Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 164 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:09
Stevie-P schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:54:
[...]

Een tht van 3 maanden lijkt me realistischer. Na die datum kan het nog steeds lekker zijn, maar dan geldt: kijk, ruik & proef.
Ik vind dit eerlijk gezegd wel een beetje overdreven.
Ik ben het absoluut met je eens dat de smaak veranderd van een ipa en dat kan positief en negatief uitpakken. Een te verse ipa kan namelijk ook nog veel te scherp zijn met een flinke hop-burn als gevolg en na verloop van tijd gaat de glans er inderdaad een beetje vanaf.

Persoonlijk vind ik het echt onzin om een ipa na 3 maanden niet meer te drinken. Toevallig gisteren nog 6 dipa's van Other half gedronken die ruim 6 maanden oud waren en ontzettend lekker. Ik weet niet of ze 3 maanden geleden nog beter hadden gesmaakt maar ik ben blij dat ik ze gedronken heb.

Je moet er een beetje geluk mee hebben denk ik. Ik heb echt hele goede ipa's gedronken die al een jaar oud waren maar ook verschillende waar de glans compleet vanaf was.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16:46
Stevie-P schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:54:
Een tht van 3 maanden lijkt me realistischer. Na die datum kan het nog steeds lekker zijn, maar dan geldt: kijk, ruik & proef.
Dat is wel een uitdaging met bier in blik :) je gaat geen €6,95 betalen om vervolgens pas bij het onherroepelijk openen erachter te komen of het nog wat is, natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Bucephalus schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:24:
Ik denk dat met die specifieke eigenschappen eerder de meetbare eigenschappen bedoelt worden, zoals kleur, viscositeit, alcoholgehalte, hoeveelheid CO2. Smaak is daar te subjectief voor. Misschien vind jij een Ipa het lekkerst 1 week nadat ie gebrouwen is, en iemand anders na 6 weken...
Er is geen wetgeving voor, dus het is helemaal aan de brouwer zelf om te bepalen welke datum ze erop zetten. Ik vind dat ze soms wel een kortere termijn hadden kunnen kiezen.
Kapitein Merijn schreef op zondag 11 februari 2024 @ 22:37:
[...]

Ik vind dit eerlijk gezegd wel een beetje overdreven.
Ik ben het absoluut met je eens dat de smaak veranderd van een ipa en dat kan positief en negatief uitpakken. Een te verse ipa kan namelijk ook nog veel te scherp zijn met een flinke hop-burn als gevolg en na verloop van tijd gaat de glans er inderdaad een beetje vanaf.

Persoonlijk vind ik het echt onzin om een ipa na 3 maanden niet meer te drinken. Toevallig gisteren nog 6 dipa's van Other half gedronken die ruim 6 maanden oud waren en ontzettend lekker. Ik weet niet of ze 3 maanden geleden nog beter hadden gesmaakt maar ik ben blij dat ik ze gedronken heb.

Je moet er een beetje geluk mee hebben denk ik. Ik heb echt hele goede ipa's gedronken die al een jaar oud waren maar ook verschillende waar de glans compleet vanaf was.
Je hebt gelijk, ik heb ook wel eens ipa's op die echt nog heerlijk waren na driekwart jaar. Ik baal er soms gewoon van, zoals met die Bandwagon van Baxbier. Deze was rechtstreeks bij de brouwer besteld, volgens de tht nog 7 maanden houdbaar, maar echt al minder lekker aan het worden.
Misschien moet de datum wat meer variëren, of op sommige ipa's een waarschuwing zetten: 'drink deze vers!'
bbunn07 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:25:
[...]

Dat is wel een uitdaging met bier in blik :) je gaat geen €6,95 betalen om vervolgens pas bij het onherroepelijk openen erachter te komen of het nog wat is, natuurlijk
Maar dat is nu al de situatie. Je koopt een bier dat nog prima een paar maanden houdbaar zou zijn, maar eigenlijk smaakt deze al naar karton ipv hop...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bbunn07
Ik kwam dit nog tegen uit een oude nieuwsbrief van de Bierliefhebber (diepere bron heb ik niet):

"John Kimmich, meesterbrouwer van The Alchemist, heeft eens een test gedaan met de heerlijke Heady Topper, een van de betere NEIPA’s die er te krijgen is op de markt. Elke maand proefde hij het bier, om te kijken hoe lang het bier vers en drinkbaar bleef. Het resultaat van zijn onderzoek? Het bier was 9 maanden na op het blik zetten het lekkerst. De 90 of 180 dagen dagen dat het bier 'technisch gezien' vers blijft is daarom echt geen harde regel, en zelfs na 180 dagen kan het bier juist nòg lekkerder worden."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:34

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Stevie-P schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:39:
[...]

Dit is wat de NVWA erover zegt:
"De minimale houdbaarheid 'ten minste houdbaar tot [datum]' gebruikt u op alle andere producten. Dit is de datum tot waarop het levensmiddel zijn specifieke eigenschappen behoudt, als het op de juiste manier wordt bewaard. Tot die datum is het levensmiddel veilig en van goede kwaliteit. In theorie zou een levensmiddel ook na deze datum nog verkocht of geconsumeerd kunnen worden."

Dus de houdbaarheidsdatum van een ipa is de datum tot waarop het zijn specifieke eigenschappen behoudt. Ik zou het dus helemaal niet gek vinden om een tht van 3 maanden na inblikken te hanteren. Na die datum mag het ook gewoon nog verkocht worden, dat niet iedere winkel dat doet is hun keuze.
Als ik met een bier aankom met 3 maand tht bij een kleine slijter, die geen hipsters heeft die wekelijks bier bij hem kopen (just kidding, maar je snapt mn punt).. dan zegt die ook dat ik het weer mee mag nemen.

3 maand is geen realistische tht... sws voor ons niet, een batch van +-1000 liter met 3 maand tht, krijg ik binnen die 3 maand niet eens verkocht..

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:18
AngelDust schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:43:
[...]

Als ik met een bier aankom met 3 maand tht bij een kleine slijter, die geen hipsters heeft die wekelijks bier bij hem kopen (just kidding, maar je snapt mn punt).. dan zegt die ook dat ik het weer mee mag nemen.

3 maand is geen realistische tht... sws voor ons niet, een batch van +-1000 liter met 3 maand tht, krijg ik binnen die 3 maand niet eens verkocht..
Dat er liefhebbers zijn die het liefste een ipa willen drinken die een dag oud is, dat is natuurlijk hun goed recht. Maar het is naar mijn mening geen vaststaand feit dat ultrahipfomo vers beter is en in de wet opgenomen zou moeten worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:11
Digitaal schermpje voor het schap met het aantal dagen dat het X dagen vers is. Ben wel benieuwd of de verkoop van dat specifieke bier dan harder gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Saitek op 12-02-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:34
Saitek schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:08:
Digitaal schermpje voor het schap met het aantal dagen dat het X dagen vers is. Ben wel benieuwd of de verkoop van dat specifieke bier dan harder gaat.
Kosten vs baten. Pas je de prijs van minder vers ook automatisch aan?

Enne verse melk haal je bij de boer. Is dat ook zo voor bier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:11
El Capitan schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:20:
[...]

Kosten vs baten. Pas je de prijs van minder vers ook automatisch aan?

Enne verse melk haal je bij de boer. Is dat ook zo voor bier?
Dat mag je zelf onderhandelen met de slijterij en de brouwer :P
Ik was vooral benieuwd of het invloed zou hebben op de verkoop van het bier.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:16
Afgelopen weekend op het Bier en Whiskey festival in Assen een Fryske Imperial Stout gehad van Diggelfjoer.
De Maple Syrup Bourbon BA versie. Wat een pareltje was dat! De Kilchoman Islay BA was ook lekker maar die Maple Syrup was voor mij het bier van de avond.

Helaas nog niet op de website beschikbaar naar mijn weten maar een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:34
In dat zelfde straatje is er ook minder leuk nieuws:https://www.oogtv.nl/2024...al-groningen-stopt-ermee/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
Heel jammer inderdaad, nu was het niet echt onlosmakelijk van de Martinikerk aangezien het ooit begonnen is in Huize Maas, daarna naar de ijshockey ring. Maar wel heel jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Carthrax schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:37:
Afgelopen weekend op het Bier en Whiskey festival in Assen een Fryske Imperial Stout gehad van Diggelfjoer.
De Maple Syrup Bourbon BA versie. Wat een pareltje was dat! De Kilchoman Islay BA was ook lekker maar die Maple Syrup was voor mij het bier van de avond.

Helaas nog niet op de website beschikbaar naar mijn weten maar een aanrader.
Dank voor het compliment. De Kilchoman is ook een "love it or hate it" bier ;)

We verkopen zelf ook geen bier via de website, geen zin in gedoe met een webshop, maar er zijn straks genoeg plekken waar die te koop is. Online wel via een aantal kanalen en in Assen sws bij Hop2Go :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Indivul
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-05 09:12
Nog steeds volop bezig met de basqueland box. Niks valt tegen zover. Favorieten zover waren wel

Pie Eating Contest; heerlijke imperal stout, niet te zoet, niet te chemisch smakend(gebeurd ook veels te vaak), kokosnoot maar totaal niet overhersend
Morning Refresher; erg lekkere grapefruit lager
Great Minds; heerlijke hazy ipa.

Nog 50% box te gaan ofzo maar echt uitstekend voorraadje zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Indivul schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:06:
Nog steeds volop bezig met de basqueland box. Niks valt tegen zover. Favorieten zover waren wel

Pie Eating Contest; heerlijke imperal stout, niet te zoet, niet te chemisch smakend(gebeurd ook veels te vaak), kokosnoot maar totaal niet overhersend
Morning Refresher; erg lekkere grapefruit lager
Great Minds; heerlijke hazy ipa.

Nog 50% box te gaan ofzo maar echt uitstekend voorraadje zo.
Nice, die Pie Eating Contest heb ik nog liggen! Ik ben ook erg tevreden over de box. De Matryoshka was ik erg van onder de indruk (een lekker pure stout zonder toevoegingen), maar ook de Zuma (veel smaak voor z'n bescheiden percentage).
Ik heb wel 1 tegenvaller gehad; Pintxo Pintxo smaakte heel erg naar gist, ik had de onderste uit de ketel ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indivul
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-05 09:12
Stevie-P schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:58:
[...]

Nice, die Pie Eating Contest heb ik nog liggen! Ik ben ook erg tevreden over de box. De Matryoshka was ik erg van onder de indruk (een lekker pure stout zonder toevoegingen), maar ook de Zuma (veel smaak voor z'n bescheiden percentage).
Ik heb wel 1 tegenvaller gehad; Pintxo Pintxo smaakte heel erg naar gist, ik had de onderste uit de ketel ofzo....
De Pintxo heb ik dan hier nog staan maar hoorde van vrienden dat het de enigste is die niet goed uit de verf kwam.

De bax box ook binnen. Leuke selectie maar ik had gisteren de Kayak 0,5% ipa op en die is gewoon niet lekker :/ . Weinig IPA aan, dronk meer weg als een slechte lager met extra hop. De Breakfast of Champions die er ook in zat is gelukkig een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:35

Shrien

frequent snoozer

Stevie-P schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:58:
[...]

Pie Eating Contest vond ik ook erg geslaagd ja. De Lervig collab Fudge Fantasy was ook erg lekker, maar een flinke scheut te zoet voor mijn doen. Dan ook erg benieuwd naar de Matryoshka. (y)

Blij dat ik twee van die dozen besteld heb, want er zitten erg mooie bieren bij.

Bax sla ik even over, die hebben me nooit echt kunnen interesseren met hun eigen bieren.

Overigens iemand die de BA collectie van Magistraat al in huis heeft? Lijken fraaie bieren voor een redelijk onbekende/kleine brouwerij.

[ Voor 4% gewijzigd door Shrien op 14-02-2024 21:50 ]

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:14
Shrien schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:49:
[...]

Pie Eating Contest vond ik ook erg geslaagd ja. De Lervig collab Fudge Fantasy was ook erg lekker, maar een flinke scheut te zoet voor mijn doen. Dan ook erg benieuwd naar de Matryoshka. (y)

Blij dat ik twee van die dozen besteld heb, want er zitten erg mooie bieren bij.

Bax sla ik even over, die hebben me nooit echt kunnen interesseren met hun eigen bieren.

Overigens iemand die de BA collectie van Magistraat al in huis heeft? Lijken fraaie bieren voor een redelijk onbekende/kleine brouwerij.
Ik heb daar een box van gehad recentelijk. Van de stouts was ik niet heel erg ondersteboven, goed maar niet echt memorabel. De B.A. tripel en barley wines waren dan wel echt mooie bieren.

[ Voor 3% gewijzigd door Dubbeldooier op 15-02-2024 10:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dAGw4PZjmkkdR5jyB3GufKY0Gkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1QasLVigpiUuvVOjMbEk7qPj.jpg?f=fotoalbum_large

Just gonna leave this here O-)

Even een excuus naar iedereen die me een tijdje terug een PB had gestuurd met betrekking tot mogelijk kopen van bieren van ons ergens in het land... we hebben zo enorm veel vraag naar de BA versies, dat ze eigenlijk al uitverkocht zijn voor ze in de winkels staan.. en in dat geval gaan onze reguliere klanten uiteraard voor...

SORRY ;(

Bier fan Fryske grûn!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:51

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@AngelDust dus je maakt ons blij met een dooie mus? :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Beekforel schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:32:
@AngelDust dus je maakt ons blij met een dooie mus? :(
Met een dood biertje in dit geval.. maar.. ja.. beetje wel.. ;(

Bier fan Fryske grûn!

• Carthrax
@AngelDust Ah jammer maar voor een volgende batch, sign me up! ;)

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Carthrax schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:39:
@AngelDust Ah jammer maar voor een volgende batch, sign me up! ;)
Ja same, Diggelfjoer valt hier altijd goed in de smaak maar ik ben vaak te laat met kopen.

• AngelDust

AngelDust

Beekforel schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:41:
[...]

Ja same, Diggelfjoer valt hier altijd goed in de smaak maar ik ben vaak te laat met kopen.
Met de zojuist geposte bieren, zijn we deze week net begonnen met uitleveren.. geloof dat er 2 of 3 klanten nu voorraad hebben ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:49
AngelDust schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:13:
[Afbeelding]

Even een excuus naar iedereen die me een tijdje terug een PB had gestuurd met betrekking tot mogelijk kopen van bieren van ons ergens in het land... we hebben zo enorm veel vraag naar de BA versies, dat ze eigenlijk al uitverkocht zijn voor ze in de winkels staan.. en in dat geval gaan onze reguliere klanten uiteraard voor...

SORRY ;(
Is toch mooi man......
W.m.b. geen reden tot 'sorry' zeggen hoor, alleen maar mooi dat het/jullie brouwsel blijkbaar goed in de aarde valt.

Keep it up!!

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

AngelDust schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:54:
[...]

Met de zojuist geposte bieren, zijn we deze week net begonnen met uitleveren.. geloof dat er 2 of 3 klanten nu voorraad hebben ;)
Ooooo ik moet ff naar van Erp dus

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 20:47
AngelDust schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:54:
[...]

Jelle ook al?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:47
[...]
Ik heb tot nu toe 5 bieren van ze gedronken en was wel positief. Prima spul voor redelijke prijzen. Heb 1 fruit beer, 2 stout en 2 barleywine gehad van ze en 4x 3.75 en een keer 4.0 gegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Beekforel schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:59:
[...]

Ooooo ik moet ff naar van Erp dus
Gister van beide soort 12 flessen gebracht.
Hebben al wel besteld (2x 12 flessen) maar nog niet door ons geleverd. Weet wel dat ze al reserveringen hebben staan ook :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:02
AngelDust schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:13:
[Afbeelding]

SORRY ;(
Tijd voor een GoT bier! BA spacymuffin coconut vanille nibs stout met stukjes *O*

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:42
Bax vandaag opgehaald bij PostNL.

De 3 IPA's vanavond gehad. Waren allemaal ruim voldoende. Eentje was in smaak iets minder, wellicht vanwege de versheid, maar nog wel goed te drinken.

Prima deal tot nu toe. Ben wel benieuwd naar de porters. Eigenlijk niet helemaal mijn stijl.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ivo001
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxveIQtGuoZ9wQl6BroSXDF7spY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yJieZOGeZCIM0EelQUeavLfi.jpg?f=fotoalbum_large

Wat verse sapjes ontvangen die ik gisteren bij Bierloods22 heb besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

ivo001 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:26:
[Afbeelding]

Je hebt de zomer al aardig in je bol :9
Wat is dat schattige linker flesje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo001
Shrien schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:43:
[...]

Je hebt de zomer al aardig in je bol :9
Wat is dat schattige linker flesje?
Nou als vrienden langs komen voor een bieravondje klagen ze dat heel mijn voorraad stouts is, dus dacht zal eens zorgen dat ik ook wat anders heb.

Dat biertje links is deze:
https://untp.beer/JOg54

Die sprak me het meest aan van de 4 uit die serie, vind chili altijd wel leuk in een stout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 11:34
ivo001 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:26:
[Afbeelding]

Die Hophooligangs zijn ook altijd lekker! Hopelijk hebben die een keer een leuke deal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lennnn
larry_flynt schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:40:
[...]

Die Hophooligangs zijn ook altijd lekker! Hopelijk hebben die een keer een leuke deal.
Zeker. Fijn dat Bereta die altijd mee kon leveren in de tijd van de Anonieme Tweaker.

En nog altijd tragisch dat ze niet meer naar Nederland verzenden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twingens
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05-09 14:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1yEdIzE77nI5hF_n6fnhPTinP-c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CuJwQzwcVrACvyVRq4pdmWZg.jpg?f=fotoalbum_large
Wederom weer een heerlijke proeverij gehad van het weekend.

Als er geïnteresseerde zijn in exclusieve bieren graag via PB!

https://untappd.com/user/Twingens]https://untappd.com/user/Twingens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:57
twingens schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:01:
[Afbeelding]

Dat is geen proeverij meer, maar een bacchanaal ;)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:42
twingens schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:01:
[Afbeelding]

Hoe was de Saint Lanvimus? De normale geuze heb ik nu een paar keer gekocht en is zeer goed. NIet te zuur, heel zacht en verfrissend en niet zo sterk (5.5% denk ik). Ik zou er meer moeten gaan want de brouwerij ligt op 1 km van mijn werk.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:47
Nieuwe moersleutel box ontvangen. Zitten weer toppertjes in hoor 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaringen met de proeftuin van hertog jan, en dan vooral de verzending? (en of het het waard is)

wat ik graag wil weten is of het mogelijk is om het pakket bij een pakketpunt te laten bezorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Laatst online: 19:57
Ze zijn in ieder geval nog niet mee met de Europese gedachte die in dit topic rondgaan. Enkel verzending naar NL 8)7

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:42

GVR

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:52:
iemand ervaringen met de proeftuin van hertog jan, en dan vooral de verzending? (en of het het waard is)

wat ik graag wil weten is of het mogelijk is om het pakket bij een pakketpunt te laten bezorgen
Afgelopen jaar proeftuin abbo gedeeld met de buurman, maakt het goedkoper :P. Komt vanzelf bij het pakketpunt terecht als je niet thuis bent. Verder vind ik ze niet heel bijzonder, wel geinig om een keer te doen. En de krukjes staan mooi als kaarsenhouder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Edenaar1 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:38:
Wat zit er voor moois in?

Ik zag de nieuwe Barcode toevallig voorbijkomen. Ik vind de nieuwe vormgeving van Moersleutel blikken erg treffend, maar bij de Barcodes vind ik het jammer dat ze niet meer het hele etiket vullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric H
Edenaar1 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:38:
Gisteren ook ontvangen.
Ben zeer content met de inhoud van de box, met nog een lekker extraatje.

Nieuwe etiketten zien er strak uit, wel had ik persoonlijk liever gezien dat de naam van het bier en het type bier qua positie verwisseld waren.
Dus daar waar nu NEIPA 6,5% staat had ik liever 'COSMIC CITRA' zien staan en andersom.

[ Voor 3% gewijzigd door Eric H op 22-02-2024 07:40 ]

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:12
Ah ik zie 't nu ook inderdaad. Gisteren dacht ik dat ze hadden gekozen voor wat generieke namen voor sommige bieren, maar die staan dus op een andere plek :z

Wel content mee. Ik twijfel vaak of ik 'm op moet zeggen, maar voor de prijs en de aantal bieren die je krijgt vind ik 't eigenlijk gewoon nog steeds een goede deal. Barcodes als eerst, de Indulgence zijn me tot nog toe op één na ook nog nooit tegen gevallen en dan de rest.

Alleen sommige vind ik wat generiek worden, maar als ik dan elders wat biertjes bestel of drink, dan heb ik dat gevoel ook. Maar de zoveelste NEIPA of pastry stout, barrel aged stout. Het is moeilijk om echt verrast te zijn door een biertje soms. Of je moet wat meer geld stuk slaan, lijkt het. Laatst wat bottle logic biertjes gedronken bij een festival, dat waren wel pareltjes. Al zaten er daar ook wat tussen die me ook wat generiek aanvoelden.

• ivo001
Nieuwe Emelisse Iced serie is te bestellen:
https://emelisse.nl/iced-2024/

• Conundrum51
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:16
Eric H schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 07:39:
[...]

Gisteren ook ontvangen.

Nieuwe etiketten zien er strak uit, wel had ik persoonlijk liever gezien dat de naam van het bier en het type bier qua positie verwisseld waren.
Dus daar waar nu NEIPA 6,5% staat had ik liever 'COSMIC CITRA' zien staan en andersom.
Toch wel heel benieuwd naar het lekkere extraatje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcFh8M3XHJHHdyANPvw7XgbizOI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t9JThjI3rUJfat5VgK9fyq6A.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://steemitimages.com/DQmYjX9o2FH47b7fsyxv7gY6WQMNHEA6PQVUfV4c8wns6GK/But-why-meme-generator-but-why-84103d.jpg

€174,50 voor een 37,5cl ... ik snap het niet... dat is omgerekend € 4.65 per centiliter... 8)7

Bier fan Fryske grûn!

• bbunn07
AngelDust schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:03:
€174,50 voor een 37,5cl ... ik snap het niet... dat is omgerekend € 4.65 per centiliter... 8)7
Ik zou het er ook niet voor over hebben, maar die 4,82 gemiddeld zal er wel mee te maken hebben dat anderen dat wel doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

bbunn07 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:24:
[...]

Ik zou het er ook niet voor over hebben, maar die 4,82 gemiddeld zal er wel mee te maken hebben dat anderen dat wel doen :)
Ik vraag me dan altijd weer af of mensen een 4,75/5,00 geven, puur door de prijs.. lijkt me niet dat je een bier van die prijzen kan afschepen met een 2* ... :P

Bier fan Fryske grûn!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

[...]

Mwah zou jij een biertje waar je zoveel voor betaald hebt een slecht cijfer durven te geven? :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• JanW
Dat is nog een koopje vergeleken met deze jongen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_I3E8M_IE6SFrEH5ESyVFqUIE0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/7ijRoPphYDL21dmiK0vpeWVZ.png?f=fotoalbum_medium

€21 per CL :D

En van diezelfde verkoper: https://gerijptebieren.nl...022-double-barrel-reserve

[ Voor 12% gewijzigd door JanW op 22-02-2024 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
[...]

Tja, toch zal hier ook een deel beoordelingen bijzitten die hem hoog beoordelen 'want duur'

Eric, Signing off !!

• Eric H
Conundrum51 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:27:
[...]

Iets om lekker op te sabbelen bij een chocolate stout ;)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Conundrum51 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:27:
[...]
Stukje chocolade……

• bbunn07
Ongetwijfeld zullen mensen hem wat extra geven omdat hij duur was inderdaad, anderen zijn misschien juist extra kritisch vanwege de prijs. Maar je maakt mij niet wijs dat dit, los van de prijs, geen extreem goed bier is

• bbunn07
JanW schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:29:
Dat is nog een koopje vergeleken met deze jongen:
[Afbeelding]

€21 per CL :D

En van diezelfde verkoper: https://gerijptebieren.nl...022-double-barrel-reserve
En zo zijn er natuurlijk ook extreem dure wijnen, whisky's, champagnes, zelfs theeën..

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:05
Ik ga volgende week richting wintersport, en wil daar nog even langs Liechtenstein rijden om daar eens geweest te zijn.

Heeft iemand daar toevallig een goed adresje waar ik wat biertjes op kan pikken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:11
Touchdomex schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:28:
[...]

Mwah zou jij een biertje waar je zoveel voor betaald hebt een slecht cijfer durven te geven? :P
Net wel omdat je verwachtingen een pak hoger liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 14:51
gustaveau schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:04:
Ik ga volgende week richting wintersport, en wil daar nog even langs Liechtenstein rijden om daar eens geweest te zijn.

Heeft iemand daar toevallig een goed adresje waar ik wat biertjes op kan pikken?
Geen ervaring mee, maar toen ik in de buurt was ook al eens naar gekeken.

Deze kwam wel meerdere keren naar voren:
https://brauhaus.li/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:47
Eric H schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 07:39:
[...]

Gisteren ook ontvangen.

Klopt ja, goede inhoud. Ze blijven het leuk doen, nieuwe bieren waar ik wel erg benieuwd naar ben. Daarbij begeleidend schrijven op de brief welke erbij zit. Hopelijk zet dit door, en is deze box niet ‘extra’ gevuld om mensen welke lid zijn geworden n.a.v. de adventkalender extra lekker te maken.

Resumé; ben tevreden met de box. Moet zeggen; de barcode serie vind ik jammer, oude design was beter.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb wel eens een euro of 80 betaald voor Blessed van Anchorage. Was ook 37,5cl. Daar was ik gewoon benieuwd naar obv prijs en rating. Maar dit is ook voor mij wat te gek :+

Ik durf overigens gerust een heel duur bier een slechte rating te geven als ik het niet te drinken vind. Prijs is bij mij geen factor in de rating. Ik rate puur op smaak.

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:49

Bij De Bierliefhebber is ie toch weer €50 goedkoper, mocht je hem echt graag willen :P

• bbunn07
klaps schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:59:
[...]

Bij De Bierliefhebber is ie toch weer €50 goedkoper, mocht je hem echt graag willen :P
Haha, dat wilde ik ook gaan schrijven hier. Wat een onzin! Is hoptimaal nou aan het graaien, of doet de bierliefhebber zich tekort?

Je zou toch ook verwachten dat ze bij elkaar gaan kijken naar de prijzen. Al die shops krijgen steeds min of meer dezelfde batches uit amerika en Canada, dan verwacht je dat ze bij dezelfde partij inkopen en dezelfde prijs rekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

klaps schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:59:
[...]

Lijkt me een andere? Gezien de kleur van de wax?

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaps
AngelDust schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 07:49:
[...]

Lijkt me een andere? Gezien de kleur van de wax?
Ziet er naar uit dat ze een oude foto hebben gebruikt. Als je op het vergrootglas klikt op de foto zie ik 2021 staan.

Het staat ook in de url, dus dat is wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kwaliteit mag wat kosten. Bij Johny Boer betaal je je ook blauw. Bij Ron Blauw trouwens ook.

Ik heb al een paar keer een ADWTD mogen proeven. En ja.....dit is echt bizar goed spul. Er komen weinig brouwerijen in de buurt die zo'n BW kunnen produceren. In Nederland heb je Bravoure met zijn Spign Align, maar ook die komt niet in de buurt. De oude Lervig Paragon's waren qua prijs/kwaliteit onovertroffen, maar die is helaas heel ver weggezakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@Thalaron
De plus al leeggekocht? Ik zag wat leuke prijzen voorbij komen.
Wel jammer dat ze gaan stoppen met mooie bieren verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:42

GVR

Kapitein Merijn schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 13:22:
@Thalaron
Waar heb je die info van? Moet nog steeds een keer shoppen bij de Plus in Leende, al vaker gehoord dat die een leuk assortiment heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
GVR schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:35:
[...]

Waar heb je die info van? Moet nog steeds een keer shoppen bij de Plus in Leende, al vaker gehoord dat die een leuk assortiment heeft.
Maatje van me zit in die facebookgroep en is er deze week geweest.
Staan oa. Fremont voor 20 euro, Rackhouse voor 13,50...

Op Facebook hebben ze bekend gemaakt te stoppen met de bijzondere bieren en terug gaan naar de reguliere "supermarkt bieren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:46
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 13:22:
@Thalaron
Jammer maar was ergens te verwachten. Je merkt dat het spul langer blijft staan.

Maar had het nog niet gezien. Ga morgen maar eens kijken dan :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 15:01:
[...]

Maatje van me zit in die facebookgroep en is er deze week geweest.
Staan oa. Fremont voor 20 euro, Rackhouse voor 13,50...

Op Facebook hebben ze bekend gemaakt te stoppen met de bijzondere bieren en terug gaan naar de reguliere "supermarkt bieren"
Goed nieuws. De supermarkten maken alleen maar de speciaalzaken kapot. #rupsjenooitgenoeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
Nou.. de speciaalzaken hier in de buurt hebben het eerlijk gezegd zelf veroorzaakt dat er ruimte was om het in de supermarkt uit te breiden.

Ik ging voorheen altijd naar de slijter maar het assortiment daar was al jaren zwaar onder de maat. Ook ben ik dankzij de Plus in aanraking gekomen met bieren die ik ook via andere kanalen bestel (b.v. abonnement op De Moersleutel, het reguliere supermarkt assortiment zou mij daar niet hebben gebracht).

De dichtstbijzijnde leuke handelaar zit toch op een 30 minuten rijden hier vandaan. Daarbij waren de meeste bieren leuk maar niet extreem geprijsd.

Anyways… mijn laatste keer voorraad aanvullen vanuit #supermarktbier :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pQKTshh_5qGeExvw_pH-SFw-H8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gWKnb3Q0yoGgflkawyZ4enRl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Thalaron op 25-02-2024 17:23 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
Die Omnipollo's lijken me altijd vreselijk duur in verhouding tot hoe ze scoren. Weet iemand hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@bbunn07 Omnipollo komt uit Zweden. Ook kan je het tot zover mij bekend niet rechtstreeks bij ze bestellen.

Alcohol in Zweden is lastiger te kopen én duurder. Dus dan helpt het niet dat je het nog moet importeren en marge wensen hebt bij de handelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
Thalaron schreef op zondag 25 februari 2024 @ 15:10:
@bbunn07 Omnipollo komt uit Zweden. Ook kan je het tot zover mij bekend niet rechtstreeks bij ze bestellen.

Alcohol in Zweden is lastiger te kopen én duurder. Dus dan helpt het niet dat je het nog moet importeren en marge wensen hebt bij de handelaar.
Ja, dat dacht ik ook eerst, maar dat verklaart niet het enorme prijsverschil met andere Zweedse bieren. En in noorwegen is alcohol ook niet bepaald goedkoop, maar je hebt een rackhhouse voor ongeveer hetzelfde geld als een kleiner flesje Omnipollo dat vervolgens 0.2 lager scoort.. zegt niet alles, dat weet ik, maar toch wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
Voor de liefhebber is er trouwens BCBS bij beerrepublic.

Ik zie dat die een leuk trucje hebben bedacht; statiegeld. Als je één fles BCBS koopt (waar naar mijn weten helemaal geen statiegeld op zit) moet je daar €3,60 (!) Statiegeld voor betalen aan beerrepublic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
bbunn07 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:59:
Voor de liefhebber is er trouwens BCBS bij beerrepublic.

Ik zie dat die een leuk trucje hebben bedacht; statiegeld. Als je één fles BCBS koopt (waar naar mijn weten helemaal geen statiegeld op zit) moet je daar €3,60 (!) Statiegeld voor betalen aan beerrepublic...
Waar kom je die statiegeld tegen? Een vriend van me heeft er twee besteld, voor hemzelf en voor mij, maar wij hebben niks over statiegeld gezien tijdens het bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09 00:54
Moersleutel box is hier ook binnen, maar helaas heeft de box een wilde rit gehad en zit elk blik vol met deuken. :-( Zal de kwaliteit van de inhoud ook geen goed doen vrees ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanW
Niet fijn natuurlijk, maar dat zal toch wel meevallen? Ik verwacht niet dat een aantal deuken in een blik of een wilde rit heel veel impact zal hebben op de smaak van 't bier.

Belangrijker, heeft de fles Indulgence de rit wel overleefd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
JanW schreef op maandag 26 februari 2024 @ 07:42:
[...]

Waar kom je die statiegeld tegen? Een vriend van me heeft er twee besteld, voor hemzelf en voor mij, maar wij hebben niks over statiegeld gezien tijdens het bestellen.
Ik zag het bij de losse fles BCBS 2023, die vind ik nu niet meer op de site. Dan stond er een melding 'This product requires a Statiegeld Surprise Box Large. This €3.60 fee will be added to your cart.' voor de bestelknop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedras
bbunn07 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:55:
[...]

Ik zag het bij de losse fles BCBS 2023, die vind ik nu niet meer op de site. Dan stond er een melding 'This product requires a Statiegeld Surprise Box Large. This €3.60 fee will be added to your cart.' voor de bestelknop
Ik zie daarover niks op mijn invoice staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mesque schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:29:
Moersleutel box is hier ook binnen, maar helaas heeft de box een wilde rit gehad en zit elk blik vol met deuken. :-( Zal de kwaliteit van de inhoud ook geen goed doen vrees ik.
Je denkt dat zonder deuken zachtzinnig met je box wordt omgegaan?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbunn07 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:55:
[...]
Een statiegeld DOOS dus….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
cedras schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:24:
[...]

Ik zie daarover niks op mijn invoice staan.
Zal wel een foutje op de pagina zijn geweest dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
Ja, ik weet wat box betekent :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mesque
Oogje schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:46:
[...]

Je denkt dat zonder deuken zachtzinnig met je box wordt omgegaan?
Jij denkt dat ik graag €80 betaal voor dit soort ongein?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmuFVbABs7UtoB0uJ6sP24XJjv4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O3UKSeQroKPNv7YrrydfNwg1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:52
Mesque schreef op maandag 26 februari 2024 @ 21:20:
[...]

[Afbeelding]
En heb je al contact met Moersleutel opgenomen en wat was de reactie? Inderdaad niet de behandeling van een vervoerder die je graag ziet, maar mijn ervaring is dat ze (moersleutel) dit keurig oplossen.

Untappd: politrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
politrix schreef op maandag 26 februari 2024 @ 21:37:
[...]

En heb je al contact met Moersleutel opgenomen en wat was de reactie? Inderdaad niet de behandeling van een vervoerder die je graag ziet, maar mijn ervaring is dat ze (moersleutel) dit keurig oplossen.
Ja uiteraard, afgelopen vrijdag een e-mail gestuurd. Ga er ook vanuit dat ze het netjes oplossen, maar nog geen reactie ontvangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mesque op 26-02-2024 21:57 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Maar... Deuken doen toch niets met de smaak van het bier? Waar gaat dit over?
Ook ik krijg wel eens gedeukte blikken. Bier smaakt prima. Zo lang ze maar niet open knallen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Nope maar zolang t blik niet open is, hoe gaat dat de smaak beïnvloeden?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennnn
[...]

[Afbeelding]
Betaal jij maar 80?

Ik word afgezet. Mailtje naar Moersleutel is gestuurd. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik had in december een moersleutel pakket ontvangen en die kwam helemaal kapot (zat ook een glas in waar niet meer van over was) was met 1 blik die zelfs open was gegaan.

Moersleutel stuurde een nieuw pakket op en die kapotte mocht ik houden. Zaten toch nog een paar dichtte blikken en die smaakte nog heel best ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Thalaron schreef op zondag 25 februari 2024 @ 15:10:

Ik weet dat ik in 2021 nog rechtstreeks bij ze besteld heb, dat ging destijds nog vanuit Antwerpen geloof ik, wss met het oog op hun banden als Gypsy Brewer bij de Proefbrouwerij.

Inmiddels is hun kerk volgens mij als brouwerij volledig operationeel en weet ik niet in hoeverre ze nog Gypsy Recepten brouwen, kan me best voorstellen dat het Systembolaget systeem hen belemmerd om (direct B2C) te exporteren vanuit Zweden.
Mesque schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:29:
Ik "schrok" er laatst van toen ik de bezorger heftig zwierend aan dat doorzichtig / witte bandje om de doos heen vast zag houden. Dat moet vast vaak mis gaan, dacht ik toen nog en zo blijkt maar weer.
Nyarlathotep schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:51:
Maar... Deuken doen toch niets met de smaak van het bier? Waar gaat dit over?
Ook ik krijg wel eens gedeukte blikken. Bier smaakt prima. Zo lang ze maar niet open knallen.
Naja, dat zeg je bij een auto, of lampenkap ook niet lijkt me, dat een DHL maar een paar euro rekent, geeft ze nog geen vrijbrief om de doos (en erger nog, de inhoud) gehavend van A naar B te brengen lijkt me, het is nota bene hun core business.

Daarnaast zijn er zat verzamelaars van de blikken, dus lijkt me dat we hier best wat van mogen vinden. Alleen is een Brouwerij / Slijter hierin afhankelijk van hun logistieke partij en brengt mogelijk switchen van logistieke partner extra kosten met zich mee waar wij als consument dan weer over steigeren.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadGazelle
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-08 14:23
Speaking of Moersleutel... Vanavond een Macaroon Machine opengetrokken. De afdronk is ontzettend bitter, en deze bittere nasmaak blijft lang hangen. Hoort dat bij dit biertje? THT van t blik is medio 2025.

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:25
[...]

Die doosjes lijken wel erg veel op die van Horizont...

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:25
Touchdomex schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:28:
[...]

Eigenlijk moet je dat juist doen, maar ik merk zelf ook dat ik het tegenovergestelde doe.

• klaps
MadGazelle schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 23:24:
Speaking of Moersleutel... Vanavond een Macaroon Machine opengetrokken. De afdronk is ontzettend bitter, en deze bittere nasmaak blijft lang hangen. Hoort dat bij dit biertje? THT van t blik is medio 2025.
Moersleutel vind ik altijd wel een beetje roasty met hun stouts. Ik denk dat de bitterheid dus niet heel gek is. Ligt er ook aan hoe koud je het hebt gedronken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Zjoske78 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:27:
[...]

Die doosjes lijken wel erg veel op die van Horizont...
Allebei zwarte 33cl doosjes, zeer verdacht haha. Qua ontwerp lijkt het er niet echt op vind ik, ook zat er bij Horizont geen kijkgaatje in.

Gisteren zag ik een Mystery box staan bij Two Chefs Brewing. Misschien kijk ik er overheen, maar er staat niet eens bij om hoeveel bieren het gaat… Wie durft? :9
Pagina: 1 ... 164 ... 197 Laatste