Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 179 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:47
Edenaar1 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:49:
Wat anders.. is Sori Brewing failliet? Website doet het al lange tijd niet, Google zegt al tijden dat ze gesloten zijn. Iemand info?
Ze hebben wel leuke bieren, en hadden een leuke advent voorgaande jaren.
Ze zijn inderdaad wel erg stil. Op untappd zijn ook geen nieuwe bieren te zien.

Volgens de kamer van koophandel is de onderneming niet failliet, maar de jaarrekening van 2023 is nog niet gepubliceerd:
https://ariregister.rik.e...?search_id=f7069e3&pos=99

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

JunkO schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:55:
Ik kan de Aventiner Eisbock van Schneider Weisse ook van harte aanbevelen! Wel een straffe jongen met 12% maar hij smaakt heerlijk, helemaal als je 'm iets op temperatuur laat komen.
Van de week naar Duitsland gereden naar de "TrinkGut" om (o.a.) een kratje Schneider Weizen Doppelbock te halen.
Afbeeldingslocatie: https://goedkoopdrank.nl/image/cache/catalog/Bier/Duits%20Bier/Schneider-weisse/schneider-weisse-aventinus-bier-800x800.png
Vind ik toch wel een van de lekkerste bock biertjes die er is. Untappd rating van ruim 3.8 onderstreept dit ook.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22:26
Brinkiewestland schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:24:
[...]

Ze zijn inderdaad wel erg stil. Op untappd zijn ook geen nieuwe bieren te zien.

Volgens de kamer van koophandel is de onderneming niet failliet, maar de jaarrekening van 2023 is nog niet gepubliceerd:
https://ariregister.rik.e...?search_id=f7069e3&pos=99
Zou erg zonde zijn, goede bieren maakten ze..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 14:31
iruy schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:49:
Heeft iemand inmiddels al een bestelling via BrewHunter laten leveren?
Ik heb nu zo'n 25 biertjes in mijn winkelmandje, nu wachten tot ze allemaal leverbaar zijn, dus voorlopig even niks meer toevoegen.
Hoe weet je eigenlijk of je bij de eerste 1000 leden zit en dus 25% korting krijgt op je eerste bestelling?
Ik ben het nog steeds aan het uitstellen :X

Ik heb er nu 33 die beschikbaar zijn, maar nog een groepje van 15 bieren met dezelfde datum waar ik nog even op wilde wachten. Echter zijn die nu al 3x bij 7 dagen weer terug gesprongen naar 14 dagen.Had nog nagevraagd hoe dat kon. Was omdat de bieren nog niet in de loods ingeboekt waren en de brouwerij dan vaak vertraging had waardoor het een levering zou opschuiven.

Wat betreft die korting, daar kreeg ik gelijk na aanmelding een mail over met titel "BrewHunter aanmelding succesvol 🍻!"

Jouw Welkomstcadeau!
Omdat je een van de eerste 1000 aanmeldingen bent, krijg je van ons een speciale welkomstkorting! Gebruik de code xxxxxxx voor 25% korting op je eerste bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:54

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Edenaar1 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:00:
[...]

Zou erg zonde zijn, goede bieren maakten ze..
Een Google review schrijft dat ze in Januari gesloten zijn. En op beeradvocate staat dat de taproom leeg gehaald is.. https://www.beeradvocate....lsinki-has-closed.676951/

Jammer inderdaad. Extra blij dat ik vorig jaar uiteindelijk toch nog een adventkalender van ze gehaald had, staat nog wat moois in de kelder

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

iruy schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:49:
Heeft iemand inmiddels al een bestelling via BrewHunter laten leveren?
Ik heb nu zo'n 25 biertjes in mijn winkelmandje, nu wachten tot ze allemaal leverbaar zijn, dus voorlopig even niks meer toevoegen.
Hoe weet je eigenlijk of je bij de eerste 1000 leden zit en dus 25% korting krijgt op je eerste bestelling?
Gisteren is de eerste levering geweest bij mij. FOMO got the best of me, dus ik zat inmiddels op >80 euro leverbare biertjes in m'n winkelmand. Nu deze geleverd zijn heb ik nog voor 180 euro aangeklikt wat nog niet verzonden kan worden. Ik moet mezelf aanleren dat ik niet elk interessant biertje zomaar kan / moet kopen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:01
Haha dat heb ik dus ook. Heb dan ook de pushmelding uitgezet. Nu 100 euro in het mandje en nu even wachten tot alles binnen is eind van de maand.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
Bij mij staat het totaal op €468 :X . Misschien dat ik binnenkort de app even moet deïnstalleren :') .

Ook pas voor de 2e keer dat ik een mislukte inschrijving heb gehad op een bier.

[ Voor 33% gewijzigd door ivo001 op 08-11-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

ivo001 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:25:
Bij mij staat het totaal op €468 :X . Misschien dat ik binnenkort de app even moet deïnstalleren :') .

Ook pas voor de 2e keer dat ik een mislukte inschrijving heb gehad op een bier.
Wauw :/ Baas boven baas zullen we maar zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:57
Ik zag in untappd dat de lokale slijterij een paar biertjes van Goose Island in het assortiment had opgenomen. De normale Bourbon County stout heb ik reeds twee keer eerder geprobeerd en viel me ronduit tegen, zeker voor de premium prijs.

Ik wist niet meer precies wat die destijds moest kosten, maar zag nu ook de Banana Foster variant er bij staan, toch nieuwsgierig, dus zojuist even een bezoekje gebracht. €49,99 :') :w

Heb maar wat ander spul meegenomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Laatst online: 23:21
Uiltje Apfelstrudel Doppelbock is prima!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:04

Shrien

frequent snoozer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9wb0f-5g4RjRW--_GHEGxFDioI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ou6Anfrwf7zN7cGAhC5WK4wX.jpg?f=fotoalbum_large

Hulde! Barrel aged bier (en tofu?feta?!) in het AHsortiment.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• .Joop
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Shrien schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:11:
[Afbeelding]

Hulde! Barrel aged bier (en tofu?) in het AHsortiment.
Nee, feta :9 zou ze niet door elkaar halen tijdens het koken :9~

Die barrel aged biertjes staan hier iig niet bij de AH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

.Joop schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:02:
[...]

Nee, feta :9 zou ze niet door elkaar halen tijdens het koken :9~

Die barrel aged biertjes staan hier iig niet bij de AH
Haha scherp.
Ik zag ze bij een XL filiaal, daar is het assortiment meestal een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:30
Ik heb dit jaar voor het eerst geen adventskalenders gekocht. Het waren wel erg veel bieren en ik heb nog heel veel van andere jaren over. Zoveel vernieuwing zit er ook weer niet in qua smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larick
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 18:00
Vroeger waren heel veel producten (ook bier) barrel aged, voornamelijk door gebrek aan de uitvinding van RVS. In het geval van feta is het een kaas die in een soort pekelwater in hout bewaard kan worden. In Griekse supermarkten kan je het vaak uit het vat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 14:51
Jammer dat er toch wel veel failliet gaan of net daarvoor stoppen.
Zag dat Hert Bier failliet was, hier op de Veluwe vrij goed verkrijgbaar. En Nevel uit Nijmegen stopt.

Wbt adventskalenders, vandaag die van Beer in a Box Exclusieve binnen gehad.
Twijfel nog om die van Hellobier erbij te halen, puur voor de voorraad. Omgerekend €3,33 per biertje

- Iemand ervaringen met Hellobier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:32

Quad

Doof

[Afbeelding]

Die Pohjala laatst besteld bij AH en gehad, dikke aanrader.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:30
Nu kost een set 135 euro. Daar kan je een hoop andere leuke bieren van kopen. Of voeg wat whisky toe aan je eigen bier ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:18

Klippy

Still Game

De Beer is er hier ook weer.

Ziet er qua marketing wel leuk uit in elk geval. Nog een speciale editie Hopster magazine erbij over de smaakprofielen van de kalender. Maar heb het nog niet gelezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eiiFF-fhL8y98EZ8WwvSD8kNblo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QEhCF64UanuPv5kbnmICISfl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpBSTKRxFwity3sKNK_gl8iTWa8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A5Czk2pKOLW3Pu6miuqNsnDA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwoW3-HonbEWLVIru80yNv-8x8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VhBznXX0I6eOdrTR5wDteAlF.jpg?f=fotoalbum_large

Let niet op de zooi in de kelder, had hem even snel uitgepakt naast het te recyclen afval :p

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:44
Hertog Jan vat gerijpt ben ik ook mee gestopt.
Ik heb die van 2022 nog gekocht, ik vond ze persoonlijk het geld niet waard, voor dat geld koop je ook veel mooie andere bieren.
Ik begrijp ook niet waarom die hype rondom HJ zo lang blijft hangen. De 2023 editie van vatgerijpt was bij lange na niet uitverkocht, enkele dagen na de lancering waren er nog complete sets te bestellen via de website.

Onlangs mijn voorraad ook weer aangevuld. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SCNSfZAJ1itKqXHMmxiSGn4fV28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xGvtDTsLNOr9MNY4XSdAIDpV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:33
Zo dan! Deze is dikke prima!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zu7D2zVex69-ozHRMCoa1CYc-fs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8cCzGldzr6CK6fnKyR9Y7sjo.jpg?f=fotoalbum_large

Hakt er met 22% wel in… dat dan weer wel.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• remzor
  • Laatst online: 15-09 10:51
Tip voor als je een Jan Linders in de buurt hebt: er staat weer veel lekkers zo vlak voor de feestdagen. Ik moest me enigszins inhouden en was met 2 kids en een kinderwagen. De bak lag vol.. :7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYfSTb3HLillTVUya0sm8pH6ErI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AKSp7sn4ISjG8IdPAeTBAWBi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Weet iemand hoe ik van die vervelende pop-ups af kom in Untappd? Elke keer als ik de app open krijg ik een vervelende aanbieding van de shop. Moet ik dan echt ‘pro’ gaan?

Voor zover ik weet heb ik alle promotionele dingen uitgezet in de instellingen. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Shrien schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:01:
Weet iemand hoe ik van die vervelende pop-ups af kom in Untappd? Elke keer als ik de app open krijg ik een vervelende aanbieding van de shop. Moet ik dan echt ‘pro’ gaan?

Voor zover ik weet heb ik alle promotionele dingen uitgezet in de instellingen. :Z
Herken ik niet, zie eigenlijk de adds amper. Ze zitten redelijk goed verstopt. Pop ups heb ik ook niet. (Android gebruiker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Shrien schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:01:

Die popup heb ik er volgens mij nog maar één keer gezien.

Wel heb ik vaker reclame pushmeldingen van untappd op Android. Die kan je uitzetten door in je notificatiesettings (dus buiten de app zelf) voor untappd de categorie "Untappd" uit te zetten.

De normale in-appadvertenties kan je gewoon op dns niveau blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:52
Ik snap wel wat @Shrien bedoelt volgens mij, het gaat om pop-ups in de UI van de Untappd app, niet om push notificaties / systeemmeldingen. Ik vind het ook bloedirritant en stop met de app als ze hun eigen store op deze manier blijven pushen - ik geef ze nog een week om normaal te gaan doen ;)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:51
Laat ze vooral even weten dat je overweegt te stoppen erdoor. Anders duurt het even voordat ze de drop in gebruikers zien (als ze die al zien). Je voelt je meestal niet gehoord als individu, maar ze doen we vaak wel iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:53
Afgelopen jaren consequent de Moersleutel adventskalender gekocht (icm Guilt membership) maar ik merk dat ik een beetje ben uitgedronken op Stout biertjes.

Iemand een goed alternatief die zich vooral focust op (NE)IPA en (Fruited) Sours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:11
Klippy schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 20:09:
De Beer is er hier ook weer.

Ziet er qua marketing wel leuk uit in elk geval. Nog een speciale editie Hopster magazine erbij over de smaakprofielen van de kalender. Maar heb het nog niet gelezen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vroeg me alleen af waar je kan zien of het de exclusive box is? Kon namelijk zelf niet een verwijzing vinden en wilde ook nog niet de vakjes openmaken :)
[Afbeelding]

Let niet op de zooi in de kelder, had hem even snel uitgepakt naast het te recyclen afval :p

bla di bla bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristianD
  • Laatst online: 17:11
thecompany schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:49:
Afgelopen jaren consequent de Moersleutel adventskalender gekocht (icm Guilt membership) maar ik merk dat ik een beetje ben uitgedronken op Stout biertjes.

Iemand een goed alternatief die zich vooral focust op (NE)IPA en (Fruited) Sours?
Moet zeggen dat BeerInABox met de brouwerij boxen altijd wel gevarieerd is. Stouts hebben zeker niet de overhand in de boxen. Maar naast de guild en beerinabox heb ik ook geen andere maandabonnementen gehad.

bla di bla bla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Purehz

To Øl misschien wat voor je?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

coyote1980 schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:53:
Ik snap wel wat @Shrien bedoelt volgens mij, het gaat om pop-ups in de UI van de Untappd app, niet om push notificaties / systeemmeldingen. Ik vind het ook bloedirritant en stop met de app als ze hun eigen store op deze manier blijven pushen - ik geef ze nog een week om normaal te gaan doen ;)
Precies. Deze dus voor de duidelijkheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1D7FPxUNsvfV_QzWcoc0jFpet8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iHH89GeHrJ7zflOGc37vX5we.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoef de app maar te openen en ik krijg ‘m direct, zo goed als elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
ChristianD schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:14:
[...]

Moet zeggen dat BeerInABox met de brouwerij boxen altijd wel gevarieerd is. Stouts hebben zeker niet de overhand in de boxen. Maar naast de guild en beerinabox heb ik ook geen andere maandabonnementen gehad.
Helaas is de exclusive variant uitverkocht, alleen nog de mainstream: "Geen dikke Stouts; wel Weizen, Blond, Tripel en als spannendste een Bock".

Allemaal stijlen die ik al een tijdje niet meer drink. Ik zoek even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Shrien schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:39:
[...]

Precies. Deze dus voor de duidelijkheid.

[Afbeelding]

Ik hoef de app maar te openen en ik krijg ‘m direct, zo goed als elke keer.
Nog nooit gezien deze pop up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:38

Basqueland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001

Die van To øl misschien? Was mij een aantal jaar geleden te veel IPA.

Of wellicht die van White Pony?
https://www.whiteponybeer...ITALIA-EU-2024_p_129.html

[ Voor 12% gewijzigd door ivo001 op 10-11-2024 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:48
Hebben die een advent dan? Kan er niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
Lennnn schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:17:
[...]

Hebben die een advent dan? Kan er niks over vinden.
ah, specifiek advent? my bad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:01
Thalaron schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:37:
Zo dan! Deze is dikke prima!

[Afbeelding]

Hakt er met 22% wel in… dat dan weer wel.
Zo dan.. Maar dat zijn wel de bieren die ik erg lekker vindt meestal. Helaas is de #9 niet meer beschikbaar.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Bedankt voor de reacties! De calendar van To Ol had afgelopen jaren geen geweldige gemiddelde ratings (ergens een excel sheet gevonden), nu deze aan het overwegen: https://www.beyondbeer.de...dar-limited-geek-edition/

Lijkt vrij veel IPA in te zitten en een paar sours/stouts als ik naar vorig jaar kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
ivo001 schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:47:
[...]

White Pony ziet er interessant uit, ga er eens over nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:33
Met €18,99 hier toch érg over zitten twijfelen @ Brewhunter…Maar Omnipollo stelt zelden teleur, en een collab met Other Half tsja…

Nog €25 aan inlotingen die verzendbaar zijn en dan kan ik los.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-S_dSnrqfdmphMgmsKFVCkLepo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/s0MGtlOsPVFRryOY6zuiyq06.png?f=fotoalbum_large

Gelet op de steeds grotere hoeveelheid IPA meuk bij De Moersleutel begin ik dit toch wel als serieus alternatief te zien. Vooralsnog is het nog even aankijken, maar het concept staat mij enorm aan. Bijzondere releases en dan volledig eigen keuze wat ik wil! Geen teleurstellingen (althans niet bij het openmaken van de doos).

Nog 20 dagen zo te zien voordat ik voldoende heb voor gratis verzending.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
Haha ja prijzen vallen ook nog mee, zoals laatst de Silver Series voor iets van 10 euro dacht ik?

Alleen mezelf gaan beheersen niet steeds op alles in te willen schrijven. Eind van de maand ga ik ook mijn eerste box laten komen. Hoewel ik eens moet vragen of ophalen ook een optie is, ze zitten hier 8km verderop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:02

key

ivo001 schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:47:
[...]

ik ken hun boxen niet, maar de bierenv an White Pony zijn over het algemeen erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
Ik drink al jaren speciaal bier, voornamelijk IPA's en Stouts. Ik ben dol op bittere IPA's maar voor mijn gevoel ligt de focus tegenwoordig steeds meer op het fruitige.

Afgelopen weekend de Treehouse King Julius gedronken en tijdens het drinken vond ik hem erg lekker en bitter maar ik wist niet zeker of dit nou de beste IPA was die ik ooit gehad heb. Na deze nog een aantal andere IPA's gedronken en pas toen begon het besef te komen dat de King Julius toch wel bijzonder was. Al die andere IPA's waren opeens zo flauw en smakeloos dat het meer als wat hoppiger pils proefde.

Wat zijn nou de échte bittere IPA's (DIPA/TIPA) die nog te krijgen zijn? Ik heb het afgelopen jaar waarschijnlijk tegen de 100 unieke IPA's gedronken maar bijna geen enkele springt er meer tussenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twingens
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05-09 14:10
VulcanRaven schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:53:
Ik drink al jaren speciaal bier, voornamelijk IPA's en Stouts. Ik ben dol op bittere IPA's maar voor mijn gevoel ligt de focus tegenwoordig steeds meer op het fruitige.

Afgelopen weekend de Treehouse King Julius gedronken en tijdens het drinken vond ik hem erg lekker en bitter maar ik wist niet zeker of dit nou de beste IPA was die ik ooit gehad heb. Na deze nog een aantal andere IPA's gedronken en pas toen begon het besef te komen dat de King Julius toch wel bijzonder was. Al die andere IPA's waren opeens zo flauw en smakeloos dat het meer als wat hoppiger pils proefde.

Wat zijn nou de échte bittere IPA's (DIPA/TIPA) die nog te krijgen zijn? Ik heb het afgelopen jaar waarschijnlijk tegen de 100 unieke IPA's gedronken maar bijna geen enkele springt er meer tussenuit.
Russian River Brewing Company - Pliny the Elder

The Alchemist - Focal Banger

https://untappd.com/user/Twingens]https://untappd.com/user/Twingens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:09
VulcanRaven schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:53:

Ik weet niet zeker of dit evenement nog plaatsvind, maar ik zou zeggen dat de Gulpener Verse Hop toch de moeite waard moet zijn van het proberen.
Je kan dit bier drinken rondom de hop oogst, maar dan alleen in de buurt van Gulpen.
https://www.biernet.nl/bi...lpener-bier-van-verse-hop

Daarnaast moet ik denken aan de IPA's van Brew by Numbers
https://bbno.co/?srsltid=...3WNi2fg3Bw1lyyugX3skbRVwa
Die hebben (toch zeker in het verleden) echt goede bittere IPA's gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NBK
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

205Gutmann schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 20:16:
Hertog Jan vat gerijpt ben ik ook mee gestopt.
Ik heb die van 2022 nog gekocht, ik vond ze persoonlijk het geld niet waard, voor dat geld koop je ook veel mooie andere bieren.
Ik begrijp ook niet waarom die hype rondom HJ zo lang blijft hangen. De 2023 editie van vatgerijpt was bij lange na niet uitverkocht, enkele dagen na de lancering waren er nog complete sets te bestellen via de website.

Onlangs mijn voorraad ook weer aangevuld. 8)
[Afbeelding]
Wij hebben afgelopen zomer de fijnproevers rondleiding gedaan en hadden toevallig Micha als toergids. Hij vertelde dat de oplage nogal eens verschilt per jaar omdat niet alle vaten bruikbaar bier opleveren. Het zijn meestal toch vaten die voor de oude eigenaren om een of andere reden niet meer bruikbaar zijn en dus weg mogen.
Maar Hertog Jan heeft gewoon een heel sterke marketing opgezet. Mooi verpakt en goed verhaal erbij. En ik vind het wel een voordeel dat je bij Hertog Jan vrij zeker ben van een drinkbaar bier terwijl dat bij andere brouwers wel eens tegen valt. Nou ben ik zelf geen whiskey drinker (maagzuur komt al omhoog bij 1 nipje) dus ik sla deze editie sowieso maar over denk.

Ik zou wel graag de proeftuin willen doen maar 12 flesjes op jaarbasis krijg ik gewoon niet op. Ik drink eigenlijk alleen in gezelschap van vrienden en het lukt nu al nauwelijks om voor de grandprestige proeverij 1 keer per jaar een afspraak te plannen waarop iedereen kan en mag proeven/drinken. Mensen zitten toch met werk en privé dingen. Dus laat staan 4 keer per jaar..
Er liggen nog zat flessen grandprestige in de kelder die richting de 8 jaar gaan. Is niet erg, vind de port smaak wel heel lekker :*)

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20:22
NBK schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:32:
[...]
En ik vind het wel een voordeel dat je bij Hertog Jan vrij zeker ben van een drinkbaar bier terwijl dat bij andere brouwers wel eens tegen valt.
Je moet wel heel erg je best doen om voor die prijs een bier te kopen dat niet drinkbaar is hoor :')
NBK schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:32:
[...]
het lukt nu al nauwelijks om voor de grandprestige proeverij 1 keer per jaar een afspraak te plannen waarop iedereen kan en mag proeven/drinken. Mensen zitten toch met werk en privé dingen.
Lijkt me dat dit ook wel telt als privé ding toch? :+ klinkt als een gebrek aan prioriteit en/of vooruit plannen als je met moeite 1x per jaar met een paar man bij elkaar komt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

bbunn07 schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:08:
[...]
Lijkt me dat dit ook wel telt als privé ding toch? :+ klinkt als een gebrek aan prioriteit en/of vooruit plannen als je met moeite 1x per jaar met een paar man bij elkaar komt
Prik jij even een datum? Komen we @NBK even met zijn voorraad helpen. O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20:22
Shrien schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:17:
[...]

Haha goed plan, we zijn de beroerdsten niet! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:18

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

[...]

+1 ik ben de moeilijkste niet

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:30
[...]

Is het eigenlijk de bedoeling dat we zelf een flesje meebrengen, of is het echt om die kelder leeg te maken?
Is er ergens de mogelijkheid om te overnachten? Iets van B&B in de buurt, of een goedkoop hotelletje? Ik zie dat echt niet zitten om daarna nog met de wagen terug naar België te rijden.

O-)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NBK
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

bbunn07 schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:08:
[...]

Je moet wel heel erg je best doen om voor die prijs een bier te kopen dat niet drinkbaar is hoor :')

[...]

Ik zit zelf met werk waardoor ik maar 1 keer per 2 weken een weekend echt vrij heb. En het is niet dat we elkaar nooit zien maar we hebben al verschillende bier gerelateerde evenementen zoals een bockbier proeverij in het voorjaar en najaar en soms dus een tripje naar een brouwerij. Verjaardagen (en verjaardagen van partners) en een deel gaat nog naar de carnaval, optredens van bandjes en andere festival, feesttent e.d. De kinderen willen ook nog aandacht en in het vakantieperiode is iedereen op een ander moment met vakantie. Al met al lukt het niet echt om daar nog iets bij te proppen.

Heb nog wel wat oudere flessen, eentje uit 2013 volgens mij en 2016/2017/2018 en wat vatgerijpt.
Vanaf 2019 koop ik elk jaar 12 flessen. Voorlopig zijn die nog geen 8 jaar oud dus. Maar het idee om elk jaar van elke jaargang 1 fles te proeven is nog niet echt van de grond gekomen. Maar ze moeten toch eigenlijk eerst een paar jaar rijpen dus had er ook nog totaal geen haast mee.

Ben wel gestopt met het kopen van losse speciaalbiertjes. Houd wel van trippel en donkere bieren. Maar ik drink thuis dus niet zoveel bier. Ik was vorige week eindelijk door de voorraad heen met bier dat ergens in 2023 op had moeten zijn. Nu moet ik 2024 nog wegwerken...
Arator schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:58:
[...]

Is het eigenlijk de bedoeling dat we zelf een flesje meebrengen, of is het echt om die kelder leeg te maken?
Is er ergens de mogelijkheid om te overnachten? Iets van B&B in de buurt, of een goedkoop hotelletje? Ik zie dat echt niet zitten om daarna nog met de wagen terug naar België te rijden.

O-)
Afgelopen september toevallig in het zuidoosten van België bij een aantal van de grotere (klooster)brouwerijen geweest. Chouff, Orval, Leffe, Rochefort en Chimay (had maar 5 dagen vakantie). We kunnen vast wel een uitwissel programma bedenken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door NBK op 12-11-2024 14:55 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 12:25
remzor schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:49:
Tip voor als je een Jan Linders in de buurt hebt: er staat weer veel lekkers zo vlak voor de feestdagen. Ik moest me enigszins inhouden en was met 2 kids en een kinderwagen. De bak lag vol.. :7

[Afbeelding]
Die LeFort, is dat op basis van de donkere LeFort? Ik zie iets van sour red ale op het etiket staan, lijkt me een ande bier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Zjoske78 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:41:
[...]

Die LeFort, is dat op basis van de donkere LeFort? Ik zie iets van sour red ale op het etiket staan, lijkt me een ande bier?
Blend van een gerijpte LeFort met een Lambiek. Dus dat zuurtje zal er wel in zitten, hopelijk mooi in balans want té zuur hoeft van mij niet. Maar ik ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edenaar1
remzor schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:49:
[...]

Blend van een gerijpte LeFort met een Lambiek. Dus dat zuurtje zal er wel in zitten, hopelijk mooi in balans want té zuur hoeft van mij niet. Maar ik ben benieuwd :)
Ben wel benieuwd. Goed dat je het aangeeft, had het nog niet gezien… ben totaal geen fan van Sour.. 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
Edenaar1 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:23:
[...]

Ben wel benieuwd. Goed dat je het aangeeft, had het nog niet gezien… ben totaal geen fan van Sour.. 😂
Ik ook niet van sour, maar een licht zuurtje kan ik soms wel waarderen. En eens wat anders, en dat voor maar €8,99 meen ik ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Purehz
Vorige week de Rodenbach vintage 2021 gehaald bij de AH.
Die heeft wel iets meer dan een licht zuurtje;)

Mooie fles voor een avond, begin van de fles is het wennen aan de smaak, na de helft begon ik het echt te waarderen en op waarde te schatten. Voor €6-€7,- mooie prijs-kwaliteit verhouding.

Begin na alle stouts tot IPA's, steeds toch weer de Belgische top bieren te waarderen. Een Le Fort, Blauwe Chimay of Gouden Carolus. Die smaken altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Vraagje aan de Beer in a Box members; is de exclusive box voor deze maand november al bekend? En de inhoudt? Kan het niet terugvinden op de site van Beer in a Box

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
Edenaar1 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:44:
Vraagje aan de Beer in a Box members; is de exclusive box voor deze maand november al bekend? En de inhoudt? Kan het niet terugvinden op de site van Beer in a Box
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ply3PM3OrqCVif2RW8hWi1ii9jI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PWqCjYJra1z7LEIIgzqXiETs.png?f=fotoalbum_large

Dit stond er in de mail van week 44?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

remzor schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:49:
[...]

Mocht hij bevallen kan ik ook de Vicaris Tripel/Gueuze aanraden. Blend van, u raadt het, een tripel en een gueuze. Niet gerijpt maar ook mooi in balans. Neem ik nog wel eens als ik toch geen zin heb in het volledige zuur van een echte lambiek ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 08:03

garrow

PSN: Garrow1978

Goedemorgen,

Ga dit weekend weer een bierproeverij organiseren voor een groep mensen , geen echte speciaal bier drinkers. En ben een beetje inspiratieloos, dit is de 4de keer dat ik het voor zo'n groep doe en wat me de opvalt is dat sommige speciaalbieren niet echt gewaardeerd worden :) .
Dus wil wel iets speciaals gaan halen, maar kwa smaak moet het niet uitgesproken zijn denk ik, als ik het zo goed verwoord. Iemand ideeen wat te kopen?
Zal een standaard opbouw zijn van:
Pils
Blond
IPA
Dubbel
Tripel
Quadruple
Denk als Quadrupel om gewoon voor Abt 12 te gaan, kun je nog een leuk verhaaltje bij vertellen over Westvleteren enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Louwke schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:17:
[...]

[Afbeelding]

Dit stond er in de mail van week 44?
Bedankt. Ik ontvang die mails dus niet.. al melding van gemaakt maar nog niet opgelost. De inhoud is dus nog niet bekend, brouwer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:34

Honesty

kattenneus!

garrow schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:30:
Goedemorgen,

Ga dit weekend weer een bierproeverij organiseren voor een groep mensen , geen echte speciaal bier drinkers. En ben een beetje inspiratieloos, dit is de 4de keer dat ik het voor zo'n groep doe en wat me de opvalt is dat sommige speciaalbieren niet echt gewaardeerd worden :) .
Dus wil wel iets speciaals gaan halen, maar kwa smaak moet het niet uitgesproken zijn denk ik, als ik het zo goed verwoord. Iemand ideeen wat te kopen?
Pils
Blond
IPA
Dubbel
Tripel
Quadruple
Denk als Quadrupel om gewoon voor Abt 12 te gaan, kun je nog een leuk verhaaltje bij vertellen over Westvleteren enz.
Als het allemaal pilsdrinkers zijn zal ik het zelf alleen bij blond bier houden, al zouden ze zwaar blond dan ook minder waarderen. Zal denk ik eerder ipa's en blond kiezen en dan de lichts mogelijke.
Dus de eerste doen en dan van iedere soort meerdere merken.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 08:03

garrow

PSN: Garrow1978

Honesty schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:20:
[...]

Als het allemaal pilsdrinkers zijn zal ik het zelf alleen bij blond bier houden, al zouden ze zwaar blond dan ook minder waarderen. Zal denk ik eerder ipa's en blond kiezen en dan de lichts mogelijke.
Dus de eerste doen en dan van iedere soort meerdere merken.
Hoi bedankt voor je reactie, snap inderdaad wat je bedoelt, maar dan is het niet echt een proerverij meer in mijn ogen...als je snapt wat ik bedoel. Maar misschien moet ik me daar overheen zetten 8)7

Laats in een bierproeverij Omnipollo Noa Pecan Mud Cake Stout op echt heerlijk met een stukje chocolade om de smaak extra kracht bij te zetten :9~
Dat is meer waar ikzelf van hou om wat extremere smaken te proberen, maar smaken verschillen dus moet me hier inderdaad op aanpassen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Goedemorgen,

Pils
Blond
IPA
Dubbel
Tripel
Quadruple
Ik denk dat het ook erg ligt aan wat je erbij serveert. Kleine kans dat iemand die niet van speciaalbier houdt van een vol glas stout kan genieten. Dan krijg je reacties als "dit is toch geen bier meer...".
Maar geef ze een een bakje vanille-ijs met wat schaafsel van pure chocolade en daarbij een klein glaasje van een goede beetje zoete imperial stout, dan wordt het waarschijnlijk wel gewaardeerd. Dan wordt het ineens gezien als een vervanging van een espresso (a la affogato) of als een klein glaasje koffielikeur.

Ik heb dit jaren geleden eens gedaan bij mijn schoonfamilie met een Uiltje Mind Your Step, en de personen waarvan ik het het minst van had verwacht vroegen juist om nog een glaasje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:16

Pils - Gulpener Chateau Neuborg
Blond - Seef van Antwerpse Brouw comp
IPA - Fruit Bomb van brouwerij De Moersleutel
Dubbel - Snor Bock van brouwerij De Snor
Tripel - Piranha van Stadshavenbrouwerij Rotterdam
Quadruple - Abt 12 of Straffe Hendrik Quadrupel
Ik heb een voorzetje gegeven (zie hierboven). Met bovenstaande heb je niet iets heel doorsnee maar qua smaak geen uitgesproken bieren. Wel smakelijke, kwalitatief goede bieren.

[ Voor 8% gewijzigd door Mother_lepard op 13-11-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Goedemorgen,

Pils
Blond
IPA
Dubbel
Tripel
Quadruple
La trappe quadruppel is ook een aanrader

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 12:25
Edenaar1 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:44:
Volgens mij een erg goede deal deze maand. Het is dat ik al genoeg heb staan en deze dus toch maar laat passeren...

Onderstaand staat nu op de website als je klikt op "Bekijk alles over deze box"

We kunnen een selectie van 11 kneitergoede bieren delen met zo'n 300 andere bierliefhebbers; 2 x Barrel Aged Stout (44cl - winkelwaarde €10!), BA Barley Wine, 6 x een knisperverse hopbom op 44 cl, een Pastry Stout en een Christmas Porter om alvast in de stemming te komen.

Ze lijken niet echt actief te communiceren wat de inhoud is, maar dat is wellicht deel van het verdienmodel?

[ Voor 12% gewijzigd door Zjoske78 op 13-11-2024 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik ken die brouwerij niet maar dat overzicht klinkt wel goed. Ik heb ook genoeg staan maar kan altijd nog wat ruimte maken in de kast. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
Zjoske78 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:34:
[...]

Volgens mij een erg goede deal deze maand. Het is dat ik al genoeg heb staan en deze dus toch maar laat passeren...

We kunnen een selectie van 11 kneitergoede bieren delen met zo'n 300 andere bierliefhebbers; 2 x Barrel Aged Stout (44cl - winkelwaarde €10!), BA Barley Wine, 6 x een knisperverse hopbom op 44 cl, een Pastry Stout en een Christmas Porter om alvast in de stemming te komen.

Ze lijken niet echt actief te communiceren wat de inhoud is, maar dat is wellicht deel van het verdienmodel?
Al die 44cl blikken doet me denken dat het een moersleutel maand is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Zjoske78 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:34:
[...]

Zie het nu staan ja, informatie zal wel vandaag toegevoegd zijn. Dank voor het delen. Box klinkt veelbelovend. Heb het niet nodig, voorraad staan en 3 advent kalenders.. maar toch maar laten komen denk ik 😬😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

gustaveau schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:06:
[...]

Al die 44cl blikken doet me denken dat het een moersleutel maand is...
Het is van Stigbergets als ik de site mag geloven.

Ik kan dat overzicht van de bieren dan weer niet vinden, vage site is het. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Begin van dit jaar heb ik bij jopen de ‘ Big Bang Barrel Aged XL Box’ besteld. Stuk voor stuk goede bieren, en pastry stout is wel (niet te vaak) een blijvertje wat mij betreft.

Heeft iemand een idee of er momenteel gelijkwaardige boxen zijn in grootte, soort bieren en prijs? Ik vind de prijzen van losse flesjes/blikken hoog, en wil eigenlijk gewoon met mn ogen dicht op bestellen klikken voor een mooie verzameling…

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
Ugchel schreef op woensdag 13 november 2024 @ 22:51:
Begin van dit jaar heb ik bij jopen de ‘ Big Bang Barrel Aged XL Box’ besteld. Stuk voor stuk goede bieren, en pastry stout is wel (niet te vaak) een blijvertje wat mij betreft.

Heeft iemand een idee of er momenteel gelijkwaardige boxen zijn in grootte, soort bieren en prijs? Ik vind de prijzen van losse flesjes/blikken hoog, en wil eigenlijk gewoon met mn ogen dicht op bestellen klikken voor een mooie verzameling…
Denk dat je die prijs-kwaliteit niet snel vind zonder goed te zoeken.
Als ik het goed zag, 24 bier voor nog geen 100 euro, voornamelijk zware bieren incl b.a.

Je zou de Molen icm 10% (aanmelding nieuwsbrief)& een bierpakket in de gaten kunnen houden. Hun Barrel Aged bevallen mij wel en de rest van hun bieren zijn soms redelijk voordelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:30

Basqueland heeft boxen die redelijk geprijsd zijn (96€ voor 24 blikken van 440ml bv), maar dan zijn het vrijwel altijd IPA's. Ze maken donkere bieren, dus misschien dat ze wel af en toe verschijnen in die packs.
Hun losse blikken zitten per 4, ik zie bijvoorbeeld een pastry stout, 4 blikken van 440 ml aan 26€.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Arator schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:48:
[...]

Basqueland heeft boxen die redelijk geprijsd zijn (96€ voor 24 blikken van 440ml bv), maar dan zijn het vrijwel altijd IPA's.
Zijn wel altijd zes verschillende soorten, geen mix van 24 verschillende. De huidige box is inderdaad alleen IPA.

Als je het niet erg vindt als er veel dezelfde in zitten en ook nog zelf wilt kiezen kun je ook bij https://thegarden.hr/shop kijken. Zitten ook leuke stouts tussen soms en met de kortingen die ze hier en daar rond strooien ook zeer betaalbaar. Maar goed, we raken steeds verder af van de originele vraag volgens mij :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Ik heb mijn geld gezet op de advent, maar je kan ook de BA-box van Berghoeve overwegen.

• El Capitan
Hertog schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:39:
[...]

Zijn wel altijd zes verschillende soorten, geen mix van 24 verschillende. De huidige box is inderdaad alleen IPA.

Als je het niet erg vindt als er veel dezelfde in zitten en ook nog zelf wilt kiezen kun je ook bij https://thegarden.hr/shop kijken. Zitten ook leuke stouts tussen soms en met de kortingen die ze hier en daar rond strooien ook zeer betaalbaar. Maar goed, we raken steeds verder af van de originele vraag volgens mij :P.
lol, ik pas het land van levering in van Kroatië (stond hij op ingesteld na volgen van je link) en klik dit naar Nederland et voila! prijzen veel hoger! Van €3,49 naar €4,99 bijvoorbeeld voor de bovenste.

Hier ga ik niet bestellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

El Capitan schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:05:
[...]

lol, ik pas het land van levering in van Kroatië (stond hij op ingesteld na volgen van je link) en klik dit naar Nederland et voila! prijzen veel hoger! Van €3,49 naar €4,99 bijvoorbeeld voor de bovenste.

Dat moet je natuurlijk zelf weten, maar het is hun manier om de verzendkosten in de prijs op te nemen. Er komen geen extra verzendkosten meer bij verder. Iedere partij berekent de 'gratis' verzendkosten linksom of rechtsom door, ze zijn er hier alleen wat transparanter over. Vind ik dan :).

• gustaveau
El Capitan schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:05:
[...]

Nederland heeft de accijns op (vooral zwaarder) bier een stuk hoger gemaakt en ik kan me voorstellen dat de BTW hier ook hoger is dan in Kroatie.
https://www.trimbos.nl/ac...halte%20van%20het%20bier.
Dus het lijkt me niet per se een hogere winst voor de brouwer.

• El Capitan
gustaveau schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:23:
[...]

Nederland heeft de accijns op (vooral zwaarder) bier een stuk hoger gemaakt en ik kan me voorstellen dat de BTW hier ook hoger is dan in Kroatie.
https://www.trimbos.nl/ac...halte%20van%20het%20bier.
Dus het lijkt me niet per se een hogere winst voor de brouwer.
Draag je niet alleen btw af in Kroatië? Lijkt mij een nachtmerrie gezien de alcoholpercentages etc. om het kloppend te krijgen naar de Nl belastingdienst.
Zou inderdaad kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
El Capitan schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:04:
[...]

Draag je niet alleen btw af in Hongarije? Lijkt mij een nachtmerrie gezien de alcoholpercentages etc. om het kloppend te krijgen naar de Nl belastingdienst.
Zou inderdaad kunnen.
offtopic: Garden zit in Kroatië. De '.hr' extensie staat voor Hrvatska, wat de Kroatische naam voor het land is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Capitan
Hertog schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:22:
[...]

Dat moet je natuurlijk zelf weten, maar het is hun manier om de verzendkosten in de prijs op te nemen. Er komen geen extra verzendkosten meer bij verder. Iedere partij berekent de 'gratis' verzendkosten linksom of rechtsom door, ze zijn er hier alleen wat transparanter over. Vind ik dan :).
goed punt.
minimaal 24 stuks, begrijp ik gezien de constructie, maar is me toch iets teveel

• El Capitan
Stevie-P schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:05:
[...]

offtopic: Garden zit in Kroatië. De '.hr' extensie staat voor Hrvatska, wat de Kroatische naam voor het land is.
my bad!

• Kapitein Merijn
  • Laatst online: 15-09 14:13
El Capitan schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:06:
[...]

goed punt.
minimaal 24 stuks, begrijp ik gezien de constructie, maar is me toch iets teveel
Aanmelden voor de nieuwsbrief geeft 25% korting. Deze is ook stapelbaar met de korting die je krijgt op volle dozen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Albestaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:18
El Capitan schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:06:
[...]

goed punt.
Kwam deze gisteren tegen en op Pepper gezet. Valt misschien ook wel goed in jouw straatje. Flink wat stouts en B.A. bieren.

Leuke pakketten van De Magistraat.

Herfstpakket met 15 bier waarvan 5 B.A. voor 62 euro incl verzenden.

https://shop.magistraat.b...s/de-magistraat-herfstbox

Kennismakingspakket met 18 verschillende bieren voor 85 euro incl verzenden. Deze heeft naast de complete core range zelfs 8 stuks B.A. bier.

https://shop.magistraat.b...ismaken-met-de-magistraat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Albestaz schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:15:
[...]

Kwam deze gisteren tegen en op Pepper gezet. Valt misschien ook wel goed in jouw straatje. Flink wat stouts en B.A. bieren.

Leuke pakketten van De Magistraat.

Herfstpakket met 15 bier waarvan 5 B.A. voor 62 euro incl verzenden.

https://shop.magistraat.b...s/de-magistraat-herfstbox

Kennismakingspakket met 18 verschillende bieren voor 85 euro incl verzenden. Deze heeft naast de complete core range zelfs 8 stuks B.A. bier.

https://shop.magistraat.b...ismaken-met-de-magistraat
Leuk, fijn dat je het hier ook deelt! Van de zomer heb ik een paar van hun bieren op en van sommige was ik wel onder de indruk. Vooral de stout en weizen vond ik erg goed.
Zo'n box met 7 van hun stouts durf ik dan ook wel aan! Minder onder de indruk was ik van hun ipa en tripel, maar die neem ik dan maar op de koop toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Shrien schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:02:
[...]

Ik heb mijn geld gezet op de advent, maar je kan ook de BA-box van Berghoeve overwegen.
Die wilde ik ook noemen. Hele goeie BA bieren voor die prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:27
Berghoeve advent is binnen, nu nog 2 weken geduld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:42
Vorige week weer even bij FIRST craft beer bar in Budapest geweest. We vielen helemaal voor night at the seaside, een stout imperial/ double van 11,5%. Smaakte overigens meer naar port wijn dan naar bier. Weet iemand of in Nederland of België een alternatief te krijgen is?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• remzor
Vandaag vader en zoon (2 maanden oud) ochtend gehad. En aangezien we dorst hadden zijn we samen even naar de Caigny gereden :P
Helaas werkzaamheden aan de A58 (wist ik niet) dus best lang van huis weg geweest. Na vorige week een flink wat duiten bij Jan Linders te hebben afgegeven nu dus bij de Caigny. Voorlopig gaat deze jongen nergens meer heen, pas weer voor de kerst vermoed ik..
Proost op een goed weekend heren!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DesDkdVvvPukKGukJaZBL6QhNww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4nuZi66IcsujjNnfzyjoab5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Laatst online: 15-09 14:13
remzor schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 14:47:
Vandaag vader en zoon (2 maanden oud) ochtend gehad. En aangezien we dorst hadden zijn we samen even naar de Caigny gereden :P
Helaas werkzaamheden aan de A58 (wist ik niet) dus best lang van huis weg geweest. Na vorige week een flink wat duiten bij Jan Linders te hebben afgegeven nu dus bij de Caigny. Voorlopig gaat deze jongen nergens meer heen, pas weer voor de kerst vermoed ik..

[Afbeelding]
Lekker hoor.
Die Quad van de Moersleutel laatst meegenomen bij de Appie en was echt onder de indruk. Wat een mooi bier is dat geworden zeg.

Verder staan er natuurlijk nog meer heerlijke bieren op de foto :9~

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Hier gaat het dan vooral over speciaalbier zelf... mijn vraag heeft indirect met speciaalbier te maken :)

Met een groep vrienden gaan we 2-3x per jaar ergens een hapje eten en speciaalbieren proeven. We vinden het leuk om bij een minder bekende brouwerij dan te gaan proeven en eten.

We zoeken daarom een proeflokaal waar dus ook een hapje gegeten kan worden EN op loopafstand is van een NS-station (dit laatste is een vereiste). Heeft iemand een mooie tip?

Aangezien de meesten van deze vriendengroep in het westen van het land wonen is de driehoek Amsterdam-Utrecht-Amersfoort optimaal, maar iets verder is ook wel prima (zeker voor enkele uit de groep ;)).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Galois schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:45:
Hier gaat het dan vooral over speciaalbier zelf... mijn vraag heeft indirect met speciaalbier te maken :)

Met een groep vrienden gaan we 2-3x per jaar ergens een hapje eten en speciaalbieren proeven. We vinden het leuk om bij een minder bekende brouwerij dan te gaan proeven en eten.

We zoeken daarom een proeflokaal waar dus ook een hapje gegeten kan worden EN op loopafstand is van een NS-station (dit laatste is een vereiste). Heeft iemand een mooie tip?

Aangezien de meesten van deze vriendengroep in het westen van het land wonen is de driehoek Amsterdam-Utrecht-Amersfoort optimaal, maar iets verder is ook wel prima (zeker voor enkele uit de groep ;)).
Jopenkerk in Haarlem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
Utrecht zo zou ik zeggen Vandestreek aan de Oudegracht en Oudaen. Ook een leuke is de Frontaal Little Bar, is van de eigenaar van Little Beershop en Frontaal.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09 00:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRnWGn1F1aaQXvbgSeExHlQsxsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JWW1ncZdTWt4KJ6st7wzvNAI.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie souveniertjes meegenomen uit Boston. $4 per blik en ook de locatie (ik was bij Tewskbury) erg mooi en goed geregeld. Geweldige kwaliteit voor een kleine prijs - de vlucht hebben ze ook prima overleefd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edenaar1
remzor schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 14:47:

[Afbeelding]
Dit is een hele goede collectie! Netjes.
Cheers!
Pagina: 1 ... 179 ... 197 Laatste