SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Inderdaad opsparen tot boven de €80. En ik doe nu wat meer omdat ik als het goed is nog 25% korting op mijn eerste bestelling zou krijgen. Ben wel benieuwd of ze die bieren tot de oneindigheid voor je apart blijven houden, want is een beetje vaag dat je een betaalverplichting hebt maar vervolgens je winkelmandje wel oneindig geldig isiruy schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:55:
[...]
Als iets eenmaal in je winkelmandje zit moet je het kopen, toch?
En wanneer laat je je bestellingen verzenden? Aangezien sommige bieren binnen enkele dagen verzonden kunnen worden, en andere pas na enkele weken.
Gewoon opsparen tot je boven de 80 euro zit? Want je gaat natuurlijk niet telkens 5,95 verzendkosten betalen voor een klein aantal biertjes lijkt me..
Klinkt van de ene kant er fijn, maar ook wel erg apart dat je dus alles opkunt sparen en later kunt laten verzenden. Wat als je het 2 maandwn laat staan bv?
Untappd: Louwke80
Ach ja... we zien wel

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Gelukkig alleen in het weekend
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Heerlijk, er is dan nog zoveel te ontdekken! Veel plezier met de reis, en (gratis tip) vergeet niet af en toe te checken of je niet echt debiel veel geld uitgeeft aan zaken die maar marginaal beter zijn dan goedkopere alternatieven. Oh, en fuck FOMO, dat scheelt een heleboel geld ook.Agent47 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:27:
Ik ben " net nieuw" in de wereld van speciaal bier. Vooral IPA en NEIPA vind ik erg lekker. Wel jammer dat ik de plaatselijke AH heb uitgespeeld en ik nu toch naar de biertjes van 5 tot 15 per blik ga. Dure hobby wordt het.
[ Voor 4% gewijzigd door Jorizzz op 14-10-2024 17:30 ]
Check ook even de nieuwe Schultenbräu neipa bij de Aldi. Rond de €0,60 voor een 33cl blikkie en het is best oké bier (voor skere tijden).Agent47 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:27:
Ik ben " net nieuw" in de wereld van speciaal bier. Vooral IPA en NEIPA vind ik erg lekker. Wel jammer dat ik de plaatselijke AH heb uitgespeeld en ik nu toch naar de biertjes van 5 tot 15 per blik ga. Dure hobby wordt het.
Laat je inderdaad vooral niet gek maken door belachelijke blikken van €10+, of wel. Als je maar geniet.
wow, dat wil ik ook wel even zien. zegt wel wat dat de Aldi dit zelfs laat makenShrien schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:29:
[...]
Check ook even de nieuwe Schultenbräu neipa bij de Aldi. Rond de €0,60 voor een 33cl blikkie en het is best oké bier (voor skere tijden).
Laat je inderdaad vooral niet gek maken door belachelijke blikken van €10+, of wel. Als je maar geniet.
Zelf veel gedronken van het Uiltje, meer dan ok ipas en vriendelijke prijzen ook.Agent47 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:27:
Untappd: Louwke80
Uiltje en Moersleutel bevallen heel goed inderdaadLouwke schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:58:
[...]
Zelf veel gedronken van het Uiltje, meer dan ok ipas en vriendelijke prijzen ook.
Haha vet he? Ze kwamen natuurlijk een jaar of twee geleden ook met die AldIpa samenwerking met Brouwhond. Wat een session was volgens mij, ook wel redelijk scherp geprijsd.El Capitan schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:32:
[...]
wow, dat wil ik ook wel even zien. zegt wel wat dat de Aldi dit zelfs laat maken
De normale Schultenbräu ipa is verder ook niet verkeerd voor het geld. Ze hebben beide wel iets typisch Schultenbräusch, maar dat leer je te waarderen lijkt het.
ik ben echt groot fan van die glazen! (zeker in deze editie, met het relief)Avalaxy schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 00:13:
Vandaag deze op:
[Afbeelding]
Duvel gerijpt op cachaca vaten. Heerlijk bier, echt heel goed
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Ik heb fijne herinneringen aan dat Achelse bier, dus nu maak je me erg nieuwsgierig met die nieuwe Achel.-Jaap-io schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:33:
...
En verder nog wat leuke dingen meegenomen die ik niet kende. Ook de “nieuwe” Achel meegepakt en een schuppenboer
...
Is die superior dark gewoon de nieuwe naam van hun "bruin bier extra"? Daar lijkt het op untappd namelijk op, of is dit een volledig nieuw bier?
ik denk het wel inderdaad. Het is niet BA of infused of zo iets.Stevie-P schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:36:
[...]
Ik heb fijne herinneringen aan dat Achelse bier, dus nu maak je me erg nieuwsgierig met die nieuwe Achel.
Is die superior dark gewoon de nieuwe naam van hun "bruin bier extra"? Daar lijkt het op untappd namelijk op, of is dit een volledig nieuw bier?
op het etiket staat:
"de zachtzoete smaak van karamelmout wordt aangevuld met toetsen van gedroogd fruit en een vleugje vanille. Uitstekend bij stoofpotgerechten, gegrild vlees en blauwaderkazen"
dit incombinatie met een percentage van 9,5% doet mij aan een quadrupple denken.
Nu ik nog eens op untappd zie ik het zelfs in de omschrijving staan: "Formerly known as Achel Extra Bruin (De 3 Wijzen)." Mysterie opgelost!-Jaap-io schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:07:
[...]
ik denk het wel inderdaad. Het is niet BA of infused of zo iets.
op het etiket staat:
"de zachtzoete smaak van karamelmout wordt aangevuld met toetsen van gedroogd fruit en een vleugje vanille. Uitstekend bij stoofpotgerechten, gegrild vlees en blauwaderkazen"
dit incombinatie met een percentage van 9,5% doet mij aan een quadrupple denken.
Ook de andere bieren hebben ze blijkbaar hernoemd:
- 8° Blond -> Tripel
- 8° Bruin -> Dubbel
- Blond Extra -> Superior Blond
Ik ben er na de overname niet meer geweest. Ben benieuwd hoe de sfeer er nu is. Vroeger was de winkel ook echt een bijzondere ervaring. Volop bier te koop tussen beeldjes, kaarsen, kruizen e.d.
https://www.tijd.be/onder...nrestaurant/10442607.html
dat klinkt redelijk hetzelfde als de winkel bij la trappe/koningshoeveBrinkiewestland schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:49:
Dat komt door de overname van de Achelse Kluis, de bieren hebben daardoor een hele andere uitstraling en benaming gekregen. Ze mogen het recept blijven gebruiken en noemen op de site de tripel ook de voormalige trappist.
Ik ben er na de overname niet meer geweest. Ben benieuwd hoe de sfeer er nu is. Vroeger was de winkel ook echt een bijzondere ervaring. Volop bier te koop tussen beeldjes, kaarsen, kruizen e.d.
Interessant! Ik was niet op de hoogte van de overname. Hier is overigens een archieflinkje van het artikel te vinden.Brinkiewestland schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:49:
Dat komt door de overname van de Achelse Kluis, de bieren hebben daardoor een hele andere uitstraling en benaming gekregen. Ze mogen het recept blijven gebruiken en noemen op de site de tripel ook de voormalige trappist.
Online al te koop zo te zien:Edenaar1 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:40:
Dit is ook wel een mooie samenwerking: https://3-rules.com/
https://www.kloosterwinke...les-of-authentic-trappist
Supermarkten in november.
top, mijn schoonvader is dol op La Trappe dubbels dus dit moet wel in zijn straatje passen als kadootje.wlchris schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:39:
[...]
Online al te koop zo te zien:
Twee jaar terug die van Sori brewing gehad, vorig jaar van berghoeve. Bevielen mij beide erg goed.
Dit jaar misschien die van Rigtersbier. Ken de hele brouwer niet maar vind dat wel leuk opzich, ook een mix met wat barrel aged bieren en een grape ale. Nederlandse brouwer steunen is misschien ook wel leuk
Ik kreeg de e-mail ook en ben van plan om morgen naar de Kloosterwinkel te gaan. Voor mij gelukkig praktisch om de hoekEdenaar1 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:40:
Dit is ook wel een mooie samenwerking: https://3-rules.com/
Hier nog steeds 15% korting:negerdesheils schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:19:
Ben in de markt voor een adventkalender, helaas de net de pre order acties gemist. Ik hou van korting
Twee jaar terug die van Sori brewing gehad, vorig jaar van berghoeve. Bevielen mij beide erg goed.
Dit jaar misschien die van Rigtersbier. Ken de hele brouwer niet maar vind dat wel leuk opzich, ook een mix met wat barrel aged bieren en een grape ale. Nederlandse brouwer steunen is misschien ook wel leuk
https://craftboxs.nl/speciaalbier-adventskalender/
Verder genoeg andere opties. Op Pepper een heel overzichts topic:
https://nl.pepper.com/aan...verzameltopic-2024-319880
Hebben ze bij de kloosterwinkel nog speciale quadrupple barrel aged edities staan? Wat kosten die flessen a 0,75?remzor schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:32:
[...]
Ik kreeg de e-mail ook en ben van plan om morgen naar de Kloosterwinkel te gaan. Voor mij gelukkig praktisch om de hoek
Online zijn ze al verdwenen. En het eerste weekend dat ze in de kloosterwinkel lagen, vlogen ze met dozen buiten. Ik vermoed dat er niet veel meer over zal zijn. En ik dacht dat het allemaal 0,375 flessen waren.Edenaar1 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:12:
[...]
Hebben ze bij de kloosterwinkel nog speciale quadrupple barrel aged edities staan? Wat kosten die flessen a 0,75?
[ Voor 5% gewijzigd door Arator op 16-10-2024 13:46 ]
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Leuke is dat elke AH en elke andere supermarkt weer een eigen assortiment heeft. Gisteren ook weer een AH, slijter en Plus langs gereden en meer dan genoeg bieren onder de 4 euro kunnen vinden die goed zijn. Genoeg voor onder de 3 euro ook.Agent47 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:27:
Het kan best lonen om een keer een flinke hoeveelheid verschillende supermarkten af te gaan om te kijken wat ze hebben in het aanbod.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Nee, volgens mij niet. Die staan normaal in de kastenwand achterin en daar stond niets. Wel flessen van het nieuwe dubbel bier, ook nog dozen per 6 stuks. Ging wel hard volgens mij.Edenaar1 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:12:
[...]
Hebben ze bij de kloosterwinkel nog speciale quadrupple barrel aged edities staan? Wat kosten die flessen a 0,75?
Wij hebben lekker samen met de kleine geluncht net en ik heb 2 flessen meegenomen van de 'Three Rules of Authentic Trappist'. Met een baby gaan lunchen is een stuk relaxter dan met een kind van bijna 2, maar zij is vandaag 'gelukkig' op het kinderdagverblijf
Ook heb ik het bier van de tap gedronken, mooi op temperatuur met een fijne schuimkraag. Smaakte prima
Het bier klapt er overigens wel op zo hoor, midden op de dag en dan met weinig slaap de afgelopen weken. Ik voel hem wel zeg maar.. (ook al is het maar 7,4%, dan nog).
:strip_exif()/f/image/ixpSELcaF4F9BAJYhuTL5FoE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZUuLcdhzJQoLNw0usSVTZi6h.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door remzor op 16-10-2024 16:38 ]
Mooi man! Je hebt genoten zo te lezen en te zien. Ze hebben goed goed maar ook goede kaart bij La Trapp. Ik ga er ook snel een bezoekje brengen, is alweer even geleden.remzor schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:49:
[...]
Nee, volgens mij niet. Die staan normaal in de kastenwand achterin en daar stond niets. Wel flessen van het nieuwe dubbel bier, ook nog dozen per 6 stuks. Ging wel hard volgens mij.
Wij hebben lekker samen met de kleine geluncht net en ik heb 2 flessen meegenomen van de 'Three Rules of Authentic Trappist'. Met een baby gaan lunchen is een stuk relaxter dan met een kind van bijna 2, maar zij is vandaag 'gelukkig' op het kinderdagverblijf![]()
Ook heb ik het bier van de tap gedronken, mooi op temperatuur met een fijne schuimkraag. Smaakte prima![]()
Het bier klapt er overigens wel op zo hoor, midden op de dag en dan met weinig slaap de afgelopen weken. Ik voel hem wel zeg maar.. (ook al is het maar 7,4%, dan nog).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gingen de flessen van Three Rules hard? Hopelijk hebben ze het nog over een paar weken, anders maar een bezoek aan de supermarkt welke aangesloten zijn.
Zag het inderdaad dat de flessen online niet meer beschikbaar zijn. Paar jaar geleden mooie flessen kunnen kopen, ze hadden toen ook een speciale editie met Brewdog. Toen waren er nog 0,75 flessen, nu lijken ze de oaked serie inderdaad met 0,37 aan te bieden. Voor een prijs van 15-20 euro per flesje?Arator schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:46:
[...]
Online zijn ze al verdwenen. En het eerste weekend dat ze in de kloosterwinkel lagen, vlogen ze met dozen buiten. Ik vermoed dat er niet veel meer over zal zijn. En ik dacht dat het allemaal 0,375 flessen waren.
Zeker genoten en inderdaad een mooie kaart. We zijn vandaag binnen gaan zitten, buiten zit je er wel veel mooie imho. Prachtige omgeving, zowel al het groen (wandelen kan ook) als het grote klooster zelf. Maar voor mij om de hoek, dus ik kom regelmatig in de kloosterwinkel. Proeflokaal zelf niet vaak genoeg eigenlijkEdenaar1 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:03:
[...]
Mooi man! Je hebt genoten zo te lezen en te zien. Ze hebben goed goed maar ook goede kaart bij La Trapp. Ik ga er ook snel een bezoekje brengen, is alweer even geleden.
Gingen de flessen van Three Rules hard? Hopelijk hebben ze het nog over een paar weken, anders maar een bezoek aan de supermarkt welke aangesloten zijn.
De flessen gingen hard ja. Een serveerster in het proeflokaal zei: "Ben benieuwd wat u er van vindt" en zie toen we afrekenden dat ze mensen met dozen en kinderwagens vol zag lopen. In de kloosterwinkel was genoeg doorloop en vrijwel iedereen pakte die flessen wel mee ja. Ik vermoed dat ze vrij snel uit verkopen bij de 3 brouwerijen en eventuele drankenhandels (als die ze al krijgen).
Die collab met Brewdog had ik toen ook, ging ook erg rap destijds ja.Edenaar1 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:04:
[...]
Zag het inderdaad dat de flessen online niet meer beschikbaar zijn. Paar jaar geleden mooie flessen kunnen kopen, ze hadden toen ook een speciale editie met Brewdog. Toen waren er nog 0,75 flessen, nu lijken ze de oaked serie inderdaad met 0,37 aan te bieden. Voor een prijs van 15-20 euro per flesje?
Overigens is de Oak Aged serie altijd al in 37,5cl geweest. Tot zo'n 2 jaar geleden kocht ik braaf elk kwartaal(?) de nieuwste editie in de kloosterwinkel voor €12,50. Toen al duur, maar oké, ik genoot er wal van. Nu zijn die flesjes een euro of €15 ja. Ik ben gestopt met al die edities halen. Beetje overproces imho maar begrijp me niet verkeerd: altijd erg lekker!
Die kokers waar ze zin zitten met beschrijving erbij ook enzo.. ook een stukje beleving. Dat doen ze goed.
Die heb ik ook in order staan (bij BeerHunter). Ik ben niet zo van de dubbels, ook niet die van La Trappe. Maar het is La Trappe en die wil ik toch altijd een keer proberen. De Oak Aged serie sla ik meestal over, tenzij de release mij aanstaat, maar daarbuiten mis ik eigen nooit een release.wlchris schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:39:
[...]
Online al te koop zo te zien:
De meest recente 0,0, de Epos, vond ik wel wat tegenvallen overigens. Maar goed, 0,0 is IMHO dan ook geen bier maar calorieën rijk water met biersmaak..
Heb vorig jaar die van Rigters gehad naast de Moersleutel advent.negerdesheils schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:19:
Ben in de markt voor een adventkalender, helaas de net de pre order acties gemist. Ik hou van korting
Wel aardige advent, leuke filmpjes. Prima bieren voor die prijs, maar verder niet heel bijzonder.
Opkopen en dan op marktplaatsArator schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:46:
[...]
Online zijn ze al verdwenen. En het eerste weekend dat ze in de kloosterwinkel lagen, vlogen ze met dozen buiten. Ik vermoed dat er niet veel meer over zal zijn. En ik dacht dat het allemaal 0,375 flessen waren.
https://www.marktplaats.nl/q/la+trappe+oak/
Heb die La Trappe ook eentje gereserveerd bij Brewhunter. €9,99 voor een 750ml fles vond ik wel een schappelijke prijs, ook al ben ik ook niet echt fan van dubbel maar liver een tripel.Thalaron schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 01:32:
[...]
Die heb ik ook in order staan (bij BeerHunter). Ik ben niet zo van de dubbels, ook niet die van La Trappe. Maar het is La Trappe en die wil ik toch altijd een keer proberen. De Oak Aged serie sla ik meestal over, tenzij de release mij aanstaat, maar daarbuiten mis ik eigen nooit een release.
De meest recente 0,0, de Epos, vond ik wel wat tegenvallen overigens. Maar goed, 0,0 is IMHO dan ook geen bier maar calorieën rijk water met biersmaak..
Overigens gisteren ook voor het eerst uitgeloot bij een bier, dus dat is blijkbaar wel mogelijk.
er lopen 2 dingen door elkaar de oak aged serie van la trappe quadruple die altijd in 0,375cl flessen zitwalterworld schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:37:
[...]
Opkopen en dan op marktplaats![]()
https://www.marktplaats.nl/q/la+trappe+oak/
en de specials/collabs zoals met brewdog van een tijdje geleden en nu de 3 rules, die meestal in 0,75cl zit
de 3rules is dus geen oak aged maar een special collab met 2 andere trappisten brouwerijen
[ Voor 12% gewijzigd door -Jaap-io op 17-10-2024 14:37 ]
Dat was als antwoord op @Edenaar1 die vroeg naar de barel aged.-Jaap-io schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:36:
[...]
er lopen 2 dingen door elkaar de oak aged serie van la trappe quadruple die altijd in 0,375cl flessen zit
en de specials/collabs zoals met brewdog van een tijdje geleden en nu de 3 rules, die meestal in 0,75cl zit
de 3rules is dus geen oak aged maar een special collab met 2 andere trappisten brouwerijen
Mischien nieuwe klanten geluk?
Ging bij mij ook wat raar daar deze keer, een week geleden kwam een lege 'de box komt eraan mail' met daarna een correctie dat die mail te vroeg verstuurd was en er uiteraard niets geïncasseerd ging worden nav die mail. Maar een 'echte' mail heb ik nooit gehad, als ik niet af en toe hier keek had ik niets van de inhoud gewetenBeekforel schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:30:
Ik heb nu al een incasso van Beer In A Box? Heb net de Mad Scientist box in ontvangst genomen die ik via ideal betaald had.
Maar bij mij is twee dagen geleden de incasso voor deze box geweest, box komt morgen. Als je er nu al eentje krijgt en de huidige box al betaald had zou ik toch even contact met ze opnemen.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Ja ik bedoel dus 49x wel gelukt en 1x niet gelukt.Thalaron schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:06:
@ivo001 bijzonder… ik ben voor alles uitgeloot waarbij ik mij heb ingeschreven 😅
Mischien nieuwe klanten geluk?
Zag dat de inhoud van de box nu bekend is.. ik laat ‘m aan mij voorbij gaan. Wat vinden jullie, goede box voor het geld?Beekforel schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:30:
Ik heb nu al een incasso van Beer In A Box? Heb net de Mad Scientist box in ontvangst genomen die ik via ideal betaald had.
https://www.beerinabox.nl/global/exclusive/global-okt
Ik vind van wel, maar ik ben Mad Scientist fan dus maakt mij niet zoveel uit. Goede herinneringen aan de Mad House in Boedapest.Edenaar1 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:53:
[...]
Zag dat de inhoud van de box nu bekend is.. ik laat ‘m aan mij voorbij gaan. Wat vinden jullie, goede box voor het geld?
Puur op basis van het overzicht:Edenaar1 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:53:
[...]
Zag dat de inhoud van de box nu bekend is.. ik laat ‘m aan mij voorbij gaan. Wat vinden jullie, goede box voor het geld?
* Mooie kans om mad scientist brouwerij te ontdekken
* Volle box met 12 bieren
* 9 x verschillende bierstijlen
* Omgerekend 5,- per bier (waar de verzending van de box hierin ook is verwerkt)
* Qua untappd rating niet allemaal 'top' bieren, maar ik denk wel een goede kwaliteit/kwantiteit verhouding
Dus ik ben zelf aardig tevreden met de box deze maand
bla di bla bla
https://www.woudenbergdra...ktober-2024-middag-sessie
Het lijkt erop dat ik morgen nog een pakket krijg... Maar even afwachten wat hun klantenservice zegt.Beekforel schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:30:
Klopt.Tsurany schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:04:
[...]
Leuke is dat elke AH en elke andere supermarkt weer een eigen assortiment heeft. Gisteren ook weer een AH, slijter en Plus langs gereden en meer dan genoeg bieren onder de 4 euro kunnen vinden die goed zijn. Genoeg voor onder de 3 euro ook.
Het kan best lonen om een keer een flinke hoeveelheid verschillende supermarkten af te gaan om te kijken wat ze hebben in het aanbod.
Naar aanleiding van de laatste biermailing van AH ook deze net nog even meegepakt met 25% korting.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yEhnIBbDDWFwHlxRqNpOTSv8.jpg?f=user_large)
De Pohjala en To Øl was ook zo'n bier dat er maar tijdelijk is voor deze actie. Stond nu al een zwart display bij met binnenkort niet meer verkrijgbaar.
Maar toch een leuke mix die je gewoon tijdens de wekelijkse boodschappen kan inladen.
Eigenlijk heb ik meer dan genoeg bier op voorraad, ben wat aan het minderen met bier drinken. Eigenlijk alleen op vrijdag óf zaterdag nog maar, maar kan het toch niet laten om meer in te slaan, ik zie altijd wel weer wat nieuws. Komt ook nog een adventskalender aan.
Overigens vind ik de Moersleutel Remblock ook erg geslaagd. Stond ook gewoon bij de AH. Ik was wel een beetje klaar met het bokbier elk jaar, weinig bijzonders bij de grote brouwerijen, maar deze smaakte prima. Mooie balans, niet te zwaar, niet te dik, maar toch een vrij volle smaak.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Nu heb ik er daar 6 van inzitten, de andere 6 zijn kleinere blikken.
Ik dacht bij grotendeels altijd aan meer dan de helft dus is het bij mij net een andere samenstelling dan anderen?
Smulbok van Rock City loopt al een aantal jaren mee, is altijd wel een goede/lekkere. Maar die is wel wat aan de zoetere kant. Remblock was niet heel uitgesproken maar wel degelijk. Voor de supermarkt bieren ben ik altijd wel fan van de Dubbelbock van Brand.-Jaap-io schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:30:
Met bokbieren is het juist de moeite om eens bij de kleinere/lokale brouwers te kijken. Zo had ik er dit jaar 1 van brouwerij 't smakt en die was echt erg lekker!
untappd
ik had dit pakketje samengesteld voor vrienden:
[Afbeelding]
Remblock vond ik best prima, wel iets te licht van smaak soms. Ben heel benieuwd wat je van Midnight Cascade gaat vinden, ik vond er zelf ontzettend weinig smaak aan zitten. Ik proefte bijna niks.Klippy schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:26:
[...]
Klopt.
Naar aanleiding van de laatste biermailing van AH ook deze net nog even meegepakt met 25% korting.
[Afbeelding]
De Pohjala en To Øl was ook zo'n bier dat er maar tijdelijk is voor deze actie. Stond nu al een zwart display bij met binnenkort niet meer verkrijgbaar.
Maar toch een leuke mix die je gewoon tijdens de wekelijkse boodschappen kan inladen.
Eigenlijk heb ik meer dan genoeg bier op voorraad, ben wat aan het minderen met bier drinken. Eigenlijk alleen op vrijdag óf zaterdag nog maar, maar kan het toch niet laten om meer in te slaan, ik zie altijd wel weer wat nieuws. Komt ook nog een adventskalender aan.
Overigens vind ik de Moersleutel Remblock ook erg geslaagd. Stond ook gewoon bij de AH. Ik was wel een beetje klaar met het bokbier elk jaar, weinig bijzonders bij de grote brouwerijen, maar deze smaakte prima. Mooie balans, niet te zwaar, niet te dik, maar toch een vrij volle smaak.
Jammer dat de Pohjala bij mijn AH niet te verkrijgen was, de To Øl wel dus benieuwd hoe die gaat smaken.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Oftewel 3 euro per biertje.
https://brouwerijdemolen....-borefts-24-deal-12-pack/
Foto gevonden:
[ Voor 48% gewijzigd door wlchris op 18-10-2024 13:43 ]
Ik had de Moersleutel remblock vorig weekend en vond het een tegenvaller. Kreeg er een beetje een IPA gevoel bij met wat lichte "bok" smaaktonen.Tsurany schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:56:
[...]
Remblock vond ik best prima, wel iets te licht van smaak soms. Ben heel benieuwd wat je van Midnight Cascade gaat vinden, ik vond er zelf ontzettend weinig smaak aan zitten. Ik proefte bijna niks.
Jammer dat de Pohjala bij mijn AH niet te verkrijgen was, de To Øl wel dus benieuwd hoe die gaat smaken.
Hier ook zes-zes en zoals je op de foto boven me ziet zijn we niet de enigen. Ook relatief veel core range, dus ik vind deze toch wel wat minder dan de vorige. En de communicatie liep ook al mis, dus ik ga de volgende even uitstellen tot bekend is wat er in zit.Wren schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:36:
Vandaag de Mad Scientist zending ontvangen. Nu staat me bij (en het staat ook op de meegestuurde pamfletten) dat Beer in a box zei dat het pakket zou bestaan uit grotendeels 44CL blikken.
Nu heb ik er daar 6 van inzitten, de andere 6 zijn kleinere blikken.
Ik dacht bij grotendeels altijd aan meer dan de helft dus is het bij mij net een andere samenstelling dan anderen?
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Is dit dan een bonusmail want helaas heb ik al een tijdje geen moersleutel bonus meer gezien, meestal sla ik dan een paar blikken in, maar zelfs in de bonus blijft het duur drinken met 4 euro per blikje.Klippy schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:26:
[...]
Klopt.
[Afbeelding]
Dan vind ik Leffe echt niet 4 keer zo lekker ofzo, maar wel zeker 2 of 3 keer:)
Festina lente
Ah ja, dat was persoonlijke bonus zie ik. Zal op basis van aankoopgeschiedenis zijn. Maar slechts één Moersleutel, dus je hebt niet super veel gemist.Honesty schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:01:
[...]
Is dit dan een bonusmail want helaas heb ik al een tijdje geen moersleutel bonus meer gezien, meestal sla ik dan een paar blikken in, maar zelfs in de bonus blijft het duur drinken met 4 euro per blikje.
Dan vind ik Leffe echt niet 4 keer zo lekker ofzo, maar wel zeker 2 of 3 keer:)
De vier die ik gepost en nog Frontaal Head first en Arpus Motueka x galaxy x dipa, maar die laatste was er niet. Aan de vakken te zien was ik niet de enige die 25% korting had, normaal zijn die redelijk vol, nu zo goed als leeg.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Bvanham schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:30:
Dit soort eisbock soorten moet je ook niet snel drinken maar meer als een port beschouwen. Rustig drinken, hapje erbij. Het is geen bier om met flinke slokken weg te werken
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qVOERQTOq5pS8gWJB1uzzG11.jpg?f=user_large)
Dat ziet er goed uit (niet alleen omdat ik nu honger heb...)twingens schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:09:
Weer een prachtige proeverij gehad gister avond. Met wat foodpairing erbij👌🏻[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waar was dit?
Ziet er echt goed uit inderdaad! Flinke proeverij weltwingens schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:09:
Weer een prachtige proeverij gehad gister avond. Met wat foodpairing erbij👌🏻[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/d7UESUEQB2Feu1lwMebCoXDu.jpg?f=fotoalbum_large)
Blij dat ik deze meegenomen heb uit Lucca, van een lokale lavendelboer die z'n marktkraam had uitgestald.
Ik keek er erg naar uit om deze te openen, en nu heb ik spijt dat ik er geen tweede of derde fles meegenomen heb, de prijs was gewoon prima, zo rond een tientje.
Het ruikt en smaakt naar lavendel, met een bittertje. Geniaal.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Lucca an sich is al een fantastische bestemming, dit maakt het dan alleen maar mooier lijkt mij. Mooie vondst.Quad schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:27:
[Afbeelding]
Blij dat ik deze meegenomen heb uit Lucca, van een lokale lavendelboer die z'n marktkraam had uitgestald.
Ik keek er erg naar uit om deze te openen, en nu heb ik spijt dat ik er geen tweede of derde fles meegenomen heb, de prijs was gewoon prima, zo rond een tientje.
Het ruikt en smaakt naar lavendel, met een bittertje. Geniaal.
Wow, dat ziet er meer dan prima uit!twingens schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:09:
Weer een prachtige proeverij gehad gister avond. Met wat foodpairing erbij👌🏻
Hoe lang duurt zo'n proeverij? Mijn ervaring is dat je met een bier of 7 al gauw 4 uur bezig bent (wel ongeveer 18cl pp steeds en meestal wat zwaardere bieren).
Maar dit zijn 20 verschillende bieren, elke 20 minuten een nieuwe ronde en je zit al aan bijna 7 uur lijkt me?
Ik snap dit soort proeverijen ook nooit zo goed. Ja ok, je kunt 20 bieren inchecken, veel met een hele mooie score. Maar omdat je met zoveel man bent heb je van elk bier een slok, wat zonde is bij zulk goed spul, en/of tegen het eind kun je de verschillende BA stouts niet meer van elkaar onderscheiden.Zjoske78 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:23:
[...]
Wow, dat ziet er meer dan prima uit!
Hoe lang duurt zo'n proeverij? Mijn ervaring is dat je met een bier of 7 al gauw 4 uur bezig bent (wel ongeveer 18cl pp steeds en meestal wat zwaardere bieren).
Maar dit zijn 20 verschillende bieren, elke 20 minuten een nieuwe ronde en je zit al aan bijna 7 uur lijkt me?
Maar misschien is het een kwestie van eens proberen en dan oordelen
ik heb heel lang gezocht (en uitendelijk op rommelmarkt gevonden) naar glazen bier; in het bijzonder van Gouden Carolus.
Zijn er nog mensen die glazen zoeken maar ze gewoon niet kunnen vinden?
https://shop.hetanker.be/...uMTcyOTYwOTI1NS4wLjAuMA..
Zelf ben ik op zoek naar Beavertown glazen, maar tot op heden heb ik geen webshop gevonden die deze levert buiten het VK.
Helaas leveren de brouwers in het VK zo goed als nooit meer aan het vasteland van europa met dank aan Brexit.
Nee eigenlijk niet. Als ik naar Bierparadijs, Bierschuur, etc ga...daar hebben ze ook veel glazen te koop tegen hele schappelijke prijzen. Zeker Bierparadijs heeft er veel!Derbiss schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:56:
Hallo allen,
ik heb heel lang gezocht (en uitendelijk op rommelmarkt gevonden) naar glazen bier; in het bijzonder van Gouden Carolus.
Zijn er nog mensen die glazen zoeken maar ze gewoon niet kunnen vinden?
Wat ik bij dergelijke bieren dan wel altijd heb; het is veel meer boozy/"alcohol smaak" dan bijv een wijn, port, likeur van een vergelijkbaar percentage; die smaken me doorgaans toch beter. Zou dat dan toch te maken hebben met het brouwproces en dat bier eigenlijk niet echt bedoelt is voor zulke hoge percentages?Martijn1990 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:43:
Best een beetje aangeschoten na 1 biertje.. 😂 Niet slecht! Maar kan me wel vinden in de Untapped score van 3.72. Ik ben echt een Barleywine fan, maar door het alc. percentage net wat te boozy (wat ook niet gek is). Maar voor €6,50 een prima bier.
[Afbeelding]
Beeromaniac
Ik vind dat wel heel erg verschillen per bier. De Lehe Singularity vond ik heerlijk en toch best makkelijk weg drinken voor 18%, waar ik de Icebock Doppelbock Bourbon BA collab van Vandestreek en Pühaste met 17% veel te boozy vond.Thompson schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:18:
[...]
Wat ik bij dergelijke bieren dan wel altijd heb; het is veel meer boozy/"alcohol smaak" dan bijv een wijn, port, likeur van een vergelijkbaar percentage; die smaken me doorgaans toch beter. Zou dat dan toch te maken hebben met het brouwproces en dat bier eigenlijk niet echt bedoelt is voor zulke hoge percentages?
Maar ik zie dat To Ol weer een adventskalender aanbiedt:
https://toolbeer.dk/products/to-ol-advent-calendar-2024
Prijs: € 92.95
Shipping € 20.95
Korting(TOOLBEER) - € 9.30
Totaal prijs €104.60
De laatste keer (3 jaar geleden?) dat ik hem had was het me iets te veel IPA.WorstCaseOfZen schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 00:28:
Misschien gemist in het topic;
Maar ik zie dat To Ol weer een adventskalender aanbiedt:
https://toolbeer.dk/products/to-ol-advent-calendar-2024
Prijs: € 92.95
Shipping € 20.95
Korting(TOOLBEER) - € 9.30
Totaal prijs €104.60
Ik ben echt wel een liefhebber van IPA, maar voor een decemberkalender was het me iets te veel.
Geen idee hoe de verhoudingen nu zijn. Wordt daar iets over vermeld?
Misschien had ik het linkje even aan moeten klikken
[ Voor 4% gewijzigd door Mich007 op 25-10-2024 11:59 ]
Staat op de pagina:Mich007 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:59:
[...]
De laatste keer (3 jaar geleden?) dat ik hem had was het me iets te veel IPA.
Ik ben echt wel een liefhebber van IPA, maar voor een decemberkalender was het me iets te veel.
Geen idee hoe de verhoudingen nu zijn. Wordt daar iets over vermeld?
Misschien had ik het linkje even aan moeten klikken
"For those who can't stand surprises, here are some clues:
11x IPAs & Pale Ales
8x Dark Beers
4x Lagers, Blondes, and Wheat Beers (including 1 mind-blowing non-alcoholic option)
1x Gose"
Gister gehad, na een paar slokken in de gootsteen verdwenen... brrrr...Saitek schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:33:
[...]
Nu paar IPA's verder, alles smaakt prima en ik kan genieten van stijl bieren. Maar nog geen echte uitschieter gehad
Behalve de Gunner's Daughter. Die is de gootsteen in gegaan. Veel hazelnoot met een 5,5% alcohol maakte het een aardig waterige neppe smaak
[Afbeelding]
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Ik heb hem n.a.v. jullie reacties gemixt met Whisky om een soort BA-ish variant te makenAngelDust schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:09:
[...]
Gister gehad, na een paar slokken in de gootsteen verdwenen... brrrr...
@AngelDust zijn de vaten al gebotteld?
Hoe smaakte dat? Ik doe het sporadisch met een ander biertje. Maar dat had hier wel prima gepast iddplofkip schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:01:
[...]
Ik heb hem n.a.v. jullie reacties gemixt met Whisky om een soort BA-ish variant te maken
Waarschijnlijk beter dan zonderSaitek schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:10:
[...]
Hoe smaakte dat? Ik doe het sporadisch met een ander biertje. Maar dat had hier wel prima gepast idd

Disclaimer: ben zelf niet echt een whisky liefhebber.
(overigens niet gekocht omdat ik die hier langs zag komen, had hem al eerder een keer gekocht bij de Albert Heijn)
Haha, nee.. nog een paar weekjes geduldBeekforel schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:28:
Ik vond die Gunners niet geweldig, maar heb hem wel opgedronken. De gootsteen in vond ik ook wel weer zonde.
@AngelDust zijn de vaten al gebotteld?Gister even rondgekeken in de brouwerij, ze lagen er mooi bij.
Bier fan Fryske grûn!
O ja jullie gingen proeven ergens deze dagen. Ja hij heeft verteld wat het is, ik haal ze uiteraard zodra ze in de verkoop komen.AngelDust schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:52:
[...]
Haha, nee.. nog een paar weekjes geduldHeb je stiekem ook gespiekt wat voor vaten het zijn? Of heeft Tim niks verteld
Collega is gister wezen proeven inderdaad. Ene is top, andere moeten we ff bekijken of we die aanvullen met de whisky om de smaak beter te krijgen.Beekforel schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:01:
[...]
O ja jullie gingen proeven ergens deze dagen. Ja hij heeft verteld wat het is, ik haal ze uiteraard zodra ze in de verkoop komen.
Anders mag je ze ook direct bij de bron kopen hoor 😁
Bier fan Fryske grûn!
Nice, hoor het graag zodra ze er zijn!AngelDust schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:05:
[...]
Collega is gister wezen proeven inderdaad. Ene is top, andere moeten we ff bekijken of we die aanvullen met de whisky om de smaak beter te krijgen.
Ga je binnenkort nog een keer naar België? 😇AngelDust schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:05:
[...]
Collega is gister wezen proeven inderdaad. Ene is top, andere moeten we ff bekijken of we die aanvullen met de whisky om de smaak beter te krijgen.
Uhm, 7 december gaan we weer naar Poppel zoals het nu in de agenda staat-Jaap-io schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:03:
[...]
Ga je binnenkort nog een keer naar België? 😇
Bier fan Fryske grûn!
:strip_exif()/f/image/G7sDq9joF0HxsGj07o7jJpL3.jpg?f=fotoalbum_large)
Bier speciaal voor mij? Hebben! Dus gehaald.
Knallertje hoor, oef... Deze neigt erg naar een stout, vol in smaak en structuur. Ik had een ander biertje klaargelegd gisteravond, maar ik heb van 21:00 tot 23:30 gedaan over dit blikje.. Kwaliteit.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik kan bevestigen dat dit inderdaad een smaakvol bier is. Ook het "romige" zit er weer in.
Hopelijk meer dan dit.
Death Valley to Denali. Een West Coast IPA van 6,1%. Heerlijk zurig/bitter fruit, maar niet zo'n nadronk waar je mond van samentrekt.
En daarna Can I Lick It ? - rare naam om bij de serveerster te bestellen. Een double New Engeland IPA van 8,5%. Ook een lekker bittertje met fruit (uiteraard, want het is wel een IPA), maar met een wat zoetiger zachte nasmaak.
Was een goede volgorde om deze 2 biertjes te drinken. Zeker die tweede ga ik nog wel eens halen (woon vlak bij Ermelo, dus....).
Ben geïnteresseerd als ze in de verkoop gaan, koop ze het liefst bij de bronAngelDust schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:05:
[...]
Helaas woon ik niet echt op de route naar Poppel vanuit FrieslandAngelDust schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:33:
[...]
Uhm, 7 december gaan we weer naar Poppel zoals het nu in de agenda staat
Je moet er wat voor over hebben-Jaap-io schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:46:
[...]
Helaas woon ik niet echt op de route naar Poppel vanuit Friesland
Bier fan Fryske grûn!