Het onderwerp van de prijzen van craft bier komt regelmatig voorbij hier. Ik moet zeggen, ik heb een paar jaar lang _veel_ (te veel) craft bier gedronken en er ook vele 1000'en euro's aan uitgegeven, soms zelfs in 1 bestelling

. Niet alleen raakte ik er op uit gekeken doordat het me allemaal te gek werd met elke week nieuwe varianten, maar de prijzen werden ook alsmaar gekker inderdaad.
7€ voor een 44cl DIPA is niks gek meer, en die smaakt zeker prima, maar je drinkt het bijna weg als pilsner.
Dan gaat er zonder dat je er bij nadenkt zo 20~30 euro doorheen op een avondje.
Dan haal ik tegenwoordig veel liever voor 10~15€ een prima fles rode wijn waar ik samen met mijn vriendin van geniet. Of voor mezelf voor 40€ een fles whisky die prima 4 avonden mee gaat; dat zijn voor mij 2a3 flinke borrels op een avond, in hetzelfde tempo als die 3a4 DIPA.
Toegegeven; ook daarbij merk ik dat ik nu soms toch eerder de wat duurdere flessen koop om eens wat anders te proberen en om te ervaren of dat nou echt beter is - zoals je ook bij craft in dat gat gezogen wordt. Maar gemiddeld genomen vind ik craft z'n geld tegenwoordig veel minder waard dan andere alcoholische versnaperingen.
Drink ik nog met veel plezier op z'n tijd een paar goeie (D/T)IPA, barleywine, fruited sour of stout? Zeker ik vind het allemaal nog lekker. Maar ik weet toch wel vrij zeker dat dat niet meer aan de 50+ checkin's per jaar gaat komen, waar het er voorheen makkelijk honderden waren. Volgens mij heb ik laatst niet eens meer de moeite genomen om het op untapp'd te zetten.
Just my 2 cents in een soort van rant.