Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 168 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 14:13
Nyarlathotep schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:25:
[...]

Twee keer besteld en beide keren viel het (erg) tegen. Het gros van de ipa's smaakt naar moutwater omdat deze een jaar of ouder zijn. Dan houdt je nog een handvol sours en een stout over en ook die zijn niet geweldig (meer).
Je kan die 100 euro beter uitgeven aan versere bieren.
Ik heb ook al meerdere boxen gekocht en eigenlijk zijn ze me nooit echt tegengevallen.
Er zitten altijd wel een paar blikken in die wat minder zijn maar over het algemeen zijn ze vaak nog erg goed te drinken. Zeker als je het afzet tegen de prijs.
Ik geef ook graag 100 euro uit aan verse ipa's maar voor dat geld kan je er tegenwoordig maar een stuk of 14 drinken :'(

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Nitrorcr
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:54
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 19:41:
[...]
... maar voor dat geld kan je er tegenwoordig maar een stuk of 14 drinken
Kennen jullie die grap van het gemiddelde aantal biertjes in de Guild box al?? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Shrien schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:00:
[...]

Begint hier ook weer te kriebelen. Vorige Hopcrusher viel wat tegen, maar laatste suprisebox zat vol mooie sours inderdaad.

Heb je al besteld @Kapitein Merijn ?
Tot nu toe toch wel de minste box moet ik bekennen. Weinig sours helaas en vooral veel middelmatige bieren. Aslin en Resident Culture zijn leuk natuurlijk maar de Equilibrium voelt een beetje als een goedmakertje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMZG9rARQnKFdxUb3cA9RaCDXUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUavAPaQvHW6GtZ4obuqV8EH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:00

Shrien

frequent snoozer

Kapitein Merijn schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 20:45:
[...]

Tot nu toe toch wel de minste box moet ik bekennen. Weinig sours helaas en vooral veel middelmatige bieren. Aslin en Resident Culture zijn leuk natuurlijk maar de Equilibrium voelt een beetje als een goedmakertje.
[Afbeelding]
Ziet er niet enorm spannend uit nee. Maar er zullen zeker een paar smakelijke bieren tussen zitten. Fijn dat jij proefkonijn kon zijn @Kapitein Merijn. Scheelt ons weer een domper. :7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:42

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Mail...
Nieuwe bieren van Fuerst Wiacek, Seven Island, Pühaste en meer!
*O* Seven Island *O*

10 minuten later...
Je Beerdome orderbevestiging
:+ :P

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik1988
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-05 13:41
Dit is voor 100 euro toch nog steeds een mooi pakket vind ik. Nog geen 3 euro per bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:21
AngelDust schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:22:
Mail...

[...]

*O* Seven Island *O*

10 minuten later...

[...]

Herkenbaar :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:02
Rik1988 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:47:
Dit is voor 100 euro toch nog steeds een mooi pakket vind ik. Nog geen 3 euro per bier.
Welke? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07:34
Voor de ongeduldige moersleutelfans; in de mail met uitnodiging voor hun verjaardagsfeestje ook een sneak preview met de bieren uit de 8 year anniversary serie. Veelbelovend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 14:51
bbunn07 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:48:
Voor de ongeduldige moersleutelfans; in de mail met uitnodiging voor hun verjaardagsfeestje ook een sneak preview met de bieren uit de 8 year anniversary serie. Veelbelovend
Hier de kaartjes al gekocht 😂

Maar waar vind ne de sneakpeak? Ik lees niks op de website of mail.

[ Voor 10% gewijzigd door Xepos op 02-05-2024 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:05
bbunn07 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:48:
De 8 planeten bieren staan hier al een tijdje:

https://www.vanbieren.nl/...y-bieren-van-moersleutel/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
AngelDust schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:22:
Mail...

[...]

*O* Seven Island *O*

10 minuten later...

[...]

Same.

Komt ook omdat ik de ‘brouwer’ persoonlijk ken en regelmatig spreek/tegenkom/opzoek.

Brouwer bewust tussen aanhalingstekens aangezien hij (met zijn compagnon) niet zelf brouwt.

Sprak hem in april en er gaat wel het een en ander veranderen bij/met 7i. Klonk veelbelovend.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Eric H schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:01:
[...]

Same.

Komt ook omdat ik de ‘brouwer’ persoonlijk ken en regelmatig spreek/tegenkom/opzoek.

Brouwer bewust tussen aanhalingstekens aangezien hij (met zijn compagnon) niet zelf brouwt.

Sprak hem in april en er gaat wel het een en ander veranderen bij/met 7i. Klonk veelbelovend.
Jammer dat de bieren hier zo slecht te krijgen zijn.. maken erg veel gave collabs waar je gewoon (bijna) niet aan kunt komen :(

En die webshop van ze is ook nog steeds niet online :/

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric H
  • Nu online
AngelDust schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:16:
[...]

Jammer dat de bieren hier zo slecht te krijgen zijn.. maken erg veel gave collabs waar je gewoon (bijna) niet aan kunt komen :(

En die webshop van ze is ook nog steeds niet online :/
Om nog maar te zwijgen van de bieren die ze alleen in de US uitbrengen :-(

Mbt de webshop; hier heb ik afgelopen april uitvoerig met Lefteris over gesproken. Ze hebben een investeerder gevonden, dus de plannen die ze hebben kunnen nu makkelijker gerealiseerd worden.

Ze hebben trouwens nog een flinke discussie gehad met FrauGruber (waar ze een deel van hun bieren laten brouwen) over kwaliteit (complete batch verkeerd gebrouwen waardoor blikken spontaan klapten) en nog een financiële discussie.

Gevolg is dat ze nu dus geen gebruik meer willen/kunnen maken van FrauGruber.

Lefteris wil trouwens ook een abonnement gaan aanbieden (soort van Moersleutel-concept) Daar ben ik wel benieuwd naar.

Tevens wil/gaat Lefteris de kroeg van zijn schoonouders overnemen (in Gouvia op Corfu) en daar een brouwcafé van maken. Dus ook beperkte batches brouwen op lokatie en die daar dan op de tap zetten.

Hoe hij dat logistieksgewijs gaat doen (icm abonnement) met brouwen op verschillende lokaties was een puzzel die hijzelf nog niet helemaal opgelost had.

Oh, en vergeet ook de Griekse cultuur niet hè….de Westerse efficiëntie is iets wat in Griekenland totaal niet leeft. Understatement ;-)

Ter info: ik heb een tweede huis op Corfu en kom er dus meerdere keren per jaar en tref Lefteris dus ook regelmatig.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eric H
  • Nu online
Enorm grappige ervaring die ik even wilde delen.

Ben met de dochter een dagje en nachtje in Groningen.
Dus op zoek naar een leuk biercafe uitgekomen bij Mout.

Klein gesprekje met de dame aldaar en gevraagd of ze ook Diggelfjoer hadden.
Helaas nog niet, maar ze hadden wel een proefpakket ontvangen en zouden het wel op de kaart gaan zetten.

Klein gesprekje over bieren en ik laat 7i vallen.
Blijkt ze acht jaar op Corfu gewoond te hebben, dus gelijk gespreksstof genoeg :-)

Dus, tip, mocht je in de buurt zijn: Mout in Groningen !!

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indivul
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-05 09:12
Eric H schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:55:
[...]
Ze hebben trouwens nog een flinke discussie gehad met FrauGruber (waar ze een deel van hun bieren laten brouwen) over kwaliteit (complete batch verkeerd gebrouwen waardoor blikken spontaan klapten) en nog een financiële discussie.

Gevolg is dat ze nu dus geen gebruik meer willen/kunnen maken van FrauGruber.
Ik was laatst bij de Bierschuur in poppel en die had een aantal dozen van de (minder extreme) van deze dus die ze verkochten voor de 2-3 euro per halve liter. Ze hadden ook de nieuwe FrauGruber bieren dus zal wel met dat binnen gekomen zijn.

Krijg je wel een waarschuwing bij de kassa dat je ze echt heel voorzichtig moet openen en eigenlijk meteen boven glas. Wat klopte de stout spuitte er eigenlijk uit gelukkig meteen in glas gedaan, smaakte voor de rest nog prima

betreft de hazelnut moctezuma, de God Of War samenwerking met spartacus(ook een stout) en de citra crush IPA. Denk dat ze allang weg zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Indivul op 04-05-2024 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Indivul schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:22:
[...]

Ik was laatst bij de Bierschuur in poppel en die had een aantal dozen van de (minder extreme) van deze dus die ze verkochten voor de 2-3 euro per halve liter. Ze hadden ook de nieuwe FrauGruber bieren dus zal wel met dat binnen gekomen zijn.

Krijg je wel een waarschuwing bij de kassa dat je ze echt heel voorzichtig moet openen en eigenlijk meteen boven glas. Wat klopte de stout spuitte er eigenlijk uit gelukkig meteen in glas gedaan, smaakte voor de rest nog prima

betreft de hazelnut moctezuma, de God Of War samenwerking met spartacus(ook een stout) en de citra crush IPA. Denk dat ze allang weg zijn
Even in de koelkast gekeken, dacht dat ik laatst een Seven Island had meepakt bij Van Erp. En inderdaad, ik heb de "hazelnut moctezuma" hier koud staan. :9

Geen waarschuwing gehad bij Van Erp.

Zal er om denken met openen, denk dat hij vandaag aan de beurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
De mail ontvangen van Moersleutel dat men nu gaat werken met tijdsvakken en kaartjes a 60 euro. Voorheen waren dit soort dagen nog wel een leuk uitje wellicht dat men ondergaat aan hun "succes". Voor ons uit het oosten zal een retour met de trein toch al snel 5 a 5.5 uur zijn daar waar je slechts 4 uur op locatie mag zijn voor 8 biertjes.

Op deze manier ga je toch sneller en vaker op de klok kijken en is het niet echt een ontspannen dag biertjes drinken, lekker relax en beetje ouwehoeren met gelijkgestemden. Wel jammer maar met onze groep zitten we er aan te denken om de verjaardags bieren maar gewoon te bestellen en thuis te drinken onder genot van een relax dagje bbq'en.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Salv schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:36:
[...]
Wel jammer maar met onze groep zitten we er aan te denken om de verjaardags bieren maar gewoon te bestellen en thuis te drinken onder genot van een relax dagje bbq'en.
Klinkt niet echt als iets wat ik als "wel jammer" zou bestempelen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
plofkip schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:51:
[...]

Klinkt niet echt als iets wat ik als "wel jammer" zou bestempelen :Y)
Het zal zeker geen straf zijn inderdaad.

Geen idee of er vanuit hier mensen richting Hop in 't Slot op locatie Ewijk gaan maar vanaf vandaag hebben ze een deel van de taplijst vrijgegeven, dus kunnen op untapped alvast een selectie maken wat te willen gaan drinken ;-)

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 11:34
Gisteren de Funky Fluid doos besteld bij Beer in a Box. Zin in alle gelatos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
larry_flynt schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:21:
Gisteren de Funky Fluid doos besteld bij Beer in a Box. Zin in alle gelatos!
Staat deze nog niet op de site?
Kan hem namelijk niet vinden en heb er ook geen mail van gehad.
Salv schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:09:
[...]

Het zal zeker geen straf zijn inderdaad.

Geen idee of er vanuit hier mensen richting Hop in 't Slot op locatie Ewijk gaan maar vanaf vandaag hebben ze een deel van de taplijst vrijgegeven, dus kunnen op untapped alvast een selectie maken wat te willen gaan drinken ;-)
Helaas kan ik er dit jaar niet naartoe. Vind het echt een heerlijk festival met een top sfeertje, locatie is ook leuk.

[ Voor 49% gewijzigd door Kapitein Merijn op 07-05-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry_flynt
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:52:
[...]

Staat deze nog niet op de site?
Kan hem namelijk niet vinden en heb er ook geen mail van gehad.
Begreep dat hij heel snel uitverkocht was. Alleen mensen die ingeschreven zijn kregen een mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07:34
Survey van the Guild. Je mag aangeven of je liever meer betaalt voor hetzelfde aantal bieren of hetzelfde voor minder bieren :) beetje jammer dat ze de wijziging al naar nieuwe leden hebben gecommuniceerd..

Thankyou15 is de kortingscode btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frofound dreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:31
bbunn07 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:53:
Survey van the Guild. Je mag aangeven of je liever meer betaalt voor hetzelfde aantal bieren of hetzelfde voor minder bieren :) beetje jammer dat ze de wijziging al naar nieuwe leden hebben gecommuniceerd..

Thankyou15 is de kortingscode btw
Ja ik zag het. Was te verwachten, de prijzen stijgen overal. Ben best bereid wat meer te betalen 13 in een doos waar er 16 in kunnen is zonde :P.

Wat bedoel je nog met de wijziging al gecommuniceerd naar nieuwe leden? Dat er nog maar 13 inzitten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:07
Ligt het aan mij of wordt een bierfestival ook steeds duurder? En dan heb ik het nog niet eens over de prijs van een biertje.
Komend weekend is het bierfestival in Den Bosch waar entree al 18,95, hier krijg je alleen toegang voor en een glas. Hetzelfde voor Hop in 't slot, waar een ticket zelfs 20,29 euro kost voor alleen toegang en een glas.

Ik snap dat er faciliteiten geregeld moeten worden en leuk dat er bv live entertainment is, maar de core-business voor zo'n evenement zou toch bier proeven moeten zijn.
Als je dan daarnaast nog kijkt wat een biertje kost (Den Bosch 3,50e, Hop in 't slot 4,50e) dan kost een dagje bierfestival al gauw een hele hoop geld.
Voor mij een reden om niet meer te gaan aangezien ik een vriendin heb die heel graag mee wil (en wil rijden :D ) maar zelf geen biertjes drinkt. Die is dus ook al 20e kwijt om uberhaupt mee te kunnen gaan. Dan zouden we al bijna 40e kwijt zijn met z'n 2e en hebben we nog niks gegeten en gedronken.

Dan gaat mijn voorkeur meer uit naar de wat kleinere bierfestivals die nog lekker kneuterig lokale brouwers uitnodigen en waar wellicht iets minder entertainment is maar waar je wel lekkere biertjes kunt proeven zonder op voorhand al 20euro p.p. kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:58
Faeshaas schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:59:
Ligt het aan mij of wordt een bierfestival ook steeds duurder? En dan heb ik het nog niet eens over de prijs van een biertje.
Komend weekend is het bierfestival in Den Bosch waar entree al 18,95, hier krijg je alleen toegang voor en een glas. Hetzelfde voor Hop in 't slot, waar een ticket zelfs 20,29 euro kost voor alleen toegang en een glas.

Ik snap dat er faciliteiten geregeld moeten worden en leuk dat er bv live entertainment is, maar de core-business voor zo'n evenement zou toch bier proeven moeten zijn.
Als je dan daarnaast nog kijkt wat een biertje kost (Den Bosch 3,50e, Hop in 't slot 4,50e) dan kost een dagje bierfestival al gauw een hele hoop geld.
Voor mij een reden om niet meer te gaan aangezien ik een vriendin heb die heel graag mee wil (en wil rijden :D ) maar zelf geen biertjes drinkt. Die is dus ook al 20e kwijt om uberhaupt mee te kunnen gaan. Dan zouden we al bijna 40e kwijt zijn met z'n 2e en hebben we nog niks gegeten en gedronken.

Dan gaat mijn voorkeur meer uit naar de wat kleinere bierfestivals die nog lekker kneuterig lokale brouwers uitnodigen en waar wellicht iets minder entertainment is maar waar je wel lekkere biertjes kunt proeven zonder op voorhand al 20euro p.p. kwijt te zijn.
Maar je hebt wel een privéchauffeur dus het scheelt je sowieso enkele(?) tientjes aan taxi kosten? :)

Maar serieus, grondstoffen, personeelskosten, energieprijzen. Alles is gestegen. Daarnaast moeten grotere festivals aan 1001 regels voldoen en dat kost ook geld. Allemaal omdat hordes liefhebbers allemaal die ene superzeldzame en speciale uitgave willen proeven en hier goud voor overhebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07 12:28

Voor Den Bosch kunnen ze de laatste jaren niet meer alle kaartjes kwijt.
https://www.socialdeal.nl...preference-city=den-bosch
Dat is weleens anders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:52
larry_flynt schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:30:
[...]
Begreep dat hij heel snel uitverkocht was. Alleen mensen die ingeschreven zijn kregen een mail.
Heb me een beetje verbaasd toen ik de instagram post voorbij zag komenover deze doos. Sta ingeschreven maar heb hier geen mail over gehad, dus heb hem helaas ook ‘gemist’, althans niet eens de kans gehad om te bestellen.

Untappd: politrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn

Entree van Hop in het slot is stevig gestegen ja. 2 jaar geleden kreeg je nog 2 muntjes erbij maar die hebben ze vorig jaar al afgeschaft.
Moet wel zeggen dat ze daar royaal tappen in 25cl glazen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:07
Het is meer dat voorheen het meer een marketing tool was om je bier aan de man te krijgen. Dus vaak gratis entree en een schappelijke prijs per biertje. Nu lijkt het meer een commerciele manier geworden om een flinke omzet te halen. Nu snap ik dat de kosten gestegen zijn en dat alles duurder is geworden. Maar ik vind een entreeprijs van 20e voor een paar kraampjes een podium en een wc wel aan de prijs als het hoofdoel is om je bier aan de man te krijgen.

En het kan nog wel, want er zijn genoeg kleinschalige bierfestivals waar nog de lokale brouwerijen staan waar je zonder entree naartoe. Natuurlijk is daar minder entertainment en geen podium met een live band. Maar heel eerlijk gezegd heb ik dat ook niet nodig als ik naar een bierfestival ga..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
Morocius schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:45:
[...]

Voor Den Bosch kunnen ze de laatste jaren niet meer alle kaartjes kwijt.
https://www.socialdeal.nl...preference-city=den-bosch
Dat is weleens anders geweest.
Ging op hun socials ook al een '2 voor de prijs van 1' rond. Ongeveer dezelfde korting als de SocialDeal.

Wel een leuk festival, die keer dat ik geweest ben in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Faeshaas schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:29:
Het is meer dat voorheen het meer een marketing tool was om je bier aan de man te krijgen. Dus vaak gratis entree en een schappelijke prijs per biertje. Nu lijkt het meer een commerciele manier geworden om een flinke omzet te halen. Nu snap ik dat de kosten gestegen zijn en dat alles duurder is geworden. Maar ik vind een entreeprijs van 20e voor een paar kraampjes een podium en een wc wel aan de prijs als het hoofdoel is om je bier aan de man te krijgen.

En het kan nog wel, want er zijn genoeg kleinschalige bierfestivals waar nog de lokale brouwerijen staan waar je zonder entree naartoe. Natuurlijk is daar minder entertainment en geen podium met een live band. Maar heel eerlijk gezegd heb ik dat ook niet nodig als ik naar een bierfestival ga..
Dat ben ik met je eens. Vroeger stond een brouwer op een festival/markt/braderie om bekendheid te krijgen dus was alles schappelijk geprijsd. Nu is het gewoon een extra verkoopkanaal. maar ja, zolang de rijen voor je kraam lang zijn, waarom zou je anders doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlchris
Moersleutel - 8th Anniversary set
Retail prijs tegen de 60 euro, of heeft iemand ze ergens al goedkoper gevonden?

https://dorstcraftbeer.nl...eutel-8th-anniversary-set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Eric H schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 08:59:
Enorm grappige ervaring die ik even wilde delen.

Ben met de dochter een dagje en nachtje in Groningen.
Dus op zoek naar een leuk biercafe uitgekomen bij Mout.

Klein gesprekje met de dame aldaar en gevraagd of ze ook Diggelfjoer hadden.
Helaas nog niet, maar ze hadden wel een proefpakket ontvangen en zouden het wel op de kaart gaan zetten.

Klein gesprekje over bieren en ik laat 7i vallen.
Blijkt ze acht jaar op Corfu gewoond te hebben, dus gelijk gespreksstof genoeg :-)

Dus, tip, mocht je in de buurt zijn: Mout in Groningen !!
Grappig dat jij dan al meer van Mout weet dan ik gehoord heb :D :D

Heb laatst een proefpakket gebracht, maar nog niks gehoord over wat ze willen, zal haar van de week eens bellen!

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:28

nwagenaar

God, root. What's the differen

De bierfestivallen hier in de buurt (Kampen) zijn nog redelijk betaalbaar. Entree tussen de 15 en 17,50 euro, je krijgt een glas en 2 muntjes.

Afgezien van de locatie zijn de veiligheidseisen voor evenementen aanzienlijk hoger geworden (wat je vaak niet kunt compenseren met vrijwilligers), dat geldt ook voor de vergunningen en daarmee de kosten ook.

Wat ook mee speelt zijn de toegenomen kosten voor materiaal en energie, laat staan de toegenomen kosten voor speciaalbier in het algemeen.

De tijd met de entree van 7,50 tot 10,00 zijn ruimschoots voorbij, neemt niet weg dat ik gisteren meer dan genoeg pareltjes heb mogen proeven op het Bierfestival in Kampen; het was weer gezellig.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
Ik snap dat bier heel smaakafhankelijk is, maar toch ga ik het vragen: wat vinden jullie goedkope maar toch prima lekkere biertjes? Ik houd zelf natuurlijk ook echt van een goede Moersleutel of Brew Dog, maar ik heb geen zin om elke keer respectievelijk 5 of 2.5-3 euro voor een blikje bier te betalen.

Ik haal vaak de 4 voor 5/6 euro packs Blond en Tripel bij de Lidl (Gulden Draak, Piraat, dat soort bieren). Maar zelfs een Steam Brew IPA vind ik voor z'n 1.10 per blik prijs/prestatie prima te doen. Uiteraard vind ik veel bieren lekkerder, maar niet 5x zo lekker terwijl ze wel 5x zo duur zijn. Ook heb ik 2 kids, en ik vind het zonde om een bier van 3-6 euro te drinken terwijl ik met de kids bezig ben tijdens het eten. Dan beleef ik het toch minder allemaal.

Hebben jullie een paar go-to bieren onder de 2 euro of liefst onder de 1.5, die jullie pakken als je een keer niet wil uitpakken?

[ Voor 40% gewijzigd door Ruuddie op 17-05-2024 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Hangt een beetje af van wat je wilt. Maar sommige Belgische speciaalbieren zijn vaak wel goedkoop te krijgen, helemaal met een aanbieding. Of de Duitse weizenbieren.

Las trouwens dat Bavaria Pils de prijs voor beste bier heeft gewonnen. https://www.biernet.nl/ni...llenge-2024-bekendgemaakt

Snap niet echt hoe ze die prijzen bepalen maar een pils als allerbeste bier van Nederland vind ik wel een beetje opmerkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Ruuddie schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:42:
Hebben jullie een paar go-to bieren onder de 2 euro of liefst onder de 1.5, die jullie pakken als je een keer niet wil uitpakken?
Ik hoor wat je zegt, ik pak zelden een prijzig blik als ik er niet met volle aandacht van aan het genieten ben. Een paar bieren die me te binnen schieten:
  • Alle bieren van Kasteel
  • Schultenbräu IPA (Aldi)
  • Craft selectie van Gerardus (Lidl)
  • Peroni (niet per se speciaalbier)
  • Texels Skuumkoppe
  • Duvel (Tripel Hop serie)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ik snap dat bier heel smaakafhankelijk is, maar toch ga ik het vragen: wat vinden jullie goedkope maar toch prima lekkere biertjes? Ik houd zelf natuurlijk ook echt van een goede Moersleutel of Brew Dog, maar ik heb geen zin om elke keer respectievelijk 5 of 2.5-3 euro voor een blikje bier te betalen.

Ik haal vaak de 4 voor 5/6 euro packs Blond en Tripel bij de Lidl (Gulden Draak, Piraat, dat soort bieren). Maar zelfs een Steam Brew IPA vind ik voor z'n 1.10 per blik prijs/prestatie prima te doen. Uiteraard vind ik veel bieren lekkerder, maar niet 5x zo lekker terwijl ze wel 5x zo duur zijn. Ook heb ik 2 kids, en ik vind het zonde om een bier van 3-6 euro te drinken terwijl ik met de kids bezig ben tijdens het eten. Dan beleef ik het toch minder allemaal.

Aldi Schultenbrau IPA halve liter €1 :9
Persoonlijk vind ik dat echt een lekker IPA voor heel weinig geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik drink eigenlijk altijd dure neipa's, stouts en sours, maar op z'n tijd kan ik ook echt genieten van een Duitse Weizen.

König Ludwig is een van mijn favorieten en die kost doorgaans maar 1 euro per halve liter.

Wel uitschenken in een goed weizenglas, dat drinkt oprecht het lekkerst; ik pak hier altijd m'n Erdinger glazen voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-09 17:03

Folders van de aldi en lidl in de gaten houden.

Of een beetje zoeken op tht/too good to go boxen op sommige sites

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:53

De Duitse wheat beers (zoals Benediktiner), en Afliggem blond in blik. Zijn niet zo heel extreem duur en is een halve liter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Goede vraag. Kasteel Bruin en Hertog Jan Grand prestige. Vervelen eigenlijk nooit en vaak nog afgeprijsd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:40
Kasteelbier rouge is in Vlaanderen de favoriet onder de studenten. Drinkt vlot weg, zo zwaar als Duvel, en redelijk qua prijs.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlchris
Delerium schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:20:
[...]

Goede vraag. Kasteel Bruin en Hertog Jan Grand prestige. Vervelen eigenlijk nooit en vaak nog afgeprijsd.
Idd, vanaf dinsdag ook weer in de bonus voor 1,22 per flesje.

https://www.ah.nl/product...jan-grand-prestige-6-pack

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wren

Karmeliet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 06:19

Honesty

kattenneus!

wlchris schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:45:
[...]

Idd, vanaf dinsdag ook weer in de bonus voor 1,22 per flesje.

https://www.ah.nl/product...jan-grand-prestige-6-pack
Die HJ GP zie je ook vaak bij de makro of de nettorama rond de 5 euro per 6 flesjes , maar 1,22 zijn ze zeker ook waard. Ik geniet ook altijd van de biertjes van de brouwerij steenbergen(gulden draak enzo) kosten vaak rond een euro bij de lidl per flesje.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Honesty schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:51:
[...]

Die HJ GP zie je ook vaak bij de makro of de nettorama rond de 5 euro per 6 flesjes , maar 1,22 zijn ze zeker ook waard. Ik geniet ook altijd van de biertjes van de brouwerij steenbergen(gulden draak enzo) kosten vaak rond een euro bij de lidl per flesje.
Gulden draak quadruppel vaak 4 voor 5,50 tot 5,99. Is een prima prijs bij de Lidl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:56

Quad

Doof

Ik krijg morgen weer een voorraadje binnen. Allemaal spul wat ik nog niet eerder heg gehad, goed voor m'n check-in statistiek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-zNzQaweaLl6fvqeT2SW-8-Z6c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NcykOnUNPI4gaxWIccRdDiFp.jpg?f=fotoalbum_tile

Klik voor groot.

Toch nog een knaller gevonden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AkaoFqu2WclK4XvIjhvlmw_yKWw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RwkHiXupkVG94bTWIdVp3w7v.jpg?f=fotoalbum_tile

5/5.

[ Voor 29% gewijzigd door Quad op 17-05-2024 22:05 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:21
Voor het eerst eens een andere Westvleteren dan de 12. De Westvleteren Blond. Prima biertje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadGazelle
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-08 14:23
Gulpener biologisch ur pilsner en ur hop. Verder de la Trappe bieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

TommyL0204 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 22:41:
Voor het eerst eens een andere Westvleteren dan de 12. De Westvleteren Blond. Prima biertje!
Enige blondje waar ik meer dan 3 euro voor neerleg. Ik zag dat ‘ie in de Mikkeler shop nog €17,60 kost 7(8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyqAfGuGnbQsaVblmajWkQstKfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UOsFlMQdD2XdjIwGStVQqNsC.jpg?f=fotoalbum_large

Net een nieuwe lading van Foeders binnengekregen. Was een beetje (ne)ipa moe, dus heb ook wat gekke farmhouse ales, saisons en donkere Belgen meegepakt.

[ Voor 46% gewijzigd door Shrien op 18-05-2024 14:21 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjb9HppB1BU0JLOc8RBuujlzTV8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ENxLKrTRwX7xW5cxjEjj7M3G.jpg?f=user_large
Vriend van mij is op vakantie in Friesland en ging naar een bierwinkel, dus vroeg ik hem wat voor mij mee te nemen van een bekende Friese brouwerij 😉

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

-Jaap-io schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:45:
[Afbeelding]
Vriend van mij is op vakantie in Friesland en ging naar een bierwinkel, dus vroeg ik hem wat voor mij mee te nemen van een bekende Friese brouwerij 😉
De Grutsk is net nieuw en beperkt verkrijgbaar.. hadden maar 27 doosjes (á 24st).
De blond en tripel zijn gewoon prima ;) (wij van wc-eend :P)

Ben benieuwd wat je van de Stout vind.. deze is best wel erg rokerig en echt wel voor de liefhebber... :D

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 16:01
Vandaag een exclusieve Omnipollo doos bij beer in a box
https://shop.beerinabox.n...ollo-exclusive-box-zweden
11 stuks voor 95 euro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWkL1N_CkE0U73Hcaapw78L-NU8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/smLYnqIc8qTrlnajdWyQFuzY.png?f=fotoalbum_large

Beperkt beschikbaar en mocht je al lid zijn 10% korting

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 08:57

Hertog

Aut bibat, aut abeat

AngelDust schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:06:
[...]
Ben benieuwd wat je van de Stout vind.. deze is best wel erg rokerig en echt wel voor de liefhebber... :D
Shut up and take my money.. ;)

Is die ergens online te bestellen? Zo nee, wat is het meest zuidelijke verkooppunt? :+

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Louwke schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:05:
Vandaag een exclusieve Omnipollo doos bij beer in a box
https://shop.beerinabox.n...ollo-exclusive-box-zweden
11 stuks voor 95 euro

[Afbeelding]

Beperkt beschikbaar en mocht je al lid zijn 10% korting
Hmm,dat vind ik wel vrij prijzig voor 11 biertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Jammer dat er zoveel licht spul bij zit. Erg fan van Omnipollo maar ik heb dan liever 11x een (dikke) stout voor wat meer geld. Deze laat ik aan mij voorbij gaan :)

@Wren Eens, maar hangt af van waar je het mee vergelijkt. Een box van de Moersleutel (Guild) kost €90 voor 13 stuks (laatste doos). Dit is iets meer voor een merk dat toch wel een pak duurder is gemiddeld genomen.

[ Voor 40% gewijzigd door Thalaron op 19-05-2024 22:18 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:47
Heeft iemand ervaring met de andere abonnementen van Beer in a Box? Ik twijfel of ik nog een doosje naast de maandelijkse box van Frontaal wil en dit zou wel ‘n kanshebber zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Laatst online: 15-09 17:11
BobB schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:25:
Heeft iemand ervaring met de andere abonnementen van Beer in a Box? Ik twijfel of ik nog een doosje naast de maandelijkse box van Frontaal wil en dit zou wel ‘n kanshebber zijn.
Nog niet veel ervaring met het maandabonnement (ben pas sinds vorige maand lid van de exclusive), maar bestel wel al jaren leuke brouwer boxen bij beer in a box. Vaak verrassende bieren en de contact/service is altijd goed geweest.

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Omnipollo Is nu eenmaal wat exclusiever en wat duurder ook. heb hem some laten schieten. ben voor de 8 jaar moersleutel pre order gegaan. mijn voorraad begon op te raken.

Zelf heb ik ook een abonnement bij beer in a box. het exclusieve ook, naar aanleiding van de Sori box. Voordeel is dat je aan kunt geven of je de box wil of niet. 55/60 euro per maand vond ik wat gortig. Na at pik zo eruit wat ik interessant vind. En je hebt korting en wat extra tijd op dit soort acties als met Omnipollo en afgelopen actie met funky fluid, die binnen 40min weg was, voor de niet abonnementen konden gaan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
Louwke schreef op maandag 20 mei 2024 @ 08:04:
Omnipollo Is nu eenmaal wat exclusiever en wat duurder ook. heb hem some laten schieten. ben voor de 8 jaar moersleutel pre order gegaan. mijn voorraad begon op te raken.

Zelf heb ik ook een abonnement bij beer in a box. het exclusieve ook, naar aanleiding van de Sori box. Voordeel is dat je aan kunt geven of je de box wil of niet. 55/60 euro per maand vond ik wat gortig. Na at pik zo eruit wat ik interessant vind. En je hebt korting en wat extra tijd op dit soort acties als met Omnipollo en afgelopen actie met funky fluid, die binnen 40min weg was, voor de niet abonnementen konden gaan kopen
Dus als ik het goed begrijp dan schijf je je in, heb je dus de mogelijkheid om boxen te bestellen, maar als je een tijd niet bestelt dan kost het niks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
BobB schreef op maandag 20 mei 2024 @ 08:35:
[...]

Dus als ik het goed begrijp dan schijf je je in, heb je dus de mogelijkheid om boxen te bestellen, maar als je een tijd niet bestelt dan kost het niks?
Ja klopt, kost niets als je overslaat. Maar je moet wel zelf annuleren. Zeg maar hetzelfde als Hellofresh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Hertog schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:20:
[...]

Shut up and take my money.. ;)

Is die ergens online te bestellen? Zo nee, wat is het meest zuidelijke verkooppunt? :+
Ja hoor ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Amelandbor schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:21:
Las trouwens dat Bavaria Pils de prijs voor beste bier heeft gewonnen. https://www.biernet.nl/ni...llenge-2024-bekendgemaakt

Snap niet echt hoe ze die prijzen bepalen maar een pils als allerbeste bier van Nederland vind ik wel een beetje opmerkelijk.
Er waren dit jaar ik meen 29 "stijlen" waarbij bieren in "hun eigen stijl" worden beoordeeld.

De 29 met goud beoordeelde bieren worden daarna niet nog eens met elkaar vergeleken. Maar het bier dat aan de stijl tafel de hoogste score van alle gouden medailles heeft bereikt, krijgt de geuze titel 'Mitra's Beste Bier van Nederland 2024'.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afgelopen zondag een mooi tourtje gedaan door belgië. Eerst naar in de verzekering tegen de grote dost. Mooie zuur collectie hebben ze daar, bofkont en h.ertie hebben we op onder andere :)
Daarna door naar de cam, waar we uit vaten hebben mogen proeven en te horen hebben gekregen van karel hoe hij te werk gaat. Daar nog wat flessen open getrokken en gedronken met karel zelf. Hij is een goeie klant van hemzelf :p
Toen naar Antwerpen, waar station1280 helaas dicht was, dus maar naar café pardaf, waar ze een stel cantillons op tap hadden, waaronder de magic. En als afsluiter naar billies geweest.
Leuk dagje toeren zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:13
Voor zij die naar Boedapest gaan (niet echt een aanrader, maar goed, smaken verschillen):

Brouwerij Gravity: heeft een ondergronds café en heeft een hele goede nitro stout en een paar andere goede bieren, maar de stout is toch top. Wel 11,2%

Unity beer: maakt alles ter plaatse en het smaakt allemaal heel vers. Levert ook enkel aan bars met koelkasten bvb. Vriendelijke mens en bonus: ze verkopen bier van big Lies, blijkbaar de hoogst gewaardeerde in Hongarije op Untapped

Winkel: beerselection. Dure import, maar de Hongaarse bieren zijn wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politrix
Wat is de beste manier om wild gefermenteerde bieren op te slaan/te bewaren? Verschillende sites geven allemaal een ander verhaal, zo kennen we het internet :)

Gaat om een selectie Ca'Del Brado bieren. Op de fles staat keurig een servertemperatuur, maar geen bewaarsuggestie. Het is niet mijn idee ze jaren op te slaan, maar enkele weken tot maximaal enkele maanden. Voor nu heb ik ze rechtop in een trapkast staan, donker en stabiel qua temperatuur. Eventueel kan ik ze kwijt in een koelkast maar dan wel liggend, flessen zijn allemaal afgesloten met een kroonkurk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Nu online

Woohooo

Smilie, James Smilie

Heeft er iemand ervaring met speciaal bier bestellen vanuit Duitsland, Belgie of nog verder in de EU?
Cagny webshop is nog erg beperkt. Die max xx% korting op bier vanuit de overheid moet toch wel ergens te omzeilen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politrix
Woohooo schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:27:
Heeft er iemand ervaring met speciaal bier bestellen vanuit Duitsland, Belgie of nog verder in de EU?
Cagny webshop is nog erg beperkt. Die max xx% korting op bier vanuit de overheid moet toch wel ergens te omzeilen zijn ;)
Ik bestel met enige regelmaat bij Piwne Mosty volgens mij alleen voordelig als je de Poolse brouwers koopt. En heb net als zoveel mensen hier ervaring met Basqland, maar die discovery box lijkt niet meer terug te komen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:32
Bestel ook meerdere keren per jaar via Piwne Mosty, nog nooit problemen gehad, hele goede afhandeling.

Als je een beetje timed is er altijd wel 20% korting op een groot gedeelte van het, toch al gunstig geprijsde, assortiment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

€20 vakantiegeld van Two Chefs Brewing met code: VAKANTIE2024.

Geldig vanaf een bestelling van €80, geldig t/m zondag.

[ Voor 15% gewijzigd door Shrien op 24-05-2024 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobB
politrix schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:56:
Wat is de beste manier om wild gefermenteerde bieren op te slaan/te bewaren? Verschillende sites geven allemaal een ander verhaal, zo kennen we het internet :)

Gaat om een selectie Ca'Del Brado bieren. Op de fles staat keurig een servertemperatuur, maar geen bewaarsuggestie. Het is niet mijn idee ze jaren op te slaan, maar enkele weken tot maximaal enkele maanden. Voor nu heb ik ze rechtop in een trapkast staan, donker en stabiel qua temperatuur. Eventueel kan ik ze kwijt in een koelkast maar dan wel liggend, flessen zijn allemaal afgesloten met een kroonkurk.
Niks meer aan doen: dan doe je het goed. Kroonkurk staand, gewone kurk liggend om 'm niet uit te laten drogen. Ik denk dat een koelkast altijd beter is, maar zo te lezen staan ze al in het beste plekje in je huis. Ik denk dan op zo'n moment wel: een keer is het mooi geweest, je geeft de flessen de beste plek die je kan bieden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:44
Mocht iemand nog naar Krakau gaan, kan ik je Swiat Piwa aanraden...

Die hebben hun untapped volledig up-to-date inclusief prijzen, ze zijn niet per se goedkoop, maar ze hebben donders goed bier...

https://untappd.com/v/swi...-shop-and-bistro/10317523

Ik heb een doos naar huis laten sturen, nog na aan het genieten... 🤩

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:13
coldasice schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 18:24:

Die hebben hun untapped volledig up-to-date inclusief prijzen, ze zijn niet per se goedkoop, maar ze hebben donders goed bier...

Paar keer geweest 2 jaar geleden en die hebben inderdaad een goede selectie. De hele speciale Poolse bieren zijn prijzig, maar ga je niet direct elders vinden in Krakau. Er was nog een andere winkel maar met een veel kleiner assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

BobB schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:27:
[...]

Niks meer aan doen: dan doe je het goed. Kroonkurk staand, gewone kurk liggend om 'm niet uit te laten drogen. Ik denk dat een koelkast altijd beter is, maar zo te lezen staan ze al in het beste plekje in je huis. Ik denk dan op zo'n moment wel: een keer is het mooi geweest, je geeft de flessen de beste plek die je kan bieden ;)
In hoeverre moeten natuurkurken nog liggen om niet uit te drogen?

Ik heb altijd het idee, althans bij het afvullen van onze 75cl flessen, dat er toch een soort was/kunststof laagje ofzo omheen zit.. maar dat kan ook een gevoel zijn hoor?

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
coldasice schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 18:24:

Leuke winkel, in hoeverre heb je het geregeld wat te laten sturen? Op hun site kon ik hier niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:44
Wren schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:23:
[...]

Leuke winkel, in hoeverre heb je het geregeld wat te laten sturen? Op hun site kon ik hier niks over vinden.
Lokaal afgerekend incl verzendkosten. Hij verpakt heel netjes (in 3-voud), maar risico is voor jezelf. Helaas waren er 2 van de 20 flessen kapot, kwam met DPD en mijn ervaring met DPD was al niet best. Hier is de straat zijn het veruit de slechtste afleveraars (afgeven bij een adres 20 deuren verder), andere straat. Maar ook als verzender (toen ik nog bij grote drukkerij werkte met 30,000 tot 70,000 zendingen per dag) kwam DPD er altijd al slecht uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:09
The Garden. 3 doosjes vullen en de kortingscode van 25 procent gebruiken. Je komt dan uit op een goede 3 euro per blik inclusief verzendkosten en inclusief eventueel statiegeld (betaal je niks voor, maar meeste kan je wel hier inleveren).

Deze week wordt er hier weer een pakket geleverd. :)

En niet onbelangrijk: hun bier is echt goed. Vooral de IPA en sour. De sours zijn niet zo dik (waar ik ook niet van houd, dus perfect). Veel hazy IPA dat niet te zwaar is.
Hun stouts vind ik niet zo geweldig, maar daar heb ik Moersleutel voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 14:31
Ik heb ook goede ervaring met Piwne Mosty uit Polen. Heb er wel al een tijdje niet meer besteld gezien mijn voorraad, en merk dat de prijzen wel minder goedkoop zijn geworden dan 2 jaar geleden. (t/m vrijdag 31e is er 15% korting met code BEERJOY)

Verder een keer besteld bij de Franse brouwer La Débauche. Gratis verzending vanaf €80 is wel fijn.

En een keer besteld bij Craftbeers.shop, wat onderdeel is van De Caigny.

Via Beerizer zijn er nog genoeg buitenlandse webshops te vinden die naar Nederland leveren overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
AngelDust schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:30:
[...]

In hoeverre moeten natuurkurken nog liggen om niet uit te drogen?

Ik heb altijd het idee, althans bij het afvullen van onze 75cl flessen, dat er toch een soort was/kunststof laagje ofzo omheen zit.. maar dat kan ook een gevoel zijn hoor?
Dat zal met sommige kurken inderdaad echt niet nodig zijn, soms lijken ze niet eens van kurk maar van kunststof. Maar soms zijn ze nog zo echt van kurk en potentieel broos dat ik denk: laat ik 'm maar neerleggen. Zeker bij de flessen waar er een kurk onder de kroonkurk hebt en het bijna niet te zien is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 08:57

Hertog

Aut bibat, aut abeat

BobB schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:27:
[...]

Kroonkurk staand, gewone kurk liggend om 'm niet uit te laten drogen.
Op flessen oude geuze staat vaak expliciet dat je hem staand moet bewaren, en dat zijn flessen met een kurk die héél lang mee zouden moeten gaan.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
Lennnn schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:04:
[...]

The Garden. 3 doosjes vullen en de kortingscode van 25 procent gebruiken. Je komt dan uit op een goede 3 euro per blik inclusief verzendkosten en inclusief eventueel statiegeld (betaal je niks voor, maar meeste kan je wel hier inleveren).

Deze week wordt er hier weer een pakket geleverd. :)

En niet onbelangrijk: hun bier is echt goed. Vooral de IPA en sour. De sours zijn niet zo dik (waar ik ook niet van houd, dus perfect). Veel hazy IPA dat niet te zwaar is.
Hun stouts vind ik niet zo geweldig, maar daar heb ik Moersleutel voor.
Hier ook maar besteld. Met die stapeling van korting werd het een goeie deal 😀

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry_flynt
pc_freak1 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:42:
[...]

Hier ook maar besteld. Met die stapeling van korting werd het een goeie deal 😀
Stapeling van korting? Is dat mogelijk bij The Garden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
larry_flynt schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:40:
[...]

Stapeling van korting? Is dat mogelijk bij The Garden?
Bij het vullen van volle dozen (24 stuks) krijg je nog extra korting. Bij 2 volle dozen krijg je 10% korting en bij 3 volle dozen krijg je 15% korting. Daar gaat de korting van 20 of 25% nog eens overheen.

[ Voor 10% gewijzigd door Kapitein Merijn op 28-05-2024 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:48:
[...]

Bij het vullen van volle dozen (24 stuks) krijg je nog extra korting. Bij 2 volle dozen krijg je 10% korting en bij 3 volle dozen krijg je 15% korting. Daar gaat de korting van 20 of 25% nog eens overheen.
@larry_flynt precies zoals hier staat inderdaad.

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Steve79
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:56

Steve79

wie weet!?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUy9itJXYjHWsExsGgFLnTL1Sxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8wIgnLIOQkYaYEkAeizG1IRn.jpg?f=fotoalbum_large

Paar heerlijke biertjes besteld, kan niet wachten om ze te proberen😋

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louwke
https://shop.beerinabox.nl/products/ek-exclusive-box

Weer een box van de Beer. Een exclusieve Funky Fluid Ek box. Ziet er leuk uit dus besteld, de sours voor de vrouw. Gaat wel erg hard met de dozen weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 10:49
(jarig!)
Louwke schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:25:

Weer een box van de Beer. Een exclusieve Funky Fluid Ek box. Ziet er leuk uit dus besteld, de sours voor de vrouw. Gaat wel erg hard met de dozen weer
Helaas alweer uitverkocht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Laatst online: 15-09 17:11

Inderdaad wel erg veel leuke boxen achter elkaar. Heb me voor deze box maar ingehouden, gezien de voorraad.

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:32
Ik vond deze dan weer vrij prijzig gezien wat je voor Funky Fluid betaald als je via Piwne Mosty besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Nu online

Idd leuke box, wel prijzig maar toch besteld. Wat unieks 😬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Set is ook bij de bron te bestellen voor 3 tientjes. Iemand zin om verzendkosten te delen in omgeving Noord-Holland? O+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Zo! Als afsluiting voor de zaterdag (soort van) voor bij de film :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6ai29Tvo-wfG6jx3Uyf-uIpHZk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2vdDQfeoeUVYUGM0MSB2CS2d.jpg?f=fotoalbum_large

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Nu online
Thalaron schreef op zondag 2 juni 2024 @ 03:00:
Zo! Als afsluiting voor de zaterdag (soort van) voor bij de film :)

[Afbeelding]
Nice! Heb een aantal van Lervig staan, maar deze nog niet eerder gezien? Een nieuwe? Of een oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
@Edenaar1 Deze stond al een tijdje in de koeler. Dus een oude(re) inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
Shrien schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:34:
[...]

Set is ook bij de bron te bestellen voor 3 tientjes. Iemand zin om verzendkosten te delen in omgeving Noord-Holland? O+
Dat scheelt dan nog wel de 3 bieren van Bax Bier, dier er bij de beer wel bijzaten hè

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:59
Om nog terug te komen op het debakel dat er afgelopen maand "maar" 13 bieren in de guild box zaten:
Moersleutel heeft deze keer alvast vooraf een waarschuwing dat er weer "maar" 13 bieren in zullen zitten, wel geven ze aan dat dit er normaal gesproken gemiddeld 14 zullen zijn, dus fijn dat ze dat wel even bevestigen.

spoiler:
"Wij letten bij het samenstellen van de Boxen op de totale waarde in de Box. Deze is hoger dan 90 euro (jouw aankoopbedrag), en gericht op het leveren van gemiddeld 14 bieren.

De aankomende Box bevat ook onze 8 verjaardagsbieren. Dit is een luxe set, met bijvoorbeeld maar liefst 2 BA stouts. Deze verjaardagsbieren delen we graag met je in de Guild, naast onze andere nieuwe bieren, maar maakt ook de totale waarde van de Box hoger dan andere maanden.

Daarom vind je in de aankomende Box geen 14, maar 13 bieren.
Geniet ervan, en wie weet tot op het verjaardagsfeest in de Scrapyard (laatste kaarten)!"

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frofound dreamer
  • Laatst online: 21:31
frankv120 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:03:
Om nog terug te komen op het debakel dat er afgelopen maand "maar" 13 bieren in de guild box zaten:
Moersleutel heeft deze keer alvast vooraf een waarschuwing dat er weer "maar" 13 bieren in zullen zitten, wel geven ze aan dat dit er normaal gesproken gemiddeld 14 zullen zijn, dus fijn dat ze dat wel even bevestigen.

spoiler:
"Wij letten bij het samenstellen van de Boxen op de totale waarde in de Box. Deze is hoger dan 90 euro (jouw aankoopbedrag), en gericht op het leveren van gemiddeld 14 bieren.

De aankomende Box bevat ook onze 8 verjaardagsbieren. Dit is een luxe set, met bijvoorbeeld maar liefst 2 BA stouts. Deze verjaardagsbieren delen we graag met je in de Guild, naast onze andere nieuwe bieren, maar maakt ook de totale waarde van de Box hoger dan andere maanden.

Daarom vind je in de aankomende Box geen 14, maar 13 bieren.
Geniet ervan, en wie weet tot op het verjaardagsfeest in de Scrapyard (laatste kaarten)!"
Inderdaad fijn dat ze het vanuit Moersleutel vooraf communiceren, schept duidelijkheid.

Op de Facebook fanpage was er ook al een klacht.
Maar die “slechts 13” zijn dat er wel ff 3x BA (2x BA 8yrs en Indulgence). En de 8yrs zelf is ook een zeer mooie collectie Moertjes.

Dat en laatst ook dat gratis Guild shirt vindt ik dat er snel geklaagd word, terwijl je nog altijd veel krijgt voor een Guild abbo prijs wat al jaren stabiel is gebleven.
Pagina: 1 ... 168 ... 197 Laatste