Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 158 ... 193 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RB1987
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-03-2024
Even tussen al het geweld van de advents kalenders door.

Voor de mensen die dachten dat Fransen alleen wijn konden maken?

Beer in a box heeft nu een mega gave box te koop van Piggy Brewery!!! (Zelf al 10+ bieren gedronken van deze brouwerij. Ze hebben altijd gave labels en lekker bieren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gaLWpCi0VBP8Jg8xXVC_aO5DbaQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X0LhjYI7AlvZs2B4dR5cNEQN.webp?f=user_large

https://shop.beerinabox.n...os=1&_sid=115edb10c&_ss=r

Doe er je voordeel mee! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:49

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Devil schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:10:
[...]

Ik dacht jeej daar ga ik voor, maar krijg steeds 'invallid billing phone number' en nergens een veld om telefoonnummer in te vullen. Dus helaas genoeg tijd gehad om m'n impulsaankoop te heroverwegen :+
Hier helaas wel gelukt :+ Toch bedankt voor de tip @martinvrh ;)

Bij het invoeren van factuuradres / verzendadres kreeg ik wel een veldje voor 'Phone'. Betaling ging wel twee keer mis aan hun kant overigens, dus misschien gewoon nog een keer proberen. Of juist niet natuurlijk ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 16:06

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

AngelDust schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:52:
[...]

Ik mag nu helaas niet drinken ivm een ontsteking in mn schouder en de daarbij komende medicatie.. dus momenteel kom ik niet verder dan dat inderdaad..

Dan spaar ik ze nu wel op tot dag 12 en de final result op dag 24 :)
Dag 1 t/m 12 van de custom Van Erp kalender

Dag Brouwerij Bier Stijl ABV Untappd
1 Hoof Hearted Brewing Did We Just Become Best Fwendz? IPA - Imperial / Double 8% 4.26
2 Badin Tønnelagra Boðvin - Rødvinstønner Barley Wine 10.6% 3.89
3 Brouwerij Homeland Klapgijp #8 Bock - Doppelbock 12% 4.03
4 ROTT. Brouwers ROTT.barrels #6 – Bourbon Barrel Aged Imperial Stout – Jack Daniels (2023) Stout - Imperial / Double 11.6% 4.13
5 Salikatt Bryggeri x DEYA Hygge Blonde Ale 5.5% 3.42
6 Lervig x Basqueland Off The Rack Port Barrel Aged Imperial Stout Stout - Imperial / Double 13.4% 4.45
7 Dois Corvos Finisterra Porter - Imperial / Double 8.5% 3.63
8 Nøgne Ø Teardrop for Oscar Aquavit BA Stout - Imperial / Double 14% 4.19
9 La Pirata Brewing The Last Gold Eel Stout - Imperial / Double 15% 4.34
10 Badin Tønnelagra Boðvin - Romtønner Barley Wine 13% 4.06
11 Berghoeve Brouwerij VAT#72 Uut Eerder Tied Barrel Aged Irish Whiskey Barley Wine 10% 3.95
12 Big Belly Brewing Company Hœnir Stout - Foreign / Export 11% 3.89

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:13
In totaal 4 weken vakantie in Estland en Letland doen de aantallen flink oplopen. Je ziet wel de invloed van zoiets als de guild van Moersleutel op iets als "favorite brewery".

(Met het risico dat we binnenkort hier weer een discussie krijgen over het delen van deze overzichten. Ik vind het wel leuk te zien wat de bezoekers hier drinken gedurende het jaar)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJpRL3zlZP3TXMEK4L4Dwm1Uzj8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jXIZbdnPSZ9bzJ91zXbkcRz6.png?f=fotoalbum_large

Untappd: politrix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20-05 16:01
Altijd wel weer leuk, de year in beer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEJaSEpRNcCy6LZ4RyDV02k0AIo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kUADVKmvbYad9ivnBNKf0iKw.png?f=fotoalbum_large

edit: de drukte dit jaar was goed te zien, door het kopen van een huis en het bijbehorende kluswerk, weinig tijd gehad om te genieten van een speciaalbiertje.

[ Voor 17% gewijzigd door pc_freak1 op 12-12-2023 12:22 ]

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:53
Ik vind het ook altijd wel leuk om die lijstjes te zien.

Hier die van mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QY6OWKV4NDYkrcGHisoyGF4a84Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hBjxlbLYcP73Yh6jkz0XaMEz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:47
(jarig!)
Voor de grap coronajaren eens vergelijken met afgelopen jaar. Van bijna 350 naar nog geen 100
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fysBS4D8w71Yc2haF-xi02jye9k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YQwVpv7tU3UyugQYDSCQtREZ.png?f=fotoalbum_large

Quadrupel wel grappig. Vooral BA op whisky echt lekker gaan vinden: je drinkt minder maar vaak wel wat duurder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 14:54
Tegen mijn verwachting in toch meer gedronken dan vorig jaar. Minder doordeweeks, maar wat meer piekmomenten met 2 dagen BGM (46) en 2 dagen BPBW (66) en dan nog Frontaal Fest, Borefts, Bier & Big en nog wat kleinere beirfestivalletjes samen met wat speciaalbieravondjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A7UJMWxbCrd6N5I3bMMmQZqK5hQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tF2QWWeRtSjE4dc2Og1zw7oQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 08:43

DeFeCt

je wéét toch

DhrvanB schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:45:
Hertog Jan heeft de Grand Prestige Brut in de webwinkel staan voor 40eu inclusief 2 kekke glazen.

Leuk alternatief voor champagne, maar wel flink aan de prijs. Zou dit een beetje te vergelijken zijn met Deus Brut?
Ben er wel gewoon ingetrapt en heb er twee besteld, 1 voor nu en 1 voor over 1* jaar. Met een kleine cursus en examen is er nog wel 15% korting te krijgen: https://www.bierista.nl/pages/hertog-jan-kortingscode

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-05 08:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfpXz4lbpqPGF11iFl33-v4bdK8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lf0h8HkO9stbX95MZjlT9VGs.png?f=fotoalbum_large

Mooie ronde 100 brouwerijen. Al gaat dat cijfer nog omhoog gaan de komende weken. Heb zaterdag nog een voorraadje bier gekocht, én gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:18

Shrien

frequent snoozer

Lennnn schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:42:

Hier die van mij:

[Afbeelding]
Holy moly! Ga je de 1000 check-ins nog halen dit jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:18
Shrien schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:31:
[...]

1 januari was 345 dagen geleden. Als we de 929 delen door 345 en dat vermenigvuldigen met 365, dan kom ik uit op 982,8, afgerond naar boven is dat 983. Dus waarschijnlijk net niet. Of de holiday spirit moet nog rijkelijk gaan vloeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 14:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_4rypnpli4cWNPhCkkMiboDshw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yfFnh2tKAn4yLR3dJtJmJYW7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 17:25
Lennnn schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:42:

Hier die van mij:

[Afbeelding]
Hoe haal je in godsnaam zoveel check-ins? :o
Dat zijn gemiddeld bijna 19 biertjes per week die je incheckt! Die heb je neem ik aan niet allemaal helemaal opgedronken dan. Doe je veel tastings/festivals waar je kleinere hoeveelheden proeft ofzo? Zelfs met 12/15 cL proefglaasjes is dit nog een flinke lading bier elke week, voor mij wel in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KxpOwqB.png

Ook wat minder dan vorig jaar maar ben daar eigenlijk wel content mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4-hYqRsUKbLkAmzXfXg7bL70Qk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c7HsAbhPzUyt5hU06sGoYweu.png?f=fotoalbum_large

Toch een stuk minder als vorig jaar.
Vakantie / rondreis van 2,5 - 3 maanden zorgt dat er ook door de weeks voldoende genuttigd is..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C17IIX5yhPvL5y-85IaO5XLkBHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L1kBfpQhB2TP1VcaAYAWRDhU.jpg?f=fotoalbum_large

Voor 2024 voor het eerst een alcohol vrije maand in de planning staan😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhrvanB
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-05 08:47
DeFeCt schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:11:
[...]

Ben er wel gewoon ingetrapt en heb er twee besteld, 1 voor nu en 1 voor over 1* jaar. Met een kleine cursus en examen is er nog wel 15% korting te krijgen: https://www.bierista.nl/pages/hertog-jan-kortingscode
Leuke aankoop, geniet er van! Ik vind het een erg leuk alternatief voor champagne (of andere mousserende wijn).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennnn
Shrien schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:31:
[...]

Nee, nog niet misschien. Ik heb al veel moeite om Moersleutel bij te houden. Ik loop er nu al 3 achter.

Het aantal zegt overigens weinig over de hoeveelheid in liter.
Ik drink niet vaak alleen. Of ik deel met mijn vriendin (dan zijn het dus halve blikken) of het is met vrienden en dan is het vaak 1/3.
En dan nog bierfestivals. Op een Billies haal je makkelijk 40 per dag.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WillyWilly
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Leuk die lijstjes,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLtvkDYDhWY9frgtwvDuGK_ooVw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UN31fmKBxaRig7alnn0XYKld.png?f=fotoalbum_large

Don't mention ... the holy moly, I know :-)

Craft beer PriceWatch : https://beerizer.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:17
WillyWilly schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 19:12:
Leuk die lijstjes,
[Afbeelding]

Don't mention ... the holy moly, I know :-)
Tering, volgens mij heb jij dagelijks een bierfestival;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7g4b9Dwvpkbe1eebmXBRGy5-uR4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3ICgf1UlbnGfeXGt8aWyxsGw.png?f=fotoalbum_large
Hier het aantal met 14 naar beneden viel dus wel mee ondanks de geboorte van mijn zoontje. Maar ja bierfestival bv deed goede zaken. En inderdaad guild impact zie je goed zo ja

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5okoo21uIIkZ1RRdEQhPB6hIA2Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5rQFqTNqZzwpTihyfaqI0C5T.png?f=fotoalbum_large

Hier die van mij dan maar, 32 minder check ins dan vorig jaar. Maar goed, ik drink nu doordeweeks ook niet meer, op heel soms een <0.5% na dan. Bevalt me prima die rustdagen en ze zijn ook een goed excuus om in het weekend dan wel eens een zware klapper open te trekken. :+

En over zware kleppers gesproken: twee weken terug de You Made This van Moersleutel gedronken, maar die viel mij wat tegen. Die was gewoon te zoet voor mijn smaak. De Tiramisumo Quadruplets was daarentegen wel helemaal in mijn straatje: vloeibare tiramisu, hoewel ik de 'beloofde' bourbon smaak wel miste (maar kan ook aan iets te koud bier (keldertemperatuur) hebben gelegen). En ook de Cuppa Craft van Moersleutel vond ik helemaal geweldig. :) Voor de komende weekends (en feestdagen) kan ik met ook op nog wat lekkers verheugen (oa nog een paar uit de 7 Years serie). :P

En ja ik drink ook nog wel eens wat anders, vaak is het niet heel bijzonder maar zo af en toe zit er ook wel wat leuks tussen zoals de SchuppenBoer Grand Cru waar ik zeker over te spreken ben. Die is wel voor herhaling vatbaar. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:42
Lennnn schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:51:
[...]

Nee, nog niet misschien. Ik heb al veel moeite om Moersleutel bij te houden. Ik loop er nu al 3 achter.

Het aantal zegt overigens weinig over de hoeveelheid in liter.
Ik drink niet vaak alleen. Of ik deel met mijn vriendin (dan zijn het dus halve blikken) of het is met vrienden en dan is het vaak 1/3.
Hier hetzelfde. Ik heb ook de pech dat ik alle stouts en sours moet delen met mijn vrouw.
Gelukkig houd ze niet van ipa's zodat ik tussendoor wel 44cl voor mezelf heb :P

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 17:04
[...]

oh ik ben dus niet de enige...
Man man man, ik ben dol op stouts, maar avonden achter elkaar een zoete stout van 10+% gaat toch een soort van tegenstaan... Ik heb besloten ze te bewaren voor een "gelegenheid" ;)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

-Jaap-io schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:36:
[...]

Man man man, ik ben dol op stouts, maar avonden achter elkaar een zoete stout van 10+% gaat toch een soort van tegenstaan... Ik heb besloten ze te bewaren voor een "gelegenheid" ;)
Precies….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:50
[...]

Ken dit.....gevolg is nu echter wel dat ik nu 92 stouts op voorraad heb staan in de koeling....... :?
Gelukkig komen de feestdagen er weer aan, dus extra reden om met mijn vaste drinkebroer er weer een zooitje aan te slaan.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-05 16:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_NHZ5Fe3sNq3uXhx526Fch4rc_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogKxVP1MEaG5UOSvfhGtxmAK.jpg?f=fotoalbum_large

Toch iets minder dan vorig jaar, maar alsnog meer dan 1 bier per dag gemiddeld. En niet gek om te zien dat Pohjala mijn favoriete brouwer is. Haal eigenlijk alles wat ze brouwen meteen in huis. Volgend jaar maar eens dat aantal stijlen omhoog krikken, kijken hoe ver ik kom :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:18

Shrien

frequent snoozer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zyu3cSCeiHELWuKq1gOLXP0aGRQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5pilgIMBVTuJ05nchXFjY8uX.png?f=fotoalbum_large

Ook maar die van mij dan, vrij bescheiden van 359 naar 182 check-ins. Bubberman op nummer 1, welverdiend. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-05 08:41
[...]
Zelfs om aan 40 te raken moet je toch al goed je best doen. 30+ is me wel al gelukt, door ook proefglaasjes te delen met een vriend. En af en toe wegkappen wat me minder aanstaat.
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:54:
[...]

Hier hetzelfde. Ik heb ook de pech dat ik alle stouts en sours moet delen met mijn vrouw.
Gelukkig houd ze niet van ipa's zodat ik tussendoor wel 44cl voor mezelf heb :P
Ik zou blij zijn als ik stouts kon delen met mijn vrouw, helaas drinkt ze absoluut geen bier. Zo'n 44 of zelfs 33cl stout is eigenlijk al van het goede teveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-05 21:35
[...]

Ik heb er nog 3 bieren van de Advent van Moersleutel van vorige jaar, precies door dit probleem. Dit jaar eentje van Drikbeer (Denemarken) genomen met vooral veel Amerikaanse IPA's. Bevalt toch wel prima. Vaak ook halve liters maar qua sterkte in ieder geval bij te houden, loop zelfs een biertje voor op de kalender ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
spoiler: Blijkbaar de Moersleutel advent van morgen (O_o)
Die Nectar Fusion van vandaag bevalt me overigens errug goed! Maar ben dan ook wel een zoetekauw.
Vooral de combinatie met de aanwezige hop vind ik erg bijzonder.

[ Voor 12% gewijzigd door plofkip op 13-12-2023 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-05 02:06
plofkip schreef op woensdag 13 december 2023 @ 21:39:
Die Nectar Fusion van vandaag bevalt me overigens errug goed! Maar ben dan ook wel een zoetekauw.
Vooral de combinatie met de aanwezige hop vind ik erg bijzonder.
Wut? Ik had een TIPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-05 15:16
Ik ook, de advent special

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
Right, dan zijn bij mij 2 biertjes verwisseld haha.

Net nog even gecontroleerd en heb toch echt vakje 13 open gemaakt _O-

[ Voor 42% gewijzigd door plofkip op 13-12-2023 23:14 ]

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-05 02:06
plofkip schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:23:
Right, dan zijn bij mij 2 biertjes verwisseld haha.

Net nog even gecontroleerd en heb toch echt vakje 13 open gemaakt _O-
Ik zie op untapped dat hij in dag 14 zit. Waarschijnlijk tref je daar dan de TIPA aan. :+

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:19
Toch wel teleurgesteld in de Beer Repubulic Advent. Veel IPA zoals verwacht, maar dan ook nog eens behoorlijk inwisselbare IPA's (als in 1 DIPA verder allemaal exact dezelfde type west coast IPA's).

Daarnaast een pale ale, lager, altbier, triple en tot nu toe 3 stouts, waarvan twee middle of the road en 1 erg goede, maar die heb ik dan al weer meerdere keren gedronken.

Niet voor herhaling vatbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Dubbeldooier op 14-12-2023 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc_freak1
Dubbeldooier schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:04:
Toch wel teleurgesteld in de Beer Repubulic Advent. Veel IPA zoals verwacht, maar dan ook nog eens behoorlijk inwisselbare IPA's (als in 1 DIPA verder allemaal exact dezelfde type west coast IPA's).

Daarnaast een pale ale, lager, altbier, triple en tot nu toe 3 stouts, waarvan twee middle of the road en 1 erg goede, maar die heb ik dan al weer meerdere keren gedronken.

Niet voor herhaling vatbaar.
hier dezelfde ervaring.
heb daarnaast ook die van moersleutel, contrast is extreem tussen die twee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
pc_freak1 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:04:
[...]

hier dezelfde ervaring.
Ook niet echt eerlijk om die te vergelijken. Moersleutel was dubbel zo duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
pc_freak1 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:04:
[...]

hier dezelfde ervaring.
Die van Beerrepublic kost ook maar de helft toch?
Voor een euro of 3 per blik kan je natuurlijk ook niet alleen maar knallers verwachten.

[ Voor 13% gewijzigd door Kapitein Merijn op 14-12-2023 11:10 ]

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:43
Lennnn schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:08:
[...]

Ook niet echt eerlijk om die te vergelijken. Moersleutel was dubbel zo duur.
Ik heb maar 90 euro betaald voor de Moersleutel kalender, was die van beer republic maar 45 euro? Daarnaast die van Moersleutel allemaal 44 cl blikken en geen kleinere flesjes/blikken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
Blik1984 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:27:
[...]

Ik heb maar 90 euro betaald voor de Moersleutel kalender, was die van beer republic maar 45 euro? Daarnaast die van Moersleutel allemaal 44 cl blikken en geen kleinere flesjes/blikken
En niet onbelangrijk voor sommigen, de Indulgence die er bij de Moersleutel bij zit ;-)

Eric, Signing off !!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:19
Kapitein Merijn schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:09:
[...]

Voor een euro of 3 per blik kan je natuurlijk ook niet alleen maar knallers verwachten.
Eens, en als je puur op ratings af zou gaan dan krijg je meer dan waar goor je geld. Alles tussen de 3.6/3.9 o.i.d. op untapped (wel Amerikaans bier dus aan enige inflatie onderhevig).

Maar hij is vooral heel saai.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Blik1984 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:27:
[...]

:+

Volgens mij is er niemand die de Moersleutel advent kalender los kan bestellen voor 90 euro.

• pc_freak1
Kapitein Merijn schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:09:
[...]

niet echt, die van moersleutel was 90 euro (in de guild membership), die van beer republic 86 incl verzending.
dat ligt qua prijs toch wel aardig dicht bij elkaar.
dan ga je toch ook wel gelijkwaardigheid in producten verwachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Ik had de gemiddelde Tweaker toch wat hoger ingeschat....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fngirAyNSIFWpFaq4C38bvdrbm0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jnqwzOtNzM19HCjycyIEbcK7.png?f=user_large

Je kan best vinden dat je maar €90 hebt betaald…… want dat is natuurlijk ook zo.
Alleen die andere Guild pakketten zijn dan best weer aan de prijs. En het maakt de vergelijking met losse boxen weer wat lastiger.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 14-12-2023 13:48 ]

• brukskeluuk
Kapitein Merijn schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:19:
Ik had de gemiddelde Tweaker toch wat hoger ingeschat....

[Afbeelding]
Inderdaad, dus je zou voor het vergelijk moeten rekenen met 179, dat is 7.45 per bier. Dan is het verschil met een box van tegen de 100 euro nogal groot en is het appels met peren. Overigens is het volgens mij ook niet de insteek van deze kalenders om bier voor een spotprijs weg te doen, het gaat vooral om het idee dat je verrast wordt en de verpakking. De meeste van ons zullen voor hetzelfde bedrag waarschijnlijk wel een vergelijkbaar of beter pakket kunnen samenstellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eric H
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hid_2vVUAm983XtUBC6xvBxUz0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vloQKHCC2xtlFDZuJjTJtYXu.png?f=fotoalbum_large

Hierbij dan nog even mijn 'stat's"

Vooral liefhebber van Seven Island bieren, dus niet verwonderlijk.
Vooral doordat ik 1 van de brouwers persoonlijk ken aangezien hij van Corfu komt, waar ik zelf een tweede woning heb.

[ Voor 20% gewijzigd door Eric H op 14-12-2023 14:12 ]

Eric, Signing off !!

brukskeluuk schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:00:
[...]
Inderdaad, dus je zou voor het vergelijk moeten rekenen met 179, dat is 7.45 per bier. Dan is het verschil met een box van tegen de 100 euro nogal groot en is het appels met peren.
Dat is net zo’n onzinnige vergelijking, niemand koopt die Moersleutel advent los. Het is gewoon een (enigszins) fictieve prijs die ze er opplakken om mensen een goed gevoel te geven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 21:38

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als Guild member betaal je 6 maanden 45 euro, 270 euro. (minimaal dan).

Maar daar krijg je dan de advent + 2 boxen voor. Dat is 24 + ~28 bieren, 52 stuks voor ~5,20 per stuk.

Ofzo. Of gewoon niet vergelijken en ieder z'n meug accepteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Beekforel op 14-12-2023 14:47 ]

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 13:38
Even iets heel anders, ik ken wel wat podcasts over craft beer, maar zijn er ook goede films/documentaires of series die een beetje op de gangbare kanalen (Netflix, Amazon, NPO, Youtube) te zien zijn?

De dingen die ik tegenkom zijn meestal nergens te bekijken.
De serie Brew Dogs leek me wel interessant, maar helaas nergens te zien volgens mij
Verder nog docu's als "Craft: The California Beer Documentary", "Crafting a Nation", "Craft Beer in Japan". Helaas ook nergens te zien.

Iemand met tips? Wellicht ook een goede voor in de start-post (als die nog gelezen wordt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albestaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:47
Zjoske78 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:28:
Even iets heel anders, ik ken wel wat podcasts over craft beer, maar zijn er ook goede films/documentaires of series die een beetje op de gangbare kanalen (Netflix, Amazon, NPO, Youtube) te zien zijn?

De dingen die ik tegenkom zijn meestal nergens te bekijken.
De serie Brew Dogs leek me wel interessant, maar helaas nergens te zien volgens mij
Verder nog docu's als "Craft: The California Beer Documentary", "Crafting a Nation", "Craft Beer in Japan". Helaas ook nergens te zien.

Iemand met tips? Wellicht ook een goede voor in de start-post (als die nog gelezen wordt).
Ik vond zelf deze wel leuk! Over brouwerij Huttenkloas, die eind jaren 90 begon met het brouwen van crafbier. Inmiddels werden ze enorm ingehaald door conculega's. Walhalla begon bij ze te huurbrouwen bijvoorbeeld, maar was ze daarna al snel voorbij.
Erg aandoenlijk om het wel en wee van de brouwers te zien die zich moeten aanpassen aan de speciaalbier hype.

https://npo.nl/start/serie/2doc/seizoen-7_2/ons-bier

[ Voor 3% gewijzigd door Albestaz op 14-12-2023 19:04 ]

• Louwke
Zal even een update geven wat betreft de Beer in a Box Exclusive versie:
spoiler:
1: Kompaan - Red Barleywine, vond deze niet super eigenlijk te overheersend in kruidnagel smaak.
2: Floem - BEAR-ISH (NETIPA)
3: Kromme Haring - Fishing Bear (Imp Stout)
4: Lervig - Julebock (Xmas Bock), Ok ish had meer van Lervig verwacht gezien hun BA knallers
5: Gebrouwen door Vrouwen - Bearlicious (Tripel)
6: Zuyd Craft - Fluffy Marshmallow Teddy BEar (Weizen dubbelbock)
7: Mystery Beer
8: Two Chefs Brewing - Chocolate Vanilla Porter
9: de Molen - Berliner & Banket, lekker! Erg subtiele vanille en kersen.
10: Popihn - Oatmeal Stout of Asperule Odorante (stout) Is een foutje kan een van 2 hebben in de box
11: Lost - Kuma (NEDIPA)
12: Aussie down under beer - Hoop (imperial double IPA)
13: Snowpunch v2 - Frontaal (white/what IPA)
14: Trekdrop - van Moll (Imperial Double stout) drop en anijs stout deze klinkt erg lekker.

• plofkip
Mesque schreef op donderdag 14 december 2023 @ 01:01:
[...]

Ik zie op untapped dat hij in dag 14 zit. Waarschijnlijk tref je daar dan de TIPA aan. :+
En zo geschiedde ;)

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:22
Morgen & zaterdag in Essen / Oberhausen.
Mensen nog tips voor een leuke kroeg en/of bier winkel.

In Essen had ik al gevonden: Die Bierothek ; (kleine)speciaalbierzaak.
Louwke schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:49:
Tot nu toe vind ik hem enigzins tegenvallen.
Veel 3,5* en nog niet echte toppers. Misschien had ik te hoge verwachtingen of bewaren ze het beste voor de 2de helft😁

[ Voor 19% gewijzigd door Purehz op 14-12-2023 21:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
En lekker dat hij is!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUFsXnY_CbexWdIXiIjGysfZHoo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0X3a79KxFHC3rLHQs592IPe.jpg?f=fotoalbum_large

• Saitek
(jarig!)
Op naar berlijn morgen. Brewdog zit er, maar jullie nog bekend met een onbekendere parel daar? 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05 21:08
Saitek schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:37:
Op naar berlijn morgen. Brewdog zit er, maar jullie nog bekend met een onbekendere parel daar? 😇
Muted Horn. https://themutedhorn.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:14

N0 0B

cxb1=N#

Biererei is ook een klein cafe met 20 taps, beetje Uiltje bar vibe. /edit en Mikkeler natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door N0 0B op 14-12-2023 23:17 ]

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
BRLO heeft hele leuke sfeer om ff buiten te zitten maar dat is in december wellicht wat minder aangenaam...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-05 08:55
Purehz schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:31:

Tot nu toe vind ik hem enigzins tegenvallen.
Veel 3,5* en nog niet echte toppers. Misschien had ik te hoge verwachtingen of bewaren ze het beste voor de 2de helft😁
Ik vind hem zwaar tegenvallen, de meeste bieren komen bij mij niet boven een 3.25 uit en heb ook uitschieters naar een 2. Ik denk dat dit de laatste keer beerinabox advent was voor mij.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
Slaapje schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 06:46:
[...]

Ik vind hem zwaar tegenvallen, de meeste bieren komen bij mij niet boven een 3.25 uit en heb ook uitschieters naar een 2. Ik denk dat dit de laatste keer beerinabox advent was voor mij.
Jullie hebben het over de exclusieve? Die kon je destijds met wat korting bestellen toch, wat was de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21:10
Slaapje schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 06:46:
[...]

Hier idem dito, de beer in a box advent kelder exclusive valt behoorlijk tegen.. twijfel bijna eraan of ik niet de standaard versie heb gekregen.. 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
brukskeluuk schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 07:30:
[...]

Jullie hebben het over de exclusieve? Die kon je destijds met wat korting bestellen toch, wat was de prijs?
Klopt inderdaad, ik heb hem gekocht voor 120€. Maar zelfs voor die 5€ per biertje vind ik het de prijs niet waard.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Was ook wat teleurgesteld tot nu toe, erg veel IPA's. Op zich niet verkeerd, maar hoopte op wat meer zwaarder spul. Dacht die van 2 jaar terug dat deze echt een stuk beter was ook. Maar goed volgend jaar geen Beer in a box meer. Hoewel de shop zelf leuke boxen met spul van 1 brouwer heeft.

Maar ik kon me niet beheersen gisteren en even verder gekeken. De deksel ging steeds mee omhoog, dus de verleiding te groot. Er komen nog leuke dingen aan.
spoiler:
Big Belly met een mooie Liquid Dessert
een aantal BA Barleywines en stouts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WillyWilly
  • Niet online
Na vele bezoeken aan Berlijn volgend lijstje :

Originals : al lang voor de hype waren zij er mee bezig
https://www.themutedhorn.com/ - persoonlijke favoriet
http://hopfenreich.de/de/home-de/

Brewdog :
Dogtap : gigantisch groot (denk groot kerkgebouw, in feite een oud industrieel pand) , bar/restaurant im Marienpark (het vroegere Stone Brewing world dat failliet is gegaan), met openbaar vervoer is het nog ongeveer 1.5 km stappen van de dichtst bijzijnde halte
Brewdog Berlin Mitte : incl goede pizza's, en meestal goede selectie 'guest beers'

http://protokollberlin.de/ van de Protokoll Brewery (vroeger het russische Zagovor Brewery, maar sinds de boycott van Rusland naar Berlijn verhuist). Hoog hipster-gehalte

Biererei Bar & vintage cellar : goed, maar wel aan de prijs...

BRLO brewhouse : al gezegd hier, groot terras langs het park. Binnen worden er veel tafels gereserveerd, op populaire tijdstippen, kan je enkel nog aan de toog terecht zonder reservatie.
Kaschk by BRLO : recent overgenomen/partnership door BRLO, vroeger alternatieve/punk vibe

Mikkeler Berlin : zoals de meeste Mikkelers, goed maar duur

Lager Lager : sympathieke relaxte shop & bar, persoonlijke favoriet

:9B

[ Voor 9% gewijzigd door WillyWilly op 15-12-2023 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:46
Iemand enig idee hoe de t-shirts van Moersleutel vallen qua maat? Kan geen maattabel o.i.d. vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillyWilly
  • Niet online
Purehz schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:31:
Morgen & zaterdag in Essen / Oberhausen.
Mensen nog tips voor een leuke kroeg en/of bier winkel.

In Essen had ik al gevonden: Die Bierothek ; (kleine)speciaalbierzaak.
https://holycraft.de/ in Essen is een aanrader, een tap of 20, denk ik, met mogelijkheid tot Beerflights, zelfde concept en eigenaar als Holy Craft in Dusseldorf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eric H
Voor de mensen uit de regio Den Haag/Zoetermeer :

Kerstverkoop Brouwerij De 12 Stuyvers, Klere Boght, Brouwerij Vuurtje
Event Brouwerij De 12 Stuyvers
Datum: zaterdag 16 december 2023
Locatie: Brouwerij De 12 Stuyvers, Hazerswoude-Dorp (Zuid-Holland)
Zaterdag 16 december 2023 om 14.00 uur. De feestdagen staan voor de deur en deze brouwers hebben iets speciaals voor je in petto. Kom naar de kerstverkoop van Brouwerij De 12 Stuyvers, Klere Boght en Brouwerij Vuurtje. Het wordt een leuke dag vol plezier, geweldige bieren en kerstvreugde. Of je nu op zoek bent naar een uniek cadeau voor een geliefde of gewoon jezelf wilt verwennen met wat speciaalbier, dit is jouw kans!

Ik ga met mijn drinkebroer en een BVO-tje op de fiets vanuit Zoetermeer (afstand ca. 17km :X ) met een tussenstop bij de Literslijter voor een hartverwarmertje.

Ben benieuwd wat ik ga aantreffen daar, maar voor mij staat de gezelligheid bovenaan.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
Ik heb trouwens vanochtend mijn bier/klimaat-koelkast eens helemaal leeg gehaald ivm met een vermoeden van een voorraadverschil......( lees; een verschil tussen mijn inventaris in Untappd en mijn fysieke voorraad)

Tja, je moet wat op een vrijdagochtend >:)

Voorraadverschil opgelost en gelijk weer even alle biertjes door mijn handen laten gaan.
Totaal 113 flessen/blikken, 103 unieke biertjes verdeeld over 9 verschillende merken.
Hierbij is de Moersleutel het beste vertegenwoordigd, maar met een Guild lidmaatschap is dat niet zo moeilijk.

Heb pas sinds kort dit topic ontdekt dus zo nu en dan probeer ik even bij te lezen, maar mocht dus ik zaken herhalen die al eerder genoemd zijn in dit topic dan bij voorbaat excuses.

Qua startpost zou deze wellicht uitgebreid kunnen worden met het volgende :

Bierspeciaalzaak : de Voorburgse bierwinkel.
Mooi ruim assortiment in een leuk historisch pand(je) in Voorburg.

Ook mis in de startpost (maar misschien lees ik eroverheen)
Kompaan thuishaven Den Haag (Saturnuskade)
Zeker in de zomer een heerlijke plek om vanuit je strandstoel lekker te genieten van een kompaan-biertje

De Drie Heeren in Pijnacker.
Redelijk uitgebreide bierkaart en regelmatig speciaalbier georiënteerde avonden.
Pasgeleden nog naar het "Zware jongens" weekend geweest.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:33
Ik, als anti-adventskalendermeneer (oid) kan genieten van al die negatieve verhalen over de adventskalenders. Precies de reden dat ik niet zo'n box koop. Elk jaar is het weer kommer en kwel, gezeur en gezever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:18
OK @cedras, kom je nu genieten van gezeur van andere mensen of wat is 't doel van je post?

Ik geniet uitstekend van mijn adventkalender van de Moersleutel. Minpuntje is dat er wat herhaling in zit, maar met een jaar lang Guild biertjes is de kans natuurlijk ook groot op herhaling. Maar het overgrote deel is gewoon lekker. En natuurlijk heel benieuwd naar de biertjes die nog gaan komen. Vooral die op het einde zitten, daar zaten vorig jaar ook de lekkerste :9 En de eerste was natuurlijk een kneiter, die barcode _o_
De unieke check-ins zijn niet de dingen waar ik hard op ga. Gewoon een lekker biertje zo op de avond, behalve die stout met banaan, dat is echt een misbaksel :r

[ Voor 18% gewijzigd door JanW op 15-12-2023 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

cedras schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:33:
Ik, als anti-adventskalendermeneer (oid) kan genieten van al die negatieve verhalen over de adventskalenders. Precies de reden dat ik niet zo'n box koop. Elk jaar is het weer kommer en kwel, gezeur en gezever.
Bij mij niet hoor... tot nu toe, op1 meh biertje na.. erg tevreden over mijn custom box *O*
Maar gelukkig is de slijter waar die weg komt niet de moeilijkste en kan ik vast wel een biertje ruilen :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:43
JanW schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:35:
OK @cedras, kom je nu genieten van gezeur van andere mensen of wat is 't doel van je post?

Ik geniet uitstekend van mijn adventkalender van de Moersleutel. Minpuntje is dat er wat herhaling in zit, maar met een jaar lang Guild biertjes is de kans natuurlijk ook groot op herhaling. Maar het overgrote deel is gewoon lekker. En natuurlijk heel benieuwd naar de biertjes die nog gaan komen. Vooral die op het einde zitten, daar zaten vorig jaar ook de lekkerste :9 En de eerste was natuurlijk een kneiter, die barcode _o_
De unieke check-ins zijn niet de dingen waar ik hard op ga. Gewoon een lekker biertje zo op de avond, behalve die stout met banaan, dat is echt een misbaksel :r
Hoeveel niet unieke biertjes zitten er in? Stuk of 5/6 gok ik. Ben in ieder geval weer enorm tevreden over de box en als ik kijk naar vorig jaar dan komen er volgende week in ieder geval nog 2 BA kneiters aan.

Neem nu even een jaartje pauze van Moersleutel, maar wellicht dat ik volgend jaar weer te porren ben voor een halfjaar abo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cedras

Ow wacht....je mag wel zeggen dat een box slecht is en alweer tegenvalt, maar je mag niet zeggen dat je geniet van de negatieve posts over de boxen. Typisch. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-05 16:02
Hier ook minder tevreden of de Beer Republic kalender, daar hou ik het wel bij de surprise of hopcrusher boxes volgend jaar
.
Wel zeer tevreden over de Moersleutel kalender. Ja er zitten een paar supermarkt bieren in, welke alsnog allemaal bovengemiddeld lekker zijn, maar elke advent special en de barcode zijn tot nog toe echt geweldig. Zie ook hoe vaak deze barcode in de top 3 bieren staat in de Untappd Year in Beer van vele tweakers. Ik hou de Guild nog wel een tijdje aan :)

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slaapje
cedras schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:57:
[...]
Ow wacht....je mag wel zeggen dat een box slecht is en alweer tegenvalt, maar je mag niet zeggen dat je geniet van de negatieve posts over de boxen. Typisch. |:(
Komt mij over als leedvermaak en is volgens mij niet nodig. Maar hey, ieder zijn ding.

To dare is to do

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eric H
cedras schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:57:
[...]
Dus jij hebt het ‘geklaag’ van anderen nodig om zelf te kunnen genieten…….

Bijzonder

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
Ik vermaak mij inderdaad uitstekend met al die negatieve comments over die boxen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Zullen we het leuk houden en gewoon verder beppen over bier? Bedankt! :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Jaap-io
Over bier gesproken... dit is inmiddels mijn backlog van de moersleutel kalender
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nvq6V2LI0jPcO-gdb9p7WK08B2s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I6lw1QRQfG5pG2o40M7NBsqP.jpg?f=user_large

niet omdat ik het niet lekker vind, maar gewoon omdat ik niet elke avond behoefte heb aan zwaar bier :+

vanavond maar een een gaatje slaan 8)
spoiler:
Macaroon Machine & Big Iron
staan op het programma, als ik tenminste aan de 2e toekom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
(jarig!)
WillyWilly schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:58:
[...]

Na vele bezoeken aan Berlijn volgend lijstje :

Originals : al lang voor de hype waren zij er mee bezig
https://www.themutedhorn.com/ - persoonlijke favoriet
http://hopfenreich.de/de/home-de/

Brewdog :
Dogtap : gigantisch groot (denk groot kerkgebouw, in feite een oud industrieel pand) , bar/restaurant im Marienpark (het vroegere Stone Brewing world dat failliet is gegaan), met openbaar vervoer is het nog ongeveer 1.5 km stappen van de dichtst bijzijnde halte
Brewdog Berlin Mitte : incl goede pizza's, en meestal goede selectie 'guest beers'

http://protokollberlin.de/ van de Protokoll Brewery (vroeger het russische Zagovor Brewery, maar sinds de boycott van Rusland naar Berlijn verhuist). Hoog hipster-gehalte

Biererei Bar & vintage cellar : goed, maar wel aan de prijs...

BRLO brewhouse : al gezegd hier, groot terras langs het park. Binnen worden er veel tafels gereserveerd, op populaire tijdstippen, kan je enkel nog aan de toog terecht zonder reservatie.
Kaschk by BRLO : recent overgenomen/partnership door BRLO, vroeger alternatieve/punk vibe

Mikkeler Berlin : zoals de meeste Mikkelers, goed maar duur

Lager Lager : sympathieke relaxte shop & bar, persoonlijke favoriet

Thanks! Ik drink rustig de Berliner Pilsener op en ga straks alles eens bekijken online. Er is genoeg hoor ik al 🫶🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

-Jaap-io schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:26:
Over bier gesproken... dit is inmiddels mijn backlog van de moersleutel kalender
spoiler:

niet omdat ik het niet lekker vind, maar gewoon omdat ik niet elke avond behoefte heb aan zwaar bier :+

vanavond maar een een gaatje slaan 8)
spoiler:
Macaroon Machine & Big Iron
staan op het programma, als ik tenminste aan de 2e toekom
Vond de DN ook de moeite….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Afgelopen dagen de biervoorraad eens nagekeken en opgeruimd/schoongemaakt..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PusA_mrIhSYu6wRAVR9BCXZuUNE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EIz6VixJKihxkYSkNRPEF0f5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqYwR-svnKPRMTjxiZ9JeiiP1as=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/72l8s20ELIbvWsyjl8Ld5dKU.jpg?f=fotoalbum_tile

Heb alleen de 33cl van ons zelf nog niet ingevoerd.. :P
En van sommige heb ik meer dan 1, dus de aantallen komen niet overeen :X

[ Voor 3% gewijzigd door AngelDust op 15-12-2023 15:43 ]

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
Saitek schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:16:
[...]

Thanks! Ik drink rustig de Berliner Pilsener op en ga straks alles eens bekijken online. Er is genoeg hoor ik al 🫶🏻
Probeer het eens via deze map.

https://beergeeksworlddom...qBJ5jtGkptVbPQh2oBK4d7YXg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:02
Ik merk dat ik als Guild lid langzaam niet meer door de stouts heen kom, ik heb er nu nog rond de 40 in de kast staan...
Dus het is tijd om de box eens om te gooien, naar een andere brouwer die wat minder zware bieren erin gooit.
Het hoeft niet helemaal zonder stouts te zijn, maar net wat minder dan de Moersleutel.

Hebben jullie goede suggesties voor een (2) maandelijkse box waar wat meer bieren tussen 5-9% inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-05 15:16

Ik ben het helemaal eens met je. Ik geniet van de moersleuteladvent maar weet door the guild al dat die bananen stout niet te hagelen is (komt ook omdat ik normaal al niet zo van banaan hou)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
gustaveau schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:29:
Ik merk dat ik als Guild lid langzaam niet meer door de stouts heen kom, ik heb er nu nog rond de 40 in de kast staan...
Dus het is tijd om de box eens om te gooien, naar een andere brouwer die wat minder zware bieren erin gooit.
Het hoeft niet helemaal zonder stouts te zijn, maar net wat minder dan de Moersleutel.

Hebben jullie goede suggesties voor een (2) maandelijkse box waar wat meer bieren tussen 5-9% inzitten?
Het is hier vloeken in de kerk :+

Maar je zou eens naar frontaal kunnen kijken, die is wat gevarieerder in z’n bieren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 16:25

TMV

Where did that damn icon go?!?

Ik ben van het Frontaal abbo overgestapt naar The Guild, voor mijn gevoel geeft Moersleutel meer waar voor je geld.

Frontaal heeft destijds de maandelijkse hoeveelheid bieren teruggebracht van 10 naar 8 stuks en de prijs zat onderhand al bijna op 42 euro per maand. Daarnaast vaak een aantal supermarkt biertjes ertussen en de helft waren kleine blikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conundrum51
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:06
Lees ik die mail van de moersleutel van gister nou goed? Die nieuwe barcode met Lervig komt helemaal niet in de winkel of webshop? Alleen maar te krijgen in een doos met andere bieren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slaapje
gustaveau schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:29:

Daarin vind ik beerinabox dan wel weer leuke dingen doen. Eens per 2 maanden een globalbox van 1 specifieke brouwer, altijd 45 euro. Deze keer is Piggy Brewing aan de beurt, deze brouwerij kende ik wel al, maar heeft mooie (NE/D/T)IPA's.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Louwke schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:49:
spoiler:
1: Kompaan - Red Barleywine, vond deze niet super eigenlijk te overheersend in kruidnagel smaak.
2: Floem - BEAR-ISH (NETIPA)
3: Kromme Haring - Fishing Bear (Imp Stout)
4: Lervig - Julebock (Xmas Bock), Ok ish had meer van Lervig verwacht gezien hun BA knallers
5: Gebrouwen door Vrouwen - Bearlicious (Tripel)
6: Zuyd Craft - Fluffy Marshmallow Teddy BEar (Weizen dubbelbock)
7: Mystery Beer
8: Two Chefs Brewing - Chocolate Vanilla Porter
9: de Molen - Berliner & Banket, lekker! Erg subtiele vanille en kersen.
10: Popihn - Oatmeal Stout of Asperule Odorante (stout) Is een foutje kan een van 2 hebben in de box
11: Lost - Kuma (NEDIPA)
12: Aussie down under beer - Hoop (imperial double IPA)
13: Snowpunch v2 - Frontaal (white/what IPA)
14: Trekdrop - van Moll (Imperial Double stout) drop en anijs stout deze klinkt erg lekker.
15: Kaapse Jack on Steroids v4 phantasm edition - Kaapse Brouwers
16: Trinity Bourbon Barrel Aged - Lough Gill
Toegevoegd 15 en 16 december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:54

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Conundrum51 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 19:48:
Lees ik die mail van de moersleutel van gister nou goed? Die nieuwe barcode met Lervig komt helemaal niet in de winkel of webshop? Alleen maar te krijgen in een doos met andere bieren.
Dat zag ik ook, niet los, alleen in een box met andere bieren. Ik heb al webshops gezien waar je die barcode los kunt krijgen: https://beerizer.com/shop...-barcode-red-blue--322826

Maar je moet er snel bij zijn :)

Rail Away!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
Qua smaken gaat het hier even afwachten zijn. Even geen duurdere biertjes drinken. Zit met covid dus smaak weg. Gisteren nog een Quad weggespoeld die niet smaakte, verklaard een hoop 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
Louwke schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:30:
Qua smaken gaat het hier even afwachten zijn. Even geen duurdere biertjes drinken. Zit met covid dus smaak weg. Gisteren nog een Quad weggespoeld die niet smaakte, verklaard een hoop 😆
Balen man in deze tijd van het jaar (niet allen vanwege het bier) beterschap!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WillyWilly
  • Niet online
Voor elke meeting in 2023 waar dit het geval is zo'n biertje, de kelder is te klein
Topling Goliath - This Meeting Could've Been An Email

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9msspu806MM5ORDpjLUt95QLnYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CJC5spwhnTxuN96NftduBTyh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door WillyWilly op 16-12-2023 12:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
De inhoud tot nu toe van onze "Advent with Friends":

1 Full Circle Brew Co - Oat Cream Looper
2 Puhaste - Faba Bourbon Ba
3 Ayinger- Celebrator 2023
4 Mad Scientist - Pineapple O
5 Omnipollo - Foggy Window
6 Van Moll - Jazz Age
7 Cervezas Speranto x Guaja! - Coconut Wars
8 Folkingbrew - Chapter 050
9 Galway Bay Brewery - Sixty Ships Down BA
10 Sofia Electric brewing - Stochna Garage
11 Brouwhuis Elden - Farmhouse Ale
12 Brewski X Other Half - Other Hands
13 D'n dorstige zuiper - Speedy
14 Bax Bier - Suck My Kiss
15 Spartacus Brewing- Awakening

Denk dat we met zijn allen een mooi gevarieerd pakket hebben samengesteld.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHDL6K8GAmgH0LVcwE_42ooT6ss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YeiTg1mMqfJoTCiUfbYjZPd3.jpg?f=fotoalbum_large

Goddamn FOMO.... :X :P

De linker, Café del Bastardo, schijnen maar een 120 fles van in NL te zijn.. en dan een Imperial coffee stout op Bourbon.. tsja, die kan je dan niet weigeren O-)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 21:38

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@AngelDust ha heb al twee van de 120 gelokaliseerd.. :+

Zou het een verkooptruc van Ronny zijn? Heeft wel flink wat checkins zag ik.

Lijkt mij trouwens wel een erg lekker biertje, hopelijk staat er komende week nog 1.
Pagina: 1 ... 158 ... 193 Laatste