal inspiratieloos en ook veel te duur voor wat het was. Ik herinner me nog een slappe stout, een Vienna lager, een tarwebock en een tarwewijn. Het feit dat ik ze me nog kan herinneren mag best een wonder heten ;)

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 17:11
[...]

Mooie lijst. Wel een hele dikke zware bieren box, maar op zich is het daar wel de tijd van het jaar voor :-)

bla di bla bla

• AngelDust

AngelDust

ChristianD schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:43:
[...]

Mooie lijst. Wel een hele dikke zware bieren box, maar op zich is het daar wel de tijd van het jaar voor :-)
Ja, en drink ze ook niet elke dag dat ik 1 open maak.. geloof dat ik er zelfs nu nog bier van heb staan :X :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristianD
  • Laatst online: 15-09 17:11
AngelDust schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:04:
[...]

Ja, en drink ze ook niet elke dag dat ik 1 open maak.. geloof dat ik er zelfs nu nog bier van heb staan :X :P
Dat ken ik. Vond laatst zelfs nog een bier terug van de Moersleutel advent 2022 :)

bla di bla bla

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

[...]
Vanmiddag komt de Beer al langs met mooie toetjes uit Estland. *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8RR9Xnwkp_Rn1BW7OOfcxBEiXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ykqvPLDGOmwR6r5tsIG0Y9II.jpg?f=fotoalbum_large

d:)b

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
Wanneer krijg je doorgaans bericht vanuit de Beer en hoeveel tijd om je af te melden als de box je niet aanstaat?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11:24
AngelDust schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:55:
[...]

Besteld bij Van Erp dranken.

Bedrag kun je zelf bepalen.. van €100 tot ... geen idee?

Heb zelf voor €200 per stuk (jaarlijkse 'uitkering' van de brouwerij ;) ) Kom je gemiddeld op € 8,3333333 per bier.. kunnen ze wel wat leuks voor maken denk ik :)
Wat heb je besteld? Eén adventkalender?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edenaar1
ChristianD schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:05:
[...]

Dat ken ik. Vond laatst zelfs nog een bier terug van de Moersleutel advent 2022 :)
Herkenbaar.. de toppers (BA) die drink ik zelf. De wat standaard range gebruik ik om met vrienden avondjes te delen. Wordt wel gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Edenaar1 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 22:58:
[...]

Wat heb je besteld? Eén adventkalender?
Nee 4, ook voor mijn collega's :)

Vorig jaar hadden we we een aantal dezelfde bieren, maar over het algemeen zit er best wat verschil in :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
hier ook binnen, wat een gave "can-art" trouwens op die blikjes! _/-\o_
* -Jaap-io is eigenlijk niet zo heel bekend met Puhaste... maar daar komt nu verandering in

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

-Jaap-io schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:28:
[...]

hier ook binnen, wat een gave "can-art" trouwens op die blikjes! _/-\o_
* -Jaap-io is eigenlijk niet zo heel bekend met Puhaste... maar daar komt nu verandering in
Ja hier ook, inderdaad zowel visueel als inhoudelijk mooie selectie ;).
Ik hoop dat de volgende wat minder is want de kelder begint toch wel vol te raken :+
Vanavond een van de IPAs vast proberen, nu al zin in :9

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
AngelDust schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 07:40:
[...]

Vorig jaar hadden we we een aantal dezelfde bieren, maar over het algemeen zit er best wat verschil in :)
Goede tip! Wist niet dat het daar mogelijk is. Ze hebben wel leuke korting zo nu en dan. Nu wat leuke lervigs in de aanbieding. Ben benieuwd naar jullie pakketten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Edenaar1 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:42:
[...]

Goede tip! Wist niet dat het daar mogelijk is. Ze hebben wel leuke korting zo nu en dan. Nu wat leuke lervigs in de aanbieding. Ben benieuwd naar jullie pakketten.
Ze zijn momenteel aardig aan het opruimen.. ook Jackie O's en Bottle logics met korting ;)

Zal mijn pakket wel weer delen.. eens in de paar dagen, voor ik weer commentaar krijg dat ik dagelijks spam :P ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:49
AngelDust schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 07:40:
[...]

Lokaal bij de slijterij? Of zou hij ook aan verzenden doen? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Wat spreekt je zo aan van de HJ Proeftuin?
Ben ook vanaf het begin lid, en moet zeggen dat het me best bevalt. Het smaakprofiel van Hertog Jan bevalt me normaal gesproken wel. Ze zijn daar niet zo van de enorm hoppige rommel/iPas. Wat dat betreft een veilige keuze.

En ach, uiteindelijk is het een stukje gemak/luiheid.
Ik lees het nog eens door, maar wat een vreemd concept eigenlijk. Als ik het goed begrijp krijg je dus 4x per jaar 3x 50cl van één bier, wat van stijl kan variëren tussen een blondje en een gerstewijn, voor ruim €30 per kwartaal. Als je het bier niet lekker vindt, of je de stijl niet aan staat, zit je met 1,5l van hetzelfde bier opgescheept. Ik zou van een proeftuin op z’n minst een verscheidenheid aan smaken verwachten per levering. Eens per seizoen een paar toffe bieren shoppen bij de lokale (craft)bierwinkel zou mijn voorkeur hebben in ieder geval.
Vies bier zit er niet bij, dus op zich kom je er wel vanaf. Opgescheept valt wel mee ;)

Verscheidenheid aan bieren per levering wordt lastig als ze een enkele batch maken van een niet-standaard bier.

Echt een goede bier winkel heb ik helaas niet in de buurt. En met online bestellen heb ik vervelender verrassingen gehad dan bij HJ.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 27-09-2024 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

ivo001 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:31:
[...]

Lokaal bij de slijterij? Of zou hij ook aan verzenden doen? :)
Geen idee? Is altijd een belletje of mailtje waard? Moet je maar ff zeggen dat je via Diggelfjoer komt ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
AngelDust schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:47:
[...]

Geen idee? Is altijd een belletje of mailtje waard? Moet je maar ff zeggen dat je via Diggelfjoer komt ;)
Haha ik was al verloren geraakt in de site en heb een Diggelfjoer in mijn mandje liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Needakill
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 18:52
justin-l schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:04:
Toch weer een hoop lekkers op afgelopen weekend op Borefts. Vooral Boerenerf, Inside Cellars en Croma vielen bij mij erg in de smaak. Maar de echte knallers waren toch wel de vier biertjes bij de secret tasting. :9B

[Afbeelding]
Ja was een mooi bierfeestje Borefts. Heb helaas de secret tasting gemist op beide dagen (zag wel 1 keer een hele stoet naar binnen gaan), maar overal wel mooie bieren geproefd. Viel me op dat die Hot Cakes van Pulfer gewoon 2 munten waren (Omgerekend 6.60). Wel lekker biertje hoor maar op een bier festival vind ik voor een smoothy sour geen 2 munten waard.

Croma en Spartacus hadden toch wel de lekkerste bieren bij zich. Reload en NZ Power van Croma waren goede IPA's. Ook Pinta en First Wack hadden goed spul bij zich. Zaterdag vond ik wel beetje te druk worden op een gegeven moment. Overal drukke rijen en feitelijk geen moment met de brouwers kunnen praten. Is de vrijdag toch wat gemoedelijker.

Wel heb ik nog wat oude De Molen biertjes nog weten te scoren in hun bierwinkel. Ben benieuwd hoe ze smaken in vergelijking toen ik ze in 2018 op had.

Overal is het best leuk en gezellig en het weer speelde ook een factor mee. Volgend jaar ook gewoon weer 2 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Thalaron schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:06:
Wanneer krijg je doorgaans bericht vanuit de Beer en hoeveel tijd om je af te melden als de box je niet aanstaat?
Over het algemeen een week van te voren. Kijk wel goed op de boxenplanner van je account. En houd die in de gaten. Vorige maand was hij al onderweg en nooit een mail gehad. Maar daarvoor ging het altijd goed.
Je kunt de boxen ook in het voren op niet ontvangen zetten evt. Of op een andere lever datum

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:23

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Needakill schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:36:
[...] Ook Pinta en First Wack hadden goed spul bij zich [...]
Ik zit m'n hoofd te breken over een brouwerij die First Wack heet?
Bedoel je soms Fuerst Wiacek? Die maken prima bier ja :P

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
AngelDust schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:19:
[...]

Ze zijn momenteel aardig aan het opruimen.. ook Jackie O's en Bottle logics met korting ;)

Zal mijn pakket wel weer delen.. eens in de paar dagen, voor ik weer commentaar krijg dat ik dagelijks spam :P ;)
Tof, ben benieuwd. Ja ze hebben wel wat leuke aanbiedingen. Wilde laatst daar bestellen, echter hebben ze geen ‘gratis’ verzending bij x bedrag. Andere winkel wel wat het interessanter maakte.
De site is wel erg basic, een goede zoekfunctie of filter mogelijkheid zou geen verkeerde luxe zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:57
Vriendinlief wil morgen naar een babywinkel in Goirle, ik in eerste instantie geopperd dat ze maar zelf met onze dochter moest gaan. Tot ik me bedacht dat de Bierschuur in Poppel dan wel heel dichtbij is :D Dus morgen mezelf daar maar eens vermaken. Nu ben ik er een paar jaar geleden voor het laatst geweest en begreep dat het helemaal is vernieuwd, dus ben benieuwd. Nu wil ik sowieso mijn voorraad Gouden Carolus bijvullen, zijn er nog andere aanraders/tips als ik daar toch ben? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mich007
Faeshaas schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:01:
Vriendinlief wil morgen naar een babywinkel in Goirle, ik in eerste instantie geopperd dat ze maar zelf met onze dochter moest gaan. Tot ik me bedacht dat de Bierschuur in Poppel dan wel heel dichtbij is :D Dus morgen mezelf daar maar eens vermaken. Nu ben ik er een paar jaar geleden voor het laatst geweest en begreep dat het helemaal is vernieuwd, dus ben benieuwd. Nu wil ik sowieso mijn voorraad Gouden Carolus bijvullen, zijn er nog andere aanraders/tips als ik daar toch ben? :)
Als je binnenkomt links en dan op het einde van het pad weer links.
Dan kom je in de "craft corner" en kun je je wel even vermaken denk ik ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:23

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Faeshaas schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:01:
Vriendinlief wil morgen naar een babywinkel in Goirle [...] Nu wil ik sowieso mijn voorraad Gouden Carolus bijvullen, zijn er nog andere aanraders/tips als ik daar toch ben? :)
Tja, iedereen heeft z'n eigen smaak. Ik zou als ik daar was ook even wat goedkope Tripel Karmelietjes inslaan. Maar weet je wat nog véél dichterbij is? Abdij Koningshoeven. In de kloosterwinkel daar hebben ze ook een hele mooie selectie Trappistenbieren ;)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10:41

Heimdallr

Asgard

Gisteren de Wee Heavy van Hertog-Jan gedronken. Wat een heerlijke Scottish Ale die van mij vaker door Hertog-Jan gebrouwen mag worden :)

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Needakill
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 18:52
DexterDee schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:29:
[...]

Ik zit m'n hoofd te breken over een brouwerij die First Wack heet?
Bedoel je soms Fuerst Wiacek? Die maken prima bier ja :P
Ja die ja. Goed bier uit Berlijn

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Thalaron
Proost!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zz-bgrGjzP9_1MrfqKnTxzygA9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/noxVVEvoQ0ItM1kvOot4UEkE.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijn de bieren waar ik het voor doe (abonnementen etc.)!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Thalaron schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 22:21:
Proost!

[Afbeelding]

Proost terug :) Ik had ‘s middags de roulette (ook erg goed) en net de Distant Hum die ik toevallig nog in de kelder had. Beide maakten me ook blij met deze brouwer en box :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 22:41
DexterDee schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:09:
[...]

Tja, iedereen heeft z'n eigen smaak. Ik zou als ik daar was ook even wat goedkope Tripel Karmelietjes inslaan. Maar weet je wat nog véél dichterbij is? Abdij Koningshoeven. In de kloosterwinkel daar hebben ze ook een hele mooie selectie Trappistenbieren ;)
De Bierschuur ligt dichter bij Goirle (MamaLoes of Bubbles en Bo gok ik ;)) dan de Kloosterwinkel hoor.
En de trapistenbieren die ze in de kloosterwinkel hebben liggen kun je natuurlijk ook gewoon bij de Bierschuur halen (en nog goedkoper ook) m.u.v. de Oak Aged edities.

@Faeshaas Idd zoals @Mich007 al zei: links links. De craftcorner is niet heel groot maar er staat genoeg. Maar het is geen Caigny. Je zou ook Verheyen nog eens kunnen checken, 5-10min. verder doorrijden.

Ik ga morgen misschien ook op mijn verjaardag even langs dus wie weet tot ziens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:57
remzor schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 22:41:
[...]

De Bierschuur ligt dichter bij Goirle (MamaLoes of Bubbles en Bo gok ik ;)) dan de Kloosterwinkel hoor.
En de trapistenbieren die ze in de kloosterwinkel hebben liggen kun je natuurlijk ook gewoon bij de Bierschuur halen (en nog goedkoper ook) m.u.v. de Oak Aged edities.

@Faeshaas Idd zoals @Mich007 al zei: links links. De craftcorner is niet heel groot maar er staat genoeg. Maar het is geen Caigny. Je zou ook Verheyen nog eens kunnen checken, 5-10min. verder doorrijden.

Ik ga morgen misschien ook op mijn verjaardag even langs dus wie weet tot ziens :p
Mijn voornaamste reden is om mijn voorraad Gouden Carolus aan te vullen dus dat moet wel lukken daar.

Mocht je iemand zien met een baby van 6 weken dan weet je t wel ;) fijne verjaardag alvast, prima uitje voor op je verjaardag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Faeshaas schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 23:15:
[...]

Mijn voornaamste reden is om mijn voorraad Gouden Carolus aan te vullen dus dat moet wel lukken daar.

Mocht je iemand zien met een baby van 6 weken dan weet je t wel ;) fijne verjaardag alvast, prima uitje voor op je verjaardag.
Há, mooi man. Wij zitten ook in de kraamweken met ons zoontje (2 weken oud). Mijn vrouw is net jarig geweest - rondom de geboorte van ons zoontje - en al genoeg bezoek. Dus gaan lekker lunchen met hem en ons dochtertje gaat een middag naar opa en oma :+

Die Gouden Carolus moet wel lukken ja. De whiskey infused heb ik zelf ook altijd wel staan. Monte Cristo van Bosteels is ook wel leuk als je ook van donker bier houdt, kort gerijpt op sherry vaten. En vrij goedkoop, zeker vergelen bij de prijzen hier.

@Thalaron Die nieuwe silver series heb ik nog niet op. Lijkt me ook weer verrukkelijk, ben fan van die serie. hoe beviel die?

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:35
@remzor Caigney is in Essen, dat is de uiterst linkse uitstulping van België, Poppel is de uiterst rechtse. Wij zijn een klein landje, maar dat is net iets langer dan 10 minuten rijden. Volgens mij is het zelfs sneller om dan terug via Nederland te rijden, en in Tilburg de snelweg op richting Breda of Roosendaal. Via België zijn het allemaal secundaire wegen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:52
Thalaron schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 22:21:
Proost!

[Afbeelding]

Gisteravond deze ook gedronken. Mooi bier! In juni heb ik nog een tijdje gesproken met de man achter Smedsbo Slott tijdens Tallinn craft beer weekend, dus leuk om nu weer iets uit die hoek te proeven. Smedsbo Slott is aan te raden als je het ooit ergens voorbij ziet komen.

Untappd: politrix

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thalaron
remzor schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 23:36:
[...]
@Thalaron Die nieuwe silver series heb ik nog niet op. Lijkt me ook weer verrukkelijk, ben fan van die serie. hoe beviel die?
De Beer Box (1e keer dat ik die heb afgenomen).

Ik heb hem een 4.25 gegeven. Puur wat smaak was het meer een 3,75-4, maar ik waardeer afwijkende probeersels en smaken wel. Omdat de smaken zoals bedoeld erg goed waren doorgekomen vond ik het dus een mooiere belevenis dan puur en alleen smaak op zich.

Die hieronder was minder spannend, maar wel meer mijn ding wat smaak, en hoe oets smaakt blijft IMHO het belangrijkste, dus 4.50;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ioEOB5wH0IH06MqVv77lw4gfjF0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WEWfsqJsR6PEusa8hddB1gOL.jpg?f=fotoalbum_large

Die andere uit de Beer box vond ikzelf iets minder. Die had ik een 3.75 gegeven. Dikke prima dus maar niet geweldig dus voor mij persoonlijk.

• remzor
Arator schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 09:27:
@remzor Caigney is in Essen, dat is de uiterst linkse uitstulping van België, Poppel is de uiterst rechtse. Wij zijn een klein landje, maar dat is net iets langer dan 10 minuten rijden. Volgens mij is het zelfs sneller om dan terug via Nederland te rijden, en in Tilburg de snelweg op richting Breda of Roosendaal. Via België zijn het allemaal secundaire wegen.
Als je de zin nog eens leest zul je zelf ook lezen dat die 5-10 min. doorrijden slaat op ‘Verheyen’, en niet op de Caigny ;) Want geloof me dat ik echt wel weet waar al deze zaken liggen. Ik kan mijn bezoekjes daaraan namelijk niet meer op mijn handen uittellen, al zou ik 10 handen gehad hebben :P :+

• AngelDust

AngelDust

Edenaar1 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:58:
[...]

Tof, ben benieuwd. Ja ze hebben wel wat leuke aanbiedingen. Wilde laatst daar bestellen, echter hebben ze geen ‘gratis’ verzending bij x bedrag. Andere winkel wel wat het interessanter maakte.
De site is wel erg basic, een goede zoekfunctie of filter mogelijkheid zou geen verkeerde luxe zijn ;)
Ja, de site heb ik ook al meermalen aangekaart... zitten ook wel fouten in, maar goed.. dat is aan hun :p

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
@remzor my mistake |:(
Dat is inderdaad maar het dorp in.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Vorige week de jaarlijkse bedevaarts naar Borefts weer gedaan en een heel bijzonder biertje gedronken (Back & Future 2). De echte puristen zullen dit wellicht links laten liggen maar damn, deze was echt lekker en ondanks de ingrediënten was het wat mij betreft toch nog redelijk te herkennen als bier :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVkaybIOH8M-ifj2Uo8cxBYLs9E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YewdcBGllwXufLUyx9gVnFSI.png?f=fotoalbum_large
Gebrouwen door een Braziliaanse brouwerij (Spartacus).

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Louwke
  • Nu online
Zo mijn box moet nog komen, later gepland maar de Beerinabox ziet er goed uit. Bleek van de 3 silver series al op voorraad en in de doos mee op vakantie. Die gaat straks open 🍻
Vanmiddag even door Rha gereden naar de lokale brouwer. Bronckhorster kun je niet links laten liggen als je er practisch naast op vakantie bent. Heb me ingehouden en niet de hele BA box mee genomen en maar 3 stuks. De Curiosite, nr 46 en nr 40 uit de serie. Ben wat meer op zoek naar de apartere BA biertjes dan de standaard Bourbon. Hoewel je me daar altijd blij mee maakt, wil ik eens wat anders proberen 🍻

Deze dus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFFOSFfi2X0lNtKtBmUuH_L5oCE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UgG3dZgYuo9krhBoX8DVbNBI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Louwke op 28-09-2024 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
Westmalle heeft een filmpje gemaakt van hun open brouwerijdagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
Louwke schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 18:26:
Zo mijn box moet nog komen, later gepland maar de Beerinabox ziet er goed uit. Bleek van de 3 silver series al op voorraad en in de doos mee op vakantie. Die gaat straks open 🍻
Vanmiddag even door Rha gereden naar de lokale brouwer. Bronckhorster kun je niet links laten liggen als je er practisch naast op vakantie bent. Heb me ingehouden en niet de hele BA box mee genomen en maar 3 stuks. De Curiosite, nr 46 en nr 40 uit de serie. Ben wat meer op zoek naar de apartere BA biertjes dan de standaard Bourbon. Hoewel je me daar altijd blij mee maakt, wil ik eens wat anders proberen 🍻

Deze dus
[Afbeelding]
Blijft wel kak die “bier”-glazen in vakantiehuisjes 😂

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik neem dan gewoon een wijnglas :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
Ik koop meestal de eerste dag een cadeau verpakking van een, als het kan, lokale brouwerij 😃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:55

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Vaak zijn dat ook van die kabouterglaasjes. :P
-Jaap-io schreef op zondag 29 september 2024 @ 09:20:
Ik koop meestal de eerste dag een cadeau verpakking van een, als het kan, lokale brouwerij 😃
Dit is wel een goeie tip inderdaad!

Als wij op campervakantie gaan is alles plastic behalve mijn bierglas en mijn vrouw haar theekop. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9yK69gxyoXxb-ioKDiDlMFpgMLY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dof2hqw65L8tJj9CPfG9vqEl.jpg?f=fotoalbum_large

Als we op vakantie gaan neem ik altijd deze mee, heb er 2 en zijn van plastic, maar drinken prima en die kun je gewoon ergens tussen proppen zonder bang te zijn dat ze stuk gaan :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Nu online
-Jaap-io schreef op zondag 29 september 2024 @ 08:38:
[...]

Blijft wel kak die “bier”-glazen in vakantiehuisjes 😂
Haha ja was vergeten er een mee te nemen 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 13:42
AngelDust schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:38:
[Afbeelding]

Als we op vakantie gaan neem ik altijd deze mee, heb er 2 en zijn van plastic, maar drinken prima en die kun je gewoon ergens tussen proppen zonder bang te zijn dat ze stuk gaan :)
Dat is die Franse brouwerij, niet? Al een paar keer gezien in een bierwinkel in Brussel maar nog niet gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

cy-gor25 schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:29:
[...]

Dat is die Franse brouwerij, niet? Al een paar keer gezien in een bierwinkel in Brussel maar nog niet gekocht.
Klopt, erg lekkere, smaakvolle bieren :) Wou dat ik meer meegenomen had toen ik er was :p

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
klaps schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:01:
De volledige tabel van de exclusieve Craft Boxs kalender, een kalender op basis van mijn Untappd.

Dag Brouwerij Bier Stijl ABV Untappd
1 Fauve Sur Les Cloches Des Couleurs Stout - Imperial / Double 12% 4.12
2 Sori Brewing Hybrid Treats vol.3: Estonian Apple Pie & Vanilla Custard Stout - Imperial / Double Pastry 12% 4.04
3 Wander Beyond Brewing Cellar Series: Calm Before the Storm - Vintage 2020 Stout - Imperial / Double Coffee 10% 4.18
4 FUERST WIACEK Berlin Skydancer IPA - New England / Hazy 6.7% 3.96
5 Sibeeria Mandelmeister Stout - Imperial / Double Pastry 9.8% 4.00
6 Dois Corvos Abbey Road Belgian Quadrupel 11.5% 4.03
7 Amundsen Brewery Dessert In A Can - Coconut Choc Chip Cookie Stout - Imperial / Double Pastry 10.5% 4.17
8 Gulpener Bierbrouwerij Barrel Aged Quadrupel - Calvados (2022) Belgian Quadrupel 12% 4.05
9 Spartacus Brewing The Earth Canvas IPA - Imperial / Double New England / Hazy 7.5% 4.15
10 CoolHead Brew Head2Head: Round 8: Hop Crusher IPA - New England / Hazy 6% 4.00
11 Galway Bay Brewery Quantum Flux IPA - Imperial / Double 8% 3.89
12 Bronckhorster Brewing Company Barrel Aged Serie No.36 Belgian Tripel 12% 4.1
13 Lough Gill Brewery Ogham Stout - Imperial / Double Milk 10% 4.16
14 Nerdbrewing Return Double Dark Chocolate & Vanilla Imperial Stout Stout - Imperial / Double Oatmeal 12.9% 4.1
15 Bereta Brewing Co. Island Drift IPA - Imperial / Double New England / Hazy 8.5% 3.94
16 Brouwerij Kees Caramel Fudge Stout Barrel Aged Grape Brand Stout - Imperial / Double Pastry 11% 4.04
17 Jopen Anima Negra BA Stout - Imperial / Double 12.8% 4.08
18 Laugar Brewery Black Tundra Stout - Russian Imperial 12% 4.05
19 Whiplash Safety Cap Off Stout - Imperial / Double 10% 3.9
20 Ārpus Brewing Co. Blackcurrant X Cherry X Mango X Apricot Smoothie Sour Ale Sour - Smoothie / Pastry 5% 4.25
21 Moersleutel Craft Brewery Tiramisumo Triplets Stout - Imperial / Double Pastry 11% 4.01
22 White Dog Brewery Supra IPA - Imperial / Double New England / Hazy 8.5% 4.02
23 Dutch Bargain COFFEE CONNAISSEUR, moi? Ice Distilled Crème Brûlée Version Freeze-Distilled Beer 18% 4.11
24 Basqueland Brewing Treble & Bass IPA - Triple New England / Hazy 10% 4.14

Conclusie: zeker de prijs waard, vooral met de 25% korting erbij. Enig minpuntje die ik kan bedenken is dat de kalender niet heel verrast met de stijl bieren. Ja, het is op basis van mijn Untappd profiel samengesteld, maar toch, het zijn allemaal stijlen die ik inmiddels wel ken :P maar goed, dat mag de pret niet drukken.

Volgend jaar maar eens kijken naar een kalender van een lokale slijter en anders toch weer deze.
Zojuist de exclusieve box besteld bij Craftboxs. Op de site is de pre-order korting aangepast van 20 naar 15% lijkt het, maar kreeg toch nog 20% korting in het mandje (misschien door code preorder20). Eens kijken hoe die bevalt na de afgelopen jaren de €150 en €200 box van Het Biermeisje te hebben geprobeerd. (Die kwamen op gemiddelde Untappd waardes van 3.93 en 3.96 uit)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jantje97
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 13:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QL8uIqF3y4IboEqg4HYMFS4lbmE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4GqZ99Mj30xbGRRFbw6vKJFM.png?f=user_large

Gewoon bij de Boni / Nettorama, vooral benieuwd naar de dochter van de korenaar, maar 2 flessen HJ grand prestige voor 9eu vind je volgens mij ook niet vaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Jantje97 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:56:
[Afbeelding]

Gewoon bij de Boni / Nettorama, vooral benieuwd naar de dochter van de korenaar, maar 2 flessen HJ grand prestige voor 9eu vind je volgens mij ook niet vaak?
Misschien ben ik gek hoor, maar een 300ml flesje HJ GP is in de supermarkt €1,24. Met een literprijs van €4,13 ben je daar alsnog een stuk goedkoper uit.

Grote fles staat natuurlijk wel leuker op tafel. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:06
Shrien schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:56:
[...]

Misschien ben ik gek hoor, maar een 300ml flesje HJ GP is in de supermarkt €1,24. Met een literprijs van €4,13 ben je daar alsnog een stuk goedkoper uit.

Grote fles staat natuurlijk wel leuker op tafel. :7
Zo gek is dat niet. Een grote fles is meestal duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinjesk
[Afbeelding]

Heb je dit bij de boni gezien? Of ga je er vanuit omdat Nettorama de boni overgenomen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edenaar1
Dinjesk schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:03:
[...]

Heb je dit bij de boni gezien? Of ga je er vanuit omdat Nettorama de boni overgenomen heeft.
Vandaag boni gebeld, die hebben deze aanbieding ook. Boni is onderdeel van Nettorama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantje97
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 13:08
Dinjesk schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:03:
[...]

Bij ons in de Boni hadden ze deze staan. Maar volgens mij zijn ze daar al best ver met het overgaan op het assortiment van Nettorama, ik weet niet zeker of ze bij alle Boni's staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 18:22
Lennnn schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:10:
[...]

In NL wel, in andere landen meestal niet. Maar HJ GP nooit in bijvoorbeeld Frankrijk gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:56

Honesty

kattenneus!

[Afbeelding]

Als je kan zal ik wachten met de jopen, 12 euro voor een flesje is niet zo des nettoramas, dat ze redelijk snel afgeprijsd worden. Zo heb ik ze verleden jaar volgens mij voor 7,99 meegenomen.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinjesk
Jantje97 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 21:12:
[...]

Bij ons in de Boni hadden ze deze staan. Maar volgens mij zijn ze daar al best ver met het overgaan op het assortiment van Nettorama, ik weet niet zeker of ze bij alle Boni's staan
We gaan gwn ff kijken. Anders alsnog ff een stukje omrijden naar de Nettorama.
Honesty schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 21:32:
[...]

Als je kan zal ik wachten met de jopen, 12 euro voor een flesje is niet zo des nettoramas, dat ze redelijk snel afgeprijsd worden. Zo heb ik ze verleden jaar volgens mij voor 7,99 meegenomen.
Idd die zijn normaal wel voor minder te krijgen na een poosje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 15:25
Lennnn schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:10:
[...]

Beetje vreemd inderdaad. Alle produkten worden goedkoper in grootverpakking, behalve bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
Producten worden goedkoper in massa, dat is hier niet het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 15:25
De volgende Beer in a Box is van Mad Scientist zie ik op facebook en op de site.
Wordt de inhoud van de box ook nog bekend voor het moment dat je je af kunt melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:11
Mmm, mad scientist komt me bekend voor.
Wat is momenteel hun sterke punt qua soorten bier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

gustaveau schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:08:
https://untappd.com/MadScientistBeer/beer?sort=highest_rated

:P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

gustaveau schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:08:
Als ze hun side projects meenemen kun je eventueel wat bijzondere sours (Mad X) of mede (Mead Scientist) krijgen. Barrel project zitten ook wel leuke bij, althans, de twee die ik er van op heb beviellen wel :+

Maar ik denk dat ze het bekendste zijn van hun glas :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Heb wel 1 barrel project van ze geproeft op Borefts die erg lekker was. Maar die flessen hebben wel een forse prijs. (volgens mij €20+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Zjoske78 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:12:
De volgende Beer in a Box is van Mad Scientist zie ik op facebook en op de site.
Wordt de inhoud van de box ook nog bekend voor het moment dat je je af kunt melden?
nvm, gevonden.

[ Voor 11% gewijzigd door Wren op 02-10-2024 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
En wat is de inhoud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
Dat niet gevonden,wel de aankondiging van de box. Maar de exclusive boxen zijn tussen de 8 en 14 bieren dus het is best mogelijk dat deze box er 8 gaat hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Op hun Facebook staat een ‘verhaal’ die wat donkere bieren onthult. Verder komen ze a.s. dinsdag met een BA ‘drop’.
Hijs de zeilen! De Beer heeft een exclusieve collectie Barrel Aged gevonden in het ruim van een lokale brouwer. Berging uit Purmerend maakt ieder jaar een fantastische BA versie (gem. 3,9 op Untappd) van hun moddervette Imperial Stouts. Jaargangen '20, '21 en '22, op Tres Hombres Rumvaten gerijpt, zijn a.s. dinsdag 8 oktober in een sixpack ( 3 x 2) verkrijgbaar voor de belachelijke lage prijs van €18,99. Slechts 70 stuks beschikbaar: op=op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitek
Saitek schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:09:
180 is echt een bizarre prijs voor de inhoud. 120 ook.

Maar voor €60 pak ik 'm wel mee. Dank 'medewerker' van BiaB :9B

Overigens, zet het er de volgende keer gewoon bij. We nemen het je niet kwalijk als je exclusieve mooie prijzen voor ons maakt :p
Nu paar IPA's verder, alles smaakt prima en ik kan genieten van stijl bieren. Maar nog geen echte uitschieter gehad

Behalve de Gunner's Daughter. Die is de gootsteen in gegaan. Veel hazelnoot met een 5,5% alcohol maakte het een aardig waterige neppe smaak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CcscDBp8yqJtDQTo869Zk7tSpRQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DwUC1J0zR4asnAd8XI89Jegt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Saitek schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:33:
[...]

Nu paar IPA's verder, alles smaakt prima en ik kan genieten van stijl bieren. Maar nog geen echte uitschieter gehad

Behalve de Gunner's Daughter. Die is de gootsteen in gegaan. Veel hazelnoot met een 5,5% alcohol maakte het een aardig waterige neppe smaak
[Afbeelding]
Bedankt voor de heads up :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:45
AngelDust schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:23:
[...]

Klopt, erg lekkere, smaakvolle bieren :) Wou dat ik meer meegenomen had toen ik er was :p
Nog bedankt voor de tip! Vorige week inderdaad even langsgegaan onderweg naar de Vogezen.

Een stuk of 12 blikken meegenomen, en tot nu toe valt er nog niets tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:46
Saitek schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:33:
[...]

[Afbeelding]
Je hebt het over die afgeprijsde biab deal met Amerikaanse IPA's.
Meeste is op, vond hem toch wel wat tegenvallen. Veel middelmaat en geen uitschieters. Ongelooflijk dat dit eerst voor 180 werd aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
Chelseamarre123 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:55:
[...]

Je hebt het over die afgeprijsde biab deal met Amerikaanse IPA's.
Meeste is op, vond hem toch wel wat tegenvallen. Veel middelmaat en geen uitschieters. Ongelooflijk dat dit eerst voor 180 werd aangeboden
Ging ik ook al wel een beetje vanuit. Maar zoals ik zei; ik houd zelf wel van de (D)IPA-smaak, de blikken gaan er prima in.

Maar wat jij ook zegt, voor €180,- was de beleving wel anders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Laatst online: 03-09 19:11
Welke adventskalender gaan jullie voor dit jaar?
Ik zat zelf te kijken naar de Craftboxs Exclusive Advents, maar zit nog te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
plofkip schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:44:
Ik zat zelf te kijken naar de Craftboxs Exclusive Advents, maar zit nog te twijfelen.
Ik heb een tijd geleden al de exclusieve van beerinabox besteld. Voor het eerst dat ik er daar een bestel, dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo001
Yes die heb ik dus afgelopen week besteld.

ivo001 in "Speciaalbiertopic III"

Doet er hier overigens meer mensen mee aan hun nieuwe concept Brewhunter?

Heb inmiddels een winkelmandje van €240 opgebouwd, maar wacht nog even tot er genoeg van beschikbaar is voordat ik de eerste bestelling door zet.

[ Voor 27% gewijzigd door ivo001 op 03-10-2024 18:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12:39
ivo001 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 18:12:
[...]

Doet er hier overigens meer mensen mee aan hun nieuwe concept Brewhunter?
Altijd irritant als je eerst een app moet downloaden voordat je kan zien wat het is en hoe het werkt..

Maar jij weet het vast :) wat is het en hoe werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:45
bbunn07 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:11:
[...]

Altijd irritant als je eerst een app moet downloaden voordat je kan zien wat het is en hoe het werkt..

Kom dit tegen op de facebook van CraftBox:

CraftBoxs lanceert 🚀 : BrewHunter - Dé App voor Exclusieve Bier Primeurs!
Ha bierliefhebbers! 🍺
Het wachten is voorbij – maak kennis met BrewHunter: jouw toegang tot de wereld van bierprimeurs en limited editions! 🎯
🚀 Wees als eerste op de hoogte! 🚀
Met BrewHunter krijg je exclusieve vroege toegang tot nieuwe en gelimiteerde bieren. Mis nooit meer een release! Download de app, ontdek dagelijks nieuwe bieren en schrijf je in voor jouw favorieten.
Hoe werkt het?
📲 Download de BrewHunter app (iOS/Android) en zet notificaties aan.
🔍 Ontdek dagelijks exclusieve nieuwe bieren.
❤️ Schrijf je in voor je favorieten.
✅ Ontvang een bevestiging van je inschrijving.
🍻 Leun achterover en geniet!
Word lid van de BrewHunter Club & profiteer van voordelen:
🎁 Early Bird Special: De eerste 1000 leden krijgen 25% korting op hun eerste bestelling!
🔔 Wees als eerste op de hoogte: Direct meldingen van nieuwe releases en limited editions.
🏆 Exclusieve toegang: Schrijf je in voor je favorieten en ontvang de meest verse bieren direct na binnenkomst.
🤝 Community Power: Hoe meer leden, hoe zeldzamer de bieren die we kunnen bemachtigen!
Klaar om lid te worden? Download BrewHunter nu en mis nooit meer jouw favoriete bieren!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 21:50
[...]

Dit is voor mij al een reden om dit bedrijf volledig te negeren. Niet transparant, is geen klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
[...]

Vaak meerdere keren per dag komen er biertjes in de app te staan waar je voor kan inschrijven om te kopen. De periode dat die open staan varrieert meestal tussen de 1-3 dagen.Daarna wordt er via "loting" geselecteerd of je hem kan kopen. Al ben ik tot nu toe geen enkele keer uitgeloot :+

Die biertjes komen dan in je winkelmandje die niet verloopt. Die is onderverdeeld in biertjes waarop ze nog wachten op levering en wat klaar is voor verzending. Vanaf €80 is het gratis verzenden, anders €5,95.

Ik ben zelf dus nog even aan het wachten tot ik boven de €80 zit. Zeker omdat ik 25% korting zou moeten hebben op mijn 1e bestelling wacht ik even af tot een groot deel van mijn mandje beschikbaar is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
ivo001 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:02:
[...]

Vaak meerdere keren per dag komen er biertjes in de app te staan waar je voor kan inschrijven om te kopen. De periode dat die open staan varrieert meestal tussen de 1-3 dagen.Daarna wordt er via "loting" geselecteerd of je hem kan kopen. Al ben ik tot nu toe geen enkele keer uitgeloot :+

Die biertjes komen dan in je winkelmandje die niet verloopt. Die is onderverdeeld in biertjes waarop ze nog wachten op levering en wat klaar is voor verzending. Vanaf €80 is het gratis verzenden, anders €5,95.

Ik ben zelf dus nog even aan het wachten tot ik boven de €80 zit. Zeker omdat ik 25% korting zou moeten hebben op mijn 1e bestelling wacht ik even af tot een groot deel van mijn mandje beschikbaar is.
Klinkt als lekker limited editions en US IPA'S hypen om de FOMO machine goed te voeden en dan de hoofdprijs ervoor te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Wren schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:29:
[...]

Klinkt als lekker limited editions en US IPA'S hypen om de FOMO machine goed te voeden en dan de hoofdprijs ervoor te vragen.
Valt wel mee over het algemeen. Al vind ik niet alles echt limited. Pak meestal Beerizer er naast om de prijzen wat te vergelijken. Maar regelmatig zijn het nog te releasen bieren die ook nog niet in Untappd zijn toegevoegd.

Maar ik heb bijvoorbeel wat Salikatt DIPA van €6,99 en grote blikken stouts van Seven island van €8,99 gereserveerd. En de door @Lennnn zeer gewaardeerde Duckpond kwam ook langs met blikken rond de €6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 21:50
ivo001 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:02:
[...]

Nou.....dus je moet eerst inschrijven voor een bier en dan ook nog per gratie van het lot het bier mogen kopen? Geen bier in NL is zo exclusief dat je hem alleen via die app kunt krijgen.

Dat je nog niet uitgeloot bent komt waarschijnlijk door het feit dat dit een nieuwe app is. Mocht dit concept uberhaubt aanslaan, dan ga je na lang wachten dus misschien ook nog wel naast de bieren grijpen. Wat een gedrocht van een concept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
Zoiets hebben we met de bierstudio in hengelo al wat langer; een whatsapp groep waar nieuwe releases in gezet worden en met emojis (duimpje) kun je biertjes reserveren.
Iets minder high-tech natuurlijk, maar werkt wel mooi! Want je kunt reserveringen opsparen en dan eens in de zoveel tijd ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ik ben overigens voor de bierstudio kalender gegaan (De Liefhebber) :)

[ Voor 3% gewijzigd door plofkip op 04-10-2024 13:27 ]

Pagina: 1 ... 175 ... 197 Laatste