Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 176 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:49
Geen adventskalender dit jaar. Vrouwlief is eind december uitgerekend dus ik ga ter voorbereiding niet drinken de laatste weken. Vond het vorig jaar wel een opgave om elke avond te drinken, vooral als het bijna altijd stouts van +10% zijn, haha. Dan maar een mooi biertje (of twee) kopen als de kleine er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:30

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

klaps schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:36:
Geen adventskalender dit jaar. Vrouwlief is eind december uitgerekend dus ik ga ter voorbereiding niet drinken de laatste weken. Vond het vorig jaar wel een opgave om elke avond te drinken, vooral als het bijna altijd stouts van +10% zijn, haha. Dan maar een mooi biertje (of twee) kopen als de kleine er is.
Niemand verplicht je om ook werkelijk elke dag het bier te drinken? :P
Je kunt het ook gewoon uitpakken en wegzetten voor over 6+ maand (eerste maanden met een kleine drink je toch niet :P )

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaps
AngelDust schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:37:
[...]

Je kunt het ook gewoon uitpakken en wegzetten voor over 6+ maand (eerste maanden met een kleine drink je toch niet :P )
Nee klopt, maar dat vind ik ook wel weer leuk aan de kalender :X
Misschien wel een goed idee, heb ik in ieder geval een voorraad 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:46
AngelDust schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:37:
[...]

Huh? Dat heeft niemand mij ooit verteld bij beide kleintjes hoor :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
plofkip schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:26:
Zoiets hebben we met de bierstudio in hengelo al wat langer; een whatsapp groep waar nieuwe releases in gezet worden en met emojis (duimpje) kun je biertjes reserveren.
Iets minder high-tech natuurlijk, maar werkt wel mooi! Want je kunt reserveringen opsparen en dan eens in de zoveel tijd ophalen.
dat heb ik hier in de omgeving van etten-leur ook inderdaad, middels een whatsapp groepje

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Martijn1990 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:14:
[...]

Huh? Dat heeft niemand mij ooit verteld bij beide kleintjes hoor :P
Nee idd, daar herken ik me ook niet in :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
je moet alleen niet door je slaapgebrek de flesjes verwisselen :+

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Frontaal is doing Frontaal again....
Je kan nooit teveel bier hebben…

…maar toch is het ons gelukt.
Bij Frontaal stoten we wel eens ons hoofd. Een tijd geleden hebben we een overproductie gedraaid van twee van onze bieren: Witte Simmie, ons verfrissende witbier, en Double Juice Punch, onze populaire Double IPA.
Beide bieren zijn nog heerlijk vers en we zien ze liever in jouw koelkast dan in ons magazijn. Daarom willen we jou en de rest van onze community de kans geven om de overproductie te kopen tegen kostprijs.

In de ideale situatie verkopen we de restanten van deze twee batches uit tegen kostprijs, zodat we geen verlies lijden. Verder vertik ik het om deze bieren weg te gooien of langer in ons magazijn te laten staan, daarvoor zijn de bieren simpelweg te goed.

Roel Buckens
Dit is volgens mij al minimaal de derde keer dat ze met dit verhaal komen. Afgelopen Maart nog en de tweede alinea is letterlijk copy/paste gegaan.

Roel is óf een heel onhandige ondernemer, óf dit is gewoon keiharde koude marketing. Misschien is hij nu alvast voor volgend jaar een paar "overproducties" aan het plannen. Aan de andere kant, hij heeft een mega grote nieuwe brouwerij opgezet die een paar maatjes te groot is en voor de extra plaats zoekt hij ook nog heel dringend een onderverhuurder. Het lijkt erop dat Roel gewoon niet zo goed is in capaciteitsmanagement :P

Anyways, ik ben als mede investeerder in Frontaal wel een beetje mijn goodwill kwijtgeraakt.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 10:51
plofkip schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:22:
[...]

Nee idd, daar herken ik me ook niet in :X
Ik ook niet. #2 hier is nu 3 weken oud en ik pak elke avond een neut om iig nog een uurtje of 2/3 te kunnen slapen :+

Overigens heb ik ook gewoon tot aan de bevalling gedronken, zo nu en dan. Niet teveel, maar dat doe ik haast nooit (op feestjes na). Gewoon max 1 (ster) biertje, zodat je in staat bent te rijden en washandjes op hoofden te leggen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Laatst online: 03-09 19:11
remzor schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:24:
[...]

Ik ook niet. #2 hier is nu 3 weken oud en ik pak elke avond een neut om iig nog een uurtje of 2/3 te kunnen slapen :+

Overigens heb ik ook gewoon tot aan de bevalling gedronken, zo nu en dan. Niet teveel, maar dat doe ik haast nooit (op feestjes na). Gewoon max 1 (ster) biertje, zodat je in staat bent te rijden en washandjes op hoofden te leggen enzo.
Precies, niet te bekrompen doen. Heb zelf ook nog regelmatig een lekker biertje open getrokken aan het eind van de zwangerschap. De kans dat je ineens in de auto moet springen is echt niet zo groot en als dat wel moet; adrenaline ftw :Y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Jammer mannen.. jammer.. dat jullie niet ff meespelen :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:54

Shrien

frequent snoozer

DexterDee schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:00:

[...]

Dit is volgens mij al minimaal de derde keer dat ze met dit verhaal komen. Afgelopen Maart nog en de tweede alinea is letterlijk copy/paste gegaan.

Roel is óf een heel onhandige ondernemer, óf dit is gewoon keiharde koude marketing. Misschien is hij nu alvast voor volgend jaar een paar "overproducties" aan het plannen. Aan de andere kant, hij heeft een mega grote nieuwe brouwerij opgezet die een paar maatjes te groot is en voor de extra plaats zoekt hij ook nog heel dringend een onderverhuurder. Het lijkt erop dat Roel gewoon niet zo goed is in capaciteitsmanagement :P

Anyways, ik ben als mede investeerder in Frontaal wel een beetje mijn goodwill kwijtgeraakt.
Haha het is ook altijd wat met die brouwerij. Mijn handen jeuken wel om 24 blikkies Double Juice Punch te halen. Is deze een beetje te drinken voor €2,30 p/s? Of stel ik je dan flink teleur @DexterDee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:00

[...]

Is dit echt kostprijs? @AngelDust jij als expert, wat denk jij?

3,59 kost ie bij de AH. Kan 2,30 dan de kostprijs zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Lennnn op 04-10-2024 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09:18
Lennnn schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:12:
[...]

Hoe dan ook een keurige prijs, zeker als het 44cl is. Maar voorraad is al vol :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
bbunn07 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:54:
[...]

Hoe dan ook een keurige prijs, zeker als het 44cl is. Maar voorraad is al vol :)
33cl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Shrien schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:49:
Haha het is ook altijd wat met die brouwerij. Mijn handen jeuken wel om 24 blikkies Double Juice Punch te halen. Is deze een beetje te drinken voor €2,30 p/s? Of stel ik je dan flink teleur @DexterDee ?
Juice Punch, of hoe wij het in onze vriendengroep noemen, klapsap, is een zeer smakelijke NEIPA. Helemaal niet erg om daar een paar blikken van in te slaan. Kostprijs zal het niet helemaal zijn, maar de prijs is zeker niet verkeerd. Mijn stel je daar niet mee teleur hoor. Ik zou zeggen, geniet, maar drink met maten!

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 12:35
[...]

Nee geloof er niks van. Marketing trucje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

DexterDee schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:10:
[...]

Juice Punch, of hoe wij het in onze vriendengroep noemen, klapsap, is een zeer smakelijke NEIPA. Helemaal niet erg om daar een paar blikken van in te slaan. Kostprijs zal het niet helemaal zijn, maar de prijs is zeker niet verkeerd. Mijn stel je daar niet mee teleur hoor. Ik zou zeggen, geniet, maar drink met maten!
Bij nader inzien sla ik toch over. Wou eigenlijk niet meer bij Frontaal in slaan na al het investeringsgedoe.

Prima advies verder, alleen gaan mijn maten liever naar een bokbierenkroegentocht. -O-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:09
Bijzonder biertje vanavond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRg5BK0oP6u8HxIiBeyJHkb5XuM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9z7S5kKrmmpPqmOuQtLfMKGb.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen zondag ook samen met een maatje de Funky Fluid 6th anniversary set gedronken. Absoluut een aanrader met hele mooie collabs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVunQZqiL43eyN0kv2XJHb4OaiU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/br2G364ZjXSiKdO4ZLlRvuYS.jpg?f=fotoalbum_large

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12:24

Heimdallr

Asgard

Ik heb een tijdje geleden 2 blindproef bierpakketten van unwrapp gehad. Een Triple pakket en een bokbier pakket. De resultaten van de bokbieren heb ik eerder gepost.

Nu de triple bieren :)

Voor de 4 die ik blind heb geproefd kom ik tot de volgende score:

1. Kaintz van Poesiat & Kater (Amsterdam)
2. Of je wind lust? van Crooked Spider (Wassenaar)
3. Triple Trouble van Moll (Eindhoven)
4. Ridder Lodewijk van Brouwerij de 12 Stuivers (Hazerswoude Dorp)

Nummer 3 en 4 vielen echt tegen terwijl nummer 1 en 2 erg goed waren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBE7wPNlgXo128q08JCArioHk4Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzDxWeVNbSjYpbAUhLPsNzQj.jpg?f=fotoalbum_large

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heimdallr

Heimdallr

Asgard

Shrien schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:02:
[...]
Wou eigenlijk niet meer bij Frontaal in slaan na al het investeringsgedoe.
Heb ik toch al heel wat Frontaal bieren gekocht waaronder ook veel bierpakketten van hun. Maar ik ben nog nooit lastig gevallen met opdringerige marketing van Frontaal :S

Wat bedoel je met investeringsgedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 20:47
Heimdallr schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:36:
[...]

Heb ik toch al heel wat Frontaal bieren gekocht waaronder ook veel bierpakketten van hun. Maar ik ben nog nooit lastig gevallen met opdringerige marketing van Frontaal :S

Ik zou even zoeken in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:40
Heimdallr schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:36:
[...]
Dat er op korte tijd wel wat crowdfundings zijn geweest om de brouwerij serieus uit te bouwen. En nu blijkt ze te groot te wezen.
Met de laatste crowdfundingsronde is onze Frontaal-familie uitgegroeid tot bijna 6.000 investeerders.
Speciaalbierboys van Frontaal nippen €2,8 miljoen uit crowd: gaan nu ook whiskey en rum maken. De Bredase brouwerij van Roel Buckens had stiekem gehoopt op iets meer. Ruim een jaar geleden trok Frontaal al €5 miljoen uit de crowd.
https://www.quotenet.nl/z...ook-whiskey-en-rum-maken/

Een gevestigd bedrijf gaat normaal naar een bank of aandeelhouders om verder te kunnen investeren.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

[...]

€2,30 kostprijs per 33cl.. is €6,90 per liter..

Ingredienten, blik, etiket... denk dat dit wel meer dan kostprijs is.. wij betalen, afhankelijk van de biersoort, rond de 3 á 4 euro per liter (all in).. en dat is huurbrouw, denk dat je, als je eigen productie draait, echt niet aan de €6,90 per liter komt

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heimdallr

Heimdallr

Asgard

Arator schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:56:
[...]

Dat er op korte tijd wel wat crowdfundings zijn geweest om de brouwerij serieus uit te bouwen. En nu blijkt ze te groot te wezen.

[...]

[...]

https://www.quotenet.nl/z...ook-whiskey-en-rum-maken/

Een gevestigd bedrijf gaat normaal naar een bank of aandeelhouders om verder te kunnen investeren.
Aha, ik heb persoonlijk altijd weinig interesse in economie gehad. Vandaar dat dit soort zaken volkomen langs me heen gaat.

Laat ook mijn bier keuze ook niet hiervan afhangen. De smaak bepaalt en Frontaal maakt in mijn ogen hele goede en afwisselende bieren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 16:01
klaps schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:36:
Haha elfde dilemma gehad vorig jaar. Uiteindelijk gedropt met drinken een maand voor de uitgestelde datum. Kwam de kleine man bijna 4 weken te vroeg. Al met al 1 weekend droog gestaan. Wel de maanden erna drastisch minder tot niets gedronken. Gewoon vanwege slaapgebrek. Was al blij dat ik in bed lag laat staan met bier op 🤣. Daarna wel echt even moet opbouwen weer in sterkte

Succes dus!

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:09

[...]

Het is ook een hele dikke middelvinger naar je vaste afnemers. De aangeboden prijzen liggen namelijk ver onder de inkoopprijs die een slijter betaald.
En dit is inderdaad niet de eerste keer. Recent lagen er ook nog giga hoeveelheden Frontaal in de schappen bij Die Grenze voor absurde prijzen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapitein Merijn op 05-10-2024 14:17 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:31
Misschien dit jaar deze advent maar eens doen:

https://www.berghoevebrouwerij.nl/

Sympathieke lokale brouwerij, die meer dan prima (BA) bier brouwen.

Advent bevat o.a. 8 BA & 2 infused bieren en is schappelijk geprijst (<€100,-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uA3Cz3wQXIo6SFAzngHPNprBwrg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YT3sdnW1myQTslvnTfKO3rYY.jpg?f=fotoalbum_large

@AngelDust ook aanwezig bij het Maallust Bockfest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Dubbeldooier schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:40:
Misschien dit jaar deze advent maar eens doen:

https://www.berghoevebrouwerij.nl/

Sympathieke lokale brouwerij, die meer dan prima (BA) bier brouwen.

Advent bevat o.a. 8 BA & 2 infused bieren en is schappelijk geprijst (<€100,-).
Best een leuk idee eigenlijk. Ik heb nog niets van ze ingecheckt, maar die Zwarte Snorren stout komt me wel bekend voor.

Ga ik even goed naar kijken vanavond. Op mijn iPhone kom ik op hun site niet voorbij de adventspop-up. }:|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09:18
De BA zwarte snorre serie is echt uitstekend. Soms met een heel rokerig vat ertussen, wat niet mijn ding is, maar verder allemaal 4.25's. Goede keuze dus die kalender, had hem ook genomen als ik er niet een voor een vriend maakte (en hij voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:31
Shrien schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:07:
[...]

Best een leuk idee eigenlijk. Ik heb nog niets van ze ingecheckt, maar die Zwarte Snorren stout komt me wel bekend voor.

Ga ik even goed naar kijken vanavond. Op mijn iPhone kom ik op hun site niet voorbij de adventspop-up. }:|
Tja degene die dat bedacht / goedgekeurd heeft..... hij zit ook op elke pagina. Je moet geduld hebben, de pop-up verdwijnt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:11
Toevallig zit Berghoeve dicht bij, erg leuke brouwerij. Veel goede bieren en ze durven ook wat te brouwen.

Mint the Gap is een bijzonder biertje, ik vond het zelf vreselijk. Maar er zijn mensen die er heel goed op gaan :P

Anna Blaman was de inspiratie voor het thema diversiteit en inclusie én het bier dat is gebrouwen.

Er is daarom gekozen voor een dunkelweizen met pepermunt. Dit om te benadrukken dat kleuren of andere zichtbare of onzichtbare verschillen prima samengaan en elkaar zelfs versterken. Om inclusiviteit te benadrukken. Hierbij symboliseert de pepermunt dat juist uniciteit tot meerwaarde leidt.

In deze dunkelweizen zijn extra cara- en chocolademouten toegevoegd waardoor de karamel- en chocoladesmaken in het bier iets meer aanwezig zijn. Door het toevoegen van pepermunt tijdens de whirlpool ontstond een mooi contrast met de karamel- en chocoladesmaken en blijft het goed doordrinkbaar en toegankelijk. Een soort van ‘after eight’-light.

Dit product bevat 7% alcohol en heeft een inhoud van 33cl.

[ Voor 13% gewijzigd door Saitek op 05-10-2024 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Nee, ik had een verjaardag + spellenavond gepland staan.. 2 collega's van me waren er. :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxitaxi1242
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:01
Las vandaag een artikel in de Gelderlander. Brouwerij Nevel gaat stoppen in de zomer van 2025.
Blijkbaar waren de productiekosten te hoog en liep de afzet aan consumenten terug.
link: https://archive.is/G1mOy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edenaar1
Vraagje hier aan de kenners / specialisten. Van de week eens even wezen kijken in de kruipruimte naar de opgeslagen bieren. Een projectje voor de leuk, benieuwd naar wat ontwikkelingen de komende jaren. Flessen liggen droog op dakpannen die ik over heb, die daar liggen.
Echter zie ik wat groene spikkels op de flessen. Verschillende nare .. de grote vraag; kan dit kwaad? Is het schimmel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BO6FYyYv1aTq-7tWBQ8lp0due4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJOq2znTarwL5jxwUyucvdoV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaps
Louwke schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:58:
[...]

Haha elfde dilemma gehad vorig jaar. Uiteindelijk gedropt met drinken een maand voor de uitgestelde datum. Kwam de kleine man bijna 4 weken te vroeg. Al met al 1 weekend droog gestaan. Wel de maanden erna drastisch minder tot niets gedronken. Gewoon vanwege slaapgebrek. Was al blij dat ik in bed lag laat staan met bier op 🤣. Daarna wel echt even moet opbouwen weer in sterkte

Succes dus!
Bedankt! We gaan zien hoe het loopt. Toch fijn om de bevestiging te lezen dat ik niks verplicht ben _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Edenaar1 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 19:53:
Vraagje hier aan de kenners / specialisten. Van de week eens even wezen kijken in de kruipruimte naar de opgeslagen bieren. Een projectje voor de leuk, benieuwd naar wat ontwikkelingen de komende jaren. Flessen liggen droog op dakpannen die ik over heb, die daar liggen.
Echter zie ik wat groene spikkels op de flessen. Verschillende nare .. de grote vraag; kan dit kwaad? Is het schimmel?

[Afbeelding]
Zolang het op het glas is lijkt het mij niet zo'n probleem, als de kurk maar schoon blijft. Maar zelfs dan valt het mogelijk wel mee, ik had ook wat flessen liggen en daar was 1 van waar de kurk ook spikkels had... Maar die smaakte nog prima verder.

De kruipruimte varieert denk ik best wat in luchtvochtigheid, ik denk dat het niet de beste plek is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 12:25
Inhoud van de Mad Scientist box vam Beer in a Box

double coffee stout
double coffee stout
barleywine
double ipa
PASTRY SOUR
pastry/ smoothie sour
Milkstout
American IPA
Cinnamon & Chili Stout
Milkshake Pale Ale
American Pale Ale
Double Stout
Gluten-free IPA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Laatst online: 15-09 17:11
Zjoske78 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:53:
Heb je een e-mail ontvangen of staat dit ergens op de website van beerinabox?

bla di bla bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
ChristianD schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:42:
[...]

Heb je een e-mail ontvangen of staat dit ergens op de website van beerinabox?
Ik had ze een mail gestuurd. Schijnbaar wordt dit nog op de site vermeld in een later stadium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 07:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Pfff ik wilde pas volgend jaar lid worden maar als Mad Scientist fanboy ben ik nu al overstag.

Dankzij de glutenvrije ipa kon ik mijn vrouw ook overtuigen van deze aankoop. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1

double coffee stout
double coffee stout
barleywine
double ipa
PASTRY SOUR
pastry/ smoothie sour
Milkstout
American IPA
Cinnamon & Chili Stout
Milkshake Pale Ale
American Pale Ale
Double Stout
Gluten-free IPA
Wat zijn de reacties hierop? Goede box voor het geld? Ken de brouwerij niet echt, bieren zien staan. Nog niet geproefd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 16:01
Mad Scientist en daarvoor Pühaste. Alsof ze mijn brouwers gekozen hebben die ik in de enquête ingevuld heb. Kan deze dus ook al niet overslaan vrees ik. Gelukkig heb ik dit jaar dan ook geen Advent kalender dus kan het mezelf wel veroorloven 🙃

Mad Scientist is over het algemeen best goed, zeker de barrelaged dingen die ze doen. Maar die zitten vaak in 75cl flessen dus of die er bijzitten denk het niet.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
Louwke schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:27:
Mad Scientist en daarvoor Pühaste. Alsof ze mijn brouwers gekozen hebben die ik in de enquête ingevuld heb. Kan deze dus ook al niet overslaan vrees ik. Gelukkig heb ik dit jaar dan ook geen Advent kalender dus kan het mezelf wel veroorloven 🙃

Mad Scientist is over het algemeen best goed, zeker de barrelaged dingen die ze doen. Maar die zitten vaak in 75cl flessen dus of die er bijzitten denk het niet.
En de rest is voornamelijk 33cl denk ik? Heb eerlijk gezegd nog niet veel van ze op.
Alleen de Liquid Cocaine (33cl) en in een Craft Beer bar in Budapest de Jam52 en de Jam72 van de tap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

double coffee stout
double coffee stout
barleywine
double ipa
PASTRY SOUR
pastry/ smoothie sour
Milkstout
American IPA
Cinnamon & Chili Stout
Milkshake Pale Ale
American Pale Ale
Double Stout
Gluten-free IPA
En dit alles is dan 55 euro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
gustaveau schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:37:
[...]

En dit alles is dan 55 euro?
Iets van 60 euro incl. verzenden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Opeens denk ik: wanneer komt mijn Frontaal Beer Club eigenlijk weer eens? Blijk ik eind september een inpakmail gehad te hebben maar verder niks… Hebben jullie de editie van september wèl al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Zjoske78 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:56:
[...]

Iets van 60 euro incl. verzenden ja.
Het geld waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edenaar1
Beekforel schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:21:
[...]

Zolang het op het glas is lijkt het mij niet zo'n probleem, als de kurk maar schoon blijft. Maar zelfs dan valt het mogelijk wel mee, ik had ook wat flessen liggen en daar was 1 van waar de kurk ook spikkels had... Maar die smaakte nog prima verder.

De kruipruimte varieert denk ik best wat in luchtvochtigheid, ik denk dat het niet de beste plek is.
Dank voor je reactie. Kruipruimte leek goed.. donker, constante temperatuur welke niet heel veel schommelt. Ja uiteraard in winter kouder, in zomer warmer. Maar qua temperatuur de beste optie in huis gok ik. Ondanks dat de flessen droog liggen, is het er wat vochtig.

Jij bedoeld dat de groene spikkels niet erg zijn, zolang het maar niet de kurk doordringt (onder het glas komt?).

Als we nou verhuizen met een grotere schuur, kan ik het daar veilig kwijt.. 😂

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:36
Even een beetje zitten puzzelen met de bieren die ik op voorraad heb voor de adventskalender die ik voor m'n vriendin ga maken. Aangezien ze geen stouts drinkt heb ik het bewust bij lichtere bieren gehouden, maar alsnog een best aardig lijstje geworden denk ik zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XhBxSUvO0pZnPz3wtGNzbHVDiCU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SUoyPFVxBWVXCvnwtjdUxKt0.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08

double coffee stout
double coffee stout
barleywine
double ipa
PASTRY SOUR
pastry/ smoothie sour
Milkstout
American IPA
Cinnamon & Chili Stout
Milkshake Pale Ale
American Pale Ale
Double Stout
Gluten-free IPA
Dankje! Ik lijkt deze niet te kunnen overlsaan, dus maar even contact opgenomen. Bevat mijn smaak iets te veel pale ale, maar het is sowieso een gevarieerd lijstje.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Laatst online: 15-09 17:11
justin-l schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:56:
Even een beetje zitten puzzelen met de bieren die ik op voorraad heb voor de adventskalender die ik voor m'n vriendin ga maken. Aangezien ze geen stouts drinkt heb ik het bewust bij lichtere bieren gehouden, maar alsnog een best aardig lijstje geworden denk ik zo.

[Afbeelding]
Bewuste opbouw o.b.v. de untappd rating ;-)

Je hebt alleen de hoofdstijl gebruikt. Ik weet niet of je ook een smoothy sour er tussen hebt staan. Als ze dit nooit heeft gedronken is dat misschien wel een mooie verrassende nieuwe bierervaring.

Azvex brewery Mana Topical Fruits was voor mij in ieder geval een van de mooiste smaakmakers in deze stijl :P

[ Voor 24% gewijzigd door ChristianD op 09-10-2024 14:33 ]

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

justin-l schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:56:

[Afbeelding]
Alien Jam #2 was ook erg lekker O+

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin-l
ChristianD schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:30:
[...]

Bewuste opbouw o.b.v. de untappd rating ;-)

Je hebt alleen de hoofdstijl gebruikt. Ik weet niet of je ook een smoothy sour er tussen hebt staan. Als ze dit nooit heeft gedronken is dat misschien wel een mooie verrassende nieuwe bierervaring.

Azvex brewery Mana Topical Fruits was voor mij in ieder geval een van de mooiste smaakmakers in deze stijl :P
Haha, klopt. Eerst gesorteerd op rating laag-hoog, vervolgens geprobeerd om ervoor te zorgen dat de (hoofd)stijlen en brouwerijen een beetje afwisselen.

Smoothie sours vallen bij haar goed in de smaak, maar daar heb ik dan toevallig weer niet heel veel van op voorraad. Heb wel echt specifiek gekeken naar wat ik al heb liggen, want anders gaat die voorraad nooit kleiner worden.
AngelDust schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:36:
[...]

Alien Jam #2 was ook erg lekker O+
Zeg dat! Zag bij een bezoekje aan de Caigny een aantal biertjes van Seven Island liggen. Had ze nog nooit op, maar had ze al wel een aantal keer hier voorbij zien komen. Gelijk een aantal van meegenomen dus, en tot nu toe allemaal goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

justin-l schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:58:
[...]

[...]

Zeg dat! Zag bij een bezoekje aan de Caigny een aantal biertjes van Seven Island liggen. Had ze nog nooit op, maar had ze al wel een aantal keer hier voorbij zien komen. Gelijk een aantal van meegenomen dus, en tot nu toe allemaal goed.
Ben van plan om zaterdag naar de Caigny te gaan, hopen dat ze nog wat lekkers hebben liggen van Seven Island.

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justin-l
AngelDust schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:00:
[...]

Ben van plan om zaterdag naar de Caigny te gaan, hopen dat ze nog wat lekkers hebben liggen van Seven Island.
Ik weet niet wat ze normaal gesproken een beetje doen qua prijs, maar vond ze bij de Caigny wel keurig geprijsd.

IPA/Sour waren tussen de €4 en €4,50 en stouts rond de €6.

Prijs/kwaliteit zit echt meer dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:49
[...]

Waarschijnlijk loop ik er zaterdagochtend rond. Ik zal opletten als ik Fries hoor :)

Heeft iemand nog tips om daar in de buurt te lunchen, bij een zaak met speciaalbier van de tap?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:23
Vorig jaar uit Engeland wat verschillende Beavertown blikjes meegenomen. Een traytje van 4 was achterin de kast terechtgekomen, maar deze week bij het opruimen teruggevonden. Gelijk in de koeling en gisteravond een heerlijk glas* ingeschonken
Afbeeldingslocatie: https://www.bierplus.at/wp-content/uploads/2017/03/Beavertown-Gamma-Ray-American-Pale-Ale-450x450.jpg
Lekker fruitige American Pale Ale, eigenlijk beter geschikt voor in de tuin in het zonnetje. Maar zo op de bank voor de tv vond ik 'm ook heerlijk.

*Het glas betrof een echt Beavertown glas dat ik heb kunnen scoren in een restaurant. Uitgelegd dat het merk in NL niet te vinden is, en de glazen al helemaal niet. Van de eigenaar mocht ik 2 glazen meenemen als ik een donatie deed in een goede-doelen-pot voor lokale activiteiten.
Afbeeldingslocatie: https://beavertownbrewery.co.uk/cdn/shop/files/beavertown-brewery-best-sellers-glass-set-psych-pint.png

Helaas ook gezien dat er Gamma Ray glazen zijn, dus misschien volgend jaar op vakantie maar weer op glazenjacht gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Brinkiewestland schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:15:
[...]

Waarschijnlijk loop ik er zaterdagochtend rond. Ik zal opletten als ik Fries hoor :)

Heeft iemand nog tips om daar in de buurt te lunchen, bij een zaak met speciaalbier van de tap?
Gok dat ik er tussen 10 en 11 ergens ben.. mss heb ik wel een vest/jas van de brouwerij aan :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:49
Brinkiewestland schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:15:
[...]

Qua lunch: Herberg 't Pannehuske aan de Roosendaalsebaan.
https://pannehuske.nl/eten-drinken/bieren-en-trappistbieren/

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
Geen idee, de box moet nog verstuurd worden en meer info dan mijn post heb ik niet.
Maar persoonlijk voor mij de moeite waard met de info die ik heb, dus ik ga de box niet skippen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 19:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwDoa9J02Y7wqsmEJLPvnniNd68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GhHE4nE8lSebYaWHLYFl0IsZ.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn ouders hebben deze meegenomen van de brouwerij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Achiel007
  • Laatst online: 12:33
Leffe komt niet uit een brouwerij maar uit een fabriek.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 15-09 16:09
Achiel007 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:54:
Leffe komt niet uit een brouwerij maar uit een fabriek.
Beetje flauwe opmerking dit, die raakt aan biersnobisme. Je kunt van elke brouwerij die een beetje productie draait zeggen dat het een fabriek is. Ook Leffe wordt gebrouwen en komt dus uit een brouwerij. Dat het niet jouw (of mijn) favoriete bier is, doet daar niets aan af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Achiel007
  • Laatst online: 12:33
Wat Leffe doet is ze brouwen iets van 6 soort van basisbieren en met mengen en wat toevoegingen weten ze zo 30 varianten te creeeren. Het is op en top commercieel.

Gegroet,

Een Snobist.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:40
Achiel007 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:58:
Wat Leffe doet is ze brouwen iets van 6 soort van basisbieren en met mengen en wat toevoegingen weten ze zo 30 varianten te creeeren. Het is op en top commercieel.

Gegroet,

Een Snobist.
Een beetje zoals Moersleutel dus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carepolice
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:51
Zjoske78 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:20:
[...]

Geen idee, de box moet nog verstuurd worden en meer info dan mijn post heb ik niet.
Maar persoonlijk voor mij de moeite waard met de info die ik heb, dus ik ga de box niet skippen.
Is er al enig idee wanneer de box verstuurd gaat worden? Kan erg weinig informatie op de site vinden...

“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:40
carepolice schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:07:
[...]

Is er al enig idee wanneer de box verstuurd gaat worden? Kan erg weinig informatie op de site vinden...
Vanaf de 17e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:11
En daarbij, grote producties waar geen verschil in smaak mag zitten, is een stuk complexer dan hetzelfde recept met V2 erachter vanwege een 'net iets andere smaak'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Nu online
Wren schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:59:
[...]

Een beetje zoals Moersleutel dus? :)
Dagelijks een badkuip met een andere bruisbal!
Maarrr, smaakt het er minder door? :9

Hier 30 (+ enkele .1 en .2…) edities toch weer in elke Liquid Desserts getrapt. :+

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Untappd down ;(

spoiler: check-in
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80AtFkzkm3GHbAT2bS1T1jK5K-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yTrnxvlE3zfWcCCLkZ7YqieN.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een blik van de Untappd-box. Prima bakkie dubbele ipa. Prettige fruitige neus, smooth slokkie ook. Weinig bitter, nasmaak is snel vervlogen. 3,75 doppies

[ Voor 95% gewijzigd door Shrien op 12-10-2024 22:38 . Reden: Ja, mijn bier zweeft. ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iruy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09 20:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4YifNYSyXYUbyT2MVM_wyzGitw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZuIRvVL6cKJ809TMZbEs5Zk.jpg?f=fotoalbum_large

Ben strontverkouden en heb weinig smaak, desondanks een 3,75 op dit moment ..

Untappd : YuriEhv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Shrien schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 22:28:
Untappd down ;(

spoiler: check-in
[Afbeelding]

Nog een blik van de Untappd-box. Prima bakkie dubbele ipa. Prettige fruitige neus, smooth slokkie ook. Weinig bitter, nasmaak is snel vervlogen. 3,75 doppies
Ik zit nu aan the other half van die box. Dat zijn toch wel écht hele goede bieren. Zou hem normaal 4,25 geven, maarja untappd down he.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Gegroet,

Een Snobist.
_O-
Net zoals elke andere brouwer, alleen omdat t dan geen groot merk is voelt t anders?
Of denk je dat al die duizenden verschillende IPA's/stouts met een kekke naam en blikje niet commercieel zijn? Behalve de verdwaalde purist is die hele speciaalbiermarkt op en top commercieel en verziekt door de marketing.

Ik geniet van al die IPA's en stouts, maar 9 van de 10 mag best wel dezelfde naam hebben, maar dat doen ze niet want Untappd en mensen willen nieuwe dingen proberen

einde rant, ik trek nog een lekker barrel aged port stout los....eens kijken of die een nieuwe naam waard is of gewoon hetzelfde had kunnen heten als de variant van 2 jaar geleden :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Lennnn schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 22:45:
[...]

Ik zit nu aan the other half van die box. Dat zijn toch wel écht hele goede bieren. Zou hem normaal 4,25 geven, maarja untappd down he.
Ja dat zijn de pareltjes, al vind ik de meeste dipa’s van bijv. Folkingebrew inmiddels even goed. En er zaten er wel een aantal van OH bij, toch? Ik heb ook erg genoten van de All Citra Everything, al is de hopsoort inmiddels wat voorspelbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:40
iruy schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 22:44:
[Afbeelding]

Ben strontverkouden en heb weinig smaak, desondanks een 3,75 op dit moment ..
Als er één ding is dat ik niet binnen krijg, zijn het bieren met tonka-bonen. :r

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:33
Vandaag deze op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qp63gC8K-tnK6FUW0DisxH3wUbA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2VBiVIt1MMFib5OhQh6VcQAw.jpg?f=fotoalbum_large

Duvel gerijpt op cachaca vaten. Heerlijk bier, echt heel goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heimdallr

Heimdallr

Asgard

walterworld schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:59:
[Afbeelding]

Mijn ouders hebben deze meegenomen van de brouwerij.
Leuk pakketje :) Leffe maakt prima bieren met mooie cijfers op untapped!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heimdallr

Heimdallr

Asgard

Als liefhebber van Scandinavië en de daarbij behorende bieren heb ik deze eens soldaat gemaakt.

Verdiende 3.75 van mij op untapped :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhHHe4NVPcwl-pwKriK6qzZvZ5M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6FzYa0yb3XIacobj8js5Fr8W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:47
Ik doe gezellig mee 🍻

Prima bier, maar niet helemaal mijn soort bier. Maar wel geslaagd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czYgyU9dQAWnKtcCGlKxaQesnZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bHwS7FxV58zN12OrbYXp1PFF.jpg?f=fotoalbum_large

Ps: gekregen voor mijn verjaardag een tijd geleden.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

[...]

Bescheiden paar biertjes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YONVwQNxBMfYURrzIjfW2T-E9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fuHNYWtGnEM4th7Y5KvsLGbM.jpg?f=fotoalbum_large

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Nette collectie! als ik mag vragen, wat was je kwijt voor deze mooie bieren? Ga binnenkort ook maar is naar Caigny of de Bierschuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:42
Thalaron schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:29:
Ik doe gezellig mee 🍻

Prima bier, maar niet helemaal mijn soort bier. Maar wel geslaagd.

[Afbeelding]

Ps: gekregen voor mijn verjaardag een tijd geleden.
Vol van smaak of niet? Zure kriek of eerder zoet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@cy-gor25 had inderdaad wel wat weg van kriek, maar dan minder zoet. Lichtzuur. Goed van smaak voor wat het is. Ik ben niet zó van zurige/ kriek achtige bieren, maar deze ging er verder goed in 😃

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Wat kost een silver series tegenwoordig?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Brinkiewestland
Ik heb me iets minder goed kunnen inhouden. Toevallig AngelDust ook nog tegengekomen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OouPVuJFpxJPGEl-QzE2VeZXGs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1380U1svHpl77BZb9cZpCrqM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Brinkiewestland schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:20:
Ik heb me iets minder goed kunnen inhouden. Toevallig AngelDust ook nog tegengekomen

[Afbeelding]
Je hebt de voorraad voor komende week weer binnen. 👍🏼
Wat kost een Gouden Carolus flesje bij Caigny nu? Enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Ik moet zeggen dat BewHunter mij als concept wel aanspreekt. Het hakt wel in op mijn FOMO moet ik toegeven…

Even aankijken hoe het gaat bevallen (nog niets echt besteld/ betaald).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJdt5oenj_q1Y3ABexemtQ5_YE0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/goh9fgL9HG0nPItiMP1dFV4k.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
Edenaar1 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:08:
[...]

1,99 voor een flesje whiskey infused. Overige heb ik niet naar gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

[Afbeelding]
Bedankt voor het delen! Maar wat is up met die hele specifieke stukprijs van de Struise - Clash of the Titans? B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:11
Edenaar1 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:08:
[...]

Geen antwoord op je vraag maar wellicht heb je er wel iets aan :+ Ik heb bij de bierschuur in Poppel mijn Gouden Carolus gehaald en betaalde daar 1,58 voor een flesje classic en voor whiskey infused 1,92 per flesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Faeshaas schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 21:31:
[...]

Geen antwoord op je vraag maar wellicht heb je er wel iets aan :+ Ik heb bij de bierschuur in Poppel mijn Gouden Carolus gehaald en betaalde daar 1,58 voor een flesje classic en voor whiskey infused 1,92 per flesje
Dank! Alle info welkom. Door berichten hier geënthousiasmeerd om maar eens stukje te rijden voor die mooie winkels daar met leuke prijzen. Binnenkort maar eens een dagje voor uit trekken. Wat gouden Carolus meenemen ipv pils aan bezoek ;)
Zie dat op Anker webshop flesje wiskey infused €2,10 kost. Prima prijs, vanaf €59,- gratis bezorging.
https://shop.hetanker.be/shop-alleproducten/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:43
Thalaron schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:21:
Ik moet zeggen dat BewHunter mij als concept wel aanspreekt. Het hakt wel in op mijn FOMO moet ik toegeven…

[Afbeelding]
Ah, die onderste heb ik er ook in staan. Een hoop met nog 2 of 5 dagen wachten, dus denk dat ik komend weekend de eerste bestelling ga doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xO3VPgF8sNklwqWs-exGpuLQpe8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lxMsAfmC6nCfD9dz8NDJL7Zt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Edenaar1 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 18:37:
[...]

Nette collectie! als ik mag vragen, wat was je kwijt voor deze mooie bieren? Ga binnenkort ook maar is naar Caigny of de Bierschuur.
Alles met elkaar, 61 euro geloof ik :)
Lennnn schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:15:
[...]

Wat kost een silver series tegenwoordig?
Rond de €7,40/7,50 ?

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:42

[Afbeelding]
Prijzen vallen nog mee. Ik zie dat je een struise brouwers brouwsel gekocht hebt. Toevallig hetzelfde gedaan met een Pannepeut zaterdag, maar ik vond het niet zo lekker. Misschien was de serveer temperatuur te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iruy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09 20:53
Thalaron schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:21:

Als iets eenmaal in je winkelmandje zit moet je het kopen, toch?

En wanneer laat je je bestellingen verzenden? Aangezien sommige bieren binnen enkele dagen verzonden kunnen worden, en andere pas na enkele weken.
Gewoon opsparen tot je boven de 80 euro zit? Want je gaat natuurlijk niet telkens 5,95 verzendkosten betalen voor een klein aantal biertjes lijkt me..

[ Voor 8% gewijzigd door iruy op 14-10-2024 15:28 ]

Untappd : YuriEhv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Pat911 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:39:
Vorig jaar uit Engeland wat verschillende Beavertown blikjes meegenomen. Een traytje van 4 was achterin de kast terechtgekomen, maar deze week bij het opruimen teruggevonden. Gelijk in de koeling en gisteravond een heerlijk glas* ingeschonken
[Afbeelding]
Lekker fruitige American Pale Ale, eigenlijk beter geschikt voor in de tuin in het zonnetje. Maar zo op de bank voor de tv vond ik 'm ook heerlijk.

*Het glas betrof een echt Beavertown glas dat ik heb kunnen scoren in een restaurant. Uitgelegd dat het merk in NL niet te vinden is, en de glazen al helemaal niet. Van de eigenaar mocht ik 2 glazen meenemen als ik een donatie deed in een goede-doelen-pot voor lokale activiteiten.
[Afbeelding]

Helaas ook gezien dat er Gamma Ray glazen zijn, dus misschien volgend jaar op vakantie maar weer op glazenjacht gaan.
Oooh nu ben ik wel jelly, ik ben al een tijdje op zoek naar Beavertown glazen. Toch eens uit Engeland meenemen :P

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zelf laatst naar de Bierkantine in Utrecht gegaan, mooie tent met flink wat voorraad blikjes van allerlei merken en typen. Hopelijk wel iets dat naar meer kroegen gaat overwaaien, zo'n dynamisch op=op assortiment maakt het leuk om vaker langs te gaan.

Toppers waren de Drop Bock van Frontaal en de Apfeldstrudel Dubbelbock van Guilty Monkey. Beiden erg verrassend en goed van smaak. Geen biertjes die je elke dag drinkt maar wel leuk om eens ter afwisseling te hebben. Zeker de Drop Bock ga ik even een voorraadje van aanmaken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:10

Gegroet,

Een Snobist.
Dat doen alle brouwers. Je kiest een genre, type en daarbinnen rommel je aan. Je kiest meestal een variatie van je eigen recepten. Kijk naar een eerder genoemde frontaal. Of je dit grootschalig doet met het oog op een groot publiek en niet al te uitgesproken smaken of kleinschalig op je achterkamer met expliciete smaken. Het blijft fabriceren
Pagina: 1 ... 176 ... 197 Laatste