bbunn07 schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:08:
[...]
Je moet wel heel erg je best doen om voor die prijs een bier te kopen dat niet drinkbaar is hoor
[...]
Lijkt me dat dit ook wel telt als privé ding toch?

klinkt als een gebrek aan prioriteit en/of vooruit plannen als je met moeite 1x per jaar met een paar man bij elkaar komt
Ik zit zelf met werk waardoor ik maar 1 keer per 2 weken een weekend echt vrij heb. En het is niet dat we elkaar nooit zien maar we hebben al verschillende bier gerelateerde evenementen zoals een bockbier proeverij in het voorjaar en najaar en soms dus een tripje naar een brouwerij. Verjaardagen (en verjaardagen van partners) en een deel gaat nog naar de carnaval, optredens van bandjes en andere festival, feesttent e.d. De kinderen willen ook nog aandacht en in het vakantieperiode is iedereen op een ander moment met vakantie. Al met al lukt het niet echt om daar nog iets bij te proppen.
Heb nog wel wat oudere flessen, eentje uit 2013 volgens mij en 2016/2017/2018 en wat vatgerijpt.
Vanaf 2019 koop ik elk jaar 12 flessen. Voorlopig zijn die nog geen 8 jaar oud dus. Maar het idee om elk jaar van elke jaargang 1 fles te proeven is nog niet echt van de grond gekomen. Maar ze moeten toch eigenlijk eerst een paar jaar rijpen dus had er ook nog totaal geen haast mee.
Ben wel gestopt met het kopen van losse speciaalbiertjes. Houd wel van trippel en donkere bieren. Maar ik drink thuis dus niet zoveel bier. Ik was vorige week eindelijk door de voorraad heen met bier dat ergens in 2023 op had moeten zijn. Nu moet ik 2024 nog wegwerken...
Arator schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:58:
[...]
Is het eigenlijk de bedoeling dat we zelf een flesje meebrengen, of is het echt om die kelder leeg te maken?
Is er ergens de mogelijkheid om te overnachten? Iets van B&B in de buurt, of een goedkoop hotelletje? Ik zie dat echt niet zitten om daarna nog met de wagen terug naar België te rijden.

Afgelopen september toevallig in het zuidoosten van België bij een aantal van de grotere (klooster)brouwerijen geweest. Chouff, Orval, Leffe, Rochefort en Chimay (had maar 5 dagen vakantie). We kunnen vast wel een uitwissel programma bedenken
[
Voor 7% gewijzigd door
NBK op 12-11-2024 14:55
]