Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 149 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-09 12:39
seadogg schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:03:
Kan ik deze flessen langer bewaren? Of is het na die data zo dat de kwaliteit minder wordt?

Ik zou namelijk van alle bieren 1 fles willen bewaren als “collectors item”.

Ik hoop dat iemand deze vraag voor mij kan beantwoorden. :)
Leuk idee! Het zal liggen aan het type bier. Quadrupels, barleywines, lambics en in mindere mate Imperial stouts zijn zeker geschikt om langer te bewaren. De HJ Grand Prestige is zelfs een schoolvoorbeeld van een oplegbier. Maar blond, tarwebier, tripels en lichtere bieren zou ik niet jaren laten liggen. Het zal nog best te drinken zijn maar het wordt er niet beter op.

Je verliest over het algemeen de koolzuur en de smaken worden meer een mengeling. Soms is dat fijn, maar sommig bier moet lekker schuimen en bij bv barrel aged bier heb je het risico dat alle smaken teveel met elkaar versmelten..

Altijd doen op eigen risico dus, garantie tot de voordeur :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 21:03
Toch wel treurig om te zien hoeveel NL producenten uit kostenoverwegingen andere ingrediënten toevoegen aan hun pils . Zeker ook vreemd vanuit HJ, die willen toch hun imago hoog houden lijkt me. Dan hebben die Duitsers het beter bekeken met hun reinheitsgebot.

https://www.npostart.nl/k...rde/12-09-2023/KN_1732438

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
bbunn07 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:29:
[...]

Leuk idee! Het zal liggen aan het type bier. Quadrupels, barleywines, lambics en in mindere mate Imperial stouts zijn zeker geschikt om langer te bewaren. De HJ Grand Prestige is zelfs een schoolvoorbeeld van een oplegbier. Maar blond, tarwebier, tripels en lichtere bieren zou ik niet jaren laten liggen. Het zal nog best te drinken zijn maar het wordt er niet beter op.

Je verliest over het algemeen de koolzuur en de smaken worden meer een mengeling. Soms is dat fijn, maar sommig bier moet lekker schuimen en bij bv barrel aged bier heb je het risico dat alle smaken teveel met elkaar versmelten..

Altijd doen op eigen risico dus, garantie tot de voordeur :)
Dank voor de reactie. Wij hebben deze week een 12% vatgerijpte tarwewijn bier gekregen. Net gedronken, te vergelijken met grand prestige, erg lekker moet ik zeggen!

Geen idee of deze in de categorie “bewaren” valt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rwr_ schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:34:
Toch wel treurig om te zien hoeveel NL producenten uit kostenoverwegingen andere ingrediënten toevoegen aan hun pils . Zeker ook vreemd vanuit HJ, die willen toch hun imago hoog houden lijkt me. Dan hebben die Duitsers het beter bekeken met hun reinheitsgebot.

Heel treurig….. alles voor de goedkope ingrediënten en het snelle brouwproces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:03

Klippy

Still Game

Mich007 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:22:
[...]

Ik gebruik altijd Kristal Soda
Werkt goed, klontert niet en is volgens mij ook speciaal bedoeld om glazen te spoelen.
Een half jaar later en nog bedankt voor deze tip, kristal soda is inderdaad een stuk handiger en veel minder klonterig. Mijn gewone soda was één grote brok geworden dus 2 weken terug deze gekocht, nu is het makkelijk omspoelen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:03

Klippy

Still Game

seadogg schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:42:
[...]

Dank voor de reactie. Wij hebben deze week een 12% vatgerijpte tarwewijn bier gekregen. Net gedronken, te vergelijken met grand prestige, erg lekker moet ik zeggen!

Geen idee of deze in de categorie “bewaren” valt!
Zoek even op bewaren in dit topic, genoeg tips.
Maar bedenk vooral wat je ermee wil doen, "collectors item" zegt me niks, wil je het verkopen of later zelf het verschil proeven?
In het eerste geval is er een zeer kleine kans dat je na een aantal jaren nog weet hoe de originele smaakte. In het tweede geval is er een zeer kleine kans dat het veel waard wordt, want dezelfde reden als punt één. Er zijn wat dranken zoals wijn of whiskey die wat waard kunnen worden, maar dat is ook meer uitzondering dan regel. Voor bier is de cultuur vooral vers is beter, dus een brouwer verkoopt wat nu goed drinkbaar is.
Het belangrijkste is er van genieten, als je het leuk vind om wat jaargangen te bewaren dan moet je dat zeker doen, maar bewaar het niet om het bewaren, doe er ook wat mee op een leuke gelegenheid.
Qua opslag is een constante temperatuur het allerbelangrijkste dus een kelder met niet veel vocht of wijnkoeler zijn het beste. Let bij kroonkurken vooral op vocht en zorg dat die niet roesten. Flessen met kurk liefst liggend bewaren.
Tenslotte klinkt het bier dat je noemt best als iets dat je kan bewaren, vatgerijpt is al ouder bier en hogere alcoholpercentages zijn over het algemeen beter te bewaren, maar zoals gezegd is de verwachting niet dat het heel veel anders gaat smaken als het uit het vat is. Er zal koolzuur verloren gaan en de smaak wat milder (minder sterk) worden. Het zal na een paar jaar nog prima te drinken zijn en een andere ervaring geven dan een "vers" exemplaar, maar verwacht niet dat je van een gemiddeld bier een top bier gaat maken door het te bewaren.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:17
Hiru schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:32:
Ik ga vrijdag lekker aan de bbq, en zoek eigenlijk nog een mooie aanbieding ergens voor een stapel IPA's en eventueel wat blonds/wit/weizen. Iemand nog tips voor lopende aanbiedingen die voor vrijdag bezorgd zouden worden?
Zag net een aanbieding van Van de Streek in de mail:

https://vandestreekbier.n...et?variant=46763854070084

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
Iemand nog een kortingscode voor van de streek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:12
Purehz schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:04:
[...]

Iemand nog een kortingscode voor van de streek?
Purehz.achternaam@gmail.nl ? ;)

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:58

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8xZ2Z39Wk_IUW7yFtwP2KsA5Pw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IhdAw0elbsUDuEZXuM7A4eum.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSCr1VVLHqyMKxKs_zCAkaKHV8M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q2eubo90qSJvFzDmIINKYmrQ.jpg?f=fotoalbum_large

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
Thanks, scheelde weer €5,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:30
Napsju schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:43:
[...]

Moest in de buurt zijn, dus heb weer van de gelegenheid gebruik gemaakt. €60 totaal voor al dit lekkers. 20 Moersleutels en 5 flesjes. :9~ _/-\o_ :
[Afbeelding]
Nog steeds een prima prijs natuurlijk, maar wel flink gestegen of niet dan?

*Edit* Net zelf maar even langs gegaan. Moersleutels zijn gewoon wat duurder. Ik snap trouwens niet hoe jij aan die prijs komt. Bij mij was t 38 euro voor 10 moersleutels. Nog steeds prima natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Slaapje op 15-09-2023 16:55 ]

To dare is to do

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:48
Nog mensen op Borefts volgende week?

De bieren zijn vandaag bekend gemaakt:
https://swinkels-family-b...9Ra9-_9Z1X8mXmFsbGtSNfxVk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:40
Gaat iemand de Kompaan Foreign Legion 2023 halen? https://kompaanbier.nl/sh...egular-edition-pre-order/ ik heb eigenlijk de 2021 en 2022 sets nog ongeopend in de kast staan...

Langzamerhand merk ik dat alle brouwerijen weer met de najaarscollectie komen dus moet goed opletten dat ik mezelf niet weer klem koop...

[ Voor 25% gewijzigd door Deezers op 15-09-2023 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51
justin-l schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:48:

Ik ben er op de vrijdag

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-09 17:03
Deezers schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:55:
Gaat iemand de Kompaan Foreign Legion 2023 halen? https://kompaanbier.nl/sh...egular-edition-pre-order/ ik heb eigenlijk de 2021 en 2022 sets nog ongeopend in de kast staan...

Langzamerhand merk ik dat alle brouwerijen weer met de najaarscollectie komen dus moet goed opletten dat ik mezelf niet weer klem koop...
Zeker weten, heb hem al besteld.
Ze zijn vaak zeer goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:26
rwr_ schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:34:

Vooral de toevoeging van maïs .. gelukkig is dat vaak bij goedkoper bier of grote merken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:39
justin-l schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:48:

Ben er zaterdag! Heb alles ook in een Untappd lijst gezet.

https://untappd.com/user/ivo001/lists/12077682

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin-l
ivo001 schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:34:
[...]

Kijk, dat is wel handig.

Ik ben er zelf op de vrijdag. Zaterdag eind van de middag een bruiloft met schoonfamilie, dus vond het niet verstandig om dit jaar weer beide dagen te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:37
ivo001 schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:34:
[...]

handig! ik ben er zaterdag.

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 17:11
Voor de liefhebbers van de Kees Caramel fudge. Een speciaal pakket met verschillende varianten van deze stout.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDjG72H9wT8maf21RvAzA06mmfU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hTd2JMHeLbXoM8IWEKpMQt8l.webp?f=user_large

https://brouwerijkees.nl/...ramel-fudge-stout-pakket/

[ Voor 36% gewijzigd door ChristianD op 18-09-2023 16:47 ]

bla di bla bla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Ben wel fan van de caramel fudge stout, maar 40 euro voor 5 biertjes van 33cl vind ik toch vrij prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-09 13:34
Amelandbor schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:54:
Ben wel fan van de caramel fudge stout, maar 40 euro voor 5 biertjes van 33cl vind ik toch vrij prijzig.
Vooral duur omdat los de biertjes van Kees 5 a 6 euro kosten. En de normale caramel fudge iets van 3,50...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:05
Ja bizar. Wel een aantal van de eerdere pakketten gekocht. Maar die waren, in mijn herinnering althans, een stuk gunstiger geprijsd.

Ik vind het hele lekkere bieren, maar als ze bijna 8 euro stuk gaan kosten dan is de gunstige prijs kwaliteit verhouding wel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
klaps schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:03:
[...]

Vooral duur omdat los de biertjes van Kees 5 a 6 euro kosten. En de normale caramel fudge iets van 3,50...
5 tot 6 euro is ook wel stevig voor niet-import bier. Okay sommige bieren van Tilquin of Cantillon of Struise kosten zoveel omdat ze zeldzaam zijn en gewild, maar is dat met Kees dan ook zo of gewoon beperkte oplage?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dubbeldooier
5/6 euro voor een BA imperial stout is eerder aan de onderkant van de prijsrange voor dergelijke bieren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bbunn07
cy-gor25 schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:03:
[...]

5 tot 6 euro is ook wel stevig voor niet-import bier.
In 2019 wel inderdaad :)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• klaps
Lekker los kopen dus. Ben wel benieuwd naar de stroopwafel versie :p

Volgende week ga ik trouwen O-) traditiegetrouw vanuit het ouderlijk huis. en om mijn laatste avond als 'vrijgezel' een bijzondere te maken, trek ik deze fles open samen met mijn vader. Ik ben heel benieuwd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2FbzhOonHIe4INYLKrFlNTzp-I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4VEE9aKBPH6fi4OkmdO10TqO.jpg?f=user_large

[ Voor 76% gewijzigd door klaps op 18-09-2023 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 21:47
Dat is machtig mooi spul klaps. Dat wordt een mooie laatste avond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbunn07
klaps schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:15:

Volgende week ga ik trouwen O-) traditiegetrouw vanuit het ouderlijk huis. en om mijn laatste avond als 'vrijgezel' een bijzondere te maken, trek ik deze fles open samen met mijn vader. Ik ben heel benieuwd!

[Afbeelding]
Mooi bier, hele mooie gelegenheid en misschien wel het mooiste dat je dat met je vader kan doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cy-gor25
klaps schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:15:

[Afbeelding]
Gefeliciteerd alvast! Mooie fles, benieuwd hoe die is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:48
@klaps Mooi idee inderdaad, had hier hetzelfde idee. Ga ook trouwen vanuit mijn ouderlijk huis en had hetzelfde plan opgepakt als jij. Hopelijk heeft hij gesmaakt en proost!

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ivo001
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSHdgsDDjsFi_vYz6rjCbap2mL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kgt7kL8sTt7soLIAv2o4QKQx.jpg?f=fotoalbum_large
Voor het eerst wat besteld bij Rebelbeercans.
Wilde de nieuwe silver series hebben, dus mooi excuus om wat extra biertjes uit te zoeken om onder de verzendkosten uit te komen.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ivo001 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:07:
[Afbeelding]
Voor het eerst wat besteld bij Rebelbeercans.
Wilde de nieuwe silver series hebben, dus mooi excuus om wat extra biertjes uit te zoeken om onder de verzendkosten uit te komen.
Oeh die Tic Tac Toe vind ik dus echt fantastisch :Y Heel bijzonder en zo smaakvol.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brinkiewestland
ChristianD schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:55:
[...]

De doppelbock zat volgens mij ooit bij een moersleutel guild box. Qua overige FrauGruber bestel ik soms direct bij de webshop zelf. Ik zie overigens dat de verzendkosten naar Nederland nu een stuk hoger geworden zijn. 14 euro of gratis bij een bestelling boven de 140 euro.

Maar veel Nederlandse webshops hebben ook vaak wel iets van FrauGruber. Bijvoorbeeld Beerdome
Beer in a box heeft nu ook een Frau Gruber box:
https://shop.beerinabox.n...39b1196&mc_eid=25c0e08799

• ChristianD
Wilde het net zelf posten nadat ik een bestelling had gemaakt 😊

bla di bla bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 15:11
Via Beerizer en Fraugruber vindt je nog een online winkel, daar weet je wat je krijgt en is de prijs wat lager. Heeft ook genoeg andere bieren om de verzendkosten te compenseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
Bij Het Biermeisje zijn er in de koopjeshoek een paar mooi geprijsde biertjes. Hudson Valley en Mortalis voor €3-€5. (Omdat ze ongeveer een jaar oud zijn waarschijnlijk)
https://hetbiermeisje.com...shoek/?orderby=menu_order

• techix
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 17:19
Dubbeldooier schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:10:
5/6 euro voor een BA imperial stout is eerder aan de onderkant van de prijsrange voor dergelijke bieren.
Klopt, alleen zijn er 3 van de 5 geen BA in dit pakket. Glas zal van kristal zijn zeker :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldooier
techix schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:39:
[...]

Klopt, alleen zijn er 3 van de 5 geen BA in dit pakket. Glas zal van kristal zijn zeker :-)
Eens, maar ik reageerde op iemand die 5/6 euro voor BA imperial stouts duur vond.

Deze box vind ik persoonlijk ook echt veel te duur, 8 euro per bier en dan maar 2 BA is echt absurd voor Kees.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Er is weer een nieuwe investeringsronde voor onze vrienden van Frontaal beschikbaar. Ditmaal is er op de investeringspagina ook het jaarverslag te vinden van 2022/2021, toch wel interessant om die verslagen eens door te nemen om te zien waar je in geld in gaat verliezen..

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

• Larick
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 00:31
Uit de mail van Frontaal:
Er is al voor € 400.000 toegezegd door ruim 200 investeerders.
Dit vond ik wel verrassend gezien de waardedaling van aandelen en er van uitgaande dat de 200 investeerders uit de eerdere rondes komen. Of misschien is de 5-6% die geboden wordt sowieso interessant genoeg.

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:09

Shrien

frequent snoozer

ChristianD schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:16:
[...]

Wilde het net zelf posten nadat ik een bestelling had gemaakt 😊
Laat je even weten wat er in zit? O+

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:26
Salv schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:17:
Er is weer een nieuwe investeringsronde voor onze vrienden van Frontaal beschikbaar. Ditmaal is er op de investeringspagina ook het jaarverslag te vinden van 2022/2021, toch wel interessant om die verslagen eens door te nemen om te zien waar je in geld in gaat verliezen..
Het betreft een lening, vermoedelijk een achtergestelde lening. Ik vind de cijfers niet heel verkeerd over de jaren. Dit jaar valt vooral op dat de bruto marge onder druk staat en bedrijfskosten flink gestegen zijn. Blijft wel lastig om enkel naar de P&L te kijken zonder de balans te kunnen zien... het lijkt iig alsof ze alleen vreemd vermogen hebben uit de 2 crowdfund acties van 5,000,000 en 2,8000,000. Die uit 2015 is inmiddels terugbetaald.

Uit prognose blijkt verder nog 2 jaar een negatieve cashflow die wel wat zorgelijk is, bedrijven gaat meestal op de fles als het niet goed gaat met de cashflow. Aangezien ze nu weer een crowdfund actie doen, zullen ze wel niet veel liquide middelen meer hebben. Hopelijk redden ze het. Zou zonde zijn als frontaal het niet redt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChristianD
Shrien schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:14:
[...]

Laat je even weten wat er in zit? O+
Zie nu pas het bericht. De caramel fudge blikjes met het glas kwamen in een geschenkverpakking, maar die had ik natuurlijk al opengebroken :-)

Dit zijn de blikken en het glas. In het glas zit overigens een Bronckhorster no. 34 Quadruppel/Captain morgan rum en niet een Kees caramel fudge stout.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wY5vTlfVtjcnASXlPw6UemDb2IY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/auHbUNqLqA29ikwI4ifPlj1r.jpg?f=fotoalbum_large

Om de verzenkosten gratis te maken werd ik toch weer verleid om er ook maar gelijk wat andere Kees blikjes bij te bestellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvc5xdwNTGei7nNNTs2Mv6JHZBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/goPbxwdz8rYfGHrV6AlL8R9V.jpg?f=fotoalbum_large

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Larick schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:23:
Uit de mail van Frontaal:

[...]

Dit vond ik wel verrassend gezien de waardedaling van aandelen en er van uitgaande dat de 200 investeerders uit de eerdere rondes komen. Of misschien is de 5-6% die geboden wordt sowieso interessant genoeg.
Tussen toegezegd en ingelegd zit wel een wezenlijk verschil he ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:09

Shrien

frequent snoozer

ChristianD schreef op donderdag 21 september 2023 @ 23:55:
[...]

Zie nu pas het bericht. De caramel fudge blikjes met het glas kwamen in een geschenkverpakking, maar die had ik natuurlijk al opengebroken :-)

Dit zijn de blikken en het glas. In het glas zit overigens een Bronckhorster no. 34 Quadruppel/Captain morgan rum en niet een Kees caramel fudge stout.

[Afbeelding]

Om de verzenkosten gratis te maken werd ik toch weer verleid om er ook maar gelijk wat andere Kees blikjes bij te bestellen.

[Afbeelding]
Ik doelde eigenlijk op de FrauGruber box, ik dacht dat je die besteld had.

De 34 had ik toevallig vorige winter. Erg lekkere, stroperige, zoete bak gezelligheid. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristianD
Shrien schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:32:
[...]

Ik doelde eigenlijk op de FrauGruber box, ik dacht dat je die besteld had.

De 34 had ik toevallig vorige winter. Erg lekkere, stroperige, zoete bak gezelligheid. (y)
Frau Gruber pakket is nog niet binnen. Als hij komt zal ik een foto maken.

bla di bla bla

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DexterDee
  • Laatst online: 16:54

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Frau Gruber box ook besteld, dat is een van mijn favoriete brouwerijen. Als ik even snel in Untappd kijk dan zie ik dat ik van hun al 147(!) verschillende biertjes op heb :o

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik ga binnenkort een paar dagen naar Lubeck, weet iemand toevallig of daar nog wat leuke plekken zijn om een biertje te pakken?

Die duitsers zijn namelijk niet zo heel goed in alles online zetten, dus naast Sudden Death Brewing heb ik nog niet zoveel gevonden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
gustaveau schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:03:
Ik ga binnenkort een paar dagen naar Lubeck, weet iemand toevallig of daar nog wat leuke plekken zijn om een biertje te pakken?

Die duitsers zijn namelijk niet zo heel goed in alles online zetten, dus naast Sudden Death Brewing heb ik nog niet zoveel gevonden...
Ik vond een mooie bierzaak op https://beergeeksworlddomination.nl/

https://maps.app.goo.gl/xrNWs76WgvsYuAfh6

Alleen Google zegt Permanent gesloten. Laatste review dateert van 4 maanden geleden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NtDKNu-bVMdHmZJ79m1iqkTuIvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFsXyqBuy0ZWvsAlrM5RiPh0.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de mensen die wel een bockbiertje lusten, de eerste namen van het Maallust Bockest zijn bekend.. 7 oktober van 14:00 tot 21:00 bij Brouwerij Maallust in Veenhuizen

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brinkiewestland
Beer in a Box heeft de inhoud van de Frau Gruber box gemaild en ook in de webshop erbij gezet:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:04
Heeft iemand iets gehoord over Hertog Jan Vatgerijpt 2023? Is altijd rond deze periode maar tot nu toe heb ik er nog niets over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 15:11
Brinkiewestland schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:27:
Beer in a Box heeft de inhoud van de Frau Gruber box gemaild en ook in de webshop erbij gezet:

Hier een andere samenstelling, 38.99 https://addicted2craftbee...oducts/7x-fraugruber-pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Needakill
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 18:52
Nog mensen naar Borfst festival geweest?

Was er gisteren, maar veel biertjes en allemaal 1 munt zowat. Merk wel dat de IPA's van verschillende brouwerijen wel erg standaard worden. Citra hop of Single Hop.

Al met al. Leuke dag en zeker voor herhaling vatbaar volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6InAfXHljocNWJ_mzekz4K9_RFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gy4Tn6tM9FACt0tc0YLkt5wM.jpg?f=fotoalbum_large

13%
Gebotteld in 2017, vintage 2013.

Heel lekker maar ook wel zwaar
Koopje eigenlijk voor 5,50 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Needakill schreef op zondag 24 september 2023 @ 14:39:

Was er gisteren, maar veel biertjes en allemaal 1 munt zowat. Merk wel dat de IPA's van verschillende brouwerijen wel erg standaard worden. Citra hop of Single Hop.

Wel een interessante, nog geen ipa's vergeleken, maar kan me wel inbeelden dat het niet de meest interessante stijl is. Al ben ik grote fan van Forest IPA van een Nepomucen, die is heel apart. Double IPA, Hazy IPA, DDH IPA.. het wordt complex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord

Heb ze tot nu toe allemaal meegemaakt, maar ik ga volgend jaar op de vrijdag, of niet. Het was zaterdag echt bokke druk, je stond zelfs in de rij voor de glazenspoelbakken. Veel goeie ipa’s en sours gehad, maar bij veel taps waren de donkere bieren rond een uur of half 3 al op. Er klopte iig weinig van het programmaboekje.

Opzich leuk dat er bepaalde vaten pas op een later tijdstip geopend werden, maar dan stond je gegarandeerd minstens een kwartier in een rij.

Mindfuckbier van het festival waren voor mij die gifgroene met inktvisinkt en zeewier, wat meer weg had van balsamico, en een rode fruit sour, wat meer weg had van custard zo dik :+

Wel genoten van Folkingebrew, Alvinne en Apex

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Needakill
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 18:52
Chiron schreef op zondag 24 september 2023 @ 18:44:
[...]

Heb ze tot nu toe allemaal meegemaakt, maar ik ga volgend jaar op de vrijdag, of niet. Het was zaterdag echt bokke druk, je stond zelfs in de rij voor de glazenspoelbakken. Veel goeie ipa’s en sours gehad, maar bij veel taps waren de donkere bieren rond een uur of half 3 al op. Er klopte iig weinig van het programmaboekje.

Opzich leuk dat er bepaalde vaten pas op een later tijdstip geopend werden, maar dan stond je gegarandeerd minstens een kwartier in een rij.

Mindfuckbier van het festival waren voor mij die gifgroene met inktvisinkt en zeewier, wat meer weg had van balsamico, en een rode fruit sour, wat meer weg had van custard zo dik :+

Wel genoten van Folkingebrew, Alvinne en Apex
Voor mij was het jaren geleden dat ik er weer was. Vond wel apart dat bijna iedereen wel zijn eigen snacks mee had genomen en sommige ook hun eigen bier.

Plus hun actie dat je via Untapped wat leuks kreeg, was na de vrijdag ook weer weg want het zou aanstootgevend zijn om meer te drinken. Uiteindelijk een sleutelhanger gehad.

Vond het zelf niet mega druk, maar wel alle tafels waren om half 1 al helemaal vol :/ En later op de avond waren sommige bieren al op (Seeds of Seduction bij Puhaste) en blijkbaar was die collab van Uiltje & De Molen al binnen 15 minuten op. Hopelijk zit deze nog in het Borefts pakket

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Vond 't juist fijn dat je gewoon je eigen hapjes mee kon nemen ipv spare ribs moeten eten Voor 4 munten. Was weer leuke editie maar misten een beetje de gekke bouwsels wat je vroeger tegenkwam.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:02
Afgelopen weekend geen bierfestival, maar wel iets heel bijzonders!
We waren op bezoek bij vrienden in België en vanwege de ezelsstoet (mascotte van het dorp) was er na de stoet feest op het dorpsplein waarbij er (gratis) ezelsbier uit de fontein kwam 😎
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APiqI5JTo6toyus_7051O5jTe7o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dloW4VafdcNXGnoJgF408VtI.jpg?f=user_large

Dat kan alleen in België 😉

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

SemperFidelis schreef op maandag 25 september 2023 @ 01:53:
Vond 't juist fijn dat je gewoon je eigen hapjes mee kon nemen ipv spare ribs moeten eten Voor 4 munten. Was weer leuke editie maar misten een beetje de gekke bouwsels wat je vroeger tegenkwam.
Dat vind ik dan relatief gezien nog meevallen (al zal je vast moeilijk weinig krijgen). Maar een frietje was omgerekend €7,50, pfoai.

Ik heb me vrijdag kostelijk vermaakt, ik vind als een van de weinige blijkbaar zo'n timed release wel chill, omdat je dan meer zekerheid hebt dat je dat ene bier ook echt kan proeven, i.p.v. 10x naar zo'n stand moet om te vragen wanneer ie aangesloten wordt.

Vond ook de oversteek naar het café wel de moeite, om een paar oude pareltjes te kunnen proeven zoals een 8 jaar oude BA Rioja van de Bommen & Granaten.

Blijf het wel lastig om die, voor mij onbekende brouwerijen te polsen. €3,- is weer een redelijk risico voor een "net niet" biertje, maar nu heb ik Israel en Jerusalem helemaal geskipt om die reden waardoor je jezelf wss weer te kort doet.

Ach, houd het leuk zullen we maar zeggen =P.

Bieren die mij het meest zijn bijgebleven zijn toch de Emperor van Molen & Het Uiltje, maar dat komt wss ook door de ambiance er omheen en de Drop it Like it's Hot van Kees, vooral om het eigenzinnige karakter dat goed gelukt was.

Nu 2 jaar het vraagteken misgelopen, maar daar moet ik volgend jaar eager op zijn haha.
-Jaap-io schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:31:
We waren op bezoek bij vrienden in België en vanwege de ezelsstoet (mascotte van het dorp) was er na de stoet feest op het dorpsplein waarbij er (gratis) ezelsbier uit de fontein kwam 😎
[Afbeelding]

Het is idd geen Ezel, maar in Esch heb je om de zoveel tijd, of misschien ieder jaar het "Bierpompfeest", nieuwe bewoners drinken die dag gratis waarbij het ook gewoon uit een "Oude" pomp stroomt.

[ Voor 23% gewijzigd door JunkieXP op 25-09-2023 09:35 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cy-gor25
-Jaap-io schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:31:
[Afbeelding]

Las op Reddit een comment in de thread: wat zou je in 20 jaar in België willen veranderd zien. Iemand antwoorde: geueze uit de kraan. Awel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin-l
Needakill schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:41:
[...]

Vond het zelf niet mega druk, maar wel alle tafels waren om half 1 al helemaal vol :/ En later op de avond waren sommige bieren al op (Seeds of Seduction bij Puhaste) en blijkbaar was die collab van Uiltje & De Molen al binnen 15 minuten op. Hopelijk zit deze nog in het Borefts pakket
Die collab van de Molen en Uiltje heb ik vrijdag wel gelijk kunnen drinken, toen ging het niet zo hard. Ze hadden hem het weekend ook op fles in de winkel.

Wil van de week eventueel wel even voor je kijken of ze er toevallig nog wat hebben staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001

Was er zaterdag omstreeks 12:20. Toen met moeite nog een plekje aan een overdekte tafel kunnen krijgen voor 3 personen. Ben begonnen met een Smootie Sour van Arpus en Neon Raptor. Die was echter zo dik dat het jam had kunnen zijn. Vond het minder lekker dan de andere smoothie sours van Arpus. Daarna gelijk naar Alvinne gelopen op de Cuvée de Mortagne varianten te proberen. Echter waren de Port en Calvados versie al op gegaan op de vrijdag, dus was er enkel nog de Wild Turkey Bourbon versie over.
Verder een hoop timed releases meegapakt daar. De EP II Force of the Emperor van de Molen vond ik prima, maar niet heel top. De Double Trouble van 't Uiltje was erg matig. De Stormaktsporter van Närke was top. De 2 winnaars voor mij waren de Amarena & Macarena van de Molen en de Smoothie Seltzer Pina Colada Borefts Special van Folkingebrew. Ook de Cherry x Mango x Red Currant Smoothie Sour Ale van Arpus was top.
Vond het zeker een mooi festival. Veel brouwerijen die ik nog niet eerder tegen gekomen was, en mooie selectie aan bieren. Prijzen waren zeer netjes, met het meeste spul voor 1 munt, en bijna alleen de BA bieren voor 1,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Laatst online: 03-09 19:11
Ik ben aan het kijken naar een adventskalender van max. €150. Die van het biermeisje lijkt me misschien wel wat, iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
plofkip schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:40:
Ik ben aan het kijken naar een adventskalender van max. €150. Die van het biermeisje lijkt me misschien wel wat, iemand nog andere suggesties?
Hangt er een beetje vanaf waar je naar opzoek bent. Gemengde adventskalenders, adventkalender van een baaplde brouwerij, adventkalender op maat, bepaalde voorkeur voor bierstijlen etc.

De duitse site BeyondBeer bied 3 boxen aan. Wat ik wel bijzonder vind is dan je een reservering plaatst, en uiteindelijk een mail krijgt met de optie op de 24 geselecteerde bieren te lezen, en dat je daarna je order kan bevestigen of annuleren.

https://www.beyondbeer.de/en/craft-beer-advent-calendar/

Edit: Ze hebben op het moment alleen shipping opties voor Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.

[ Voor 31% gewijzigd door ivo001 op 25-09-2023 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

plofkip schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:40:
Geen lokale slijter die je kan helpen? Voor dat bedrag kun je wel wat leuks laten maken lijkt me :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
AngelDust schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:56:
[...]

Geen lokale slijter die je kan helpen? Voor dat bedrag kun je wel wat leuks laten maken lijkt me :)
Nee, enige wat in de buurt komt is de Bierstudio, die biedt een box voor €159 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conundrum51
  • Laatst online: 17-09 14:01
Even een vraagje over de moersleutel guild. Ik ben net ingeschreven. Krijg ik dan de box in oktober en dan nog een box eind november als adventskalender? Ik haal het niet lekker uit de info op de site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:40
Conundrum51 schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:20:
Even een vraagje over de moersleutel guild. Ik ben net ingeschreven. Krijg ik dan de box in oktober en dan nog een box eind november als adventskalender? Ik haal het niet lekker uit de info op de site.
Volgens mij wel. Voor de zekerheid kan je even mailen naar ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:17

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

When you register in July, you will receive Guild Box 14 at the end of August 2023.
When you sign in in August or September, you will receive Guild Box 15 at the end of October 2023.
Ik dacht dat de volgende de kalender zou zijn. Is weer een meevaller. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:14
En uit de nieuwsbrief van vandaag over een nieuwe barcode

“Onze Guild Leden krijgen hem deze keer als eerst in hun Guild Box van eind oktober.”

En dan inderdaad eind november de adventkalender

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plofkip
Denk dat ik maar gewoon Guild lid word voor een half jaar, is de adventskalender ook weer geregeld 8)

[ Voor 29% gewijzigd door plofkip op 25-09-2023 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaps
plofkip schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:10:
Denk dat ik maar gewoon Guild lid word voor een half jaar, is de adventskalender ook weer geregeld 8)
Craftboxs wellicht? Zit je op 152,99 inclusief verzending. Gebaseerd op je Untappd profiel (dus bieren die je nog niet hebt gehad) of persoonlijke smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Hmja ben al voor de moersleutel gegaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:28
Kun je niet echt mis mee gaan. Heb maar 1x een tegenvallende box gehad, en daar struikelde het halve topic hier toen al over. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conundrum51
  • Laatst online: 17-09 14:01
Deezers schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:37:
[...]

Volgens mij wel. Voor de zekerheid kan je even mailen naar ze.
Thanks, mailtje gestuurd en dit klopt inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:27

TMV

Het wordt steeds gekker met Frontaal, krijg nu zelfs een bedel-sms:

Roel van Frontaal kan jouw hulp weer gebruiken. Lees alles over de actie voor 15.000 blikken bier op www.bredamaaktmijblij.nl/bier groetjes Breda Maakt Mij Blij

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Kunnen we niet een apart "Frontaal soap drama topic" starten? Wordt er een beetje moe van..

Man man.. wat een gezeik met die lui de hele tijd :+ :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloc79
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 10:45
Ik had ook nooit verwacht dat ik afkeer zou gaan krijgen van een biermerk door het plaatje er omheen.
Dat begint inmiddels wel echt te komen met het eeuwige gebedel voor de oneindige investeringsrondes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 21:01
TMV schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:52:
Het wordt steeds gekker met Frontaal, krijg nu zelfs een bedel-sms:

Roel van Frontaal kan jouw hulp weer gebruiken. Lees alles over de actie voor 15.000 blikken bier op www.bredamaaktmijblij.nl/bier groetjes Breda Maakt Mij Blij

:+
zijn ze nou met bier bezig of met investeerders en geldzaken? Ze lijken wel heel erg ver van hun core-business af te staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cy-gor25
Ik ken het Frontaal verhaal niet, maar volgens mij zien wie nu een kentering: kleine brouwerijen gaan uitgedund worden want mensen gaan selectief kopen en niet direct 5,6 of meer euro voor een blik bier spenderen zeker nu het leven duurder en duurder wordt. Tel daarbij stijgende loon- en grondstofkosten en ook nog stevige concurrentie, moeilijkere export naar het VK en waarschijnlijk ook duurdere export naar de VS.

In België heb je natuurlijk ook in een gewone supermarkt de keuze uit kwaliteitsbieren van abdijen en anderen voor minder dan 3 euro per fles bijvoorbeld, dan is de keuze snel gemaakt.

• Dubbeldooier
Als ik eerlijk ben is er weinig (traditioneel) Belgisch bier waar ik veel meer dan 3 euro de fles voor zou willen betalen.

Terwijl bij 'modernere' stijlen 5/6/7 euro de fles vaak geen enkel probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

El Capitan schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:27:
[...]

zijn ze nou met bier bezig of met investeerders en geldzaken? Ze lijken wel heel erg ver van hun core-business af te staan
In tegenstelling tot alle investeringsrondes kan ik deze wat meer billijken.

Ze hebben, eigen verhaal, voor het testen en inregelen van hun nieuwe brouwstraat extra productie moeten draaien en hebben daardoor een overschot dat ze nu via een extra kanaal willen slijten. Het is een beetje een sensationeel stukje tekst met dingen als “reddingsactie”. Maar dat is de marketingpraat van dit verkoopkanaal, dat deden ze een paar geleden ook toen ze flessen wijn verkochten van een klooster uit de buurt.

De prijs van €1,95 per blik is ook nog redelijk schappelijk.

Dit is meer iets dat met bier verkopen te maken heeft als dat constante gebedel om geld.

Verwijderd

Dubbeldooier schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:14:
Als ik eerlijk ben is er weinig (traditioneel) Belgisch bier waar ik veel meer dan 3 euro de fles voor zou willen betalen.

Terwijl bij 'modernere' stijlen 5/6/7 euro de fles vaak geen enkel probleem is.
Tja, laten die moderne stijlen nou vaak gewoon gebaseerd zijn op wat er al jaren is. De hippe moderne meuk is vaak gewoon zwaar overpriced (hoewel ik sommigen nog wel kan waarderen).

Het voordeel van de BE biercultuur is dat het hier gewoon tegen een stuk schappelijker prijzen in de supermakrt ligt dan in NL. Zo koop ik hier regelmatig dingen als Chouffe of Karmeliet voor minder dan €1 per fles terwijl bij AH dat eerder rond €2,50 moet kosten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2023 18:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVSaOZ__03xtxZe9bBQELca9o8c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8MgkYt1Li9e9ZVhez9O5HyW.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpNtMsnuKTk66w6iEFU3DlYEhfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w3Ccm1uUDBJTTlxUi4Ii7iRA.jpg?f=fotoalbum_large

Circa €5 per bier. Voor diegene die interesse hebben klik hier :)

Ik twijfelde heel erg of ik er nog eentje wilde bestellen naast die van De Moersleutel (Guild Member). Voorlopig maar even niets meer inkopen gezien ik dit jaar nu nog 52-54 bieren verwacht..

[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 30-09-2023 12:10 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-09 17:03
Thalaron schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:04:
[Afbeelding][Afbeelding]

Circa €5 per bier. Voor diegene die interesse hebben klik hier :)

Ik twijfelde heel erg of ik er nog eentje wilde bestellen naast die van De Moersleutel (Guild Member). Voorlopig maar even niets meer inkopen gezien ik dit jaar nu nog 52-54 bieren verwacht..
Weet iemand wat er vorig jaar in zat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 13:03
Dinjesk schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:43:
[...]

Weet iemand wat er vorig jaar in zat?
Heb vandaag ook even gezocht via dit overzicht. Achterste op het 2022 tabblad.
https://docs.google.com/s...0PHQ1W0s4SP-guKcgs0Y/edit

[ Voor 15% gewijzigd door politrix op 30-09-2023 22:04 ]

Untappd: politrix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
Vnvnd een avondje bierproeven gedaan met een goede kameraad...

Mooj lijstje met bieren afgewerkt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHZIRqu7C71FiltHNVfrzGDzm7c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eJu2yKCGGQ0083KZ0n6EnMx1.jpg?f=user_large

2 Vatgerijpten bieren van Hertog Jan en een bier waarbij een engletje je over de tong pist, een XYAUYU...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cy-gor25
coldasice schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:17:
Vnvnd een avondje bierproeven gedaan met een goede kameraad...

Mooj lijstje met bieren afgewerkt

[Afbeelding]

2 Vatgerijpten bieren van Hertog Jan en een bier waarbij een engletje je over de tong pist, een XYAUYU...
Die blauwe Carolus alleen al is vrij zwaar. Wel benieuwd naar Baladin bieren, maar die zie ik in België niet echt meer. Speciale verpakking ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cy-gor25
Ben wel een fan van porters zolang ze niet te zoet zijn of gekke toevoegingen hebben zoals kokosnoot. Niet te zwaar, bitter en hoppig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IU7sKns_RRvPLy33tnFsjjOeMUY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0airbiiLMogSZ0SYyA57GRb5.jpg?f=fotoalbum_large

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:37
Baladin hebben ze bij de lokale Plus nog wat van staan. Ik vind ze zelf veel te duur. Leuke verpakking (kistje) maar tsja… daar drinkt het bier zelf niet anders van helaas.

Er zijn zoveel bieren die rond de 4,5 scoren dat het soms ook lastig is om het (drie)dubbele uit te geven voor iets dat door de prijs zelf mogelijk zal tegenvallen..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik heb weer een heerlijk avondje Stomme gehad (stomme van Campen, in Kampen), na een teleurstellend diner in een niet nader te noemen restaurant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GJlG00im3BoqI9YJQNtrPBixuCo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fw3oE4YquJQOe5uxt5VTnLf1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4u6h77HfpKwo_GrDLHH2SI5fqxg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jrgfgtx9EkqJrXRqyOE6H0mx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTrJOeBhr0OsjtglihCQ3UVbEQk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d2UbXG0gnjuan2rNwdLiBzEY.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqheEeBOdEjDrzD79Dneu61QlWg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MRsK0mWJEBTGjD6H1BcupEVt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuvWjyNFsxTXyTYCEkjueD7OWw4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w8hNnxlSQF0tTe979wRmmGHN.jpg?f=fotoalbum_tile

1. De zwarte dame
2. Imperial chocolate, almond and coconut
3. Skitter
4. Zundert 10
5. I can't believe it's not sabro

Eigenlijk stuk voor stuk heerlijke biertjes. Bij nr 5 waanden we ons echt voor op een strandtent, lekker weer en warmte. Bij Zundert 10 verlangde ik naar een winteravond en van de Imperial hebben we echt iets langer van genoten, die was alleen wel complex qua smaak, maar zo goed!

Fijne bieren om de dag mee af te sluiten dus.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coldasice
cy-gor25 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:29:
[...]

Die blauwe Carolus alleen al is vrij zwaar. Wel benieuwd naar Baladin bieren, maar die zie ik in België niet echt meer. Speciale verpakking ook.
Die Baladin heb ik afgelopen zomer meegenomen uit Italie, de brouwerij ligt in de buurt van Lago Maggiore. Echt een aanrader

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Laatst online: 11:04
Heb Hertog Jan gevraagd naar de Vatgerijpt 2023 serie en dit als antwoord gekregen (namen verwijderd)

Hoi,

leuk dat je het vraagt. De Vatgerijpt 2023 heeft dit jaar nog extra tijd nodig om te rijpen. Hierdoor zal de verkoop en dus ook de rondledingen hierom pas plaats vinden in December. Meer informatie zal hier later nog over volgen via mail en social media kanalen (Instagram en Facebook). Nog even geduld dus.

Groeten,
voor Hertog Jan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

coldasice schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 07:43:
[...]

Die Baladin heb ik afgelopen zomer meegenomen uit Italie, de brouwerij ligt in de buurt van Lago Maggiore.
Alles is relatief natuurlijk, maar toch nog zo’n drie uur rijden ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Laatst online: 18:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYSnb7QD8u1gsBpm4xVyv38NXWk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZFqQTYX68jEY52lCytWDJijM.jpg?f=fotoalbum_large

Lekkerrrrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Weet iemand eigenlijk of er veel caffeine zit in die koffiestouts? Ik kan het meestal niet terugvinden op de verpakking en was benieuwd!
Pagina: 1 ... 149 ... 198 Laatste