Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 157 ... 194 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:10

Secsytime

Automagisch

Was vorig jaar ook gewoon zo, waren ze na een week of twee pas uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-05 21:02

GNML

applebuyguide.com

Anoniem: 1986520 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:54:
[...]

Gewoon veel te duur…. De hype houdt dan een keer op.
Gok dat de oplage ook iets minder gelimiteerd is dan in de begin jaren. Vorig jaar was die ook niet heel snel uitverkocht.

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:28
GNML schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:46:
[...]

Gok dat de oplage ook iets minder gelimiteerd is dan in de begin jaren. Vorig jaar was die ook niet heel snel uitverkocht.
Andere jaren moest je een beetje geluk hebben wilde je erdoor komen, vorig jaar en dit jaar lijkt de voorraad een stuk groter, inderdaad.
Ik heb ze dit jaar ook aan me voorbij laten gaan, voor dat geld is er genoeg ander lekker bier te koop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 08:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HP7BRQh90pXVFq1yIZDJHjntCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCejkbjmE4IV81m8e5jhJyr3.jpg?f=fotoalbum_large erg benieuwd naar deze, op soja vaten gerijpt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 16:57

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

AngelDust schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:02:
[...]

Collegabrouwer die ook een 'Van Erp' heeft, had er vandaag een Off The Rack in :o
Dag Brouwerij Bier Stijl ABV Untappd
1 Hoof Hearted Brewing Did We Just Become Best Fwendz? IPA - Imperial / Double 8% 4.26
2 Badin Tønnelagra Boðvin - Romtønner Barley Wine 13% 4.06
3 Brouwerij Homeland Klapgijp #8 Bock - Doppelbock 12% 4.03
4 ROTT. Brouwers ROTT.barrels #6 – Bourbon Barrel Aged Imperial Stout – Jack Daniels (2023) Stout - Imperial / Double 11.6% 4.13
5 Salikatt Bryggeri x DEYA Hygge Blonde Ale 5.5% 3.42
6 Lervig x Basqueland Off The Rack Port Barrel Aged Imperial Stout Stout - Imperial / Double 13.4% 4.45

*O*

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:27
coldasice schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:09:
[Afbeelding] erg benieuwd naar deze, op soja vaten gerijpt...
Ik heb recent de 2016 versie daarvan gedronken. Vond dat echt een geniaal bier, echt heel bijzonder.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-05 20:15

link_mario

Ofwa?

Hmmm... wisselend gevoel tot nu toe over de box van het Biermeisje (EUR200 versie).
  1. Brouwerij Bliksem & Adroit Theory - Hands And Head Not Found BA (Stout)
  2. Rott - Rott Aristo (Quadruple)
  3. Vandestreek - Klophop (Lager)
  4. De Magistraat - Dochter van de Burgemeester (Blond)
  5. Puhaste - Colurs of Abundance (Stout)
  6. Prearis - Quadrocinno (Quadruple)
Ik hoop dat het nog wat bijtrekt, maar tot nu toe matchen de stijlen nog niet echt helemaal (op de 2 stouts na)... Ben mede daarom eens gaan kijken naaar de waarde van de bieren: tot nu toe vrij laag als je bedenkt dat het gemiddeld 'n ruime EUR8 per bier is. Die van Adroit zit er over, de rest allemaal er (ruim) onder.

Goed, we zijn pas op een kwart, dus we hebben nog even :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:25

Hertog

Aut bibat, aut abeat

link_mario schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:19:
Hmmm... wisselend gevoel tot nu toe over de box van het Biermeisje (EUR200 versie).
Oei ja.. Het is niet alleen de waarde, die klophop, blond en eigenlijk beide quadrupels zijn gewoon vrij standaard eigenlijk. Als je dat dan vergelijkt met wat in zo'n Moersleutel kalender zit...

Ik had dit jaar nog echt te veel staan, maar denk dat ik volgend jaar ook voor de Moersleutel ga weer. Het ziet er allemaal weer veel te lekker uit :P.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:33
Hertog schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:42:
[...]

Oei ja.. Het is niet alleen de waarde, die klophop, blond en eigenlijk beide quadrupels zijn gewoon vrij standaard eigenlijk. Als je dat dan vergelijkt met wat in zo'n Moersleutel kalender zit...

Ik had dit jaar nog echt te veel staan, maar denk dat ik volgend jaar ook voor de Moersleutel ga weer. Het ziet er allemaal weer veel te lekker uit :P.
Wat is vrij standaard? In de box van de Moersleutel zitten met name blikken in die ze ook op de normale markt brengen ook. Valt bij mij ook in de lijst van Standaard. Neemt niet weg dat de box het niet waard is.

Zelf de Beer in a box en moet zeggen veel lichter spul tot nu toe. Had van Lervig stiekem gehoopt op een mooie stout bv maar is een Bock geworden. Hoop dat er nog mooi spul aan komt verder

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 14:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

205Gutmann schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:25:
[...]

Andere jaren moest je een beetje geluk hebben wilde je erdoor komen, vorig jaar en dit jaar lijkt de voorraad een stuk groter, inderdaad.
Ik heb ze dit jaar ook aan me voorbij laten gaan, voor dat geld is er genoeg ander lekker bier te koop.
Precies dit. 130 euro plus verzendkosten is gewoon een slechte grap. En dan die vijfde fles er nog achteraan voor 40+ euro 8)7
Ik gok dat de laatste twee jaar de produktie wel flink is opgeschroeft. Maar de animo lijkt duidelijk minder, vorig jaar duurde het ook weken voordat alles weg was. Voornamelijk tickers en pochende Henk & Ingrid schaffen deze set aan denk ik. Ik wilde die cachasa variant wel echt proberen, maar die prijs. Ik pas.
Wel weer leuk leedvermaak op Marktplaats met lui die denken hun set met winst te kunnen verkopen, de droeftoeters >:)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:25

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Louwke schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:10:
[...]

Wat is vrij standaard? In de box van de Moersleutel zitten met name blikken in die ze ook op de normale markt brengen ook. Valt bij mij ook in de lijst van Standaard.
Standaard smaken bedoelde ik. Ik denk niet dat je in die Moersleutel box snel een 'gewone' pale ale of blond zult vinden bijvoorbeeld. En dan zijn dat ook nog eens allemaal 44cl blikken volgens de aankondiging trouwens..

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Hertog schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:42:
[...]

Die horen imo ook gewoon niet thuis in een box van 200 piek.
Ik vind persoonlijk ook dat je een bepaald prijsvoordeel mag verwachten bij de aankoop van een adventskalender. Je plaatst tenslotte ook een order van een substantieel bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-05 12:47
  1. Brouwerij Bliksem & Adroit Theory - Hands And Head Not Found BA (Stout)
  2. Rott - Rott Aristo (Quadruple)
  3. Vandestreek - Klophop (Lager)
  4. De Magistraat - Dochter van de Burgemeester (Blond)
  5. Puhaste - Colurs of Abundance (Stout)
  6. Prearis - Quadrocinno (Quadruple)
Ik hoop dat het nog wat bijtrekt, maar tot nu toe matchen de stijlen nog niet echt helemaal (op de 2 stouts na)... Ben mede daarom eens gaan kijken naaar de waarde van de bieren: tot nu toe vrij laag als je bedenkt dat het gemiddeld 'n ruime EUR8 per bier is. Die van Adroit zit er over, de rest allemaal er (ruim) onder.

Goed, we zijn pas op een kwart, dus we hebben nog even :).
Bij mij ook een minder flitsende start dan verwacht, maar vandaag zit er wel weer een mooie in, en de nummer 2 was zeker een dikke.
  1. Brewski Cognas Itchy Passions - 3.84 - €4,20
  2. Blackout Brewing Twisted Cake - Rye Whiskey BA - 4.32 - €9,95
  3. KOMPAAN Sticky Fingers - 3.43 - €3,43
  4. Basqueland Time Stretch - 3.98 - €6,29
  5. 't Meuleneind Barrel Aged Meulenkruid - 3.65 - €6,99
  6. Basqueland Mucho Loco - 4.18 - €10,40
Gemiddelde rating van deze bieren is 3,90 en gemiddelde prijs tot nu toe €6,88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 19:24
[...]

Wat is vrij standaard? In de box van de Moersleutel zitten met name blikken in die ze ook op de normale markt brengen ook. Valt bij mij ook in de lijst van Standaard. Neemt niet weg dat de box het niet waard is.
mbt de standaard bieren van moersleutel en de advent, van de 5 bieren die ik tot nu toe gehad heb (vandaag nog niet opengemaakt) waren 3 advent specials. Vooralsnog is het 60% special en 40% normaal, prima verdeling lijkt mij ;)
Nyarlathotep schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:15:
[...]

Precies dit. 130 euro plus verzendkosten is gewoon een slechte grap. En dan die vijfde fles er nog achteraan voor 40+ euro 8)7
Ik gok dat de laatste twee jaar de produktie wel flink is opgeschroeft. Maar de animo lijkt duidelijk minder, vorig jaar duurde het ook weken voordat alles weg was. Voornamelijk tickers en pochende Henk & Ingrid schaffen deze set aan denk ik. Ik wilde die cachasa variant wel echt proberen, maar die prijs. Ik pas.
Wel weer leuk leedvermaak op Marktplaats met lui die denken hun set met winst te kunnen verkopen, de droeftoeters >:)
En bedankt hé... :F
Ik heb hem wel gekocht, vind het leuk en een soort traditie met vrienden, maar ik zal het er verder niet over hebben, dan ben ik zo'n pochende Henk :X

weet niet of ik het volgend jaar weer doe als het weer duurder wordt, ach zien we dan wel weer

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indivul
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-05 09:12
[...]

Zelf de Beer in a box en moet zeggen veel lichter spul tot nu toe. Had van Lervig stiekem gehoopt op een mooie stout bv maar is een Bock geworden. Hoop dat er nog mooi spul aan komt verder
Ik vindt afwisseling juist wel fijn, alleen maar stouts zal ik gewoon voor de moersleutel vooral gaan en dan zal het me bijna een kalander jaar duren voordat ik ze er door heb deze dagen :X . En het is niet echt laag-laag, de bier van vandaag(ziet er tof uit trouwens) tikt ook weer de 8% aan. Die Levrig was een tegenvaller ja maar voor de rest wat er zover is uit gekomen valt me echt niet tegen. Ik heb alleen nog de bieren van de eerste 3 dagen op, de kompaan was de minste maar nog steeds prima, en ze bevallen erg goed zover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-05 09:20
-Jaap-io schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:08:
[...]

mbt de standaard bieren van moersleutel en de advent, van de 5 bieren die ik tot nu toe gehad heb (vandaag nog niet opengemaakt) waren 3 advent specials. Vooralsnog is het 60% special en 40% normaal, prima verdeling lijkt mij ;)

[...]

Ik heb hem wel gekocht, vind het leuk en een soort traditie met vrienden, maar ik zal het er verder niet over hebben, dan ben ik zo'n pochende Henk :X

weet niet of ik het volgend jaar weer doe als het weer duurder wordt, ach zien we dan wel weer
Tradities mogen altijd wat extra geld kosten;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• brukskeluuk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKBjpjlhk8IwWWvkWTSC4lZ_cOU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4GY3LwyY8KidCXMHC5ekfDqe.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn dag 5 van de mr hop advent. 5.12% alcohol! Tot nu toe veel custom made biertjes/etiketten, dat is juist wel leuk voor een adventskalender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
brukskeluuk schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:20:
[Afbeelding]

Mijn dag 5 van de mr hop advent. 5.12% alcohol! Tot nu toe veel custom made biertjes/etiketten, dat is juist wel leuk voor een adventskalender.
dat soort humor kan ik wel waarderen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indivul
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-05 09:12
Voor beer in a box was het deze vandaag vanuit
spoiler:
Maastricht

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwxBJ4YScDTGd_mfud56NQMpvI4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dwdfni2tq6HEsWug9u8aRraZ.jpg?f=user_large

Ratings zijn niet bepaald hoog op untappd en alles wat ik eerder van deze brouwerij heb gehad was ook niet bepaald geweldig maar eerst proberen dan klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:17
Ben mede daarom eens gaan kijken naaar de waarde van de bieren: tot nu toe vrij laag als je bedenkt dat het gemiddeld 'n ruime EUR8 per bier is.
Hou er rekening mee dat het bedrag wat je betaalt niet alleen in het bier wordt gestopt.
Er komt natuurlijk veel meer bij kijken om een kalender samen te stellen.

Neemt overigens niet weg dat ik het ook een erg magere kalender tot nu toe zou vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door plofkip op 06-12-2023 13:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

-Jaap-io schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:08:
[...]

[...]

Haha, niet persoonlijk bedoeld hoor. En ik ben zelf ook bijna gezwicht voor deze set, na mijn inloting (wat een verrassing haha). Ik kom jaarlijks in Brazilië dus wilde ik de set in de eerste instantie wel hebben.
Het helpt ook niet dat ik al een dikke voorraad bier heb (ook na het winnen van een box met 24 barrel aged bieren :X ). Ik kon de beslissing ook wat makkelijker nemen denk ik.

Ik zie in diverse fora en bier gerelateerde groepen veel 'trotse' posts van mensen die 1 of meedere sets weten te bemachtigen en doen alsof ze de heilige graal binnen hebben gehaald. Vandaar mijn Henk & Ingrid grapje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Jaap-io
Nyarlathotep schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:44:
[...]

Haha, niet persoonlijk bedoeld hoor. En ik ben zelf ook bijna gezwicht voor deze set, na mijn inloting (wat een verrassing haha). Ik kom jaarlijks in Brazilië dus wilde ik de set in de eerste instantie wel hebben.
Het helpt ook niet dat ik al een dikke voorraad bier heb (ook na het winnen van een box met 24 barrel aged bieren :X ). Ik kon de beslissing ook wat makkelijker nemen denk ik.

Ik zie in diverse fora en bier gerelateerde groepen veel 'trotse' posts van mensen die 1 of meedere sets weten te bemachtigen en doen alsof ze de heilige graal binnen hebben gehaald. Vandaar mijn Henk & Ingrid grapje.
no hard feelings hoor ;)
Ik heb alleen het idee dat hier regelmatig van neebuigend wordt gedaan over Hertog Jan en dat is denk ik niet nodig. Iedereen heeft zijn eigen overwegingen om wel of niet een bepaald bier/merk te kopen.
Zelfde heb ik overigens ook met de reacties op Frontaal...

laten we gewoon ieder zijn pleziertje gunnen en in zijn waarde laten, proost :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv90
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-05 14:22
Dag allemaal, misschien dat jullie met het volgende ervaring en/of ideeën hebben.

Momenteel heb ik meerdere flessen met kurk die ik een aantal jaar (3 tot 5 jaar, of misschien nog wel langer) wil bewaren. Nu weet ik alleen niet precies hoe ik dit het beste kan doen met de middelen die ik thuis heb.

Enkele opties die ik nu kan doen:
  1. Ik heb een garage (niet geïsoleerd) waar ik de flessen in het donker kan bewaren. In de zomer is het hier alleen 25+ graden en in de winter kan het 0 graden worden.
  2. In de kruipruimte van de garage. Echter denk ik dat het hier ook teveel zal schommelen qua temperatuur.
  3. In de kruipruimte van de woning (bouw begin 2020). Dit doe ik nu ook. Qua temperatuur schommelt het een beetje. Winter is het +/- 10 graden en in de zomer +/- 15 a 16 graden. Dit loopt dus gestaag op of af.
  4. In de toekomst een schuur bouwen achter in de tuin. Denk dat ik dan hier een soort van kleine kelder in ga maken. Hier moet ik mij nog in verdiepen.
Doe ik er nu verkeerd aan met optie 3 of dien ik toch echt een klimaatkast te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

@Jasperv90
Bier bewaren doe je het beste op een stabiele temperatuur. Een graad of 12-13 is hierbij optimaal.
Van jouw opties lijkt de kruipruimte de beste optie qua temperatuur. Het enige nadeel dat je gaat krijgen is dat labels, etiketten en ook de kurken worden aangetast door vocht.
Zelf heb ik een kratje Chimay blauw in de kruipruimte staan. Ik heb elk flesje in een luchtdichte ziplock bag gedaan. Dit zou je met jouw flessen ook kunnen doen. Bij de Ikea hebben ze ziplocks in allerlei maten.

Klimaatkast is leuk, maar duur. En ze maken nogal wat herrie en zijn niet echt energiezuinig. Zelf heb ik een gewone koelkast in mijn hal staan waar ik geen last van heb. Maar met een max. temperatuur van 7 graden is deze eigenlijk te koud. Zelf een thermostaat hier in/op monteren staat nog op de planning maar ik ben niet zo handig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brukskeluuk
Nyarlathotep schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:14:
@Jasperv90
Bier bewaren doe je het beste op een stabiele temperatuur. Een graad of 12-13 is hierbij optimaal.
Van jouw opties lijkt de kruipruimte de beste optie qua temperatuur. Het enige nadeel dat je gaat krijgen is dat labels, etiketten en ook de kurken worden aangetast door vocht.
Zelf heb ik een kratje Chimay blauw in de kruipruimte staan. Ik heb elk flesje in een luchtdichte ziplock bag gedaan. Dit zou je met jouw flessen ook kunnen doen. Bij de Ikea hebben ze ziplocks in allerlei maten.

Klimaatkast is leuk, maar duur. En ze maken nogal wat herrie en zijn niet echt energiezuinig. Zelf heb ik een gewone koelkast in mijn hal staan waar ik geen last van heb. Maar met een max. temperatuur van 7 graden is deze eigenlijk te koud. Zelf een thermostaat hier in/op monteren staat nog op de planning maar ik ben niet zo handig...
Het is uiteraard verschillend per kruipruimte hoe vochtig het is, de mijne is namelijk kurkdroog. Maar volgens mij is dat je beste optie en beschermen tegen een eventuele hoge luchtvochtigheid is dan nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv90
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-05 14:22
@Jasperv90

Thanks voor de tip van de zakjes. Heb ze nu in een grote plastic krat met deksel (niet luchtdicht). Echter heb ik niet echt rekening gehouden met de luchtvochtigheid. Straks maar eens een meter kopen en dat de aankomende tijd in de gaten houden. Er blijft geen water staan maar het is redelijk vochtig volgens mij.

En een koelkast ombouwen is misschien ook wel een idee :). Als je er ooit aan begint ben ik zeer benieuwd hoe dat ging!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
@Jasperv90

Dat is redelijk eenvoudig :) wij gebruiken een koelkast als gistkast voor het brouwen van bier. Je zet er dan een tempratuur regelaar tussen. Dat is een kastje met een tempratuursensor welke je in je koelkast hangt. Deze heeft 2 stopcontacten, 1 voor koelen en 1 voor verwarmen. Op het koelen stopcontact sluit je de koelkast aan, op het verwarmen stopcontact een warmhoud strip/plaat. Je kan dan op de themostaat de tempratuur instellen en hij regelt dan of er gekoeld of verwarmd moet worden voor de juiste tempratuur :*)

deze gebruiken wij: https://www.brouwstore.nl...c-308-temperatuurregelaar
en zoiets voor het verwarmen: https://www.brouwstore.nl...plaatje-15x15-cm-10w-230v

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-05 20:15

link_mario

Ofwa?

plofkip schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:38:
[...]

Hou er rekening mee dat het bedrag wat je betaalt niet alleen in het bier wordt gestopt.
Er komt natuurlijk veel meer bij kijken om een kalender samen te stellen.

Neemt overigens niet weg dat ik het ook een erg magere kalender tot nu toe zou vinden.
Zeker, echter ze adverteert er mee dat er "geen waarde aan fancy verpakkingen verloren gaat". Goed, nog steeds een doos en wat inpak papier, maar: je plaatst in weze gewoon een grote order waarop elk bier gewoon marge gerekend wordt. Daar kan wel wat uit toch, in ruil voor een grote order?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BJVDL
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-12-2023
Iemand dit al gezien?

OTHER HALF BREWING Co verkoopt nu rechtstreeks in Europa en levert vanuit Nederland!
Dus als je vandaag bestelt, morgen in huis.

https://www.otherhalfbrewing.eu

Ik zag ook ergens een 10% kortingscode voorbij komen!
OTHERHALFNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 07:43

gex

De gekste

Ik weet niet zeker of deze vraag hier kan, maar ik ben op zoek naar een app waarin ik mijn voorraad bij kan houden, het liefst met zo veel mogelijk details zoals houdbaarheidsdatum, aantallen en dergelijke. Liefst ook met scanfunctie , helaas nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XIIITD
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:52
gex schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:13:
Ik weet niet zeker of deze vraag hier kan, maar ik ben op zoek naar een app waarin ik mijn voorraad bij kan houden, het liefst met zo veel mogelijk details zoals houdbaarheidsdatum, aantallen en dergelijke. Liefst ook met scanfunctie , helaas nog niet kunnen vinden.
In Untappd is dit volgens mij prima mogelijk. Je kun een voorraadlijst aanmaken en ook de scanfunctie gebruiken om ze in/uit de voorraad te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-05 12:47
BJVDL schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:09:
Iemand dit al gezien?

OTHER HALF BREWING Co verkoopt nu rechtstreeks in Europa en levert vanuit Nederland!

OTHERHALFNL
Ik zie dat hij er bij Beerizer al bij staat.
Beetje lastig inschatten of de prijzen goed zijn, zie er maar weinig die ergens anders verkocht worden.
Alleen deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-rSvzREPdYpT6ZdzivW3HTh17E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X7jq9SMSVjftCXCx1ZnvOefX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03:16
BJVDL schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:09:
Iemand dit al gezien?

OTHERHALFNL
Wat een mooi nieuws! Dank voor het delen. Hun IPAs bevallen me erg goed, prijzen lijken me ook schappelijk (in de US zijn ze niet veel goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:25

Shrien

frequent snoozer

Mesque schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:34:
[...]

Wat een mooi nieuws! Dank voor het delen. Hun IPAs bevallen me erg goed, prijzen lijken me ook schappelijk (in de US zijn ze niet veel goedkoper).
Erg leuk inderdaad, alleen zou ik enkel €10+ neerleggen voor een bijzondere BA knaller.
En het is lang niet zo goedkoop als in de US trouwens. Als ik op de US website van Other Half kijk dan koop je ze daar voor $18 -$24 per 4-pack, dus $4,50 - $6,00 per blik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Vandaag het eerste moersleutelbier gehad dat ik minder interessant vond...

spoiler:
het was gewoon de crank the juice die ook bij de supermarkt staat. Heerlijk brouwsel, maar niet heel apart..

De andere blikjes daarentegen :9 .

Ik zou die bieren in een curverdoos in de kruipruimte zetten in bovenstaande situatie. Voor hier thuis heb ik veel achter de knieschotten op zolder (verhuisdoos of 5) en 2 wijnijskasten vol in de keuken. Die laatste voor echt obscuur spul en grijpvoorraad. Pils staat gewoon in de tuin (suboptimaal, ik weet).

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-05 21:02

GNML

applebuyguide.com

@Jasperv90

Vroegah, ben ik ook begonnen met de kruipruimte.. dit was opzich prima, tot dat je wat wilt gaan drinken, dit was voor mij een beste drempel. Dan moest er een mat van ‘t luik af, het deksel met 50cm isolatie eruit tillen waar altijd piepschuim van af valt in de hal..

Toen overgestapt naar een 140cm koelkast, met thermostaat en verwarmingselement om de temperatuur een beetje stabiel te houden. Was prima tot er te veel flessen bij kwamen. Denk dat de klimaatkast nu ook minder stroom verbruikt dan de opstelling met een koelkast en warmhoud combinatie.. aanschafkosten van bovenstaand en een klimaatkast zijn waarschijnlijk verwaarloosbaar en je hebt iets wat er voor gemaakt is.

Dat was voor mij het moment om overstag te gaan voor een klimaatkast en mijn ervaring is dat als je een liefhebber bent en je, waarschijnlijk, niet goedkope bieren goed wilt bewaren het wel een erg fijne manier is..

Het is altijd een kosten overweging, maar 1000€ aan bier door de gootsteen gooien is ook zonde.

Uit ervaring kan ik zeggen dat een klimaatkast,
A. Niet duur hoeft te zijn(marktplaats staan er genoeg)
B. In een garage/berging heb je weinig last van lawaai, daarbij als je een beetje goeie hebt maken ze niet eens heel veel geluid.. onze koelkast in de keuken maakt meer geluid.
C. Stroomkosten zijn relatief ok. Hier doet een koelkast ong 150kwh per jaar..

Afgelopen weekend er toevallig een bijgekocht voor €50 euro.. duur hoeft het niet te zijn :)

Voor het complete beeld, er staan hier drie klimaatkasten van Smeg (type nummer SCV115).
Om dit te verantwoorden ligt er natuurlijk ook wijn in voor de vrienden (3 flessen) >:)

Hopelijk helpt het bij je keuze

[ Voor 6% gewijzigd door GNML op 07-12-2023 09:50 ]

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:09
Wegens budgettaire uitdagingen dit jaar geen 'full blown' Adventkalender gedaan, maar zelf wat bieren besteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4iV97q9U7U0qATEiEGTaPLFEaGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UhazQSDBb1XIRlwO8CYM1QHT.jpg?f=fotoalbum_large

Bovenste rij:

- Sudden Death - If You Got Complaints, Please Talk To OurTourmanager // Santa Edition (2023)
- Kompaan - Marsepein Pastry Stout
- Funky Fluid - Triple Gelato: Bublanina
- Funky Fluid - Gelato: Spooky
- Big Belly - Liquid Desserts 29 - Grannie's Hazelnut Applepie Quad
- Siren - High Stakes
- Bang The Elephant / Unseen Creatures / Emperor's -Mythosaur
- De Dolle Brouwers - Stille Nacht 2023

Onderste rij:
- Lervig - No Worries - Driving Home For Christmas
- Amundsen - Super Santa
- Brouwerij Kees - Jingle Hops 2023
- Northern Monk - Festive Star 2023 // Vanilla, Cinnamon & Chocolate Porter
- Brouwerij Kees / Närke - Cinnamon Roll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Gaaf, ben heel heel benieuwd naar die Stille nacht, wil je laten weten hoe die was? Verder vrij veel pastry stouts.

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

1 Hoof Hearted Brewing Did We Just Become Best Fwendz? IPA - Imperial / Double 8% 4.26
4 ROTT. Brouwers ROTT.barrels #6 – Bourbon Barrel Aged Imperial Stout – Jack Daniels (2023) Stout - Imperial / Double 11.6% 4.13
6 Lervig x Basqueland Off The Rack Port Barrel Aged Imperial Stout Stout - Imperial / Double 13.4% 4.45
7 Dois Corvos Finisterra Porter - Imperial / Double 8.5% 3.63

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-05 09:09
Op aanraden van een vriend dit jaar de Rigters kalender besteld. Valt voorlopig wat tegen, maar vorig jaar zaten er 5 BA quads in, dus hopelijk komt het mooie spul nog. De prijs was rond de 80 euro in ieder geval prima.

Verder als Guild member de Moersleutel box. Die is weer meer dan prim zoals altijd! Vooral de opener was subliem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03:16
In de Moersleutel calendar zou één bier in mijn box anders zijn doordat ik te laat was. Dat was dus vandaag. Ik heb de Eureka coffee stout gekregen als vervanger, had liever gehad was er origineel achter vakje 7 zat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-05 09:09
Mesque schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:04:
In de Moersleutel calendar zou één bier in mijn box anders zijn doordat ik te laat was. Dat was dus vandaag. Ik heb de Eureka coffee stout gekregen als vervanger, had liever gehad was er origineel achter vakje 7 zat. :)
Ik heb hier inderdaad een ander bier in zitten. Een QIPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-05 16:58
Bij mij zat er een QNEIPA in vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
gustaveau schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:26:
Bij mij zat er een QNEIPA in vandaag
Hier ook, ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mesque schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:04:
Die QIPA had ik inderdaad ook liever gehad, zeker omdat ik al meer dan een jaar Guild member ben en de Eureka Coffee dus ook al gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuurBiertje
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 26-02 21:24
Ik ben ook nog niet echt omver geblazen door mijn advent (regular CraftBoxs). Ik had gewoon voor de duurdere variant moeten gaan, maar ja, dat weet je altijd pas achteraf. Hopelijk vandaag weer iets mooiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Laatst online: 03:44
Thetallguy schreef op donderdag 7 december 2023 @ 17:20:
[...]

Die QIPA had ik inderdaad ook liever gehad, zeker omdat ik al meer dan een jaar Guild member ben en de Eureka Coffee dus ook al gehad heb.
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar als je guild member bent krijg je toch sowieso de advent als eerste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Wren schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:27:
[...]

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar als je guild member bent krijg je toch sowieso de advent als eerste?
Ja ben al ruim een jaar member. Maar bij members die pas na X november van dit jaar lid zijn geworden is er 1 bier vervangen voor een andere. En ik heb nu ook de vervangende gekregen terwijl ik omdat ik al langer lid ben de QIPA zou moeten hebben :) maar heb ze nu even gemaild hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Thetallguy schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:51:
[...]

Ja ben al ruim een jaar member. Maar bij members die pas na X november van dit jaar lid zijn geworden is er 1 bier vervangen voor een andere. En ik heb nu ook de vervangende gekregen terwijl ik omdat ik al langer lid ben de QIPA zou moeten hebben :) maar heb ze nu even gemaild hierover.
Kloppen de eerdere bieren wel? Ander zit de deksel misschien verkeerd om, was eerder in deur topic ook bij iemand het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:35
Ik ben hem nu aan het drinken. Echt heerlijk.

Wat een geweld met de Moersleutel tot nu toe. Niks mis mee.

Ik loop er wel 2 achter (coffee stout en die bekende IPA van gisteren).

Van Beer Republic heb ik nog helemaal niks gedronken. Volgend jaar gewoon maar 1 advent bestellen. En het is me nu al duidelijk welke dat moet zijn (en waar ik als member niks voor hoef te doen) _/-\o_ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Laatst online: 23:21
-Jaap-io schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:57:
[...]

Kloppen de eerdere bieren wel? Ander zit de deksel misschien verkeerd om, was eerder in deur topic ook bij iemand het geval
Het klopt dat er bij sommigen de koffie stout in zit. Ik volg de filmpjes ook elke dag, doen ze goed. Elke dag uploaden ze het bier van die dag op YouTube / Instagram waarbij een medewerker er iets over verteld. Die filmpjes kunnen soms beter maar het is wel een heel leuk idee :)

Ik zit nu aan die QIPA in ieder geval, lekker hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
remzor schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:40:
[...]

Het klopt dat er bij sommigen de koffie stout in zit. Ik volg de filmpjes ook elke dag, doen ze goed. Elke dag uploaden ze het bier van die dag op YouTube / Instagram waarbij een medewerker er iets over verteld. Die filmpjes kunnen soms beter maar het is wel een heel leuk idee :)

Ik zit nu aan die QIPA in ieder geval, lekker hoor.
Oeh die moet ik nog even kijken bedankt voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:33
Lennnn schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:31:
[...]

Ik ben hem nu aan het drinken. Echt heerlijk.

Wat een geweld met de Moersleutel tot nu toe. Niks mis mee.

Ik loop er wel 2 achter (coffee stout en die bekende IPA van gisteren).

Van Beer Republic heb ik nog helemaal niks gedronken. Volgend jaar gewoon maar 1 advent bestellen. En het is me nu al duidelijk welke dat moet zijn (en waar ik als member niks voor hoef te doen) _/-\o_ .
Die van Beer Republic is redelijk tot nog toe. De focus ligt op IPA. Gemiddeld iets van 3.7/3.9 rating op untapped. Waar voor je geld, maar nog niets wat echt bovengemiddeld was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• plofkip
remzor schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:40:
[...]
Elke dag uploaden ze het bier van die dag op YouTube / Instagram waarbij een medewerker er iets over verteld. Die filmpjes kunnen soms beter maar het is wel een heel leuk idee :)
Tsja, als zo'n pipo erover begint dat Crank the Juice z'n favoriete biertje is, haak ik al snel af 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:25

Shrien

frequent snoozer

plofkip schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:31:
[...]

Tsja, als zo'n pipo erover begint dat Crank the Juice z'n favoriete biertje is, haak ik al snel af 7(8)7
Daar verbaasde ik me ook over ja.
Typisch, die sales-mensen. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wren
  • Laatst online: 03:44
Shrien schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:38:
[...]

Daar verbaasde ik me ook over ja.
Typisch, die sales-mensen. :+
Then again, niet iedereen moet alleen maar geilen op BA bieren of een ultra hippe USA ipa toch? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:15

Quad

Doof

Ik had vandaag Eigen Weiss van bruut in de Craft Boxs.
https://untp.beer/0GJYg

Heb 't de gootsteen ingespoeld, bah. Zo belachelijk veel koolzuur dat het niet lekker meer is. Ook na even laten staan werd het qua smaak niet beter, jammer. Misschien had ik een fout flesje..

Morgen een nieuwe ronde. Ook dat is een adventkalender.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Ik blijf elke dag mn lijstje spammen... tenzij het vervelend wordt, dan kap ik er mee? :)

8 Nøgne Ø Teardrop for Oscar Aquavit BA Stout - Imperial / Double 14% 4.19

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

AngelDust schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:17:
Ik blijf elke dag mn lijstje spammen... tenzij het vervelend wordt, dan kap ik er mee? :)
Echt vervelend is het niet… maar ik zie er ook totaal het nut niet van om elke dag een random lijstje biernamen te posten.

Maar dat geldt eigenlijk voor bijna alle posts over adventkalenders waar mensen blijkbaar blij mee zijn dat ze dat elke dag met de wereld moeten delen terwijl het, zeker zonder aanvullende tekst, nul informatiewaarde heeft :-).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 08-12-2023 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Neu, vervelend niet, maar als je er ook bij zet wat je ervan vindt wordt 't wat interessanter voor posthistorie.

Ik denk nu dat je een vakje openmaakt, bier noteert en later pas drinkt?

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hiru
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-05 16:06
Ik vind het wel leuk om te zien wat er allemaal in kan zitten, geeft af en toe nieuwe namen om toch zelf eens te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Quad schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:33:
[...]

Neu, vervelend niet, maar als je er ook bij zet wat je ervan vindt wordt 't wat interessanter voor posthistorie.

Ik denk nu dat je een vakje openmaakt, bier noteert en later pas drinkt?
Ik mag nu helaas niet drinken ivm een ontsteking in mn schouder en de daarbij komende medicatie.. dus momenteel kom ik niet verder dan dat inderdaad..

Dan spaar ik ze nu wel op tot dag 12 en de final result op dag 24 :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 30-05 14:52
AngelDust schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:52:
[...]

Ik mag nu helaas niet drinken ivm een ontsteking in mn schouder en de daarbij komende medicatie.. dus momenteel kom ik niet verder dan dat inderdaad..

Dan spaar ik ze nu wel op tot dag 12 en de final result op dag 24 :)
misschien wel 1 aanvulling, vermelden om welke kalender het gaat?

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

pc_freak1 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:08:
[...]

misschien wel 1 aanvulling, vermelden om welke kalender het gaat?
Is een custom kalender van Van Erp

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20:44

Wat een gruwelijke box tot nu toe, welke box is dit als ik mag vragen?

Ik volg dit forum al lange tijd echter zonder inlog of dergelijke. Ik kon het niet laten om toch te registeren en te reageren.

Hier de moersleutel guild adventkalender en de beer in a box exclusief. Moet eerlijk zeggen dat beer in a box nog tegenvalt..

Ps; mooie omgeving hier om ervaringen en meningen te delen. Top 👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-05 16:26
teaser schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:07:
De Brussels Beer Project adventskalender begint licht met een Lazy Panda.
Tot nu toe wel wat teleurgesteld in de BBP advent. Samenvatting tot nu toe:

- Lazy Panda van BBP: mediocre licht biertje, eerder iets voor de zomer
- Candela van Cervecera Península: ben zelf niet zo'n bruin bier fan maar wel ok, zeker voor de tijd van het jaar
- Summer Haze van BBP: tja, weer een mediocre zomers biertje
- Sour NEIPA van BBP: sours zijn ook minder mijn ding maar deze is nog best subtiel
- 45 Days Organic Pilsner van To Øl: ok pintje
- Pico Nova van BBP: NA, tja daarvoor koop je geen beer box
- Stout van The Garden Brewery: eindelijk een stout, maar weeral een licht biertje
- Delta IPA van BBP: hun meest populaire biertje, lekker maar al zo vaak gedronken, het mag wel wat specialer voor zo'n adventsbox denk ik dan

De laatste is meteen de 'zwaarste' met 6%. Gemiddeld zit het onder de 5% denk ik. Alcoholpercentage is natuurlijk verre van het belangrijkste maar er mag wel wat meer afwisseling in zitten.

Hopelijk volgende week wat verassender spul.

[ Voor 6% gewijzigd door teaser op 08-12-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 17:01
Zjoske78 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:11:
Op aanraden van een vriend dit jaar de Rigters kalender besteld. Valt voorlopig wat tegen, maar vorig jaar zaten er 5 BA quads in, dus hopelijk komt het mooie spul nog. De prijs was rond de 80 euro in ieder geval prima.

Verder als Guild member de Moersleutel box. Die is weer meer dan prim zoals altijd! Vooral de opener was subliem!
Ik heb 'm ook staan en gelijk na ontvangst alle flesjes/blikjes bekeken, er zit nog wel wat speciaals tussen gelukkig. ;)

Hij is niet super bijzonder nee, maar daar is de prijs ook naar als je het vergelijkt met de prijzen die je elders in dit topic voorbij ziet komen.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Edenaar1 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:47:
[...]

Wat een gruwelijke box tot nu toe, welke box is dit als ik mag vragen?
Dat staat letterlijk in de post boven je... 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-05 16:43

talin

ES-MA

mensen hier een mening over: ROTT.ONTBIJT?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXRRoVDpMzpcoTuJrcl0tX2sIz0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VgJtq8zUyrUq9WmlqOtJRGpU.jpg?f=user_large
Oatmeal koffie stout bomvol karakter dankzij de toevoeging van Costa Ricaanse koffiebonen.
ik drink heel graag koffie en zag deze bij ons in de koeling staan en dacht die is voor bij de naborrel.
nou ben ik absoluut geen bierkenner, doe mij maar een Filou of een Saporro maar dit is gewoon hemels!

[ Voor 20% gewijzigd door talin op 08-12-2023 16:53 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
Rott maakt stiekem best lekker spul als je het mij vraagt. @talin

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:58
Proost op het weekend!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTy_Lhlz8wgH5uvRiUo-uvNiYGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zJpWCbsLkwEqJhoxk1TxjsUp.jpg?f=fotoalbum_large

Noet uit een advent maar gewoon een dikke beuker uit de voorraad: https://untp.beer/zLzn2

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remzor
  • Laatst online: 23:21

Geen idee om wat voor kalender oid dit gaat en voor mij heeft het idd 0 toegevoegde waarde om dit zo te posten. Maar ey, tis niet verboden ofzo he. Dus als anderen dit wel spannend vinden.. wie ben ik dan. Zou het zelf alleen nooit doen want ook voor mezelf zou ik er 0 nut in zien ;)

Edit: ah, lees net een custom box. Niemand die dus exact die box heeft en er over mee kan praten. Behalve zeggen dat het mooie bieren zijn.. geen straf om die nog te hebben staan voor ‘later’ :P

[ Voor 4% gewijzigd door remzor op 08-12-2023 20:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
-Jaap-io schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:57:
[...]

Rest klopt (tot nu toe ;) ) wel. Maar ik had Moersleutel erover gemaild en krijg nu de juiste alsnog toegezonden d:)b

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6fnePcT8LbUCvSU6dF7A7xydXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qGfNDlVYXhCdBsdRF77Lwrv.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag tripje België gehad... niet naar de Caigny, maar naar Verheyen Moonen in Poppel :D

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

De hoeveelheid herhaling in de Moersleutel kalender valt mij tegen. Volgens mij al drie of zelfs vier die ik al eerder gehad heb vanuit het Guild abo. Prima bieren hoor, maar ik hoop altijd op elke dag wat nieuws.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Beekforel schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:27:
De hoeveelheid herhaling in de Moersleutel kalender valt mij tegen. Volgens mij al drie of zelfs vier die ik al eerder gehad heb vanuit het Guild abo. Prima bieren hoor, maar ik hoop altijd op elke dag wat nieuws.
Niet helemaal realistisch natuurlijk om 24 unieke bieren te verwachten….er zit zelfs een gewone motorolie in :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Anoniem: 1986520 schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:48:
[...]

Niet helemaal realistisch natuurlijk om 24 unieke bieren te verwachten….er zit zelfs een gewone motorolie in :-).
Naja paar klassiekers ok maar ik drink nu een Coffee Grinder die in de vorige box ook al zat. En de Macron van vandaag zat er vorig jaar ook al in.

Als ze het uit eigen collectie niet redden had ik liever wat gast brouwers erbij gehad ofzo.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Thalaron
Aan de andere kant zullen de meeste als niet alle ontvangers €90 betalen voor 24 Moersleutels. Dat is hoe je het ook bekijkt flinke waar voor je geld.

Je betaald met €90 nu €3,75 per bier. Als je €12 voor de barcode telt en €15 voor de Indulgence (ik ga er tenminste vanuit dat die et in zal zitten) dan betaal je gemiddeld €2,86 per bier. Dat is net iets meer dan je voor een Duvel betaald in de supermarkt.

Als je de volle prijs betaald voor de box, dan zal je dus geen guild member zijn en ook geen last hebben van dat je er dubbel hebt (op de supermarkt beschikbare sleutels na eventueel).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Beekforel schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:27:
24 unieke bieren is ook gewoon niet realistisch, zeker niet als je al Guild member bent.
Gewoon wat minder geilen op unieke check-ins en genieten ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ja ok eens sorry voor het zeuren. :* :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
@Thalaron al een update van de Sori box? Ben nog steeds benieuwd wat ik misliep :9

Maar beer in a box heeft wel een lekkere van de Molen er in zitten. Een Quadrupel Berliner en Banket. Moet zeggen die bevalt best wel eigenlijk. Een soort van Pastry Quad of zo meer

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Nitrorcr
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:28
Eerlijk zeggende, mis ik ook wel de inhoud van de andere boxen! De laatste dagen werd er veel aangegeven dat men het geen toegevoegde waarde vond, maar ik vond het wel leuk te horen wat er in jullie Advent boxen zit. Gaf me een goed idee waar jullie doorgewinterde genieters en brouwers enthousiast (of niet) van worden - daar kan ik dan ook weer een oogje voor in 't zeil houden bij slijterijen.

Hoop met regelmaat nog te kunnen lezen van welk mooi spul jullie allemaal nog genieten. Daar is dit topic toch juist voor bedoeld?? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louwke
Zal even een update geven wat betreft de Beer in a Box Exclusive versie:
spoiler:
1: Kompaan - Red Barleywine, vond deze niet super eigenlijk te overheersend in kruidnagel smaak.
2: Floem - BEAR-ISH (NETIPA)
3: Kromme Haring - Fishing Bear (Imp Stout)
4: Lervig - Julebock (Xmas Bock), Ok ish had meer van Lervig verwacht gezien hun BA knallers
5: Gebrouwen door Vrouwen - Bearlicious (Tripel)
6: Zuyd Craft - Fluffy Marshmallow Teddy BEar (Weizen dubbelbock)
7: Mystery Beer
8: Two Chefs Brewing - Chocolate Vanilla Porter
9: de Molen - Berliner & Banket, lekker! Erg subtiele vanille en kersen.
10: Popihn - Oatmeal Stout of Asperule Odorante (stout) Is een foutje kan een van 2 hebben in de box
11: Lost - Kuma (NEDIPA)

Heb ze nog niet allemaal op, van het weekend ziek geweest en probeer het nog steeds bij 2 biertjes in de week max te houden qua drinken :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thalaron
Louwke schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:15:
@Thalaron al een update van de Sori box? Ben nog steeds benieuwd wat ik misliep :9

Maar beer in a box heeft wel een lekkere van de Molen er in zitten. Een Quadrupel Berliner en Banket. Moet zeggen die bevalt best wel eigenlijk. Een soort van Pastry Quad of zo meer
1; Birthday Cake
2; Dark Humor Club - Smoke & Peat
3; Vinum Maximus (Bourbon Barrel-Aged) Vol.1: The Beginning
4; Cookies With Dinos
5; Mummon Berry Sour
6 Vermont Hustler
7; Electric Cake
8; Mosaic Pilsner
9; The Birthday Afterlife
10; Hybrid Treats Vol.9: Marshmallow Glazed Oreos

Ik heb alleen nummer 8 nog in de koeling staan. Het viel mij erg tegen om deze in de advent aan te treffen. Maar goed.. Je kan niet alles verwachten denk ik dan maar.

We hebben de komende tijd een behoorlijk volle agenda. Daarnaast had mijn vrouw geen geduld om te wachten met het openen van haar Adventkalender dus hebben we ze afgelopen weekend (ook een beetje tegen de winterdip) allemaal opgemaakt :+

Wel heb ik ze op volgorde laten staan. De inhoud van de box is nu wellicht geen verassing meer maar de smaken (van de meeste) nog wel natuurlijk!

LET OP! SPOILER(S) VOOR DE SORI ADVENT CALENDER;
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dW1tgEEBY1K-zHseld2o2dLbOo=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/UOgOkkrXZP3zVqZSiNf6fS2I.gif?f=fotoalbum_large

Even los van dat ze het blijkbaar leuk vinden om fles en blik af te wisselen, had ik #23 en #24 zelf omgewisseld maar hey! Je hoort mij verder (buiten #8 om) niet klagen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-05 14:26
Hierbij weer een update van mijn kalender.

1 Fauve Sur Les Cloches Des Couleurs Stout - Imperial / Double 12% 4.12
2 Sori Brewing Hybrid Treats vol.3: Estonian Apple Pie & Vanilla Custard Stout - Imperial / Double Pastry 12% 4.04
3 Wander Beyond Brewing Cellar Series: Calm Before the Storm - Vintage 2020 Stout - Imperial / Double Coffee 10% 4.18
4 FUERST WIACEK Berlin Skydancer IPA - New England / Hazy 6.7% 3.96
5 Sibeeria Mandelmeister Stout - Imperial / Double Pastry 9.8% 4.00
6 Dois Corvos Abbey Road Belgian Quadrupel 11.5% 4.03
7 Amundsen Brewery Dessert In A Can - Coconut Choc Chip Cookie Stout - Imperial / Double Pastry 10.5% 4.17
8 Gulpener Bierbrouwerij Barrel Aged Quadrupel - Calvados (2022) Belgian Quadrupel 12% 4.05
9 Spartacus Brewing The Earth Canvas IPA - Imperial / Double New England / Hazy 7.5% 4.15
10 CoolHead Brew Head2Head: Round 8: Hop Crusher IPA - New England / Hazy 6% 4.00
11 Galway Bay Brewery Quantum Flux IPA - Imperial / Double 8% 3.89

Zoals eerder gezegd: het gaat om de exclusive kalender van Craft Boxs. Dus ja, unieke bieren op basis van mijn Untappd en smaak, maar ik zie meer mensen die deze bieren krijgen op Untappd. Dus het geeft een goed beeld wat je kan verwachten als je deze kalender wilt kopen volgend jaar :)

Ook leuk: tot nu toe allemaal verschillende landen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
Thalaron schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:53:
[...]

1; Birthday Cake
2; Dark Humor Club - Smoke & Peat
3; Vinum Maximus (Bourbon Barrel-Aged) Vol.1: The Beginning
4; Cookies With Dinos
5; Mummon Berry Sour
6 Vermont Hustler
7; Electric Cake
8; Mosaic Pilsner
9; The Birthday Afterlife
10; Hybrid Treats Vol.9: Marshmallow Glazed Oreos

Ik heb alleen nummer 8 nog in de koeling staan. Die viel mij erg tegen om tegen te komen in de box maar goed. Je kan niet alles verwachten denk ik dan maar.

We hebben de komende tijd een behoorlijk volle agenda. Daarnaast had mijn vrouw geen geduld om te wachten met het openen van haar Adventkalender dus hebben we ze afgelopen weekend (ook een beetje tegen de winterdip) allemaal opgemaakt :+

Wel heb ik ze op volgorde laten staan. De inhoud van de box is nu wellicht geen verassing meer maar de smaken (van de meeste) nog wel natuurlijk!

LET OP! SPOILER(S) VOOR DE SORI ADVENT CALENDER;
spoiler:
[Afbeelding]

Even los van dat ze het blijkbaar leuk vinden om fles en blik af te wisselen, had ik #23 en #24 zelf omgewisseld maar hey! Je hoort mij verder (buiten #8 om) niet klagen :)
Ja dit bevestigd mijn keuze voor volgend jaar, thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Jaap-io
Als je dacht dat Hertog Jan het bont maakt met de prijs verhogingen voor vat gerijpt, kijk dan vooral niet naar La Trappe…
2 jaar geleden heb ik een 75cl vatgerijpt “chateau de l’horte” gekocht bij de plus voor 25,- l
Nu zag ik hem weer liggen, voor 19,- dus ik dacht prima prijsje! Bleek het een 37,5cl fles te zijn :X
Dus was 33,- de liter, is nu 50,- de liter een verhoging van 50%!

Maar ja, toch maar gekocht want ik heb de vorige ook nog liggen, dus leuk om eens te vergelijken en daarbij ook een fles wijn van hetzelfde chateau, wordt een leuk avondje :*)

Wel grappig, vorige keer kon ik met pijn en moeite 2 flessen krijgen, via de eigenaar, want ze waren op de dag zelf al uitverkocht, nu lagen er een dikke week na de folder nog 8 flessen in het schap…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8GdJpsOD7tQSzEIy8qGhh6UQvXM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j3Tc7EMHCCMZiYjbidIw5jnK.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• martinvrh
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-12-2024
Louwke schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:50:
[...]

Ja dit bevestigd mijn keuze voor volgend jaar, thanks!
Waarom wachten? Heb hem zojuist besteld met de code CALENDAR99 voor 99,- (incl gratis bezorging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-05 14:26
Weet iemand of Plus nog speciale bieren uitbrengt met de feestdagen? Ik zag wel de AH Jan Linders actie voorbijkomen, maar die keten heeft geen vestiging in mijn regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:33
Meesterstuk 2024 van Jopen en de Jingle Hops van Kees liggen in 75cl variant bij de Plus.

Verder was het assortiment gelijk aan vorig jaar volgens mij (Jopen Brut Uiteinde / Kruistocht van Thomas / Witte Rook, Duvel BA, Paix Dieu, en nog een paar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
martinvrh schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:59:
[...]

Waarom wachten? Heb hem zojuist besteld met de code CALENDAR99 voor 99,- (incl gratis bezorging)
Iets met zitten in een vakantiehuis tot mijn huis klaar is en geen bergruimte hebben op dit moment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

-Jaap-io schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:36:
Als je dacht dat Hertog Jan het bont maakt met de prijs verhogingen voor vat gerijpt, kijk dan vooral niet naar La Trappe…
2 jaar geleden heb ik een 75cl vatgerijpt “chateau de l’horte” gekocht bij de plus voor 25,- l
Nu zag ik hem weer liggen, voor 19,- dus ik dacht prima prijsje! Bleek het een 37,5cl fles te zijn :X
Dus was 33,- de liter, is nu 50,- de liter een verhoging van 50%!

Maar ja, toch maar gekocht want ik heb de vorige ook nog liggen, dus leuk om eens te vergelijken en daarbij ook een fles wijn van hetzelfde chateau, wordt een leuk avondje :*)

Wel grappig, vorige keer kon ik met pijn en moeite 2 flessen krijgen, via de eigenaar, want ze waren op de dag zelf al uitverkocht, nu lagen er een dikke week na de folder nog 8 flessen in het schap…

[Afbeelding]
Ik ben bij nummer 42 ofzo ook gestopt met het kopen van die La Trappe barrel aged varianten die een paar keer per jaar uitkomen. Veel te duur geworden, en alleen als soort van pakket beschikbaar. Omdat 'het plebs' het ook ontdekte moest je haast een dag vrij nemen om snel op die bestelknop te kunnen drukken. Fanatiek gedoe is aan mij niet besteed dus pas. Gelukkig is er nog zo veel ander mooi spul te ontdekken :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Purehz
  • Laatst online: 29-05 20:39
Voor alle mensen die weer effe willen schrikken:

https://yearinbeer.untappd.com/mine

Hij is er weer, Year in Beer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhrvanB
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-05 17:39
Hertog Jan heeft de Grand Prestige Brut in de webwinkel staan voor 40eu inclusief 2 kekke glazen.

Leuk alternatief voor champagne, maar wel flink aan de prijs. Zou dit een beetje te vergelijken zijn met Deus Brut?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Purehz schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:40:
Voor alle mensen die weer effe willen schrikken:

https://yearinbeer.untappd.com/mine

Hij is er weer, Year in Beer..
Inderdaad zeg… hoewel het wél flink minder is dan vorig jaar :$

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXLXcfm74gX3poSUhWSsa26q2Ks=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZCIQrsh3fOcloPhxxqhCxQcP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

martinvrh schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:59:
[...]

Ik dacht jeej daar ga ik voor, maar krijg steeds 'invallid billing phone number' en nergens een veld om telefoonnummer in te vullen. Dus helaas genoeg tijd gehad om m'n impulsaankoop te heroverwegen :+

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

klaps schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:59:
Hierbij weer een update van mijn kalender.

1 Fauve Sur Les Cloches Des Couleurs Stout - Imperial / Double 12% 4.12
2 Sori Brewing Hybrid Treats vol.3: Estonian Apple Pie & Vanilla Custard Stout - Imperial / Double Pastry 12% 4.04
3 Wander Beyond Brewing Cellar Series: Calm Before the Storm - Vintage 2020 Stout - Imperial / Double Coffee 10% 4.18
4 FUERST WIACEK Berlin Skydancer IPA - New England / Hazy 6.7% 3.96
5 Sibeeria Mandelmeister Stout - Imperial / Double Pastry 9.8% 4.00
6 Dois Corvos Abbey Road Belgian Quadrupel 11.5% 4.03
7 Amundsen Brewery Dessert In A Can - Coconut Choc Chip Cookie Stout - Imperial / Double Pastry 10.5% 4.17
8 Gulpener Bierbrouwerij Barrel Aged Quadrupel - Calvados (2022) Belgian Quadrupel 12% 4.05
9 Spartacus Brewing The Earth Canvas IPA - Imperial / Double New England / Hazy 7.5% 4.15
10 CoolHead Brew Head2Head: Round 8: Hop Crusher IPA - New England / Hazy 6% 4.00
11 Galway Bay Brewery Quantum Flux IPA - Imperial / Double 8% 3.89

Zoals eerder gezegd: het gaat om de exclusive kalender van Craft Boxs. Dus ja, unieke bieren op basis van mijn Untappd en smaak, maar ik zie meer mensen die deze bieren krijgen op Untappd. Dus het geeft een goed beeld wat je kan verwachten als je deze kalender wilt kopen volgend jaar :)

Ook leuk: tot nu toe allemaal verschillende landen!
Leuk lijstje, toch een flink verschil met de reguliere versie. Niet dat ik ontevreden ben, maar bewijst toch wel dat 'investeren' het waard is.

Ik heb twee keer een 4/5 gegeven, dat was gisteren, voor Grom van brouwerij bliksem, een RIS, welke prima smaakte maar wel een hele standaard RIS is. En voor een quadruple van BOMbrewery, triporteur full moon.

De rest is eigenlijk 3,25/3,5, en 1x dus een 1/5.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Thalaron schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:09:
[...]

Inderdaad zeg… hoewel het wél flink minder is dan vorig jaar :$

[Afbeelding]
Redelijk beschaafd toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vD5iJu3AXwtxGU8WAhVFRn6SAhU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/erXcrYJyWUyvz8J20jvj6PED.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEq_9RgdfQ5LPWoEoINz7bOwznE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1s9lFTSznef59QqYFO4KyX4j.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 00:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Voor mij was het ook een rustig jaar, al is het nog niet om. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2p2NPyDuEgAggk_4FfsAItjvmlM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OTXQG4WniTkLzE8BuiGlQEmS.png?f=fotoalbum_large

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 157 ... 194 Laatste