Ramses heeft ook een box met 24 verschillende bieren. 57,60 / 2,40 per flesje.
`Eric H schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:11:
Kreeg deze doorgestuurd als tip :
https://oudekerkevenement...-aan-zee-9-februari-2024/
Wellicht dan anderen hier ook hen willen ;-)
die prijzen dan
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
Daar kan je heel veel lekkere biertjes voor kopen
Hier in de buurt hadden we een tijdje terug iets soortgelijks maar dan voor 50 euro pp. Dat is nog leuk.
Het is dan wel 100 euro, maar daar krijg je dan wel 5 gangen voor, met 5 bieren die erbij passen.Eric H schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:11:
Kreeg deze doorgestuurd als tip :
https://oudekerkevenement...-aan-zee-9-februari-2024/
Wellicht dan anderen hier ook hen willen ;-)
Behoorlijk wat geld, maar georganiseerd door Arvid Bergstrom kan je wel een goede pairing verwachten met de bieren.
Hij heeft ook een les gegeven hierover als onderdeel van Stibon 1 :-)
5 gangen eten met bijpassende bieren voor €50,- zou ik qua kwaliteit niet helemaal vertrouwen eerlijk gezegd
Dan mag ik hopen dat de standaard iets hoger is als volgendegustaveau schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:01:
[...]
Het is dan wel 100 euro, maar daar krijg je dan wel 5 gangen voor, met 5 bieren die erbij passen.
"De eerste gang zijn gezouten borrelnootjes, die kunnen we best pairen met een frisse pils.
Voor de 2de gang hebben we gekozen voor een vleeskroket. Hier hebben we gekozen voor een fruitig zuurtje als bier, als contrast met de umami-rijke vleeskroket.
...
Als laatste gang kozen we voor een kaasschotel, meer bepaald een abdijkaas. Niets beter daarbij als een abdijbiertje van dezelfde abdij."
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Hier ook de box van Basqueland besteld. Bedankt nog voor de tip, dit is een van de redenen dat ik hier regelmatig kom.
Wat me opviel aan die blikken, ze hebben allemaal het NL statiegeld logo erop. Is dat vereist voor buitenlandse brouwers die aan NL leveren? Dan is dan best wel een burden om aan NL klanten te leveren..
Ik had vorige week een blik vast (denk brewdog?) en daar was een sticker met barcode en NL statiegeld logo over de normale barcode heen geplakt. Dus mijn aanname is dat het wel verplicht is ja.Mesque schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:37:
Wat me opviel aan die blikken, ze hebben allemaal het NL statiegeld logo erop. Is dat vereist voor buitenlandse brouwers die aan NL leveren? Dan is dan best wel een burden om aan NL klanten te leveren..
Basqueland ziet er allemaal appetijelijk uit! Begint toch wel te kriebelen zo....
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Bij mij lang niet allemaal, maar een groot deel wel. Wellicht vooral die ze ook voor de NL markt maken.Mesque schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:37:
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Na al die Basqueland berichten toch maar besteld... call me weak as f*ck.. maar wat een lekkers 
Wel vaker wat van ze meegenomen, o.a. bij de Caigny. Goed bevallen wel. Zie gelukkig met name IPA's en slechts 2-3 sours per box, want dat is zo'n beetje de enige biersoort die ik niet echt lekker vind. Was in eerste instantie bang voor boxen vol sours (even de voorraad opruimen in de winter) maar die IPA voorraad mogen ze prima slijten aan mij
Ik heb overigens geen verzendkosten hoeven te betalen met 'Standard UPS' naar Noord-Brabant. Ook al staat er op de pagina van de box zelf vanaf €96,- gratis binnen de EU.
Wel vaker wat van ze meegenomen, o.a. bij de Caigny. Goed bevallen wel. Zie gelukkig met name IPA's en slechts 2-3 sours per box, want dat is zo'n beetje de enige biersoort die ik niet echt lekker vind. Was in eerste instantie bang voor boxen vol sours (even de voorraad opruimen in de winter) maar die IPA voorraad mogen ze prima slijten aan mij
Ik heb overigens geen verzendkosten hoeven te betalen met 'Standard UPS' naar Noord-Brabant. Ook al staat er op de pagina van de box zelf vanaf €96,- gratis binnen de EU.
[ Voor 16% gewijzigd door remzor op 22-01-2024 18:43 ]
Klopt, de box is de uitzondering op de regelremzor schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:42:
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Laat anders die bezorger even stoppen aan mijn deur. Zal ik er die sours al wel uithalenremzor schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:42:
2-3 sours per box, want dat is zo'n beetje de enige biersoort die ik niet echt lekker vind. Was in eerste instantie bang voor boxen vol sours
Is dat een standaard verkrijgbaar pakket (ik zie 'm niet staan bij packs of ik kijk niet goed) of stellen jullie dit zelf samen?
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
https://basquebeer.com/en...ter-24-cans/?action=addedJunkO schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:44:
Is dat een standaard verkrijgbaar pakket (ik zie 'm niet staan bij packs of ik kijk niet goed) of stellen jullie dit zelf samen?
Laat nog wat sours over voor mij a.u.b., ik zou ze maar al te graag ruilen voor de IPA's.Arator schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:03:
[...]
Laat anders die bezorger even stoppen aan mijn deur. Zal ik er die sours al wel uithalen
Da's ook gelijk de reden dat ik deze Basqueland box aan me voorbij laat gaan --> te weinig stouts/sours en te veel IPA's naar mijn smaak.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Hoe staat de gemiddelde bierliefhebber in dit forum trouwens in andere smaken dan sour / IPA / porter / stout en dergelijke?
Ik ben van de week weer even langs de Caigny gereden, uiteraard omdat we toevallig in de buurt waren om even te tanken. *kuch*
Ik merk dat ik het erg leuk vind om niet alleen de losstaande schappen te bekijken voor een moersleutel, kees of puhaste, maar juist ook de achterwand goed door te nemen.
Volgens mij is dat vast assortiment met veelal kleine Belgische brouwers die brouwen waar ze goed in zijn. Zwaar blond, dubbel, tripel en vaak ook een quadrupel (vaak enorm goed betaalbaar met prijzen tussen 1 a 2 euro). Met dit weer vind ik bijvoorbeeld een (niet te zoete) dubbel ook erg lekker!
Hoe is dit voor jullie? En hebben jullie misschien nog tips voor heerlijke Belgische biertjes van kleinere brouwerijen waar ik op kan letten?
Ik ben van de week weer even langs de Caigny gereden, uiteraard omdat we toevallig in de buurt waren om even te tanken. *kuch*
Ik merk dat ik het erg leuk vind om niet alleen de losstaande schappen te bekijken voor een moersleutel, kees of puhaste, maar juist ook de achterwand goed door te nemen.
Volgens mij is dat vast assortiment met veelal kleine Belgische brouwers die brouwen waar ze goed in zijn. Zwaar blond, dubbel, tripel en vaak ook een quadrupel (vaak enorm goed betaalbaar met prijzen tussen 1 a 2 euro). Met dit weer vind ik bijvoorbeeld een (niet te zoete) dubbel ook erg lekker!
Hoe is dit voor jullie? En hebben jullie misschien nog tips voor heerlijke Belgische biertjes van kleinere brouwerijen waar ik op kan letten?
@Nitrorcr
Mijn favo bierstijlen zijn eigenlijk de meest gangbare: blond, dubbel, tripel, weizen.
Ik kan enorm genieten van een de koninck, bijvoorbeeld.
Mijn favo bierstijlen zijn eigenlijk de meest gangbare: blond, dubbel, tripel, weizen.
Ik kan enorm genieten van een de koninck, bijvoorbeeld.
Naast fruited sours, neipa's en stouts, kan ik ook erg genieten van saisons, weizenbier en rauchbier.Nitrorcr schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:34:
Hoe staat de gemiddelde bierliefhebber in dit forum trouwens in andere smaken dan sour / IPA / porter / stout en dergelijke?
Heel soms heb ik ook trek in een blond of bokbier, maar vaak vind ik ze wat tegenvallen.
Ik hou van afwisseling, de enige bieren die ik echt niet lust zijn radlers, witbieren en van die tequila favoured dingen.
De paar klassiekere Belgische bieren die ik nog wel eens in huis wil halen zijn niet echt van kleine brouwers, maar toch:Nitrorcr schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:34:
En hebben jullie misschien nog tips voor heerlijke Belgische biertjes van kleinere brouwerijen waar ik op kan letten?
-Omer Brut Nature
-Straffe Hendrik Wild
-Orval (en die dan nog een jaar laten liggen)
[ Voor 24% gewijzigd door Stevie-P op 23-01-2024 16:13 ]
Ik kan inmiddels eigenlijk alle biersoorten wel waarderen. Dit heb ik overigens wel moeten leren door van de verschillende bierstijlen de beter beoordeelde varianten te zoeken. Van stouts moest ik vroeger niets hebben, vanwege mijn ervaring met Guinnes wat ik niet te drinken vindt. Toen ik hiervan andere merken en varianten had ontdekt is het juist een van mijn favoriete stijlen geworden.
Naast Guinnes moet ik verder alleen niets van rauchbier of bier dat uberhaupt gerookt is hebben. Dit smaakt voor mij alsof iemand bbq kolen door het bier heeft geroerd.
Naast Guinnes moet ik verder alleen niets van rauchbier of bier dat uberhaupt gerookt is hebben. Dit smaakt voor mij alsof iemand bbq kolen door het bier heeft geroerd.
bla di bla bla
Was het advies bij het drinken van Guinness ook niet om het direct door te slikken en niet in je mond te houden? Kan mij zoiets heugen van de tour in DublinChristianD schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:19:
Ik kan inmiddels eigenlijk alle biersoorten wel waarderen. Dit heb ik overigens wel moeten leren door van de verschillende bierstijlen de beter beoordeelde varianten te zoeken. Van stouts moest ik vroeger niets hebben, vanwege mijn ervaring met Guinnes wat ik niet te drinken vindt. Toen ik hiervan andere merken en varianten had ontdekt is het juist een van mijn favoriete stijlen geworden.
Goh, wat zijn kleine brouwers?
Er zijn een pak hobbybrouwers die hun producten in lokale winkels aanbieden. Dat zijn voor mij kleine brouwers. Van zodra je het in meerdere zaken kan vinden, zijn het voor mij geen kleine brouwers meer, maar zijn het natuurlijk ook niet die megabrouwers zoals een Inbev of Duvel-Moortgat.
Kijk/zoek eens naar Kasteel brouwerij Vanhonsebrouck, vooral gekend met hun Kasteelbieren, maar hun Trignac vond ik ook lekker. Brouwerij Van Steenberge met hun Gulden Draak. Brouwerij Bosteels met hun tripel Karmeliet. Brouwerij Malheur, of Omer vander Ghinste.
En voor de rest kan je natuurlijk niets verkeerd doen met de paters-trappisten van Chimay, Rochefort, Westmalle.
Let op dat zijn geen toppers hé, dat zijn gewoon deugdelijke bieren, die normaal voor een eerlijke prijs te koop zijn.
Er zijn een pak hobbybrouwers die hun producten in lokale winkels aanbieden. Dat zijn voor mij kleine brouwers. Van zodra je het in meerdere zaken kan vinden, zijn het voor mij geen kleine brouwers meer, maar zijn het natuurlijk ook niet die megabrouwers zoals een Inbev of Duvel-Moortgat.
Kijk/zoek eens naar Kasteel brouwerij Vanhonsebrouck, vooral gekend met hun Kasteelbieren, maar hun Trignac vond ik ook lekker. Brouwerij Van Steenberge met hun Gulden Draak. Brouwerij Bosteels met hun tripel Karmeliet. Brouwerij Malheur, of Omer vander Ghinste.
En voor de rest kan je natuurlijk niets verkeerd doen met de paters-trappisten van Chimay, Rochefort, Westmalle.
Let op dat zijn geen toppers hé, dat zijn gewoon deugdelijke bieren, die normaal voor een eerlijke prijs te koop zijn.
Ik weet dat weizen- en witbier niet hetzelfde zijn, maar het komt wel erg dicht in elkaars vaarwater. Can't handle de koriander?Stevie-P schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:09:
[...]
Naast fruited sours, neipa's en stouts, kan ik ook erg genieten van saisons, weizenbier en rauchbier.
Heel soms heb ik ook trek in een blond of bokbier, maar vaak vind ik ze wat tegenvallen.
Ik hou van afwisseling, de enige bieren die ik echt niet lust zijn radlers, witbieren en van die tequila favoured dingen.
Dangit, nu krijg ik ook trek in een goede belgische tripel of een prettig saison (Dupont
Ik heb komend weekend een bierproeverij met als thema: hemellichamen of sterrenbeelden. We nemen dan allemaal een biertje mee die hier aan voldoet. Hebben jullie nog leuke originele ideeën qua bier/brouwerij? Ik vind namelijk Maneblisser of bv iets van brouwerij de Halve Maan wel een beetje te makkelijk
@Faeshaas om in het thema van Basqueland te blijven : Constellation
Of om het gewoontjes te houden: een jupiler (stier in het embleem). Je kan deze natuurlijk ook als prank uitspelen
Of om het gewoontjes te houden: een jupiler (stier in het embleem). Je kan deze natuurlijk ook als prank uitspelen
[ Voor 47% gewijzigd door Arator op 23-01-2024 18:01 ]
Pohjala - Saturnus en/of kosmos. Pohjala Baltic Porter Day 2024 en 2023 hebben beide de maan in het etiket. Iets van Moon lark de poolse brouwer.Faeshaas schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:45:
Ik heb komend weekend een bierproeverij met als thema: hemellichamen of sterrenbeelden. We nemen dan allemaal een biertje mee die hier aan voldoet. Hebben jullie nog leuke originele ideeën qua bier/brouwerij? Ik vind namelijk Maneblisser of bv iets van brouwerij de Halve Maan wel een beetje te makkelijk
Untappd: politrix
Paix Dieu (Blue Moon 2023)Faeshaas schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:45:
Edit: En maak anders gebruik van de zoekfunctie bij de webshops.
[ Voor 7% gewijzigd door cedras op 23-01-2024 18:13 ]
Van een Weizen vind ik de body, maar ook juist dat pure moutige zo lekker. Volgens mij is het vooral de toegevoegde citroen of sinaasappelschil van een witbier wat het voor mij verpest. De Witte Trappist van La Trappe vind ik wel oke, maar verder heb ik nog geen lekker witbier op.Shrien schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:59:
[...]
Ik weet dat weizen- en witbier niet hetzelfde zijn, maar het komt wel erg dicht in elkaars vaarwater. Can't handle de koriander?
Dangit, nu krijg ik ook trek in een goede belgische tripel of een prettig saison (Dupont). Zit ik hier met allemaal verschrikkelijke fruitige IPA's.
Ik zie dat in die witte trappist geen toevoegingen als citrusschillen zitten. Dus daar ligt het inderdaad aan 😊
Als je dat doet, let dan in de Caigny wel op met de houdbaarheidsdatum. Opzich is bier dat over datum is niet zo'n ramp. Maar je hebt daar in de achterwand blondjes staan die al jaren over datum zijn..Nitrorcr schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:34:
Ik drink die stijlen trouwens ook graag. Maar dan blijf ik liever bij de bekendere merken. Mijn ervaring is toch dat er bijvoorbeeld bij een tripel niet snel iets beter wordt dan een Westmalle of een Karmeliet.
@Faeshaas Iets met Galaxy hop? Trippin' In A Galaxy Submarine bijv. van Dutch Bargain.
[ Voor 4% gewijzigd door Shrien op 23-01-2024 19:29 ]
Dank voor alle tips al
De Paix Dieu Blue Moon wordt al door iemand meegenomen. Maar ik ga morgen even langs de plaatselijke slijter om eens te kijken of een van de andere suggesties daar wellicht te koop is. Zo niet, dan heb ik nog tijd om online te shoppen.
Je zou kunnen kijken naar Hyper Fractal Supernova Set van Equilibrium. Is niet meer heel vers, maar daardoor wel goedkoper te krijgen en als je kijkt naar de recente ratings op untappd lijkt deze daar niet erg onder te lijden.Faeshaas schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:45:
De vreselijke Amerikaanse “Belgium white” met een sinaasappel erin ook een mooi alternatief.Faeshaas schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:52:
Dank voor alle tips alDe Paix Dieu Blue Moon wordt al door iemand meegenomen. Maar ik ga morgen even langs de plaatselijke slijter om eens te kijken of een van de andere suggesties daar wellicht te koop is. Zo niet, dan heb ik nog tijd om online te shoppen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/M8s2SxrnEpqrIKRS9EfKwWPm.png?f=user_large)
@Mesque dat is toch geen witbier. Ik vermoed dat ze het gefilterd hebben. Mij ziet het er zo eerder uit als een pils en met die appelsien een kopie van desperados.
De smaak heeft zeker niets met een Belgian white te maken nee. Niet echt te vergelijken met iets dat wij hier drinken.Arator schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 00:00:
@Mesque dat is toch geen witbier. Ik vermoed dat ze het gefilterd hebben. Mij ziet het er zo eerder uit als een pils en met die appelsien een kopie van desperados.
Ik drink alles........als er maar alcohol in zitNitrorcr schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:34:
Eric, Signing off !!
Als je wat ruimer in je budget zit zou je voor Third Moon kunnen gaan, deftige ipa's en stouts uit Canada. Dichter bij huis heb je hemel & aarde van de Molen, en volgens mij heeft het Uiltje één of meerdere star wars-themed bieren
Is het geen idee om een alcoholvrije te pakken, en dan te zeggen dat het "virgin" (sterrenbeeld maagd) is?Faeshaas schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:45:
Paix Dieu (eventueel de Blue Moon 2023). Schijnt alleen gebrouwen te worden bij volle maan, daarnaast ook een prima tripelFaeshaas schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:45:
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Zoals andere Tweakers ook zeggen, ik vind alles wel lekker. Toch koop ik bijna nooit blond, tripels of weizen. Ik vind de bieren vaak niet bijzonder genoeg om te kopen en dan gaat mijn voorkeur toch uit naar een IPA of stout. Een quadrupel drink ik dan wel graag. Donker sterk, zoals Gouden Carolus, is ook een favoriet, net als barley wine.Nitrorcr schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:34:
Het is uiteindelijk de Neon Raptor – Centaur Army geworden
Heb er zowel eentje uit 2022 als uit 2023, leuk voor de proeverij.
Past ook goed in het thema: Wikipedia: Centaur-planetoïden
Bedankt voor de tips! Mochten jullie trouwens nog leuke suggesties hebben voor toekomstige thema's dan hou ik me ook aanbevolen. Wat we bijvoorbeeld al hebben gehad:
- Vrouwennamen
- Reinheitsgebot
- Geloof/bijbel
- Transport/vervoer
- Rode dop
- Brexit
Moet zeggen dat dit wel de meest uitdagende tot nu toe was
Bedankt voor de tips! Mochten jullie trouwens nog leuke suggesties hebben voor toekomstige thema's dan hou ik me ook aanbevolen. Wat we bijvoorbeeld al hebben gehad:
- Vrouwennamen
- Reinheitsgebot
- Geloof/bijbel
- Transport/vervoer
- Rode dop
- Brexit
https://beerrepublic.eu/nl/products/asteriaFaeshaas schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:45:
Al was dit een logischere optie geweest:
https://vandestreekbier.n...ca?variant=42470392758472
Northern Monk ahd ook biertjes genaamd Death Star en Norse Star
Ah, de Centaur Army is lekker! Zag dat er inmiddels ook een BA versie van te koop is nu.Faeshaas schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:44:
Het is uiteindelijk de Neon Raptor – Centaur Army gewordenHeb er zowel eentje uit 2022 als uit 2023, leuk voor de proeverij.
- Vrouwennamen
- Reinheitsgebot
- Geloof/bijbel
- Transport/vervoer
- Rode dop
- Brexit
[ Voor 51% gewijzigd door ivo001 op 24-01-2024 13:15 ]
Ik zou zeggen, wat zijn je eigen suggesties?Faeshaas schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:44:
Het is uiteindelijk de Neon Raptor – Centaur Army gewordenHeb er zowel eentje uit 2022 als uit 2023, leuk voor de proeverij.
- Vrouwennamen
- Reinheitsgebot
- Geloof/bijbel
- Transport/vervoer
- Rode dop
- Brexit
Niet met een denktank als ons, toch?Faeshaas schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:44:
Als thema even uit de losse pils pols.
- Katten en honden
- Kledingstukken
- Beroepen
- Labels met smileys
- 4,20% of 6,9% alcohol
- Zo vers mogelijk (leuke wedstrijd)
- Vegan/bio/woke
- Politieke kopstukken
Heb ik dr nog eentje van staan...
Ooit eens meegebracht door een zwager uit Oost Europa geloof ik.
https://untappd.com/b/bir...olf-hitler/1392211/photos
Om in dezelfde soort mensen te blijvenPurehz schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 23:16:
[...]
Heb ik dr nog eentje van staan...
Ooit eens meegebracht door een zwager uit Oost Europa geloof ik.
https://untappd.com/b/bir...olf-hitler/1392211/photos
https://beerizer.com/shop...ebber/putin-huilo--258426
Untappd: Louwke80
Politiek is wel een leuke, ook lekker actueel!Shrien schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:54:
[...]
Niet met een denktank als ons, toch?![]()
Als thema even uit de losse pils pols.
- Katten en honden
- Kledingstukken
- Beroepen
- Labels met smileys
- 4,20% of 6,9% alcohol
- Zo vers mogelijk (leuke wedstrijd)
- Vegan/bio/woke
- Politieke kopstukken
We doen dit elke 3 maanden dus voor de volgende zou politiek wel een goede zijn en voor die daarna zat ik te denken aan Olympische spelen aangezien die proeverij ook in de zomer valt.
Al met al heb ik weer een hoop leuke suggesties voor de komende tijd
Jezus, dat Adolf bierLouwke schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 07:41:
[...]
Om in dezelfde soort mensen te blijven
https://beerizer.com/shop...ebber/putin-huilo--258426

Nog eentje voor de politieke figuren: https://untappd.com/b/fano-bryghus-mango-mussolini/1962150
Ooit gehad bij de brouwerij zelf
Basqueland box binnen gekregen vandaag, net zoals bij de rest 3 sours en verder veel IPA (double, west coast, triple, new england, enz.).
Blij mee want mijn lichtere bieren en vooral IPA’s waren zo goed als op. Vandaag ook bericht gehad van de Guild box dus die zal ook snel komen denk ik
Blij mee want mijn lichtere bieren en vooral IPA’s waren zo goed als op. Vandaag ook bericht gehad van de Guild box dus die zal ook snel komen denk ik
The guild eind februari weer toch?remzor schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 20:57:
Basqueland box binnen gekregen vandaag, net zoals bij de rest 3 sours en verder veel IPA (double, west coast, triple, new england, enz.).
Je hebt gelijk, dat dacht ik namelijk ook maar werd op het verkeerde been gezet door de mails (invoice en renewal). Nog een maandje wachten dus idd.
Het mag wel weer, maandje langer wachten. Duurt te lang 😂remzor schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 13:03:
[...]
Je hebt gelijk, dat dacht ik namelijk ook maar werd op het verkeerde been gezet door de mails (invoice en renewal). Nog een maandje wachten dus idd.
Waarom zie ik zoveel speciaal bier in blik tegenwoordig? Ik vind dit goedkoop ogen waardoor ik minder geneigd ben om dit te kopen. Het geeft minder “beleving”.
Heeft dit te maken met het reinigen / smelten van glas? Of hoe zit dit?
blik is veel beter. Geen lichtinvloed wat mogelijk de smaak kan veranderen en stapelbaar.Deef_K schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:08:
Waarom zie ik zoveel speciaal bier in blik tegenwoordig? Ik vind dit goedkoop ogen waardoor ik minder geneigd ben om dit te kopen. Het geeft minder “beleving”.
2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l
Jup, daarnaast nog minder breekbaar, koelt sneller, eenvoudiger te vullen en te etiketteren, makkelijker en vrijwel oneindig te recyclen, blijft beter luchtdicht. En als je het goed wilt ervaren drink je het toch altijd uit een glas.maartentmm schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:16:
[...]
blik is veel beter. Geen lichtinvloed wat mogelijk de smaak kan veranderen en stapelbaar.
I see red pixels.
Ik heb lang gedacht zoals jij de afgelopen jaren. Altijd speciaalbier van de fles en niet van blik. En maar verzamelen.Deef_K schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:08:
Wel, al die flessen hebben ruimte nodig en kan je niet stapelen. Ik ging rekjes kopen, de flessen konden erin liggen….. en dat liggen maakt dat ze op de kroonkurk of gewone kurk gaan liggen en dat gaat ten kostte van de kwaliteit. Bier in blik is uniform van de binnenkant en kan dus makkelijk gestapeld worden en in een lade gestopt worden.
Momenteel drink ik voornamelijk flesbier en gaat de toekomstige biervoorraad qua speciaalbier in blik.
Overigens word ik helemaal gek van waar je statiegeld wel en niet kan inleveren; iedere fles heeft wel iets en de helft gaat alsnog de glasbak in. Iets wat blik tot nu toe niet heeft.
Bier off fles, een wereld van verschil qua logistiek
Dit is toch al jaren zo? Blik heeft alleen maar voordelen t.o.v. fles.Deef_K schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:08:
En qua beleving is er natuurlijk geen verschil... Of je nou een lipje van een blikje opent of de kroonkurk van een fles.
Overigens worden veel specials alsnog in de fles gestopt, vaak met zo'n waxlaag
Mooie set! Zie ook de Raptor BA staan. Krijg die van de week binnen, erg goed beoordeeld.ivo001 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:49:
De 2024 Empress Tonkoko set van Brew York, nieuwe Pühaste silver series en meer mooi spul.
[Afbeelding]
Heb je deze set zelf uitgekozen, of ben je ergens abonnee van?
Meh. Qua beleving verschillen we van mening. Je drinkt het ook niet uit een glas voor frisdrank.Nyarlathotep schreef op zondag 28 januari 2024 @ 17:00:
[...]
Dit is toch al jaren zo? Blik heeft alleen maar voordelen t.o.v. fles.
En qua beleving is er natuurlijk geen verschil... Of je nou een lipje van een blikje opent of de kroonkurk van een fles.
Overigens worden veel specials alsnog in de fles gestopt, vaak met zo'n waxlaag
Om het maar niet over de ‘beleving’ van die waxlaag te hebben. Die doet wat mij betreft nogal afbreuk aan het genot van dat wat er in die flessen zit. Wat een gek*t is dat zeg… Gelukkig heb ik de pleisters dicht bij.
Lekker!
Hmm ik heb nog nooit last gehad van een wax laag. De meesten hoef je niets aan te doen, de flessenopener past er nog onder. Voor de rest maak ik met een mesje een heel kleine snee onder de kroonkurk, dan brokkelt het vanzelf ver genoeg af om de opener er onder te krijgen.
Ik heb geen grote voorkeur eigenlijk, blik was handiger omdat er geen statiegeld op zat, nu is het wel een stuk lichter en handzamer dus nog steeds beter. Maar sommige bieren horen in fles.
Ik heb geen grote voorkeur eigenlijk, blik was handiger omdat er geen statiegeld op zat, nu is het wel een stuk lichter en handzamer dus nog steeds beter. Maar sommige bieren horen in fles.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Mijn voorkeur heeft toch een fles, ze zijn wel zwaarder en je kunt ze niet stapelen maar ik heb meestal geen hele grote voorraad in huis. Hooguit 30-40 flesjes en die hoef ik nog niet te stapelen.
Blik was inderdaad altijd makkelijk, op = weggooien. Maar sinds er statiegeld is bewaar ik ze wel. Alleen ik krijg die blikjes nooit echt lekker leeg, hoe goed je het ook probeert. Maar als ze dan in een plastic tasje zitten om ze naar de winkel te brengen lopen ze ineens wel leeg. Zit ik te graaien in een tas met plakkerige bierresten, bah.
Omspoelen en dan in een tasje is ook een optie maar dat is weer een extra handeling natuurlijk.
Blik was inderdaad altijd makkelijk, op = weggooien. Maar sinds er statiegeld is bewaar ik ze wel. Alleen ik krijg die blikjes nooit echt lekker leeg, hoe goed je het ook probeert. Maar als ze dan in een plastic tasje zitten om ze naar de winkel te brengen lopen ze ineens wel leeg. Zit ik te graaien in een tas met plakkerige bierresten, bah.
Omspoelen en dan in een tasje is ook een optie maar dat is weer een extra handeling natuurlijk.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
Mooie set inderdaad!ivo001 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:49:
De 2024 Empress Tonkoko set van Brew York, nieuwe Pühaste silver series en meer mooi spul.
[Afbeelding]
Van het weekend de Puhaste Amandula op en moet zeggen ik vond hem lekker, er zijn betere in de serie dat wel. Maar een topper weer zoals altijd
Brew York is me ook best goed bevallen moet ik zeggen had de salted caramel versie en een barrel aged versie er van op toen in een pakket zitten van ze.
Al met al geniet er van!
Van het weekend had ik dit pakket binnen:
Kees - Smeerkees
Hoppy People - Chouchouloulou 2023
Rebrew - 5th Anniversary
Rebrew - Recursion
Puhaste Puhaste - SILVER SERIE - Amandula bourbon BA
Amundsen 10th Birthday Cake x Basqueland
Amundsen 10th birthday cake x vault city
Amundsen Amundsen DIC choc chip cookie 0,5%
De Amundsen zijn sours op de Dessert in an Can na dan, en die zijn niet voor mij geen liefhebber van Sours
De 0.5% Desser in a Can heb ik ook al op en die was erg waterig zeg. Verder veel caramel en rook smaak. Had er meer van verwacht, maar mocht een gratis biertje er bij doen.
[ Voor 28% gewijzigd door Louwke op 29-01-2024 08:12 ]
Hoe heb je de biertjes van Brew York binnen kunnen krijgen? Die bezorgen namelijk sinds de brexit niet meer naar het vasteland van europa?ivo001 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:49:
[Afbeelding]
Die empress tonkoko staat ook hoog op mijn verlanglijstje!
Ik doe ze tegenwoordig in een papieren zak, zoals je ze in sommige winkels wel krijgt. Dat neemt de bierrestjes goed op en dan is het ook niet zo'n probleem om die zak weg te gooien in de supermarkt.Headshot_NL schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:01:
Mijn voorkeur heeft toch een fles, ze zijn wel zwaarder en je kunt ze niet stapelen maar ik heb meestal geen hele grote voorraad in huis. Hooguit 30-40 flesjes en die hoef ik nog niet te stapelen.
ik bewaar meestal de doos waarin ze kwamen in de schuur en plaats ze daarin terug, volle doos mee naar de supermarkt en geen geklooi met lekkende blikkenHeadshot_NL schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:01:
Ligt er wel aan hoeveel wax ze gebruiken.Klippy schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:06:
Hmm ik heb nog nooit last gehad van een wax laag. De meesten hoef je niets aan te doen, de flessenopener past er nog onder. Voor de rest maak ik met een mesje een heel kleine snee onder de kroonkurk, dan brokkelt het vanzelf ver genoeg af om de opener er onder te krijgen.
Laatst deze gehad:
https://untappd.com/b/arp...l-aged-barleywine/5121106
Dat ging echt nergens over.
Het is er hier al vaker over gegaan, maar als je geen zin hebt in dat gekloot met statiegeld (blik vind ik ook onhandig, die pakt ie ook niet allemaal): je kunt ze ook meegeven aan bezorgers van boodschappen. Ik geef hier alles mee aan Picnic.Delerium schreef op zondag 28 januari 2024 @ 15:21:
[...]
Overigens word ik helemaal gek van waar je statiegeld wel en niet kan inleveren; iedere fles heeft wel iets en de helft gaat alsnog de glasbak in. Iets wat blik tot nu toe niet heeft.
Bier off fles, een wereld van verschil qua logistiek
Ik hou wax altijd een seconde of 10 onder kokend water met een Quooker, dan is ie direct zacht en haal je t makkelijk eraf. Blik bevalt me veel beter dan fles ook, stapelbaar, minder kwetsbaar, lichter, betere houdbaarheid.
Zelf besteld, bij Het Biermeisje.Edenaar1 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:21:
[...]
Mooie set! Zie ook de Raptor BA staan. Krijg die van de week binnen, erg goed beoordeeld.
Heb je deze set zelf uitgekozen, of ben je ergens abonnee van?
Wel benieuwd wat ik van die BA Centaur army ga vinden. De gewone 2022 versie heb ik een 3.75 gegeven zie ik.
Die Chouchouloulou 2023 is echt heel lekker, een week geleden gedronkenLouwke schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:08:
[...]
Mooie set inderdaad!
Van het weekend de Puhaste Amandula op en moet zeggen ik vond hem lekker, er zijn betere in de serie dat wel. Maar een topper weer zoals altijd
Brew York is me ook best goed bevallen moet ik zeggen had de salted caramel versie en een barrel aged versie er van op toen in een pakket zitten van ze.
Al met al geniet er van!
Van het weekend had ik dit pakket binnen:
Kees - Smeerkees
Hoppy People - Chouchouloulou 2023
Rebrew - 5th Anniversary
Rebrew - Recursion
Puhaste Puhaste - SILVER SERIE - Amandula bourbon BA
Amundsen 10th Birthday Cake x Basqueland
Amundsen 10th birthday cake x vault city
Amundsen Amundsen DIC choc chip cookie 0,5%
De Amundsen zijn sours op de Dessert in an Can na dan, en die zijn niet voor mij geen liefhebber van Sours
De 0.5% Desser in a Can heb ik ook al op en die was erg waterig zeg. Verder veel caramel en rook smaak. Had er meer van verwacht, maar mocht een gratis biertje er bij doen.
Had ze besteld bij Het Biermeisje, die verkocht het als een set van 5. Inmiddels wel op.gustaveau schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:56:
[...]
Hoe heb je de biertjes van Brew York binnen kunnen krijgen? Die bezorgen namelijk sinds de brexit niet meer naar het vasteland van europa?
Maar op meerdere plekken zijn ze wel te koop nog, gewoon ev3en zoeken via Beerizer.
https://beerizer.com/shop?c_ss=nl&c_s=empress%20tonkoko
[ Voor 19% gewijzigd door ivo001 op 29-01-2024 10:11 ]
Niet bang dat het flesje knapt dan?Cartman! schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:56:
Ik hou wax altijd een seconde of 10 onder kokend water met een Quooker, dan is ie direct zacht en haal je t makkelijk eraf. Blik bevalt me veel beter dan fles ook, stapelbaar, minder kwetsbaar, lichter, betere houdbaarheid.
Warm water werkt ook goed, zeker als de boiler goed heet waar geeft. Kokend geen idee ivm handjes zou ik er ook niet snel aan beginnen.
@ivo001 top om te horen, ging mij ook om het verhaal achter het bier. Vernoemd naar de brouwerij kat en een deel van de opbrengst gaat naar een goed doel voor dierenwelzijn.
@ivo001 top om te horen, ging mij ook om het verhaal achter het bier. Vernoemd naar de brouwerij kat en een deel van de opbrengst gaat naar een goed doel voor dierenwelzijn.
Weet niet of het in de buurt is, maar Wijnhuis Helmond heeft er verschillende staan,.gustaveau schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:56:
[...]
Je kan er zelfs bestellen. Maar die in de webshop zijn de 2023 versie. En bij doorklikken was er 1 van de 2 die ik probeerde al niet meer op voorraad.Zjoske78 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:02:
[...]
Weet niet of het in de buurt is, maar Wijnhuis Helmond heeft er verschillende staan,.
https://www.wijnhuis-helmond.nl/webshop
Ik zie dat het wel de 2023 versies zijn, ik zal eens vragen of ze ook de 2024 versies binnen gaan krijgen.
Spam is niet toegestaan.
[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 30-01-2024 16:36 ]
Untappd: Kapitein_Merijn
Als je in of nabij Arnhem woontKapitein Merijn schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:28:
Ik wil deze nog even onder de aandacht brengen:
https://investeerders.hoppenaar.nl/
Volgens mij de beste investering die je op dit moment kan doen op het gebied van craftbier.
Spam? Really?Kapitein Merijn schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:28:
[mbr]Spam is niet toegestaan.[/]

Ik woon zelf ook niet in de regio maar maak er een gezellig weekendje van.
[ Voor 40% gewijzigd door Kapitein Merijn op 30-01-2024 16:42 ]
Untappd: Kapitein_Merijn
Foeders heeft een collectie oude flesjes van Jopen Koyt te koop, 8 stuks uit de periode 1998-2017 voor 30 euro. Voor wie eens wil experimenteren met een ander soort gerijpt bier 
https://foeders.nl/collec...-verschillende-jaargangen
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Mocht je geld te veel hebben en een gokje willen wagen met oud bier dan kan je hier ook een hoop vinden:Hertog schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:04:
Foeders heeft een collectie oude flesjes van Jopen Koyt te koop, 8 stuks uit de periode 1998-2017 voor 30 euro. Voor wie eens wil experimenteren met een ander soort gerijpt bier
https://gerijptebieren.nl....gte=&filter.v.price.lte=
Onder andere een Westvleteren 12 uit 1995 en Gouden Carolus D'or 1987
[ Voor 6% gewijzigd door ivo001 op 30-01-2024 17:16 ]
€200 voor een Rodenbach uit 1988!ivo001 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:16:
[...]
Mocht je geld te veel hebben en een gokje willen wagen met oud bier dan kan je hier ook een hoop vinden:
Veel bier wordt toch alleen maar slechter. Een tripel Hertog Jan uit 2004 (27,50, geen geld). Waarom zou iemand dat nou weer willen hebben?ivo001 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:16:
[...]
Mocht je geld te veel hebben en een gokje willen wagen met oud bier dan kan je hier ook een hoop vinden:
Afgelopen vrijdag naar de Põhjala brouwerij geweest in Tallinn in Estland. Erg leuk om dat daar te zien en op wat voor (redelijk kleine) schaal ze alles brouwen, had daar ook een moersleutel sticker gespot.
Komende zaterdag naar Amersfoort, naar Taphorst x Mikkeler. Kleinschalig, begint om 13.00 en eindigt om 23.00, maar de kans is klein dat we dat gaan halen. Laagste percentage is 8%, de rest zijn bijna alleen maar zware klappers. We gaan 't wel zien, heel veel zin in
Eens, en dan lijkt me een tripel al zeker niet interessant.Lennnn schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:48:
[...]
Veel bier wordt toch alleen maar slechter. Een tripel Hertog Jan uit 2004 (27,50, geen geld). Waarom zou iemand dat nou weer willen hebben?
Ik heb allerlei flessen (allemaal donkere bieren) in m'n kelder die een paar jaar oud zijn en proef hier en daar: alles smaakt na een paar jaar anders, een heel klein deel ervan smaakt beter/lekkerder in mijn optiek.
Hier beschikbaar; https://www.hoptimaal.nl/...ess-tonkoko-2024-rum.htmlivo001 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:23:
[...]
Je kan er zelfs bestellen. Maar die in de webshop zijn de 2023 versie. En bij doorklikken was er 1 van de 2 die ik probeerde al niet meer op voorraad.
https://www.wijnhuis-helmond.nl/webshop
er plakt daar ook een De Heks Deventer stickerStroopwafels schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:06:
Afgelopen vrijdag naar de Põhjala brouwerij geweest in Tallinn in Estland. Erg leuk om dat daar te zien en op wat voor (redelijk kleine) schaal ze alles brouwen, had daar ook een moersleutel sticker gespot.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Ik en wat maatjes gaan ook!JanW schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 08:45:
Komende zaterdag naar Amersfoort, naar Taphorst x Mikkeler. Kleinschalig, begint om 13.00 en eindigt om 23.00, maar de kans is klein dat we dat gaan halen. Laagste percentage is 8%, de rest zijn bijna alleen maar zware klappers. We gaan 't wel zien, heel veel zin in
Ik las net dat ze een fust Black Tuesday 2023 op de kop hebben getikt. Met ruim 19% ook geen kleintje. Had wat jaren terug een 75cl fles en dat was echt een goddelijk bier. Misschien die gewoon als eerste drinken
Hoorde t van een collega ja, nog even een nachtje bedenken of ik daarvoor in de rij wil gaan staanNyarlathotep schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:37:
[...]
Ik en wat maatjes gaan ook!
Ik las net dat ze een fust Black Tuesday 2023 op de kop hebben getikt. Met ruim 19% ook geen kleintje. Had wat jaren terug een 75cl fles en dat was echt een goddelijk bier. Misschien die gewoon als eerste drinken
was deze al gepost? Bierpakket van brouwerij de Molen "via" Untappd:
https://shop.brouwerijdem...len-untappd-deal-18-pack/
Ik sla over, misschien andere keer. zit nog goed met de Basqueland. even wat minder op de impuls aankopen
Ik sla over, misschien andere keer. zit nog goed met de Basqueland. even wat minder op de impuls aankopen
Ik ben ook niet zo'n fan meer van de Molen. Ik vind een hoop van hun specials ietwat chemisch.El Capitan schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:41:
was deze al gepost? Bierpakket van brouwerij de Molen "via" Untappd:
Volgende week zitten de jongens van Verdant op de tap takeover bij Moersleutel - Scrapyard, te Alkmaar. Verwacht sappige (ne)ipa's op de tap en verse fish & chips uit de keuken.
Ik weet nog niet of ik ga, want mijn biermaatje verwacht elk moment een kind.
Ik weet nog niet of ik ga, want mijn biermaatje verwacht elk moment een kind.

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Vraag ik mij ook af. Als Belg vind ik het enige bier dat te drinken is in blik kasteel rouge. Het verschil tussen glas en blik proef ik toch na jarenlang elke zaterdag een biercafé in te lopen, waar +800 verschillende bieren staan.Deef_K schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:08:
Meneer is een kenner..iddbbi schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:15:
[...]
Vraag ik mij ook af. Als Belg vind ik het enige bier dat te drinken is in blik kasteel rouge. Het verschil tussen glas en blik proef ik toch na jarenlang elke zaterdag een biercafé in te lopen, waar +800 verschillende bieren staan.
Waarom zou een bier uit fles dan beter smaken?