Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 178 ... 194 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twingens
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-06 11:00
Zjoske78 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:23:
[...]

Wow, dat ziet er meer dan prima uit!
Hoe lang duurt zo'n proeverij? Mijn ervaring is dat je met een bier of 7 al gauw 4 uur bezig bent (wel ongeveer 18cl pp steeds en meestal wat zwaardere bieren).
Maar dit zijn 20 verschillende bieren, elke 20 minuten een nieuwe ronde en je zit al aan bijna 7 uur lijkt me?
We zijn met 10 man en zijn van 17:30 tot ongeveer 01:00 bezig hiermee.
(met het eten beginnen we al in de ochtend)

https://untappd.com/user/Twingens]https://untappd.com/user/Twingens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twingens
gustaveau schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:02:
[...]

Dat ziet er goed uit (niet alleen omdat ik nu honger heb...)
Waar was dit?
We doe bij iemand in een tuinhuisje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twingens
bbunn07 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:49:
[...]

Ik snap dit soort proeverijen ook nooit zo goed. Ja ok, je kunt 20 bieren inchecken, veel met een hele mooie score. Maar omdat je met zoveel man bent heb je van elk bier een slok, wat zonde is bij zulk goed spul, en/of tegen het eind kun je de verschillende BA stouts niet meer van elkaar onderscheiden.

Maar misschien is het een kwestie van eens proberen en dan oordelen :)
Ik zou het eens proberen. Echt mooi om dit te doen met echte liefhebbers.
En ja het zijn proefglaasjes. Maar omdat het alleen echt goeie bieren zijn neem je geen grote slokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09:31
twingens schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:34:
[...]

Ik zou het eens proberen. Echt mooi om dit te doen met echte liefhebbers.
En ja het zijn proefglaasjes. Maar omdat het alleen echt goeie bieren zijn neem je geen grote slokken.
Maar 20 proefglaasjes van zulk sterk spul (gemiddeld genomen) is zoveel dat je de tweede helft katjelam bent. Of het zijn glaasjes van 5cl, maar dan lijkt het mij dus zonde dat je van hele goede bieren maar 2 slokken hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conundrum51
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:27
Heeft iemand al iets gehoord van het Moersleutel Guild? Oktober heeft niet zoveel dagen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:23
Conundrum51 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:43:
Heeft iemand al iets gehoord van het Moersleutel Guild? Oktober heeft niet zoveel dagen meer.
Hier ook nog niets.

Op 1 oktober heeft Moersleutel een mail gestuurd en geschreven dat ze 'later deze maand' verzonden worden, dus zal komende dagen dan wel gebeuren.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijssie007
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Volgens de facebook pagina worden de boxen vanaf morgen verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twingens
bbunn07 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:48:
[...]

Maar 20 proefglaasjes van zulk sterk spul (gemiddeld genomen) is zoveel dat je de tweede helft katjelam bent. Of het zijn glaasjes van 5cl, maar dan lijkt het mij dus zonde dat je van hele goede bieren maar 2 slokken hebt..
Valt reuze mee. Doen iedere maand met 5 man een proeverijtje met zo'n 16 tot 20 bieren.
Beetje getraind zijn we wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 13:48
Hebben jullie aanraders om bier online te bestellen? Ga meestal wel naar de supermarkt of naar de plaatselijke bierwinkel. Maar als je daar staat met paar honderd soorten, je neem maar de goedkoopste mee om te testen.
Ga niet meteen 5 euro voor blikje bier bestellen.

Weet dat er wel online boxen zijn als beerwulf, beer in a box en zo zijn er vast veel meer. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:15
Het ligt een beetje aan wat je zoekt tbh. Zoek je bepaalde brouwerijen? Nieuwe brouwerijen? Specifieke stijlen? Of wil je gewoon lekker ontdekken?

Ga vooral je supermarkten langs en probeer daar alle/verschillende bieren. Genoeg goede bieren te vinden (St Bernardus, Rochefort, Moersleutels, Brouwerij Kees, Frontaal, Chimay, UIltje.)

Drankgigant, Speciaalbierpakket.nl, Gall & Gall, Beerwulf, Beer in a Box. Ze doen allen hun ding qua webshop :).

Als je niet zelf wil kiezen tussen de paar honderd verschillende: leg hetzelfde voor bij je plaatselijke bierwinkel en laat hen een mooi (adventkalender)pakket voor je samenstellen. 24 bieren van niet meer dan €X euro per biertje en je hoeft alleen af te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Gewoon lekker ontdekken, hoef geen favorieten. De ene keer wil je wat sterkers, soms een ipa. Zomers gaat er nog wel een 0.0 in. Kan van alles zijn, maar gewoon gaan en bestellen dus. Niet een webshop dit uitblinkt in aanbod / prijs?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

Shrien

frequent snoozer

G.Scholtens schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:35:
Gewoon lekker ontdekken, hoef geen favorieten. De ene keer wil je wat sterkers, soms een ipa. Zomers gaat er nog wel een 0.0 in. Kan van alles zijn, maar gewoon gaan en bestellen dus. Niet een webshop dit uitblinkt in aanbod / prijs?
Ik kijk tegenwoordig vaker bij het aanbod van de brouwers zelf. Neem het Mega proefpakket van Vandestreek bijvoorbeeld. Prima verscheidenheid van stijlen voor een mooi prijsje incl. gratis verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Shrien schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:16:
[...]

Ik kijk tegenwoordig vaker bij het aanbod van de brouwers zelf. Neem het Mega proefpakket van Vandestreek bijvoorbeeld. Prima verscheidenheid van stijlen voor een mooi prijsje incl. gratis verzending.
Vind ik best prijzig, 16 blikjes voor 50euro 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:51
AngelDust schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:09:
[...]

Gister gehad, na een paar slokken in de gootsteen verdwenen... brrrr...
Ik begin niet eens aan een Stout onder de pak 'm beet 9%, zelden dat ze dan een goede smaak hebben. Een stout moet er gewoon in knallen. O-)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:48
G.Scholtens schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:34:
[...]

Veel goedkoper word het niet hoor. Helaas is 3 euro per (craft) biertje al aan de goedkope kant.
Loop anders eens de Albert Heijn binnen: https://www.ah.nl/producten/bier-en-aperitieven/speciaalbier

[ Voor 15% gewijzigd door Kapitein Merijn op 29-10-2024 15:46 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:45:
[...]

Veel goedkoper word het niet hoor. Helaas is 3 euro per (craft) biertje al aan de goedkope kant.
Loop anders eens de Albert Heijn binnen: https://www.ah.nl/producten/bier-en-aperitieven/speciaalbier
Viel mij in de super markt ook al op, dat die blikjes zo duur zijn. Had nu een fles tripel karmeliet meegenomen voor 5euro ofzo, net even wat meer inhoud en een blikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Nu online

Shrien

frequent snoozer

G.Scholtens schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:34:
[...]

Graag gedaan hoor :w (let wel dat in dit pakket 3 a 4 barrel aged bieren in zitten)

De tijden van relatief goedkoop craftbier zijn voorbij vrees ik. Zelfs een Poolse shop als Piwne Mosty vind ik vrij prijzig geworden.

Als je van ipa’s houd vind ik het pakket van Basqueland altijd leuk (6x4 blikken voor €96).

[ Voor 6% gewijzigd door Shrien op 29-10-2024 16:05 . Reden: Barrel benoeming ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-06 23:10
Shrien schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:59:
[...]

Graag gedaan hoor :w (let wel dat in dit pakket 3 a 4 barrel aged bieren in zitten)

De tijden van relatief goedkoop craftbier zijn voorbij vrees ik. Zelfs een Poolse shop als Piwne Mosty vind ik vrij prijzig geworden.

Als je van ipa’s houd vind ik het pakket van Basqueland altijd leuk (6x4 blikken voor €96).
prima suggestie, goede brouwerij. Wellicht dat het hier iets te exclusief is qua bieren die aangehaald worden. Als je toch aan het proberen bent; kijk ook eens in de Aldi en Lidl naar hun assortiment. Zitten soms leuke dingen tussen voor een lage prijs. De IPA van de Aldi vind ik wel oke maar geen vergelijk met de duurdere bieren van basqueland, van de streek, two Chefs etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10:25
El Capitan schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:52:
[...]

prima suggestie, goede brouwerij. Wellicht dat het hier iets te exclusief is qua bieren die aangehaald worden. Als je toch aan het proberen bent; kijk ook eens in de Aldi en Lidl naar hun assortiment. Zitten soms leuke dingen tussen voor een lage prijs. De IPA van de Aldi vind ik wel oke maar geen vergelijk met de duurdere bieren van basqueland, van de streek, two Chefs etc
Ik had ongeveer 30 flesjes (30cl) blond bier voor een kleine 60€ bij onze lokale drankverkoper..
Lijkt me wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-02 03:07
ivo001 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:59:
[...]

Hier nog steeds 15% korting:
https://craftboxs.nl/speciaalbier-adventskalender/

Verder genoeg andere opties. Op Pepper een heel overzichts topic:
https://nl.pepper.com/aan...verzameltopic-2024-319880
Goede tip! :) Lijstje van pepper kende ik nog niet, staan ook leuke op. Nog meer keuzes keuzes keuzes...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:05

Thompson

Beeromaniac

Het onderwerp van de prijzen van craft bier komt regelmatig voorbij hier. Ik moet zeggen, ik heb een paar jaar lang _veel_ (te veel) craft bier gedronken en er ook vele 1000'en euro's aan uitgegeven, soms zelfs in 1 bestelling :+. Niet alleen raakte ik er op uit gekeken doordat het me allemaal te gek werd met elke week nieuwe varianten, maar de prijzen werden ook alsmaar gekker inderdaad.

7€ voor een 44cl DIPA is niks gek meer, en die smaakt zeker prima, maar je drinkt het bijna weg als pilsner.
Dan gaat er zonder dat je er bij nadenkt zo 20~30 euro doorheen op een avondje.
Dan haal ik tegenwoordig veel liever voor 10~15€ een prima fles rode wijn waar ik samen met mijn vriendin van geniet. Of voor mezelf voor 40€ een fles whisky die prima 4 avonden mee gaat; dat zijn voor mij 2a3 flinke borrels op een avond, in hetzelfde tempo als die 3a4 DIPA.

Toegegeven; ook daarbij merk ik dat ik nu soms toch eerder de wat duurdere flessen koop om eens wat anders te proberen en om te ervaren of dat nou echt beter is - zoals je ook bij craft in dat gat gezogen wordt. Maar gemiddeld genomen vind ik craft z'n geld tegenwoordig veel minder waard dan andere alcoholische versnaperingen.
Drink ik nog met veel plezier op z'n tijd een paar goeie (D/T)IPA, barleywine, fruited sour of stout? Zeker ik vind het allemaal nog lekker. Maar ik weet toch wel vrij zeker dat dat niet meer aan de 50+ checkin's per jaar gaat komen, waar het er voorheen makkelijk honderden waren. Volgens mij heb ik laatst niet eens meer de moeite genomen om het op untapp'd te zetten.

Just my 2 cents in een soort van rant. :9B

Beeromaniac

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoeveel je drinkt en wat het kost ben je zelf bij, ik vind 1 per avond helemaal prima. Een 44cl moersleutel stout drink ik over twee avonden. Een halve fles wijn of een kwart fles whisky vind ik ook behoorlijk veel. Zoveel mensen, zoveel wensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Thompson schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:37:
Het onderwerp van de prijzen van craft bier komt regelmatig voorbij hier. Ik moet zeggen, ik heb een paar jaar lang _veel_ (te veel) craft bier gedronken en er ook vele 1000'en euro's aan uitgegeven, soms zelfs in 1 bestelling :+. Niet alleen raakte ik er op uit gekeken doordat het me allemaal te gek werd met elke week nieuwe varianten, maar de prijzen werden ook alsmaar gekker inderdaad.

7€ voor een 44cl DIPA is niks gek meer, en die smaakt zeker prima, maar je drinkt het bijna weg als pilsner.
Dan gaat er zonder dat je er bij nadenkt zo 20~30 euro doorheen op een avondje.
Dan haal ik tegenwoordig veel liever voor 10~15€ een prima fles rode wijn waar ik samen met mijn vriendin van geniet. Of voor mezelf voor 40€ een fles whisky die prima 4 avonden mee gaat; dat zijn voor mij 2a3 flinke borrels op een avond, in hetzelfde tempo als die 3a4 DIPA.

Toegegeven; ook daarbij merk ik dat ik nu soms toch eerder de wat duurdere flessen koop om eens wat anders te proberen en om te ervaren of dat nou echt beter is - zoals je ook bij craft in dat gat gezogen wordt. Maar gemiddeld genomen vind ik craft z'n geld tegenwoordig veel minder waard dan andere alcoholische versnaperingen.
Drink ik nog met veel plezier op z'n tijd een paar goeie (D/T)IPA, barleywine, fruited sour of stout? Zeker ik vind het allemaal nog lekker. Maar ik weet toch wel vrij zeker dat dat niet meer aan de 50+ checkin's per jaar gaat komen, waar het er voorheen makkelijk honderden waren. Volgens mij heb ik laatst niet eens meer de moeite genomen om het op untapp'd te zetten.

Just my 2 cents in een soort van rant. :9B
Ik merk dit vooral bij ipa's. Zeker lekker allemaal maar vind 7€+ voor een blik echt vrij veel voor meestal dezelfde smaak/ervaring.

Stouts vind ik veel lekkerder en vind ik het verschil tussen een goedkope en een dure wel proefbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Nu online

Shrien

frequent snoozer

To Øl heeft soms gekke 24 unit deals. Nu de #14 DIPA of de Quadzilla II (QIPA) voor €3,35 per blik, excl. verzendkosten. Iemand delen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:55
AngelDust schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:33:
[...]

Uhm, 7 december gaan we weer naar Poppel zoals het nu in de agenda staat :)
Om daar te verkopen? O-)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:04

Honesty

kattenneus!

G.Scholtens schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:49:
[...]

Viel mij in de super markt ook al op, dat die blikjes zo duur zijn. Had nu een fles tripel karmeliet meegenomen voor 5euro ofzo, net even wat meer inhoud en een blikje
Speciaal voor jou is de st pierre in de bonus, 4,50 voor 6 flesjes. Smaakt bijna hetzelfde als Leffe, grimbergen affiglem etc. Ik doe meestal een of 2 blikje's die wat duurder zijn en daarna nog een paar Leffe's ofzo.
Komend weekend naar van der streek in Utrecht(daar betaal je gewoon tussen de 6 en de 10 euro voor 25cl), als het bevalt bestel ik ook het pakket. Zoals moersleutel een blik(44cl) voor 5-10 euro lijkt duur maar ik vind een fles wijn van 15 bij een etentje redelijk normaal. Om maar te zwijgen over de whisky's van 100 euro per fles. Dan valt zo'n blikje(zeker een wat specialere) in eens mee.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Wat een reacties alweer man, top mannen. Genoeg tips.
Je kan het inderdaad zo duur maken als je zelf wilt helemaal mee eens, alle prijzen stijgen dus ja ook van het bier.

Zo'n blikje of flesje craft drink ik ook bijna weg als een pilsner, dus ja paar blikken op een avond doe je niet elk weekend. Althans ik niet. Qua pilsner nu wel beetje aan het overstappen naar kordaat van de lidl, prima biertje. En voor 6euro ofzo een krat, soms ook wel een andere pilsner maar voor die 6euro is het totaal niet duur in vergelijking met andere pilsners. Laatst had ik zo'n grote fles gehaald bij maallust, ja die was ook wel 20 a 30 euro maar die was wel lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-06 22:27
Quad schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:42:
[Afbeelding]
Bier speciaal voor mij? Hebben! Dus gehaald. ;)
Knallertje hoor, oef... Deze neigt erg naar een stout, vol in smaak en structuur. Ik had een ander biertje klaargelegd gisteravond, maar ik heb van 21:00 tot 23:30 gedaan over dit blikje.. Kwaliteit. O+
N.a.v. jouw post de Quadrupel ook gehaald en ik was inderdaad positief verrast. Inderdaad vol van smaak en had wel wat weg van 'n stout. Laten dat nu net twee aspecten zijn die me erg aanstaan.
Als de AH weer eens zo'n 6 halen = 5 betalen actie ofzo heeft er 'n aantal inslaan. :)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shrien
  • Nu online

Shrien

frequent snoozer

G.Scholtens schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:27:
Wat een reacties alweer man, top mannen. Genoeg tips.
Je kan het inderdaad zo duur maken als je zelf wilt helemaal mee eens, alle prijzen stijgen dus ja ook van het bier.

Zo'n blikje of flesje craft drink ik ook bijna weg als een pilsner, dus ja paar blikken op een avond doe je niet elk weekend. Althans ik niet. Qua pilsner nu wel beetje aan het overstappen naar kordaat van de lidl, prima biertje. En voor 6euro ofzo een krat, soms ook wel een andere pilsner maar voor die 6euro is het totaal niet duur in vergelijking met andere pilsners. Laatst had ik zo'n grote fles gehaald bij maallust, ja die was ook wel 20 a 30 euro maar die was wel lekker
Sommige glijden heel makkelijk naar binnen ja. Ondanks dat drink ik eigenlijk bijna nooit meer dan één 44cl blik per sessie. Zo perken we het (ook financieel) een beetje in.

Lidl is een leuke ja, en zoals @El Capitan ook al zei je kan daar en bij Aldi soms best leuke bieren krijgen voor nop. Lidl heeft ook een paar eigen ‘craft-ish’ bieren, gebrouwen door Gulpener. Kordaat kan ik echter niet achter staan qua pils, dat vind ik echt een zielloos watertje. Probeer eens een Urquell, Jever of een Peroni. Die zijn meestal rond de 6 euro voor een sixpack, en zo veel interessanter dan een Kordaat (of enige andere NL pilsner).
AntraXxX schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:39:
[...]

N.a.v. jouw post de Quadrupel ook gehaald en ik was inderdaad positief verrast. Inderdaad vol van smaak en had wel wat weg van 'n stout. Laten dat nu net twee aspecten zijn die me erg aanstaan.
Als de AH weer eens zo'n 6 halen = 5 betalen actie ofzo heeft er 'n aantal inslaan. :)
Damn, nu ben ik ook benieuwd. Quad was hier bij de AH laatst al voor een euro of 4 te koop dacht ik. Vanavond even meepakken :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door Shrien op 30-10-2024 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:52
Iemand hier interesse in 8 van deze glaasjes van Mout Festival? Anders gaan ze naar de kringloop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BS7LRNVoFj07AdCzv6UJdy3_ZqM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ArrboI4pgwK13oHgfv9VTyEd.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
Shrien schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:01:
[...]
Lidl is een leuke ja, en zoals @El Capitan ook al zei je kan daar en bij Aldi soms best leuke bieren krijgen voor nop.
Bij mijn ouders staat standaard Steenbrugge in de kast, wat regelmatig in de aanbieding is bij de Aldi.
De prijs-kwaliteitverhouding is top, drink ze nog steeds met plezier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Nu online
justin-l schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:25:
Iemand hier interesse in 8 van deze glaasjes van Mout Festival? Anders gaan ze naar de kringloop.

[Afbeelding]
Hier interesse! Waar woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:52
Bodegraven, kan je gelijk even langs de Molen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iruy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-06 16:52
AntraXxX schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:39:
[...]

Ja, waar is deze actie gebleven trouwens.. Dit was voorheen een standaard actie bij de craft bier hoek :(

Untappd : YuriEhv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danger.Mouse
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-04 22:17
Een hele goedemiddag,

<knip> V&A is een paar deuren verderop.

[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 30-10-2024 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:12
Ik ga zelf al (eerste keer dit jaar), maar ik heb me van allerlei kanten al laten vertellen dat dit echt geweldig gaat zijn. Borefts in het kwadraat.
En het all-inclusive deel betekent niet dat iedereen zich als een malle gaat klemzuipen, maar wel dat je zonder gedoe gewoon overal eerst even een slokje kunt proeven, of een half glaasje kunt nemen, alles wat je wil, zonder na te denken over muntjes. ond ik erg goed klinken.

[ Voor 37% gewijzigd door Ardana op 30-10-2024 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08:24
Onlangs nog een speciaal stout bier (peanut butter x vanilla coffee stout) in de Albert Heijn gekocht voor 6 euro....

Was wel heel lekker maar ik koop het niet 2 keer.

Cat linux.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Jorizzz schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:50:
[...]

Ik ga zelf al (eerste keer dit jaar), maar ik heb me van allerlei kanten al laten vertellen dat dit echt geweldig gaat zijn. Borefts in het kwadraat.
En het all-inclusive deel betekent niet dat iedereen zich als een malle gaat klemzuipen, maar wel dat je zonder gedoe gewoon overal eerst even een slokje kunt proeven, of een half glaasje kunt nemen, alles wat je wil, zonder na te denken over muntjes. ond ik erg goed klinken.
Hoe weet je dat zo zeker? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:45
Wren schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:54:
[...]

Ik was er vorig jaar en zeker niet klem gezopen. Dus het is zeker dat niet iedereen dat doet. ;)

Tip: neem snacks mee. Zeer gebruikelijk en toch wel erg lekker naast speciaalbier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 09:13

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hm als 8 november Billie's is dan zal het aanbod bij de Bierschuur volgende week wel tegenvallen, tenminste dat was vorig jaar oid zo. Ze wachtten toen met inkoop tot wat er op het festival voorbij kwam ofzo?

Jammer, ik zit komende week daar in de buurt dus wou sowieso wel even langs gaan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Wren schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:54:
[...]

Niet, maar ook hier ga ik af op wat ik hoor van anderen die er vaker geweest zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Lennnn schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:04:
[...]

Tip: neem snacks mee. Zeer gebruikelijk en toch wel erg lekker naast speciaalbier.
Ah, je mag dus a la Borefts zelf snacks enzo meenemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twingens
Jorizzz schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:15:
[...]

Ah, je mag dus a la Borefts zelf snacks enzo meenemen?
Zeker mag dat! Dus zeker Kaas en Nootjes inslaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Nu online
justin-l schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:38:
[...]

Bodegraven, kan je gelijk even langs de Molen ;)
Ah dat is wel ver rijden voor mij. Dan geen interesse! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:34
Conundrum51 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:43:
Bij mij is ie gisteren binnen gekomen.

spoiler:
wel heel veel IPA deze keer. Ik verwacht daarom dat ze de zwaardere kanonnen dus bewaren voor de adventkalender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecablynx
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 08:07
Lennnn schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:04:
[...]

Ik was er vorig jaar en zeker niet klem gezopen. Dus het is zeker dat niet iedereen dat doet. ;)

Eens! Ik was er vorig jaar ook op zaterdag, en dit jaar ga ik ook weer. Het is absoluut geen kop-er-af-zuipenfestijn.

Ik ben benieuwd of ze dit jaar dingen verbeterd hebben, zoals water en zitplekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
Mich007 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:09:
[...]

Bij mij is ie gisteren binnen gekomen.

spoiler:
wel heel veel IPA deze keer. Ik verwacht daarom dat ze de zwaardere kanonnen dus bewaren voor de adventkalender
Jammer, maar kan het wel begrijpen. Überhaupt 2 maandelijkse boxen uitgeven en ook nog eens een adventkalender.. een bijna onmogelijke vraag. Het is inmiddels bieren brouwen in het brouwen, het is wat teveel. Zit er een nieuwe barcode in de oktober box?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Laatst online: 08:13
Edenaar1 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:47:
[...]

Jammer, maar kan het wel begrijpen. Überhaupt 2 maandelijkse boxen uitgeven en ook nog eens een adventkalender.. een bijna onmogelijke vraag. Het is inmiddels bieren brouwen in het brouwen, het is wat teveel. Zit er een nieuwe barcode in de oktober box?
Dit is toch de december box?
Nevermind… zie nu dat de december box pas volgende maand komt. 🫢

Toch even nadenken hoe ik dit thuis ga uitleggen 😇 had gezegd dat ik na de volgende box zou stoppen omdat het een beetje de spuigaten uitloopt 😬

[ Voor 22% gewijzigd door -Jaap-io op 30-10-2024 19:41 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

-Jaap-io schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:38:
[...]

Toch even nadenken hoe ik dit thuis ga uitleggen 😇 had gezegd dat ik na de volgende box zou stoppen omdat het een beetje de spuigaten uitloopt 😬
De volgende box bevat 24 bieren, 24 redenen om nog even te wachten met opzeggen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edenaar1
-Jaap-io schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:38:
[...]

Aha lekker bezig. Nee toch echt de oktober box. We zitten met hetzelfde denk ik, hier loopt de voorraad ook behoorlijk op 😂

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -Jaap-io
Edenaar1 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:05:
[...]

Aha lekker bezig. Nee toch echt de oktober box. We zitten met hetzelfde denk ik, hier loopt de voorraad ook behoorlijk op 😂
ja en dan heb ik pas de drank opslag verbouwd :X

in de oude situatie waren de 3 leg plank hoger gemonteerd en stond op de grond 1 klapkrat vol met bier. Dat was niet handig dus er is een halfhoog kastdeel bijgekomen en wat planken... maar de extra ruimte staat dus nu ook al bijna vol...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3oeq7RV0lflVypME2w3o6emvIU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/siYNG1MyP8cVfIar5zsv8zS8.jpg?f=user_large

en dan komt er nog moersleutel, een moersleutel kerstbox en een beer in a box advent :X

oops.... :+

ps in my defence ik heb wel de beer in a box van November en December alvast geskipped

[ Voor 5% gewijzigd door -Jaap-io op 30-10-2024 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-06 11:33

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

In principe om mijn privé voorraad weer aan te vullen, maar ik kan wellicht wat mee nemen die kant op :P

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Edenaar1 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:47:
[...]

Nee, die zullen ze dan hopelijk bewaren voor de advent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:55
AngelDust schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:50:
[...]
In principe om mijn privé voorraad weer aan te vullen, maar ik kan wellicht wat mee nemen die kant op :P
Nu was ik even aan het denken dat je een standje zou hebben in de Biertuin. Die zou normaal die zaterdag ook open zijn.
Maar als je onze richting uitkomt, en je ziet het zitten om een (mooie) selectie samen te stellen, dan wil ik die wel afnemen :P

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Arator schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:19:
[...]

Nu was ik even aan het denken dat je een standje zou hebben in de Biertuin. Die zou normaal die zaterdag ook open zijn.
Maar als je onze richting uitkomt, en je ziet het zitten om een (mooie) selectie samen te stellen, dan wil ik die wel afnemen :P
Hebben tegen die tijd wel even contact om te kijken wat ik (nog) heb :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
[...]

+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:30
[...]
+1 @AngelDust O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Beer in a Box, box voor november bekend; Stigbergets
Iemand ermee bekend? Wat zijn de ervaringen?

‘ De Global Club maakt kennis met Stigbergets in Göteborg. Samen met deze Zweden is een fraai gevarieerde box samengesteld. Van donkere Stouts tot vrolijk gekleurde NEIPA's’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:29
Edenaar1 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:40:

‘ De Global Club maakt kennis met Stigbergets in Göteborg. Samen met deze Zweden is een fraai gevarieerde box samengesteld. Van donkere Stouts tot vrolijk gekleurde NEIPA's’
Untappd info is goed.
Gemiddeld: 3.79
Aantal bieren: 319
Totaal ratings: 1.294.108
Bierstijlen: Zo te zien inderdaad veel IPA's, maar zie ook stouts, sours, lager, saison, porter

Ben benieuwd. Enige twijfel om hem over te slaan is de voorraad die eigenlijk al te groot is, zeker gezien ook de advent deze maand binnenkomt.

bla di bla bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:21

Heb ze in 2022 en 2024 gezien op BPBW en ook in de Deense beer store een keer een aantal van meegenomen. Leuke brouwerij met prima bieren, zowel IPA als (barrel aged) stout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:04

Honesty

kattenneus!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIRDomOW-BdxhK6UPQtHXO-Ztwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sQeMg01hQK9YdpvMiUqYluxG.jpg?f=fotoalbum_large

Nu bij van de streek aan de oudegracht, gezellig maar tot nu toe nog niet mijn cup of thea. Kan natuurlijk niet alles proeven, eerst de torenwachter en nu een Barley wine maar het is nog voor mij in ieder geval een reden om het pakket niet te bestellen maar misschien straks met de tripel dat ik omsla.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io

ik had hem van te voren al overgeslagen, net een moersleutel box binnen gekregen (de laatste normale) en volgende maand de moersleutel en beer in a box advent... het is wel even genoeg ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:13

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4SP-1TQTp6B3a-qHDKjj02rTm-g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0NnEW79QKiIDBdsFWNGFXOUp.jpg?f=fotoalbum_large
Dit keer blij dat ik er 2 van gehaald heb, man wat een machtig drankje is dit.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 22:19

Heimdallr

Asgard

Gisteren in Duitsland wat speciaal bier gekocht. Waaronder 4 stuks uit de Baltic serie van mijn favoriete Duitse brouwerij: https://insel-brauerei.de/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5p_Ck3IYGgr8QVJlGJCTa7Bcfnw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SIvmfPpZnp9QXVllQrBx77uR.jpg?f=fotoalbum_large

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Omdat het toch weer het seizoen is een aantal bock biertjes gehaald maar het valt me alles bij elkaar toch tegen. Gemiddeld genomen zit er erg weinig smaak aan veel van die biertjes. Bijvoorbeeld die van Chouffe, Bok 6666, maar ook de Blackbock van vandeStreek of de Remblock van Moersleutel. Weinig uitgesproken smaken te vinden.

Ik vond de Apfeldstrudel Dubbelbock van Guilty Monkey dan wel weer lekker en de Ontbijtkoekbock van Uiltje was echt hemels goed.

Heb ik toevallig een paar matige bockbieren gekocht? Op Untappd krijgen ze wel goede ratings maar ik mis gewoon echt smaak.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:54
tja, untappd kijk ik niet meer naar sinds de brouwers de score kunnen kopen. qua bokbieren blijf ik gewoon bij de grootfabrikanten. de grolsch en Brand bokbieren zijn voor mij precies zoals het hoort. Bokken met een beetje bitterheid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:45
Bvanham schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:26:
tja, untappd kijk ik niet meer naar sinds de brouwers de score kunnen kopen.
Heuh, die hoor ik voor t eerst. Kan er online niets over vinden. Heb je een linkje? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
Tsurany schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:20:
Omdat het toch weer het seizoen is een aantal bock biertjes gehaald maar het valt me alles bij elkaar toch tegen. Gemiddeld genomen zit er erg weinig smaak aan veel van die biertjes. Bijvoorbeeld die van Chouffe, Bok 6666, maar ook de Blackbock van vandeStreek of de Remblock van Moersleutel. Weinig uitgesproken smaken te vinden.

Ik vond de Apfeldstrudel Dubbelbock van Guilty Monkey dan wel weer lekker en de Ontbijtkoekbock van Uiltje was echt hemels goed.

Heb ik toevallig een paar matige bockbieren gekocht? Op Untappd krijgen ze wel goede ratings maar ik mis gewoon echt smaak.
Je hebt ook nog de apfelstrudel doppelbock van het Uiltje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
De brouwerij van Bronckhorster is nu ook failliet. Erg jammer want de BA bieren waren toch echt goed

https://www.ad.nl/doetinc...p-een-doorstart~ac320453/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitek
Brinkiewestland schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:53:
De brouwerij van Bronckhorster is nu ook failliet. Erg jammer want de BA bieren waren toch echt goed

Damn, zonde inderdaad. Hun BA serie nam ik altijd mee en die vielen mij vaak niet tegen. Meeste haalde ook wel goede scores op m'n untappd (tenzij het niet mijn smaak was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-06 20:08
Ja ik las het zojuist net ook, wat jammer echt die BA serie en ook de normale Mindnight Porter is erg goed.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48
Ik wilde dat hier net komen posten. Vorige week ook al hert bier.

Lokale brouwers hebben het zwaar, blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007

tsja bockbier. Eentje van de tap ergens kan ik nog wel waarderen. Maar dit gaat dan vaak meer om de sfeerbeleving in een café/bar dan om het bier zelf. Ik vind er eerlijk gezegd gewoon niet zo veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io

Dat is inderdaad echt jammer! Was een leuke brouwerij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Bockbieren vallen mij ook vaak tegen. Al zijn er uitzonderingen, zoals: de Apfelstrudel dubbelbock van Uiltje en ook Ayinger Celebrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:45

Heel erg jammer! Hun biertjes bevielen me altijd super goed. Ik kwam ze vorige week tegen in een bierwinkel en heb nog een mooi setje meegenomen. Komende lente/zomer wilde ik er nog een keer heen maar misschien gaat dat lukken met de doorstart.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 15:18

:'(
Heb 2 edities geleden aan de BA proeverij deelgenomen, dat was echt goud. Veel te zat naar huis, maar op een leuke manier.
En vorig jaar het bierfestival, ook erg gezellig en wederom flink bezopen naar huis _O-
Jammer dat het voorbij is :X , maar de herinneringen blijven gelukkig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
Mich007 schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:14:
[...]

tsja bockbier. Eentje van de tap ergens kan ik nog wel waarderen. Maar dit gaat dan vaak meer om de sfeerbeleving in een café/bar dan om het bier zelf. Ik vind er eerlijk gezegd gewoon niet zo veel aan.
Precies, Grolsch Bokbier in het FC Twente stadion smaakt geweldig bij een mooie wedstrijd.
Maar voor thuis zijn er smaakvollere bieren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Stevie-P schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:17:
[...]

Bockbieren vallen mij ook vaak tegen. Al zijn er uitzonderingen, zoals: de Apfelstrudel dubbelbock van Uiltje en ook Ayinger Celebrator.
Ga ik die nog even proberen. Wellicht ook gewoon het type bier dat weinig interessant is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06 11:55

De meest gangbare Bockbier die ik lekker vindt is de Rijke Herfstbok van Grolsch

Kijken we naar die meer craft bock bieren dan konden deze mij wel bekoren:
Shoque Le Boque BA Seagram - 100 Watt Brewery
Icelandic Doppelbock (2021) - Einstök Ölgerð
Ex-Girlfriend 2022 BA Jamaican Rum - Jopen
Cuvée Barrique (TAPX) - Schneider Weisse G. Schneider & Sohn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat onze bok van vorig jaar ook lekkerder was dan die van dit jaar :)
Blijft toch lastig om een recept van de ene naar de andere brouwerij te brengen en een zelfde resultaat te verwachten. :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:51
Ik kan de Aventiner Eisbock van Schneider Weisse ook van harte aanbevelen! Wel een straffe jongen met 12% maar hij smaakt heerlijk, helemaal als je 'm iets op temperatuur laat komen.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsb23
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:02
Zijn er nog andere tweakers die naar Billie Craft Beer Fest 2024 gaan in Antwerpen?

En die de taplijst toevallig al voorbij hebben zien komen. Normaliter is deze een week van te voren onofficieel al bekend maar ik kan 'm nu nog nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:48
karsb23 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:41:
Zijn er nog andere tweakers die naar Billie Craft Beer Fest 2024 gaan in Antwerpen?

En die de taplijst toevallig al voorbij hebben zien komen. Normaliter is deze een week van te voren onofficieel al bekend maar ik kan 'm nu nog nergens vinden.
*present

Maar Billie's maakt toch nooit een lijst vantevoren bekend? Hij lekt meestal, maar dat is wat anders ;-)! Je kan er al een paar vinden op Untappd met zoektermen Billies2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:30

Die van La Trappe had ik gisteren, en die beviel me goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iruy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-06 16:52
Heeft iemand inmiddels al een bestelling via BrewHunter laten leveren?
Ik heb nu zo'n 25 biertjes in mijn winkelmandje, nu wachten tot ze allemaal leverbaar zijn, dus voorlopig even niks meer toevoegen.
Hoe weet je eigenlijk of je bij de eerste 1000 leden zit en dus 25% korting krijgt op je eerste bestelling?

Untappd : YuriEhv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
karsb23 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:41:

Ik ben er ook, op zaterdag. Wordt mijn eerste, heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-06 13:33
Edenaar1 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:03:
[...]

Mooi man! Je hebt genoten zo te lezen en te zien. Ze hebben goed goed maar ook goede kaart bij La Trapp. Ik ga er ook snel een bezoekje brengen, is alweer even geleden.

Gingen de flessen van Three Rules hard? Hopelijk hebben ze het nog over een paar weken, anders maar een bezoek aan de supermarkt welke aangesloten zijn.
Enig idee welke supermarkten ze te koop hebben? of vanaf wanneer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
Tdv98 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:38:
[...]

Enig idee welke supermarkten ze te koop hebben? of vanaf wanneer?
Ik kwam ze van het weekend tegen bij de Caigny voor 7 euro de fles. Dat is dus 30% goedkoper dan bij La trappe zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-06 13:33
Jorizzz schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:44:
[...]

Ik kwam ze van het weekend tegen bij de Caigny voor 7 euro de fles. Dat is dus 30% goedkoper dan bij La trappe zelf...
Helaas kom ik uit het noorden van het land. Dat ritje is me helaas iets te lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:53
Mail van Hertog-Jan, de Vatgerijpt 2024 is gepresenteerd.

Beste bierliefhebber,

Met veel trots presenteert Meesterbrouwer Micha zijn nieuwste bier: Hertog Jan Grand Prestige Vatgerijpt 2024: de whisky editie. Whiskyliefhebbers en bierfanaten kunnen hun hart ophalen met de nieuwste Hertog Jan Vatgerijpt editie. Net als bij whisky liggen de verhalen achter de bieren verscholen in de volle smaak ervan. Om ze boven te halen, drink je Vatgerijpt niet zoals je een gewoon bier drinkt. Je nipt het. Whiskydrinkers weten dat één enkele slok genoeg is om de aroma’s van eikenhouten vaten, de tonen van mout en fruit en zelfs de passie van de stoker te ontdekken.

Voor deze editie heeft Micha een hele bijzondere selectie vaten weten te bemachtigen die afkomstig zijn van de uitgestrekte velden van Kentucky, tot de hoge bergen van Wales. Het enthousiasme onder de bierliefhebbers voor de Schotse whisky editie van 2020, die in 20 minuten uitverkocht, was voor Micha voldoende aanleiding om dit jaar de whiskyreis te vervolgen naar Wales, Ierland en Kentucky.

https://www.hertogjan.nl/vatgerijpt-2024/reveal-varianten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

Tdv98 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:46:
[...]

Helaas kom ik uit het noorden van het land. Dat ritje is me helaas iets te lang.
Bij de Mitra kreeg ik de melding dat er enkele dozen (landelijk) binnen zouden komen.
Geen garantie dat het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06 20:26

Nyarlathotep

Crawling Chaos

wlchris schreef op donderdag 7 november 2024 @ 16:07:
Mail van Hertog-Jan, de Vatgerijpt 2024 is gepresenteerd.

Beste bierliefhebber,

Met veel trots presenteert Meesterbrouwer Micha zijn nieuwste bier: Hertog Jan Grand Prestige Vatgerijpt 2024: de whisky editie. Whiskyliefhebbers en bierfanaten kunnen hun hart ophalen met de nieuwste Hertog Jan Vatgerijpt editie. Net als bij whisky liggen de verhalen achter de bieren verscholen in de volle smaak ervan. Om ze boven te halen, drink je Vatgerijpt niet zoals je een gewoon bier drinkt. Je nipt het. Whiskydrinkers weten dat één enkele slok genoeg is om de aroma’s van eikenhouten vaten, de tonen van mout en fruit en zelfs de passie van de stoker te ontdekken.

Voor deze editie heeft Micha een hele bijzondere selectie vaten weten te bemachtigen die afkomstig zijn van de uitgestrekte velden van Kentucky, tot de hoge bergen van Wales. Het enthousiasme onder de bierliefhebbers voor de Schotse whisky editie van 2020, die in 20 minuten uitverkocht, was voor Micha voldoende aanleiding om dit jaar de whiskyreis te vervolgen naar Wales, Ierland en Kentucky.

https://www.hertogjan.nl/vatgerijpt-2024/reveal-varianten/
Vorig jaar waren de flessen nog urenlang, zoniet ook nog de dag erna te koop. Niet gek met zo'n 30 euro per fles. De interesse is duidelijk afgenomen omdat het zo zwaar overhyped is. En Marktplaats altijd volstroomt met flessen van sneuneuzen die hopen er een slaatje uit te slaan.

Even uit mijn mailbox:
2017: 3 flessen voor 58,50
2018: 3 flessen voor 59,50
2019: 3 flessen voor 60
2022: 4 flessen voor 116

2022 Was voor mij meteen de laatste keer. In 2023 werd ik nog ingeloot maar vond ik het welletjes. En die sets waren nog lang te koop.

Edit: Ik zie dat proeftuinleden voorrang krijgen en op 25 november kunnen bestellen. En er zit geen limiet op het aantal sets per bestelling. Met andere woorden: HJ wil héél graag dat je proeftuinlid wordt _O-

[ Voor 5% gewijzigd door Nyarlathotep op 07-11-2024 16:31 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB_gaming101
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-06 14:30
Nyarlathotep schreef op donderdag 7 november 2024 @ 16:28:
[...]

Even uit mijn mailbox:
2023: 4 flessen voor 130.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WorstCaseOfZen
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-06 13:59
Hier is zojuist de To Ol adventskalender bezorgd. Licht beschadigd, maar mag de pret niet drukken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMMZX_XO4jZ_dVedsLDBIxBmILk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BL8QRNjVknbw2UF3kFb6uUZU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Nyarlathotep schreef op donderdag 7 november 2024 @ 16:28:
[...]

Vorig jaar waren de flessen nog urenlang, zoniet ook nog de dag erna te koop. Niet gek met zo'n 30 euro per fles. De interesse is duidelijk afgenomen omdat het zo zwaar overhyped is. En Marktplaats altijd volstroomt met flessen van sneuneuzen die hopen er een slaatje uit te slaan.

Even uit mijn mailbox:

2022 Was voor mij meteen de laatste keer. In 2023 werd ik nog ingeloot maar vond ik het welletjes. En die sets waren nog lang te koop.

Edit: Ik zie dat proeftuinleden voorrang krijgen en op 25 november kunnen bestellen. En er zit geen limiet op het aantal sets per bestelling. Met andere woorden: HJ wil héél graag dat je proeftuinlid wordt _O-
Idd vrij duur.. maar koop ze toch mits het nog kan.. voor de verzameling. Heb ze nog van aantal jaar liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edenaar1
Wat anders.. is Sori Brewing failliet? Website doet het al lange tijd niet, Google zegt al tijden dat ze gesloten zijn. Iemand info?
Ze hebben wel leuke bieren, en hadden een leuke advent voorgaande jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-06 12:47
Was mij ook opgevallen inderdaad. Lijkt failliet te zijn gegaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Bier fan Fryske grûn!

Pagina: 1 ... 178 ... 194 Laatste