Misschien is dit het teken dat ik mijn bierabonnementen moet opzeggen.. beetje aan het opruimen en kwam net Drunken Pears uit de vorige advent tegen goed tot mei 2023 en een double neipa goed tot maart 2023... Zijn deze nog enigszins drinkbaar? Met zoveel bieren op voorraad dacht dat ik ze als eens gedronken had..
Die Drunken Pears vond ik fantastisch, maar de mening waren nogal wisselend. Bij mij staat de voorraad ook te vol, denk nu na voer een wijnkoeler, maar een vergeten Drunken Pears zit er helaas niet in. Zou zeggen trek het open en proef.Deezers schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 18:05:
Misschien is dit het teken dat ik mijn bierabonnementen moet opzeggen.. beetje aan het opruimen en kwam net Drunken Pears uit de vorige advent tegen goed tot mei 2023 en een double neipa goed tot maart 2023... Zijn deze nog enigszins drinkbaar? Met zoveel bieren op voorraad dacht dat ik ze als eens gedronken had..
Untappd: politrix
Bij Ronny ga je hem niet meer vinden, die had 1 doosje.. zijn allemaal op/gereserveerdBeekforel schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 17:58:
@AngelDust ha heb al twee van de 120 gelokaliseerd..![]()
Zou het een verkooptruc van Ronny zijn? Heeft wel flink wat checkins zag ik.
Lijkt mij trouwens wel een erg lekker biertje, hopelijk staat er komende week nog 1.
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Voor mijn gevoel zitten er dit jaar meer opvullertjes in de Moersleutel adventskalender. Core bieren waren er vorig jaar ook en dit jaar weer en dat wist ik gewoon maar nu zelfs al een paar dubbele bieren uit eerdere Guild boxen.. zo krijg ik die 8 extra bieren ook wel gevuld. Bewuste keuze voor geen nieuwe bieren dus. Vandaag een bier van een jaar oud.
Frontaal idem helaas. Dit jaar een halve box om meer op kwaliteit te focussen maar het voelt gewoon als een normale Beerclub releasemaand aan helaas waarvan ze veel al hadden onthuld op de socials.
Frontaal idem helaas. Dit jaar een halve box om meer op kwaliteit te focussen maar het voelt gewoon als een normale Beerclub releasemaand aan helaas waarvan ze veel al hadden onthuld op de socials.
[ Voor 9% gewijzigd door Deezers op 17-12-2023 09:58 ]
Ook een leuk idee om te doen man!Kapitein Merijn schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:34:
De inhoud tot nu toe van onze "Advent with Friends":
1 Full Circle Brew Co - Oat Cream Looper
2 Puhaste - Faba Bourbon Ba
3 Ayinger- Celebrator 2023
4 Mad Scientist - Pineapple O
5 Omnipollo - Foggy Window
6 Van Moll - Jazz Age
7 Cervezas Speranto x Guaja! - Coconut Wars
8 Folkingbrew - Chapter 050
9 Galway Bay Brewery - Sixty Ships Down BA
10 Sofia Electric brewing - Stochna Garage
11 Brouwhuis Elden - Farmhouse Ale
12 Brewski X Other Half - Other Hands
13 D'n dorstige zuiper - Speedy
14 Bax Bier - Suck My Kiss
15 Spartacus Brewing- Awakening
Denk dat we met zijn allen een mooi gevarieerd pakket hebben samengesteld.
Heb gelijk het idee opgevat om dit volgend jaar samen met mijn drinkebroer te doen.
Eric, Signing off !!
We doen dit met 6 personen dus je weet van slechts 4 vakjes de inhoud. Met 2 personen is de verrassing er een beetje af ben ik bang.Eric H schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:51:
[...]
Ook een leuk idee om te doen man!
Heb gelijk het idee opgevat om dit volgend jaar samen met mijn drinkebroer te doen.
Met 6 personen is evengoed een uitdaging hoor aangezien er 1 in Groningen woont en een ander in Limburg.
Untappd: Kapitein_Merijn
Merci 😀RB1987 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:32:
Even tussen al het geweld van de advents kalenders door.
Voor de mensen die dachten dat Fransen alleen wijn konden maken?
Beer in a box heeft nu een mega gave box te koop van Piggy Brewery!!! (Zelf al 10+ bieren gedronken van deze brouwerij. Ze hebben altijd gave labels en lekker bieren.
[Afbeelding]
https://shop.beerinabox.n...os=1&_sid=115edb10c&_ss=r
Doe er je voordeel mee!
Deze ook net besteld, zijn er nog 6 over voor de geinteresseerden.
Wel vreemd dat deze box alleen via deze link of via de zoekbalk op de site te vinden is. Via alle producten kom je hem niet tegen... Zijn er misschien nog meer boxen die alleen via zoekopdracht te vinden zijn?
Ik zie trouwens dat deze, 2021 versie, maar 374 checkins heeft, dus dat valt best mee?Beekforel schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 17:58:
@AngelDust ha heb al twee van de 120 gelokaliseerd..![]()
Zou het een verkooptruc van Ronny zijn? Heeft wel flink wat checkins zag ik.
Lijkt mij trouwens wel een erg lekker biertje, hopelijk staat er komende week nog 1.
[ Voor 9% gewijzigd door AngelDust op 17-12-2023 14:08 ]
Bier fan Fryske grûn!
Ik had naar de generieke gekeken idd, die heeft iets meer. Zie daar de 2021 variant ook op foto's staan.AngelDust schreef op zondag 17 december 2023 @ 14:07:
[...]
Ik zie trouwens dat deze, 2021 versie, maar 374 checkins heeft, dus dat valt best mee?
Ahhh..... op die fiets........Kapitein Merijn schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:20:
[...]
We doen dit met 6 personen dus je weet van slechts 4 vakjes de inhoud. Met 2 personen is de verrassing er een beetje af ben ik bang.
Met 6 personen is evengoed een uitdaging hoor aangezien er 1 in Groningen woont en een ander in Limburg.
Mijn insteek was om voor elkaar een Advent samen te stellen.
Dus hij maakt er eentje voor mij en ik maak er eentje voor hem.
Maar zoals jij het doet is het natuurlijk ook leuk/goed.
Eric, Signing off !!
Ik doe dit nu voor de tweede keer met een vriend van mij, en kan het 100% aanraden. Je hebt alle voordelen van een Advent die je elders zou kopen (verrassing, afgestemd op jouw smaak), maar daarnaast ook nog eens de voorpret van het samenstellen voor iemand anders. En elke dag even contact in de ochtend over wat je hebt geopend en in de avond over wat je ervan vond.Eric H schreef op zondag 17 december 2023 @ 14:42:
[...]
Wij blijven het in elk geval doen de komende jarem
Ik ben wel erg blij dat die van vandaag er in zit, want ik vind hem wel echt heel erg lekker! Ben pas 1 box guild member dus had hem nog niet eerder gehadDeezers schreef op zondag 17 december 2023 @ 09:25:
Voor mijn gevoel zitten er dit jaar meer opvullertjes in de Moersleutel adventskalender. Core bieren waren er vorig jaar ook en dit jaar weer en dat wist ik gewoon maar nu zelfs al een paar dubbele bieren uit eerdere Guild boxen.. zo krijg ik die 8 extra bieren ook wel gevuld. Bewuste keuze voor geen nieuwe bieren dus. Vandaag een bier van een jaar oud.
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Ik zat net even te kijken in de folder en zag het staan idd, ik vraag mij wel af welke die dure is?Quad schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:23:
Voor de liefhebber, vanaf morgen heeft AH weer speciaalbieren 2e halve prijs. En de lijst is heel erg lang.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OmtA10Saw5cZNz8z5LlU6H6G.jpg?f=user_large)
Als je kijkt naar de van tot prijs, want als ik dat even terug reken naar flessen zonder korting, kom ik een prijs uit van iets meer dan 34,- per fles. Welke speciaal bieren van die prijsklasse heeft AH in het assortiment?
Altijd een leuke actie. De Moersleutel blikjes doen ook weer mee. Maar zitten ook leuke biertjes tussen van Jopen, Two Chefs, To Øl, Uiltje en Brewdog.Quad schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:23:
Voor de liefhebber, vanaf morgen heeft AH weer speciaalbieren 2e halve prijs. En de lijst is heel erg lang.
Klopt. Maar tov de vorige keer is het assortiment uitgebreider geworden. Elke paar maanden komt weer wat bij.ZuurBiertje schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:58:
[...]
Altijd een leuke actie. De Moersleutel blikjes doen ook weer mee. Maar zitten ook leuke biertjes tussen van Jopen, Two Chefs, To Øl, Uiltje en Brewdog.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Er doen ook dozen mee aan de actie, bijvoorbeeld een 12-pack van Uiltje, 't IJ of Brewdog. Die zijn rond de dertig euro.-Jaap-io schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:56:
[...]
Ik zat net even te kijken in de folder en zag het staan idd, ik vraag mij wel af welke die dure is?
[Afbeelding]
Als je kijkt naar de van tot prijs, want als ik dat even terug reken naar flessen zonder korting, kom ik een prijs uit van iets meer dan 34,- per fles. Welke speciaal bieren van die prijsklasse heeft AH in het assortiment?
Edit: ik ben sloom, Quad was me voor
Daarop gemerkt, Tripel Karmeliet, alle Texels, Lefort en Omer zijn per fles al 25% korting. Dus die komen er óók nog bij.
Texels en Tripel Karmeliet vind ik zelf leuke bieren om op tafel bij verjaardagen te hebben.
Texels en Tripel Karmeliet vind ik zelf leuke bieren om op tafel bij verjaardagen te hebben.
⏩ PVOutput☀️
Hier een overzichtje van alle craftbieren die volgende week in de bonus zijn:
https://www.ah.nl/bonus/groep/617441?week=51
https://www.ah.nl/bonus/groep/617441?week=51
Dom van mij, dat is natuurlijk ook een optie.Eric H schreef op zondag 17 december 2023 @ 14:42:
[...]
Ahhh..... op die fiets........
Maar zoals jij het doet is het natuurlijk ook leuk/goed.
Word voor ons wel een jaarlijks dingetje want het is wel heel leuk met mensen die je goed kent.
Ik had deze eerder gemist, maar wat een nare opmerking. Ik heb zelf ook geen adventkalender, maar ik vind het leuk om te lezen wat voor verassingen men zoal tegenkomt en jammer te zien dat het af en toe tegen lijkt te vallen.cedras schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:33:
Ik, als anti-adventskalendermeneer (oid) kan genieten van al die negatieve verhalen over de adventskalenders. Precies de reden dat ik niet zo'n box koop. Elk jaar is het weer kommer en kwel, gezeur en gezever.
We zitten hier, dacht ik, allemaal omdat we van speciaalbier houden en ik heb hier al geregeld goede tips gekregen over leuke aanbiedingen, aan te raden bier of beide. Zeggen dat je ‘geniet’ van een slechte ervaring van iemand anders vind ik dan nogal smakeloos.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
/f/image/igWCo9igRGsWb6kGXiHHf0Qt.png?f=fotoalbum_large)
Gister dit flesje opengetrokken, de XO Nectar van 3 Sons Brewing Co. Het openmaken van de dop was trouwens echt een ramp. Het bovenste gedeelte van de dop draait los van de kurk maar laat niet los van de kurk zelf...Maar goed, na een paar minuten trekken en doen ging de fles dan eindelijk open. Was even bang dat ik het flesje kapot zou maken maar het is gelukkig vrij stevig glas.
Bier voelde een beetje romig/dik aan met 0 schuim en koolzuur. (Zoals een stout hoort?) Het rook wel lekker, beetje zoals druivenstroop en de smaak had iets nootachtig en chocolade. Ga binnenkort zeker nog een flesje proberen maar moet wel zeggen dat het heel anders is dan de biertjes die ik normaal drink, met name het romige voelt toch raar aan.
Zo snelle update, zonder proeven. Ik proef bijna geen zoetigheid, bitterheid, zout en pittigheid. Kaneel bv dan weer wel, erg apart. Gaat een leuke kerst worden met flauwe smaken 
Oftewel laatste biertjes beginnen toch wel er leuk te klinken
spoiler:
1: Kompaan - Red Barleywine, vond deze niet super eigenlijk te overheersend in kruidnagel smaak.
2: Floem - BEAR-ISH (NETIPA)
3: Kromme Haring - Fishing Bear (Imp Stout)
4: Lervig - Julebock (Xmas Bock), Ok ish had meer van Lervig verwacht gezien hun BA knallers
5: Gebrouwen door Vrouwen - Bearlicious (Tripel)
6: Zuyd Craft - Fluffy Marshmallow Teddy BEar (Weizen dubbelbock)
7: Mystery Beer
8: Two Chefs Brewing - Chocolate Vanilla Porter
9: de Molen - Berliner & Banket, lekker! Erg subtiele vanille en kersen.
10: Popihn - Oatmeal Stout of Asperule Odorante (stout) Is een foutje kan een van 2 hebben in de box
11: Lost - Kuma (NEDIPA)
12: Aussie down under beer - Hoop (imperial double IPA)
13: Snowpunch v2 - Frontaal (white/what IPA)
14: Trekdrop - van Moll (Imperial Double stout) drop en anijs stout deze klinkt erg lekker.
15: Kaapse Jack on Steroids v4 phantasm edition - Kaapse Brouwers
16: Trinity Bourbon Barrel Aged - Lough Gill
17: Berging - TRSR (Rum Barrelaged Barley Wine)
18: Big Belly - Liquid Desserts Salted Walnuts Caramel Muffin Stout (Dessert Oatmeal Stout)
2: Floem - BEAR-ISH (NETIPA)
3: Kromme Haring - Fishing Bear (Imp Stout)
4: Lervig - Julebock (Xmas Bock), Ok ish had meer van Lervig verwacht gezien hun BA knallers
5: Gebrouwen door Vrouwen - Bearlicious (Tripel)
6: Zuyd Craft - Fluffy Marshmallow Teddy BEar (Weizen dubbelbock)
7: Mystery Beer
8: Two Chefs Brewing - Chocolate Vanilla Porter
9: de Molen - Berliner & Banket, lekker! Erg subtiele vanille en kersen.
10: Popihn - Oatmeal Stout of Asperule Odorante (stout) Is een foutje kan een van 2 hebben in de box
11: Lost - Kuma (NEDIPA)
12: Aussie down under beer - Hoop (imperial double IPA)
13: Snowpunch v2 - Frontaal (white/what IPA)
14: Trekdrop - van Moll (Imperial Double stout) drop en anijs stout deze klinkt erg lekker.
15: Kaapse Jack on Steroids v4 phantasm edition - Kaapse Brouwers
16: Trinity Bourbon Barrel Aged - Lough Gill
17: Berging - TRSR (Rum Barrelaged Barley Wine)
18: Big Belly - Liquid Desserts Salted Walnuts Caramel Muffin Stout (Dessert Oatmeal Stout)
Oftewel laatste biertjes beginnen toch wel er leuk te klinken
Untappd: Louwke80
Anoniem: 1986520
Ach, ik snap ‘m wel een beetje…. Het “gezeur” over de adventkalenders is ook wel een beetje teveel soms. Net zoals ik een beetje simpel wordt van al die kleine kinderen die blijkbaar ‘s ochtends als eerste alle social media helemaal vol moeten spammen met een foto van een blikje.Hertog schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:50:
[...]
Ik had deze eerder gemist, maar wat een nare opmerking. Ik heb zelf ook geen adventkalender, maar ik vind het leuk om te lezen wat voor verassingen men zoal tegenkomt en jammer te zien dat het af en toe tegen lijkt te vallen.
We zitten hier, dacht ik, allemaal omdat we van speciaalbier houden en ik heb hier al geregeld goede tips gekregen over leuke aanbiedingen, aan te raden bier of beide. Zeggen dat je ‘geniet’ van een slechte ervaring van iemand anders vind ik dan nogal smakeloos.
Als, zoals gelukkig hier voor een groot deel, post nou ook nog wat informatie waarde zouden hebben dan was het nog beter te pruimen. Aan een foto van een blikje of een random lijstje bieren heeft natuurlijk niemand wat aan. Dat zie ik ook als ik door de bierhandel loop.
Van het weekend maar weer eens wat aan mijn voorraad gedaan.......als in opgedronken...
Paar hoogtepuntjes, voor mij in ieder geval.
De Maple Pecan Pie van de Moersleutel.
Een freeze distilled bier waar de ahornsiroop en de pecannoten goed in terugkomen.
Rustig drinken, want 18%
De Sunday Stack van Seven Island Brewery.
Mijn absolute topfavoriet, maar o zo jammer dat deze nergens meer te krijgen is.
Al meerdere keren bij Lefteris (de brouwer) aangegeven dat deze echt in de herhaling moet.
Dat wat je op het etiket ziet komt ook echt allemaal terug in de smaak van dit bier.
Pancakes, rood fruit, vanille, macademia noten en ook weer ahornsiroop.
De barcode 8720615262748 (de red en blue uit de Advent van de Moersleutel)
Collab met Lervig dus de 'ingrediënten' voor een topper zijn web aanwezig.
Heerlijk dik, stroperig, rokerig, molasse, barrel aged bier.
Past helemaal in het rijtje van de voorgaande barcodes van de Moersluetel.
Zo lekker dat ik er nog een paar bijgehaald heb.
En van het weekend 'even' naar micro brouwerij De 12 Stuyvers gefietst.
Ik blijf me altijd verbazen hoe sommige brouwers op zo'n beperkte oppervlakte in staat zijn om bier te brouwen wat bovengemiddeld lekker is.
Leuke mensen ontmoet en een paar biertjes meegenomen voor thuis. Ook nog de triple en een stout geproefd.
Paar hoogtepuntjes, voor mij in ieder geval.
De Maple Pecan Pie van de Moersleutel.
Een freeze distilled bier waar de ahornsiroop en de pecannoten goed in terugkomen.
Rustig drinken, want 18%
De Sunday Stack van Seven Island Brewery.
Mijn absolute topfavoriet, maar o zo jammer dat deze nergens meer te krijgen is.
Al meerdere keren bij Lefteris (de brouwer) aangegeven dat deze echt in de herhaling moet.
Dat wat je op het etiket ziet komt ook echt allemaal terug in de smaak van dit bier.
Pancakes, rood fruit, vanille, macademia noten en ook weer ahornsiroop.
En van het weekend 'even' naar micro brouwerij De 12 Stuyvers gefietst.
Ik blijf me altijd verbazen hoe sommige brouwers op zo'n beperkte oppervlakte in staat zijn om bier te brouwen wat bovengemiddeld lekker is.
Leuke mensen ontmoet en een paar biertjes meegenomen voor thuis. Ook nog de triple en een stout geproefd.
Eric, Signing off !!
Ik heb een aantal keer de Beernami Wave gehad, die denk ik wel in dit vaarwater zit. Weinig supermarkt spul en een leuke variatie aan gevestige namen en nieuwkomers. Prijs is wel wat omhoog gegaan de laatste tijd geloof ik.gustaveau schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:29:
Ik merk dat ik als Guild lid langzaam niet meer door de stouts heen kom, ik heb er nu nog rond de 40 in de kast staan...
Dus het is tijd om de box eens om te gooien, naar een andere brouwer die wat minder zware bieren erin gooit.
Het hoeft niet helemaal zonder stouts te zijn, maar net wat minder dan de Moersleutel.
Hebben jullie goede suggesties voor een (2) maandelijkse box waar wat meer bieren tussen 5-9% inzitten?
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Een paar weken geleden een weekje ziek geweest een dag nadat ik een lekkere stout (Bourbon County Brand Stout) en blond biertje ophad en sindsdien krijg ik vrijwel geen bier meer mijn strot binnen. Iemand anders dit gehad? Zal wat tijd nodig hebben voordat mijn lichaam het weer accepteert...
Misschien voor een custom abonnement gaan ipv van een bepaalde brouwer?gustaveau schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:29:
Ik merk dat ik als Guild lid langzaam niet meer door de stouts heen kom, ik heb er nu nog rond de 40 in de kast staan...
Dus het is tijd om de box eens om te gooien, naar een andere brouwer die wat minder zware bieren erin gooit.
Het hoeft niet helemaal zonder stouts te zijn, maar net wat minder dan de Moersleutel.
Hebben jullie goede suggesties voor een (2) maandelijkse box waar wat meer bieren tussen 5-9% inzitten?
- Craftboxs (op basis van je Untappd, maar je kan zelf ook een voorkeur opgeven)
- Het Biermeisje (op basis van je Untappd, maar je kan zelf ook een voorkeur opgeven)
- Bierloods22
Dat is wel een goede suggestie Ivo, dat custom abbonement!
Ik ga eerst eens de guild opzeggen, voordat ik nog weer een sloot stouts erbij heb :-)
Ik ga eerst eens de guild opzeggen, voordat ik nog weer een sloot stouts erbij heb :-)
Ja ik, de ochtend nadat ik 1 biertje te veel op had, meestal is dat tegen een uur of 5 's middags wel weer overStroopwafels schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:00:
Een paar weken geleden een weekje ziek geweest een dag nadat ik een lekkere stout (Bourbon County Brand Stout) en blond biertje ophad en sindsdien krijg ik vrijwel geen bier meer mijn strot binnen. Iemand anders dit gehad? Zal wat tijd nodig hebben voordat mijn lichaam het weer accepteert...
Maar zonder gekheid, volgens mij is dat inderdaad een natuurlijk reactie van het lichaam, zo heb ik jaren geen leverworst gegeten, dat was het laatste wat ik gegeten had voordat ik ziek werd.
Sneucedras schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:33:
Ik, als anti-adventskalendermeneer (oid) kan genieten van al die negatieve verhalen over de adventskalenders. Precies de reden dat ik niet zo'n box koop. Elk jaar is het weer kommer en kwel, gezeur en gezever.

Wist helemaal niet dat er zoiets bestond op basis van je Untappd.....ivo001 schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:43:
[...]
Misschien voor een custom abonnement gaan ipv van een bepaalde brouwer?En zo zullen er vast wel meer bierzaken zijn die iets vergelijkbaars aanbieden.
- Craftboxs (op basis van je Untappd, maar je kan zelf ook een voorkeur opgeven)
- Het Biermeisje (op basis van je Untappd, maar je kan zelf ook een voorkeur opgeven)
- Bierloods22
Heb er maar gelijk eentje besteld, ben nu toch wel erg benieuwd.
Bedankt voor de tip !
Hoe heb je er een paar extra gehaald? Zijn voorzover ik weet niet te koop. Tenzij je ze in die doos van 70 euro met andere bieren bestelde.Eric H schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:51:
Ik heb een advent van CraftBoxs, regulier. Bieren zijn mwoah, zoals wellicht verwacht. Prijs/kwaliteit is wel oké. Maar ik heb wel 24 unieke check-ins straks en veel spul van kleine lokale brouwerijen.Noctowl17 schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:42:
[...]
Wist helemaal niet dat er zoiets bestond op basis van je Untappd.....
Heb er maar gelijk eentje besteld, ben nu toch wel erg benieuwd.
Bedankt voor de tip !
Vanavond had ik deze:
![]() |
Qua smaak vrij standaard, maar wel heel erg lekker. Dat zijn mooie vondsten in m'n box.
[ Voor 35% gewijzigd door Quad op 18-12-2023 22:36 ]
⏩ PVOutput☀️
Ik heb in de loop der jaren hier en daar wat contacten opgebouwd waar ik in dit soort gevallen op kan terugvallen. Het is trouwens niet zo dat deze Barcode alleen in die box te krijgen is hoor ;-)Conundrum51 schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:55:
[...]
Hoe heb je er een paar extra gehaald? Zijn voorzover ik weet niet te koop. Tenzij je ze in die doos van 70 euro met andere bieren bestelde.
En soms loont het de moeite om buiten de landgrenzen te kijken.
Eric, Signing off !!
Ja verwachting qua bier zijn inderdaad niet dusdanig hoog.Quad schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:05:
[...]
Ik heb een advent van CraftBoxs, regulier. Bieren zijn mwoah, zoals wellicht verwacht. Prijs/kwaliteit is wel oké. Maar ik heb wel 24 unieke check-ins straks en veel spul van kleine lokale brouwerijen.
Maar vind het concept dat je continue nieuwe check-ins kan doen, wel goed bedacht.
Heb nu een abonnement bij een brouwerij, waarbij je soms 3 dezelfde bieren in het pakket hebt zitten.
Dan vind ik het persoonlijker leuker om 12 verschillende te krijgen (regulier van CraftBoxs) + een stukje waardering voor de moeite die ze voor iedereen nemen om het uniek te laten blijven.
Hopelijk verassen ze me positief.
Zijn hier en daar wel los te krijgen, maar in zeer beperkte oplage.Conundrum51 schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:55:
[...]
Hoe heb je er een paar extra gehaald? Zijn voorzover ik weet niet te koop. Tenzij je ze in die doos van 70 euro met andere bieren bestelde.
Er zijn er op dit moment 19 naar mij en mijn drinkebroer onderweg
En nee, ik ben niet zo iemand die ze dan voor de hoofdprijs op Marktplaats gaat zetten.
Deze zijn echt voor eigen gebruik.
En nee, ik ben niet zo iemand die ze dan voor de hoofdprijs op Marktplaats gaat zetten.
Eric, Signing off !!
Ik net de laatste paar vakjes van de Beer in a Box Exclusive opengemaakt.
Spoilers in Klippy in "Speciaalbiertopic III"
Ik wilde de doos opruimen en drink toch niet meer voor kerst.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Haha allememachies zeg, even ruim 200 euro kapotgeslagen op één biertje. Doe je goed!Eric H schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:18:
Er zijn er op dit moment 19 naar mij en mijn drinkebroer onderweg![]()
[ Voor 0% gewijzigd door Shrien op 19-12-2023 19:52 . Reden: Dubbel woord ]
Nou......iets meer dan 200 euri aangezien ze uit het buitenland komen.Shrien schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:40:
[...]
Haha allememachies zeg, even ruim 200 euro kapotgeslagen slaan op één biertje. Doe je goed!
En met buitenland bedoel ik een land waar de alcohol sowieso al wat duurder is....
Iets met het land van herkomst van Lervig
Maar ik heb in het recente verleden wat dingen meegemaakt die mij er toe hebben gebracht om meer te genieten van het leven.
Voor je het weet is het voorbij en dan heb je alleen maar spijt van de dingen die je niet hebt gedaan maar wel had willen doen.
Eric, Signing off !!
Je hebt helemaal gelijk hoor! Ik ben stiekem wat jaloers, ik had die Moersleutel box met de barcode niet aan me voorbij laten gaan. Geniet ervan!Eric H schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:51:
[...]
Nou......iets meer dan 200 euri aangezien ze uit het buitenland komen.
En met buitenland bedoel ik een land waar de alcohol sowieso al wat duurder is....
Iets met het land van herkomst van Lervig![]()
Maar ik heb in het recente verleden wat dingen meegemaakt die mij er toe hebben gebracht om meer te genieten van het leven.
Voor je het weet is het voorbij en dan heb je alleen maar spijt van de dingen die je niet hebt gedaan maar wel had willen doen.
Het viel me net op dat Uiltje ook een eigen bierabonnement aanbied. Iemand daar ervaring mee?
[ Voor 4% gewijzigd door Shrien op 19-12-2023 20:31 . Reden: Link toegevoegd ]
Ja had ik ook gedaan, al met al een aardig gebalanceerde box geworden. Mooie biertjes uiteindelijk dus niet veel te klagen. Volgend jaar alleen een iets meer stout in mijn box dus geen Beer in a box Advent voor me dan. Maar mocht je een leuke mix zoeken van unieke check ins dan is hij wel aan te raden nog wat mij betreft.Klippy schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:38:
Ik net de laatste paar vakjes van de Beer in a Box Exclusive opengemaakt.
Ps smaak is mooi snel terug deze keer. Lijk alles weer te proeven 🥳🥳
@Louwke eens, is mijn 3e Beer in a Box Exclusive. Ik doe niet aan check-ins, maar vind het gewoon leuk dat het nieuwe creaties zijn. Hij valt mij nooit tegen.
Maar ik drink het ook gematigd, volgens mij heb ik nog één biertje van de eerste box en van vorig jaar nog een aantal.
Maar ik drink het ook gematigd, volgens mij heb ik nog één biertje van de eerste box en van vorig jaar nog een aantal.
Ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar. Volgens de website 14 bieren voor 45,- inclusief verzending wat ik qua prijs heel redelijk vind. Zal uiteraard wel grotendeels 33cl zijn, maar dan nog. Vraag me alleen af of je veel dubbele elke maand gaat krijgen en of er echt bijzondere specials in komen. Wat ik voor 45/14=3,21 me niet echt kan voorstellen.Shrien schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:55:
Het viel me net op dat Uiltje ook een eigen bierabonnement aanbied. Iemand daar ervaring mee?
Inhoud pakket
Je kan in dit pakket onze meest verse bieren verwachten. Special Editions, Collaborations, Fresh & Fast en core bieren. Van alles wat, en uiteraard allemaal zo vers mogelijk! De kosten voor het pakket bedragen €45,-. Dat is inclusief verzendkosten voor 14 bieren. Da’s niet gek, toch?! Dat dachten wij ook. Maar dat is nog niet alles!
Extra inhoud
Naast de bieren die je standaard geleverd krijgt, vind je zo nu en dan extra inhoud in je pakket zoals:
Exclusieve Guest Beers
Glaswerk
Hapjes of snacks voor bij de borrel
Foodpairing content
bla di bla bla
Wat krijgen we nou… iemand die het voor het biertje zelf doet en gewoon meerdere keren hetzelfde drinkt.Eric H schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:51:
[...]
Nou......iets meer dan 200 euri aangezien ze uit het buitenland komen.
Iets met het land van herkomst van Lervig
Zo kom je natuurlijk nooit aan de 1mio unieke Untapd checkins.
Zo sta ik er ook in en dat is voor mij ook de reden om überhaupt niet aan untappd te doen. Ik ken mezelf, dan ga ik mee in die ratrace. Als ik dan ook bijvoorbeeld dit lees dan snap ik daar echt niks van:Anoniem: 1986520 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:23:
[...]
Wat krijgen we nou… iemand die het voor het biertje zelf doet en gewoon meerdere keren hetzelfde drinkt.
Zo kom je natuurlijk nooit aan de 1mio unieke Untapd checkins.
Of begrijp ik deze opmerking verkeerd?Quad schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:05:
[...]
Ik heb een advent van CraftBoxs, regulier. Bieren zijn mwoah, zoals wellicht verwacht. Prijs/kwaliteit is wel oké. Maar ik heb wel 24 unieke check-ins straks en veel spul van kleine lokale brouwerijen.
@Jorizzz Geen idee hoe je het interpreteert. Maar vorig jaar had ik 3 of 4 biertjes die ik eerder heb gehad Als het geen topspul van 4+/5 waardering is, dan valt het tegen.
Nu krijg ik in elk geval onbekend spul, dat maakt het leuk.
Kijk, het meeste is echt niet super speciaal vind ik, in mijn box. Maar de variatie en prijs/kwaliteit klopt wel. Ik krijg geen dikke moersleutels dus.
Kijk, het meeste is echt niet super speciaal vind ik, in mijn box. Maar de variatie en prijs/kwaliteit klopt wel. Ik krijg geen dikke moersleutels dus.
⏩ PVOutput☀️
Ik lees het alsof je het belangrijker vindt dat je een unieke check-in hebt dan dat het bier goed is. Ik vind het vooral belangrijk om een lekker biertje te drinken, of ik hem al gehad heb of niet is voor mij veel minder belangrijk. Als ik bier ga inkopen, haal ik meestal ook voor de helft spul dat ik ken een waarvan ik weet dat het goed is, de rest is uitproberen.Quad schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 23:44:
@Jorizzz Geen idee hoe je het interpreteert. Maar vorig jaar had ik 3 of 4 biertjes die ik eerder heb gehad Als het geen topspul van 4+/5 waardering is, dan valt het tegen.
@Jorizzz op die fiets.
Ik neem geen adventkalender om de helft aan bekende bieren tegen te komen. Ik denk dat dit voor de meeste hier wel geldt.
Ik heb echter ook geen budget van 150 euro tegenaan geklapt om de dikke Moersleutels of andere knallers te krijgen. Ik krijg dus oké bieren voor een prima prijs met een verrassingseffect.
Zo zitten er ook echt wel een paar goede tussen, maar ook wel wat mindere. En ja, dan heb ik liever een onbekende mindere dan bekende mindere die blijft staan.
Maar zo is het voor ieder een andere ervaring en idee over zo'n box.
Ik neem geen adventkalender om de helft aan bekende bieren tegen te komen. Ik denk dat dit voor de meeste hier wel geldt.
Ik heb echter ook geen budget van 150 euro tegenaan geklapt om de dikke Moersleutels of andere knallers te krijgen. Ik krijg dus oké bieren voor een prima prijs met een verrassingseffect.
Zo zitten er ook echt wel een paar goede tussen, maar ook wel wat mindere. En ja, dan heb ik liever een onbekende mindere dan bekende mindere die blijft staan.
Maar zo is het voor ieder een andere ervaring en idee over zo'n box.
⏩ PVOutput☀️
@Quad
Oké, dan snap ik jou ook wel. Je wil met zo'n box graag verrast worden, dat zou ik ook wel hebben. Het leek voor mij net of het 'alles voor de check-ins' was, maar het ligt dus genuanceerder.
Oké, dan snap ik jou ook wel. Je wil met zo'n box graag verrast worden, dat zou ik ook wel hebben. Het leek voor mij net of het 'alles voor de check-ins' was, maar het ligt dus genuanceerder.
Damn fomo...* 
* wordt vervolgd

* wordt vervolgd
Bier fan Fryske grûn!
Ik ben ook geen unieke check-in jager hoor.
Ik drink wat mij lekker lijkt of waarvan ik weet dat het lekker is.
En met sommige biertjes val ik dan in herhaling maar net zo vaak kies ik dan toch voor iets aparts of wat ik niet ken.
Zo was ik vorig jaar een weekje weg rond deze tijd en had ik de Advent van de Moersleutel thuis gelaten.
Maar op vakantie liep ik in een Aldi in Duitsland en zag daar een Adventskalender staan, volgens mij van de Aldi zelf, voor helemaal niet zoveel geld. Die heb ik toen meegenomen en met veel plezier leeggedronken.
Gewoon wat blond, pils, bruin, triple, blik, fles, van alles wat.
Misschien een tip voor sommigen hier die er geen grote bedragen tegenaan willen gooien, maar wel verrast willen worden.
Ik drink wat mij lekker lijkt of waarvan ik weet dat het lekker is.
En met sommige biertjes val ik dan in herhaling maar net zo vaak kies ik dan toch voor iets aparts of wat ik niet ken.
Zo was ik vorig jaar een weekje weg rond deze tijd en had ik de Advent van de Moersleutel thuis gelaten.
Maar op vakantie liep ik in een Aldi in Duitsland en zag daar een Adventskalender staan, volgens mij van de Aldi zelf, voor helemaal niet zoveel geld. Die heb ik toen meegenomen en met veel plezier leeggedronken.
Gewoon wat blond, pils, bruin, triple, blik, fles, van alles wat.
Misschien een tip voor sommigen hier die er geen grote bedragen tegenaan willen gooien, maar wel verrast willen worden.
Eric, Signing off !!
Als je dacht dat het dieptepunt bereikt was bij Frontaal:
IMITATIE IS HET GROOTSTE COMPLIMENT
In 2015 begon ik Frontaal, geboren uit een onvrede voor de middelmatigheid van de kwaliteit van speciaalbier in Nederland. Door de jaren heen heb ik er altijd voor gekozen alles op mijn manier te doen en echt nul concessies te doen, of het nu gaat om de kwaliteit van het bier van Frontaal, de transparantie in ons doen en laten, of hoe een bedrijf gefinancierd wordt.
En over dat laatste wil ik het even hebben.
Door de jaren heen hebben we veel investeringsrondes gedaan en voor elke ronde stellen we een prospectus op. Voor degenen die niet weten wat dit is, dit is een document waarin je informatie deelt over de onderneming en het geld dat je wilt ophalen. Een prospectus opstellen doe je niet zomaar; hier gaan talloze uren in zitten. De gemiddelde doorlooptijd voor het schrijven van een prospectus is vier maanden.
Door de jaren heen zijn onze prospectussen talloze keren gebruikt ter inspiratie voor crowdfundingsacties voor andere partijen. "Niks mis mee," zou je zeggen, want je hoeft echt niet telkens het wiel opnieuw uit te vinden. Maar het wordt een ander verhaal wanneer je een prospectus van ons letterlijk kopieert en daarmee de boer op gaat.
Ik ben het dus ook zat om mijn mond hierover te houden, want het frustreert mij enorm wanneer andere bedrijven ons harde werk klakkeloos overnemen en presenteren als iets eigens en unieks.
Je zou kunnen zeggen: "Roel, maak je niet zo druk. Imitatie is het grootste compliment!" En normaal gesproken zou ik zeggen, ja dat klopt, maar niet als het gaat om het ophalen van letterlijk miljoenen euro's aan investeringen.
En dat is nu net wat er gebeurt. Jopen lanceerde op 20 december een crowdfundingscampagne van € 2.500.000 met een prospectus dat een schaamteloze kopie is, met dezelfde inhoud en boodschap als die van ons in 2022.
Geloof je me niet? Oordeel zelf:
Prospectus september 2022 Frontaal: https://shorturl.at/GHIYZ
Prospectus december 2023 Jopen: https://shorturl.at/pHJPX
Ik ben hier niet om modder te gooien. Ik gun deze bedrijven een bestaansrecht en dezelfde manier van financieren zoals dat ons heeft groot gemaakt. Maar waar ik echt heel slecht tegen kan, is dat er grote bedragen worden opgehaald met werk dat simpelweg gestolen wordt. Het laat de ware aard van een bedrijf zien.
Als investeerder sta je namelijk voor een keus. Stel je hebt € 500, € 5.000 of € 50.000 te investeren. Waar zou je je geld in willen investeren? In een bedrijf dat geobsedeerd is door creativiteit en innovatie, dat volledig transparant is over haar doen en laten en altijd op zoek is om het verschil te maken? Of wil je je geld steken in een bedrijf waar creativiteit achter wordt gesteld en waar voor de makkelijke weg wordt gekozen door liever te kopiëren dan te innoveren.
Dus, help een brouwerij die de grootste microbrouwerij van Nederland wilt worden en die wél haar prospectussen op eigen kracht schrijft. Investeer in Frontaal.
In 2015 begon ik Frontaal, geboren uit een onvrede voor de middelmatigheid van de kwaliteit van speciaalbier in Nederland. Door de jaren heen heb ik er altijd voor gekozen alles op mijn manier te doen en echt nul concessies te doen, of het nu gaat om de kwaliteit van het bier van Frontaal, de transparantie in ons doen en laten, of hoe een bedrijf gefinancierd wordt.
Door de jaren heen hebben we veel investeringsrondes gedaan en voor elke ronde stellen we een prospectus op. Voor degenen die niet weten wat dit is, dit is een document waarin je informatie deelt over de onderneming en het geld dat je wilt ophalen. Een prospectus opstellen doe je niet zomaar; hier gaan talloze uren in zitten. De gemiddelde doorlooptijd voor het schrijven van een prospectus is vier maanden.
Door de jaren heen zijn onze prospectussen talloze keren gebruikt ter inspiratie voor crowdfundingsacties voor andere partijen. "Niks mis mee," zou je zeggen, want je hoeft echt niet telkens het wiel opnieuw uit te vinden. Maar het wordt een ander verhaal wanneer je een prospectus van ons letterlijk kopieert en daarmee de boer op gaat.
Ik ben het dus ook zat om mijn mond hierover te houden, want het frustreert mij enorm wanneer andere bedrijven ons harde werk klakkeloos overnemen en presenteren als iets eigens en unieks.
Je zou kunnen zeggen: "Roel, maak je niet zo druk. Imitatie is het grootste compliment!" En normaal gesproken zou ik zeggen, ja dat klopt, maar niet als het gaat om het ophalen van letterlijk miljoenen euro's aan investeringen.
En dat is nu net wat er gebeurt. Jopen lanceerde op 20 december een crowdfundingscampagne van € 2.500.000 met een prospectus dat een schaamteloze kopie is, met dezelfde inhoud en boodschap als die van ons in 2022.
Ik ben hier niet om modder te gooien. Ik gun deze bedrijven een bestaansrecht en dezelfde manier van financieren zoals dat ons heeft groot gemaakt. Maar waar ik echt heel slecht tegen kan, is dat er grote bedragen worden opgehaald met werk dat simpelweg gestolen wordt. Het laat de ware aard van een bedrijf zien.
Als investeerder sta je namelijk voor een keus. Stel je hebt € 500, € 5.000 of € 50.000 te investeren. Waar zou je je geld in willen investeren? In een bedrijf dat geobsedeerd is door creativiteit en innovatie, dat volledig transparant is over haar doen en laten en altijd op zoek is om het verschil te maken? Of wil je je geld steken in een bedrijf waar creativiteit achter wordt gesteld en waar voor de makkelijke weg wordt gekozen door liever te kopiëren dan te innoveren.
Dus, help een brouwerij die de grootste microbrouwerij van Nederland wilt worden en die wél haar prospectussen op eigen kracht schrijft. Investeer in Frontaal.
Zag het net ook op instagram voor bij komen, beetje megalomaan gedrag wel.
Lijkt er haast op dat het kaartenhuis frontaal echt aan het instorten is als je je met dit soort praktijken bezig moet gaan houden.
Lijkt er haast op dat het kaartenhuis frontaal echt aan het instorten is als je je met dit soort praktijken bezig moet gaan houden.
Als het echt jatten is heeft ie een punt.squzzi schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:31:
Maar sowieso weer elke dag een oproep om te investeren de laatste dagen. Iets zegt mij dat ze voor 1 januari een flink bedrag moeten aflossen en anders de klos zijn. Aan de andere kant loopt de teller elke dag op dus als ze elke dag nog wat euro's ophalen komen ze alsnog bij de miljoen uit. Maar komende jaren gaat wel lastig worden als je ziet dat elke ronde moeizamer gaat.
Wellicht het bedrijf waarvan je denkt dat je nog iets terug gaat zien van je geld, of het bedrijf dat het lekkerste bier maakt?Kapitein Merijn schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:25:
Niet het bedrijf dat vier maanden tijd en kapitaal verkwanselt om een prospectus op te maken?

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Echt… wat een ongekende sneuneus is die Roel aan het worden.squzzi schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:31:
Bij mij komt er in ieder geval geen Frontaal bier meer in…. En ik kom nog wel uit Breda.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 22-12-2023 11:00 ]
Ik vind Jopen ook wel triest.
Ik vind sowieso dat al die brouwers die het van crowdfunding moeten hebben triest. Wordt gewoon een businessmodel zo. Als het geld op is doen we een crowdfunding, beloven we de "investeerders" een speciale fles bier (in ieder geval met een speciaal etiket) en dan hoeven we geen bedrijfsmatige veranderingen dor te voeren om winstgevend te worden.
Ik vind sowieso dat al die brouwers die het van crowdfunding moeten hebben triest. Wordt gewoon een businessmodel zo. Als het geld op is doen we een crowdfunding, beloven we de "investeerders" een speciale fles bier (in ieder geval met een speciaal etiket) en dan hoeven we geen bedrijfsmatige veranderingen dor te voeren om winstgevend te worden.
Met gestrekt been.
Kaneel proef je niet, kaneel ruik je.Louwke schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:57:
Zo snelle update, zonder proeven. Ik proef bijna geen zoetigheid, bitterheid, zout en pittigheid. Kaneel bv dan weer wel, erg apart. Gaat een leuke kerst worden met flauwe smaken
Ultieme test is de kaneelsuiker proef. Met je neus dicht op je tong, dan proef je alleen de zoetigheid, als je dan je neus opent proef (ruik) je de kaneel pas.
Proeven doe je met je neus, dus heeft @Louwke gewoon gelijk.Zjoske78 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:08:
[...]
Kaneel proef je niet, kaneel ruik je.
Ultieme test is de kaneelsuiker proef. Met je neus dicht op je tong, dan proef je alleen de zoetigheid, als je dan je neus opent proef (ruik) je de kaneel pas.
Met gestrekt been.
Reactie van Roel Buckens (Frontaal):Kapitein Merijn schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:25:
Als je dacht dat het dieptepunt bereikt was bij Frontaal:
Bij deze wat context. Michel, de mede-eigenaar van Jopen, vroeg mij persoonlijk in september of ik in een call wilde zitten met hem en een investeerder om te praten over crowdfunding. Ik wil hier altijd in helpen, want ik geloof in crowdfunding en ik geloof erin dat het bedrijven verder kan helpen in hun groei. Tijdens die call van anderhalf uur ben ik heel openhartig geweest over crowdfunding en hoe je een campagne van deze grootte opzet.
Ik heb ze echt heel nadrukkelijk op het hart gedrukt in die call dat ik absoluut niet wil dat ze onze prospectus overnemen. Ik had gezegd dat ik het wel zou snappen als ze inspiratie zouden opdoen vanuit onze prospectus, net als wij dat doen met andere prospectussen. In deze call gaven ze dus ook zelf aan dat ze hier op zouden letten. Nu, drie maanden later, zie je hier het resultaat. Dit is dan ook de reden waarom ik er zo op ageer, ik vind het niet erg dat men inspiratie op doet, dat is juist vleiend. Maar om een hand uitgereikt krijgen, een belofte doen en vervolgens het tegenovergestelde te doen, dat stoot me tegen het borst.
En mocht je je nog afvragen, wat versta je dan allemaal onder kopiëren? Nou, hele pagina's. Vergelijk pagina 33 van onze prospectus maar eens met pagina 54 (hint: er staat een ongelofelijke spelfout in, dus zo denderend goed zijn ze nou ook weer niet in copypasten).
Met gestrekt been.
Ja klopt, ik bedoelde meer te zeggen dat zijn neus nog wel werkt, maar zijn tong niet 😜Artbij schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:09:
[...]
Proeven doe je met je neus, dus heeft @Louwke gewoon gelijk.
Het is behoorlijk sneu als je als "enige" copypaste voorbeeld kan aandragen hoe het platform werkt, aangezien ze beiden hetzelfde platform gebruiken. Begrijpelijk dat je dan min of meer voor dezelfde woordkeuze gaat.Artbij schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:12:
[...]
Reactie van Roel Buckens (Frontaal):
Bij deze wat context. Michel, de mede-eigenaar van Jopen, vroeg mij persoonlijk in september of ik in een call wilde zitten met hem en een investeerder om te praten over crowdfunding. Ik wil hier altijd in helpen, want ik geloof in crowdfunding en ik geloof erin dat het bedrijven verder kan helpen in hun groei. Tijdens die call van anderhalf uur ben ik heel openhartig geweest over crowdfunding en hoe je een campagne van deze grootte opzet.
Ik heb ze echt heel nadrukkelijk op het hart gedrukt in die call dat ik absoluut niet wil dat ze onze prospectus overnemen. Ik had gezegd dat ik het wel zou snappen als ze inspiratie zouden opdoen vanuit onze prospectus, net als wij dat doen met andere prospectussen. In deze call gaven ze dus ook zelf aan dat ze hier op zouden letten. Nu, drie maanden later, zie je hier het resultaat. Dit is dan ook de reden waarom ik er zo op ageer, ik vind het niet erg dat men inspiratie op doet, dat is juist vleiend. Maar om een hand uitgereikt krijgen, een belofte doen en vervolgens het tegenovergestelde te doen, dat stoot me tegen het borst.
En mocht je je nog afvragen, wat versta je dan allemaal onder kopiëren? Nou, hele pagina's. Vergelijk pagina 33 van onze prospectus maar eens met pagina 54 (hint: er staat een ongelofelijke spelfout in, dus zo denderend goed zijn ze nou ook weer niet in copypasten).
Zitten meer overeenkomsten in hoor.squzzi schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:19:
[...]
Het is behoorlijk sneu als je als "enige" copypaste voorbeeld kan aandragen hoe het platform werkt, aangezien ze beiden hetzelfde platform gebruiken. Begrijpelijk dat je dan min of meer voor dezelfde woordkeuze gaat.
Maar ik jat zelf ook redelijk veel documenten die ik moet maken. Als je een voorbeeld hebt ben je heel snel geneigd dit veel te veel te kopiëren.
Met gestrekt been.
Is de markt van hobbybrouwers inmiddels niet verzadigd? Iedereen en zn moeder is tegenwoordig bier aan het brouwen, het houdt een keer op met commercieel succesvol worden.
Ik zeg ook niet dat dat niet zo is, maar als je als Frontaal, dan deze frontale aanval kiest, had dan in ieder geval wat sterkere voorbeelden gebruikt als argument.Artbij schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:21:
[...]
Zitten meer overeenkomsten in hoor.
Maar ik jat zelf ook redelijk veel documenten die ik moet maken. Als je een voorbeeld hebt ben je heel snel geneigd dit veel te veel te kopiëren.
Dat de look en feel redelijk hetzelfde is en de inhoudsopgave dezelfde topics heeft neemt niet weg dat de prospectus van Jopen een hele andere insteek heeft.
Dar heb je gelijk in, ik vind het zelf ook oerdom van Frontaal om dit zo te doen.squzzi schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:23:
[...]
Ik zeg ook niet dat dat niet zo is, maar als je als Frontaal, dan deze frontale aanval kiest, had dan in ieder geval wat sterkere voorbeelden gebruikt als argument.
Dat de look en feel redelijk hetzelfde is en de inhoudsopgave dezelfde topics heeft neemt niet weg dat de prospectus van Jopen een hele andere insteek heeft.
Met gestrekt been.
Precies…. Hoog tijd dat er een flinke normalisatie in de markt komt zodat wat er overblijft wellicht wel winstgevend kan zijn tegen een normale prijs.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:21:
Is de markt van hobbybrouwers inmiddels niet verzadigd? Iedereen en zn moeder is tegenwoordig bier aan het brouwen, het houdt een keer op met commercieel succesvol worden.
@Zjoske78 Kaneel proef je ook zonder. Alleen de de samenwerking van tong en neus zorgen dat je het totaal beeld goed hebt. Dus nee je ruikt het niet alleen nee je proeft het niet alleen. Maar samen zorgen ze voor de smaak.Artbij schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:09:
[...]
Proeven doe je met je neus, dus heeft @Louwke gewoon gelijk.
"We noemen dat secundaire smaken. De tong- en neussmaken samen zorgen voor de totale smaakbeleving."
Ik snap niet zo goed dat ze uberhaupt die prospectussen (prospecti?) nodig hebben. Frontaal en Jopen liggen in bijna elke Appie en Jumbo, vooral Jopen is bijna overal verkrijgbaar. Gaat het echt zo slecht of is gewoon harken?
Seven Island Barrel Aged Stouts die 1,5 jaar op vaten hebben liggen rijpen.
:strip_exif()/f/image/WFTX4bMiZQcYqzJY1deGEOLV.jpg?f=fotoalbum_large)
* Blasphemy VII Seven Years Anniversary Triple Barrel Aged | Triple Barrel Aged Imperial Stout | 12% ⭐️4.45
* DoomBringer Double Barrel Aged | Double Barrel Aged Imperial Stout | 11,5% | ⭐️4.68 | Collab. Brew: Burial Beer Co.🇺🇸
* Unholly Death Bourbon Barrel Aged | Bourbon Barrel Aged Imperial Stout | 11% ⭐️4.60 | Collab. Brew: Bottle Logic Brewing🇺🇸
Bier fan Fryske grûn!
Het is gewoon goedkoop geld….. veel goedkoper dan je met een reguliere financiering binnen kan halen.klaps schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:18:
Ik snap niet zo goed dat ze uberhaupt die prospectussen (prospecti?) nodig hebben. Frontaal en Jopen liggen in bijna elke Appie en Jumbo, vooral Jopen is bijna overal verkrijgbaar. Gaat het echt zo slecht of is gewoon harken?
Niet zozeer alleen de directe kosten. Maar de crowdfunders kunnen hun geld niet terugeisen zoals een normale geldverstrekker dat wel een keer terug wil zien.
En bij Jopen gaat het voor de huidige financiering al om flinke bedragen. Zo betalen ze aan Rabo 5% en aan Karmijn bijna 7%. Dan is crowdfunden een koopje….
Jopen is al wel een flink maatje groter dan Frontasl en hebben het in het verleden wel op eigen kracht gedaan. Frontaal leeft van het gratis geld.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 22-12-2023 13:54 ]
En zoals ik het snel bekeken heb wil Jopen het gebruiken voor investeringen in machines en gebouwen en niet m.b.t. de normale activiteiten. Dus investeringen om een beter rendement / betere verkopen te kunnen behalen en niet om de lopende gaten in de begroting te dichten.
Het gaat het om certificaten van aandelen. Het risico is dat er over een paar jaar geen markt meer voor is en je ze niet kwijt kan.
Maar voor 235 krijg je een aantal biertjes per jaar en korting. Dus als je daar toch al veel drinkt, verdien je het snel genoeg terug
Het gaat het om certificaten van aandelen. Het risico is dat er over een paar jaar geen markt meer voor is en je ze niet kwijt kan.
Maar voor 235 krijg je een aantal biertjes per jaar en korting. Dus als je daar toch al veel drinkt, verdien je het snel genoeg terug
Nice! Toevallig nog een linkje waar je dit kan bestellen? Zou er graag nog 3 kopen voor mijzelf en 2 vrienden.Eric H schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:35:
On another note…..kijk eens wat er vandaag uit Noorwegen werd afgeleverd
[Afbeelding]
Wij hebben ze uit Noorwegen laten komen via een bevriende relatie. Let wel, uiteindelijke prijs per blik kwam hiermee op ruim €17,- te liggen.
Gekkigheid misschien, maar op deze manier hadden we er gelijk in 1x genoeg voor ons tweetjes.
Verder ook nog deze besteld en binnengekregen ::strip_exif()/f/image/PW3MSOUOLs4QLNbvcfsUQtJh.jpg?f=fotoalbum_large)
En aangezien ik nu met het gezin even een weekje weg ben heb ik voor mezelf deze serie eens meegenomen om met elkaar te vergelijken:
:strip_exif()/f/image/9kBiir8l5TfcDI9bOs2IQVy9.jpg?f=fotoalbum_large)
Verwacht hier in de regio ook nog wel een speciaalbierzaak binnen te lopen, dus er moest sowieso wat ruimte gemaakt worden in de koelkast.
Gekkigheid misschien, maar op deze manier hadden we er gelijk in 1x genoeg voor ons tweetjes.
Verder ook nog deze besteld en binnengekregen :
:strip_exif()/f/image/PW3MSOUOLs4QLNbvcfsUQtJh.jpg?f=fotoalbum_large)
En aangezien ik nu met het gezin even een weekje weg ben heb ik voor mezelf deze serie eens meegenomen om met elkaar te vergelijken:
:strip_exif()/f/image/9kBiir8l5TfcDI9bOs2IQVy9.jpg?f=fotoalbum_large)
Verwacht hier in de regio ook nog wel een speciaalbierzaak binnen te lopen, dus er moest sowieso wat ruimte gemaakt worden in de koelkast.
Eric, Signing off !!
Zie mijn reactie van vorige week:Conundrum51 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:44:
[...]
Nice! Toevallig nog een linkje waar je dit kan bestellen? Zou er graag nog 3 kopen voor mijzelf en 2 vrienden.
Mad Marty schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:01:
[...]
https://beerizer.com/shop...-barcode-red-blue--322826
Maar je moet er snel bij zijn
Rail Away!
Super. Heb er net (max) drie gekocht bij Mr. Hop .Mad Marty schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 22:14:
[...]
Zie mijn reactie van vorige week:
[...]
Waarom is deze release eigenlijk zo beperkt leverbaar? Zou dat met de kalenders te maken hebben?
@Eric H Bedankt voor de inspiratie. Lekker Barcode-muurtje zo!
Beperkte release heeft volgens mij meer te maken met het feit dat deze bij Leervig gebrouwen is.Shrien schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 01:27:
[...]
Super. Heb er net (max) drie gekocht bij Mr. Hop .
Waarom is deze release eigenlijk zo beperkt leverbaar? Zou dat met de kalenders te maken hebben?
@Eric H Bedankt voor de inspiratie. Lekker Barcode-muurtje zo!
In dit geval hebben ze waarschijnlijk het aantal naar Alkmaar laten komen oa voor de advent, plus nog wat voor de distributie naar de reguliere ‘handel’
Bij de barcodes die ze in Alkmaar maken hebben ze zelf invloed op de hoeveelheid. Zo zijn verschillende voorgaande barcodes nog gewoon verkrijgbaar.
Eric, Signing off !!
:strip_exif()/f/image/1A2y7eqnmyMO5vo1sa8LODIs.jpg?f=fotoalbum_large)
Gebruik gemaakt van de aanbiedingen van Appie. Veel bekende, maar ook goede bieren wat mij betreft. Ben wel blij met de Gulden draak, deze was na het bestellen op zag ik op de site.
⏩ PVOutput☀️
Die Stereo Mono heb ik ook in liters weg zitten drinken….Quad schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:13:
[Afbeelding]
Gebruik gemaakt van de aanbiedingen van Appie. Veel bekende, maar ook goede bieren wat mij betreft. Ben wel blij met de Gulden draak, deze was na het bestellen op zag ik op de site.
Stond net nog bij de AH te twijfelen of ik er weer een paar mee zou nemen, uiteindelijk besloten om het niet te doen..
Mooie collectie biertjes hoor!
Eric, Signing off !!
@brukskeluuk Goeie deal ja. Frontaal maakt nog steeds lekker bier.
Die Snow Punch V2 heb ik gisteravond gedronken.
Ook gisteravond gedronken en toch het vermelden waard is Trinity van Lough Gill uit Ierland.
Was echt een positieve verrassing, niet dat ik wat slechts had verwacht, maar het zou zo maar een Puhaste Silver kunnen zijn. Gebalanceerde smaak, beetje zoet, veel Bourbon, hout. Top wat mij betreft.
Ik had er al van gedronken maar wilde toch nog een foto maken
Die Snow Punch V2 heb ik gisteravond gedronken.
Ook gisteravond gedronken en toch het vermelden waard is Trinity van Lough Gill uit Ierland.
Was echt een positieve verrassing, niet dat ik wat slechts had verwacht, maar het zou zo maar een Puhaste Silver kunnen zijn. Gebalanceerde smaak, beetje zoet, veel Bourbon, hout. Top wat mij betreft.
Ik had er al van gedronken maar wilde toch nog een foto maken
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dF8R4REp7zc0MohypDKzQTkA.jpg?f=user_large)
Ik ben mij pas kort aan het begeven in de wereld van de stout en porter. Erg lekker maar die biertjes zijn vaak niet goedkoop zeg. Bij de lokale slijterij kost een blikje moersleutel al snel een euro of tien of meer.
Nu ben ik best bereid om te betalen voor iets dat lekker is maar wat zijn de tips voor lekkere maar niet te dure stout of porter?
Nu ben ik best bereid om te betalen voor iets dat lekker is maar wat zijn de tips voor lekkere maar niet te dure stout of porter?
@-pollem- ik ben fan van Kees, karamel fudge stout bijvoorbeeld, kost bijna niets maar staat heel erg hoog op mijn lijstje.
Edit: Vandaag nog bij AH 2e halve prijs.
En misschien heeft je lokale AH wel wat meer in 't assortiment.. Guinness is er ook een bijvoorbeeld.
Edit: Vandaag nog bij AH 2e halve prijs.
En misschien heeft je lokale AH wel wat meer in 't assortiment.. Guinness is er ook een bijvoorbeeld.
[ Voor 38% gewijzigd door Quad op 24-12-2023 15:20 ]
⏩ PVOutput☀️
:strip_exif()/f/image/nVutDNHQ6LdNOVh2YDBMCKRS.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn Craft Boxs slotakkoord. Wat mij betreft een voorbeeld van hoe het gemiddeld was van de box: Prima.
Ik heb 1 biertje gehad wat echt slecht was, de rest varieert inderdaad rond de 3.5/5.
De box was €85 incl verzending, en ik denk dat het wel een goede prijs/kwaliteit is.
Ik weet niet of ik volgend jaar deze weer zal doen, ik denk dat ik qua beleving toch neig naar hogere kwaliteitbieren, maar daar staat dus een flinke toelage tegenover natuurlijk.
Feit is, Craft Boxs heeft geleverd wat ze beloofd hebben, en daar ben ik oprecht tevreden over en vind ik het jammer dat dit avontuur alweer voorbij is.
Rest mij om jullie, mede liefhebbers, een fijne kerst te wensen, en op naar nieuwe ontdekkingen in het nieuwe jaar.
⏩ PVOutput☀️
Advies gezocht, ik lurk al even rond op het topic hier.
Ik ben via de Albert Heijn voor het eerst in contact gekomen met moersleutel (motor oil). Ik ben ook al even fan van stouts/porter.
Iemand ervaring met de 20 Stout bieren box van Moersleutel?
Staat die nu ook effectief 20 euro in korting? Of is dat zo een lokvogel dingetje. Joindry is namelijk best allergisch aan lokvogel kortingen.
Ik ben via de Albert Heijn voor het eerst in contact gekomen met moersleutel (motor oil). Ik ben ook al even fan van stouts/porter.
Iemand ervaring met de 20 Stout bieren box van Moersleutel?
Staat die nu ook effectief 20 euro in korting? Of is dat zo een lokvogel dingetje. Joindry is namelijk best allergisch aan lokvogel kortingen.
Emelisse is het eerste wat mij te binnen schiet…..-pollem- schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:11:
Ik ben mij pas kort aan het begeven in de wereld van de stout en porter. Erg lekker maar die biertjes zijn vaak niet goedkoop zeg. Bij de lokale slijterij kost een blikje moersleutel al snel een euro of tien of meer.
Eric, Signing off !!
Vandaag voor de eerste keer een Omnipollo (BA) Stout (die nooit echt goedkoop zijn) links laten liggen vanwege de prijs..
De CHURCH AMUN-RA SOLERA STOUT was met €29,95 voor 37,5cl toch een beetje teveel van het goede wat mij betreft. Jammer want daar kwam ik nu net voor naar de supermarkt in kwestie
Voor datzelfde geld een 75cl Lervig meegepakt; Off the Rack Paragon American Whiskey 2022.
Daarnaast stonden er weer wat aparte bieren van Mad Scientist dus die maar meegepakt.
Helaas voor later want net opgeknapt van onze gezellige vriend Corona-19… geen geur en smaakproblemen gelukkig maar toch niet hét moment voor dikke BA bommen die in deze periode leuk waren geweest. Ach ja, dan maar met oud- en nieuwjaar
En om toch een beetje in de kerstsfeer te komen;
De CHURCH AMUN-RA SOLERA STOUT was met €29,95 voor 37,5cl toch een beetje teveel van het goede wat mij betreft. Jammer want daar kwam ik nu net voor naar de supermarkt in kwestie
Voor datzelfde geld een 75cl Lervig meegepakt; Off the Rack Paragon American Whiskey 2022.
Daarnaast stonden er weer wat aparte bieren van Mad Scientist dus die maar meegepakt.
Helaas voor later want net opgeknapt van onze gezellige vriend Corona-19… geen geur en smaakproblemen gelukkig maar toch niet hét moment voor dikke BA bommen die in deze periode leuk waren geweest. Ach ja, dan maar met oud- en nieuwjaar
En om toch een beetje in de kerstsfeer te komen;
:strip_exif()/f/image/5HA5JuSjtN3MYbU5Rp4cZlvH.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Thalaron op 24-12-2023 22:55 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Waarschijnlijk is er iets mis met mijn tong maar de laatste tijd smaakt elke stout hetzelfde.. vandaag de Christmas oil. Proefde geen chocolade en sinaasappel, smaakte hetzelfde als de red velvet een dag van eerder..
Kees heeft ook aardige goede Stouts en mooi prijsje vaak. Verder het Uiltje en de Molen ook wel-pollem- schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:11:
Je kan nog tot morgen gebruik maken van de 25% kortingsactie bij de AH(wel beperkte keus) en daar hebben ze Motor Olie van Moersleutel, Kees, caramel fudge stout en vast nog een paar die ik nog niet gehad hebt.-pollem- schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:11:
Verder hebben ze vaak bij Nettorama (zit beperkt in Nederland) hebben ze vaak goedkope 75cl flessen(ook stouts) Ze hadden daar laatst veel staan van Jopen en de Molen tussen de 8 en de 10 euro(maar dan heb je wel een grote fles en barrel aged)
Ik heb ze een lange tijd naast me gelaten maar toen ik motor oil(en eerst op een teras een andere RIS dronk) was ik om en nu drink ik af en toe wat donkerder bier
https://www.ah.nl/zoeken?query=stout
[ Voor 3% gewijzigd door Honesty op 25-12-2023 09:35 ]
Festina lente
Final score:
Dag | Brouwerij | Bier | Stijl | ABV | Untappd |
1 | Hoof Hearted Brewing | Did We Just Become Best Fwendz? | IPA - Imperial / Double | 8% | 4.26 |
2 | Badin | Tønnelagra Boðvin - Rødvinstønner | Barley Wine | 10.6% | 3.89 |
3 | Brouwerij Homeland | Klapgijp #8 | Bock - Doppelbock | 12% | 4.03 |
4 | ROTT. Brouwers | ROTT.barrels #6 – Bourbon Barrel Aged Imperial Stout – Jack Daniels (2023) | Stout - Imperial / Double | 11.6% | 4.13 |
5 | Salikatt Bryggeri x DEYA | Hygge | Blonde Ale | 5.5% | 3.42 |
6 | Lervig x Basqueland | Off The Rack Port Barrel Aged Imperial Stout | Stout - Imperial / Double | 13.4% | 4.45 |
7 | Dois Corvos | Finisterra | Porter - Imperial / Double | 8.5% | 3.63 |
8 | Nøgne Ø | Teardrop for Oscar Aquavit BA | Stout - Imperial / Double | 14% | 4.19 |
9 | La Pirata Brewing | The Last Gold Eel | Stout - Imperial / Double | 15% | 4.34 |
10 | Badin | Tønnelagra Boðvin - Romtønner | Barley Wine | 13% | 4.06 |
11 | Berghoeve Brouwerij | VAT#72 Uut Eerder Tied Barrel Aged Irish Whiskey | Barley Wine | 10% | 3.95 |
12 | Big Belly Brewing Company | Hœnir | Stout - Foreign / Export | 11% | 3.89 |
13 | Halve Tamme X Klere Bocht | Abellanis | Porter - Baltic | 9.4% | 4.14 |
14 | Galway Bay Brewery | Boulevardier 2022 | Barleywine - Other | 11.3% | 4.19 |
15 | Ophiussa Brewing Co. | Euphoria | IPA - Imperial / Double New England / Hazy | 8% | 4.16 |
16 | Uiltje Brewing Company | The Algorithm Pt.II | Stout - Imperial / Double | 15% | 4.14 |
17 | O'Clock Brewing | Baden Power Imperial Stout Armagnac | Stout - Imperial / Double | 12.5% | 4.17 |
18 | FUERST WIACEK | Gold | Stout - Imperial / Double Coffee | 10% | 4.09 |
19 | CRAK Brewery | Paracasa (Annata 2022) / CANTINA | Stout - Imperial / Double | 12% | 4.13 |
20 | The Veil Brewing | Crucial Crucial Taunt Taunt | IPA - Imperial / Double | 8% | 4.24 |
21 | Berghoeve Brouwerij | Vat#37 Zwarte Snorre Barrel Aged Tamdhu Whisky | Stout - Russian Imperial | 11% | 4.12 |
22 | Fauve | Sur Les Cloches Des Couleurs | Stout - Imperial / Double | 12% | 4.11 |
23 | Nøgne Ø | Jacob's Ladder | Barley Wine | 12% | 4.27 |
24 | Brouwerij De Halve Maan | Straffe Hendrik XMAS Blend 2023 | Winter Ale | 11% | 3.90 |
Bier fan Fryske grûn!
Kees inderdaad! Moet zeggen dat ik er eigenlijk veel te weinig van heb geprobeerd zelf.-pollem- schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:11:
Lough Gill, Brewski, Sibeeria, Arpus en Brew York hebben wel echt lekkere stouts die vaak €5-€7 zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door ivo001 op 25-12-2023 11:09 ]