Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 163 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Shrien schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:20:
Volgende week zitten de jongens van Verdant op de tap takeover bij Moersleutel - Scrapyard, te Alkmaar. Verwacht sappige (ne)ipa's op de tap en verse fish & chips uit de keuken.
En een dag later, de 10e is er een Moersleutel&Verdant tap takeover in Haarlem bij Bierlokaal de Uiver!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:41
iddbbi schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:15:
[...]

Vraag ik mij ook af. Als Belg vind ik het enige bier dat te drinken is in blik kasteel rouge. Het verschil tussen glas en blik proef ik toch na jarenlang elke zaterdag een biercafé in te lopen, waar +800 verschillende bieren staan.
Haha lul niet. Belgen zijn blik nog niet zo gewend en de typische Belgische speciaalbiertjes (zoals de tripels en blondjes) komen nog altijd op fles. Het is gewoon gevoel/emotie bij jou :) Dat mag hoor, maar meer dan dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Onze Belgische flessen hebben ook (bijna) allemaal statiegeld. En het aantal vormen is beperkt. Is het 25cl, dan wordt een pilsflesje gebruikt. Is het een 33cl zie je al snel het duvelflesje gebruikt worden, of een pilsflesje van 33cl.
Ik denk dat enkel de trappisten eigen flesjes gebruiken. De flessen van lambikbieren zijn dan weer champagneflessen.
In Nederland is bijna elk flesje wegwerp.
De nieuwe Belgische (hippe) bieren van kleine brouwerijen verschijnen wel in blik. Zij hebben dan ook niet geïnvesteerd in flessenvulmachines.
Ik drink zowel uit fles als blik, speelt voor mij geen rol.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Arator schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:16:
In Nederland is bijna elk flesje wegwerp.
Tuurlijk joh… schat dat 90-95% van de verkochte bierflessen statiegeld flessen zijn :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:19

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:24:
[...]

Tuurlijk joh… schat dat 90-95% van de verkochte bierflessen statiegeld flessen zijn :-).
zeker niet van de NL speciaalbieren.
de Grolsch, HJ, Bud en Hxxnxkxn zijn de enige die we terug doen in een kratje, rest gaat allemaal in de glasbak.
Belgische en Duitse worden netjes gesorteerd en gaan terug naar leverancier voor statiegeld.

blik daarentegen doen we in afvalzakken en leveren we in en gaat in de algemene fooienpot.

[ Voor 9% gewijzigd door talin op 04-02-2024 14:11 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:35

Shrien

frequent snoozer

Arator schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:16:
Ik drink zowel uit fles als blik, speelt voor mij geen rol.
Bedoel je dat je ook daadwerkelijk uit het blikje drinkt? Dit doe ik namelijk zeer zelden, tenzij een bvo pilsje. Vrijwel alles wordt hier in een glas gegoten om daarna op te slobberen.

Nu we het er toch over hebben: weet iemand toevallig waar ik zo’n glas in de vorm van een blikje op de kop kan tikken? Het liefst niet te dun glas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iddbbi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-07 20:16
remzor schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:29:
[...]

Haha lul niet. Belgen zijn blik nog niet zo gewend en de typische Belgische speciaalbiertjes (zoals de tripels en blondjes) komen nog altijd op fles. Het is gewoon gevoel/emotie bij jou :) Dat mag hoor, maar meer dan dat is het niet.
Dat ook ja.
Lennnn schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:53:
[...]

Meneer is een kenner..

Waarom zou een bier uit fles dan beter smaken?
Als je ooit een brouwerij gaat bezoeken waar ze zwaar bieren maken, en gaat vragen waarom ze geen blikken gebruiken gaan ze dit antwoorden:

Koolzuurgasgehalte volgt alcoholgehalte
Wanneer we kijken naar het sprankelend karakter van het bier zijn er wel degelijk verschillen tussen bier in blik of in bruine fles. “Het koolzuurgasgehalte draagt bij tot de vorming van de schuimkraag”, verduidelijkt Filip Delvaux. “Ik raad iedereen aan om bier uit een glas te drinken en niet rechtstreeks uit het blik of de fles. Je moet het schuim kunnen proeven want daarin bevinden zich de concentraties aan bitterstoffen die aroma’s opwekken. Bier drinken, betekent ook bier ruiken. Wanneer je uit het blik of van de fles drinkt, ervaar je die aroma’s niet en mis je de helft van het bierbelevingsmoment”.
Het koolzuurgasgehalte tekent voor een essentieel verschil tussen blikbier en flessenbier. “In blikjes kan je afvullen tot een koolzuurgasgehalte van 5,4 gram per liter. Pilsbieren worden in fles en blik meestal gebotteld met een gehalte van 5,2 gram per liter. Daarvoor stelt zich dus geen probleem. Anders is het verhaal voor heel wat speciaalbieren. Het koolzuurgasgehalte volgt principieel het alcoholgehalte van het bier. Dat is de stelregel die veel brouwers gebruiken, maar je kan daarvan wat afwijken wanneer je het bier wat zoeter wil laten smaken. Vergeet niet dat koolzuur nog altijd een zuur is en dat het dus meespeelt in de smaakbeleving en de zoet-zuur-balans die je als brouwer wil meegeven aan jouw bier. Een bier van 9,5 vol.% alcohol moet theoretisch een koolzuurgasgehalte van 9,5 gram per liter mee krijgen, maar je kan in blikverpakking om technische redenen slechts tot 5,4 gram per liter gaan. Jouw speciaalbier uit blik zal dus als je het uitschenkt in een glas minder sprankelend zijn en een minder riante schuimkraag vertonen dan hetzelfde bier uit een bruine fles”.
“Er wordt natuurlijk veel bier rechtstreeks uit het blik gedronken. In dat geval blijft er meer koolzuurgas in het bier bij het drinken – bij het uitschenken in het glas komt er heel wat koolzuurgas vrij – waardoor er inderdaad noodzaak is om een hoger koolzuurgehalte te hebben. We hebben dan natuurlijk wel een heel andere bierbeleving”, aldus Filip Delvaux.

Hergist en snel gepasteuriseerd
Heel wat Belgische speciaalbieren worden gekenmerkt door hun hergisting op fles maar dat aspect krijgt een andere dimensie wanneer je overgaat op blikverpakking. “Door hergisting ga je het bier ‘verjongen’. Je geeft het bier opnieuw zijn versheid; citrustoetsen en hopbitterheid komen opnieuw tot leven. Je creëert opnieuw smaakstabiliteit en je geeft het bier een meer sprankelend karakter. Je kan bier met hergisting afvullen in blik op voorwaarde dat je het meteen pasteuriseert en de aanwezige gist doodt om te vermijden dat het blik na enige tijd bol gaat staan. Je hebt het bier dan verjongd maar je kan het nooit het oorspronkelijk sprankelend karakter geven omdat je het slechts kan afvullen met een koolzuurgasgehalte van maximaal 5,4 gram per liter”, geeft Filip Delvaux aan.
Voor vele bieren zoals tripels is het, volgens Filip Delvaux, geenszins evident om over te stappen op blikverpakking. Die bieren hebben immers hun sprankelend karakter en hun riante schuimkraag nodig. “Sommige bieren danken hun unieke karakter nu eenmaal te danken aan hun hergisting. Pilsbieren en sommige doordrinkbieren kan je aanbieden in blikverpakking. Je kan een tekort aan koolzuurgas wel creatief compenseren met kruiden en/of zurige aspecten zoals bijvoorbeeld bij roodbruine bieren, maar dit lukt niet altijd. Een oude geuze uit blikt dat zal nooit lukken.

https://geertvanlierde.be/bier-niet-alle-bieren-inblikken/

Brouwers hebben hun speciaalbier afgestemd op flessen, niet op blikken. Als ze dat willen veranderen moeten ze heel hun brouwerij vanaf 0 terug opbouwen.

Moet ik je ook uitleggen hoe je een Duvel op 2 verschillende manieren kunt drinken ?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Quad

Doof

iddbbi schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:42:

Moet ik je ook uitleggen hoe je een Duvel op 2 verschillende manieren kunt drinken ?
Staand en zittend, denk ik?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:11
Dat een serie bieren beter geschikt is voor de fles en uitgeschonken moet worden (bij blik net zo), snap ik best.

Maar uitgeschonken blik of glas van bier wat wel prima voor beide geschikt is, ga ik het knap vinden als je dat kan onderscheiden. Al stonden er 1000+ bieren op de kaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Er is toch ook een tegenargument om juist wel blik te gebruiken doordat licht de smaak of houdbaarheid kan beïnvloeden?

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:51
@Quad als ik het goed lees dan gaat het niet om of het bier in glas of blik zit, maar dat je het in beide gevallen in een bierglas moet schenken voor consumptie. Dus niet rechtstreeks uit het blik of flesje drinken maar uit een glas :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Thalaron schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:53:
@Quad als ik het goed lees dan gaat het niet om of het bier in glas of blik zit, maar dat je het in beide gevallen in een bierglas moet schenken voor consumptie. Dus niet rechtstreeks uit het blik of flesje drinken maar uit een glas :)
Dat is vanzelfsprekend, goed bier drink je niet rechtstreeks uit het flesje of blik.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:08
Brouwers hebben hun speciaalbier afgestemd op flessen, niet op blikken. Als ze dat willen veranderen moeten ze heel hun brouwerij vanaf 0 terug opbouwen.
Dit geld overigens alleen voor, voornamelijk Belgische, brouwers die in de vorige eeuw zijn bleven hangen onder het mom van 'traditie'.

De rest van de (craft) wereld is inmiddels ingesteld op blik omdat die zich wel verder ontwikkelen en durven te innoveren. Die hebben inmiddels ingezien dat blik superieur is op veel vlakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Dubbeldooier op 04-02-2024 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbeldooier schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:58:
[...]
De rest van de (craft) wereld is inmiddels ingesteld op blik omdat die zich wel verder ontwikkelen en durven te innoveren. Die hebben inmiddels ingezien dat blik superieur is op veel vlakken.
Nieuw is natuurlijk niet persé beter….. en blik gebruiken is ook gewoon goedkoper voor de volumes die de meeste craft (whatever dat is) brouwers.

Voor IPA’s kun je de case nog wel maken… voor de rest is het een stuk lastiger.

Kortom, blik is soms superieur en soms ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldooier
Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:04:
[...]

Nieuw is natuurlijk niet persé beter….. en blik gebruiken is ook gewoon goedkoper voor de volumes die de meeste craft (whatever dat is) brouwers.

Voor IPA’s kun je de case nog wel maken… voor de rest is het een stuk lastiger.

Kortom, blik is soms superieur en soms ook niet.
Eens dat nieuw niet per definitie beter is. Maar de voordelen van blik zijn inmiddels meer dan bewezen. Dus ja, ik durf wel te stellen dat blik superieur is in de meeste gevallen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Quad schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:56:
[...]

Staand en zittend, denk ik?
_O-
En zelfs Duvel blikken ze tegenwoordig in.

Ondanks alle onzin ben ik nu toch wel benieuwd @iddbbi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Nu online
@Shrien ik bedoelde dus dat ik zowel bier in fles als blik koop. Ik schenk het daarna in een glas.

@iddbbi normaal en een roze duvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Shrien schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:33:
[...]
Ondanks alle onzin ben ik nu toch wel benieuwd @iddbbi
Ik gok met gist bezinksel en zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-09 20:22
Interessant stuk over koolzuurgehalte @iddbbi. Ik ben laatst ook op bezoek geweest bij de La Trappe brouwerij, en daar gaven ze ook aan dat ze alleen op fles hergisting doen, niet bij een fust omdat glas beter bestand is tegen de druk die opgebouwd wordt. In dit opzicht zou je dus kunnen stellen dat fles superieur is aan tap (voor deze type bieren)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:47
Er zijn weer Hopcrusher dozen bij Beer Republic, maar vind de inhoud wel wat minder denderend

https://beerrepublic.eu/nl/collections/hopcrushers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 11:34
ivo001 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:03:
Er zijn weer Hopcrusher dozen bij Beer Republic, maar vind de inhoud wel wat minder denderend

https://beerrepublic.eu/nl/collections/hopcrushers
Eigenlijk kan je beter de andere box nemen, die is goedkoper en heeft eigenlijk ook alleen maar ipa's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
larry_flynt schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:30:
[...]

Eigenlijk kan je beter de andere box nemen, die is goedkoper en heeft eigenlijk ook alleen maar ipa's.
De surprisebox? Die is even duur. Een paar maanden geleden had ik er daar een van besteld; daar zaten toen naast ipa's nog 7 sours, 2 lagers, een stout en een Weizen in. Dus zo'n 2/3e ipa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry_flynt
Stevie-P schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:38:
[...]

De surprisebox? Die is even duur. Een paar maanden geleden had ik er daar een van besteld; data zaten toen naast ipa's nog 7 sours, 2 lagers, een stout en een Weizen in. Dus zo'n 2/3e ipa.
Oh, die was eerst goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:18
larry_flynt schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:41:
[...]

Oh, die was eerst goedkoper.
Misschien met Black Friday ofzo want de surprisebox kost al tijden 119,99.
De sourcrusher is helaas wel duurder geworden en daardoor ook een stuk minder interessant geworden. Incl. statiegeld en verzenden zit die inmiddels op 5 piek per blik.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Laatst online: 21:13
En dan zit er in de XL ook nog een non alcoholic🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Die Sourcrusher vond ik voorgaande keren nog wel interessant, maar als ik de bieren nu los opzoek bespaar je niet veel meer ten opzichte van ze los kopen bij Beer Republic.
Die Mortalis, Hudson Valley en Aslin zijn nog wel mooi waar voor je geld, maar er zitten er een aantal tussen die niet zo bijzonder zijn, bijvoorbeeld deze
[list]
• Upslope Mango Sour Lime
• Modern Times Fruitlands
• Belching Beaver Saison de Beaver Barrel Aged
• Noble Gosebusters
[/list]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Bij mijn vorige BF Hopcrusher box heb ik toch ook wat net-niet bieren geopend, waar de hop gewoon bijna niet meer aanwezig was in de neus en slok. Daarom zou ik ze nu ook niet meer zo snel meer kopen.

Sourcrusher is dan wellicht nog de moeite waard, maar ook weer duurder inderdaad. Misschien wijs om ze over te slaan, misschien met de zomer weer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Ik begin door m'n Basqueland voorraad heen te raken dus heb ik vandaag een box samengesteld bij The Garden Brewery.
Met de kortingscode die je krijgt als je je inschrijft voor de nieuwsbrief was ik voor 24 verschillende bieren €84,50 kwijt.

Kortingscode:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Stevie-P schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:45:
Ik begin door m'n Basqueland voorraad heen te raken dus heb ik vandaag een box samengesteld bij The Garden Brewery.
Met de kortingscode die je krijgt als je je inschrijft voor de nieuwsbrief was ik voor 24 verschillende bieren €84,50 kwijt.

Kortingscode:
***members only***
Bij The Garden stapelen de kortingen ook. Als je bijvoorbeeld zo'n zelfde doosje nog eens vult voor een vriend of bekende gaat er nog eens 10% vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Istv6mM1UT495ahuvF6kNqX_ixU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WZts2rGEDRu3Ar78M6QsPDKh.jpg?f=fotoalbum_large

Nou jongens, wie heeft per ongelijk de verkeerde achterin gezet. Geef maar toe. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:40

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Shrien schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:02:
Bij mijn vorige BF Hopcrusher box heb ik toch ook wat net-niet bieren geopend, waar de hop gewoon bijna niet meer aanwezig was in de neus en slok. Daarom zou ik ze nu ook niet meer zo snel meer kopen.
Ik heb eens terug gekeken, maar twee jaar geleden betaalde ik 65 euro voor een 'XXL IPA DIPA pack', wat volgens mij ook 36 blikjes was. Dan is het nog wel te overzien dat er inderdaad een paar niet meer zo goed waren. Maar voor wat het nu kost vind ik het risico ook wat te groot, voor hetzelfde geld haal je ook gewoon vers bier bij Basqueland of The Garden in de aanbieding zoals hierboven al langs kwam..

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:02
Hertog schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:41:
[...]

Ik heb eens terug gekeken, maar twee jaar geleden betaalde ik 65 euro voor een 'XXL IPA DIPA pack', wat volgens mij ook 36 blikjes was. Dan is het nog wel te overzien dat er inderdaad een paar niet meer zo goed waren. Maar voor wat het nu kost vind ik het risico ook wat te groot, voor hetzelfde geld haal je ook gewoon vers bier bij Basqueland of The Garden in de aanbieding zoals hierboven al langs kwam..
Typisch dat elke keer bij een Beer Republic iemand weer moet aangeven hoe geweldig de blackfriday aanbieding van ze een aantal jaar geleden is.
Die aanbieding was goed. Ga je nooit meer krijgen. Dat wil dan ook totaal niks zeggen over hoe goed deze deal is.

Ook haal je voor hetzelfde geld geen vers bier bij Basqueland. Die deal was tijdelijk. Of heb jij info over nieuwe discovery packs? Als je nu bier bij ze besteld is het zeker niet voor hetzelfde geld als de deal van BeerRepublic.

Wel terecht punt over the Garden. Goede deal. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:40

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Lennnn schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:06:
[...]

Typisch dat elke keer bij een Beer Republic iemand weer moet aangeven hoe geweldig de blackfriday aanbieding van ze een aantal jaar geleden is.
Die aanbieding was goed. Ga je nooit meer krijgen. Dat wil dan ook totaal niks zeggen over hoe goed deze deal is.
Oh dat was niet het punt, was me ook niet opgevallen dat dit vaker is langs gekomen. Ik bedoelde simpelweg dat ik het persoonlijk voor dat geld het wel risico waard vond, maar nu niet meer. En in vergelijking met andere recente tijdelijke aanbiedingen vind ik deze deal dan inderdaad niet zo goed.

Overigens was mijn bestelling uit maart dus denk niet dat het de black friday deal was :+

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:02
Hertog schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:26:
[...]

Oh dat was niet het punt, was me ook niet opgevallen dat dit vaker is langs gekomen. Ik bedoelde simpelweg dat ik het persoonlijk voor dat geld het wel risico waard vond, maar nu niet meer. En in vergelijking met andere recente tijdelijke aanbiedingen vind ik deze deal dan inderdaad niet zo goed.

Overigens was mijn bestelling uit maart dus denk niet dat het de black friday deal was :+
Sorry, was een beetje chagrijnig.

Zojuist een bestelling bij The Garden gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry_flynt
Ik ga ook een bij The Garden bestelling. Ooit eens voor of net tijdens Corona gedaan., beviel goed! Helaas niet zoveel keuze op de website...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Nu online
Ik heb ook maar een bestelling geplaatst.
De pakjesdiensten gaan ook weer lachen. Eerst weken aan een stuk dozen van het Baskenland naar de Lage Landen, nu vanuit Hongarije. Kroatië (en ik vroeg me nog af waarom dat die standaard stond op verzenden naar Kroatië :O )
De volgende keer iets vanuit de Baltische Staten? 😁

[ Voor 17% gewijzigd door Arator op 07-02-2024 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Arator schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:19:
... Eerst weken aan een stuk dozen van het Baskenland naar de Lage Landen, nu vanuit Hongarije...
Uit Kroatië! De .hr in de url staat voor Hrvatska.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001

Kortingscode:
***members only***
Ik was afgelopen zondag bij The Garden Brewery! Een aantal bieren uit hun basis assortiment kon je een doos van 24 voor €25 meenemen :9

Leuke taproom met een 2 food kraampjes met goede hotwings :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
ivo001 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:57:
[...]

Ik was afgelopen zondag bij The Garden Brewery! Een aantal bieren uit hun basis assortiment kon je een doos van 24 voor €25 meenemen :9

Leuke taproom met een 2 food kraampjes met goede hotwings :P
Ha, vet! Ik had al wat foto's bekeken, en het ziet er inderdaad leuk uit. Een euro per biertje is een heel goede deal, heb je wat doosjes meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Arator schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:19:
Ik heb ook maar een bestelling geplaatst.
De pakjesdiensten gaan ook weer lachen. Eerst weken aan een stuk dozen van het Baskenland naar de Lage Landen, nu vanuit Hongarije.
De volgende keer iets vanuit de Baltische Staten? 😁
Hmm, de webshop van Sori uit Estland lijkt op het moment gesloten, is in onderhoud.

Mad Scientist uit Hongarije verstuurd blijkbaar wel naar België maar niet naar Nederland.

La Débauche uit Frankrijk heb ik zelf wel een keer besteld afgelopen jaar, gratis verzending vanaf €80.
https://www.ladebauche-shop.com/
Stevie-P schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:03:
[...]

Ha, vet! Ik had al wat foto's bekeken, en het ziet er inderdaad leuk uit. Een euro per biertje is een heel goede deal, heb je wat doosjes meegenomen?
Het pastte en mocht niet mee in de handbagage in het vliegtuig, dus alleen een paar biertjes van de tap geproefd daar.

[ Voor 22% gewijzigd door ivo001 op 07-02-2024 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16:05

Kortingscode:
***members only***
Ik ben een beetje nieuw wat betreft speciaal bier, maar is dit wat voor iemand die Grandpresitge, trippel karmeliet, la trappe quadrupple / tripple en van dat soort biertjes houdt?
Zoja, wat voor soorten zou ik moeten halen in die 24 box.

Ik doe btw ook aan bieren bewaren sinds aantal jaartjes. Helaas lukte me dit in het begin nog niet zo goed.
Heb nu in de kelder liggen;
- 2 HJ grandprestige 2021
-10 HJ granprestige 2022
-20 HJ grandprestige 2023
-3 La trappe L'horte 2023

Hierbij komen nu elk jaar 24 flessen grand prestige bij, zodat elk jaar minimaal 2 flessen kan drinkel van alle jaren.
Als iemand nog tips heeft voor mijn bewaar keldertje dan hoor ik die ook graag ;)

Groet, Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
ivo001 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:04:
[...]
La Débauche uit Frankrijk heb ik zelf wel een keer besteld afgelopen jaar, gratis verzending vanaf €80.
https://www.ladebauche-shop.com/
[...]

Het pastte en mocht niet mee in de handbagage in het vliegtuig, dus alleen een paar biertjes van de tap geproefd daar.
Ah jammer. Volgende keer met de auto/vrachtwagen gaan! :P

Met de biertjes van La Débauche heb ik goede ervaring! Best een optie. Piggy Brewing is ook fijn en doet ook gratis verzending vanaf 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:22:
[...]

Bij The Garden stapelen de kortingen ook. Als je bijvoorbeeld zo'n zelfde doosje nog eens vult voor een vriend of bekende gaat er nog eens 10% vanaf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/5c5183214ad961aa09441c5afee25b5eb7e5e83e/?url=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FhUpbtmF.jpg

Goeie ouwe tijd was dat!
Zal eens in de groep gooien want 2.20 voor een 44cl is echt niks...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Tdv98 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:25:
[...]
Ik ben een beetje nieuw wat betreft speciaal bier, maar is dit wat voor iemand die Grandpresitge, trippel karmeliet, la trappe quadrupple / tripple en van dat soort biertjes houdt?
Zoja, wat voor soorten zou ik moeten halen in die 24 box.
Dat zijn niet echt stijlen die The Garden Brewery brouwt. Misschien dat je ook erg van stouts houdt, maar ook dat is dusdanig anders dan een quadrupel, dat ik je dat niet zomaar zou durven aanraden.
Als ik jou was zou ik eens naar een biercafé gaan waar ze veel verschillends op tap hebben en waar ze ook kleine proefglaasjes tappen. Zo kan je zonder een doos vol te bestellen toch eens uitvinden wat je vindt van westcoast ipa's, neipa's, fruited sours etc. Misschien vind je het helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdv98
Stevie-P schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:36:
[...]

Dat zijn niet echt stijlen die The Garden Brewery brouwt. Misschien dat je ook erg van stouts houdt, maar ook dat is dusdanig anders dan een quadrupel, dat ik je dat niet zomaar zou durven aanraden.
Als ik jou was zou ik eens naar een biercafé gaan waar ze veel verschillends op tap hebben en waar ze ook kleine proefglaasjes tappen. Zo kan je zonder een doos vol te bestellen toch eens uitvinden wat je vindt van westcoast ipa's, neipa's, fruited sours etc. Misschien vind je het helemaal niets.
Dus als ik je mag geloven zijn dit totaal andere biertjes dan de wat "zwaardere" biertjes uit het zuiden van ons land/belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:12
Tdv98 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:38:
[...]

Dus als ik je mag geloven zijn dit totaal andere biertjes dan de wat "zwaardere" biertjes uit het zuiden van ons land/belgie.
lees maar eens een paginas in dit topic. Hele nieuwe wereld aan biertjes :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Overigens zijn de Stouts van The Garden over het algemeen relatief licht voor de stijl, 5-9%. Ik heb ze liever wat zwaarder en stroperiger, maar nog steeds wel lekkere chocomels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Tdv98 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:38:
[...]

Het zijn andere stijlen dan die jij opnoemt. Al kan je hier ook prima lokale brouwers vinden die deze stijlen brouwen.

Dus de volgende keer dat je in de Albert Heijn staat met een quadrupel in je hand, neem dan ook eens een blik Motorolie van Moersleutel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdv98
El Capitan schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:45:
[...]

lees maar eens een paginas in dit topic. Hele nieuwe wereld aan biertjes :9~
Ik zie dus de afgelopen pagina's heel vaak dit soort biertjes langs komen. Alleen ben dus sinds een jaar echt speciaal bier liefhebber geworden. Maar dan vooral de trippels en quadruppels...

Maar als ik jullie zo hoor is dit dus ook best goed bier. Daarom wil ik dus even zo'n box bestellen. Ben namelijk heel erg benieuwd. Heb ik ook eens wat ander bier dat ik mee kan nemen naar een proeverijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdv98
Stevie-P schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:48:
[...]

Het zijn andere stijlen dan die jij opnoemt. Al kan je hier ook prima lokale brouwers vinden die deze stijlen brouwen.

Dus de volgende keer dat je in de Albert Heijn staat met een quadrupel in je hand, neem dan ook eens een blik Motorolie van Moersleutel mee.
Ik zal bij ons de lokale Plus wel even doorzoeken. daar hebben ze compleet schap met speciaal bier staan, maar deze soorten nog niet echt opgevallen... Bedankt voor de tip. Volgende week horen jullie hoe het afgelopen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:33
Tdv98 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:54:
[...]

Ik zie dus de afgelopen pagina's heel vaak dit soort biertjes langs komen. Alleen ben dus sinds een jaar echt speciaal bier liefhebber geworden. Maar dan vooral de trippels en quadruppels...

Maar als ik jullie zo hoor is dit dus ook best goed bier. Daarom wil ik dus even zo'n box bestellen. Ben namelijk heel erg benieuwd. Heb ik ook eens wat ander bier dat ik mee kan nemen naar een proeverijtje.
Let wel, persoonlijk vind ik veel biertjes van Garden Brewery hetzij wat licht/waterig, hetzij zuur. Dus wel heel wat anders dan sterke en/of zoete tripels en quadrupels, als je daar van houdt kan je eens een barley wine proberen imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdv98
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjairgjjjavmoGlX5P1QareOJR8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rHl5A0SfpSfagU5jOxW8FBiy.png?f=fotoalbum_large

Ik had laatst even een mooie route gemaakt voor een lang weekend België, wellicht dat iemand van jullie hier wat inspiratie aan kan op doen. Zelf hebben we afgelopen weekend nog eens voor het schema gezeten, maar toen kwamen we tot de conclusie. Max 1 a 2 brouwerijen per dag. Dus er moet nog wat geschrapt worden of we moeten de vriendin even lief aankijken en dan maken we er een week van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Leffe in Dinant is toch een museum en geen brouwerij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Nu online
@Tdv98 en wat is de bedoeling van de trip?
Op elke plaats eentje drinken, wil je ter plaatse kopen of wil je de brouwerij bezoeken?
Bijvoorbeeld Leffe is onderdeel van AB Inbev, en wordt in Leuven gebrouwen. In Leffe heb je wel een museum(pje) over het bier.
Voor Westvleteren moet je op voorhand reserveren via de webshop. Geen reservatie, geen aankoop. Wel is er een kantine aan de overkant van de straat waar je een biertje kan nuttigen.
En van de brouwerijbezoeken die ik ooit gedaan heb, waren ze allemaal op voorhand te reserveren.

[ Voor 9% gewijzigd door Arator op 07-02-2024 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdv98
Arator schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:29:
@Tdv98 en wat is de bedoeling van de trip?
Op elke plaats eentje drinken, wil je ter plaatse kopen of wil je de brouwerij bezoeken?
Bijvoorbeeld Leffe is onderdeel van AB Inbev, en wordt in Leuven gebrouwen. In Leffe heb je wel een museum(pje) over het bier.
Voor Westvleteren moet je op voorhand reserveren via de webshop. Geen reservatie, geen aankoop. Wel is er een kantine aan de overkant van de straat waar je een biertje kan nuttigen.
En van de brouwerijbezoeken die ik ooit gedaan heb, waren ze allemaal op voorhand te reserveren.
Klopt, elke plaats 1 bezoeken en proberen dan ook bier te nuttigen. Daarom willen we dit naar 2 per dag veranderen. Hier en daar vervalt er dus een brouwerij.
Westvleteren moeten we dus opvoorhand 3 kratjes bestellen, vaak kan dit in het weekend opgehaald worden dus moeten we onze week daar op afstemmen.
Het doel is om bij elke brouwerij natuurlijk een rondleiding te krijgen, dit zien we alleen niet helemaal gebeuren. Want wat jij ook zegt, veel moet van te voren geboekt zijn + de tijden moeten een beetje goed zijn. Maar de ideeën zijn goed en we zijn een weekend weg van de vrouw :>

Al met al moet het qua logisiek nog wel even wat geplant worden. Eerst maar even kijken welk weekend t wordt en dan alles regelen haha. Als we hem gaan doen laat ik het een en ander wel weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo001
Ik weet niet of al die brouwerijen alcoholvrij bier hebben voor de chauffeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Tdv98 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:05:
[...]

Klopt, elke plaats 1 bezoeken en proberen dan ook bier te nuttigen. Daarom willen we dit naar 2 per dag veranderen. Hier en daar vervalt er dus een brouwerij.
Westvleteren moeten we dus opvoorhand 3 kratjes bestellen, vaak kan dit in het weekend opgehaald worden dus moeten we onze week daar op afstemmen.
Het doel is om bij elke brouwerij natuurlijk een rondleiding te krijgen, dit zien we alleen niet helemaal gebeuren. Want wat jij ook zegt, veel moet van te voren geboekt zijn + de tijden moeten een beetje goed zijn. Maar de ideeën zijn goed en we zijn een weekend weg van de vrouw :>

Al met al moet het qua logisiek nog wel even wat geplant worden. Eerst maar even kijken welk weekend t wordt en dan alles regelen haha. Als we hem gaan doen laat ik het een en ander wel weten.
Bij Westvleteren heb je geen rondleiding. Er is wel een klein bezoekerscentrum en je kan er mooi wandelen. Maria grot bezoeken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdv98
ivo001 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:17:
Ik weet niet of al die brouwerijen alcoholvrij bier hebben voor de chauffeur.
Daarom moet er her en daar nog wat geschrapt worden. Idee is om bij de laatste brouwerij in de buurt te gaan slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:08
Struise brouwers in oostvleteren is op zaterdagmiddag open, dit is vlakbij de Bernardus brouwerij

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• remzor
Vanmiddag had ik tijd om weer even langs de Caigny te gaan. Zag op Instagram dat ze weer wat BA spul van Blackout hadden binnen gekregen en sowieso had ik de laatste paar silver series gemist.
IPA heb ik nog genoeg staan (o.a. Basqueland ;)) maar wilde ook nog wat ‘regulier’ Belgisch spul.

21 biertjes waarvan 13 barrel aged. De Nerdbrewing serie bevalt me heel goed en 018 nog niet gehad dus ook benieuwd naar. (Was €94 kwijt fyi).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BH4c_VsgCXzlqUDAxxxrSrYPrMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1YoZx6l7I06DMb5r8U7XTMsV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22:35
remzor schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:05:
Vanmiddag had ik tijd om weer even langs de Caigny te gaan. Zag op Instagram dat ze weer wat BA spul van Blackout hadden binnen gekregen en sowieso had ik de laatste paar silver series gemist.
IPA heb ik nog genoeg staan (o.a. Basqueland ;)) maar wilde ook nog wat ‘regulier’ Belgisch spul.

21 biertjes waarvan 13 barrel aged. De Nerdbrewing serie bevalt me heel goed en 018 nog niet gehad dus ook benieuwd naar. (Was €94 kwijt fyi).

[Afbeelding]
Mooi pakket, goede rakkers!

Ben je in Essen geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:03
Tdv98 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:05:
[...]

Waarom wil je ze allemaal bezoeken? Elke brouwerij is toch min of meer hetzelfde dus na 3 heb je het wel gezien denk ik dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
Edenaar1 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:37:
[...]

Mooi pakket, goede rakkers!

Ben je in Essen geweest?
Ja, Essen. Ander filiaal van de Caigny ben ik nooit geweest.
En idd lekkere biertjes. Vindt het fijn een voorraadje IPA/BA te hebben en wat tripel/blond/quadrupel etc. is fijn voor de afwisseling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22:35
remzor schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:12:
[...]

Ja, Essen. Ander filiaal van de Caigny ben ik nooit geweest.
En idd lekkere biertjes. Vindt het fijn een voorraadje IPA/BA te hebben en wat tripel/blond/quadrupel etc. is fijn voor de afwisseling.
Ben er nog nooit geweest, binnenkort maar is bezoekje aan brengen. Goede prijzen zo te zien, redelijk veel BA en wat andere bieren voor een slordige 91,-
Geniet ervan! 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Edenaar1 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:39:
[...]

Ben er nog nooit geweest, binnenkort maar is bezoekje aan brengen. Goede prijzen zo te zien, redelijk veel BA en wat andere bieren voor een slordige 91,-
Geniet ervan! 😬
Ja voor mij is het niet al te ver rijden en kan met een leaseauto rijden. Dus sowieso wel de moeite dan.
Qua prijzen denk ik zo’n 25% tot 35% goedkoper. Silver Series bij de slijter misschien €9-€10, daar €7. Barrel Series van Kees vaak €3,80 ofzo.
En thanks! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:49
Ik ben terug van een lang weekend München, waar weer een hele andere biercultuur heerst. Los van Oktoberfest is Beieren een geval apart. Bier komt er niet kleiner dan halve liters, bijna elke brouwerij, keller, brauhaus of stübl schenkt in principe hetzelfde bier (helles, dunkel of weizen) en het reinheitsgebot is nog heilig. 'Craft' bier is in München bijna niet te vinden.

Daarnaast kan je overal wel bier vinden. In het tankstation (of ernaast in een getränkemarkt), kiosken op stations en automaten. Overal kan je ook wel zwerfflesjes vinden.

Veel mooie dingen die we in Nederland ook zouden moeten doen, maar ook veel dingen die minder zijn. Ben blij dat craft bier hier wel de kans krijgt om te groeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry_flynt
klaps schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:28:
Ik ben terug van een lang weekend München, waar weer een hele andere biercultuur heerst. Los van Oktoberfest is Beieren een geval apart. Bier komt er niet kleiner dan halve liters, bijna elke brouwerij, keller, brauhaus of stübl schenkt in principe hetzelfde bier (helles, dunkel of weizen) en het reinheitsgebot is nog heilig. 'Craft' bier is in München bijna niet te vinden.

Daarnaast kan je overal wel bier vinden. In het tankstation (of ernaast in een getränkemarkt), kiosken op stations en automaten. Overal kan je ook wel zwerfflesjes vinden.

Veel mooie dingen die we in Nederland ook zouden moeten doen, maar ook veel dingen die minder zijn. Ben blij dat craft bier hier wel de kans krijgt om te groeien :)
Als je weer in Munchen bent, moet je langs True Brew. Echt top IPA's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:07
https://www.nhnieuws.nl/n...efstal-van-honderd-fusten
Een opmerkelijke diefstal bij brouwerij Moersleutel in Alkmaar. Onlangs werden daar maar liefst honderd bierfusten gestolen. En nee, ze waren niet gevuld. Gelukkig komt de bierproductie niet in gevaar, maar brouwer Pim Zomerdijk baalt er flink van. "Het is mooi klote, je werkt hard en dan nemen ze dat gewoon mee."
Edit: laat maar, was gepost op andere pagina... :+

[ Voor 5% gewijzigd door Stroopwafels op 08-02-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:59
SemperFidelis schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:32:
[...]

[Afbeelding]

Goeie ouwe tijd was dat!
Zal eens in de groep gooien want 2.20 voor een 44cl is echt niks...
Je tafel houdt het maar net.....!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
12 Bax biertjes voor slechts € 37,50 incl verzenden:
https://www.baxbier.com/product/winter-sale-mystery-box/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:12
Vaak lekkere biertjes daar aan 't Reitdiep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry_flynt
Oe klinkt goed! Je weet zeker de inhoud niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:30
Tdv98 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:56:
[...]

Ik zal bij ons de lokale Plus wel even doorzoeken. daar hebben ze compleet schap met speciaal bier staan, maar deze soorten nog niet echt opgevallen... Bedankt voor de tip. Volgende week horen jullie hoe het afgelopen is ;)
Succes! Er is idd nog wel een wereld te ontdekken qua smaken. Hoewel niet alles even toegankelijk is, en het soms een kwestie is van 'je moet er van houden' of er aan wennen/'leren drinken'. Soms zijn smaken ook heel uitgesproken met name qua bitterheid (of het nou hopbitter is of juist meer van het roosteren van het mout komt). Er wordt ook wat meer geëxperimenteerd met hopsoorten of andere toevoegingen bij het brouwen (bijv aan noten, chocolade, etc) dan bijv bij de traditionele Belgische bierstijlen/biermerken.

De door @Stevie-P genoemde Motorolie is igg echt een goede dikke en zware Russian Imperial Stout. Niet te vergelijken met een Guinness bijv, die veel dunner en lichter is (in alcoholpercentage). Het is denk ik wel een sprong in het diepe, maar dat doe je dan iig niet met een matig of slecht bier.

Mocht je lokale supermarkt ze hebben dan kun je deze evt ook wel meenemen om te kijken of je evt de smaken op het gebied van een stout of juist een IPA kunt waarderen:
* Davo Darkness is een kruising tussen een stout een een dubbel.
* Palm Weiß Ass is een NEIPA gebrouwen met tarwe. Licht hoppig en verfrissend.
Het zijn beiden niet echt soort specifieke bieren, dus wat gemakkelijker qua instap.

Verder is The Don van DAVO is ook een prima Russian Imperial Stout en ook wel redelijk schappelijk qua prijs geloof ik.

/edit: je zou van de andere core range bieren van Moersleutel iig de IPA's 'Crank the Juice 'en 'Fruit Bomb mee kunnen nemen, die zijn ook prima te doen (hoewel wel in het duurdere segment qua supermarktbier). En dan heb je ook nog van Moersleutel de coffee stout 'Coffee Grinder' en de Macaroon Machine (pastry stout met kokos) die ook in de supermarkt te vinden zijn.

Verder zou je ook eens naar saisons kunnen kijken, mocht je die nog niet kennen/gehad hebben. Is een biersoort dat van origine uit Belgie komt en is hoppig en/of kruidig van smaak. Een van de bekendere is de Saison Dupont.

[ Voor 14% gewijzigd door Sassie op 12-02-2024 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Nu online
@Tdv98 als je eerder voor de quadrupels ging, en je wil eens een stout proberen, is de "imperial stout" van Gulden Draak een mooie mix van de bananen uit de quadrupels en de donkere bitterheid van sommige stouts.
Pastry stouts zijn een andere klasse, die zijn dik, romig en zoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
larry_flynt schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:49:
[...]

Oe klinkt goed! Je weet zeker de inhoud niet?
Ik had er gisteren ook een besteld en zal zo even langs het pakketpunt lopen, dan kan ik je daarna zeggen wat er in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indivul
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-05 09:12
Kijk dat is een mooie bedankt. Laatst weer de Kon Minder en Gateway weer eens op, voor core bieren behoren die echt wel tot de beste ipas in Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Indivul schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:53:
[...]

Kijk dat is een mooie bedankt. Laatst weer de Kon Minder en Gateway weer eens op, voor core bieren behoren die echt wel tot de beste ipas in Nederland.
Ik durf zelfs best te zeggen dat de beste Nederlandse ipa's uit de ketels van Bax komen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:49:
[...]

Ik durf zelfs best te zeggen dat de beste Nederlandse ipa's uit de ketels van Bax komen ;)
Brouwt Folkingebrew daar ook?

Dit zit er in mijn baxbier winter sale mystery box:
spoiler:
Naam2e brouwerStijluntappd
This Is Just A Tribute 428-DIPA3.71
Bandwagon 428-NEDIPA4.02
Bandwagon 427-NEDIPA4.05
Kveitamin C-Farmhouse Ale3.62
Party Like There's A Cherry On Top-Imperial Pastry Stout3.83
Kaapse HanzKaapse BrouwersImperial Baltic Porter3.66
Kayak V1-Alcoholvrije ipa3.04
Rye Ryu-Red IPA3.54
BA23.03 (St. Philips...)-Wheat Wine3.84
Koudvuur Bourbon Infused-Smoked Porter3.65 (53 stemmen)
BA23.02 (St. Philips...)-Imperial Pastry Stout4.08
Koudvuur Calvados B.A.-B.A. Porter3.58 (34 stemmen)

Ik ben er best tevreden mee. Ik kijk vooral uit naar die Bandwagons en de BA stout.
Enkel de collab met Kaapse ken ik, en die was niet helemaal mijn smaak. Iets te kruidig en droppig; ik hou meer van die chocolade/koffie smaken in m'n porters en stouts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Stevie-P schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:26:
[...]

spoiler:
Bandwagon 428-NEDIPA4.02
Bandwagon 427-NEDIPA4.05
Rye Ryu-Red IPA3.54

Ik ben er best tevreden mee. Ik kijk vooral uit naar die Bandwagons en de BA stout.
Enkel de collab met Kaapse ken ik, en die was niet helemaal mijn smaak. Iets te kruidig en droppig; ik hou meer van die chocolade/koffie smaken in m'n porters en stouts.
Yes. Oa. Folkinge, White Dog en Floem brouwen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
klaps schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:28:

Ik kan dat beamen. München is geweldig, ik ben er veel geweest voor mijn werk. Ze vinden zichzelf eigenlijk geen Duitsers.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
[...]

spoiler:
Bandwagon 428-NEDIPA4.02
Bandwagon 427-NEDIPA4.05
Rye Ryu-Red IPA3.54

Ik ken Baxbier niet zo heel goed maar wat zijn dan de 3 B.A. bieren? Ik zie er maar 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldooier
Volgens de tabel:

BA23.03 (St. Philips...)
BA23.02 (St. Philips...)
Koudvuur Calvados B.A.

En een infused in de vorm van:

Koudvuur Bourbon Infused

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arator
  • Nu online
Mijn bestelling van The Garden Brewery is reeds toegekomen. 3 dagen vroeger dan voorzien.
Hieronder mijn selectie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtt7rq2yvYvk20xgqPAIpLTUldw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQIYKGgGqdm74mzfBqEthZ01.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Dubbeldooier schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:20:
Volgens de tabel:

BA23.03 (St. Philips...)
BA23.02 (St. Philips...)
Koudvuur Calvados B.A.

En een infused in de vorm van:

Koudvuur Bourbon Infused
Ah ik zie het nu,bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:34

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Kapitein Merijn schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:36:
[...]

Yes. Oa. Folkinge, White Dog en Floem brouwen daar.
En die zijn (imo) allemaal vele malen beter dan de Bax bieren zelf...

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
AngelDust schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:18:
[...]

En die zijn (imo) allemaal vele malen beter dan de Bax bieren zelf...
Helemaal mee eens.
Ik doelde dan ook op White Dog en Folkingebrew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:48
[...]

spoiler:
Bandwagon 428-NEDIPA4.02
Bandwagon 427-NEDIPA4.05
Rye Ryu-Red IPA3.54

ziet er goed uit, voor dit geld, meteen maar besteld O-)

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Sori box bij Beerinabox. Moet je wel een abonnement nemen… ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:50
Fijne is wel dat je niet elke maand af hoeft te nemen. En dus maanden over kunt slaan. Soort van Hellofresh bijna dus

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Over de Baxbier box; ik heb inmiddels de 2 bandwagons op en vond ze iets tegenvallen. Ze missen beiden wat body en nr 427 smaakte duidelijk al minder vers.
De meeste van de andere bieren zullen er niet zoveel last van hebben als ze al wat ouder zijn, maar ik wilde het toch even gemeld hebben voor hen die ook overwegen deze box te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:54

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Meteen meegepakt. Hopelijk nog op tijd binnen voor de vakantie :)

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:46
Tevreden met de inhoud :P, bedankt voor de tip!

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VuwV1Sep6E4a51g22_JJZgOCglI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v5vi7ZfcJaIbUqMieFRtyhcd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGCttds-484r_0XuVxYEdKyGLNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/19TlpdFmaurRcoM2RD293eM9.jpg?f=fotoalbum_large

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:50
ivo001 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:09:
[...]

Die Chouchouloulou 2023 is echt heel lekker, een week geleden gedronken :D

[...]
Die Chouchouloulou was een topper zeg 👍

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry_flynt
Stevie-P schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:56:
Over de Baxbier box; ik heb inmiddels de 2 bandwagons op en vond ze iets tegenvallen. Ze missen beiden wat body en nr 427 smaakte duidelijk al minder vers.
De meeste van de andere bieren zullen er niet zoveel last van hebben als ze al wat ouder zijn, maar ik wilde het toch even gemeld hebben voor hen die ook overwegen deze box te bestellen.
Zou je niet denken als je de tht datum ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:34

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

larry_flynt schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:36:
[...]

tht is een wettelijke verplichting en alleen een inschatting van de brouwer...

Wij zetten ook datum x op onze bieren omdat we _denken_ dat het dan nog wel drinkbaar is.. maar garanderen kan ik het niet...

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
larry_flynt schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:36:
[...]

De tht staat op september. Ik vermoed dat ze een houdbaarheid van 12 maanden hanteren en hij dus in september 2023 is gebrouwen. Zo smaakt hij ook, alsof hij dus 5 maanden oud is en daarmee niet meer vers.
AngelDust schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:42:
[...]

tht is een wettelijke verplichting en alleen een inschatting van de brouwer...

Wij zetten ook datum x op onze bieren omdat we _denken_ dat het dan nog wel drinkbaar is.. maar garanderen kan ik het niet...
De tht die brouwers op ipa's zetten is vaak echt veel te optimistisch. Meestal houden ze 12 maanden aan, dan is er nog weinig van de originele smaak over. Het zal maar de eerste indruk van een brouwer zijn, een ipa die al 11 maanden op de plank ligt, grote kans dat iemand dan denkt dat het om een slechte brouwer gaat.
Een tht van 3 maanden lijkt me realistischer. Na die datum kan het nog steeds lekker zijn, maar dan geldt: kijk, ruik & proef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Stevie-P dan gaan de slijters over de zeik denk ik.

Hoewel ik wel eens een verhaal gehoord heb over soep wat makkelijk jarenlang houdbaar was maar op verzoek van een supermarkt op 3 maand gezet werd zodat ze het als versproducten konden verkopen (en duurder konden maken). Kan dus ook.

Verder wel eens, met neipa wil ze ook graag vers anders hoef ik ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:28
Stevie-P schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:54:
[...]

De tht staat op september. Ik vermoed dat ze een houdbaarheid van 12 maanden hanteren en hij dus in september 2023 is gebrouwen. Zo smaakt hij ook, alsof hij dus 5 maanden oud is en daarmee niet meer vers.

[...]

De tht die brouwers op ipa's zetten is vaak echt veel te optimistisch. Meestal houden ze 12 maanden aan, dan is er nog weinig van de originele smaak over. Het zal maar de eerste indruk van een brouwer zijn, een ipa die al 11 maanden op de plank ligt, grote kans dat iemand dan denkt dat het om een slechte brouwer gaat.
Een tht van 3 maanden lijkt me realistischer. Na die datum kan het nog steeds lekker zijn, maar dan geldt: kijk, ruik & proef.
Misschien beetje off-topic, maar...
Dat de smaak van een verse Ipa na 5 maanden minder is dat geloof ik wel. Maar een nuance hierin is dat de tht niets met smaak te maken heeft, maar meer met een garantie van de fabrikant op voedselveiligheid. Tot wanneer is het minimaal houdbaar om veilig te kunnen consumeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Bucephalus schreef op zondag 11 februari 2024 @ 13:16:
[...]

Misschien beetje off-topic, maar...
Dat de smaak van een verse Ipa na 5 maanden minder is dat geloof ik wel. Maar een nuance hierin is dat de tht niets met smaak te maken heeft, maar meer met een garantie van de fabrikant op voedselveiligheid. Tot wanneer is het minimaal houdbaar om veilig te kunnen consumeren.
Dit is wat de NVWA erover zegt:
"De minimale houdbaarheid 'ten minste houdbaar tot [datum]' gebruikt u op alle andere producten. Dit is de datum tot waarop het levensmiddel zijn specifieke eigenschappen behoudt, als het op de juiste manier wordt bewaard. Tot die datum is het levensmiddel veilig en van goede kwaliteit. In theorie zou een levensmiddel ook na deze datum nog verkocht of geconsumeerd kunnen worden."

Dus de houdbaarheidsdatum van een ipa is de datum tot waarop het zijn specifieke eigenschappen behoudt. Ik zou het dus helemaal niet gek vinden om een tht van 3 maanden na inblikken te hanteren. Na die datum mag het ook gewoon nog verkocht worden, dat niet iedere winkel dat doet is hun keuze.

[ Voor 4% gewijzigd door Stevie-P op 11-02-2024 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:28
Ik denk dat met die specifieke eigenschappen eerder de meetbare eigenschappen bedoelt worden, zoals kleur, viscositeit, alcoholgehalte, hoeveelheid CO2. Smaak is daar te subjectief voor. Misschien vind jij een Ipa het lekkerst 1 week nadat ie gebrouwen is, en iemand anders na 6 weken...
Pagina: 1 ... 163 ... 197 Laatste