Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 165 ... 201 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11 11:57
Shrien schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:28:
[...]

Allebei zwarte 33cl doosjes, zeer verdacht haha. Qua ontwerp lijkt het er niet echt op vind ik, ook zat er bij Horizont geen kijkgaatje in.

Gisteren zag ik een Mystery box staan bij Two Chefs Brewing. Misschien kijk ik er overheen, maar er staat niet eens bij om hoeveel bieren het gaat… Wie durft? :9
Niet bestellen! Is echt niets qua bieren.

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

Shrien

frequent snoozer

larry_flynt schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:30:
[...]

Haha jammer. Bedankt voor de heads-up! Meer een merchpakketje met wat toevallige corerangers of iets dergelijks?

[ Voor 4% gewijzigd door Shrien op 02-03-2024 09:57 ]

• MadGazelle
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-11 21:16
klaps schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:27:
[...]

Moersleutel vind ik altijd wel een beetje roasty met hun stouts. Ik denk dat de bitterheid dus niet heel gek is. Ligt er ook aan hoe koud je het hebt gedronken.
Hmm, dat is goed om te weten. Bier stond in de kelder; graad of 15/16 vermoed ik. Toch apart, heb al vele Moersleutel stouts achter de kiezen, maar deze bitterheid (werd ook heftiger naarmate het bier "opwarmde") heb ik nog niet meegemaakt.

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-11 22:28
MadGazelle schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:38:
[...]

Hmm, dat is goed om te weten. Bier stond in de kelder; graad of 15/16 vermoed ik. Toch apart, heb al vele Moersleutel stouts achter de kiezen, maar deze bitterheid (werd ook heftiger naarmate het bier "opwarmde") heb ik nog niet meegemaakt.
Bij mij is de macaroon machine ook de gootsteen in gegaan.
Ik heb al een veel stouts gehad, ook die van Moersleutel, maar deze was gewoon niet lekker.

• Heimdallr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-11 21:21

Heimdallr

Asgard

Vandaag een heel mooi en leuk bier concept binnen gehad. Als dank voor zakelijk advies wat mijn vrouw aan deze firma gegeven heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ey2uFbvZZOgduoKyTnhw2p4UgU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2UAThwniEXM13ToyMHjugftm.jpg?f=fotoalbum_large

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-11 22:09
205Gutmann schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:26:
[...]

Bij mij is de macaroon machine ook de gootsteen in gegaan.
Ik heb al een veel stouts gehad, ook die van Moersleutel, maar deze was gewoon niet lekker.
Pastry stout zou toch niet zo bitter moeten zijn. Denk dat er ergens iets mis is gegaan met de batch. Zeker wanneer jullie het echt nauwelijks of niet te drinken vinden. Ik vond hem destijds goed in balans en ben geen kokos liefhebber.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 20:35

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Gister met vrienden een prachtige speciaalbier bijeenkomst gehad. Alle ingebrachte bieren moesten minimaal 10 euro kosten. Er werd flink uitgepakt.

De Scatter Signal van Bottle Logic was een absolute topper. Voor herhaling vatbaar, ook als ze zo duur zijn.

De sours van Spanish Marie vielen ook goed in de smaak. Mag eigenlijk geen sour heten (best wel zoet) en het ligt ook wel wat ver van bier af (meer fruitsap), maar toch.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:08

talin

ES-MA

28 Februari Brugze Zot avond bij de Heks.
vanaf 20:00 de eerste 2 fusten gratis!
( en als die leeg zijn, binnen 20 minuten, doet mijn baas er meestal nog 2 bij )
Brugze zot narrenhoeden gratis en rond een uur of 23:00 bierviltjes gevecht binnen en buiten!

poster volgt!

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:27

paularts

Paulux !!!!!!

talin schreef op zondag 3 maart 2024 @ 21:46:
28 Februari Brugze Zot avond bij de Heks.
vanaf 20:00 de eerste 2 fusten gratis!
( en als die leeg zijn, binnen 20 minuten, doet mijn baas er meestal nog 2 bij )
Brugze zot narrenhoeden gratis en rond een uur of 23:00 bierviltjes gevecht binnen en buiten!

poster volgt!
Met de datum in bold heeft die poster toch weinig zin meer? :) :+

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
paularts schreef op maandag 4 maart 2024 @ 08:48:
[...]

Met de datum in bold heeft die poster toch weinig zin meer? :) :+
En een locatie is ook wel handig zodat ik mijn tijdmachine kan finetunen :P

• talin

talin

ES-MA

mrwolf schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:16:
[...]

En een locatie is ook wel handig zodat ik mijn tijdmachine kan finetunen :P
excuus:

De Heks Deventer Brink 63

gezelligste speciaal Bierencafe van de wereld en omstreken!
als er een man met baard achter de bar staat 100% kan dat ik het ben!

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Wren
  • Nu online
talin schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:51:
[...]

excuus:

De Heks Deventer Brink 63

gezelligste speciaal Bierencafe van de wereld en omstreken!
als er een man met baard achter de bar staat 100% kan dat ik het ben!
Maar dan nog heeft men er niet heel veel aan als de bewuste avond op 28 februari is...

• talin

talin

ES-MA

Wren schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:57:
[...]

Maar dan nog heeft men er niet heel veel aan als de bewuste avond op 28 februari is...
ah! 28 Maart

• Shrien
  • Nu online

Shrien

frequent snoozer

Aardig wat nieuwe bieren gespot bij de AH XL in het craftschap. In Purmerend in ieder geval wat nieuwe To Øl, Whiplash, Uiltje, Vandestreek, Kees en nog wat leukies gespot. Binnenkort maar even wat inslaan met de 6 = 5 actie.

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09:29
Mensen die nog de Moersleutel Barcode Red Blue wilt? Nu 2 op voorraad; https://www.hop-up.nl/pro...-lervig-barcode-red-blue/

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-11 20:59
Shrien schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:35:
Aardig wat nieuwe bieren gespot bij de AH XL in het craftschap. In Purmerend in ieder geval wat nieuwe To Øl, Whiplash, Uiltje, Vandestreek, Kees en nog wat leukies gespot. Binnenkort maar even wat inslaan met de 6 = 5 actie.
Gisteren even op de website gekeken, ik bestel namelijk altijd: ik telde tussen de 40 en 50 nieuwe bieren O+

• twingens
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09:09
cy-gor25 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:04:
[...]

Hoe was de Saint Lanvimus? De normale geuze heb ik nu een paar keer gekocht en is zeer goed. NIet te zuur, heel zacht en verfrissend en niet zo sterk (5.5% denk ik). Ik zou er meer moeten gaan want de brouwerij ligt op 1 km van mijn werk.
ik vond m top! we hadden de 2021 versie. Cantillon maakt altijd wel leuke bieren!

https://untappd.com/user/Twingens

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:28
Nog meer Tweakers die in April naar Beer Geek Madness gaan in Wroclaw, Polen?
De lijst met brouwerijen is inmiddels compleet:
https://beergeekmadness.pl/breweries-on-festival

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-11 18:26
ivo001 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:07:
Nog meer Tweakers die in April naar Beer Geek Madness gaan in Wroclaw, Polen?
De lijst met brouwerijen is inmiddels compleet:
https://beergeekmadness.pl/breweries-on-festival
Pay once, drink as much as you want?

Lijkt me wel leuk, maar even naar Polen gaan daarvoor is toch wat complex. Veel plezier!

• ivo001
cy-gor25 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:20:
[...]

Pay once, drink as much as you want?

Lijkt me wel leuk, maar even naar Polen gaan daarvoor is toch wat complex. Veel plezier!
Vorig jaar geweest en het was top. Vlucht kost me €95 retour en dan 5 nachten verblijf voor €170 ;)

Twee unlimited tasting sessions van 17:00-23:00 voor ~€95 is best schappelijk, stuk goedkoper dan BPBW in Boedapest.

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11 12:34
Tempting, maar ik hou het voorlopig bij BCBF in november, dat is heel wat dichter bij huis.

Ik had gisteren een vreemd uitziende en smakende SuikerOhm van 100 Watt. Aan de history van dat biertje te zien was ik ook niet de enige. Geen 'tchh' bij het openen en nul schuimkraag. Iemand schreef 'smaak van spiritus', en dat proefde ik er inderdaad ook in. Toch maar in de gootsteen gekapt...

[ Voor 22% gewijzigd door teaser op 08-03-2024 11:55 ]

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:26
Voor op de paastafel op zoek naar wat paasbiertjes. Paasij van ‘t IJ vind ik wat afgezaagd. Nu zag ik van Bird:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RGirIsVObXWTFve9_xPdv8TCy0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93gGpf5GN7gb22NlYItgGLnu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FibLuPY-HtEyIB6e5KA6hRNo0VE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dn9YN4fJZctWm0PVk86NPaI6.jpg?f=fotoalbum_large

Ook meer marketing dan smaak misschien, maar de gasten zijn niet zulke speciaalbierliefhebbers als ik, dus puur gekozen voor de looks :)

Maarrr, kan ze nergens vinden. Enkel bij Beerwulf in een pakket met nog 4 andere flessen, en eentje bij drankgigant / -dozijn.

Iemand omgeving Breda gezien? Of andere paas-ideeën?

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:43

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

DCNY schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:28:
Voor op de paastafel op zoek naar wat paasbiertjes. Paasij van ‘t IJ vind ik wat afgezaagd. Nu zag ik van Bird:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook meer marketing dan smaak misschien, maar de gasten zijn niet zulke speciaalbierliefhebbers als ik, dus puur gekozen voor de looks :)

Maarrr, kan ze nergens vinden. Enkel bij Beerwulf in een pakket met nog 4 andere flessen, en eentje bij drankgigant / -dozijn.

Al gezocht via Untappd? En anders gewoon Bird zelf een mailtje sturen ?

Beerizer vindt alleen vermeldingen van vorig jaar en ouder..

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• pxltrx
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Boskeun van De Dolle Brouwers

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11 12:18
larry_flynt schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:30:
[...]

Huh?

ik was laatst even op bezoek bij Two Chefs, en vind dat toch echt wel prima prijs/kwaliteit verhouding hoor.

Trouwens dit weekend biertje #3000 gedronken! Lange weg naar de 5000

[ Voor 21% gewijzigd door SemperFidelis op 08-03-2024 15:54 ]

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:07
Inmiddels zijn alle brouwers bekend gemaakt voor Hop On Hop Off 2024, voor de geïnteresseerden:

https://hoponhopofffestival.com/deelnemende-brouwers-breda/

• Shrien
  • Nu online

Shrien

frequent snoozer

SemperFidelis schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 15:53:
[...]

Huh?

ik was laatst even op bezoek bij Two Chefs, en vind dat toch echt wel prima prijs/kwaliteit verhouding hoor.

Ging meer over de inhoud van dat specifieke pakket denk ik, dat het niet de moeite waard is qua bieren.

Prima brouwer hoor, zeker weten.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:32
Edenaar1 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:01:
Mensen die nog de Moersleutel Barcode Red Blue wilt? Nu 2 op voorraad; https://www.hop-up.nl/pro...-lervig-barcode-red-blue/
Voor de liefhebbers in Culemborg: De Kulenborgse Bierhandel in de Tollenstraat heeft er ook nog een aantal staan. Ik geloof €10,85.

Lekker!

• larry_flynt
SemperFidelis schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 15:53:
[...]

Huh?

Ja, maar dit is een doos met sokken en wat andere zooi die je niet gebruikt. Misschien drie biertjes.

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-11 21:27
Deze van Dutch Bargain collab met De Heideroosjes mag je niet missen. Ze smelten de paashaas!

https://dutchbargain.com/...w-heideroosjes-6-blikken/

• AngelDust

AngelDust

cedras schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 13:42:
Deze van Dutch Bargain collab met De Heideroosjes mag je niet missen. Ze smelten de paashaas!

https://dutchbargain.com/...w-heideroosjes-6-blikken/
Ik wacht op de lokale Mitra, die heeft ze voor me besteld.. maar nog niet gehoord

Bier fan Fryske grûn!

• cy-gor25
Kostte 6 euro en ben er maar voor gegaan want dit zal heel gelimiteerd zijn. Smaakt niet naar een klassieke stout, eerder een barley wine. Lekker, maar zou het niet opnieuw kopen,14% is wat teveel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RdENgSVxLPJffR986SsUUnSCd2g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ci627diBXI1qDofBDEWay9Fp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRYxcuRwnhWPUJZxNlJPeuUwMvE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7lhiUV08ZTm9gKPCZqbgDS7H.jpg?f=fotoalbum_large

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 16:26
De 'dikkere' stouts van de (meer traditionele) belgische brouwers kunnen mij ook nooit zo bekoren.
Hebben inderdaad vaak meer weg van barley wines of dark ales.
Uitzondering daarop vind ik persoonlijk Galea Craft Beers. Hun (BA versie van) Antwerp vind ik wel weer heel lekker.

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-11 08:59
Struise heeft ook wat steken laten vallen deze laatste 2 jaren. Dit weekend had ik de nieuwe batch van Cuvée Delphine en het lijkt niks meer op wat het voorheen was. Ik proef geen barrels en het enige wat overbleef was een stout met maar een tikkie koffiesmaak. En dat terwijl de Black Damnation van twee jaar terug in kleinere flesjes wel goed smaken. Nog meer mensen die hetzelfde ervaren?

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 16:26
klaps schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:24:
Struise heeft ook wat steken laten vallen deze laatste 2 jaren. Dit weekend had ik de nieuwe batch van Cuvée Delphine en het lijkt niks meer op wat het voorheen was. Ik proef geen barrels en het enige wat overbleef was een stout met maar een tikkie koffiesmaak. En dat terwijl de Black Damnation van twee jaar terug in kleinere flesjes wel goed smaken. Nog meer mensen die hetzelfde ervaren?
Ik heb altijd al een beetje het idee gehad dat Struise weinig constant is met (het brouwproces van) hun bieren.
En wat me bij hen nog het meest stoort is dat "zuurtje" wat ik altijd in hun bieren proef. Een zuurtje wat mijn inziens helemaal niet hoort bij het bier wat ik op dat moment drink.

• cy-gor25
klaps schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:24:
Moeilijk om smaken over de jaren heen te vergelijken, maar de laatste keer dat ik een black albert dronk vond ik het ook niet zo wow meer. Stouts uit België zijn sowieso wat apart. Beetje een mix van black ipa/dark ale/stout zoals Hercule Stout die ik hier (Brussel) soms in de supermarkt kan kopen.

• klaps
Mich007 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:37:
[...]

Ik heb altijd al een beetje het idee gehad dat Struise weinig constant is met (het brouwproces van) hun bieren.
En wat me bij hen nog het meest stoort is dat "zuurtje" wat ik altijd in hun bieren proef. Een zuurtje wat mijn inziens helemaal niet hoort bij het bier wat ik op dat moment drink.
Ik had datzelfde zuurtje in een Black Albert. Dat hoorde daar helemaal niet thuis, ik kon me een veel vollere stout herinneren. Deze leek al bijna geïnfecteerd.

• ivo001
De meest bijzondere (en lekkerste) Belgische stout die ik heb gehad is deze:
https://untp.beer/31c6a6b813

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:35
ivo001 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:04:
@Thompson jouw mening hierover?

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

_O- Ik wist meteen om welke dit ging. Ja die ik toen heb gehad daar moet gewoon iets mis mee zijn geweest, dat ding rook/smaakte echt alsof er een scheut wasbenzine in zat. En als ik zo recente check-ins bekijk zijn er meer mensen die dat probleem hebben. "Bier of verf?" "De indruk dat je aceton drinkt... Indrukwekkend"

[ Voor 18% gewijzigd door Thompson op 12-03-2024 11:29 ]

Beeromaniac

• carepolice
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-11 21:06
ivo001 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:04:
Ik heb deze ook gehad, met tegenzin / uit nieuwsgierigheid besteld, maar man wat een knaller was dit zeg!

“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”

• bloc79
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-11 12:52
Hi allen!

Wij gaan weer binnenkort naar belgie en ik vroeg me af hoe de prijzen nu tegenwoordig zijn bij de Caigny.
Ben toch al 2 jaartjes niet meer geweest. iemand enig recente ervaring? Ik kan ook geen prijzen online vinden

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:10
bloc79 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:07:
Hi allen!

Wij gaan weer binnenkort naar belgie en ik vroeg me af hoe de prijzen nu tegenwoordig zijn bij de Caigny.
Ben toch al 2 jaartjes niet meer geweest. iemand enig recente ervaring? Ik kan ook geen prijzen online vinden
Toevallig 2 weken geleden geweest. Veel Belgische bieren zijn echt wel een stuk goedkoper. Verder zijn eigenlijk alle wel iets goedkoper dan de Nederlandse prijzen.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:04
Heeft iemand nog een goede bier box op het oog, net zoals die van laatst bij Basque brewing? Die is namelijk alweer zo goed als op!

• larry_flynt
gustaveau schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:12:
Heeft iemand nog een goede bier box op het oog, net zoals die van laatst bij Basque brewing? Die is namelijk alweer zo goed als op!
Heb zelf dit pakket besteld:

https://www.uiltjebrewing...webshop-deal-of-the-week/

€50 incl verzendkosten voor 15 verschillende bieren.

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Niet zo'n goede deal als Basqueland en ook iets minder spectaculaire bieren, maar ik had laatst bij de Garden Brewery besteld:
Stevie-P in "Speciaalbiertopic III"

• militairtje
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-11 07:27
DCNY schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:28:
......

De AH Jan linders in Tilburg (korvelplein) heeft de 'Ze smelten de paashaas' van Dutch Bargain, en de 'This is an EGGselent IPA' van Kees aldus de folder.
Ik zal morgen eens kijken wat ze hiervan daadwerkelijk in de winkel hebben staan :)

Zelf een Bevog Wolgor blend 11/23 meegenomen voor €13, kon t toch niet laten

• Shrien
  • Nu online

Shrien

frequent snoozer

larry_flynt schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:13:
[...]

Heb zelf dit pakket besteld:

https://www.uiltjebrewing...webshop-deal-of-the-week/

€50 incl verzendkosten voor 15 verschillende bieren.
Toevallig genoeg liep ik deze tegen het lijf vanochtend. Tientje duurder, maar wel incl. die dikke BA ijsbock en de BA Algorithm.

• ivo001
Deze misschien iets voor je?

Of dit:

https://www.rebelbeercans...r.com&utm_medium=referral

https://bier-atelier-rene...r.com&utm_medium=referral

[ Voor 18% gewijzigd door ivo001 op 12-03-2024 17:10 ]

• gustaveau
ivo001 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:04:
[...]

[...]

Deze misschien iets voor je?
Het liefst zou ik een box bestellen met wat minder zwaardere bieren (zeg max 7%), aangezien ik nog een dikke voorraad stouts in de kast heb staan met dank aan de Moersleutel :-)

• Lennnn
Stevie-P schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:23:
[...]

Niet zo'n goede deal als Basqueland en ook iets minder spectaculaire bieren, maar ik had laatst bij de Garden Brewery besteld:
Stevie-P in "Speciaalbiertopic III"
Garden is echt goed voor weinig geld. Gisteren hier weer vier dozen geleverd.

• Lennnn

• gustaveau
Lennnn schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:31:
[...]

Garden is echt goed voor weinig geld. Gisteren hier weer vier dozen geleverd.
Net maar even een bestelling bij hun geplaatst! Uiteindelijk 77 euro kwijt voor 24 bieren, met dank aan de kortingscode die je krijgt voor het inschijven voor de nieuwsbrief.
Anders was het 103 geweest.

Dank voor de suggestie!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-11 20:47
Aantal maanden geleden een keer zo’n pakket besteld, vind het geen aanrader. Veel vage niet al te beste ruim over de datum biertjes. Dat over de datum verwacht je ook natuurlijk maar het was echt niet best.

Untappd: politrix

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05:45
politrix schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:36:
[...]

Aantal maanden geleden een keer zo’n pakket besteld, vind het geen aanrader. Veel vage niet al te beste ruim over de datum biertjes. Dat over de datum verwacht je ook natuurlijk maar het was echt niet best.
Wat noem je vage bieren?😉

• Wren
  • Nu online
politrix schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:36:
[...]

Staat ook niet bij hoeveel biertjes er gemiddeld in zitten. En wat was er niet best?

• AngelDust

AngelDust

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x200RY5CT2hREDE6B3xdppMUpzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IeNgMV3anwUvLFg9q57FQ26Y.jpg?f=fotoalbum_large

*O* *O* *O*

Bier fan Fryske grûn!

• Shrien
  • Nu online

Shrien

frequent snoozer

Congrats! Ben ook benieuwd maar de Awards, maar de website geeft geen kik. Te veel traffic op het moment wellicht. :F

• politrix
Dinjesk schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:51:
[...]

Wat noem je vage bieren?😉
Bijvoorbeeld een Crafty Radler: Blood Orange & Peach die een ruime maand over tht was.

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05:45
politrix schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:28:
[...]

Bijvoorbeeld een Crafty Radler: Blood Orange & Peach die een ruime maand over tht was.
Hmm ja das meer opvulling idd.

• teaser
Galea Craft Beers, een brouwerij uit het Antwerpse die ik al jaren volg, heeft het goed gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qw-wsfMIEC2NmDmZYSWhPchJZN4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KHBUX0FckV24MVseLUTow3gF.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwMU9UYvrR2yI_aiEiGL1jcmSjA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zlnsNUdVDS7bkW9PBzXR5zMi.png?f=user_large

Daarnaast nog wat zilver en brons in andere categoriën.

De bezieler achter de brouwerij, Giovanni, is wat mij betreft echt een talent qua bierbrouwen.
Echt een aanrader, moest je zijn biertjes nog niet geprobeerd hebben.

• AngelDust

AngelDust

teaser schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:38:
Galea Craft Beers, een brouwerij uit het Antwerpse die ik al jaren volg, heeft het goed gedaan:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Daarnaast nog wat zilver en brons in andere categoriën.

De bezieler achter de brouwerij, Giovanni, is wat mij betreft echt een talent qua bierbrouwen.
Echt een aanrader, moest je zijn biertjes nog niet geprobeerd hebben.
Ik ken ze zeker..
AngelDust schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:32:
[...]

Vanmorgen biertjes uitgeruild.... Holy f*ck haha

[Afbeelding]
Hele goede bieren :)

Bier fan Fryske grûn!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:35
Pas een discoverbox besteld bij Emelisse. Bij aankomst was de doos herverpakt door de transporteur, en ontbraken er 2 flesjes. Vermoedelijk door breuk, want de andere flesjes plakten en daarin hingen kleine stukjes glas. Contact opgenomen met Emelisse, en vandaag de ontbrekende flesjes plus een kortingcode voor een volgende bestelling mogen ontvangen.
Nu de biertjes nog proeven 😇

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Shrien
  • Nu online

Shrien

frequent snoozer

Gisteren toch wat crafties gehaald bij de AH. Daar liggen nu welgeteld vier Arpus bieren. Gisteravond de TDH Riwaka x Nelson x Nectaron DIPA opengetrokken en die is simpelweg fantastisch. Nog geen maand oud ook, wat ik niet van de Appie gewend ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjRnitKzKsnP00x7TSd7UHdPNDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5oWu1Z5lMJfHjCej9FELQxWM.jpg?f=fotoalbum_large

• Stevie-P
  • Niet online
Shrien schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:41:
Gisteren toch wat crafties gehaald bij de AH. Daar liggen nu welgeteld vier Arpus bieren. Gisteravond de TDH Riwaka x Nelson x Nectaron DIPA opengetrokken en die is simpelweg fantastisch. Nog geen maand oud ook, wat ik niet van de Appie gewend ben.

[Afbeelding]
Arpus stelt zelden teleur! Leuk glaswerk hebben ze ook, naast m'n Craftmaster One mijn favoriete bierglas.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
Shrien schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:41:

[Afbeelding]
Arpus is altijd lekker. Mijn favoriete ipa merk. Deze specifiek heb ik ook een erg hoge rating gegeven.
Als je ze nou eens voor 2 euro kon krijgen....

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Shrien
  • Nu online

Shrien

frequent snoozer

Headshot_NL schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:57:
[...]

Arpus is altijd lekker. Mijn favoriete ipa merk. Deze specifiek heb ik ook een erg hoge rating gegeven.
Als je ze nou eens voor 2 euro kon krijgen....
5 euro voor een blik Arpus geef ik graag uit. Zeker icm de 6=5 actie wat op 20% korting neerkomt.

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
Shrien schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 08:54:
[...]

Zeker icm de 6=5 actie wat op 20% korting neerkomt.
Mwah, als je er van de 6 eentje gratis krijgt is dat 16,6% korting :)

• Shrien
  • Nu online

Shrien

frequent snoozer

bbunn07 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:52:
[...]

Mwah, als je er van de 6 eentje gratis krijgt is dat 16,6% korting :)
Close enough :+

• larry_flynt
Van Arpus zou ik wel zo ontdekkingsbox willen. Wel een keer via Beer in a Box besteld, die was toen echt goed.

• Edenaar1
Leuke bestelling vandaag binnen gekregen 😬
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_IbjbPCqeJL2Zr7vXyjcAr4Ugw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5pq4T3Sxoo44JCOjkKvaqBFX.jpg?f=fotoalbum_large

• Edenaar1
larry_flynt schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:51:
Van Arpus zou ik wel zo ontdekkingsbox willen. Wel een keer via Beer in a Box besteld, die was toen echt goed.
Deze lust ik ook wel, dus als deze beschikbaar is. Hoor ik dat graag. 😏

• Wren
  • Nu online
Nu een box van Founders voor ong 42 euro (inc. Verzending). Wat vinden jullie,de moeite waard?

https://shop.beerinabox.n...34966a0&mc_eid=2f9f6ab17c

• Stevie-P
  • Niet online
Wren schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:54:
Nu een box van Founders voor ong 42 euro (inc. Verzending). Wat vinden jullie,de moeite waard?

https://shop.beerinabox.n...34966a0&mc_eid=2f9f6ab17c
Opzich niet duur voor 11 bieren en een glas.

Frootwood en Blushing Monk heb ik nog nooit op, de andere bieren wel. Underground Mountain Brown vond ik best wel lekker, met de toegevoegde koffie, 4/5 sterren gegeven, de rest lager. Mas Agave Lime het laagst, een 2.75/5.

Founders is over het algemeen erg zoet; daar moet je van houden. Qua Barrel Aged bier, ben ik vooral dol op stouts die op Bourbon vaten hebben gelegen, een sour die geaged is op tequila hout doet me minder.
Ik persoonlijk ga hem niet bestellen; maar als je van zoete bieren houdt en de toevoegingen je aanstaan is het denk ik een prima deal voor nog geen €4 per bier + glas incl verzendkosten.

[ Voor 32% gewijzigd door Stevie-P op 20-03-2024 20:12 ]

• Wren
  • Nu online
Stevie-P schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:06:
[...]

Opzich niet duur voor 11 bieren en een glas.

Frootwood en Blushing Monk heb ik nog nooit op, de andere bieren wel. Underground Mountain Brown vond ik best wel lekker, met de toegevoegde koffie, 4/5 sterren gegeven, de rest lager. Mas Agave Lime het laagst, een 2.75/5.

Founders is over het algemeen erg zoet; daar moet je van houden. Qua Barrel Aged bier, ben ik vooral dol op stouts die op Bourbon vaten hebben gelegen, een sour die geaged is op tequila hout doet me minder.
Ik persoonlijk ga hem niet bestellen; maar als je van zoete bieren houdt en de toevoegingen je aanstaan is het denk ik een prima deal voor nog geen 4 per bier + glas incl verzendkosten.
Ik heb hetzelfde,ken ze wel een beetje en best tevreden over, maar sours zijn niet helemaal mijn ding.

• Stevie-P
  • Niet online
Wren schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:12:
[...]

Ik heb hetzelfde,ken ze wel een beetje en best tevreden over, maar sours zijn niet helemaal mijn ding.
Oh, begrijp me niet verkeerd; ik ben dol op sours! Maar een sour laten rijpen op Tequila barrels; daar kan je hem naar mijn mening alleen maar mee verpesten.

• ivo001
Weer niet kunnen inhouden 😅
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1q9ar8QI9_oJaM08hXL90M5fpxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ucragr50Te9mdeCPp1Saba9O.jpg?f=fotoalbum_large

• gustaveau
Dat wordt een lekker avondje dan!

• klaps
ivo001 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:02:
Weer niet kunnen inhouden 😅
Die Vaga Suur is echt heerlijk! Hele diepe barley wine, de smaak blijft lekker lang hangen. En dat is ook de enige die ik ken van de foto 8)7 best luxe dat we tegenwoordig zo veel aanbod hebben :D

• Edenaar1
Mooie set! Waar ben je geslaagd?

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:11
Die Lift-off Game van Brewski is een heel mooi bier. Volgens mij collab met Bottle Logic?

Ik vind Brewski sws een hele mooie, wat onderschatte/onderbelichte, brouwerij.

• ivo001
Edenaar1 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:36:
[...]

Mooie set! Waar ben je geslaagd?
Gekocht bij Het Biermeisje. (En is tegenwoordig ook opgenomen op Beerizer, dus is wat makkelijker door het assortiment zoeken)
Dubbeldooier schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:46:
[...]

Die Lift-off Game van Brewski is een heel mooi bier. Volgens mij collab met Bottle Logic?

Ik vind Brewski sws een hele mooie, wat onderschatte/onderbelichte, brouwerij.
Inderdaad een collab met Bottle Logic. Vind Brewski altijd wel mooie blikken/etiketten hebben en goede smaak voor een relatief zachte prijs.

• teaser
klaps schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:31:
[...]
best luxe dat we tegenwoordig zo veel aanbod hebben :D
Te veel zelfs misschien. Zelfs al beperkt je je maar tot enkele substijlen, dan nog is het onmogelijk bij te houden wat er allemaal nieuw uitkomt. Wekelijks word ik om de oren geslagen met nieuwe releases op de socials van de enkele lokale bierhandels en -kroegen die ik volg.

Maar ach, geen reden om te klagen. Elke batch bier die ik aankoop zit 80-90% bovengemiddeld spul bij, terwijl ik doorgaans vrij at random blikken in mijn winkelmandje gooi van de stijlen die ik prefereer. Dus elke keer weer genieten :9~

• politrix
Die g is for gelato van white dog vond ik een topper, mooie selectie!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:42
Wij hebben voor de eerste keer in jaren weer eens een vakantie geboekt! Voor de eerste keer naar Griekenland (Athene). Nu heb ik natuurlijk al een leuke bierwinkel gezocht op loopafstand. Dit omdat mijn vrouw haar batterij sneller op is en in mijn eentje aan de bar zitten is ook niet echt… gezellig.

Dus, laat in de avond een afzakkertje is dan leuk.

Maar(!), wellicht dat iemand hier een goede tip heeft in de zin van een terras/ restaurant met mooie speciaalbieren? Hoeft niet in het toeristische deel te zijn :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:12

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Thalaron schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:06:
Dit omdat mijn vrouw haar batterij sneller op is en in mijn eentje aan de bar zitten is ook niet echt… gezellig.
Mijn vriendin heeft hetzelfde, maar ik merk dat er de laatste tijd best veel craft beer bars zijn die een beetje een lounge gevoel hebben. Zo was ik vorige week in Lissabon waar toevallig recht tegenover ons zo'n plek zat. De ene avond zat ik lekker in een luie stoel met een boek en wat goede muziek en een beetje 'geroezemoes' om me heen, de andere dag raakte ik aan de praat met een andere verdwaalde toerist en hebben we nog een spel uit de kast getrokken. Dat vind ik persoonlijk toch leuker dan in het appartement op de bank zitten ;) Smaken verschillen natuurlijk, maar ik wil maar zeggen dat 'aan de bar zitten' in een beetje stad niet de enige optie is ;)

Geen tips voor Athene overigens. De laatste keer dat ik daar was kreeg ik in een bar een halve fles wijn over me heen en daardoor werd de rest van de avond m'n drank aangevuld voor ik het ook maar kon vragen :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11 10:35
Hier ook weer wat eurootjes lichter :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KjRzeUqv-xXyOkCszctftcyhzlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GT3el8XrvKsDzNSXSH0ulmOz.jpg?f=fotoalbum_large

De King JJJuliusss gaat morgenavond sowieso open, ben benieuwd! :9~

• b_art015
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-11 21:32
Thalaron schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:06:
Wij hebben voor de eerste keer in jaren weer eens een vakantie geboekt! Voor de eerste keer naar Griekenland (Athene). Nu heb ik natuurlijk al een leuke bierwinkel gezocht op loopafstand. Dit omdat mijn vrouw haar batterij sneller op is en in mijn eentje aan de bar zitten is ook niet echt… gezellig.

Dus, laat in de avond een afzakkertje is dan leuk.

Maar(!), wellicht dat iemand hier een goede tip heeft in de zin van een terras/ restaurant met mooie speciaalbieren? Hoeft niet in het toeristische deel te zijn :)
Ik reageer niet actief in dit topic, maar lees wel altijd mee. Alleen nu moet ik wel reageren. Mijn vriendin komt uit Athene dus we gaan meerdere keren per jaar die kant op, volgend weekend staat weer een nieuw bezoek op de planning.

Mijn favoriete plekken zijn:

Strange Brew - Leuke kleine bar in opkomende buurt (Koukaki) van mijn favoriete Griekse brouwerij.
The Local Pub - Brewpub in buitenwijk van Athene, leuke sfeervolle plek maar wel wat verder van centrum
Paragon Brewing - Nieuwe brouwer met beerbar iets buiten centrum maar goed te bereiken met metro. Gave locatie en opzich prima bier.

Daarnaast zijn de bars die Untappd verified zijn ook allemaal wel prima, bijvoorbeeld Tales of Ales, Tapfield, Brew Str en Barley Cargo. Mooie bierkaarten en vriendelijke mensen die prima Engels spreken.

Mocht je nog meer willen weten hoor ik het wel, veel plezier!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

b_art015 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:59:
[...]

Strange Brew - Leuke kleine bar in opkomende buurt (Koukaki) van mijn favoriete Griekse brouwerij.
Mooi logo ook ;)

Bedankt voor de tips, gaan bij mij ook op de lijst :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
plofkip schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:55:

De King JJJuliusss gaat morgenavond sowieso open, ben benieuwd! :9~
En, hoe was hij?

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:26
Mn Basqueland-box is weer bijna op. Dus zoek weer pareltjes voor een mooie prijs. Volgens mij zag ik deze ergens in dit topic voorbij komen:

https://shop.brouwerijdem...ount-down-borefts-23-box/

Maar ik kon m niet meer terugvinden. Iemand ervaring met deze?

• Stevie-P
  • Niet online
DCNY schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:46:
Mn Basqueland-box is weer bijna op. Dus zoek weer pareltjes voor een mooie prijs. Volgens mij zag ik deze ergens in dit topic voorbij komen:

Ja, ik heb deze in November besteld en gedronken. Dit zat er in:

Naam:Stijl:Score:
Chip & AleIPA - Milkshake
3.57
Bart & ErPilsner - Other
3.41
Man & MachineBlonde / Golden Ale - Other
3.48
Draken & RiddersIPA - Triple
3.64
Barbie & CanWheat Beer - Hefeweizen
2.80
Bon & BonBelgian Dubbel
3.42
Guilty & PleasureStout - Other
3.45
Tango & CashIPA - Triple New England / Hazy
3.67
C'est Si & C'est BonIPA - Session
3.27
Acida & AcidoSour - Fruited
3.07
Hop & Liefde BBF '23Pale Ale - American
3.49
Kop & StootIPA - Rye
3.44

Er zaten geen echte knallers tussen, maar best wat aardig bier. Veel bieren met toevoegingen, dus daar moet je van houden, vooral bij Bon&Bon vond ik de toevoegingen erg overheersen.
Van hun IPA's had ik wat lage verwachtingen, maar die vielen me alles mee. Het is wel maar de vraag wat daar nu nog van over is, gezien de bieren inmiddels meer dan een half jaar oud zijn.

• ivo001

Misschien hebben ze bij Beer Republic een pakketje wat je aanspreekt?
https://beerrepublic.eu/collections/packs-cases

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11 10:35
Ja was erg lekker, vooral erg goed in balans. Niet te zoet, fijn bittertje, maar vanwege de prijs leuk voor één keer wat mij betreft.

• gustaveau

Stevie-P kwam laatst ook met The Garden brewery, daar heb ik laatst 24 blikken besteld die goed bevallen!
https://thegarden.hr/

• Shrien
  • Nu online

Shrien

frequent snoozer

gustaveau schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:41:
[...]

Stevie-P kwam laatst ook met The Garden brewery, daar heb ik laatst 24 blikken besteld die goed bevallen!
https://thegarden.hr/
Net gekeken in de shop, ik vind de huidige selectie niet mega bijzonder om er 24 af te nemen.

Onze Noordelijke IPA meesters hebben een leuke 3x3-pack van hun nieuwste (d)ipa’s voor €50. Vrij vers en gratis verzending. Deze ga ik binnenkort binnenhengelen denk ik.

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Albert Heijn heeft deze week ook 2e halve prijs op alle craft bier, zoals eerder aangegeven is hun assortiment tegenwoordig best aardig. Twee van Arpus en twee van Kees meegenomen :)

• Larick
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-11 10:01
b_art015 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:59:
[...]

Mijn vriendin komt uit Athene dus we gaan meerdere keren per jaar die kant op, volgend weekend staat weer een nieuw bezoek op de planning.

Mijn favoriete plekken zijn:

The Local Pub - Brewpub in buitenwijk van Athene, leuke sfeervolle plek maar wel wat verder van centrum
Paragon Brewing - Nieuwe brouwer met beerbar iets buiten centrum maar goed te bereiken met metro. Gave locatie en opzich prima bier.

Daarnaast zijn de bars die Untappd verified zijn ook allemaal wel prima, bijvoorbeeld Tales of Ales, Tapfield, Brew Str en Barley Cargo. Mooie bierkaarten en vriendelijke mensen die prima Engels spreken.

Mocht je nog meer willen weten hoor ik het wel, veel plezier!
Leuk, vergelijkbaar met mijn situatie.

Vlakbij Strange brew zit ook Blame the Sun taproom en in Koukaki heb je ook Tarantino (burgers) met een koelkast vol craft.
Local pub brouwt ook eigen bier onder de naam van de eigenaar: Anastasiou.
In Petralona heb je Dog's Place, voornamelijk internationaal bier. Iets verderop zit Slow Down brewing taproom (oorspronkelijk van Ikari).

Er is een regelmatige biermarkt (1x per kwartaal) in Kipseli.

Paragon vind ik persoonlijk het beste aanbod qua bier/prijs/taproom. Iets verder in dezelfde richting zit Sourmena, maar daar ben ik nog niet geweest.

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 10:34
Mesque schreef op maandag 26 februari 2024 @ 21:57:
[...]

Ja uiteraard, afgelopen vrijdag een e-mail gestuurd. Ga er ook vanuit dat ze het netjes oplossen, maar nog geen reactie ontvangen.
Heb ze twee keer gemaild, nul reactie. Vandaag mij lidmaatschap opgezegd en daar wel meteen reactie op met de bevestiging van opzegging. Vind het toch wel teleurstellend dat ze er zo mee om gaan, het is toch een flinke klap geld die je neerlegt voor een box.

• Eric H
  • Registratie: April 2009
Vind Moersleutel sowieso steeds slechter worden qua communicatie.

Voorheen was het met de WillyTonka codes al kommer en kwel om een uitslag te krijgen (hier moest ik iedere keer achteraan mailen aangezien hun systeem zo brak was als wat) maar nu met de nieuwe opzet (CYCT) is dit nog slechter geworden.
Geef je antwoord maar op en hé, misschien hoor je ooit in de toekomst een keertje iets.

Ook over de Sleuteldag die georganiseerd zou worden blijft het maar radiostilte. En het evenement voor het zoveel-jarig bestaan is alweer verzet naar een andere datum.

Het is dat ik de meeste biertjes prima vind om te drinken, maar anders was ik er al lang weg geweest.

Eric, Signing off !!

Pagina: 1 ... 165 ... 201 Laatste