CBS komt weer terug, was onlangs op de socials van Founders te zien, dus dat komt wel goed in de nabije toekomstGemmeke schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:26:
[...]
Wat een top site ! nog nooit van gehoord, heel spijtig dat CBS nergens te koop is.
Heb wel al een paar andere mooie stout bieren ontdekt
Van brouwerij t IJ IJndejaars 2023 gehad vanavond maar voor mij de eerste misser van brouwerij ยดt IJ.
Kan zijn dat het een soort gluhbier is en ik ook niet van gluhwijn hou, ik heb er nog een (2e halve prijs bij de AH) en die drink ik de volgende keer iets kouder maar denk dat het nog steeds niet mijn smaak is.
De rest van 't IJ was voor mij altijd altijd mijn smaak, alleen de witte nooit geprobeerd omdat ik witbier niet lekker vind.
Kan zijn dat het een soort gluhbier is en ik ook niet van gluhwijn hou, ik heb er nog een (2e halve prijs bij de AH) en die drink ik de volgende keer iets kouder maar denk dat het nog steeds niet mijn smaak is.
De rest van 't IJ was voor mij altijd altijd mijn smaak, alleen de witte nooit geprobeerd omdat ik witbier niet lekker vind.
Festina lente
Eindelijk weer gevonden nadat ik jaren geleden eens 1 blik gedeeld heb met een vriend voor een exorbitante prijs in Eindhoven.
We vonden hem toen echt geweldig. Zeer hazy DIPA, erg fruitig, 7,8% en alles erg gebalanceerd. Toen met gemak mijn favo hazy. Jaren en veel bier later drink ik em weer en besef ik dat ie nog steeds bovenaan staat.
En nu heb ik het geluk dat hij hier voor een normale prijs aan te komen is. Ik besef dat jullie daar weinig aan hebben, maar het leven is niet altijd eerlijk.
Toppling Goliath - King Sue
We vonden hem toen echt geweldig. Zeer hazy DIPA, erg fruitig, 7,8% en alles erg gebalanceerd. Toen met gemak mijn favo hazy. Jaren en veel bier later drink ik em weer en besef ik dat ie nog steeds bovenaan staat.
En nu heb ik het geluk dat hij hier voor een normale prijs aan te komen is. Ik besef dat jullie daar weinig aan hebben, maar het leven is niet altijd eerlijk.
:strip_exif()/f/image/UN18poPeLfLsJDblZysp6TCW.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door The Realone op 26-11-2023 04:06 ]
Het is duidelijk zichtbaar dat je er zin in had, je tanden letterlijk in het blik gezet;)The Realone schreef op zondag 26 november 2023 @ 04:05:
Eindelijk weer gevonden nadat ik jaren geleden eens 1 blik gedeeld heb met een vriend voor een exorbitante prijs in Eindhoven.
[Afbeelding]
Teveel tegelijk mee willen nemen van de winkel dus er ging 1 doos tegen de vlakte.brukskeluuk schreef op zondag 26 november 2023 @ 09:11:
[...]
Het is duidelijk zichtbaar dat je er zin in had, je tanden letterlijk in het blik gezet;)
Ik merk eigenlijk dat ik juist door de maandelijkse boxen van Frontaal en Moersleutel soort van immuun ben geworden voor veel andere merken en hypes. Heb bijvoorbeeld al een jaar niks meer gekocht van Uiltje en de Molen en ook Hertog Jan kan ik nu weerstaan, simpelweg omdat ik nog heel veel diverse bieren heb staan.
Nu noem je wat mij betreft ook precies drie brouwerijen die elk op hun eigen moment in de afgelopen jaren kwalitatief erg afgezakt zijn, waardoor je hun releases ook prima mag missen. Ik kan me goed voorstellen dat het daaraan ligtDeezers schreef op zondag 26 november 2023 @ 13:39:
Ik merk eigenlijk dat ik juist door de maandelijkse boxen van Frontaal en Moersleutel soort van immuun ben geworden voor veel andere merken en hypes. Heb bijvoorbeeld al een jaar niks meer gekocht van Uiltje en de Molen en ook Hertog Jan kan ik nu weerstaan, simpelweg omdat ik nog heel veel diverse bieren heb staan.
Dat is jammer van De Molen. Heeft dat dan toch te maken met de overname destijds ?BobB schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:12:
[...]
Nu noem je wat mij betreft ook precies drie brouwerijen die elk op hun eigen moment in de afgelopen jaren kwalitatief erg afgezakt zijn, waardoor je hun releases ook prima mag missen. Ik kan me goed voorstellen dat het daaraan ligt
Ik vind Hertog Jan niet echt afgezakt in kwaliteit, ze zijn gewoon veel te duur geworden...BobB schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:12:
[...]
Nu noem je wat mij betreft ook precies drie brouwerijen die elk op hun eigen moment in de afgelopen jaren kwalitatief erg afgezakt zijn, waardoor je hun releases ook prima mag missen. Ik kan me goed voorstellen dat het daaraan ligt
@coldasice ik vermoed dat hij bedoeld, althans zo zie ik het, dat HJ kwalitatief is afgezakt door het gebruik van mais in hun bier(en).
Wellicht dat ie dat niet echt proeft, maar het doet wel af aan het authentieke gevoel waar ik aan denk bij pils/ bier. Dat gaat dus ten koste van de ervaring/ gevoel en dus ook (een deel van) de kwaliteit.
Maar wellicht bedoeld @BobB iets anders(?)
Wellicht dat ie dat niet echt proeft, maar het doet wel af aan het authentieke gevoel waar ik aan denk bij pils/ bier. Dat gaat dus ten koste van de ervaring/ gevoel en dus ook (een deel van) de kwaliteit.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120ยฐ ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300ยฐ NW
Als je zoekt op Hertog Jan pils en mais kom je al een artikel tegen uit 2017... dus dit is echt niet nieuw (https://www.scvr.nl/?id=0212#!) , ik denk dat dit vooral perceptie is....Thalaron schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:06:
@coldasice ik vermoed dat hij bedoeld, althans zo zie ik het, dat HJ kwalitatief is afgezakt door het gebruik van mais in hun bier(en).
@coldasice nu je het zegt.. nieuw niet maar ik denk dusdanig ongebruikelijk dat het niet (direct) is opgevallen. Ik moet toegeven dat ik tegenwoordig wat meer let op de labels dan dat ik dat vroeger deed.
De prijzen zijn de laatste jaren ook flink gestegen dus dat maakt wel dat de prijs/ kwaliteit anders ligt. Ik weet nog goed dat ik een HJGP Vatgerijpt fles in de brouwerij winkel mee kon pakken voor โฌ16,50-โฌ18. Dat is in pak en beet 5 jaar verdubbeld. Ook mijn bierkennis is flink breder geworden in die periode.
Buiten de prijs is de kwaliteit van HJ op zichzelf niet slechter geworden tot zover mij bekend. De concurrentie is ook flink toegenomen natuurlijk.
Ach ja, meer keuze is altijd goed denk ik dan maar
De prijzen zijn de laatste jaren ook flink gestegen dus dat maakt wel dat de prijs/ kwaliteit anders ligt. Ik weet nog goed dat ik een HJGP Vatgerijpt fles in de brouwerij winkel mee kon pakken voor โฌ16,50-โฌ18. Dat is in pak en beet 5 jaar verdubbeld. Ook mijn bierkennis is flink breder geworden in die periode.
Buiten de prijs is de kwaliteit van HJ op zichzelf niet slechter geworden tot zover mij bekend. De concurrentie is ook flink toegenomen natuurlijk.
Ach ja, meer keuze is altijd goed denk ik dan maar
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120ยฐ ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300ยฐ NW
Dat met die maรฏs is niet zo fraai, maar vooral ook de prijs/kwaliteit. Vatgerijpt is zo veel duurder geworden, de nieuwe Brut zetten ze ook al heel hoog in, de Proeftuin valt me ook wat tegen. Dan denk ik, net zoals bij Uiltje en De Molen: joe, het was leuk, ik zoek even verderThalaron schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:06:
@coldasice
Anoniem: 1986520
Maar wie drinkt er hier nou regelmatig pils van HJโฆ dus wat boeit het :-).
Ze liften gewoon lekker mee op de hype, en zien de prijzen die er voor veel middelmatig โcraftโ bier wordt betaaldโฆ..
Ze liften gewoon lekker mee op de hype, en zien de prijzen die er voor veel middelmatig โcraftโ bier wordt betaaldโฆ..
Hier stond ie zomaar voor de deur vanaf begin van de middag terwijl er niemand thuis was..
Zo maar eens kijken wat er in zit!
Update:
:strip_exif()/f/image/N0jKU4sDJ6KDWbXBIjP9K52b.jpg?f=fotoalbum_large)
De eerste smaakt goed!
Zo maar eens kijken wat er in zit!
Update:
:strip_exif()/f/image/N0jKU4sDJ6KDWbXBIjP9K52b.jpg?f=fotoalbum_large)
De eerste smaakt goed!
:strip_exif()/f/image/wfirc2eNE1ynM8ugjUgc8gBm.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 88% gewijzigd door Purehz op 27-11-2023 21:29 ]
Zo, het 1e vakje van de kalender(s) mag (hier) open. Moet immers weten of ie koud moet of niet.
Sori trapt af met een leuke maar De Moersleutel maakt er ook een feestje van.
Sori Brewing;
Moersleutel mag iemand anders verklappen
Sori trapt af met een leuke maar De Moersleutel maakt er ook een feestje van.
Sori Brewing;
Moersleutel mag iemand anders verklappen
Die eerste Moersleutel is de moeite :-).
Nadeeltje van die doos vindt ik dat ik echt niet elke dag op zoโn zwaar 44cl blik zit te wachtenโฆ.
Hier ook de eerste van de (niet heel zo spectaculaire) BF Hopcrusher pakket opengetrokken. Ongelofelijk dat deze unit een jaar en een dag oud is - hij is nog uitermate hoppig met een prima aroma.
:strip_exif()/f/image/THWhy74nPZdXacKrMiTw1pCq.jpg?f=fotoalbum_large)
Vooral ook erg blij met dit Duvel-glas. De kringloop om de hoek heeft een mooie verzameling bierglazen met soms een fijn pareltje.
:strip_exif()/f/image/THWhy74nPZdXacKrMiTw1pCq.jpg?f=fotoalbum_large)
Vooral ook erg blij met dit Duvel-glas. De kringloop om de hoek heeft een mooie verzameling bierglazen met soms een fijn pareltje.
Enjoy aan iedereen met een kalender! Dat ze mogen smaken heren en dames.
Iemand al mooie aanbiedingen nu de kalenders ingaan? ๐คฃ
Iemand al mooie aanbiedingen nu de kalenders ingaan? ๐คฃ
Zou hem zelf niet voor een IPA gebruiken maar wel echt een schitterend glas.Shrien schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:09:
Hier ook de eerste van de (niet heel zo spectaculaire) BF Hopcrusher pakket opengetrokken. Ongelofelijk dat deze unit een jaar en een dag oud is - hij is nog uitermate hoppig met een prima aroma.
[Afbeelding]
Dag | Brouwerij | Bier | Stijl | ABV | Untappd |
1 | Hoof Hearted Brewing | Did We Just Become Best Fwendz? | IPA - Imperial / Double | 8% | 4.26 |
Custom 'Van Erp' kalender
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grรปn!
De eerste uit de beer in box ziet er leuk uit ieder geval. Hopelijk houden ze de lijn erin.
Dat is inderdaad wel een goed begin bij moersleutel
daarnaast gister ook nog een black friday doos van frontaal binnen gekregen, voor na de advent kalender
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GN8bBtRfhQCrFNEcQGiDuC1M.jpg?f=user_large)
we kunnen weer even vooruit
spoiler: moersleutel advent 1:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TkFssapwZDrvexTzJwY0daPi.jpg?f=user_large)
collab met Lervig BA stout op whisky vaten
(14%
)
https://untappd.com/b/moe...t-calendar-beer-1/5607731
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TkFssapwZDrvexTzJwY0daPi.jpg?f=user_large)
collab met Lervig BA stout op whisky vaten
daarnaast gister ook nog een black friday doos van frontaal binnen gekregen, voor na de advent kalender
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GN8bBtRfhQCrFNEcQGiDuC1M.jpg?f=user_large)
we kunnen weer even vooruit
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Die Duvel glazen zijn gewoon prima voor de meeste soorten bier, ook IPAโs.Lennnn schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:51:
[...]
Zou hem zelf niet voor een IPA gebruiken maar wel echt een schitterend glas.
Hierdoor (en wat zoeken op Untappd) kwam ik er achter dat de 1-24 voorkant van mijn doos verkeerd om zat. Ik heb dus de spoiler voor biertje #24 al gehad vanochtend-Jaap-io schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:39:
Dat is inderdaad wel een goed begin bij moersleutel
spoiler: moersleutel advent 1[Afbeelding]
collab met Lervig BA stout op whisky vaten(14%
)

Gelukkig makkelijk om te draaien dus geen probleem!
dan heb je nog mazzel dat het een gewone volgorde isPreau schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:03:
[...]
Hierdoor (en wat zoeken op Untappd) kwam ik er achter dat de 1-24 voorkant van mijn doos verkeerd om zat. Ik heb dus de spoiler voor biertje #24 al gehad vanochtend![]()
Gelukkig makkelijk om te draaien dus geen probleem!
Mijn โฌ200 custom adventkalender van Het Biermeisje begint met deze:
https://untappd.com/b/brewski-cognas-itchy-passions/5389755
Ik zou zeggen, creรซert wat ruimte voor een mooie klapper verderop in de kalender.
https://untappd.com/b/brewski-cognas-itchy-passions/5389755
Ik zou zeggen, creรซert wat ruimte voor een mooie klapper verderop in de kalender.
Wat een knaller van Moersleutel inderdaad: 2 van mijn favorieten in 1 blikje
Dit beloofd (weer) een mooie kalender te worden.
Dit beloofd (weer) een mooie kalender te worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Mich007 op 01-12-2023 11:59 ]
Vind ik ook ja. En groot genoeg om comfortabel zoโn halve liter in te gieten.Anoniem: 1986520 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:42:
[...]
Die Duvel glazen zijn gewoon prima voor de meeste soorten bier, ook IPAโs.
Waarom zou zoโn glas niet voldoen voor ipaโs?
Ik ben ook begonnen met de Beer in a Box Exclusive kalender. Die blik visser stok is erg handig 
Zal ook wat updates proberen te geven in een lijstje.
Ik zal deze post updaten elke dag
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2Y4OZYIRff2qbScUWja5e6CD.jpg?f=user_large)
Ik vond de eerste niet echt lekker
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2Y4OZYIRff2qbScUWja5e6CD.jpg?f=user_large)
spoiler: Beer in a Box Exclusive Advent inhoud
[ Voor 67% gewijzigd door Klippy op 19-12-2023 19:34 ]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ben wel erg benieuwd naar de afsluiter van mijn kalender trouwens... is een grote fles... en heb wat zitten hinten naar Bottle Logic flessen die ze hebben....
nog maar 23 dagen wachten

Bier fan Fryske grรปn!
Oe die "blikvisser" is een slim ding, is daar een STL van?Klippy schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:49:
Ik ben ook begonnen met de Beer in a Box Exclusive kalender. Die blik visser stok is erg handig
[Afbeelding]
spoiler: Beer in a Box Exclusive Advent inhoud
1 Kompaan Red Barley Wine https://untappd.com/b/kom...d-red-barley-wine/5607266 2 3 4 5 6 7
Bij mij is nummer 23 een grote cilinder. Doet me een beetje denken aan zo'n kartonnen koker waar de La trappe Oak Aged ooit in zaten. Of het is een extreem groot blik (meer dan 0.5L in ieder geval)AngelDust schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:51:
Ben wel erg benieuwd naar de afsluiter van mijn kalender trouwens... is een grote fles... en heb wat zitten hinten naar Bottle Logic flessen die ze hebben....![]()
nog maar 23 dagen wachten
Zou ook een Nรธgne ร kunnen zijn? Die hebben ook weer nieuwe BA bieren in fles, in blikivo001 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:07:
[...]
Bij mij is nummer 23 een grote cilinder. Doet me een beetje denken aan zo'n kartonnen koker waar de La trappe Oak Aged ooit in zaten. Of het is een extreem groot blik (meer dan 0.5L in ieder geval)
Hadden wij vorig jaar ook in de kalender
Bier fan Fryske grรปn!
Mijn eerste van het Biermeisje EUR200 box:
https://untappd.com/b/bro...nd-head-not-found/5102009
Zin in! Zou er nog een IPA achtig iets in zitten of is het vooral een doos vol met zware zwarte klappers?
Zin in! Zou er nog een IPA achtig iets in zitten of is het vooral een doos vol met zware zwarte klappers?
Oeh, die is wel lekker! Heb ik ook gehad en heb de BA versie ook nog staanlink_mario schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:37:
Mijn eerste van het Biermeisje EUR200 box:
Zin in! Zou er nog een IPA achtig iets in zitten of is het vooral een doos vol met zware zwarte klappers?![]()
Bier fan Fryske grรปn!
De custom kalender van Craftboxs begint ook goed! Brandy barrel aged stout van Fauve met een mooie 4.13 op Untappd.
De Brussels Beer Project adventskalender begint licht met een Lazy Panda.
Toch wel jaloers op die Moersleutel box
Toch wel jaloers op die Moersleutel box
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Net even een blik geworden op de kroegenlijst in de openingspost. Ik zag dat hier Thembi in Maastricht nog tussenstaat maar deze kroeg bestaat helaas niet meer
Dat is wel een goeie ja! Heb de Dark Horizon 8 Sherry Edition op mijn wishlist gezet die ze daar hebben gehad.AngelDust schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:24:
[...]
Zou ook een Nรธgne ร kunnen zijn? Die hebben ook weer nieuwe BA bieren in fles, in blik
Hadden wij vorig jaar ook in de kalender
Aahh daar is die stok dus voor... Voel me domKlippy schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:49:
Ik dacht dat het was zodat de doos niet inzakte in het midden , zoals je soms wel eens ziet bij pizzadozen met zo'n dingetje in het midden.
Mijn zoon (4) was er van overtuigd dat we nu elke dag zo'n stokje in zit, had al wilde plannen om wat te gaan bouwen
Die lijst is veel te oud, Thembi heeft Corona niet overleefd. Take one Maastricht staat er ook nog in, is al veel langer gesloten.Brandts schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:47:
Net even een blik geworden op de kroegenlijst in de openingspost. Ik zag dat hier Thembi in Maastricht nog tussenstaat maar deze kroeg bestaat helaas niet meer
Een up to date lijst zou wel handig zijn.
Craft beer PriceWatch : https://beerizer.com/
Mijn eerste van Craft Boxs: https://untp.beer/Q6yQj
Een prima quadruple!
Edit: misschien spoiler handig?
![]() |
Een prima quadruple!
Edit: misschien spoiler handig?
[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 01-12-2023 18:24 ]
Alles went behalve een Twent.
โฉ PVOutputโ๏ธ
1 | Hoof Hearted Brewing | Did We Just Become Best Fwendz? | IPA - Imperial / Double | 8% | 4.26 |
2 | Badin | Tรธnnelagra Boรฐvin - Romtรธnner | Barley Wine | 13% | 4.06 |
Bier fan Fryske grรปn!
Wat betreft de Beer in a box exclusieve editie hadden we vandaag de volgende.
Die van gisteren voor ik wel erg kruidnagel overheersend.
spoiler:
Die van gisteren voor ik wel erg kruidnagel overheersend.
Untappd: Louwke80
@Louwke Ja, ik zei ook al ik vond hem niet echt lekker. Ben geen fan van kruidnagel, dit was een soort kruidnagel/kaneel mix. Maar ik zie beide niet bij de ingrediรซnten. Zover ik kan beoordelen was het echt een heel goed bier en best gebalanceerde smaken, maar het is was gewoon niet mijn ding 
Heb hem wel helemaal opgedronken hoor dus ook niet vies.
Die tweede lijkt me wel lekker.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Vond em niet slecht, maar hoef hem ook geen 2de keer. Kan mij wel vinden dat het een goed gebalanceerd bier was.Klippy schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 20:54:
@Louwke Ja, ik zei ook al ik vond hem niet echt lekker. Ben geen fan van kruidnagel, dit was een soort kruidnagel/kaneel mix. Maar ik zie beide niet bij de ingrediรซnten. Zover ik kan beoordelen was het echt een heel goed bier en best gebalanceerde smaken, maar het is was gewoon niet mijn ding
Proefde voornamelijk kruidnagel, maar zonder dat het bleef hangen als nasmaak. En die 12% proefde ik niet echt terug.
Zit nu aan nr 2 van de kalender, 3,75* richting de 4*. Lekker biertje en smaakt naar meer!๐
Nu aan de Jopen Meesterstuk 2023 Barrel aged.
Eigenlijk voor het eerst dat ik de BA variant heb meegenomen. Was niet op de hoogte hiervan, vind ze erg geslaagd!
Van de week de Sherry BA gehad, nu de Whiskey BA.
Normaal geen erge liefhebber van Whiskey maar vond deze meer dan prima!๐ป
:strip_exif()/f/image/947YDEgB7WUUtlMqZqKnRnFQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mNoHpqJGB9WYXw9urjtodWbR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door Purehz op 02-12-2023 22:52 ]
Die eerste had mij ook teveel kruidnagel, bier was voor de rest meer dan prima. Had na het drinken ook echt niet door dat deze 12% was.Purehz schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 21:07:
[...]
Vond em niet slecht, maar hoef hem ook geen 2de keer. Kan mij wel vinden dat het een goed gebalanceerd bier was.
Proefde voornamelijk kruidnagel, maar zonder dat het bleef hangen als nasmaak. En die 12% proefde ik niet echt terug.
Zit nu aan nr 2 van de kalender, 3,75* richting de 4*. Lekker biertje en smaakt naar meer!๐
Die van vandaag was lekkerrrrr! Jammer dat ie op was. Maar voel deze 10% meer binnenkomen dan die van gisteren.
https://untappd.com/user/OzzBier
Polen is alweer een tijdje veel duurder geworden, heeft iemand nog een leuke betaalbare buitenlandse webshops met wat verborgen pareltjes?
Zit er in de Moersleutel box ook iets onder de 10%?
Alweer zo'n dikke beuker. Lekker hoor.
Alweer zo'n dikke beuker. Lekker hoor.
Vandaag in de Beer in a box exclusieve editie:
spoiler:
Daadwerkelijk iets gevist een Kromme haring, een Fishing Bear een chocolade imperial stout
https://untp.beer/752JP
3 | Brouwerij Homeland | Klapgijp #8 | Bock - Doppelbock | 12% | 4.03 |
Collegabrouwer die ook een 'Van Erp' heeft, had er vandaag een Off The Rack in
Bier fan Fryske grรปn!
@AngelDust wat kost die kalender? Of stellen ze wat samen op basis van je budget ofzo?
Volgend jaar ook maar eens proberen, ziet er goed uit.
Ik leen het tabelletje even
De eerste drie dagen van de Craft Boxs Exclusive kalender op basis van mijn Untappd profiel!
3 dagen achter elkaar stouts, hopelijk morgen wat anders
1 | Fauve | Sur Les Cloches Des Couleurs | Stout - Imperial / Double | 12% | 4.12 |
2 | Sori Brewing | Hybrid Treats vol.3: Estonian Apple Pie & Vanilla Custard | Stout - Imperial / Double Pastry | 12% | 4.04 |
3 | Wander Beyond Brewing | Cellar Series: Calm Before the Storm - Vintage 2020 | Stout - Imperial / Double Coffee | 10% | 4.18 |

Ik heb ook nog wat 8'jes en 12'jes staanWillyWilly schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:33:
een klassieker om dit koude weer te bestijden[Afbeelding]
Morgenavond in goed gezelschap maar weer eens proeven denk ik
Leuke plaat/artwork op die doos!brukskeluuk schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:28:
Dag 1 en 2 van de Mr Hop adventskalender.[Afbeelding]
Heel fijn dat die nu zo makkelijk verkrijgbaar zijn. Ze bevallen me steeds beter.WillyWilly schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:33:
een klassieker om dit koude weer te bestijden[Afbeelding]
Slecht idee... Hoe laat?
Cheers! Dat moet een heerlijk bier zijn. Ik heb hem ook nog staan.
Voor mij weer een mooie 4*. Even rustig op temperatuur laten komen, dan komen de smaken mooi naar voren. ๐Louwke schreef op zondag 3 december 2023 @ 10:11:
Vandaag in de Beer in a box exclusieve editie:
spoiler:Daadwerkelijk iets gevist een Kromme haring, een Fishing Bear een chocolade imperial stout
https://untappd.com/user/OzzBier
Dat was het zeker, flink aan de prijs, maar soms heb je van die speciale dagen, dan kan dat... Ik had de Original Sin al eens gehad als basis bier, en die is al erg goed, deze BA versie is helemaal topTimmert schreef op zondag 3 december 2023 @ 21:42:
[...]
Cheers! Dat moet een heerlijk bier zijn. Ik heb hem ook nog staan.
Ah daar is de eerste niet exclusief voor de kalender gebrouwen bier in de exclusieve Beer in a Box kalender
spoiler:
Levrig's Julebock, al eens eerder los gehad was best goed maar niet bepaald een grote 'wow' factor. Beetje standaard voor wat het is.
Ik had er 2 inzitten wel apart, of het is een foutje ik had het verkeerde vakje opengemaakt en de verkeerde blikjes er uitgevist.Indivul schreef op maandag 4 december 2023 @ 06:52:
Ah daar is de eerste niet exclusief voor de kalender gebrouwen bier in de exclusieve Beer in a Box kalender
spoiler:Levrig's Julebock, al eens eerder los gehad was best goed maar niet bepaald een grote 'wow' factor. Beetje standaard voor wat het is.
Ik heb er maar eentje in zitten dus ik denk dat er iets fout is gegaan hierLouwke schreef op maandag 4 december 2023 @ 07:32:
[...]
Ik had er 2 inzitten wel apart, of het is een foutje ik had het verkeerde vakje opengemaakt en de verkeerde blikjes er uitgevist.
Wij geven een budget op.. in dit geval โฌ200 p.p. en op basis van Untappd maken ze een kalender.Beekforel schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:21:
@AngelDust wat kost die kalender? Of stellen ze wat samen op basis van je budget ofzo?
Moet wel zeggen dat dit onze jaarlijkse kerstpakketten vanuit de brouwerij zijn

(iets met BTW voordeel
4 | ROTT. Brouwers | ROTT.barrels #6 โ Bourbon Barrel Aged Imperial Stout โ Jack Daniels (2023) | Stout - Imperial / Double | 11.6% | 4.13 |
[ Voor 47% gewijzigd door AngelDust op 04-12-2023 08:50 ]
Bier fan Fryske grรปn!
Die Rott.Barrels serie heb ik zover geen slechte van gehad, in het algemeen is alles wat ik van Rott. heb gehad (erg) goed.AngelDust schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:33:
[...]
Wij geven een budget op.. in dit geval โฌ200 p.p. en op basis van Untappd maken ze een kalender.
Moet wel zeggen dat dit onze jaarlijkse kerstpakketten vanuit de brouwerij zijn![]()
![]()
(iets met BTW voordeel)
Dag Brouwerij Bier Stijl ABV Untappd 1 Hoof Hearted Brewing Did We Just Become Best Fwendz? IPA - Imperial / Double 8% 4.26 2 Badin Tรธnnelagra Boรฐvin - Romtรธnner Barley Wine 13% 4.06 3 Brouwerij Homeland Klapgijp #8 Bock - Doppelbock 12% 4.03 4 ROTT. Brouwers ROTT.barrels #6 โ Bourbon Barrel Aged Imperial Stout โ Jack Daniels (2023) Stout - Imperial / Double 11.6% 4.13
Daar is de eerste non-stout van de craft boxs kalender
1 | Fauve | Sur Les Cloches Des Couleurs | Stout - Imperial / Double | 12% | 4.12 |
2 | Sori Brewing | Hybrid Treats vol.3: Estonian Apple Pie & Vanilla Custard | Stout - Imperial / Double Pastry | 12% | 4.04 |
3 | Wander Beyond Brewing | Cellar Series: Calm Before the Storm - Vintage 2020 | Stout - Imperial / Double Coffee | 10% | 4.18 |
4 | FUERST WIACEK Berlin | Skydancer | IPA - New England / Hazy | 6.7% | 3.96 |
Grappig mijn vrouw had vanmorgen ook het verkeerde vakje open gemaakt. Als je er twee hebt heb je waarschijnlijk 24 geopend en niet 4. 4 zit linksboven.Louwke schreef op maandag 4 december 2023 @ 07:32:
[...]
Ik had er 2 inzitten wel apart, of het is een foutje ik had het verkeerde vakje opengemaakt en de verkeerde blikjes er uitgevist.
Untappd: politrix
Oeh dat is wel erg gaaf zo die verdeling zeg. Blijft sowieso mooie slijterij met een mooi assortiment en vakkundig personeelAngelDust schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:33:
[...]
Wij geven een budget op.. in dit geval โฌ200 p.p. en op basis van Untappd maken ze een kalender.
Moet wel zeggen dat dit onze jaarlijkse kerstpakketten vanuit de brouwerij zijn![]()
![]()
(iets met BTW voordeel)
Dag Brouwerij Bier Stijl ABV Untappd 1 Hoof Hearted Brewing Did We Just Become Best Fwendz? IPA - Imperial / Double 8% 4.26 2 Badin Tรธnnelagra Boรฐvin - Romtรธnner Barley Wine 13% 4.06 3 Brouwerij Homeland Klapgijp #8 Bock - Doppelbock 12% 4.03 4 ROTT. Brouwers ROTT.barrels #6 โ Bourbon Barrel Aged Imperial Stout โ Jack Daniels (2023) Stout - Imperial / Double 11.6% 4.13

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
ja @Boudewijn ook staat mijn Cafe de Heks in Deventer er niet in.Brandts schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:47:
BIERENCAFร DE HEKS
Midden in het oude centrum, achter de Waag, waar de heks ooit tegen de muur is gevlogen, ligt het mooiste speciaal bierencafรฉ van Deventer.
27 BIEREN VAN TAP
RUIM 180 BIEREN VAN FLES
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Nu nog goed fries biertalin schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:11:
[...]
ja @Boudewijn ook staat mijn Cafe de Heks in Deventer er niet in.
BIERENCAFร DE HEKS
Midden in het oude centrum, achter de Waag, waar de heks ooit tegen de muur is gevlogen, ligt het mooiste speciaal bierencafรฉ van Deventer.
27 BIEREN VAN TAP
RUIM 180 BIEREN VAN FLES
Bier fan Fryske grรปn!
Dan heb ik ook nog wel een suggestie voor de lijst.
www.drinkerspub.nl in Eindhoven. Website al eeuwig under construction, maar een leuke bierkaart (vnl Benelux en klassieke bierstijlen volgens mij, maar ook ander goed spul), en goede nachos voor er bij.
www.drinkerspub.nl in Eindhoven. Website al eeuwig under construction, maar een leuke bierkaart (vnl Benelux en klassieke bierstijlen volgens mij, maar ook ander goed spul), en goede nachos voor er bij.
heb het doorgegeven met alle toeters en bellen.
zag opeens een rij van Pier Gerlofs Donia ( Grutte Pier trippel ) in de wisselkoelkast staan.
dus gevraagd of dat een foutje was maar nee die was aangeleverd.
volgende week zondag weer vergadering, gooi ik het er weer in.
afgelopen donderdag La Chouffe avond gehad.
2 fusten a 20 liter in 19 minuten er doorheen.
knipoogde de baas dat er nog maar 2 bij moesten.
rond 1:00 bierfiltjes gooi gevecht!
het was gezellig!
:strip_exif()/f/image/gd2jsEvSXNcxiP7hvFQtGtox.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gNgoZrbeM8wjw5YEpZYlnqj2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UrlNb76qdTpsUbr5jbzcOuKK.jpg?f=fotoalbum_large)
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Weten we ieder geval zeker dat daar zich het 25ste biertje ophoudtpolitrix schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:32:
[...]
Grappig mijn vrouw had vanmorgen ook het verkeerde vakje open gemaakt. Als je er twee hebt heb je waarschijnlijk 24 geopend en niet 4. 4 zit linksboven.
Aan de ratings te zien heb je de Exclusive versie genomen?klaps schreef op zondag 3 december 2023 @ 13:55:
Ik leen het tabelletje evenDe eerste drie dagen van de Craft Boxs Exclusive kalender op basis van mijn Untappd profiel!
Dag Brouwerij Bier Stijl ABV Untappd 1 Fauve Sur Les Cloches Des Couleurs Stout - Imperial / Double 12% 4.12 2 Sori Brewing Hybrid Treats vol.3: Estonian Apple Pie & Vanilla Custard Stout - Imperial / Double Pastry 12% 4.04 3 Wander Beyond Brewing Cellar Series: Calm Before the Storm - Vintage 2020 Stout - Imperial / Double Coffee 10% 4.18
geen idee of mensen nog interesse hebben maar dit werkte bij mij ook weerRMES schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:44:
***members only***
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 26% gewijzigd door GNML op 04-12-2023 16:42 ]
iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com
Haha en ik dus ook. Was ik dus niet de enige die de 2 van de 24 niet goed zagpolitrix schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:32:
[...]
Grappig mijn vrouw had vanmorgen ook het verkeerde vakje open gemaakt. Als je er twee hebt heb je waarschijnlijk 24 geopend en niet 4. 4 zit linksboven.
Ik ben een luie slacker, excuses.talin schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:11:
[...]
ja @Boudewijn ook staat mijn Cafe de Heks in Deventer er niet in.
BIERENCAFร DE HEKS
27 BIEREN VAN TAP
RUIM 180 BIEREN VAN FLES
Zowel Thembi (jammer, was wel grappige kroeg midden in een woonwijk) als de Heks zijn bekend. Jammer van die eerste.
Same, wat een ziek apparaat. Heel dikke beuker.Lennnn schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:45:
Net de eerste van Moersleutel op.
Prima. 5/5 gegeven.
Edit: ik vond hem echt lekker maar wel voor 1 blikje op een avond. Een motorolie kan ik er >1 op, maar dat hoefde ik hier echt niet mee te proberen. Die houtlagering werkt goed icm de boozy naasmaak en het zoet. Zonder dat het te zwaar wordt. Vrij geniale pint. Lekkerder dan mijn andere favoriet van dit jaar, de barrel project 2022 van Kees op Sauternes-vaten.
offtopic:
Die op cognac en whisky neigen naar creosoot in de afdronk. Erg jammer.
Die op cognac en whisky neigen naar creosoot in de afdronk. Erg jammer.
Heb het dit jaar normaal gehouden met een BA Baracus box (die van 2022 en 21 moeten nog op

[ Voor 37% gewijzigd door Boudewijn op 04-12-2023 17:53 ]
Mogelijk, was donker vanmorgen en had de 2 ook niet goed gezienIndivul schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:21:
[...]
Weten we ieder geval zeker dat daar zich het 25ste biertje ophoudt

Hoe zit dit precies? Je moet al een account hebben met mailadres? En dan hoef je niet mee te loten? Niet dan ik persoonlijk interesse heb in deze overgehypte bieren maar misschien een kennis wel.
GNML schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:41:
[...]
geen idee of mensen nog interesse hebben maar dit werkte bij mij ook weer
***members only***
Je kan dan nu meteen iets bestellen, in plaats van in de wachtrij te moeten staan.hatv schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:31:
Hoe zit dit precies? Je moet al een account hebben met mailadres? En dan hoef je niet mee te loten? Niet dan ik persoonlijk interesse heb in deze overgehypte bieren maar misschien een kennis wel.
[...]
Secsytime schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:55:
[...]
Je kan dan nu meteen iets bestellen, in plaats van in de wachtrij te moeten staan.
โKuchโ ik vraag het voor een vriend ;-)hatv schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:31:
[...]
Even inloggen en het laten onthouden. Morgen als de verkoop start kun je het direct in je wagentje gooien en naar je winkelwagen gaan.
:-)
[ Voor 34% gewijzigd door GNML op 04-12-2023 20:36 ]
iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com
klopt, bevalt tot nu toe erg goed!ivo001 schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:58:
[...]
Aan de ratings te zien heb je de Exclusive versie genomen?
4 | ROTT. Brouwers | ROTT.barrels #6 โ Bourbon Barrel Aged Imperial Stout โ Jack Daniels (2023) | Stout - Imperial / Double | 11.6% | 4.13 |
5 | Salikatt Bryggeri x DEYA | Hygge | Blonde Ale | 5.5% | 3.42 |
Eerste .. meh.. van de kalender.. Salikatt is over het algemeen wel goed, maar deze zou ik zelf hebben laten staan inde winkel.. maar goed.. we zijn nog maar net begonnen

Bier fan Fryske grรปn!
Beer in a box vandaag
spoiler:
https://untappd.com/b/geb...uwen-bear-licious/5603715
Nog eentje voor iedereen die kruidnagel en nootmuskaat lief heeft, het blikje zegt alleen maar tripel maar untappd zegt triple IPA wat mij toch wat beter ligt
Nog eentje voor iedereen die kruidnagel en nootmuskaat lief heeft, het blikje zegt alleen maar tripel maar untappd zegt triple IPA wat mij toch wat beter ligt
2x Vatgerijpt 2023 - Complete Set gescoord
[ Voor 59% gewijzigd door TommyGun op 05-12-2023 12:21 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Humor hebben ze wel bij moetsleutel, vandaag een 5december extraatje in de doos en het label op het blik vandaag zegt: โperfect midnight snack after quality time with the familyโ
En ze hebben er dus ook echt over nagedacht wat welke dag etc
En ze hebben er dus ook echt over nagedacht wat welke dag etc
Ze zijn nog beschikbaar dus zo populair zijn ze toch niet als ze zelf dachten https://brouwerijwinkel.h...gerijpt-2023-complete-set
De prijs is ook vrij stevig natuurlijkTheJVH schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:53:
[...]
Ze zijn nog beschikbaar dus zo populair zijn ze toch niet als ze zelf dachten https://brouwerijwinkel.h...gerijpt-2023-complete-set
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Gewoon veel te duurโฆ. De hype houdt dan een keer op.TheJVH schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:53:
[...]